Heel goed dat Toyota dit doet, ook auto's van 10 jaar oud.
Jammer dat er weer heel veel mensen hierover vallen en zeggen dat Toyota slechte kwaliteit levert. Het tegendeel is waar en er is altijd wel een zwakke plek aan een auto.
Ik heb zelf zoiets van: als ze het nu pas merken bij auto's van 10 jaar oud, dan zal het wel niet zo heel erg zijn.Vlassie1980 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:53:
[...]
Jammer dat er weer heel veel mensen hierover vallen en zeggen dat Toyota slechte kwaliteit levert. Het tegendeel is waar en er is altijd wel een zwakke plek aan een auto.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Verwijderd
Ik val nergens over, dat verzin je zelf erbij.Phuncz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:23:
Wat verzin ik er precies bij ?
[...]
Eerst zeg je dat je het al decennia weet, maar je valt wel over de jaarlijkse terugroepactie en de blijkbaar hieraanverwante slechtere betrouwbaarheid ?
[...]
Een foutloze auto afleveren is utopie, dat er een na later onderzoek blijkt dat één knopje de kans te heeft om een geurtje te produceren, lijkt me verre van een probleem dat zo'n statements verdient.
[ Voor 8% gewijzigd door Bacchus op 21-10-2015 13:26 ]
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Verwijderd
Wie is er hier nu aannames aan het maken? Het bewuste artikel spreekt expliciet van warmlopende en rokende motortjes van elektrische ramen; Nauwelijks een veiligheidsprobleem, dunkt me. Toyota doet jaarlijks tientallen terugroepacties en de enige die ik me kan herinneren die een serieus veiligheidsprobleem betrof was het airbag-geval van begin dit jaar in de VS.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:54:
De meeste terugroepacties komen er pas als er een veiligheidsprobleem opduikt, het verband met betrouwbaarheid zoals u deze vermeldt houdt geen steek, ook is er geen verband mee.
Als ik mag aannemen dat je de typegoedkeuring bedoelt met "licentie": Die wordt enkel ingetrokken als blijkt dat hij is afgegeven op basis van onjuiste gegevens, zoals ik uit het recente verleden eigenlijk alleen VW's dieselschandaal ken. Dat is inderdaad een paardenmiddel want dat betekent dat alle voertuigen van dat type de weg af moeten, wat voor fabrikanten als Toyota of VW al snel betekent dat miljoenen verkochte auto's niet de weg op mogen.De constructeurs hangt er heel wat boven het het hoofd als ze een veiligheidsprobleem niet melden of oplossen, dit hun plicht en het verzwijgen of nalaten ervan kan zelfs leiden tot het intrekken van hun licentie.
Aye. Als Toyota auto's terug haalt zitten daar regelmatig auto's bij van 5+ jaar. Zat andere merken die geeneens eraan beginnen bij dergelijke auto'sWailing_Banshee schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:04:
[...]
Ik heb zelf zoiets van: als ze het nu pas merken bij auto's van 10 jaar oud, dan zal het wel niet zo heel erg zijn.
Verwijderd
Er is mogelijk brandgevaar aanwezig dus, waar rook is ..........Bacchus schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:58:
[...]
Wie is er hier nu aannames aan het maken? Het bewuste artikel spreekt expliciet van warmlopende en rokende motortjes van elektrische ramen; Nauwelijks een veiligheidsprobleem, dunkt me. Toyota doet jaarlijks tientallen terugroepacties en de enige die ik me kan herinneren die een serieus veiligheidsprobleem betrof was het airbag-geval van begin dit jaar in de VS.
[...]
Als ik mag aannemen dat je de typegoedkeuring bedoelt met "licentie": Die wordt enkel ingetrokken als blijkt dat hij is afgegeven op basis van onjuiste gegevens, zoals ik uit het recente verleden eigenlijk alleen VW's dieselschandaal ken. Dat is inderdaad een paardenmiddel want dat betekent dat alle voertuigen van dat type de weg af moeten, wat voor fabrikanten als Toyota of VW al snel betekent dat miljoenen verkochte auto's niet de weg op mogen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 19:09 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Had dat ook niet te maken met het smeermiddel? Vooral als er niet deugdelijk smeermiddel was gebruikt?Arfman schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:54:
Mijn Auris is ook al een keer teruggeroepen voor de raambediening die kon kortsluiten (als je er met vocht op spoot .. duh), is dit een andere terugroepactie nu
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Onzin en bangmakerij.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:03:
Er is mogelijk brandgevaar aanwezig dus, waar rook is ..........
