Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 71 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Gister besloten, het gaat toch gebeuren.. de Prius uit 2004 wordt vervangen. Reden? De leeftijd + het feit dat we 20 euro per maand meer gaan betalen voor de wagen ivm wegenbelasting.

keuzes tot nu toe? met een budget van 15.000 hadden we aardig wat, maar een nieuwe Aygo zit ik toch wel heel erg naar te kijken. Coole bak, leuke opties om hem aan te passen, en reverse camera.

Enige wat ik nog moet uitzoeken is het verschil tussen X-Shift en een automaat. Daar snap ik dus echt niks van :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:06
Kan je voor 15.000 niet beter een jonge Yaris rijden? Net iets meer auto, net iets meer ruimte en een beter verbruik. (daarnaast ook gewoon een parkeercamera, automaat etc.)

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39

-tom-562

Oliesjeik

Brr, van een Prius naar een Aygo, dat zijn best wel wat stappen terug :P Overigens valt die 20 euro extra wegenbelasting natuurlijk in het niet in vergelijking met de extra afschrijving die je gaat hebben!
Ik zou idd ook voor een Yaris gaan, toch wel iets meer auto.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:38
Als ik € 15k zou hebben staan voor een auto zou ik zelf een jong gebruikte Leaf (bv. zoiets) overwegen, maar dat past natuurlijk niet binnen elk gebruikspatroon. Maandelijkse kosten zijn echter niet mis door hoge afschrijving, die maar gedeeltelijk goedgemaakt worden door lage gebruikskosten.

[ Voor 16% gewijzigd door JeroenH op 03-01-2017 11:12 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Als je voor 180 euro in de maand een Aygo kunt (private) leasen dan zou ik hem eerlijk gezegd niet meer kopen.

Maar de Yaris is op zich ook een goede waardevaste auto. Eventueel zou je alsnog naar een Yaris hybrid kunnen overstappen, want wellicht valt het tegen als je weer op een kleine motor aangewezen bent met handbak, na de Prius.

Maarja, of je er veel mee op schiet is een ander verhaal. Ik weet niet hoeveel de Prius gelopen heeft maar ze zitten aardig goed in elkaar. En 20 euro per maand is ook weer niet heel veel.

De Leaf is helemaal mooi maar dat moet wel in je gebruikspatroon vallen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
!null schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:45:
Als je voor 180 euro in de maand een Aygo kunt (private) leasen dan zou ik hem eerlijk gezegd niet meer kopen.
Wel opletten of de private lease op je kredietstatus drukt, bv. als je plannen hebt om over niet al te lange tijd een huis te kopen. Ook zie je bij low-budget lease-aanbiedingen vaak beperkingen als lage maximale jaarkilometrages etc. Goed vooraf kijken.
Dat zeg ik ;)

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenH op 03-01-2017 14:04 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja klopt, ik ben benieuwd hoe een private lease bij een hypotheek wordt meegenomen. Lenen voor een auto of huurkoop constructies worden natuurlijk heel hard meegerekend, en levert je een fors minder bedrag op wat je kunt lenen.
Maar private lease ben ik benieuwd naar, het is geen schuld of lening. Het is natuurlijk wel een last, maar niet iedere last wordt meegenomen. Mijn autolasten worden ook niet meegenomen. Of leasen van een telefoon om maar wat te noemen.

Edit: Okee, hier wordt duidelijk beschreven dat het aardig stevig meegeteld wordt:
http://www.rtlnieuws.nl/g...-minder-hypotheek-krijgen

[ Voor 16% gewijzigd door !null op 03-01-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:02
Mijn pa heeft me altijd geleerd om niet een lening af te sluiten op iets wat in waarde daalt maar wat alleen wat normaal gesproken in waarde stijgt ( huis )

Als ik bovenstaande lees ben ik heel blij dat ik altijd een auto koop van <10 jaar oud zodat ik die last niet hoef te dragen. Maar dat is geheel persoonlijk natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Vlassie1980 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:10:
Mijn pa heeft me altijd geleerd om niet een lening af te sluiten op iets wat in waarde daalt maar wat alleen wat normaal gesproken in waarde stijgt ( huis )
Grappig genoeg is mijn huis in waarde gedaald en mijn auto in waarde gestegen ;)

(ik had het ook liever andersom gehad :/ )

Maar dat neemt niet weg dat je vader je een goede les heeft geleerd. De wereld zou er beter aan toe zijn als meer mensen zich aan die regel zouden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

JeroenH schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:16:
[...]

Grappig genoeg is mijn huis in waarde gedaald en mijn auto in waarde gestegen ;)

Maar dat neemt niet weg dat je vader je een goede les heeft geleerd. De wereld zou er beter aan toe zijn als meer mensen zich aan die regel zouden houden.
Vroeger moesten we sparen, dat wordt nu bijna harder afgestraft dan lenen...

En ik heb mijn Auris ook met een persoonlijke lening gekocht. Lenen is niet erg, als je maar weet waar je aan begint en niet leent om leningen af te kunnen betalen (wat ze in de USA nog wel eens willen doen: de ene creditcard gebruiken om de andere af te kunnen betalen...). En trouwens, we moesten wel snel zijn om die auto op de kop te tikken (niet te hard, anders beschadigde de lak!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
[...]

En toch is dat normaal gesproken een uitzondering op de regel :)

Ach, ik accepteer gewoon dat ik niet snel in een volledig nieuwe auto rond zal rijden, als je de showroom uitrijdt met een nieuwe bak ben je al gelijk een x aantal duizend euro armer en ik hoef mijn auto's nooit in te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:31
Inrijden is ook helemaal niet meer nodig tegenwoordig, je kunt gerust volgas de showroom uitrijden....
Doen ze in de fabriek ook, vanaf de band volgas het schip in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Morgen mag onze Auris TS hybride voor zijn 60.000 km beurt op bezoek bij de dealer. Ik verwacht eigenlijk niets bijzonders. Vorige week dacht ik dat mijn aircopomp oid naar de knoppen aan het gaan was doordat er een duidelijke ratel te horen was als de verwarming/airco aan stond. Dat bleek gelukkig maar een labeltje van een pet-fles te zijn die in de ventilator gezogen was.

Wat ik wel echt heel slecht vind bij een auto van deze jonge leeftijd is dat ik vorige week het binnenwerk van de hendel waarmee je je achterbank kan neerklappen in de kofferbak compleet afbrak. Iets van kunststof kwam uit het mechaniek zetten. Uiteraard gebeurt dat 2 maanden NADAT je garantie afgelopen is :(

Ik ben benieuwd hoe coulant Louwman hiermee om gaat. Ze hebben nog iets goed te maken wat dat betreft (na 2,5 jaar bleek onze auto TOCH geïmporteerd te zijn, nadat men aanvankelijk zei dat dat niet zo was).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

roches schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:43:
je kunt gerust volgas de showroom uitrijden....
Jij doet niet aan warmrijden?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
AtleX schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:35:
[...]

Jij doet niet aan warmrijden?
Misschien heeft hij een elektrische auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
!null schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:45:

Maar de Yaris is op zich ook een goede waardevaste auto. Eventueel zou je alsnog naar een Yaris hybrid kunnen overstappen, want wellicht valt het tegen als je weer op een kleine motor aangewezen bent met handbak, na de Prius.

Maarja, of je er veel mee op schiet is een ander verhaal. Ik weet niet hoeveel de Prius gelopen heeft maar ze zitten aardig goed in elkaar. En 20 euro per maand is ook weer niet heel veel.

Is private-lease niet nog een heeel groot risico? Gebruikssporen die aan het einde van de termijn als schade worden gedeclareerd en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
eL_Jay schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:00:
Is private-lease niet nog een heeel groot risico? Gebruikssporen die aan het einde van de termijn als schade worden gedeclareerd en dat soort dingen.
Ja, dat is een risico. Aan de andere kant heb je een soortgelijk risico bij een auto in eigendom; een potentiële koper kan gebruikssporen ook als schade aanmerken en minder geld bieden. Dat doe ik ook als ik een gebruikte auto koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Even de lease vs koopdiscussie negerend: de stap van Prius naar de Aygo is wel letterlijk drie klasses omlaag hè. Wil je echt zoveel inleveren qua comfort en stilheid? Ik had een aygo als leenauto gehad, ondanks dat het wel even leuk was om een kleine schakelauto te rijden, was ik heel blij toen ik deze weer mocht inruilen voor een stille comfortabele hybride.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Ik zou zo'n stap niet maken voor een magere 20 euro per maand. Das 240 euro op jaarbasis, zelfs als je maar 1k bij hoeft te leggen duurt het nog 4 jaar voordat je het verschil in belasting eruit hebt. Benzineverbruik zit misschien ook iets in maar je gaat zoals gezegd ook 3 klasses omlaag.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Vlassie1980 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:10:
Ja leuk, maar het is dus geen lening voor iets wat je niet kon betalen.

