Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 75 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42
Als ze allemaal ongeveer gelijk zijn dan lijkt het me sterk dat er iets mis mee is, zou raar zijn als al die mechanieken dezelfde afwijking hadden. Zolang ze inderdaad gewoon aanliggen en vastslaan bij plotseling naar voren bewegen zou ik me er niet echt druk om maken.
Aan de andere kant heb ik altijd oude auto's gereden dus ik kijk er waarschijnlijk anders tegenaan dan mensen die nieuwere auto's rijden :P

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Crazz schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:13:
De gordels hangen niet echt slap, het verschil in spanning op de gordel met de vorige auto is alleen nogal groot. Dat is vooral wat me verbaast/zorgen baart. Even afwachten wat de dealer ervan zegt. Overigens zijn de RDW keuringseisen niet super streng op dit punt, die zeggen letterlijk:

[...]

En dat doen ze wel.
Maak eens een foto, dan kunnen we zien wat je bedoelt.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47
blottle schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:30:
Ik ben van plan de C-HR te gaan leasen. Nu vraag ik mij af wat het verschil is tussen de Full Map navigatiesysteem Toyota Touch® 2 with Go en de Full Map navigatiesysteem Toyota Touch® 2 with Go Plus.

Ik heb in dit topic wel iemand gevonden die het wist, maar die link is dood.

Op de website van Toyota heb ik het volgende gevonden:

https://www.toyota.nl/wor.../2014/toyota-touch-2.json

Houdt dit in dat het alleen de spraakherkenning en het zien van de Eifeltoren in 3D extra punten zijn?

Edit:

Gisteren avond langsgeweest bij de Toyota dealer. Wat je extra bij de Plus zit is de spraakbediening en 3 jaar lang kaartupdates.
Wat ik zelf bij mijn RAV4 met touchgo jammer vind, is dat de kaartupdates steeds redelijk oud zijn.

Alhoewel, ik ging vandaag kijken, kaartupdate voorjaar 2017 is er sinds deze week:
Kaartupdate voorjaar 2017
Toyota Touch 2 with Go Plus kaartupdate versie 6.9.0H met kaartmateriaal van Q3 2016.

Ben benieuwd of nu wel het nieuwe gedeelte van de A4 erin staat :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Crazz schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:22:
We rijden sinds een paar weken in een Avensis uit 2012 (1.8 vvti), hiervoor hadden we er een uit 2006 (de 2.2 d-cat 170pk versie). Het valt ons op dat de gordels veel slapper in de spanner zitten dan bij de vorige auto, is dit iets dat meer gebruikers tegenkomen? Het is met name goed te merken bij de kinderstoeltjes die veel minder stevig op de achterbank staan als ze in de gordel zitten. Ook lijken de gordels qua materiaaldikte minder dan bij de vorige auto. Iemand ervaringen mee? Auto is import uit Duitsland, maar ik neem aan dat dit soort dingen Europees zijn vastgelegd?

Onze Toyota dealer gaf bij koop aan dat er niets bijzonders met de gordels is. Ik vraag me sterk af of dit klopt. Sowieso rijd ik maandag even langs de dealer voor wat andere kleine punten dus dan meld ik dit uiteraard ook, maar wellicht is het een bekend fenomeen.
Hier ook een T27-rijder. Kan niet zeggen dat mijn gordels afwijkend gedrag vertonen ten opzichte van andere auto's waar ik in gereden heb. Je benoemt een paar keer dat je de vergelijking maakt met jouw vorige auto; is het niet misschien zo dat die wagen juist de afwijking had en een paar te sterke elastieken had in plaats van gordels?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:58
Yaris p1 facelift hier (2003). Ik heb een nieuw interieurfilter gekocht en vanmiddag vervangen. De nieuwe (mann hummel cu1828 voor p1 yarissen) blijkt echter ietsje smaller te zijn, en er blijft dus wat ruimte over.

Weet iemand of dit kwaad kan?

Oud:
https://tweakers.net/ext/f/pm5JJgk4OdNGOUxwakCgmxho/full.jpg

Nieuw
https://tweakers.net/ext/f/jbbDnrhojNAVgto15DKzxbWU/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Freezerator schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:34:
[...]

Wat ik zelf bij mijn RAV4 met touchgo jammer vind, is dat de kaartupdates steeds redelijk oud zijn.

Alhoewel, ik ging vandaag kijken, kaartupdate voorjaar 2017 is er sinds deze week:
Kaartupdate voorjaar 2017
Toyota Touch 2 with Go Plus kaartupdate versie 6.9.0H met kaartmateriaal van Q3 2016.

Ben benieuwd of nu wel het nieuwe gedeelte van de A4 erin staat :x
En, staat de A4 er op? Dat zou betekenen dat Navteq eindelijk zo genegen is geweest dit stukje snelweg in kaart te brengen (na iets van 2,5 jaar open te zijn) :X

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 18-09 22:38

Arfman

Drome!

Enigszins serieus aan het kijken naar een Prius 3 ter vervanging van de Auris.

Aan het oriënteren op een model rond 2010-2011 ivm budget.
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Ik weet dat er in 2012 een facelift is geweest maar die modellen zijn me te duur (of ik moet er 1 nemen met 240.000km op de teller).

Wat ik zo lees op fora is dat de Prius 3 eigenlijk probleemloos is, dan komt het dus waarschijnlijk neer op de normale zaken die je altijd doet bij een auto kopen? (kofferbak controleren op lekkage/roest, alle naden recht e.d.)

Ow, en enig idee wat een Auris 1.6 uit 2007 met navi/pdc/clima nog waard is? (ballpark)

[ Voor 7% gewijzigd door Arfman op 07-05-2017 14:33 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij is er weinig dat structureel stuk gaat aan een Prius. Vooral even kijken of het hybride gedeelte zijn werk goed doet (accu hoort normaal 6 streepjes te zijn). Misschien dat je een navigatieupdate in de onderhandelingen kunt meenemen. Dat kost bij Toyota al gauw € 200.
Opties op die modellen: Adaptieve cruisecontrol (te zien aan een extra knopje rechts op het stuur), stoelverwarming, zonnedak en zonnepanelen voor ventilatie als je stil staat.
Interieurrammeltjes en -kraakjes hebben ze allemaal wel.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Thanks, ga ik op letten! En het zal vast niet meer kraken dan de Auris :X Die middenconsole zwevend is erg mooi maar waarom ze van dat afvalbakkenplastic hebben gebruikt.. het kraakt als de ziekte.

Even oriënteren maar, heb wel een budget in gedachten maar zie ik ook dat ik voor Prii :+ die tot 125K KM gaan al redelijk de buidel moet trekken, het is allemaal afhankelijk van de inruilwaarde van de Auris, anders blijven we vrolijk (nouja .. ander verhaal) nog een jaar of wat doortuffen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 16:47
PaT schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:26:
[...]

En, staat de A4 er op? Dat zou betekenen dat Navteq eindelijk zo genegen is geweest dit stukje snelweg in kaart te brengen (na iets van 2,5 jaar open te zijn) :X
Ja gelukkig wel. Maar ik blijf de navigatie matig vinden qua updates tov concurrentie. Gelukkig is auto zelf wel erg fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

JeyJey schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 22:29:
Yaris p1 facelift hier (2003). Ik heb een nieuw interieurfilter gekocht en vanmiddag vervangen. De nieuwe (mann hummel cu1828 voor p1 yarissen) blijkt echter ietsje smaller te zijn, en er blijft dus wat ruimte over.

