Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 55 ... 167 Laatste
Acties:
  • 921.988 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:27:
[...]
Sorry hoor, maar de enigen die een auto niet zien onder die omstandigheden zijn blinden en slechtzienden.
Dat valt mee, grijze auto's vallen eerder weg tegen het asfalt, de lucht of weet ik wat.
Als je er op gaat letten lijken ze ook vaker zonder licht te rijden dan de rest van de weggebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:22

Christiano007

Ich bin der champion

Als ik zoek op oliefilter voor een Yaris P1 1.3 https://www.winparts.nl/f...99-04/c466-515-13323.html

Welke moet je dan hebben, ze hebben allemaal een andere maat. Is een Bosch beter als een Mannfilter ?

En welke afdichtring past hierbij, bij de voorbeelden van winparts op model geeft hij er een aantal, maar als je ze kiest geef hij aan dat deze niet toepasbaar is :')

[ Voor 24% gewijzigd door Christiano007 op 13-06-2015 22:49 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40
Als ik bij onze Yaris 1.3 (2001) een oliewissel doe ziet het bestellijstje er zo uit:

Oliefilter: https://www.winparts.nl/a...er-w68-3mann/p330467.html (W 68/3)

Ringetje voor de carterplug: https://www.winparts.nl/m...g-30263-febi/p125602.html (30263)

Olie: https://www.winparts.nl/a...094-5l-eurol/p375355.html (E100094 - 5L)

www.bogijn.nl is wellicht nog wat goedkoper, die verkoopt het onder dezelfde artikelnummers. Afgelopen keer heb ik het daar gekocht. Ze hebben sowieso lagere verzendkosten dacht ik.

Vorig jaar heb ik ook nog vervangen:
Luchtfilter (27271)
Interieurfilter (24433)
Bougies (K16R-U11)

Past en werkt allemaal prima (motorcode 2NZ-FE).

Succes! :)

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 14-06-2015 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Super Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Graag gedaan!

Oliefilter wil trouwens nog wel eens lastig los, ik had bij Gamma een oliefilter tang gekocht (handvat met een stuk fietsketting eraan).

En zorgen dat je genoeg papier en stukken karton in de buurt hebt om de olie op te vangen, je wilt geen vlekken in je oprit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:46

OgWok

U.N.C.L.E.

Wat ook vaak helpt is een gaatje aan de bovenkant van het filter te maken met een priem of spijker/hamer. Dan loopt nog een flink gedeelte van de olie (in het filter) in de motor terug en de opvangbak.
Alle olie uit de motor; carterplug er weer in en opvangbak onder filter zetten, dan valt het knoeien wel mee.
Kettingsleutel werkt idd. het beste om veel oliefilters los te krijgen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ja als ik ga bestellen dan bestel ik ook een redelijk grote opvangbak voor eronder. Paar stukken karton erbij idd en het moet wel goed gaan. Nu heeft mijn Yaris net een nieuwe APK en oliefilter (en olie) gehad dus het heeft geen haast. Maar ik vind het altijd wel leuk om dit in de toekomst zelf te gaan doen. Want zoveel werk is het niet.

Weten jullie toevallig ook een handwerkboek in pdf formaat ergens voor een leuke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
JeroenH schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:25:
[...]

Is dat niet een beetje kort door de bocht? Ik ben niet blind en niet slechtziend maar toch verrassen (inderdaad vooral grijze) auto's zonder verlichting onder slechte lichtomstandigheden me nog wel eens.

Ik rijd zelf altijd met mijn licht aan.
Het helpt ook je hersenen een beetje. Ik merk zelf dat (in mijn hoofd) een object met lichten aan meteen als rijdend wordt geclassificeerd terwijl een object met de lichten uit in eerste instantie in het bakje "geparkeerd" zit. Als je in een flits iets ziet valt een object met de lampen aan nou eenmaal meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Tegen-argument:
- lichten kunnen in bepaalde situaties storend en afleidend zijn. 's Nachts vooral natuurlijk, dan merk je het extreme hiervan doordat je ogen zich aan de donkere omgeving aanpassen maar zodra je een tegenligger tegenkomt, zie je subtiele dingen niet meer doordat je ogen zich moeten aanpassen op het intense licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:35
Raad je nu aan dat mensen 's nachts zonder licht gaan rijden? ;) Goed afgestelde verlichting verblindt niet. Ik vind 's nachts rijden wel prettig, even de onverlaat daargelaten die zijn koplamp schuin omhoog heeft stralen of ongemerkt met groot licht rijdt.

Gisteren heb ik er (n.a.v. dit topic) eens op gelet, en zeker in de spiegels zag ik auto's met verlichting toch echt duidelijker dan auto's zonder verlichting, vooral grijze auto's (waarvan we er nogal veel op de weg hebben). Het was overdag bij prima zicht.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23
JeroenH schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:01:
Raad je nu aan dat mensen 's nachts zonder licht gaan rijden? ;) Goed afgestelde verlichting verblindt niet. Ik vind 's nachts rijden wel prettig, even de onverlaat daargelaten die zijn koplamp schuin omhoog heeft stralen of ongemerkt met groot licht rijdt.

Gisteren heb ik er (n.a.v. dit topic) eens op gelet, en zeker in de spiegels zag ik auto's met verlichting toch echt duidelijker dan auto's zonder verlichting, vooral grijze auto's (waarvan we er nogal veel op de weg hebben). Het was overdag bij prima zicht.
Hoeft niet eens slecht afgesteld te zijn.
Zit je naar in je A-klasse auto'tje. Rijdt er een SUV of truck achter je met Xeon koplampen. Dan kunnen ze nog zo netjes zijn afgesteld, jij ziet niks meer in je spiegels.

Volgens de APK eisen mag een koplamp tussen de 35cm en 120cm van het wegdek af zitten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

En wat dacht je van de gemiddelde Henk die de sleurhut of aanhanger achter zijn auto heeft en niet even zijn lichten naar beneden zet.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Klopt allemaal, maar het ging oorspronkelijk over het overdag minder opvallen van auto's zonder verlichting.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:22

Videopac

Rommelt wat aan.

EWK schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:29:
En wat dacht je van de gemiddelde Henk die de sleurhut of aanhanger achter zijn auto heeft en niet even zijn lichten naar beneden zet.
Daarom is automatische hoogteverstelling van koplampen inmiddels verplicht bij nieuwe auto's.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 10:05
JeroenH schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:51:
Klopt allemaal, maar het ging oorspronkelijk over het overdag minder opvallen van auto's zonder verlichting.
En eigenlijk gaat dit topic over toyota auto's. Niet over verlichting. :P

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Meekoh schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:53:
[...]

