Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 70 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezocht een voertuig dat zelfstandig in zijn eigen energie voorziet, of anders bekeken waarom een EV niet genoeg energie produceert tijdens het gebruik om zijn accu's altijd op peil te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan krijg je een auto als de Stella Lux.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:53
Ach, zo lastig is dat niet hoor: Met een beetje behoorlijke warmte-isolatie hoef je niet zoveel energie in verwarming te steken, dat scheelt al. Als je dan verder lineair door een vacuüm naar je bestemming mag bewegen, heb je niet zoveel energie nodig en hoef je er voor voortbeweging in ieder geval niets voor mee te nemen. Starten en aankomen op een maglev zouden een beetje recuperatie van de verstookte energie nog mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:35:
Gezocht een voertuig dat zelfstandig in zijn eigen energie voorziet, of anders bekeken waarom een EV niet genoeg energie produceert tijdens het gebruik om zijn accu's altijd op peil te houden.
Zoiets als dit?

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/media.boingboing.net/wp-content/uploads/2014/04/NewImage1.png

(bron, photoshop 1 april grap, best goed gedaan :P )

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
kmf schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:24:

Er is inderdaad een flinke tijd tussen nieuwe technologie en implementatie. Toyota gebruikt zelf nog NiMh accu's...
Nee, in de plug-in versies zit al Li-ion accu's.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:35
Videopac schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:56:

Ik kreeg vandaag ook zo'n brief. Er stonden geen getallen in, helaas, maar het zal wel om een vergelijkbare verhoging gaan (Auris 2013 hybride).
Bij mij stonden er ook geen bedragen in, lekker handig :? (Prius wagon 2012).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

zeeg schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:50:
[...]

Dat is omdat de bedragen voor volgend jaar nog helemaal niet vast staan. Er staat dan in het brief dat "de korting vervalt".

Volgens alle nieuwsberichten zal de MRB 12% goedkoper zijn volgend jaar. Dus met een beetje gelukt valt het allemaal mee.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Ik vrees alleen dat de provinciale opcenten niet met dat percentage omlaag zullen gaan. Netto een kleinere verlaging dus. Maar goed, daar ga ik mijn Prius niet voor wegdoen. :)

Wel handig dat het gewicht wel in de brief stond: hoefde ik mijn kentekenbewijs niet uit mijn portemonnee te vissen om het nieuwe bedrag op te zoeken. :P

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 11:32
Ik kreeg de brief ook, zo'n anderhalve maand nadat ik mijn nu toch wel zware Prius + heb gekocht :+. Gelukkig is het voor de rest zo'n fijne auto tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

zeeg schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:50:
[...]

Hier voor onze Auris Hybrid ook niet, evenmin als het gewicht... Ze hadden blijkbaar nogal haast om die brieven de deur uit te krijgen....

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 01-12-2016 09:30 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InstantKarma
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
Vraagje ivm mijn zoektocht naar een geschikte occasion:

Wat is precies het verschil tussen een prius model 2 editie 2005 en 2006? Ik meen dat er best wel wat herzien is in 2006 maar kan hier nergens een goed overzicht van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 16-09 22:48

Videopac

Rommelt wat aan.

InstantKarma schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:15:
Vraagje ivm mijn zoektocht naar een geschikte occasion:

Wat is precies het verschil tussen een prius model 2 editie 2005 en 2006? Ik meen dat er best wel wat herzien is in 2006 maar kan hier nergens een goed overzicht van vinden.
http://www.autoweek.nl/nieuws/toyota-prius-vernieuwd/
Naar mijn bescheiden mening geen schokkende wijzigingen.
Overigens weet ik niet wat je budget is, maar een Prius 3 is wel significant beter (prestaties, verbruik, ruimte, rij-eigenschappen, veiligheid).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InstantKarma
Bedankt voor de link.
Mijn budget is max 7000. Mijn vrouw en ik hebben het geluk allebei de fiets voor woon werkverkeer te kunnen gebruiken, waardoor we niet dagelijks lang in de auto te hoeven zitten, hier hebben we met het budget rekening mee gehouden.

Mocht het op de lange termijn qua verbruikskosten schelen, zou het budget evt overschreden kunnen worden maar de nieuwere priussen liggen doorgaans wat hoger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Videopac schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:10:
maar een Prius 3 is wel significant beter ( verbruik ).
Om dat er even specifiek uit te pikken: dat is niet wat de vorige eigenaar van mijn Prius 2 rapporteert. Hij deed de P2 weg omdat hij een P3 had gekocht, en hoewel hij op de meeste vlakken zeer tevreden is over de auto, vindt hij het verbruik flink tegenvallen. Hij hield/houdt van beide auto's het verbruik bij en de P3 heeft binnen een paar tienden liters per 100km hetzelfde verbruik als de P2. Hij heeft de P3 nu bijna drie jaar (even lang als ik de P2 heb ;) ) en het wordt ook niet beter.

Hij is een liefhebber, net zoals ik, en probeert zonder gevaarlijke hypermiletruukjes zo zuinig mogelijk te rijden.

-edit-
Ik heb onze P2 begin 2006 gekocht met 85k op de teller voor € 6700. Ik zet elke maand € 350 opzij, waarvan ik alle kosten betaal (incl. afschrijving c.q. sparen voor de volgende). Sinds een paar maanden rijd ik meer, dus misschien moet ik dat bedrag verhogen naar € 375.

Dan weet je ongeveer wat het je kan gaan kosten :)

Verder kan ik de Prius 2 alleen maar aanraden. Een fijne, stille, comfortabele, betrouwbare en zuinige auto. Ik rijd ermee naar mijn werk en voor vakanties door half West-Europa, allemaal zonder enig probleem.

Met welke auto rijd je nou daadwerkelijk 4,67 km per 100 liter?

[ Voor 35% gewijzigd door JeroenH op 03-12-2016 19:09 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:41:

Met welke auto rijd je nou daadwerkelijk 4,67 km per 100 liter?
Toyota IQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Hoewel dat theoretisch waar zal zijn, lijkt het me niet het type auto waar InstantKarma naar op zoek is... Maar het is ook mijn fout, ik drukte me onvolledig uit.

Here we go: "Met welke auto, waarin je met vier personen comfortabel kunt zitten, en waarin je ook flink wat spullen zoals een tweelingkinderwagen mee kunt nemen, en die binnen het door InstantKarma genoemde budget valt, rijd je nou daadwerkelijk 4,67 km per 100 liter?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26

timovd

Voorsprong door techniek

Fijne auto die Prius.
Niet de meest sexy auto, maar voldoet aan al mijn eisen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
JeroenH schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:41:
Hij hield/houdt van beide auto's het verbruik bij en de P3 heeft binnen een paar tienden liters per 100km hetzelfde verbruik als de P2. Hij heeft de P3 nu bijna drie jaar (even lang als ik de P2 heb ;) ) en het wordt ook niet beter.
Netjes toch, dan zou je naar dingen moeten kijken als banden: zitten er bredere onder? Het gewicht is ongeveer hetzelfde, luchtweerstand zal ook niet veel schelen. Ik heb een Auris wat minder zuinig dan een Prius (maar hij was ook wat minder duur) Hoe minder Toyota zegt dat het verbruikt hoe gunstiger het is in de BPM/CO2 heffing. Wat nog kan helpen is braaf 100 op de teller rijden en niet als eerste weg zijn bij het verkeerslicht :) Het koude weer helpt trouwens ook niet.

Kreeg trouwens bericht van de belastingdienst, de hybridekorting van 125 kg gaat er af...
scheelt twee stappen :( weer 172 euro extra per jaar. 724 euro p/j om een auto voor de deur te hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:01:
[...]

Hoewel dat theoretisch waar zal zijn, lijkt het me niet het type auto waar InstantKarma naar op zoek is... Maar het is ook mijn fout, ik drukte me onvolledig uit.

