Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 51 ... 167 Laatste
Acties:
  • 921.321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Een trekhaak is wel handiger met grote stukken als plaatmateriaal. Even zo'n gratis aanhanger mee van de Gamma en GAAN!

Wij moeten op onze Auris het bootje van mijn zoon (Optimistje) soms meenemen op het dak en dat is toch niet heel erg handig. Het gaat, maar een aanhangertje zou zoveel handiger zijn.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Arfman

Drome!

Toink schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:24:
Als je maar lang genoeg in andere auto's rijdt en op een gegeven moment klaar bent met alle ellende, dan ga je vanzelf een keer kijken naar een Toyota. Zaterdag ga ik een Yaris Hybrid Dynamic ophalen als boodschappenkar. Een dynamic is al ruim uitgerust, extra zijn panodak, navi en fietsdrager toegevoegd.

Het rijdt... anders, maar kan de rust, comfort, verbruik en betrouwbaarheid wel waarderen nu. Zeker ten opzichte van zijn voorganger, een '05 Mini Cooper.

Plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

We zullen zien hoe de ladyshave op vier wielen zich houdt 8).
Gaaf karretje hoor! Laat alle haters maar haten, ik vind zo'n ding echt super rijden. Laatst zei een collega toen ik opperde dat ik misschien beter een Prius had kunnen kopen ipv. mijn Auris "je hebt toch nog wel een beetje zelfbeeld/trots?". Ik heb daar lak aan, een auto moet vooral betrouwbaar van A naar B komnen en als het kan ook nog zo zuinig mogelijk.

Nog steeds erg tevreden met mijn "nieuwe" Yaris overigens :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Als ik zal (en kan) kiezen, dan zal ik voor een (afneembaar/inschuifbaar) trekhaak gaan. Qua kosten verschilt het niet veel van een compleet dakdragerset. En je hebt niet zoveel kans dat je je lak beschadigt als je bouwmateriaal op je dak laadt.

En bij de Yaris is het maximale te dragen gewicht maar 50kg. Reken daar 20kg af voor de dakdragerset+dakkoffer, dan heb je maar 30kg extra aan bagage.. De Aygo heeft waarschijnlijk een lager maximaal te dragen gewicht.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo geen aanhanger, :O

http://static.autoblog.nl...ius-camper-by-Campinn.jpg

http://www.caravantrekker.nl/vragen/read.php?id=39419

En hoe maak je de Prius nog lichter, maar hoe zit het dan met de aerodynamica :|

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2010/prius_zeef.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaitje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:19
PaT schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:37:
Een trekhaak is wel handiger met grote stukken als plaatmateriaal. Even zo'n gratis aanhanger mee van de Gamma en GAAN!

Wij moeten op onze Auris het bootje van mijn zoon (Optimistje) soms meenemen op het dak en dat is toch niet heel erg handig. Het gaat, maar een aanhangertje zou zoveel handiger zijn.
Leuk bootje, goed punt om je ervaring te horen dat op het dak ook niet alles is.
kmf schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:03:
Als ik zal (en kan) kiezen, dan zal ik voor een (afneembaar/inschuifbaar) trekhaak gaan. Qua kosten verschilt het niet veel van een compleet dakdragerset. En je hebt niet zoveel kans dat je je lak beschadigt als je bouwmateriaal op je dak laadt.

En bij de Yaris is het maximale te dragen gewicht maar 50kg. Reken daar 20kg af voor de dakdragerset+dakkoffer, dan heb je maar 30kg extra aan bagage.. De Aygo heeft waarschijnlijk een lager maximaal te dragen gewicht.
Ook een goed punt, 2 MDF plaatjes wegen al plusminus 80kg . Trekhaak sets die ik tegenkom zitten al gauw rond de € 400,- dakdragers zijn veel goedkoper? Of heb jij nog een tip voor een trekhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

kmf schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:03:
Ik zou ook zeker voor een trekhaak gaan ipv dakdrager. Gewoon meer functionaliteit. En afneembaar is helemaal perfect. Dat hadden we op de Yaris ook (moest, vanwege kentekenplaat leesbaarheid), en toen we besloten er een op de Auris te zetten gingen we ook gewoon voor afneembaar. Ik heb zo'n trekhaak altijd lelijk gevonden, dus eraf halen is perfect. Het voordeel van een trekhaak hebben, maar niet je auto lelijk maken klinkt in mijn ogen altijd goed!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40
De term 'boodschappenauto' is altijd zo delegerend. Dat terwijl de huidige nieuwe Yaris flink gegroeid is.
Ik had er 1 uit 2002. Die is qua formaat gelijk aan de nieuwe Aygo. De nieuwe Yaris vind ik dichterbij de Auris klasse komen. Inmiddels heb ik al meer dan 5000km op de teller staan van de nieuwe Yaris Hybrid en hij bevalt nog steeds erg goed.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