En eigenlijk gaat dit topic over toyota auto's. Niet over verlichting. :P
Ik heb de lampen van mijn Toyota standaard op de laagste stand staan in de zomer :p

Hmm, ik heb nog niet eens een brief gehad dat mijn APK binnen twee maanden verloopt... Doen ze daar niet meer aan ofzo?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 11:26

Tripl3 D

Brother in Arms

Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:57:
[...]

Ik heb de lampen van mijn Toyota standaard op de laagste stand staan in de zomer :p

Hmm, ik heb nog niet eens een brief gehad dat mijn APK binnen twee maanden verloopt... Doen ze daar niet meer aan ofzo?
Hoe oud is hij en is het een bezine of diesel?

Benzine namelijk pas na 3 jaar de 1e en na het 5e jaar de 2e!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Tripl3 D schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:08:
[...]

Benzine namelijk pas na 3 jaar de 1e en na het 5e jaar de 2e!
Benzine, de eerste keer na 4 jaar, en dan het 6 en het 8 jaar en daarna elk jaar. Dus dit is het laatste jaar dat hij om het jaar kan. De vervaldatum is 13-8-2015 (auto uit 2007, dus 8 jaar alweer...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:24:
[...]

Benzine, de eerste keer na 4 jaar, en dan het 6 en het 8 jaar en daarna elk jaar. Dus dit is het laatste jaar dat hij om het jaar kan. De vervaldatum is 13-8-2015 (auto uit 2007, dus 8 jaar alweer...)
Je hebt gelijk qua die jaren, maar die herinnering komt nog.
13-08-2015 minus zes weken is: 02-07-2015
Zes weken voordat de APK op uw voertuig vervalt, stuurt de RDW u een brief om u te herinneren aan de APK-vervaldatum van uw voertuig.
Bron: https://www.rdw.nl/Partic...ing-voor-APK-keuring.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Tripl3 D schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:50:
[...]

Je hebt gelijk qua die jaren, maar die herinnering komt nog.
13-08-2015 minus zes weken is: 02-07-2015

[...]

Bron: https://www.rdw.nl/Partic...ing-voor-APK-keuring.aspx
Ah, ik dacht dat het twee maanden was... (het is alweer een tijdje geleden dat we de laatste kregen, want de Starlet is verkocht bijna twee maanden voordat hij APK moest hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintNick
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-01 14:50
Is het mogelijk, is het ooit iemand gelukt, om op de head unit (B9030 in mijn geval, geen TNS) FM radio te luisteren met daaroverheen de Bluetooth turn-by-turn instructies van Google of Tomtom navigatie van je telefoon?

Bij mij lijkt het de keuze tussen of FM of Bluetooth en mengen is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:42

Arfman

Drome!

SaintNick schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:37:
Is het mogelijk, is het ooit iemand gelukt, om op de head unit (B9030 in mijn geval, geen TNS) FM radio te luisteren met daaroverheen de Bluetooth turn-by-turn instructies van Google of Tomtom navigatie van je telefoon?

Bij mij lijkt het de keuze tussen of FM of Bluetooth en mengen is niet mogelijk.
Volgens mij heb ik dezelfde unit en kan het inderdaad niet.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:49:
Zijn er mensen met ervaring met een iQ ?
Bam, gekocht ! Een 1.33 gevonden met manuele versnellingsbak in de High uitvoering in zeer goede staat en met zowat alle interessante opties. Dus het ding heeft:
- half-leder interieur
- navigatie
- automatische klimaatregeling
- regen- en lichtsensor
- parkeersensoren
- verwarmde stoelen
- elektrisch inklappende spiegels
- Keyless entry & start
- 16" alu velgen

Komt qua uitrusting vrij dichtbij de hoge uitvoeringen van de Yaris en de Auris, wel zo leuk in een auto van 298cm lang en nog geen ton zwaar.

Volgende week heb ik hem, ik heb in ene weg gevraagd voor het originele dakspoilertje en het uitlaatsierstukje erbij, dat staat best mooi bij de wagen. Foto's volgen nog !

Plaatjes gestolen van het internet:

Afbeeldingslocatie: http://www.gpeuropa.net/wp-content/uploads/2009/09/toyota-iq-133-vvt-i-dual-foto-copyright-by-toyota.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.motorpasion.com/2010/02/toyota-iq-3.jpg
(maar met manuele pook ipv. automaat)

[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 28-06-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Phuncz schreef op zondag 28 juni 2015 @ 09:36:
[...]

Bam, gekocht ! Een 1.33 gevonden met manuele versnellingsbak in de High uitvoering in zeer goede staat en met zowat alle interessante opties. Dus het ding heeft:
- half-leder interieur
- navigatie
- automatische klimaatregeling
- regen- en lichtsensor
- parkeersensoren
- verwarmde stoelen
- elektrisch inklappende spiegels
- Keyless entry & start
- 16" alu velgen

Komt qua uitrusting vrij dichtbij de hoge uitvoeringen van de Yaris en de Auris, wel zo leuk in een auto van 298cm lang en nog geen ton zwaar.

Volgende week heb ik hem, ik heb in ene weg gevraagd voor het originele dakspoilertje en het uitlaatsierstukje erbij, dat staat best mooi bij de wagen. Foto's volgen nog !

Plaatjes gestolen van het internet:

[afbeelding]

[afbeelding]

(maar met manuele pook ipv. automaat)
Gefeliciteerd! Wat een mooie auto! Persoonlijk vind ik de iQ de mooiste Toyota van de laatste tijd.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Gefeliciteerd met je aanschaf. Dat je er maar veel plezier van mag hebben.

Nee, ik doe het niet, ik maak geen grappen over wasmachines op wielen

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Videopac schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:17:
[...]

Gefeliciteerd! Wat een mooie auto! Persoonlijk vind ik de iQ de mooiste Toyota van de laatste tijd.
Thx ! Zelf vind ik hem niet mooi, maar eerder schaterlachend hilarisch met zijn extreme verhoudingen. Zeker kortbij aan de voorkant ziet ie eruit alsof ie 3 meter breed is en langs de zijkant lijkt het een doosje van anderhalve meter met veel te grote wielen. Maar wat mij vooral boeit is de techniek en efficientie :)

Zo heb ik mijn MR2 Roadster ook niet voor de mooi, maar voor de wegligging en rijplezier. De iQ is voor de handigheid en het comfort.
PaT schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:52:
Gefeliciteerd met je aanschaf. Dat je er maar veel plezier van mag hebben.

Nee, ik doe het niet, ik maak geen grappen over wasmachines op wielen
Thx, ik hoop het ook ! Mijn dealer voorziet geen issues omdat er nog een half jaar fabrieksgarantie op zit (dus verborgen defecten zijn voor Toyota zijn rekening) en ik hoop op de goede kwaliteit en techniek verder te kunnen genieten :)

De koppeling met wasmachines heb ik nooit gesnapt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:22
Phuncz schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:30:
[...]