Weet iemand of dit kwaad kan?

Oud:
https://tweakers.net/ext/f/pm5JJgk4OdNGOUxwakCgmxho/full.jpg

Nieuw
https://tweakers.net/ext/f/jbbDnrhojNAVgto15DKzxbWU/full.jpg
Kan niet zo heel veel kwaad, maar toch, ik zou het randje wat je overhoud even afplakken met een goede tape.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Freezerator schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:49:
[...]
Ja gelukkig wel. Maar ik blijf de navigatie matig vinden qua updates tov concurrentie. Gelukkig is auto zelf wel erg fijn.
Oh, ik heb juist permanent ruzie met het extreem slome Stomstom-aftreksel in mijn Clio. De Toyota TNS-navi mag een beetje ouderwetse GUI hebben maar werkt eigenlijk best goed naar mijn mening. Onder de streep geef ik echter nog altijd de voorkeur aan iets dat goed samenwerkt met (navi, muziek, communicatie in) mijn telefoon dan aan een hip schermpje met veel te slome SoC en prehistorisch en/of duur kaartmateriaal in mijn dashboard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:06
De Starlet komt weer door de keuring! Alleen wat bandjes, ruitenwissers, grote beurt en APK. Niet slecht voor een auto uit '94 met 260.000 op de teller *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Arfman schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:32:
Enigszins serieus aan het kijken naar een Prius 3 ter vervanging van de Auris.

Aan het oriënteren op een model rond 2010-2011 ivm budget.
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Ik weet dat er in 2012 een facelift is geweest maar die modellen zijn me te duur (of ik moet er 1 nemen met 240.000km op de teller).

Wat ik zo lees op fora is dat de Prius 3 eigenlijk probleemloos is, dan komt het dus waarschijnlijk neer op de normale zaken die je altijd doet bij een auto kopen? (kofferbak controleren op lekkage/roest, alle naden recht e.d.)

Ow, en enig idee wat een Auris 1.6 uit 2007 met navi/pdc/clima nog waard is? (ballpark)
Wij rijden inmiddels een dik jaar in een Prius 3, modelletje 2010. Momenteel 140k op de teller. Hij moet over een maand of wat voor het eerst weer door de APK maar aangezien het ding altijd netjes bij de dealer is onderhouden en wij nul klachten hebben verwacht ik daar ook niet al te veel van. Ik ben vorig jaar aardig aan het googelen geweest maar over Toyota vind je sowieso veel positieve verhalen qua betrouwbaarheid en over de Prius vond ik dus vrijwel niks. Er staat me iets bij over een waterpomp die na 100k aan vervanging toe kan zijn, maar dat ging meer over de 2 geloof ik. Ik kreeg laatst wel een brief van Toyota dat er potentieel gevaar is rond benzinedamp uit de tank en dat ze daarom daar iets willen vervangen maar dat gaat dus automatisch met de APK mee.

Persoonlijk vind ik de 3 variant een stuk mooier dan de 2. De facelift van een paar jaar na release van de 3 deed vooral iets met de lampen geloof ik, ik kan het me niet meer helder voor de geest halen.

Wij wilden per se een hybride en waren in eerste instantie naar de Auris aan het kijken maar die is recenter en dus als hybride duurder dan een Prius. En ondanks dat een Prius wat groter en zwaarder is, is die in de praktijk net zo zuinig (zover ik weet) maar wel wat ruimer. Wij zijn er nog steeds super blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jheroun schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:17:
[...]

De facelift van een paar jaar na release van de 3 deed vooral iets met de lampen geloof ik, ik kan het me niet meer helder voor de geest halen.
Mistlampen zijn wat meer naar het midden verhuisd (naar de grille) en waar de mistlampen zaten zijn dagrijlichten gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jheroun schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:17:

Wij wilden per se een hybride en waren in eerste instantie naar de Auris aan het kijken maar die is recenter en dus als hybride duurder dan een Prius. En ondanks dat een Prius wat groter en zwaarder is, is die in de praktijk net zo zuinig (zover ik weet) maar wel wat ruimer. Wij zijn er nog steeds super blij mee.
Dank voor je bericht! Binnenkort gaan we kijken bij een aantal Prii en een proefritje maken, eens even kijken hoe dat bevalt en of we er met de inruil van de Auris uitkomen. Geen zin om mijn hele spaarpotje leeg te kieperen voor een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Hier ook een Prius 3-rijder. Cruise control vind ik wel een pré, met dat drive-by-wire, net zoals ik erg blij ben met het zonnedak in een zwarte auto. :P

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 18-09 11:15
Inmiddels bijna 3 maanden een Avensis Verso in bezit. Auto bevalt tot nu toe erg goed. Ben 1 keer naar de dealer terug gegaan omdat hij bij stationair en warme motor wel eens af wilde slaan. Vervolgens onder garantie het gasklephuis gereinigd en gelijk terugroepactie voor de airbag uitgevoerd.

Alleen het verbruik van 1:11,5 is een goede motivatie om de fiets naar het werk te pakken :+
Verder maakt de koppeling tijdens het intrappen een piepend geluid. Iemand een idee wat dat kan zijn? Auto schakelt verder gewoon soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:58

Videopac

Rommelt wat aan.

Vlassie1980 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:42:
Inmiddels bijna 3 maanden een Avensis Verso in bezit. Auto bevalt tot nu toe erg goed. Ben 1 keer naar de dealer terug gegaan omdat hij bij stationair en warme motor wel eens af wilde slaan. Vervolgens onder garantie het gasklephuis gereinigd en gelijk terugroepactie voor de airbag uitgevoerd.

Alleen het verbruik van 1:11,5 is een goede motivatie om de fiets naar het werk te pakken :+
Verder maakt de koppeling tijdens het intrappen een piepend geluid. Iemand een idee wat dat kan zijn? Auto schakelt verder gewoon soepel.
Als het gewoon een klein mechanisch klinkend piepje is kan het smeren van de draaipunten van het pedaal al een oplossing zijn.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Coffeemonster schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:32:
Hier ook een Prius 3-rijder. Cruise control vind ik wel een pré, met dat drive-by-wire, net zoals ik erg blij ben met het zonnedak in een zwarte auto. :P
CC is standaard op alle Priussen, wat mij nog wel de volgende vraag oplevert:

Iemand een idee wat de opties destijds (~2011) waren op een Prius? En wat de verschillen zijn tussen de verschillende uitvoeringen? Dat vind je nooit meer terug op autowebsites helaas, terwijl lang niet iedereen alleen maar nieuwe auto's koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Arfman schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:05:
[...]