Here we go: "Met welke auto, waarin je met vier personen comfortabel kunt zitten, en waarin je ook flink wat spullen zoals een tweelingkinderwagen mee kunt nemen, en die binnen het door InstantKarma genoemde budget valt, rijd je nou daadwerkelijk 4,67 km per 100 liter?"
Hangt er vanaf hoe groot die vier personen zijn.
Als er twee dwergen met geamputeerde benen bij zitten dan kom je al een heel eind met die Toyota IQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26

timovd

Voorsprong door techniek

bouwfraude schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:40:
[...]

Kreeg trouwens bericht van de belastingdienst, de hybridekorting van 125 kg gaat er af...
scheelt twee stappen :( weer 172 euro extra per jaar. 724 euro p/j om een auto voor de deur te hebben staan.
De tarieven gaan waarschijnlijk iets omlaag. Maar jammer is het zeker. Voor mijn P2 scheelt het één trede.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
timovd schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:35:
[...]
De tarieven gaan waarschijnlijk iets omlaag. Maar jammer is het zeker. Voor mijn P2 scheelt het één trede.
https://www.rijksoverheid...autobelastingen-2017-2020
2% maar liefst en de BPM gaat zogenaamd ook omlaag 14,7% minder van de verdubbeling die nog gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InstantKarma
JeroenH schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:01:
[...]

Klopt. ;)
Met mijn 1.89 en een vrouw van 1.83, + nog 2 kinderen valt de toyota IQ buiten mijn zoekrange. :+

Gisteren eens een eindje gereden en gespeeld met de prius 2. Zeer enthousiast erover.
Het enige minpuntje vond ik het zicht naar achteren toe.

Komende weken nog wat verder kijken, maar als ik mijn vrouw over weet te halen zie ik de prius toch wel als goede aanwinst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
InstantKarma schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:23:
Gisteren eens een eindje gereden en gespeeld met de prius 2. Zeer enthousiast erover.
Snap ik, ik ben met die van mij na drie jaar ook nog erg blij. Ik hoop dat de volgende auto full-elektrisch wordt, wel jammer dat Toyota op dat vlak niets bouwt. Gelukkig kan de P2 nog wel een jaar of twee mee, misschien nog wel langer.
Het enige minpuntje vond ik het zicht naar achteren toe.
Dat klopt, dat is ook beroerd, en daarom ben ik blij dat de vorige eigenaar een achteruitrijd-camera heeft ingebouwd :) Overigens is het ook het zicht naar voren niet briljant, je kunt niet zien waar de neus ophoudt. Ik kan het inmiddels aardig inschatten, maar toen ik de auto net had liet ik gerust een gat van bijna een meter aan de voorkant, terwijl ik het idee had dat ik al bijna op een obstakel zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:04

-tom-562

Oliesjeik

Gisteravond mijn China/Ebay cd-wisselaar adapter (USB/AUX/Bluetooth) ingebouwd, werkt perfect :P
In mijn oude Volvo had ik een GROM unit (vergelijkbaar met Yatour) erin zitten, zonder bluetooth was dat ding al tegen de 100 euro. Nu heb ik er 1 met bluetooth voor nog geen 50 dollar (een vergelijkbare GROM zou rond de 150 euro kosten voor Toyota).
Deze dus:
http://www.ebay.com/itm/182180488784

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 15-09 16:19
Ik ben van plan me binnenkort weer te gaan scharen bij de Toyota club hier.
Vorig jaar heb ik mijn Avensis weggedaan en ingeruild voor een Mazda, wat een enorme fout was dat!
Jullie kunnen het horror-verhaal hier lezen: http://www.autoweek.nl/au...a-6-sportbreak-18-touring

Momenteel is de lambdasonde weer kaduuk, als dat gefixt is gaat hij zsm de deur uit.

Plan is dan weer om een Toyota te kopen, want de Mazda is snoeihard door het ijs gezakt.
Nu zit ik te kijken naar een Avensis / Avensis Verso. Aangezien olieverbruik voor mij een garantie tot ergernis is wil ik dit niet nog een keer meemaken. Heb wel gelezen dat er ook Toyota's zijn die meer olie pakken en dat dit dan vooral om de eerste lichting VVTI blokken gaat die ze ook in de facelift van de eerste Avensis hebben gezet? De oer-Avensis met 4A-FE blok zou er geen last van hebben, dan rijdt ik wel in een wat ander model en doe ik een stapje terug maar dat boeit me eigenlijk niet.

De Avensis die ik eerder had was een dijk van een auto die me 6,5 jaar lang plezier heeft gegeven. Alleen een lamme richtingaanwijzer en een dooie accu.

Wat is wijsheid? Een oudere Avensis of eentje met een VVTI blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou voor de T25 gaan, niet meer dat oude model (dan ga je best wel achteruit denk ik dan :P de T25 is een stuk moderner). Schijnt vooral dat het 1.8 VVTI blok daar last van had, de 2.0 wat minder. En er is volgens mij ook een recall actie geweest (daarbij kreeg je een nieuw onderblok).
Ik heb zelf de 2.4 gekozen (4 weken in bezit nu), die is er alleen als automaat. Ik wilde perse een automaat, en het meerverbruik t.o.v. een 2.0 is te verwaarlozen (de 2.4 loopt op de snelweg ook gewoon 1:13/1:14), plus meer PK is altijd beter :P
Enige kwaaltje wat ze hebben, is dat de lambdasensoren stuk gaan naar een X-aantal kilometers (en er zitten er 4 in). Die van mij gaf laatst ook al een storing, heb de boel toen gereset en is nog niet terug gekomen. Kan overigens geen kwaad verder.
Als je googlet op 'toyota lambda' dan kom je op het internet echt duizenden verhalen tegen van Toyota's met hetzelfde probleem :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Vlassie1980 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:52:
Ik ben van plan me binnenkort weer te gaan scharen bij de Toyota club hier.
Vorig jaar heb ik mijn Avensis weggedaan en ingeruild voor een Mazda, wat een enorme fout was dat!
Jullie kunnen het horror-verhaal hier lezen: http://www.autoweek.nl/au...a-6-sportbreak-18-touring

Momenteel is de lambdasonde weer kaduuk, als dat gefixt is gaat hij zsm de deur uit.

Plan is dan weer om een Toyota te kopen, want de Mazda is snoeihard door het ijs gezakt.
Nu zit ik te kijken naar een Avensis / Avensis Verso. Aangezien olieverbruik voor mij een garantie tot ergernis is wil ik dit niet nog een keer meemaken. Heb wel gelezen dat er ook Toyota's zijn die meer olie pakken en dat dit dan vooral om de eerste lichting VVTI blokken gaat die ze ook in de facelift van de eerste Avensis hebben gezet? De oer-Avensis met 4A-FE blok zou er geen last van hebben, dan rijdt ik wel in een wat ander model en doe ik een stapje terug maar dat boeit me eigenlijk niet.

De Avensis die ik eerder had was een dijk van een auto die me 6,5 jaar lang plezier heeft gegeven. Alleen een lamme richtingaanwijzer en een dooie accu.

Wat is wijsheid? Een oudere Avensis of eentje met een VVTI blok?
Wat is je budget? En die VVTi olieproblemen waren toch alleen bij de eerste bouwjaren?

Overigens zijn er ook veel Mazdarijders die probleemloos rondrijden, Mazda staat ook bekend als betrouwbaar en probleemloos, dus je hebt waarschijnlijk pech gehad en/of een auto met achterstallig onderhoud en/of mishandeling gehad: waarschijnlijk dikke pech dus.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Die Avensis 2.4 is echt zalig, als je je die kunt veroorloven.
Je wil een station? Anders is een Prius ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Videopac schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:04:
[...]

