Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 57 ... 167 Laatste
Acties:
  • 922.045 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Heb ik dat. Vandaag de corolla naar de garage gedaan voor de recall van de airbag en even gebruik gemaakt van de zomercheck voor €19,95.
Vinden ze een vergane tussenlager van de aandrijfas. Ze vertelden me dat ze die nog nooit bij een auto vervangen hadden :o.
Over twee weken dus weer heen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Phuncz schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:18:
[...]

Met de achterste stoelen plat valt de stouwruimte wel mee voor een dag winkelen:

[afbeelding]
Dat valt zeker niet tegen. Daar past wel een tent en een koffer in :D Maar dan mist hij nog wel dat cabrio dak :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 09:46

OgWok

U.N.C.L.E.

EWK schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:59:
Heb ik dat. Vandaag de corolla naar de garage gedaan voor de recall van de airbag en even gebruik gemaakt van de zomercheck voor €19,95.
Vinden ze een vergane tussenlager van de aandrijfas. Ze vertelden me dat ze die nog nooit bij een auto vervangen hadden :o.
Over twee weken dus weer heen.
"Vergaan tussenlager" van de aandrijfas en er is niets hoorbaar? Zou ik vreemd vinden.....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
4x2 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:21:
[...]

Joah, maar de minimale remvertraging haal je nogal makkelijk :P
Het is ook wel een beetje een gevalletje inzicht, als het een keurmeester niet zint kan ie je alsnog naar lelystad sturen voor een uitgebreide keuring.
Scheelt dat de remmen wel wat groter zijn dan origineel ;)
Ik denk dat veel keurmeester pragmatisch denken: de maximumsnelheid verandert niet met een grotere motor met meer pk's, dus zolang je je aan de snelheid houdt, hoeven je remmen niet (heel veel) beter. En als je het circuit op gaat is het zijn probleem niet meer als jij de remmen niet voor elkaar hebt :)

@Phuncz: Zo'n iQ vind ik wel gaaf trouwens, hij schijnt inderdaad vrij ruim te zijn voorin en ik zou hem puur als boodschappenautootje gebruiken, dus met de achterbank permanent neergeklapt. Hoe gedraagt zoiets zich eigenlijk op de autosnelweg, met pakweg 130-140km/u? Erg zijwindgevoelig of valt dat wel mee? Komt het een beetje mee met het verkeer? :D

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 15-07-2015 12:25 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Grrrrrene schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:24:
@Phuncz: Zo'n iQ vind ik wel gaaf trouwens, hij schijnt inderdaad vrij ruim te zijn voorin en ik zou hem puur als boodschappenautootje gebruiken, dus met de achterbank permanent neergeklapt. Hoe gedraagt zoiets zich eigenlijk op de autosnelweg, met pakweg 130-140km/u? Erg zijwindgevoelig of valt dat wel mee? Komt het een beetje mee met het verkeer? :D
Met de 1.33 motor gaat het vlot qua accelereren, maar het kan natuurlijk niet mee met de betere >200Nm turbo-diesels op de hernemingen op die snelheden. Maar 100pk op 1000kg gaat wel vooruit. Zijn maximum-snelheid is 170km/u en dat zal wel best spannend zijn. Tegen 120-130km/u merk ik weinig dat het een kleine auto is, maar het zijn maar de basis bandjes denk ik. Als ze vervangen moeten worden, zet ik er waarschijnlijk een maatje breder en steviger/sportiever onder als ik ze vind in de maat.

Momenteel rijdt ie ook nog niet ideaal, hij zal eens uitgelijnd moeten worden, want het stuurt staat een paar graden verkeerd. Ik denk ook dat ik er iets meer luchtdruk op de banden ga zetten, nu nog volgens de sticker op de deurstijl.

[ Voor 27% gewijzigd door Phuncz op 15-07-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wij hebben in principe de knoop doorgehakt, het zal nog een paar maanden sparen gaan duren maar de Auris Hybride is aan de horizon verschenen.

Dat wordt sowieso een occasion en omdat we zelf 0 ervaring met auto's hebben, en iets meer zekerheid belangrijker vinden dan de beste deal, denk ik dat we via een dealer de auto gaan kopen, dan krijg je toch wat meer garanties.

We zoeken onder de 10k euro, en dan zie je toch ook wel uiteenlopende kilometerstanden. Ik heb daar in het geheel geen gevoel bij. Is 150000 km voor een auto van na 2010, die verder netjes onderhouden is, veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Nee hoor, de kilometerstand zegt weinig vind ik zelf. Onderhoud is natuurlijk erg belangrijk, als dat goed is, is er niet zoveel aan de hand. Natuurlijk hebben de onderdelen meer gesleten dan een auto die minder heeft gereden, maar daar betaal je dan ook naar. Meer zekerheid is ook meer betalen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:12
Jheroun schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:22:
We zoeken onder de 10k euro, en dan zie je toch ook wel uiteenlopende kilometerstanden. Ik heb daar in het geheel geen gevoel bij. Is 150000 km voor een auto van na 2010, die verder netjes onderhouden is, veel?
Ligt er inderdaad ook heel erg aan hoe het onderhoud is geweest. Daarnaast zou het op zich ook wel interessant zijn om te weten of er veel korte of lange ritten mee gereden zijn. Zou een dealer het aantal starts dat de auto heeft gehad in zijn leven kunnen uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Bacchus schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:51:
[...]

Ligt er inderdaad ook heel erg aan hoe het onderhoud is geweest. Daarnaast zou het op zich ook wel interessant zijn om te weten of er veel korte of lange ritten mee gereden zijn. Zou een dealer het aantal starts dat de auto heeft gehad in zijn leven kunnen uitlezen?
Ik denk dat dat met gemiddeld 30.000km per jaar wel mee valt. Je zit dan toch te kijken naar een auto die een forens waarschijnlijk dagelijks heeft gebruikt om z'n 40 a 50km woon-werk verkeer te overbruggen (tenzij het natuurlijk iemand is die er elk jaar zo'n 20.000 km mee reed om op vakantie te gaan :p)

Wij rijden dagelijks zo'n 35km (enkele reis) en zitten rond de 22.000km op jaar basis.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 21:30
Effe het filmpje bekeken, en dat gaat lekker hard man :o
Dat blok werkt goed. Ik las ook iets over een megasquirt ecu?

Wat ik me afvroeg, is er een LS400 voor gesloopt? Want bij een LS400 heb je meestal een automaat, en daarbij behorende ECU. Als je gewoon originele ECU zou willen gebruiken, moet je dan een ECU van een handgeschakelde vinden? (of is er maar 1 ecu voor manual en auto?)

En wat voor bak gebruik je op de 1UZ? Zijn volgens mij ook wel enkele 6 bakken die passen van Toyota/Lexus.

er past ook een 1UZ in mijn busje, leuk toekomst plan :+

[ Voor 5% gewijzigd door !null op 16-07-2015 14:09 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
!null schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:08:
[...]

En wat voor bak gebruik je op de 1UZ? Zijn volgens mij ook wel enkele 6 bakken die passen van Toyota/Lexus.
Om 4x2 zelf te quoten:
4x2 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:02:
[...]

Staat in de bestandsnaam, maar voor de duidelijkheid ;)
LS400 motor en een NA Supra MK3 handbak + aandrijfas.
Hehe, ik houd wel van die auto's waar je niks van verwacht en waar iemand "omdat het kan" een bizar grote en sterke motor in heeft gelepeld :D

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 16-07-2015 19:03 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:18

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:08:
[...]
Ik denk dat dat met gemiddeld 30.000km per jaar wel mee valt. Je zit dan toch te kijken naar een auto die een forens waarschijnlijk dagelijks heeft gebruikt om z'n 40 a 50km woon-werk verkeer te overbruggen (tenzij het natuurlijk iemand is die er elk jaar zo'n 20.000 km mee reed om op vakantie te gaan :p)

Wij rijden dagelijks zo'n 35km (enkele reis) en zitten rond de 22.000km op jaar basis.
Ik loop naar mijn werk en gebruik mijn hybride Yaris enkel voor (foto) uitstapjes, daarmee zit ik op dik 20.000 km per jaar. Dat zijn dus bijna enkel ritten van > 75 km in NL en veel grotere stukken in het buitenland. Mijn Yaris heeft oa Madrid en Warschau al gezien in de afegelopen 3 jaar. Dus altijd lekker op bedrijfstemperatuur en vooral snelweg (weinig remmen etc). (Vandaag A'dam - Beekse Bergen - Ratingen gereden)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24

4x2

lộn xộn quá

!null schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:08:
[...]
Effe het filmpje bekeken, en dat gaat lekker hard man :o
Dat blok werkt goed. Ik las ook iets over een megasquirt ecu?

Wat ik me afvroeg, is er een LS400 voor gesloopt? Want bij een LS400 heb je meestal een automaat, en daarbij behorende ECU. Als je gewoon originele ECU zou willen gebruiken, moet je dan een ECU van een handgeschakelde vinden? (of is er maar 1 ecu voor manual en auto?)

