Afgelopen maandag m'n nieuwe 2015 Toyota Auris 1.8 Hybrid 100kW Lease Plus NL Edit.Touring binnen gekregen, en de eerste 1000km er alweer op zitten. 4.2L/100km is de huidige stand en toch wel redelijk wat 'geknald' al op de snelweg. Ik ben er érg blij mee. Ik ben gek op radio, want Spotify gaat soms wel wat vervelen, de DJ's vind ik juist leuk/handig: DAB+ is een geweldige tech, alleen heel erg jammer dat zenderlogo's niet mee worden gestuurd. Spotify over bluetooth is ook erg hoogstaand.
Het app platform van het touch systeem is eigenlijk 'best' grappig, hoewel €0,99 voor Twitter me wat te duur wordt. De auto kan echter al erg veel (streetview in de navigatie, kaartupdates die je overigens NIET over je eigen connectie wil downloaden). Dingen als 'glass of water' zijn erg grappig, maar ook enigszins nuttig!
Ik heb dit niet vaak, maar ook als lange man (2m, veel beenruimte is een must, een Volvo V40 viel voor mij al af) geniet ik van deze Auris. En het sunroof is een geweldige vondst, hoewel je hem met dit weer écht dicht wil doen zodra je parkeert (broeikas als de airco uit gaat)... ik zou willen dat Toyota dat net zoals de spiegels koppelt aan het op slot zetten van je auto: auto op slot, spiegels in, dakraam afdekken.
Laat me weten als er ook wat interesse is in foto's van de auto zelf, dan kan ik die evt. later maken! Metallic jean blue is m'n kleur.