!null schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:14:
[...]
Wat een dom gezwets. Jij rijdt nooit in de randstad zeker?
Ik rij iedere dag naar mn werk met 100. Weet je waarom? Omdat je maar 100 mag
En dan nog zijn er genoeg plekken waar je harder mag maar waar de helft van de mensen nauwelijks harder rijden. Onveilig is het ook niet want er zijn dan genoeg andere rijbanen over. Bijvoorbeeld A4 bij hoofddorp, je mag 130 maar de helft rijdt lekker 100. En dat is hun goed recht. Ook op tweebaans A5 ook.
Ik rij regelmatig in de randstad, ondanks dat ik er zelf niet woon.
De discussie is ook niet 100 rijden waar je 100 maximaal mag, maar 100 rijden waar het overige autoverkeer 130 rijd.
De A4 en A2 richting het zuiden zijn vanwege het aantal rijstroken niet echt goede voorbeelden.
Rij maar eens over de A27, A6, A28, A7, A50, A59, A58 enz... De normale twee baans autosnelweg, ik zie het dagelijks... andere bestuurders die het relatief langzame verkeer niet goed kunnen inschatten.
Overigens, er zijn voorbeelden dat artikel 5 ingezet is vanwege het feit dat mensen te langzaam rijden op de autosnelweg.
Stel.... iemand rijd op zijn navigatie systeem exact 130km, iets wat hij mag doen....
Een ander persoon is krenterig en wil vanwege overtuiging niet hard rijden, laten we zeggen 100 op de teller waar het overige verkeer dus 130 rijd...
100 op de teller minus de afwijking die elke Toyotateller heeft komt dus op +/-95 werkelijke kilometers. Stel dat de auto waar de langzame rijden in rijd ook nog eens op winterbandjes staat (op een of andere manier maken veel mensen dan gebruik van een band met een iets kleiner hoogte verhouding (bijvoorbeeld 50 ipv 55) dan wordt het verschil nog groter...
We hebben het hier dus zomaar over 35 tot 40 km verschil, bij gelijkwaardige voertuigen.
Je bent in mijn ogen levensgevaarlijk bezig wanneer jij je als bestuurder niet mee beweegt op de gemiddelde snelheid in het verkeer.
Dus jah, Krenterigheid, en jammer genoeg zijn dit veel mede Toyota bestuurders, zorgt voor een verhoogde gevaarzetting in het verkeer. Rij dus met het verkeer mee ipv vast willen houden aan je eigen snelheid!