Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 63 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GertjanO schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:45:
[...]

En er is een reden waarom Toyota al sinds mensenheugenis in elk model Toyota/Lexus exact hetzelfde CC systeem inbouwt: het werkt gewoon goed.
Op één ding na: ik kan maar niet begrijpen waarom je wel direkt na het inschakelen van de CC kunt wisselen tussen ACC en CC maar waarom dat niet kan nadat je een keer een snelheid hebt ingesteld.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Ik stream ook muziek vanaf m'n mobiel naar de BT module in de auto. Kan via Spotify, sla ik eerst een album/playlist lokaal op en gaan. Stem van de navigatie mute het volume van de muziek, pas de problem.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Arfman schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:37:
Ik stream ook muziek vanaf m'n mobiel naar de BT module in de auto. Kan via Spotify, sla ik eerst een album/playlist lokaal op en gaan. Stem van de navigatie mute het volume van de muziek, pas de problem.
Hoe zou dat mijn probleem oplossen? BT-module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:16

Wailing_Banshee

You're Next

Maasluip schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:49:
[...]

Op één ding na: ik kan maar niet begrijpen waarom je wel direkt na het inschakelen van de CC kunt wisselen tussen ACC en CC maar waarom dat niet kan nadat je een keer een snelheid hebt ingesteld.
Wat is ACC?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Adaptieve cruisecontrol. Die houdt een bepaalde afstand tot je voorligger.
Om de CC te activeren moet ik op het uiteinde van het pookje duwen, dan staat hij in ACC modus, dan kan ik door het pookje naar voren te duwen van ACC naar CC schakelen en terug.
Alleen werkt dit niet meer zogauw ik een keer een snelheid heb ingesteld.

Dit is met een Prius 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Maasluip schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:38:
Adaptieve cruisecontrol. Die houdt een bepaalde afstand tot je voorligger.
Om de CC te activeren moet ik op het uiteinde van het pookje duwen, dan staat hij in ACC modus, dan kan ik door het pookje naar voren te duwen van ACC naar CC schakelen en terug.
Alleen werkt dit niet meer zogauw ik een keer een snelheid heb ingesteld.

Dit is met een Prius 3.
Ah, daar is mijn Auris te oud voor, ik heb alleen CC en begrenzer :p (waarvan ik de CC nauwelijks gebruik en de begrenzer altijd)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 10-09 22:38
Wailing_Banshee schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:35:
[...]

Ah, daar is mijn Auris te oud voor, ik heb alleen CC en begrenzer :p (waarvan ik de CC nauwelijks gebruik en de begrenzer altijd)
Ik gebruik juist de begrenzer nooit.. en de CC altijd (wanneer mogelijk natuurlijk)
ajhaverkamp schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:33:
[...]

Je moet eerst de cruisecontrol optie inschakelen (dat doe jij nu waarschijnlijk), dat die ik met een tik tegen tegen het einde van cc-handel (ik heb een Yaris). Dit moet elke keer na uit/aanzetten van de auto. Indicator in tellerblok licht na inschakelen op.
Bij de gewenste snelheid druk je vervolgens een handel omhoog (de SET-richting). Bij bv remmen schakelt de cruise control weer uit. Door handel omlaag te drukken, gebruik je de RESume optie. Dan gaat hij weer terug naar de vorige snelheidsinstelling. Door de handel naar je toe te trekken kun je ook de cc uitschakelen, ipv remmen.
Nu ben ik vast compleet achterlijk aangezien iedereen het op die manier lijkt te begrijpen. (ok, ik kan niet tegen onduidelijkheid.. ik ben niet achterlijk in ieder geval.. http://i1083.photobucket.com/albums/j382/jamzauto/Rostra-250-17319.jpg )

Maar omlaag is toch SET en naar boven toch RESUME? :P Als je nog niet 1x SET heb gedaan dan werkt RESUME niet natuurlijk.
Overigens geeft niet elke auto een apart lampje voor de CC standby zetten (knopje einde pook) en daadwerkelijk een snelheid instellen en actief maken. Mijn Yaris heeft wel een "CC standby" lampje en een SET (actief) lampje. Maar de Auris die ik eerst reed had alleen een lampje dat de CC standby stond, bij een snelheid vastzetten veranderde er op het dash niks.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

TgR_KILLER schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:22:
[...]

Ik gebruik juist de begrenzer nooit.. en de CC altijd (wanneer mogelijk natuurlijk)
Cruise op een 80km weg met veel snelheidsverschillen (60 en 50) en kruisingen werkt niet vind ik persoonlijk. Begrenzer is dan wel erg prettig, inhalen is toch geen optie en je kunt gewoon doorrijden zonder op je snelheid te hoeven letten, ook langs die flitspalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Wailing_Banshee schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:29:
[...]
Cruise op een 80km weg met veel snelheidsverschillen (60 en 50) en kruisingen werkt niet vind ik persoonlijk. Begrenzer is dan wel erg prettig, inhalen is toch geen optie en je kunt gewoon doorrijden zonder op je snelheid te hoeven letten, ook langs die flitspalen :D
True, bij veel verschillende snelheden werkt CC niet :) maar ik rij meestal gewoon lange wegen met dezelfde snelheid.. (A15.. A2.. en zelfs lange 50/80 wegen) Begrenzer heb ik nog nooit gebruikt.. zou niet eens weten hoe dat werkt :D

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
TgR_KILLER schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:22:
[...]

[...]

Nu ben ik vast compleet achterlijk aangezien iedereen het op die manier lijkt te begrijpen. (ok, ik kan niet tegen onduidelijkheid.. ik ben niet achterlijk in ieder geval.. http://i1083.photobucket.com/albums/j382/jamzauto/Rostra-250-17319.jpg )

Maar omlaag is toch SET en naar boven toch RESUME? :P Als je nog niet 1x SET heb gedaan dan werkt RESUME niet natuurlijk.
Overigens geeft niet elke auto een apart lampje voor de CC standby zetten (knopje einde pook) en daadwerkelijk een snelheid instellen en actief maken. Mijn Yaris heeft wel een "CC standby" lampje en een SET (actief) lampje. Maar de Auris die ik eerst reed had alleen een lampje dat de CC standby stond, bij een snelheid vastzetten veranderde er op het dash niks.
Set is inderdaad omlaag je doet het zo automatisch dat je het niet meer weet.

Hoe kun je de begrenzer aanzetten? Ik weet eigenlijk niet of dat op mijn 2015 Auris III lease pro zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

wortelsoft schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:46:
[...]

Set is inderdaad omlaag je doet het zo automatisch dat je het niet meer weet.

Hoe kun je de begrenzer aanzetten? Ik weet eigenlijk niet of dat op mijn 2015 Auris III lease pro zit.
In mijn Auris uit 2007 zet ik de CC aan door op het knopje van de stick te drukken en de begrenzer door een knop op mijn stuur... Maar ik meende ergens gelezen hebben dat deze niet meer op de nieuwe Aurissen zit.
TgR_KILLER schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:34:
[...]