Thx ! Zelf vind ik hem niet mooi, maar eerder schaterlachend hilarisch met zijn extreme verhoudingen. Zeker kortbij aan de voorkant ziet ie eruit alsof ie 3 meter breed is en langs de zijkant lijkt het een doosje van anderhalve meter met veel te grote wielen. Maar wat mij vooral boeit is de techniek en efficientie :)
In ieder geval zit er een lekker motorgeluid in en kan je er flink mee gummen volgens de reclame met de gebroeders Coronel. Ook handig is dat ze zo smal blijken te zijn dat je er een roltrap mee af kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat gaat niet lukken met de 1,6m breedte van het ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 20:51

Baggeraar

Wat een gebagger..

Bullet NL schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:22:
[...]

Ik heb de oplossing......

Een stukje tap plakken over de sensor op de voorruit....

/me Ik ga nu weer rustig in een hoekje zitten kuchen
nou niet echt... dan gaat namelijk alle andere verlichting (zoals die van het dashboard en radioschermpje) ook in een lagere stand staan, waardoor je er dus helemaal niks meer op kan zien bij veel zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Phuncz schreef op zondag 28 juni 2015 @ 09:36:
[...]

Bam, gekocht ! Een 1.33 gevonden met manuele versnellingsbak in de High uitvoering in zeer goede staat en met zowat alle interessante opties.
<snip>
Gaaf ding. Ik vind hem zo leuk omdat hij anders is dan alle andere kleine auto's. Die meeste zijn van die smalle dingen waarbij ik altijd het gevoel heb dat ze omvallen in de eerste de beste 90 graden bocht... Deze heeft tenminste nog wel breedte en ziet eruit alsof hij op de weg geplakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja idd, hij is maar 8cm smaller dan de Auris 2013-2015, maar wel 130cm korter. Dat merk je natuurlijk aan de kofferruimte en achterste zitplaatsen, maar als je geen gezin hebt om te vervoeren is dat ineens niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Beetje preken voor eigen parochie, maar wat ben ik blij met mijn Auris hybride.

Zat laatst in een spiksplinternieuwe 4-serie van onze general manager, maar ik werd echt helemaal kriegel van dat start-stop systeem als je in de file rijdt. Aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan.

Dat is dan toch een stuk rustiger met een hybride met start-stop.

[ Voor 4% gewijzigd door Tripl3 D op 29-06-2015 08:50 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De hybride aandrijflijn is ook wel heel erg aangenaam om mee te rijden, zéker in de file. Start-stop ben ik ook geen fan van, maar de hybride oplossing vangt dat mooi op met de always-on elektrische aandrijving. De iQ die ik binnenkort krijg zou ook start-stop hebben. Als het me stoort, schakel ik het ook snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tripl3 D schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:35:

Zat laatst in een spiksplinternieuwe 4-serie van onze general manager, maar ik werd echt helemaal kriegel van dat start-stop systeem als je in de file rijdt. Aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan.

Ja, maar die hybride aandrijving begint zo te gieren als je gas geeft!!!1111ONEONEONE
Om daarna lekker tot 6500 toeren door te trekken in hun "sportieve" 4-serie :/

Ik had hiervoor een Fiat Punto. Na 3 jaar was het start-stop gereduceerd tot: remmen voor een verkeerslicht, stilstaan, motor uit, 5 seconden later motor aan.
Nee, ik ben ook meer dan happy met mijn Prius.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Phuncz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:20:
Ja idd, hij is maar 8cm smaller dan de Auris 2013-2015, maar wel 130cm korter. Dat merk je natuurlijk aan de kofferruimte en achterste zitplaatsen, maar als je geen gezin hebt om te vervoeren is dat ineens niet zo erg.
We hebben er naar zitten kijken als vervanger voor de Starlet. Maar ze waren ons nog te duur (voor een tweede auto die max 2 a 3 keer per week gebruikt wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Maasluip schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:56:
[...]

Ja, maar die hybride aandrijving begint zo te gieren als je gas geeft!!!1111ONEONEONE
Om daarna lekker tot 6500 toeren door te trekken in hun "sportieve" 4-serie :/
Laat ze maar genieten van de 4-serie zolang ze kunnen, ik heb al van meerdere mensen gehoord die met hun BMW of Mini op onderhoud gingen en een factuur van € 7.000 gepresenteerd kregen voor het vervangen van een ketting, random fouten op te lossen (in de extensieve error-log :X ) en nog van dat plezier. Dan schep ik liever op dat mijn auto altijd start en me geen fortuin kost als ik op onderhoud ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Tripl3 D schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:35:

Hier hetzelfde. De Auris is de beste auto die ik ooit gehad heb en hij rijdt een stuk beter dan de 508 e-HDI van mijn vrouw (al is die gerobotiseerde handbak ook wel berucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het helpt wel dat de traploze CVT en de bruikbare hybridetechniek zorgen voor een goede samenwerking van het geheel. Veel andere hybrides zijn maar een random verbrandingsmotor met een automaat en er ergens een elektrisch motortje bijgeplaatst. Er is heel erg gekeken naar de rijervaring, terwijl bij de anderen het er puur lijkt op te zitten voor het belastingsvoordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Phuncz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:20:
[...]

Laat ze maar genieten van de 4-serie zolang ze kunnen, ik heb al van meerdere mensen gehoord die met hun BMW of Mini op onderhoud gingen en een factuur van € 7.000 gepresenteerd kregen voor het vervangen van een ketting, random fouten op te lossen (in de extensieve error-log :X ) en nog van dat plezier. Dan schep ik liever op dat mijn auto altijd start en me geen fortuin kost als ik op onderhoud ga.
€7.000... Dat is meer dan dat ik uitgegeven heb aan mijn Yaris. In 8 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Goed om over goede ervaringen met de Auris te lezen :) Wij hebben nu geen auto, alleen een greenwheels abonnement, maar omdat we die toch regelmatig voor langere ritten gebruiken beginnen we te twijfelen over een eigen auto. Omdat we dan sowieso een hybride willen kwamen we al snel bij Toyota uit, en dan met name de Auris, daar zijn er tweedehands ook genoeg van.