rimave schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:35:
De term 'boodschappenauto' is altijd zo delegerend. Dat terwijl de huidige nieuwe Yaris flink gegroeid is.
Ik had er 1 uit 2002. Die is qua formaat gelijk aan de nieuwe Aygo. De nieuwe Yaris vind ik dichterbij de Auris klasse komen. Inmiddels heb ik al meer dan 5000km op de teller staan van de nieuwe Yaris Hybrid en hij bevalt nog steeds erg goed.
De nieuwe Yaris is wat dubbelzinnig. Je bedoelt die met de X? Heb je goed gedaan in een twee(?) maanden tijd 5k rijden ;)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Het is inderdaad een automaatje. Ik twijfelde tussen het 'oude' model Auris en deze Yaris, maar de Yaris is veel ruimer en praktischer. Zilver vind ik ook een ideale kleur, zeker voor een daily.

Voor mij is het een trendbreuk, ik ben een autofreak en houd van speciaal en snel spul. Heb allerlei interessant Duitse auto's gereden (Audi A4, A6 en BMW Z4's). Het verschil met mijn Z4 (mooi-weer auto, 400pk, laag, luid, onpraktisch enz) kan volgens mij niet groter zijn.

In eerste instantie was ik ook weer voor iets speciaals aan het rondneuzen als daily.... Telkens als ik ging zoeken op betrouwbaarheid van het betreffende model dan sprongen me de tranen nog net niet in de ogen. Ik werd al moe van het lezen van alle serieproblemen die me te wachten stonden. Na een paar weken onderzoeken en proefrijden heb ik de occasionsites dichtgeklikt en ben ik naar Toyota gegaan. In mijn vriendenkring zitten veel autofreaks. Geen van hen begrijpt mijn keuze |:(.

Zelf vind ik het wel interessant allemaal en ben ik benieuwd hoe de avonturen van Toink en zijn Yaris gaan verlopen :*). Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Mijn "ergernissen"/verbeterpunten top 10 van mijn Yaris Hybride:
-Standaard armsteun is te klein.
-Achterbankinterieur niet verlicht
-Panoramadak (en dan met name gordijn) kan rammelen/piepen bij hoge snelheden
-Geen automatisch inklappende buitenspiegels (volgens mij wel in de 2015+ model?)
-Achterbumper is vuilvanger.
-Geen huidig verbruik standaard in odometerdisplay
-Geen fysiek stop/pauzeknop voor muziek
-Kunstof van deurhendel krast makkelijk
-Middenconsole loopt te ver door naar achterbank. Moeilijk voor achterpassagier in het midden om voeten te plaatsen
-Schakelpook neemt onnodig veel ruimte in

Waar ik wel heel blij mee ben
-Bluetooth connectie met iPhone werkt heel goed en bediening via stuur is feilloos
-Volledige kickdown geeft me de "Priuspower".
-Elektrisch rijden kan t/m 70km/u (handig voor in de stad)
-De eenarmige ruitenwisser met geintegreerde ruitenwissersproeier. (zullen fietsers minder blij mee zijn)
-Meest comfortabele hoofdsteunen die ik ooit heb gehad
-Regensensor en lichtsensor werken goed
-Standaard achteruitrijcamera
-Comfort. Vooral de traploze planetgear automaat is heel fijn vergeleken met automatische schakelbakken.
-Stil
-Zuinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
rimave schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:35:
De term 'boodschappenauto' is altijd zo delegerend.
[..]
offtopic:
delegeren vs. denigreren ;)

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 20-01-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toink schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:58:
Het is inderdaad een automaatje. Ik twijfelde tussen het 'oude' model Auris en deze Yaris, maar de Yaris is veel ruimer en praktischer. Zilver vind ik ook een ideale kleur, zeker voor een daily.

Voor mij is het een trendbreuk, ik ben een autofreak en houd van speciaal en snel spul. Heb allerlei interessant Duitse auto's gereden (Audi A4, A6 en BMW Z4's). Het verschil met mijn Z4 (mooi-weer auto, 400pk, laag, luid, onpraktisch enz) kan volgens mij niet groter zijn.

