[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Eens, al had ik er niet op gerekend dat je belastingen over je circuit-auto betaalt.!null schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:24:
[...]
Een nette W2 turbo gaat je sowieso meer kosten.
En ook om hem te bezitten, duurdere reparaties e.d., meer mrb enzo.
Dat is precies wat ik bedoel inderdaad, al drukte ik me niet helemaal handig uit. De auto is zo mooi om bergweggetjes op te zoeken, dat ik het zonde vind om de risico's van een circuit te nemen.Ik zie niet in hoe een W3 te mooi is om langs bergweggetjes te scheuren? Wat bedoel je daarmee?
Misschien dat je sommige auto's te mooi vind om over het circuit te jagen vanwege de risico's om te crashen ok. Maar met een leuke rijdersauto bergweggetjes opzoeken, daar zijn die dingen toch voor gemaakt?
De ZZW30 is 250kg lichter dan een SW20 en de pk/gewichtsverhouding van een ZZW30 is beter.
Ik heb nooit met beide auto's gereden, maar ik denk dat de ZZW30 ook wat speelser/leuker rijdt dan een SW20.
Als je een circuitauto hebt waaraan je veel (plaat)schade gaat rijden kun je beter een 3-serie oid kopen, onderdelen van zo'n ding zijn een stuk goedkoper en makkelijker te vinden dan voor een MR2.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Compleet systeem. Updaten bracht geen verbetering. Wel gelijk de nieuwste update gekregen qua kaarten. Staat daar de A4 bij Delft nog niet opZeRoC00L schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:44:
[...]
Heel je navigatiesysteem vervangen, of een update geïnstalleerd ?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
In principe kan ik hem op een trailer zetten en met m'n camper trekken. Maar het wordt er niet efficienter vanBacchus schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:25:
[...]
Eens, al had ik er niet op gerekend dat je belastingen over je circuit-auto betaalt.
En dan moet ik die trailer even goed ergens stallen. Nog meer ruimte nodig dan de auto zelf.
Dat vind ik allemaal maar gedoe. En dan kun je hem dus niet pakken om naar je werk te gaan of een leuk ritje door de duinen te doen ofzo.
Zeker de W3 MR2 is uiteindelijk een cabrio, dus ook geschikt voor de leukere ritjes.
Bovendien wil ik hem niet dusdanig aanpassen dat hij niet meer door de APK zou komen o.i.d. Dat moet nog steeds een makkie zijn.
Ja maar waarop baseer je dat? Volgens mij speelt waarde mee in jouw oordeel.[...]
Dat is precies wat ik bedoel inderdaad, al drukte ik me niet helemaal handig uit. De auto is zo mooi om bergweggetjes op te zoeken, dat ik het zonde vind om de risico's van een circuit te nemen.
Want misschien vind ik een SW20 een mooiere auto? Is dat dan meer zonde om hem in de prak te rijden?
De W3 is in onze markt nog meer waard.
Maar de realiteit is ook dat in de UK ze hard minder waard worden. En ze kunnen hun waarde ook niet op krikken door export, want rechtsgestuurd is ongewild.
Dus je hebt het over een auto die niet veel waard is, en ook nog eens genoeg aanwezig is. Het is geen zeldzame klassieker (nog niet).
Ik voel me dan totaal niet schuldig om voor weinig zo'n ding uit de UK te halen en hiermee te scheuren op het circuit.
Edit: En de W3 heeft airbags, ook wel welkom.
Nadeel van de W3 is wel dat je eigenlijk meteen een soort mini rolkooi moet doen, net als de MX5, voor als je op het dak komt te liggen.
[ Voor 10% gewijzigd door !null op 01-11-2016 11:29 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Waarde speelt zeker mee maar ik las uit je eerdere woordgebruik "als scheurijzer voor op het circuit." er ook uit dat je hem niet weg-waardig zou houden. Als je dat wel doet, dan is de "zonde" er minder of niet.!null schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:10:
Ja maar waarop baseer je dat? Volgens mij speelt waarde mee in jouw oordeel.
Want misschien vind ik een SW20 een mooiere auto? Is dat dan meer zonde om hem in de prak te rijden?
Heeft TTE niet een rollbar ervoor?Nadeel van de W3 is wel dat je eigenlijk meteen een soort mini rolkooi moet doen, net als de MX5, voor als je op het dak komt te liggen.
Nee ik hou er wel van om hem gewoon voor een leuk ritje te kunnen gebruiken. Al is (bij de W3) het totale gebrek aan bagage ruimte wel een dingetje, dan wordt een weekend weg al een uitdaging met twee personen. (dat is met de W1 en W2 geen issue)Bacchus schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:35:
[...]
Waarde speelt zeker mee maar ik las uit je eerdere woordgebruik "als scheurijzer voor op het circuit." er ook uit dat je hem niet weg-waardig zou houden. Als je dat wel doet, dan is de "zonde" er minder of niet.
Maar wellicht ga ik er toch wel wat dingen mee doen zoals nog verder strippen e.d. zodat hij nog minder comfortabel wordt. (maar nog wel straatlegaal)
Vast wel, zijn wel meer leveranciers en anders wat laten lassen.[...]
Heeft TTE niet een rollbar ervoor?
Verwijderd
Ik heb een leeg vak aan de onderkant waar de speler moet komen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Dit ding zit geheel ingebouwd in je middenconsole: moeilijk te vervangen dus. Je hebt 2 opties:Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:45:
Wie kan mij helpen? Ik heb een Toyota Yaris t-sport gekocht uit 2001. Nu zit er in deze auto alleen een cassette ingang en een radio ontvangst. Ik wilde graag een cd speler erin zetten, maar weet totaal niet wat ik dan precies moet kopen? Als ik naar mijn garage ga, ben ik zoiezo veel geld kwijt, maar kan me niet voorstellen dat het moeilijk te installeren is, helemaal niet omdat je tegenwoordig alles goedkoop van het net kan halen.