Ik denk dat ik me binnenkort maar eens in de details ga storten, dat valt nog niet mee, zo'n auto kopen, als je altijd alleen maar een fiets hebt gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 12:56
Voor een tweedehands Auris zou ik voor een recenter model gaan. Het eerste model hybride Auris heeft een nogal onhandige achterbak met verhoging waar de accupack ligt. Bij de Prius is dat netjes weggewerkt en heb je een vlakke laadvloer met daaronder ruimte voor gereedschap e.d.. Dat was voor mij doorslaggevend om een Prius te kopen (bouwjaar 2010). Ik ben er nog steeds blij mee. :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Coffeemonster schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:29:
Voor een tweedehands Auris zou ik voor een recenter model gaan. Het eerste model hybride Auris heeft een nogal onhandige achterbak met verhoging waar de accupack ligt. Bij de Prius is dat netjes weggewerkt en heb je een vlakke laadvloer met daaronder ruimte voor gereedschap e.d.. Dat was voor mij doorslaggevend om een Prius te kopen (bouwjaar 2010). Ik ben er nog steeds blij mee. :)
Dit inderdaad. Als het je puur om het geld gaat kun je inderdaad ook een Prius III overwegen. Die rijdt een stuk beter dan een Prius II en heeft duidelijk meer baggageruimte.

Zoek op gaspedaal.nl op Toyota Prius met als trefwoord 1.8 en je filtert de derde generatie eruit.
(blijft lastig dat je in die autozoekers niet op generatie van een bepaald model kan zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Hangt er vanaf wat je uit wil geven natuurlijk, Prius III is een flink stuk duurder dan Prius II's (bij gelijke km-stand e.d.). Ik ben nog steeds zéér content met mijn Prius II uit 2006.

Vorige week ermee op vakantie geweest, en ik was prettig verrast hoeveel spullen er samen met de enorme tweelingkinderwagen in de kofferruimte kon. We hadden nauwelijks spullen in de cabine (ik houd daar niet van).

Ik heb begin vorig jaar € 6700 betaald voor een Prius II met (toen) nog geen 90k km op de teller. Daar heb je echt geen Prius III voor, ja misschien eentje met een torenhoge kilometerstand, 300+ k km en zo. Zelfs bij een doorgaans zeer betrouwbare Prius zou ik daar toch huiverig voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

JeroenH schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:43:
Hangt er vanaf wat je uit wil geven natuurlijk, Prius III is een flink stuk duurder dan Prius II's (bij gelijke km-stand e.d.). Ik ben nog steeds zéér content met mijn Prius II uit 2006.

Vorige week ermee op vakantie geweest, en ik was prettig verrast hoeveel spullen er samen met de enorme tweelingkinderwagen in de kofferruimte kon. We hadden nauwelijks spullen in de cabine (ik houd daar niet van).

Ik heb begin vorig jaar € 6700 betaald voor een Prius II met (toen) nog geen 90k km op de teller. Daar heb je echt geen Prius III voor, ja misschien eentje met een torenhoge kilometerstand, 300+ k km en zo. Zelfs bij een doorgaans zeer betrouwbare Prius zou ik daar toch huiverig voor zijn.
Je hebt gelijk; e.e.a. hangt natuurlijk van het budget af. Eigenlijk bieden alle Toyota hybrides gewoon veel waar voor hun geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Interessante discussie die goed op tijd komt. Vriendin en ik zoeken een wat luxere vervanger voor onze Yaris P1 (we missen airco, elektrische ramen en willen een 5-deurs model). De Auris (2006-2012) heeft onze interesse, maar een Prius voor €6700 is ook lang niet gek....

Gelukkig hebben we er geen haast mee, het is puur een luxe probleem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Dat is netjes. Ik had een iets hoger budget en wilde een niet te oude auto, waardoor ik op de Prius III uit kwam. Maar een Prius II lijkt me ook een uitstekende auto.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Videopac schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:45:
Je hebt gelijk; e.e.a. hangt natuurlijk van het budget af. Eigenlijk bieden alle Toyota hybrides gewoon veel waar voor hun geld.
Juist! Dat denk ik ook.

Sommige mensen zitten met het uiterlijk en/of de reputatie van de Prius. Dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk, maar ik lach in mijn vuistje met gemiddeld 4,8 L per 100 km op de teller. Ik tank gemiddeld 1x in de maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
De reden dat ik naar de Auris hybride aan het kijken was en niet naar de prius heeft vooral met het formaat te maken, de Auris is toch ietsje compacter.

De recentere modellen (zonder rare achterbakbatterij) zijn toch wel een stukkie duurder dan die generatie daarvoor en of wij nou zoveel last hebben van dat beetje minder ruimte betwijfel ik. We zijn met zijn tweeën maar willen goede ruimte voor twee passagiers ivm langere trips naar concerten en festivals. Als we ermee op vakantie gaan kan onze baggage ook wel op de achterbank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mocht je kinderen willen in de toekomst, dan moet je even goed nadenken over die kofferbak. Onze niet-hybride Auris heeft een kofferbak waar je redelijk goed een kinderwagen, bedje en wat andere zut kwijtkunt, maar dan had de kofferbak niet kleiner moeten zijn. Iets om eventueel rekening mee te houden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
En als je onverwacht een tweeling krijgt liggen de kaarten helemaal anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:12
ThinkPadd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:45:
Interessante discussie die goed op tijd komt. Vriendin en ik zoeken een wat luxere vervanger voor onze Yaris P1 (we missen airco, elektrische ramen en willen een 5-deurs model). De Auris (2006-2012) heeft onze interesse, maar een Prius voor €6700 is ook lang niet gek....

Gelukkig hebben we er geen haast mee, het is puur een luxe probleem :D
Ik denk dat je de eerste Auris hybride voor een betere prijs moet kunnen vinden dan een Prius III met dezelfde uitrusting. Ze delen de (tov de "1.5") rustigere "1.8"-aandrijving, alleen moet je in de Auris met die accu-pukkel kunnen leven. De Prius is ook vooral nog een slagje ruimer dan de Auris, lijkt me. (idd, zoals de posts hierboven noemen: rekening houden met gezinsontwikkeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Wij zitten beiden achterin de 30 (maar zeg niet tegen mijn vriendin dat ik dat gezegd heb ;)) en hebben nooit kinderen gewild, ik verwacht daar geen verandering in. Oom en tante spelen zal er zeker van komen maar daar hoeven we geen kinderwagen voor kwijt te kunnen :)

Een vriend van ons heeft een Prius, ik denk dat we daar maar eens een proefritje gaan aanvragen. Ik denk dat hij een Prius II heeft.

Persoonlijk vind ik de Prius wel een leuke auto maar mijn vriendin vindt die wat te groot, waardoor we op de Auris uitkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bacchus schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:02:
[...]

Ik denk dat je de eerste Auris hybride voor een betere prijs moet kunnen vinden dan een Prius III met dezelfde uitrusting. Ze delen de (tov de "1.5") rustigere "1.8"-aandrijving, alleen moet je in de Auris met die accu-pukkel kunnen leven. De Prius is ook vooral nog een slagje ruimer dan de Auris, lijkt me. (idd, zoals de posts hierboven noemen: rekening houden met gezinsontwikkeling)
Het gaat ons erom zo goedkoop mogelijk een luxe(re) auto te kunnen rijden.

