Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 73 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
Inmiddels de Avensis Verso een aantal dagen in bezit.
Hij bevalt tot nu toe erg goed en de andere leden van het gezin zijn er ook erg van gecharmeerd. Iedereen die hem ziet zegt dat het echt een mega bak is qua ruimte.

Verbruik zit momenteel rond de 1:11, dat deed mijn vorige Mazda 6 eigenlijk ook dus dat valt me niet tegen. Kijken of ik het nog wat kan drukken.

Verder is de 2.0 een erg fijne motor, ondanks dat het best een grote auto is heb je nooit het idee dat je te weinig vermogen hebt.

Hij had gisteren wel even last van een laag toerental bij stationair draaien. In de file op weg naar huis sloeg hij zelfs een keer af. Als je de koppeling helemaal in trapt wil hij nog wel eens onder de 500 toeren vallen waardoor de motor erg gaat trillen omdat hij bijna afslaat. Vandaag ook nog wat stukjes gereden en toen had hij er geen last van. Even in de gaten houden dus, ik heb 6 maanden garantie en hij moet sowieso nog terug naar de dealer vanwege een recall voor de passagiers-airbag. Kunnen ze daar ook gelijk even naar kijken indien het probleem blijft.

Heb verder ook geen idee wat het kan zijn, hij lijkt het alleen te hebben bij een warme motor maar dat was das alleen gisteren even het geval.

Verder dus uitermate tevreden over deze grote Toyo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Vlassie1980 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:09:
Hij had gisteren wel even last van een laag toerental bij stationair draaien. In de file op weg naar huis sloeg hij zelfs een keer af. Als je de koppeling helemaal in trapt wil hij nog wel eens onder de 500 toeren vallen waardoor de motor erg gaat trillen omdat hij bijna afslaat
Dat heeft mijn MR-2 ZZW30 ook, heb er nooit een oorzaak aan kunnen leggen en het boeit me te weinig om ervoor naar de dealer te gaan. Een klein dotje gas voor je vertrekt en er is niets aan de hand. Ik heb ook maar zelden, mij lijkt het te kunnen gebeuren als ie juist warm is en het verdwijnt weer kort erna.

Rij je vaak file ? Dan koop je toch best een automaat of idealiter een hybride de volgende keer, daar zal je linkerbeen je dankbaar voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Phuncz schreef op zondag 5 februari 2017 @ 08:21:
[...]

Dat heeft mijn MR-2 ZZW30 ook, heb er nooit een oorzaak aan kunnen leggen en het boeit me te weinig om ervoor naar de dealer te gaan. Een klein dotje gas voor je vertrekt en er is niets aan de hand. Ik heb ook maar zelden, mij lijkt het te kunnen gebeuren als ie juist warm is en het verdwijnt weer kort erna.

Rij je vaak file ? Dan koop je toch best een automaat of idealiter een hybride de volgende keer, daar zal je linkerbeen je dankbaar voor zijn.
Nee, ik rijdt niet zo vaak file. Pak maar 1 keer per week de auto naar mijn werk, de rest van de dagen pak ik de e-bike en fiets ik fluitend langs de monsterfiles op de A4 bij Roelofarendsveen en Leiderdorp :)

Ik kijk het wel gewoon even aan, als hij terug moet voor die recall met de airbag dan meld ik het wel. Alle lof tot nu toe trouwens voor Pluym in Delfgauw. Ondanks dat het een auto op leeftijd is waar ze niet veel aan verdienen toch heel netjes uitleg gehad, er zat ook een deuk in de kentekenplaat aan de voorzijde. Zonder dat ik er wat van had gezegd hebben ze dat rechtgetrokken. Gewoon prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:05

-tom-562

Oliesjeik

Hij bevalt tot nu toe erg goed en de andere leden van het gezin zijn er ook erg van gecharmeerd. Iedereen die hem ziet zegt dat het echt een mega bak is qua ruimte.

Verbruik zit momenteel rond de 1:11, dat deed mijn vorige Mazda 6 eigenlijk ook dus dat valt me niet tegen. Kijken of ik het nog wat kan drukken.

Verder is de 2.0 een erg fijne motor, ondanks dat het best een grote auto is heb je nooit het idee dat je te weinig vermogen hebt.

Hij had gisteren wel even last van een laag toerental bij stationair draaien. In de file op weg naar huis sloeg hij zelfs een keer af. Als je de koppeling helemaal in trapt wil hij nog wel eens onder de 500 toeren vallen waardoor de motor erg gaat trillen omdat hij bijna afslaat. Vandaag ook nog wat stukjes gereden en toen had hij er geen last van. Even in de gaten houden dus, ik heb 6 maanden garantie en hij moet sowieso nog terug naar de dealer vanwege een recall voor de passagiers-airbag. Kunnen ze daar ook gelijk even naar kijken indien het probleem blijft.

Heb verder ook geen idee wat het kan zijn, hij lijkt het alleen te hebben bij een warme motor maar dat was das alleen gisteren even het geval.

Volgens mij heeft die Avensis nog een 'IAC valve' (Idle Air Control Valve), een klep die zorgt voor de stationair loop (vlakbij het gasklephuis). Die kan vervuild raken, en daardoor kan je motor slecht stationair lopen.
Deze is vaak makkelijk zelf schoon te maken. Genoeg tutorials/youtube video's over te vinden (ff Googlen op 'Toyota IAC valve'!)

Edit:
Over terugroepacties gesproken, als ik bij de RDW mijn kenteken invoer, heb ik een 'Openstaande terugroep actie', voor de beruchte airbag. Maar als ik mijn kenteken invoer op de site van Toyota.nl, heb ik geen terugroepactie :?

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 05-02-2017 11:29 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Bij mij heb ik op zowel de site van de RDW als die van Toyota geen openstaande terugroep staan. Maar goed, laat ze het maar lekker checken :) Onderdelen zijn al besteld dus ik krijg vanzelf bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Airbag staan hier ook nog twee terugroepacties (bestuurder + passagierairbag) voor open bij onze Yaris XP9 uit 2006. Hij is een halfjaar geleden al voor een andere terugroepactie geweest (steun in het dashboard o.i.d.) en toen werd mij gezegd dat de onderdelen niet voorradig waren o.i.d. en dat ik vanzelf een brief zou krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 05-02-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik ga binnenkort wel ff langs bij de dealer, zit hier toch 5 minuten rijden vandaan :P
Ga ik meteen voor de APK, ik zag dat een APK keuring bij de Toyota dealer 20 euro kost, dat vind ik echt belachelijk weinig geld. Afmelden is alleen al bijna 5 euro :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Heeft hij toevallig een nieuwe accu gehad?
Terug val in toeren wil wel eens voorkomen wanneer de ECU niet gereset is na een nieuwe accu.
De motor elektronica onthoud na een accuwissel niet altijd even goed hoever de vlinderklep in het inlaattraject open moet staan. ff een rest via de OBD uit (laten)voeren.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als de accu vervangen is, is de ECU vaak gereset (want langere tijd zonder spanning). Eventueel kan je het opnieuw doen door de minpool een minuut of 5 van de accu af te halen.
Maar ik denk eerder dat het ligt aan zo'n verstopte IAC Valve, komt vaker voor (bij alle auto's met zo'n soort klep, mijn oude Mazda 626 en Volvo 940 hadden namelijk hetzelfde probleem)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

