AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Maar die van mij is ook even gewassenArfman schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:42:
Dat valt relatief mee idd. Hier zat echter ook een grote beurt bij, gangbaar maken rem rechtsachter, bandreparatie, afkitten achterlicht rechtsachter plus de inbouw van dat marterding (paar uur werk). De garagerekening van deze was naar mijn inschatting ruim boven de 1.000 euro gekomen, plus ik weet zeker dat deze jongen goed werk aflevert (ken hem al 15 jaar).
En ik ken mijn garage nu 12 jaar (heb daar mijn eerste auto gekocht) en ik weet ook zeker dat ze daar goed werk afleveren.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Oh ja dat geloof ik ook graag hoor, het is niet bedoeld als wedstrijdjeWailing_Banshee schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:04:
[...]
Maar die van mij is ook even gewassen(ik denk dat ze hem te vies vonden om aan te raken, dat krijg je ervan als je op het platteland woont en de trekkers af en aan rijden
)
En ik ken mijn garage nu 12 jaar (heb daar mijn eerste auto gekocht) en ik weet ook zeker dat ze daar goed werk afleveren.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het was meer dat ik hem niet meer herkende op de parkeerplaats voor de garage, ik keek er gewoon overheen! Hij rijdt in ieder geval weer als een zonnetje en daar gaat het uiteindelijk om.Arfman schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:28:
[...]
Oh ja dat geloof ik ook graag hoor, het is niet bedoeld als wedstrijdjeMooi dat we allebei tevreden zijn over de mensen die aan onze auto's sleutelen toch
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
heul late reactie, maar ik heb pas net mijn Toyota. Kan ik met zo'n kabel via aux dan ook inderdaad vooruit/achteruit door spotify of andere spelers in mijn Android gaan? Geeft die aux dat dan door? Ik weet at bluetooth dat wel kan, maar een extra bluetooth module is weer een paar tientjes...Wailing_Banshee schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 07:37:
[...]
Hmm, dan was ik toch een heel stuk goedkoper uit met 40 tot 60 euro (weet het niet meer zo precies...) Ik heb een Yatour aan m'n navigatie hangen (aan de CD wisselaar poort). En dan met zo'n simpel kabeltje mijn telefoon via de hoofdtelefoonuitgang eraan gehangen. En ik kan gewoon via mijn stuur alles doen wat ik ook met een CD kan...
Als ik mijn telefoon eraan hang, heb ik gewoon de controle over mijn telefoon. Die Auris is dan gewoon een grote koptelefoon voor mijn telefoondatadevil schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:28:
[...]
heul late reactie, maar ik heb pas net mijn Toyota. Kan ik met zo'n kabel via aux dan ook inderdaad vooruit/achteruit door spotify of andere spelers in mijn Android gaan? Geeft die aux dat dan door? Ik weet at bluetooth dat wel kan, maar een extra bluetooth module is weer een paar tientjes...
Ik kan de telefoon niet via mijn stuur of cd speler bedienen. Dat kan alleen als ik er SD kaartjes in doe.
ok, duidelijker. Denk dat het met de bluetooth module wellicht wel kan, maar eens denken of ik het nuttig genoeg vind om dat er bij te kopen.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:50:
[...]
Als ik mijn telefoon eraan hang, heb ik gewoon de controle over mijn telefoon. Die Auris is dan gewoon een grote koptelefoon voor mijn telefoon
Ik kan de telefoon niet via mijn stuur of cd speler bedienen. Dat kan alleen als ik er SD kaartjes in doe.
Bevalt het verder goed? Hoe loopt het snoer bij jou vanaf de achterkant van de radio naar je yatour?
We hebben een klein gaatje (en ik zeg we, maar ik bedoel natuurlijk mijn mandatadevil schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:54:
[...]
ok, duidelijker. Denk dat het met de bluetooth module wellicht wel kan, maar eens denken of ik het nuttig genoeg vind om dat er bij te kopen.
Bevalt het verder goed? Hoe loopt het snoer bij jou vanaf de achterkant van de radio naar je yatour?
Ik kan me voorstellen dat vanwege de reeds aanwezige centrale deurvergrendeling het niet zoveel moeite zou moeten zijn om een afstandsbediening (al dan niet oem) toe te voegen...
Wie heeft hier toevallig wat info over?
There is no replacement for displacement!
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Anyway, ik weet niet of de versie zonder casettedeck dat ook kan. En dan maakt het ook nog uit of je een FR of JT productie hebt, ben ik bang. Maar, een beetje dealer kan je hiermee wel helpen. Kost maar iets van zeven tientjes voor alles, dus zo gek duur is dat ook niet.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Als ik gebruik wil maken van de goedkope shopjes die het voor je kopieren, dan moet ik waarschijnlijk eerst even die sleutel fixen (wellicht tijdelijke knopjes erop solderen en batterij erin)
Inclusief inleren & registreren was ik voor mijn eigen auto dus 70 euro kwijt. Daarna nog een paar keer voor vijf tientjes losse sleutels besteld en die voor anderen ingeleerd. Ik weet niet of dat een vaste prijs vanuit Toyota is trouwens.!null schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:12:
Hoe duur is dat dan?