Wat is je budget? En die VVTi olieproblemen waren toch alleen bij de eerste bouwjaren?

Overigens zijn er ook veel Mazdarijders die probleemloos rondrijden, Mazda staat ook bekend als betrouwbaar en probleemloos, dus je hebt waarschijnlijk pech gehad en/of een auto met achterstallig onderhoud en/of mishandeling gehad: waarschijnlijk dikke pech dus.
Ze zijn ook betrouwbaar, probleem alleen met een 2e hands auto is dat je niet weet of het een oliezuiper is. En bij Mazda is dat risico redelijk groot. 1 van de redenen waarom ik uiteindelijk ook voor een Avensis gekozen heb en niet voor een Mazda 6 (plus een Mazda is wat roest gevoeliger)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Budget is 2000 ~ 3000

Verder hoef ik geen extra zware motor, een 1.6 of 1.8 is ook prima.
Moet een station zijn of eventueel een MPV (3e kind op komst :) )
-tom-562 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:15:
[...]

Ze zijn ook betrouwbaar, probleem alleen met een 2e hands auto is dat je niet weet of het een oliezuiper is. En bij Mazda is dat risico redelijk groot. 1 van de redenen waarom ik uiteindelijk ook voor een Avensis gekozen heb en niet voor een Mazda 6 (plus een Mazda is wat roest gevoeliger)
De mijne was NIET betrouwbaar, heb afgelopen al 1000 euro aan onverwachte uitgaven gehad. Met mijn Avensis had ik nooit iets. En hij roest inderdaad ook lekker in de wielkasten...
Videopac schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:05:
Die Avensis 2.4 is echt zalig, als je je die kunt veroorloven.
Je wil een station? Anders is een Prius ook een optie.
Zoals gezegd, die 2.4 is me te duur qua verbruik en wegenbelasting. Prius is te klein voor 3 kids...

[ Voor 18% gewijzigd door Vlassie1980 op 09-12-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

2K/3K voor een T25 station wordt denk ik krap (sowieso is Avensis in vergelijking prijziger dan vergelijkbare auto's, b.v. een Mazda 6 :P).
Dan zou ik eerder voor het oude eerste model gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door -tom-562 op 09-12-2016 12:25 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Vlassie1980 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:18:
Budget is 2000 ~ 3000

Verder hoef ik geen extra zware motor, een 1.6 of 1.8 is ook prima.
Moet een station zijn of eventueel een MPV (3e kind op komst :) )

[...]

De mijne was NIET betrouwbaar, heb afgelopen al 1000 euro aan onverwachte uitgaven gehad. Met mijn Avensis had ik nooit iets. En hij roest inderdaad ook lekker in de wielkasten...

[...]

Zoals gezegd, die 2.4 is me te duur qua verbruik en wegenbelasting. Prius is te klein voor 3 kids...
http://cartweet.com/nl/oc...through&utm_campaign=2013
Ziet er netjes uit, lijkt me een Linea Sol, met basic navigatie en goede, orginele velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Videopac schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:29:
[...]

http://cartweet.com/nl/oc...through&utm_campaign=2013
Ziet er netjes uit, lijkt me een Linea Sol, met basic navigatie en goede, orginele velgen.
Dat is geen navigatie zo te zien, maar de boordcomputer :P Je hebt ze idd wel met navigatie in dat zelfde display

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik weet niet zeker of ik af-fabriek navigatie een plus vind op een tweedehands auto. De kosten en frequentie van updates willen nog weleens tegenvallen en dat wordt niet beter als een model al een paar jaar niet meer verkocht wordt.
Voor Toyota is dat trouwens wel weer vrij goed te checken op een website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Navigatie is voor mij totaal niet relevant. Als het er al in zit is het inderdaad dusdanig verouderd dat die navigatie nog aangeeft dat je in een weiland rijdt terwijl er al 5 jaar een fonkelnieuwe Vinex-wijk staat :P

Google Maps op mijn Android phone FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dat mega touchscreen in de nieuwe Prius Prime (US only model ?) ziet er wel geinig uit. Benieuwd of ze dat ook in andere modellen gaan gebruiken in de toekomst:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

-tom-562 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:53:
[...]

Dat is geen navigatie zo te zien, maar de boordcomputer :P Je hebt ze idd wel met navigatie in dat zelfde display
Wedden dat het een turn-by-turn navigatie is?
Destijds kon je een business line bestellen voor 1000 euro dit eenvoudige navigatiesysteem en bluetooth carkit, als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Vlassie1980 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:06:
Navigatie is voor mij totaal niet relevant. Als het er al in zit is het inderdaad dusdanig verouderd dat die navigatie nog aangeeft dat je in een weiland rijdt terwijl er al 5 jaar een fonkelnieuwe Vinex-wijk staat :P

Google Maps op mijn Android phone FTW!
Ik heb een 5 jaar in een 2006 T25 wagon gereden, Luna uitvoering met een 2.0 VTTI motor.....
Heerlijke auto, heb hem destijds gekocht omdat ik uit de lease kwam, altijd diesel gereden.
Destijds dus voor een 2.0 gekozen, hij verbruikt in de praktijk niet meer dan de 1.8 maar is wel een stuk soepeler. Hij hoeft duidelijk minder te werken...

Rij eens proef in een 1.8vtti en daarna in de 2.0vtti, had zelf ook niet verwacht dat het verschil zo duidelijk zou zijn. Afijn, ik heb hem destijds in die 5 jaar van 115 duizend km naar 189 duizend gereden.

Precies op tijd voor grootonderhoud heb ik er afscheid van genomen ten gunste van een T27 2.0 automaat, maar nu één met toen ik hem kocht 33000 km ervaring.

Ik blijf het zeggen, Avensissen zijn ondergewaardeerde auto's, goed een Mondeo of Insignia zijn groter, maar staan ook vaker voor "rare" dingen in de garage.

Mijn T25 heeft alleen maar netjes onderhoud gehad, elk jaar even naar binnen (onderhoud) en de zomer en winterbanden wisselen.

Nogmaals, een T25 is een echte aanrader, ruim, en ook nog redelijk zuinig.... Niet dat ik een hele zuinige rechter voet heb....

En nette Avensis met een kloppende onderhoud historie is eigenlijk een hele veilige keus, niet de goedkoopste qua aanschaf, wel één van de betrouwbaarste...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Videopac schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:28:
[...]

Wedden dat het een turn-by-turn navigatie is?
Destijds kon je een business line bestellen voor 1000 euro dit eenvoudige navigatiesysteem en bluetooth carkit, als ik het goed heb.
Daar durf ik wel om te wedden :P Ik heb namelijk dezelfde boordcomputer in mijn Avensis zonder navigatie of hij moet stiekem toch navigatie hebben zonder dat ik het weet, en met een originele carkit. Zonder bluetooth overigens, maar met met zo'n mooie actieve houder voor een antieke GSM :P

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 09-12-2016 15:37 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

-tom-562 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:35:
[...]

Daar durf ik wel om te wedden :P Ik heb namelijk dezelfde boordcomputer in mijn Avensis zonder navigatie of hij moet stiekem toch navigatie hebben zonder dat ik het weet, en met een originele carkit. Zonder bluetooth overigens, maar met met zo'n mooie actieve houder voor een antieke GSM :P
Hmm, nu begin ik toch te twijfelen.
In ieder geval: gezien het behoorlijk lage budget is dit wellicht een optie.
(al zou ik zelf wat meer besteden aan een gezinsauto).

[ Voor 4% gewijzigd door Videopac op 09-12-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Bullet NL schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:31:
[...]

Ik heb een 5 jaar in een 2006 T25 wagon gereden, Luna uitvoering met een 2.0 VTTI motor.....
Heerlijke auto, heb hem destijds gekocht omdat ik uit de lease kwam, altijd diesel gereden.
Destijds dus voor een 2.0 gekozen, hij verbruikt in de praktijk niet meer dan de 1.8 maar is wel een stuk soepeler. Hij hoeft duidelijk minder te werken...

