Signatures zijn voor boomers.
5 bougies?ThinkPadd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:43:
Ook gelijk 5 nieuwe bougies erin geschroefd, al zagen die er nog aardig nieuw uit. Maarja voor die paar euro...
Maar ik zou niet alles meteen met remmenreiniger doen, dat zullen niet alle pakkingen of keerringen op prijs stellen. Het zal wel meevallen hoor, maar ik zou het niet toepassen als het niet nodig is.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Motorswap met een volvo?!null schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:01:
[...]
5 bougies?![]()
Maar ik zou niet alles meteen met remmenreiniger doen, dat zullen niet alle pakkingen of keerringen op prijs stellen. Het zal wel meevallen hoor, maar ik zou het niet toepassen als het niet nodig is.
Ja, want je hebt wel een Toyota 5 cilinder maar die heeft geen bougies nodig
Ik rijd zelf al 14 jaar in een Toyota Corolla uit 1996. Voorlopig doe ik hem niet weg, hij bevalt prima is is nog maar net ingereden (voor Toyota begrippen dan). Ik merkte op een gegeven moment dat mijn koppeling een beetje begon te slippen, toen hebben ze bij de garage nieuwe koppelingsplaten geplaatst, die waren versleten hoorde ik. Toen ik mijn auto terugkreeg, dacht ik ineens wat gaat mijn koppelingspedaal ineens enorm licht. Dat wende erg snel, vond het juist erg prettig, inderdaad vooral bij file of stadsverkeer. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat een zwaar werkend koppelings pedaal juist minder prettig is, en misschien bijna versleten.TweakTweet schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:41:
Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en rij zo nu en dan in de Yaris Now (2015) van moeders en net zoals iedereen in het gezin vinden wij de pedalen wel erg slap als je ze intrapt, vooral als je ook een Volvo V60 voor de deur hebt staan. Ook mijn les-auto (Ford Fiesta) had sterkere/zwaardere pedalen.
Weten jullie of er evt. een "normale" oplossing hiervoor is om ze bijv. zwaarder af te laten stellen. Bijvoorbeeld bij de Toyota dealer zelf? Of moet je dan rare dingen gaan doen?
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Probleem is al gemeld bij Toyota en dus een garantiedingetje. Maar als ik iets beter beslagen ten ijs kan komen, zou het fijn zijn.Nu krijg ik steeds een update (wel fijn, heb je gelijk de nieuwste kaart), maar dat heeft tot op heden weinig opgelost.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
!null schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:01:
[...]
5 bougies?![]()
Haha typo, heb er 4 in geschroefd
Vandaag koelvloeistof gedaan, ik snap het alleen niet helemaal: ThinkPadd in "[DIY] Het auto klussen & vragen topic"
Er zou volgens de specs 4,4L in moeten, maar na 3x een fles van 1L hield het wel op. Tankje en radiateur beiden vol
Er blijft altijd een "kleine" hoeveelheid achter in het koelsysteem. Het is niet hetzelfde als het aftappen van een carter. Na het bijvullen een proefrit maken. Vaak kan er dan nog wel wat bij.ThinkPadd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:31:
[...]
[...]
Haha typo, heb er 4 in geschroefd
Vandaag koelvloeistof gedaan, ik snap het alleen niet helemaal: ThinkPadd in "[DIY] Het auto klussen & vragen topic"
Er zou volgens de specs 4,4L in moeten, maar na 3x een fles van 1L hield het wel op. Tankje en radiateur beiden vol
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Mag ik vragen wat dat kostte, ongeveer?cjdijk schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:15:
[...]
Ik rijd zelf al 14 jaar in een Toyota Corolla uit 1996. Voorlopig doe ik hem niet weg, hij bevalt prima is is nog maar net ingereden (voor Toyota begrippen dan). Ik merkte op een gegeven moment dat mijn koppeling een beetje begon te slippen, toen hebben ze bij de garage nieuwe koppelingsplaten geplaatst, die waren versleten hoorde ik. Toen ik mijn auto terugkreeg, dacht ik ineens wat gaat mijn koppelingspedaal ineens enorm licht. Dat wende erg snel, vond het juist erg prettig, inderdaad vooral bij file of stadsverkeer. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat een zwaar werkend koppelings pedaal juist minder prettig is, en misschien bijna versleten.
Mijn yaris heeft ook een vrij zware koppeling, vooral met filerijden valt dit wel op. Wel pas 77k gereden (2003 model) maar wel een seniorenechtpaar als vorige eigenaar..
Het is al een tijd geleden, weet het niet meer precies, maar toch wel een paar honderd euro. Wel bij de officiele Toyota garage laten doen.JeyJey schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:39:
[...]
Mag ik vragen wat dat kostte, ongeveer?
Mijn yaris heeft ook een vrij zware koppeling, vooral met filerijden valt dit wel op. Wel pas 77k gereden (2003 model) maar wel een seniorenechtpaar als vorige eigenaar..
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Als het seniorenpaar veel met ingetrapte koppeling bij het stoplicht heeft gestaan, dan heeft de koppeling meer te lijden gehad, dan een wagen die veel op de snelweg heeft gereden. Koppeling is 13 jaar oud en waarschijnlijk eerste montage. Dus niet vreemd dat die niet licht meer werkt.JeyJey schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:39:
[...]
Corolla Verso onlangs (uit 2003) ook laten doen, en die was ook van een oud mannetje geweest inderdaad. Koste toch 700 nogiets...JeyJey schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:39:
[...]
Onze Yaris komt uit December 2015, lijkt me niet dat die koppeling nu al versleten is?!cjdijk schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:15:
[...]
Ik rijd zelf al 14 jaar in een Toyota Corolla uit 1996. Voorlopig doe ik hem niet weg, hij bevalt prima is is nog maar net ingereden (voor Toyota begrippen dan). Ik merkte op een gegeven moment dat mijn koppeling een beetje begon te slippen, toen hebben ze bij de garage nieuwe koppelingsplaten geplaatst, die waren versleten hoorde ik. Toen ik mijn auto terugkreeg, dacht ik ineens wat gaat mijn koppelingspedaal ineens enorm licht. Dat wende erg snel, vond het juist erg prettig, inderdaad vooral bij file of stadsverkeer. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat een zwaar werkend koppelings pedaal juist minder prettig is, en misschien bijna versleten.
Weer een paar keer gereden en je went er wel aan.
Echter ik, als beginnende bestuurder, laat hem heel soms nog eens afslaan omdat ik Diesel gewend ben en dit is een benzine. Als ik hem dan wil starten valt hij compleet stil, hij wilt gewoon niet starten.
Pas als je m in zn vrij zet, koppeling los, sleutel volledig terug, koppeling in, naar zn 1 en dan start doet hij het weer.
Kan het er mee te maken hebben dat ik de koppeling de eerste keer misschien op 1cm na niet heb ingedrukt? (heb grote voeten en blijf soms haken)
Wat voor geluid maakt hij dan? Hoor je de startmotor wel?TweakTweet schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:45:
[...]
Als ik hem dan wil starten valt hij compleet stil, hij wilt gewoon niet starten.
Kijk de volgende keer even welke van deze zaken echt nodig is. Is het bijvoorbeeld voldoende om hem alleen in z'n vrij te hebben. Of om alleen de sleutel helemaal terug te draaien?Pas als je m in zn vrij zet, koppeling los, sleutel volledig terug, koppeling in, naar zn 1 en dan start doet hij het weer.
Nu doe je in principe drie zaken die van invloed kunnen zijn, en dat zullen ze niet allemaal zijn.
Het zou kunnen dat wel heel vroegtijdig je drukgroep van je koppeling is overleden, en dat de startmotor ook de aandrijflijn mee moet nemen wat niet goed lukt. Maar dan zou je de auto moeten voelen bewegen (startmotor duwt de auto dan mee aan) en zou je in z'n algemeenheid veel meer schakel problemen moeten hebben.
Wat zegt de dealer gezien het zo'n nieuwe auto is.
Heb ik in mijn Auris (2007) ook. Ik moet alles uit zetten, voordat hij weer wil starten. Heel vervelend als je stil valt voor een stoplichtTweakTweet schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:45:
[...]
Onze Yaris komt uit December 2015, lijkt me niet dat die koppeling nu al versleten is?!
Weer een paar keer gereden en je went er wel aan.
Echter ik, als beginnende bestuurder, laat hem heel soms nog eens afslaan omdat ik Diesel gewend ben en dit is een benzine. Als ik hem dan wil starten valt hij compleet stil, hij wilt gewoon niet starten.
Pas als je m in zn vrij zet, koppeling los, sleutel volledig terug, koppeling in, naar zn 1 en dan start doet hij het weer.
Kan het er mee te maken hebben dat ik de koppeling de eerste keer misschien op 1cm na niet heb ingedrukt? (heb grote voeten en blijf soms haken)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Hij maakt helemaal geen geluid, alleen de accu gaat aan en verder blokkeert hij. Zou er wel geluid moeten zijn als je de koppeling helemaal niet indrukt maar alleen de sleutel draait?!null schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:46:
[...]