True, bij veel verschillende snelheden werkt CC niet :) maar ik rij meestal gewoon lange wegen met dezelfde snelheid.. (A15.. A2.. en zelfs lange 50/80 wegen) Begrenzer heb ik nog nooit gebruikt.. zou niet eens weten hoe dat werkt :D
Het werkt voor mij heel goed :D En alleen dat laatste stuk waar ik naar huis rijd is een lang stuk, de rest heeft binnen 10 kilometer gewoon 2 60 zones en 1 50 zone... En hoewel iedereen altijd zegt dat Groningen leeg loopt, zou ik dat niet zeggen op de weg, die is meestal zo druk dat je continue last hebt van mensen die nog nooit gehoord hebben van een constante snelheid rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Begrenzer kan inderdaad heel fijn zijn ... als hij daadwerkelijk begrenst. In één huurauto had ik een begrenzer die ervoor zorgte dat de auto daadwerkelijk niet harder ging. Bij een ander gaf de begrenzer alleen een piepje als je te hard reed. Dat vond ik waardeloos, want dat kan ik ook wel op de teller zien. Ik mis de begrenzer wel op mijn Prius met CC.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Een snelheidsbegrenzer is in mijn auto totaal nutteloos, Cruise Control is prima, gebruik ik regelmatig.... Maar heb een hekel aan dingen die er voor zorgen dat ik niet net zo hard kan rijden als dat ik wil.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Wait, what, een begrenzer?! Er zijn mensen die dat vrijwillig instellen? Zijn dat diezelfde mensen die met 110km/h een inhaalactie starten en vervolgens 10 km naast de auto blijven rijden die ze eigenlijk wilden inhalen omdat ze te schijterig zijn om 5km/h harder te gaan rijden waardoor zich een file vormt achter deze inhalende auto?

Maar ik heb zelf ook een schijthekel aan cruise control.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Metalfreak schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:04:
Wait, what, een begrenzer?! Er zijn mensen die dat vrijwillig instellen? Zijn dat diezelfde mensen die met 110km/h een inhaalactie starten en vervolgens 10 km naast de auto blijven rijden die ze eigenlijk wilden inhalen omdat ze te schijterig zijn om 5km/h harder te gaan rijden waardoor zich een file vormt achter deze inhalende auto?

Maar ik heb zelf ook een schijthekel aan cruise control.
Dat heeft niets met een snelheidsbegrenzer te maken. En ja, ik stel die vrijwillig in. Ik rijd dan ook iedereen hard voorbij op de ring (waar je 70 mag, maar een paar flitspalen staan) omdat iedereen te schijterig is om daar met 70 voorbij te rijden, eerder met 50 (ik heb mijn begrenzer dan op 75 staan, nog nooit een boete gehad). En inhalen met 5km/u verschil op een provinciale weg is nooit verstandig. Te hard rijden ook niet. Mooi 85 op de teller wel.

En je weet dat als hij op CC staat, je ook het gas kunt intrappen om sneller te gaan zonder dat je de CC opnieuw moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:53
Niets mis met een begrenzer toch? Het enige verschil met CC is dat je niet met je pookje hoeft te klooien als je even wat langzamer of sneller moet, dat doe je gewoon met je gaspedaal. Van de andere kant moet je dus wel je voet op het gas houden.
Ik had hem op mijn Corolla en moet zeggen dat ik hem af en toe wel mis op de CT: Er is vaak zat verkeer dat niet constant genoeg rijdt voor de CC en dan is de begrenzer wel fijn om niet zomaar veel te hard te rijden.

Met 110 km/u een inhaalactie starten zegt op zich niets, het gaat om het snelheidsverschil met de auto die je in wil halen en die rijden vaak zat ook niet heel constant. Ik heb vaker dan eens gehad dat ik met een snelheidsverschil van 20 km/u in mijn voordeel begin (ongeveer mijn inhaal-norm) en uiteindelijk alsnog achter aansluit, zonder dat ik langzamer ben gaan rijden. (Over het algemeen om 10 km verderop alsnog in te halen omdat die chauffeur weer te druk met whatsapp ofzo is en zijn gaspedaal daarbij weer los heeft gelaten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 00:25

epic_gram

undercover moderator

Lieve mensen, het is gebeurd!

Mijn toyota starlet p8 heeft de 300.000 km aangetikt. Uiteraard zonder noemenswaardige problemen tot nu toe. :)

Op naar de volgende 300.000 :P

[ Voor 3% gewijzigd door epic_gram op 10-02-2016 15:26 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Pics or it din't happen!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Filmpjes zijn veel leuker:
[YouTube: https://youtu.be/6kVfDYZ0gGc]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Je fillempie doet ut niett, ben je de boel nu aan het belazeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

TweakTweet schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:50:
[...]

Je fillempie doet ut niett, ben je de boel nu aan het belazeren ;)
Het werkt weer :P

Hij moest even bewerkt worden omdat het nogal schokkerig was enzo, daarom was hij denk ik offline :P

Veel kijkplezier *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je pieletje om de dagteller te resetten beweegt vreemd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Next level beeldstabilisatie. :D

Gefeliciteerd in ieder geval!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Die van ons heeft dat niet gered in ons bezit. Hij is geexporteerd, dus misschien dat iemand anders het wel lukt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Headshot_NL schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:18:
Dat is inderdaad ook een optie. Wist niet dat die er al waren. Linkje: YouTube: 3000 Lumens 25 Watt LED Headlight Kit - New Fanless - Part 1

-Edit-
Heb een setje gekocht. 40 watt per lampje met een Cree XHP50 led. Duurt vast even voordat het binnenkomt.
Heeft 55 euro gekost, daarvoor heb je geen xenon setje.
[afbeelding]
Vrij snel zijn de lampjes toch binnen gekomen. Ik heb ze gister geplaatst en ben er wel tevreden over. Het licht is gewoon puur wit, geen tintje blauw of geel maar net iets witter dan de DRL ledjes. Het lichtbeeld blijft gewoon goed door de lens die hij standaard heeft.
Het was plug and play, de lamp met heatsink past precies achter de kap van de koplamp. Nu afwachten wat de kwaliteit is. Tot nu toe kan ik ze iedereen aanraden, dit is een grote verbetering tegenover de standaard HIR 9012 lampjes!

Lampjes
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Vpnlq4LScmVHRvmcuQE6IfPl/thumb.jpg

Oud
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2OoKq41UXsJYHgLXdEC1ftTX/thumb.jpg

Nieuw
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kdSVNOjdlMsdFUOOFQbiKqWR/thumb.jpg

Oud/Nieuw
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yh1J9EUOoPXpgRjXwmpkOMgp/thumb.jpg

Lichtbeeld blijft goed
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J9KCyRN3mt4biEz5143YGE97/thumb.jpg

Lichtbeeld blijft goed
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/37tM1G1zfOToBJyYBg9Wtdbb/thumb.jpg

Overzicht, lastig vast te leggen met deze camera.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5WDmNa4O2XR3IhcTnxAjSM8n/thumb.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Headshot_NL op 11-02-2016 08:50 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:19
Ziet er goed uit. Met lenzen wil dat prima inderdaad, met ouderwetse lampen moet je dat niet doen denk ik, krijg je veel irritant strooilicht.

Hoe werken die dingen als je grootlicht aanzet? Klapt er dan een spiegeltje om zoals bij Xenon setjes, of zit er nog een tweede LED op?

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 11-02-2016 08:23 ]

• Headshot_NL
  • Nu online
ThinkPadd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:22:
Ziet er goed uit. Met lenzen wil dat prima inderdaad, met ouderwetse lampen moet je dat niet doen denk ik, krijg je veel irritant strooilicht.

Hoe werken die dingen als je grootlicht aanzet? Klapt er dan een spiegeltje om zoals bij Xenon setjes, of zit er nog een tweede LED op?
Inderdaad, zonder lenzen wil je dit niet doen. Bij grootlicht hoor je wat tikken dus er zal iets verschuiven, dit was ook al zo met de halogeen lampjes. Er zit een led aan beide kanten van de lamp welke altijd branden.
Trouwens ook een leuke besparing: 2x 20w i.p.v. 2x55w

[ Voor 7% gewijzigd door Headshot_NL op 11-02-2016 13:42 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is mooi spul! Ook zat licht opbrengst?

En waar heb je ze vandaan als ik vragen mag, of welke verkoper?

