Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 67 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:22
Ik rijd sinds een maand een Toyota Auris uit 2013. Kort nadat ik deze begon te rijden al een opmerking geplaatst in dit forum over trillingen van de auto, ook op glad wegdek bij snelheden van ongeveer 110. Dit is blijkbaar een bekend probleem in de aandrijflijn van deze serie dus ik accepteer dit maar.

Maar er is nog iets! Bij een geleidelijke bocht naar links met snelheden van 80-110 is er een soort schurend geluid te horen, dit is niet constant maar met tussenpozen.. Iemand enig idee wat dit nou weer zou kunnen zijn? De afspraak met de garag is overigens al ingepland voor vanmiddag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik gok een wiellager of (als het voor is) een homokineet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Koerski schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:11:
Ik rijd sinds een maand een Toyota Auris uit 2013. Kort nadat ik deze begon te rijden al een opmerking geplaatst in dit forum over trillingen van de auto, ook op glad wegdek bij snelheden van ongeveer 110. Dit is blijkbaar een bekend probleem in de aandrijflijn van deze serie dus ik accepteer dit maar.
Eerste hybride serie van de Auris (het oude model) trilt niet, ben benieuwd wat ze er aan veranderd hebben..
JeroenH schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:08:
[...]
Zegt die man "nu moet u wel even een half uurtje rijden meneer". Ik: "nee hoor, het is een Prius, die accu wordt wel bijgeladen uit de hybride-accu, ik laat de de auto gewoon een tijdje zo staan, komt wel goed."
Je moet wel het contact aan laten staan wil je de 12 V accu kunnen opladen :)

[ Voor 39% gewijzigd door bouwfraude op 24-06-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 19:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Maasluip schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:38:
[...]

Een Prius (algemeen hybride Toyota/Lexus) is daar wat anders in. De motor wordt gestart door MG1 en dat kan alleen als de auto niet in N staat. De motor uitzetten wordt ook alleen gedaan als de auto niet in N staat.
Technisch gezien is het niet zo'n probleem maar er is gewoon besloten bij Toyota dat als de versnellingsbak in N staat de MG's niet kunnen draaien en dus kan de motor niet starten.
Het zit toch wat anders. Er is namelijk helemaal geen versnellingsbak waarin iets geschakeld wordt. Die hele PSD is niks anders dan een differentieel met een iets andere verhouding. Waar een normaal differentieel de kracht van de benzinemotor 50/50 over het linker en rechter wiel verdeelt, doet de PSD dat in een verhouding van 72/28 over de elekromotoren MG2 en MG1. De draaisnelheid van de benzinemotor (de ICE) is daarmee direct afhankelijk van de snelheden van de kleine MG1 en de grote MG2.

De MG2 zit direct gekoppeld (via een normaal differentieel natuurlijk) aan de wielen. Als de wielen stilstaan, staat MG2 ook stil. Als je MG2 stroom geeft, gaan de wielen draaien. Als je stroom afneemt van MG2, remmen de wielen af, enzovoort.

Als nu de auto stil staat, en de ICE draait, dan moet MG1 dus de andere kant op draaien om deze draaing op te heffen. Deze wekt dan stroom op om de accu te laden of om MG2 aan te sturen om weg te rijden of een willekeurige variatie hierop. Je kan bij stilstaande ICE ook stroom sturen naar MG1 om hem te starten. ( op een hoog toerental zodat vrijwel onmerkbaar gebeurt). Wil je de ICE stoppen, dan sluit je de benzinetoevoer af en brengt de ICE gecontroleerd tot stilstand door het toerental van MG1 te reguleren. En natuurlijk kan dit allemaal ook rijdend. De som "toerental ICE = toerental MG2 - toerental MG1" is gewoon in de hardware vastgelegd. De verhouding tussen de toerentallen is daarbij bepaald door het aantal tanden in de PSD.

Op het moment dat je de N inschakelt, kan dit allemaal niet meer. De N wordt bij dit systeem gesimuleerd door in de inverter beide MG's kort te sluiten. Hierdoor kan er geen spanning ontstaan over hun spoelen, waardoor er geen stroom gaat lopen, waardoor er ook weer geen energie "afgevoerd" kan worden. Op deze manier lopen ze met minimale weerstand vrij rond. Bij een willekeurig ander systeem wordt dit bereikt door de verbinding met de wielen en/of de motor los te koppelen, maar dit systeem heeft helemaal geen koppeling. Dit is de dus de best haalbare simulatie van een traditionele N.

Het nadeel is dan wel dat je dus ook de motor niet meer kan starten. Zou je MG1 alsnog laten draaien zonder iets aan MG2 te doen, dan weet je niet wat er gebeurt. Waarschijnlijk zal de ICE net genoeg weerstand bieden, waardoor MG2 de auto in beweging laat komen. Dit is niet het gedrag dat je van een auto verwacht als ie in de N staat. Stoppen van de ICE zou theoretisch nog wel kunnen door botweg de bezinetoevoer te stoppen, maar dan zal dat afslaan mogelijk schokkerig gaan. Dat doet ie dus pas als de peut op is.

Boven de 68 km/u zou je bij een stilstaande ICE de MG1 zo hard de andere kant op moeten laten draaien dat zijn maximale toerental overschreden wordt. Daarom wordt de ICE boven die snelheid altijd gestart. Hij kan dan wel met een nul-verbruik meedraaien terwijl de auto nog steeds electrisch rijdt, maar je hebt dan wel te maken met de remmende werking van een benzinemotor zonder brandstoftoevoer. Gelukig is de compressie regelbaar zodat je hem kan afstellen op zo min mogelijk pompverliezen. Dit gebeurt sowieso al als je - zeg - 90 km/u constant rijdt op een vlakke snelweg.

Maar ik dwaal af...
Dat de motor niet uit gaat moet een andere reden hebben. Een reden die ik kan verzinnen is dat je de HSD in problemen kunt brengen als je te hard rijdt zonder lopende motor.
Zie boven. De motor gaat niet uit omdat ook het stilzetten door MG1 gecontroleerd wordt. Er zijn ook maar 1 manier om in de N te versnellen: door een flinke afdaling te maken of door gesleept te worden. Dat laatste mag officieel niet, maar kan natuurlijk wel. Als de motor dan niet draait, ga dan niet harder dan 70. Je zal de MG1 niet direct kapot maken, maar je gaat wel over zijn specs heen.

En ja, je kan tijdens een afdaling de N inschakelen voordat je de 68 km/u bereikt hebt. Helpt de zwaartekracht je dan over die snelheid heen, dan jaag je MG1 ook over zijn toeren.

Er is nog een derde manier: het motormanagement foppen om de ICE uitgeschakeld te houden omdat je zelf een dik vet aftermarket 10kWh accupakket hebt ingebouwd. Deze jongens rijden over de 100km/u met een stilstaande ICE. Van de drie exemplaren die ik ken rijden er nog 2 rond. Geen van deze heeft nog problemen met de MG1 gehad. (De derde heeft het pakket terugverkocht aan de leverancier en is LPG gaan rijden en heeft later een Leaf gekocht)

[ Voor 8% gewijzigd door TwOkkie op 24-06-2016 14:12 . Reden: proofreading ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

TwOkkie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:55:
[...]

Het zit toch wat anders. Er is namelijk helemaal geen versnellingsbak waarin iets geschakeld wordt.
Nee, die zit er niet in, maar ik probeer het begrijpelijk te houden en noem de HSD de versnellingsbak.
Zie boven. De motor gaat niet uit omdat ook het stilzetten door MG1 gecontroleerd wordt.
Maar ook dat is hoogstens een technische keuze. Die motor gaat ook uit als je de ontsteking uitschakelt (de methode om elke benzinemotor uit te zetten). Dat je de motor moet starten met de MG1 is inherent aan het HSD principe, dat je hem alleen uit kunt zetten met de MG1 is dat niet.
Overigens vraag ik me af waarom de MG1 dit moet controleren. Het is niet zo dat de motor blijft draaien omdat de MG1 hem ronddraait (dus stroom trekt uit de accu) maar de motor draait door de verbranding van benzine.
Het enige wat ik me dan kan bedenken is het soepel laten stilvallen van de motor: eerst de ontsteking uitzetten en dan de motor "langzaam" laten stilvallen.

Straks eens proberen: wat gebeurt er als je met draaiende motor in N staat en de auto uit zet. Dan zou MG1 niets mogen doen. Maar waarschijnlijk is dat opgelost omdat de auto direkt in P gaat als je op de start/stop knop duwt en MG1 dus wel weer mee mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Maasluip schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:50:
Ik gok een wiellager of (als het voor is) een homokineet.
Dit was het volgens de beste man beiden niet. Hij verwees mij door een afspraak te maken met Toyota zelf (was nu bij een soort Kwik-fit concurrent). Afspraak met toyota voor volgende week donderdag gemaakt, in het systeem staat ook nog de volgende update open: PREVENTIEVE CONTROLE INVERTER SOFTWARE.