-tom-562 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:39:
Als de accu vervangen is, is de ECU vaak gereset (want langere tijd zonder spanning). Eventueel kan je het opnieuw doen door de minpool een minuut of 5 van de accu af te halen.
Maar ik denk eerder dat het ligt aan zo'n verstopte IAC Valve, komt vaker voor (bij alle auto's met zo'n soort klep, mijn oude Mazda 626 en Volvo 940 hadden namelijk hetzelfde probleem)
Ik heb een Avensis gehad met de zelfde motor, hier was het echt de stand van de luchttoevoerklep die een eigen willetje. Schijnbaar was een "reset" door de accu los te halen niet voldoende.
Ik ben me bewust van een vervuilde IAC valve, vrij makkelijk te zien wanneer je het luchtfilterhuis/slang los haalt (3 clips bij de Avensis) een probleem kan geven, het in toeren verlopen bij een warm stationair toerental had ik ook, terwijl de vlinderklep schoon was. Rest van OBD was bij mij de oplossing, ondanks dat de accu ook lost was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Hij heeft een tijdje lang buiten gestaan bij de verkoper, ze trekken de accupool dan los om te voorkomen dat de accu langzaam leegloopt volgens mij.
Wellicht dat het daar iets mee te maken kan hebben?

Verder gewoon even aankijken of hij het blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:04
Ik heb sinds een tijdje last van een vervelende "bug" met de Touch & Go Plus van mijn Auris uit 2014. Ik weet niet precies sinds wanneer dit begonnen is, maar het zou zomaar na een upgrade kunnen zijn. In het begin had ik er namelijk nooit last van.

Het probleem is de spraakherkenning. Die gebruik ik vooral om de navigatie in te stellen en dat werkt best goed, maar zodra ik deze activeer en begin met "Ga naar..." gevolgd door het adres, dan miept dat ding terug "Geen media-apparaat geselecteerd". Spreek ik het vervolgens nog eens in dan pakt ie hem wel. Dit lijkt vrij consequent te zijn nadat ik de auto gestart heb. Het maakt dan ook niet uit of ik 10 seconden of 10 minuten gewacht heb met inspreken.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:39:
Die fix je in 30 minuten. Volspuiten met remmenreiniger, lekker half uurtje laten weken en weer leegtikken. Doe ik ieder jaar met mijn 740, geen zin om 1000 euro aan een nieuwe turbo uit te geven. Hij rijdt er namelijk niet minder door haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vanmorgen bij de dealer langs geweest voor het lage toerental bij stationair. Gasklephuis gereinigd en hij lijkt het nu een stuk beter te doen. Recall ook gelijk gedaan voor de airbag, onderdelen waren toevallig net binnen.

Zeer te spreken over de Avensis Verso.

Van het weekend even naar de Ikea geweest. Middelste stoel op de 2e zitrij eruit getrokken en je hebt gelijk een zee van ruimte. Kinderen op de buitenste stoelen. Als je die hele zitrij eruit trekt heb je zowat een bestelbus :)

Verder valt een verbruik van 1:12 mee erg mee voor zo'n groot hok met 0,0 aerodynamica en een 2 liter motor erin. Fiets van mijn dochter gooi ik ook zo achterin zonder met stoelen te hoeven klooien, ideaal!

Alleen binnenkort toch maar eens naar nieuwe banden kijken, deze maken wel heel erg veel herrie en zijn ook al weer 7 jaar oud. Zit nog wel voldoende profiel op en ook geen droogtescheurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:36
Waarschijnlijk zijn ze gecupt. In ieder geval de achterbanden.
Dan heb je wel herrie maar geen zichtbare slijtage of droogtescheurtjes.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:41

epic_gram

undercover moderator

Mijn starlet heeft na 3,5 ton zijn eerste geluidje O+

Het betreft het differentieel, je hoort hem heel zachtjes zoemen bij het wegrijden. Vervangen door eentje van de sloop kost plusminus 70 euro, wat zouden jullie doen? Doorrijden tot hij op is? Ik vermoed dat ik er nog wel een paar jaar mee kan doorrijden namelijk.

Tegelijkertijd heb ik ook een versleten homokineet linksbuiten. Dat zou ik dan ook gelijk kunnen fixen... Vragen, vragen vragen.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:01
Gewoon mee door blijven rijden. Met dat differentieel dan. Komt wel vaker voor bij Starletjes.

Homokineet natuurlijk wel even fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
epic_gram schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:09:
Mijn starlet heeft na 3,5 ton zijn eerste geluidje O+

Het betreft het differentieel, je hoort hem heel zachtjes zoemen bij het wegrijden. Vervangen door eentje van de sloop kost plusminus 70 euro, wat zouden jullie doen? Doorrijden tot hij op is? Ik vermoed dat ik er nog wel een paar jaar mee kan doorrijden namelijk.

Tegelijkertijd heb ik ook een versleten homokineet linksbuiten. Dat zou ik dan ook gelijk kunnen fixen... Vragen, vragen vragen.
Ik zou er gewoon mee door blijven rijden. Ik rijd ook al 2 jaar op kapotte homokineten :+ , een keer is het wel op ja, maar als je een nieuwe aandrijfas kan scoren voor 35 euro dan kun je er weer tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

tomas123 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:41:
[...]

Ik zou er gewoon mee door blijven rijden. Ik rijd ook al 2 jaar op kapotte homokineten :+ , een keer is het wel op ja, maar als je een nieuwe aandrijfas kan scoren voor 35 euro dan kun je er weer tegen aan.
Ja ik rijd al een half jaar zo. Dus die aandrijfas ga ik sowieso vervangen. En dan zie ik wel wat ik doe met dat differentieel. 8)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
epic_gram schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:14:
[...]

Ja ik rijd al een half jaar zo. Dus die aandrijfas ga ik sowieso vervangen. En dan zie ik wel wat ik doe met dat differentieel. 8)
Welk model starlet heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

p8 '94

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Zodra de hypotheek van t huis is geregeld wordt dit mijn volgende auto..

Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/sb3cuj07p/20170218_134044.jpg

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

TgR_KILLER schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:48:
Zodra de hypotheek van t huis is geregeld wordt dit mijn volgende auto..

[afbeelding]
Beste auto ooit gemaakt. Zo simpel is het. _/-\o_

Natte droom van iedereen met verstand van auto's.

(wel gedetailleerde foto's posten als het zover is he? :D )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:36
Heb toch maar besloten om de 1999 avensis te houden.
Hij zit er niet meer uit.
Deukje voor en de lak word minder tja rood is niet de beste kleur.
Maar voor die 70 euro heb ik geen nieuwe auto. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door tafmaf op 20-02-2017 06:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 18:20

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

epic_gram schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:36:
[...]