In eerste instantie was ik ook weer voor iets speciaals aan het rondneuzen als daily.... Telkens als ik ging zoeken op betrouwbaarheid van het betreffende model dan sprongen me de tranen nog net niet in de ogen. Ik werd al moe van het lezen van alle serieproblemen die me te wachten stonden. Na een paar weken onderzoeken en proefrijden heb ik de occasionsites dichtgeklikt en ben ik naar Toyota gegaan. In mijn vriendenkring zitten veel autofreaks. Geen van hen begrijpt mijn keuze |:(.

Zelf vind ik het wel interessant allemaal en ben ik benieuwd hoe de avonturen van Toink en zijn Yaris gaan verlopen :*). Ik houd jullie op de hoogte!
Ik ken ze hoor die bewuste autofreaks, echter meestal zijn ze sentimenteel bezig met hun spullen, en met snoeven enz....

Nou is Toyota toch mooi Wereldkampioen Endurance, en hebben ze daarmme AUDI & PORSCHE een poepje laten ruiken met hun machtige Hybride-Techniek, dewelke de topmerken nu opeens ook omarmen (Audi, Porsche, Ferrari, Mc Laren....), wat me ook altijd opvalt dat men alhier zoveel moeite heeft om eens nuchter naar de techniek te kijken, en teveel in het verleden blijft hangen, waarbij men zijn eigen overtuiging voor werkelijkheid neemt.

http://www.toyotahybridracing.com/

http://www.fiawec.com/courses/classification.html

En opeens gaan nu vele ogen open, en worden de Hybride's ook in Europa aanvaard, en stijgt de verkoop zienderogen.

http://press.toyota.be/we...ijdt-7-miljoen-exemplaren

Afbeeldingslocatie: http://www.toyotahybridracing.com/wp-content/gallery/2014-six-hours-of-silverstone-friday/2014_silverstone_friday_13.jpg
Kwaliteit bewijst zich steeds opnieuw, en gekoppeld aan innovatie & betrouwbaarheid mogen die zogenaamde freaks altijd plaats nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 21:04

EXX

EXtended eXchange

Je weet dat de Prius geen typegoedkeuring heeft voor het gebruik van een aanhanger en dat je dus NIET verzekerd bent als je besluit toch met een aanhanger te gaan rijden.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

kmf schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:17:
Mijn "ergernissen"/verbeterpunten top 10 van mijn Yaris Hybride:
-Standaard armsteun is te klein.
Hij is smal, maar genoeg ruimte om de elleboog op te leggen terwijl ik dan lekker het stuur (verkeerd op kwart voor 5 vasthoud).
-Achterbankinterieur niet verlicht
Boeit me niet. Daar ligt altijd mijn Eckla Beach Rolly voor het vervoer van mijn cameratas in de dierentuin. En die klaagt niet.
-Panoramadak (en dan met name gordijn) kan rammelen/piepen bij hoge snelheden
Piepen/rammelen is mij nog nooit opgevallen. Ook niet bij hogere snelheden. Wellicht zit er bij jou iets niet lekker gemonteerd? Zowel bij gordijn open al dicht hoor ik niks.
-Geen automatisch inklappende buitenspiegels (volgens mij wel in de 2015+ model?)
Is geen optie, ik mis het ook niet. Als ik zo weinig parkeerruimte zou hebben, kon ik de auto ook niet in en uitkomen. Bij parallel parkeren langs de straat is de auto ook niet overdreven breed.
-Achterbumper is vuilvanger.
Is me niet opgevallen. Wel dat de achtervelgen vlug onder het remstof zitten. Voor blijven ze juist wel schoon.
-Geen huidig verbruik standaard in odometerdisplay
Je kunt het wel tonen (jij wilt hem altijd zien naast een vrij kiesbare optie?). Bij staat hij altijd op het actuele verbruik en de T&G ook op verbruikscherm.
-Geen fysiek stop/pauzeknop voor muziek
Na ruim 2 jaar nog niet gemist. Ik gooi de radio gewoon uit met de powerknop als ik bij een intercom/slagboom sta. Gaat net zo snel.
-Kunstof van deurhendel krast makkelijk
Is me nog niet opgevalen na ruim 2 jaar en dik 50.000 km.
-Middenconsole loopt te ver door naar achterbank. Moeilijk voor achterpassagier in het midden om voeten te plaatsen
De nieuwe X-neus versie zal een kortere middenconsole hebben. Die mist achter namelijk 1 van de 2 bekerhouders. Dat vind ik dus een groot minpunt van de X-neus versie. Ik ben gek op bakjes als ik ermee op stap ben.
-Schakelpook neemt onnodig veel ruimte in
Ligt daardoor wel lekker binnen handbereik zonder een veel plaats innemende middenconsole a la Prius/Auris.
Waar ik wel heel blij mee ben
-Bluetooth connectie met iPhone werkt heel goed en bediening via stuur is feilloos
Daar heb ik niks mee gedaan. Ik gebruik geen telefoon in de auto.
-Volledige kickdown geeft me de "Priuspower".
Volgens mij heeft de Prius heel wat mee power. Yaris is veel schreeuwen en weinig actie.
-Elektrisch rijden kan t/m 70km/u (handig voor in de stad)
Je zult 60 km/u bedoelen. Daarboven gaat de ICE aan.
-De eenarmige ruitenwisser met geintegreerde ruitenwissersproeier. (zullen fietsers minder blij mee zijn)
-Meest comfortabele hoofdsteunen die ik ooit heb gehad
Leun jij er dan staandaard met je hoofd op? Dan moet ik dus echt mijn hoofd achterover gaan houden. Normaal zit ik juist wat voorovergebogen ivm de binnenspiegel die mijn zicht ontneemt.
-Regensensor en lichtsensor werken goed
Lichtsensor zou aan regensensor gekoppeld moeten zijn. Dan werkt hij beter bij mist. Regensensor laat af en toe de ruitenwisser ook als een idioot wissen. Af en toe haal ik dus van de auto-stand af om hem weer tot rust te bedaren. Maar 99% van de tijd gaat het goed.
-Standaard achteruitrijcamera
Piepjes erbij zouden wel fijn zijn.
-Comfort. Vooral de traploze planetgear automaat is heel fijn vergeleken met automatische schakelbakken.
Comfort? Ik vind het een oncomfortabele stuiterbak op het moment dat de weg wat slechter wordt (Dynamic uitvoering, winterbanden zijn 1 inch kleiner, echter merk ik geen verschil). Hij ligt als een strijkijzer op de weg in de bochten. Echter is het geen pretje om bv over een keienweg in Praag te rijden. Dan stuiter je bijna van je plek. Of dwarsribbels op de wegen in voormalig Oost-Duitsland. Soort van Guus Meeuwis' kedeng-kedeng-kedeng :)
-Stil
Dat klopt, zolang je maar niet fors gas geven. Maar rustig rijden op de CC is inderdaad zalig stil.
-Zuinig
Dat valt mij dus tegen (zie eerdere reacties in dit topic en in het "Hoe zuinig rijdt jij" topic) met nog net geen 1:20.

