Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 60 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Heel goed dat Toyota dit doet, ook auto's van 10 jaar oud.

Jammer dat er weer heel veel mensen hierover vallen en zeggen dat Toyota slechte kwaliteit levert. Het tegendeel is waar en er is altijd wel een zwakke plek aan een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

Vlassie1980 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:53:
[...]

Heel goed dat Toyota dit doet, ook auto's van 10 jaar oud.

Jammer dat er weer heel veel mensen hierover vallen en zeggen dat Toyota slechte kwaliteit levert. Het tegendeel is waar en er is altijd wel een zwakke plek aan een auto.
Ik heb zelf zoiets van: als ze het nu pas merken bij auto's van 10 jaar oud, dan zal het wel niet zo heel erg zijn.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:23:
Wat verzin ik er precies bij ?

[...]

Eerst zeg je dat je het al decennia weet, maar je valt wel over de jaarlijkse terugroepactie en de blijkbaar hieraanverwante slechtere betrouwbaarheid ?

[...]

Een foutloze auto afleveren is utopie, dat er een na later onderzoek blijkt dat één knopje de kans te heeft om een geurtje te produceren, lijkt me verre van een probleem dat zo'n statements verdient.
Ik val nergens over, dat verzin je zelf erbij.

Je komt met beweringen die iedereen weet, en je doet alsof je de waarheid in pacht hebt.

Als ik zeg, het is weer van dat, dan is dit blijkbaar voor Toyota aanhangers al reden om direct te komen met beweringen alsof dit een uit de lucht gegrepen actie zou zijn, echter; Volgens de autobouwer zijn er aan de bediening risico’s verbonden van “oververhitting” en “rookverspreiding”.

Het is dus een ernstig te nemen reparatie, en niet eentje om over te slaan, dergelijke zaken duiden ook op het feit dat er nog steeds onvoldoende Quality Control is in het productie/afleverings proces.

Het minimaliseren zoals u doet is een verkeerde redenering, en duidt op een een gebrek aan objectiviteit naar het merk toe.

Mocht het betreffende probleem geen risico's inhouden, dan hadden ze zich deze massale terugroepactie wel onthouden, het kostenplaatje dat ermee gepaard gaat zou ik niet van je bankrekening willen zien aftrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Mijns inziens tonen dit soort terugroepacties juist Toyota's voortdurende toewijding aan kwaliteit en betrouwbaarheid. Menig ander automerk lost dit soort problemen pas op zodra de klant erover begint en ervoor betaalt. Mede door dit soort terugroepacties zijn Toyota´s zo betrouwbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Bacchus op 21-10-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Daarbij komen de problemen die verholpen moeten worden tijdens deze terugroepacties door een voor velen onbekende oorzaak.

Toyota staat sinds de jaren 80 bekend om de LEAN filosofie waar kwaliteit heel erg belangrijk is.
Echter door het succes wat dit teweeg bracht en de navenante groei was het steeds meer nodig om mensen van buitenaf aan te nemen die deze LEAN filosofie niet gewend waren.
Daar zijn de nodige fouten gemaakt die nu nog steeds resulteren in terugroepacties.

Op de langere termijn doen ze hun best bij Toyota om dit steeds meer tot een minimum te beperken.

En ik ben er van overtuigt dat deze filosofie ze daar enorm bij gaat helpen!
Menig bedrijf kan hier een voorbeeld aan nemen.

N.B. Dit is niet met een Toyota-bril op geschreven, maar met mijn logistieke bril.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste terugroepacties komen er pas als er een veiligheidsprobleem opduikt, het verband met betrouwbaarheid zoals u deze vermeldt houdt geen steek, ook is er geen verband mee.

Wat ze u willen doen geloven, is niet meer dan marketing gepraat, of je er intrapt is uw eigen zaak.

De constructuers hangt er heelwat boven het het hoofd als ze een veilgheids probleem niet melden of oplossen, dit hun plicht en het verzwijgen of nalaten ervan kan zelfs leiden tot het intrekken van hun licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:54:
De meeste terugroepacties komen er pas als er een veiligheidsprobleem opduikt, het verband met betrouwbaarheid zoals u deze vermeldt houdt geen steek, ook is er geen verband mee.
Wie is er hier nu aannames aan het maken? Het bewuste artikel spreekt expliciet van warmlopende en rokende motortjes van elektrische ramen; Nauwelijks een veiligheidsprobleem, dunkt me. Toyota doet jaarlijks tientallen terugroepacties en de enige die ik me kan herinneren die een serieus veiligheidsprobleem betrof was het airbag-geval van begin dit jaar in de VS.
De constructeurs hangt er heel wat boven het het hoofd als ze een veiligheidsprobleem niet melden of oplossen, dit hun plicht en het verzwijgen of nalaten ervan kan zelfs leiden tot het intrekken van hun licentie.
Als ik mag aannemen dat je de typegoedkeuring bedoelt met "licentie": Die wordt enkel ingetrokken als blijkt dat hij is afgegeven op basis van onjuiste gegevens, zoals ik uit het recente verleden eigenlijk alleen VW's dieselschandaal ken. Dat is inderdaad een paardenmiddel want dat betekent dat alle voertuigen van dat type de weg af moeten, wat voor fabrikanten als Toyota of VW al snel betekent dat miljoenen verkochte auto's niet de weg op mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
Wailing_Banshee schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:04:
[...]

Ik heb zelf zoiets van: als ze het nu pas merken bij auto's van 10 jaar oud, dan zal het wel niet zo heel erg zijn.
Aye. Als Toyota auto's terug haalt zitten daar regelmatig auto's bij van 5+ jaar. Zat andere merken die geeneens eraan beginnen bij dergelijke auto's
Ook roepen ze vaak de auto's terug voor dingen waar 99.99% van de mensen geen last van heeft of waar andere merken doen alsof het normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchus schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:58:
[...]

Wie is er hier nu aannames aan het maken? Het bewuste artikel spreekt expliciet van warmlopende en rokende motortjes van elektrische ramen; Nauwelijks een veiligheidsprobleem, dunkt me. Toyota doet jaarlijks tientallen terugroepacties en de enige die ik me kan herinneren die een serieus veiligheidsprobleem betrof was het airbag-geval van begin dit jaar in de VS.

[...]

Als ik mag aannemen dat je de typegoedkeuring bedoelt met "licentie": Die wordt enkel ingetrokken als blijkt dat hij is afgegeven op basis van onjuiste gegevens, zoals ik uit het recente verleden eigenlijk alleen VW's dieselschandaal ken. Dat is inderdaad een paardenmiddel want dat betekent dat alle voertuigen van dat type de weg af moeten, wat voor fabrikanten als Toyota of VW al snel betekent dat miljoenen verkochte auto's niet de weg op mogen.
Er is mogelijk brandgevaar aanwezig dus, waar rook is ..........
Er bestaat een Constructeurs Licentie, dat heeft niets vandoen met een typegoedkeuring.
Vandaar dat VW nu zo zijn best doet om nog aan de bak te kunnen blijven.

http://www.ad.nl/ad/nl/10...ste-terugroepacties.dhtml

o.a
21 terugroepacties
Het stuurwiel van de Toyota Verso kan losraken. Er kan speling in de achterwieldraagarm ontstaan, waardoor je de controle over de Toyota Auris verliest. De remmen van de Toyota Prius kunnen capaciteit verliezen.

http://www.nu.nl/nuzakeli...rugroepacties-toyota.html

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:38

Arfman

Drome!