Het is misschien wel een nog betere levensles dan "niet lenen voor spullen die je niet kon betalen"

Sterker nog, (private) leasen is een weg naar nog minder bezit. En dat is juist een hele interessante ontwikkeling, betalen naar gebruik in plaats van van alles willen bezitten. Vind ik absoluut geen slechte ontwikkeling (of levensles)

Goed, het is dus niet handig omdat het erin hakt voor je hypotheek, wat je kunt besteden.
Maar verder is het een hartstikke goede manier om allerlei risico's van autobezit uit te sluiten (of dat nou een nieuwe is of een oudere tweedehands) voor een vast bedrag in de maand.
Enige risico is je eigen risico.

Autobezit is gewoon een slecht verhaal, een slecht idee. Zelf een nieuwe kopen lukt je niet zo goedkoop, en je zit met risico's op de afschrijving en dan heb je nog kans op defecten na garantie periode (daar moet je wat mee doen want de auto is nog te veel waard)
Een oudere auto heeft dat allemaal minder, maar meesten van ons rijden in een WA verzekerde auto (in het geval van een oudere auto). Een stuurfoutje en je hebt een paar duizend euro afgeschreven.

Ik was verrast door een bekende van me die voor 180 euro in de maand een Aygo leased en niet bezit. Ik dacht, dat lukt je zelf niet meer goedkoop, en voor haar betekent het af van die oude meuk die soms kapot ging. Heel overzichtelijk en betaalbaar in de maandlasten, en op die manier toch een nieuwe auto waar ze wat meer op kan rekenen.

Maar goed, daarvoor hoef je geen nieuwe te kopen, maar ik zat wel even te denken, zoveel goedkoper rijdt ik mijn vrij oude Yaris niet in de maand. Tuurlijk, het is ietsje goedkoper, maar het is bijna de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
!null schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:50:
[...]

Sterker nog, (private) leasen is een weg naar nog minder bezit. En dat is juist een hele interessante ontwikkeling, betalen naar gebruik in plaats van van alles willen bezitten. Vind ik absoluut geen slechte ontwikkeling (of levensles)
Ik volg de logica even niet. Bij private lease betaal je inderdaad voor gebruik, maar wel voor 24/7 gebruik, want niemand komt jouw leasebak ophalen als je hem niet gebruikt. Ergo: exact evenveel auto's in de wijk als wanneer iedereen een auto zou bezitten ;)

Private lease is gewoon veel duurder dan bezit. Ik zie het daarom voorlopig nog niet aanslaan :) Betalen voor gebruik is logisch bij films, series, muziek, telefonie/mobiel internet, energie, etc. Of bij car sharing, maar daar hebben we het hier niet over :) Dat laatste zou echt auto's schelen op de weg, maar krijg mensen maar eens weg uit hun "eigen auto".
Goed, het is dus niet handig omdat het erin hakt voor je hypotheek, wat je kunt besteden.
Maar verder is het een hartstikke goede manier om allerlei risico's van autobezit uit te sluiten (of dat nou een nieuwe is of een oudere tweedehands) voor een vast bedrag in de maand.
Enige risico is je eigen risico.
Welke risico's precies? Als je je auto normaal verzekert is er weinig risico aan toch? Bovendien zit er op bepaalde nieuwe auto's zo lang garantie dat je jaren zorgeloos rondrijdt :) En een leasebak om een boom krullen zal ook niet kostenloos zijn, lijkt me? Of de leasemaatschappij een schadevrije auto terugkrijgt na de leasetermijn of een total loss auto, dat zal toch verschil maken? Geen idee, geen ervaring mee, maar ik kan me niet voorstellen dat je als een idioot kunt rijden in een leasebak zonder dat dat gevolgen heeft :)
Autobezit is gewoon een slecht verhaal, een slecht idee. Zelf een nieuwe kopen lukt je niet zo goedkoop, en je zit met risico's op de afschrijving en dan heb je nog kans op defecten na garantie periode (daar moet je wat mee doen want de auto is nog te veel waard)
Het mooie is dat je bij zelf kopen geen gloednieuwe auto hoeft te rijden. Veel economischer is het om een gebruikte auto te kopen, zeker richting de 10 jaar oud begint afschrijving nihil te worden en rijd je _veel_ goedkoper dan een private leasebak. Als je zelf koopt zie je pas hoe krankzinnig duur een auto eigenlijk is.
Ik was verrast door een bekende van me die voor 180 euro in de maand een Aygo leased en niet bezit. Ik dacht, dat lukt je zelf niet meer goedkoop, en voor haar betekent het af van die oude meuk die soms kapot ging. Heel overzichtelijk en betaalbaar in de maandlasten, en op die manier toch een nieuwe auto waar ze wat meer op kan rekenen.
Ik rijd al jaaaaaren oudere auto's. Mijn twee auto's nu zijn uit ~2000 en hebben me beide in gezamenlijk 15 jaar tijd letterlijk 1x laten staan door een kapotte accu (kan met een leasebak ook gebeuren natuurlijk).
Maar goed, daarvoor hoef je geen nieuwe te kopen, maar ik zat wel even te denken, zoveel goedkoper rijdt ik mijn vrij oude Yaris niet in de maand. Tuurlijk, het is ietsje goedkoper, maar het is bijna de moeite niet waard.
Ten eerste is het wel zo fair om een Yaris met een Yaris te vergelijken. Het is gewoon een grotere auto dan een Aygo, maar goed. Ten tweede vraag ik me af waar je al die kosten aan denkt kwijt te zijn? 180 euro per maand, dat is 2160 euro per jaar. Zoveel ben je toch niet serieus kwijt aan verzekering + MRB + afschrijving (heb je dat nog? :P) en wat onderhoud? Ik schat onderhoud in op zo'n 500 euro/jaar*. Meestal minder, maar soms moet je nieuwe banden, remblokken/-schijven, D-riem, etc...). Dan houd je 1660 euro (138 euro/maand) over voor MRB + verzekering. Ben je beginnend bestuurder met een Yaris T-Sport dan ofzo? :D

* En ik denk dat ik dan nog vrij hoog zit. Mijn eerste auto (1993 Corolla 1.3i) kostte me gedurende de 5 jaar dat ik hem had nog geen 300 euro/jaar).

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 04-01-2017 07:49 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
kmf schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:28:
Even de lease vs koopdiscussie negerend: de stap van Prius naar de Aygo is wel letterlijk drie klasses omlaag hè. Wil je echt zoveel inleveren qua comfort en stilheid? Ik had een aygo als leenauto gehad, ondanks dat het wel even leuk was om een kleine schakelauto te rijden, was ik heel blij toen ik deze weer mocht inruilen voor een stille comfortabele hybride.
Dat is iets wat we gister bij de Louwman dealer in Zoetermeer hebben getest. Even in de nieuwe Aygo gezeten, en die viel gelijk af. Het is qua hoogte van het dak voor mij met 1.92m onmogelijk om achterin te zitten. Hij is gewoon veels te laag.

Hierna de optie gekregen om in een 2015 Yaris een minuut of 20 te rijden, dus vooral door de stad gereden. En ik moet zeggen, ik denk dat dat hem wordt. We hebben nu een zwarte 2012 yaris op het oog met alle opties, zelfde motorblok als de prius, alleen kleiner en lichter. Ook weer een stukje zuiniger, want hoe leuk de Prius 2 ook is, je merkt dat de brandstof besparing niet op het niveau van de Yaris/Auris TS zitten (logisch ook, zit wat jaren ontwikkeltijd tussen).