Bak is een W58, had achteraf gewoon de R154 van de MK3 turbo moeten pakken, die is een stuk sterker.
Maar goed, dat is iets voor een winter.....
Het past ook niet 1 op 1, heb dr een conversiekit voor gekocht, incl vliegwiel, koppeling en een nieuw gegoten koppelingshuis.

Dr is geen LS400 voor gesloopt (niet direct iig), heb het losse blok gekocht bij iemand die de LS400 als banger gebruikte omdat ze zo sterk waren, maar dan met een lekker simpele Ford Taunus V6.
Dr is geen handgeschakelde 1UZ, je kunt dr hoogstens 1 vinden van een Toyota Crown, die heeft een aparte ECU voor de automaat.
Hier heb ik ook mee gereden in mn oude 5-serie, maar dr zat eigenlijk geen gang in, vandaar dat er nu een megasquirt op zit.
En dat heeft geholpen :+

Leuk projectje, maar dr is VEEL tijd en VEEL geld in gaan zitten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door 4x2 op 16-07-2015 19:38 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ajhaverkamp schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 19:08:
[...]

Ik loop naar mijn werk en gebruik mijn hybride Yaris enkel voor (foto) uitstapjes, daarmee zit ik op dik 20.000 km per jaar. Dat zijn dus bijna enkel ritten van > 75 km in NL en veel grotere stukken in het buitenland. Mijn Yaris heeft oa Madrid en Warschau al gezien in de afegelopen 3 jaar. Dus altijd lekker op bedrijfstemperatuur en vooral snelweg (weinig remmen etc). (Vandaag A'dam - Beekse Bergen - Ratingen gereden)
Het ging er mij om dat als je meer dan 20.000km per jaar rijdt dat of dagelijks middellange afstanden zijn, of soms grote afstanden. Volgens mij lukt je dat niet als je alleen maar korte afstanden rijdt (en maar zelden langere).

We merkten met onze Auris wel dat die met name korte stukjes had gereden (4 jaar, 30.000km) Hij zoop als een gek in het begin. Totdat we na een klein half jaar die trip naar Zuid Spanje moesten maken. Toen is hij goed doorgeblazen (in 1 stuk gereden tot aan Madrid, daar een uurtje gerust en daarna doorgereden naar Malaga, waar hij nooit is afgekoeld :p) en dat merk je erg goed in het rijgedrag en vooral in verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
4x2 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 19:37:
[...]

Bak is een W58, had achteraf gewoon de R154 van de MK3 turbo moeten pakken, die is een stuk sterker.
Maar goed, dat is iets voor een winter.....
Het past ook niet 1 op 1, heb dr een conversiekit voor gekocht, incl vliegwiel, koppeling en een nieuw gegoten koppelingshuis.
R154 bak is inderdaad het sterkst. Laat me even weten als je zo'n conversie doet :P want volgens mij heb je dan de conversie kit (iig bell housing deel) over voor de W58, die zou ik ook wel kunnen gebruiken als ik een 1UZ aan m'n G52 hang. G52 is eigenlijk niet sterk genoeg voor de 1UZ, maar schijnt het wel te kunnen houden als je normaal rijdt. En het is een bus, dus ik ga toch niet bij ieder stoplicht de koppeling droppen :+ (en de G52 geeft de bus ook de 4x4 aandrijflijn en low-gearing etc)

Heb je de producten op ebay gezien van KSracing? Die hebben van die conversie kits.
Dr is geen LS400 voor gesloopt (niet direct iig), heb het losse blok gekocht bij iemand die de LS400 als banger gebruikte omdat ze zo sterk waren, maar dan met een lekker simpele Ford Taunus V6.
Haha, waarom zou je er een Ford V6 in hangen als er al een V8 in licht die ook niet echt snel opgeeft?
Dr is geen handgeschakelde 1UZ, je kunt dr hoogstens 1 vinden van een Toyota Crown, die heeft een aparte ECU voor de automaat.
Hier heb ik ook mee gereden in mn oude 5-serie, maar dr zat eigenlijk geen gang in, vandaar dat er nu een megasquirt op zit.
Waar heb je precies meegereden? Met de ECU van de Crown? Of gewoon de ECU uit de LS400 met automaat? Moet je dan het e.e.a. doen om de ECU voor de gek te houden?
Origineel 1UZ ecu zal voor mij prima zijn.

Megasquirt zal wel helpen ja, en hij klinkt ook lekker fel, want in de LS400 niet zo aggresief zal zijn geweest. Volgende stap ITB's? :*)
En dat heeft geholpen :+

Leuk projectje, maar dr is VEEL tijd en VEEL geld in gaan zitten ;)
Ja dat geloof ik wel. Ik zie wel vaker projecten uit de hand lopen, daarom zou ik een eventuele motorswap (misschien hou ik de originele motor hoor) enigzins goed voor willen bereiden en simpel willen houden. Gewoon origineel blok met ECU, en dan liefst nog op de huidige bak, dat je het schakel gebeuren ook niet hoeft aan te passen.

Dan kan ik alleen de volgende zaken bedenken:
- elektrische brandstof pomp in of bij tank zetten. (diesel was mechanische aanzuiging)
- custom motorsteunen laten fabriceren
- vacuum slangen aansluiten
- elektra van de motor aansluiten, liefst nog met zekeringkastje oid van de LS400?
- stuurbekrachging aansluiten
- ik vergeet vast nog iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 10:05
Valt wel mee. De meeste leaseauto's worden ingeleverd rond de 140K en 150K.
Heb vorige week mijn oude Auris uit 2011 ingeleverd met 129K in 4 jaar en 2 maanden.
Maar ik denk niet dat die onder de 10K euro verkocht gaat worden.
Zal binnenkort ff wat foto's posten van onze nieuwe Auris TS 8)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Alphabet verkoopt zowel ex-lease Prii als Auri van rond '11 à '12 met om-en-nabij de 120 dkm voor prijzen tussen de 12k en 15k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ja, de Toyotadealers zelf ook, en gezien ons totale gebrek aan autoervaring denk ik dat we voor het extra (wel wat duurdere) stukje zekerheid van de Toyota dealer gaan.

Is die Alphabet toko zo'n goede dat je die specifiek noemt of werk je er gewoon zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19
Vooral de Hybrides worden tegenwoordig pas na 5 jaar ingeleverd van de lease. Omdat je dan nog onder de oude voordelige bijtelling valt.
En vaak krijg je geen lease-auto als je niet minstens 25kkm moet rijden per jaar.
Dus eentje uit 2010 met 150kkm op de teller is heel normaal.

En als ik zo kijk naar de wat 2e generatie prius. Daar staat er regelmatig te koop met >300kkkm. Dus hij is nog lang niet versleten met 150,

Zolang hij maar netjes al zijn onderhoud gehad heeft enzo.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 12:42

Arfman

Drome!

Jheroun schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:18:
Ja, de Toyotadealers zelf ook, en gezien ons totale gebrek aan autoervaring denk ik dat we voor het extra (wel wat duurdere) stukje zekerheid van de Toyota dealer gaan.

Is die Alphabet toko zo'n goede dat je die specifiek noemt of werk je er gewoon zelf ;)
Begrijpelijke keuze, maar toch heb ik gemerkt dat zelfs bij een dealer het niet altijd goed gaat. Het blijft verstandig om iemand mee te nemen die er kijk op heeft (liefst van het specifieke model wat je bekijkt) of een onafhankelijke garage (die je vertrouwt) er ook naar laten kijken.

De Yaris die ik bijvoorbeeld begin dit jhaar gekocht heb was in prima staat, alleen een lelijke kras op het dashboard en een kapot spiegelkapje. Beide dingen netjes gefixed door de dealer, auto netjes gepoetst, weinig op aan te merken. Zelf de banden gecontroleerd, voldoende profiel. Auto stuurde naar links tijdens de proefrit maar na uitlijning was dit ook verholpen. Setje winterbanden erbij onderhandeld en ik was tevreden.

Totdat de winterbanden van het merk LingLong bleken te zijn en de achterbanden nog een jaar ouder waren dan de auto zelf, inclusief 2 eerdere reparaties. Dat laat dan toch een wat wrang gevoel na.

Bottom line: ook een dealer is geen garantie.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Daar houden we ook rekening mee, het blijft een auto's en ook als je er zelf geen hebt heb je voldoende verhalen van vrienden en familie meegekregen om van nature wantrouwend te zijn ;)

Wij gaan denk ik maar eens een keer langs bij de locale dealer om een gevoel te krijgen en wat proefritjes te maken (prius vs auris blijft ook een beetje kriebelen natuurlijk, dat prijsverschil is nogal laag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:47

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik zoek altijd zo specifiek mogelijk bij gaspedaal.nl (tegenwoordig wel actief sorteren op laagste prijs selecteren). En dan loop ik het rijtje af. Als iets goed lijkt en er goed uit ziet (goede foto's nette achtergrond, orginele velgen etc.) google ik het bedrijf / zoek ik het bedrijf op bij Autoweek (als het geen merkdealer is).