Mijn Auris is ook al een keer teruggeroepen voor de raambediening die kon kortsluiten (als je er met vocht op spoot .. duh 8)7), is dit een andere terugroepactie nu :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Arfman schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:54:
Mijn Auris is ook al een keer teruggeroepen voor de raambediening die kon kortsluiten (als je er met vocht op spoot .. duh 8)7), is dit een andere terugroepactie nu :?
Had dat ook niet te maken met het smeermiddel? Vooral als er niet deugdelijk smeermiddel was gebruikt?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:03:
Er is mogelijk brandgevaar aanwezig dus, waar rook is ..........
Onzin en bangmakerij.
Er bestaat een Constructeurs Licentie, dat heeft niets vandoen met een typegoedkeuring.
Die bestaat niet, beter nog: dat woord verzin je ter plekke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U vertelt dus onzin complete onzin, blijkbaar het type dat zijn eigen waarheden creert.

http://www.flhsmv.gov/dmv/howdoi/manuimpdist.pdf

http://www.dol.wa.gov/bus...ufacturer/manlicense.html

Wikipedia: Association of Licensed Automobile Manufacturers

http://www.txdmv.gov/dealer/manufacturer

http://vehicle-manufacturing-licensing.blogspot.be/

Dus hou maar even op met het ronstooien met je desinformatie.

https://www.rdw.nl/sites/tgk/Paginas/default.aspx

Certificeren fabrikant
Bent u fabrikant van voertuigen of componenten voor de autobranche, dan moet u beschikken over EG, EGE of nationale typegoedkeuringen om zich te kunnen registreren en producten te verkopen in de EU en/of landen die een ECE-overeenkomst hebben ondertekend. Ook deze typegoedkeuringen geeft de RDW af, op basis van geschikte testresultaten. Om te beoordelen of fabrikanten van voertuigen of voertuigonderdelen na het certificaat aan de goedkeuringseisen blijven voldoen houdt de RDW toezicht.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wailing_Banshee schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 07:31:
[...]

Had dat ook niet te maken met het smeermiddel? Vooral als er niet deugdelijk smeermiddel was gebruikt?
Klopt, was iets met smeermiddelen. Ach, ik maak me er niet druk om. Ik start elke ochtend en middag mijn auto vol vertrouwen en in de ~5 jaar dat we nu Toyota rijden heeft hij me nog nooit teleurgesteld :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Arfman schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:45:
[...]

Klopt, was iets met smeermiddelen. Ach, ik maak me er niet druk om. Ik start elke ochtend en middag mijn auto vol vertrouwen en in de ~5 jaar dat we nu Toyota rijden heeft hij me nog nooit teleurgesteld :)
De 12 jaar dat ik nu Toyota rijd, ben ik ook nog nooit teleurgesteld en heeft hij me maar 1 keer tot stilstand gebracht (en dat was iets wat ik had kunnen voorkomen omdat ik al jaren tevoren was gewaarschuwd dat er iets aan het slijten was :p natuurlijk komt het moment dat die auto dan eindelijk stil valt altijd op precies het verkeerde moment :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Nauwelijks van toepassing op Toyota dat niet in Florida, noch in Washington (ok, wel in Texas) auto's produceert en helemaal niet van toepassing op mij en de meeste anderen op dit forum, die uitsluitend in West-Europa auto's kopen. Het enige wat je hier nodig hebt is een soort hinderwetvergunning.

[ Voor 6% gewijzigd door Bacchus op 22-10-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig is er iets als de EU, http://www.esca-online.eu...ESCA_Brochure_English.pdf

Net nu de geruchten rond Apple's intrede in de auto-sector even gingen liggen, duikt het volgende op: Apple heeft zich officieel geregistreerd als autobouwer in Zwitserland. Dat gebeurde door Apple's vaste advocatenkantoor Baker & McKenzie. Met dit nieuws worden de auto-geruchten opeens erg concreet.
Merkregistratie

Apple heeft zijn merknaam in Zwitserland uitgebreid met de categorie voertuigen. Met de registratie lijkt het erg waarschijnlijk dat de geruchten rond een "iCar" kloppen. Concreet wil de merkregistratie zeggen dat Apple's logo nu ook gebruikt mag worden op vervoersmiddelen over land, lucht en water. Na goedkeuring door de EU gecertifieerde instanties kan ook een Constructeurs Licentie worden afgegeven.

https://www.rdw.nl/sites/...-vanaf-2014-digitaal.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:17:
[...]

Ik val nergens over, dat verzin je zelf erbij.

Je komt met beweringen die iedereen weet, en je doet alsof je de waarheid in pacht hebt.

Als ik zeg, het is weer van dat, dan is dit blijkbaar voor Toyota aanhangers al reden om direct te komen met beweringen alsof dit een uit de lucht gegrepen actie zou zijn, echter; Volgens de autobouwer zijn er aan de bediening risico’s verbonden van “oververhitting” en “rookverspreiding”.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met "het is weer van dat" (is zeker een Belgische zegswijze), maar er is een terugroepactie. Big deal, dat gebeurt zo vaak.
Je doet het wel een beetje voorkomen alsof alle schakelaars nu kapot zijn terwijl het er misschien één op de 10.000 is.
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:40:
U vertelt dus onzin complete onzin, blijkbaar het type dat zijn eigen waarheden creert.

http://www.flhsmv.gov/dmv/howdoi/manuimpdist.pdf

http://www.dol.wa.gov/bus...ufacturer/manlicense.html

Wikipedia: Association of Licensed Automobile Manufacturers

http://www.txdmv.gov/dealer/manufacturer

http://vehicle-manufacturing-licensing.blogspot.be/

Dus hou maar even op met het ronstooien met je desinformatie.

https://www.rdw.nl/sites/tgk/Paginas/default.aspx

Certificeren fabrikant
Bent u fabrikant van voertuigen of componenten voor de autobranche, dan moet u beschikken over EG, EGE of nationale typegoedkeuringen om zich te kunnen registreren en producten te verkopen in de EU en/of landen die een ECE-overeenkomst hebben ondertekend. Ook deze typegoedkeuringen geeft de RDW af, op basis van geschikte testresultaten. Om te beoordelen of fabrikanten van voertuigen of voertuigonderdelen na het certificaat aan de goedkeuringseisen blijven voldoen houdt de RDW toezicht.
Ik zie veel Amerikaanse regelgeving, die is hier niet van toepassing. Wat die ALAM er mee van doen heeft is me helemaal onduidelijk, dat is een organisatie die autofabrikanten blijkbaar zelf hebben opgezet.
In Nederland heb je dus typegoedkeuringen nodig.