Iemand een idee wat de opties destijds (~2011) waren op een Prius? En wat de verschillen zijn tussen de verschillende uitvoeringen? Dat vind je nooit meer terug op autowebsites helaas, terwijl lang niet iedereen alleen maar nieuwe auto's koopt.
CC is bij de Prius 3 zeker niet standaard, in ieder geval niet bij de goedkoopste uitvoering. Verder is op http://www.john2211.nl heel veel informatie te vinden over de verschillende uitvoeringen en uitrusting van de Prius (onder meer hier in vergelijking met de Prius 2)

[ Voor 6% gewijzigd door Coffeemonster op 09-05-2017 15:16 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik denk dat als je bij autoweek de Executive Business uitvoering bekijkt dat je wel bijna alle opties hebt. Het waarvan ik weet dat het bij alle Prius-3's (of iig de pre-facelift) een optie was is de ipod/mp3-aansluiting.
En dan heb je van die accesoires als een rubber mat voor de bagageruimte en sideskirts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb inderdaad bij Autoweek het e.e.a gevonden, dankjewel!

Op deze link kun je mooi de verschillen kijken, CC is dus inderdaad niet standaard:
http://www.autoweek.nl/ca...=63544&id4=63543&cache=no

De john2211 site inmiddels ook gevonden, top jongens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb hier nog een pamfletje (folder wil ik het nog niet eens noemen) van de post-facelift Prius 3 liggen, en dat deed me herinneren: Adaptieve cruisecontrol en zelfdimmende binnenspiegel. Die laatste dimt IMHO veel te weinig en veel te laat, volgens mij komt dat door de spoiler op de achterkant.

Gewone cruisecontrol was blijkbaar niet standaard op de meest basic Comfort, wel op de Comfort met Business Pack.
En de radio/navigatie kan verschillen, de meest uitgebreide is met 7 drukknoppen aan beide zijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Maasluip schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:50:
zelfdimmende binnenspiegel. Die laatste dimt IMHO veel te weinig en veel te laat, volgens mij komt dat door de spoiler op de achterkant.
Doet mijn iQ van 2012 ook: te laat en te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn airco van mijn IQ is er mee opgehouden na 8 jaar, er komt geen koude lucht naar binnen.
Toyota onwaardig. Kan ik nog op mijn garantie claimen? Wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Laatst online: 15:35
Koudemiddel laten bijvullen zou ik als eerste proberen.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:08:
Mijn airco van mijn IQ is er mee opgehouden na 8 jaar, er komt geen koude lucht naar binnen.
Toyota onwaardig. Kan ik nog op mijn garantie claimen? Wat is er aan de hand?
Heb je de airco netjes om de +/-2 jaar laten controleren en laten afvullen wanneer nodig?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:47:
[...]

Heb je de airco netjes om de +/-2 jaar laten controleren en laten afvullen wanneer nodig?
Verwijderd in "Het grote Toyota-topic"

Inmiddels 190.000 km >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Daar heb je je antwoord.

Verder stel ik voor om deze trol te negeren :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ah, een knakenrijder dus. Wat is het kenteken? Dan weten de mensen welke auto ze moeten laten staan ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Aanstaande woensdag gaat het gebeuren, dan wordt onze hybride Auris TS ingeruild tegen een veel ruimere V70.

Hoewel ik de Auris een karakterloos (qua rij-ervaring) geval heb gevonden die veel te veel herrie kan maken door de CVT, ga ik het wagentje toch missen.

We hebben hem bijna 3 jaar gehad en in die tijd heeft ie naast een garantiegevalletje met de navigatie (heel laat pas een goede fix) nooit wat gehad behalve zijn beurtjes. Als voormalig Seat en Skoda rijder was dat toch wel een verademing. De dealer in Poortugaal was erg fijn en we zijn altijd uitermate correct en vooral persoonlijk geholpen.

Maar het gezin groeit en past zo niet meer fatsoenlijk in de Auris. De Avensis is niet mijn auto en dus hield het bij Toyota voor ons op (ik ga geen jeep of bus rijden).

Ik hoop vurig dat de V70 (net een jaar oud, T4 automaat Polar met nog wat leuke extra's) net zo betrouwbaar is als de Auris!

Overigens wel geinig. Ik dacht dat ik nooit zoveel de achteruitrijcamera van de Auris gebruikte. Totdat ik de V70 achteruit stak en bijna in paniek raakte omdat ik niets zag op het scherm. Aan die optie wen je ongemerkt dus erg snel. Die hebben we dus maar op de V70 laten schroeven. Net als een trekhaak, die miste ik namelijk wel bij de Auris.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Haha, herkenbaar. Voor m'n werk rij ik in een Golf 7 met achteruitrijcamera, maar dat is stiekem toch wel heel erg handig :P binnenkort komt er een Android radio in mijn Avensis, mét achteruitrijcamera :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Arfman schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:05:
[...]

Toevallig heb ik de digitale brochure nog. Daarin staan alle uitrustingen. Volgens mij ook ooit opgeduikeld op de Autoweek website:
Brochure Toyota Prius 2009

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@Beatman U is een held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 19:57
Phuncz schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:03:
[...]

Doet mijn iQ van 2012 ook: te laat en te weinig.
Ik rij sinds een paar maanden ook een Prius 3 uit 2009 (executive uitvoering). Mijn theorie is dat de zelfdimmende binnenspiegel vaak niet goed werkt omdat het onderste gedeelte van de gesplitste achterruit van de Prius standaard zonnefolie heeft. Hiervoor reed ik een Kia Ceed uit 2012 met exact dezelfde binnenspiegel (Kia/Toyota hebben waarschijnlijk zelfde toeleverancier). In de Kia Ceed dimde mijn binnenspiegel wel naar behoren.

Wellicht dat in de Prius de koplampen van de achterliggers niet goed de binnenspiegel bereiken en hij daardoor niet (voldoende) dimt. Als ik met een smartphone lampje op m'n binnenspiegel schijn, dimt de spiegel namelijk meteen en volledig (< 2 sec). Zit er daarom aan te denken om dat zonnefolie van het onderste achterruitje eraf te halen, wellicht biedt dat verbetering. Mensen daar ideeën over?

edit:

http://www.kia.com/nl/con...lfdimmende-binnenspiegel/

Dit model zit ook in mijn Prius, een work-around zou dus kunnen zijn een plakkertje over de voorste sensor (aan de achterzijde van de spiegel) om zo 'darkness' te simuleren waardoor de sensor onder de spiegel sneller aanspringt. Ga dat binnenkort eens proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door Magnolia op 14-05-2017 16:48 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Magnolia schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:12:
[...]

Ik rij sinds een paar maanden ook een Prius 3 uit 2009 (executive uitvoering). Mijn theorie is dat de zelfdimmende binnenspiegel vaak niet goed werkt omdat het onderste gedeelte van de gesplitste achterruit van de Prius standaard zonnefolie heeft. Hiervoor reed ik een Kia Ceed uit 2012 met exact dezelfde binnenspiegel (Kia/Toyota hebben waarschijnlijk zelfde toeleverancier). In de Kia Ceed dimde mijn binnenspiegel wel naar behoren.