En dan maak ik een keuze. Klaar.

Sommige bedrijven zijn dubieus (Jetcars bv), bij andere moet de manier van werken je liggen (vaartland bv).

Het irritante bij autozoeksites is dat je niet kunt zoeken op modelreeks (bv Prius III). Dat los ik dan op door bij trefwoord 1.8 in te vullen, aangezien de Prius III een 1.8 liter motor heeft, i.t.t. de Prius II die een 1.5 liter motor heeft. Ook is het lastig dat er niet op moderne opties geselecteerd kan worden, zoals ESP (zo modern is dat nou toch ook weer niet?) of emissieklasse. Er kan nog een hoop verbetert worden aan die autozoeksites.

[ Voor 32% gewijzigd door Videopac op 20-07-2015 10:24 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Probleem is ook dat veel dealers niet de juiste opties aanvinken. Zo zit er bijvoorbeeld Climate Control in onze Auris maar stond alleen "Airco" aangevinkt. Dus die opties gebruik ik inderdaad ook niet. Als ik een specifiek model zoek pak ik het bouwjaar met inderdaad eventueel de motorinhoud erbij.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Jheroun schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:18:

Als je voor dezelfde prijs een vergelijkbare deal bij een merkdealer kan maken, zou ik daar zeker de voorkeur aan geven. Ik noemde Alphabet omdat ik die site toevallig recent bezocht had (is mijn huidige leasemij en hun showroom zit hier om de hoek) maar alle leasemaatschappijen (bv Athlon, Arval) verkopen courante en in goede staat verkerende ex-lease-wagens los, de bagger gaat over het algemeen naar opkopers voor de export. Kleinere (tm B-segment) ex-lease-wagens zou ik wat voorzichtig mee zijn maar gezinswagens worden over het algemeen netjes gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Arfman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:42:
Probleem is ook dat veel dealers niet de juiste opties aanvinken. Zo zit er bijvoorbeeld Climate Control in onze Auris maar stond alleen "Airco" aangevinkt. Dus die opties gebruik ik inderdaad ook niet. Als ik een specifiek model zoek pak ik het bouwjaar met inderdaad eventueel de motorinhoud erbij.
Ook dat, ja.

Ik verdiep me dan eerst in de uitvoeringen die er (destijds) geleverd zijn en de uitrusting daarvan.
Ik houd zelf wel van een wat luxere auto, dus bv. een Prius III Aspiration of een Auris Lease Pro.

Bepaal voor jezelf welke opties je wil en welke uitvoeringen die opties standaard hebben.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Een ding moet je altijd rekening mee houden: if it sounds too good to be true, it most likely is too good to be true.

Toen ik mijn Auris kocht, kwam ik op een site een hele nette Hybride tegen (dit was 3,5 jaar geleden). Nog geen 10.000 euro. Hmm, dat is wel heel erg goedkoop voor een auto van nauwelijks 1 jaar oud (en 3.000km op de teller). Even verder zoeken en toen kwam ik hem weer tegen, maar dan voor 20.000 euro. En die stond bij een Toyota garage. Ik heb die garage dus ook maar even aangeschreven dat hun auto door derden ook "verkocht" werd (moest je wel eerst even de helft aanbetalen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Wij hebben in principe de knoop doorgehakt, het zal nog een paar maanden sparen gaan duren maar de Auris Hybride is aan de horizon verschenen.

Dat wordt sowieso een occasion en omdat we zelf 0 ervaring met auto's hebben, en iets meer zekerheid belangrijker vinden dan de beste deal, denk ik dat we via een dealer de auto gaan kopen, dan krijg je toch wat meer garanties.

Ik vind van niet, zeker niet bij een hybride.
Ik zie er op gaspedaal zo snel 18 staan onder de 10.000 euro (en een nieuw model met schade), km-standen tussen de 130.000 en 170.000, een uitschieter van 215.000. Dus kun je op basis van afstand, uitrusting en kleur bepalen waar je wil gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

!null schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:13:
[...]
Heb je de producten op ebay gezien van KSracing? Die hebben van die conversie kits.
Doe een gok waar deze vanaf komt ;)
Valt weinig te zeggen van de set trouwens, ging allemaal prima, starterkrans ff overbeunen van de originele flexplaat, paar vliegwielbouten zoeken en verder is het niet zo spannend.
[...]
Haha, waarom zou je er een Ford V6 in hangen als er al een V8 in licht die ook niet echt snel opgeeft?
Simpele zut met een carburateur, contactpunten en hij was korter (dus lag minder snel in de kreukels bij een botsing)
[...]
Waar heb je precies meegereden? Met de ECU van de Crown? Of gewoon de ECU uit de LS400 met automaat? Moet je dan het e.e.a. doen om de ECU voor de gek te houden?
Origineel 1UZ ecu zal voor mij prima zijn.

Megasquirt zal wel helpen ja, en hij klinkt ook lekker fel, want in de LS400 niet zo aggresief zal zijn geweest. Volgende stap ITB's? :*)
Ori LS400 ECU, ligt hier nog steeds trouwens, ECU voor de gek houden kost weinig moeite verder, starten/lopen stelde weinig voor.
Hij gaf ook geen foutcodes, maar toch was ie af en toe zn vermogen finaal kwijt.
Kan ook komen doordat er kortsluiting op de kabelboom van de krukas/nokkenassensor zat (kwam ik achter met de megasquirt installeren) en misschien dat de luchtmassameter over de emmer was.

ITB's ligt al het eea voor klaar, voordeel is dat dan de W58 wel heel blijft, aan de andere kant lijkt een compressor me ook wel mooi.
[...]
Ja dat geloof ik wel. Ik zie wel vaker projecten uit de hand lopen, daarom zou ik een eventuele motorswap (misschien hou ik de originele motor hoor) enigzins goed voor willen bereiden en simpel willen houden. Gewoon origineel blok met ECU, en dan liefst nog op de huidige bak, dat je het schakel gebeuren ook niet hoeft aan te passen.

Dan kan ik alleen de volgende zaken bedenken:
- elektrische brandstof pomp in of bij tank zetten. (diesel was mechanische aanzuiging)
- custom motorsteunen laten fabriceren
- vacuum slangen aansluiten
- elektra van de motor aansluiten, liefst nog met zekeringkastje oid van de LS400?
- stuurbekrachging aansluiten
- ik vergeet vast nog iets...
Ach, zet een budget, doe het maal 2 (of 3-4 in het geval van drukvulling/circuitgebruik) en je zit redelijk veilig doorgaans.

Motorsteunen zijn vrij simpel zelf te maken, malletje maken waar het middelpunt vd krukas nu zit tov de chassisbalken/subframe (net dat wat je kan meten, een dop op de bout vd krukaspoelie is daar ideaal voor)

Elektra van de motor is doodsimpel, hij heeft 4-5 draadjes nodig om te lopen en die komen vanaf een aparte stekker van de ECU zo uit het hoofd
Een snelheidssignaal (zit op de bak, of het originele) is wel een vereiste om m goed te laten lopen.

Afgelopen zondag overigens met de MR2 naar de nurburgring geweest met een vriend van me, we hadden zin in fatsoenlijk avondeten :P

Op mn dooie gemakje 1 rondje gereden, incl losse kap en kale plekken op het achterhoofd, voor het echte cabrio gevoel :+
Heerlijke stuurauto, ook in de wegen in de buurt, op het snelweg is het niet zo boeiend (cruise control komt er wel zsm in), maar binnendoor zat ik iedere keer met een grote grijns achter het stuur.

1 week en 1 dag na de aanschaf, een nieuw record :D
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/MR2S/MR2Sg.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/MR2S/MR2Sh.JPG

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
4x2 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:25:
Ori LS400 ECU, ligt hier nog steeds trouwens, ECU voor de gek houden kost weinig moeite verder, starten/lopen stelde weinig voor.
Hij gaf ook geen foutcodes, maar toch was ie af en toe zn vermogen finaal kwijt.
Kan ook komen doordat er kortsluiting op de kabelboom van de krukas/nokkenassensor zat (kwam ik achter met de megasquirt installeren) en misschien dat de luchtmassameter over de emmer was.
Ok. Ja zoals gezegd, als ik zoiets ga doen in de bus, dan zou ik de 1UZ helemaal standaard houden. Is toch het betrouwbaarst. En zoveel vermogen hoef ik niet te draaien, ik wil ook nog mn versnellingsbak heel houden. Maar voor het snelwegrijden zou het een stuk prettiger zijn, en wanneer we echt de zandduinen omhoog willen crossen (dat is zo ongeveer het zwaarste wat er is)

Dusseh, als die adapter kit van 1UZ naar de W58 nog eens over is (omdat je voor de R154 gaat), laat het dan even weten haha. Ik geloof dat de W serie en de G serie dezelfde adapter kits nodig hebben.

Opzich heb ik met ouderwets 4x4 en voor+achter LSD's wel een mooi platform om vanuit stilstand goed te kunnen vertrekken met hoog vermogen, maar dan zou ik ook een andere versnellingsbak moeten monteren. En tja, het blijft een bus, geen sportwagen. Hoewel...