Beste auto ooit gemaakt. Zo simpel is het. _/-\o_

Natte droom van iedereen met verstand van auto's.
Sarcasm, right?

Geweldig ook die bull-bar als je eens een aanrijding met een fietser of persoon hebt. Weet je tenminste zeker dat 100% van de impact door de tegenstander wordt geabsorbeert.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Maasluip schreef op maandag 20 februari 2017 @ 07:52:
[...]

Sarcasm, right?

Geweldig ook die bull-bar als je eens een aanrijding met een fietser of persoon hebt. Weet je tenminste zeker dat 100% van de impact door de tegenstander wordt geabsorbeert.
Niet waar. Is (99% zeker) een push-bar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Sarcasm, right?

Ohja, want zonder die bullbar is die auto (>1800 kg) een stuk veiliger :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

-tom-562 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:09:
[...]

Ohja, want zonder die bullbar is die auto (>1800 kg) een stuk veiliger :+
Eh ja. Iets met botsenergie absorberen. Een rigide bullbar (push-bar, what's in a name) absorbeert geen energie. Een fatsoenlijk geconstrueerde voorkant wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
tafmaf schreef op maandag 20 februari 2017 @ 06:27:
Heb toch maar besloten om de 1999 avensis te houden.
Hij zit er niet meer uit.
Deukje voor en de lak word minder tja rood is niet de beste kleur.
Maar voor die 70 euro heb ik geen nieuwe auto. ;)
Rood is inderdaad niet de beste kleur. Maar als hij motorisch nog steeds prima loopt.
Dat motorblok dat erin ligt is praktisch onverwoestbaar. Hoeveel km had je ook alweer erop staan?
Gewoon lekker doorrijden tot hij door zijn hoeven zakt, en dat kan denk ik nog wel een tijdje duren :)

Ben zelf nog steeds erg tevreden met de Avensis Verso. Vanmorgen even binnen no time de fiets van mijn 8 jarige dochter achterin gezet en naar school gebracht. Appeltje eitje met die bak.
Voelt gewoon erg goed aan en ondanks dat hij uit 2003 is hoop ik nog vele jaren met dat hok rond te rijden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

[...]

Sarcasm, right?

nee ik meen het. Ik heb er een keer in gereden en die dingen zijn top.

Het feit dat die auto's, nadat ze in het westen niet meer door de APK komen, nog jaren probleemloos doorrijden in het verre oosten en afrika zegt genoeg over de kwaliteit van die auto's.

Het enige nadeel aan toyota's is dat ze motorisch vaak niet zoveel vermogen leveren (tegenwoordig) maar deze auto is daarop een uitzondering. Compromisloos rijden dus. Het is jammer dat ze zo duur zijn in vaste lasten per maand, anders had ik die auto ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Maasluip schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:39:
[...]

Eh ja. Iets met botsenergie absorberen. Een rigide bullbar (push-bar, what's in a name) absorbeert geen energie. Een fatsoenlijk geconstrueerde voorkant wel.
Ik geloof dat zo'n hoge terreinwagen per definitie niet goed is voor je lichaam, met of zonder bullbar :P Ik denk dat het weinig verschil maakt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
[...]

Je begrijpt het niet. Op zo'n nieuwe wagen mag je helemaal geen rigide bullbar hebben.

Het heet een pushbar, die klapt wat mee naar achteren. Om voetgangers en fietsers te ontzien.

Tuurlijk, zal nog steeds veiliger zijn zonder. Maar het ligt dus niet zo simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Joh.... wat maakt het uit, ze moeten gewoon niet voor mijn auto springen.
Die airbags zitten toch niet voor niets aan de binnen kant van de auto?
Moet ik in het verkeer dan ook nog rekening gaan houden dat de neus van mijn auto ander mans klap absorbeert? Ik heb liever zo min mogelijk schade.... das veel goedkoper.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

Volgens mij rijd jij het verkeerde merk :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59
Neh, ik heb Landcruisers gezien met bull bar, lier en een gigantische bosbijl in de grille. Die doen het prima in gemengd stadsverkeer. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Bullet NL schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:56:
[...]

Joh.... wat maakt het uit, ze moeten gewoon niet voor mijn auto springen.
Die airbags zitten toch niet voor niets aan de binnen kant van de auto?
Moet ik in het verkeer dan ook nog rekening gaan houden dat de neus van mijn auto ander mans klap absorbeert? Ik heb liever zo min mogelijk schade.... das veel goedkoper.....
Daarom zijn auto's tegenwoordig voorzien van autonome remmen, voetgangerdetectie, rijbaansignalering etc. Een lomp grote/zware auto met een bullbar is nogal 1980 en asociaal t.o.v. je medeweggebruikers.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zolang niemand mij een nieuwe auto sponsort is dat niet asociaal :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heeft ie zichzelf niet al meermaals in brandstof en belasting gekost dan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Videopac schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:19:
[...]

Daarom zijn auto's tegenwoordig voorzien van autonome remmen, voetgangerdetectie, rijbaansignalering etc. Een lomp grote/zware auto met een bullbar is nogal 1980 en asociaal t.o.v. je medeweggebruikers.
Als er een voetganger loopt op de plek waar de neus van mijn auto zich bevind (wanneer hij op snelheid zich voortbeweegt) is die voetganger per definitie verkeerd bezig.... Waarom is het dan asociaal om een bullbar te monteren?

Echt, wat een onzin om ons hier vanaf uit de EU regels voor op te leggen. Ik kan mij best voorstellen dat iemand die in een auto rijd met een flinke bullbar zich veilig voelt.... Het zal je maar gebeuren dat je in Kenia rond aan het tuffen bent, er in eens een olifant oversteekt..... En ik weet niet hoe vaak jij in de grote stad komt, maar stond laats te wachten voor een zebra, toen kwam daar een olifant over heen....

Laat iedereen toch lekker doen wij hij wil.... De regels zijn al strickt genoeg, nog meer betutteling is niet nodig. We kopen tenslotte ook niet allemaal de zelfde auto of stemmen op de zelfde partij.

[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 20-02-2017 22:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• !null
Ik heb een Landcruiser gehad met grote stalen bullbar (dus geen veilige pushbar). En die heb ik er maar afgehaald.
Er zat toch al een stalen voorbumper op, dus dingen wegduwen kan al wel. Ja geen grote dieren aanrijden nee, maar daar heb ik op reis door Azie ook geen problemen mee gehad. Koeien in India had gekund, maar wat dichter bij kwam was schapen.

Met die bullbar is in ieder geval een zekerheid dat een voetganger het niet zo overleven. En dat was op reis zo waar nog wat waarschijnlijker (in India lopen ze gewoon een snelweg op zonder te kijken).

En dat met een 2 ton zware auto met trommelremmen rondom... Ik vind het niet erg dat een moderne Landcruiser wat veiliger is.