Dat inleren is wel een drama. Je moet tig keer de deur openen en sluiten, op de juiste momenten het contact aan en uit zetten, etc. Ik weet niet meer hoe het zat en zou het echt weer op internet op moeten zoeken, maar heel intuitief is het iig niet.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Maar stel mijn sleutel zou het weer doen (beetje knutselen) dan zou het waarschijnlijk voor een tientje of miscshien twee, in een shopje gekopieerd kunnen worden denk ik? Scheelt ook weer met inleren enzo.
[ Voor 11% gewijzigd door !null op 01-12-2015 21:33 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Begin deze week naar de garage geweest voor een terugroepactie van de airbag en sindsdien werkt de AC niet meer. Het knopje indrukkken geeft geen effect, compressor slaat niet aan (hoorbaar) en het lampje werkt niet.
Zekering is ok, en ik heb voor zover ik kan zien ook de stekkers eens nagelopen, doch zonder effect.
Kan er mij iemand zeggen waar ik de AC relais kan vinden om te zien of deze trekt ? Ik kan het uit de handleiding niet opmaken waar deze zit. Ook kan ik niet direct een handleiding vinden op internet.
Page intentionally left blank.
pssssssst!!TgR_KILLER schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:05:
Sneak preview van mijn nieuwe auto, vandaag is hij uit Frankrijk aangekomen. Nu nog de accessoires monteren en dan krijg ik hem officieel 16 december. Aftellen geblazen!
[afbeelding]
Hij is rood!
Cogitationis poenam nemo patitur
Vuur rood!
Is het een eigen auto of lease?TgR_KILLER schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:35:
[...]
Vuur rood!3 grijze auto's gehad... Het was tijd voor wat anders
deze kleur i.c.m. uitvoering en opties kom je niet zo snel nog 1 tegen.. Hou wel wat van unieks
Mijn auto
[ Voor 73% gewijzigd door tweegroenethee op 11-12-2015 11:42 ]
De specs opzoeken op autoweek?Daan87423 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:32:
Hoe kom ik erachter of een Avensis uit 2003 - 2009 is uitgerust met cruise control? Uit die linea lijnen haal ik niet veel wijs namelijk.
Zover ik kan vinden zat het in geen van de pakketten (terra, luna, sol, executive).
Maar zoiets kan natuurlijk altijd after-market ingebouwd worden.
Al op autoweek.nl gekeken?Daan87423 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:32:
Hoe kom ik erachter of een Avensis uit 2003 - 2009 is uitgerust met cruise control? Uit die linea lijnen haal ik niet veel wijs namelijk.
Even googlen levert op dat op Linea Luna dat ws. standaard is.
Dat is een redelijk compleet uitrustingsniveau (het gaat van Terra-Sol-Luna-Executive).
Gezien het grote aanbod en het ongewild zijn van deze auto zou ik sowieso zoeken naar een lekker complete luna, maar dat is persoonlijk. Mijn schoonvader heeft destijds een 2.4 Linea Luna gehad en dat was een prima auto. Zeker als je automaat overweegt is de 2.4 een aanrader, omdat die een 5-traps automaat heeft i.p.v. een 4-traps. Het meerverbruik t.o.v. de 2.0 is dan nihil.
Edit: kan ook zijn dat cruise control onderdeel was van een business line.
[ Voor 4% gewijzigd door Videopac op 11-12-2015 13:54 . Reden: typo ]
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Allee motoren boven de 1.6 liter benzine met Lina Luna, Sol of Exclusive hebben cruiscontrol..Daan87423 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:32:
Het enige verschil in de Lina Sol of Luna is het type velg en de kleur van de aankleding, de Sol heeft hout accenten en de Luna een metaal/alu achtige look.
Ik heb zelf in het verleden jaren een 2.0 Liter Benzine Wagon gehad, in de Luna uitvoering, prima auto.... Zeer betrouwbaar, van wege de ruimte zijn ze niet voor niets veel als Taxi ingezet.
Aanrader
Bedankt voor alle antwoorden en adviezen!Videopac schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:08:
Dat is een redelijk compleet uitrustingsniveau (het gaat van Terra-Sol-Luna-Executive).
[...]
Edit: kan ook zijn dat cruise control onderdeel was van een business line.
Kan ik hieruit concluderen dat er naast de verschillende lina uitvoering ook nog een verschil is tussen business line en niet?
Om eerlijk te zijn weet ik dat niet meer. Er was wel een eenvoudiger navigatiesysteem dat onder de "business" naam verkocht werd. Dat was dan extra op een Sol of Luna. Of het dan alleen om dat navigatiesysteem ging of ook om nog een paar extra's weet ik niet meer.Daan87423 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:26:
[...]
Bedankt voor alle antwoorden en adviezen!
Kan ik hieruit concluderen dat er naast de verschillende lina uitvoering ook nog een verschil is tussen business line en niet?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
[ Voor 4% gewijzigd door Bacchus op 12-12-2015 11:03 ]

1.5 vvti
5 deurs
16" velgen
ruimte voor 7 man, of 5 man en enorm veel bergruimte (als je de derde bank niet gebruikt)
ik heb deze in 2012 gekocht, onmogelijk stuk te krijgen, built like a tank.

Dost thou even hoist?
Nice! Bij Louwman in 't Veer op mogen halen, zie ik?TgR_KILLER schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:01:
Het wachten is eindelijk gedaan
[afbeelding]
CorrectBacchus schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:09:
[...]
Nice! Bij Louwman in 't Veer op mogen halen, zie ik?