Heeft deze nog effect op prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Maasluip schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:04:
Nee, die zit er niet in, maar ik probeer het begrijpelijk te houden en noem de HSD de versnellingsbak.
Hehe.. die noem ik dan weer PSD. HSD is het hele systeem. ;-)

Maar ik triggerde vooral op je stelling dat de MG's niet zouden draaien in N
Maar ook dat is hoogstens een technische keuze. Die motor gaat ook uit als je de ontsteking uitschakelt (de methode om elke benzinemotor uit te zetten). Dat je de motor moet starten met de MG1 is inherent aan het HSD principe, dat je hem alleen uit kunt zetten met de MG1 is dat niet.
Overigens vraag ik me af waarom de MG1 dit moet controleren. Het is niet zo dat de motor blijft draaien omdat de MG1 hem ronddraait (dus stroom trekt uit de accu) maar de motor draait door de verbranding van benzine.
De motor draait op benzine en levert daarbij een bepaald koppel. Als je dit koppel in 1 keer wegneemt, ga je dat voelen. In de N misschien niet zo, maar al rijdend zeker wel. Daarom vangt de MG1 dit af door eenzelfde koppel te genereren terwijl de motor afgeremd wordt tot 0 toeren. Het omgekeerde zie je ook als je met gas los afremt van boven de 70. Rond de 70 zie je heel even wat benzineverbruik op het moment dat de motor stilgezet wordt. Hier wordt ook weer even een krachtenspelletje gespeeld om de boel onmerkbaar te stoppen. Zou je botweg de benzinetoevoer (of de ontsteking dan) afknijpen, dan ga je dat zeker wel voelen.

Of dat in de N niet anders had gekund, is inderdaad een technische keuze. Als de motor draait in de N is dat vrij zinloos, want je kan er toch niks mee. Hooguit boeiend als je bijvoorbeeld de uitlaat wil nakijken en je kent de easter egg voor het afregelen van de motor niet. Parkeerrem erop, even gas geven, hop in de N en hij slaat niet meer af.
Straks eens proberen: wat gebeurt er als je met draaiende motor in N staat en de auto uit zet. Dan zou MG1 niets mogen doen. Maar waarschijnlijk is dat opgelost omdat de auto direkt in P gaat als je op de start/stop knop duwt en MG1 dus wel weer mee mag doen.
Goeie! Ik ben nu ver van mijn auto, anders had ik hem gelijk geprobeerd.. 8)

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 10-09 22:38
Iemand van hier die hier nog gaat kijken ? https://www.facebook.com/events/593500807469445/

Overigens hoor steeds reclame op de radio over een hybride evenement over een week.. Het is weer druk bij de importeur de komende weken :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Maasluip schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:04:

Hoef je niet te proberen, kan ik uit ervaring bevestigen. Zodra je de start/stop knop indrukt, in welke stand van de bak dan ook, staat je auto direct in P.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
PaT schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:17:
[...]

Hoef je niet te proberen, kan ik uit ervaring bevestigen. Zodra je de start/stop knop indrukt, in welke stand van de bak dan ook, staat je auto direct in P.
Dat dus.. Als je de auto uit zet dan zet hij hem altijd in de P..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Koerski schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:48:
[...]
PREVENTIEVE CONTROLE INVERTER SOFTWARE.
Heeft deze nog effect op prestaties?
Ik heb er niks van gemerkt, de Vetos garage heeft hem zelf bij een Louwman dealer langs gebracht.
Althans er staat een Louwman stempeltje in het boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 12-09 09:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y2F9x4OzYe51ZwCv295pGk2p/thumb.png

Daar is hij dan. De 14% modellen beginnen nu wel snel schaars te worden.

TS lease pro (2015) Dark titanium
17" exclusiv velgen
Kunstof kofferbak vloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:28

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Mijn vriendin is momenteel aan het kijken naar een Corolla (rond 2002-2004, 3-deurs model). Zijn er specifieke dingen waar ze nog op moet letten? Naast reguliere service beurten lees ik nergens iets wat speciale aandacht vereist bij die modellen, mede door de distributieketting tov een riem, maar het klinkt allemaal wel erg rooskleurig.
MonkeySandwich schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:34:
[afbeelding]

Daar is hij dan. De 14% modellen beginnen nu wel snel schaars te worden.

TS lease pro (2015) Dark titanium
17" exclusiv velgen
Kunstof kofferbak vloer
Mooie auto, rijdt ook erg fijn (heb de Auris Hybrid ooit een weekendje mogen bemannen als taxi). Het verbaast me dat er nog 14% modellen van te vinden zijn na bijna zes maanden, alsof hij door de meesten over het hoofd wordt gezien :? .

[ Voor 47% gewijzigd door RoofTurkey op 27-06-2016 13:10 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
RoofTurkey schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:08:

Mooie auto, rijdt ook erg fijn (heb de Auris Hybrid ooit een weekendje mogen bemannen als taxi). Het verbaast me dat er nog 14% modellen van te vinden zijn na bijna zes maanden, alsof hij door de meesten over het hoofd wordt gezien :? .
Ik was ook blij verrast dat ze nog te krijgen waren. Gelijk de leaseco gebeld om te vragen of zij er geen probleem mee hebben om een auto met al een half jaar afschrijving aan te nemen maar dat was geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Veel bedrijven verplichten een diesel ivm kilometrage, vandaar dat een Auris Hybrid (benzine) vaak niet mogelijk is.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
MonkeySandwich schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:42:
[...]
Ik was ook blij verrast dat ze nog te krijgen waren. Gelijk de leaseco gebeld om te vragen of zij er geen probleem mee hebben om een auto met al een half jaar afschrijving aan te nemen maar dat was geen issue.
Ik rijdt zelf nu ook een weekje in een Auris TS Lease Pro (ook 14%). Erg fijne auto ik stoor me alleen ontzettend aan de lichtsensor. Als ik 's ochtends vroeg op de snelweg rijdt wordt de verlichting soms wel een paar keer uit en aangezet omdat het bijvoorbeeld iets bewolkt is. 8)7

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Gewoon altijd je lampen aanzetten, stuk verstandiger.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik rij nooit met de lichtsensor aan, gooi de lampen altijd zelf aan. Leuk de dagrijverlichting... maar doe mij maar gewoon dimlicht, dan branden ze achter ook tenminste.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
BastiaanN schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:16:
[...]

Ik rijdt zelf nu ook een weekje in een Auris TS Lease Pro (ook 14%). Erg fijne auto ik stoor me alleen ontzettend aan de lichtsensor. Als ik 's ochtends vroeg op de snelweg rijdt wordt de verlichting soms wel een paar keer uit en aangezet omdat het bijvoorbeeld iets bewolkt is. 8)7
Als ik het goed heb kun je ergens in de setting de gevoeligheid aanpassen, alleen zijn de pictrogrammen en of tekst zo wazig dat je geen idee hebt welke kant je op moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Bij de dealer al met wat settings lopen spelen maar sommige dingen kon ik helemaal niet meer terug vinden zoals de glass of water app en de instelling om de flitspaal plonk uit te zetten. (Nog niet heel veel tijd gehad om met de auto te spelen, vrijdag opgehaald en de rest van het weekend in beslag genomen door mijn vriendin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Glass of water zit onder de internet wereldbol knop rechts onder. De flitspaal zit in de instellingen poi van de navigatie je moet flitspaal poi uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:45
ZeRoC00L schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:58:
Veel bedrijven verplichten een diesel ivm kilometrage, vandaar dat een Auris Hybrid (benzine) vaak niet mogelijk is.
ik vraag mij nog wel eens af wat het omslagpunt tegenwoordig is tussen benzine en diesel :)

Edit, al wat rekentooltjes gevonden. Even kijken hoe betrouwbaar/nauwkeurig die zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Kees_frl op 27-06-2016 19:37 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Kees_frl schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:26:
[...]

ik vraag mij nog wel eens af wat het omslagpunt tegenwoordig is tussen benzine en diesel :)

Edit, al wat rekentooltjes gevonden. Even kijken hoe betrouwbaar/nauwkeurig die zijn.
Bij mij op het werk is het omslagpunt 40000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Mijn vriendin is momenteel aan het kijken naar een Corolla (rond 2002-2004, 3-deurs model). Zijn er specifieke dingen waar ze nog op moet letten? Naast reguliere service beurten lees ik nergens iets wat speciale aandacht vereist bij die modellen, mede door de distributieketting tov een riem, maar het klinkt allemaal wel erg rooskleurig.
Aangezien het een ketting is, zal het wel benzine zijn? Met de e12 diesel erg veel ervaring, niet met de benzine-uitvoering.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
E12 benzine (1.6) zelf 2 jaar gereden, en nu krijgt mijn broertje hem alweer 6 jaar. Dus ding is al 8 jaar "in de familie" nooit echt problemen mee gehad behalve regulier onderhoud. Heeft nu 170k gelopen ofzo? ik kocht hem met net geen 120k dacht ik dus erg veel km rijden we ook niet maar goed.