[afbeelding]
1. Cassette convertor ding: niet duur, eenvoudig, maar niet mooi en matige geluidskwaliteit.
2. Dat hele ding omzeilen en een std. 1 DIN ding kopen. Hoe groot is dat vakje onder je geluidsinstallatie?
Je kunt zoiets ook tweedehands op Marktplaats kopen. Ik weet niet of je specifiek CD afspelen zoekt, maar je kunt ook zoeken naar een exemplaar met USB ingang waar je dan een USB stick in kunt steken.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ik ga morgen mijn Yaris 2002 inruilen en heb afgelopen zaterdag de originele autoradio (met CD-speler) weer terug ingebouwd.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:45:
Wie kan mij helpen? Ik heb een Toyota Yaris t-sport gekocht uit 2001. Nu zit er in deze auto alleen een cassette ingang en een radio ontvangst. Ik wilde graag een cd speler erin zetten, maar weet totaal niet wat ik dan precies moet kopen? Als ik naar mijn garage ga, ben ik zoiezo veel geld kwijt, maar kan me niet voorstellen dat het moeilijk te installeren is, helemaal niet omdat je tegenwoordig alles goedkoop van het net kan halen.
[afbeelding]
Had hem zelf vervangen door een Sony MEX-BT2700 radio cd-speler met mp3-functie, USB en Bluetooth carkit.
De benodigdheden zijn:
- Toyota DIN-frame
- Autoleads
- Toyota naar ISO verloopkabel
Het Toyota DIN-frame vervangt hiermee dus de hele radio, bakje, 12V-stekker en asbakje (alles onder de 3 draaiknoppen (verwarmingtemp, blower-stand en selectie luchtuitlaat).
Natuurlijk hergebruik je het bakje, 12V en asbak.
Ik heb de onderdelen nog liggen, dus stuur maar een DM voor meer info.
Verwijderd

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2016 13:05 ]
Het is zoals gezegd niet heel moeilijk. Je kan het doen met een aftermarket setje, of voor de originele Toyota manier gaan, maar dan heb je vermoedelijk geen MP3 support e.d.? En ik denk dat je een moderne radio zou willen met USB?Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:45:
[afbeelding]
Hoe dan ook, als je het doet zou ik wel het originele radio framepje van je willen overnemen (die haal je er uit)
Ik zou het wel kunnen ruilen met zo'n 1DIN radio framepje, maar die van mij is niet netjes meer.
Ik heb sinds kort een Toyota Corolla uit 2002 (1.6 16v VVT-i Linea Terra (H5)) en nu is een van mijn koplampen kapot. Ik probeerde deze te vervangen, maar ik kreeg het oude lampje er niet uit omdat ik te weinig ruimte had voor mijn hand ivm de accu die er zit. Is het echt zo brak ontworpen dat ik eerst de accu moet verwijderen voordat ik een nieuw lampje kan plaatsen?

Alvast bedankt!
Steam/Discord: Flimovic
Ik kan je plaatje niet zien, maar als het de variant met de losse slot-loading CD speler is heb ik er nog wel eentje voor je liggen denk ik.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:45:
[afbeelding]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
De SW20 is inderdaad meer een GT-straatauto dan een echt gooi-en-smijt circuitbak.DaWaN schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:35:
Ik zou zelf veel liever een ZZW30 dan een SW20 als circuitauto nemen eigenlijk.
De ZZW30 is 250kg lichter dan een SW20 en de pk/gewichtsverhouding van een ZZW30 is beter.
Ik heb nooit met beide auto's gereden, maar ik denk dat de ZZW30 ook wat speelser/leuker rijdt dan een SW20.
Als je een circuitauto hebt waaraan je veel (plaat)schade gaat rijden kun je beter een 3-serie oid kopen, onderdelen van zo'n ding zijn een stuk goedkoper en makkelijker te vinden dan voor een MR2.
Ik had eens twee MR2's tegelijk (naast de SW20 turbo die ik nog steeds heb, een AW11), en met die AW11 durfde ik veel harder op het circuit. De grens ligt wel minder hoog, maar een AW11 (en ZZW30) is gewoon veel beter/leuker op de grens te rijden. Met een SW20 weet je nooit wanneer het ding besluit je te vermoorden, zeker met 300+pk. Ofwel, die turbo is leuk op de openbare (snel)weg om eens een flinke dot tussengas te geven, maar minder gechikt voor op het circuit. Of je zou een n/a V6 in een SW20 moeten frotten, dan is 'ie ook iets voorspelbaarder en iets beter op de grens te rijden (maar blijft zwaarder en lastiger dan een ZZW30).
Heeft een SW20 ook!null schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:10:
[...]
Edit: En de W3 heeft airbags, ook wel welkom.
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Ja maar die wil ik dus nietjohnwoo schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:09:
Heeft een SW20 ook(althans, mijn USDM exemplaar wel)
Nou ja, ik zou geen nee zeggen tegen een Turbo SW20 natuurlijk, en het is om te bouwen tot een absoluut monster.
Maar ik hou van het lichte kart gevoel, en bevestigd ook wat jij zegt.
Maar vooral qua budget scheur apparaat is een Engelse ZZW30 erg interessant in vergelijking met de oud wordende AW11. Airbags zijn dan een mooie bonus voor de veiligheid.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Heb je toevalig de economy stand aan staan die is in de winter niet zo handig.Coffeemonster schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:08:
Vrijdagavond was bij het wegrijden de voorruit van mijn Toyota Prius III (bouwjaar 2010) flink beslagen. Ik heb de ontwasemfunctie van de climate control gebruikt, maar het duurde wel erg lang voordat de voorruit ontwasemd was. Auto-stand en airco waren ingeschakeld, en de recirculatiestand was uitgeschakeld. Is het normaal bij de climate control van Toyota dat het zo lang duurt, of is er mogelijk iets defect?