Andere optie is een 2012 blauwe Yaris met alles erop en eraan, maar ja.. die is gelijk 2,500 duurder, maar wel maar 48k gereden tov 140k

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

een hybride yaris? Die heeft niet zelfde motorblok als de prius

[ Voor 75% gewijzigd door kmf op 04-01-2017 11:14 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
kmf schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:13:
een hybride yaris? Die heeft niet zelfde motorblok als de prius
2012 wel, tenminste volgens de dealer + de reviews die ik heb gelezen :) Zelfde blok als de Prius 2/3

Overigens zitten we naar deze te kijken:

Toyota Yaris1.5 FULL HYBRID DYNAMIC

Prijs: 13.450
Bouwjaar: 2012
KM: 49.511 km

TToyota Yaris1.5 HYBRID | ASPIRATION | 5-DEURS | NAVI

Prijs: 11.450
Bouwjaar: 2012
KM: 121.873 km

Lastige keuze imo, is het 2.000 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:21:
[...]

2012 wel, tenminste volgens de dealer + de reviews die ik heb gelezen :) Zelfde blok als de Prius 2/3
De Auris uit die jaren heeft hetzelfde blok als de Prius (1.8). Een Yaris heeft dat niet (je zegt het zelf al, een 1.5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:37:
[...]

De Auris uit die jaren heeft hetzelfde blok als de Prius (1.8). Een Yaris heeft dat niet (je zegt het zelf al, een 1.5).
Aah, dat zal dan de verwarring bij de dealer zijn geweest! thanks :)

Autoweek
De Yaris Hybrid is namelijk voorzien van een 1,5-litermotor, bekend uit de eerste en tweede generatie Prius
En mijn 2004 prius heeft een 1.5 :)

[ Voor 21% gewijzigd door corset op 04-01-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Beide Yarissen zitten wel aardig in de opties als ik het zo zie. Grootste verschillen zijn de velgen, kleur en KM-stand.

Velgen en kleur is een kwestie van smaak denk ik. Welke vind je zelf mooier?

De km-stand van de zwarte is een stuk hoger indd. Volgens mij zijn deze Yarissen wel redelijk betrouwbaar dus zou je nog heel veel kilometers erbij kunnen klokken voordat de kosten de pan uit reizen. Hoevel KM's maak je eigenlijk per jaar?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02
Grrrrrene schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 07:46:
Private lease is gewoon veel duurder dan bezit. Ik zie het daarom voorlopig nog niet aanslaan :) Betalen voor gebruik is logisch bij films, series, muziek, telefonie/mobiel internet, energie, etc. Of bij car sharing, maar daar hebben we het hier niet over :) Dat laatste zou echt auto's schelen op de weg, maar krijg mensen maar eens weg uit hun "eigen auto".
Op de dag dat er op afroep een auto voor mijn deur geparkeerd wordt die ik op dat moment nodig heb, ben ik direct over. Privé-auto-bezit is echt zonde van het geld. Auto's staan 90% van de tijd stil en zijn zeker 75% van de tijd dat ze in gebruik zijn (veel) te groot. Ik denk serieus dat we voor driekwart van de huidige kosten auto zouden moeten kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
JeroenF schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:48:
Beide Yarissen zitten wel aardig in de opties als ik het zo zie. Grootste verschillen zijn de velgen, kleur en KM-stand.

Velgen en kleur is een kwestie van smaak denk ik. Welke vind je zelf mooier?

De km-stand van de zwarte is een stuk hoger indd. Volgens mij zijn deze Yarissen wel redelijk betrouwbaar dus zou je nog heel veel kilometers erbij kunnen klokken voordat de kosten de pan uit reizen. Hoevel KM's maak je eigenlijk per jaar?
het lastige is, de velgen en de kleur vind ik de 2000 niet waard :) En met KM? Als ik even kijk:

7500 jaarlijks werk
5000 jaarlijks plezier

En eventueel vakanties buitenland willen we toch gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Hum, dan is het een lastige inderdaad.

even ruim gerekend 20.000 km per jaar.
Blauwe yaris: mogelijk lagere onderhouds kosten, hogere afschrijving.
Zwarte Yaris: mogelijke hogere onderhoudskosten (al valt dit wel mee i.v.m. de blauwe denk ik), lagere afshrijving.

Als het echt puur om het kostenplaatje gaat moet je dit even gaan uitrekenen. Hoeveel verwacht je uit te geven aan onderhoud aan beidde auto's. Hoelang ga je met de auto doen? Wat levert de auto daarna nog op? --> hoe hoog is dus de afschrijving?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Private lease is zozeer een lening maar een huur voor een vastgestelde tijd lijkt me. Je rijdt dan dus een huurauto, voor de belasting is het net iets anders dan huur maar wie is er hier fiscus? Ofwel, lease is huur. Alleen doen mensen met een leasebak graag alsof de auto hun bezit is. "Mijn auto", "ik heb een" etc. Je rijdt gewoon in een auto van iemand anders en hebt veel minder vrijheid dan je met je eigen auto zou hebben.

Als je graag Toyota rijdt, ben je imo wel gek om private lease te verkiezen boven een occasion. Die occasions zijn qua betrouwbaarheid zo goed, dat je een hoop geld weggooit.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Mbt. die Yarissen, vergeet niet dat 150.000km vaak een soort psychologische grens is ("Anderhalf ton!!111") waarbij mensen liever verder kijken voor een auto met een wat lagere KM-stand. Met een stand van 121K dan rijd je er twee jaar mee (20K per jaar?) en dan zit al over die 150K heen. Stel dat je hem over 3-4 jaar weer wilt inruilen, dan heeft hij al flink wat kilometers achter de rug waardoor je er minder voor terug krijgt. Ik zou dus voor die Yaris met de lagere KM-stand gaan en kijken of je er nog wat vanaf kunt praten zodat het verschil kleiner is.

Of juist afdingen op de Yaris met de hogere KM-stand (om de betrouwbaarheid hoef je het idd niet te laten om die te kopen), omdat je voor iets meer immers eentje met bijna 2/3 minder KM's kunt krijgen. Your choice :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 04-01-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Valt me wel op dat dit soort discussies vrijwel alleen in het Toyota topic plaatsvinden :+ In het Audi of BMW topic gaat het over motorisering, opties, mods en hier gaat het over hoe krenterig zuinig je auto kunt rijden :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Arfman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:36:
Valt me wel op dat dit soort discussies vrijwel alleen in het Toyota topic plaatsvinden :+ In het Audi of BMW topic gaat het over motorisering, opties, mods en hier gaat het over hoe krenterig zuinig je auto kunt rijden :P
Maar in het Audi topic gaat het ook over motorreiningsbeurten doen terwijl er geen flikker aan de hand is haha om problemen te voorkomen. Wat een armoede.

Maar ja, Toyota maakt al een tijdje bijna geen sportieve auto's meer. Al het leuke speelgoed van vroeger verdwijnt langzaam ook.
Grrrrrene schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 07:46:
[...]

Ik volg de logica even niet. Bij private lease betaal je inderdaad voor gebruik, maar wel voor 24/7 gebruik, want niemand komt jouw leasebak ophalen als je hem niet gebruikt. Ergo: exact evenveel auto's in de wijk als wanneer iedereen een auto zou bezitten ;)

Private lease is gewoon veel duurder dan bezit. Ik zie het daarom voorlopig nog niet aanslaan :) ....
Volgens mij neemt private lease van auto's wel degelijk toe.
Over risico's van crashen, enige risico is je eigen risico.
Ik vergeleek trouwens mijn oude Yaris met een nieuwe Aygo. Die zijn dan even groot, en verwacht ik dat de Aygo beter rijdt (ik heb geen T-sport Yaris maar de 1.0) en dus zuiniger is.

Verder, zie hieronder.
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:35:
Private lease is zozeer een lening maar een huur voor een vastgestelde tijd lijkt me. Je rijdt dan dus een huurauto, voor de belasting is het net iets anders dan huur maar wie is er hier fiscus? Ofwel, lease is huur. Alleen doen mensen met een leasebak graag alsof de auto hun bezit is. "Mijn auto", "ik heb een" etc. Je rijdt gewoon in een auto van iemand anders en hebt veel minder vrijheid dan je met je eigen auto zou hebben.