Je kunt overigens ook door rood rijden met je auto en zo een voetganger of fietser aanrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Leuke discussie over zo'n bullbar.

Zijn ze er ook voor op de zijkant? Ik had laatst ondeugende gedachten en zocht een praktische oplossing voor als ik weer eens asociaal rechts wordt ingehaald >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:36
Vlassie1980 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:10:
[...]

Rood is inderdaad niet de beste kleur. Maar als hij motorisch nog steeds prima loopt.
Dat motorblok dat erin ligt is praktisch onverwoestbaar. Hoeveel km had je ook alweer erop staan?
Gewoon lekker doorrijden tot hij door zijn hoeven zakt, en dat kan denk ik nog wel een tijdje duren :)

Ben zelf nog steeds erg tevreden met de Avensis Verso. Vanmorgen even binnen no time de fiets van mijn 8 jarige dochter achterin gezet en naar school gebracht. Appeltje eitje met die bak.
Voelt gewoon erg goed aan en ondanks dat hij uit 2003 is hoop ik nog vele jaren met dat hok rond te rijden _/-\o_
De km zal het niet aan liggen.
250000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
nokiaan958GB schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:29:
Leuke discussie over zo'n bullbar.

Zijn ze er ook voor op de zijkant? Ik had laatst ondeugende gedachten en zocht een praktische oplossing voor als ik weer eens asociaal rechts wordt ingehaald >:)
Ja van die rockgliders of hoe ze ook genoemd worden. Sidebars ofzo.
In ieder geval een metalen buis die de dorpels beschermt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:19
nokiaan958GB schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:29:
een praktische oplossing voor als ik weer eens asociaal rechts wordt ingehaald >:)
Op tijd naar rechts gaan? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
Bullet NL schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:47:
[...]
Als er een voetganger loopt op de plek waar de neus van mijn auto zich bevind (wanneer hij op snelheid zich voortbeweegt) is die voetganger per definitie verkeerd bezig.... Waarom is het dan asociaal om een bullbar te monteren?
Er zijn zat situaties te bedenken waar je een voetganger op je pad kunt tegenkomen. Beter nog: Enkel autowegen en autosnelwegen zijn unaniem verboden terrein voor voetgangers. Zeker buiten de bebouwde kom hebben vele wegen geen trottoirs en daar mogen voetgangers gewoon op de rijbaan lopen. (a.4 RVV)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bullet NL schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:47:
[...]

Als er een voetganger loopt op de plek waar de neus van mijn auto zich bevind (wanneer hij op snelheid zich voortbeweegt) is die voetganger per definitie verkeerd bezig....
Ja, want een voetganger kan zich nooit op de weg bevinden of zo. Ik begrijp uiteraard dat jij de perfecte chauffeur bent, maar een ongeluk is een ongeluk. Voetganger scheppen op een zebrapad of zo.
Waarom is het dan asociaal om een bullbar te monteren?
Omdat het juist de zwakkere weggebruiker zeer sterk benadeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Maasluip schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:37:

Klopt allemaal, maar begrijp je nou het verschil tussen een ouderwetse bullbar, en zo'n nieuw ding wat mee veert bij een impact?

Zo'n ouderwetse stalen unit mag je niet meer monteren op een moderne auto, komt niet door de apk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Maasluip schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:37:
[...]

Ja, want een voetganger kan zich nooit op de weg bevinden of zo. Ik begrijp uiteraard dat jij de perfecte chauffeur bent, maar een ongeluk is een ongeluk. Voetganger scheppen op een zebrapad of zo.
Ik benader in een aantal aspecten de perfectie wel aardig :P >:) ;)

Maar serieus, we slaan veel te ver door met al die betutteling. Gisteren in Amsterdam weer een dode gevallen omdat hij voor een tram is geraakt.... Hoe triest ook, wou je trams ook gaan verbieden?

Ook voetgangers hebben een eigen verantwoordelijkheid in het verkeer.
Ja en? Daarom moet je de verschillende verkeerstromen van elkaar scheiden. Het is toch complete kolder om moeilijk te doen over een bulbar terwijl een vrachtwagen gewoon op de zelfde weg mag.....

Er wordt veel te veel in regeltjes gedacht....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Maar met die logica kun je net zo goed stoppen met het verbeteren van veiligheid van auto's.

Het hele idee van al die verbeterde veiligheid is om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk doden en gewonden vallen, zodra iemand een fout maakt.

Want als niemand een fout maakt dan zouden ook airbags en gordels niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

!null schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:39:
[...]

Klopt allemaal, maar begrijp je nou het verschil tussen een ouderwetse bullbar, en zo'n nieuw ding wat mee veert bij een impact?

Zo'n ouderwetse stalen unit mag je niet meer monteren op een moderne auto, komt niet door de apk.
Ik geloof er geen biet van dat dat actief wordt gecontroleerd. Bij mij op het werk heeft ook iemand zo'n ding. Nou, dat ziet er aardig stevig uit hoor, daar veert niks aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
tafmaf schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 06:39:
[...]

De km zal het niet aan liggen.
250000.
Gewoon doorrijden tot het dubbele en dan aanmelden bij Autoweek klokje rond, kan Joep weer lovende woorden spreken over Toyo _/-\o_ :+

[ Voor 9% gewijzigd door Vlassie1980 op 21-02-2017 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Bullet NL schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:23:
Ja en? Daarom moet je de verschillende verkeerstromen van elkaar scheiden. Het is toch complete kolder om moeilijk te doen over een bulbar terwijl een vrachtwagen gewoon op de zelfde weg mag.....
Dat mag ook van mij maar dat betekent wel dat auto's tot snelweg en industrieterrein worden beperkt en dat is vast niet wat jij bedoelde.
Een bullbar heeft gewoon 0 nut op de Nederlandse openbare weg en is wel gevaarlijk, in de eerste plaats voor andere weggebruikers (vandaar het asociaal) maar ook voor de inzittenden, aangezien je een deel van je kreukelzone en de werking van je airbags opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Bacchus schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:40:
[...]

Dat mag ook van mij maar dat betekent wel dat auto's tot snelweg en industrieterrein worden beperkt en dat is vast niet wat jij bedoelde.
Een bullbar heeft gewoon 0 nut op de Nederlandse openbare weg en is wel gevaarlijk, in de eerste plaats voor andere weggebruikers (vandaar het asociaal) maar ook voor de inzittenden, aangezien je een deel van je kreukelzone en de werking van je airbags opgeeft.
200+ pk in een auto heeft ook weinig nut, en toch zijn er complete volksstammen die het doen.
Als iemand een auto met een bulbar wil hebben, laat hem toch lekker. Je bent heel theoretisch bezig, het is maar de vraag als een Land Cruiser met bullbar en een normale bestuurder onveiliger is dan een petje in een Yaris TS..........