Die stond wel aan, ja. Maakt dat een erg groot verschil? Ik dacht alleen dat in de economy-stand de blaassnelheid verlaagd werd.wortelsoft schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:34:
[...]
Heb je toevalig de economy stand aan staan die is in de winter niet zo handig.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
Edit: er zijn talloze tips te vinden om je auto te ontvochtigen, zoals kattenbakkorrels in een oude sok.
[ Voor 24% gewijzigd door timovd op 13-11-2016 17:41 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Volgens de handleiding wordt de ventilatie geoptimaliseerd wat dat ook mag inhouden, ik weet niet of de ontwassem functie dat uitschakeld. Ik heb wel het idee dat de auto niet warm wil worden in de eco stand als het winter is.timovd schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:40:
Eco-stand zegt iets over het respons van het gaspedaal. Bij de ontwaasfunctie gaat de verbrandingsmotor sowieso draaien, omdat er veel 12V capaciteit wordt gevraagd.
Edit: er zijn talloze tips te vinden om je auto te ontvochtigen, zoals kattenbakkorrels in een oude sok.
[ Voor 14% gewijzigd door Coffeemonster op 13-11-2016 21:22 ]
Iemand?Flimovic schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:05:
Beste Toyota-kenners,
Ik heb sinds kort een Toyota Corolla uit 2002 (1.6 16v VVT-i Linea Terra (H5)) en nu is een van mijn koplampen kapot. Ik probeerde deze te vervangen, maar ik kreeg het oude lampje er niet uit omdat ik te weinig ruimte had voor mijn hand ivm de accu die er zit. Is het echt zo brak ontworpen dat ik eerst de accu moet verwijderen voordat ik een nieuw lampje kan plaatsen?Of zie ik iets simpels over het hoofd?
Alvast bedankt!
Of vraag iemand met kleine handen.
Accu eruit halen is op zich ook weer niet veel werk.
Ja zo slecht is het helaas. Sommige monteurs kunnen het met veel ervaring wil, maar de accu eruit is verreweg het snelste als je het niet dagelijks doet.
Idioot systeemllevering schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:30:
[...]
Ja zo slecht is het helaas. Sommige monteurs kunnen het met veel ervaring wil, maar de accu eruit is verreweg het snelste als je het niet dagelijks doet.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Wel opletten met die beugel en je ringsleutel e.d., dat je niet even de pluspool aantikt. Dan heb je vuurwerk namelijk
Scheelt je ook weer de radiozenders opnieuw instellen enzo
[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 14-11-2016 10:12 ]
Klopt beetje verschuiven lukt weleens. En ook goed opletten dat je het daarna weer vastzet, het blijft een gepruts met het lampje en als je dat dan eindelijk voor elkaar hebt wil je in je overwinningsroes weleens wat vergeten. Been there, done that (gelukkig viel het een week later bij de APK op en stond alles nog op z'n plek).ThinkPadd schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:12:
Moet de accu er echt uit? Kun je niet alleen de beugel losmaken en dan de accu wat aan de kant schuiven?
Zijn er nog speciale aandachtspunten voor deze blokken/automaten (en de rest van de auto)? Op internet kan ik eigenlijk weinig vinden.
Ander puntje, hoe zit het met de kwaliteit van het fabrieksaf audiosysteem? De headunit heeft een CD-speler en cassettedek. M'n Volvo had een high performance audiosysteem fabrieksaf (losse versterker en 9 luidsprekers), dus iets vergelijkbaars zou mooi zijn (de directe Mazda concurrent, de 6, is fabrieksaf vaak uitgerust met een Bose systeem)
Vaak bu'j te bang!
Zoals gezegd de ECO stand, maar het echte probleem is natuurlijk dat er vocht in je auto zit. Check even of er niet ergens vocht binnenkomt (kofferbak ofzo). Kattenbakkorrels en Pingi zijn symptoombestrijders, ik had hetzelfde bij mijn Auris en daar bleken de ventilatieroostertjes in de kofferbak lek. Opnieuw af laten kitten en sindsdien een kurkdroge auto.Coffeemonster schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:08:
Vrijdagavond was bij het wegrijden de voorruit van mijn Toyota Prius III (bouwjaar 2010) flink beslagen. Ik heb de ontwasemfunctie van de climate control gebruikt, maar het duurde wel erg lang voordat de voorruit ontwasemd was. Auto-stand en airco waren ingeschakeld, en de recirculatiestand was uitgeschakeld. Is het normaal bij de climate control van Toyota dat het zo lang duurt, of is er mogelijk iets defect?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Of gewoon ruiten die al te lang niet zijn schoongemaakt? Hoe vaak ik mensen zie rijden met allerlei rare strepen, druk in de weer zijn met sponsjes, raamtrekkers etc is echt flink hoog. Zorg gewoon dat je ramen goed schoon zijn, dan heb je al dat gedoe niet nodig. Overigens is de airco een van de grootste boosdoeners van smerige ramen, zeker nu de temperatuur zakt en de airco het niet meer doet speelt het "probleem" ineens.Arfman schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:50:
[...]
Zoals gezegd de ECO stand, maar het echte probleem is natuurlijk dat er vocht in je auto zit.
Ik had het laatst ook in de Prius van de zaak. Al weet ik wel waar het vandaan komt. Lekker de plugin aan het stopcontact.. in de zeikende regen de stekker los halen en in de bak gooien achterin.. Tja.. dan heb je vocht in de auto xD
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Speaker, 150 euro (al redelijk duur)
Inbouw, 200 euro
Wordt een duur geintje zo
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Speelgoedje van karton met een "magneetje" dat niet dikker is dan mijn duim.
In mijn MR2 Roadster was het al wat meer een echte speaker, daar klinkt het standaard ook wel wat beter.