[ Voor 73% gewijzigd door Joopieboy op 11-02-2016 16:57 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Headshot_NL
  • Nu online
Ja, de lichtopbrengst is echt een stuk beter dan de standaard HIR 9012 lampjes die er in zaten. Dit waren Philips 55w lampen.
Ik heb ze via aliexpress. Ik weet niet of ik de link mag plaatsen maar die PM ik je wel, mocht iemand anders die willen stuur me dan een bericht.

Er zijn fake varianten in omloop, misschien is deze verkoper niet de goedkoopste maar uit de punten die ik kan controleren zijn deze echt. Er bestaan ook al de zelfde soort led lampen met actieve koeling (die nog feller kunnen zijn) maar dat sla ik over. Ik wil geen fan in mijn lamp met het koude en vochtig weer.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

ThinkPadd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:22:

Bij de Yaris Hybrid klapt het spiegeltje rond het lampje om. Je hebt niet 2 gloeidraden of 2 lampen. Ik mag aannemen dat vervangende lampjes op dezelfde manier werken. Want die spiegel vervang je niet mee.
Headshot_NL schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:35:
Ja, de lichtopbrengst is echt een stuk beter dan de standaard HIR 9012 lampjes die er in zaten. Dit waren Philips 55w lampen.
Ik heb ze via aliexpress. Ik weet niet of ik de link mag plaatsen maar die PM ik je wel, mocht iemand anders die willen stuur me dan een bericht.

Er zijn fake varianten in omloop, misschien is deze verkoper niet de goedkoopste maar uit de punten die ik kan controleren zijn deze echt. Er bestaan ook al de zelfde soort led lampen met actieve koeling (die nog feller kunnen zijn) maar dat sla ik over. Ik wil geen fan in mijn lamp met het koude en vochtig weer.
Linkje wil ook ook wel hebben! Ik rijd weinig in het donker (loop naar mijn werk), maar ik heb wel gemerkt dat de standaard lampjes heel weinig lichtopbrengst hebben.

This footer is intentionally left blank

• Headshot_NL
  • Nu online
Ja. Grootlicht werkt gewoon. De lamp heeft ook maar 2 polen, geen 3 zoals H4 (-, stadslicht en grootlicht).
Je hoort het klepje gewoon verstellen net zoals bij de standaard lampen.
Linkje stuur ik je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:47
Iemand nog tips voor goede betaalbare lamp upgrades voor oudere modellen, zoals mijn Corolla Verso uit 2003?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Headshot_NL schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:16:
[...]

Vrij snel zijn de lampjes toch binnen gekomen. Ik heb ze gister geplaatst en ben er wel tevreden over. Het licht is gewoon puur wit, geen tintje blauw of geel maar net iets witter dan de DRL ledjes. Het lichtbeeld blijft gewoon goed door de lens die hij standaard heeft.
Het was plug and play, de lamp met heatsink past precies achter de kap van de koplamp. Nu afwachten wat de kwaliteit is. Tot nu toe kan ik ze iedereen aanraden, dit is een grote verbetering tegenover de standaard HIR 9012 lampjes!

Lampjes
[afbeelding]

Oud
[afbeelding]

Nieuw
[afbeelding]

Oud/Nieuw
[afbeelding]

Lichtbeeld blijft goed
[afbeelding]

Lichtbeeld blijft goed
[afbeelding]

Overzicht, lastig vast te leggen met deze camera.
[afbeelding]
In deel twee van die video ging de reviewer zo'n kit installeren YouTube: 3000 Lumens 25 Watt LED Headlight Kit - Installation - Part 2

Nou zie je daar dat de lampjes niet goed zitten en hij een stuk rubber moet knippen om deze vaster te klemmen, het licht veel hoger uitkomt dan de halogeenlampen, de heatspreaders ver uitsteken en de led driverkastjes ergens moet vastmaken.

Heb je dat soort problemen ook met jouw lampen en de Yaris? Die dingen die loszitten lijken mij te kunnen rammelen in de praktijk. Het hoge lichtstraal zorgt voor ergernis en problemen met de apk. En de heatspreaders en plastic kabels lijken me ook geen leuke combo.

Hoe is dat gegaan na de installatie?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:53
kmf schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:21:
Heb je dat soort problemen ook met jouw lampen en de Yaris? Die dingen die loszitten lijken mij te kunnen rammelen in de praktijk. Het hoge lichtstraal zorgt voor ergernis en problemen met de apk. En de heatspreaders en plastic kabels lijken me ook geen leuke combo.
Ik begrijp je zorg en wil deze zeker niet bagatelliseren maar: 20 W is minder dan 55 W, dus er komt minder warmte vrij met deze LEDs dan met klassieke halogeenlampen. Daarbij zijn er apparaten onder je motorkap (ik noem bv. een verbrandingsmotor) die ordes van grootte meer warmte produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Nu online
kmf schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:21:
[...]

In deel twee van die video ging de reviewer zo'n kit installeren YouTube: 3000 Lumens 25 Watt LED Headlight Kit - Installation - Part 2

Nou zie je daar dat de lampjes niet goed zitten en hij een stuk rubber moet knippen om deze vaster te klemmen, het licht veel hoger uitkomt dan de halogeenlampen, de heatspreaders ver uitsteken en de led driverkastjes ergens moet vastmaken.

Hoe is dat gegaan na de installatie?
Het filmpje is niet exact de zelfde lamp. Dit was meer om aan te geven wat er mogelijk is. De lampjes zitten echt goed vast. Je duwt ze er in en draait ze een kwartslag net als de normale lampen en dit gaat vrij zwaar.
Er hoeft verder niks te gebeuren, geen zagen en boren etc. De driverkastjes passen achter de dop van de koplamp en zitten daar klem.

Ik weet nog niet precies hoe warm de heatspreaders worden maar deze zitten niet tegen de kabels aan. Zoals je op de foto's ziet heb je zo geen strooilicht. Ik heb er al voor gestaan in het donker en op de plaats van een tegenligger heb je er geen enkele last van. Nu 2 dagen in het donker gereden en er is tot nu toe nog niemand geweest die knipperde :) Dit kan je enkel doen met koplampen die al een lens hebben want met standaard koplampen krijgt je een totaal ander lichtbeeld. Zie puntje 3, dit is xenon maar het gaat om het principe: https://www.xenonlamp.nl/...amp-of-normale-lamp-nodig

Verder weet ik zo niet of dit is toegestaan bij de APK, binnenkort zal ik de lampen eens laten testen bij een garage om te bevestigen dat het lichtbeeld goed is. En anders is zitten met 5 minuten de standaard lampen er weer in.

[ Voor 6% gewijzigd door Headshot_NL op 12-02-2016 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

datadevil schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 07:53:
Iemand nog tips voor goede betaalbare lamp upgrades voor oudere modellen, zoals mijn Corolla Verso uit 2003?
Haal een setje Osram Nightbreakers uit Engeland (eBay). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Nu online
Joopieboy schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:20:
[...]

Of hier. Moet je wel wat extra bestellen want je hebt 11 euro verzendkosten.
http://shop.oil-center.de/index.php/en/hersteller/osram.html
http://shop.oil-center.de...n/hersteller/philips.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Bacchus schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:44:
[...]

Ik begrijp je zorg en wil deze zeker niet bagatelliseren maar: 20 W is minder dan 55 W, dus er komt minder warmte vrij met deze LEDs dan met klassieke halogeenlampen. Daarbij zijn er apparaten onder je motorkap (ik noem bv. een verbrandingsmotor) die ordes van grootte meer warmte produceren.
De warmte die van de 55W wordt gegenereerd, komt wel geheel van de lamp zelf, dus in de headlight unit. De warmte van die 20W led wordt echter naar de heatspreaders geleid. Je wilt de heatsink van je GPU ook niet aanraken qua warmte...
Headshot_NL schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:58:
[...]