Nogmaals als we jou redenatie volgen is iedereen die een beetje afwijkt qua voorkeur asociaal bezig met zijn of haar voorkeur qua auto. Ik bedoel, iedereen die meer dan 1 op 12 verbruikt met zijn auto moet ook achter slot en grendel?

Ga nou maar eens na, vergeet je theorie, hoe vaak is een auto met een bullbar betrokken bij een aanrijding met een persoon (1 op 1 met letsel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Bullet NL schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:11:
[...]

200+ pk in een auto heeft ook weinig nut
Mooi stroman-argument, zeker omdat die grens op niets gebasseerd is. Als je ermee wilt aanhalen dat er mensen te snel rijden: dat is een compleet ander probleem. Als je ermee wilt aanhalen dat men niet meer nodig heeft voor het verkeer: zware voertuigen of treklasten wil je niet met (veel) minder vermogen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tja, mss vinden sommige mensen een bull-bar (of push-bar, whatever) wel gewoon mooi. Ik wel tenminste. Maar ik was vergeten dat we op GoT zaten, daar draait het alleen om cijfertjes en theorie :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik vind dit ook mooi:

Afbeeldingslocatie: http://87a05d1ba1ec8bc0f3eb-38ef210a35abb062538448321993f98c.r44.cf3.rackcdn.com/media/image/full/EagleR.jpg

Maar ik zou er ook voor uitkomen dat ik een grote zaag op het dak van de GT86 heb :P
(voordat iemand over het rooie gaat, dit is niet serieus :P)

[ Voor 13% gewijzigd door Phuncz op 21-02-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En zonder pushbar, dus hartstikke veilig! ;) :P

On-topic. Dit jaar ga ik waarschijnlijk de Auris inruilen voor een Superb. Met 2 kinderen in een stoel/maxi-cosi en een zoon van 9 die zich daar tussen moet gaan wurmen, wordt de Auris te krap. Ergens vind ik het wel jammer. De Auris was dodelijk saai, maar zo probleemloos, dat heb ik tot op heden bij nog geen auto gezien.
Jammer dat er geen Camry station hybrid oid is. En om nou in zo'n busje van Toyota te gaan rijden... :X

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Jezus wat een discussies ineens he xD

Over bullbar/pushbars of hoe je het wil noemen. Daar gelden gewoon EU richtlijnen voor die ook met de APK worden gecontroleerd.

To quote "Volgens de nieuwe regels moeten bullbars voor personenauto’s en bedrijfsauto’s tot 3,5 ton voldoen aan testvereisten. Aangetoond moet worden dat zij dusdanig zijn ontworpen dat de veiligheid van voetgangers en fietsers wordt verbeterd en dat het aantal verwondingen wordt verminderd."

In het kort, met of zonder bullbar is die auto even veilig.

Case closed? =)

En ik wil al een jaar of 4 een Landcruiser.. tot nu toe alleen echt geen geld over gehad (iets met ex, scheiding en alimentatie xD)

Ik heb overigens sowieso niks met al die auto's die half automatisch gaan rijden en remmen en sturen en whatever. Al die electronica die stuk kan, het is wachten op een ongeluk doordat de software even een glitch had.

[ Voor 13% gewijzigd door TgR_KILLER op 21-02-2017 20:02 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

PaT schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:20:

On-topic. Dit jaar ga ik waarschijnlijk de Auris inruilen voor een Superb. Met 2 kinderen in een stoel/maxi-cosi en een zoon van 9 die zich daar tussen moet gaan wurmen, wordt de Auris te krap. Ergens vind ik het wel jammer. De Auris was dodelijk saai, maar zo probleemloos, dat heb ik tot op heden bij nog geen auto gezien.
Jammer dat er geen Camry station hybrid oid is. En om nou in zo'n busje van Toyota te gaan rijden... :X
Avensis!!!!!!
Goed, een SuperB is wat groter, maar aan de andere kant... Avensis = Toyota ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heb je ook al naar de RAV4 gekeken ? Die is er namelijk in Hybride en qua formaat lijkt deze toch wel ruimer dan een Auris --> https://www.toyota.nl/modellen/rav4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Een Auris of een Rav4 scheelt alleen best veel in de centjes vrees ik ;) en een Superb zal wel in dezelfde prijsklasse zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De RAV4 valt af. Achterbankruimte is echt niet zoveel meer als bij een Auris/Avensis.
Daarnaast heb ik niet zoveel met "jeeps".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
en de C-HR dan?
Die is prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

PaT schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:47:
De RAV4 valt af. Achterbankruimte is echt niet zoveel meer als bij een Auris/Avensis.
Daarnaast heb ik niet zoveel met "jeeps".
RAV 4 rijd ook totaal anders, stuitert veel meer...
Is ook niet zo groot

Als Lexus een station van de GS had gehad, dan had deze nu bij mij op de oprit gestaan........

Auto's moeten groot zijn ;-)

[ Voor 34% gewijzigd door Bullet NL op 21-02-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 17:31
Als jij die nu vast koopt, dan kom ik over 3 jaar wel om hem over te nemen, wel voor een zacht prijsje dan hé... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 17:31
Bullet NL schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:50:
[...]

Auto's moeten groot zijn ;-)
Er moet in ieder geval een fatsoenlijke neus op zitten..... m'n benen zijn me wat waard.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik vind die C-HR eigenlijk niet zo bijzonder xD iedereen is er helemaal weg van.. leuke auto hoor.. maar ik hoef hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Vandaag een brief van de belastingdienst gekregen met de nieuwe wegenbelasting die we moeten betalen. 15 euro per maand moeten we extra betalen nu de Hybride-korting wegvalt... best wel een duur grapje. Maar ja..

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:47
Nu pas? Ik kreeg mijn eerste brief daarover op 9 december. Inderdaad niet leuk, maar het was te verwachten. Voor 100% EV's hoeft nu nog geen MRB betaald te worden, maar reken maar dat dat gewoon weer komt als de EV gemeengoed is.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

TgR_KILLER schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:44:
Een Auris of een Rav4 scheelt alleen best veel in de centjes vrees ik ;) en een Superb zal wel in dezelfde prijsklasse zitten.
Wat bedoel je nou? Dat de Superb in dezelfde klasse zit als de Auris of juist als de RAV4 (dat laatste klopt aardig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

TgR_KILLER schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:28:
Ik vind die C-HR eigenlijk niet zo bijzonder xD iedereen is er helemaal weg van.. leuke auto hoor.. maar ik hoef hem niet.
Ik vind het eindelijk weer eens een mooi model van Toyota na al die jaren gevuld met de übersaaie Prius, Auris, Yaris enz.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Nu heb ik persoonlijk iets tegen stations (lelijk en voegt weinig toe) maar onder de streep is de Superb gewoon kampioen ruimte. Met name de kofferbak is gigantisch (120 l of 20% tov Avensis TS) maar ook de wielbasis is groter. (15 cm, 5%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bacchus schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:49:
[...]