Maar je kan ze niet zomaar wisselen met een zelfgekochte speaker:
- montage in speciale vorm, adapterringen nodig
- speciale stekkers gebruikt in plaats van draad of pinnen
- bij tweeters in de deur kan je met frequentie-splitsing zitten op de speaker of de tweeter
- originele speakers zijn vaak zeer laag in vermogen, dus zelden een drop-in replacement te scoren
- Adapterringen is tientje werk
- Stekkers zijn verloopjes voor, ook euro werk
- Tweeters kun je in princiepe laten zitten, zeker vanwege inbouw daar
- Originele speakers hebben idd een relatief laag vermogen, maar belangrijker is een hoog rendement, dan kun je met een gewone radio met goeie speakers nog gewoon goed muziek krijgen
En jij gaat originele speakers erin laten zetten?corset schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:51:
Gezellig.. speaker doet *Poof*, bas kaduuk. Dus ik bellen wat de reparatie kost hiervan. (Dus nieuwe speaker + inbouw)
Inbouw, 200 euro
[ Voor 33% gewijzigd door Joopieboy op 15-11-2016 17:29 ]
Maar het is goed dat het benoemd wordt.

Speaker is niet goedkoop nee.. Maar inbouw.. dat kan je toch wel zelf?corset schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:51:
Gezellig.. speaker doet *Poof*, bas kaduuk. Dus ik bellen wat de reparatie kost hiervan. (Dus nieuwe speaker + inbouw)
Inbouw, 200 euro
200 euro is raar. zeker als het enkel vervangen is van iets wat stuk is.. dat kost geen uren werk.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Enige wat ik mij tegenvalt is de geluidsinstallatie
Ben nu in dubio of ik de radio ga vervangen voor zo'n Android systeem met originele pasvorm (veel te vinden in China), dan heb ik ook meteen navigatie en bluetooth.
Ohja, en wil binnenkort ook de ruiten vanaf de B-stijl laten tinten
Vaak bu'j te bang!
Gefeliciteerd! Mooie auto en die 2.4 i.c.m. 5-trapsautomaat is heerlijk: ik heb er wel eens in gereden.-tom-562 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 07:56:
Zo, gisteren een Avensis T25 station gekocht, 2.4 automaat, Linea Luna uitvoering, in het zwart (o.a. vol leder). Ik kom van een S80 af, dus ik dacht dat dit wel een flink stuk terug was, maar het valt mij eigenlijk 100% meeComfort is heerlijk, en hij is qua geluid in de cabine zeker niet luider dan de S80.
Enige wat ik mij tegenvalt is de geluidsinstallatie(en het gemis van stoelverwarming
)).
Ben nu in dubio of ik de radio ga vervangen voor zo'n Android systeem met originele pasvorm (veel te vinden in China), dan heb ik ook meteen navigatie en bluetooth.
Ohja, en wil binnenkort ook de ruiten vanaf de B-stijl laten tinten
Navigatie: even goed oriënteren. Er zijn best aardige toestellen te koop. Zoek vooral ook naar de juiste facia (ombouwframepje) voor je auto. En als je het zeker weet: het is binnenkort Black Friday en Cyber Monday dus wellicht veel korting. Bekendere merken zijn carjoying en pumpkin.
Gister even besproken bij andere dealer:TgR_KILLER schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:50:
[...]
Speaker is niet goedkoop nee.. Maar inbouw.. dat kan je toch wel zelf?tenzij de hele bedrading van voor naar achteren stuk is..
200 euro is raar. zeker als het enkel vervangen is van iets wat stuk is.. dat kost geen uren werk.
Speaker 250 euro
Inbouw 50-100
Dus voorlopig maar met bas bijna uit door rijden, dat gaat wel goed
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Tnx! Motor i.c.m. automaat is idd heerlijk.Videopac schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:22:
[...]
Gefeliciteerd! Mooie auto en die 2.4 i.c.m. 5-trapsautomaat is heerlijk: ik heb er wel eens in gereden.
Navigatie: even goed oriënteren. Er zijn best aardige toestellen te koop. Zoek vooral ook naar de juiste facia (ombouwframepje) voor je auto. En als je het zeker weet: het is binnenkort Black Friday en Cyber Monday dus wellicht veel korting. Bekendere merken zijn carjoying en pumpkin.
Kwam o.a. deze radio tegen:
http://www.iceboxauto.com...005-2007-android-51-d6587
Is gewoon China natuurlijk, maar wel een gerenomeerde seller in de UK en goede aftersales (mochten er problemen zijn). Plus de radio is niet eens heel veel duurder als een seller van Aliexpress
Vaak bu'j te bang!
Hmm... stoepkant, dus mooi afgeschopt?timovd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:46:
Dan tref je zo je Prius aan:
[afbeelding]
Schroefdraad van de spiegel is niet meer bruikbaar. Iemand idee hoe ik dit kan fixen? De bekabeling is nog wel goed.
Even langs de dealer vragen om een vervangende kap? Waarschijnlijk moeten ze het wel bestellen, dus voorlopig met ducttape werken
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dat is k*t..timovd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:46:
[afbeelding]
Schroefdraad van de spiegel is niet meer bruikbaar. Iemand idee hoe ik dit kan fixen? De bekabeling is nog wel goed.
Afhankelijk of de spiegels inklapbaar / verwarmd zijn zul je ook de bedrading moeten checken.
Ben je verzekerd tegen vandalisme?
offtopic: sinds oktober 2015 hoef je je YellowBrick-pas niet meer achter je ruit te hebben. Ze checken via je kenteken of je betaald hebt.
Zoals gezegd is het schroefdraad van de spiegel (laaghangend deel) niet meer goed.
Bestaat er niet iets van een plug die ik in het oude schroefdraad kan stoppen zodat ik er een nieuwe schroef in kan doen? Dat scheelt een hoop tijd tov het vervangen van de kap.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Is voor het eerst dat ik een goede reden lees om een zilverkleurige auto te rijden.kmf schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:06:
[...]