Vond het echt wel een fijne auto, volgens mij niet echt specifieke aandachtspunten. Gewoon standaard roest etc. en of hij de beurten heeft gehad.

@ hierboven. Als ik automatische sensoren heb op een auto gebruik ik die bijna wel altijd. DRL's voldoen wel voor overdag imho. Maar zodra het donker word of regen of iets dergelijks dan zet ik de lampen wel handmatig aan als ze niet reageren zoals ik wil.

Mijn Yaris heeft geen automatische lampen, maar ook daar rij ik vaak enkel met DRL aan. Zet lampen pas aan als t schemert of slecht weer is. Ben overdag toch wel zichtbaar met mijn knal rode Yaris.. Als je die over t hoofd ziet.. :+

[ Voor 21% gewijzigd door TgR_KILLER op 27-06-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Bullet NL schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:32:
Ik rij nooit met de lichtsensor aan, gooi de lampen altijd zelf aan. Leuk de dagrijverlichting... maar doe mij maar gewoon dimlicht, dan branden ze achter ook tenminste.
Ja, ergens heb je wel gelijk. Maar het zit er op, dus dan wil ik het ook gebruiken :+
Sowieso hebben ze bij de VAG groep meer slimmigheidjes ingebouwd voor de automatische verlichting dan bij Toyota. Bij mijn Skoda was de verlichting bijvoorbeeld ook gekoppeld aan de ruitenwissers. Ruitenwissers aan voor 30 sec = licht aan.

Eigenlijk is zelf aanzetten dan ook net zo makkelijk, nu moet ik elke keer bij mist of regen nadenken...

Máááár bij Toyota de Auris kan je middels een indicator op je dashboard wel zien of je licht aan is. _/-\o_
wortelsoft schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:04:
[...]
Als ik het goed heb kun je ergens in de setting de gevoeligheid aanpassen, alleen zijn de pictrogrammen en of tekst zo wazig dat je geen idee hebt welke kant je op moet.
Ja, klopt. Maar er wordt niet duidelijk uitgelegd wat die "gevoeligheid" nu echt betekend. Moet het dan donkerder zijn voordat de verlichting aangaat of moet er langer een bepaalde lichtsterkte zijn voordat de verlichting omschakeld?

* BastiaanN heeft overigens ook de "reversing beep" uitgezet. God, wat irritant is dat zeg, vooral in combinatie met de parkeersensoren. Dan heb je het idee dat je ergens je Nintendo in de auto hebt laten liggen :P

[ Voor 7% gewijzigd door BastiaanN op 28-06-2016 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
BastiaanN schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 07:34:
[...]
Máááár bij Toyota kan je middels een indicator op je dashboard wel zien of je licht aan is. _/-\o_
Bij mijn Yaris niet :P
Dat was best wel even wennen in het begin. Eerste rit savonds dacht ik op de snelweg mijn lichten aan te doen. Maar pas toen ik in de binnenstad voor een stoplicht stond zag ik op de auto voor me, dat mijn lichten helemaal niet aan waren. Hele stuk alleen met stadslicht gereden omdat ik op de snelweg met alle verlichting daar niet zag of mijn eigen lichten nu aan of uit waren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:28

RoofTurkey

PredatorKalkoen

EWK schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:41:
[...]

Aangezien het een ketting is, zal het wel benzine zijn? Met de e12 diesel erg veel ervaring, niet met de benzine-uitvoering.
Benzine inderdaad, waarschijnlijk de 1.4 of heel misschien de 1.6.
TgR_KILLER schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:19:
[...]

E12 benzine (1.6) zelf 2 jaar gereden, en nu krijgt mijn broertje hem alweer 6 jaar. Dus ding is al 8 jaar "in de familie" nooit echt problemen mee gehad behalve regulier onderhoud. Heeft nu 170k gelopen ofzo? ik kocht hem met net geen 120k dacht ik dus erg veel km rijden we ook niet maar goed.

Vond het echt wel een fijne auto, volgens mij niet echt specifieke aandachtspunten. Gewoon standaard roest etc. en of hij de beurten heeft gehad.
[...]
Goed om te horen, ik denk dat we van het weekend proefritjes gaan maken en misschien al de knoop doorhakken. Zal dan natuurlijk ook even laten weten wat het is geworden :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

Ja, ergens heb je wel gelijk. Maar het zit er op, dus dan wil ik het ook gebruiken :+
Sowieso hebben ze bij de VAG groep meer slimmigheidjes ingebouwd voor de automatische verlichting dan bij Toyota. Bij mijn Skoda was de verlichting bijvoorbeeld ook gekoppeld aan de ruitenwissers. Ruitenwissers aan voor 30 sec = licht aan.

Eigenlijk is zelf aanzetten dan ook net zo makkelijk, nu moet ik elke keer bij mist of regen nadenken...

Máááár bij Toyota de Auris kan je middels een indicator op je dashboard wel zien of je licht aan is. _/-\o_

[...]

Ja, klopt. Maar er wordt niet duidelijk uitgelegd wat die "gevoeligheid" nu echt betekend. Moet het dan donkerder zijn voordat de verlichting aangaat of moet er langer een bepaalde lichtsterkte zijn voordat de verlichting omschakeld?

* BastiaanN heeft overigens ook de "reversing beep" uitgezet. God, wat irritant is dat zeg, vooral in combinatie met de parkeersensoren. Dan heb je het idee dat je ergens je Nintendo in de auto hebt laten liggen :P
Sowieso is de lichtsensor van de Skoda stukken beter dan van de Auris. Als ik hier de Heienoordtunnel inrij, dan ging bij de Skoda de verlichting vrij snel aan. Met de Auris rij ik bijna halverwege voordat de boel ineens aanfloept (en ja, dan staat hij al op zijn gevoeligst ingesteld). Er zit gewoon een flinke vertraging in het aanspringen die ik eigenlijk ongewenst vind.

En bij de Skoda kon je de verlichting inderdaad altijd aan laten staan en dan bij motor uit ging de verlichting ook mee uit. Dat doet mijn Auris dus niet. :( Dan gaat gelijk dat zoemertje af dat je je verlichting vergeet.

En inderdaad, die achteruitrij-bliep. Alsof je fockin een 40-tonner ben die achteruit rijdt :) Nu 1 beschaafd bliepje als je hem in zijn achteruit zet. Daar valt mee te leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
[...]

[...]

It's as clear as mud.

De achteruit rij beep had ik bij de bestelling via website van leasemaatschappij gelijk als speciale wens aangegeven. Na een proefrit was ik daar al klaar mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
@thinkpad : wbt die adapter op de cd wisselaar: is bij jou als je iets aansluit op de minijack het ook zo ontzettend zacht geluid? Ik moet mijn radio op zijn hardst zetten wil ik redelijk volume hebben vanaf mijn telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:14:
[...]

Sowieso is de lichtsensor van de Skoda stukken beter dan van de Auris. Als ik hier de Heienoordtunnel inrij, dan ging bij de Skoda de verlichting vrij snel aan. Met de Auris rij ik bijna halverwege voordat de boel ineens aanfloept (en ja, dan staat hij al op zijn gevoeligst ingesteld). Er zit gewoon een flinke vertraging in het aanspringen die ik eigenlijk ongewenst vind.

En bij de Skoda kon je de verlichting inderdaad altijd aan laten staan en dan bij motor uit ging de verlichting ook mee uit. Dat doet mijn Auris dus niet. :( Dan gaat gelijk dat zoemertje af dat je je verlichting vergeet.

En inderdaad, die achteruitrij-bliep. Alsof je fockin een 40-tonner ben die achteruit rijdt :) Nu 1 beschaafd bliepje als je hem in zijn achteruit zet. Daar valt mee te leven :)
Zo ongeveer een beetje het toppunt van gemakzucht, en 1 keer een schakelaartje omzetten, ho maar, dat is niet meer te harden zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Persoonlijk vind ik dat techniek de mens moet dienen, anders hadden we het wiel ook niet nodig, is toch maar om de last makkelijker te maken. De lichtsensor op mijn iQ werkt vrij goed vind ik, alleen had het slimmer mogen zijn dat het "eerder" aangaat als het regent. Dus stel bijvoorbeeld:
- donker bewolkt maar voldoende helder: geen lichten
- donker bewolkt, maar regent (heeft toch ook regensensor meestal): lichten aan

De regensensor, daar heb ik echter regelmatig discussie mee, maar dan nog is het meer een gemak dan een probleem. Zeker met die buien de laatste tijd, dat constant gewissel van regenval is irritant als je dat manueel moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:41:
[...]