Link naar de foto is stuk.....PKN schreef op donderdag 17 december 2015 @ 06:08:
Toyota Avanza Veloz
1.5 vvti
5 deurs
16" velgen
ruimte voor 7 man, of 5 man en enorm veel bergruimte (als je de derde bank niet gebruikt)
ik heb deze in 2012 gekocht, onmogelijk stuk te krijgen, built like a tank.
[afbeelding]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Vreemd, hier werkt de link naar behoren. zowel op mijn werk, als thuis, verschillende machines.
Dost thou even hoist?

Dost thou even hoist?
Adblockers die trackende domeinen disablen blokkeren standaard postimg.org, gebruik dan best imgur.comPKN schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:10:
[...]
Vreemd, hier werkt de link naar behoren. zowel op mijn werk, als thuis, verschillende machines.
Mooi, feli!TgR_KILLER schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:01:
Het wachten is eindelijk gedaan
[afbeelding]
Ik heb na wat wikken en wegen (Eigenlijk zou een wat ruimere wagen handiger zijn) toch besloten door te rijden met de Rolla. Op dit moment rij ik nog maar zo'n 12.000 kilometer per jaar, en veel goedkoper kan ik niet rijden. Los van variabele kosten heb ik in de afgelopen 2 jaar maar 300,- euro uitgegeven aan onderhoud & reparaties, voor een 22,5 jaar oude auto geen slechte score dacht ik zo.
De zegen dat ie het elke dag gewoon weer doet is ook meteen een vloek wat ik ben er wel aan gehecht geraakt in die 2 jaar tijd. Aangezien de waarde nu inmiddels nihil is rijd ik 'm net zo lief op, morgen maar even een afspraak maken voor de APK en de grote 310.000 km beurt
[ Voor 7% gewijzigd door cmndr_adama op 17-12-2015 22:43 ]
Waar is dit als ik vragen mag?PKN schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:30:
Het blijft raar, ik heb hem zojuist gewoon gesaved van deze pagina, en elders ge-upload...proberen dan maar
[afbeelding]
Ziet er wel netjes uit, en dus met betrouwbare 1.5-je.
Dit is in Indonesie.!null schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:43:
[...]
Waar is dit als ik vragen mag?
Ziet er wel netjes uit, en dus met betrouwbare 1.5-je.
De auto heeft een lederen interieur, achterwiel aangedreven, komt standaard met 2 din audio en 6 speakers, afwerking van delen van dashboard en de deuren is met donker hout. Verder alle typische luxes
Dost thou even hoist?
PKN schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 00:19:
[...]
Dit is in Indonesie.
De auto heeft een lederen interieur, achterwiel aangedreven, komt standaard met 2 din audio en 6 speakers, afwerking van delen van dashboard en de deuren is met donker hout. Verder alle typische luxes

Als ik het me niet vergis is de Toyota Avanza Veloz een om-gebatchde Daihatsu Xenia, gebouwd in Indonesië voornamelijk voor de lokale markt.
Wat voor motor heb je er in liggen? De 1.3 of de 1.5?
Wat ik wel grappig vindt aan het model is dat ze hem de looks (met name vanaf de C stijl naar achter) van het vorige model Toyota Landcruiser 90 hebben gegeven, maar dan flink gewassen in de kookwas
Ff iets anders,
Begreep dat tegenwoordig meer dan 90% van de Toyota's die in ons land worden verkocht van europese komaf zijn. Hoezo is Toyota in dat opzicht nog Japans? De Avensis, Auris of Yaris die wij hier in NL rijden zijn eigenlijk net zo Europees als een VW of BMW
[ Voor 13% gewijzigd door Bullet NL op 18-12-2015 01:05 ]
Het model dat je daar post is het 2015 model, ik kan er niet omheen hoe afschuwelijk lelijk hij is. Ik heb de 2012 versie (er zijn nog 2 oudere versies)Bullet NL schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 00:58:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik het me niet vergis is de Toyota Avanza Veloz een om-gebatchde Daihatsu Xenia, gebouwd in Indonesië voornamelijk voor de lokale markt.
Wat voor motor heb je er in liggen? De 1.3 of de 1.5?
Wat ik wel grappig vindt aan het model is dat ze hem de looks (met name vanaf de C stijl naar achter) van het vorige model Toyota Landcruiser 90 hebben gegeven, maar dan flink gewassen in de kookwas![]()
Ff iets anders,
Begreep dat tegenwoordig meer dan 90% van de Toyota's die in ons land worden verkocht van europese komaf zijn. Hoezo is Toyota in dat opzicht nog Japans? De Avensis, Auris of Yaris die wij hier in NL rijden zijn eigenlijk net zo Europees als een VW of BMW
Het interieur dat je postte is de normale Toyota Avanza, het is beige, dus is het geen Veloz. Veloz heeft 2 tone grijs als interieur, geen creme.En het interieur is dan veel luxer.
Toyota en Daithatsu hebben inderdaad een samenwerkingsverband voor dit model, Daithatsu levert de shell, de rest is van Toyota, tenzij je de significant goedkopere Daihatsu koopt. het verschil zit hem in, nou ja, alles. Gebruikte materialen, sound deadening etc.
Een zelfde soort overeenkomst bestaat ook voor de toyota rush/Daihatsu Terios. Zelfde verhaal.
De oorspronkelijke Veloz kon je niet met 1.3 kopen, die van mij is dus ook 1.5. Het nieuwe model heeft een andere set motoren gekregen (wel zelfde vermogen) en dan heb je keuze uit 1.3 of 1.5.