Ik durf ook best te beweren dat veel terugroepacties niet noodzakelijk betekent dat je de meeste problemen hebt in je auto. Je kunt als fabrikant het ook onder de pet houden en hopen dat niemand er achter komt, en als iemand een probleem heeft heel hard roepen dat je de enige bent die dat probleem heeft.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexzie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-08 14:15
Gefeliciteerd dat je een Touch & Go 2 in je Auris hebt, deze is tenminste voorzien van DAB+ ontvangst.
De eerste generatie Touch (& Go) kan alleen uitgebreid worden met een DAB module die dus geen DAB+ ondersteund. Compleet nutteloos in Nederland dus. Helaas vind Toyota alleen nieuwe klanten interessant, dus wordt er niks meer aan ontwikkeling gedaan op de oude systemen. Verder is, voor zover ik heb kunnen uitzoeken, het systeem potdicht en kunnen andere fabrikanten er ook niks voor leveren terwijl dat m.i. wel technisch mogelijk is denk ik.
Zou mooi zijn als je met bijv. een Raspberry Pi een uitbreiding kan maken op het systeem waarbij de originele functies behouden blijven en bediening middels stuurbediening en touchscreen zou kunnen.

Bij welke zenders heb je geprobeerd een zenderlogo te zien?
De NPO doet dit op een afwijkend formaat, dus misschien kan het daar aan liggen. Alleen bij het testkanaal van de NPO wordt middels een zg. MOT-slideshow een plaatje meegestuurd.
Dit doen inmiddels ook Simone FM (Oost: 6B of Noordwest: 9D), Omroep Brabant (Zuid: 7A of Zuidwest: 9D) en Radio Gelderland (Oost: 6B, Zuid: 7A of West: 8A) en misschien inmiddels al meer zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:46
De DAB+ laat op geen enkele zender een logo zien.

[ Voor 6% gewijzigd door wortelsoft op 23-10-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bluetooth + Spotify ftw :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:00

Videopac

Rommelt wat aan.

Zodra Joying deze met Andoid 5 levert (wordt binnenkort verwacht) ga ik het proberen, samen met de DAB+ oplossing die een gebruiker erbij ontdekt/ontwikkelt heeft. Dat omzeilt de te verwachten mindere FM ontvangst. En ik blijf de eindverstekers van JBL gebruiken die af-fabriek gemonteerd zijn in mijn Auris Lease Pro.

Ik vind die Touch & Go een drama:
- herkent mijn (zakelijke) Nokia N5 slecht: ik moet elke keer meerdere malen aangeven dat ik verbinding wil maken;
- het automagisch omschakelen op BT als je telefoon connect is zeer irritant;
- geen mappenondersteuning op USB sticks is zeer irritant;
- het niet ondersteunen van high-res flac bestanden is zeer irritant (maar dat schijnen veel auto-audiosystemen te hebben; waarom is me een raadsel implementatie is niet moeilijk);
- dat stijgende volume-hikje bij langzaam rijden is irritant;
- kaartupdates zijn duur en bij aanschaf al verouderd.
Ik verwacht alles bij elkaar zo'n 400 a 500 euro kwijt te zijn voor een systeem met hedendaagse functionaliteit die eigenlijk al bij het uitbrengen van de auto (2013) standaard had moeten zijn.
Uit- / Inbouwinstructies staan hier (inloggen voor foto's) en lijkt niet erg moeilijk. Wellicht heb ik wel wat verloopkabels nodig.

Als dit werkt is het dus dikke doei voor de af-fabriekmeuk.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Lexzie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:39:
Gefeliciteerd dat je een Touch & Go 2 in je Auris hebt, deze is tenminste voorzien van DAB+ ontvangst.
De eerste generatie Touch (& Go) kan alleen uitgebreid worden met een DAB module die dus geen DAB+ ondersteund. Compleet nutteloos in Nederland dus. Helaas vind Toyota alleen nieuwe klanten interessant, dus wordt er niks meer aan ontwikkeling gedaan op de oude systemen.
Dit is helaas niet typisch Toyota maar geldt voor veel autofabrikanten. Ze denken nog op een ouderwetse manier. Een inkoper koopt een autoradio in en dat is het dan. Dat kan niet meer anno 2015.
Verder is, voor zover ik heb kunnen uitzoeken, het systeem potdicht en kunnen andere fabrikanten er ook niks voor leveren terwijl dat m.i. wel technisch mogelijk is denk ik.
Die indruk heb ik ook. Het is een WinCE gebaseerd systeem, trouwens.
Zou mooi zijn als je met bijv. een Raspberry Pi een uitbreiding kan maken op het systeem waarbij de originele functies behouden blijven en bediening middels stuurbediening en touchscreen zou kunnen.

[..]
Een RaspberryPI oplossing lijkt mij ook interessant. Kijk voor DAB+ hierboven, wellicht is zoiets ook op een RPi aan de praat te krijgen. Touchscreen en Hypex UcD32 eindversterkertje eraan en klaar (al zou het ook mooi zijn als je je stuurbediening zou kunnen blijven gebruiken).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Die laat om een of andere vage reden ook niet altijd de album art zien :?
Heb bij welgeteld 1 album de art gezien en bij de rest niet. Weet alleen niet zeker of het een Toyota of spotify dingetje is.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Meekoh schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:07:
[...]

Die laat om een of andere vage reden ook niet altijd de album art zien :?
Heb bij welgeteld 1 album de art gezien en bij de rest niet. Weet alleen niet zeker of het een Toyota of spotify dingetje is.
Oh geen idee, ik gebruik in beide Toyota's een Dension Gateway. Af-fabriek meuk ben ik ook helemaal klaar mee, loopt altijd een paar jaar achter met functionaliteit.

Op de Yaris staat op het display "MDCH EXT" en in de Auris krijg ik op het navischerm een muzieknoot te zien als ik de Dension selecteer. Boeien, ik moet toch naar de weg kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Arfman schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:13:
[...]

Oh geen idee, ik gebruik in beide Toyota's een Dension Gateway. Af-fabriek meuk ben ik ook helemaal klaar mee, loopt altijd een paar jaar achter met functionaliteit.

Op de Yaris staat op het display "MDCH EXT" en in de Auris krijg ik op het navischerm een muzieknoot te zien als ik de Dension selecteer. Boeien, ik moet toch naar de weg kijken ;)
aah op die fiets.
Ik zie inderdaad ook het muzieknootje in mijn Auris, maar had album art wel tof gevonden.
Irriteert mij met name omdat het bij 1 album wel werkt :X

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Kan ik me voorstellen, dan wil je weten waarom dat zo is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexzie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-08 14:15
Videopac schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:31:
Een RaspberryPI oplossing lijkt mij ook interessant. Kijk voor DAB+ hierboven, wellicht is zoiets ook op een RPi aan de praat te krijgen. Touchscreen en Hypex UcD32 eindversterkertje eraan en klaar (al zou het ook mooi zijn als je je stuurbediening zou kunnen blijven gebruiken).
Je bedoeld nóg een apart Touchscreen? Ik heb nu al drie schermen (Touch & Go, TomTom en smartphone).