Die bestaat niet, beter nog: dat woord verzin je ter plekke.Er bestaat een Constructeurs Licentie, dat heeft niets vandoen met een typegoedkeuring.
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 10:52 ]
Klopt, was iets met smeermiddelen. Ach, ik maak me er niet druk om. Ik start elke ochtend en middag mijn auto vol vertrouwen en in de ~5 jaar dat we nu Toyota rijden heeft hij me nog nooit teleurgesteldWailing_Banshee schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 07:31:
[...]
Had dat ook niet te maken met het smeermiddel? Vooral als er niet deugdelijk smeermiddel was gebruikt?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De 12 jaar dat ik nu Toyota rijd, ben ik ook nog nooit teleurgesteld en heeft hij me maar 1 keer tot stilstand gebracht (en dat was iets wat ik had kunnen voorkomen omdat ik al jaren tevoren was gewaarschuwd dat er iets aan het slijten wasArfman schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:45:
[...]
Klopt, was iets met smeermiddelen. Ach, ik maak me er niet druk om. Ik start elke ochtend en middag mijn auto vol vertrouwen en in de ~5 jaar dat we nu Toyota rijden heeft hij me nog nooit teleurgesteld
Nauwelijks van toepassing op Toyota dat niet in Florida, noch in Washington (ok, wel in Texas) auto's produceert en helemaal niet van toepassing op mij en de meeste anderen op dit forum, die uitsluitend in West-Europa auto's kopen. Het enige wat je hier nodig hebt is een soort hinderwetvergunning.Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:40:
U vertelt dus onzin complete onzin, blijkbaar het type dat zijn eigen waarheden creert.
http://www.flhsmv.gov/dmv/howdoi/manuimpdist.pdf
http://www.dol.wa.gov/bus...ufacturer/manlicense.html
Wikipedia: Association of Licensed Automobile Manufacturers
http://www.txdmv.gov/dealer/manufacturer
[ Voor 6% gewijzigd door Bacchus op 22-10-2015 11:05 ]
Verwijderd
Ik weet niet precies wat je bedoelt met "het is weer van dat" (is zeker een Belgische zegswijze), maar er is een terugroepactie. Big deal, dat gebeurt zo vaak.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:17:
[...]
Ik val nergens over, dat verzin je zelf erbij.
Je komt met beweringen die iedereen weet, en je doet alsof je de waarheid in pacht hebt.
Als ik zeg, het is weer van dat, dan is dit blijkbaar voor Toyota aanhangers al reden om direct te komen met beweringen alsof dit een uit de lucht gegrepen actie zou zijn, echter; Volgens de autobouwer zijn er aan de bediening risico’s verbonden van “oververhitting” en “rookverspreiding”.
Ik zie veel Amerikaanse regelgeving, die is hier niet van toepassing. Wat die ALAM er mee van doen heeft is me helemaal onduidelijk, dat is een organisatie die autofabrikanten blijkbaar zelf hebben opgezet.Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:40:
U vertelt dus onzin complete onzin, blijkbaar het type dat zijn eigen waarheden creert.
http://www.flhsmv.gov/dmv/howdoi/manuimpdist.pdf
http://www.dol.wa.gov/bus...ufacturer/manlicense.html
Wikipedia: Association of Licensed Automobile Manufacturers
http://www.txdmv.gov/dealer/manufacturer
http://vehicle-manufacturing-licensing.blogspot.be/
Dus hou maar even op met het ronstooien met je desinformatie.
https://www.rdw.nl/sites/tgk/Paginas/default.aspx
Certificeren fabrikant
Bent u fabrikant van voertuigen of componenten voor de autobranche, dan moet u beschikken over EG, EGE of nationale typegoedkeuringen om zich te kunnen registreren en producten te verkopen in de EU en/of landen die een ECE-overeenkomst hebben ondertekend. Ook deze typegoedkeuringen geeft de RDW af, op basis van geschikte testresultaten. Om te beoordelen of fabrikanten van voertuigen of voertuigonderdelen na het certificaat aan de goedkeuringseisen blijven voldoen houdt de RDW toezicht.