Net even wat zitten rekenen in Excel en een Prius (1.5 uit 2004) is qua verzekering + wegenbelasting niet eens heel veel duurder dan een Auris (niet-hybride) uit 2008. Qua wegenbelasting is de hybride 'korting' van 125kg vrij bepalend, de Auris (niet-hybride) valt in een hogere klasse.

In onze situatie (1 schadevrij jaar) is een Prius zo'n 32 euro per maand duurder (wegenbelasting + verzekering) dan de Yaris die we nu hebben. Auris is 26 euro duurder. Verschil is echter wel dat de Prius hybride is en we in de stad dus goedkoop rijden.... En laten de meeste ritjes nou vooral stadsverkeer zijn...

Weet alleen niet of ik als 23-jarige in een Prius wil rijden haha :+ :D Ga het in ieder geval nog wel een keer weer uitzoeken, want je krijgt wel een flink ruime auto met een Prius. Al denk ik ook dat m'n vriendin een Prius wel erg groot vind.

Een Auris hybride is qua aanschaf volgens mij een stuk duurder dan een Prius II bijv.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 30-06-2015 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Jheroun schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:06:
Wij zitten beiden achterin de 30 (maar zeg niet tegen mijn vriendin dat ik dat gezegd heb ;)) en hebben nooit kinderen gewild, ik verwacht daar geen verandering in. Oom en tante spelen zal er zeker van komen maar daar hoeven we geen kinderwagen voor kwijt te kunnen :)

Een vriend van ons heeft een Prius, ik denk dat we daar maar eens een proefritje gaan aanvragen. Ik denk dat hij een Prius II heeft.

Persoonlijk vind ik de Prius wel een leuke auto maar mijn vriendin vindt die wat te groot, waardoor we op de Auris uitkwamen.
Toen wij in 2012 onze Yaris (uit 2001) wilden vervangen kwamen we bij de Auris van het eerste uur uit. Ik heb toen wel gekeken naar hybrides, maar die Prius vind ik gewoon niet "ik" en de originele Auris heb ik vanaf dag 1 dat ik hem zag (ergens begin 2006) al willen hebben. Dus toen die site waar ik op zat te zoeken een Auris terug gaf voor de prijs van een Yaris, hadden we binnen 2 weken een nieuwe auto.
Ik zat te zoeken naar een Yaris van max 4 jaar oud, met minder dan 50.000 kilometer op de teller, 3 deurs en onder de €10.000 (niet zulke hele ogen eisen, zou je denken...). Uiteindelijk is alleen het woordje Yaris vervangen door Auris....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Mijn (lease) Prius III was de beste auto die ik in mijn leven gereden heb. En "best" wilt zeggen meest comfortabele voor mij.

Nu rij ik privé een Yaris Hybride. Rijdt ook heel lekker. In de stad is het zuiniger dan de Prius. Op de snelweg is het in de ecostand wel behelpen (dus gaat ie maar op "normaal").

Als ik ooit ga upgraden vanwege de ruimte wordt het misschien een prius of auris ts. Het nadeel van de prius is dat deze zo breed is, waardoor het moeilijker te parkeren is.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Prius 3 is 175cm breed.
De Auris is is 176 cm breed.

Dus wat zit je nou te vertellen.

http://www.autozine.nl/overzicht/modellen_techniek.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:02
Heel irritant, ik rij een Toyota Yaris 2015 Hybrid en maak altijd gebruik van mijn USB stick met muziek erop, maar in de nieuwe Yaris kun je geen mappen meer selecteren zoals dat in de Yaris 2012 nog wel kon. Ik weet het, het is maar waar je druk om kunt maken, maar ik moet nu eindeloos zoeken naar nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:39:
De Prius 3 is 175cm breed.
De Auris is is 176 cm breed.

Dus wat zit je nou te vertellen.

http://www.autozine.nl/overzicht/modellen_techniek.php
Je hebt gelijk. Verkeerde cijfers vergeleken. Foutje, maar moet je zo'n toon aanslaan? :O

[ Voor 9% gewijzigd door kmf op 30-06-2015 11:48 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

vinom schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:56:
Heel irritant, ik rij een Toyota Yaris 2015 Hybrid en maak altijd gebruik van mijn USB stick met muziek erop, maar in de nieuwe Yaris kun je geen mappen meer selecteren zoals dat in de Yaris 2012 nog wel kon. Ik weet het, het is maar waar je druk om kunt maken, maar ik moet nu eindeloos zoeken naar nummers.
Ik snap dat nooit zo goed. Zo frustrerend als je binnen 10 minuten al iets vindt waarvan je weet dat het je mateloos gaat irriteren en dat elke zichzelf respecterende tester meteen had moeten spotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:45:
[...]

Je hebt gelijk. Verkeerde cijfers vergeleken. Foutje, maar moet je zo'n toon aanslaan? :O
Tja, als je met desinfomatie strooit, en je eigen veronderstellingen voor waarheid neemt.
Opvallend hoe velen een auto zo sentimenteel benaderen, i.p.v van eens concreet zich op de feiten en specificaties toe te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
kmf schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:01:
Het nadeel van de prius is dat deze zo breed is, waardoor het moeilijker te parkeren is.
De maten werden hierboven al op niet mis te verstane wijze ;) genoemd, maar ik had al het idee dat de Prius smaller (en hoger) is dan verder vergelijkbare auto's. Dat merk je ook wel bij harde zijwind in open terrein (komt ook weer niet zo vaak voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Arfman schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:00:
[...]

Ik snap dat nooit zo goed. Zo frustrerend als je binnen 10 minuten al iets vindt waarvan je weet dat het je mateloos gaat irriteren en dat elke zichzelf respecterende tester meteen had moeten spotten.
Ik snap dat ook niet. Heb ik ook in mijn Auris uit 2013, maar veel merken/typen hebben er last van. Basale functionaliteit zoals het door mappen kunnen bladeren, gapless afspelen, VBR goed ondersteunen en hoge resolutie bestanden ondersteunen (incl. flac) zou een fluitje van een cent moeten zijn, maar toch blijkt het keer op keer een probleem. Ik zit er sterk over te denken om zo'n Chineze navigatie-radio te proberen, want naast die audio problemen connect de Touch & Go Pro(?) niet met mijn Nokia E5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Als we het over muziek hebben, ik vind het jammer dat FLAC in auto's nog niet wijdverbreid ondersteund lijkt. Ik ben bezig mijn MP3-collectie te vervangen door FLAC. Sommige van mijn MP3's stammen nog uit de jaren '90, toen mijn Pentium 1 maar nét 112 kbps MP3's zonder haperen kon afspelen :) Dat klinkt in 2015 toch niet zo heel lekker meer.

Aaaanyway, de mediaspelers van veel auto's zijn nog niet zo ver.