Nu heb ik persoonlijk iets tegen stations (lelijk en voegt weinig toe) maar onder de streep is de Superb gewoon kampioen ruimte. Met name de kofferbak is gigantisch (120 l of 20% tov Avensis TS) maar ook de wielbasis is groter. (15 cm, 5%)
Afgaande op je profielfoto gok ik dat je nog geen gezin heb. Als het zover is, dan spreken we elkaar wel over stations ;) Ongetwijfeld vind je ze dan nog steeds lelijk, maar "voegt niets toe" komt dan in een heel ander plaatje te staan. Overigens vind ik de Superb ook geen bijster mooie station, maar zoals je zegt, ruimte maakt veel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Lees je wel effe in op die Superb. Geen idee hoe oud je wil kopen, maar de VAG groep maakt her en der nog wel eens in misser. (oliezuipende TFSI bijvoorbeeld). Als het een TSI-tje wordt met wat kilometers erop dan wil de turbo nog wel eens (relatief) vroeg gaan. Nou zal het allemaal wel meevallen hoor, maar lees je effe in op zwakke punten per model.

Wij rijden met het hele gezin in een Yaris, met kinderwagen en al. Maar dat is met 2 kids. Met 3 kids moet je vooral een bredere achterbank hebben.
Terwijl vrienden van ons een Opel Omega station hebben gekocht (kun je ook nog naar kijken, vrij grote bak) terwijl ze maar 1 kind hebben hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

JeroenH schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:29:
Nu pas? Ik kreeg mijn eerste brief daarover op 9 december. Inderdaad niet leuk, maar het was te verwachten. Voor 100% EV's hoeft nu nog geen MRB betaald te worden, maar reken maar dat dat gewoon weer komt als de EV gemeengoed is.
Ik heb gisteren de derde brief hierover ontvangen. Op de eerste ontbrak het voertuiggewicht.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

TgR_KILLER schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:00:
[..]

Ik heb overigens sowieso niks met al die auto's die half automatisch gaan rijden en remmen en sturen en whatever. Al die electronica die stuk kan, het is wachten op een ongeluk doordat de software even een glitch had.
Die elektronica voorkomt meer ongelukken dan dat die veroorzaakt in het geval dat die een keer niet zou functioneren, waarop de kans ook nog eens erg klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ja ik heb er ook iets van drie gehad. Wat een verspillende onzin. Ik heb "mijn berichtenbox.nl" en de belastingdienst stuurt me langs die weg van alles, maar dit moet op papier?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

!null schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:02:
Lees je wel effe in op die Superb. Geen idee hoe oud je wil kopen, maar de VAG groep maakt her en der nog wel eens in misser. (oliezuipende TFSI bijvoorbeeld). Als het een TSI-tje wordt met wat kilometers erop dan wil de turbo nog wel eens (relatief) vroeg gaan. Nou zal het allemaal wel meevallen hoor, maar lees je effe in op zwakke punten per model.

Wij rijden met het hele gezin in een Yaris, met kinderwagen en al. Maar dat is met 2 kids. Met 3 kids moet je vooral een bredere achterbank hebben.
Terwijl vrienden van ons een Opel Omega station hebben gekocht (kun je ook nog naar kijken, vrij grote bak) terwijl ze maar 1 kind hebben hehe.
Wij hebben hier een Yaris rijden (voor de vrouw) maar dat is echt geen familie auto, prima voor een auto er bij, maar wij kunnen met de Yaris echt niet op vakantie.... Prima auto overigens.... Overigens toen onze kinderen nog klein waren had de Maxi Cosie kinderwagen niet gepast in de Yaris...... In de Avensis paste hij overigens prima..... De Yaris rijd prima op de snelweg, maar is totaal niet te vergelijken met de Avensis.... Das een km's blazer, lekker met 160 op de klok Zuid-Duitsland in.

Toyota had van mij de 2.4 mogen door ontwikkelen en in de Avensis mogen lepelen, overigens.... de 2.5l V6 had mij ook wel leuk geleken. Camry Station..... Lexus GS station? jaar of 2 a 3 oud, zou geweldig zijn geweest.

Bij auto's, groter = fijner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Sowieso, groter is beter :P
Het is idd jammer dat Toyota niet is verder gegaan met een groter blok. Of je moet gaan kijken naar een (Amerikaanse) Camry hybride. Die zijn er mondjesmaat hier in Nederland (en Duitsland) geimporteerd, alleen niet als station.
Ik heb nu een 2.4 in mijn Avensis, maar als die met V6 (uit de Camry) geleverd zou zijn, had ik die gekocht. Qua verbruik maakt het vaak nauwelijks iets uit. Het rijdt gewoon heerlijk. Afgelopen zaterdag even naar Bottrop geweest met de Avensis. Top van tegen de 230 km/h, maar heb het grootste gedeelte gewoon lekker met 180 km/h op de CC gereden, heerlijk!

[ Voor 19% gewijzigd door -tom-562 op 22-02-2017 13:17 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Bullet NL schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:22:
[...]

Wij hebben hier een Yaris rijden (voor de vrouw) maar dat is echt geen familie auto, prima voor een auto er bij, maar wij kunnen met de Yaris echt niet op vakantie.... Prima auto overigens.... Overigens toen onze kinderen nog klein waren had de Maxi Cosie kinderwagen niet gepast in de Yaris...... In de Avensis paste hij overigens prima..... De Yaris rijd prima op de snelweg, maar is totaal niet te vergelijken met de Avensis.... Das een km's blazer, lekker met 160 op de klok Zuid-Duitsland in.
Sinds wanneer is een familieauto/gezinsbak gelijk aan een vakantieauto? Dat is nogal subjectief.

Wij gebruiken de Yaris als woon-werk en als gezinsauto, dat wil zeggen naar vrienden of familie gaan we met dat ding, en alles past met 2 kids.

Voor op vakantie vind jij dat niet voldoende, maar dat is toch wat anders dan een gezinsbak?

Ik kan je vertellen, zoals wij vakantie doen vind ik een grote station niet voldoende.

Voor op vakantie hebben we een 4x4 Hiace.
Toyota had van mij de 2.4 mogen door ontwikkelen en in de Avensis mogen lepelen, overigens.... de 2.5l V6 had mij ook wel leuk geleken. Camry Station..... Lexus GS station? jaar of 2 a 3 oud, zou geweldig zijn geweest.