Wat betrefd waar ze gemaakt worden, hier, dat geld voor alle modellen. de Yaris word ook hier gemaakt. alle populaire modellen feitelijk. Alleen de topmodellen zoals de Toyota Alphard of de Velfire worden vanuit japan ingevoerd, de Corolla Altis word ook hier gemaakt, en de Camry word weer ingevoerd. Geen idee of jullie die modellen hebben in Nederland, buiten de Yaris dan.
Net maar even wat interieur pics geschoten, sorry voor de lage kwaliteit, nexus 5 en opkomend tegenlicht...

[ Voor 13% gewijzigd door PKN op 18-12-2015 02:05 ]
Dost thou even hoist?
Leuk om te zien dat er in jou auto een Pioneer Nav/Radio/CD speler zit, in Europa maakt Toyota gebruik van een systeem onder eigen label. Wel veel uit de zelfde fabriek als jou Pioneer.
Zie: https://www.pioneerelectr...Toyota's+New+Vehicle+Line
Volgens mij gaat de samenwerking ook nog verder, Pioneer en Toyota ontwikkelen volgens mij ook samen accu's, welke o.a. worden gebruikt in de verschillende hybride modellen.
Euh.... Of was dit laatste nu met Panasonic.... Die twee ( de beide P's ) wil ik nog wel eens door elkaar halen
De Camry wordt niet meer gevoerd in NL, te weinig verkopen. Het schijnt dat Toyota bezig is met een fabriek in het westen van Rusland voor een Camry die specifiek voor die markt wordt geproduceerd.PKN schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 01:45:
[...]
Wat betrefd waar ze gemaakt worden, hier, dat geld voor alle modellen. de Yaris word ook hier gemaakt. alle populaire modellen feitelijk. Alleen de topmodellen zoals de Toyota Alphard of de Velfire worden vanuit japan ingevoerd, de Corolla Altis word ook hier gemaakt, en de Camry word weer ingevoerd. Geen idee of jullie die modellen hebben in Nederland, buiten de Yaris dan.
Alphard of Velfire kennen wij niet, De Corolla is al een paar jaar uit het modellengamma verdwenen. Tengunste van de Auris, De Auris komt uit de zelfde fabriek als de Avensis in Engeland, de Yaris voor de EU markt rolt in Frankrijk uit de Fabriek en de Aygo komt samen met zijn Franse tweeling uit Tsjechië.
Ik heb alleen geen idee waar het grote spul als de Landcruisers gemaakt worden, volgens mij komen deze net als de RAV4 per schip aan uit Japan....
[ Voor 25% gewijzigd door Bullet NL op 18-12-2015 02:17 ]
Klopt, de vlagschippen komen nog allemaal uit Japan, enkel de mainstream modellen worden lokaal gemaakt.Bullet NL schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 02:09:
[...]
De Camry wordt niet meer gevoerd in NL, te weinig verkopen. Het schijnt dat Toyota bezig is met een fabriek in het westen van Rusland voor een Camry die specifiek voor die markt wordt geproduceerd.
Alphard of Velfire kennen wij niet, De Corolla is al een paar jaar uit het modellengamma verdwenen. Tengunste van de Auris, De Auris komt uit de zelfde fabriek als de Avensis in Engeland, de Yaris voor de EU markt rolt in Frankrijk uit de Fabriek en de Aygo komt samen met zijn Franse tweeling uit Tsjechië.
Ik heb alleen geen idee waar het grote spul als de Landcruisers gemaakt worden, volgens mij komen deze net als de RAV4 per schip aan uit Japan....
Voor ons is het rijtje lokaal:
Avanza 1.3 / 1.5
Innova 2.0 / 2.5d / 2.7
Agya 1.25
Corolla Altis 1.8 / 2.0
Vios 1.5
Etios 1.25
Rush 1.5
Fortuner 2.5d / 2.7
Hilux 3.0d
Japanse import:
Landcruiser
camry
Alphard/Velfire (luxe verschil)
86
[ Voor 3% gewijzigd door PKN op 18-12-2015 02:20 ]
Dost thou even hoist?
Het zou me toch verbazen als Toyota hun productiefilosofie niet ook in hun Europese fabrieken toepast en wat mij betreft is juist dat wat een Toyota z'n goede prijs-kwaliteit-verhouding geeft. Toyota produceert overigens mede ook lokaal juist om minder Japans te zijn,Bullet NL schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 00:58:
Wat ik begrijp is dat de wereldwijde filosofie hetzelfde is. Ik heb iets daarover gelezen toen ze de fabriek in Engeland gebouwd hadden (daar komen de Aurissen vandaan, in ieder geval)Bacchus schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 07:24:
[...]
Het zou me toch verbazen als Toyota hun productiefilosofie niet ook in hun Europese fabrieken toepast en wat mij betreft is juist dat wat een Toyota z'n goede prijs-kwaliteit-verhouding geeft. Toyota produceert overigens mede ook lokaal juist om minder Japans te zijn,met name financieel in de tijden dat de Yen hoog staat.
Toyota blijft Toyota, de filosofie wordt gewoon overal doorgevoerd natuurlijk, ook in de fabrieken buiten Japan. Het is vooral dat produceren op lokale markt veel goedkoper is (zoals gezegd met de Yen enzo). De Aygo/Yaris/Auris/Avensis wordt zoveel verkocht daar kan je wel een fabriek aan wijden in Europa. De Prius / Rav / Landcruiser niet die komen gewoon vanuit Japan.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 07:28:
[...]