Signatures zijn voor boomers.
[ Voor 6% gewijzigd door wortelsoft op 23-10-2015 10:22 ]
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Dit is helaas niet typisch Toyota maar geldt voor veel autofabrikanten. Ze denken nog op een ouderwetse manier. Een inkoper koopt een autoradio in en dat is het dan. Dat kan niet meer anno 2015.Lexzie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:39:
Gefeliciteerd dat je een Touch & Go 2 in je Auris hebt, deze is tenminste voorzien van DAB+ ontvangst.
De eerste generatie Touch (& Go) kan alleen uitgebreid worden met een DAB module die dus geen DAB+ ondersteund. Compleet nutteloos in Nederland dus. Helaas vind Toyota alleen nieuwe klanten interessant, dus wordt er niks meer aan ontwikkeling gedaan op de oude systemen.
Die indruk heb ik ook. Het is een WinCE gebaseerd systeem, trouwens.Verder is, voor zover ik heb kunnen uitzoeken, het systeem potdicht en kunnen andere fabrikanten er ook niks voor leveren terwijl dat m.i. wel technisch mogelijk is denk ik.
Een RaspberryPI oplossing lijkt mij ook interessant. Kijk voor DAB+ hierboven, wellicht is zoiets ook op een RPi aan de praat te krijgen. Touchscreen en Hypex UcD32 eindversterkertje eraan en klaar (al zou het ook mooi zijn als je je stuurbediening zou kunnen blijven gebruiken).Zou mooi zijn als je met bijv. een Raspberry Pi een uitbreiding kan maken op het systeem waarbij de originele functies behouden blijven en bediening middels stuurbediening en touchscreen zou kunnen.
[..]
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Die laat om een of andere vage reden ook niet altijd de album art zien
Computer says no
Oh geen idee, ik gebruik in beide Toyota's een Dension Gateway. Af-fabriek meuk ben ik ook helemaal klaar mee, loopt altijd een paar jaar achter met functionaliteit.Meekoh schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:07:
[...]
Die laat om een of andere vage reden ook niet altijd de album art zien![]()
Heb bij welgeteld 1 album de art gezien en bij de rest niet. Weet alleen niet zeker of het een Toyota of spotify dingetje is.
aah op die fiets.Arfman schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:13:
[...]
Oh geen idee, ik gebruik in beide Toyota's een Dension Gateway. Af-fabriek meuk ben ik ook helemaal klaar mee, loopt altijd een paar jaar achter met functionaliteit.
Op de Yaris staat op het display "MDCH EXT" en in de Auris krijg ik op het navischerm een muzieknoot te zien als ik de Dension selecteer. Boeien, ik moet toch naar de weg kijken
Computer says no
Je bedoeld nóg een apart Touchscreen? Ik heb nu al drie schermen (Touch & Go, TomTom en smartphone).Videopac schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:31:
Een RaspberryPI oplossing lijkt mij ook interessant. Kijk voor DAB+ hierboven, wellicht is zoiets ook op een RPi aan de praat te krijgen. Touchscreen en Hypex UcD32 eindversterkertje eraan en klaar (al zou het ook mooi zijn als je je stuurbediening zou kunnen blijven gebruiken).
[ Voor 18% gewijzigd door Lexzie op 26-10-2015 15:01 ]
Zonder reclame te willen maken (ik heb dit zelf (nog) niet), maar met dit en dit zou je klaar moeten kunnen zijn. Het is Chinees dus wat de kwaliteit is, is de vraag, evenals de support, maar deze club zet i.i.g. met enige regelmaat nieuwe firmwares en kaarten online (gratis). En de support op de standaard Touch & Go ontbreekt ook volledig.Lexzie schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:52:
[...]