Wellicht dat in de Prius de koplampen van de achterliggers niet goed de binnenspiegel bereiken en hij daardoor niet (voldoende) dimt. Als ik met een smartphone lampje op m'n binnenspiegel schijn, dimt de spiegel namelijk meteen en volledig (< 2 sec). Zit er daarom aan te denken om dat zonnefolie van het onderste achterruitje eraf te halen, wellicht biedt dat verbetering. Mensen daar ideeën over?

edit:

http://www.kia.com/nl/con...lfdimmende-binnenspiegel/

Dit model zit ook in mijn Prius, een work-around zou dus kunnen zijn een plakkertje over de voorste sensor (aan de achterzijde van de spiegel) om zo 'darkness' te simuleren waardoor de sensor aan de voorkant sneller aanspringt. Ga dat binnenkort eens proberen.
Dan krijg je wel dat het dashboard ook gaat dimmen, omdat je auto denkt dat het donker is. Bij veel zonlicht kan ik me voorstellen dat het dashboard minder goed zichtbaar zal zijn.

En ik weet niet zeker of de regensensor dan ook beïnvloed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Magnolia schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:12:
[...]
Het lijkt me dat als het licht van je achterligger je spiegel kunnen bereiken, het ook wel de sensor een centimeter lager kan bereiken. Als je dus de folie op de achterruit verwijderd, zal ook meer licht van achterliggers op je spiegel vallen.

Misschien heeft het inderdaad te maken met de sensor aan de voorkant, die let op daglicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 19:57
Coffeemonster schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:48:
[...]

Dan krijg je wel dat het dashboard ook gaat dimmen, omdat je auto denkt dat het donker is. Bij veel zonlicht kan ik me voorstellen dat het dashboard minder goed zichtbaar zal zijn.

En ik weet niet zeker of de regensensor dan ook beïnvloed wordt.
De lichtsensor die de dashboard verlichting en de koplampen regelt zit op het dashboard vlak bij de vooruit. De regensensor zit aan de buitenkant van de voorruit, lastig regen detecteren anders ;)

Ontspan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Op het Toyota hybride forum is ook al heel wat geschreven over deze binnenspiegel:
http://www.toyotahybridef...viewtopic.php?f=53&t=2691
Magnolia schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:33:
[...]

De lichtsensor die de dashboard verlichting en de koplampen regelt zit op het dashboard vlak bij de vooruit. De regensensor zit aan de buitenkant van de voorruit, lastig regen detecteren anders ;)
Dat lijkt logisch maar in werkelijkheid zit die meestal ook achter de binnenspiegel:
De regensensor die in je auto meestal achter de binnenspiegel is ingebouwd, stuurt dan ook een infrarode straal vanuit een hoek van 45 graden naar je voorruit. Een lichtsensor meet de intensiteit van het teruggekaatste licht. Wanneer die constant is, blijven de ruitenwissers uitgeschakeld.
http://drivr.be/2009/08/3...oe-werkt-een-regensensor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Magnolia schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:33:
[...]

Even gekeken in de handleiding: De sensor voor de binnenspiegel zit inderdaad op de binnenspiegel zelf (voor en achter), en de sensor voor de automatische verlichting zit rechts op het dashboard. De regensensor zit op de voorruit achter de binnenspiegel (en volgens mij aan de binnenkant). I stand corrected. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik sta voorlopig eerste in de Toyota Yaris Energy Challenge :)
3,4 liter per 100 kilometer over de route.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:08
PcDealer schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:13:
Ik sta voorlopig eerste in de Toyota Yaris Energy Challenge :)
3,4 liter per 100 kilometer over de route.
Wat geinig... hoe gaat dat precies? Je meldt je aan, je dealer laat je weten wanneer je een Yaris kan ophalen, je rijdt 100km, en bij het weer inleveren kijken ze naar de L per 100km?

Misschien moet ik dat eens doen. Met mijn Prius rijd ik 4,7L per 100km overall (zomer + winter), met wat scherper hypermilen denk ik dat ik een heel eind moet komen.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JeroenH schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:52:
[...]

Wat geinig... hoe gaat dat precies? Je meldt je aan, je dealer laat je weten wanneer je een Yaris kan ophalen, je rijdt 100km, en bij het weer inleveren kijken ze naar de L per 100km?
100 km wordt niet gehaald, maar eerder 20 in mijn geval: https://www.toyota.nl/campagnes/yaris-energy-challenge.json

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:23
Darkraver8 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:46:
[...]
Wat ze bij de garage hebben uitgelezen weet ik niet precies, maar ik heb zelf idd zo'n ODB2 stekker en die gaf me het volgende:
P0430 Catalyst System Efficiency below Threshold Bank 2.
[...]
Hoe is dit afgelopen? Want onze Yaris uit 2006 geeft mij ook een oranje motorlampje.
Uitgelezen en ik kreeg P0420 te zien, "Catalyst System Efficiency Below Threshold Bank 1".

Wel bank 1 ipv bank 2, dus bij mij gaat het om een andere sensor.
Zit er niet echt op te wachten om de katalysator te vervangen, die dingen zijn loeiduur :/

Nu is het wel zo dat ik laatst de einddemper vervangen heb, misschien lekt hij daarop waardoor het uitlaatgasmengsel nu niet klopt. Vond al dat die flenzen een stuk minder goed vastzaten dan origineel...

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 15-05-2017 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb me aangemeld, dit lijkt me wel leuk :) Thanks!

-edit-

Komende zaterdag 10:00 ga ik het doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenH op 16-05-2017 11:57 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkraver8
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 18:37

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

ThinkPadd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:11:
[...]

Hoe is dit afgelopen? Want onze Yaris uit 2006 geeft mij ook een oranje motorlampje.
Uitgelezen en ik kreeg P0420 te zien, "Catalyst System Efficiency Below Threshold Bank 1".

Wel bank 1 ipv bank 2, dus bij mij gaat het om een andere sensor.
Zit er niet echt op te wachten om de katalysator te vervangen, die dingen zijn loeiduur :/

Nu is het wel zo dat ik laatst de einddemper vervangen heb, misschien lekt hij daarop waardoor het uitlaatgasmengsel nu niet klopt. Vond al dat die flenzen een stuk minder goed vastzaten dan origineel...
Ik rijd er nog steeds mee rond, lampje brandt continu en ik negeer het eigenlijk. De auto rijdt verder gewoon goed dus het moet wel iets van een sensor oid zijn. Daar ga ik geen honderden euro's aan spenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:23
@Darkraver8 Ik heb het lampje kunnen resetten met mijn OBD-lezer en heb hem nog niet weer gezien. Hij lekt, zoals ik al vermoedde, ook wat op de overgang naar de nieuwe demper dus daar moet ik nog even mee aan de gang.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 20-05-2017 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
Vanochtend tweede (bij de dealer in Hilversum) geworden bij de Toyota Yaris Energy Challenge:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DARD1--XkAA0Zx3.jpg

Ik had die eerste deelnemer met 62% al zien hangen, en omdat ik dacht dat ik het heel behoorlijk gedaan had (flink aan de pulse and glide) was ik toch een beetje teleurgesteld dat ik maar 50% heb gehaald. De verkoper die me hielp vertelde me dat de dame die nu eerste staat hem had verteld dat die op de snelweg zo extreem gereden heeft dat zelfs vrachtwagens naar haar seinden etc. Sja, zo extreem wilde ik het toch niet maken en ik denk dat daar het verschil (voornamelijk) in zit.