Als je graag Toyota rijdt, ben je imo wel gek om private lease te verkiezen boven een occasion. Die occasions zijn qua betrouwbaarheid zo goed, dat je een hoop geld weggooit.
Als je nieuw met nieuw gaat vergelijken. Ga zelf een nieuwe Aygo kopen en verkoop hem na 3 jaar. Ondanks dat je lage afschrijving zult hebben, zal het je nooit lukken voor 180 euro in de maand alles te regelen (als je na verkoop het rekensommetje maakt). Daarom zie ik (los van de hypotheek perikelen) geen reden om te kopen, tenzij je de vrijheid wil hebben iedere maand van auto te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
!null schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:54:
Maar ja, Toyota maakt al een tijdje bijna geen sportieve auto's meer. Al het leuke speelgoed van vroeger verdwijnt langzaam ook.
Nee, Toyota verkoopt onder zijn eigen naam nauwelijks sportieve auto's in Nederland. Dat is net iets anders.
Blade, GT-86, LFA, ISF, LC zijn allemaal toch best leuke wagentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:46:
[...]

Autoweek

[...]

En mijn 2004 prius heeft een 1.5 :)
I stand corrected, dacht inderdaad dat de tweede generatie Prius ook al een 1.8 had. In ieder geval vind ik het een verschil tussen de 1.5 en 1.8 erg groot. De 1.8 rijdt op de snelweg nog lekker laag in de toeren terwijl de 1.5 dan (bij >100kmh) al in de toeren begint te klimmen. Is een Auris uit 2010 niet nog iets om in je overweging mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Omdat die topics gevuld zijn met allerhande problemen die de auto's hebben :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
[...]

Als je nieuw met nieuw gaat vergelijken. Ga zelf een nieuwe Aygo kopen en verkoop hem na 3 jaar. Ondanks dat je lage afschrijving zult hebben, zal het je nooit lukken voor 180 euro in de maand alles te regelen (als je na verkoop het rekensommetje maakt). Daarom zie ik (los van de hypotheek perikelen) geen reden om te kopen, tenzij je de vrijheid wil hebben iedere maand van auto te wisselen.
Precies dat heb ik dus even gedaan omdat ik het wel een interessante discussie vindt.
Privatelease prijs bij Toyota is €199,- voor een Aygo 1.0 VVT-I x-now uitvoering. Dat is dus inclusief belasting, verzekering, onderhoud en afschrijving.

Als je zelf een Toyota aygo gaat kopen kom ik op het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/281sg90.jpg

Conclusie: het maakt geen zak uit. Het is allebei even duur.

Risico bij zelf kopen is dat het onderhoud mogelijk duurder kan uitvallen (maar natuurlijk ook lager).
Daarnaast hebben leasen en kopen allebei zo hun na- en-voordelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Pindakaas op 04-01-2017 14:36 ]

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
JeroenF schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:27:
[...]

Precies dat heb ik dus even gedaan omdat ik het wel een interessante discussie vindt.
Privatelease prijs bij Toyota is €199,- voor een Aygo 1.0 VVT-I x-now uitvoering. Dat is dus inclusief belasting, verzekering, onderhoud en afschrijving.

Als je zelf een Toyota aygo gaat kopen kom ik op het volgende:

url=https://tweakers.net/ext/f/TJqXI2o0AqIgRWqQhteNzeJK/full.jpg][afbeelding][/url]

[afbeelding]
Conclusie: het maakt geen zak uit. Het is allebei even duur.

Risico bij zelf kopen is dat het onderhoud mogelijk duurder kan uitvallen (maar natuurlijk ook lager).
Daarnaast hebben leasen en kopen allebei zo hun na- en-voordelen.
Dit wordt dus nog lastiger bij een aanbieding van 180 eu in de maand.

Maar goed, zal inderdaad weinig verschillen. Dan zie ik niet heel veel reden meer om eigenlijk dat geld te investeren (of eerst te moeten sparen als je het niet hebt). Als je het geld al hebt kun je dat ook anders inzetten zodat je er zelfs nog rendement uit kan halen.

Nadelen zijn het vastzitten aan een termijn (wat zijn de kosten bij uitkopen?)
En het minder kunnen lenen op je hypotheek, als dat relevant voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Klopt je moet wel zelf eerst investeren inderdaad.

Voordeel van zelf kopen:
- verzekering kan nog een stuk goedkoper als je dat wil
- onderhoud kan goedkoper uitvallen
- afschrijving kan stukken goedkoper als je een auto koopt die al 1-2 jaar oud is. Hierdoor wordt de initiele investering een stuk lager en heb je een lagere afschrijving.

Voordelen van leasen:
- geen omkijken naar, gewoon betalen en rijden. (geen onverwachte onderhoudskosten e.d.)
- met een aanbieding en vergelijkbare nieuwe auto mogelijk zelfs ietsjes goedkoper.
- geen grote investering

Zelf ga ik sowieso niet leasen zolang het financieel niet aantrekkelijk is. Daarnaast zal ik ook nooit een gloednieuw auto gaan kopen. Gewoon een goede tweedehands. Elke maand netjes geld opzij zetten voor onderhoud en afschrijving e.d. Gaat prima

[ Voor 17% gewijzigd door Pindakaas op 04-01-2017 14:45 ]

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InstantKarma
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
Zijn er hier tweakers die achteraf parkeersensoren achter in hebben laten bouwen in een prius (2)? Zit er veel verschil in wat dealers ervoor rekenen ivm een onafhankelijke partij?

Zie veel aantrekkelijke modelletjes staan zonder sensoren achter, wat ik na een proefrit in de primussen toch wel een must vindt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Niet in een Prius, wel in een Auris TS. Wel gedaan door de dealer en voordeel daarvan is dat de sensoren dezelfde kleur hebben als je auto. Wat mij betreft een prima investering geweest.
Wij hebben ze overigens alleen achter geplaatst. Achteraf had voor ook wel fijn geweest, maar die waren nog duurder dan achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Achteraf inbouwen van parkeersensoren heb ik niet gedaan. Maar de originele parkeersensoren van de prius 2 vindt ik echt rotdingen.

Zodra je de auto in de achteruit zet begint de auto (best wel hard) te piepen als een vrachtwagen die achteruit rijdt. Daarnaast begint hij al met piepen als je nog een meter over hebt. Zelfs als je piep aanhoudend is, en je dus eigenlijk er tegenaan zou zitten, heb je nog 20-30cm over.

Ik zou ze dus niet aanraden als ze net zo werken als de originele. Aan de andere kant is de prius 2 een onverzichtelijke auto dus kan het soms wel handig zijn.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InstantKarma
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
PaT schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:02:
Niet in een Prius, wel in een Auris TS. Wel gedaan door de dealer en voordeel daarvan is dat de sensoren dezelfde kleur hebben als je auto. Wat mij betreft een prima investering geweest.
Wij hebben ze overigens alleen achter geplaatst. Achteraf had voor ook wel fijn geweest, maar die waren nog duurder dan achter.
Typisch, je zou zeggen dat het aanbrengen achter juist een stuk meer zou kosten. Weet je nog wat je ongeveer kwijt was voor de inbouw van je achter sensoren?
JeroenF schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:31:
Ik zou ze dus niet aanraden als ze net zo werken als de originele. Aan de andere kant is de prius 2 een onverzichtelijke auto dus kan het soms wel handig zijn.
Dat laatste was in ieder geval mijn gedachte. Liever een paar keer wat hardere piepen dan onbedoeld tegen een paaltje aanrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:28

timovd

Voorsprong door techniek

Ik zou dan eerder een camera aanbevelen ipv parkeersensoren.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
JeroenF schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:31:
Zodra je de auto in de achteruit zet begint de auto (best wel hard) te piepen als een vrachtwagen die achteruit rijdt.
Dit komt niet van de sensoren. Volgens mij kan de dealer dat uitzetten voor je. Op mijn CT200h kreeg ik dan een enkel piepje zodra ik de achteruit inschakelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het is een given dat je veel geld aan je auto moet spenderen als je een Audi of BMW wil rijden. Niet alleen omdat ze duur zijn maar ook omdat er zoveel stuk gaat.
Nogal wiedes dat Toyotarijders dan in andere dingen geïnteresseerd zijn :P

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Bacchus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:16:
Dit komt niet van de sensoren. Volgens mij kan de dealer dat uitzetten voor je. Op mijn CT200h kreeg ik dan een enkel piepje zodra ik de achteruit inschakelde.
Bij de Prius 2 kan dat niet! De P2 piept in het interieur voor van alles en nog wat, achteruitversnelling, geen gordel om, verlichting aan terwijl de auto uit is, etc. Ik wilde vooral die achteruit-piep uitgeschakeld hebben, en dat wilde de Toyota-dealer wel doen. Echter, de monteur plugt hun computer op de OBD2-poort, legt contact, en ziet vervolgens dat het vinkje "indoor reverse beep" niet uitgevinkt kan worden. Bij een P3 had hij het een paar weken daarvoor wel gedaan...

