Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 65 ... 163 Laatste
Acties:
  • 888.022 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
!null schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:30:
Ik zou zeggen, ga even bij Lexus shoppen voor een hele mooie hybride coupe :)
De RC? Veel te groot, véél te zwaar, daardoor relatief traag zowel op het rechte als in de bocht en ook matige verbruikscijfers voor een hybride. Uitrusting is natuurlijk dik in orde bij een Lexus maar de prijs is pittig: Voor een klein beetje meer haal ik een GT86 (en die vind ik al groot en een tikkie zwaar) die hem aan alle kanten het snot voor de ogen rijdt maar ja, dat is geen hybride, hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 16:54
Telt een 4 deurs coupe ook? Die eigenlijk gewoon een sedan is? :+

Ik vind de IS 300h erg mooi en sportief gelijnd. Is weliswaar geen coupe inderdaad.

Als je echt een sportieve hybride wil en een GT86 ook al zwaar vind, dan moet je een (onofficieel!) prototype na gaan bouwen. Oftewel, de hybride lijn van een Prius in een MR2 leggen. Zie het Toyota TE-S 800 prototype.

http://ecomento.com/2014/...ug-hybrid-roadster-video/

Afbeeldingslocatie: http://clicccar.com/wp-content/uploads/2014/10/TOYOTA_TE-Spyder-800.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 08-04-2016 10:15 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:59
Ik zit iedere keer met lange wachttijden van garages. Toyota dealers.
Nu wil ik mijn zomerbanden weer onder de auto plaatsen.
Ja dat kan als eerste op 9 mei.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nee, vorige week een afspraak gemaakt bij Carnet/Louwman Poortugaal. Wachttijd 1 week, eigenlijk zoals altijd.

Had wel een wtf momentje, want ineens verkopen ze nu ook Peugeot. Blijkbaar genereren de Toyota's te weinig inkomsten uit de werkplaats :P

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
!null schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:14:
Telt een 4 deurs coupe ook? Die eigenlijk gewoon een sedan is? :+
Ik vind de IS 300h erg mooi en sportief gelijnd. Is weliswaar geen coupe inderdaad.
Prachtige wagen!
Als je echt een sportieve hybride wil en een GT86 ook al zwaar vind, dan moet je een (onofficieel!) prototype na gaan bouwen. Oftewel, de hybride lijn van een Prius in een MR2 leggen. Zie het Toyota TE-S 800 prototype.
http://ecomento.com/2014/...ug-hybrid-roadster-video/
[afbeelding]
Nice! Dat zit aardig in de richting inderdaad.
(Ik trek trouwens mijn commentaar op de lengte van de GT86 in, de laatste Celica was langer blijkbaar, maar hij mag nog steeds wat afvallen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 07:48

Wailing_Banshee

You're Next

Oh, die wil ik wel hebben!

Ik vind alleen de lijn achter de stoelen wat minder, maar voor de rest ziet hij er wel moor compact uit (één brok energie).
Joostje123 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:26:

Banden laat ik altijd bij Profile doen, maar een afspraak met garage Louwman Groningen voor de beurt/apk is meestal "volgende week".

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:13:
[...]

Oh, die wil ik wel hebben!

Ik vind alleen de lijn achter de stoelen wat minder, maar voor de rest ziet hij er wel moor compact uit (één brok energie).

[...]

Banden laat ik altijd bij Profile doen, maar een afspraak met garage Louwman Groningen voor de beurt/apk is meestal "volgende week".
Ja zit vast aan toyota dealers vanwege lease maatschappij. Niet mijn kosten, alleen toch wel vervelend.
Denk dat ik verkeerd zit qua garage, net even verder gekeken en in Hilversum is het ook een stukje rustiger.
Maarssen (utrecht... veel te druk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
PaT schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:45:
Had wel een wtf momentje, want ineens verkopen ze nu ook Peugeot. Blijkbaar genereren de Toyota's te weinig inkomsten uit de werkplaats :P
Als je een Toyota ProAce koopt, dan koop je eigenlijk gewoon een Peugeot busje.
Bacchus schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:54:
Nice! Dat zit aardig in de richting inderdaad.
(Ik trek trouwens mijn commentaar op de lengte van de GT86 in, de laatste Celica was langer blijkbaar, maar hij mag nog steeds wat afvallen.)
Ik vind het een mooi concept, en zeer snel met 6 sec naar de 100. Echter denk ik dat je er niet heel veel zuiniger mee rijdt dan een (licht aangepaste) MR2, laatste generatie. (waar hij ook wat op gebaseerd is)

Wat nog wel eens door m'n hoofd speelt is het creeren van een zuinige sportwagen, zodat ik met 1 auto af kan voor de hobby (lees: circuit, ok, onzuinig) en zuinig naar het werk tuffen.

Als je dan een laatste gen MR2 pakt, met een bescheiden 140pk uit een 1.8 en gewicht van 950kg, dan kun je wat leuke dingen doen. Ten eerste zou je kunnen downsizen, er ligt een C-transmissie in, dus dat betekend dat er een hoop kleinere (Yaris en Corolla) blokjes in kunnen. Zoals terug naar 1.3 86pk of 1.5 met 105pk. Maarja, dat haalt de lol er wel uit.

Er zijn een lijstje upgrades die je kunt doen waar je op beide vlakken (circuit en zuinig rijden) plezier van hebt:

- gewichtsbesparing
- lichte poelies op multiriem voor dynamo, waterpomp etc.
- 6 bak versie nemen en proberen lange final gear ratio in te zetten van een diesel corolla, weinig toeren op de snelweg
- "mild plugin hybrid" nabouwen. Yellow top accu voorin zetten en hem steeds opladen met stekker. Wanneer accu vol genoeg is dynamo niet laten draaien
- setje harde eco bandjes voor dagelijks rijden (ander setje voor circuit)

[ Voor 9% gewijzigd door !null op 08-04-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Bacchus schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:54:
Qua gewicht vind ik de GT86 goed meevallen voor zijn uitrusting, grootte en ruimte. Op de weg vond ik de wegligging beter dan mijn MR-2 Roadster, zeker qua comfort en baanvastheid. Misschien op het limiet niet, maar doorgaans heb je daar weinig kansen voor tenzij je de bergweggetjes op gaat zoeken en een stukje kunt rijden. Maar voor de andere 99,7% van de tijd zou ik hem zonder nadenken inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Joostje123 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:26:

Nee, lokale toyotagarage is nagenoeg failliet (berendsen&de graaf). De wachtrij is dus weg ;).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-05 21:55

Bullet NL

Eigen Wijs

EWK schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:09:
[...]

Nee, lokale toyotagarage is nagenoeg failliet (berendsen&de graaf). De wachtrij is dus weg ;).
Pijnlijk...... ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:51

Arfman

Drome!

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:39:
[...]

En laten wij daar nou net niet naar kijken (kinderen en verkoopwaarde)... Ik wilde een auto hebben die ik wilde gebruiken, en niet een die ik weer goed kan verkopen (ik heb dan ook geen grijze auto :p)
Tja, dan ben jij de uitzondering en kun je dus goedkoop shoppen ;) Collega van me is superdun en kan voor bijna niks in dure merkkleding lopen omdat die maten gewoon niet verkocht worden, terwijl de L/XL/XXL schreeuwend duur is.

Overigens hier ook 2 5-deurs auto's, de Yaris zelfs specifiek ingeruild in verband met de kleine. 3 deurs + kinderen is echt de hel imo.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Arfman schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:20:
[...]
Overigens hier ook 2 5-deurs auto's, de Yaris zelfs specifiek ingeruild in verband met de kleine. 3 deurs + kinderen is echt de hel imo.
Ja, dat is de belangrijkste reden: wij hebben geen kinderen. We zijn met z'n tweeën, dus hebben meer aan meer ruimte voorin dan makkelijk achterin kunnen stappen,

---

We hadden een tik tijdens het rijden (en ik ben allergisch geworden van onverklaarbare geluiden uit eeen auto). Ik dacht eerst aan een lekke band, maar alle 4 de banden stonden nog mooi op spanning. Misschien iets los onderaan de auto? Ook niets te zien.