Ik had wel (met een vrij hoge marge) het hoogste verbruik van de deelnemers tot nu toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCMG
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-08-2024
gefeliciteerd ! zonder echt extreem te rijden is dan 4.9 toch een vrij hoog verbruik voor een yaris, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
CCMG schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:20:
gefeliciteerd ! zonder echt extreem te rijden is dan 4.9 toch een vrij hoog verbruik voor een yaris, niet?
Ja dat klopt helemaal, maar dat komt omdat ik mikte op zo hoog mogelijk percentage elektrisch rijden, en niet op een zo laag mogelijk verbruik. Door met een constantere snelheid te rijden, CC gebruiken e.d. had ik vrijwel zeker met een lager verbruik kunnen rijden, maar dan ook met een lager percentage elektrisch.

Omdat dat percentage het doel van deze challenge was, flink gas gegeven en de snelheid laten variëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JeroenH schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:37:
Vanochtend tweede (bij de dealer in Hilversum) geworden bij de Toyota Yaris Energy Challenge:
Ik ben eerste af :(
63% electrisch, 3,4l/100

De nieuwe nummer 1 heeft 70% electrisch :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 17:31
Je moet bij de hybrides even het sweetpoint zien te vinden waarop ze zuinig rijden en zoveel mogelijk gebruik maken van de accu.
Bij mijn prius is dat als je 50kmh rijdt, je op de teller 55kmh moet gaan rijden, bij 80kmh is dit 86kmh op de teller.
Ik probeer buiten de stad zoveel mogelijk op de CC te rijden, zolang er geen sukkelaar voor je zit is dit geen enkel probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

roches schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:56:
Je moet bij de hybrides even het sweetpoint zien te vinden waarop ze zuinig rijden en zoveel mogelijk gebruik maken van de accu.
Bij mijn prius is dat als je 50kmh rijdt, je op de teller 55kmh moet gaan rijden, bij 80kmh is dit 86kmh op de teller.
Jij rijdt boven de 70 electrisch?
Ik probeer buiten de stad zoveel mogelijk op de CC te rijden, zolang er geen sukkelaar voor je zit is dit geen enkel probleem...
Cruise control kost toch meer brandstof? Mogelijk oude info, maar meer electische apparaten engaged = verbruik.

Dat had Jeremy Clarkson bewezen in Top Gear met een Audi A8 biturbo diesel in een rit van Londen naar Edinburgh en terug op een tank.

3:56:

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 20-05-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 17:31
PcDealer schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:00:
[...]

[...]

Cruise control kost toch meer brandstof? Mogelijk oude info, maar meer electische apparaten engaged = verbruik.

Dat had Jeremy Clarkson bewezen in Top Gear met een Audi A8 biturbo diesel in een rit van Londen naar Edinburgh en terug op een tank.
[video]
Elektrisch gaat tot ong. 60 kmh, maar daarboven ondersteunt het elektrische gedeelte wel de motor.

En nee, de CC verbruikt niet meer al denken sommige mensen van wel, eerst optrekken tot boven je gewenste snelheid en dan langzaam naar de gewenste snelheid en dan de CC inschakelen..

Je kunt een biturbo diesel niet vergelijken met een hybride wat dat betreft, bij de biturbo gebruik je direkt diesel i.t.t. een hybride, die zal eerst proberen te ondersteunen met elektrisch, lukt dat niet, dat pas gaat er benzine bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Cruise control geeft een constante snelheid, als je zelf naar de verbruiksmeter kijkt laat je het gas nog iets losser zodat deze minder verbruik aangeeft maar dat hou je toch niet de hele rit vol.
Ingestelde snelheid is ook van belang, hooguit 100 op de teller is best zuinig in een Auris.
Qua reistijd maakt het ook geen bal uit ik sta zeker 5 tot 10 minuten voor stoplichten lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiang
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 13:33
Ik overweeg de aankoop van een tweedehands Prius 1.8 Dynamic, bouwjaar 2010.

Alleen: het is eentje met al 300.000 km op de teller. Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

PcDealer schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:00:
[...]

[...]

3:56:
[video]
Welk elektrisch apparaat? De gasklep van zo'n Prius wordt sowieso al elektronisch bedient (dus met een stappenmotortje). Als je het zo ver (theoretisch) gaat redeneren is CC sowiewo zuiniger. Met 'handmatig' (voetmatig :+) gas geven moeten een sensor de gaspedaal positie registeren en verwerken. Met CC stel je gewoon snelheid X in, en de software stuur het stappenmotortje gewoon direct aan zonder tussenkomst van je gaspedaal 8)
kiang schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:47:

Alleen: het is eentje met al 300.000 km op de teller. Wat zouden jullie aanraden?
Met dat soort KM-standen heb je wel kans dat de techniek 'om de motor heen' wat minder wordt. D.w.z. wielophanging e.d (schokbrekers, draagarmen)., maar dat hoeft op zich geen ramp te zijn. Een auto voelt/rijdt alleen dan niet meer 'als nieuw'. Nu valt dat bij Toyota sowieso wel mee heb ik het idee

[ Voor 23% gewijzigd door -tom-562 op 22-05-2017 12:03 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:38

300.000 op de teller is beter dan 30.000 op de teller, bij een Prius.

Alleen als je voor weinig meerprijs eentje kunt vinden die een stuk minder heeft gelopen zou ik dat doen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-tom-562 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:00:
[...]

Welk elektrisch apparaat? De gasklep van zo'n Prius wordt sowieso al elektronisch bedient (dus met een stappenmotortje). Als je het zo ver (theoretisch) gaat redeneren is CC sowiewo zuiniger. Met 'handmatig' (voetmatig :+) gas geven moeten een sensor de gaspedaal positie registeren en verwerken. Met CC stel je gewoon snelheid X in, en de software stuur het stappenmotortje gewoon direct aan zonder tussenkomst van je gaspedaal 8)
De computer moet de snelheid constant houden a.d.h.v. sensoren en daarom continu berekenen of de ingestelde snelheid wordt aangehouden. Jeremy had het bewezen. Maar goed, dat filmpje is intussen al wat jaartjes oud en de techniek staat niet stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Die sensoren worden normaal gesproken ook al gebruikt :P Nu gebruik je (theoretisch) 1 sensor minder (de gaspedaal sensor).
Maar als je op dat niveau gaat mierenneuken kun je beter de fiets pakken denk ik :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42
Een eventueel hoger verbruik zal inderdaad echter niet in het stroomverbruik van de regelcomputer zitten nee... Maar volgens mij accelereren veel cruise control systemen wat aggressiever dan een zuinig rijdende bestuurder dat zou doen. Ook bv als je even een helling op rijdt om daarna weer naar beneden te rollen, de cruise control zal meteen gas bij doen terwijl een mens misschien wat meer inspeelt op dat de weg zo ook weer naar beneden rolt.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:16

WCA

Op 17 juli wordt mijn Aygo'tje (X-Play) geleverd :)

Ben zeer benieuwd, wordt mijn eerste auto!

[ Voor 4% gewijzigd door WCA op 22-05-2017 13:35 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zozo, gelijk een nieuwe auto, toe maar ;)

Zoektocht naar Prius gaat nog even verder. Zaterdag in een 2011 Executive gereden .. :r dat lederen interieur. De rest van de auto, met name de vloerbekleding, is vrij karig (Toyota) en dan zet je er van die leren stoelen in, sloeg werkelijk waar nergens op. Zaterdagmiddag in een 2009 Dynamic gereden. Interieur was stof, vonden wij een stuk mooier. Helaas een beschadiging op het dashboard van een navigatie/telefoonhouder |:( dus no go.