Wat voor geluid maakt hij dan? Hoor je de startmotor wel?
[...]
Kijk de volgende keer even welke van deze zaken echt nodig is. Is het bijvoorbeeld voldoende om hem alleen in z'n vrij te hebben. Of om alleen de sleutel helemaal terug te draaien?
Nu doe je in principe drie zaken die van invloed kunnen zijn, en dat zullen ze niet allemaal zijn.
Het zou kunnen dat wel heel vroegtijdig je drukgroep van je koppeling is overleden, en dat de startmotor ook de aandrijflijn mee moet nemen wat niet goed lukt. Maar dan zou je de auto moeten voelen bewegen (startmotor duwt de auto dan mee aan) en zou je in z'n algemeenheid veel meer schakel problemen moeten hebben.
Wat zegt de dealer gezien het zo'n nieuwe auto is.
Het is nogal lastig om de verschillende manieren te testen aangezien hij het 8/10 wel goed doet en je voor een stoplicht niet eeuwig kan blijven stilstaan natuurlijk.
We zijn sinds de koop niet meer langs de dealer geweest, staat sowieso net 3.000 km op de teller (2e auto) en hij hoeft volgens mij vrij laat een eerste beurt.
We zijn wel van plan om een keer het één en ander na te vragen bij de dealer.
En wat doe jij precies om hem zo snel mogelijk weer te starten? En heb je al eens de dealer gevraagd?Wailing_Banshee schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:51:
[...]
Heb ik in mijn Auris (2007) ook. Ik moet alles uit zetten, voordat hij weer wil starten. Heel vervelend als je stil valt voor een stoplicht
Sleutel helemaal terug draaien (dus accu volledig uit), en weer aanzetten. Natuurlijk houd ik daarbij de koppeling in, aangezien hij in de versnelling staatTweakTweet schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:00:
[...]
En wat doe jij precies om hem zo snel mogelijk weer te starten? En heb je al eens de dealer gevraagd?
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Oké, draai je de sleutel dan in een keer door of steeds 1 klik verder... Dashboard lampjes laten branden en dan starten? en je hebt hierover nog nooit contact opgenomen met de dealer? (of laat je m bijna nooit afslaanWailing_Banshee schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:39:
[...]
Sleutel helemaal terug draaien (dus accu volledig uit), en weer aanzetten. Natuurlijk houd ik daarbij de koppeling in, aangezien hij in de versnelling staatEn balen natuurlijk!
Zie namelijk nergens anders op internet meerdere mensen met dit "probleem".
[ Voor 23% gewijzigd door TweakTweet op 31-08-2016 15:04 ]
Ik laat hem maar zeer zelden afslaan, maar je krijgt hem snel genoeg weer aan. Ik vermoed dat het met de beveiliging te maken heeft. De sleutel is tenslotte deel van de startonderbreking. Hij moet in ieder geval even helemaal uit. En dan weer gewoon starten zoals je hem altijd start (en hopen dat je batterij niet slecht is, want je hebt natuurlijk wel alle stroomgebruikers aan staanTweakTweet schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:01:
[...]
Oké, draai je de sleutel dan in een keer door of steeds 1 klik verder... Dashboard lampjes laten branden en dan starten? en je hebt hierover nog nooit contact opgenomen met de dealer? (of laat je m bijna nooit afslaan)
Zie namelijk nergens anders op internet meerdere mensen met dit "probleem".
Ik heb er 1 uit 2014, is dat het 2e model?PaT schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:32:
Ik heb een vraagje voor de Auris bezitters (2e model). Hoe snel is de ingebouwde navigatie bij jullie gebruiksklaar zodat je een adres in kan voeren? Ik vind dat echt wel lang duren en heb het vermoeden dat er met onze navigatie meer mis is dan lijkt. We hebben namelijk ook een probleem dat af en toe we pas na een flink stuk rijden (lees, circa 3 a 4 km), pas een goede "fix" op de kaart hebben. Tot die tijd zit hij soms een paar meter tot ruim 100 meter mis op de kaart.
Probleem is al gemeld bij Toyota en dus een garantiedingetje. Maar als ik iets beter beslagen ten ijs kan komen, zou het fijn zijn.Nu krijg ik steeds een update (wel fijn, heb je gelijk de nieuwste kaart), maar dat heeft tot op heden weinig opgelost.
Heb het even voor je bijgehouden. Starten van het hele systeem duurt 15 sec. Dan het openen van de navigatie nog eens 15 sec, dan lijkt het alsof ie meteen een fix heeft. In ieder geval kan ik dan direct beginnen met het invoeren van een adres en zodra dat gedaan is werkt het ook direct.
EDIT: Heb het eens opgenomen, mocht je het filmpje willen hebben roep maar.
[ Voor 3% gewijzigd door The Realone op 31-08-2016 15:59 ]
[ Voor 89% gewijzigd door PaT op 31-08-2016 16:15 ]
This footer is intentionally left blank
Ik heb 1 van mijn toyota's verkocht:

Gelukkig heb ik er nog 1 over
Ik vind de sportievere modellen uit de jaren 90 erg leuk. Gelukkig lijkt toyota weer een beetje de goede kant op te gaan en laten ze de laatste jaren ook wat sportievere modellen zien.
[ Voor 17% gewijzigd door decipherer op 15-10-2017 00:34 ]
De beste ideeën komen als je bezig bent.
[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 31-08-2016 17:35 ]
Klopt. Eerst verschijnt zo'n 15 sec het Toyota logo in beeld als het systeem opstart, dan bij het laden van de navi zo'n 15 sec "Kaart wordt geladen". Daarna direct bruikbaar.PaT schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:14:
30 seconden? Dafuq! Vanaf 'auto starten' tot navi gebruiksklaar? Dan deugt die van ons echt niet. Dat is trouwens een touch and go zondrr plus, maar dat zal niet veel uitmaken lijkt me
Zeg, lag er in deze of in de andere nou een V6? Of was jij dat niet met dat project?decipherer schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:44:
We hebben hier meer foto's nodig
Ik heb 1 van mijn toyota's verkocht:
[afbeelding]
Gelukkig heb ik er nog 1 over
Ik vind de sportievere modellen uit de jaren 90 erg leuk. Gelukkig lijkt toyota weer een beetje de goede kant op te gaan en laten ze de laatste jaren ook wat sportievere modellen zien.
Deze is in ieder geval wel mooi. Ik had een ST202.
Enneh, jaren 80 is ook leuk hoor! (ik heb nog een AW11 staan
Jaren '80 vind ik al snel te hoekig, maar een AW11 is wel leuk, stuk lichter dan een SW20 in ieder geval.
Die rode is een gen 3 turbo, degene die ik nog over heb is met de V6 inderdaad, goed onthouden!

[ Voor 34% gewijzigd door decipherer op 15-10-2017 00:33 ]
ST202 Celica is echt heerlijk met Superstrut vering (dubbele draagarmen meer camber) en een LSD. Ik had hem met airco.
Die hele combinatie maakte het tot een ideale vakantie wagen.
Een van de eerste hier in NL.
Zoiets staat me nog bij, of ik haak dingen door elkaar.

Er is in ieder geval een rode MR2 met een 1MZ-FE erin, maar die eigenaar is nu ook bezig met een 2GR-FE. Als ik het goed begrepen heb wou hij ook een supercharger en 6 bak gaan plaatsen, maar ik weet niet goed hoe ver hij is.
Dan zijn er nog verschillende auto's met een 3VZ-FE erin, en er is er minimaal 1 met een 5VZ-FE (ook met supercharger dacht ik)
[ Voor 9% gewijzigd door decipherer op 15-10-2017 00:27 ]
Wow! Gaaf ding zegdecipherer schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:45:
Zo'n ST202 heb ik meerdere keren naar gekeken, maar is er nooit van gekomen er daadwerkelijk 1 te kopen. Erg leuke auto's!
Jaren '80 vind ik al snel te hoekig, maar een AW11 is wel leuk, stuk lichter dan een SW20 in ieder geval.
Die rode is een gen 3 turbo, degene die ik nog over heb is met de V6 inderdaad, goed onthouden!
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb zelf ook wel eens aan een SW20 met 2GR swap zitten denken, maar ik heb nu al genoeg auto's (MX-5 en IS200).
Waar heb je die 2GR-FE eigenlijk vandaan, want volgens mij is die motor nooit echt in Nederland geleverd?
Overigens vind een VZ swap zonde van de tijd en moeite, een GR is lichter en heeft meer vermogen. Eigenlijk is SW20 met 2GR een low-budget Evora
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Mooi zo'n 2GR-FE, dat lijkt me ook echt een upgrade.decipherer schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:02:
De motor in die zwarte auto is een 2GR-FE en die voelt in ieder geval sneller aan dan een stock gen3 turboGrootste verschil zit 'm echter niet in topvermogen, maar het (instant) koppel van die motor.