Toen de auto maar even op de krik gezet: bleek er een enorm stuk vuursteen in het profiel van de band te zitten. En we hebben nog een flink profiel, maar hij stak er nog bovenuit...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaitje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-05 16:15
[b]!null schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:32
[...]

Ik vind het een mooi concept, en zeer snel met 6 sec naar de 100. Echter denk ik dat je er niet heel veel zuiniger mee rijdt dan een (licht aangepaste) MR2, laatste generatie. (waar hij ook wat op gebaseerd is)

Wat nog wel eens door m'n hoofd speelt is het creeren van een zuinige sportwagen, zodat ik met 1 auto af kan voor de hobby (lees: circuit, ok, onzuinig) en zuinig naar het werk tuffen.

Als je dan een laatste gen MR2 pakt, met een bescheiden 140pk uit een 1.8 en gewicht van 950kg, dan kun je wat leuke dingen doen. Ten eerste zou je kunnen downsizen, er ligt een C-transmissie in, dus dat betekend dat er een hoop kleinere (Yaris en Corolla) blokjes in kunnen. Zoals terug naar 1.3 86pk of 1.5 met 105pk. Maarja, dat haalt de lol er wel uit.

*knip*
Kleinere motor betekent niet per definitie zuiniger. Top geat heeft wel eens een test gedaan met een Toyota Prius die vol gas over het circuit ging. BMW M3 er achteraan met dezelfde snelheid. In die BMW was het rustigen aan rijden om de Prius bij te houden.

Conclusie van de test was dat de M3 zuiniger was, het verschil zit m in het rechter voetje.

Ombouwen naar full electric zou wel tof zijn 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-05 21:55

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik zit een beetje in dubio.... Mijn vrouw rijd nu in een Starlet, maar moet gezien de hoeveelheid KM's die ze rijd weer een nieuw hok hebben. Nu de kinderen wat groter worden is een 5 deurs auto ook een pré

We zitten over een Corrolla/Auris, Honda Civic of Mazda 3 te denken, ze rijd zo'n 10 a 12 duizend KM per jaar. De Corrolla/Auris, Civic en 3 zijn natuurlijk auto's die je behoorlijk met elkaar kan vergelijken. Ik vraag me een beetje af wat een Auris 1.4/1.6 voor heeft op een Mazda met ongeveer de zelfde motor.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
aaitje schreef op maandag 11 april 2016 @ 07:50:
[...]
Kleinere motor betekent niet per definitie zuiniger. Top geat heeft wel eens een test gedaan met een Toyota Prius die vol gas over het circuit ging. BMW M3 er achteraan met dezelfde snelheid. In die BMW was het rustigen aan rijden om de Prius bij te houden.
Conclusie van de test was dat de M3 zuiniger was, het verschil zit m in het rechter voetje.
Die test is aan alle kanten een beetje krom natuurlijk, ook al zit er een kern van waarheid in. Dat de 1.8 Prius-3 gemiddeld zuiniger is dan de 1.5 Prius-2, vind ik een betere illustratie.
Klinkt zeker interessant.
Bullet NL schreef op maandag 11 april 2016 @ 07:53:
Ik zit een beetje in dubio.... Mijn vrouw rijd nu in een Starlet, maar moet gezien de hoeveelheid KM's die ze rijd weer een nieuw hok hebben. Nu de kinderen wat groter worden is een 5 deurs auto ook een pré

We zitten over een Corrolla/Auris, Honda Civic of Mazda 3 te denken, ze rijd zo'n 10 a 12 duizend KM per jaar. De Corrolla/Auris, Civic en 3 zijn natuurlijk auto's die je behoorlijk met elkaar kan vergelijken. Ik vraag me een beetje af wat een Auris 1.4/1.6 voor heeft op een Mazda met ongeveer de zelfde motor.
Volgens mij zijn de Mazda3 en de Auris heel erg vergelijkbaar maar heeft de Mazda een wat enthousiaster onderstel en zit de Auris standaard wat beter in de spulletjes.
Volgens de getallen lijken de Aurissen ook wat sterker en vlotter te zijn maar Toyota heeft wel een naam die wat zonniger voor te stellen dan ze zijn. Dat moet je in een testrit voelen denk ik, ook omdat dat per exemplaar wat kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:47
aaitje schreef op maandag 11 april 2016 @ 07:50:
Ik heb daar wel eens wat dingen over uitgezocht, maar je moet echt wel veel kilometers maken voordat dat ook maar een beetje uitkan hoor. Met mijn 10000km per jaar kom ik niet eens in de buurt van break-even. Maar de mensen die er het juiste rijpatroon op na houden rijden wel 1,5-2 L per 100 km en dat lijkt me wel fijn.

Echter om tegen de € 10000 uit geven (meer dan ik voor de auto betaald heb) en een voor ons noodzakelijk deel van de kofferruimte op te geven (tweelingkinderwagen) krijg ik niet verkocht, ook niet aan mezelf.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik heb een probleem met mijn auris 2013 HSD. Ik hoor, alleen tijdens het remmen en een drempel op rijden, gekraak aan de voorzijde. Ik heb dit meermaal doorgegeven aan de dealer, maar dit snapte niet wat ik bedoelde. Dus ging er een keer zo'n vent mee om het probleem met eigen oren te horen. We hebben de auto nu 2,5 jaar en nog altijd is dit gekraak er. Ik heb zelfs een keer een andere auris meegekregen waarbij ik hetzelfde geluid kon reproduceren. Dus dit lijkt Auris eigen te zijn. Zijn er meer die er last van hebben?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Younes schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:40:
Dus ging er een keer zo'n vent mee om het probleem met eigen oren te horen.
Wat zei de beste man erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

JeroenH schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:42:
[...]

Wat zei de beste man erover?
Hij heeft het gekraak wel gehoord en zou ernaar kijken, maar kon later niet verklaren waar het door kwam. Van onder zag alles er geod uit...

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb het heel vroeger een keer gehad met een Opel Astra, na rondom vervangen schokbrekers kwam er een "knokkelend" geluid uit de wielophanging als hij flink inveerde bij bv. een verkeersdrempel. Omdat het ongeveer twintig jaar geleden is weet ik niet meer wat er aan de hand was, maar ik weet nog dat ik teruggereden ben, het probleem heb uitgelegd, en nadat de auto een half uurtje op de brug is geweest het opgelost was. Waarschijnlijk de veren niet goed terug (vast)gezet, o.i.d.

Over jouw geval is lastig iets te zeggen als een monteur het ook niet weet...

-edit-

Heb je al eens gegoogled naar het probleem? Als ik de resultaten zo zie ben je niet de enige met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:52
@JeroenH, klinkt alsof de moer van de demper niet goed aangedraaid was. Dan krijg je exact dit soort gedrag omdat bij drempels de moeren los komen van de schotel. Even aandraaien met de luchtsleutel en je bent er vanaf.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

De starlet p8 1.3 xli iot 93 van van mijn vriendin start steeds vaker slechter. Als in, hij doet er te lang over voordat hij aanpakt. Ik kan het niet reproduceren, koude motor (koude start 's ochtends) of lauwe motor (hele dag in de zon vandaag), het maakt niet uit, zegt ze. Ongeveer de 1/3de van de tijd start hij slecht. Nu heb ik twee filmpjes gemaakt. 1, hoe hij normaal start (direct aanpakken en lopen) en 2, van hoe hij een beetje slecht start (het kan nog slechter, maar zoals ik al zei, kan ik het niet reproduceren). Auto loopt als ie eenmaal gestart is als een zonnetje, ook stationair loopt hij goed.

Goed starten

Minder goed starten

Het kan dat hij na een seconde of 3-4 nog niet pakt, ze onderbreekt dan en probeert ze opnieuw, soms tot 3 keer toe. Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Natuurlijk heb ik gegoogled, maar ik vond vooral slecht starten bij alleen een koude motor (niet echt van toepassing). Wel wat mogelijke daders zoals startmotor, accu (?) of bougies. Iemand die iets toe kan voegen of uit kan sluiten? Of andere ideeën heeft?

sorry voor de vvs, maarja, het is maar 7 seconden en ik had mijn andere hand nodig.... om te starten :9

[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 13-04-2016 07:16 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ben voor onze prius op zoek naar een rubber mat voor in de kofferbak, wel zo handig als je een keer ergens je blubberschoenen kwijt wil na een wandeling of een hoop tuinafval wil wegbrengen. Nou kom ik matten tegen die je op kan rollen en matten waarbij dat niet kan. Oprollen lijkt me handig, dan kan het ding voor de achterbank als je die een keer plat wil leggen om iets anders te vervoeren maar wellicht zijn die matten ruk.