Als je kijkt naar een project als de CarBerry dan is daar sprake van koppelen op de CAN-interface (verder ken ik die niet) waardoor bediening wel vanaf het stuur kan.

http://www.carberry.it/
YouTube: Raspberry Pi + Carberry - OBD Gauges
YouTube: Carberry XBMC Working Test

Video zou naar een externe video-ingang van de aanwezige radio gaan. Ook dat is me volledig onduidelijk of dat wel kan op een Touch.
Deze bijvoorbeeld: http://www.navinc.nl/Producten?s=1821

Een andere optie zou kunnen zijn het compleet vervangen van de Touch & Go maar dan wel met behoud van het auto-managementdisplay, stuurbediening en achteruitrijcamera. De laatste denk ik dat wel zal lukken maar de rest niet en dan nog heb ik geen unit gezien die voor mij voldoende biedt: DAB+ en FM, MP3-multimedia-speler, bluetooth carkit (die dan wél werkt op mijn telefoon!), bluetooth datalink (internet-toegang via smartphone), apps als Waze en/of MirrorLink.

[ Voor 18% gewijzigd door Lexzie op 26-10-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Lexzie schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:52:
[...]

Je bedoeld nóg een apart Touchscreen? Ik heb nu al drie schermen (Touch & Go, TomTom en smartphone).

Als je kijkt naar een project als de CarBerry dan is daar sprake van koppelen op de CAN-interface (verder ken ik die niet) waardoor bediening wel vanaf het stuur kan.

http://www.carberry.it/
YouTube: Raspberry Pi + Carberry - OBD Gauges
YouTube: Carberry XBMC Working Test

Video zou naar een externe video-ingang van de aanwezige radio gaan. Ook dat is me volledig onduidelijk of dat wel kan op een Touch.
Deze bijvoorbeeld: http://www.navinc.nl/Producten?s=1821

Een andere optie zou kunnen zijn het compleet vervangen van de Touch & Go maar dan wel met behoud van het auto-managementdisplay, stuurbediening en achteruitrijcamera. De laatste denk ik dat wel zal lukken maar de rest niet en dan nog heb ik geen unit gezien die voor mij voldoende biedt: DAB+ en FM, MP3-multimedia-speler, bluetooth carkit (die dan wél werkt op mijn telefoon!), bluetooth datalink (internet-toegang via smartphone), apps als Waze en/of MirrorLink.
Zonder reclame te willen maken (ik heb dit zelf (nog) niet), maar met dit en dit zou je klaar moeten kunnen zijn. Het is Chinees dus wat de kwaliteit is, is de vraag, evenals de support, maar deze club zet i.i.g. met enige regelmaat nieuwe firmwares en kaarten online (gratis). En de support op de standaard Touch & Go ontbreekt ook volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hier iemand:

Ik heb sinds vandaag een nieuwe Toyota Auris Touring Sports Hybride. Rijd prima, maar ik krijg regelmatig een geluidssignaal te horen. Twee korte piepen na elkaar. Het lijkt een melding te zijn van een flitspaal, al doet hij het soms ook op plaatsen waar geen flitspaal staat.

Heeft iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat is inderdaad een flitspaal maar ik heb al gemerkt dat de navigatie soms een flitspaal "in de buurt" aanduidt, misschien is het ook een "bekende plaats van mobiele flitsers", dat heeft mijn Garmin ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, en kan ik dat ook uitschakelen? Telkens dat gepiep is best irritant.

Update: een instelling om het gepiep uit te zetten bestaat volgens mij niet, maar door het geluid van mijn navigatie volledig op 0 te zetten is het opgelost.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:06:

Update: een instelling om het gepiep uit te zetten bestaat volgens mij niet, maar door het geluid van mijn navigatie volledig op 0 te zetten is het opgelost.
Ik heb het niet geprobeerd maar in je POI lijst kun je aangeven wat je op de kaart wilt zien daar staan ook flitspalen tussen. Mischien als je die uitzet dat het weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Raar dat Toyota zoiets ingebouwd verkoopt. Maken flitswaarschuwingen je auto strikt genomen niet illegaal in mn Zwitserland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wortelsoft schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:43:
[...]

Ik heb het niet geprobeerd maar in je POI lijst kun je aangeven wat je op de kaart wilt zien daar staan ook flitspalen tussen. Mischien als je die uitzet dat het weggaat.
Dat kan ik inderdaad straks ook nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bacchus schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:01:
Raar dat Toyota zoiets ingebouwd verkoopt. Maken flitswaarschuwingen je auto strikt genomen niet illegaal in mn Zwitserland?
Vaak bevatten kaarten van die landen dan ook geen flitspaal POI's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:06:

Ja, dat kun je uitzetten; is ergens een optie in het navigatiemenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:55
Rare ervaring met mijn avensis (2005) gehad; de auto was flink gaan stinken en bij inspectie van het motorblok zag ik er een soort zwarte, harde substantie op liggen. Als de motor warm was na een lange rit, was dit vloeibaar. Toch maar even de ''wegenwacht'' gebeld, bleek dat de bouten die de verstuivers aanduwen op het motorblok losgetrild waren (?!) en er dus diesel uit spoot. Iemand dit al eens gehad? Ik vind het toch een beetje verontrustend dat de motor zichzelf kennelijk uit elkaar trilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:38
Dat hoort inderdaad nooit te gebeuren. Is er wellicht ooit iets aan de motor / verstuivers gedaan? Wellicht zijn ze dan niet op juiste momentum vast gedraaid?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:55
Vziw altijd dealer-onderhouden, geen noemenswaardige manco's/reparaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:06:
[...]

Dat kan ik inderdaad straks ook nog eens proberen.
Ik kan je vertellen dat dat de oplossing is. Heb het zelf ook op die manier uitgezet. Ring A10 heeft al jaren geen flitspalen meer, werd gek van dat gepiep.

edit: Die piep zou ook de lane departure detection kunnen zijn. Soms gaat die bij mij ook weleens piepen terwijl je binnen de lijnen rijd.

[ Voor 17% gewijzigd door Meekoh op 30-10-2015 13:07 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nieuwe bandjes onder de iQ:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jq2sMpG.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FH48V40.png

Vroeger: Bridgestone B250 (originele nog) in maat 175/60R16
Nu: Dunlop SP Sport FastResponse in maat 205/50R16

Ze vielen echt wel breed uit en ze hadden serieus moeite ze op de 16x6 velg te krijgen. Ik had namelijk begrepen dat dit een 6,5 brede velg was, maar ze hebben het geprobeerd en het past. Het rijdt veel beter, veel meer grip en de wagen helt ook minder over in de bochten wat wel bizar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meekoh schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:05:
[...]