Afbeeldingslocatie: http://www.fullboost.com.au/content/racing/drag/2011/heathcote_111226_xmas/heathcote_111226_xmas_327b.jpg
ITB's ligt al het eea voor klaar, voordeel is dat dan de W58 wel heel blijft, aan de andere kant lijkt een compressor me ook wel mooi.
Ja met de compressor kun je natuurlijk echt veel meer vermogen halen. En ik denk eigenlijk dat het nog wel mooi voorspelbaar rijdt, voorspelbaarder dan bij een turbo iig. Lijkt me wel fijn bij een vrij lichte BMW :P
ITB's zijn bijna een gimmick, maar gewoon mooi dat het kan, en het klinkt mooi. (en het levert natuurlijk wel ietsje meer vermogen dan zonder)
Op mn dooie gemakje 1 rondje gereden, incl losse kap en kale plekken op het achterhoofd, voor het echte cabrio gevoel :+
Heerlijke stuurauto, ook in de wegen in de buurt, op het snelweg is het niet zo boeiend (cruise control komt er wel zsm in), maar binnendoor zat ik iedere keer met een grote grijns achter het stuur.

1 week en 1 dag na de aanschaf, een nieuw record :D
[afbeelding]
[afbeelding]
De MR2 stuurt in standaard vorm al fantastisch. Zeker deze laatste generatie is een ondergewaardeerde auto. Wordt als kappersauto gezien, maar niemand houdt hem bij in de bochten :+ (op het rechte eind een ander verhaal)

[ Voor 12% gewijzigd door !null op 20-07-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:15

epic_gram

undercover moderator

Ik heb sinds kort ook een toyota :D

Het is een toyota starlet 1.3 xli uit 1994 met 280k op de teller. Hij ziet er nog prima uit en hij rijdt als een zonnetje. Hopelijk heb ik er voorlopig nog plezier van 8)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijven taaie rakkers,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

epic_gram schreef op zondag 26 juli 2015 @ 09:42:
Ik heb sinds kort ook een toyota :D

Het is een toyota starlet 1.3 xli uit 1994 met 280k op de teller. Hij ziet er nog prima uit en hij rijdt als een zonnetje. Hopelijk heb ik er voorlopig nog plezier van 8)
Beste auto die tot nu toe is gemaakt ....ahummm. Radiator wil na al die jaren wel eens slecht worden (onderkant). Voor niet teveel heb je een nieuwe en die zit er ook nog zo in (20 min.). Distributie even checken is nooit verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

OgWok schreef op zondag 26 juli 2015 @ 12:05:
[...]

Beste auto die tot nu toe is gemaakt ....ahummm. Radiator wil na al die jaren wel eens slecht worden (onderkant). Voor niet teveel heb je een nieuwe en die zit er ook nog zo in (20 min.). Distributie even checken is nooit verkeerd.
Dankjewel voor je tips! De radiator is pas vervangen en ziet er dus nog perfect uit, ook op lange stukken snelweg blijft alles prima op temperatuur. :) Ook de uitlaat is recent vervangen.

Distributieriem is over 15k aan de beurt. Wat bedoel je met "even checken"? Ik ben van plan om tegen die tijd zelf die riem te vervangen. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Als je weet dat de riem over 15K moet worden vervangen, hoef je hem niet te controleren. Vaak is bij oudere auto's niet bekend meer wanneer de riem vervangen is. Kijken of de opdruk van de riem nog schoon en goed te lezen is, of de staat van de geleide- en/of spanrol geeft een indicatie over de leeftijd van de distributie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

OgWok schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:58:
Als je weet dat de riem over 15K moet worden vervangen, hoef je hem niet te controleren. Vaak is bij oudere auto's niet bekend meer wanneer de riem vervangen is. Kijken of de opdruk van de riem nog schoon en goed te lezen is, of de staat van de geleide- en/of spanrol geeft een indicatie over de leeftijd van de distributie.
Ja het staat op de motor geschreven :)

En nu maar hopen dat hij het een poos blijft doen zonder veel problemen :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

epic_gram schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:50:
[...]

Wij hadden er een uit '91 en die deed het ook nog perfect. De laatste beurt (2014) hadden we zelfs overgeslagen (omdat we hem wilden verkopen vorig jaar, wat uiteindelijk dit jaar is gebeurt...) en nog bleef hij het perfect doen. We wilden alleen een wat leukere auto (lees: cabrio :p) en dat is de reden dat hij weg is gegaan (om nou het dak eraf te knippen ging ons een beetje ver :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

epic_gram schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:50:
[...]

Hangt toch voor het grootste gedeelte af van de berijder..... toch? Met koude motor flink trappen; daar krijg je hem vlot mee naar de eeuwige jachtvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afgelopen weekend de MAF mod uitgevoerd op de MR2.
Half uurtje werk, computer gereset, OBD tool dr aan gehangen om de short term fuel trim te bekijken.
Die stond veel te hoog voor cilinder 1 en 4, paar keer tegen de injectors gemept met een schroevendraaier en hij stond weer goed :+

Met rijden is het goed te merken, hij reageert veel sneller op het gaspedaal en is van 2500-4000 toeren duidelijk sterker, loopt gewoon vlotter door.

Dit was zonder meer de 150 euro die het gekost heeft waard :)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:10:
Klopt helemaal.
Katalysator overigens ook eens moeten vervangen bij auto van m'n vader (Peugeot), toen hebben we een tweedehandse gezocht. Nieuw zijn die dingen peperduur. Niet verwonderlijk ook natuurlijk, zit platina in. De oude heb ik nog 2 tientjes ofzo voor gekregen bij oudijzerboer.
Imitatie katalysatoren vallen meestal nog wel mee met de prijs ook. Ligt een beetje aan het model. Daar zitten namelijk niet zoveel edelmetalen in maar werken goed genoeg.
20 Euro voor de oude katalysator bij de oud ijzerboer is wel wat aan de lage kant. Zeker bij diesels ligt de prijs veel hoger. Recycling bedrijven gespecialiseerd in katalysatoren en roetfilters zitten vaak tussen de 20 en de 200 euro. Mits je een betrouwbare hebt dan natuurlijk. Wellicht een tip voor de volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

4x2 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:35:
Afgelopen weekend de MAF mod uitgevoerd op de MR2.
Half uurtje werk, computer gereset, OBD tool dr aan gehangen om de short term fuel trim te bekijken.
Die stond veel te hoog voor cilinder 1 en 4, paar keer tegen de injectors gemept met een schroevendraaier en hij stond weer goed :+

Met rijden is het goed te merken, hij reageert veel sneller op het gaspedaal en is van 2500-4000 toeren duidelijk sterker, loopt gewoon vlotter door.

Dit was zonder meer de 150 euro die het gekost heeft waard :)
Daar heb ik over getwijfeld, maar ik ga eerst kijken voor bracing aan de onderkant en zien wat de Belgische autokeuring daarvan vind. Qua performance is de MAF mod wel leuk, misschien wel één van de weinige mods die voor een voelbare verbetering zorgt buiten een complete rebuild met performance-onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

OgWok schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:50:
[...]

Hangt toch voor het grootste gedeelte af van de berijder..... toch? Met koude motor flink trappen; daar krijg je hem vlot mee naar de eeuwige jachtvelden.
Klopt, ik ben heel zuinig op mijn auto. Beroepsmatig ben ik al jaren aan het sleutelen aan brommers en andere dingen met motoren (grasmaaiers en dat soort dingen). Verder heb ik ook wel redelijke theoretische kennis over autotechniek dus ik weet wel ongeveer hoe ik ermee moet omgaan denk ik, al zeg ik het zelf. :)

Tot nu toe zit ik nog op de roze wolk van mijn autootje, ik vind het echt leuk om ermee te rijden iedere keer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ach, zolang je het gaspedaal nog niet gevloerd hebt voordat je de sleutel omdraait valt het wel mee :P
Ja je moet inderdaad niet in de eerste minute gaan trappen en dan slijt het harder ja. Maar verder, als het gewoon een goeie motor is... Ik heb een Celica (2.0 GT uit '95) ingeruild met 3 ton op de teller. Zodra de thermometer in het midden was (wetende dat de olie dan nog niet volledig op temperatuur was) trapte ik hem al in. Heb er 80.000km mee gereden tot ie in de buurt van de 3 ton zat, en op het laatst verbruikte hij nog geen olie. Zijn gewoon een van de sterkte motoren die Toyota heeft gebouwd, het is nog een hele opgave om dat kapot te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 21:19
Ik ga binnen kort op vakantie naar Frankrijk, en nu kwam ik dit tegen: http://www.toyota-mapupdates.eu/Home/SpeedCameraUpdate
Ik dus de update downloaden en in mijn Touch&Go Plus gestopt, krijg ik steeds: "Authentication Failed" in mijn scherm, heb al meerdere usb's geporbeerd, ook meerdere keeren opnieuw gedownload en op usb gezet. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Had een hele tijd geleden belooft nog wat foto's te plaatsen van de nieuwe Auris TS, heeft een beetje langer geduurd dan ik had gewild.
Hierbij dan alsnog een paar foto's (alleen nog niet van binnen).