Als ik mijn Prius langer ga houden (ik overweeg een Leaf) bouw ik zo'n GROM Audio kastje in, en de meeste modellen daarvan ondersteunen FLAC wel, dus dat is dan prima.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenH op 30-06-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Arfman schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:00:
[...]

Achja, ik rij een auto van de zaak en mijn oude Yaris had zijn tijd gehad, dus kreeg ik deze. Dus ook al wist ik het van te voren al, had het niks uitgemaakt in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 19:08

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn MP3's speel ik altijd random af. Zoeken is kansloos op een beetje grote stick met het Touch & Go systeem (Yaris FH 2012). Echter is die random ook totaal niet random en kun je na een tijdje voorspellen welk liedje (of welke map) er weer aan de beurt komt. Zolang de problemen niet groter zijn, vind ik het prima :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

MP3s? Al die niewerwetse technologieën...

Even serieus, dat is wel wat ik het meeste mis in onze Auris. Hij kan wel MP3 cd's afspelen, maar dat werkt niet echt lekker. Dus hebben we zo'n dingetje aangeschaft die we op de CD wisselaar aansluiting hebben aangesloten en waar we een SD kaartje of mp3 speler op kunnen aansluiten. Maar zoeken kan niet en je mag maar max 5 folders hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Dat is waarschijnlijk zo'n GROM Audio kastje wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:14:
MP3s? Al die niewerwetse technologieën...

Even serieus, dat is wel wat ik het meeste mis in onze Auris. Hij kan wel MP3 cd's afspelen, maar dat werkt niet echt lekker. Dus hebben we zo'n dingetje aangeschaft die we op de CD wisselaar aansluiting hebben aangesloten en waar we een SD kaartje of mp3 speler op kunnen aansluiten. Maar zoeken kan niet en je mag maar max 5 folders hebben.
in mijn oude 2008 auris had ik keurig een ipod aansluiting zitten. Helaas ben ik geen apple fan maar het kan echt wel.

mijn huidige auto heeft gewoon een usb poort en een aux aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

JeroenH schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:15:
Dat is waarschijnlijk zo'n GROM Audio kastje wat ik bedoel ;)
Die van ons is niet ingebouwd. Het is een Yatour (moest even denken hoe dat ding ook alweer heette). Het speelt alleen WMA en MP3 bestanden, maar je kunt er ook een MP3 speler op aansluiten via de AUX poort die er op zit (waarom een auto uit 2007 niet standaard een AUX poort heeft, snap ik echt niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

iPod/iPhone support zit toch meestal wel goed na 2008 in de Toyota ?
En dan: V&A aangeboden: Apple iPod Classic 80GB Zwart (of andere op V&A)

Ik heb vooral veel issues gezien met USB sticks en SD-kaarten, maar met iPod support lijkt het bij de TNS-series en de Touch & Go al heel wat beter te lukken. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over gapless playback. De TNS510 die in de iQ zit (hopelijk vrijdag) zou zelfs ondersteunen muziek via Bluetooth vanaf mijn iPhone af te spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Phuncz op 30-06-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Phuncz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:29:
En dan: V&A aangeboden: Apple iPod Classic 80GB Zwart (of andere op V&A)

Ik heb vooral veel issues gezien met USB sticks en SD-kaarten, maar met iPod support lijkt het bij de TNS-series en de Touch & Go al heel wat beter te lukken. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over gapless playback. De TNS510 die in de iQ zit (hopelijk vrijdag) zou zelfs ondersteunen muziek via Bluetooth vanaf mijn iPhone af te spelen.
Streamen werkt idd prima, stream al jaren in mijn Auris uit 2011 mijn spotify playlists over bluetooth.
Kan ook gewoon track info bekijken en liedjes skippen/pauzeren etc. Maargoed ik heb altijd alleen maar mijn huge ass playlist op Random staan, dus als ik al een liedje opzoek dan doe ik dat op de telefoon zelf.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik heb het in mijn 2015 Yaris nog niet geprobeerd, maar in mijn 2012 Yaris klonk de muziek beduidend minder via Bluetooth dan via de USB stick.

[ Voor 7% gewijzigd door vinom op 30-06-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dension Gateway heb ik daarvoor ingebouwd in onze Yaris en Auris. Bluetooth muziek streamen zonder problemen, inclusief behoud van stuurbediening e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 05-10 20:24
Ik heb momenteel helemaal geen Hybride meer :( vorige week onze Yaris HSD moeten verkopen. Gelukkig rijd ik zakelijk nog wel een Auris HSD uit 2010, blijft een lekkere auto!

Grootste voordeel van de Yaris Hybride ten opzichte van de Auris vind ik de kofferbak ruimte. Deze is echt veel groter. Enkel de motor van de Auris is echt wel zuiniger zelfs als je een beetje door rijd. De Yaris is toch echt wat onzuiniger helaas (mijn ervaring dan). Then again zelfs als reisauto voldoet de Yaris prima, zijn ermee naar Rome gereden, naar Frankrijk, zonder enige problemen.

Ben privé nu aangewezen op mijn Corolla uit 1996, van de week was de koppeling dood dus de hoofd cylinder laten vervangen (hulp cilinder gaf 3 jaar geleden al de geest). Hoop dat hij nog even mee gaat, iig tot ik een andere auto kan kopen. Scheiding heeft me de Yaris gekost :(

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zuur ! Maar een Auris HSD is nu ook weer geen straf he. Maar dat mag enkel zakelijk gebruikt worden zeker ?

Laatst in de nieuwe Avensis 2016 gezeten bij de dealer, met leder/alcantara interieur met brons/koperkleurige accenten. Zeer mooie en hoogwaardige afwerking, een paar niveaus boven dat van zelfs de recente Auris.

Afbeeldingslocatie: http://t1-cms-2.images.toyota-europe.com/toyotaone/benl/toyota-avensis-2015-interior-tme-017-a-full_tcm-3028-400951.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.toyota.co.uk/wp-content/uploads/2015/03/AVENSIS_DETAILS_15_DPL_2015.jpg

De 1.6 diesel klonk ook heel anders dan ik gewoon ben, is dat de BMW motor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Phuncz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:29:
Mogelijk, maar die van ons is van 2007 en die heeft alleen een CD speler. Tenminste, met het console wat wij hebben (bluetooth telefoon, DVD navigatie)
Arfman schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:13:
Dension Gateway heb ik daarvoor ingebouwd in onze Yaris en Auris. Bluetooth muziek streamen zonder problemen, inclusief behoud van stuurbediening e.d.
Ik heb niets met appels, behalve om appeltaart mee te bakken. En die Youless ziet er een beetje hetzelfde uit, er zit alleen geen oplaadmogelijkheden in voor mijn Windows Phone.
Phuncz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 18:52:
Laatst in de nieuwe Avensis 2016 gezeten bij de dealer, met leder/alcantara interieur met brons/koperkleurige accenten. Zeer mooie en hoogwaardige afwerking, een paar niveaus boven dat van zelfs de recente Auris.
Ziet er netjes uit, ik vind alleen stations in het algemeen echt lelijk, ongeacht het merk (over smaak valt natuurlijk altijd te twisten :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 15:37

Metalfreak

Hoije woh!