Het filmpje is niet exact de zelfde lamp. Dit was meer om aan te geven wat er mogelijk is. De lampjes zitten echt goed vast. Je duwt ze er in en draait ze een kwartslag net als de normale lampen en dit gaat vrij zwaar.
Er hoeft verder niks te gebeuren, geen zagen en boren etc. De driverkastjes passen achter de dop van de koplamp en zitten daar klem.

Ik weet nog niet precies hoe warm de heatspreaders worden maar deze zitten niet tegen de kabels aan.
Dat is dan wel weer interessant, kan je een fotootje maken van hoe het er nu uit ziet van binnen? En even melden of het na x maanden nog werkt :+

[ Voor 15% gewijzigd door kmf op 12-02-2016 22:01 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Nu online
Dat is dan wel weer interessant, kan je een fotootje maken van hoe het er nu uit ziet van binnen? En even melden of het na x maanden nog werkt :+
Ja, ik zal binnenkort eens een foto maken. Over een paar maanden zal ik mij weer melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Joopieboy schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:20:
[...]

Ik had 1 jaar geleden Nightbreakers in mijn Prius, de eerste ging na 1,5 maand al kapot de 2e ong een maand later.
Na een klacht ingediend te hebben bij Osram kreeg ik 2 nieuwe opgestuurd. Deze waren ook weer na een paar kaanden kapot.

De orginele philips die in de prius zaten waren na ruim 4 jaar en 85000km nog steeds niet kapot. Toen de osram lampen kapot waren had ik de Philips er weer in gezet.
Na 5,5 jaar en 105000 km. ging 1 van de 2 philips lampen kapot. en heb toen maar 2 nieuwe philips longlife lampen erin gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:47
hardtarget schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:22:
[...]

Ik had 1 jaar geleden Nightbreakers in mijn Prius, de eerste ging na 1,5 maand al kapot de 2e ong een maand later.
Na een klacht ingediend te hebben bij Osram kreeg ik 2 nieuwe opgestuurd. Deze waren ook weer na een paar kaanden kapot.

De orginele philips die in de prius zaten waren na ruim 4 jaar en 85000km nog steeds niet kapot. Toen de osram lampen kapot waren had ik de Philips er weer in gezet.
Na 5,5 jaar en 105000 km. ging 1 van de 2 philips lampen kapot. en heb toen maar 2 nieuwe philips longlife lampen erin gezet
Hij linkt ook naar Philips, wellicht is dat dan wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm apart, nooit problemen mee gehad en bij mij en anderen hebben ze echt jaren erin gezeten. Maar goed, kan natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Nu online
Hierbij de foto. Je ziet dat ik elke "heatsink" naar een kant heb gebogen. Zo past de kap er echt precies op. Ik verwacht geen problemen met de hitte in de lamp want het is een vrij grote ruimte. Daarbij komt nog eens dat ik overdag alleen de dagrijverlichting aan heb en 's nachts pas de nieuwe leds.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ww3Njom8fFtPlDVfHqhmCxtN/thumb.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Headshot_NL op 13-02-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 22:59

johnwoo

3S-GTE

Mijn Toyota na 3 jaar weer in het daglicht :+
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/AsVSlYLwphh6IJYDirD5gHIv/full.jpg

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
johnwoo schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:17:
[afbeelding]
Ah jij hebt hem ook nog steeds. Is er wat veranderd? Of stond ie gewoon stil te staan?
Binnenkort even kijken of mijn MR2 ook weer kan gaan rijden over een tijdje.

Eerst de 4x4 Hiace afmaken.

[ Voor 39% gewijzigd door !null op 17-02-2016 11:22 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

!null schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:04:
[...]

Ah jij hebt hem ook nog steeds. Is er wat veranderd? Of stond ie gewoon stil te staan?
Binnenkort even kijken of mijn MR2 ook weer kan gaan rijden over een tijdje.

Eerst de 4x4 Hiace afmaken.
Hij stond bijna 3 jaar stil ;)
Overigens wordt hij nu ook enkel nog maar verplaatst van deze schuur naar een andere garage :+
Ik hoop wel er deze zomer mee verder te kunnen. De nieuwe motor is wel ingereden, maar nog niet volledig gemapt (boostcontroller hangt nog los).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat bedoel ik, wat heb je er aan verbouwd?

Mijn AW11 stond 4,5 jaar stil, maar dat was eigenlijk geen issue. Gewoon eens in de zoveel tijd (eens per jaar of eens per 2 jaar) even laten lopen. Toen hij weer op de weg ging komen een beetje gedoe met een remklauw (sowieso verversing van de remmen), wat gelast, nieuwe accu erin en gaan met die banaan.
Uiteraard nieuwe olie maar verder 0,0 aan de motor hoeven te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Er is niks aan verbouwd sinds hij stilstaat, hij staat stil vanwege gebrek aan tijd, en andere prioriteiten. Maar weg gaat hij nooit, ten eerste wil ik er tzt wel enorm graag weer mee gaan rijden, en ten tweede zou ik er nog niet een derde van de investering uit terugzien, dus zou het ook enorm zonde zijn om hem weg te doen. Daarom liever zolang geschorst laten staan ;)

Een jaar of 4 geleden is er een heel nieuw built blok (door Joshma van de MR2club, jou denk ik wel bekend) ingegaan en deels gemapt, maar daar had ik destijds al wel over gepost. Ik heb daar dus ongeveer een jaar mee (in)gereden voordat hij "in opslag" ging :+

Hier overigens ook geen problemen, de auto is wel vies/stoffig van het stilstaan in een schuur (dat zal in mijn eigen kleine garage denk ik beter gaan, daar is het minder stoffig), de remschijven hebben wat oppervlakteroest, en een band is wat poreus, maar de accu heeft al die tijd aan een druppellader gehangen, en het was gewoon band oppompen, starten en rijden :) En even hoesten toen ik de blower aanzette :X

[ Voor 7% gewijzigd door johnwoo op 17-02-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Haha bekend probleem :D

Nu herinner ik het weer ja. Maar op hoeveel pk zit je nu dan?

Mijn oude MR2 zit ook steeds in een verdom hoekje, heeft ook geen prioiteit.
Maar goed, zo'n AW11 roest wel. Techniek is niet te stoppen, maar er moet wel eens wat gelast worden voor de APK (en dat is ook goed).
Laatste keer op het circuit beukte ik m'n stabilisator stang los vanwege roest :+
En hij staat ook niet netjes in de opslag.

Ik realiseerde me dat ik nog niks over mn huidig projectje had laten zien:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/--PIhIzSjQNE/VeIenEQnYuI/AAAAAAAAC6g/4LgK7XdaCnU/s640-Ic42/20150829_163232.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door !null op 17-02-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

!null schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:48:

[afbeelding]
Ik heb een vermoeden dat er nieuwe banden onder moeten....

Campertje? En wat is dat zwarte ding aan de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het is trouwens een import, de 4x4 versie is hier niet geleverd.
Wailing_Banshee schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:16:
[...]

Ik heb een vermoeden dat er nieuwe banden onder moeten....
Banden zijn opzich prima hoor, maar zijn wel straatbanden. Er komen (grotere!) modderbanden onder.
Campertje? En wat is dat zwarte ding aan de zijkant?
Ik heb hem inderdaad omgebouwd tot camper, was een 8 persoons bus.

Dat zwarte ding is een snorkel. Ook gewoon origineel Toyota, bij de dealer besteld :+

Hij wordt nu wat opgeknapt, en wordt het roest ook weggewerkt. Daarna wil ik hem wel een keer testen in de waterbak. De diesel zal er weinig om geven, maar ik weet niet hoe snel het naar binnen komt.

Het is echt een behoorlijke terreinbeul, hij is alleen te laag. Vandaar dat hij hoger moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

!null schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:36:

Banden zijn opzich prima hoor, maar zijn wel straatbanden. Er komen (grotere!) modderbanden onder.
Is dat dan modder wat je ziet?