Rij eens proef in een 1.8vtti en daarna in de 2.0vtti, had zelf ook niet verwacht dat het verschil zo duidelijk zou zijn. Afijn, ik heb hem destijds in die 5 jaar van 115 duizend km naar 189 duizend gereden.

Precies op tijd voor grootonderhoud heb ik er afscheid van genomen ten gunste van een T27 2.0 automaat, maar nu één met toen ik hem kocht 33000 km ervaring.

Ik blijf het zeggen, Avensissen zijn ondergewaardeerde auto's, goed een Mondeo of Insignia zijn groter, maar staan ook vaker voor "rare" dingen in de garage.

Mijn T25 heeft alleen maar netjes onderhoud gehad, elk jaar even naar binnen (onderhoud) en de zomer en winterbanden wisselen.

Nogmaals, een T25 is een echte aanrader, ruim, en ook nog redelijk zuinig.... Niet dat ik een hele zuinige rechter voet heb....

En nette Avensis met een kloppende onderhoud historie is eigenlijk een hele veilige keus, niet de goedkoopste qua aanschaf, wel één van de betrouwbaarste...
Ik heb destijds de fout gemaakt om meer voor het uiterlijk van de Mazda 6 te gaan dan de Avensis. De T25 is qua interieur net even wat oubolliger terwijl de Mazda een sportiever interieur heeft... big mistake!

Een T22 is voor mij ook nog een optie, heb erg veel vertrouwen in deze auto's en als het een ouder model betreft: So be it. Ik heb een jaar in een mooie auto gereden die allerlei kuren ging vertonen en daar ben ik gewoon echt helemaal klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het interieur van de facelift Mazda 6 vind ik idd mooier (ofja, sportiever), maar van het eerste model 6 vind ik er een beetje cheapy uit zien met al dat zilver gespoten plastic :P. De facelift heeft een mooi donkergekleurd interieur.
Het Avensis interieur is wel wat oubolliger/degelijker qua uitstraling. Ik heb dan nog van dat (nep) houtinleg, maar ik zit er aan te denken om dat te gaan wrappen met van dat 3D-carbon folie :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
-tom-562 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:26:
Het interieur van de facelift Mazda 6 vind ik idd mooier (ofja, sportiever), maar van het eerste model 6 vind ik er een beetje cheapy uit zien met al dat zilver gespoten plastic :P. De facelift heeft een mooi donkergekleurd interieur.
Het Avensis interieur is wel wat oubolliger/degelijker qua uitstraling. Ik heb dan nog van dat (nep) houtinleg, maar ik zit er aan te denken om dat te gaan wrappen met van dat 3D-carbon folie :P
Ik wilde ook bewust een facelift van de Mazda 6 omdat dat interieur wat strakker en donkerder is.
Maar goed, ik kan nu niet wachten om weer achter een midden jaren negentig dashboard te kruipen zonder dat er telkens motorstoringslampjes/olielampjes gaan branden :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Je zou ook een Mazda 626 kunnen overwegen :+ Ik heb toen zelf een 2 liter gehad, ook een heerlijke auto. Maatje van me had er de 1.8 versie van (90 pk, op LPG), ding had bijna 4 ton gelopen en reed nog perfect (eerste cilinderkop, en eerste koppeling :P), helaas had z'n vriendin het ding achterop een vrachtwagen gereden (niks aan over gehouden overigens)

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 09-12-2016 16:42 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
-tom-562 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:42:
Je zou ook een Mazda 626 kunnen overwegen :+ Ik heb toen zelf een 2 liter gehad, ook een heerlijke auto. Maatje van me had er de 1.8 versie van (90 pk, op LPG), ding had bijna 4 ton gelopen en reed nog perfect (eerste cilinderkop, en eerste koppeling :P), helaas had z'n vriendin het ding achterop een vrachtwagen gereden (niks aan over gehouden overigens)
Mijn vader had ook een 626, eentje op LPG.
Dat ding liep inderdaad ook als een trein, mijn pa heeft helaas een ongeval gehad op de A12 buiten zijn schuld om. Gelukkig met de schrik vrijgekomen maar de auto was wel total loss. Moet er niet aan denken dat hij en mijn moeder in een kleiner autootje hadden gezeten...

Ik zal het eens in overweging nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

En een Premacy? Of heeft dat een te hoog 'ik-heb-kinderen'-gehalte :P
http://www.gebruikteauto.nl/details.php?aid=1728515

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Vlassie1980 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:45:
[...]

Mijn vader had ook een 626, eentje op LPG.
Dat ding liep inderdaad ook als een trein, mijn pa heeft helaas een ongeval gehad op de A12 buiten zijn schuld om. Gelukkig met de schrik vrijgekomen maar de auto was wel total loss. Moet er niet aan denken dat hij en mijn moeder in een kleiner autootje hadden gezeten...
To
Ik zal het eens in overweging nemen...
De grootte van een auto zegt niet zoveel over de veiligheid van een auto, de recentheid van het ontwerp wel. T25 heeft een zeer goede passieve veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

-tom-562 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:47:
Als er een derde op komst is valt het niet meer te verbloemen, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Videopac schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:02:
[...]

De grootte van een auto zegt niet zoveel over de veiligheid van een auto, de recentheid van het ontwerp wel. T25 heeft een zeer goede passieve veiligheid.
Sowieso 1 van de eerste auto's met knie airbags en ook 1 van de eerste Japanners met een 5-sterren NCAP

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
-tom-562 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:47:
Sorry, ik zie alleen maar bejaarden in een Premacy :)
Dan liever een Toyota Picnic of een Avenis / Corolla Verso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Inmiddels wat verder gekeken. De Corolla Verso is heel wat goedkoper te rijden als een Avensis Verso, vooral de eerste serie dan...
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/Toyota_Corolla_Verso_I_front.jpg

Maar die ruimte in de Avensis Verso is ook wel erg lekker. Daar kan je zo je fiets achterin gooien of veel zooi meezeulen...
Afbeeldingslocatie: https://image.autotrader.nl/media/125854134-medium.jpg

Lastig...

Iemand die ervaring heeft met 1 van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Vlassie1980 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:39:
Inmiddels wat verder gekeken. De Corolla Verso is heel wat goedkoper te rijden als een Avensis Verso, vooral de eerste serie dan...
Nee, maar als ik zo meelees denk ik dat je niet alleen op aanschafkosten moet focussen; de maandlasten van zo'n Avensis Verso zullen toch ook aardig wat hoger liggen dan die van de Corolla. Alles wordt nét wat duurder; verzekering/motorrijtuigenbelasting/verbruik/onderhoud.
Volgens mij zijn ze allebei erg betrouwbaar. Ik check altijd even bij de ANWB, de occasiontesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Hkuit schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:18:
[...]

Nee, maar als ik zo meelees denk ik dat je niet alleen op aanschafkosten moet focussen; de maandlasten van zo'n Avensis Verso zullen toch ook aardig wat hoger liggen dan die van de Corolla. Alles wordt nét wat duurder; verzekering/motorrijtuigenbelasting/verbruik/onderhoud.
Volgens mij zijn ze allebei erg betrouwbaar. Ik check altijd even bij de ANWB, de occasiontesten.
Dat is inderdaad ook een dingetje.