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:26:
[...]

Die van ons is niet ingebouwd. Het is een Yatour (moest even denken hoe dat ding ook alweer heette). Het speelt alleen WMA en MP3 bestanden, maar je kunt er ook een MP3 speler op aansluiten via de AUX poort die er op zit (waarom een auto uit 2007 niet standaard een AUX poort heeft, snap ik echt niet...)
Hmm, mijn Yatour werkt toch anders prima met meer dan 5 mappen in mijn Lexus uit 1999, gewoon aangesloten op de CD-wisselaar aansluiting van de radio. Heel af en toe loopt 'ie wel eens vast en dan doet 'ie het pas weer na het volledig uitzetten van de motor, maar verder werkt het echt prima via SD kaartjes :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Metalfreak schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:04:
[...]

Hmm, mijn Yatour werkt toch anders prima met meer dan 5 mappen in mijn Lexus uit 1999, gewoon aangesloten op de CD-wisselaar aansluiting van de radio. Heel af en toe loopt 'ie wel eens vast en dan doet 'ie het pas weer na het volledig uitzetten van de motor, maar verder werkt het echt prima via SD kaartjes :)
Ik kan er wel meer op zetten, maar ik kan ze niet selecteren. Dus ik heb alle kleine SD kaartjes in huis bij elkaar gezocht (1 en 2Gb), daar muziek op gezet en die in de auto gelegd. Dus die beperking van folders is niet zo'n heel groot probleem en we hebben een goede bestemming voor alle oude SD kaartjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 19:08

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je kunt dan ook meteen de verschillende genres op de verschillende kaarten zetten. Zo heb ik een heel stapeltjes USB sticks van 8 GB en 16 GB in de auto liggen. Met pop/dance/NL/etc.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintNick
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-01 14:50
Arfman schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:50:
[...]

Volgens mij heb ik dezelfde unit en kan het inderdaad niet.
Bedankt voor de bevestiging Arfman. Scheelt weer tijd met eindeloos hoopvol proberen. Dan moet ik maar mijn MP3 speler op wielen ehem! mijn auto maar eens een keer inwisselen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Laatst online: 18:27

Umbrah

The Incredible MapMan

Afgelopen maandag m'n nieuwe 2015 Toyota Auris 1.8 Hybrid 100kW Lease Plus NL Edit.Touring binnen gekregen, en de eerste 1000km er alweer op zitten. 4.2L/100km is de huidige stand en toch wel redelijk wat 'geknald' al op de snelweg. Ik ben er érg blij mee. Ik ben gek op radio, want Spotify gaat soms wel wat vervelen, de DJ's vind ik juist leuk/handig: DAB+ is een geweldige tech, alleen heel erg jammer dat zenderlogo's niet mee worden gestuurd. Spotify over bluetooth is ook erg hoogstaand.

Het app platform van het touch systeem is eigenlijk 'best' grappig, hoewel €0,99 voor Twitter me wat te duur wordt. De auto kan echter al erg veel (streetview in de navigatie, kaartupdates die je overigens NIET over je eigen connectie wil downloaden). Dingen als 'glass of water' zijn erg grappig, maar ook enigszins nuttig!

Ik heb dit niet vaak, maar ook als lange man (2m, veel beenruimte is een must, een Volvo V40 viel voor mij al af) geniet ik van deze Auris. En het sunroof is een geweldige vondst, hoewel je hem met dit weer écht dicht wil doen zodra je parkeert (broeikas als de airco uit gaat)... ik zou willen dat Toyota dat net zoals de spiegels koppelt aan het op slot zetten van je auto: auto op slot, spiegels in, dakraam afdekken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FADHDuBGmIRXH81xwWdzYSqP/full.jpg

Laat me weten als er ook wat interesse is in foto's van de auto zelf, dan kan ik die evt. later maken! Metallic jean blue is m'n kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Wat is dat Glass of Water ding? Hoe strak je je bochten maakt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Umbrah schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:23:
Laat me weten als er ook wat interesse is in foto's van de auto zelf, dan kan ik die evt. later maken! Metallic jean blue is m'n kleur.
Ben zeker benieuwd naar foto's!
Heb er ook een in bestelling staan in dezelfde kleur. :P Hoop dat die ook snel geleverd wordt, staat al in bestelling sinds Maart. Blij dat hij zo goed bevalt!

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Wailing_Banshee schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:04:
Wat is dat Glass of Water ding? Hoe strak je je bochten maakt ofzo?
Yup! En accelleratie/decelleratie. Hij 'leert' je op een vrij leuke manier om niet als een malloot te knallen! Mijne stond overigens sinds februari in bestelling. Ik had geluk dat ik 10.000km over het vorige leascontract heen mocht. Foto's vanavond maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Umbrah schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:19:
[...]

Yup! En accelleratie/decelleratie. Hij 'leert' je op een vrij leuke manier om niet als een malloot te knallen! Mijne stond overigens sinds februari in bestelling. Ik had geluk dat ik 10.000km over het vorige leascontract heen mocht. Foto's vanavond maar!
Dan zou mijn glas al heel snel leeg zijn, niet omdat ik als een malloot knal, maar omdat ik rotondes over het algemeen wel vlot neem :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ook. Allemaal leuk en aardig als je passagiers in je auto hebt zitten, maar als ik alleen ben dan probeer ik zo weinig mogelijk snelheid te verliezen.
Als ik 's morgens thuis weg rij om naar mijn werk te rijden zet ik de cruisecontrol op 55 en daarmee kan ik de eerste twee rotondes zonder remmen nemen. De derde moet met 48.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 15:37

Metalfreak

Hoije woh!

Wailing_Banshee schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:31:
[...]

Dan zou mijn glas al heel snel leeg zijn, niet omdat ik als een malloot knal, maar omdat ik rotondes over het algemeen wel vlot neem :p
Precies, ik zou het juist als sport zien om daar zo hoog mogelijke cijfers te krijgen :') Op rotondes schud ik altijd mijn duwende achterliggers af :p

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Afgelopen maandag m'n nieuwe 2015 Toyota Auris 1.8 Hybrid 100kW Lease Plus NL Edit.Touring binnen gekregen, en de eerste 1000km er alweer op zitten. 4.2L/100km is de huidige stand en toch wel redelijk wat 'geknald' al op de snelweg. Ik ben er érg blij mee. Ik ben gek op radio, want Spotify gaat soms wel wat vervelen, de DJ's vind ik juist leuk/handig: DAB+ is een geweldige tech, alleen heel erg jammer dat zenderlogo's niet mee worden gestuurd. Spotify over bluetooth is ook erg hoogstaand.