Dat zwarte ding is een snorkel. Ook gewoon origineel Toyota, bij de dealer besteld :+

Hij wordt nu wat opgeknapt, en wordt het roest ook weggewerkt. Daarna wil ik hem wel een keer testen in de waterbak. De diesel zal er weinig om geven, maar ik weet niet hoe snel het naar binnen komt.

Het is echt een behoorlijke terreinbeul, hij is alleen te laag. Vandaar dat hij hoger moet komen.
Ik vind het een gaaf ding (ik had al zo'n vermoeden van die snorkel, maar wist het niet zeker en helemaal al niet hoe het heette :p) Ik zou hem best willen hebben. Maar inderdaad, hij zou als terreinbeul best wat hoger op de poten mogen staan...

(ik zou persoonlijk nooit een auto verlagen, alleen verhogen, ik houd er wel van om wat "ruigere" wegen te rijden :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja modder+gras+andere meuk.

Dit ding kan wel wat hebben, want hoewel hij er uit ziet als een enorm suf busje... heeft hij wel de aandrijflijn van een Landcruiser / Hilux eronder. Dat wil zeggen een ouderwetse tussenbak en low-gearing.
En er zit zelfs een LSD in de achteras (daar had ik mazzel mee)

Hij moet uiteindelijk 10cm hoger komen te staan. Dan is het een beetje gelijk aan een standaard oude Landcruiser. Richting de 30cm bodemvrijheid en een redelijke aanrij hoek, dan kom je al op de meeste plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

johnwoo schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:17:
[afbeelding]
Damn dat is lang geleden ! Ik ben benieuwd of je er eindelijk gebruik van gaat kunnen maken zoals bedoeld ! En dan de verplichte pics!!!!11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

!null schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:48:
Haha bekend probleem :D

Nu herinner ik het weer ja. Maar op hoeveel pk zit je nu dan?

Mijn oude MR2 zit ook steeds in een verdom hoekje, heeft ook geen prioiteit.
Maar goed, zo'n AW11 roest wel. Techniek is niet te stoppen, maar er moet wel eens wat gelast worden voor de APK (en dat is ook goed).
Laatste keer op het circuit beukte ik m'n stabilisator stang los vanwege roest :+
En hij staat ook niet netjes in de opslag.

[afbeelding]
Leuk ding zo'n terreincamper :) Meestal is het of het een of het ander, maar met deze kan je lekker offroaden, en als je dan vast komt te zitten, blijf je gewoon pitten :P

Ik weet niet precies hoeveel het nu is, maar hij is al voelbaar sneller dan het originele blok dat (met uitlaat/downpipe/boostcontroller tegen de 1 bar) op 245pk was gedyno'd (stock 204). Dus ik denk rond de 300?

De GT3071R die er nu op zit kan op zich richting de 1.3~1.4 bar, maar omdat het een straatauto is en het allemaal zo lang mogelijk heel moet blijven, denk ik dat hij op max. 1 a 1.1 bar zal worden gemapt. Nattevingerwerk: 375pk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

!null schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:42:
Ja modder+gras+andere meuk.

Dit ding kan wel wat hebben, want hoewel hij er uit ziet als een enorm suf busje... heeft hij wel de aandrijflijn van een Landcruiser / Hilux eronder. Dat wil zeggen een ouderwetse tussenbak en low-gearing.
En er zit zelfs een LSD in de achteras (daar had ik mazzel mee)

Hij moet uiteindelijk 10cm hoger komen te staan. Dan is het een beetje gelijk aan een standaard oude Landcruiser. Richting de 30cm bodemvrijheid en een redelijke aanrij hoek, dan kom je al op de meeste plekken.
Wat een gaaf busje! Ga je ermee naar Afrika rijden of een trip van dat kaliber? Zitten er nog beschermingsplaten aan de onderkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Brilsmurfffje schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 18:07:
[...]

Wat een gaaf busje! Ga je ermee naar Afrika rijden of een trip van dat kaliber? Zitten er nog beschermingsplaten aan de onderkant?
Nou, ik ben al eerder door Azië geweest voor iets meer dan een jaar, maar dat was met een oude Landcruiser. Zie www.lovetheworld.nl

Met deze is het nu vooral tripjes in Europa, lekker de bergen en bossen in.
Maar ik bouw hem wel helemaal op op zelfstandig. Dus wildkamperen geen probleem.

Straks wel overdreven luxe wildkamperen. Want het is gewoon met koelkast met vriesvak, en warm water voorziening om te douchen :+ En dan dus niet aan de stroom te hoeven.

Maar een wat langere reis sluit ik niet uit. Waarschijnlijk dan max een paar maanden ofzo. Bijvoorbeeld enkeltje Dakar, dat soort dingen.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

!null schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:07:
[...]

Nou, ik ben al eerder door Azië geweest voor iets meer dan een jaar, maar dat was met een oude Landcruiser. Zie www.lovetheworld.nl

Maar ik bouw hem wel helemaal op op zelfstandig. Dus wildkamperen geen probleem.

Straks wel overdreven luxe wildkamperen. Want het is gewoon met koelkast met vriesvak, en warm water voorziening om te douchen :+ En dan dus niet aan de stroom te hoeven.

Maar een wat langere reis sluit ik niet uit. Waarschijnlijk dan max een paar maanden ofzo. Bijvoorbeeld enkeltje Dakar, dat soort dingen.
Ik zag dat ding en dacht gelijk: Finland, Zweden, Noorwegen (hoewel daar wild kamperen maar heel zeldzaam is)

En je bedoelt enkeltje Dakar en dan de auto via de boot weer terug, neem ik aan?

• !null
Nou ja, daar komt hij vandaan (uit Noorwegen) en daar mag je juist wild kamperen.

In dakar heb je een roll on roll off ferry terug naar Rotterdam (weliswaar via Zuid Amerika :+ )

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Een nieuwe Prius 3 gebruiker meld zich.

September 2009 P3 Executive zilver met 133k op de teller.

Qua opties meest luxe versie, kan me niets bedenken wat hier niet bij zit, en wel aangeboden wordt.

Tevens mijn eerste auto :)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

!null schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:36:
Nou ja, daar komt hij vandaan (uit Noorwegen) en daar mag je juist wild kamperen.

In dakar heb je een roll on roll off ferry terug naar Rotterdam (weliswaar via Zuid Amerika :+ )
Het is alweer een tijd geleden dat ik in Scandinavie was, maar toen mochten we bijna overal wild kamperen, totdat we terug waren in Noorwegen (eigenlijk alleen in Lapland was het vrij)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kaizah schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:42:
Een nieuwe Prius 3 gebruiker meld zich.

September 2009 P3 Executive zilver met 133k op de teller.

Qua opties meest luxe versie, kan me niets bedenken wat hier niet bij zit, en wel aangeboden wordt.

Tevens mijn eerste auto :)
Schuifdak met solar roof? Adaptieve cruisecontrol? Verwarmde voorstoelen?

Gefeliciteerd, ik heb een 2011 in grijs met nu net iets meer km en volgens mij ook alle opties.

• Kaizah
Maasluip schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:15:
[...]

Schuifdak met solar roof? Adaptieve cruisecontrol? Verwarmde voorstoelen?

Gefeliciteerd, ik heb een 2011 in grijs met nu net iets meer km en volgens mij ook alle opties.
Ja schuifdak solar roof. ACC en verwarmde voorstoelen + leder is standaard voor executive als ik het goed heb.

Daarnaast afneembare trekhaak, bescherm-mat kofferruimte, parkeersensoren (piepers), 15 inch winterbanden + aftermarket velgen, 17 inch zomerbanden + aftermarket velgen, geupdate nav systeem van 2013-2014 (deze ga ik zelf upgraden), stootstrips zijkant.