Geen halszaak, maar al dat gepiep hoeft voor mij niet zo, zeker niet voor het inschakelen van de achteruitversnelling. Ik rijd geen vrachtwagen :(

De vorige eigenaar van mijn P2 heeft een achteruitcamera ingebouwd. Ik kijk er niet altijd op, na bijna drie jaar heb ik het formaat van de auto wel in mijn hoofd. Maar soms in kleine hoekjes of hij een rare draai kan het echt wel handig zijn, want het is duidelijk dat het uitzicht achteruit in een Prius nogal beroerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 23:22

Videopac

Rommelt wat aan.

VAG is bagger: veel ellende met o.a. TSI, DSG, roetfilters, olieverbruik etc. En 0,0 coulance van de importeur.

Als je sjieker wil rijden, kies dan voor een atmosferische 6-in-lijn van BMW, of een Lexus natuurlijk. Zo'n IS300h lijkt mij wel wat.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

JeroenH schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:33:
[...]

Bij de Prius 2 kan dat niet! De P2 piept in het interieur voor van alles en nog wat, achteruitversnelling, geen gordel om, verlichting aan terwijl de auto uit is, etc. Ik wilde vooral die achteruit-piep uitgeschakeld hebben, en dat wilde de Toyota-dealer wel doen. Echter, de monteur plugt hun computer op de OBD2-poort, legt contact, en ziet vervolgens dat het vinkje "indoor reverse beep" niet uitgevinkt kan worden. Bij een P3 had hij het een paar weken daarvoor wel gedaan...

Geen halszaak, maar al dat gepiep hoeft voor mij niet zo, zeker niet voor het inschakelen van de achteruitversnelling. Ik rijd geen vrachtwagen :(

De vorige eigenaar van mijn P2 heeft een achteruitcamera ingebouwd. Ik kijk er niet altijd op, na bijna drie jaar heb ik het formaat van de auto wel in mijn hoofd. Maar soms in kleine hoekjes of hij een rare draai kan het echt wel handig zijn, want het is duidelijk dat het uitzicht achteruit in een Prius nogal beroerd is.
Voor mij hoeft al dat gepiep ook niet: ik ben geen Amerikaan. Daarnaast zijn het van die irritante, goedkoop klinkende Casio-piepjes: dat hebben veel andere merken toch beter voor elkaar.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Videopac schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:40:
Als je sjieker wil rijden, kies dan voor een atmosferische 6-in-lijn van BMW, of een Lexus natuurlijk. Zo'n IS300h lijkt mij wel wat.
Volgens mij verkoopt BMW geen ongeblazen I6 meer. Ik moet wel zeggen dat hun achttraps automaten heel goed zijn: heel soepel, snel en nauwkeurig en volgens mij tnt (itt VW met hun DSG) zonder grote problemen.
Dat gezegd hebbende, is Toyota's HSD/LHD nog steeds ongeëvenaard op het gebied van soepelheid en comfort. Ik zou het moeilijk vinden te moeten kiezen tussen een vergelijkbare IS en 3-serie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

InstantKarma schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:00:
[...]

Typisch, je zou zeggen dat het aanbrengen achter juist een stuk meer zou kosten. Weet je nog wat je ongeveer kwijt was voor de inbouw van je achter sensoren?

[...]

Dat laatste was in ieder geval mijn gedachte. Liever een paar keer wat hardere piepen dan onbedoeld tegen een paaltje aanrijden...
Even uit mijn hoofd heeft het achter rond de 300 euro gekost, aan de voorzijde moest het rond de 500 euro kosten. Het stond destijds gewoon op de Toyota website, maar ik kan het daar nu nergens meer vinden.

Onze Auris is weer terug van de 60.000 km beurt. Handgreep in de kofferbak is gratis gefikst (kostte ook maar 20 euro ;) ) en het wagentje kan er weer 15.000 km tegen aan. Toch wel fijn hoor zo'n probleemloze auto.

[ Voor 14% gewijzigd door PaT op 05-01-2017 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
In mijn 2006 Prius mis ik toch wel de mogelijkheid om muziek via BT/USB/SD te luisteren. Ik heb al eens zitten kijken naar zo'n GROM-kastje, en dat lijkt absoluut een leuke optie.

Maar er zijn ook mogelijkheden als dit:

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1EaKVJVXXXXbrXXXXq6xXFXXXb/205859286/HTB1EaKVJVXXXXbrXXXXq6xXFXXXb.jpg

Een dergelijk apparaat zou mijn auto qua multimedia volledig bij de tijd brengen.

Voorbeeld van een dergelijk apparaat op Aliexpress (maar er zijn ongetwijfeld meer varianten)

Ik vind de prijs meevallen (komt vrijwel zeker nog wel invoerrechten en/of BTW bij natuurlijk) maar het is niet niks natuurlijk. Voor dat bedrag vraag ik me natuurlijk wel af of het goed werkt. Heeft iemand ervaring met zoiets?

[ Voor 21% gewijzigd door JeroenH op 05-01-2017 09:21 . Reden: Plaatje en link aangepast, waren voor Prius3 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

JeroenH schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:14:
In mijn 2006 Prius mis ik toch wel de mogelijkheid om muziek via BT/USB/SD te luisteren. Ik heb al eens zitten kijken naar zo'n GROM-kastje, en dat lijkt absoluut een leuke optie.

[afbeelding]

Een dergelijk apparaat zou mijn auto qua multimedia volledig bij de tijd brengen.

Voorbeeld van een dergelijk apparaat op Aliexpress (maar er zijn ongetwijfeld meer varianten)

Ik vind de prijs meevallen (komt vrijwel zeker nog wel invoerrechten en/of BTW bij natuurlijk) maar het is niet niks natuurlijk. Voor dat bedrag vraag ik me natuurlijk wel af of het goed werkt. Heeft iemand ervaring met zoiets?
Zie dit topic: Ervaringen met "chinese" autoradio's (Chinavasion etc.)?
Je link lijkt een Android 4.4.4 variant: dat is wel wat oud.
Zelf ben ik fan van Carjoying: heb er al een in huis maar moet hem nog inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Van dat topic was ik me niet bewust, ik ga daar grasduinen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

JeroenH schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:14:

[afbeelding]

Ik heb bewust niet voor zo'n radio gekozen. Het ziet er idd erg vet uit, maar ik ben bang (zeker met een Android radio) dat over 1 á 2 jaar de boel zo oud is dat apps niet meer gaan werken (Spotify, TomTom e.d.). Ik wilde graag de OEM radio in mijn Avensis behouden vanwege de looks, dus dan kom je uit op China Android radio's (of Windows CE radio's) of GROM-achtige units.
Heb uiteindelijk via Aliexrpess een soort van GROM unit gekocht, met bluetooth. Prijs was rond de 40 dollar zo uit mijn hoofd. Geen Android radio dus. Want (zeker China Android meuk) je toch wel meer kans hebt op rare dingen, zoals vastlopers, trage opstarttijden etc., dat is prima voor een tablet die thuis ligt, waar je wat mee kan kloten. Maar in mijn auto moet het gewoon werken, altijd, goed en snel.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

-tom-562 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:31:
[...]