Wat ik begrijp is dat de wereldwijde filosofie hetzelfde is. Ik heb iets daarover gelezen toen ze de fabriek in Engeland gebouwd hadden (daar komen de Aurissen vandaan, in ieder geval)
Gisteren voor het eerst een Mirai gezien.. 2 zelfs in het donkerblauw.. Ziet er toch niet zo afzichtelijk lelijk uit in het echt haha, op plaatjes was hij erger.. Vind het toch wel stoere techniek hoor. Zijn er nu dus 2 in NL op kenteken.. jammer genoeg kan je er nog bijna nergens mee tanken
Heeft iemand dat al eens gedaan? Is het interessant/aan te raden? Het lijkt mij als techneut wel interessant, maar gaat mijn vriendin zich daar ook vermaken? Ze vind fabricagetechniek niet zo interessant denk ik, maar oude auto's kan ze zeker waarderen, dis ik hoop dat het museum dan interessant is.
Ik heb het stuk op autozine ook gelezen, maar daar kan ik inhoudelijk niet echt veel informatie vinden over wat je dan allemaal te zien krijgt, en het museum staat helemaal niets over.
Is iemand daar al eens geweest? En is het het waard om om twee uur heen en twee uur terug te reizen?
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Beetje te kleine wieltjes........
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Hey, nog een rode Yaris. Ik heb hem in dezelfde kleur (Fire Red):TgR_KILLER schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:05:
Sneak preview van mijn nieuwe auto, vandaag is hij uit Frankrijk aangekomen. Nu nog de accessoires monteren en dan krijg ik hem officieel 16 december. Aftellen geblazen!
[afbeelding]

[ Voor 14% gewijzigd door rimave op 18-12-2015 09:36 ]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Dat staartje is een 'good luck symbol'. Geen superstition overigens, het kleurt de auto wat bij. Buiten dat is de auto tsja...standaardBullet NL schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 02:09:
Wat voor staartje hangt daar nou aan je binnenspiegel? Niets voor mij trouwens.... Ik moet zo min mogelijk aan dingentjes in mijn auto hebben, liefst zo standaard mogelijk![]()
Leuk om te zien dat er in jou auto een Pioneer Nav/Radio/CD speler zit, in Europa maakt Toyota gebruik van een systeem onder eigen label. Wel veel uit de zelfde fabriek als jou Pioneer.
Wat de navigatie betrefd, Toyota gaat in zee met een aantal bekende merken, het hangt hier een beetje van de regio af waar je de auto koopt.
Dost thou even hoist?
http://www.toyota.astra.c...t/all-new-yaris/#exterior
Dost thou even hoist?
Die Innova heb ik echt heel veel gezien in India. Hier zou het niet echt werken, een MPV die wat hoog op z'n wielen staat (zo hoog als een SUV denk ik, 15 a 20cm ofzo). Maar daar verkocht het veel. En ook wel handig op die wegen. Heb ze ook in de bergen gezien op erg slechte wegen, die kregen wel wat te verduren.
De Innova is de opvolger van de kijang, in Indonesie ontworpen en daarna geexporteerd, de Avanza was de -wat kleinere- broer. Ze zijn groot, log en zwaar. maar ze gaan op slechte wegen veel langer mee. alle auto's hier zijn gebouwd om taai te zijn. Ze staan vaak hoger omdat je ze dan gewoon een gat ter grootte van een geit in kan sturen en zonder zorgen verder kan rijden. een 15 jaar oude Kijang kost nog steeds 8000 euro. Dus dat zegt wat over kwaliteit.!null schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:49:
Grappig, die Avanza is soort van opvolger van de Innova, maar tegerlijkertijd is er ook een grotere Innova gekomen.
Die Innova heb ik echt heel veel gezien in India. Hier zou het niet echt werken, een MPV die wat hoog op z'n wielen staat (zo hoog als een SUV denk ik, 15 a 20cm ofzo). Maar daar verkocht het veel. En ook wel handig op die wegen. Heb ze ook in de bergen gezien op erg slechte wegen, die kregen wel wat te verduren.
Kijang mk1

Kijang mk2

Kijang mk3

Toyota Kijang Innova (2011)
Toyota Kijang Innova 2015

[ Voor 21% gewijzigd door PKN op 18-12-2015 12:00 ]
Dost thou even hoist?
Ja, leuk kleurtje he!rimave schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:34:
[...]
Hey, nog een rode Yaris. Ik heb hem in dezelfde kleur (Fire Red):
Die laatste ziet er wel leuk uit. Zet die lampen op de Avanza en het ziet er meteen beter uit, misschien ook nog de gril.PKN schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:50:
[...]
De Innova is de opvolger van de kijang, in Indonesie ontworpen en daarna geexporteerd, de Avanza was de -wat kleinere- broer. Ze zijn groot, log en zwaar. maar ze gaan op slechte wegen veel langer mee. alle auto's hier zijn gebouwd om taai te zijn. Ze staan vaak hoger omdat je ze dan gewoon een gat ter grootte van een geit in kan sturen en zonder zorgen verder kan rijden. een 15 jaar oude Kijang kost nog steeds 8000 euro. Dus dat zegt wat over kwaliteit.