Voordeel:
De cruise control werkt perfect. De handel zit op de juiste plek en de auto houdt de snelheid ook perfect vast.

Meer "nadelen":
- geen verlichting in de knoppen op het stuur
- te kleine tank waardoor ik ongeveer elke 550 km weer sta te tanken en er dan toch maar 27,5 liter ingaat*
- sigarettenaanstekeraansluiting zit gevaarlijk dicht bij je rechterknie (als daar een USB-power verloop inzit), in X-neus versie is hij meer naar het midden gezet

*) De meter loopt van 1/1 naar R. R staat dan vast voor reserve en niet voor empty. Echter ik voor de zekerheid altij als ik onder een kwart kom.

Ik ben trouwens van een Opel Kadett 1.8i, VW Golf Mk III GTI 2.0 16v, VW Lupo 3L naar de Yaris FH Dynamic.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ajhaverkamp schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:46:

- te kleine tank waardoor ik ongeveer elke 550 km weer sta te tanken en er dan toch maar 27,5 liter ingaat*
- sigarettenaanstekeraansluiting zit gevaarlijk dicht bij je rechterknie (als daar een USB-power verloop inzit), in X-neus versie is hij meer naar het midden gezet
Ik zou wel willen dat er met 550 km op de teller maar 27,5 liter in ging! Dan zit ik eerder richting de 40 :p

Die sigarettenaanstekeraansluiting (galgje iemand?) vind ik in de Auris echt heerlijk. Gewoon weggewerkt in het midden console. En ik hoor hier veel gefoeter op dat midden console, maar ik heb dat van dag één prachtig gevonden :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik heb Toyota al eens gevraagd naar die elektrisch inklapbare spiegels, omdat de Belgische Hybrid het wel heeft. Was een kosten aspect aldus Toyota.

Ik heb ook zo'n panoramadak, maar ook geen last van rijwindgeluiden of klapperen. Misschien inderdaad iets niet lekker gemonteerd op jouw auto.

Ik heb nu wel xenon in de Yaris zitten en de lichtopbrengst is veel beter! Dat is het enigste wat me tegenviel aan deze nieuwe Yaris. Met de standaard lampen is de lichtopbrengst erg matig (en dat kleurverschil met de dagrijlichten bij halogeen, blegh).