Dus ik vraag me af: heeft iemand hier zo'n ding in zijn auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:44
Zo, maandag mijn Altea xl omruilen voor de auris ts van een voormalig collega. Ik heb gekozen zijn auto over te nemen omdat mijn lease contact afliep en ik geen zin had om te gaan zoeken :) Die collega ging zelf uit dienst en moest dus van zijn auto af.
Heb de usb stick met verse kaarten al klaar liggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:10
Morgen kijken naar een Yaris XP9 (1.3) uit 2006.

Heeft iemand een idee hoe gemakkelijk het is om daarin cruise control te realiseren? In onze huidige Yaris P1 heb ik het opgelost met een Waeco MS50 set (vacuümservo die gaskabel aantrekt, werkt perfect), maar die XP9 hebben volgens mij een elektronisch gaspedaal (drive-by-wire), dus kan de set waarschijnlijk niet hergebruiken.

Had op internet (yarisworld.com) wat gelezen over dat alleen een hendeltje op de stuurkolom toevoegen genoeg zou zijn, maar dat bleek helaas alleen voor modellen met een Amerikaans/Canadese ECU op te gaan :/

Met zo'n elektronisch gaspedaal zit je dan al vast aan een set van John Gold o.i.d. die al gauw richting de 400-500 euro gaan :X Ik ben niet vies van wat DIY en solderen, maar het moet wel veilig blijven. Ik wil niet iets met een Arduino ofzo gaan doen :+

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 05-05-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Sorry ik start even mijn cruise control opnieuw ip :D maar idd daar wil je niet mee kloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
400-500 eu voor een after-market cruise control is toch redelijk gebruikelijk? Van de andere kant zou het met een elektronisch gaspedaal een plug-'n-play-pookje, en dus eenvoudiger/goedkoper dan mechanisch, moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:47
_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:28:
Zo, maandag mijn Altea xl omruilen voor de auris ts van een voormalig collega. Ik heb gekozen zijn auto over te nemen omdat mijn lease contact afliep en ik geen zin had om te gaan zoeken :) Die collega ging zelf uit dienst en moest dus van zijn auto af.
Heb de usb stick met verse kaarten al klaar liggen :D
Hier deze week een Polo BM ingeruild voor een Auris Lease Pro. Bevalt erg goed! 2 zaken die mij wel opvallen is een trilling die zo nu en dan terug komt, niet gerelateerd aan gas geven en ook niet aan het wegdek. Iemand hier ervaringen mee?

Daarnaast moest ik na 450 km al tanken, maar heb dan ook wel aardig door gereden in Duitsland. Is dit ook normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:10

Videopac

Rommelt wat aan.

Koerski schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:08:
[...]

Hier deze week een Polo BM ingeruild voor een Auris Lease Pro. Bevalt erg goed! 2 zaken die mij wel opvallen is een trilling die zo nu en dan terug komt, niet gerelateerd aan gas geven en ook niet aan het wegdek. Iemand hier ervaringen mee?

Daarnaast moest ik na 450 km al tanken, maar heb dan ook wel aardig door gereden in Duitsland. Is dit ook normaal?
Trilling is een bekend probleem bij sommige Aurissen, tenminste: als je trillen bij zo'n 60-80 km/u constante snelheid (dus minimaal gas geven) bedoeld. Doorrijden verhoogd het verbruik aanzienlijk, maar ik haal ook maximaal 1:16 terwijl ik gewoon 130 km/u op de snelweg rij en verder niet extreem doorrij. Het is me een raadsel hoe mensen 1:20 halen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Videopac schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:04:
[...]

Trilling is een bekend probleem bij sommige Aurissen, tenminste: als je trillen bij zo'n 60-80 km/u constante snelheid (dus minimaal gas geven) bedoeld. Doorrijden verhoogd het verbruik aanzienlijk, maar ik haal ook maximaal 1:16 terwijl ik gewoon 130 km/u op de snelweg rij en verder niet extreem doorrij. Het is me een raadsel hoe mensen 1:20 halen.
Bedankt voor je reactie. Was ondertussen ook al een beetje verder gaan zoeken en kom het probleem ook vaker tegen nu. Helaas geen oplossing bekend volgens mij!

Dan wordt het wat vaker tanken dan voorheen (iedere 800km)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 07:39:
Sorry ik start even mijn cruise control opnieuw ip :D maar idd daar wil je niet mee kloten
Bacchus schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:23:
400-500 eu voor een after-market cruise control is toch redelijk gebruikelijk? Van de andere kant zou het met een elektronisch gaspedaal een plug-'n-play-pookje, en dus eenvoudiger/goedkoper dan mechanisch, moeten zijn.
Klopt, maar misschien dat het voordeliger kon ;)

Hebben hem (Yaris II, 2006) overigens vanochtend gekocht, a.s. maandag ophalen (moest nog even een beurt + nieuwe APK hebben). Zag er prima uit, motorblok (1.3, dat is de 2SZ-FE volgens mij?) zweette alleen op de linkervoorhoek wat olie, waar in dit plaatje die zwarte kabel naast de peilstok loopt. Niet zo spannend volgens mij. Als we de auto hebben ga ik het even goed schoonmaken met remmenreiniger en dan in de gaten houden.

Er stond trouwens in het onderhoudsboekje een aantal dingen opgeschreven zoals 'Modificatie uitgevoerd volgens ser1002-20-218'. Ik heb op Google gezocht naar die code, maar kreeg geen resultaten. Zo stonden er nog 2 van die codes ingeschreven/gestempeld. Zijn dat terugroepacties van Toyota geweest?

Nu eens kijken of we onze 2001 Yaris voor een beetje redelijke prijs kunnen verkopen :P

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 06-05-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Koerski schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:16:
[...]

Bedankt voor je reactie. Was ondertussen ook al een beetje verder gaan zoeken en kom het probleem ook vaker tegen nu. Helaas geen oplossing bekend volgens mij!
Helaas niet nee, al heb ik het idee dat sinds de laatste sw update het wel minder geworden is.
Dan wordt het wat vaker tanken dan voorheen (iedere 800km)..
Ik tank zo'n 40 liter elke 600 à 700 km, zeg ik zo uit het hoofd.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Dat tank ik met de Altea XL nu ook, maar dan gaat er 50~55 liter in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Videopac schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:39:
[...]

Helaas niet nee, al heb ik het idee dat sinds de laatste sw update het wel minder geworden is.

[...]

Ik tank zo'n 40 liter elke 600 à 700 km, zeg ik zo uit het hoofd.
Wat voor update doel je hier precies op? ;-) Neem aan dat het niet om een navigatie systeem update gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Bacchus schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:23:
Mwah voor een stukje plastic met een paar schakelaartjes en een simpel Electronics printje vind ik dat nogal wat geld eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:59

Meneer aard

Porsche rulez!

mwah die cc oplossingen aftermarket zijn waardeloos. Ook vanuit de dealer.
Ervaring met een Avensis Verso met een aftermarket CC dat is ronduit klote, trage gas response. Duurt echt 1-2 seconden voordat dit pakt.

Ook ervaring met fabrieks-af CC op mijn (ex) camry em huidige Avensis totaal geen problemen mee, gelijk response.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik kan eigenlijk nergens een prijslijst/optielijst van een oudere Yaris vinden, dus heb geen idee of het fabrieksaf wel leverbaar was op de Yaris II 2006>.