Maar hoe meer ik lees over de Prius 3 facelift (van na 2012) hoe meer ik die eigenlijk wel eens wil zien/proefrijden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat is er mis met het leren interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd. Ik zou nooit meer een auto zonder leren interieur willen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Maasluip schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:16:
Wat is er mis met het leren interieur?
Ik vind het erg lelijk. Lag misschien ook aan het pre-facelift interieur verder, stond gewoon niet bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:16

WCA

Ik vind het niet alleen lelijk, maar stof zit mij gewoon lekkerder :)

Minder last van brandende zon ook

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
GreNade schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:46:

Ik zou liever voor de Lexus CT-200H gaan, bij de Prius/Auris zit ik niet super lekker.
Iets te hoog naar mijn mening, vooral bij stoplichten moet ik voorover buigen.
In de Lexus zit ik lekker laag en oogt veel mooier, maar kost ook een fortuin :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
semidevidra schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:03:
[...]

Ik zou liever voor de Lexus CT-200H gaan, bij de Prius/Auris zit ik niet super lekker.
In de Lexus zit ik lekker laag en oogt veel mooier, maar kost ook een fortuin :( 8)7
Geen probleem mee, kijk gewoon door het glazen dak :P
En aan de andere kant een lage zit heeft ook nadelen. Zo kan ik het vervoeren van bejaarden op mijn buik schrijven (jammer als oma naar het ziekenhuis moet) en komt mijn zwangere vrouw al helemaal niet meer de auto uit ;w

[ Voor 3% gewijzigd door Meekoh op 22-05-2017 18:01 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 18-09 11:15

Als hij dealeronderhouden is dan zou je de gok kunnen wagen, motorisch kan een Prius heel hoge km standen hebben. Aankoopkeuring laten doen is ook niet onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
semidevidra schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:03:
[...]
De CT heeft ook een bijzonder fijne stoffen bekleding. Hoewel ook het leer dat Lexus aanbiedt heel goed is, vind ik het toch echt een downgrade tov het stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Bacchus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:51:
[...]

De CT heeft ook een bijzonder fijne stoffen bekleding. Hoewel ook het leer dat Lexus aanbiedt heel goed is, vind ik het toch echt een downgrade tov het stof.
Is het niet hetzelfde als in de toyota's?
Het oogt allemaal hetzelfde en ja stof vind ik beter in de CT dan Leder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

PcDealer schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:54:
[...]

Ik ben eerste af :(
63% electrisch, 3,4l/100

De nieuwe nummer 1 heeft 70% electrisch :(
offtopic:
Ik was vandaag bij Toyota Maarssenbroek, en daar stond de nummer één op 75% elektrisch met 2,9l/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

DUX schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:06:
[...]

offtopic:
Ik was vandaag bij Toyota Maarssenbroek, en daar stond de nummer één op 75% elektrisch met 2,9l/100.
Fakking hell!
Mijn route.

Ik heb begrepen dat degene(n) die mij hebben ingehaald zeg maar een behoorlijk snelheidsverschil hadden met het overige verkeer op de snelweg... Ik wilde dat juist vermijden.

[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 23-05-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

Ja, eh, ik was het niet he ;) Nee, ik reed met zwarte wolken en luid kabaal weg in een uitgeleende Auris éénliter, terwijl m'n Avensis een grote schoonmaakbeurt kreeg. Maar naar aanleiding van de topscores hier ging ik voor de lol even kijken wat de status aldaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

PcDealer schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:27:
[...]

Fakking hell!
Mijn route.

Ik heb begrepen dat degene(n) die mij hebben ingehaald zeg maar een behoorlijk snelheidsverschil hadden met het overige verkeer op de snelweg... Ik wilde dat juist vermijden.
Moet je geen bepaalde minimale snelheid aanhouden op de snelweg ? Straks krijgt Toyota nog de schuld voor een wedstrijd te doen die het overtreden van de wegcode aanmoedigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Phuncz schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:12:
[...]
Moet je geen bepaalde minimale snelheid aanhouden op de snelweg ? Straks krijgt Toyota nog de schuld voor een wedstrijd te doen die het overtreden van de wegcode aanmoedigt...
Nee, je kan geen minimumsnelheid verplichten, aangezien de omstandigheden (voorliggers, weer, obstakels) die onveilig kunnen maken. Dus is dat altijd aan de bestuurder om te beslissen. Uiteraard kan dat ook andersom zijn: Dat een extreem lage snelheid (veel lager dan de 90 km/u van vrachtverkeer en aanhangers) juist onveilig is. (die worden beiden aan de kapstok van artikel 5 gehangen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zo, vakantiegeld is binnen, gisteravond maar meteen een Android radio voor mijn Avensis besteld :P
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1Usr2MVXXXXa_XXXXq6xXFXXXr/1024x600-Android-5-1-Auto-DVD-GPS-voor-Toyota-Avensis-2005-2007-met-Bluetooth-Radio-RDS.jpg

Zo'n apparaat dus :P Ben erg benieuwd! Ik had nu een bluetooth/aux adapter setje (voor in de CD-wisselaar aansluiting) gekocht via Aliexpress. Werkt opzich prima, maar toch nét niet. Het volume wat uit het kastje komt is IMO te laag, moest de radio altijd maximaal zetten. Wat dan niet helpt is dat de fabrieksradio een volume afhankelijke equalizer heeft, dus bij maximaal volume was er totaal geen 'laag' meer aanwezig :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

GreNade schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:46:

Stoelkoeling FTW 8)

Dat zit er in mijn IS350 namelijk op, best ideaal in dit weer 8)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Metalfreak schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:04:
[...]

Stoelkoeling FTW 8)

IS350? Amerikaanse import?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Metalfreak schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:04:
[...]

Stoelkoeling FTW 8)

Heb alleen van een vriend van mij begrepen (met een IS250) dat de geur altijd wat minder is als je het weer voor het eerst aanzet na een lange periode :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

!null schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:31:
[...]

IS350? Amerikaanse import?
Check ;)
-tom-562 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:36:
[...]

Heb alleen van een vriend van mij begrepen (met een IS250) dat de geur altijd wat minder is als je het weer voor het eerst aanzet na een lange periode :+
Nog geen last van gehad eigenlijk :+

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mss heeft die maat van mij wat meer last van opgehoopte gassen die vrij komen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

-tom-562 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:43:
Mss heeft die maat van mij wat meer last van opgehoopte gassen die vrij komen :P
Geloof me, daar heb ik ook regelmatig last van... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
-tom-562 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:00:
Zo, vakantiegeld is binnen, gisteravond maar meteen een Android radio voor mijn Avensis besteld :P
[afbeelding]

Zo'n apparaat dus :P Ben erg benieuwd! Ik had nu een bluetooth/aux adapter setje (voor in de CD-wisselaar aansluiting) gekocht via Aliexpress. Werkt opzich prima, maar toch nét niet. Het volume wat uit het kastje komt is IMO te laag, moest de radio altijd maximaal zetten. Wat dan niet helpt is dat de fabrieksradio een volume afhankelijke equalizer heeft, dus bij maximaal volume was er totaal geen 'laag' meer aanwezig :(
Heb je een linkje naar dit product? Ik zit voor mijn Prius ook nog altijd te twijfelen of ik er zo'n GROM-achtig kastje in plaats, of zo'n Android all-in-one-ding koop. Voor mij is het afspelen van FLAC een dingetje, tweedere van mijn muziekcollectie is FLAC en niet alle apparaten spelen dat af...