Je bedoeld nóg een apart Touchscreen? Ik heb nu al drie schermen (Touch & Go, TomTom en smartphone).
Als je kijkt naar een project als de CarBerry dan is daar sprake van koppelen op de CAN-interface (verder ken ik die niet) waardoor bediening wel vanaf het stuur kan.
http://www.carberry.it/
YouTube: Raspberry Pi + Carberry - OBD Gauges
YouTube: Carberry XBMC Working Test
Video zou naar een externe video-ingang van de aanwezige radio gaan. Ook dat is me volledig onduidelijk of dat wel kan op een Touch.
Deze bijvoorbeeld: http://www.navinc.nl/Producten?s=1821
Een andere optie zou kunnen zijn het compleet vervangen van de Touch & Go maar dan wel met behoud van het auto-managementdisplay, stuurbediening en achteruitrijcamera. De laatste denk ik dat wel zal lukken maar de rest niet en dan nog heb ik geen unit gezien die voor mij voldoende biedt: DAB+ en FM, MP3-multimedia-speler, bluetooth carkit (die dan wél werkt op mijn telefoon!), bluetooth datalink (internet-toegang via smartphone), apps als Waze en/of MirrorLink.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 00:33 ]
Ik heb het niet geprobeerd maar in je POI lijst kun je aangeven wat je op de kaart wilt zien daar staan ook flitspalen tussen. Mischien als je die uitzet dat het weggaat.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:06:
Ok, en kan ik dat ook uitschakelen? Telkens dat gepiep is best irritant.
Update: een instelling om het gepiep uit te zetten bestaat volgens mij niet, maar door het geluid van mijn navigatie volledig op 0 te zetten is het opgelost.
Verwijderd
Dat kan ik inderdaad straks ook nog eens proberen.wortelsoft schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:43:
[...]
Ik heb het niet geprobeerd maar in je POI lijst kun je aangeven wat je op de kaart wilt zien daar staan ook flitspalen tussen. Mischien als je die uitzet dat het weggaat.
Vaak bevatten kaarten van die landen dan ook geen flitspaal POI's.Bacchus schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:01:
Raar dat Toyota zoiets ingebouwd verkoopt. Maken flitswaarschuwingen je auto strikt genomen niet illegaal in mn Zwitserland?
Ja, dat kun je uitzetten; is ergens een optie in het navigatiemenu.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:06:
Ok, en kan ik dat ook uitschakelen? Telkens dat gepiep is best irritant.
Update: een instelling om het gepiep uit te zetten bestaat volgens mij niet, maar door het geluid van mijn navigatie volledig op 0 te zetten is het opgelost.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Ik kan je vertellen dat dat de oplossing is. Heb het zelf ook op die manier uitgezet. Ring A10 heeft al jaren geen flitspalen meer, werd gek van dat gepiep.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:06:
[...]
Dat kan ik inderdaad straks ook nog eens proberen.
[ Voor 17% gewijzigd door Meekoh op 30-10-2015 13:07 ]
Computer says no
Verwijderd
Klopt, dat was de oplossing. Al is het eerder een work-around in plaats van een oplossing. Ik wil dat gepiep liever niet hebben, maar op zich zou ik de fitspalen wel willen zien op de kaart. Maar bon, als ik moet kiezen tussen geen gepiep of geen flitspalen zien op het display dan is de keuze (héél) snel gemaakt.Meekoh schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:05:
[...]
Ik kan je vertellen dat dat de oplossing is. Heb het zelf ook op die manier uitgezet. Ring A10 heeft al jaren geen flitspalen meer, werd gek van dat gepiep.
edit: Die piep zou ook de lane departure detection kunnen zijn. Soms gaat die bij mij ook weleens piepen terwijl je binnen de lijnen rijd.