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

De rijwindgeluiden van de panodak is enkel op de snelweg en alleen op te merken als je ook in de vaste daken-yaris heb gereden. Daar is het namelijk wel veel stiller.

Elektrische inklapbare spiegels is vooral handig voor in de krappe straatjes in de stad.

Comfort, zuinigheid en stil moet je vergelijken met een andere auto van die klasse. Een Volkswagen Golf automaat die ik als huurauto had was minder comfortabel (automaat voel je schakelen en schokken), minder zuinig onder zelfde rijstel en omstandigheden en zeker lawaaieriger.

Ik probeer mijn Yaris goed schoon te houden. En dan valt het me elke keer op dat de achterbumper sneller vies wordt omdat deze bij de achterbak nagenoeg horizontaal is waardoor er dus veel vuildruppels vanaf het achterraam hier op druppelt.

CruiseControl is inderdaad wel goed, helaas niet zo zuinig als "handmatig" rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:46

Nakebod

Nope.

Toevallig dat het een paar posts terug ook over trekhaken gaat :)
Zit er namelijk aan te denken om op mijn Yaris P13 een trekhaak te monteren. Puur voor een fietsendrager, hoeft verder niets te trekken.

Afneembaar, want een trekhaak vind ik nu niet echt mooi. Alleen de dealer vraagt er wel erg veel voor, rond de 780 euro. En zelfs de kwikfit is prijzig, alsnog 680 euro. Inclusief montage.

Complete set (Trekhaak + kabelset) afhankelijk van het merk/type trekhaak ligt tussen de 200 / 350 euro.
Het monteren lijkt mij op het eerste gezicht best zelf te doen, hopende dat de bumper niet in de weg zit etc. Iemand ervaring mee, het liefst met een Yaris P13? :)
Bekabeling zal misschien iets meer tijd kosten, maar met een besparing van minimaal 300 euro wil ik daar best wat tijd aan besteden. Is eigenlijk nog wel leuk om te doen ook.

Dus, zelf doen?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de trekhaak zelf onder de Aygo gezet, bedrading is onderhand het meeste werk, maar stelt verder weinig voor. Bij de aygo hoefde ik niet in de bumper te zagen, maar zelfs dat is niet de grootste ramp op aarde :) Ik ging ook van 500+ euro naar 230 :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Bij een P13 Yaris hoef je ook niet te zagen, want de onderkant van de bumper is gelijk aan de onderkant van de auto. Kabelboom hoeft ook geen rocket science te zijn, want die kan je gewoon met stekkerverbindingen aftappen bij de achterlichten. :) Via de rubberdoppen in de reservewielbak kan je dan naar buiten.

[ Voor 11% gewijzigd door AtleX op 20-01-2015 14:50 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:46

Nakebod

Nope.

Is de bumper niet afhankelijk van de trekhaak?
Want bij eurotrekhaak staat dat er een bumperuitsnede nodig was voor die trekhaak.
En volgens mij zag ik dat bij nog wel meer vermeld staan.

Liever natuurlijk zonder hakken en zagen :)

@ AtleX: Dat vermoeden had ik al, aftappen met stekkertjes etc. Als ik het zo zie, en jullie verhalen zo hoor, twijfel ik steeds minder, en moet ik het gewoon maar zelf gaan doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Nakebod op 20-01-2015 14:56 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nakebod schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:54:
Is de bumper niet afhankelijk van de trekhaak?
Want bij eurotrekhaak staat dat er een bumperuitsnede nodig was voor die trekhaak.
En volgens mij zag ik dat bij nog wel meer vermeld staan.

Liever natuurlijk zonder hakken en zagen :)
Hm, even gekeken naar de onderkant en er lijkt toch een uitsnede nodig te zijn bij veel trekhaken. Dat zou bij mij een no-go zijn, maar het lijkt mij als je zo'n trekhaak pakt waarbij de haak ook daadwerkelijk een flinke haak is die wel onder de bumper door kan. Volgens mij heeft de trekhaak die de dealer levert geen gat in de bumper nodig, dus als je dat controleert en een merk & type te pakken kan krijgen je die dan wel kunt eBay-en. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:46:
Bij een P13 Yaris hoef je ook niet te zagen, want de onderkant van de bumper is gelijk aan de onderkant van de auto. Kabelboom hoeft ook geen rocket science te zijn, want die kan je gewoon met stekkerverbindingen aftappen bij de achterlichten. :) Via de rubberdoppen in de reservewielbak kan je dan naar buiten.
Exact zo gedaan bij de Aygo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
rimave schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:14:
Ik heb nu wel xenon in de Yaris zitten en de lichtopbrengst is veel beter! Dat is het enigste wat me tegenviel aan deze nieuwe Yaris. Met de standaard lampen is de lichtopbrengst erg matig (en dat kleurverschil met de dagrijlichten bij halogeen, blegh).
Neem aan dat je aftermarket xenon erin geklust hebt? Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Toink schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:51:
[...]