Zo ongeveer een beetje het toppunt van gemakzucht, en 1 keer een schakelaartje omzetten, ho maar, dat is niet meer te harden zeg.
Joh, als je zo redeneert heb je zeker ook nog een tv zonder afstandsbediening? Ik geef alleen maar aan dat andere merken het NOG makkelijker gemaakt hebben. Dan moet je niet gaan ouwehoeren over 'het toppunt van gemakzucht'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
MonkeySandwich schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:42:
[...]
Er zijn afgelopen december 3746 Toyota Auris op naam gezet ipv 700 in een normale maand. Dus ze hadden wat voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Doen alle importeurs einde van afgelopen jaar hoor.. Peugeot, Renault, VW.. en Toyota net zo goed.. Modellen die het komende jaar met nieuwe regels minder interesant zijn gaan massaal op kenteken in december. Die worden nog steeds gewoon als zoete broodjes verkocht. Ze staan immers stil, staan geen KM op, of wat dan ook, dus echt van afschrijving kan je niet spreken.

Moment van kenteken is sowieso een slecht meet punt. 1 van mijn vorige auto's was 1 van de eerste van dat model, op kenteken in aug maar was in april al gemaakt.. stond al 4 maanden klaar in zeebrugge xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:37
Na wat rekenen en afwegingen maken heb ik toch afscheid genomen van de Rolla. Voor het bedrijfje van m'n vriendin hadden we iets nodig met wat meer praktische laadruimte en doordat we steeds meer kilometers maken is een dieseltje een stuk voordeliger. Ik heb 'r ingeruild op deze Caddy (Waarbij ik vooral gevallen ben voor de kleur :P)
tvw
10 jaar nieuwer en voor een busje rijdt het zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Haha 10 jaar nieuwer, maar dat zie je niet aan het ontwerp af :+ komt uit hetzelfde tijdperk.
Wel leuk kleurtje.

Ik vind dat soort bestelbusjes redelijk waardeloos rijden, maar ik reed laatst in zo'n Transit Connect (laatste type) en het viel me alles mee.

Alleen dooie hoek missen blijf ik vervelend vinden.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

TwOkkie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:38:
Ik had laatst nog iemand op bezoek die zo'n 10kWh kit van AEP geplaatst had. Daar rijdt ie alweer een paar jaar mee rond. Hij had zoveel zonnepanelen dat ie het overschot liever in zijn auto stopte dan het terug te leveren. Zijn verbruiksmeter stond op 0.7 over iets van 5000 kilometer.
Dit weekend zag ik hem weer. Heb nu maar even een fotootje gemaakt:Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/yfsvnyvo5/2016_07_03_18_05_37.jpg

Blijkbaar heeft ie intussen toch een keer wat dinosaurussap getankt..

[ Voor 9% gewijzigd door TwOkkie op 05-07-2016 13:09 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mooi!

Maar behoudt je dan nog het originele accupakket erbij? En zoja, zit het dan gewoon parellel aan elkaar aangesloten (lijkt me niet), of zit er een battery to battery charger met mogelijk 1 richting van groot accu pakket naar origineel accu pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42
Ik heb op m'n 2014 Auris de gevoeligheid helemaal "naar links" gezet (geen idee wat dan de stand is) en dan werkt de sensor eigenlijk erg goed. De verlichting gaat eigenlijk altijd aan als ik zelf vind dat ze aan zouden moeten. Daarnaast ook wanneer je onder een viaduct door rijdt en daar meer dan 5 sec over doet.
Waar doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:39
!null schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:11:
Mooi!

Maar behoudt je dan nog het originele accupakket erbij? En zoja, zit het dan gewoon parellel aan elkaar aangesloten (lijkt me niet), of zit er een battery to battery charger met mogelijk 1 richting van groot accu pakket naar origineel accu pakket?
Als het gaat om het systeem waar ik ook serieus naar heb gekeken dan wordt er een extra accupakket van 10-20kWh bijgeplaatst in de ruimte waar het reservewiel ligt (die er dan ook uit moet) en het stuk kofferruimte onder de afdekplaat. Dat accupakket laad je op vanuit het stroomnet. Aan deze accu zit een inverter die de spanning naar de +/- 280V van het originele NiMH-accupakket brengt, en daarmee wordt dit originele pack opgeladen gehouden. De capaciteit (W) van de inverter beperkt de laadstroom, dus bij hogere energievraag uit het accupack kan hij hem niet opgeladen houden, maar bij start/stop stadsverkeer houdt hij het prima bij. Dan rijd je dus altijd elektrisch, tenzij je hard optrekt of de temperatuur van het koelsysteem/motorblok/katalysator te veel zakt, dan zal de Prius de ICE starten.

Het is een aardige hack van het hybridesysteem, met als voordeel dat de ingreep technisch gezien vrij klein is. Het is dan ook vrij eenvoudig weer te verwijderen en in een andere auto te plaatsen. Feitelijk is elektrisch gezien de enige aanpassing aan de auto een laadaansluiting op het originele pack. De auto denkt gewoon dat hij de hele tijd een vol NiMH-pak heeft, en zal het gedrag van het hybridesysteem daarop automatisch aanpassen.

Nadelen zijn een fors extra gewicht achter je achteras (dus bij grotere accupacks hulpveren zeker nodig), de hoge aanschafprijs, het moeten missen van je reservewiel en het inleveren van een aanzienlijk stuk kofferruimte.

Ik zou het heel graag willen, maar kan het financieel niet verantwoorden. Voor de prijs van een 20kWh pack koop je (bijna) een tweedehands Leaf of Ampera.
Ik weet dat de Toyotagarage het bij de Prius 3 uit kan zetten met een computertje die ze aansluiten op de ODB2-poort. Mogelijk is dat ook zelf te doen met zo'n ODB2 bluetooth plug en een smartphone app, geen idee. Google en de Toyotadealer zijn je vrienden :)

Helaas was het bij mijn Prius 2 niet mogelijk, het veld waarin dat aan of uit staat was niet aanwezig :( Ik hoef die piep ook niet. Ik heb geen vrachtwagen...

[ Voor 17% gewijzigd door JeroenH op 05-07-2016 13:41 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wel een beetje zoals ik verwachtte.

Maar boven de 50km/u is dan toch nog steeds op de motor rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
!null schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:42:
Wel een beetje zoals ik verwachtte.

Maar boven de 50km/u is dan toch nog steeds op de motor rijden?
het antwoord daarop heeft twee delen:

Als je de Prius op de EV-stand zet rijd je t/m 48 km/h altijd puur elektrisch, tenzij je hard optrekt of je de originele accu onder een bepaald laadniveau weet te krijgen, maar onafhankelijk van motortemperatuur.

Als de Prius niet op de EV-stand hebt wordt het waziger. Tot ongeveer 65-70 km/h kan de Prius puur elektrisch rijden, maar of hij dat doet of niet is afhankelijk van allerlei factoren die ik ook niet allemal weet. Stand van het gaspedaal, motortemperatuur, laadtoestand van de accu, etc. Boven dergelijke snelheden zal de ICE altijd draaien, maar hoeft wel minder hard te werken omdat de elektromotor wel als een gek zal proberen de accu leeg te maken.

Van de paar mensen die ik weet die iets dergelijks in hun Prius hebben lijkt 1,5-2 L per 100km een normaal verbruik te zijn. Dat zou ik best willen :9

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenH op 05-07-2016 13:50 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ok duidelijk. Dus voor de snelwegkilometers zal het nog steeds helpen, maar wel beperkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Yep, klopt precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
JeroenH schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:48:
Als je de Prius op de EV-stand zet rijd je t/m 48 km/h altijd puur elektrisch, tenzij je hard optrekt of je de originele accu onder een bepaald laadniveau weet te krijgen, maar onafhankelijk van motortemperatuur.
In de gevallen hard optrekken en "lege" accu schakelt de Prius dan ook automatisch EV-modus uit om naar standaard-modus te gaan.
Als de Prius niet op de EV-stand hebt wordt het waziger. Tot ongeveer 65-70 km/h kan de Prius puur elektrisch rijden, maar of hij dat doet of niet is afhankelijk van allerlei factoren die ik ook niet allemal weet. Stand van het gaspedaal, motortemperatuur, laadtoestand van de accu, etc.
Volgens mij valt het wel mee met wazig: Is er een energievraag die niet volledig elektrisch opgelost kan worden, dan start de ICE. Die energievraag kan warmte zijn (motor, katalysator, interieur), kinetisch (acceleratie) of elektrisch (lege tractieaccu, airco of accessoires).
Boven dergelijke snelheden [70 km/u] zal de ICE altijd draaien, maar hoeft wel minder hard te werken omdat de elektromotor wel als een gek zal proberen de accu leeg te maken.
De ICE moet draaien boven die snelheid omdat anders MG1 sneller zou moeten draaien dan waarvoor hij gespecificeerd is. Dat wil niet zeggen dat de ICE ook vermogen moet leveren. Hij kan ook verliesarm (open kleppen) meedraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
The Realone schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:18:
[...]