Betere grip met 3cm bredere banden? Dat zou ik niet verwachten op zo'n lichte auto. Dat aquaplanet toch binnen de kortste keren?Phuncz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:29:
Nieuwe bandjes onder de iQ:
Vroeger: Bridgestone B250 (originele nog) in maat 175/60R16
Nu: Dunlop SP Sport FastResponse in maat 205/50R16
Ze vielen echt wel breed uit en ze hadden serieus moeite ze op de 16x6 velg te krijgen. Ik had namelijk begrepen dat dit een 6,5 brede velg was, maar ze hebben het geprobeerd en het past. Het rijdt veel beter, veel meer grip en de wagen helt ook minder over in de bochten wat wel bizar is.
[ Voor 19% gewijzigd door Phuncz op 30-10-2015 20:05 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
[ Voor 28% gewijzigd door Phuncz op 31-10-2015 22:06 ]
OutchAtleX schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:36:
[afbeelding]
Na bijna zeven jaar is mijn eerste auto niet meer.Al die tijd mijn daily geweest, voor ruim meer dan 200000 kilometer. Heb er heel Europa mee gezien, ben er altijd mee bezig geweest en toen besloten een paar vandalen willekeurig een auto in de fik te zetten. Helaas was dat de mijne.
De wagen is reddeloos verloren en waarschijnlijk de zeldzame of bijzondere onderdelen erop helaas ook. De brandweer was er heel snel, binnen vijf minuten, maar het hele interieur is uitgebrand en via de kabelopeningen in het schutbord is het doorgeslagen naar onder de kap. Gelukkig kan ik in overleg met de verzekering nog wat voor hun waardeloze spullen eraf halen, dus ik hoop dat er nog iets op zit wat het redden waard is.
De afgelopen twee weken ben ik op zoek geweest naar de perfecte Yaris als vervanger, maar die heb ik helaas niet gevonden. Voor nu heb ik dan maar even een '08 Suzuki Swift gekocht met de juiste hoeveelheid luxe zodat ik weer een daily heb. Gelukkig ben ik niet helemaal Toyota-loos nu, want ik heb nog een tweede Yaris. Deze ben ik aan het opbouwen als dedicated track tool voor mijn Nurburgring tripjes.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Verwijderd
Gripklasse: EPhuncz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:29:
Dunlop SP Sport FastResponse in maat 205/50R16
veel meer grip
Verwijderd
Damn dat is hard gegaan zegAtleX schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:36:
[afbeelding]
De afgelopen twee weken ben ik op zoek geweest naar de perfecte Yaris als vervanger, maar die heb ik helaas niet gevonden. Voor nu heb ik dan maar even een '08 Suzuki Swift gekocht met de juiste hoeveelheid luxe zodat ik weer een daily heb. Gelukkig ben ik niet helemaal Toyota-loos nu, want ik heb nog een tweede Yaris. Deze ben ik aan het opbouwen als dedicated track tool voor mijn Nurburgring tripjes.
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2015 12:05 ]
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Is die twitter link in je sig van jezelf? Wat zijn je plannen? Ik kan je wellicht ergens mee helpen, we hebben toch wel een beetje ervaring met overlanden
[ Voor 8% gewijzigd door !null op 02-11-2015 08:50 ]
Ik dacht bij elke Yaris die ik voor een proefritje meenam, "dit is niet zoals de mijne :/". Dus ja, waarschijnlijk telde dat wel mee. Daarom heb ik denk ik nu ook die Swift gekocht, al is het nog steedsVerwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:22:
Is het misschien niet beter om heel wat anders dan een Yaris te pakken als vervanging van deze? Dan kleeft er misschien iets minder de herinnering aan van je oude geliefde autootje.
Dan kies je er zelf voor en heb je zeg maar afscheid kunnen nemen. Ik keek uit het raam en zag mijn wagen die ik nog lang niet kwijt wilde en waar ik nog veel plannen voor had in de hens staan, da's wat anders.!null schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:39:
Ik vind/vond het altijd wel jammer als een auto de straat uit rijdt na het verkopen, maar meestal is dat gauw verdrongen door de nieuwe auto.
[ Voor 28% gewijzigd door AtleX op 08-11-2015 20:17 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Dat model beschikt over MirrorLink. Je kunt je Xperia Z3 Compact middels MirrorLink aansluiten op de display van de boordcomputer. Zo kun je Sygic navigatie gebruiken op de boordcomputerJoostje123 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:00:
Sinds kort heb ik de beschikking over een lease toyota aygo 1.0 vvt-i 5d xplayvolgens de beschrijving.