Neem aan dat je aftermarket xenon erin geklust hebt? Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?
Klopt. Dit setje: http://rover.ebay.com/rov...DME%3AX%3AAAQ%3AFR%3A1123.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EXX schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:29:
[...]

Je weet dat de Prius geen typegoedkeuring heeft voor het gebruik van een aanhanger en dat je dus NIET verzekerd bent als je besluit toch met een aanhanger te gaan rijden.
Ik kan wel een verzekering bekomen voor de aanhanger, daarmee word dan de aanhanger verzekerd, de auto is het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Nee, je begrijpt het niet. Als je een aanhanger achter een Prius hangt, gebruik je de auto buiten de officiële toelating en dan dekt de autoverzekering niet meer.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, jij begrijp het niet, ik kan ze afzonderlijk verzekeren.

Beiden zijn gedekt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je rijdt onverzekerd rond, auto is niet berekend op de last, remmerij ook mogelijk niet, niet gekeurd = niet verzekerd. Ik heb dit destijds uitgezocht voor de Aygo en nu voor m'n Z4, mag domweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:00:

Beiden zijn gedekt dus.
Nogmaals, de Prius is NIET gedekt als je er een aanhanger achter hangt. Je gebruikt de auto dan buiten de toelating en de autoverzekering trekt dan zijn handen ervan af. Je rijdt dus onverzekerd rond. Als je een ongeluk krijgt in zo een situatie ben je echt de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:00:

Beiden zijn gedekt dus.
Je mag er wettelijk gezien niets mee trekken. Als je dat toch doet, dan doe je dus iets illegaals. Denk je dat de verzekering je dan ook maar 1 cent uit keert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PaT schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:57:
Sorry, ik ben echt overtuigd van de hybride techniek, maar zeker niet in de vorm van de Prius. Welke mafkees bedacht heeft dat een centraal klokkenpaneel "handig" is, zouden ze gelijk een andere baan moeten geven. Voor geen goud ga ik in een Prius zitten. Geef mij de Auris maar. Zelfde mooie techniek, maar met een normale verpakking.
Ik ben ook helemaal geen fan van die digitale dashboards. Ook die nieuwerwetse trend van een aantal streepjes/ledjes voor de brandstofmeter, gruwel. Zelfs een premium merk als Audi past dat toe.
Wat dat betreft kun je beter naar Lexus kijken.
Maar goed, dat gezegd hebbende: waar heb ik mijn dashboard voor nodig? Ik zet de adaptieve cruisecontrol op een bepaalde waarde en na een rotonde laat ik hem resumen en als ik moet tanken dan piept hij.
Dus buiten de HUD hoef ik helemaal niets te hebben.
Maar ik wil dus metertjes, en veel, als in een vliegtuig.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dat heb ik dus totaal niet meer :) Ik rij een prius voor de rust, en de HUD geeft mij precies de rust die ik nodig heb. Alle info die ik wil, overzichtelijk en duidelijk.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Maasluip schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:53:
[...]

Ik ben ook helemaal geen fan van die digitale dashboards. Ook die nieuwerwetse trend van een aantal streepjes/ledjes voor de brandstofmeter, gruwel. Zelfs een premium merk als Audi past dat toe.
Wat dat betreft kun je beter naar Lexus kijken.
Maar goed, dat gezegd hebbende: waar heb ik mijn dashboard voor nodig? Ik zet de adaptieve cruisecontrol op een bepaalde waarde en na een rotonde laat ik hem resumen en als ik moet tanken dan piept hij.
Dus buiten de HUD hoef ik helemaal niets te hebben.
Maar ik wil dus metertjes, en veel, als in een vliegtuig.
Oh, nu je het zegt. Weer iets waar ik wel blij mee ben met de Yaris. Ik vind het dashboard met dat subtiele blauwe licht wel heel mooi :)

Afbeeldingslocatie: http://us.123rf.com/450wm/actarusx1/actarusx11401/actarusx1140100011/25046976-dashboard-of-the-toyota-yaris-hybrid.jpg

(en wat betreft het donkere, beklemmende gevoel wat ik had. Ik heb nu wat pimp-ledjes strategisch geplakt zodat het er zo ongeveer uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.productwiki.com/upload/images/2007_toyota_yaris_liftback_dashboard.jpg