Ik heb op m'n 2014 Auris de gevoeligheid helemaal "naar links" gezet (geen idee wat dan de stand is) en dan werkt de sensor eigenlijk erg goed. De verlichting gaat eigenlijk altijd aan als ik zelf vind dat ze aan zouden moeten. Daarnaast ook wanneer je onder een viaduct door rijdt en daar meer dan 5 sec over doet.
Ik heb niets veranderd aan de instellingen maar het lijkt er op dat de sensor nu al vanzelf een stuk "natuurlijker" reageert. Volgens de dealer komt dit doordat de sensor zich de eerste kilometers nog moet "inleren"
[...]

Waar doe je dat?
De dealer kan dat voor je doen, of je kunt het zelf als je een Android telefoon hebt en een OBD2 apparaatje dat via bluetooth werkt, ik heb het met deze app gedaan: Prius Tweak, werkt prima voor de auris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Aanvulling op het verhaal van JeroenH:

De NiMH accu gaat er echt uit bij deze variant, want ook die ruimte wordt gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/oolqngzbl/20120323_173430.jpg

(Foto is niet van dit specifieke exemplaar, maar die van de inbouwer. Systeem is hetzelfde)

Verder wordt er al rijdend op hogere snelheden een truukje uitgehaalt met het motormanagement. Wat ik uit het verhaal begreep, worden er fake berichten gestuurd om het te laten denken dat de ICE gestart is en draait. Hoe dit exact werkt, of uberhaupt kan werken, weet ik helaas niet. In ieder geval rijdt ie max 110 km/u zonder dat de ICE draait. MG1 blijkt hier prima tegen te kunnen en ook de oliepomp (die aan de krukas) hoeft blijkbaar niet te draaien om de PSD voldoende gesmeerd te houden.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ja, de originele accu kan idd ook geheel vervangen worden door een grote (li-ion) accu, maar dat vergt veel meer aanpassingen aan de auto. Ik zou zeggen dat dat ook meer kans op problemen geeft - maar waarschijnlijk ook een grotere brandstofbesparing.

Maar moet je kijken welk deel van je kofferruimte je kwijt bent! En dan nog iets wat in me opkomt: wat gebeurt er bij een flinke aanrijding? Als de auto van achter goed opkreukelt, of met grote kracht ondersteboven terechtkomt? Houdt je "hobby-systeempje" de cellen allemaal keurig op zijn plek? De originele accu zit veilig tussen de achterwielen, het moet gek lopen als daar iets mee gebeurt.

Vanwege al dat soort overwegingen heb ik dit op zich heel leuke idee laten varen. Als we toe zijn aan een volgende auto koop ik wel een accu waar een autofabrikant een auto omheen heeft gebouwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
TwOkkie schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:54:

De NiMH accu gaat er echt uit bij deze variant, want ook die ruimte wordt gebruikt:

[afbeelding]

(Foto is niet van dit specifieke exemplaar, maar die van de inbouwer. Systeem is hetzelfde)

Verder wordt er al rijdend op hogere snelheden een truukje uitgehaalt met het motormanagement. Wat ik uit het verhaal begreep, worden er fake berichten gestuurd om het te laten denken dat de ICE gestart is en draait. Hoe dit exact werkt, of uberhaupt kan werken, weet ik helaas niet. In ieder geval rijdt ie max 110 km/u zonder dat de ICE draait. MG1 blijkt hier prima tegen te kunnen en ook de oliepomp (die aan de krukas) hoeft blijkbaar niet te draaien om de PSD voldoende gesmeerd te houden.
Ok leuk. Waarschijnlijk is het gewoon hetzelfde aantal cellen met hetzelfde voltage (en meting daarvan door ECU), alleen een stuk meer capaciteit.

Maar gezien de prijzen van EV's ook zakken weet ik niet of het heel interessant is. Ook een plugin hybrid worden straks betaalbaar.
Ik weet niet wat zo'n kit kost, maar een Prius 2 + deze kit kun je denk ik al een Leaf van kopen. Maar die heeft niet de extra range van de benzine motor.

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 05-07-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
!null schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:44:
[...]
Ok leuk. Waarschijnlijk is het gewoon hetzelfde aantal cellen met hetzelfde voltage (en meting daarvan door ECU), alleen een stuk meer capaciteit.
Als het Lithium ipv NiMH is, ligt het wel complexer, dan hebben we het over andere laad-/ontlaad-karakteristieken, een andere spanning per cel en mogelijk ander warmtegedrag.
Maar gezien de prijzen van EV's ook zakken weet ik niet of het heel interessant is. Ook een plugin hybrid worden straks betaalbaar.
Ik weet niet wat zo'n kit kost, maar een Prius 2 + deze kit kun je denk ik al een Leaf van kopen. Maar die heeft niet de extra range van de benzine motor.
Daarbij is een Leaf ook wel een flink kleinere auto dan een Prius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Collega van mij heeft zon Leaf ter leen gehad.. Reed bijna letterlijk van oplaad punt naar oplaad punt. En dikke stress toen die ingebouwde navi aan gaf dat er niks in de buurt was waar ze konden laden xD

Ik rijd zakelijk een Plug In Prius nu.. Rijd best lekker, gewoon op de snelweg puur op electro is wel een nieuwe ervaring. Al het woon/werk verkeer (naar mijn eigen kantoor) gaat met een verbruik van 0/100 aangezien dat maar een paar km rijden is. En als ik dan eens aan de andere kant van NL moet zijn gaat het vaak makkelijk 1 op 30 en dan rijd ik gewoon 130 waar ik 130 mag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

TwOkkie schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:54:

[afbeelding]

Bij een Prius 2 (wat dat is) kan MG1 maximaal 10.000 toeren draaien maar is die gelimiteerd als de motor uit staat tot 6.500. Dat komt overeen met 67 km/h. Als je die softwarelimiet eraf haalt kun je dus al 103 km/h zonder dat de ICE draait.
Of die limitering er bij de Prius 3 ook is weet ik niet. Die HSD is toch net wat anders in overbrenging en ook de MG1 mag daar maximaal 4.500 toeren draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

TgR_KILLER schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:52:
Rijd best lekker, gewoon op de snelweg puur electisch.
...
En als ik dan eens aan de andere kant van NL moet zijn gaat het vaak makkelijk 1 op 30 en dan rijd ik gewoon 130 waar ik 130 mag..
Huh? Of je rijdt niet 130 op de snelweg, of je spreekt jezelf tegen :9. Puur elektrisch is toch 1 op oneindig en niet 1 op 30. Of snap ik het niet?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
EWK schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:01:
[...]

Huh? Of je rijdt niet 130 op de snelweg, of je spreekt jezelf tegen :9. Puur elektrisch is toch 1 op oneindig en niet 1 op 30. Of snap ik het niet?
Vervang liters gewoon door kwh en je kunt verder met 1 op 5 o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
EWK schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:01:
[...]

Met 130 rijd hij geen 1 op oneindig meer ;) dan staat volgens mij altijd de benzine motor ook aan (denk omdat je met 130 de accu rete snel leeg trekt). Maar 80/100 gaat wel puur elektrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Vraagje voor de Auris rijders. Ik heb een rammeltje in mijn panoramadak (Of de console waar de spiegel in hangt). Hebben jullie hier ook last van (gehad)?
Heb het al wel bij de dealer gemeld maar kijk het nog even aan. Misschien dat het raam zich nog zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
MonkeySandwich schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:33:
Vraagje voor de Auris rijders. Ik heb een rammeltje in mijn panoramadak (Of de console waar de spiegel in hangt). Hebben jullie hier ook last van (gehad)?
Heb het al wel bij de dealer gemeld maar kijk het nog even aan. Misschien dat het raam zich nog zet.
Bij mij rammelt er ook wel wat in die hoek, maar bij mij is het volgens mij mijn zonnebril. Als ik die eruit haal is het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
BastiaanN schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:56:
[...]

Bij mij rammelt er ook wel wat in die hoek, maar bij mij is het volgens mij mijn zonnebril. Als ik die eruit haal is het over.
Joh, zou het dan je zonnebril zijn? 8)7 no shit sherlock xD

Ik heb verschillende aurissen gereden, ik heb het nog niet gehoord. Heb je het telefonisch gemeld of gewoon ff langs gereden? Dit soort kleine dingetjes zijn vaak wel bekend als het vaker voor komt en de fix is vaak ook makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Die van mij (laatste model) heeft ook een kraak/rammel rechtsvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:16

Videopac

Rommelt wat aan.

Bekend probleem bij de eerste Aurissen met panoramadak.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Heeft dat niks te maken met die recall die er is geweest m.b.t. de verlijming van het panoramadak? De ex verso van mn pa werd hier ook op gecontroleerd (was bj 2011).

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Als je je kenteken bij de RDW controleert zie je of er nog recalls open staan voor jou auto.. Zou daar ff kunnen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Nee geen terugroepacties op dit model. Ik zet 'm binnenkort wel bij de dealer en dan mogen ze het oplossen.