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenH op 24-05-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nice, ik zag er laatst eentje te koop staan, eentje in heel europa. Die had ook meteen AWD.
Heeft die van jou het ook?
Ik geloof in 6 sec naar de 100?
Welke generatie?

Ik vind het wel een leuk alternatief voor een IS-F.
Ik zou wel een IS-F willen aanschaffen over een tijd (lees: zo een paar jaar verder), wanneer ik overgestapt ben op OV. Maar een IS350 is net effe wat minder erg qua zuinigheid en ook al zeer vlot met 300pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

JeroenH schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:52:
[...]

Heb je een linkje naar dit product? Ik zit voor mijn Prius ook nog altijd te twijfelen of ik er zo'n GROM-achtig kastje in plaats, of zo'n Android all-in-one-ding koop. Voor mij is het afspelen van FLAC een dingetje, tweedere van mijn muziekcollectie is FLAC en niet alle apparaten spelen dat af...
Ik heb deze besteld.
Ik had dus zo'n (aliexpress) GROM kastje. Maar zoals gezegd, het volume was erg laag (kon ook geen gain o.i.d. instellen), las er later meer klachten over op internet (zowel bij USB, aux en bluetooth). Ook kreeg ik het niet voor elkaar om een mappenstructuur werkend te krijgen via USB stick, erg irritant. Ook had het kastje moeite met bepaalde MP3's (wss hoge kwaliteit VBR MP3's).
In mijn oude Volvo had ik een echte GROM unit, die werkte wel aardig (alleen USB en aux). Alleen die was ook 4x zo duur :P

[ Voor 20% gewijzigd door -tom-562 op 24-05-2017 09:05 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

!null schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:03:
[...]

Nice, ik zag er laatst eentje te koop staan, eentje in heel europa. Die had ook meteen AWD.
Heeft die van jou het ook?
Ik geloof in 6 sec naar de 100?
Welke generatie?

Ik vind het wel een leuk alternatief voor een IS-F.
Ik zou wel een IS-F willen aanschaffen over een tijd (lees: zo een paar jaar verder), wanneer ik overgestapt ben op OV. Maar een IS350 is net effe wat minder erg qua zuinigheid en ook al zeer vlot met 300pk.
Die van mij heeft geen AWD, gewoon normale achterwielaandrijving. Gaat volgens specs in 5,6 seconden naar de 100 en is erg snel. Die van mij is van 2006.

Ik heb al reviews gelezen van mensen die het verschil tussen de IS350 en de IS-f inderdaad niet heel groot vinden. Alleen de versnellingsbak in een IS-f is volgens mij wat sneller. De IS350 heeft een normale automaat en soms kan die wat traag reageren. Maar goed, je bent toch sneller dan 95% van het overige verkeer en als je het gas intrapt, is de fun ook alweer snel voorbij omdat je dan al heel gauw op snelheden zit die je je rijbewijs kunnen kosten ;) Maar het rijdt heel prettig moet ik zeggen. Op lange ritten is 1:11 mogelijk, normaal zo rond de 1:10 als je het niet te gek maakt.

Enige nadelen:
- Navigatieunit moet vervangen worden door een Europese variant (is bij die van mij gebeurd)
- Alle temperaturen staan in Fahrenheit, is niet te wijzigen zonder zeer ingrijpende veranderingen (tenzij je er eentje uit Canada kunt vinden). Je moet dus constant omrekenen.
- De FM-tuner slaat alle even frequenties over omdat die in de USA niet gebruikt worden.

Buiten dat: heerlijke auto! Ik kan binnenkort op de fiets naar het werk, dus dan kan deze ook alleen gebruikt worden voor de leuke ritjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Phuncz schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:12:
[...]

Kennelijk niet: https://www.rijksoverheid...lheid-voor-het-wegverkeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
JeroenH schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:52:
[...]
Ach, ik heb gewoon een selectie van mijn muziek (meer dan 100 albums wordt toch snel vervelend navigeren op veel apparaten) een keer getranscode naar mp3. Standaard-LAME-instellingen (+/- 190 Kb/s VBR) zijn vrijwel altijd transparant (ik hoor dan minstens 10x meer opname- dan codering-fouten) voor mij, zeker in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Metalfreak schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:32:
[...]

Die van mij heeft geen AWD, gewoon normale achterwielaandrijving. Gaat volgens specs in 5,6 seconden naar de 100 en is erg snel. Die van mij is van 2006.

Ik heb al reviews gelezen van mensen die het verschil tussen de IS350 en de IS-f inderdaad niet heel groot vinden. Alleen de versnellingsbak in een IS-f is volgens mij wat sneller. De IS350 heeft een normale automaat en soms kan die wat traag reageren. Maar goed, je bent toch sneller dan 95% van het overige verkeer en als je het gas intrapt, is de fun ook alweer snel voorbij omdat je dan al heel gauw op snelheden zit die je je rijbewijs kunnen kosten ;) Maar het rijdt heel prettig moet ik zeggen. Op lange ritten is 1:11 mogelijk, normaal zo rond de 1:10 als je het niet te gek maakt.
Ah, uit 2006, dus zal dan hopelijk ook niet de wereld hebben gekost?
Een IS-F is er pas vanaf 2008, en eigenlijk wil je dan die vanaf 2010, vanwege de updates. Tenminste, als je er dus helemaal voor gaat. Maar dat maakt het allemaal zeer prijzig.

Een IS350 is dan een mooi alternatief. En tja in 5,6 sec naar de 100 is al snel zat eigenlijk, kan ik ook mee leven :+

Maar hoe klinkt de V6? Het is een degelijk en krachtig blok, maar ik weet niet of het de ervaring biedt van een V8.
Daarnaast zijn beide automaat, maar heeft de IS-F flippers (heeft de IS350 dat ook?) en is die bedoeld om ook mee te kunnen doen op het circuit.

Want zo zal het dan een beetje gaan zijn bij die tijd, dat ik met het OV reis, en dan een gezinsbak wil hebben welke sportief is. Ik wil dan niet een racertje hebben en een gezinswagen, want ik heb ook al een camper, ik hoef niet een heel wagenpark te hebben.
En een sportieve 4 deurs kan ook gebruikt worden voor (rij)vakanties waar een 2-zitter circuit wagen dat niet kan.
Het hogere verbruik moet dan hopelijk niet zo'n issue zijn als je maar een paar duizend kilometer per jaar rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

!null schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:25:
[...]

Ah, uit 2006, dus zal dan hopelijk ook niet de wereld hebben gekost?
Een IS-F is er pas vanaf 2008, en eigenlijk wil je dan die vanaf 2010, vanwege de updates. Tenminste, als je er dus helemaal voor gaat. Maar dat maakt het allemaal zeer prijzig.