Als je zo'n fan bent van metertjes
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v1/1086281016_1/High-Quality-Universal-LED-Car-HUD-Head-Up-Display-With-Speed-for-Vehicles-OBD-II-interface.jpg
:+

[ Voor 7% gewijzigd door kmf op 21-01-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik probeer al een tijdje mijn ODBII dongle aan het werk te krijgen, maar dat lukt me maar niet. En dan een tablet achter het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
Wat lukt er niet aan dan? Want een ODBII met de Torque app werkt hartstikke makkelijk en mooi.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Torque wil gewoon geen verbinding maken. Niet op mijn tablet en niet op mijn telefoon. Hij deed het ook niet bij de vorige auto, dus ik heb zo'n idee dat het ding gewoon stuk is (DOA), maar ik ben er nooit achteraan gegaan.
Ik moet gewoon eens een nieuwe kopen op dx.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, vandaag de Dension in de Auris geklust. Even pielen met de draadjes maar ook dat werkt weer perfect. Telefoon gekoppeld voor audio met de Dension, spraak gekoppeld met de onboard navi zodat ik best of both worlds heb (muziek via de Dension en spraak/telefoon via het onboard, zodat de knopjes op het stuur voor opnemen/ophangen ook gewoon blijven werken).

Kan de iPod in de verkoop :P

EDIT: vraagje. Ik wil in de Yaris en Auris wat LEDjes frummelen in de kofferbak voor meer licht. Welke webshop kan ik daar het beste voor gebruiken en welke lampjes moet ik dan hebben?

[ Voor 19% gewijzigd door Arfman op 21-01-2015 14:54 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Erin prikken en werken? Geen geknipper of andere ellende?

Vandaag heb ik de Yaris opgehaald. Maar eens begonnen om alle typeplaatjes en logo's eraf te slopen:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-_wFvWRArtJU/VMO5NXg9FGI/AAAAAAAAPSc/TBwzPbSBklI/w311-h553-no/20150124_162344.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-3CpC_nKMXUY/VMO5LNptG1I/AAAAAAAAPR8/36oUbxHJg28/w983-h553-no/20150124_162337.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-ZVw5ae5DdWY/VMO5Pdw5P9I/AAAAAAAAPSU/zm7V9EQaJBk/w983-h553-no/20150124_162352.jpg

Lijmresten opruimen, met klei erover en vervolgens even wassen. Oogt al een stuk beter.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-cwwTse0hl_o/VMO-UvRKnbI/AAAAAAAAPSo/PTBzq3_8MHs/w983-h553-no/20150124_164602.jpg

Ook aan de zijkanten de logo's er meteen afgehaald. Fietsdrager gescoord:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-wIFWRTL0Xks/VMOlPMhDTNI/AAAAAAAAPRU/uTS-DrcfRwE/w311-h553-no/IMG-20150124-WA0012.jpeg

En een setje winterbanden (Dezent TD Graphite matt met Goodyear Ultragrip9):
Afbeeldingslocatie: http://www.aez-wheels.com/files/wheels/R021-71/R021-71c.jpg
Toen ik vandaag aan het zoeken was naar winterbanden heb ik ook gekeken naar de Bridgestone Ecopia's die Toyota standaard levert als zomerband. Ze hebben een E energielabel.... op zich wel vreemd dat ze zo'n banden standaard leveren op een auto die echt zuinig moet zijn. De Ultragrips die ik als winterband heb besteld hebben een C-label. En zouden 3dB stiller moeten zijn. Ben benieuwd.

Kachelen maar....

[ Voor 11% gewijzigd door Toink op 25-01-2015 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:55
Wat is de reden dat je die logo's enz eraf haalt? Ik heb er nooit bij stil gestaan dat je dat zou kunnen doen.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:30

vhal

ಠ_ಠ

JeroenH schreef op zondag 25 januari 2015 @ 07:49:
Wat is de reden dat je die logo's enz eraf haalt? Ik heb er nooit bij stil gestaan dat je dat zou kunnen doen.
Sommige vinden het mooier staan
Sommige schamen zich voor de hybridbadges
Sommige schamen zich voor hun ecomotor
Sommige willen niet te koop lopen met de dikste motor
Etc

Al leent de ene auto zich er beter voor dan de andere. En sommige badges zijn niet gelijmd maar zitten weer vast met pinnetjes.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Vind het inderdaad mooier en het is makkelijker schoon te houden. Bij mijn Z4 heb ik hetzelfde gedaan. Dat is net als de Yaris de snelste en duurste uitvoering. Maar het voelt niet beter als erop staat dat je de allerduurste hebt :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wel een heel schril contrast met je Z4. :D En valt toch wel op, want je hebt blauwe logo's, dus kenners weten het toch wel. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaitje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:19
Net nog even gekeken voor trekhaak onder de aygo, maar het kentekenbewijs bevestigd dat de Aygo niets mag trekken. De trekhaak mag alleen gebruikt worden voor een fietsendrager...