Toyota Kijang Innova 2015
[afbeelding]
Yup, was ook makkelijk kiezen: blauw was mijn vorige auto, wit vind ik niet mooi, zwart vind ik niet mooi, grijs is saai en niet mooi, die andere rode kleur was te donker en die bruine kleur is ook mooi maar ik heb hem nu al in het rood besteld.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Geef mij maar een Lipstick Red kikkerogen-E11 ofzo: Praktisch, betaalbaar en toch een beetje apart.
En dan vind je hem op een drukke parkeerplaats ook vlugger terug zonder dat je naar de kentekenplaten hoeft te kijken.Bacchus schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 11:54:
Ik zou persoonlijk nooit voor iets grijs kiezen en dan wordt de spoeling opeens heel dun. Niet dat een Auris in zoveel kleuren beschikbaar is maar een Golf kun je volgens mij in negen tinten grijs (incl zwart en wit) krijgen en in twee tinten blauw en rood ieder.
Geef mij maar een Lipstick Red kikkerogen-E11 ofzo: Praktisch, betaalbaar en toch een beetje apart.
Ben al zo vaak auto's tegen gekomen die vlak bij elkaar stonden en echt behalve de kentekenplaat identiek waren. Zelfde kleur en velgen.
Of dat je naar de auto loopt en alle auto's zijn wit of grijs, zo saai.
Aan de andere kant is grijs een kleur die je niet vaak hoeft te wassen. Maar de keerzijde is dat het ook geen zak uitmaakt hoeveel tijd je in het poetsen steekt want dat zie je er niet in. Toen ik mijn vorige Dark Mica MR-2 voor de eerste keer een grondige poetsbeurt (wassen, clayen, polishen, waxen) had gegeven, zag het ding er ongelofelijk goed uit en het was ook bevredigend om er dan zoveel uren aan bezig te zijn. Met mijn grijze MR-2 moet ik soms al moed verzamelen om de emmers water te vullen.
Vandaag heb ik een Yaris Hybrid gekocht uit 2012, volgende week ophalen.
Tijdens de proefrit bleek dat het navigatiesysteem niet geïnstalleerd is, wanneer je op die knop drukt komt er een melding "navigatiesysteem niet geïnstalleerd" of iets wat hier op lijkt.
Is dit simpelweg een update van het systeem of moet er ook hardwarematig iets gebeuren?
Deze zit er in: http://www.e-lectriclease...a_Yaris_hybrid_Detail.jpg
Tevens weet ik niet precies hoe dit multimediasysteem heet. Touch & Go of Touch & Go 2 maar er moet ook een typenummer voor dit syteem zijn toch? Dit kan ik niet vinden van de Yaris hybrid maar wel van bijvoorbeeld de Auris.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Ik heb zelf ook een jaar een Yaris 2012 gereden die ook geen navigatie geïnstalleerd had. Van wat ik me herinner is dat als je navigatie wilt er software en hardwarematig iets moet gebeuren. Volgens mij heeft de Yaris 2012 gewoon Touch en Go, mijn Yaris 2015 heeft inmiddels Touch en Go 2.Headshot_NL schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:12:
Goedenavond,
Vandaag heb ik een Yaris Hybrid gekocht uit 2012, volgende week ophalen.
Tijdens de proefrit bleek dat het navigatiesysteem niet geïnstalleerd is, wanneer je op die knop drukt komt er een melding "navigatiesysteem niet geïnstalleerd" of iets wat hier op lijkt.
Is dit simpelweg een update van het systeem of moet er ook hardwarematig iets gebeuren?
Deze zit er in: http://www.e-lectriclease...a_Yaris_hybrid_Detail.jpg
Tevens weet ik niet precies hoe dit multimediasysteem heet. Touch & Go of Touch & Go 2 maar er moet ook een typenummer voor dit syteem zijn toch? Dit kan ik niet vinden van de Yaris hybrid maar wel van bijvoorbeeld de Auris.
Ok, dan zal ik volgende week eens contact opnemen met de dealer.vinom schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:29:
[...]
Ik heb zelf ook een jaar een Yaris 2012 gereden die ook geen navigatie geïnstalleerd had. Van wat ik me herinner is dat als je navigatie wilt er software en hardwarematig iets moet gebeuren. Volgens mij heeft de Yaris 2012 gewoon Touch en Go, mijn Yaris 2015 heeft inmiddels Touch en Go 2.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
persoonlijk zou ik het wel leuk vinden, maar ik kijk dan ook altijd naar "How do they do it" en soortgelijke programma's op Discovery Science....EMP schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:01:
Even een vraagje van andere orde. Toyota is bij mij werk vooral bekend om zijn fabriek en fabricage-filosofiën. Nu zit ik momenteel redelijk dichtbij de Toyota fabriek (twee uur met OV), en ik lees dat ze daar daar gratis rondleidingen geven in de fabriek en het museum.
Heeft iemand dat al eens gedaan? Is het interessant/aan te raden? Het lijkt mij als techneut wel interessant, maar gaat mijn vriendin zich daar ook vermaken? Ze vind fabricagetechniek niet zo interessant denk ik, maar oude auto's kan ze zeker waarderen, dis ik hoop dat het museum dan interessant is.
Ik heb het stuk op autozine ook gelezen, maar daar kan ik inhoudelijk niet echt veel informatie vinden over wat je dan allemaal te zien krijgt, en het museum staat helemaal niets over.
Is iemand daar al eens geweest? En is het het waard om om twee uur heen en twee uur terug te reizen?