Verder had ik bij de Mazda 6 ook een occasiontest van de ANWB geraadpleegd alvorens ik serieus naar zessen ging kijken. Ik citeer:
Dit vindt de Wegenwacht

+ Rijdt best comfortabel
+ Ruim interieur
+ Netjes, maar saai model
+ Zeer betrouwbaar
+ Minder populair dan concurrenten

De Mazda 6 behoort tot de auto's die de kwaliteit van Japanse merken steeds opnieuw bewijzen. Bij de Wegenwacht is voor dit model geen enkele ‘kwaal’ bekend. In principe kan er best eens iets kapot gaan, maar de kwaliteit van deze Mazda is zodanig dat dit echt een zeldzaamheid mag worden genoemd. Technisch gezien is de Mazda 6 beslist een aanrader ook -of juist- als de auto wat ouder is en meer kilometers achter de wielen heeft.
(Bron: http://www.anwb.nl/auto/t...002-05-01/2004-12-31/1343)

Nou joh, dat hebben we gemerkt het afgelopen anderhalf jaar :o :'( :+

Sorry... beetje sarcasme/zelfspot :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Vlassie1980 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:36:
[...]

Dat is inderdaad ook een dingetje.

Verder had ik bij de Mazda 6 ook een occasiontest van de ANWB geraadpleegd alvorens ik serieus naar zessen ging kijken. Ik citeer:

[...]

(Bron: http://www.anwb.nl/auto/t...002-05-01/2004-12-31/1343)

Nou joh, dat hebben we gemerkt het afgelopen anderhalf jaar :o :'( :+

Sorry... beetje sarcasme/zelfspot :')
Ja, ja.
Chef: je hebt gewoon pech gehad met jouw 6, maar in het algemeen zijn het prima auto's, zelfs als ze uit het Ford-tijdperk stammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Videopac schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:48:
[...]

Ja, ja.
Chef: je hebt gewoon pech gehad met jouw 6, maar in het algemeen zijn het prima auto's, zelfs als ze uit het Ford-tijdperk stammen.
Het is inderdaad een maandagmorgen bak. Hij rijdt wel erg lekker maar het vertrouwen heeft wel een deuk op gelopen... Voortaan toch maar wat extra garantie en niet meer meeneemprijsje doen :X

Hoewel olieverbruik vaak een welles/nietes discussie is en autohandelaren en fabrikanten vaak zeggen dat 1:1000 nog binnen de marge valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:56:
[...]

Het is inderdaad een maandagmorgen bak. Hij rijdt wel erg lekker maar het vertrouwen heeft wel een deuk op gelopen... Voortaan toch maar wat extra garantie en niet meer meeneemprijsje doen :X

Hoewel olieverbruik vaak een welles/nietes discussie is en autohandelaren en fabrikanten vaak zeggen dat 1:1000 nog binnen de marge valt.
Je kunt ook nog denken aan een Corolla Stationwagon rond 2004, die zijn ook redelijk betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben redelijk nieuw hier, heb een Corolla E12 1.4 VVti uit 2004.
Hiervoor een Corolla E11 met hetzelfde blok.

Vijf Toyota's op rij gehad en nooit gekke dingen.
Maar mijn geluk is een keer op blijkt.

Waterpomp lekte wat zei de garage.
Met een kameraad nwe waterpomp gemonteerd.
Lekt hij weer... tja dan ga je aan jezelf twijfelen.
Dus auto naar garage, pomp eraf en er weer op.
Blijkt niks mis mee. Hij lekt achter de waterpomp, slik,
Schijnt dat dan de motorophanging en de krukaspoelie eraf moeten en wellicht zelfs het blok eruit.
Nu dus op advies van de garage een flesje radiator leak stop erin.
En hopelijk wordt dat ene kleine gaatje nu gedicht.

Iemand ooit zoiets gehad? Garage had het nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zie niet helemaal in wat er bereikt zou worden met motorophanging en krukaspoelie eraf. Dan zou er een scheurtje of lek in het onderblok moeten zitten daar in de buurt? Dat zou vreemd zijn, want dan had je denk ik veel ergere problemen. Koelvloeistof laat meestal een aardig spoor achter (wat wittig opdroogt) kun je dat zien en herleiden?
Vreemd verhaal inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:48:
[...]

Je kunt ook nog denken aan een Corolla Stationwagon rond 2004, die zijn ook redelijk betaalbaar.
Lijkt mij persoonlijk wat krap aangezien er een 3e op komst is...
Niet zozeer in de breedte maar meer in de hoogte, als je meer hoogte hebt kan je makkelijker die kleine smurfen vastzetten lijkt me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!null schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:05:
Ik zie niet helemaal in wat er bereikt zou worden met motorophanging en krukaspoelie eraf. Dan zou er een scheurtje of lek in het onderblok moeten zitten daar in de buurt? Dat zou vreemd zijn, want dan had je denk ik veel ergere problemen. Koelvloeistof laat meestal een aardig spoor achter (wat wittig opdroogt) kun je dat zien en herleiden?
Vreemd verhaal inderdaad.
Er is een lek in de pakking achter de waterpomp. Om daarbij te komen moet het halve blok gedemonteerd worden. Volgens de garage lekt er inderdaad koelvloeistof achter de waterpomp.
Hopen dat een flesje radiator leak stop gaat helpen.....

Anders wordt het giga duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Lastig... Blijf het apart vinden dat je een lekkage met een vloeistof kunt oplossen. Ik hoop voor je dat het lukt.

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:13:
Lastig... Blijf het apart vinden dat je een lekkage met een vloeistof kunt oplossen. Ik hoop voor je dat het lukt.
Dank je :)

• Bacchus
Ik vind het een vreemd verhaal. Een koelvloeistof-lek zit bijna altijd in de radiator die net een steentje teveel heeft gekopt. (Maargoed: Als je het duidelijk ergens anders ziet, dan gaat dat niet op natuurlijk.)

Verwijderd

Bacchus schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:46:
Ik vind het een vreemd verhaal. Een koelvloeistof-lek zit bijna altijd in de radiator die net een steentje teveel heeft gekopt. (Maargoed: Als je het duidelijk ergens anders ziet, dan gaat dat niet op natuurlijk.)
Was het maar de radiateur, had ik heel wat liever gehad dan een bloklekkage ;)
Maar het is inderdaad een vreemd gebeuren :X

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:29:
[...]

Er is een lek in de pakking achter de waterpomp. Om daarbij te komen moet het halve blok gedemonteerd worden. Volgens de garage lekt er inderdaad koelvloeistof achter de waterpomp.
Hopen dat een flesje radiator leak stop gaat helpen.....

Anders wordt het giga duur
Je kan het ook anders zien, je pakt he auto dan wel gelijk voor de toekomst aan, voor de komende jaren is de distributieriem, multieriem met loop- en spanrollen en toebehoren weer lekker vers. :)

Ik zou persoonlijk dat spul alleen tijdelijk in de motor willen om daarna goed door te spoelen. Spul gaat overal zitten ook waar je het niet wilt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:21:
[...]

Je kan het ook anders zien, je pakt he auto dan wel gelijk voor de toekomst aan, voor de komende jaren is de distributieriem, multieriem met loop- en spanrollen en toebehoren weer lekker vers. :)

Ik zou persoonlijk dat spul alleen tijdelijk in de motor willen om daarna goed door te spoelen. Spul gaat overal zitten ook waar je het niet wilt. :)
Multiriem is al vervangen en een distributieriem heeft ie niet ;) Anders had je zeker een punt.

Dat doorspoelen is een goed idee dat zal ik onthouden

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Koelvloeistoflekkages kun je altijd lastig lokaliseren, dat komt omdat de kvs overal heen kan kruipen. Kans is dus groot dat het niet op de plek lekt waar je de kvs localiseert.
Ik zou dus systematisch alle kvs slangen en e.v.t. de thermostaat controleren om te kijken waar het vandaan komt.

Hoe erg is het lek eigenlijk? Hoeveel kvs verlies je per 10.000 km?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:14:
Koelvloeistoflekkages kun je altijd lastig lokaliseren, dat komt omdat de kvs overal heen kan kruipen. Kans is dus groot dat het niet op de plek lekt waar je de kvs localiseert.
Ik zou dus systematisch alle kvs slangen en e.v.t. de thermostaat controleren om te kijken waar het vandaan komt.

Hoe erg is het lek eigenlijk? Hoeveel kvs verlies je per 10.000 km?
Dank voor je reactie. Ik postte mijn bericht eigenlijk omdat ik nieuwsgierig was of er meer mensen zijn welke zo'n rare lekkage hebben meegemaakt met een VVti blok.
De garage heeft al vast gesteld dat er een pakking lekt, op een plek waar moeilijk bij te komen is.
Even afwachten of de "radiator leak stop" gaat werken. Momenteel is het elke week een flinke scheut kvs bijvullen na 200 km rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vlassie1980 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:39:
[afbeelding]

Maar die ruimte in de Avensis Verso is ook wel erg lekker. Daar kan je zo je fiets achterin gooien of veel zooi meezeulen...
[afbeelding]

Lastig...

Volgens mij alle twee prima auto's. Vind zelf de Avensis er wat serieuzer uitzien (en een iets minder hoog opa gehalte, wat ik overigens raar vind dat je daar bij de Premacy wel over valt, maar bij de Corolla niet, maarja, smaak is persoonlijk :+). W.b.t. de motoren, volgens mij standaard kwaaltjes als de normale Avensis, kans op flippende lambdasensoren :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
-tom-562 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 20:40:
[...]

Volgens mij alle twee prima auto's. Vind zelf de Avensis er wat serieuzer uitzien (en een iets minder hoog opa gehalte, wat ik overigens raar vind dat je daar bij de Premacy wel over valt, maar bij de Corolla niet, maarja, smaak is persoonlijk :+). W.b.t. de motoren, volgens mij standaard kwaaltjes als de normale Avensis, kans op flippende lambdasensoren :P
Tsja, ik ben ook een beetje de tijd voorbij dat ik voor mooie auto's ga. Ga nu meer voor praktisch :)
Corolla zie je inderdaad wat ouderen in rijden maar volgens mij ook wel gezinnen.

Ook nog even naar de VW Touran gekeken maar die knoppen en deurbediening slijten als de neten, is dat nou de Deutsche Grundligkeit? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Crap, dubbel :')

[ Voor 97% gewijzigd door Vlassie1980 op 16-12-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb onze 2006 Prius II in 2014 gekocht voor € 6700, toen met 82K op de teller. Nu is hij bijna tien jaar houd, en heeft 120k op de teller. Ik zit met een schuin oog toch al eens te kijken naar een andere auto, voordat deze problemen gaat vertonen (waar nog helemaal geen aanwijzingen voor zijn).

Zit ik even op marktplaats te kijken naar wat ik voor deze auto zou kunnen krijgen, dus ik zoek op Toyota/Prius/2006/110-130k km. Vind ik er maar één, en daar willen ze nog € 7000 voor hebben :o

WTH? Ik had al gezien dat deze auto zijn waarde prima houdt, maar dit is te gek. Zelfs als ik de km-stand verruim naar 140k km dan willen ze nog rond de € 6000 hebben. Ik vind het prima natuurlijk, maar ik had echt niet verwacht er zoveel voor terug te kunnen krijgen. (zijn vraagprijzen natuurlijk, maar toch...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 11:32
Toen ik op zoek was naar een auto verbaasde de prijzen van de Prius 2 mij ook enorm inderdaad. Uiteindelijk was de keuze voor een 3 ook erg gemakkelijk gemaakt daarom. Maar als je aan de verkopende kant staat is het natuurlijk enorm gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:42

Arfman

Drome!

Sommige Toyota's zijn erg waardevast. Mijn Yaris uit 2006 (climate control, keyless entry en nog wat opties, dat wel) stond ook nog voor bijna €7K in de showroom 2 jaar geleden :o

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
Bazziek schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:09:
Toen ik op zoek was naar een auto verbaasde de prijzen van de Prius 2 mij ook enorm inderdaad. Uiteindelijk was de keuze voor een 3 ook erg gemakkelijk gemaakt daarom. Maar als je aan de verkopende kant staat is het natuurlijk enorm gunstig.
Nou precies. Ik zou heel graag een volledig elektrische auto willen, maar de 30kWh Leaf is me per maand gewoon nog te duur (vooral door de hoge afschrijving) en de gen1 Leaf is me te beperkt. Er is daarom een goede kans dat het een Prius III wordt, en als ik de II voor een mooie prijs zou kunnen verkopen komt die er misschien wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

JeroenH schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:04:
Ik heb onze 2006 Prius II in 2014 gekocht voor € 6700, toen met 82K op de teller. Nu is hij bijna tien jaar houd, en heeft 120k op de teller. Ik zit met een schuin oog toch al eens te kijken naar een andere auto, voordat deze problemen gaat vertonen (waar nog helemaal geen aanwijzingen voor zijn).
Waarom zou je een auto met bijna geen kilometers, die bewezen betrouwbaar is en ook nog eens niet zo oud is weg willen doen omdat hij gebreken zou kunnen gaan vertonen?
Duurzaamheid is ook meer dan 2 jaar doorrijden met een auto. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Maasluip schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:48:
Waarom zou je een auto met bijna geen kilometers, die bewezen betrouwbaar is en ook nog eens niet zo oud is weg willen doen omdat hij gebreken zou kunnen gaan vertonen?
Duurzaamheid is ook meer dan 2 jaar doorrijden met een auto. O-)
Tien jaar oud en 120k is wel het punt dat er grote dingen aan zouden kunnen komen. Dat wil ik voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

JeroenH schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:04:

Zit ik even op marktplaats te kijken naar wat ik voor deze auto zou kunnen krijgen, dus ik zoek op Toyota/Prius/2006/110-130k km. Vind ik er maar één, en daar willen ze nog € 7000 voor hebben :o

WTH? Ik had al gezien dat deze auto zijn waarde prima houdt, maar dit is te gek. Zelfs als ik de km-stand verruim naar 140k km dan willen ze nog rond de € 6000 hebben. Ik vind het prima natuurlijk, maar ik had echt niet verwacht er zoveel voor terug te kunnen krijgen. (zijn vraagprijzen natuurlijk, maar toch...)
Wees blij :P Over het algemeen blijven Toyota's hun waarde lang behouden! In vergelijking met de Europese merken helemaal, maar eigenlijk ook van alle grote Japanse merken

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

JeroenH schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:51:
[...]

Tien jaar oud en 120k is wel het punt dat er grote dingen aan zouden kunnen komen. Dat wil ik voor zijn.
120k is totaal niet veel. Ik heb een Prius III met nu 150k km en in 40k km geen enkel ongepland onderhoud gehad. Goed, misschien dat na 10 jaar de uitlaat wat gaat roesten, maar dat is toch vrij regulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:25
Arfman schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:39:
Sommige Toyota's zijn erg waardevast. Mijn Yaris uit 2006 (climate control, keyless entry en nog wat opties, dat wel) stond ook nog voor bijna €7K in de showroom 2 jaar geleden :o
Heb 2-3 jaar in een Yaris P1 gereden. Gekocht voor 3,5K en ook voor die prijs weer kunnen verkopen :D Gekocht met 56K erop en verkocht met 85K ofzo. Was ook wel even een WTF-momentje :D

Die Prius zou ik gewoon nog een poosje mee doorrijden, je hebt hem nog maar 2 jaar. Ik rijd nu in een Yaris XP9 uit 2006 en dat werkt ook allemaal nog prima. Heb al wel zelf wat onderhoud gedaan (multiriem, bougies e.d.) maar verder verwacht ik geen spannende dingen de komende tijd.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 21-12-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Arfman schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:39:
Over de prijzen van Yarissen heb ik me al vaker verbaasd ja.