Wel stom dat je voor een EU-model een aftermarket set nodig hebt, terwijl een VS/Canada model gewoon al de ondersteuning in de ECU heeft zitten en je alleen even zo'n hendel moet aanschaffen ($15 op eBay) :|

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 07-05-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
ThinkPadd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:58:
Met zo'n elektronisch gaspedaal zit je dan al vast aan een set van John Gold o.i.d. die al gauw richting de 400-500 euro gaan :X Ik ben niet vies van wat DIY en solderen, maar het moet wel veilig blijven. Ik wil niet iets met een Arduino ofzo gaan doen :+
Die John Gold (GC90) wordt toch officieel ook door Toyota als accessoire geleverd?

Daar betaal je € 664,36 inclusief montage en btw.

https://accessoires.toyota.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
kwiebus schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:11:
[...]

Die John Gold (GC90) wordt toch officieel ook door Toyota als accessoire geleverd?

Daar betaal je € 664,36 inclusief montage en btw.

https://accessoires.toyota.nl/
Bedankt, dat had ik nog niet gevonden. Ga ik op zoek naar een GC90 mocht ik geen goedkopere optie kunnen vinden.

Als ik hier kijk: http://www.kew.nl/index.p...ota-cruise-control-1.html dan kan ik een set voor €440,50 vinden. Wellicht valt zo'n originele hendel van eBay nog aan te sluiten daarop met wat solderen, heb ik alsnog OEM-looks.

Inbouwen doe ik zelf, heb ik bij onze huidige Yaris ook gedaan, ging prima.

Een Waeco MS880 zou ook nog kunnen, dan moet er nog een kabelset 9101400045 bij voor een 'Yaris 2006-2011 manual gearbox'. Ook al zien ze er identiek uit, de GC90 is voordeliger zoals het nu lijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 07-05-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Iemand enig idee wat het glas van een spiegel kost ? Dit weekend iemand tegengezeten spiegel heel hard dichtgeklapt en glas gebruiken, gelukkig voor de rest geen schade, motortje om te sluiten / regelen werkt nog. Zijn wel heated, toyota gt86 zie dat ik hem er gewoon uit kan klikken.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-05 19:58
Kan iemand mij helpen aan een overzicht waarbij de standaard opties van de Toyota Auris Hybride HB en ST uit 2013 staan?
Op de vergelijkingssites en dealersites lijken ze van de standaard modellen alle opties aan te vinken en van de uitgebreidere de helft te vergeten. De opties die je op de foto's ziet kloppen bijna nooit met de omschrijvingen. Dit is erg onhandig als Cruise Control een van de eisen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
MarcoL1978 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:40:
Kan iemand mij helpen aan een overzicht waarbij de standaard opties van de Toyota Auris Hybride HB en ST uit 2013 staan?
Op de vergelijkingssites en dealersites lijken ze van de standaard modellen alle opties aan te vinken en van de uitgebreidere de helft te vergeten. De opties die je op de foto's ziet kloppen bijna nooit met de omschrijvingen. Dit is erg onhandig als Cruise Control een van de eisen is.
Bedoel je zoiets ?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CVHd83kyQIqzBdVof74OVxLa/full.png

Is uit de brochure van 2013.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
ZeRoC00L schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:39:
[...]

Bedoel je zoiets ?

[afbeelding]

Is uit de brochure van 2013.
Dat is precies wat ik zocht, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MarcoL1978 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:55:
[...]

Dat is precies wat ik zocht, dank!
Toch effe altijd nachecken, want dealers willen wel eens wat importeren, en in het buitenland zijn ze net anders geconfigureerd. Verder staat me bij dat cruise control een goedkope accesoire was. (100 euro, eigenlijk alleen pookje op stuur zetten)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
leuk_he schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:00:
[...]

Toch effe altijd nachecken, want dealers willen wel eens wat importeren, en in het buitenland zijn ze net anders geconfigureerd. Verder staat me bij dat cruise control een goedkope accesoire was. (100 euro, eigenlijk alleen pookje op stuur zetten)
Uiteraard controleren we dit wel van te voren, maar het zoekt toch wel wat makkelijker. Ik was er vanuit gegaan dat de model naam niet zou kloppen bij de Aspiration met CC maar met zo'n lage prijs is dit ook wel een goede verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 23:49
Starletje is weer een jaar goedgekeurd :)

Wel iets meer kosten dan gehoopt, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 22-05 21:00
Tomsworld schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:43:
Iemand enig idee wat het glas van een spiegel kost ? Dit weekend iemand tegengezeten spiegel heel hard dichtgeklapt en glas gebruiken, gelukkig voor de rest geen schade, motortje om te sluiten / regelen werkt nog. Zijn wel heated, toyota gt86 zie dat ik hem er gewoon uit kan klikken.
Paar tientjes volgens mij. Vraag het bij de dealer zou ik zeggen.. ongeveer elke spiegel is verwarmd tegenwoordig dat maakt niet zoveel in de kosten meer lijkt mij.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hier kun je de prijs ook wel vinden denk ik: http://www.toyodiy.com/parts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Welkom XP9 broeder ;)

Afgelopen woensdag de mijne nog helemaal gewassen/gekleid/gewaxed, interieur netjes gemaakt enz. Heerlijk karretje.

Cruisecontrol heb ik ook naar gekeken vorig jaar toen ik hem kocht, Is inderdaad met een EU model erg duur. Aangezien ik dat toch nooit gebruik besloten om het niet te doen.

Je schijnt wel de ruitewisserhendel van een Prius II te kunnen monteren zodat je interval hebt voor.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Meneer aard schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:16:
mwah die cc oplossingen aftermarket zijn waardeloos. Ook vanuit de dealer.
Ervaring met een Avensis Verso met een aftermarket CC dat is ronduit klote, trage gas response. Duurt echt 1-2 seconden voordat dit pakt.

Ook ervaring met fabrieks-af CC op mijn (ex) camry em huidige Avensis totaal geen problemen mee, gelijk response.
Verschilt per systeem. Heb er gehad die vrij allert zijn en ken ook een VDO/Siemens voorbeeld waar het idd een seconde oid duurt voor hij reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:59

OgWok

U.N.C.L.E.

KnoxNL schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:51:
Starletje is weer een jaar goedgekeurd :)

Wel iets meer kosten dan gehoopt, maargoed.
Hoe oud is dat Starletje en wat moest eraan gebeuren?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 23:49
Ze is van mei '94 O+

Dit keer was het een nieuwe veer linksvoor, de oude was al kapot (raar dat je dat niet merkt, ik heb gisteren nog 450 km gereden) en zag er idd erg verroest en dun uit op punt van breken.

Een nieuwe accu. Die hadden ze 3 jaar geleden al als slecht bestempeld, maar ik durfde het nog wel aan.
Nu nog 1/3e van de capaciteit, dus laten vervangen.

Nieuwe ruitenwissers voor

Reparatie aan lichtbak linksachter (lekte)

Nieuw stuk flexibele uitlaat (was idd bijna door toen ze het oude onderdeel lieten zien bij ophalen)

Inc. APK en kleine beurt inc alle vloeistoffen, materialen als lampjes en arbeid € 622

Ik vergeet vast nog wel iets maar dat waren de grotere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Arfman schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:02:
Welkom XP9 broeder ;)

Afgelopen woensdag de mijne nog helemaal gewassen/gekleid/gewaxed, interieur netjes gemaakt enz. Heerlijk karretje.

Cruisecontrol heb ik ook naar gekeken vorig jaar toen ik hem kocht, Is inderdaad met een EU model erg duur. Aangezien ik dat toch nooit gebruik besloten om het niet te doen.

Je schijnt wel de ruitewisserhendel van een Prius II te kunnen monteren zodat je interval hebt voor.
:w jij kwam ook van een P1 toch?

Heb gelijk al een vraag, ik kan de auto wel met het knopje op de sleutel vergrendelen, maar ontgrendelen werkt niet :? Lampje op de sleutel knippert wel, dus batterijtje is het niet lijkt mij. Dacht eerst aan een deur die niet goed dicht zat, maar er brandt geen deur-lampje in de auto. En hij gaat wel goed op slot, niet op slot en dan er gelijk weer vanaf, wat je hebt als er een deur niet goed dicht zit.