Ik kan je vertellen dat dat de oplossing is. Heb het zelf ook op die manier uitgezet. Ring A10 heeft al jaren geen flitspalen meer, werd gek van dat gepiep.

edit: Die piep zou ook de lane departure detection kunnen zijn. Soms gaat die bij mij ook weleens piepen terwijl je binnen de lijnen rijd.
Klopt, dat was de oplossing. Al is het eerder een work-around in plaats van een oplossing. Ik wil dat gepiep liever niet hebben, maar op zich zou ik de fitspalen wel willen zien op de kaart. Maar bon, als ik moet kiezen tussen geen gepiep of geen flitspalen zien op het display dan is de keuze (héél) snel gemaakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Phuncz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:29:
Nieuwe bandjes onder de iQ:
Vroeger: Bridgestone B250 (originele nog) in maat 175/60R16
Nu: Dunlop SP Sport FastResponse in maat 205/50R16

Ze vielen echt wel breed uit en ze hadden serieus moeite ze op de 16x6 velg te krijgen. Ik had namelijk begrepen dat dit een 6,5 brede velg was, maar ze hebben het geprobeerd en het past. Het rijdt veel beter, veel meer grip en de wagen helt ook minder over in de bochten wat wel bizar is.
Betere grip met 3cm bredere banden? Dat zou ik niet verwachten op zo'n lichte auto. Dat aquaplanet toch binnen de kortste keren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ligt de mate van aquaplaning niet eerder aan het voldoende water kunnen afvoeren dmv. profiel ? Smallere banden zorgen ook niet voor betere grip en gelukkig regent het maar een paar dagen per jaar echt hard. Met mijn MR2 met hetzelfde gewicht en dezelfde bandenbreedte heb ik er totaal geen last van.

[ Voor 19% gewijzigd door Phuncz op 30-10-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Inderdaad, en als het water 15mm extra moet afleggen duurt dat (bij identiek profiel) dus 17% langer, dus ga je bij een (17%?) lagere snelheid aquaplanen. Op droog, schoon wegdek heb je natuurlijk het liefst zo veel mogelijk rubber op de weg. In de F1 rijdt men niet voor niets op gigantische slicks en er zit een reden achter dat winterbanden vaak een cm smaller dan het standaardrubber gemonteerd worden.

Ik denk dat het voor de bredere banden (overigens vooral achter, hij wordt standaard met een bescheiden 185mm voor geleverd) van de MR2 ook wel meetelt dat de ontwerper iets minder rekening met slecht weer houdt en mogelijk iets meer stuurmanskunst van de berijder verwacht. (Maar dat is eigenlijk dikke speculatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Een bredere band voelt en is wel stabieler in de bochten. Heb zelf op een Yaris gewisseld tussen 185 en 145 voor het zuinig rijden, maar de bochten waren geen pretje meer. Ook als het nat of vochtig wegdek was nam je veel liever een bocht met 185 breed, kon je hem veel harder insturen.

205 is niet eens zo gek, al heeft bredergeen zin meer. Op mr2 heb je liever 195 dan 185, ik iig wel. Maar 205 kan ook natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb op de MR2 wel nog de originele maat banden, maar de facelift versie met 16" vanachter met 205 breed. Hier steekt Bridgestone Potenza RE040A onder, fenomenaal goede band voor die wagen die ook te krijgen is in de originele maten (185/50R15 voor en 205/45R16 achter geloof ik).

Inderdaad, in de bochten was de iQ merkbaar beter. Dat het niet per sé beter is voor nat dat geloof ik zeker. Maar de originele band was sowieso kansloos in de regen, ik had ook niet veel zin om tussen de eco-banden te snuffelen voor de maat 175/60R16, ik wou een goed grippende band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
In 195/50R15 is van oudsher heel veel te vinden voor goedkoop, dat heb ik altijd op de MR2. Toyo T1R bijvoorbeeld maar 47 euro per stuk, Toyo R1R maar 80 euro, voor een lichte semi-slick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik herken inderdaad wel dat de banden in smallere maten over het algemeen een economischer rubbersamenstelling hebben. En daarbij dat van rubber met wat meer grip toch vaak wat breder banden worden gemaakt. Mogelijk dat dat het effect van pure breedte ruimschoots compenseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3KqyNMCKP7bmgsnqFaFFNB32/full.jpg

Na bijna zeven jaar is mijn eerste auto niet meer. :( Al die tijd mijn daily geweest, voor ruim meer dan 200000 kilometer. Heb er heel Europa mee gezien, ben er altijd mee bezig geweest en toen besloten een paar vandalen willekeurig een auto in de fik te zetten. Helaas was dat de mijne. :/

De wagen is reddeloos verloren en waarschijnlijk de zeldzame of bijzondere onderdelen erop helaas ook. De brandweer was er heel snel, binnen vijf minuten, maar het hele interieur is uitgebrand en via de kabelopeningen in het schutbord is het doorgeslagen naar onder de kap. Gelukkig kan ik in overleg met de verzekering nog wat voor hun waardeloze spullen eraf halen, dus ik hoop dat er nog iets op zit wat het redden waard is.

De afgelopen twee weken ben ik op zoek geweest naar de perfecte Yaris als vervanger, maar die heb ik helaas niet gevonden. Voor nu heb ik dan maar even een '08 Suzuki Swift gekocht met de juiste hoeveelheid luxe zodat ik weer een daily heb. Gelukkig ben ik niet helemaal Toyota-loos nu, want ik heb nog een tweede Yaris. Deze ben ik aan het opbouwen als dedicated track tool voor mijn Nurburgring tripjes. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Tsjonge, dat is balen zeg! :-(

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel triest is dat, de vandalen hadden beter in de wagen gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Jemig wat enorm zonde zeg......
kun je de velgen en banden nog gebruiken op je trackday yaris of zijn die ook beschadigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zeer spijtige zaak ! Een tijdje geleden heeft een mechanieker een lek aan de benzinetank onder mijn MR2 gevonden, anders had ik dit jaar ook waarschijnlijk zo'n foto kunnen posten :/

Als je graag circuit rijdt, waarom niet iets sportievers zoals een MR2 trouwens ? Wegligging van de ZZW30 faceliftmodel is best indrukwekkend.

[ Voor 28% gewijzigd door Phuncz op 31-10-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 10-09 22:38
AtleX schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:36:
[afbeelding]

Na bijna zeven jaar is mijn eerste auto niet meer. :( Al die tijd mijn daily geweest, voor ruim meer dan 200000 kilometer. Heb er heel Europa mee gezien, ben er altijd mee bezig geweest en toen besloten een paar vandalen willekeurig een auto in de fik te zetten. Helaas was dat de mijne. :/

De wagen is reddeloos verloren en waarschijnlijk de zeldzame of bijzondere onderdelen erop helaas ook. De brandweer was er heel snel, binnen vijf minuten, maar het hele interieur is uitgebrand en via de kabelopeningen in het schutbord is het doorgeslagen naar onder de kap. Gelukkig kan ik in overleg met de verzekering nog wat voor hun waardeloze spullen eraf halen, dus ik hoop dat er nog iets op zit wat het redden waard is.