Ik ben ook wel eens benieuwd wat mijn Lexus nog waard is, als ik zie dat er laatst nog een te koop stond met 521.000 km op de teller, dan kan die van mij met 3 ton minder toch nog wel even mee.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

[...]

Hij gaat echt niet zomaar uit elkaar vallen. Sommige dingen moeten vervangen worden omdat ze op raken maar zo gek hoeft dat helemaal niet te zijn. Om de auto daar voor de deur uit te doen is gewoon een onnodige paniekreactie. Mijn huidige auto is bijna 12 jaar oud en heeft 178K op de teller en valt ook niet uit elkaar - ondanks dat het een GM produkt is. Dan denk ik dat je met een Toyota helemaal weinig te vrezen hebt, zeker als de auto altijd goed en regelmatig onderhouden is.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
[...]

Ik heb hier een Yaris met iets van 240.000km en een stuk ouder.

Enige grote "reparatie" die daaraan is gedaan is vervangen van de koppeling. Dat is normaal. En die koppeling heb jij niet eens.

Gewoon lekker door rijden. Gaat nog lang mee.

En dan over een paar jaar overstappen op een volledige EV?

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 21-12-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ha! :) Dat is best een eenduidig advies om nog een tijd door te rijden met Prius :) Ben ik ook niet tegen, het is nog steeds een fijne auto.

Ik hoop inderdaad dat (bijvoorbeeld) gebruikte 30kWh Leafs wat betaalbaarder worden als de Bolts en Model 3's een tijdje op de markt zijn. Van de zomer mocht ik een week in een 30kWh Leaf rijden, dat is toch wel een heel fijne auto hoor. Ik heb het wel eens eerder opgemerkt, maar ik ben verbaasd dat Toyota hun technische voorsprong die ze met hun hybride aandrijflijnen hebben opgebouwd niet hebben omgezet in een goede EV. Ik heb niets tegen Nissan, maar als Toyota een EV in hun pakket zou hebben zou ik daar dan toch eerder naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Zolang de Toyo gewoon lekker zijn werk blijft doen zonder onverwachte kosten zou ik lekker door blijven rijden. Sinds de overstap van mijn Avensis naar een Mazda 6 heb ik nog steeds spijt dat ik die auto heb weggedaan. Hij rijdt nu ergens in Verweggistan rond. Wat een dijk van een auto was dat!

De 6 die ik nu heb is een blue-monday geval waar ik het afgelopen jaar een hoop onkosten aan heb gehad, die gaat er nu dus uit en ik heb nu 2 modellen op de korrel omdat er een 3e kind gaat komen:

http://ww3.autoscout24.nl...64079?pr=0&fromparkdeck=1

http://ww3.autoscout24.nl...83085?pr=0&fromparkdeck=1

Het zijn beide gewoon kippenhokken, niet veel spannends aan maar het moet gewoon goed rijden en betrouwbaarder zijn als wat ik nu heb en er moeten 3 kleine smurfen achterin zodat ze nog een beetje leefruimte hebben.

Zijn er nog specifieke zaken waar je bij deze modellen op moet letten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

!null schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:35:
[...]

Ik heb hier een Yaris met iets van 240.000km en een stuk ouder.
Ik zat bij 262dkm+ op alleen een nieuwe radiateur en airco-condensor (preventief), reed nog met de originele koppeling enzo. Ook na van schroefsets e.d. afgestapt te zijn nieuwe dempers en veren gemonteerd, maar dat was ook eigen keuze. Eerlijk gezegd, ik mis 'm nog steeds.

Qua waardevastheid zie ik de gekste dingen Ik kocht vorig jaar mijn Yaris P1 TSport, 2001 & 217dkm, voor 2200. Ik zag een tijdje terug een TSport uit 2000 met 247dkm voor 1700 en dat was een import met één sleutel en geen historie. Aan de andere kant zie ik in Engeland facelift TSports voorbij komen voor een paar honderd punt, of 250 pond voor een 1.3 uit 2004 met 95000 miles. Daar lijken ze een stuk goedkoper.

Mijn TSport is een circuithobbyproject en dat schiet eindelijk een beetje op. Door omstandigheden is de voortgang wat traag, maar de APK komt in zicht. Eindelijk. :P

Qua aandrijflijn is er niet zoveel gebeurd, het blok is voorzien van een grotere gasklep met verder zo ongeveer het kortste inlaattraject mogelijk en de bak is vervangen door eentje met een TRD sperdifferentieel. De TRD shortshifter moet ik nog monteren. Ik heb nog wel wat toekomstplannen voor het blok, er ligt nog ergens een supercharger in mijn garage, maar eerst maar eens rijden.

Het onderstel is behoorlijk aangepast en vervangen. De standaard veren en dempers zijn vervangen door een BC Racing BR schroefset met voor 1,7 graden camber. Aan de voorzijde zijn er verder nog een veerpootbrug en een underbrace gemonteerd. De achterkant is voorzien van een WhiteLine ARB. Ik heb een dikkere stabi van C-One voor de voorkant liggen, maar ik denk dat ik in eerste instantie blijer wordt van degene die er standaard op zit. Wel vervang ik de droplinks daarvan nog door aftermarket exemplaren met poly bushes.

Het interieur is gestript. Alle panelen, op de deurpanelen na, zijn eruit en de isolatie ook. De stoelen, achterbank, tapijt en hemeltje zijn verkocht of hebben een hun einde gevonden op de stort. In plaats daarvan is een Sabelt vaste kuipstoel gemonteerd met vierpuntsgordels, beide voorzien van FIA keur en gemonteerd met de juiste bevestigingsmaterialen. Het dashboard is ontdaan van de radio en de boordcomputer en de gaten zijn afgedicht met carbon platen. De verwarming en ventilatie laat ik zitten. Voorruitontwaseming is verplicht voor de APK en 's zomers is het wel lekker om gewoon wat lucht uit de roosters te hebben. En, bij temperatuurproblemen gewoon de kachel aan kunnen zetten is ook wel fijn.

Over temperatuur gesproken, de radiateur is vervangen door een aftermarket exemplaar. De standaard fan/tank combinatie is vervangen door een Revotec fan met flink meer capaciteit en de overflow tank door een custom constructie. De totale inhoud van het koelsysteem, inclusief de kachel, is een liter of zes. Daarnaast zijn ook de slangen en de thermostaat vervangen door nieuwe exemplaren.

Verder nog tig kleine dingen. De mistlichten zijn weg en de gaten zijn voor nu afgedicht met carbon plaatjes. Ik heb nieuwe koplampen gemonteerd, net als tig nieuwe moertjes en boutjes en schroefjes bij zo ongeveer alles wat los is geweest. De accu is vervangen door een kleinere en lichtere gelaccu die naar binnen verplaatst is. En dan nog een miljoen kleine dingen die ik nu vergeten ben.

De lijst met dingen die ik moet doen voor ik de eerste keer de Ring rond ga is nog best lang. Nieuwe geupgrade remblokken en -schijven aan de voorzijde met nieuwe OEM varianten achter. Ik moet gaan kiezen op welke velgen ik ga rijden, heb teveel sets en dus keuzestress, en daar een setje semi-slicks omheen laten draaien. Het uiterlijk is nu nog standaard en daar wil ik nog wat dingetjes aan doen, etc. etc. Maar voor nu kijk ik vooral uit naar de eerste keer ermee rijden. :P

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Ik heb met mijn Yaris 70.000km gereden zonder olie te verversen. Daardoor er achter gekomen dat olieverbruik ongeveer op 1 liter op 70.000km ligt, heel acceptabel :+ (hij was van de F naar net onder de L gegaan in al die tijd)
Nu heb ik allerlei groot onderhoud laten doen, remmen alles nieuw, nieuwe banden en natuurlijk de olie. Dan denk je, dat is fijb voor die wagen.