Dit is de auto op de dag dat ik hem ophaalde bij de dealer. Ik was een beetje huiverig over de kleur blauw, maar die bevalt uiteindelijk wel.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/g1ffiFd74F5SndNlwdhntnce/full.jpg

Goed, toen 1,5 a 2 weken later gebeurde dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r6uKEIaUjVUMkZWiCalaIYBP/full.jpg

Dus helaas staat de auto nu alweer bij de garage :'(
Nu rij ik als vervangende auto ook een Auris TS, maar dan de meest goedkope versie van de vorige serie.
Mis mijn cruise control nu al :P, maar qua interieur moet ik zeggen dat de nieuwe Auris TS er heel erg op vooruit is gegaan in vergelijking met de oude d:)b

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Meekoh schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:36:
Had een hele tijd geleden belooft nog wat foto's te plaatsen van de nieuwe Auris TS, heeft een beetje langer geduurd dan ik had gewild.
Hierbij dan alsnog een paar foto's (alleen nog niet van binnen).

Dit is de auto op de dag dat ik hem ophaalde bij de dealer. Ik was een beetje huiverig over de kleur blauw, maar die bevalt uiteindelijk wel.
[afbeelding]

Goed, toen 1,5 a 2 weken later gebeurde dit:
[afbeelding]

Dus helaas staat de auto nu alweer bij de garage :'(
Nu rij ik als vervangende auto ook een Auris TS, maar dan de meest goedkope versie van de vorige serie.
Mis mijn cruise control nu al :P, maar qua interieur moet ik zeggen dat de nieuwe Auris TS er heel erg op vooruit is gegaan in vergelijking met de oude d:)b
Auch! Dat moet even zeer gedaan hebben, heb je eindelijk die nieuwe auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:40:
[...]

Auch! Dat moet even zeer gedaan hebben, heb je eindelijk die nieuwe auto...
Ja, zeg dat wel. Maar de schade valt mee, 2 kleine deukjes en beschadigde lak.
Links van mijn auto onder die grote bos bladeren zit de auto van mijn buurman, wonderbaarlijk genoeg had die helemaal geen schade :/

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:41

Meneer aard

Porsche rulez!

!null schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:48:
Ach, zolang je het gaspedaal nog niet gevloerd hebt voordat je de sleutel omdraait valt het wel mee :P
Ja je moet inderdaad niet in de eerste minute gaan trappen en dan slijt het harder ja. Maar verder, als het gewoon een goeie motor is... Ik heb een Celica (2.0 GT uit '95) ingeruild met 3 ton op de teller. Zodra de thermometer in het midden was (wetende dat de olie dan nog niet volledig op temperatuur was) trapte ik hem al in. Heb er 80.000km mee gereden tot ie in de buurt van de 3 ton zat, en op het laatst verbruikte hij nog geen olie. Zijn gewoon een van de sterkte motoren die Toyota heeft gebouwd, het is nog een hele opgave om dat kapot te rijden.
Merendeel zijn wel software gemanipuleerd om de schommelingen eruit te halen van de koelfan etc.
Moet zeggen dat Toyota vrijwel snel kwam met warmte wisselaars op de blokken, en daarbij vanaf de 50 graden beginnen de additieven in de olie al z`n werk te doen.
Bij mijn avensis merk ik het ook, wanneer het ding bij het eerste streepje staat, dus eigenlijk nog koud is (ding is dan al wel uit de hoek gekomen), geeft de OBD al 50 graden koelwater aan.
Vaak zit je dan met 3-4 km al (na gelang omgevingstemperatuur) met een koelwater wat volledig warm is en daarbij de olie al een flinke dosis warmte heeft gekregen.

Hiervoor overigens een camry naar de 260k gereden, ding heeft altijd zware aanhangers gehad en caravans met leuke hellings..Ding heeft nog nooit een krimp gegeven. Behalve op het laatste dat de klepseals hard worden (bekend probleem), maar buiten een pluimpje bij het starten verder niks.

Afgelopen weekend weer een nieuwe ervaring opgedaan met directe inspuiting icm vvti..Kennelijk vervuilen die blokken toch meer met stadsverkeer ondanks af en toe lekker eens z`n kont schoon trappen en met enige regelmaat een aanhanger erachter..maar was nooit echt lekker.
Dit weekend met een sleurhut erachter (niet zo`n zware, was maar 1000kg), nu is die echt pas lekker schoon gebrand, kennelijk moet je echt flink je best doen wil het zaakje schoon branden dan met een indirect ingespoten benzine..

Moet wel zeggen het verbruik was wel dramatisch te noemen icm de caraven en de automaat..wel lekker overigens dat ie terug schakelt wat resulteerde in een verbruik van 1:7-1:8.
Wat ik jammer vind is dat de Cruise control niet de automaat kan overrulen door hem zelf te locken in de versnelling. Was je bijna boven de helling op de snelweg dan schakelde ie al een versnelling door waardoor je toch stiekem teveel terug zakte..Handmatig locken in de versnelling was dus het gevolg maar dan nog..jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door Meneer aard op 04-08-2015 16:42 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Meekoh schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:36:
Blauw is mooi! Helaas was mijn Yaris niet in blauw leverbaar (de X-nose wel). Dus een rode genomen om niet in een dodelijk saaie witte/grijze/zwarte te eindigen :) Ook daar heb ik geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
ajhaverkamp schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:43:
[...]

Blauw is mooi! Helaas was mijn Yaris niet in blauw leverbaar (de X-nose wel). Dus een rode genomen om niet in een dodelijk saaie witte/grijze/zwarte te eindigen :) Ook daar heb ik geen spijt van.
Heb ook al een rode Auris TS 2015 gespot op de snelweg, ziet er erg mooi uit!

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Meneer aard schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:40:
[...]

Merendeel zijn wel software gemanipuleerd om de schommelingen eruit te halen van de koelfan etc.
Moet zeggen dat Toyota vrijwel snel kwam met warmte wisselaars op de blokken, en daarbij vanaf de 50 graden beginnen de additieven in de olie al z`n werk te doen.
Met m'n MR2 heb ik ook een olietemp meter, en dan zie je dat als koelvloeistof op temperatuur is (in het midden staat) de olietemp tussen de 50 a 60 graden staat. Maar dat is ook wel een blokje wat erg snel opwarmt voor een 1 of andere reden. Is een 4A-GE die achterin ligt, dus minder rijwind.

Ik heb nu een oude type Hiace 4x4 diesel, en daar zit je op de motor, onder de voorstoelen dus. Die warmt voor een diesel ook wel aardig vlot op. En hij houdt ook nog z'n warmte erg lang vast als je hem hebt geparkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ja gezegd tegen de Toyota Aygo X-Pure. Inruil de Volkswagen Move Up. De Up zuigt verschrikkelijk qua uiterlijk. Toen ik in de Aygo zat om te testen was ik gelijk verkocht. Wat een beest van buiten en qua elektronica binnen als Tweaker kwijlen natuurlijk. De VW Up lijkt meer op een 45km karretje en vooral het navigatiesysteem wat boven op je dashboard zit geklikt is afschuwelijk. Te weinig opties ook vergeleken nu met de Aygo.

http://en.autowp.ru/image...aygo/toyota_aygo_2_1.jpeg
http://en.autowp.ru/image.../aygo/toyota_aygo_24.jpeg
http://en.autowp.ru/image...aygo_x-pure_5-door_1.jpeg

Je kunt je telefoon klonen via Mirrorlink 1.1. Dus alles wat je op een telefoon kan doen, kun je ook op het 7 inch touchscreen doen. Navigeren, films kijken, internetten en de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 05-10 20:24
Gratz met je nieuwe Aygo :) hoop dat hij je bevalt.. Mijn vader heeft zon UP van de zaak.. tis wel beter dan zijn Peugeot 107 van de vorige serie.. maar daar is alles mee gezegd :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:56
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:09:
Ik heb ja gezegd tegen de Toyota Aygo X-Pure. Inruil de Volkswagen Move Up. De Up zuigt verschrikkelijk qua uiterlijk. Toen ik in de Aygo zat om te testen was ik gelijk verkocht. Wat een beest van buiten en qua elektronica binnen als Tweaker kwijlen natuurlijk. De VW Up lijkt meer op een 45km karretje en vooral het navigatiesysteem wat boven op je dashboard zit geklikt is afschuwelijk. Te weinig opties ook vergeleken nu met de Aygo.

http://en.autowp.ru/image...aygo/toyota_aygo_2_1.jpeg
http://en.autowp.ru/image.../aygo/toyota_aygo_24.jpeg
http://en.autowp.ru/image...aygo_x-pure_5-door_1.jpeg

Je kunt je telefoon klonen via Mirrorlink 1.1. Dus alles wat je op een telefoon kan doen, kun je ook op het 7 inch touchscreen doen. Navigeren, films kijken, internetten en de rest.
Werkt dat ook met mijn Yaris 2015 model?
Kan het zo direct niet vinden over hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinom schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:28:
[...]

Werkt dat ook met mijn Yaris 2015 model?
Kan het zo direct niet vinden over hoe en wat.
Als je het juiste model hebt gekozen wel met Multimediasysteem Toyota Touch® 2.
YouTube: MirrorLink sur Toyota Touch 2

Is echt super. Je legt je telefoon weg en alles gaat via je touchscreen op het dashboard.
Welke Tweaker wordt daar nu niet geil van? :D

Wel even met de dealer regelen dat versie 1.1 erop staat van Mirrorlink. Dan wordt de Samsung S6 enzo ook ondersteund. Je telefoon moet ook Mirrorlink hebben. LG G4 heeft het ook zoals ik begreep.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Nou, daar sta ik dan. Eerst gingen mn achterdeuren niet open. Ik dacht.. huh, das vreemd. De kofferbak reageert ook niet. En toen wilde ik de auto aanzetten, en er gebeurd niets. Alleen een vreemd geluidje onder de motorkap. Iets electrisch. De startknop reageert nergens meer op. ook niet meer op uitgaan. Tot na een minuut of 5. Toen reageerde de startknop en ging mn auto alsnog weer uit. Waarschijnlijk een accu die leeg getrokken is door iets. Alles gaat automatisch, ik zou dus niet weten wat. Misschien heb ik mn auto wel aan laten staan?

Mn zwager adviseert me een accu lader aan te kopen. De Lidle schijnt er 1 te hebben nu voor 15 euro. In de folders kan ik hem niet vinden. Iemand anders nog een tip? Bij Coolblue hebben ze er ook 1 maar die kost gelijk 39 euro. Dan heb ik hem wel morgen in huis en kan ik vandaag gewoon doorwerken.

Ik heb een Prius 3 uit 2011. En ik ben niet echt kundig in autos :D Ik leun dus nu een beetje op jullie :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
RoyK schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:23:
Nou, daar sta ik dan. Eerst gingen mn achterdeuren niet open. Ik dacht.. huh, das vreemd. De kofferbak reageert ook niet. En toen wilde ik de auto aanzetten, en er gebeurd niets. Alleen een vreemd geluidje onder de motorkap. Iets electrisch. De startknop reageert nergens meer op. ook niet meer op uitgaan. Tot na een minuut of 5. Toen reageerde de startknop en ging mn auto alsnog weer uit. Waarschijnlijk een accu die leeg getrokken is door iets. Alles gaat automatisch, ik zou dus niet weten wat. Misschien heb ik mn auto wel aan laten staan?

Mn zwager adviseert me een accu lader aan te kopen. De Lidle schijnt er 1 te hebben nu voor 15 euro. In de folders kan ik hem niet vinden. Iemand anders nog een tip? Bij Coolblue hebben ze er ook 1 maar die kost gelijk 39 euro. Dan heb ik hem wel morgen in huis en kan ik vandaag gewoon doorwerken.

Ik heb een Prius 3 uit 2011. En ik ben niet echt kundig in autos :D Ik leun dus nu een beetje op jullie :)
Heb je keyless entry? Zo ja, is de batterij in dat dongeltje niet leeg?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

RoyK schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:23:

Een Prius 3 uit 2011 met een lege accu? Ik zou de dealer bellen, helemaal met een relatief jonge auto. Bovendien, wanneer een accu uit 2011 leeg is kan je er vanuit gaan dat hij stuk is. Het opladen van een accu via een acculader zonder te weten wat de status van deze accu is kan leiden tot schade.

Nogmaals, wanneer je niet kundig bent qua auto's zou ik gewoon een dealer bellen. Een Toyota Prius 3 is geen Toyota Starlet uit 1988.....

Vaak is het ook zo dat het motormanagement gerest moet worden na dat de accu leeg is geweest of is vervangen. Dit omdat de motor zelf lerend is qua stand van de gas/luchttoevoerklep i.v.m vervuiling. Wanneer het je dus al lukt om een accu op te laden c.q. te vervangen dan dien je alsnog lang een garage bedrijf te gaan om de motor via OBD te resetten.

Overigens, Toyota maakt voor de Prius gebruik van gelsloten accu's deze zit in de kofferbak, de 12 volt accu (niet de aandrijfaccu) is een "klein" model welke gasdicht is. (is nodig i.v.m. de positie van de accu in het passagiers compartiment.)

Nogmaals mijn advies, op moment dat je niet 100% zeker weet wat je doet, ga niet met acculaders aan de gang maar bel een dealer/garagehouder die ervaring heeft met hybrides.

Vraagje, gaan er wel controlelampjes op je dashboard branden?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Het probleem is middels (tijdelijk?) verholpen. Er is geen dealer in het spel. Ik heb de auto tweedehands gekocht. Ik ben een beetje afhankelijk van kennis om me heen als er dit soort problemen om de hoek komen.

We hebben de pech hulp langs laten komen. Daar betaal ik immers voor in mijn verzekering. Die vertelde dat ze dit wekelijks hebben. De Prius heeft een kleine start accu. Binnen no time stond mn auto weer te draaien en ben ik even een rondje gaan rijden over de snelweg. Nu lijkt alles weer in kannen en kruiken.

Iets heeft toch die accu leeg getrokken. Maar ik weet niet wat.

Er brande helemaal niets op het dashboard. De auto was echt dead! :) Zo een acculader is best wel handig om in huis te hebben. Je hebt ze wel in alle soorten en maten en bedragen. Iemand een tip?

Ik zal binnenkort even bij mn zwanger langsrijden. Die is wel kundig en heeft de nodige apparatuur. Ik zal hem even vragen naar een reset.

[ Voor 8% gewijzigd door RoyK op 14-08-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

RoyK schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:54:
Het probleem is middels (tijdelijk?) verholpen. Er is geen dealer in het spel. Ik heb de auto tweedehands gekocht. Ik ben een beetje afhankelijk van kennis om me heen als er dit soort problemen om de hoek komen.
Je hoeft een auto's toch niet bij een dealer te kocht te hebben om gebruik van zijn expertise te maken?
Nogmaals, ik zou bij een technisch complexe auto als een Toyota Prius 3 wel gebruik maken van een vakman. Zaken als het hoogspanningsdeel hebben niet veel onderhoud nodig, maar een blik van een deskundige kan zeker geen kwaad.
We hebben de pech hulp langs laten komen. Daar betaal ik immers voor in mijn verzekering. Die vertelde dat ze dit wekelijks hebben. De Prius heeft een kleine start accu. Binnen no time stond mn auto weer te draaien en ben ik even een rondje gaan rijden over de snelweg. Nu lijkt alles weer in kannen en kruiken.

Iets heeft toch die accu leeg getrokken. Maar ik weet niet wat.
Binnenverlichting?
Er brande helemaal niets op het dashboard. De auto was echt dead! :) Zo een acculader is best wel handig om in huis te hebben. Je hebt ze wel in alle soorten en maten en bedragen. Iemand een tip?
Geen.... Een moderne auto hoeft niet aan een acculader, moet jij je accu meer dan eens opladen dan is er iets in de auto niet goed of is je accu stuk...

Dus of het probleem in je auto vinden of een nieuwe accu, we hebben het hier niet over loodaccu's van 25 jaar terug.....
Ik zal binnenkort even bij mn zwanger langsrijden. Die is wel kundig en heeft de nodige apparatuur. Ik zal hem even vragen naar een reset.
Heeft je zwager een manier om de via de ODB aansluiting je auto uit te lezen? Reset is alleen nodig wanneer het benzine deel van je motor ;) niet lekker loopt, bij de 1.6, 1.8 en 2.0 liter benzine blokken doet een officiële Toyota dealer bij de moderne motor blokken standaard een reset bij een accuwissel/uitval.
Aangezien jij een Hybride hebt, met de bijbehorende accupakketen en elektromotor reageert jou auto heel anders. Immers, je hebt de mogelijkheid om zonder gebruik van de benzinemotor weg te rijden. Je motor wordt dan ook van uit het accupakket gestart, dus niet via je 12 volt accu.

Je hebt voor een relatief zuinige auto gekozen, daarbij staat de Prius ook niet bekend als een storingsgevoelige auto. Maar laat het beetje onderhoud wat je auto nodig heeft wel uitvoeren door een vakman die er kijk op heeft, liefst met Hybride ervaring.

Echt.... dat is het beste voor de levensduur van je auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het ook voorgehad, de enige remedie was een nieuwe start accu, het probleem was daarmaa opgelost.

Deze heb ik kunnen aanschaffen voor 95 €, bij Toyota was het 465 €.

http://www.anwb.nl/auto/t...009-04-01/2011-11-01/1933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Thanks voor jullie reacties en hulp! Ik ga even een afspraakje maken met mijn zwanger. Hij is absoluut vakkundig (het is zijn werk) en heeft een eigen garage. Hij rijd zelf diverse modelen van Lexus met hetzelfde systeem onder de motorkap. We gaan de startmotor even in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Dat een accu na 4 jaar dood is, is niet heel raar.
Normaal onderhoud = vervangen na 3 tot 5 jaar. Al zijn de meeste Nederlanders zo zuinig dat ze hem pas vervangen als ze in jouw situatie belanden dat de auto echt niet meer wil starten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:55
RoyK schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:54:

Het is een beetje afhankelijk van wat je er mee wil gaan doen. Je hebt goedkope druppelladers maar als je accu leeg is duurt het uren voordat je weer kan starten. Je kunt ook kiezen voor een zwaardere maar dat is vaak minder geschikt om lang aan je accu te laten zitten.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Voor de volgende keer: in je afstandbediening zit een sleutel. Aan een onderkant is een vlakje met "push" erop en dan komt de bovenkant waar de sleutelring eraan zit los. Daarmee kun je de auto manueel openen.
Dan de motorkap openen en zekeringsdoos aan de bestuurderskant openmaken. Daar is een rood afdekkapje, dat is de +pool van de accu. Daar een acculader op zetten (de minpool pak je ergens een aardpunt in de auto, schokveerpoot of zo) en dan kun je inderdaad direkt je auto weer starten. Een Prius schijn je zelfs op batterijen te kunnen starten, zo weinig stroom heb je nodig.

Het geluidje onder de motorkap hoor je elke keer als je (na even stilstand) het bestuurdersportier opent en dat is iets in het hybride systeem dat op druk gezet wordt.

Ik zou het even aankijken of het nog een keer voorkomt, anders de accu vervangen. Ik zou hiervoor geen acculader gaan kopen want die heb je pas weer nodig als de vervangende accu stuk gaat (of je iets laat branden).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Bullet NL schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:22:
[...]
Je hoeft een auto's toch niet bij een dealer te kocht te hebben om gebruik van zijn expertise te maken?
Nogmaals, ik zou bij een technisch complexe auto als een Toyota Prius 3[...]
Vast een andere discussie maar strikt genomen vind ik een Prius mechanisch een eenvoudiger auto dan het klassieke model met koppeling en versnellingsbak. "Anders" is ie natuurlijk wel en daarmee "moeilijk" voor iedere monteur die enkel ervaring met klassieke auto's heeft.
Maasluip schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:02:
[...] Een Prius schijn je zelfs op batterijen te kunnen starten, zo weinig stroom heb je nodig.
Dat ligt er een beetje aan wat je bedoelt: De 12V accessoire-accu wordt inderdaad nauwelijks belast. Daarentegen "start" de Prius zijn benzinemotor op de 200V-tractieaccu, als die leeg is, ga je nergens heen. En MG1 start je vast niet op een handvol penlites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Uiteraard bedoel ik niet de tractieaccu (is het ooit iemand overkomen dat die leeg is?) maar de 12V accu.

En inderdaad, hoeveel complexer is het starten van Prius met lege accu dan een willekeurige andere auto met keyless entry en startknop zonder fysieke sleutel?

[ Voor 43% gewijzigd door Maasluip op 14-08-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een lege start accu in de Prius kan je er echt niet mee wegrijden, immers de electronica is dan zodanig in de war dat ie niet uit zijn opstartfase komt.

In de handleiding staat vermeld wat je dan moet doen, het vereist enkele speciale handelingen o.a met een start accu die onder de motorkap op een daarop voorziene aansluiting dient te worden aangesloten, let op enkel op de correcte manier doen.

YouTube: How to Jump a Prius *** Jump a prius with dead battery

Als mij Prius 3 voor meerdere dagen niet rijd, dan hang ik hem aan de druppellader, hiervoor heb ik een fiche voorzien, zodat het aansluiten in enkele seconden mogelijk is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:25:
Bij een lege start accu in de Prius kan je er echt niet mee wegrijden, immers de electronica is dan zodanig in de war dat ie niet uit zijn opstartfase komt.

In de handleiding staat vermeld wat je dan moet doen, het vereist enkele speciale handelingen o.a met een start accu die onder de motorkap op een daarop voorziene aansluiting dient te worden aangesloten, let op enkel op de correcte manier doen.

YouTube: How to Jump a Prius *** Jump a prius with dead battery

Als mij Prius 3 voor meerdere dagen niet rijd, dan hang ik hem aan de druppellader, hiervoor heb ik een fiche voorzien, zodat het aansluiten in enkele seconden mogelijk is.
Thanks voor de video!
Maasluip schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:02:
Voor de volgende keer: in je afstandbediening zit een sleutel. Aan een onderkant is een vlakje met "push" erop en dan komt de bovenkant waar de sleutelring eraan zit los. Daarmee kun je de auto manueel openen.
Dan de motorkap openen en zekeringsdoos aan de bestuurderskant openmaken. Daar is een rood afdekkapje, dat is de +pool van de accu. Daar een acculader op zetten (de minpool pak je ergens een aardpunt in de auto, schokveerpoot of zo) en dan kun je inderdaad direkt je auto weer starten. Een Prius schijn je zelfs op batterijen te kunnen starten, zo weinig stroom heb je nodig.

Het geluidje onder de motorkap hoor je elke keer als je (na even stilstand) het bestuurdersportier opent en dat is iets in het hybride systeem dat op druk gezet wordt.

Ik zou het even aankijken of het nog een keer voorkomt, anders de accu vervangen. Ik zou hiervoor geen acculader gaan kopen want die heb je pas weer nodig als de vervangende accu stuk gaat (of je iets laat branden).
Wat je omschrijf is precies wat ze deze ochtend hebben gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

RoyK schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:39:
We gaan de startmotor even in de gaten houden!
Veel succes, die zit namelijk niet in je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ajhaverkamp schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:41:
[...]

Veel succes, die zit namelijk niet in je auto.
Accu-ding-start-apparaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De motor wordt gestart door MG1. Dat ding hoef je echt niet in de gaten te houden, het is integraal onderdeel van het hybride systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

RoyK schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:17:
[...]
Accu-ding-start-apparaat :?
De kleine 12 Volt accu is om de computer van de auto op te starten. Daarna wordt 1 van de 2 elektromotoren (MG1 & MG2) gebruikt om de ICE (verbrandingsmotor) aan te slingen of om weg te rijden.
De MG1 (motor/generator) en MG2 draaien op de hybride accu.

Werp eens blik op het Prius forum: http://www.john2211.nl/phpbb3/ Daar staat veel uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ajhaverkamp schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:22:
[...]

De kleine 12 Volt accu is om de computer van de auto op te starten. Daarna wordt 1 van de 2 elektromotoren (MG1 & MG2) gebruikt om de ICE (verbrandingsmotor) aan te slingen of om weg te rijden.
De MG1 (motor/generator) en MG2 draaien op de hybride accu.

Werp eens blik op het Prius forum: http://www.john2211.nl/phpbb3/ Daar staat veel uitleg.
Thanks. Begrijp me niet verkeerd. Er is veel desinteresse aan mijn zijde om het te willen snappe haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Als je keyless entry hebt, dan verbruikt je constant stroom om de sensoren rond de deuren te laten werken. Hoop mensen die daarom wel eens zorgen maken dat hun auto niet meer start na drie weken vakantie. En dus hun keyless entry uitschakelen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

kmf schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 06:11:
Als je keyless entry hebt, dan verbruikt je constant stroom om de sensoren rond de deuren te laten werken. Hoop mensen die daarom wel eens zorgen maken dat hun auto niet meer start na drie weken vakantie. En dus hun keyless entry uitschakelen.
Ik vind het gewoon raar dat dit gisteren zo is gebeurd. Ik heb de auto nu ruim een jaar en het gebeurd regelmatig dat de auto een dag soms twee niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaitje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-10 13:07
Ik kwam er vandaag achter dat mijn Aygo uit 2008 geen ISOFIX aansluitingen heeft. In het boekje staat echter wel dat er een ISOFIX aansluiting in zit. Er staat ook niet bij dat het bij bepaalde types wel of niet is.

Nu heb ik een kinderstoel met ISOFIX aansluiting. Ik heb al gezocht naar een andere achterbank maar kan er niet veel over vinden.

Wie heeft er tips of kan me de goede kant op wijzen?

P.s. Een andere auto kopen is niet gebudgetteerd 😉

[ Voor 1% gewijzigd door aaitje op 24-08-2015 16:10 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

aaitje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:09:
Ik kwam er vandaag achter dat mijn Aygo uit 2008 geen ISOFIX aansluitingen heeft. In het boekje staat echter wel dat er een ISOFIX aansluiting in zit. Er staat ook niet bij dat het bij bepaalde types wel of niet is.

Nu heb ik een kinderstoel met ISOFIX aansluiting. Ik heb al gezocht naar een andere achterbank maar kan er niet veel over vinden.

Dit kan kloppen, ISOFIX laat altijd een label zien op de achterbank, in de stoelen is vaak een ISOFIX logo mee gestikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bij ISOFIX bevestig je juist het kinderzitje aan de bodemplaat van de auto en niet aan de achterbank. Dus een andere achterbank zoeken, heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ajhaverkamp schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:27:
Bij ISOFIX bevestig je juist het kinderzitje aan de bodemplaat van de auto en niet aan de achterbank. Dus een andere achterbank zoeken, heeft geen zin.
Dit klopt, een ISOFIX stoeltje steek je door de achterbank heen vast op een beugel welke op de bodem van het voertuig zit. In de zitting of rugleuning van de achterbank zit een sparing waar de ISOFIX bevestiging van het auto-stoeltje/maxicosi vast geklikt kan worden op de bodemplaat van de auto

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Maar kun je deze niet simpelweg bestellen? Het lijkt mij dat deze ISOFIX beugel met M10 (of groter) in de bodemplaat zit geschroefd. En dat de gaten daar dus al voor zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

!null schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:51:
Maar kun je deze niet simpelweg bestellen? Het lijkt mij dat deze ISOFIX beugel met M10 (of groter) in de bodemplaat zit geschroefd. En dat de gaten daar dus al voor zijn gemaakt.
Je hebt dan ook een nieuwe achterbank zitting en leuning nodig, een aangezien de ISOFIX constructie een keurmerk heeft heb ik geen idee als/of je deze zelf mag monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Komt de Isofix niet tussen leuning en zitting door? Ik zie geen variant van de achterbank met Isofix in de Toyota partssystemen. Maar ik kan de adapter zelf ook niet vinden.

Lijkt me dat het zoiets is (maar dan netter), wat gewoon in de body zit geschroefd, net als je gordels.

Afbeeldingslocatie: http://fotos.miarroba.es/fo/2cfe/1E4DAF6252224D619A4B224D619A42.jpg

• aaitje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-10 13:07
Ja idd, ik had wel wat gevonden dat die beugel aan de achterbank vast zou zitten.
Ik heb net even gekeken maar zie geen gaten en de bodem zitten bij de achterbank. Dit bevestigd mijn vermoeden dat het integraal aan de achterbank vastzit bij ISOFIX achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:08
Hmmm, juni vorig jaar beide koplampen van mijn Prius vervangen (Philips blue light achtig iets, weet het niet meer precies). Nu, nog geen anderhalf jaar later, alweer eentje stuk. Dat is wel snel. Het is niet alsof ik veel rijd, rond de 10000 km per jaar (wel altijd licht aan).

Een beetje kwaliteitslamp zou toch langer mee moeten gaan zou ik zeggen?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Start je de auto met de lichten aan? Dan zou het door een inschakelpiek kunnen komen. Mijn Yaris heeft DRL, koplampen gaan al bijna 3 jaar mee (> 65.000 km). Echter rijd ik weinig in het donker. Koplampen gaan wel aan bij tunnels etc door lichtsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Nee, eerst starten, dan verlichting aan. Daarbij, de Prius start de motor niet vanuit de 12V-accu maar vanuit de HV-accu. Ik verwacht dat de 12V-boordspanning in een Prius zeer constant is.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Hmmm, daar heb je gelijk in. Pieken zouden niet mogen voorkomen bij starten. Bij mijn vorige auto (Lupo 3L) gingen de lampen soms kort mee, de laatste set ging opeens weer vele jaren mee. Dat waren ook Philips blue-nogwat lampen. Bijna onmogelijk om ze te vervangen. Het leven van een lampje is natuurlijk ook niet geheel zonder schokken en gestuiter. Wellicht zit er toch wat variatie in het productieproces waardoor de kwaliteit wisselt. Ik schat ik toch wel gemiddeld 3 jaar met een setje halogeen in de Lupo deed. Daarmee reed ik ook altijd met de lichten aan en zo'n 15.000 km per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 15:13
JeroenH schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:05:
Hmmm, juni vorig jaar beide koplampen van mijn Prius vervangen (Philips blue light achtig iets, weet het niet meer precies). Nu, nog geen anderhalf jaar later, alweer eentje stuk. Dat is wel snel. Het is niet alsof ik veel rijd, rond de 10000 km per jaar (wel altijd licht aan).

Een beetje kwaliteitslamp zou toch langer mee moeten gaan zou ik zeggen?
Dit is iets waar ik nu het donkerder wordt ook weer op ga letten.
In Januari heb ik Osram Nightbreakers in mijn Auris HSD (2011) gezet, en in Februari waren die alletwee al kapot.

Ik heb toen van Osram een nieuwe Silverstar set gekregen die het beter uit zouden moeten houden

Ik ben ook langs Toyota gegaan en heb laten meten of er iets mis was met de electra in de auto. Daar kwam uit dat de boordspanning bij de Hybride Toyota's 14,8V is.
Dit is voor de lampen met hoge lichtopbrengst te veel, en die zullen een nog kortere levensduur hebben dan ze al hebben.

Misschien iets om een keer met alle hybride rijders hier na te kijken en met Toyota Nederland te bespreken. 14,8V is namelijk veel te hoog volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

aaitje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:09:

Voel even goed tussen de zitting en de leuning van de achterbank. Isofix beugeltjes zitten soms best wel verstopt.
Maarce schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:00:
[...]

Dit is iets waar ik nu het donkerder wordt ook weer op ga letten.
In Januari heb ik Osram Nightbreakers in mijn Auris HSD (2011) gezet, en in Februari waren die alletwee al kapot.

Ik heb toen van Osram een nieuwe Silverstar set gekregen die het beter uit zouden moeten houden

Ik ben ook langs Toyota gegaan en heb laten meten of er iets mis was met de electra in de auto. Daar kwam uit dat de boordspanning bij de Hybride Toyota's 14,8V is.
Dit is voor de lampen met hoge lichtopbrengst te veel, en die zullen een nog kortere levensduur hebben dan ze al hebben.

Misschien iets om een keer met alle hybride rijders hier na te kijken en met Toyota Nederland te bespreken. 14,8V is namelijk veel te hoog volgens mij.
Is die 14,8V belast of onbelast?

[ Voor 28% gewijzigd door Videopac op 01-09-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Lampen na anderhalf jaar kapot is snel maar niet iets waar ik me meteen zorgen over zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik maak me er ook geen grote zorgen om (ik plaats gewoon weer twee nieuwe, maar nu bewaar ik degene die het nog doet), het kost allemaal niet zoveel. Het is alleen bij mijn auto bijzonder veel gek***t om bij één van de tweede lampunits de lamp te verwisselen. Ik hoop dat ik nog weet hoe het moet, en dat het makkelijker gaat dan de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Volgens mij heeft Osram een serie die beter bestendig is tegen een hogere boordspanning. Er was een model Peugeot die ook lampen vrat (307SW geloof ik), daar scheen zo'n Osram lamp uit die serie het langer vol te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 15:13
Videopac schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:48:
[...]

Voel even goed tussen de zitting en de leuning van de achterbank. Isofix beugeltjes zitten soms best wel verstopt.

[...]

Is die 14,8V belast of onbelast?
Die 14,8V was gemeten met de auto aan en tussen de + van de lamp en een aardepunt.
De garage heeft toen ook wat andere gemeten en die gaven dezelfde waarde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 17:56
Na 6,5 jaar trouwe dienst ga ik mijn Avensis uit 2000 inruilen voor een nieuwere Mazda 6. De auto is nu echt oud aan het worden en we zijn toe aan iets nieuws.

Heb heel lang gekeken naar een nieuwere Avensis maar die zijn zelfs als occasion aardig aan de prijs, zeker als je cruise control en climate control wilt hebben, en ik vind ze ook wat oubollig. Na lang wikken en wegen ben ik dus bij een Mazda 6 uitgekomen, ik heb daar ook veel vertrouwen in (Japans!) en deze is wel sportiever als een Avensis en standaard ook meer uitgerust.

Blijf erbij dat die Avensis een zeer betrouwbare wagen was, nooit wat met die auto gehad. De Mazda moet dat nog maar gaan bewijzen :)

Dus..... ;w Toyota topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Gefeliciteerd. Ook geen slechte keus. Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 17:56
Nog wat leesvoer over mijn Avensis :)

http://www.autoweek.nl/au...nsis-wagon-16-linea-terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Hmm, mijn yaris deed vanmiddag het geluid van een racemotor na....
Morgen maar eens een afspraakje maken om naar de uitlaat te laten kijken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

RocketKoen schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:24:
Hmm, mijn yaris deed vanmiddag het geluid van een racemotor na....
Morgen maar eens een afspraakje maken om naar de uitlaat te laten kijken.
Die Starlet deed het geluid van een goede Harley na toen de uitlaat kapot was gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Probleem gevonden...
Vlak na de achterste ophanging van de uitlaat. 1 keer te hard over een drempel en ik was mijn achterdemper kwijt geweest...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RDpWhdQl.jpg
Zaten een paar vergelijkbare punten in die bijna door waren. Meteen hele uitlaat vervangen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zit nog aan wat rubbers vast he. :P Maar zal wel wat gerammeld hebben. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Pagina: 1 ... 57 ... 167 Laatste