Bij auto's, groter = fijner!
-tom-562 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:16:
Sowieso, groter is beter :P
Het is idd jammer dat Toyota niet is verder gegaan met een groter blok. Of je moet gaan kijken naar een (Amerikaanse) Camry hybride. Die zijn er mondjesmaat hier in Nederland (en Duitsland) geimporteerd, alleen niet als station.
Ik heb nu een 2.4 in mijn Avensis, maar als die met V6 (uit de Camry) geleverd zou zijn, had ik die gekocht. Qua verbruik maakt het vaak nauwelijks iets uit. Het rijdt gewoon heerlijk. Afgelopen zaterdag even naar Bottrop geweest met de Avensis. Top van tegen de 230 km/h, maar heb het grootste gedeelte gewoon lekker met 180 km/h op de CC gereden, heerlijk!
Tja, in Amerika kun je gewoon een Camry krijgen met een 3.5 liter V6. Dat is echt een snelle wagen met circa 300pk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Klopt, nog vetter is de Toyota Aurion, dat is het sportieve broertje van de Camry 8)
* -tom-562 denkt nog graag terug aan zijn afstudeerperiode in Dubai 6 jaar geleden, een Camry was daar een 'middenklassertje', de meeste auto's waren groot én Japans (Lexus, Toyota, Infiniti, Honda etc.)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
kmf schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:11:
Vandaag een brief van de belastingdienst gekregen met de nieuwe wegenbelasting die we moeten betalen. 15 euro per maand moeten we extra betalen nu de Hybride-korting wegvalt... best wel een duur grapje. Maar ja..
Je vind dat al een duur grapje? Ik had mijn Auris Hybride (eerste gen) gekocht toen het nog 0% belasting was voor hybrides :) toen ze dat gingen omdraaien werd het pas een duur grapje met een auto van 1450 kilo.. en nu is inderdaad het hele voordeel weg nu de 125kilo korting ook nog eens vervalt.
Ik rij privé al een 2 jaar geen hybride meer (enkel nog zakelijk) dus heb daar weinig meer mee van doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenH
Ik had een mooie interactie met de Toyota-dealer in Hilversum afgelopen vrijdag. Mijn Prius was er voor onderhoud + APK, en ze belden halverwege de dag even over het vervangen van de kentekenverlichtinglampjes, de ruitenwissers en luchtfilter. Dat gesprek ging (samengevat) ongeveer zo:

T: "Goedemiddag, ik bel even over uw Prius. Kentekenverlichting + ruitenwissers + luchtfilter blah blah blah wilt u dat wij dat vervangen? Kost zoveel."
Ik: "Ja doe maar"
T: "Prima. Terzijde: toen we uw auto net startten viel me op dat er 4,6L per 100km op het display staat. Hoe doet u dat? Ik heb dezelfde auto en ik haal geen verbruik onder 6L."
Ik: "Rijstijl? Gebruik, korte/lange ritten, zoiets? Ik rij niet zo hard en ik maak (meestal) niet veel korte ritten."
T: "Ja dat zal zijn. Complimenten hoor.
[hier nog wat gesprek over }:O }:O en kalfjes]
T: "Oh ja nog één ding, over die ruitenwissers. Ik heb een versie met spoilertjes en zonder spoilertjes. Die zonder spoilertjes kan misschien een beetje loskomen van de voorruit of wat gaan klapperen boven de 150 km/u"
Ik: "Weet je het nog dat we het zonet over 4,6L per 100 km hadden? Hoe vaak denk je dat ik 150 rijd?!?"
T: :$ "Zullen we die zonder spoilerstjes maar doen?"
Ik: Lijkt me goed :)

(Hij moest er al snel om lachen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klapperen gebeurt bij mij al met een beetje flinke zijwind. Daar hoef ik geen 150 voor te rijden. Nu rijd ik een Auris dus daar zal wel een verschilletje in zitten ten opzichte van een Prius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Interessant, ik heb het nog nooit gemerkt. Maar ik rijd eigenlijk zelden harder dan 100km/u...

-edit-

Nieuwe ruitenwissers geven vooral bij miezerregen wel flink beter zicht zeg. In de categorie "dat hadden we eerder moeten doen"...

[ Voor 43% gewijzigd door JeroenH op 27-02-2017 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

6l/100 km met een Prius, ja dan doe je serieus je best. Ik begrijp ook best dat ik een zuinig rijder ben, maar ik ben nog nooit boven de 5l gekomen, zelfs niet als ik met 120 over de autosnelweg rij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
!null schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:02:
Ik kwam daarnet per ongeluk langs Warranty Direct's "Reliability Index" en daar kwam de Superb niet zo florisant uit. Die heeft een top-10-notering in de lijst van barrels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Maasluip schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:45:
6l/100 km met een Prius, ja dan doe je serieus je best. Ik begrijp ook best dat ik een zuinig rijder ben, maar ik ben nog nooit boven de 5l gekomen, zelfs niet als ik met 120 over de autosnelweg rij.
Sja, ik heb het er verder niet met hem over gehad, maar als je hard rijdt en veel korte ritjes maakt, en verder ook niet "Priusvriendelijk" rijdt dan snap ik het wel hoor. Tijdens een reis van mij heeft mijn vader een keer driekwart van de tank van mijn Prius leeggereden om mijn vrouw en kinderen een paar keer naar wat plekken weg te brengen. Over de gehele tank heeft de auto toen 6,4L per 100 km gereden ;(

Maar als je de auto kent, en ook bereid bent wat kleine aanpassingen aan je rijstijl te doen dan is gemiddeld onder de 5L rijden geen groot probleem. Uitschieters kunnen voorkomen, ik heb af en toe vooral 's winters nog wel een tank die net boven de 5L uitkomt. Vooral korte ritjes bij koud weer zijn killing voor je verbruik. Geldt voor elke auto natuurlijk, maar de Prius wrijft het er even lekker bij je in ;)

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenH op 27-02-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

Bacchus schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:58:
[...]

Ik kwam daarnet per ongeluk langs Warranty Direct's "Reliability Index" en daar kwam de Superb niet zo florisant uit. Die heeft een top-10-notering in de lijst van barrels.
Standaard bij VAG vanaf ~2008. Ik heb er een tijdje 1 gehad en wist niet hoe snel ik weer een Jap moest kopen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bacchus schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:58:
[...]

Als je die van 2008 en later bekijkt (het nieuwste model staat er nog niet) dan wordt het al heel gemiddeld met de Superb. klik.

Hopelijk is de 2016 versie nog wat beter, want daar kijken wij naar.
Ik ben bekend met de grillen van Skoda. Heb zelf een paar jaar een Octavia gehad. Fijne bak, maar wel met wat suffe storingen. Zo sleten de uiteinden van de bougiekabels door, waardoor vonkoverslag plaats vond. Erg slordig bij een auto van 2,5 jaar oud.

Wat dat betreft heb ik ook liever weer een Toyota, maar die maken geen Superb-achtig model en ik ga die ruimte toch echt nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

PaT schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:52:
[...]

Als je die van 2008 en later bekijkt (het nieuwste model staat er nog niet) dan wordt het al heel gemiddeld met de Superb. klik.

Hopelijk is de 2016 versie nog wat beter, want daar kijken wij naar.
Ik ben bekend met de grillen van Skoda. Heb zelf een paar jaar een Octavia gehad. Fijne bak, maar wel met wat suffe storingen. Zo sleten de uiteinden van de bougiekabels door, waardoor vonkoverslag plaats vond. Erg slordig bij een auto van 2,5 jaar oud.