De afgelopen twee weken ben ik op zoek geweest naar de perfecte Yaris als vervanger, maar die heb ik helaas niet gevonden. Voor nu heb ik dan maar even een '08 Suzuki Swift gekocht met de juiste hoeveelheid luxe zodat ik weer een daily heb. Gelukkig ben ik niet helemaal Toyota-loos nu, want ik heb nog een tweede Yaris. Deze ben ik aan het opbouwen als dedicated track tool voor mijn Nurburgring tripjes. :)
Outch :( that hurts...

Gecondoleerd met het verlies van je Yaris. Dat soort volk dat zo andermans spul vernield mogen ze echt afzinken van mij.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:29:

Dunlop SP Sport FastResponse in maat 205/50R16

veel meer grip
Gripklasse: E
http://banden.autoweek.nl/dunlop/205-50-r16/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:36:
[afbeelding]
Damn dat is hard gegaan zeg :X Knap klote, als ik het bij m'n eigen auto zou zien gebeuren (en dan misschien nog wel meer bij de Aygo dan bij de Z4 vreemd genoeg, ben meer aan de Aygo gehecht) dan weet ik niet wat ik zou doen...

Is het misschien niet beter om heel wat anders dan een Yaris te pakken als vervanging van deze? Dan kleeft er misschien iets minder de herinnering aan van je oude geliefde autootje. Pa heeft het destijds gehad na een Avensis die werkelijk aan alle kanten uit elkaar viel met 17dkm op de teller, nieuwe gekocht maar eigenlijk nooit blij mee geweest door alle frustratie. Inmiddels is daar een 320i voor in de plaats gekomen en ik heb een vader die zo blij is als een klein kind met een auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zelf heb ik nooit een emotionele band gevoeld met een wagen, hoe leuk ie ook rijdt. Als mijn MR2 of iQ morgen in de fik staat en de verzekering betaalt me uit, dan kies ik met plezier een andere, ook al ben ik zeer tevreden van beide. Pas als je een echt unieke auto hebt, niet hoe sjonnies hun getunede Golf zien maar iets zoals een Toyota 2000 GT of een Celica 1600ST in perfecte staat, dan zou ik wel erg balen. Ik ben er ook zeker van dat AtleX een quasi identieke Yaris zou kunnen bouwen als ie dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raak wel behoorlijk gehecht aan spullen, als de Aygo ooit zal moeten gaan zal ik vast een traantje wegpinken. Eerste autootje and all, precies hetzelfde als Atlex, heel Europa mee doorgekard, eerste eigen vakanties mee gedaan, hoop goede herinneringen mee gemaakt.

Rationeel weet ik prima dat het een emotieloos stuk blik is, maar toch. Heb dat ding al zo lang :) Je leert ook gewoon de trekjes van een auto echt kennen, ik heb dit blok helemaal zelf ingereden en hij rijdt toch wat anders dan andere Aygo's, zelf ook al het onderhoud gedaan.

Mannen en auto's...

Dit is ook de reden dat ik altijd wat huiverig ben om de Z4 gewoon ergens in de stad neer te zetten, die soft top maakt een auto erg gevoelig en reparatie is onbeschoft duur.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 10-09 22:38
Ik heb altijd wel wat met auto's gehad.. 2 nieuwe auto's gekocht (Auris HSD en een Yaris HSD) waarvan de Yaris helaas na de scheiding het veld moest ruimen om fianciele redenen :(

Maar eindelijk genoeg rustig vaarwater waardoor ik toch weer een Yaris heb kunnen bestellen. Geen hybride dit keer maar een 1.3 :) toch een stukkie goedkoper, maar wel weer een nieuwe auto.. Gaat erg welkom zijn want ben mijn 20 jaar oude Corolla die na de scheidng over bleef meer dan zat :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik vind/vond het altijd wel jammer als een auto de straat uit rijdt na het verkopen, maar meestal is dat gauw verdrongen door de nieuwe auto. Toch wel goede herinneringen die blijven, vooral van de goed rijdende auto's. Wat ik nu nog het meest mis is het rijden in m'n MR2, maar die heb ik gewoon nog :+ alleen is die geschorst en zit werk aan.

Waar m'n vriendin en ik echt een traantje om moesten laten is toen onze BJ45 Landcruiser de straat uit reed. We hebben met die bak 50.000km door Azië gereden voor een jaar.

Speaking of which..
Is die twitter link in je sig van jezelf? Wat zijn je plannen? Ik kan je wellicht ergens mee helpen, we hebben toch wel een beetje ervaring met overlanden :P

[ Voor 8% gewijzigd door !null op 02-11-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:22:
Is het misschien niet beter om heel wat anders dan een Yaris te pakken als vervanging van deze? Dan kleeft er misschien iets minder de herinnering aan van je oude geliefde autootje.
Ik dacht bij elke Yaris die ik voor een proefritje meenam, "dit is niet zoals de mijne :/". Dus ja, waarschijnlijk telde dat wel mee. Daarom heb ik denk ik nu ook die Swift gekocht, al is het nog steeds O+ als ik aan mijn T-Sportje aan het knutselen ben of plaatjes van een mooie Yaris zie.
!null schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:39:
Ik vind/vond het altijd wel jammer als een auto de straat uit rijdt na het verkopen, maar meestal is dat gauw verdrongen door de nieuwe auto.
Dan kies je er zelf voor en heb je zeg maar afscheid kunnen nemen. Ik keek uit het raam en zag mijn wagen die ik nog lang niet kwijt wilde en waar ik nog veel plannen voor had in de hens staan, da's wat anders. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door AtleX op 08-11-2015 20:17 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10
Sinds kort heb ik de beschikking over een lease toyota aygo 1.0 vvt-i 5d xplayvolgens de beschrijving.
Helaas zonder navigatie.

Nu wil ik graag een autohouder kopen, na 2 mislukte pogingen 1tje die onhandig groot was de helft van mijn zicht belemmmerde, omdat die niet echt op een ideale plek op mijn raam kon worden geplaatst.

Tweede poging gedaan met eentje voor de ventilatie maar die kon niet worden ingeklikt in de ventilatie....

Ik heb 2 ventilatie waar die zou kunnen geplaatst eventueel, met bovenop de dashboard het handigste:
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/lt56x06r3/DSC_2265.jpg

Of anders bij de bijrijders stoel links, dit is wel een stuk minder logisch. (en zal je nog een lange buigbare verlening voor nodig hebben...)
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/x47ulddm7/DSC_2263.jpg

Maar wat voor autohouder kan in zo ventilatie en dan het liefst bovenop!

Ook nog een nadeel, het gaat om een Sony Xperia Z3 compact die heeft niet heel universeel de knoppen geplaatst.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:38
Ben van de week bij de plaatselijke Toyota dealer geweest voor een proefrit. Helaas had de dealer geen model beschikbaar met X-Shift transmissie. Is dit een tactische zet van de dealer of rijdt X-Shift wel fijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:38
Joostje123 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:00:
Sinds kort heb ik de beschikking over een lease toyota aygo 1.0 vvt-i 5d xplayvolgens de beschrijving.
Helaas zonder navigatie.

Nu wil ik graag een autohouder kopen, na 2 mislukte pogingen 1tje die onhandig groot was de helft van mijn zicht belemmmerde, omdat die niet echt op een ideale plek op mijn raam kon worden geplaatst.