Even langs de dealer vragen om een vervangende kap? Waarschijnlijk moeten ze het wel bestellen, dus voorlopig met ducttape werken
Laat je het even weten als je zoiets koopt of het een beetje bevalt? Ik heb zelf nl. slechte ervaringen met dat soort C-merk / China prul, maar dat zijn van vnl. de wat oudere Windows CE-based systemen (traag, afzichtelijke layout, incomplete en incorrecte vertalingen, geen nette integratie van de verschillende functies, etc). Misschien dat de nieuwere Android systeempjes beter zijn, zou kunnen, al blijf ik achterdochtig...-tom-562 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:47:
[...]
Tnx! Motor i.c.m. automaat is idd heerlijk.
Kwam o.a. deze radio tegen:
http://www.iceboxauto.com...005-2007-android-51-d6587
Is gewoon China natuurlijk, maar wel een gerenomeerde seller in de UK en goede aftersales (mochten er problemen zijn). Plus de radio is niet eens heel veel duurder als een seller van Aliexpress
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Ik had gehoopt dat iemand hier voor proefkonijn had gespeeldjohnwoo schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:17:
[...]
Laat je het even weten als je zoiets koopt of het een beetje bevalt? Ik heb zelf nl. slechte ervaringen met dat soort C-merk / China prul, maar dat zijn van vnl. de wat oudere Windows CE-based systemen (traag, afzichtelijke layout, incomplete en incorrecte vertalingen, geen nette integratie van de verschillende functies, etc). Misschien dat de nieuwere Android systeempjes beter zijn, zou kunnen, al blijf ik achterdochtig...
M'n pa heeft zo'n China RNS in zijn VW, met Windows CE, dat is echt ruk. Ben er ook een beetje huiverig voor
Vaak bu'j te bang!
Tegenwoordig zijn ze iets beter. Kies een redelijk merk (carjoying, pumpkin), de nieuwste Atom-quad core modellen met 2GB/32GB en eMMC geheugen. Zie ook:-tom-562 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:27:
[...]
Ik had gehoopt dat iemand hier voor proefkonijn had gespeeld![]()
M'n pa heeft zo'n China RNS in zijn VW, met Windows CE, dat is echt ruk. Ben er ook een beetje huiverig voor
Ervaringen met "chinese" autoradio's (Chinavasion etc.)?
Tnx voor de tip. Wil alleen wel echt een radio die de OEM-look heeft, geen dubbel DIN met een frame eromheenVideopac schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:40:
[...]
Tegenwoordig zijn ze iets beter. Kies een redelijk merk (carjoying, pumpkin), de nieuwste Atom-quad core modellen met 2GB/32GB en eMMC geheugen. Zie ook:
Ervaringen met "chinese" autoradio's (Chinavasion etc.)?
Vaak bu'j te bang!
Ik weet niet wat voor Toyota je hebt.. Maar inbouwen (vervangen) is echt zelf wel te doen.. zou de speaker dan bij die andere dealer kopen is nou eenmaal veel goedkopercorset schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:24:
[...]
Gister even besproken bij andere dealer:
Speaker 250 euro
Inbouw 50-100
Dus voorlopig maar met bas bijna uit door rijden, dat gaat wel goed
Prius 2004, wat ik heb gevonden is dat het gehele deur paneel er aan de binnenkant uit moet. Misschien toch maar proberen.TgR_KILLER schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:33:
[...]
Ik weet niet wat voor Toyota je hebt.. Maar inbouwen (vervangen) is echt zelf wel te doen.. zou de speaker dan bij die andere dealer kopen is nou eenmaal veel goedkoperen het gewoon zelf doen.
Als ik het een klein beetje kan vergelijken met mijn oude Corolla (2002) is dat paneel er zo uit.. aan de onderkant zat die vast met wat klemmetjes en aan de bovenkant "hing" hij aan de deur. Daar zaten andere speakers in toen ik die auto kocht dus was het misschien makkelijker los te halen, maar uren werk is het zeker niet.corset schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:34:
[...]
Prius 2004, wat ik heb gevonden is dat het gehele deur paneel er aan de binnenkant uit moet. Misschien toch maar proberen.
Kijk anders even hier, zit ook een forum bij. Wie weet kan iemand je daar helpen. http://www.john2211.nl/
kwestie van paar verborgen schroeven losschroeven en dan even trekkencorset schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:34:
[...]
Prius 2004, wat ik heb gevonden is dat het gehele deur paneel er aan de binnenkant uit moet. Misschien toch maar proberen.
YouTube: How to Remove Prius Rear Door Panels -Toyota Hybrid
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Hielp dat in de deuren? Heb je absorberend materiaal toegepast of van dat bitumen verzwaringsspul (isolatie)?timovd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:55:
Bij mijn eigen Prius (zie foto hierboven) is dat een fluitje van een cent. Heb ik gedaan om dempingsmateriaal te plakken.
En nog een stuk tapijt losgetrokken bij de wielkasten en dat ook isolatie aangebracht tegen rolgeluid.
[ Voor 41% gewijzigd door timovd op 19-11-2016 10:32 ]
Wat een kudt actie, diep triest.timovd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:46:
[afbeelding]
Voornaamste reden:
A) is het niet door een ander voertuig ontstaan;
Daarbij is er nog een eigen risico van €250,- dus zou je er (mocht het wel kunnen) toch niet veel mee opschieten?
[ Voor 75% gewijzigd door NeutraleTeun op 19-11-2016 15:10 ]
Maar valt vandalisme dan niet onder waarborgfonds? Das wel zuur dan natuurlijk.
Als je allrisk bent of rechtsbijstand hebt, kun je het ook vergeten;
Er moet een getuige of spoor zijn;
Je moet aangifte gedaan hebben;
(en dan nog die €250,- ER).
Dan kom je MOGELIJK in aanmerking.
Iedereen zegt altijd wel, aah waarborgfonds, maar zo makkelijk is dat niet.