Heel vreemd, hoop dat het niets ernstigs is. Ben al aan het zoeken wat het kan zijn. Natuurlijk kom je ook pas achter zoiets als hij al thuis op de oprit staat i.p.v. nog bij de garage.... :|
Zal voor de zekerheid even een CR2016 batterijtje kopen, heb ik dat i.i.g. uitgesloten.

Morgen ga ik hem even in de Collinite 845 zetten. En misschien nog wat dingetjes wegpolijsten, zitten wel wat gebruikerssporen bij deurklinken e.d. Interieur ook even beetje opfrissen etc.

Van die Prius II hendel is wel een idee, een traploos instelbare interval mistte ik bij de P1 wel. Cruise control gaat er wel in komen, we willen er dit jaar nog mee op vakantie, 1300km m'n voetje op het pedaal houden is niet m'n hobby :p Verder nog even kijken wat ik met radio wil doen. Standaardgeluid is wel goed, maar een AUX-aansluiting zou wel fijn zijn. Bij dit model radio (W58824 geloof ik) kun je niet simpel een kabeltje inprikken. Misschien nog een boxje zoals deze kopen. Of gewoon een stapel MP3 CDtjes branden, dat pakt hij ook volgens mij.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 09-05-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ThinkPadd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:29:
[...]

:w jij kwam ook van een P1 toch?
Klopt! XP9 is een hele verbetering op alle fronten imo (afwerking e.d.)
Heb gelijk al een vraag, ik kan de auto wel met het knopje op de sleutel vergrendelen, maar ontgrendelen werkt niet :? Lampje op de sleutel knippert wel, dus batterijtje is het niet lijkt mij. Dacht eerst aan een deur die niet goed dicht zat, maar er brandt geen deur-lampje in de auto. En hij gaat wel goed op slot, niet op slot en dan er gelijk weer vanaf, wat je hebt als er een deur niet goed dicht zit.
Geen idee .. bij mij werkt het (zoals je mag verwachten) goed. Ik heb echter wel keyless entry, misschien dat dat verschil uitmaakt qua systeem.
Van die Prius II hendel is wel een idee, een traploos instelbare interval mistte ik bij de P1 wel. Cruise control gaat er wel in komen, we willen er dit jaar nog mee op vakantie, 1300km m'n voetje op het pedaal houden is niet m'n hobby :p Verder nog even kijken wat ik met radio wil doen. Standaardgeluid is wel goed, maar een AUX-aansluiting zou wel fijn zijn. Bij dit model radio (W58824 geloof ik) kun je niet simpel een kabeltje inprikken. Misschien nog een boxje zoals deze kopen. Of gewoon een stapel MP3 CDtjes branden, dat pakt hij ook volgens mij.
Ik heb deze gemonteerd op de stock radio CD wisselaar ingang:
http://www.dension.com/pr...solutions/gateway-lite-bt

Werkt zeer goed, in combinatie met Spotify op mijn mobiel heb ik uren muziek onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Arfman schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:30:
[...]

Klopt! XP9 is een hele verbetering op alle fronten imo (afwerking e.d.)

[...]
Geen idee .. bij mij werkt het (zoals je mag verwachten) goed. Ik heb echter wel keyless entry, misschien dat dat verschil uitmaakt qua systeem.

[...]

Werkt zeer goed, in combinatie met Spotify op mijn mobiel heb ik uren muziek onderweg.
De sleutel doet het weer! *O* Een nieuw CR2016 batterijtje bood de oplossing. Godzijdank, was al bang dat het een prijzige reparatie zou worden. Wel vreemd dat een lege batterij ervoor kan zorgen dat hij nog wel via knopje op slot wilde, maar niet meer ontgrendelen.
Batterijtje trouwens gekocht bij HEMA. 2 stuks voor 4 euro (huismerk).

Die Dension is wel een mooi ding, wel prijzig :P Heb de radio die ik in de P1 had gebouwd nog liggen (Alpine ding), zal die eens verkopen, dan ben ik al minstens 5 tientjes rijker haha.
Ik zie ook Yatour modules, weet je zo wat er beter/slechter is aan die Dension?

Vandaag de Yaris ook even gedetailed: ThinkPadd in "Het grote auto detailing topic"

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 12-05-2016 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:41:
[...]

Wel vreemd dat een lege batterij ervoor kan zorgen dat hij nog wel via knopje op slot wilde, maar niet meer ontgrendelen.
Klinkt als een goede veiligheidsinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ThinkPadd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:41:
[...]

De sleutel doet het weer! *O* Een nieuw CR2016 batterijtje bood de oplossing. Godzijdank, was al bang dat het een prijzige reparatie zou worden. Wel vreemd dat een lege batterij ervoor kan zorgen dat hij nog wel via knopje op slot wilde, maar niet meer ontgrendelen.
Klinkt mij wel logisch, op slot is belangrijker dan open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MarcoL1978 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:20:
[...]
Uiteraard controleren we dit wel van te voren, maar het zoekt toch wel wat makkelijker. Ik was er vanuit gegaan dat de model naam niet zou kloppen bij de Aspiration met CC maar met zo'n lage prijs is dit ook wel een goede verklaring.
Om het makkelijker te maken bij het vorige model Auris (2011) Aspiration was CC wel standaard. Ook daar waren verschillen tussen de modeljaren. Navigatie kreeg je er in 2012 bij terwijl ze er in 2011 nog 1000 euro voor vroegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
Ik ben steeds handiger geworden in het snel scannen van de foto's, inmiddels weet ik precies waar elk knopje zit en waar het voor dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Wat is het beste manier om ruiterwissers schoon te krijgen.
Ik ben niet zo van mijn auto wassen. Maar mijn ruiterwissers trekken behoorlijk wat strepen en maken het zicht juist onzichtbaar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 23-05 12:55

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er komt altijd veel zwart van de ruitenwisserbladen, dus een oude doek of keukenpapier en een beetje nat.
En niet vergeten de ruit ook te doen. Het beste is de ruit met Rain-X te behandelen, dat is echt geweldig spul. De eerste maand hoef je je ruitenwissers echt niet meer te gebruiken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Maasluip schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:37:
Er komt altijd veel zwart van de ruitenwisserbladen, dus een oude doek of keukenpapier en een beetje nat.
En niet vergeten de ruit ook te doen. Het beste is de ruit met Rain-X te behandelen, dat is echt geweldig spul. De eerste maand hoef je je ruitenwissers echt niet meer te gebruiken.
Bedankt, zal gewoon een oude theedoek pakken nat maken!
Aah dat Rain-X zal ik zeker eens aanschaffen, niet ideaal voor de zomermaanden maar voor de herfst wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik heb een Toyota Aygo uit 2013 met 26.000 km gekocht.
De verkoper zei dat er 10W-40 olie in zit. Dit vond ik al wat vreemd, aan de hoge kant, maar ik dacht het zal wel.
Nu heb ik laatst al getankt en 150 km gereden en het eerste streepje van de benzine-meter is al weg, dan haal ik nog geen 300 km. Ik heb gisteren wel 130 gereden een paar km maar goed.
Vraag me af of de olie wel goed is, in het boekje wordt aanbevolen 0W-20?

Pagina 333:
https://instructieboekjes...2013-00_201303%20Aygo.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

10w40 is vrij universeel. 0w20 wordt aanbevolen omdat het weinig wrijving geeft.
Je hebt vrij veel olie keuze..want het is temperatuur afhankelijk. 5w30 vs 0w20 kan ook. Alleen op 0w20 kom je waarschijnlijk een paar km vrder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik lees net dit:
De benzinemeter (6 streepjes) is bovenin onbetrouwbaar omdat deze pas van het 5e naar het 1e streepje daalt als de tank al bijna half leeg is (qua gereden km's). Het laatste streepje is wel betrouwbaar: 4-5 liter over en dus 75-100 km reserve (afgezien van reservekannetje).
De meter klopt dus niet?
http://www.autoweek.nl/au.../toyota-aygo-10-12v-vvt-i
Misschien valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Ik heb de touch2 go plus in mijn Auris TS geupdate naar 6.7h, nu heb ik alleen bij grote USB sticks (heb 16 en 128 gbyte) dat de media speler half in een nummer vast loopt en dan totaal niet meer op USB te krijgen is.