Het app platform van het touch systeem is eigenlijk 'best' grappig, hoewel €0,99 voor Twitter me wat te duur wordt. De auto kan echter al erg veel (streetview in de navigatie, kaartupdates die je overigens NIET over je eigen connectie wil downloaden). Dingen als 'glass of water' zijn erg grappig, maar ook enigszins nuttig!

Ik heb dit niet vaak, maar ook als lange man (2m, veel beenruimte is een must, een Volvo V40 viel voor mij al af) geniet ik van deze Auris. En het sunroof is een geweldige vondst, hoewel je hem met dit weer écht dicht wil doen zodra je parkeert (broeikas als de airco uit gaat)... ik zou willen dat Toyota dat net zoals de spiegels koppelt aan het op slot zetten van je auto: auto op slot, spiegels in, dakraam afdekken.
[afbeelding]

Super, foto's, graag! Wat heb je er nog bijbesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Metalfreak schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:55:
[...]

Precies, ik zou het juist als sport zien om daar zo hoog mogelijke cijfers te krijgen :') Op rotondes schud ik altijd mijn duwende achterliggers af :p
Precies en daarna gewoon weer verder hypermilen (of terwijl net voldoende gas geven om langzaam naar de maximum snelheid te gaan, die je totaal niet redt ivm weer een nieuwe rotonde). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:25

De mijne moet deze maand in royal blue binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Tripl3 D schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:55:
[...]

Precies en daarna gewoon weer verder hypermilen (of terwijl net voldoende gas geven om langzaam naar de maximum snelheid te gaan, die je totaal niet redt ivm weer een nieuwe rotonde). 8)
Nee, ik rijd altijd normaal naar de max snelheid. Ik rijd 99% van de tijd op de begrenzer, de cruise is het meestal te druk voor. Maar die achterliggers ben ik meestal wel kwijt ja (totdat ze met 100km/h op een 80km weg op je af komen stuiven, volgens mij pure frustratie omdat ze een vrouw in een Toyota niet bij konden benen in hun dure Audi...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:12
Heb je nu dus een Auris HSD met begrenzer? Dat mis ik namelijk best wel in mijn CT200h tov de Corolla die ik ervoor reed maar ik dacht dat dat een probleem zou zijn met de hybride aandrijving, aangezien de Auris en Prius ze toentertijd ook niet hadden.

(Lama: Al teruggelezen dat je een conventionele aandrijving hebt.)

[ Voor 13% gewijzigd door Bacchus op 02-07-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Mijn (vol aangekleedde) Auris heeft geen begrenzer, nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik ben nog steeds erg tevreden met de Yaris Hybrid. Nu heeft de Yaris al een tijdje last van een raar probleem.
Hij rijd bij elke snelheid prima, alleen zo rond de 70 km/h niet. Dan is het net alsof de weg vol met kleine oneffenheden zit.
Het stuur trilt niet, maar het voelt alsof de motor onregelmatig draait. Passagiers merken het ook.
Ga ik weer iets harder rijden, 80 km/h, dan is het weer over. Ik dub nog een beetje om er mee naar de dealer te gaan.
Wat zou het kunnen zijn?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Bacchus schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:50:
Heb je nu dus een Auris HSD met begrenzer? Dat mis ik namelijk best wel in mijn CT200h tov de Corolla die ik ervoor reed maar ik dacht dat dat een probleem zou zijn met de hybride aandrijving, aangezien de Auris en Prius ze toentertijd ook niet hadden.

(Lama: Al teruggelezen dat je een conventionele aandrijving hebt.)
Hmm, wist niet dat die Hybrids geen begrenzer hadden. Voordat ik mijn Auris had wist ik niet eens wat het was (behalve dat vrachtwagens ze hadden...). Maar nu ik hem zelf heb, vind ik het wel erg handig! (met zo'n ding valt het trouwens wel meer op hoe veel mensen continue van snelheid wisselen ...)
rimave schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:16:
Ik ben nog steeds erg tevreden met de Yaris Hybrid. Nu heeft de Yaris al een tijdje last van een raar probleem.
Hij rijd bij elke snelheid prima, alleen zo rond de 70 km/h niet. Dan is het net alsof de weg vol met kleine oneffenheden zit.
Het stuur trilt niet, maar het voelt alsof de motor onregelmatig draait. Passagiers merken het ook.
Ga ik weer iets harder rijden, 80 km/h, dan is het weer over. Ik dub nog een beetje om er mee naar de dealer te gaan.
Wat zou het kunnen zijn?
Het zou kunnen dat het wiel niet goed uitgebalanceerd is. Wij hadden dat op een gegeven moment ook (wielen waren eraf geweest tijdens een beurt) en er zit blijkbaar geen geleider op waardoor het wiel niet precies in het midden van de as zat. Bij 30 tot 45 km trilde hij vreselijk. Er naar laten kijken, het wiel er weer goed op laten zetten en toen was het voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Wailing_Banshee schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:11:
[...]

Hmm, wist niet dat die Hybrids geen begrenzer hadden. Voordat ik mijn Auris had wist ik niet eens wat het was (behalve dat vrachtwagens ze hadden...). Maar nu ik hem zelf heb, vind ik het wel erg handig! (met zo'n ding valt het trouwens wel meer op hoe veel mensen continue van snelheid wisselen ...)
Dan moet je wel de juiste soort begrenzer hebben. In een gehuurde Citroen DS3 stopte de auto met accelereren wanneer je de grens bereikte. In een gehuurde Chevrolet Aveo begon de auto alleen maar te piepen. Dat laatste vind ik behoorlijk nutteloos ten opzichte van de eerste variant. Helaas heeft mijn Prius geen van beide. Tja, je kan blijkbaar niet alles hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Net gebeld door de dealer, volgende week kan ik mijn nieuwe Auris ophalen *O*

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Kan de ABS van de auto sneller ingrijpen als je 2 verschillende bandenmaten hebt? Zo heb ik voor 195/55/15 en achter 195/50/15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het zou kunnen, maar waarom heb je 2 verschillende bandenmaten op je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Arfman schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:07:
Het zou kunnen, maar waarom heb je 2 verschillende bandenmaten op je auto?
Niet opgevallen tijdens koop (alleen op profiel gelet). Kwam er een paar dagen later achter dat er dus wat verschil in zat :)

Merk vandaag bijv. dat de ABS vaak ingrijpt terwijl er weinig aan de hand is. Was benieuwd of dit misschien door de verschillende bandenmaten kon komen icm het warme asfalt.

Pagina: 1 ... 55 ... 167 Laatste