Ik zie het, had mij er verder ook nog niet echt in verdiept maar dat is idd wel wat je zo meekrijgt.NeutraleTeun schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:20:
Moet door een voertuig gebeurd zijn;
Als je allrisk bent of rechtsbijstand hebt, kun je het ook vergeten;
Er moet een getuige of spoor zijn;
Je moet aangifte gedaan hebben;
(en dan nog die €250,- ER).
Dan kom je MOGELIJK in aanmerking.
Iedereen zegt altijd wel, aah waarborgfonds, maar zo makkelijk is dat niet.
Nou ja, je hebt een 'spoor' zou ik zeggen.timovd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:46:
Getuigen heb ik niet, dus dat houdt al op.
Zoals eerder aangegeven: geparkeerd aan stoeprand dus waarschijnlijk afgetrapt.
Nu weet ik niet of ze dit als spoor zullen aanmerken, maar goed, dan zit je alsnog met die andere punten.
Desalniettemin, zuur voor je!
Mensen moeten gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven.
Ik heb trouwens 4 nieuwe banden voor mijn Auris besteld. Via internet: scheelde 175 euro met de prijsopgaaf van de dealer.
Verwijderd
En die kun je ook niet verzinnen...timovd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:46:
Getuigen heb ik niet, dus dat houdt al op.
Excuus voor deze schaamteloze bump van mijn eigen post... Inmiddels hangen er ook 17 inch winterbanden onder mijn auto dus een kleiner setje monteren is nu eigenlijk geen optie meer. Heeft iemand ervaring met andere alternatieven? (sneeuw sokken oid?). Ben dus eigenlijk benieuwd of Toyota te voorzichtig is in zijn handleiding of dat het echt niet kan.Koerski schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:59:
Een beetje een vreemde vraag voor deze tijd van het jaar, maar wellicht is er iemand die hier ervaring mee heeft. Vanavond wordt de wintersport geboekt, echter kwam ik toevallig in de handleiding van mijn Auris Lease Pro uit 2013 tegen dat hier geen sneeuwkettingen onder kunnen ivm 17 inch wielen. Klopt dit?? Waar ligt dit aan (te kleine wielkast over?) en is er een alternatief?
Nu nog uitvogelen hoe ik alles zelf los krijg en gemonteerd.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Het probleem met grotere velgen is meestal dat de banden ook breder zijn en je daardoor in die breedte dus in de knel komt: kettingen die of tegen die wielophanging/remmen aankomen of aan de binnenkant tegen de wielkasten.Koerski schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:37:
[...]
Excuus voor deze schaamteloze bump van mijn eigen post... Inmiddels hangen er ook 17 inch winterbanden onder mijn auto dus een kleiner setje monteren is nu eigenlijk geen optie meer. Heeft iemand ervaring met andere alternatieven? (sneeuw sokken oid?). Ben dus eigenlijk benieuwd of Toyota te voorzichtig is in zijn handleiding of dat het echt niet kan.
Dus je kunt het eens proberen met kettingen, misschien gaat het goed. Maar waar test je dat, kettingen omleggen gaat je hier nog wel lukken, maar dan heb je nog geen idee wat die kettingen gaan doen als je gaat rijden.
Signatures zijn voor boomers.
Je zou kunnen kijken of het goed gaat als je de auto met zijn vooras omhoog krikt en de kettingen erom doet. Ook even testen met stuuruitslag. Sneeuwsokken werken voor zover ik weet voor geen meter.Koerski schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:37:
[...]
Excuus voor deze schaamteloze bump van mijn eigen post... Inmiddels hangen er ook 17 inch winterbanden onder mijn auto dus een kleiner setje monteren is nu eigenlijk geen optie meer. Heeft iemand ervaring met andere alternatieven? (sneeuw sokken oid?). Ben dus eigenlijk benieuwd of Toyota te voorzichtig is in zijn handleiding of dat het echt niet kan.
Ik zat een snel te googlen, er zijn kettingen die heel weinig extra ruimte innemen zoals deze super Z6: https://www.peerlesschain...r/traction/tirechains/659
Ik denk dat je even moet zoeken naar een vergelijkbare ketting die ook zo klein mogelijk is en dan moet proberen of het gaat.
Waar ga je heen? Als je naar Oostenrijk gaat en niet veel hoger dan 1000m gaat kun je het wagen zonder kettingen, maar als je ergens in Frankrijk boven de 2000m gaat en er ligt sneeuw dan kun je het schudden zonder kettingen. Twee jaar geleden daar ook een uur in de file gestaan omdat mensen probeerden zonder kettingen naar boven te gaan.
If you do not change direction, you may end up where you are heading

Uiteindelijk maar een CD-wisselaar adapter van ebay afgetrokken, met USB/Aux/Bluetooth funcitonaliteit. Had geen goed gevoel bij die Android radio'sjohnwoo schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:17:
[...]
Laat je het even weten als je zoiets koopt of het een beetje bevalt? Ik heb zelf nl. slechte ervaringen met dat soort C-merk / China prul, maar dat zijn van vnl. de wat oudere Windows CE-based systemen (traag, afzichtelijke layout, incomplete en incorrecte vertalingen, geen nette integratie van de verschillende functies, etc). Misschien dat de nieuwere Android systeempjes beter zijn, zou kunnen, al blijf ik achterdochtig...
Vaak bu'j te bang!
Thanks, ja dorp is 1000 meter, net op het randje.DaWaN schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:02:
[...]
Je zou kunnen kijken of het goed gaat als je de auto met zijn vooras omhoog krikt en de kettingen erom doet. Ook even testen met stuuruitslag. Sneeuwsokken werken voor zover ik weet voor geen meter.
Ik zat een snel te googlen, er zijn kettingen die heel weinig extra ruimte innemen zoals deze super Z6: https://www.peerlesschain...r/traction/tirechains/659
Ik denk dat je even moet zoeken naar een vergelijkbare ketting die ook zo klein mogelijk is en dan moet proberen of het gaat.