Ik heb bewust niet voor zo'n radio gekozen. Het ziet er idd erg vet uit, maar ik ben bang (zeker met een Android radio) dat over 1 á 2 jaar de boel zo oud is dat apps niet meer gaan werken (Spotify, TomTom e.d.).
Daarom snap ik niet helemaal waarom deze units er nog niet zijn met Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Auto´s kunnen terugbrengen naar 4 opties, gisteravond nog 12. Geen slechte situatie :+

https://docs.google.com/s...zf0ks52w/edit?usp=sharing

is tot nu toe de shortlist, vanavond even kijken bij Noordwijk wat we er van vinden. Ik neig zelf redelijk naar de blauwe van Noordwijk.

(Do note, er zal waarschijnlijk veels te veel info in staan, maar ga later filteren)

[ Voor 11% gewijzigd door corset op 05-01-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik weet niet wat de kwaliteit van de dimmende binnenspiegel in de Yaris is, in de Prius is die prut. Ik zou ook die met navigatie pakken (maar me wel afvragen of navigatie niet standaard was, de unit lijkt hetzelfde te zijn).

[ Voor 24% gewijzigd door Maasluip op 05-01-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Maasluip schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:01:
Ik weet niet wat de kwaliteit van de dimmende binnenspiegel in de Yaris is, in de Prius is die prut. Ik zou ook die met navigatie pakken (maar me wel afvragen of navigatie niet standaard was, de unit lijkt hetzelfde te zijn).
Was het niet :-( ik heb toevallig testrit gemaakt in een 2015 Yaris, en als je daar op Nav klikt "Navigatie is niet beschikbaar". Pas als je dit voor 450 euro koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

corset schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:22:
[...]

Was het niet :-( ik heb toevallig testrit gemaakt in een 2015 Yaris, en als je daar op Nav klikt "Navigatie is niet beschikbaar". Pas als je dit voor 450 euro koopt
Kun je die niet in de prijs onderhandelen dat je die ene met lichtmetaal neemt en dan navigatie in de prijs erbij lult?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Maasluip schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:01:
Ik heb weinig aan te merken op de werking. Ding doet wat het moet doen. Je kunt hem ook van "auto" afhalen.
Touchdomex schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:23:
[...]
Kun je die niet in de prijs onderhandelen dat je die ene met lichtmetaal neemt en dan navigatie in de prijs erbij lult?
Navigatie is meer dan enkel de software, er is ook hardware voor nodig. Ik vind de Touch & Go in mijn 2012 Yaris Dynamic niet veel soeps. Ik gebruik mijn TomTom altijd, de dure T&G is handig als backup.

Bij mijn reizen gebruik ik de TomTom voor de navigatie en zet de T&G lekker uitgezoomd met het noorden naar boven. Op die manier kan ik kijken waar ik rondrijd.
Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/8/7292/12121752596_dca02f5ec6.jpg2014-01-24-10h45m08.IMG_1107 by Arjan Haverkamp, on Flickr

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ajhaverkamp schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:35:
[...]

Ik heb weinig aan te merken op de werking. Ding doet wat het moet doen. Je kunt hem ook van "auto" afhalen.
Dat is het probleem in de Prius 3, hij doet het vrijwel nooit en je kunt hem ook niet handmatig dimmen. Volgens mij dekt die hoge balk in de achterklep de lichten van achterliggers te veel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het gaat over goedkoop rijden (zoals hier), is het kopen van een nieuwe auto sowieso een waardeloze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ajhaverkamp schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:35:
[...]
Bij mijn reizen gebruik ik de TomTom voor de navigatie en zet de T&G lekker uitgezoomd met het noorden naar boven. Op die manier kan ik kijken waar ik rondrijd.
[afbeelding]2014-01-24-10h45m08.IMG_1107 by Arjan Haverkamp, on Flickr
Wij hebben geen dure T&G, maar nog zo'n ouderwetse geen-idee-welke (Auris Navigator uit 2007). De kaart is ook uit 2006 dus vreselijk out-of-date (maar zo'n DVD kost mij veel te veel geld en die is al out-of-date voordat je hem hebt...). Dus een mooie TomTom voor navigatie en de ingebouwde navigatie voor omgevingsinformatie :D We gebruikten haar ook voor file informatie, maar dat heb ik nu ook op de TomTom.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gister een proefrit gemaakt in de:

https://www.louwman.nl/to...occ2871733?conpag=p000079

Geweldige auto. leuk pluspunt, kan Spotify luisteren op de radio via m'n telefoon :) Maar ding bevalt zeker. Echter navigatie erbij zetten werd wat prijzig, 800 euro. Dus Waze gaat het voorlopig maar blijven doen :+

Vandaag even naar:

https://www.louwman.nl/to...occ2865030?conpag=p000079

kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Blijven gave wagentjes, die Yarissen. Het is dat we een wat grotere wilden (en dus voor de Auris zijn gegaan), en we die konden vinden voor de prijs van een Yaris, anders had ik er ook nog een gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Het gekke is, ik ben altijd iemand geweest "ik wil niet kleiner dan de prius! het is ideaal!" na 30 minuten in een yaris? "Dit werkt eigenlijk toch wat beter"

m'n vrouw heeft al de hele dag een "haha I told you so" gezicht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

corset schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:05:
Het gekke is, ik ben altijd iemand geweest "ik wil niet kleiner dan de prius! het is ideaal!" na 30 minuten in een yaris? "Dit werkt eigenlijk toch wat beter"

m'n vrouw heeft al de hele dag een "haha I told you so" gezicht :D
Yaris Hybride is toch ook iets langer dan een Normale Yaris dus dat scheelt al.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Touchdomex schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:09:
[...]
Yaris Hybride is toch ook iets langer dan een Normale Yaris dus dat scheelt al.
Het scheelt een paar centimeter met dezelfde generatie benzine uitvoering. Enkel de bumper steekt wat meer naar voren ivm benodigde ruimte voor de 3 motoren on de motorkap (volgens mij). Daar merk je bij gebruik dus helemaal niks van. Dus kan ik je opmerking niet goed plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ajhaverkamp schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:59:
[...]

Het scheelt een paar centimeter met dezelfde generatie benzine uitvoering. Enkel de bumper steekt wat meer naar voren ivm benodigde ruimte voor de 3 motoren on de motorkap (volgens mij). Daar merk je bij gebruik dus helemaal niks van. Dus kan ik je opmerking niet goed plaatsen.
Dacht juist dat vanwege het accupakket iets meer ruimte op de achterbank was in vergelijking met de normale. Daardoor in het interieur wat ruimer lijkt. Kan alleen aan mijzelf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De benzinetank is kleiner zodat de hybride (en 12 Volt) accu ook onder de achterbank passen. Het deel onder de zitting steekt wel wat naar voren, zodat er voetenruimte wordt weggesnoept. Hoeveel ruimte er bij de gewone benzine versie is, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
damn.. toch liefde gevonden voor een:

1.8 Executive Business Solar Roof 2012 Prius

115k op de teller
15.500 kosten

Maar zo luxe, zo mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 10-09 22:38
Vandaag de Prius Plugin welke ik een half jaar heb gereden ingeleverd @ work. Nu een Auris hatchback hybride in Pro Lease uitvoering.

Vooral het sturen is zo anders, de Prius voelt echt heel log, groot en zwaar.. terwijl de Auris met een pink te sturen is :p

Verder qua luxe zo'n beetje exact hetzelfde dus dat maakt niet veel uit.
corset schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:05:
Gister een proefrit gemaakt in de:

https://www.louwman.nl/to...occ2871733?conpag=p000079

Geweldige auto. leuk pluspunt, kan Spotify luisteren op de radio via m'n telefoon :) Maar ding bevalt zeker. Echter navigatie erbij zetten werd wat prijzig, 800 euro. Dus Waze gaat het voorlopig maar blijven doen :+

Vandaag even naar:

https://www.louwman.nl/to...occ2865030?conpag=p000079

kijken :)
Zo 1 heb ik ook 3 jaar gehad privé.. Rijd echt wel lekker hoor. Vond vooral die armsteun wel lekker :P (zat in ieder geval in de Dynamic uitvoering die ik had) Kofferbak is ook zeker niet klein in vergelijking met een Auris hatchbank b.v.

[ Voor 55% gewijzigd door TgR_KILLER op 06-01-2017 20:10 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Gisteren als vervanging van de Starlet van de vrouw (die maar niet stuk wou gaan) een blauwe Yaris gekocht, 1.3 liter, lichtmetaal, Automatische climaatcontrol enz enz..