Maar nu haal ik de 1 op 20 niet meer :(

[ Voor 8% gewijzigd door !null op 21-12-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:09
Met jullie ervaringen zou ik bijna de kleine beurt van mijn yaris laten schieten komend voorjaar..

Even iets heel anders tussendoor: met welke (Duitse?) webshops voor auto-onderdelen hebben jullie goede ervaringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

JeyJey schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:38:
Met jullie ervaringen zou ik bijna de kleine beurt van mijn yaris laten schieten komend voorjaar..

Even iets heel anders tussendoor: met welke (Duitse?) webshops voor auto-onderdelen hebben jullie goede ervaringen??
Heb in het verleden voor mijn Volvo S80 wel eens onderdelen besteld op een paar Duitse websites, o.a.:
www.autoteilemann.de en www.ws-autoteile.com

Zeker voor de wat 'apartere' onderdelen loont het echt wel. Oliefilter en luchtfilter en dat soort meuk kan je net zo goed in Nederland bestellen. Maar ik had b.v. een complete remmenset rondom (van Zimmermann), versterkte draagarmen, motorsteunen en een complete uitlaat vanaf de kat, voor m'n Volvo besteld. In vergelijking met Nederland scheelde dat echt honderden euro's :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:09

painkill

Pain(k)(ill)

Nu mijn huidige auto (Nissan Almera) het heeft opgegeven ben ik op zoek naar een nieuwe auto.
Ik kwam in mijn zoektocht een Toyota Corolla 1.6 uit 2005 tegen. Hebben jullie nog adviezen waar ik naar moet kijken bij deze auto? vind 200K al aardig veel, en ik wil er toch wel graag een paar jaar zonder teveel zorgen in kunnen rijden.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
painkill schreef op woensdag 28 december 2016 @ 00:12:
Nu mijn huidige auto (Nissan Almera) het heeft opgegeven ben ik op zoek naar een nieuwe auto.
Ik kwam in mijn zoektocht een Toyota Corolla 1.6 uit 2005 tegen. Hebben jullie nog adviezen waar ik naar moet kijken bij deze auto? vind 200K al aardig veel, en ik wil er toch wel graag een paar jaar zonder teveel zorgen in kunnen rijden.
Schijnt een oerdegelijke auto te zijn als ik de ANWB mag geloven:
http://www.anwb.nl/auto/t...002-01-01/2004-09-01/1390

Maar een soortgelijk verhaal ging ook op voor een Mazda 6 die ik vorig jaar heb gekocht. Die auto is door het ijs gezakt vanwege olieverbruik en roest.

Over deze Toyo ben ik positiever.
Het is een vrij risicoloze koop, 2 eigenaren hiervoor gehad. Als je zekerheid wilt neem je nog een beperkte garantie op motor en bak, ik ben tegenwoordig panisch voor olieverbruik maar het zou eigenlijk zelden voor moeten komen. Ik doe persoonlijk niet meer aan meeneemprijsjes, als er iets is heb je geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
200dkm is ook wel veel. Daar kun je natuurlijk ook een positieve draai aan geven: Als hij het al zover gehaald heeft, zal er geen structureel probleem inzitten. Een goede onderhoudsgeschiedenis, een lijst van uitgevoerde reparaties en vervangingen van slijtageonderdelen is leuk om alvast te hebben. Als je het zelf niet kan beoordelen, kan ik me voorstellen dat een aankoopkeuring van bv de ANWB een goede inschatting kan geven van de te verwachten vervangingen en reparaties voor het komende jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

2 ton veel? Ach kom op man, net ingereden. :P Valt of staat met het onderhoud, afschrijving heb je dan niet meer, enige wat een keer zou kunnen zijn is een koppeling wat dan wel redelijk duur kan zijn of een lagertje ergens, verder maakt het geen kont uit. :) Zeker niet bij een Toyota...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
2 ton is nog niks. Ja dan kun je stellen dat het nieuwe er wel van af is ja, maar een auto die de 2 ton niet haalt is geen goede auto.

De Toyota's met vvti blokken zijn vrij risicoloos en hebben een distributieketting, dan blijft eigenlijk alleen nog de koppeling over.
Versnellingsbakken blijven ook heel, al heb je met 2 ton soms kleine ongemakken dat hij soms niet in 1 keer lekker in z'n achteruit wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Nu wilde ik niet ontkennen dat je veel plezier aan een auto met twee ton op de teller kan hebben maar je gaat gewoon je hoofd erbij moeten houden. De kans op een gat in je radiator, wiebelende homokineet, lekke veerpoot, overleden lambda-sensor of kromme remschijf wordt gewoon groter. je staat met al die problemen niet ineens stil (itt een dode accu die je na één slechte zomer al kan hebben) en ze kosten ook allemaal geen godsvermogen om te repareren maar je kan er gewoon niet op rekenen dat je onderhoudskosten net zo laag zijn als voor een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat zijn dingen die ook met een auto die 100.000 km op de teller heeft, kunnen gebeuren :P
De onderhoudskosten kunnen iets hoger zijn ja (alhoewel dat bij een Toyota weinig uitmaakt), maar de afschrijving is dan ook maar een fractie t.o.v. een nieuwe auto!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 21:14
Hier een prius van 2005 met 280K op de teller maar nog niks bijzonders mee gehad.

Paar nieuwe remmen, een hulp-accu (12V achterin) en een multiriem is het enige wat er tot nu toe mee aan de hand is geweest.

Enige wat er nu aan komt is de waterpomp, die giert, dus die wordt volgende maand vervangen.

Volgens de website's is de auto nog steeds 4K waard....

@Bacchus:
Als de accu van de Prius niet goed meer is kun je de auto ook niet starten, ik heb het dan over de hulp-accu rechtsachter, en de auto wil niet meer van het slot af.
Je kunt het wel aan zien komen omdat de auto voor die tijd al wat rare dingen gaat doen bij het starten...
Die accu is wel een pijnpuntje hoor € 250,- voor een accu.....

[ Voor 34% gewijzigd door roches op 28-12-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

roches schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:12:
Hier een prius van 2005 met 280K op de teller maar nog niks bijzonders mee gehad.

Paar nieuwe remmen, een hulp-accu (12V achterin) en een multiriem is het enige wat er tot nu toe mee aan de hand is geweest.

Enige wat er nu aan komt is de waterpomp, die giert, dus die wordt volgende maand vervangen.
Ik heb deze zomer de waterpomp moeten laten vervangen. En die van ons heeft nu zo'n 140K op de teller staan.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 21:14
Die waterpomp had vorig jaar al vervangen moeten worden, maar ik dacht dat het aan de spanrol van de multiriem lag... dus nu gaat hij alsnog met de apk mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Bacchus schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:03:
Nu wilde ik niet ontkennen dat je veel plezier aan een auto met twee ton op de teller kan hebben maar je gaat gewoon je hoofd erbij moeten houden. De kans op een gat in je radiator, wiebelende homokineet, lekke veerpoot, overleden lambda-sensor of kromme remschijf wordt gewoon groter. je staat met al die problemen niet ineens stil (itt een dode accu die je na één slechte zomer al kan hebben) en ze kosten ook allemaal geen godsvermogen om te repareren maar je kan er gewoon niet op rekenen dat je onderhoudskosten net zo laag zijn als voor een nieuwe auto.
Ik ga niet ontkennen dat onderhoudskosten kunnen stijgen, maar bij deze nieuwe generatie vvti Toyota's is het wel koffiedik kijken. Ik merk niet echt meer kosten eigenlijk, met mn Yaris op 240dkm.
Zo ook niet met mijn andere Toyota's in het verleden.

Het lijkt meer een psygologische grens te zijn. Terwijl vaak de koppeling ervoor al is vervangen.

Nou moet ik nog wel even het cv-motortje van m'n rechter deur vervangen :+

Pagina: 1 ... 70 ... 166 Laatste