Ik heb m'n zonnebril nog niet in de auto liggen, ik vergeet 'm steeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:16

Videopac

Rommelt wat aan.

cmndr_adama schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:29:
Na wat rekenen en afwegingen maken heb ik toch afscheid genomen van de Rolla. Voor het bedrijfje van m'n vriendin hadden we iets nodig met wat meer praktische laadruimte en doordat we steeds meer kilometers maken is een dieseltje een stuk voordeliger. Ik heb 'r ingeruild op deze Caddy (Waarbij ik vooral gevallen ben voor de kleur :P)
[afbeelding]
10 jaar nieuwer en voor een busje rijdt het zeker niet slecht.
Toch jammer dat Toyota geen B-segment besteller a la Caddy in Europa aanbiedt.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
datadevil schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:51:
@thinkpad : wbt die adapter op de cd wisselaar: is bij jou als je iets aansluit op de minijack het ook zo ontzettend zacht geluid? Ik moet mijn radio op zijn hardst zetten wil ik redelijk volume hebben vanaf mijn telefoon..
Excuses voor de late reactie. Volgende keer moet je mijn bericht even quoten, dan krijg ik er een melding van. Net zoals jij nu zult krijgen ;)

Maar klopt inderdaad, de 3.5mm moet ik het volume op de radio helemaal voor open gooien om wat te kunnen horen. Misschien valt het aan te passen door in de module een weerstand te veranderen, maar daar heb ik geen zin in. Gebruik eigenlijk toch alleen maar de USB-aansluiting.
Heb wel foto's van de binnenkant gepost mocht jij je er aan willen wagen.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 20-07-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik zag deze FX GT hier "lokaal" te koop staan.. helaas zijn AE100/101 Corolla FX GT modellen bijna niet te vinden, en al helemaal niet meer origineel.

Maar deze is toch wel te pruimen - al zou ik zelf die front mount intercooler bedekken en de auto wat hoger op z'n pootjes zetten, dan wel kleinere velgen.

Afbeeldingslocatie: https://trademe.tmcdn.co.nz/photoserver/full/494533561.jpg

Afbeeldingslocatie: https://trademe.tmcdn.co.nz/photoserver/full/494534739.jpg
pprox 300BHP from the 1600cc 4AGE, Turbo charged with a Garret T3/T4 turbo charger, front mounted Intercooler, Wallbro fuel pump, 850cc injectors, link ECU and plenty of other ‘go fast’ bits.

Engine and related components

- LEMV4 Link ECU tuned for 98 octane pump fuel
- MSD Blaster II Coil
- Wallbro fuel pump
- 850cc Injectors
- Sard rising rate fuel pressure regulator
- Garret T3/T4 (0.70AR front trim 0.48 rear)
- Front mounted Intercooler
- Electronic in cabin adjustable boost controller
- HKS SSQV Blow off valve
- Tial 38mm external waste gate (1 bar spring)
- Uni filter air cleaner
- Custom turbo intake and intercooler plumbing with thermoflex joiners etc
- Remote mounted K&N oil filter
- Huge single throttle body
- Engine oil cooler
- 3 core custom radiator with 12 inch fan
- Custom fabricated long trumpeted intake plenum
- Custom extractors with top mount turbo design, 2 ¾ custom exhaust
- New genuine 0.5 oversize 4AGZE pistons and rings (from supercharged 4AGZE)
- 4AGZE con rods (crack tested)
- ACL copper lead race bearings
- Commetic head gasket (1mm)
- ARP big end bolts
- Genuine de-carb/rebuild gasket and seal set used (where applicable) plus new head bolts
- Genuine timing belt kit, water pump and oil pump

Drivetrain

4AGZE factory LSD gear box, 4AGE flywheel (smaller), Exedy 6 puck button clutch
Leuk ding hoor :)

Link: http://www.trademe.co.nz/...ta/auction-1121059211.htm

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wel leuk! Maar ik weet niet of je er nou nog heel veel km's mee moet gaan vreten.
En wellicht dat een al wat oudere LSD niet meer genoeg is en je er een nieuwere in zou kunnen zetten die wat aggresiever bijt. Want met 300pk op de voorwielen heb je dat wel nodig.

Maar toch zou ik denken dat je (vooral in NZ) voor dat geld wel wat leuker speelgoed kan kopen?

Zoiets heeft vergelijkbaar vermogen (en is makkelijker te tunen naar meer) en kan dat veel beter kwijt (vanwege 4wd):
http://www.trademe.co.nz/...ta/auction-1125662074.htm

Zo'n Corolla zou ik liever het origineel pakken met 160pk 1.6 zonder turbo, of eventueel supercharged versie.

Of misschien een leuke Soarer of iets, al zijn dat wel een stuk grotere versies.Altezza met Beams motor, ook leuk, wel minder snel.

Maar ik zou toch echt voor een platform kiezen wat het vermogen op de weg kan zetten:
http://www.trademe.co.nz/...ta/auction-1120429897.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
ThinkPadd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:12:
[...]

Excuses voor de late reactie. Volgende keer moet je mijn bericht even quoten, dan krijg ik er een melding van. Net zoals jij nu zult krijgen ;)

Maar klopt inderdaad, de 3.5mm moet ik het volume op de radio helemaal voor open gooien om wat te kunnen horen. Misschien valt het aan te passen door in de module een weerstand te veranderen, maar daar heb ik geen zin in. Gebruik eigenlijk toch alleen maar de USB-aansluiting.
Heb wel foto's van de binnenkant gepost mocht jij je er aan willen wagen.
K, thanks. Mijne doet het nu al slecht met af en toe geen geluid op rechts, dus ga wellicht toch voor een yatour kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
Mijn (achter?)remmen piepen, ondanks dat vorige week de klauwen zijn vervangen en het geheel is afgesteld. Kan dat kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25

-tom-562

Oliesjeik

Blijkbaar zijn ze vergeten de blokjes met een likje kopervet te monteren

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
-tom-562 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:51:
Blijkbaar zijn ze vergeten de blokjes met een likje kopervet te monteren
En dat helpt tegen het piepen begrijp ik. Is dat standaard, en kan het zonder inderdaad geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25

-tom-562

Oliesjeik

Kan zonder, maar is niet netjes. Netste is om even de remblokjes te demonteren en er een likje kopervet op te doen (op de achterkant dus!!)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Als je het hebt laten doen dan zou ik er gewoon mee terug gaan, laat hun er maar kopervet op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
Ok, ging me er vooral om dat ik dat dan kan aangeven met wat stelligheid, dat is wel fijn om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 12:22
Ik meld me nog eens met onze probleem Yaris... Het betreft een 1.3 VVTi uit 2003. Laatste tijd slaat op willekeurige momenten de motor af of houdt heel erg in (gebeurt op snelweg, bij stadsritten, optrekken, rustig rijden etc). Het motorlampje gaat dan branden, maar meestal start de auto wel weer. Na een paar dagen is het lampje weer uit.

Bij twee garages geweest, de eerste dacht dat het de bougies waren (allemaal vervangen terwijl ze nog geen jaar oud waren), tweede garage (Toyota) zegt niks te kunnen vinden qua foutmeldingen.

Iemand die dit bekend in de oren klinkt?

Waren aan het overwegen de laatste maanden om een andere Yaris te kopen (al vind ik het interieur foeilelijk) of een Aygo, maar die laatste blijkt sowieso te klein. Maar betrouwbaarheid en Toyota gaat bij ons blijkbaar niet samen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Check de bobines eens. Tussen het blokje bovenop het klepdeksel en het staafje wat naar beneden gaat richting de bougie zit een rubber afdichtrandje (bij sommige modellen), dat droogt uit en scheurt met alle gevolgen van dien. Daarnaast, een motorlampje duid op een storingscode. Een dealer moet die echt uit kunnen lezen hoor.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AtleX schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:45:
Check de bobines eens. Tussen het blokje bovenop het klepdeksel en het staafje wat naar beneden gaat richting de bougie zit een rubber afdichtrandje (bij sommige modellen), dat droogt uit en scheurt met alle gevolgen van dien. Daarnaast, een motorlampje duid op een storingscode. Een dealer moet die echt uit kunnen lezen hoor.
Dat riep de eerste garage ook nog maar die zeiden dat de enige manier om erachter te komen een voor een vervangen was. Aangezien het dik 300 euro per bobine kostte was het uiteraard geen optie ze maar even alle vier te vervangen.
Ga eens kijken of ik zelf wat kan zien maar qua auto's heb ik 2 linkerhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Phusebox schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:54:
[...]

Dat riep de eerste garage ook nog maar die zeiden dat de enige manier om erachter te komen een voor een vervangen was. Aangezien het dik 300 euro per bobine kostte was het uiteraard geen optie ze maar even alle vier te vervangen.
Ga eens kijken of ik zelf wat kan zien maar qua auto's heb ik 2 linkerhanden.
Eh dat is een nulletje te veel :P
Aftermarket zijn ze er voor 30 eu op internet. Koop je er een en probeer je die op iedere cilinder.
deze pen bobines kun je prima zelf vervangen.