Waar ga je heen? Als je naar Oostenrijk gaat en niet veel hoger dan 1000m gaat kun je het wagen zonder kettingen, maar als je ergens in Frankrijk boven de 2000m gaat en er ligt sneeuw dan kun je het schudden zonder kettingen. Twee jaar geleden daar ook een uur in de file gestaan omdat mensen probeerden zonder kettingen naar boven te gaan.
Bedankt! Het concept lijkt inderdaad super, maar door de recensies ga ik me hier niet aan wagen...!null schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:43:
Je hebt ook alternatieven, voor de sporadische keer dat je het nodig hebt. Weliswaar weggooi spul, maar het is niet duur. Het heet Zip Grip Go:
[afbeelding]
De hoogte van je bestemming is niet je enige aandachtspunt. Kijk ook even wat voor passen je onderweg over moet, wat eventuele alternatieve routes zijn en of je onderweg kunt overnachten, mocht het vervelend weer worden. Aan de noord-oost-kant van de Alpen kan het op 500 m al hard sneeuwen.DaWaN schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:02:
"Wagen" is in ieder geval het juiste woord.:D
Proberen ze me iets te vertellen? Moet ik maar iets onzuinigers gaan kopen?
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Zuiniger rijden stimuleren is het doel, maar het mag geen geld kosten.JeroenH schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:26:
En zo "beloont" de overheid een zuinige rijder: vanaf 1 januari gaat de MRB voor onze Prius omhoog van € 139 per drie maanden naar € 181 per drie maanden.
Proberen ze me iets te vertellen? Moet ik maar iets onzuinigers gaan kopen?
Ik kreeg vandaag ook zo'n brief. Er stonden geen getallen in, helaas, maar het zal wel om een vergelijkbare verhoging gaan (Auris 2013 hybride).
Nu moet ik wel zeggen dat ze lekker op weg zijn met de standplaatsen te elektrificeren enzo, dus dat pluggen gebeurt dan ook wel. En zolang dat alles maar lekker bevoordeelt wordt boven die diesels ben ik allang blij.
"Gelukkig" had ik voor mijn prius gekozen vanwege het comfort en niet alleen om de financiële voordelen
Maar als het gaat om comfort in vergelijking met diesel en benzine-leasewagens die ik had gehad: de CVT vind ik heel prettig rijden, de stilte maar toch voldoende kracht voor de sprintjes, de ACC die heel natuurlijk werkt, de onderhoudskosten, het zuinige rijden in vergelijking met benzine/dieselauto's van dezelfde klasse qua formaat en/of gewicht.
Dat zijn en waren de punten waarvoor ik een Prius Wagon had gekocht na een leaseperiode Prius 3
Wat betreft comfort van een Prius onderstreep ik alles wat kmf zegt. Het probleem met elektrisch rijden is a) prijs b) range c) oplaadsnelheid.!null schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:32:
Wat is dan precies het comfort dat je bedoelt? Want volledig elektrisch rijdt nog weer beter. De goede punten van een Prius versterkt.
Goedkope elektrische auto's (tot 30 kWh) hebben weinig range en matige laadsnelheid (en als je ver wil gaan en langs de weg moet opladen ben je verplicht om dure laadpalen te gebruiken die vaak ook nog eens onduidelijke tarieven hanteren), elektrische auto's met goede range en laadsnelheid (Tesla) zijn dan weer te duur.
Signatures zijn voor boomers.
De enige reden dat ik nog geen volelektrische auto heb is de prijs. Mijn 2006 Prius rijd ik voor ongeveer € 350 per maand all-in (dus incl. afschrijving c.q. sparen voor de volgende). Een 30 kWh Nissan Leaf kost je minimaal € 600 per maand. Zoveel geld wil ik per maand niet uitgeven aan een auto.
Een jong gebruikte Nissan Leaf kun je, afhankelijk van hoe conservatief of hoe aggressief je afschrijft, rijden voor zo'n € 400 per maand. Helaas is van de gen 1 Leaf de actieradius echt niet ruim, zeker met koud weer. Een paar maanden terug heb ik een week met een gen 2 30kWh Leaf rond mogen rijden, daar is met mijn gebruikspatroon de actieradius echt geen probleem meer.
(en ik ben niet gek, ik weet ook wel dat een tien jaar oude Prius niet goed te vergelijken is met een nieuwe Leaf, maar ik heb gewoon een maximum wat ik maandelijks aan een auto kwijt wil zijn)
-edit-
Ik verbaas me er trouwens over dat Toyota de voorsprong die ze met hun hybridetechniek hadden niet hebben omgezet in een knappe volelektrische auto. Wet van de remmende voorsprong? Ik ben 110% tevreden over mijn Prius, als ze een volelektrische auto zouden bouwen zou ik daar eerder naar kijken dan naar een Leaf.
[ Voor 12% gewijzigd door JeroenH op 30-11-2016 09:56 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Verwijderd
https://ssl.toyota.com/mirai/fcv.html

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2016 10:21 ]
Overigens denk ik dat elektrisch pas echt doorbreekt als er enigszins betaalbare C-/D-segment stations op de markt komen met een redelijke (400km?) actieradius.
En diesel is gewoon een ramp, zijn ook niet schoner geworden: een roetfilter spaart het roet alleen op en spuugt het op de snelweg alsnog uit en door directe inspuiting onder steeds hogere druk worden roetdeeltjes alleen maar kleiner en schadelijker. Leuk dat de PM10 en zelfs PM2,5 dalen maar het is eerder een verslechtering dan een verbetering. Om over de problemen die men met roetfilters heeft maar te zwijgen.
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:19:
Zou hert kunnen dat op deze techniek gaan inzetten; Wikipedia: Toyota Mirai
[afbeelding]
Nou niet helemaal. Dat lijkt me meer een experiment.Videopac schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:25:
Ik ben ook zeer tevreden met mijn Auris hybride en het is onwaarschijnlijk dat mijn volgende auto geen elektrische wordt. Waarom Toyota daar niet meer mee doet is mij een raadsel.