:)

[ Voor 30% gewijzigd door Kaizah op 18-02-2016 11:29 ]

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

!null schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:36:
Het is trouwens een import, de 4x4 versie is hier niet geleverd.

[...]

[...]

Is dat niet hetzelfde als een Toyota Super Custom zoals ze in Afrika rondrijden? Daar hebben we destijds een safari in gedaan in Uganda, maar zo'n ding kan veel hebben :+ Leuk ding.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• !null
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:02:
[...]

Het is alweer een tijd geleden dat ik in Scandinavie was, maar toen mochten we bijna overal wild kamperen, totdat we terug waren in Noorwegen (eigenlijk alleen in Lapland was het vrij)
Ik hou me niet zo letterlijk bezig met de regels ;)

Als je offroad gaat de natuur in, kom je niet zo snel meer iemand tegen en dan kun je daar rustig wild kamperen, los van of het nou mag of niet.
Maar wij laten geen troep achter, en we gaan ook geen vuur maken ofzo, zeker als dat verboden is. (en uberhaupt niet in een droog dennenbos bijvoorbeeld)

Maar we staan ook vaak genoeg op campings.
Metalfreak schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:31:
[...]

Is dat niet hetzelfde als een Toyota Super Custom zoals ze in Afrika rondrijden? Daar hebben we destijds een safari in gedaan in Uganda, maar zo'n ding kan veel hebben :+ Leuk ding.
Ja is dezelfde basis als een Super Custom, zelfde body enzo. Wel minder luxe. De Super Customs zijn soms met leer en airco enzo, en ook tot 3 sunroofs! In Azië vaak nog veel luxer met gordijntjes en alles, als VIP busjes / luxe taxi's.

Maar Super Customs komen meestal met een 3.0 turbo diesel en vaak een automaat.
Ik probeer nog te achterhalen, volgens mij zijn er ook versies geweest met permanente 4wd en dan kunnen locken.
De latere Hiaces (die je veel in Nederland ziet) hebben sowieso permanente 4wd, maar kunnen weer niet locken en hebben geen low-gearing.

Heb jij nou zo'n Supra of had je nou zo'n Lexus?

Wat wel leuk is, deze Hiace heeft het voorste differentieel gelijk aan een achterste differentieel van een Supra :+ (toyota 7,5 inch diff)

Dus ook daar kan een Toyota LSD in, maar ik kan ook voor+achter lockers krijgen voor deze bus. Niemand biedt wat aan voor een Hiace, maar het zijn standaard 7,5 en 8 inch diffs van Toyota dus er is genoeg voor te krijgen.

Ik heb nu al een LSD achter, en dat werkt toch wel erg fijn in de modder heb ik al gemerkt.

[ Voor 26% gewijzigd door !null op 18-02-2016 11:43 ]

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

!null schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:39:

[...]

Ja is dezelfde basis als een Super Custom, zelfde body enzo. Wel minder luxe. De Super Customs zijn soms met leer en airco enzo, en ook tot 3 sunroofs! In Azië vaak nog veel luxer met gordijntjes en alles, als VIP busjes / luxe taxi's.

Maar Super Customs komen meestal met een 3.0 turbo diesel en vaak een automaat.
Ik probeer nog te achterhalen, volgens mij zijn er ook versies geweest met permanente 4wd en dan kunnen locken.
De latere Hiaces (die je veel in Nederland ziet) hebben sowieso permanente 4wd, maar kunnen weer niet locken en hebben geen low-gearing.

Heb jij nou zo'n Supra of had je nou zo'n Lexus?

Wat wel leuk is, deze Hiace heeft het voorste differentieel gelijk aan een achterste differentieel van een Supra :+ (toyota 7,5 inch diff)

Dus ook daar kan een Toyota LSD in, maar ik kan ook voor+achter lockers krijgen voor deze bus. Niemand biedt wat aan voor een Hiace, maar het zijn standaard 7,5 en 8 inch diffs van Toyota dus er is genoeg voor te krijgen.

Ik heb nu al een LSD achter, en dat werkt toch wel erg fijn in de modder heb ik al gemerkt.
Ik heb een Lexus IS200. Wil graag een GT86, maar die zijn me nog iets te duur, via Duitsland worden ze langzamerhand betaalbaar.

De Super Custom die we in Uganda hadden (met chauffeur weliswaar) was wel een handgeschakelde en volgens mij geen apart in te schakelen 4WD. Maar ze worden dus ook weel gebruikt in Afrika en dat zou er weer voor moeten zorgen dat er her en der wel wat onderdelen beschikbaar moeten zijn lijkt me ;)

• kmf
  • Niet online

kmf

Kaizah schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:27:
[...]

Ja schuifdak solar roof. ACC en verwarmde voorstoelen + leder is standaard voor executive als ik het goed heb.

Daarnaast afneembare trekhaak, bescherm-mat kofferruimte, parkeersensoren (piepers), 15 inch winterbanden + aftermarket velgen, 17 inch zomerbanden + aftermarket velgen, geupdate nav systeem van 2013-2014 (deze ga ik zelf upgraden), stootstrips zijkant.

:)
iPod connection kit? :+

• Kaizah
Ah kmf, bedankt voor je bijdrage, die heb ik volgens mij niet.

Is hij wel beschikbaar? Volgens mij standaard pas sinds facelift model 2012.

Zowel dan ga ik terug met de auto! >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Kaizah op 18-02-2016 12:13 ]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

!null schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:07:
[...]

Gaaf man! hier ben ik wel jaloers op!

Dat is ook wel relaxte een busje ipv altijd een tent in moeten, neem je een road shower?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oeh ja, heb ik ook.
De meest nutteloze optie. Nou goed, je ipod werkt op de radio, maar software van de radio is zo verschrikkelijk achterlijk.
De ipod wordt gezien als een 6-cd wisselaar.
Volgens mij is de bluetoothoptie beter, maar die gebruik ik eigenlijk ook nooit. Vanmiddag eens bluetooth van de telefoon aanzetten.

• !null
Metalfreak schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:52:
[...]

Ik heb een Lexus IS200. Wil graag een GT86, maar die zijn me nog iets te duur, via Duitsland worden ze langzamerhand betaalbaar.
Toch grappig dat jouw IS200 hetzelfde differentieel heeft achter als mijn busje voorin? Wel mooi, zoveel reuse.

GT86 is idd erg leuk.
De Super Custom die we in Uganda hadden (met chauffeur weliswaar) was wel een handgeschakelde en volgens mij geen apart in te schakelen 4WD. Maar ze worden dus ook weel gebruikt in Afrika en dat zou er weer voor moeten zorgen dat er her en der wel wat onderdelen beschikbaar moeten zijn lijkt me ;)
Ze worden echt overal ter wereld gebruikt. En het mooiste is: Ze worden nog nieuw gemaakt in China!

De 4x4 kan ingeschakeld worden (gelockt worden) met een knopje op het dashboard, valt misschien niet op.
Maar het zou kunnen hoor, dat sommige gewoon permanent 4x4 hebben.
De mijne is in ieder geval standaard achterwielaandrijving en dan schakel je de vooras bij.
Brilsmurfffje schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:14:
[...]

Gaaf man! hier ben ik wel jaloers op!
Ik kan het iedereen aanraden :D
[...]

Dat is ook wel relaxte een busje ipv altijd een tent in moeten, neem je een road shower?
Ja we hadden eerst een daktent. Op zich heel erg fijn. Maar in de auto is toch wat veiliger.

En zeker nu we aan kinderen begonnen zijn voelen we ons veiliger binnen.

The roadshower is wel grappig idee. Maar ik pas een boilervaatje toe uit de botenbouw, dat werkt op een spiraal met koelvloeistof. Dus rijden = motor warm = warm water.
20 liter heel erg heet water, te mixen met 90 liter (andere water tank) koud water.
Dus kort douchen en een badje voor de kids moet altijd kunnen.