Ik onderschrijf wel je verhaal dat de foutcode niet blijft hangen. Ik heb dat ook gezien.
Sterker nog ik heb wel eens express een lang ritje gemaakt zodat de foutcode bleef hangen, zodat ik hem kon checken :+

Ik heb dan weleenswaar de 1.0 maar de penbobines zijn ook het enige wat ik stuk heb gehad. Niet duur en zelf te vervangen.

Overigens uitte zich dat in minder vermogen hebben omdat een cilinder niet goed mee doet. Verder nog gewoon prima rijdbaar om naar huis te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 09-08-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
!null schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:31:
[...]

Eh dat is een nulletje te veel :P
Aftermarket zijn ze er voor 30 eu op internet. Koop je er een en probeer je die op iedere cilinder.
deze pen bobines kun je prima zelf vervangen.

Ik onderschrijf wel je verhaal dat de foutcode niet blijft hangen. Ik heb dat ook gezien.
Sterker nog ik heb wel eens express een lang ritje gemaakt zodat de foutcode bleef hangen, zodat ik hem kon checken :+

Ik heb dan weleenswaar de 1.0 maar de penbobines zijn ook het enige wat ik stuk heb gehad. Niet duur en zelf te vervangen.

Overigens uitte zich dat in minder vermogen hebben omdat een cilinder niet goed mee doet. Verder nog gewoon prima rijdbaar om naar huis te komen.
Hmm tja eens opgezocht en een bobine van Toyota kost 160 euro. Weet ook niet of ik handig genoeg ben om het zelf erin te zetten.

Bij ons is het zo dat de auto dan begint te stotteren en dan flink inhoudt, en de laatste keer zelfs afsloeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Phusebox schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:42:
[...]

Hmm tja eens opgezocht en een bobine van Toyota kost 160 euro. Weet ook niet of ik handig genoeg ben om het zelf erin te zetten.

Bij ons is het zo dat de auto dan begint te stotteren en dan flink inhoudt, en de laatste keer zelfs afsloeg.
Kijk hier, die Facet voor 33 euro heb ik ook. (voer je kenteken even in dat je exact de goeie hebt)

http://www.mister-auto.nl...16v-86pk_v14287_g689.html

Zal nooit zo goed zijn als origineel (Denso)

Koop je er 1 of 2, en kun je wat cilinders uitwisselen.

Ik weet niet hoe het met de 1.3 zit, maar ik denk vergelijkbaar met de 1.0

Dat wil zeggen:
- luchtfilterhuis los klikken en opzij leggen
- stekker los
- sleuteltje 10 oid om de bobine los te draaien

Sowieso geen ramp om er 1 of 2 te veel te hebben, dan gooi je die bij het reservewiel.
Want volgens mij zijn die penbobine's 1 van de weinige dingen die kapot gaan in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

OgWok

U.N.C.L.E.

Eerst uitlezen en zorgen dat je weet welke foutcode opduikt. Heb voor een vriend een keer één (van de 4) bobines vervangen voor een Corolla Verso VVTi en die koste bij Brezan € 37,--.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@OgWok: Hij zegt toch duidelijk dat de foutcode niet blijft hangen en niet uit te lezen is?

En daarnaast zal de foutcode zeggen "Misfire op cilinder 3" o.i.d.

Gezien je de bougies al hebt vervangen kan het alleen nog de penbobines zijn of de kabels. Ik zou er twee kopen en dan eerst de linker twee vervangen. Heeft dat niet geholpen dan wissel je ze uit voor de rechter twee (hoef je dus niet nog meer te kopen). Iedere penbobine die niet kapot is maar die over is gooi je bij je reservewiel, kun je die altijd onderweg nog vervangen (of de ANWB man kan dat doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
!null schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:17:
@OgWok: Hij zegt toch duidelijk dat de foutcode niet blijft hangen en niet uit te lezen is?

En daarnaast zal de foutcode zeggen "Misfire op cilinder 3" o.i.d.

Gezien je de bougies al hebt vervangen kan het alleen nog de penbobines zijn of de kabels. Ik zou er twee kopen en dan eerst de linker twee vervangen. Heeft dat niet geholpen dan wissel je ze uit voor de rechter twee (hoef je dus niet nog meer te kopen). Iedere penbobine die niet kapot is maar die over is gooi je bij je reservewiel, kun je die altijd onderweg nog vervangen (of de ANWB man kan dat doen)
Kan het ook niet zelf uitlezen, maar misschien toch eens een ding daarvoor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Phusebox schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:18:
[...]

Kan het ook niet zelf uitlezen, maar misschien toch eens een ding daarvoor kopen.
Je kunt zo'n bluetooth dongletje kopen en dan de gratis of betaalde Torque app op je telefoon.
Kost allemaal niet zoveel.

Maar het zal niet helpen :+
Want je zal net als de garage zien dat er geen foutcode is opgeslagen. Ik heb precies hetzelfde gehad.

Ook actuele foutcodes weergeven (terwijl lampje knipperde) gaf niks, maar misschien had ik de betaalde versie van Torque moeten hebben of gebruikte ik het niet goed.

• ThinkPad
  • Nu online
Broertje was op zoek naar z'n eerste auto, dat moest van mij natuurlijk een Toyota worden ;)
Uiteindelijk een nette Starlet (P9 uit 1996) gevonden.

Nu heeft de auto centrale vergrendeling en zit er een startonderbreker in. Beide kun je bedienen met deze afstandsbediening waarvan hij er twee heeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xIe1eBavsCimR1pawAkKVL6J/full.jpg

Is dit een origineel Toyota-systeem? Of is dit aftermarket? Ik wilde namelijk even een nieuwe behuizing kopen (deze is nogal afgeleefd zoals je ziet), maar er staat helaas geen typenummer of merk op. Op de achterkant heeft het volgens mij gestaan, maar dat is weggesleten.

Hij moet voor hij de auto wil starten eerst de rode knop indrukken, anders wil de auto niet starten. Heb nog niet onder het dashboard gekeken, de kwaliteit van de bedrading is misschien wel de makkelijkste aanwijzing om te zien of het OEM of aftermarket is ;) Maar goed, dan ben ik nog steeds op zoek naar een nieuwe behuizing :P

Heb al op http://www.toyodiy.com/pa...STARLET_EP91L-AGMNKW.html gekeken maar kan het daar zo 123 niet vinden, ik denk dus dat het een aftermarket set is?

En iemand nog tips mbt. onderhoud? We gaan volgende week sowieso even de olie vervangen, die is nogal zwart. De motor is een 4E-FE.

Edit: Gevonden, het is een universeel systeem, de 'BAS322' waarschijnlijk.
Binnenkort maar even kijken, misschien dat we de startonderbreking-functionaliteit wel ontkoppelen, dat is wel typisch iets wat elektrische problemen kan veroorzaken. Of dat je de remote kwijt bent en vervolgens de auto niet meer van z'n plek krijgt :X
Heb hier gelukkig de handleiding kunnen vinden, maakt het uitpluizen van de bedrading wat makkelijker: http://wsh.asnwork.net/Handleidingen/Default.aspx

De behuizing voor de handzender is los te bestellen: BAS-408 handzender.

Misschien dat we die set er maar helemaal uithalen en dan een modernere set met klapsleutel erin zetten. Dan heeft hij een sleutel met ingebouwde remote.

[ Voor 44% gewijzigd door ThinkPad op 18-08-2016 16:33 ]

• Phusebox
Nou ik had dus geprobeerd twee bobines te bestellen, maar wat een drama is me dat zeg die auto onderdelen sites.

Bestel op vrijdag (levering za/ma, maar ging al uit van dinsdag eigenlijk).
Dinsdagavond nog geen bevestiging, ik gebeld: "ja het wordt vanavond verzonden, morgen heb je mail". Woensdag niks, vandaag niks. Weer gebeld: "het is verzonden, de trackingcode ontvang je spoedig per mail".

*Pling* Hey een mailtje... We hadden twee bobines maar eentje is defect, je bestelling wordt niet verstuurd, over twee dagen krijgen we weer nieuwe binnen.

Ennnnnn CANCEL.

Wat een crap zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:55
Thinkpad toevallig met de starlet langs autoweek geweest?
http://www.autoweek.nl/vi...996-543594-km-klokje-rond

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Broertje heeft er nog maar 134K op staan, hij heeft dus nog wat te doen haha. Mooi filmpje, top spul! Zelf begonnen met een Yaris P1 en nu een XP9. Bevalt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Thinkpad. Alleen olie+filter vervangen, en misschien luchtfiltertje.

Ontsteking vervangen als hij niet lekker meer loopt, maar preventief vervangen is meestal wat onzinnig, omdat het zo lang blijft werken.