Ik heb zelf het gevoel dat de media indexer met veel nummers op z'n plaat gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

_-= Erikje =-_ schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:14:
Ik heb de touch2 go plus in mijn Auris TS geupdate naar 6.7h, nu heb ik alleen bij grote USB sticks (heb 16 en 128 gbyte) dat de media speler half in een nummer vast loopt en dan totaal niet meer op USB te krijgen is.

Ik heb zelf het gevoel dat de media indexer met veel nummers op z'n plaat gaat
Hoe heb je die geupdate? Ik heb zelf een Auris Lease Pro met volgens mij ook een Touch en Go+ i.c.m. JBL eindversterkers. Ik vind de mediakwaliteiten sowieso bagger: bij USB kan hij niet met folders omgaan en krijg je alles in een enorme lijst, plus het geluidshikje bij lage snelheden, plus geen highres bestanden kunnen weergeven, plus slechte implementatie van het "doorspoelen" in een nummer, plus lage uitgangsspanning van de pre-out waardoor de eindversterkers niet goed benut worden etc.

Ik heb besloten voor een carjoying oplossing te gaan, zodra die met DAB+ leverbaar zijn (is nu al wel zelf te knutselen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik gebruik mijn telefoon zijn apps via Bluetooth op de nav-unit, dan hoef ik met de Toyota media "prayer" niet af te rekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 15-05-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Maasluip schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:37:
Ik maak meestal mijn ramen schoon 's morgens (als ze vies zijn door stof/stuifmeel/vogels, of helemaal) en dan neem ik de ruitenwissers ook even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Meneer aard schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:03:
10w40 is vrij universeel. 0w20 wordt aanbevolen omdat het weinig wrijving geeft.
Je hebt vrij veel olie keuze..want het is temperatuur afhankelijk. 5w30 vs 0w20 kan ook. Alleen op 0w20 kom je waarschijnlijk een paar km vrder..
0w20 wordt voor de hybrides aanbevolen en is vooral bij koud weer en het vele naadloze start/stop bij hybrides prettiger.
Als je bij de grote/kleine beurt er m vraagt (en het staat als dusdanig aanbevolen voor jouw model) dan zal de dealer deze kostenloos moeten gebruiken. Tenminste, dat is bij mij het geval geweest.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Videopac schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:07:
[...]

Hoe heb je die geupdate? Ik heb zelf een Auris Lease Pro met volgens mij ook een Touch en Go+ i.c.m. JBL eindversterkers. Ik vind de mediakwaliteiten sowieso bagger: bij USB kan hij niet met folders omgaan en krijg je alles in een enorme lijst, plus het geluidshikje bij lage snelheden, plus geen highres bestanden kunnen weergeven, plus slechte implementatie van het "doorspoelen" in een nummer, plus lage uitgangsspanning van de pre-out waardoor de eindversterkers niet goed benut worden etc.

Ik heb besloten voor een carjoying oplossing te gaan, zodra die met DAB+ leverbaar zijn (is nu al wel zelf te knutselen).
Gewoon via de USB stick die je via my.toyota.eu kan downloaden. Update zelf ging prima, heb nu netjes 2016 kaarten enz. De audiokwaliteit is voor mij afdoende, maar het ding is inderdaad nogal nukkig met afspelen. Ik heb ook af en toe (met kleinere sticks) dat het afspelen even hapert, alsof het CPUtje in het ding gewoon niet snel genoeg is. Carjoying is leuk, maar ik lease deze bak nog maar 2.5 jaar dus dan is het wellicht wat overkill.
Phuncz schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:26:
Ik gebruik mijn telefoon zijn apps via Bluetooth op de nav-unit, dan hoef ik met de Toyota media "prayer" niet af te rekenen.
Dat is op zich een prima oplossing, al heb ik niet super veel ruimte vrij op mijn telefoon :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

kmf schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:01:
[...]

0w20 wordt voor de hybrides aanbevolen en is vooral bij koud weer en het vele naadloze start/stop bij hybrides prettiger.
Als je bij de grote/kleine beurt er m vraagt (en het staat als dusdanig aanbevolen voor jouw model) dan zal de dealer deze kostenloos moeten gebruiken. Tenminste, dat is bij mij het geval geweest.
Heeft ook te maken met wat strakkere toleranties met de lagerschalen, die zijn veelal dikker. Meeste slijtage (zeg 80%) treed op bij een koude start. Nu zijn die start stop systemen zo dermate ontworpen dat er toch wel wat intelligentie achter zit waardoor er bewaking van temperatuur en accu voltage voor de acc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik heb sinds een paar dagen weer een leuke auto van de zaak.. Een Toyota Auris hybride HB van een paar jaar oud (nieuw mode, voor de facelift), maar wel full options (lease pro). Rijd wel lekker :+ met de vakantie in Normandië heb ik voorlopig wel genoeg KM gedraaid met mijn eigen Yaris.. even geen zin ook nog eens een hele hoop KM zakelijk te gaan rijden met hem..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb een Toyota Yaris Hybrid (uit de serie 2012-2014) gekregen uit de leasepool. Er kwam maar 1 sleutel bij. Even als check: ik neem aan dat ze nieuw met 2 sleutels werden geleverd? Dan heb ik een basis om wat vragen te gaan stellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Ja, ik heb 2 sleutels, dit zijn de afstandsbedieningen waar een sleutel in verwerkt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:50
Vraagje :)

Heeft iemand ervaring met Mirrorlink 1.1 i.c.m. Galaxy S6 en Toyota Aygo ? Ik krijg hem zelf niet aan de praat in mijn Aygo X-Play. Zowel telefoon als Mirrorlink hebben versie 1.1.
Ik wilde Sygic Car Navigation testen , maar dit lukt niet.

De verbinding ansich lijkt wel te werken (verbinden met usb kabel geeft "succesvol verbonden") maar vervolgens blijft het 7"scherm zwart.

Via Google kan ik geen passende oplossing vinden

Edit: Lijkt "ineens" opgelost te zijn. Gisteren een update binnengekregen op mijn S6, Of dat de oplossing was? Alles lijkt in elk geval te werken :)

[ Voor 15% gewijzigd door fender89 op 22-05-2016 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:57
Ik wil graag een DAB+ tuner in mijn Prius uit 2010. Heeft iemand hier ervaring mee? Het was een optie, dus er zit al een "DAB" knop op het entertainment systeem. Is er een doe-het-zelf manier (met aankoop van benodigde apparatuur uiteraard) om dit te doen? Of is de enige goede optie de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Kuhlie schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:02:
Ik heb een Toyota Yaris Hybrid (uit de serie 2012-2014) gekregen uit de leasepool. Er kwam maar 1 sleutel bij. Even als check: ik neem aan dat ze nieuw met 2 sleutels werden geleverd? Dan heb ik een basis om wat vragen te gaan stellen :)
Alle auto's hebben volgens mij sowieso een reserve sleutel.. Of deze altijd met AB is weet ik niet (ik vermoed bij de Hyrbide's wel). Maar in mijn "normale" 1.3 Yaris is de reserve sleutel er 1 zonder afstandsbediening erin.

Anyhow, vaak houd de baas de reserve sleutel achter de hand just in case. Alle leen auto's die ik afgelopen jaren heb gehad kreeg ik ook maar 1 sleutel van. Ik weet niet of de auto ook echt op jou naam etc. staat of nog op naam van de baas? Het is iig niet vanzelf sprekend dat je beide sleutels krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Kuhlie schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:02:
Bij lease wordt de 2e sleutel altijd achter gehouden. Helaas communiceren ze dit nooit terwijl aan het eind wel een brief komt dat je 2 sleutels moet inleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
TweakTweet schreef op maandag 23 mei 2016 @ 07:32:
[...]
Bij lease wordt de 2e sleutel altijd achter gehouden. Helaas communiceren ze dit nooit terwijl aan het eind wel een brief komt dat je 2 sleutels moet inleveren...
Niet waar: Ik heb tnt van elke leasewagen alle sleutels gekregen, soms twee, soms zelfs drie (bv ´08 Corolla).

Een leaseauto is overigens geen eigendom van je werkgever maar van de leasemaatschappij.* Jij staat hooguit als regelmatig berijder geregistreerd.

* Ok, er zijn wat bijzondere gevallen: Je werkgever kan een leasemaatschappij zijn natuurlijk. En ook niet-geleasede bedrijfswagens worden nog weleens, strikt genomen incorrect, leaseauto genoemd.

[ Voor 31% gewijzigd door Bacchus op 23-05-2016 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 17-04 15:37
Zijn er hier Auris rijders met 18" licht metaal er onder. Het ziet er veel mooier uit, maar rijd het ook nog comfortabel en stil of kan ik beter bij 17" blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

MonkeySandwich schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:37:
Zijn er hier Auris rijders met 18" licht metaal er onder. Het ziet er veel mooier uit, maar rijd het ook nog comfortabel en stil of kan ik beter bij 17" blijven?
Of het mooier is, is een kwestie van smaak.
Persoonlijk vind ik 17" bij een Auris groot genoeg en prima staan.

18" zal waarschijnlijk iets minder comfortabel zijn en wellicht iets minder stil.
Nu staat de Auris bekend om zijn goede comfort dus daar is nog wel een consessie te doen.
Maar de Auris staat ook bekend om zijn (relatief) mindere stuur- en rij-eigenschappen en de vraag is of die er nou wel beter op worden met 18".

M.a.w.: het zou mijn keuze niet zijn, maar het is een kwestie van smaak dus als jij het wel mooi vind: prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
fender89 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:28:
Vraagje :)

Heeft iemand ervaring met Mirrorlink 1.1 i.c.m. Galaxy S6 en Toyota Aygo ? Ik krijg hem zelf niet aan de praat in mijn Aygo X-Play. Zowel telefoon als Mirrorlink hebben versie 1.1.
Ik wilde Sygic Car Navigation testen , maar dit lukt niet.

De verbinding ansich lijkt wel te werken (verbinden met usb kabel geeft "succesvol verbonden") maar vervolgens blijft het 7"scherm zwart.

Via Google kan ik geen passende oplossing vinden

Edit: Lijkt "ineens" opgelost te zijn. Gisteren een update binnengekregen op mijn S6, Of dat de oplossing was? Alles lijkt in elk geval te werken :)
Ik heb ook de aygo maar heb mirrorlink nooit werkend gekregen met mijn Sony Xperia z3c.
Wat zijn jou stappenplan wat je doet?

MEt betrekking tot:
Sygic Car Navigation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 17-04 15:37
Op AutoWeek 1 review kunnen vinden van iemand die van 16" met winterbanden naar 18" met zomerbanden ging en vond dat stukken beter sturen. Maar dat is de enige ervaring die ik er over heb kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
MonkeySandwich schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:09:
[...]

Op AutoWeek 1 review kunnen vinden van iemand die van 16" met winterbanden naar 18" met zomerbanden ging en vond dat stukken beter sturen. Maar dat is de enige ervaring die ik er over heb kunnen vinden.
Ja maar dat zal vooral wegligging zijn geen comfort.. Winterbanden staan niet echt bekend om super wegligging, zijn vooral bedoeld regen en sneeuw af te voeren natuurlijk.. Als je dan super banden als zomerbanden hebt is dat echt appels met peren vergelijken.. Ga je voor je zomerbanden voor 1 of ander chinees c merk dan hoef je geen wegligging te verwachten ;)

Comfort zal altijd iets minder worden omdat je nou eenmaal plattere banden krijgt, anders verbouw je de omtrek van je banden en dat levert weer allerlei andere problemen op. Of je dat ook feitelijk heel erg gaat merken, dat betwijfel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yes-n
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-04 11:34
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:31:
Gewoon via de USB stick die je via my.toyota.eu kan downloaden. Update zelf ging prima, heb nu netjes 2016 kaarten enz.
Dank je! Dit vanmorgen ook gedaan nav jouw post, dealer al gevraagd of het mogelijk was (en dat was zo), niet wetende dat ik het zelf ook kon met een 8Gb USB stick :)
Scheelt weer een paar uur auto missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 13:38
TweakTweet schreef op maandag 23 mei 2016 @ 07:32:
[...]

ik had gewoon 2 sleutels hoor bij Alphabet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:34
Een paar weken geleden merkte ik dat de rolla KVS kwijtraakte, waterpomp bleek stuk te zijn. Er zit inmiddels een nieuwe in, bij het vervangen bleek dat de originele pomp er nog in zat:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qx5tOPa2lft7qSBA2FTxSYVA/full.jpg

Let op de (productie)datum.. Die heeft het dus het bijna 24 jaar en 314.000 km uitgehouden :)

Eigenlijk was het de bedoeling om de rolla dit jaar te vervangen, we hebben eigenlijk iets groters nodig en de leeftijd begint ook wel een beetje te tellen, maar een onverwachte hernia operatie bij onze hond heeft de spaarpot aardig geleegd, ik denk dat ik 'r dan ook maar helemaal af rijd - ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe lang ze nog mee kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:50
@Joostje123,

In feite heb ik niets speciaals gedaan.

1. Sygic Car navigation opstarten op telefoon
2. Daarna verbinding maken met auto d.m.v. usb kabel.
3. via 7" autoschermpje op ' verbindingen' klikken, Auto gaat dan verbinden met telefoon
4. Telefoonscherm gaat op Mirrorlink modus / zwart en ik kreeg beeld op het 7' autoschermpje.

...Stel je er echter niet te veel van voor. De trial versie van Sygic Car nav. laat het alsnog niet toe om de navigatie daadwerkelijk te testen. Je krijgt dan het bericht in beeld op het autoschermpje : Schaf premium modus aan om navigatie te starten. (of iets in die zin)

Maar.. het stukje Mirrorlink werkt dus feitelijk wel ;)

Als ik het klepje van de beschermhoes van de telefoon open en dichtklap,zie je op het 7" autoscherm het " lockscreen" vd. telefoon

Om verder te testen heb ik een willekeurige Mirrorlink-compatible app gedownload uit de Play Store (rockscout in dit geval, om muziek te luisteren). DIt werkt ook prima in de aygo. Je kan dan o.a. Spotify luisteren. Media informatie/albumhoes e.d. wordt dan weergegeven op het schermpje in je Aygo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
cmndr_adama schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:11:
Een paar weken geleden merkte ik dat de rolla KVS kwijtraakte, waterpomp bleek stuk te zijn. Er zit inmiddels een nieuwe in, bij het vervangen bleek dat de originele pomp er nog in zat:
[afbeelding]

Let op de (productie)datum.. Die heeft het dus het bijna 24 jaar en 314.000 km uitgehouden :)

Eigenlijk was het de bedoeling om de rolla dit jaar te vervangen, we hebben eigenlijk iets groters nodig en de leeftijd begint ook wel een beetje te tellen, maar een onverwachte hernia operatie bij onze hond heeft de spaarpot aardig geleegd, ik denk dat ik 'r dan ook maar helemaal af rijd - ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe lang ze nog mee kan ;)
Deze Corolla's worden wereldwijd afgebeuld in veel ergere omstandigheden. Bijv. Afghanistan rijden dit type veel rond. Dus een pensioen in Nederland is nog niet zo erg.

Zo'n auto is echter vaak economisch total loss ipv technisch. Misschien dat je een keer koppakking moet doen ofzo, maar daarna draait hij vrolijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Gisteren de 'John Gold GC90-Plus' cruisecontrol ingebouwd in onze Yaris XP9 uit 2006.
Die set uit mijn link werkt met de Yaris 2006-2010 (zie dropdown). De set komt echter met een koppelingsschakelaar, maar ik zag dat er bij ons al een koppelingsschakelaar in de auto zat (ik moet ook koppeling intrappen om de auto te starten, dus schakelaar doet ook nog echt wat). Dat gemeld aan KEW en ik kon na bestellen de 20 euro verschil (t.o.v. goedkopere set zonder koppelingsschakelaar, maar die werkt niet met dit model Yaris) terugkrijgen en ze zouden de koppelingsschakelaar niet meesturen.
Uiteindelijk lag de set daardoor voor €447,25 bij mij op de mat (CM7 bedieningspaneeltje gekozen, goedkoopste).