Ze gaan nu ook inzetten op elektrisch. In ieder geval de eerste stappen: http://asia.nikkei.com/Bu...produce-electric-vehicles
[ Voor 20% gewijzigd door kmf op 30-11-2016 10:30 ]
Verwijderd
De Mirai komt voorlopig niet naar België wegens een gebrek aan infrastructuur. In Duitsland wordt de auto vanaf september 2015 aangeboden voor een bedrag van 78.540€.
Toyota plant de Mirai op de markt te brengen in gebieden waar al enige H2-stations beschikbaar zijn. In december 2014 wordt de auto als eerste in Japan op de markt gebracht. In de zomer van 2015 volgt Californië waar de wagen 57.500$ zal kosten vóór subsidies. In september 2015 tenslotte komt de auto ook naar Europa (enkel in Denemarken, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk) waar Toyota 50 tot 100 stuks hoopt te verkopen. In 2017 volgen allicht andere markten.
In Duitsland zal de Toyota Mirai 78.540€ kosten.
Een Tesla is een volelektrische 7 zitter. Zeker de Model X.kmf schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:58:
(helpt ook mee dat er geen 7-zitter volelektrische auto's zijn)
Maar ik weet niet waar jouw collega's met Tesla's zenuwachtig over zouden moeten zijn met koud weer? Wonen ze 200km van hun werk af?
Verder weet ik ook wel dat het huidige aanbod aan de prijs is of te weinig range heeft.
Maar straks is het 2017 / 2018 waarin er een vernieuwd aanbod is. Dan heb je voor de prijs van een nieuwe Prius ook een volledig elektrische auto die nog goedkoper en lekkerder rijdt. En dus acceptabele range. Dan gebruik je waarschijnlijk alleen het snelladen op vakantie.
Voordat Tesla hun momentum had en er goede alternatieven waren, was het grootste probleem met elektrische wagens het bereik. De gemiddelde bestuurder heeft toch nog graag iets bekends zoals tanken en waterstof boodt een mooie oplossing voor dit probleem: geen "range anxiety" meer want je kan "gewoon" tanken. Of toch als er een infrastructuur voor zou bestaan, maar die zou er wel kunnen komen met voldoende wagenproducenten die het willen doen slagen. Want het leek er even op dat PEV's (Plug-in Electric Vehicle) het niet gingen worden.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:19:
Zou hert kunnen dat op deze techniek gaan inzetten; Wikipedia: Toyota Mirai
[afbeelding]
Nu dat Tesla een deftige wagenproducent is en andere grote merken zich er ook hebben aan toegeweid zoals Volkswagen, lijkt het dat PEV's, gesteund door de ontwikkeling in efficientie en batterijtechnologie, het meeste momentum gaan hebben de komende 5 jaren. Het lijkt me voor Toyota onverstandig nog veel in te zetten op een technologie die afhankelijk is van de landelijke infrastructuur.
Ik denk dat we nog een tijd ervan uit kunnen gaan dat stroomgenerators ("range extender") voorzien gaan worden als optie, zoals dat bij de BMW i3 is. Misschien komt de ontwikkeling van waterstof er wel voor stroomgeneratoren, dan kunnen we volledig elektrisch rijden én met hernieuwbare bronnen toch een groot bereik hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 30-11-2016 12:44 ]
Verwijderd
http://www.futurecars.com/
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2016 13:02 ]
Zij wonen 250km van het werk af.!null schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:57:
[...]
Een Tesla is een volelektrische 7 zitter. Zeker de Model X.
Maar ik weet niet waar jouw collega's met Tesla's zenuwachtig over zouden moeten zijn met koud weer? Wonen ze 200km van hun werk af?
Verder weet ik ook wel dat het huidige aanbod aan de prijs is of te weinig range heeft.
Maar straks is het 2017 / 2018 waarin er een vernieuwd aanbod is. Dan heb je voor de prijs van een nieuwe Prius ook een volledig elektrische auto die nog goedkoper en lekkerder rijdt. En dus acceptabele range. Dan gebruik je waarschijnlijk alleen het snelladen op vakantie.
En we zien het wel weer als het 2017/2018 is. De markt verandert voortdurend. Nu, op dit moment is het geen optie, en wij zitten hier de huidige opties te evalueren.
Welke gek woont er nou 250km van zijn/haar werk af?kmf schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:19:
[...]
Zij wonen 250km van het werk af.
En we zien het wel weer als het 2017/2018 is. De markt verandert voortdurend. Nu, op dit moment is het geen optie, en wij zitten hier de huidige opties te evalueren.
Degene die maar 1x per week op kantoor hoeven te komenVideopac schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:23:
[...]
Welke gek woont er nou 250km van zijn/haar werk af?
Ikzelf woont "maar" 40km van het werk, maar qua range van mijn Prius is 700km niet echt een probleem. ben alleen niet

Er is inderdaad een flinke tijd tussen nieuwe technologie en implementatie. Toyota gebruikt zelf nog NiMh accu's...Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:01:
Mijn inziens is kijken voor de volgende 5 jaren te kort door de bocht, er word werk gemaakt voor de komende decennia, maar alleen inzetten op EV is daar ook niet bij, men ziet het breder is, gelukkig maar.
http://www.futurecars.com/
In de autobranch is een update/introductie ook nog eens gemiddeld rond de 3 jaar.
Ik denk zelf dat er zeker 10 jaar tussen zit voordat we een allround EV hebben met bijbehorend infrastructuur
[ Voor 68% gewijzigd door kmf op 30-11-2016 13:26 ]
Die mensen zijn de uitzondering. Voor het gros is elektrisch rijden veel eerder geen (actieradius) probleem meer.kmf schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:24:
[...]
Degene die maar 1x per week op kantoor hoeven te komen
Ikzelf woont "maar" 40km van het werk, maar qua range van mijn Prius is 700km niet echt een probleem. ben alleen niet