47k Km, kan ze weer een poosje meer vooruit...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Welke generatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Z'n vrouw, de Starlet of de Yaris? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees veel gemopper over de Yaris Hybrid, dat die lang niet zo zuinig zou zijn als verwacht. Sommigen reden zuiniger in andere Toyota hybrides. Verbazend, als ik op Spritmonitor kijk is de Yaris het zuinigst (behalve de plug-in Prius uiteraard):

Yaris Hybrid: 4,83L/100 km
Auris Hybrid: 5,25L/100 km
Prius: 5,15L/100 km

Hoe zijn de ervaringen hier met de Yaris hybrid? Is het iets lastiger om er zuiniger mee te rijden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik denk dat men bedoelt dat in de Yaris de winst niet zo groot is als in de grotere, zwaardere hybrides. Ten opzichte van vergelijkbare benzinebroertjes, is de winst in de Prius en Auris rond de 35% en in de Yaris nog geen 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed punt, werd ook genoemd in de zin van: ik kan beter een 1.0 gaan rijden. Maar wat mij opviel, was dat mensen claimden dat zij 1:14 reden in een Yaris Hybrid en 1:19 oid in een Prius (non-plugin). Vond ik opvallend.

Ik denk dat men overigens met een Yaris minder snelweg rijdt dan met een Prius of Auris Hybrid, dus mogelijk vertekenen de verbruikscijfers van Spritmonitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik rij in mijn Auris hybride 1:15 a 1:16, maar rijd vrijwel uitsluitend op snelwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:36
Zit te denken om mijn 1999 avensis te vervangen voor een Corolla verso.
Beetje jammer dat die veel zijn verkocht in van de saaie grijs tinten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

tafmaf schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:16:
Gewoon filteren op b.v. gaspedaal.nl op zwart. Ik heb voor mijn Avensis ook alleen maar bewust gezocht op zwart. In het zilver zijn ze veel meer geleverd, maar (bijna dodelijk) saai

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:38:
Goed punt, werd ook genoemd in de zin van: ik kan beter een 1.0 gaan rijden. Maar wat mij opviel, was dat mensen claimden dat zij 1:14 reden in een Yaris Hybrid en 1:19 oid in een Prius (non-plugin). Vond ik opvallend.

Ik denk dat men overigens met een Yaris minder snelweg rijdt dan met een Prius of Auris Hybrid, dus mogelijk vertekenen de verbruikscijfers van Spritmonitor.
Dat is op zich ook een optie natuurlijk: Een zwakkere motor verbruikt minder, een lichtere auto verbruikt minder, de auto laten staan ten gunste van fiets of OV verbruikt ook minder. Zo deed ik met de Corolla 50 dkm/j voor iets van 3.800 l, met de CT 50 dkm/j voor 2.600 l en met de Clio* 10 dkm/j voor 590 l. Inderdaad is de Clio 400 kg lichter, 34 kW zwakker maar hij rijdt vooral 40 dkm per jaar minder dan de CT.

Als de cijfers op die manier vertekenen, dan is dat eerder ten gunste van de Yaris, op de snelweg is de efficiëntiewinst van hybride beperkt.

* Overnemertje van een collega, natuurlijk zou ik zelf een Yaris gekozen hebben, of mss een ook wel heel mooie Mazda2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bacchus schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:20:
[...]

Dat is op zich ook een optie natuurlijk: Een zwakkere motor verbruikt minder, een lichtere auto verbruikt minder,
Hoeft niet, ooit eens een Sunny 1.4 gehad met carburateur maar die deed 1:11. Het motortje was zo zwak dat plankgas de enige optie was. Later 1.6jes gehad die groter en zuiniger waren richting 1:13
Kleine auto's hebben vaak ook een slechtere stroomlijn zeker op de snelweg boven de 100 beginnen ze te zuipen.

Om bij Toyota te blijven ;) De Auris deed 1:18,6 afgelopen jaar, het jaar ervoor 1:17,1 (cijfers aan de pomp).
Rij nu niet veel harder dan 100 op het woonwerk traject. Eventuele tijdwinst wordt toch te niet gedaan door een teveel aan stoplichten.
1:20 is ook mogelijk maar de bittere koude en tegenwind helpt niet mee vooral de eerste vijf k/m zijn ongunstig maar als alles op temperatuur lukt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
tafmaf schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:16:
Niet doen man! Ik heb nog steeds enorme spijt dat ik mijn Avensis had ingeruild. Een kwalitatief betere auto ga je nergens vinden :)

Het is dat er bij ons een 3e op komst is, anders zou ik zo weer een eerste generatie Avensis kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:36
Zit wat in maar er gaan toch wat dingen haperen.
Ramen die het soms niet doen de centrale deurvergrendeling die soms hapert.
Het lak wat dof en op sommige plekken minder word.
Maar laat hem toch binnenkort eerst keuren en laat hier ook de beslissing van afhangen.
We hebben de auto niet meer voor de mooi maar omdat hij zo goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchus schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:20:
[...]

Dat is op zich ook een optie natuurlijk: Een zwakkere motor verbruikt minder, een lichtere auto verbruikt minder, de auto laten staan ten gunste van fiets of OV verbruikt ook minder. Zo deed ik met de Corolla 50 dkm/j voor iets van 3.800 l, met de CT 50 dkm/j voor 2.600 l en met de Clio* 10 dkm/j voor 590 l. Inderdaad is de Clio 400 kg lichter, 34 kW zwakker maar hij rijdt vooral 40 dkm per jaar minder dan de CT.

Als de cijfers op die manier vertekenen, dan is dat eerder ten gunste van de Yaris, op de snelweg is de efficiëntiewinst van hybride beperkt.

* Overnemertje van een collega, natuurlijk zou ik zelf een Yaris gekozen hebben, of mss een ook wel heel mooie Mazda2.
Nee, dan begrijp je me volgens mij niet goed. Volgens de verbruikscijfers van Spritmonitor is de Yaris zuiniger dan de Auris en Prius. Dat lijkt in tegenspraak te zijn met gemopper over het verbruik van de Yaris hybride, dat tegen zou vallen t.o.v. de andere Toyota hybrides. Je zou immers verwachten dat de kleinere, lichtere en lichter gemotoriseerde Yaris minder verbruikt dan de zwaardere Prius en Auris, met hun 1.8L motor.

Echter, een kleine auto als de Yaris zal meer worden gebruikt als stadsauto, ofwel op trajecten waar een hybride optimaal tot zijn recht komt. Daardoor LIJKT hij t.o.v. de Prius en Auris wellicht zuiniger dan hij daadwerkelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

tafmaf schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:16:
Maar laat hem toch binnenkort eerst keuren en laat hier ook de beslissing van afhangen.
Voordeel van zo'n Avensis is, is dat je hem altijd makkelijk voor een (relatief) goed bedrag kwijt aan de export (ook zonder APK)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:17:
[...]
Nee, dan begrijp je me volgens mij niet goed. Volgens de verbruikscijfers van Spritmonitor is de Yaris zuiniger dan de Auris en Prius. Dat lijkt in tegenspraak te zijn met gemopper over het verbruik van de Yaris hybride, dat tegen zou vallen t.o.v. de andere Toyota hybrides. Je zou immers verwachten dat de kleinere, lichtere en lichter gemotoriseerde Yaris minder verbruikt dan de zwaardere Prius en Auris, met hun 1.8L motor.

Echter, een kleine auto als de Yaris zal meer worden gebruikt als stadsauto, ofwel op trajecten waar een hybride optimaal tot zijn recht komt. Daardoor LIJKT hij t.o.v. de Prius en Auris wellicht zuiniger dan hij daadwerkelijk is.
Yaris Hybride is niet zuiniger als een Prius of Auris.. ligt sowieso aan je rechtervoet maar de 1.8 hybride combi is toch echt zuiniger in de praktijk imho.
En ik heb ze allemaal meer dan genoeg gereden.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Niet zozeer gericht naar iemand maar meer als algemene anecdote:

Een auto moet je ook kopen naar de noden en naar het gebruik, niet de uit-de-context-getrokken verbruikscijfers. Het is werkelijk ongelofelijk hoe vaak ik mensen de motor zie schikken als het laatste detail in de keuze.