Helaas zonder navigatie.
Nu wil ik graag een autohouder kopen, na 2 mislukte pogingen 1tje die onhandig groot was de helft van mijn zicht belemmmerde, omdat die niet echt op een ideale plek op mijn raam kon worden geplaatst.
Tweede poging gedaan met eentje voor de ventilatie maar die kon niet worden ingeklikt in de ventilatie....
Ik heb 2 ventilatie waar die zou kunnen geplaatst eventueel, met bovenop de dashboard het handigste:
[afbeelding]
Of anders bij de bijrijders stoel links, dit is wel een stuk minder logisch. (en zal je nog een lange buigbare verlening voor nodig hebben...)
[afbeelding]
Maar wat voor autohouder kan in zo ventilatie en dan het liefst bovenop!
Ook nog een nadeel, het gaat om een Sony Xperia Z3 compact die heeft niet heel universeel de knoppen geplaatst.
Iemand tips?
[ Voor 12% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 13-11-2015 21:37 ]
Diesel of benzine? 1.6? 2.0? 2.2 etc.datadevil schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:01:
Ik heb een Toyota Corolla Verso uit 2003 gekocht, en vroeg me af of mensen nog tips hebben voor die auto; wat zijn eventuele problemen waar ik rekening mee moet houden, wat zijn eigenaardigheden etc.
Hoi!
Zijn vrij probleem loze motoren, gewoon zorgen dat de vloeistoffen op niveau blijven...
[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 17-11-2015 19:25 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Gisteren even uitgeprobeerd.q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:33:
[...]
Dat model beschikt over MirrorLink. Je kunt je Xperia Z3 Compact middels MirrorLink aansluiten op de display van de boordcomputer. Zo kun je Sygic navigatie gebruiken op de boordcomputerJe kunt op deze manier zelfs Spotify en andere apps gebruiken.
Belangrijk is wel dat je telefoon up2date is, dan ga je naar Settings > Xperia Connectivity > MirrorLink en zodra je de telefoon op de USB van de auto hebt aangesloten kun je het hier dan aanzetten geloof ik. Ik moet het ook nog in actie zien maar het zou moeten werken. Op de website van MirrorLink staat tenslotte dat het ook werkt met de Sony Xperia Z3 Compact.
Bedankt, goed om te weten :-) Met zo weinig kilometers hoop ik er nog wel een tijdje mee te kunnen rondrijden dan.Bullet NL schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:24:
[...]
Zijn vrij probleem loze motoren, gewoon zorgen dat de vloeistoffen op niveau blijven...
Een waterpompje wil nog wel eens de geest geven, maar zelfs dan blijft het 1.6 blok het prima doen
De Corolla/Auris is een vrij zeker koop.... Misschien niet de mooiste auto, maar qua betrouwbaarheid wel een van de beste die je kan kopen.
Hoe weinig?datadevil schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:13:
[...]
Bedankt, goed om te weten :-) Met zo weinig kilometers hoop ik er nog wel een tijdje mee te kunnen rondrijden dan.
Hoi!
Dat is niets voor een auto uit 2003. Heeft ie jarenlang stil gestaan ofzo? Of gewoon extreem weinig gebruikt?
Hoi!
weinig gebruikt begrijp ikEWK schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:00:
[...]
Dat is niets voor een auto uit 2003. Heeft ie jarenlang stil gestaan ofzo? Of gewoon extreem weinig gebruikt?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Grootste probleem is als die 8k/jr niet naar zoonlief ver weg is maar telkens naar de winkel. Dan liever een wagen met wat meer kilometers inderdaad..Joopieboy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:55:
Zijn toch kilometers per jaar waar ik ga twijfelen aan wat zaken. Sowieso zul je zien dat de uitlaat vaak helemaal katsrot is, kopakkingen vinden het vaak ook niet zo lekker, etc etc. Goed op het technische stuk letten als je zoiets koopt.