[afbeelding]
Er is in ieder geval een rode MR2 met een 1MZ-FE erin, maar die eigenaar is nu ook bezig met een 2GR-FE. Als ik het goed begrepen heb wou hij ook een supercharger en 6 bak gaan plaatsen, maar ik weet niet goed hoe ver hij is.
Dan zijn er nog verschillende auto's met een 3VZ-FE erin, en er is er minimaal 1 met een 5VZ-FE (ook met supercharger dacht ik)
Met die 3VZ enzo dacht ik altijd een beetje, het is lekkerder rijden op koppel, maar het is zeker niet sneller dan de tubro versie.
Maar ik denk dat die 2GR-FE ook nog hard moet werken om een gen3 3S-GTE met 3 inch uitlaatlijn voor te blijven. Dat maakt namelijk al een groot verschil bij de gen3 3S-GTE, misschien niet in enorme pk's, wel in koppel en hoe het rijdt.
Maar een 2GR-FE lijkt me dan ook leuk voor de voorspelbare vermogens opbouw.
En inderdaad een goedkope Lotus Evora maken van je MR2
Met wat voor versnellingsbakken kan de 2GR gecombineerd worden? MR2 en Evora zal FWD-achtige bakken gebruiken, maar ik ben eigenlijk meer nieuwsgierig naar de RWD en 4x4 bakken die erbij gebruikt worden, dus in de lengte.
Gaat hij op dezelfde bakken als de 3VZ?
[ Voor 8% gewijzigd door !null op 05-09-2016 10:02 ]
Volgens mij is een 2GR-FE nooit in RWD configuratie geleverd, alleen de 2GR-FSE.!null schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:49:
[...]
Met wat voor versnellingsbakken kan de 2GR gecombineerd worden? MR2 en Evora zal FWD-achtige bakken gebruiken, maar ik ben eigenlijk meer nieuwsgierig naar de RWD en 4x4 bakken die erbij gebruikt worden, dus in de lengte.
De 2GR-FSE heeft dacht ik een ander belhuispatroon dan de 2GR-FE.
Een 2GR-FE swappen in een RWD platform is dus niet zo makkelijk want je zit met de startmotor en de oliepan. Sowieso zijn er weinig 2GR-FSE's geleverd in Europa, de 3.5L hybride motors van Lexus zijn volgens mij Atkinson-slag motoren die niet echt ideaal zijn qua performance.
De 2.5L 4GR-FSE zie je wel meer in Europa (IS250), maar is qua performance ook niet het meest ideale blok (204pk).
Ik heb al wat zitten kijken voor een swap in mijn IS200, want de 2.0L 1G-FE levert niet echt veel vermogen en heeft al helemaal geen koppel. Toen kwam ik eigenlijk tot de conclusie dat een GR blok in een RWD platform geen makkelijke swap is, een UZ of JZ is veel makkelijker. Een V160/V161 kopen is trouwens ook niet heel leuk voor je portomonee en R154's zijn ook niet goedkoop meer

Lijkt me wel een heerlijk blok.
Nee dan blijf ik me nog even richten op de veel minder krachtige 2RZ-FE of 3RZ-FE. Een motorswap zal sowieso een toekomst verhaal zijn hoor, maar ik bekijk de mogelijkheden.
Een 3RZ heeft veel minder pk-tjes (150) maar trekt erg lekker onderin, en dat is ook belangrijk gezien mijn toepassing een lompe 4x4 is. En het past op m'n huidige bak.
Voor mijn toepassing zou ik de 3VZ en 5VZ niet interessant vinden. Wellicht pas te maken, maar een hoop gedoe ivm andere bak (R150 meestal geloof ik) en onderin weinig koppel. Wil geen toerenmachine.
In MR2's (of Celica's) lijkt me de 2GR-FE echt heerlijk.
Mede IS200 rijderDaWaN schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:33:
[...]
Volgens mij is een 2GR-FE nooit in RWD configuratie geleverd, alleen de 2GR-FSE.
De 2GR-FSE heeft dacht ik een ander belhuispatroon dan de 2GR-FE.
Een 2GR-FE swappen in een RWD platform is dus niet zo makkelijk want je zit met de startmotor en de oliepan. Sowieso zijn er weinig 2GR-FSE's geleverd in Europa, de 3.5L hybride motors van Lexus zijn volgens mij Atkinson-slag motoren die niet echt ideaal zijn qua performance.
De 2.5L 4GR-FSE zie je wel meer in Europa (IS250), maar is qua performance ook niet het meest ideale blok (204pk).
Ik heb al wat zitten kijken voor een swap in mijn IS200, want de 2.0L 1G-FE levert niet echt veel vermogen en heeft al helemaal geen koppel. Toen kwam ik eigenlijk tot de conclusie dat een GR blok in een RWD platform geen makkelijke swap is, een UZ of JZ is veel makkelijker. Een V160/V161 kopen is trouwens ook niet heel leuk voor je portomonee en R154's zijn ook niet goedkoop meerVoorlopig rij ik denk nog even verder met mijn 1G-FE.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Tuurlijk, een 2JZ-GTE is leuk maar inderdaad duur in aanschaf. En ook de running costs zullen er niet om liegen als er iets stuk gaat.
De 2JZ-GE lijkt me veel minder risico.
http://www.ebay.nl/itm/LE...9e3ecd:g:IRkAAOSwM4xXcQW2
3S-GE is er ook ingeleverd. Maarja een 3S-GTE is ook niet goedkoop.
[ Voor 18% gewijzigd door !null op 05-09-2016 12:00 ]
De 3S-GE BEAMS die in de Altezza is geleverd is wel een relatief makkelijke swap en kost iets meer dan 2000 euro. Het nadeel is dat je er qua koppel eigenlijk nauwelijks op vooruit gaat, het is voornamelijk de 1500 RPM extra waarvan je het moet hebben.
Vergeet ook niet dat de J160 handbak niet echt een sterke versnellingsbak is, het is een Aisin AZ-6 bak, dezelfde die in de RX8, MX5 en Silvia is geleverd. Alles met een turbo kan al voldoende koppel maken om die bak te slopen. In Engeland kun je een kit kopen om een 1UZ-FE aan de J160 bak te hangen, veel meer vermogen dan dat zou ik zelf nooit in die bak stoppen.
Als je het niet erg vind om met automaat te rijden is een 2JZ-GE de beste optie. Voor iets meer dan 1000 euro koop je een gecrashte IS300 uit Engeland en dan kun je alles overbouwen.
Ik wil zelf echter geen automaat. Als ik de swap zou doen dan neem ik een 2JZ-GE uit een IS300 en combineer ik die met een Nissan CD009 6 bak. Dan heb je wel wat custom parts nodig: vliegwiel, belhuis, aandrijfas, maar dan heb je wel een 500pk+ capabele handbak. Qua sterkte maakt het niet uit of je met een 2JZ-GE of 2JZ-GTE begint. Dus op de 2JZ-GE kun je ook prima een turbo zetten. Of ik dat ga doen weet ik nog niet, ik ga eerst mijn MX-5 afmaken. Als de kosten van zo'n swap in de buurt komt van de prijs van een BMW E90 335i, dan koop ik liever een 335i
Thanks! De motor komt uit de VS, heb ik jaren geleden mee laten komen met een groupbuy vanuit een engels forum.DaWaN schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:19:
[...]
Wow! Gaaf ding zeg
Ik heb zelf ook wel eens aan een SW20 met 2GR swap zitten denken, maar ik heb nu al genoeg auto's (MX-5 en IS200).
Waar heb je die 2GR-FE eigenlijk vandaan, want volgens mij is die motor nooit echt in Nederland geleverd?
...
De 2GR kan in ieder geval gebruikt worden met de E153 en EA/EAB61 bakken. Maar dat zijn inderdaad allemaal FWD bakken. De E153 is de enige waarmee die eenvoudig in een MR2 past. De EA61 bakken hebben 6 versnellingen, maar je loopt tegen zaken aan als motorsteunen die niet passen, geen voorziening voor de startmotor, kabels voor de bediening aan de verkeerde kant etc..!null schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:49:
[...]
...
Kosten is (zeker in NL) een probleem inderdaad. Bijna al het interessante spul moet geimporteerd worden en dat kost natuurlijk allemaal extra. De prijzen van auto onderdelen zijn in nederland sowieso behoorlijk hoog. Voor hetgeen ik aan die zwarte auto nu kwijt ben had ik inderdaad een e90 335i kunnen kopen, maar ja.. dat geld is over verschillende jaren heen besteed en niet alleen aan de motor. Hoewel die zwarte auto niet mooi is (aan de buitenkant heb ik niets gedaan) is die wel helemaal in orde. Onderstel/remmen etc zijn in zijn geheel vervangen.

Tijd voor foto's van andere toyota's
[ Voor 6% gewijzigd door decipherer op 15-10-2017 00:25 ]
Maar als je een 2e hands BMW koopt moet er ook nog geld bij, want dat hoeft ook niet allemaal perfect te zijn. Ook olieverbruik bijvoorbeeld. Laat staan dat ie zo uitgebreid is aangepakt als hierboven.
Het rijdt natuurlijk hartstikke goed zo'n 335i en mooi in balans. Toch zal het nooit het gevoel geven van een middenmotor wagen.
[ Voor 9% gewijzigd door !null op 05-09-2016 13:19 ]
Nou lees ik nogal wat tegenstijdige verhalen over of ik wel of niet gewoon een ander geschikt middel erbij kan vullen, heeft iemand hier advies? De auto komt bij de Totota dealer vandaan dus die zullen hem wel gevuld hebben met het officiele goedje maar kan ik dat ook bij een tankstation vinden of moet ik daarvoor terug naar de dealer?
!null schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:26:
Gooi er iets in wat dezelfde kleur heeft en het komt wel goed.

?
Ik ga wel even in de gaten houden wat dat niveau doet. We hebben die auto in maart gekocht, toen heeft hij een kleine beurt gehad als het goed is, als toen de koelvloeistof netjes was bijgevuld is het wat vreemd dat hij nu al zo veel kwijt is (heb ik me laten vertellen want ik heb totaal geen verstand van autos).
Dat moet je even navragen bij degene die de beurt heeft gedaan, want als je nu al zoveel koelvloeistof kwijt bent zou ik dat zeker even laten fixen voordat je op vakantie gaat ermee.Jheroun schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:35:
Paarse aquarius dus. Check! Dank! Is aanmaaklimonade ook goed?
Ik ga wel even in de gaten houden wat dat niveau doet. We hebben die auto in maart gekocht, toen heeft hij een kleine beurt gehad als het goed is, als toen de koelvloeistof netjes was bijgevuld is het wat vreemd dat hij nu al zo veel kwijt is (heb ik me laten vertellen want ik heb totaal geen verstand van autos).
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als ik het een beetje goed interpreteer hebben zij kennelijk de ervaring dat er, als je het reservoir koud op 'full' zet, bij gebruik koelvloeistof via looskleppen uit het systeem lekt omdat het expansievat dan te vol wordt nadat het systeem op temperatuur komt. Als zij bij de kleine beurt die vloeistof dan koud hebben bijgevuld tot 'low' is het niet zo vreemd dat het niveau nu ook nog zo is.
IS200(/IS300) is een zalige auto. Rijdt minstens zo goed als de 3-serie van destijds (E46) en ziet er veel beter/sportiever uit. IMHO is dit een van de beste Japanse auto-ontwerpen ooit. E46 is, qua vormgeving een suf gebakje vergeleken met een IS200/300. Plus geen problemen (de E46 had o.a. problemen met de achterwielophanging). Wel waren de BMW motoren al Euro-4, terwijl Lexus nog op Euro-3 zat.Metalfreak schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:41:
[...]
Mede IS200 rijderIk herken het gebrek aan performance ja, daarom ben ik aan het kijken wat een opvolger kan zijn voor mijn IS, maar kom niet echt bijster interessante auto's tegen. Swap heb ik ook al eens over gedacht, maar als je ziet wat een Supra blok tegenwoordig moet opleveren, dan sla ik even over. Een kompressor kit lijkt me wel wat, maar die zijn zo zeldzaam dat ze eigenlijk onmogelijk te vinden zijn, zeker voor een redelijke prijs.
Wil je perse zelf schakelen? Anders is inruilen op een IS300 wellicht een optie.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ja, die automaat vind ik echt helemaal niets... De IS300 die in de USA is geleverd, is wel met handbak geleverd, maar hier nergens te krijgen.Videopac schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:53:
[...]
IS200(/IS300) is een zalige auto. Rijdt minstens zo goed als de 3-serie van destijds (E46) en ziet er veel beter/sportiever uit. IMHO is dit een van de beste Japanse auto-ontwerpen ooit. E46 is, qua vormgeving een suf gebakje vergeleken met een IS200/300. Plus geen problemen (de E46 had o.a. problemen met de achterwielophanging). Wel waren de BMW motoren al Euro-4, terwijl Lexus nog op Euro-3 zat.
Wil je perse zelf schakelen? Anders is inruilen op een IS300 wellicht een optie.
Maar ik ben al heeeeel voorzichtig aan het kijken voor een GT86, dus dat wordt wellicht de opvolger
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Kan ik sterk aanraden, zeer fijn sturende wagen en toch nog wat comfort, flexibiliteit en ruimte. Ook geen turbo-gedoe dus waarschijnlijk zeer hoge mechanische betrouwbaarheid en door geen overmaat aan electronica hoef je ook niet zorgen te maken dat je later voor elke scheet naar de dealer moet.Metalfreak schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:34:
Maar ik ben al heeeeel voorzichtig aan het kijken voor een GT86, dus dat wordt wellicht de opvolger
[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 09-09-2016 15:45 ]
Dit zijn inderdaad zeer zeker punten die meespelen. Ik lees op internet vaak dat mensen vinden dat 'ie te weinig vermogen heeft, maar volgens mij hebben ze dan die hele auto niet begrepen. Meestal zijn dat mensen die gewend zijn om Europese turbo-auto's te rijden... Ik vind 200PK toch echt niet te weinig vermogen, maar je moet er wel lekker toeren voor makenPhuncz schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:44:
[...]
Kan ik sterk aanraden, zeer fijn sturende wagen en toch nog wat comfort, flexibiliteit en ruimte. Ook geen turbo-gedoe dus waarschijnlijk zeer hoge mechanische betrouwbaarheid en door geen overmaat aan electronica hoef je ook niet zorgen te maken dat je later voor elke scheet naar de dealer moet.
[ Voor 3% gewijzigd door Metalfreak op 09-09-2016 16:09 ]
Dat zijn dezelfde mensen die een MX-5 te weinig vermogen vinden hebben. Of vinden dat er een kleine turbo motor in moet.Metalfreak schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:09:
[...]
Dit zijn inderdaad zeer zeker punten die meespelen. Ik lees op internet vaak dat mensen vinden dat 'ie te weinig vermogen heeft, maar volgens mij hebben ze dan die hele auto niet begrepen. Meestal zijn dat mensen die gewend zijn om Europese turbo-auto's te rijden... Ik vind 200PK toch echt niet te weinig vermogen, maar je moet er wel lekker toeren voor maken
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Alleen riskant voor het rijbewijs en jammer van de hoeveelheid belasting die je moet aftikken.
Hij kan wel meer vermogen hebben, het chassis is uitstekend, het ding is met zoveel vertrouwen rond te hoeken... Binnen een kwartier had ik de eerste kleine drifts al te pakken, veel makkelijker te hanteren dan m'n Z4Videopac schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:25:
[...]
Dat zijn dezelfde mensen die een MX-5 te weinig vermogen vinden hebben. Of vinden dat er een kleine turbo motor in moet.
Enige wat ik irritant vind is het gebrek aan koppel laag in de toeren en het lijkt alsof in het middengebied een dip in het koppel zit. Gevalletje drive it like you hate it en je zit lachend achter het stuur
De nieuwe MX5 is trouwens ook dikke fun en die koppeling en bak zijn awesome!
[ Voor 11% gewijzigd door neographikal op 10-09-2016 13:12 ]
Hmm hier had ik graag naar gekeken want ik wou altijd wel een paddleshifter. Was deze niet te rijden ook als een semi-automaat, dus dat je zelf manueel versnellingen moet kiezen ?neographikal schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:10:
Heerlijke auto, echt waar, alleen vergeet die automaat: wat een onding is dat zeg, brr.
Had hem graag eens getest maar de dealer heeft er geen ter beschikking gehad zover ik weet.
Anoniem: 654400
Wij hebben hier 2 Toyota Yaris gehad (2001 en 2016). Die uit 2001 zou het nu nog prima doen als de debiel die ons het water in reed niet had bestaan (in 2014 total loss). Nadat we weer een nieuwe "kleinere" auto zijn gaan zoeken heb ikzelf alle auto's in die categorie naast elkaar gezet. Mijn conclusie was toen dat de Yaris het veiligst, grootst en goedkoopst was, ook de onderdelen zijn erg goedkoop (als je ze al nodig hebt)Anoniem: 654400 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:55:
Binnenkort ga ik serieus kijken naar een 2e auto'tje om de kinderen (2 units; 1 en 3 jaar oud) naar de opvang te brengen (en weer op te halen). Ik zoek een licht, betrouwbaar, beetje sportief karretje met 4 of 5 deuren. In eerste instantie denk ik aan de Yaris 1.5 VVTi T-sport of de 1.8 VVTi T-sport van een generatie later. Iemand hier die zijn koters achterin een Yaris heeft zitten? Past dat een beetje qua maxicosi, kinderzitje blabla? Ik ben zelf 1.81m en heb geen zee van ruimte nodig, veel km's gaan er niet mee gereden worden. De 1.8 is een stuk zwaarder en mogelijk ook veel ruimer. Ik overweeg ook een Daihatsu YRV Turbo, maar Daihatsu's kunnen stevig roesten, mijn gevoel zegt dat dat bij een Yaris beter is, ervaringen?
Achterin heb je voor deze categorie best veel ruimte (ik zit met mijn 1.87 achterin beter in de Yaris qua ruimte dan in onze Volvo V60
En naar mijn mening zien ze er ook niet slecht uit en wij vinden ze, zelfs de 1.0, nog best pittig.
NiceTweakTweet schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:03:
[...]
Wij hebben hier 2 Toyota Yaris gehad (2001 en 2016). Die uit 2001 zou het nu nog prima doen als de debiel die ons het water in reed niet had bestaan (in 2014 total loss). Nadat we weer een nieuwe "kleinere" auto zijn gaan zoeken heb ikzelf alle auto's in die categorie naast elkaar gezet. Mijn conclusie was toen dat de Yaris het veiligst, grootst en goedkoopst was, ook de onderdelen zijn erg goedkoop (als je ze al nodig hebt)
Achterin heb je voor deze categorie best veel ruimte (ik zit met mijn 1.87 achterin beter in de Yaris qua ruimte dan in onze Volvo V60)
En naar mijn mening zien ze er ook niet slecht uit en wij vinden ze, zelfs de 1.0, nog best pittig.
Hoe zat het met roest, geen krokante wielkuipen etc. na 13 jaar Yaris? Vooral de 2e generatie (van de 1.8 T-sport) scheen daar wat last van te hebben, is zelfs een terugroepactie voor geweest meen ik.
Onze Toyota Yaris is nooit wat mis mee geweest, buiten de gebruikelijke APK-keuringen is hij nooit bij de garage geweest. Er kan ook weinig kapot in vergelijking met nieuwe auto's en alle elektrische toevoegingen.Anoniem: 654400 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:10:
[...]
Nice![]()
Hoe zat het met roest, geen krokante wielkuipen etc. na 13 jaar Yaris? Vooral de 2e generatie (van de 1.8 T-sport) scheen daar wat last van te hebben, is zelfs een terugroepactie voor geweest meen ik.
Roest is geen issue, in ieder geval niet bij de wielkasten. Die van ons heeft wel wat roest omdat hij een tik van achter heeft gehad helaas.Anoniem: 654400 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:10:
[...]
Nice![]()
Dus bij deze Yarissen betekent roest dat je schade hebt gehad.
Die van ons krijgt nu weer wat onderhoud na een periode van bijna 70.000km zonder onderhoud. Zit nu op 230.000km
Goedkoper auto rijden kan denk ik niet.
Ook nog distr ketting.
Het enige wat stuk gaat zijn penbobines a 30 euro die je zelf kunt vervangen in 5 minuten. Maar je kunt er gewoon mee doorrijden als je dat hebt.
En koplampen worden vaak dof wat apk afkeur is, wat dan opgepolijst kan worden
[ Voor 4% gewijzigd door !null op 11-09-2016 14:27 ]
Dan is er wat mis. De constantstroom voor geheugen in de radio is erg laag en het duurt enorm lang voor die de accu "leegtrekt".Paul Henst schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:06:
Hallowa, ik probeer nu al een tijdje een radio in m'n starlet van 1990 te bouwen (p8) maar als m'n auto uit staat, kan mijn radio gewoon aan, met als gevolg dat mijn accu keer op keer leeggetrokken werd. Ook als de radio uit staat, en heb 2 radio's geprobeerd. Nu ben ik eens bij de bekabeling gaan kijken en de contactstroom en constantstroom blijken gesplitst te worden van dezelfde kabel, graag wil ik toch een contact stroom kabel leggen, maar ik krijg nergens gevonden waar die kabel vandaan moet lopen, zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Eh een autoradio krijgt een dubbele voeding, 1 voor het geheugen inderdaad en 1 voor het daadwerkelijke aan en uit zetten van het ding. De laatste zit meestal op de geschakelde + echter bij hem dus niet. Soms kan je het met je verloopje zelf om schakelen (bijv. Mijn Colt heeft in de stekkers zowel een geschakelde als een vaste + zitten).OgWok schreef op maandag 12 september 2016 @ 07:52:
[...]
Dan is er wat mis. De constantstroom voor geheugen in de radio is erg laag en het duurt enorm lang voor die de accu "leegtrekt".
Kan echter ook zijn dat je een zekering kan omprikken zodat je accessoires geschakeld zijn ipv constant. Wat doet je sigarettenaansteker? Heeft die ook spanning als het contact af staat?
Heeft een Yaris altijd een distributieketting? Onze Corolla 1.9 D4-D uit 2002 had volgens mij wel een riem. Apart.!null schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:25:
[...]
Roest is geen issue, in ieder geval niet bij de wielkasten. Die van ons heeft wel wat roest omdat hij een tik van achter heeft gehad helaas.
Dus bij deze Yarissen betekent roest dat je schade hebt gehad.
Die van ons krijgt nu weer wat onderhoud na een periode van bijna 70.000km zonder onderhoud. Zit nu op 230.000km
Goedkoper auto rijden kan denk ik niet.
Ook nog distr ketting.
Het enige wat stuk gaat zijn penbobines a 30 euro die je zelf kunt vervangen in 5 minuten. Maar je kunt er gewoon mee doorrijden als je dat hebt.
En koplampen worden vaak dof wat apk afkeur is, wat dan opgepolijst kan worden
Ik weet niet hoe het met de diesels zit.Anoniem: 654400 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:43:
[...]
Heeft een Yaris altijd een distributieketting? Onze Corolla 1.9 D4-D uit 2002 had volgens mij wel een riem. Apart.
Maar ieder Toyota benzine VVTi blok, dus eigenlijk ieder benzine blok sinds 1999 heeft een distributieketting.
Het doet de onderhoudskosten nog verder dalen.
In jaren 80 en 90 hadden de benzine blokken wel een riem, maar dan met non-interference systeem zodat het niet erg was als hij knapte. Geen motorschade. Ook gewoon op sportieve motoren.
[ Voor 17% gewijzigd door !null op 14-09-2016 11:26 ]
Mijn Lexus VVTi blok uit 1999 heeft nog gewoon een riem hoor!null schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:25:
[...]
Ik weet niet hoe het met de diesels zit.
Maar ieder Toyota benzine VVTi blok, dus eigenlijk ieder benzine blok sinds 1999 heeft een distributieketting.
Ik zei toch Toyota blokMetalfreak schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:26:
[...]
Mijn Lexus VVTi blok uit 1999 heeft nog gewoon een riem hoor
Er zijn volgens mij ook wel wat grotere motoren met vvti die rond die tijd ook nog geen ketting hadden.
Typisch gaat dat om bestaande motoren die later voorzien zijn van VVTI.
Maar in 1999 stonden er een hoop nieuwe Toyota's in de showroom, allemaal nieuwe modellen met nieuwe motoren, zeer weinig hergebruik. Allemaal nieuwe VVTI motoren met ketting.
[ Voor 44% gewijzigd door !null op 14-09-2016 11:31 ]
Nice! Zo kennen we Toyota!null schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:25:
[...]
Ik weet niet hoe het met de diesels zit.
In jaren 80 en 90 hadden de benzine blokken wel een riem, maar dan met non-interference systeem zodat het niet erg was als hij knapte. Geen motorschade. Ook gewoon op sportieve motoren.
Ik dacht dat het de keuze tussen Yaris en YRV makkelijker zou maken, maar die laatste heeft ook een ketting, blijkt.
Welke motorisering enzo vergelijk je?Anoniem: 654400 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:58:
[...]
Nice! Zo kennen we Toyota
Ik dacht dat het de keuze tussen Yaris en YRV makkelijker zou maken, maar die laatste heeft ook een ketting, blijkt.
Heb je het over 2000 tot 2005?
Ik denk dat die 1.3 er wel heel erg op lijkt. Maar als die geen variabele timing heeft zou ik voor de Yaris gaan, want die zal dan zuiniger zijn.
Maar de YRV is denk ik iets ruimer dan de Yaris? Wellicht is de YRV beter vergelijkbaar met de Honda Jazz qua maten?
De Honda Jazz is wel wat ruimer dan de Yaris in ieder geval. Maar ik moet zeggen, wij gaan gewoon met het hele gezin in de Yaris, en dan nog (handig inklapbare) kinderwagen achterin en dat gaat ook wel. En dat met 18 eu wegenbelasting in de maand (de allersimpelste versie)
De YRV Turbo is een ander verhaal. Die zal ook sneller zijn dan de Yaris T-sport denk ik.
Ik ben in ieder geval erg tevreden over het eerste type Yaris. Onderhoudskosten liggen lager dan 2ct de km
Ik vergelijk de ca. 2001-2005 Toyota Yaris 1.5 VVTi T-sport (106 pk, 5-deurs) met de ca. 2002-2005 Daihatsu YRV Turbo. De Daihatsu is rechtdoor sneller, maar ik denk dat de Yaris lekkerder stuurt.!null schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:23:
[...]
Welke motorisering enzo vergelijk je?
Heb je het over 2000 tot 2005?
Ik denk dat die 1.3 er wel heel erg op lijkt. Maar als die geen variabele timing heeft zou ik voor de Yaris gaan, want die zal dan zuiniger zijn.
Maar de YRV is denk ik iets ruimer dan de Yaris? Wellicht is de YRV beter vergelijkbaar met de Honda Jazz qua maten?
De Honda Jazz is wel wat ruimer dan de Yaris in ieder geval. Maar ik moet zeggen, wij gaan gewoon met het hele gezin in de Yaris, en dan nog (handig inklapbare) kinderwagen achterin en dat gaat ook wel. En dat met 18 eu wegenbelasting in de maand (de allersimpelste versie)
De YRV Turbo is een ander verhaal. Die zal ook sneller zijn dan de Yaris T-sport denk ik.
Ik ben in ieder geval erg tevreden over het eerste type Yaris. Onderhoudskosten liggen lager dan 2ct de kmEn dat is incl onverwachte dingetjes.
Ik ga de auto vooral gebruiken om mijn kinderen naar de opvang te brengen, en wellicht af en toe een ritje hier en daar. Ik houd erg van een beetje sportieve auto's, ik rijd niet hard maar wel sportief. Er moeten dus wel 2 autostoeltjes achterin passen. Als het goed is, hebben beide modellen een verschuifbare achterbank, dus dat zou goed moeten komen.
YRV is idd een stukje groter, maar wel lichter (902 kg vs. 925 kg). Interieur, robuustheid en bouwkwaliteit van de Yaris zal een slag beter zijn vermoed ik.
Ik heb eerder een Suzuki Ignis Sport gehad (1.5je met 109 pk bij 910 kg ofzo, lijkt op de Yaris), die heb je niet als 5-deurs en vond ik achterin best krap. 5 deuren is een must. Anders zou ik proberen om de zeer zeldzame Yaris T-sport turbo (1.5 met 150 pk) te importeren, dan heb je echt iets bijzonders en bijzonder leuks. Een gewone Yaris T-sport zou ik misschien laten chiptunen. Die 10 pk extra voel je wel op een gewicht van iets meer dan 900 kg.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 654400 op 14-09-2016 13:37 ]
Ok dan is het een iets ander verhaal. De YRV turbo zal ook wel goed zijn maar zal toch wat meer risico zijn op hogere kosten.
Je zou ook nog naar de Yaris 1.3 kunnen kijken. Is exact dezelfde motor, alleen 200cc minder en dus ook wat pk-tjes minder. Maar nog steeds een relatief vlotte auto. En wat vaker in 5 deurs te vinden.
Ik vind de Yaris overigens wel goed rijden in de bochten, het is gewoon voorspelbaar en genoeg feedback (al zal de feedback altijd beter zijn in een echte sportwagen)
Er is overigens ook meer dan genoeg aan te passen aan de Yaris, van superchargers tot LSD's, dus ook genoeg om het onderstel te tweaken. Maarja, is dat nodig naar de kinderopvang?
Bij ons passen de maxi-cosi en kinderstoeltje achterin. Ook terwijl ik vrij lang ben en de stoel dus ver naar achteren heb, maar dan moet de maxi-cosi achter mij. Die kinderstoel is echt een van de grootste en lompste, dus gaat dan niet achter mij. Maar straks kan onze oudste gewoon in zo'n veel simpeler stoel verhoger / zitje ding, dat scheelt even 20cm ofzo.
Dus zeg maar, de combinatie van stoel ver naar achter en de lompste grootste kinderstoel die er is, zal niet lekker werken. De rest werkt wel.
We hebben ook al meerdere malen met 5 volwassen erin gezeten van allemaal boven de 1m80, dat gaat ook gewoon met prima zithouding.
De monteur gooit het nu op een defecte ECU. En dat grapje kost meteen 1000 euro.
Dus dat wordt afscheid nemen van de Yaris want dat ga ik er niet meer aan uitgeven.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik snap dat je geen 1000 euro wil uitgeven maar de auto met gebreken verkopen zul je misschien wel hetzelfde verliezen.
Voorbeeld: http://www.ebay.co.uk/bhp/toyota-yaris-ecu
[ Voor 15% gewijzigd door !null op 18-09-2016 20:09 ]
Nu is er iemand die handig is met sleutelen en de auto voor 1500 wil overnemen. Krijgt hij het gefixed met een uurtje of 10 zoeken en proberen plus minimaal 200 euro aan materiaal dan kan hij leuke winst maken. Maar hij zit wel met het risico.
Ik kan altijd wel 500 euro korting bedingen op een nieuwe occasion en dan heb ik in totaal 2000 ervoor 'terug gekregen'. Loop ik weinig risico en lever minimaal in qua opbrengst. Lijkt mij win win.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik heb een Toyota yaris verso uit 2001 (pre-facelift). Dat is waarschijnlijk ook een 5+7 aansluiting neem ik aan? Weet iemand dat? Anders moet ik 'm toch maar eens een keer open gaan maken.ThinkPadd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:30:
[...]
De aansluiting in een P1 is de oudere 5+7 variant en past dus niet rechtstreeks. Maar er zijn wel verloopjes voor lijkt het http://www.ycarlink.com/p...-7-converter-YT-TYSB-.htm Maar geen idee of je het spul op die manier aan elkaar kunt knopen, aansluiten op eigen risicoDe connectoren lijken wel allebei dezelfde signalen te voeren, alleen een kwestie van een andere connector en pinbezetting dus eigenlijk.
Edit: De WT-USB unit is ook gewoon met die oudere 5+7 aansluiting te koop: http://www.amazon.com/Ada...e-Connector/dp/B0188RXZGC
Kan op eBay alleen de 3.5mm variant (zonder USB) vinden.
Overigens, ik heb hem pas en ben er erg blij mee! Het is strikt genomen mijn tweede auto, maar de trabant (2 takt!) is meer een hobby . Rijdt lekker, zit best wel vaart in (1.5) en erg ruim. Mooie auto om mee te beginnen. Zat een ABS storing in maar is opgelost door het schoonmaken van de sensoren. Was al jaren zo en is er meerdere keren naar de garage voor geweest, advies was op een gegeven moment de abs zekering eruit halen omdat het remmen met continu abs ingreep als vrij hinderlijk werd ervaren.
Merk dat als ik hem in z'n achteruit zet een licht knarsend geluid te horen is (tanden poetsen) , en er best wel een beetje kracht gezet moet worden. Koppelingsplaat misschien ? Of ben ik gewoon niets gewend? Merk verder geen symptomen daarvan, en ik kan er verder prima mee leven.
[ Voor 4% gewijzigd door silverball op 19-09-2016 14:20 . Reden: Toevoeging over abs ]
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89
Ja prima, want met 1800 eu verkopen met gebreken zonder daar iets over te zeggen lijkt me dat je daar wel eens een telefoontje over terug kan verwachten.Phusebox schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:20:
Inruil wilden ze er 1800 voor geven (zonder dat ik iets over het gebreken gezegd). Particulier verkopen zou denk ik ca. 2250 opleveren, mits gerepareerd.
Nu is er iemand die handig is met sleutelen en de auto voor 1500 wil overnemen. Krijgt hij het gefixed met een uurtje of 10 zoeken en proberen plus minimaal 200 euro aan materiaal dan kan hij leuke winst maken. Maar hij zit wel met het risico.
Ik kan altijd wel 500 euro korting bedingen op een nieuwe occasion en dan heb ik in totaal 2000 ervoor 'terug gekregen'. Loop ik weinig risico en lever minimaal in qua opbrengst. Lijkt mij win win.
Ik verwacht een 5+7 stekker, maar voor de zekerheid zou ik gewoon even kijken. De radio heb je er vrij snel uit.silverball schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:15:
[...]
Ik heb een Toyota yaris verso uit 2001 (pre-facelift). Dat is waarschijnlijk ook een 5+7 aansluiting neem ik aan? Weet iemand dat? Anders moet ik 'm toch maar eens een keer open gaan maken.
Kan het hier wel gaan uitleggen, maar op YouTube staan wel filmpjes die het precies laten zien.
Volgens mij is dit normaal, ik heb het bij onze XP9 bijna altijd als ik hem in de achteruit zet, hij doet dan "kggggggt". Ik sta dan gewoon stil zonder gas te geven, dus zou niet weten wat ik er aan kan doen. Met onze vorige P1 (zelfde als jouw Verso dus eigenlijk) had ik dat knarsen volgens mij ook al en ging hij ook moeilijk in de achteruit. Een beetje gas geven (zodat het motorblok wat kantelt) hielp vaak wel om hem in de achteruit te krijgen.Merk dat als ik hem in z'n achteruit zet een licht knarsend geluid te horen is (tanden poetsen) , en er best wel een beetje kracht gezet moet worden. Koppelingsplaat misschien ? Of ben ik gewoon niets gewend? Merk verder geen symptomen daarvan, en ik kan er verder prima mee leven.
Zo te zien ben ik niet de enige: https://www.google.nl/?gw...nding+site:yarisworld.com
Gisteren teruggekomen van vakantie en de XP9 heeft zich prima gehouden. De climate control was heerlijk in Kroatië.
Heb alleen wel wat geluidjes ontdekt. Zo hoor ik een raar geluid als ik bijv. in de 5 flink gas/plankgas geef als ik heuvelop rijd (dus de motor flink belast). Laat ik het gas weer een beetje los dan is het weer weg. Volgens Yarisworld.com zou dit de pakking tussen de uitlaatdelen vooraan kunnen zijn (ronde, donutvormige afdichtring). Ik ga dit binnenkort nog even controleren als ik tijd heb.
Verder heb ik nog een tikkend metaalachtig geluid, het klinkt hetzelfde als wanneer je thuis tikkende verwarmingsbuizen hebt. Bij 130km/h hoor ik af en toe zo'n tikje. Ik dacht eerst aan een hitteschild en het schild achteraan de auto zat idd nog maar op één punt vast ipv twee (bevestigingspunt doorgerot). Vastgezet met een tierip, schild kan niet meer bewegen. Het geluid is er helaas nog steeds, en komt ook niet van achteren maar van voren (thv achter dashboard/bij pedalen). Het is een geluid alsof je zachtjes met een schroevendraaier tegen zo'n hitteschild tikt.
Wellicht dat er aan de voorkant ook nog ergens een hitteschild zit, moet ik nog even bekijken. Het lijkt gerelateerd aan wind te zijn, niet aan hobbels op de weg, toerental van de motor ofzo. Wellicht dat er in de wind iets kan bewegen. Op lage snelheden is het er niet, maar op een snelweg met 120-130km/h met veel windstoten hoorde ik het vaker heb ik het idee. Al was het er op een spiegelgladde snelweg met weinig wind ook wel
Verder blijven de parkeersensoren achter soms constant piepen tijdens achteruit rijden, ook als er niks achter de auto staat. Ik zal eens kijken of ik kan vinden waar de draadjes van de sensoren heen lopen en waar de aansturingsmodule zit. Wellicht is er één van de sensoren (4 stk.) slecht aan het worden. Had ze al schoongemaakt met een doek, maar ze waren niet echt vies en dit heeft dan ook niet geholpen.
[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 26-09-2016 11:44 ]
sorry voor late reactie, maar nee, sigarettenaansteker heeft geen spanning als het contact af staat, lampen kan ik wel aanzetten, maar dat is alles wat ik kan als er geen sleutel in zit.GoldenSample schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:39:
[...]
Eh een autoradio krijgt een dubbele voeding, 1 voor het geheugen inderdaad en 1 voor het daadwerkelijke aan en uit zetten van het ding. De laatste zit meestal op de geschakelde + echter bij hem dus niet. Soms kan je het met je verloopje zelf om schakelen (bijv. Mijn Colt heeft in de stekkers zowel een geschakelde als een vaste + zitten).
Kan echter ook zijn dat je een zekering kan omprikken zodat je accessoires geschakeld zijn ipv constant. Wat doet je sigarettenaansteker? Heeft die ook spanning als het contact af staat?
Anoniem: 398486
Een MR2 Roadster met nog geen 80.000 km kan geen € 800 kosten, dat zijn een bende onderdelen alleen al waard, dus ik vermoed dat je € 8000 bedoeld. Dat is op zich een lage prijs, dat is meestal wat men geeft voor de versies met >100.000 km, dus wees op de hoede voor technische issues.
- is het dak goed onderhouden?
- is de pre-cat eruit gehaald (om problemen te vermijden) ?
- olieverbruik moet nihil zijn, als deze bijgevuld moet worden voordat je onderhoud moet doen, scheelt er iets (bekend probleem met cylinder bus lagers of zoiets herinner ik me)
En de typische dingen als je een auto koopt.
Mijn persoonlijke mening, nadat je een 206cc noemt: een MR2 is wel een mid-engine sportwagen met achterwielaandrijving, dus de wagen is hard afgeveerd, niet al te comfortabel, zeer direct en onvergevend voor een onervaren en onbetrokken bestuurder. Onderdelen zijn niet goedkoop en bezuinigen gaat op banden, remmen en olie gaat je problemen opleveren als je hem niet als een bejaarde persoon rijd.
Koop deze niet "omdat ie cabrio is", maar omdat je een mid-engine sportwagen wilt. Anders kijk je beter naar een Audi TT van diezelfde tijd of een Volkswagen Eos.
Daarnaast een wtf moment met Toyota Nederland. Voor aanschaf bij Toyota nagevraagd of het een importauto was. Nee, was het antwoord.
Nu, 3 jaar later komen ze er achter dat het toch een importauto is (nieuw geïmporteerd). Is er hier iemand die een idee heeft wat dat scheelt op de restwaarde?
Geen (als je het aan mij vraagt).PaT schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 07:59:
Daarnaast een wtf moment met Toyota Nederland. Voor aanschaf bij Toyota nagevraagd of het een importauto was. Nee, was het antwoord.
Nu, 3 jaar later komen ze er achter dat het toch een importauto is (nieuw geïmporteerd). Is er hier iemand die een idee heeft wat dat scheelt op de restwaarde?
Alle Aurissen worden in Engeland in elkaar geschroefd. De ene wordt op transport gezet naar Nederland, de andere naar Duitsland (of een ander land). Vervolgens wordt die auto van daaruit weer naar Nederland getransporteerd.
Waarom zou er dan een verschil in waarde tussen de auto's zitten? Beide zijn nieuw en beide zijn in dezelfde fabriek in elkaar gezet. Ik zie het verschil niet, afgezien van een paar extra uurtjes op een trailer staan.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Sommige wagens komen misschien uit Japan (mijn vorige Corolla Sedan bv.) in plaats van uit Europa, maar waar hij ingevoerd is, is vaak toch "in de buurt". Het is enkel een probleem als ie in het Verenigd Koninkrijk is ingevoerd, maar dat heb je snel door als je instapt
Er zijn wel verschillen in sommige optielijsten. Zo was er een verschil welke MR2 Roadster "Refresh" een LSD hadden, afhankelijk van welk land. Ook sommige interieurs zijn door de ene importeur en de andere niet mogelijk geweest. Maar het kan dus ook voordelig zijn.t
[ Voor 79% gewijzigd door Phuncz op 30-10-2016 12:52 ]
Nee 800£Phuncz schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 07:51:
Het ligt eraan hoe snel jij het kan open doen, want het is geen elektrisch dakDit kan je proberen tijdens het rijden maar dat raad ik niet aan, doe het toch maar best bij stilstand.
Een MR2 Roadster met nog geen 80.000 km kan geen € 800 kosten, dat zijn een bende onderdelen alleen al waard, dus ik vermoed dat je € 8000 bedoeld. Dat is op zich een lage prijs, dat is meestal wat men geeft voor de versies met >100.000 km, dus wees op de hoede voor technische issues.
- is het dak goed onderhouden?
- is de pre-cat eruit gehaald (om problemen te vermijden) ?
- olieverbruik moet nihil zijn, als deze bijgevuld moet worden voordat je onderhoud moet doen, scheelt er iets (bekend probleem met cylinder bus lagers of zoiets herinner ik me)
En de typische dingen als je een auto koopt.
Mijn persoonlijke mening, nadat je een 206cc noemt: een MR2 is wel een mid-engine sportwagen met achterwielaandrijving, dus de wagen is hard afgeveerd, niet al te comfortabel, zeer direct en onvergevend voor een onervaren en onbetrokken bestuurder. Onderdelen zijn niet goedkoop en bezuinigen gaat op banden, remmen en olie gaat je problemen opleveren als je hem niet als een bejaarde persoon rijd.
Koop deze niet "omdat ie cabrio is", maar omdat je een mid-engine sportwagen wilt. Anders kijk je beter naar een Audi TT van diezelfde tijd of een Volkswagen Eos.
Goedkoopste is 695 met 136dm: link;
http://www.autotrader.co....ed/advert/201610289217323
Of 990£ voor 2002 versie met 115xxx dm:
http://www.autotrader.co....ed/advert/201609298257053
Zag op YouTube dat het dak wel elektrisch is...
Ik heb zelf ook een 91-93 mx5 gehad
Dak zag er goed uit en apk tot oct 2017
Audi TT (bj 2000) met 178xxx dm begint bij 1295£
Een 2006 EOs met 106xxx dm is 2295
Owja en hier moet je als behaarde rond rijden dus auto's zijn standaard meer onderhouden. Tuning of dingen aanpassen mag echt niet
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 30-10-2016 16:58 ]
Mjah, UK-prijzen zijn niet direct met het Nederlands prijsverloop te vergelijken, toch blijft 800 GBP erg weinig voor een auto die vijftien jaar geleden nieuw 18.000 GBP kostte.Anoniem: 398486 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:33:
[...]