Als je regelmatig de snelweg op moet, ga je niet zuiniger rijden met 75pk of minder en je gaat ook iedereen irriteren met je trage hok. Als je regelmatig korte afstanden doet of op jaarbasis nooit aan de 20.000km geraakt, laat je de diesel maar staan en ga je voor een benzine of hybride. Natuurlijk dek ik hier niet elk voorbeeld mee dat men kan bedenken, maar als je je afvraagt waarom die hybride Yaris meer verbruikt over een gemengd traject dan een hybride Auris, ligt dat waarschijnlijk aan het gebrek aan vermogen tov. het gewicht van de wagen en de snelheid die men wilt rijden.

Verhaaltje: vader heeft Auris D-4D 1.4 en ik heb Corolla Sedan D-4D 2.0 van zelfde jaar. Mijn Corolla verbruikte evenveel over hetzelfde traject omdat ik veel minder lang het volle vermogen van de wagen nodig had om te versnellen naar kruissnelheid en door de 6de versnelling (+ het vermogen om dat te trekken) een lager toerental aanhoudt. Ondanks dat het ding 40% grotere cylinderinhoud heeft.

Zo heb ik ook de iQ gekocht: het ding weegt minder dan een ton, ik moet er regelmatig de snelweg mee op en ik maak regelmatig korte ritten, dus de 1.33 VVTi met zijn 97pk op 975kg is een goede fit. Op de snelweg kan ik vlot mee met het verkeer, ook bij opritten. Maar zo'n 1.33 motor in bv. een Auris, die ineens 1300-1400kg weegt (dus 30-40% meer) zal veel te weinig zijn voor zo'n wagen om hetzelfde qua vermogen/gewicht verhouding te halen. Dan zou je al 130-140pk nodig hebben en dan kom je bij de zwaardere motorisaties zoals de hybride.

Rijdt je daarintegen vooral in de stad en kom je zelden boven de 90km/u (snelweg = 120km/u), dan zal dat eerder wel voldoen. Rijdt je het meeste van de tijd op de snelweg en doe je dat meer dan een uur per dag zonder in de de file te staan, dan kijk je misschien beter naar een hybride of een diesel. Hybride is namelijk wel leuk als je file hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:17:
[...]
Je zou immers verwachten dat de kleinere, lichtere en lichter gemotoriseerde Yaris minder verbruikt dan de zwaardere Prius en Auris, met hun 1.8L motor.
Gewicht speelt een veel minder grote rol bij een hybride dan bij een normale aandrijflijn. Met een hybride recupereer je namelijk energie bij het remmen, bij de rest niet. Al die kinetische energie gaat verloren in de remschijven en dat is meer energie bij een zwaardere wagen. Bij een hybride gaat die terug naar de batterij om dan weer gebruikt te kunnen worden om op te trekken. Gewicht speelt daarbij een veel kleinere rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn 2012 hybride Yaris Dynamic zit na 95.000 km op 5,1 l / 100 km. Ik rijd bijna altijd op de cruise control met zo'n 97 km/u. ECO mode aan. Bijna altijd lange ritten van > 50 km. In Duitsland rijd ik ook best wel eens een tijdje lekker vol gas om de boel weer lekker schoon te branden. Ik rijd hem privé, dus let echt op het verbruik.

Uiterste waarden op de 195 tankbeurten:
Max = 6,42 l / 100 km (doortrappen in Duitsland in de kou)
Min = 4,13 l / 100 km (rustig aan op de Franse binnenwegen in de hitte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

P9, 2010 uitzwaaimodel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

tafmaf schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:16:
Ouwe auto's zijn nooit goedkoop...

Kan je van harte een T27 aanbevelen, alle jaargangen..
Liefst met 2.0 en CTV.... een heerlijke auto die allesbied. Een enorm ondergewaardeerde auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Bullet NL schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:52:
[...]

Ouwe auto's zijn nooit goedkoop...

Kan je van harte een T27 aanbevelen, alle jaargangen..
Liefst met 2.0 en CTV.... een heerlijke auto die allesbied. Een enorm ondergewaardeerde auto
Ik heb zelf een T27 gehad en hoewel zeker geen slechte auto was ik hem toch echt wel nadelen hebben: zo is de besturing zeer matig, erg "taai". Lijkt een gekunselde manier te zijn om een meer Europesere auto te maken. Daarnaast zaten de stoelen gewoon slecht. Hij was wel zuinig: met de 1.8 reed ik probleemloos 1:14. En goede lakkwaliteit. Ze zijn trouwens niet superruim: Toyota ging en gaat nog niet mee met de trend om C- en D-segmenters steeds groter te maken. Ik vind mijn huidige Auris uit 2013 beduidend beter rijden en een fijnere auto overall. Wel zal Toyota de T27 bij elke facelift een stukje beter gemaakt hebben. Overigens wordt de auto nu wel wat oud: enig idee wanneer er een nieuwe generatie komt? En dan het liefst leverbaar met 1.8 hybride en 2.4 hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Vraagje aan de Toyota kenners:

Is zoiets: http://www.autoweek.nl/au...vvtl-i-t-sport-compressor
een beetje betrouwbaar?

Kan je zo een ding gerust kopen met 150dkm op de klok? Of is dat een hele delicate en aparte techniek die ze gebruiken? :)

En dan met name dat stukje "lift" wat erin zit. Variabele kleppen timing hebben meer dan genoeg auto's natuurlijk, maar dit lijkt me net iets bijzonderder. En de vraag dus of zulks motoren gewoon net zo betrouwbaar zijn als we van Toyota verwachten.

Iemand ervaring met zo een scheurijzertje toevallig? :)

[ Voor 36% gewijzigd door vosss op 08-01-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ervaring niet, kan je beter op het Corolla forum even navragen daar rijden er genoeg een 1.8.

VVTI zou ik mij geen zorgen om maken en over 150k ook niet, mits goed onderhouden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
vosss schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:18:
Vraagje aan de Toyota kenners:

Is zoiets: http://www.autoweek.nl/au...vvtl-i-t-sport-compressor
een beetje betrouwbaar?

Kan je zo een ding gerust kopen met 150dkm op de klok? Of is dat een hele delicate en aparte techniek die ze gebruiken? :)

En dan met name dat stukje "lift" wat erin zit. Variabele kleppen timing hebben meer dan genoeg auto's natuurlijk, maar dit lijkt me net iets bijzonderder. En de vraag dus of zulks motoren gewoon net zo betrouwbaar zijn als we van Toyota verwachten.

Iemand ervaring met zo een scheurijzertje toevallig? :)
Dit ding is met recht een scheurijzer ja. Hij is gebaseerd op de 1.8 VVTI met 192 pk (dus niet die van 142pk) wat opzich zelf een hartstikke prima blok is. VVTI is totaal geen probleem, het is een nieuwe generatie (destijds) die vrij probleemloos is en ook altijd met distr. kettingen.
Alleen de 1.8 met 143pk had ooit een productiefoutje maar dat was na 2000 opgelost. Verder zijn alle VVTI blokjes vrijwel probleemloos en kennen zeer weinig onderhoud.
Maar goed, met een supercharger erop is er wel iets meer kans op aftrappen of een dure reparatie (bijv de supercharger zelf).
Met 150dkm zal hij nog wel prima werken, maar ik weet niet of je er zo 3 of 4 ton op zou zetten zoals je met een normale T-sport (192pk) zou kunnen zonder al te veel gedoe.

Daarnaast zijn deze dingen, linksgestuurd erg zeldzaam. Wellicht kun je de T-sport met 192pk ook wel vinden, en ik vermoed dat die ook al genoeg rijplezier geeft.

Als je echt voor het sportieve rijden gaat, zou ik wel voor goede banden en een Limited Slip Diff gaan, al is dat laatste een redelijke investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij zijn die compressors echt een naald in een hooiberg. Ik denk dat een normale T-sport ook al erg gaaf rijdt, leuke ondergewaardeerde concurrent van de Civic Type-R (motorisch dan, weet niet of de wegligging net zo strak is)

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 09-01-2017 09:39 ]

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 71 ... 166 Laatste