Probleem is dat met die korte ritten de boel niet warm wordt!null schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:12:
koppakkingen vinden het niet zo lekker, que? Joopieboy, dit is het Toyota topic he![]()
Uitlaat zou wel eens wat minder goed ervoor kunnen staan inderdaad, redelijke kans. Maar aan de andere kant, ik heb pas bij onze 99-er Yaris de originele uitlaat moeten vervangen voor een nieuwe, en dat is met meer dan twee keer zoveel km.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2015 23:40 ]
Keep it calm...en lek mig de zuk
Olie verbruik kan een aandacht puntje zijn.datadevil schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:01:
Ik heb een Toyota Corolla Verso uit 2003 gekocht, en vroeg me af of mensen nog tips hebben voor die auto; wat zijn eventuele problemen waar ik rekening mee moet houden, wat zijn eigenaardigheden etc.
[ Voor 16% gewijzigd door Supertip op 20-11-2015 22:26 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Wat is dat dan?Arfman schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:30:
anti marter device
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Aan de andere kant is de auto misschien gewoon 2-3x per week gebruikt. 100k in 12 jaar is 8300km/jaar. Dat is 160km per week. Als de eigenaar (net als ik) met mooi weer de fiets pakte en met slecht weer de auto, is dit nog veel qua kilometersJoopieboy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:55:
Zijn toch kilometers per jaar waar ik ga twijfelen aan wat zaken. Sowieso zul je zien dat de uitlaat vaak helemaal katsrot is, kopakkingen vinden het vaak ook niet zo lekker, etc etc. Goed op het technische stuk letten als je zoiets koopt.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Daar heb je ook een punt idd, dat is bij mijn vorige auto ook zo geweest. Dat is dan weer het voordeel van bij een dealer kopen die de vorige eigenaar kent en een eerlijk verhaal doet.Grrrrrene schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:51:
[...]
Aan de andere kant is de auto misschien gewoon 2-3x per week gebruikt. 100k in 12 jaar is 8300km/jaar. Dat is 160km per week. Als de eigenaar (net als ik) met mooi weer de fiets pakte en met slecht weer de auto, is dit nog veel qua kilometers
Goede kennis die automonteur is en bijbeunt in de avonduren. 800 euro was de schade.ThinkPadd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:12:
Ligt eraan waar je heen gaat... bij de dealer zal het wel in de papieren lopen waarschijnlijk.
Een apparaat wat dus marters en ander gespuis wegjaagt onder de motorkap. Geen hoge pieptoon (dan wordt ik gek) maar een apparaat wat licht schijnt (zachtjes) onder de motorkap en op 6 of 7 punten sensoren heeft (in de buurt van bekabeling dus) die een marter een stroomstoot (niet dodelijk) geeft als hij er langs kruipt. Bijna gegarandeerd dat je hierdoor geen marters meer ziet onder de motorkap. Prachtig ingebouwd, lijkt wel af fabriek, inclusief aan/uit schakelaar voor als je onderhoud wilt doen onder de motorkap.
[ Voor 44% gewijzigd door Arfman op 23-11-2015 08:08 ]
Haha, dank je welArfman schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:02:
Een apparaat wat dus marters en ander gespuis wegjaagt onder de motorkap.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Ik had een metalig piepend geluid uit mijn auto. Dus naar de garage. Schijven + blokken voor versleten en de wiellager achter versleten. Zijn leuke reparaties...Arfman schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:30:
Vandaag de Auris voor een grote beurt. Nieuwe schijven + blokken voor, achter nieuwe blokken + schijven afdraaien, anti marter device onder de motorkap en wat andere zut. Kijken wat ik kwijt ben
ThinkPadd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:12:
Ligt eraan waar je heen gaat... bij de dealer zal het wel in de papieren lopen waarschijnlijk.
Dan valt mijn garage nog wel mee met prijs, ik was ook 800 euro kwijt (schijven en blokken voor, wiellager achter en gangbaar maken remmen achter).Arfman schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:02:
[...]
Goede kennis die automonteur is en bijbeunt in de avonduren. 800 euro was de schade.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq