Doe een gok waar deze vanaf komt

Valt weinig te zeggen van de set trouwens, ging allemaal prima, starterkrans ff overbeunen van de originele flexplaat, paar vliegwielbouten zoeken en verder is het niet zo spannend.
[...]
Haha, waarom zou je er een Ford V6 in hangen als er al een V8 in licht die ook niet echt snel opgeeft?
Simpele zut met een carburateur, contactpunten en hij was korter (dus lag minder snel in de kreukels bij een botsing)
[...]
Waar heb je precies meegereden? Met de ECU van de Crown? Of gewoon de ECU uit de LS400 met automaat? Moet je dan het e.e.a. doen om de ECU voor de gek te houden?
Origineel 1UZ ecu zal voor mij prima zijn.
Megasquirt zal wel helpen ja, en hij klinkt ook lekker fel, want in de LS400 niet zo aggresief zal zijn geweest. Volgende stap ITB's?

Ori LS400 ECU, ligt hier nog steeds trouwens, ECU voor de gek houden kost weinig moeite verder, starten/lopen stelde weinig voor.
Hij gaf ook geen foutcodes, maar toch was ie af en toe zn vermogen finaal kwijt.
Kan ook komen doordat er kortsluiting op de kabelboom van de krukas/nokkenassensor zat (kwam ik achter met de megasquirt installeren) en misschien dat de luchtmassameter over de emmer was.
ITB's ligt al het eea voor klaar, voordeel is dat dan de W58 wel heel blijft, aan de andere kant lijkt een compressor me ook wel mooi.
[...]
Ja dat geloof ik wel. Ik zie wel vaker projecten uit de hand lopen, daarom zou ik een eventuele motorswap (misschien hou ik de originele motor hoor) enigzins goed voor willen bereiden en simpel willen houden. Gewoon origineel blok met ECU, en dan liefst nog op de huidige bak, dat je het schakel gebeuren ook niet hoeft aan te passen.
Dan kan ik alleen de volgende zaken bedenken:
- elektrische brandstof pomp in of bij tank zetten. (diesel was mechanische aanzuiging)
- custom motorsteunen laten fabriceren
- vacuum slangen aansluiten
- elektra van de motor aansluiten, liefst nog met zekeringkastje oid van de LS400?
- stuurbekrachging aansluiten
- ik vergeet vast nog iets...
Ach, zet een budget, doe het maal 2 (of 3-4 in het geval van drukvulling/circuitgebruik) en je zit redelijk veilig doorgaans.
Motorsteunen zijn vrij simpel zelf te maken, malletje maken waar het middelpunt vd krukas nu zit tov de chassisbalken/subframe (net dat wat je kan meten, een dop op de bout vd krukaspoelie is daar ideaal voor)
Elektra van de motor is doodsimpel, hij heeft 4-5 draadjes nodig om te lopen en die komen vanaf een aparte stekker van de ECU zo uit het hoofd
Een snelheidssignaal (zit op de bak, of het originele) is wel een vereiste om m goed te laten lopen.
Afgelopen zondag overigens met de MR2 naar de nurburgring geweest met een vriend van me, we hadden zin in fatsoenlijk avondeten
Op mn dooie gemakje 1 rondje gereden, incl losse kap en kale plekken op het achterhoofd, voor het echte cabrio gevoel

Heerlijke stuurauto, ook in de wegen in de buurt, op het snelweg is het niet zo boeiend (cruise control komt er wel zsm in), maar binnendoor zat ik iedere keer met een grote grijns achter het stuur.
1 week en 1 dag na de aanschaf, een nieuw record