• kmf
  • Niet online

kmf

Maasluip schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:07:
[...]

Oeh ja, heb ik ook.
De meest nutteloze optie. Nou goed, je ipod werkt op de radio, maar software van de radio is zo verschrikkelijk achterlijk.
De ipod wordt gezien als een 6-cd wisselaar.
Volgens mij is de bluetoothoptie beter, maar die gebruik ik eigenlijk ook nooit. Vanmiddag eens bluetooth van de telefoon aanzetten.
Ja, dat is echt nogal onzinnig. Een goede telefoonhouder en bluetooth, en het werkt prima. Geluid wordt door auto overgenomen als je er in zit.

Bediening op de telefoon is ook veel beter dan met de standaard autoradio-controles.

Ik zat wel te kijken of het mogelijk was om video over te zetten op de toyota touchscreen. Om de kinderen te amuseren die voorin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 16-09 15:24
heeft er iemand hier profijt van een een set winterwielen voor een avensis 2001
4x stalen velgen met dunlop winterbanden, <10.000km mee gereden

auto is verkocht

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

wd200 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:58:
heeft er iemand hier profijt van een een set winterwielen voor een avensis 2001
4x stalen velgen met dunlop winterbanden, <10.000km mee gereden

auto is verkocht
Wat is de bandenmaat? En hoeveel steeks is het?

Hoi!

• EWK
  • Niet online

EWK

Iets heel anders, daarom de extra post:
Ik heb het zware vermoeden dat de thermostaat van de starlet kapot is en heb een andere besteld.

Heb een Engels forum gezien:
'It'll take about 5 mins and also change the gasket as well.'
'it's possibly the cheapest/easiest job you can do on a starlet'
Bron: http://austarletclub.com/...17062-thermostat-problem/

En een Nederlands forum staat een topic uit 2006:
Luchtfilter weghalen -> onderste slang van de radiateur volgen -> dan de 3 schroeven losmaken en thermostaat eruit pakken
bron: http://starlet-forum.nl/index.php?topic=8374.0

Iemand hier toevallig ervaring mee en mij hier meer over kan vertellen?
Gaat er dan geen koelvloeistof lekker als ik de thermostaat eruit haal?
Als het echt zo makkelijk is, dan vind ik het jammer om naar de garage te gaan. Aan de andere kant, als het echt maar 5 minuten werk is voor een monteur en ik zeker weet dat het goed zit (en voor mij dus een half uur, waarbij ik aan het prutsen ben), dan wil ik er wel voor naar de garage rijden. Maarja, je blijft ook Tweaker he :9

Edit: de motorkap losgetrokken en het luchtfilter weggehaald. Ziet er niet super moeilijk uit inderdaad, maar de hoeveelheid roest zorgt er voor dat ik er wel naar neig naar een garage te gaan. Ik heb wel WD40, maar als ik iets ral draai ofzo, dan ben ik verder van huis.

[ Voor 10% gewijzigd door EWK op 25-02-2016 19:48 ]

Hoi!

• !null
Thermostaat vervangen is heel makkelijk, maar er komt wel koelvloeistof mee ja. Dus een bakje eronder.
En dan ook koelvloeistof weer bijvullen, en de auto even laten lopen met de radiatordop eraf, zo kan hij ontluchten. Daarna nog een paar keer het koelvloeistof reservoir in de gaten houden na een ritje.

En vooral niet de boutjes te snel los willen draaien, want dan wordt het warm en dan breekt het af.
Opzich geen ramp, want dan kun je wel weer een thermostaathuis van de sloop halen of nieuw bestellen (ervaringsdeskundige hier).

Maar wat is het probleem dat je de thermostaat verdenkt?
(je kunt een thermostaat achteraf ook nog testen of het de schuldige was, maar als je hem eruit hebt gehaald moet je sowieso een nieuwe erin stoppen, zonde van de moeite anders)

• wd200
  • Laatst online: 16-09 15:24
EWK schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:44:
[...]

Wat is de bandenmaat? En hoeveel steeks is het?
5 gaats bandenmaat 195/60/15

dunlop wintersport 3d

• EWK
  • Niet online

EWK

!null schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:05:
Thermostaat vervangen is heel makkelijk, maar er komt wel koelvloeistof mee ja. Dus een bakje eronder.
En dan ook koelvloeistof weer bijvullen, en de auto even laten lopen met de radiatordop eraf, zo kan hij ontluchten. Daarna nog een paar keer het koelvloeistof reservoir in de gaten houden na een ritje.

En vooral niet de boutjes te snel los willen draaien, want dan wordt het warm en dan breekt het af.
Opzich geen ramp, want dan kun je wel weer een thermostaathuis van de sloop halen of nieuw bestellen (ervaringsdeskundige hier).

Maar wat is het probleem dat je de thermostaat verdenkt?
(je kunt een thermostaat achteraf ook nog testen of het de schuldige was, maar als je hem eruit hebt gehaald moet je sowieso een nieuwe erin stoppen, zonde van de moeite anders)
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Hier kan ik wat mee :).
Ik verdenk hem omdat hij nu met de vorst 's ochtends helemaal niet warm wordt en de warmtemeter s avonds tot 1/5de komt (20km enkele reis waarvan 18km snelweg).

Hoi!

• !null
Oh ja dat is zekerweten je thermostaat.

Dan rijdt hij vermoedelijk ook niet zo lekker? Je kunt tijdelijk even de helft van je radiator blokkeren met karton ervoor, dan rijdt het in ieder geval wat beter. Niet helemaal afdekken.

En wat ik zei, het is een oudere auto, dus rustig aan de boutjes losdraaien. Vraag ook even voor een nieuwe pakking bij de thermostaat, als je die er niet al bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 07:04
Vandaag 2 nieuwe aygo's besteld :) een "Now" voor mn vriendin en een "X-play" voor mezelf. Wordt voor mij nu mn 3e aygo. Erg fijne autootjes !
Qua luxe en comfort heeft de huidige generatie aygo's echt een sprong voorwaarts gemaakt tov de vorige generatie. (Pre 2014)

Levertijd eind april :'( mja niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

fender89 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:10:
Qua luxe en comfort heeft de huidige generatie aygo's echt een sprong voorwaarts gemaakt tov de vorige generatie. (Pre 2014)
Ze zijn ook behoorlijk duurder geworden en groter/ruimer, de Aygo van nu begint al meer op een Yaris van 10 jaren geleden te lijken op het totaalpakket. Maar zo zijn ze allemaal wel groter geworden doorheen de jaren, "size creep" noemt dat.

Welke motoren heb je genomen ? EDIT: ah ze hebben enkel de 1.0 VVT-i, ik dacht ook een 1.33 en nog wat anderen maar dat zal ik verwarren met de Yaris. De 1.2 Turbo van de Auris was leuk geweest, die wil ik wel in mijn iQ !

[ Voor 15% gewijzigd door Phuncz op 28-02-2016 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 07:04
@Phuncz, Klopt. De prijs is volgens mij =-2000 EU duurder tov vorige jaren. Mijn , nu nog huidige, aygo is van sep.2013 (aspiration) en had destijds als cat.waarde 11.150 EU. De x-play , even afgerond , 13.000 EU (..heeft dan ook enkele snufjes meer , maar grotendeels vergelijkbaar)

Motor kent inderdaad enkel de 1.0 versie.Ik lees echter geruchten op het net dat de aankomende nieuwe aygo modellen (2017? zal daarom nu wel 1250 extra inruil actie zijn ;) ) mogelijk een 1.2 als keuze gaan krijgen.