Tweede poging gedaan met eentje voor de ventilatie maar die kon niet worden ingeklikt in de ventilatie....

Ik heb 2 ventilatie waar die zou kunnen geplaatst eventueel, met bovenop de dashboard het handigste:
[afbeelding]

Of anders bij de bijrijders stoel links, dit is wel een stuk minder logisch. (en zal je nog een lange buigbare verlening voor nodig hebben...)
[afbeelding]

Maar wat voor autohouder kan in zo ventilatie en dan het liefst bovenop!

Ook nog een nadeel, het gaat om een Sony Xperia Z3 compact die heeft niet heel universeel de knoppen geplaatst.
Iemand tips?
Dat model beschikt over MirrorLink. Je kunt je Xperia Z3 Compact middels MirrorLink aansluiten op de display van de boordcomputer. Zo kun je Sygic navigatie gebruiken op de boordcomputer :D Je kunt op deze manier zelfs Spotify en andere apps gebruiken.

Belangrijk is wel dat je telefoon up2date is, dan ga je naar Settings > Xperia Connectivity > MirrorLink en zodra je de telefoon op de USB van de auto hebt aangesloten kun je het hier dan aanzetten geloof ik. Ik moet het ook nog in actie zien maar het zou moeten werken. Op de website van MirrorLink staat tenslotte dat het ook werkt met de Sony Xperia Z3 Compact.

[ Voor 12% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 13-11-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik heb een Toyota Corolla Verso uit 2003 gekocht, en vroeg me af of mensen nog tips hebben voor die auto; wat zijn eventuele problemen waar ik rekening mee moet houden, wat zijn eigenaardigheden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

datadevil schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:01:
Ik heb een Toyota Corolla Verso uit 2003 gekocht, en vroeg me af of mensen nog tips hebben voor die auto; wat zijn eventuele problemen waar ik rekening mee moet houden, wat zijn eigenaardigheden etc.
Diesel of benzine? 1.6? 2.0? 2.2 etc.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
EWK schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:26:
[...]

Diesel of benzine? 1.6? 2.0? 2.2 etc.
sorry, 1.6 benzine, SOL uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

datadevil schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:16:
[...]

sorry, 1.6 benzine, SOL uitvoering
Zijn vrij probleem loze motoren, gewoon zorgen dat de vloeistoffen op niveau blijven...
Een waterpompje wil nog wel eens de geest geven, maar zelfs dan blijft het 1.6 blok het prima doen 8)7
De Corolla/Auris is een vrij zeker koop.... Misschien niet de mooiste auto, maar qua betrouwbaarheid wel een van de beste die je kan kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 17-11-2015 19:25 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10
q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:33:
[...]

Dat model beschikt over MirrorLink. Je kunt je Xperia Z3 Compact middels MirrorLink aansluiten op de display van de boordcomputer. Zo kun je Sygic navigatie gebruiken op de boordcomputer :D Je kunt op deze manier zelfs Spotify en andere apps gebruiken.

Belangrijk is wel dat je telefoon up2date is, dan ga je naar Settings > Xperia Connectivity > MirrorLink en zodra je de telefoon op de USB van de auto hebt aangesloten kun je het hier dan aanzetten geloof ik. Ik moet het ook nog in actie zien maar het zou moeten werken. Op de website van MirrorLink staat tenslotte dat het ook werkt met de Sony Xperia Z3 Compact.
Gisteren even uitgeprobeerd.
Maar krijg nog niet echt verbinding met Mirrorlink...
Heb inderdaad zo USB kabel, ga dan via mijn autoscherm naar mirrorlink en via mijn telefoon.
Maar dan zegt die dat die verbinding heeft maar dan faalt die nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
Bullet NL schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:24:
[...]

Zijn vrij probleem loze motoren, gewoon zorgen dat de vloeistoffen op niveau blijven...
Een waterpompje wil nog wel eens de geest geven, maar zelfs dan blijft het 1.6 blok het prima doen 8)7
De Corolla/Auris is een vrij zeker koop.... Misschien niet de mooiste auto, maar qua betrouwbaarheid wel een van de beste die je kan kopen.
Bedankt, goed om te weten :-) Met zo weinig kilometers hoop ik er nog wel een tijdje mee te kunnen rondrijden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

datadevil schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:13:
[...]

Bedankt, goed om te weten :-) Met zo weinig kilometers hoop ik er nog wel een tijdje mee te kunnen rondrijden dan.
Hoe weinig?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
net iets meer dan 100k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Dat is niets voor een auto uit 2003. Heeft ie jarenlang stil gestaan ofzo? Of gewoon extreem weinig gebruikt?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
EWK schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:00:
[...]

Dat is niets voor een auto uit 2003. Heeft ie jarenlang stil gestaan ofzo? Of gewoon extreem weinig gebruikt?
weinig gebruikt begrijp ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zijn toch kilometers per jaar waar ik ga twijfelen aan wat zaken. Sowieso zul je zien dat de uitlaat vaak helemaal katsrot is, kopakkingen vinden het vaak ook niet zo lekker, etc etc. Goed op het technische stuk letten als je zoiets koopt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
koppakkingen vinden het niet zo lekker, que? Joopieboy, dit is het Toyota topic he :+

Uitlaat zou wel eens wat minder goed ervoor kunnen staan inderdaad, redelijke kans. Maar aan de andere kant, ik heb pas bij onze 99-er Yaris de originele uitlaat moeten vervangen voor een nieuwe, en dat is met meer dan twee keer zoveel km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:55:
Zijn toch kilometers per jaar waar ik ga twijfelen aan wat zaken. Sowieso zul je zien dat de uitlaat vaak helemaal katsrot is, kopakkingen vinden het vaak ook niet zo lekker, etc etc. Goed op het technische stuk letten als je zoiets koopt. :)
Grootste probleem is als die 8k/jr niet naar zoonlief ver weg is maar telkens naar de winkel. Dan liever een wagen met wat meer kilometers inderdaad..
!null schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:12:
koppakkingen vinden het niet zo lekker, que? Joopieboy, dit is het Toyota topic he :+

Uitlaat zou wel eens wat minder goed ervoor kunnen staan inderdaad, redelijke kans. Maar aan de andere kant, ik heb pas bij onze 99-er Yaris de originele uitlaat moeten vervangen voor een nieuwe, en dat is met meer dan twee keer zoveel km.
Probleem is dat met die korte ritten de boel niet warm wordt :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2015 23:40 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Precies, blokken komen niet op de optimale temperatuur, olie en alles trekt vocht aan, je krijgt rare slijtage, etc. :)

• datadevil
  • Nu online
We gaan het meemaken dan, ik houdt jullie op de hoogte...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kan goed meevallen hoor, je kan een hele goeie auto treffen, maar het is lastig. :)
Iig succes, wees kritisch en let goed op.