Toen: https://imgur.com/a/ILVSN blauw-groen metallic

Nu: https://imgur.com/a/zcmND grijs

[ Voor 12% gewijzigd door Phuncz op 20-12-2015 08:31 ]
Zijn er nog speciale punten waar ik op moet letten binnen de garantieperiode die ik nu nog heb? Er kan vrij weinig stuk aan weet ik, ook op internet is weinig te vinden. Maar mochten er kosten komen dan wil ik deze in de garantieperiode aangeven.
Kan ik dat gewoon met de hand of moet ik iets hebben om er tussen te zetten? En maakt het nog uit waar ik dan kracht zet?
Er zitten een aantal clipjes die de boel vasthouden.datadevil schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:04:
Ik wil zelf proberen een Yatour aan mijn radio te koppelen, maar daarvoor moet de radio eruit. Nu heb ik deze handleiding gevonden: http://www.toyota-tech.eu...o%20LHD%20A3LE12F-W-F.pdf maar het is me niet zo duidelijk hoe moeilijk/makkelijk het is om die elementen los te klikken.
Kan ik dat gewoon met de hand of moet ik iets hebben om er tussen te zetten? En maakt het nog uit waar ik dan kracht zet?
Maar het belangrijkste is dat je alle schroeven los draait. En die zitten bij Toyota nogal goed verstopt...
In mijn geval 2 achter airco knoppen en 1 achter het asbakje...
Qua gereedschap kan ik je een magnetische schroevendraaier aanraden. Omdat een aantal schroeven op rare plaatsen zit is het nogal een uitdaging om ze er fatsoenlijk uit te krijgen, zonder dat ze ergens achter een paneeltje vallen.
Ik ben op die manier 2 schroeven kwijt geraakt
Super, daar kan ik wat mee. Die clipjes, hoe krijg je die het beste los?RocketKoen schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:32:
[...]
Er zitten een aantal clipjes die de boel vasthouden.
Maar het belangrijkste is dat je alle schroeven los draait. En die zitten bij Toyota nogal goed verstopt...
In mijn geval 2 achter airco knoppen en 1 achter het asbakje...
Qua gereedschap kan ik je een magnetische schroevendraaier aanraden. Omdat een aantal schroeven op rare plaatsen zit is het nogal een uitdaging om ze er fatsoenlijk uit te krijgen, zonder dat ze ergens achter een paneeltje vallen.
Ik ben op die manier 2 schroeven kwijt geraakt
Gewoon trekkendatadevil schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:35:
[...]
Super, daar kan ik wat mee. Die clipjes, hoe krijg je die het beste los?
Goed onthouden welk stekkertje waar zat....
En het is wel handig om even te kijken waar die clipjes zitten voordat je de boel terug plaatst. Want op die punten moet je je dashboard even goed aandrukken zodat alles weer netjes vast zit.
Goed..ik ga het wel durven dan, bedankt!RocketKoen schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:04:
[...]
Gewoon trekkenMaar niet te hard, want er zitten kabels aan de achterkant. Zodra je de boel los hebt moet je de stekkertjes lostrekken om het ding helemaal te kunnen verwijderen.
Goed onthouden welk stekkertje waar zat....
En het is wel handig om even te kijken waar die clipjes zitten voordat je de boel terug plaatst. Want op die punten moet je je dashboard even goed aandrukken zodat alles weer netjes vast zit.
En omdat het kan ook het boekje maar eens in laten vullen:

De vorige genoteerde beurt was 20 jaar geleden bij een km stand van 30.000
De helderheid van het schermpje kan omlaag maar dan heb je de tellers nog niet gehad. In de handleiding vind ik hier niks over.
hier dimt het automatisch zodra je de koplampen inschakelt. Maar ik weet niet of dat bij de nieuwe modellen nog steeds is.Headshot_NL schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 20:59:
Een vraagje over een Yaris Hybrid. Zojuist was het buiten donker en vond ik de interieurverlichting wel erg fel. Niet het lampje maar de tellers en het navigatiedisplay. Is er een optie om dit aan te passen of automatisch te laten dimmen?
De helderheid van het schermpje kan omlaag maar dan heb je de tellers nog niet gehad. In de handleiding vind ik hier niks over.
This footer is intentionally left blank
Ook dat kun je instellen zoals hierboven beschreven. Ik vond het zelf heel hinderlijk dat het zo ver dimde, omdat ik ook overdag met verlichting aan rijd en dan veel minder goed de klokken kon lezen.RocketKoen schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:16:
[...]
hier dimt het automatisch zodra je de koplampen inschakelt. Maar ik weet niet of dat bij de nieuwe modellen nog steeds is.
Het imago van een Prius is blijkbaar erg elektrisch.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Ja, maar 90% van de plugins staat ook regelmatig aan de pomp. Iets met een tankpas....!null schreef op donderdag 31 december 2015 @ 08:47:
Ja vaak denkt iedereen ook dat het automatisch een (dure) plugin hybride is.
Wat in Nederland vooral een vlucht heeft genomen zijn de plugin auto's, en dan vooral de niet-Priussen. De Prius heeft nog altijd het ouwelullen imago terwijl een Volvo V60, VW Golf of Audi A3 dan natuurlijk de populaire auto's zijn bij het leasepubliek.
Signatures zijn voor boomers.