Nee 800£
Goedkoopste is 695 met 136dm: link;
http://www.autotrader.co....ed/advert/201610289217323
Of 990£ voor 2002 versie met 115xxx dm:
http://www.autotrader.co....ed/advert/201609298257053
Zag op YouTube dat het dak wel elektrisch is...
Ik heb zelf ook een 91-93 mx5 gehad
De MR2 is nooit (en nergens) met een elektrisch dak geleverd, misschien heeft iemand het achteraf ingebouwd?
Ik zou de MX5 ongeveer halverwege tussen de 206 CC en de '00 MR2 plaatsen, die laatste is dus nog een stukje puurder/meer plezier/minder praktisch.
Maar ik woon dan ook in de UKBacchus schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:06:
[...]
Mjah, UK-prijzen zijn niet direct met het Nederlands prijsverloop te vergelijken, toch blijft 800 GBP erg weinig voor een auto die vijftien jaar geleden nieuw 18.000 GBP kostte.
De MR2 is nooit (en nergens) met een elektrisch dak geleverd, misschien heeft iemand het achteraf ingebouwd?
Ik zou de MX5 ongeveer halverwege tussen de 206 CC en de '00 MR2 plaatsen, die laatste is dus nog een stukje puurder/meer plezier/minder praktisch.
Maar wat ik kan zien is dat die auto onder de 1000£ makkelijk te krijgen is
Praktisch maakt weinig uit, we hebben ook nog een 2003 Mazda 6 (die overigens maar £350 heeft gekost)
Huh? Tuning mag niet in de UK? Er zijn hele forums mee volgeschreven, en ik krijg nou niet het idee dat getunede auto's daar lastiger op de weg te krijgen zijn dan hier.Anoniem: 398486 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:33:
[...]
....
Owja en hier moet je als behaarde rond rijden dus auto's zijn standaard meer onderhouden. Tuning of dingen aanpassen mag echt niet
MR2 roadster:

Elke kleine aanpassing moet je officieel doorgeven aan de verzekering. Wordt je door de politie gecontroleerd met een verzekering voor standaard auto terwijl hij niet standaard is heb je een probleem.decipherer schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:17:
[...]
Huh? Tuning mag niet in de UK? Er zijn hele forums mee volgeschreven, en ik krijg nou niet het idee dat getunede auto's daar lastiger op de weg te krijgen zijn dan hier.
MR2 roadster:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het verlagen van een auto en andere velgen wordt al gezien als tuning.
sterker nog.. zelfs als je een sticker hebt die er standaard niet op zat moetje dit doorgeven aan de verzekering en kan je policy zo een paar 100 £ de lucht in gaan.
Het mag wel van DVLA maar de verzekeringen die willen het niet en als ze het doen ga je zo paar 1000 per jaar aan verzekering betalen.
Een standaard mr2 zonder aanpassingen als tweede auto was ongeveer 1300£ per jaar.
Toen ik dezelfde quote deed met aangepaste velgen en bumpers kwam ik op 10000£ per jaar uit.
Zelfs hetchippen van een auto mag niet zonder dit door te geven...
Zie hier: http://www.mirror.co.uk/m...ol&0p19G=c&service=tablet
En hier: https://www.uswitch.com/c...ou-must-do-to-stay-legal/
En hier: http://www.civiclife.net/...difications-not-declared/
En uiteraard hier: http://www.moneysupermark...ons-car-insurance-prices/
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 31-10-2016 20:44 ]
Zo levensgevaarlijk is ie trouwens niet met rijden, de grens ligt nogal ver weg, dus zolang je je niet als een totale idioot gaat gedragen (wat je trouwens wel gaat doen) zal er wel weinig gebeuren.
Dak is trouwens zo handmatig als iets en kan vanuit de bestuurdersstoel bediend worden, maar dat hangt ook een beetje van je lengte en lenigheid af.
Tijdens het rijden zou ik niet boven de 10km/u proberen of buiten een leeg parkeerterrein, maar voor een stoplicht moet het prima kunnen, het duurt minder dan 30 seconden.
Houd er wel rekening mee dat het ding totaal nutteloos is, er past werkelijk waar niks in.
leeg
En inderdaad, ze zijn rete goedkoop. Nou kan het nog steeds niet veel soeps zijn onder de 1000 euro maar goed. Als je het dubbele betaald is het ook niet veel.
Ik zou opteren voor eentje van 2002 ofzo, omdat de eerste jaren een productiefout hadden in het blok. Is veelal gerepareerd onder garantie, maar als je er eentje hebt die het niet heeft brengt het risico's met zich mee.
Ik vind de zeer lage prijzen interessant genoeg om er eens eentje op te halen als scheurijzer voor op het circuit. Ik zit namelijk nog met m'n oude MR2, van het type eerste generatie. Techniek blijft gewoon werken, ook na 30 jaar. Maar steeds weer bij moeten houden vanwege roest, en eigenlijk ook gewoon binnen moeten zetten. (Dat doe je natuurlijk sowieso met een nette, maar dat is die van mij al niet meer)
Dus ja, weer wat laswerk laten doen en weer verder? Eigenlijk denk ik ja, want het blijft echt een geweldige auto. Maarja, als je voor weinig (okee, wel iets meer dan 1000 euro ga ik vanuit) een nieuw type hebt. Die is ook zeer licht opgebouwd, zelfs nog lichter en iets meer pk. Geen omkijken naar, gewoon zonder schuldgevoel buiten in de regen parkeren.
Keuzes keuzes
Bijna alle auto's zijn hier goedkoop tegenover Nederland. De verzekeringen daar in tegen ....!null schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:29:
Ja ik had die absurd lage prijzen van die MR2's al gezien, dat was zo ongeveer het eerste wat ik ging checken na die discussie over hoe duur verzekeringen zijn in de UK.
En inderdaad, ze zijn rete goedkoop. Nou kan het nog steeds niet veel soeps zijn onder de 1000 euro maar goed. Als je het dubbele betaald is het ook niet veel.
Ik zou opteren voor eentje van 2002 ofzo, omdat de eerste jaren een productiefout hadden in het blok. Is veelal gerepareerd onder garantie, maar als je er eentje hebt die het niet heeft brengt het risico's met zich mee.
Ik vind de zeer lage prijzen interessant genoeg om er eens eentje op te halen als scheurijzer voor op het circuit. Ik zit namelijk nog met m'n oude MR2, van het type eerste generatie. Techniek blijft gewoon werken, ook na 30 jaar. Maar steeds weer bij moeten houden vanwege roest, en eigenlijk ook gewoon binnen moeten zetten. (Dat doe je natuurlijk sowieso met een nette, maar dat is die van mij al niet meer)
Dus ja, weer wat laswerk laten doen en weer verder? Eigenlijk denk ik ja, want het blijft echt een geweldige auto. Maarja, als je voor weinig (okee, wel iets meer dan 1000 euro ga ik vanuit) een nieuw type hebt. Die is ook zeer licht opgebouwd, zelfs nog lichter en iets meer pk. Geen omkijken naar, gewoon zonder schuldgevoel buiten in de regen parkeren.
Keuzes keuzes
Voor een pure circuit-wagen zou ik eerder een W20 (-Turbo) kiezen, een W30 is veel te mooi om over de bergweggetjes te scheuren. Zeker op de afdeling "vermogen" doet die W20 het goed en potentieel heel goed.!null schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:29:
Als we de turbo W2 buiten beschouwing laten, dan scheelt het allemaal zeer weinig. Alleen een latere W2 met 175pk of de Beams motor zal op hogere snelheid wat weglopen.Bacchus schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:47:
[...]
Voor een pure circuit-wagen zou ik eerder een W20 (-Turbo) kiezen, een W30 is veel te mooi om over de bergweggetjes te scheuren. Zeker op de afdeling "vermogen" doet die W20 het goed en potentieel heel goed.
Mijn W1 MR2 gaat ook gewoon in 8 sec naar de 100, dat doen ze vrijwel allemaal, op de W2 Turbo versie na.
De W3 is weer lekker licht, net als de W1.
De Turbo versie is opzich wel interessant, vooral omdat die met beperkte mods zo op de 300pk zit. Maar als je die gaat aanschaffen in de prijsrange van zeg 2000 euro, tja, dat wordt gewoon een ramp. Waar je W3's dus wel zo goedkoop kunt oppikken. Een nette W2 turbo gaat je sowieso meer kosten.
En ook om hem te bezitten, duurdere reparaties e.d., meer mrb enzo.
Ter vergelijking, mijn W1 MR2, is een roestbak, maar motorisch heb ik daar al zeker 8 jaar niks meer aan gedaan, op olie verversen na. Zelfs geen bougie vervangen, blijft lopen als de brandweer. Kosten komen door het laswerk.
Ik zie niet in hoe een W3 te mooi is om langs bergweggetjes te scheuren? Wat bedoel je daarmee?
Misschien dat je sommige auto's te mooi vind om over het circuit te jagen vanwege de risico's om te crashen ok. Maar met een leuke rijdersauto bergweggetjes opzoeken, daar zijn die dingen toch voor gemaakt?