• !null
Laat je niet bangmaken. Ik heb hier een diesel staan uit 1994, en die heeft zowaar nog minder kilometers per jaar gedaan. Een diesel met 7,500 km per jaar :+ En aan de vloeitstofjes te zien nauwelijks onthouden. En dat in Noorwegen. Werkt eigenlijk prima. En zo ken ik er wel genoeg. Ook starletjes van een opa geweest, zonder radio, bijzonder weinig kilometers... Als je hem even doortrek begon de boel te stinken... Maar bleef allemaal prima werken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:07

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik rij Sinds 2003 een Corolla E11 uit 1999. Begin KM56000, Heden KM310000. In al die jaren 1 dure reparatie gehad in het begin nog wel.(uits met zuigerveer wat is blijven hangen). Verder Gewoon jaarlijks de beurtjes gedaan bij de garage (laatste jaren wel geswitcht van dealer naar garage om de hoek, scheelt flink in knaken). Motor is nog prima, versnellingsbak begint wat na te laten (rijgedrag denk ik). Interieur aan bestuurderskant ook. Verder heeft hij me 1 keer laten staan....(accu was stuk)

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
datadevil schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:01:
Olie verbruik kan een aandacht puntje zijn.
Ga voor 10w_40 olie als hij op 5W_30 olie verbruikt.
Die van ons zat ook in de olie verbruik range, echter tot verbazing van de dealer gebruikte hij nagenoeg geen olie.

Dus afwachten maar.....

En het rammelen van de klepjes in het kunstof inlaat spruitstuk, en een hardnekkig motor storing lampje code A 420 als ik het goed heb.
Die storing is te wissen maar komt steeds terug, terwijl de katalysator prima werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Supertip op 20-11-2015 22:26 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Vandaag de Auris voor een grote beurt. Nieuwe schijven + blokken voor, achter nieuwe blokken + schijven afdraaien, anti marter device onder de motorkap en wat andere zut. Kijken wat ik kwijt ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:48
Ligt eraan waar je heen gaat... bij de dealer zal het wel in de papieren lopen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
Eerste impressies: auto rijd prima, alleen schakelt wat moeizaam naar zijn 1 en 2 af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Wat is dat dan?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo een kastje wat een irritant hoog piepgeluid maakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Houdt dat ook de jeugd weg ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:55:
Aan de andere kant is de auto misschien gewoon 2-3x per week gebruikt. 100k in 12 jaar is 8300km/jaar. Dat is 160km per week. Als de eigenaar (net als ik) met mooi weer de fiets pakte en met slecht weer de auto, is dit nog veel qua kilometers :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Grrrrrene schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:51:
[...]

Aan de andere kant is de auto misschien gewoon 2-3x per week gebruikt. 100k in 12 jaar is 8300km/jaar. Dat is 160km per week. Als de eigenaar (net als ik) met mooi weer de fiets pakte en met slecht weer de auto, is dit nog veel qua kilometers :)
Daar heb je ook een punt idd, dat is bij mijn vorige auto ook zo geweest. Dat is dan weer het voordeel van bij een dealer kopen die de vorige eigenaar kent en een eerlijk verhaal doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ThinkPadd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:12:
Ligt eraan waar je heen gaat... bij de dealer zal het wel in de papieren lopen waarschijnlijk.
Goede kennis die automonteur is en bijbeunt in de avonduren. 800 euro was de schade.
Een apparaat wat dus marters en ander gespuis wegjaagt onder de motorkap. Geen hoge pieptoon (dan wordt ik gek) maar een apparaat wat licht schijnt (zachtjes) onder de motorkap en op 6 of 7 punten sensoren heeft (in de buurt van bekabeling dus) die een marter een stroomstoot (niet dodelijk) geeft als hij er langs kruipt. Bijna gegarandeerd dat je hierdoor geen marters meer ziet onder de motorkap. Prachtig ingebouwd, lijkt wel af fabriek, inclusief aan/uit schakelaar voor als je onderhoud wilt doen onder de motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Oh heb je daar zoveel last van waar jij woont? Grappige oplossing iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nou van de Auris was ongeveer een derde van de motorkapisolatie weggevreten door die rotbeesten, dus tja. Dan kun je het risico nemen en hopen dat het niet weer gebeurd of je laat voor 150 euro zo'n ding inbouwen.

EDIT: heb iets dergelijks voor 50 euro gevonden bij Conrad: https://www.conrad.nl/nl/...oor-auto-m186-841258.html

Is niet dezelfde die ik heb maar wel hetzelfde idee. Inbouwen ben je wel een paar uur zoet mee en enige handigheid is zeker vereist.

[ Voor 44% gewijzigd door Arfman op 23-11-2015 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Arfman schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:02:
Een apparaat wat dus marters en ander gespuis wegjaagt onder de motorkap.
Haha, dank je wel :) Mijn hersenen hadden hert woord "marter" even niet vertaald als "klein knaagdier" ;) Dat zal me leren te posten als ik moe ben.

Ik had alleen geen idee dat marters een issue waren voor auto's. Na wat googlen begrijp ik dat ze leidingen e.d. doorknagen, en dat er een behoorlijke industrie is voor allerlei antimarter-maatregelen. Ik had daar nog nooit van gehoord.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het is inderdaad een bekend probleem, juist bij Toyota's. Blijkbaar gebruikt Toyota voor de fabricage van allerlei leidingen rubber met visolie om het soepel te houden, en daar komen marters dan weer op af. Tel daar nog eens bij op dat ik in een gebied woon waar veel marters voorkomen en 1+1=2.

De vorige Yaris vond ik een keer een ei onder de motorkap, waarschijnlijk neergelegd door een marter. Mijn vader had aan zijn vorige Corolla Verso bijna 1000 euro schade door een marter die allerlei (airco)bekabeling had doorgeknaagd, mijn Auris was dus al onderweg om opgevreten te worden dus ik ga met de nieuwe Yaris ook geen risico nemen, daar komt ook zo'n ding onder de motorkap. Als ik er aan denk zal ik eens foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Arfman schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:30:
Vandaag de Auris voor een grote beurt. Nieuwe schijven + blokken voor, achter nieuwe blokken + schijven afdraaien, anti marter device onder de motorkap en wat andere zut. Kijken wat ik kwijt ben :P
Ik had een metalig piepend geluid uit mijn auto. Dus naar de garage. Schijven + blokken voor versleten en de wiellager achter versleten. Zijn leuke reparaties...
ThinkPadd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:12:
Arfman schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:02:
[...]

Goede kennis die automonteur is en bijbeunt in de avonduren. 800 euro was de schade.
Dan valt mijn garage nog wel mee met prijs, ik was ook 800 euro kwijt (schijven en blokken voor, wiellager achter en gangbaar maken remmen achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat valt relatief mee idd. Hier zat echter ook een grote beurt bij, gangbaar maken rem rechtsachter, bandreparatie, afkitten achterlicht rechtsachter plus de inbouw van dat marterding (paar uur werk). De garagerekening van deze was naar mijn inschatting ruim boven de 1.000 euro gekomen, plus ik weet zeker dat deze jongen goed werk aflevert (ken hem al 15 jaar).

Pagina: 1 ... 60 ... 166 Laatste