Verwijderd
Ach wees blij, iedereen in Belgie heeft belastingvoordeel mbt auto's itt Nederland. Wat wij per maand betalen betalen jullie per half jaar. Oke moet je wel de wegen uit 1974 voor lief nemen, maar ach dat mag de pret niet drukken.Phuncz schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:33:
Het is in Nederland opvallend dat er specifieke auto's veel meer verkocht worden, zoals de Mitsubishi Outlander PHEV, Lexus CT200h en de Toyota Prius. Omdat er blijkbaar een serieus financieel voordeel te halen is via leasing (ik ben Belg dus niet helemaal mee met dit verhaal). Hier in België zie je bovengemiddeld veel Tesla Model S rondrijden, meer dan bv. een Panamera die in dezelfde prijscategorie zit. Hier zie je wel veel commerciële parkeerplaatsen met palen, maar nooit wagens die er gebruik van maken. Natuurlijk weer slim van onze regering om wagens van 80.000€ extra veel belastingsvoordeel te geven, spijtige zaak.
Ik heb mijn Yaris Hybrid nu bijna 2 weken. Binnenkort gaat hij nog naar de garage voor een onderhoudsbeurt.
Het volgend viel mij op. Vooral 's ochtends bij het wegrijden (vooruit een bocht de oprit af) hoor je voor wat gekraak. Het lijkt er op dat er iets in de ophanging soepel moet worden of goed op zijn plek moet komen ofzo.
Weet iemand of dit vaker voorkomt bij de Yaris? Ik kan er niet veel van vinden maar misschien gebruik ik ook niet de juiste zoektermen. Als ik morgen vertrek zal ik proberen of ik dit op film kan vastleggen.
Edit: Geluid doet mij een beetje denken aan een versleten voorste draagarm rubber bij een BMW e36/46
[ Voor 8% gewijzigd door Headshot_NL op 07-01-2016 20:54 ]
Maar wellicht kunnen ze het bij de beurt even checken, en kan iets gesmeerd worden, beetje vet of iets erbij.
Wat ook kan is dat de carosserie wat tordeert (dat is normaal) en dat je daar het dashboard of sunroof van hoort kraken. Het kan zijn dat de bocht van je afrit af net erg genoeg is om het te horen, en de rest van de weg niet. Zo had ik ook altijd een drempel vlakbij mn huis met een bocht (maar dat was met een erg oude auto)
Ik zou het gewoon even aangeven bij de garage voor de beurt, en als je het echt niet vertrouwt even langs gaan.Headshot_NL schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:49:
Goedenavond,
Ik heb mijn Yaris Hybrid nu bijna 2 weken. Binnenkort gaat hij nog naar de garage voor een onderhoudsbeurt.
Het volgend viel mij op. Vooral 's ochtends bij het wegrijden (vooruit een bocht de oprit af) hoor je voor wat gekraak. Het lijkt er op dat er iets in de ophanging soepel moet worden of goed op zijn plek moet komen ofzo.
Weet iemand of dit vaker voorkomt bij de Yaris? Ik kan er niet veel van vinden maar misschien gebruik ik ook niet de juiste zoektermen. Als ik morgen vertrek zal ik proberen of ik dit op film kan vastleggen.
Edit: Geluid doet mij een beetje denken aan een versleten voorste draagarm rubber bij een BMW e36/46
Mijn Auris heeft zich prima gehouden met het weer van de afgelopen dagen. Geen problemen met starten, deuren bleven gewoon open gaan, alleen de ruitenwisser van de bijrijder kant moet vervangen worden. Toch iets te snel van het raam gehaald (het puntje is los gaan zitten).
Weerstandje bij de sensor?ThinkPadd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:19:
De buitentemperatuur die in onze Toyota Yaris uit 2001 wordt weergegeven, wijkt structureel +2 graden teveel af. Is daar wellicht een manier voor om een offset in te kunnen geven? Ik verwacht het niet, maar wie weet?
Dat zou dan alleen werken als het een lineare temp sensor is, wat ik betwijfel.
Hmm denk je? Volgens mij zijn sensoren zoals de koelwatertemperatuursensor wel gewoon NTC's / PTC's.!null schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:35:
[...]
Weerstandje bij de sensor?
Dat zou dan alleen werken als het een lineare temp sensor is, wat ik betwijfel.
Het onderdeelnr. is 83482 blijkbaar, kan er niet heel veel over vinden. Gebruikt zijn ze ook nog best duur, dat geld heb ik er niet voor over om hem te vervangen
Of je zet er een potmeter tussen en gaat lekker uitproberen.
This footer is intentionally left blank
Onderweg vergeleken met diverse palen langs de weg, en de indicator in de auto geeft dan eigenlijk altijd te hoog aan.ajhaverkamp schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:37:
Ik benieuwd hoe je het verschil hebt vastgesteld. Je weet dat je de buitentemperatuur in de schaduw moet meten? Ik zie meestal niet veel verschil qua temperatuur tussen mijn dashboard en de palen langs de weg.
Waar is de plaats op de auto?ThinkPadd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:48:
[...]
Onderweg vergeleken met diverse palen langs de weg, en de indicator in de auto geeft dan eigenlijk altijd te hoog aan.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Misschien dat ik ooit nog eens ga proberen met een potmeter ertussen, maar voor nu laat ik het eerst maar zo. De afwijking is volgens mij altijd +2, dus daar is ook wel prima rekening mee te houden opzich.
[ Voor 57% gewijzigd door ThinkPad op 08-01-2016 10:54 ]