Verder, als je er echt lang mee wil doen, vervang ook gewoon brandstof filter maar ook versnellingsbakolie.
Phusebox schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:33:
Nou ik had dus geprobeerd twee bobines te bestellen, maar wat een drama is me dat zeg die auto onderdelen sites.

Bestel op vrijdag (levering za/ma, maar ging al uit van dinsdag eigenlijk).
Dinsdagavond nog geen bevestiging, ik gebeld: "ja het wordt vanavond verzonden, morgen heb je mail". Woensdag niks, vandaag niks. Weer gebeld: "het is verzonden, de trackingcode ontvang je spoedig per mail".

*Pling* Hey een mailtje... We hadden twee bobines maar eentje is defect, je bestelling wordt niet verstuurd, over twee dagen krijgen we weer nieuwe binnen.

Ennnnnn CANCEL.

Wat een crap zeg.
Wel zo handig om de site erbij te vermelden..
Je kunt altijd naar de autoonderdelen zaak, daar liggen ze gewoon op voorraad. Zijn ze alleen twee keer zo duur. Ik geloof dat ik daar laatst 75 euro betaalde waar ze anders 35 euro op internet zijn. (voor de penbobine's van Facet)

[ Voor 14% gewijzigd door !null op 23-08-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 15-09 16:19
Bwoah... Heb nu sinds een jaar een Mazda 6 als opvolger voor mijn Avensis 1.6 uit 2000 met pas 2 ton op de teller. Die Avensis was nagenoeg probleemloos en de Mazda is drama, ik was zo stom om voor het uiterlijk te vallen.

Heb op Autoweek 2 reviews staan:
Avensis: http://www.autoweek.nl/au...nsis-wagon-16-linea-terra
Mazda 6: http://www.autoweek.nl/au...a-6-sportbreak-18-touring

Dit is wel een goede samenvatting van wat ik momenteel ervaar :(
De volgende auto gaat zeker weer een Toyo worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Jammer dat de Mazda 6 zo tegenvalt, over het algemeen hoor ik toch wel positieve dingen over Mazda en gaan ze erg lang mee.

Wat betreft op vakantie gaan en harder rijden op de snelweg, dan ligt olieverbruik vaak ook hoger vanwege hoger toerental (maar hoeft niet)

Zingend geluid klinkt eerder als wiellager of homokineet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 15-09 16:19
!null schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:33:
Jammer dat de Mazda 6 zo tegenvalt, over het algemeen hoor ik toch wel positieve dingen over Mazda en gaan ze erg lang mee.

Wat betreft op vakantie gaan en harder rijden op de snelweg, dan ligt olieverbruik vaak ook hoger vanwege hoger toerental (maar hoeft niet)

Zingend geluid klinkt eerder als wiellager of homokineet.
Hij valt inderdaad tegen, hieronder een samenvatting van het afgelopen jaar.

- Hoog olieverbruik van rond de 1 op 1000
- Roestvorming in de achterspatborden
- Portiervergrendeling defect
- Zender in sleutel defect
- Remklauwen lopen soms aan
- Bumper voor is los gaan zitten
- Trillingen in het stuur

Ik ga er verder ook niet meer in investeren en kijk wel waar het schip gaat stranden. Ik had er eerst wel vertrouwen in aangezien het ook een Japanner is, helaas heeft Ford in die jaren een vinger in de pap gehad en is de kwaliteit minder.

Dat geluid bij het naar rechts sturen is niet altijd maar soms, als het erger gaat worden ook maar naar laten kijken.

Misschien maar even navragen waar mijn oude Avensis naartoe is geexporteerd, ga ik hem zelf terugkopen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Vlassie1980 op 23-08-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Vlassie1980 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:17:
Bwoah... Heb nu sinds een jaar een Mazda 6 als opvolger voor mijn Avensis 1.6 uit 2000 met pas 2 ton op de teller. Die Avensis was nagenoeg probleemloos en de Mazda is drama, ik was zo stom om voor het uiterlijk te vallen.

Heb op Autoweek 2 reviews staan:
Avensis: http://www.autoweek.nl/au...nsis-wagon-16-linea-terra
Mazda 6: http://www.autoweek.nl/au...a-6-sportbreak-18-touring

Dit is wel een goede samenvatting van wat ik momenteel ervaar :(
De volgende auto gaat zeker weer een Toyo worden!
Vreemd, een vriend van me heeft zo'n Mazda, maar die staat al op 370.000km. (is wel een diesel) Één keer is hij gestrand langs de snelweg in Duitsland en dachten de Duitse monteurs dat hij overleden was, maar eenmaal terug in Nederland bij de dealer bleek het een onderdeel van een paar tientjes te zijn dat defect was.

Ik vraag me trouwens af waarom Toyota in Nederland/Europa alleen maar die ontiegelijk saaie burgerlijke ouwe lullenbakken levert. Als je in Azië kijkt, hebben ze veel sportievere modellen in het assortiment of in elk geval sportievere uitvoeringen. Zo hebben ze daar bijvoorbeeld een Yaris TRD (Toyota Racing Development voor de onwetenden), terwijl we hier alleen nog maar de geitenwollensokken Yaris Hybrid kunnen krijgen. Of de Altis Nürburgring edition, ook een leuke variant, maar nee, het enige leuke dat Toyota hier in Nederland/Europa nu nog aanbiedt is de GT86, maar door de CO2 boetes is die zo erg uit de markt geprijsd dat Toyota NL niet eens meer de moeite neemt om die aan de man te brengen. Zonde, want het is toch nog altijd een merk met een grote autosporthistorie.

[ Voor 27% gewijzigd door Metalfreak op 23-08-2016 12:55 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en rij zo nu en dan in de Yaris Now (2015) van moeders en net zoals iedereen in het gezin vinden wij de pedalen wel erg slap als je ze intrapt, vooral als je ook een Volvo V60 voor de deur hebt staan. Ook mijn les-auto (Ford Fiesta) had sterkere/zwaardere pedalen.

Weten jullie of er evt. een "normale" oplossing hiervoor is om ze bijv. zwaarder af te laten stellen. Bijvoorbeeld bij de Toyota dealer zelf? Of moet je dan rare dingen gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
!null schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:38:
@Thinkpad. Alleen olie+filter vervangen, en misschien luchtfiltertje.

Ontsteking vervangen als hij niet lekker meer loopt, maar preventief vervangen is meestal wat onzinnig, omdat het zo lang blijft werken.

Verder, als je er echt lang mee wil doen, vervang ook gewoon brandstof filter maar ook versnellingsbakolie.
[...]
Olie en filter hebben we vorige week vervangen, was wel nodig ook. De laatste datum wat we in de onderhoudspapieren konden vinden qua olie vervangen was 2012 of 2013 meen ik. De olie die eruit kwam was echt gitzwart. Luchtfilter was nog vrij schoon.

Ook gelijk 4 nieuwe bougies erin geschroefd, al zagen die er nog aardig nieuw uit. Maarja voor die paar euro...
Aankomende maandag even de koelvloeistof aflaten en het systeem (in tegengestelde richting) even doorspoelen met tuinslang. Het systeem is waarschijnlijk eens bijgevuld met water, of de verkeerde koelvloeistof, want er zit nu iets in wat meer op chocolademelk lijkt dan op koelvloeistof.

Heb bij de Action al even goedkoop G12+ koelvloeistof in kunnen slaan: ThinkPadd in "[DIY] Het auto klussen & vragen topic" €1,99 per liter.

Hij lijkt wel wat olie te lekken op de keerring van de linker aandrijfas waar hij de bak binnengaat. Die vettigheid hebben we schoongemaakt met remmenreiniger zodat we iig goed kunnen zien of het inderdaad daar vandaan komt.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 29-08-2016 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
TweakTweet schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:41:
Weten jullie of er evt. een "normale" oplossing hiervoor is om ze bijv. zwaarder af te laten stellen. Bijvoorbeeld bij de Toyota dealer zelf? Of moet je dan rare dingen gaan doen?
Kwestie van wennen denk ik. Zwaardere pedalen gaat op den duur vervelen, zeker de koppeling in de file.
Je kan eens langs een dealer om kijken of andere het ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57

Wailing_Banshee

You're Next

bouwfraude schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:22:
[...]

Kwestie van wennen denk ik. Zwaardere pedalen gaat op den duur vervelen, zeker de koppeling in de file.
Je kan eens langs een dealer om kijken of andere het ook hebben.
Ik heb een keer met de Startet file moeten rijden... Ik had gewoon spierpijn toen ik aankwam! Had ik met de Yaris nooit last van...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Een beetje een vreemde vraag voor deze tijd van het jaar, maar wellicht is er iemand die hier ervaring mee heeft. Vanavond wordt de wintersport geboekt, echter kwam ik toevallig in de handleiding van mijn Auris Lease Pro uit 2013 tegen dat hier geen sneeuwkettingen onder kunnen ivm 17 inch wielen. Klopt dit?? Waar ligt dit aan (te kleine wielkast over?) en is er een alternatief?
Pagina: 1 ... 67 ... 166 Laatste