Maar met mijn 500-600 km per maand wat ik rij is dat eigenlijk niet zo spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Zaterdag begint voor ons hier het Toyota feest. Dan nemen we onze Prius uit 2010 mee bij de dealer. Ik was al maanden aan het lezen en zoeken naar tweedehands Auris en Prius modellen, het is dus een prius geworden. Afgelopen zaterdag bij de dealer geweest, weer redelijk wat informatie gekregen, proefrit gemaakt en auto gekocht.

Persoonlijk vind ik vooral de technologie cool, stil wegrijden in een auto en de totale stilte als je voor een stoplicht staat vind ik erg bijzonder.

Ik vond alleen de tweakmogelijkheden wat tegenvallen ;) Ik had verwacht dat er aan die auto's vanalles in te stellen was via achterdeurtjes maar dat hebben ze bij Toyota, zeker bij de Europese versie behoorlijk strak geregeld (en dan bedoel ik vooral dat je hier die vrachtwagen-like piep als hij in zijn achteruit staat niet uit kan zetten). Maar dat zal de pret niet drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Je kan aan de garage vragen of ze die piep uitzetten. Bij mijn Prius uit 2010 was dat al zo ingesteld toen ik hem kocht dat hij twee korte piepjes geeft als je hem in z'n achteruit zet, en dat is het.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Yup, die kunnen ze bij Toyota inderdaad zo voor je verminderen. Helemaal uitschakelen kan helaas niet, maar met die 2 korte piepjes valt goed te leven...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Dank, dan gaan we dat alvast op de mail zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

2 piepjes is ook wel een fijne feedback omdat je anders over het hoofd kan zien dat hij in zn achteruit staat omdat het verder ook compleet stil is in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

PaT schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:45:
Yup, die kunnen ze bij Toyota inderdaad zo voor je verminderen. Helemaal uitschakelen kan helaas niet, maar met die 2 korte piepjes valt goed te leven...
Je kan wel degelijk de piepjes helemaal uit zetten hoor. Dat had ik doorgeven nog VOOR de oplevering van mijn prius. Ze hebben deze dus ook helemaal uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dan zit daar blijkbaar een verschil tussen Auris en Prius (raar). Bij de Auris hoor je altijd 2 piepjes, of inderdaad de reeks vrachtwagenpiepjes

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik wist niet dat het in de Prius ook helemaal uit kon, maar de niet-vrachtwagenoptie in de Prius 3 is één piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:46
In de Prius 2 kan dat dus helemaal niet :( De monteur liet het me zien, na het inpluggen van zijn programmer op de ODB2-poort waren er een aantal velden blanco, waaronder reverse warning beeps. Balen, ik zou van de meeste piepjes wel af willen.

Beter nieuws is dat met de iets stijgende temperaturen (overdag althans) het verbruik van mijn Prius ook weer in wat meer normale c.q. gewenste regionen terechtkomt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50384722/Office%20Lens%2020160310-081732.jpg

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Nu online
Weet iemand hier toevallig hoe ik bij de deurspeaker rechtsvoor kan komen? Er zit iets los wat je soms hoort rammelen bij geluid uit de radio.
Yaris hybrid 2012.

Op internet kan ik het van dit type niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Headshot_NL schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:38:
Weet iemand hier toevallig hoe ik bij de deurspeaker rechtsvoor kan komen? Er zit iets los wat je soms hoort rammelen bij geluid uit de radio.
Yaris hybrid 2012.

Geen idee eerlijk gezegd, al ik had ik zelf ook 1 uit hetzelfde jaar..

Maar heb je hem in onderhoud bij een Toyota garage? Als je zeker weet dat het daar ergens is kan je het beste gewoon even langs gaan lijkt mij.. Als het al geen garantie is zal het ook niet stervens duur zijn lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 22:48

Videopac

Rommelt wat aan.

Headshot_NL schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:38:
Yaris hybrid 2012.

Weet je zeker dat het de luidspreker is en niet spullen in het "kaartenvak" in de deur die resoneren?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update GT 86

http://www.autosport.be/news/toyota-frist-gt86-op.html

Afbeeldingslocatie: http://www.autosport.be/i/800/upload/83e4d1f8fd256308cef68aebae28565959b86c7d.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:32

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Sinds vorige week hebben wij onze Toyota Avensis uit 2009 2.2 D4D 150pk met 235.000km op de teller ingeruild voor een paarlemoer witte Toyota Auris TS Hybrid Executive uit (eind) 2014 met 20.000 op de teller.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/68704927/image1.JPG

Heb voor de Avensis een Lexus CT200h gehad, maar de Auris in deze uitvoering gooit er nog een schepje bovenop qua luxe en comfort. Hij is in mijn beleving een stuk stiller dan de Lexus. Achterin is hij maar iets minder ruim dan de Avensis (zowel achterbank als kofferbak).

Super blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

sopsop schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:37:
Sinds vorige week hebben wij onze Toyota Avensis uit 2009 2.2 D4D 150pk met 235.000km op de teller ingeruild voor een paarlemoer witte Toyota Auris TS Hybrid Executive uit (eind) 2014 met 20.000 op de teller.

[afbeelding]

Heb voor de Avensis een Lexus CT200h gehad, maar de Auris in deze uitvoering gooit er nog een schepje bovenop qua luxe en comfort. Hij is in mijn beleving een stuk stiller dan de Lexus. Achterin is hij maar iets minder ruim dan de Avensis (zowel achterbank als kofferbak).

Super blij mee!
Leuk! Veel plezier er mee! is het een import auto? Gezien het ontbreken van een kenteken?
De Auris is mij te klein, daarnaast wil ik geen hybride hebben... De 1800Kg die mijn Avensis 2.0 CVT mag trekken heb ik nu al een aantal keer nodig gehad.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Laat dan ook de andere kant zien he :P

Afbeeldingslocatie: http://www.autosport.be/i/800/upload/99d3580fd1ad77a3249ee38d233852f0fdb2387c.jpg

De achterkant vind ik de grootste verbetering: de lichten zijn wat meer bij de tijd en de uitlaten lijken gelukkig wat bescheidener. Ik hoop dat ze het nutteloze en afzichtelijke spoilertje achterwege laten. Hét belangrijkste: 5pk meer ! :F

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 18-03-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Nu online
Videopac schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:13:
[...]

Weet je zeker dat het de luidspreker is en niet spullen in het "kaartenvak" in de deur die resoneren?
Het is gelukt het paneel te verwijderen. Bij het handvat zit 1 schroef. Vervolgens kan je de plastic module waar het knopje van het raam zit omhoog trekken. Hier zitten nog 2 schroeven die je los moet maken.
Vervolgens kan je aan de onderkant van de deur het plastic naar je toe trekken. Dit zat erg vast, bijna 2 handen voor nodig.

Helaas hoorde ik dat het geluid achter de speaker vandaan kwam en de speaker niet met schroeven vast zit. Na een paar keer tikken was het geluid echter wel weg, al gebeurde dit regelmatig vanzelf.

Misschien de speaker zelf? Of toch iets achter de speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:32

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Bullet NL schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:39:
[...]

Leuk! Veel plezier er mee! is het een import auto? Gezien het ontbreken van een kenteken?
De Auris is mij te klein, daarnaast wil ik geen hybride hebben... De 1800Kg die mijn Avensis 2.0 CVT mag trekken heb ik nu al een aantal keer nodig gehad.
Hij is inderdaad een import. Hij komt uit België, is van Toyota Europe geweest. Het beschermende plastic zat overal nog op. Hij is echt als nieuw.

En qua trekkracht, ach ja. De enige benodigdheid voor een trekhaak zou tuinafval zijn. Ik wilde daarvoor een afneembaar trekhaakje onder onze Mini Cooper laten zetten, maar onze garagist zei dat we zijn Caddy met trekhaak voor die paar keer per jaar voor nop mochten gebruiken. Lijkt me een prima oplossing. :)
Pagina: 1 ... 63 ... 166 Laatste