Het inbouwen was best pittig nog :X Niet omdat het ingewikkeld was, er zat een goede instructie bij hoe de set in dit model Yaris kon worden ingebouwd ("Sluit oranje draad aan op blauwe draad links in zekeringkast" e.d.), maar sommige draden zoals die van de remschakelaar en de koppelingsschakelaar zaten erg diep onder het dashboard en daardoor slecht bereikbaar. Voor ik daar bij kon komen moest ik eerst de onderste kap van de stuurkolom eraf halen en de knie-airbag weghalen (niet losgekoppeld omdat ik geen airbaglampje wilde triggeren). Het gaspedaal was netjes een Y-kabeltje voor meegeleverd wat zo vastklikte allemaal, zonder solderen. De andere draden (4 stuks, voeding, massa, rem, koppeling, snelheidspuls) moesten wel allemaal gesoldeerd worden.

De snelheidspuls zeiden ze in de montagehandleiding dat je die bij de tellerunit moest pakken, wat zou inhouden dat ik de kappen daar van ook eerst moest verwijderen en draden onder/achter het dashboard langs moest trekken :| Ik vond echter op Yarisworld.com dat pin 9 op de OBD-connector ook gebruikt kan worden om een snelheidspuls af te tappen. Een stuk makkelijker, aangezien die bij het zekeringkastje zit waar ik ook andere draden moest aansluiten.

Vandaag nog even wat draden netjes wegwerken/vastzetten met tie-rips en het bedieningspaneeltje even op een logische plaats monteren. Gisteren de set al kunnen testen en werkt uitstekend! 8)

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Kzslufvo8tkwvFLMzRGbIhIV/full.jpg

Mocht je ook cruisecontrol willen en heeft je auto nog een ouderwetse gaskabel dan kan ik deze set aanraden: Waeco MS 50 Magic Speed cruise control. Die had ik in onze vorige Yaris (P1, 2001) ingebouwd en werkte ook perfect.

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 30-05-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat een prijs :X

Leuk om te lezen maar mij het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Arfman schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:32:
Wat een prijs :X

Leuk om te lezen maar mij het geld niet waard.
Klopt, is zeker duur. Komt volgens mij ook omdat John Gold een monopolie positie heeft in NL, er is eigenlijk geen goedkoper alternatief.

We willen dit jaar ook nog naar Kroatië, ruim 1400km dus dan is het wel erg fijn. En het vervelende is, als je eenmaal CC hebt gehad dan wil je niet meer zonder :p
We hebben een goede deal kunnen maken bij verkoop van onze P1, dus uiteindelijk valt voor ons de prijs van deze CC set erg mee, we hadden het al ingecalculeerd bij aanschaf van de XP9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Met de Waeco moet je wel heel voorzichtig zijn met de gaskabel. Die van mij zat onder een lichte hoek gemonteerd waardoor de staalkabel op een gegeven moment langzaam brak. Het is in feite gewoon een kabel voor de versnelling van de derailleur, maar na het vervangen denk ik toch dat ik de vacuumpomp heb gesloopt en dat deze geen goede seal meer had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
neographikal schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:17:
Met de Waeco moet je wel heel voorzichtig zijn met de gaskabel. Die van mij zat onder een lichte hoek gemonteerd waardoor de staalkabel op een gegeven moment langzaam brak. Het is in feite gewoon een kabel voor de versnelling van de derailleur, maar na het vervangen denk ik toch dat ik de vacuumpomp heb gesloopt en dat deze geen goede seal meer had.
Ik heb destijds de kabel in ruime bochten van 90° laten lopen, dat ging prima. Ding heeft er twee jaar in gezeten met 0 problemen. Nu op Marktplaats doorverkocht aan iemand die het in z'n Fiat Ducato camper ging bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Arfman schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:30:
[...]

Vandaag een leuke gadget ontvangen, de 'WT-USB' van Wiiki-tech
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H1fA4eeIAp8nuUhVFQVusCVA/full.jpg

Apparaatje wat je (net als Dension en Yatour e.d.) aansluit op je CD-wisselaar aansluiting van je originele radio. Vervolgens een USB-stick in de USB-aansluiting drukken en gaan met die banaan. En een telefoon o.i.d. kan ook via de 3.5mm aansluiting.

Zonet even aangesloten op de standaard W58824 radio in onze Yaris XP9 uit 2006.
Stuurwielbediening en alles werkt uitstekend. Hij werkt lekker snel, gaat sneller dan het browsen tussen nummers op een MP3-CD. Hij gaat ook netjes verder als je naar FM o.i.d. gaat en weer terug naar de USB. Geluidskwaliteit ook uitstekend. En wat ook wel fijn is, is dat de random functie van de radio nu ook werkt als je zelf nummers skipt. Met een MP3-CD werkt dat alleen als het nummer vanzelf is afgelopen. Anders gaat hij gewoon van 1>2 als je zelf gaat skippen. Deze WT-USB heeft dat niet, die gaat echt random als je zelf skipt.

Heb alleen niet gekeken of hij ook de ID3-tags van MP3-bestanden op de USB-stick laat zien op het display zoals bij een MP3-CD, zal dat binnenkort nog eens bekijken.
Bestanden kun je gewoon in de root van je stick knallen, of onderverdelen in mapjes (CD02, CD03 etc), zodat je er net als met een CD-wisselaar sneller doorheen kunt browsen.

20 euro well spent _O_ Hij doet geen carkit mogelijkheden, maar er zat al een carkit in onze Yaris XP9 :P
De aansluiting is volgens mij vrij Toyota-universeel, dus ik denk dat deze op heel veel Toyota OEM radio's past. Hij had misschien zelfs wel op onze P1 gepast.

Op eBay te vinden als je zoekt op 'Car USB Aux-in Adapter MP3 Player Radio Interface for Toyota Camry/Corolla S5A4'. Ik heb hem gekocht bij eBay: vigorouspart555

Ben altijd wel nieuwsgierig hoe dit soort dingen nou werken, dus even opengemaakt. Belangrijkste componenten:
- MVSilicon AU7860A (USB HOST MP3/WMA DECODER)
- Atmel ATmega8A (low-power CMOS 8-bit microcontroller) dit is om met de radio te praten over de CD-wisselaar bus, (Toyota gebruikt het 'AVC-LAN'-protocol dacht ik)
- ACT4060A (step-down switch mode converter).

Verder alleen wat passieve componenten zoals weerstanden e.d. Heb hier wat plaatjes neergezet: https://imgur.com/a/eeBXc

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 02-06-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Oh mooi, dat zou wel wat zijn maar ik weet niet of de standaard Yaris radio (Yaris P1) zo'n ingang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
!null schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:17:
Oh mooi, dat zou wel wat zijn maar ik weet niet of de standaard Yaris radio (Yaris P1) zo'n ingang heeft.
In onze XP9 ging hij op de 6+6 connector: https://c1.staticflickr.c...12731993_892db5ac4b_z.jpg middelste aan de rechterkant onder dat serie/typenummer.

De aansluiting in een P1 is de oudere 5+7 variant en past dus niet rechtstreeks. Maar er zijn wel verloopjes voor lijkt het http://www.ycarlink.com/p...-7-converter-YT-TYSB-.htm Maar geen idee of je het spul op die manier aan elkaar kunt knopen, aansluiten op eigen risico :+ De connectoren lijken wel allebei dezelfde signalen te voeren, alleen een kwestie van een andere connector en pinbezetting dus eigenlijk.

Edit: De WT-USB unit is ook gewoon met die oudere 5+7 aansluiting te koop: http://www.amazon.com/Ada...e-Connector/dp/B0188RXZGC
Kan op eBay alleen de 3.5mm variant (zonder USB) vinden.

Maar denk dat een unit met de nieuwere 6+6 connector + bovengenoemd verloopkabeltje een beter idee is, dan kun je hem later ook in een nieuwere Toyota hergebruiken.

[ Voor 64% gewijzigd door ThinkPad op 02-06-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Vandaag 1 op 29.3 gereden onderweg naar huis.. nog nooit zo zuinig gereden :P..techniek is soms mooi xD

Pagina: 1 ... 65 ... 163 Laatste