Wat dat betreft heb ik ook liever weer een Toyota, maar die maken geen Superb-achtig model en ik ga die ruimte toch echt nodig hebben.
Het wordt sowieso na 2 facelifts wel tijd voor een Avensis-opvolger. Ik schreef het al eerder, maar als ze die een half slagje groter maken en die 2.5 hybride aandrijflijn erin stoppen hebben ze weer een erg goede aanbieding in het D-segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

JeroenH schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:14:
Ik had een mooie interactie met de Toyota-dealer in Hilversum afgelopen vrijdag. Mijn Prius was er voor onderhoud + APK, en ze belden halverwege de dag even over het vervangen van de kentekenverlichtinglampjes, de ruitenwissers en luchtfilter. Dat gesprek ging (samengevat) ongeveer zo:

T: "Goedemiddag, ik bel even over uw Prius. Kentekenverlichting + ruitenwissers + luchtfilter blah blah blah wilt u dat wij dat vervangen? Kost zoveel."
Ik: "Ja doe maar"
T: "Prima. Terzijde: toen we uw auto net startten viel me op dat er 4,6L per 100km op het display staat. Hoe doet u dat? Ik heb dezelfde auto en ik haal geen verbruik onder 6L."
Ik: "Rijstijl? Gebruik, korte/lange ritten, zoiets? Ik rij niet zo hard en ik maak (meestal) niet veel korte ritten."
T: "Ja dat zal zijn. Complimenten hoor.
[hier nog wat gesprek over }:O }:O en kalfjes]
T: "Oh ja nog één ding, over die ruitenwissers. Ik heb een versie met spoilertjes en zonder spoilertjes. Die zonder spoilertjes kan misschien een beetje loskomen van de voorruit of wat gaan klapperen boven de 150 km/u"
Ik: "Weet je het nog dat we het zonet over 4,6L per 100 km hadden? Hoe vaak denk je dat ik 150 rijd?!?"
T: :$ "Zullen we die zonder spoilerstjes maar doen?"
Ik: Lijkt me goed :)

(Hij moest er al snel om lachen)
Volgens mij is dat het standaard lijstje van de Toyota dealer bij hun APK keuring. Collega van mij had exact hetzelfde (met een Aygo). Ik heb het vermoeden dat ze dat doen omdat ze anders niet uitkomen met die 20 euro die ze er voor vragen :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Videopac schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:08:
[...]

Het wordt sowieso na 2 facelifts wel tijd voor een Avensis-opvolger. Ik schreef het al eerder, maar als ze die een half slagje groter maken en die 2.5 hybride aandrijflijn erin stoppen hebben ze weer een erg goede aanbieding in het D-segment.
Zeker weten! Maar ja, Toyota vindt Europe met zijn 'gekke' voorkeur voor stations maar lastig. Zo'n Camry als station met die hybride aandrijflijn klinkt ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Videopac schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:08:
[...]

Zou graag nog een nieuwe Avensis zien maar de verkoopaantallen zijn nou niet bepaald overtuigend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het huidige model Avensis is best braaf, als je kijkt naar de Aziatische concurrentie. De Mazda 6 ziet er echt heel dik uit, en zelfs die grote Kia mogen ze bij mij voor de deur neerzetten :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
-tom-562 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:57:
Het huidige model Avensis is best braaf, als je kijkt naar de Aziatische concurrentie. De Mazda 6 ziet er echt heel dik uit, en zelfs die grote Kia mogen ze bij mij voor de deur neerzetten :P
i40 bedoel je denk ik. Mooie waggie :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Vlassie1980 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:01:
[...]

i40 bedoel je denk ik. Mooie waggie :>
Kia maakt geen i40, dat is Hyundai, hij bedoel vast de Optima SW, https://flic.kr/p/KBskkn

Ik lees hier dat mensen +/- 100K/u op de snelweg doen, dat is voor mij een opgave, ik moe blazen met het hok, zo snel mogelijk van A naar B..... Natuurlijk ben ik zuinig op mijn rijbewijs, maar ik ben toch wel een van de vlottere verkeersdeelnemers...

Het gekke is, wanneer ik eens naast mijn vrouw in de (haar) auto zit heb ik het gevoel dat ze enorm hard rijd, nu trapt mijn vrouw hem ook wel redelijk door het verkeer heen...... Maar toch, ik zie in haar wel een scheurneusje.....

[ Voor 48% gewijzigd door Bullet NL op 27-02-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Maasluip schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:45:
mwah, ligt ook helemaal aan of het verbruik volgens boordcomputer of volgens aantal liters-administratie is.
Volgens de boordcomputer rij ik gemiddeld 5.2-5.5 op de Wagon, volgens 6.09l/100km

50/50 stads/snelweg.
Bullet NL schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:30:
[...]

Ik lees hier dat mensen +/- 100K/u op de snelweg doen, dat is voor mij een opgave, ik moe blazen met het hok, zo snel mogelijk van A naar B..... Natuurlijk ben ik zuinig op mijn rijbewijs, maar ik ben toch wel een van de vlottere verkeersdeelnemers...
Met adaptive cruise control ben ik zen genoeg om hem gewoon op 100km/h z'n werk te laten doen. Die paar minuten eerder ergens zijn is ook nergens voor nodig dan.

[ Voor 33% gewijzigd door kmf op 27-02-2017 15:43 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

kmf schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:41:
[...]

mwah, ligt ook helemaal aan of het verbruik volgens boordcomputer of volgens aantal liters-administratie is.
Volgens de boordcomputer rij ik gemiddeld 5.2-5.5 op de Wagon, volgens 6.09l/100km

50/50 stads/snelweg.

[...]

Met adaptive cruise control ben ik zen genoeg om hem gewoon op 100km/h z'n werk te laten doen. Die paar minuten eerder ergens zijn is ook nergens voor nodig dan.
Ik ben juist helemaal zen wanner ik met 160K/u richting mijn vakantieadres rij..... Muziekje op, kids achterin met koptelefoon op naar DVDtjes kijken.....

vind de sport stand van mijn automaat veel te leuk, Ik ben de laatste tijd ook weer vaak zelf aan het flipperen, Ik rij overigens niet veel meer op de CC, ik rij regelmatig door Duitsland, die malle Avensis ligt met 170 a 180 km/u net zo op de weg als met 130....

Moet trouwens nieuwe voorbandjes hebben (na 60k incl winterbanden wissel) heb nu rond om Michelin Primacy 3 bandjes liggen.

Heeft een van jullie ervaring met bandjes bestellen via Internet? Toyota dealer = 200 euro per band, excl montage.... Bandenboer als Profile / Euromaster = 160 euro per band + 22 euro montage, en via diverse webshops 114 euro per mand en 20 euro voor montage bij een aangesloten garage bedrijf.

[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 27-02-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zeker met dat soort snelheden zou ik absoluut de beste, nieuwste, banden achter doen. Dat is normaal al een goed plan, maar met 180 wil je al helemaal niet een zwaaier hebben.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Pagina: 1 ... 73 ... 166 Laatste