Een IS350 is dan een mooi alternatief. En tja in 5,6 sec naar de 100 is al snel zat eigenlijk, kan ik ook mee leven :+
Ik kan je zeggen dat is al fucking snel.
Maar hoe klinkt de V6? Het is een degelijk en krachtig blok, maar ik weet niet of het de ervaring biedt van een V8.
De mijne is voorzien van een open luchtfilter die op lage toeren heel beschaafd klinkt, maar als je het rechterpedaal intrapt, dan wordt er ineens een beest wakker vooronder dat zich ook goed laat horen :9~ Verder heeft de vorige eigenaar een klep ingebouwd in de uitlaat die je met een afstandsbedieing open kunt zetten, maar dat vind ik dan weer iets teveel van het goede... Maar goed, het zit erin, dus doen we het er maar mee.
Daarnaast zijn beide automaat, maar heeft de IS-F flippers (heeft de IS350 dat ook?) en is die bedoeld om ook mee te kunnen doen op het circuit.
Flippers heeft de IS350 ook, je moet 'm hiervoor in sportstand zetten en dan kun je gedeeltelijk (want de auto grijpt toch zelf in als het fout dreigt te gaan) zelf schakelen. Bij de IS350 reageert dat zelf schakelen overigens niet altijd meteen als jij dat wilt, dat is volgens mij bij de IS-F wel beter geregeld. Maar ik gebruik die stand nog niet vaak, ben eerst de auto nog wat aan het leren kennen, heb 'm nu pas bijna een maand.
Want zo zal het dan een beetje gaan zijn bij die tijd, dat ik met het OV reis, en dan een gezinsbak wil hebben welke sportief is. Ik wil dan niet een racertje hebben en een gezinswagen, want ik heb ook al een camper, ik hoef niet een heel wagenpark te hebben.
En een sportieve 4 deurs kan ook gebruikt worden voor (rij)vakanties waar een 2-zitter circuit wagen dat niet kan.
Het hogere verbruik moet dan hopelijk niet zo'n issue zijn als je maar een paar duizend kilometer per jaar rijdt.
Ik heb een beetje hetzelfde. De auto wel gekocht terwijl ik nu nog een baan heb waarvoor ik 20.000km moet rijden, maar als het goed is ga ik nog deze week tekenen voor een nieuwe baan waarbij ik gewoon op de fiets kan gaan en de auto alleen hoef te gebruiken voor fun en praktische ritjes, want praktisch is 'ie verder ook gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ondertussen nog steeds op zoek naar een Prius. Heb nu besloten dat ik eerst bij een faceliftmodel ga kijken omdat het interieur daarin wat verbeterd is (met name de gebruikte stoffen). Daarnaast spreken me andere features van de facelift (betere audio, hoger resolutie display, inklapbare spiegels) ook erg aan.

Ondertussen nog wel stiekem twijfelend over een redelijk strakke witte, met de goede velgen (17") die heel dichtbij staat. 80K KM gelopen, uit 2009. Ik ga er dan maar 2 jaar op vooruit (Auris is uit 2007) en 15K KM minder gereden dan de Auris. Daar staat tegenover dat de dealer mij een heel goed bod deed waardoor ik relatief weinig hoef bij te leggen. Keuzes keuzes ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Arfman schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:27:
Ondertussen nog steeds op zoek naar een Prius. Heb nu besloten dat ik eerst bij een faceliftmodel ga kijken omdat het interieur daarin wat verbeterd is (met name de gebruikte stoffen). Daarnaast spreken me andere features van de facelift (betere audio, hoger resolutie display, inklapbare spiegels) ook erg aan.

Ondertussen nog wel stiekem twijfelend over een redelijk strakke witte, met de goede velgen (17") die heel dichtbij staat. 80K KM gelopen, uit 2009. Ik ga er dan maar 2 jaar op vooruit (Auris is uit 2007) en 15K KM minder gereden dan de Auris. Daar staat tegenover dat de dealer mij een heel goed bod deed waardoor ik relatief weinig hoef bij te leggen. Keuzes keuzes ...
Ook de CT-200h overwogen of zit daar te weinig ruimte in?

Heeft er hier iemand ervaring met een Toyota Corolla Verso 1.8 met automaat?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Arfman schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:27:

Ondertussen nog wel stiekem twijfelend over een redelijk strakke witte, met de goede velgen (17") die heel dichtbij staat.
(annecdote): van een vriend/ex-toyota verkoper heb ik het advies gekregen om geen parelmoer witte auto te nemen. Bij schade is het vrijwel niet mogelijk om dezelfde kleur terug te krijgen.

Tijdens een invetarisatierondje voor een nieuwe prius heb ik bij de occassions idd vaak gemerkt dat een paneel een kleurverschil had. Weet je gelijk of er schade is geweest :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Falcon schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:54:
[...]

Ook de CT-200h overwogen of zit daar te weinig ruimte in?

Heeft er hier iemand ervaring met een Toyota Corolla Verso 1.8 met automaat?
Niet in het echt bekeken nog maar de foto's op internet laten mij denken dat er te weinig ruimte inzit.

Mijn ouders hebben een Verso 1.8 met automaat gehad. Reed prima, automaat was na 3K KM wel kaduuk, is onder garantie vervangen. Daarna probleemloos. Fijne auto, veel ruimte, wel een beetje een bejaardenbak maar bedenk ook dat degene die dat vindt zelf op zoek is naar een Prius :+
kmf schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:24:
(annecdote): van een vriend/ex-toyota verkoper heb ik het advies gekregen om geen parelmoer witte auto te nemen. Bij schade is het vrijwel niet mogelijk om dezelfde kleur terug te krijgen.

Tijdens een invetarisatierondje voor een nieuwe prius heb ik bij de occassions idd vaak gemerkt dat een paneel een kleurverschil had. Weet je gelijk of er schade is geweest :)
Goed punt .. helaas ;) vind ik parelmoer wit wel veruit de mooiste kleur op een Prius, vrouw idem, dus dat wordt nog lastig.

[ Voor 31% gewijzigd door Arfman op 24-05-2017 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Nog erger is een blauwe parelmoer lak van Alfa Romeo (op mijn Toyota haha)

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 24-05-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Arfman schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:26:
[...]

[...]

Goed punt .. helaas ;) vind ik parelmoer wit wel veruit de mooiste kleur op een Prius, vrouw idem, dus dat wordt nog lastig.
In combinatie met een privacy glass en zonnedak is een zwarte of donkere prius weer stoerder ;)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Arfman schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:26:
[...]

Niet in het echt bekeken nog maar de foto's op internet laten mij denken dat er te weinig ruimte inzit.

Mijn ouders hebben een Verso 1.8 met automaat gehad. Reed prima, automaat was na 3K KM wel kaduuk, is onder garantie vervangen. Daarna probleemloos. Fijne auto, veel ruimte, wel een beetje een bejaardenbak maar bedenk ook dat degene die dat vindt zelf op zoek is naar een Prius :+
Bejaardenbak... noted

Mijn vrouw wil graag over naar automaat, maar heeft ook een 7persoons-mpv nodig (iets met kinderstoeltjes etcetra). En met nog geen 10k per jaar wil je ook geen grote uitgave doen. Ze rijd nu een Mazda 5, maar die zijn er maar mondjesmaat te krijgen met een automaat voor een schappelijk bedrag.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1 ... 75 ... 166 Laatste