Nu wil ik vooral mijn mountainbike kunnen vervoeren met de Aygo, maar een trekhaak + drager wordt me toch iets te prijzig voor af en toe een ritje.

Goedkopere optie zou zijn om zo'n fietsendrager te nemen die geen trekhaak nodig heeft. Bij de blokker zag ik onlangs een dreger voor rond de € 30,- die op de meeste gangbare auto's moet passen. Maar dan zit alles vast met een soort van spanbandjes, of dat nou op de Aygo gaat werken, ik betwijfel het.

Andere optie is deze: "Westfalia Fietsendrager Aygo".

Wie o wie heeft er ervaring met deze oplossingen (via google vind ik vooral reviews van dragers die op een trekhaak rusten). Of een alternatief hoe ik goedkoop af en toe mijn fiets kan meesleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Die Westfalia drager ziet er toch goed uit? Wellicht kun je uitvinden of er mensen ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

De beslissing is genomen... De Starlet gaat eruit en er komt een Mazda voor in de plaats. De MR2 is gewoon te duur (helaas).

Nu alleen nog de Starlet kwijt zien te raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:52

OgWok

U.N.C.L.E.

aaitje schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:50:
Net nog even gekeken voor trekhaak onder de aygo, maar het kentekenbewijs bevestigd dat de Aygo niets mag trekken. De trekhaak mag alleen gebruikt worden voor een fietsendrager...

Nu wil ik vooral mijn mountainbike kunnen vervoeren met de Aygo, maar een trekhaak + drager wordt me toch iets te prijzig voor af en toe een ritje.

Goedkopere optie zou zijn om zo'n fietsendrager te nemen die geen trekhaak nodig heeft. Bij de blokker zag ik onlangs een dreger voor rond de € 30,- die op de meeste gangbare auto's moet passen. Maar dan zit alles vast met een soort van spanbandjes, of dat nou op de Aygo gaat werken, ik betwijfel het.

Andere optie is deze: "Westfalia Fietsendrager Aygo".

Wie o wie heeft er ervaring met deze oplossingen (via google vind ik vooral reviews van dragers die op een trekhaak rusten). Of een alternatief hoe ik goedkoop af en toe mijn fiets kan meesleuren?
Is die Winparts nou zo duur of de drager......? Heb een Thule spanbanddrager en die is lang zo duur niet. Trok wel (kleine) deuken in de achterklep, als je niet oplet, dus.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Arfman schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:53:
[...]

EDIT: vraagje. Ik wil in de Yaris en Auris wat LEDjes frummelen in de kofferbak voor meer licht. Welke webshop kan ik daar het beste voor gebruiken en welke lampjes moet ik dan hebben?
Ik heb in mijn Yaris P1 twee stukken van een IKEA DIODER LEDstrip onder de hoedenplank geplakt. Vanaf het lampje in het plafond een draad doorgetrokken naar achteren (even vastmaken aan een stuk VD-draad, dan steek je hem zo onder de bekleding door naar achteren) en dan thv kofferbak via het kofferbakrubber naar beneden.

Lampje in het plafond ging al aan als ik de kofferbak open maakte, dus dit was eenvoudig te maken.

LEDstrip is gewoon 12V dus plug en play. Komt een beste stoot licht vanaf :9

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 08-02-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zo, nu al een maand in de Prius, en rijd heerlijk. Behalve 1 klein dingetje.

Ik heb recht voor me in de prius 2 een digitaal display. Nu is het zo dat als het donker is, de verlichting reflecteerd in mijn ruit. Hierdoor heb ik een horizontale groene streep lopen. Dat is vrij irritant.

Maar moet wel zeggen, dit is echt de eerste auto die ik heb gehad waarin ik het gevoel heb dat ik lange afstinden wil gaan rijden :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Je kunt de verlichting van het display dimmen. Misschien helpt dat?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
helaas werkt dat niet :( geprobeerd. Maar het is zoiets kleins dat ik er niet echt moeilijk over ga doen. Viel me alleen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
OK, jammer, hoewel ik moet zeggen dat ik zo even niet weet of ik het ook zie. Heb je een Prius 2 of 3? (of 1? ;) )

Vrijdag gaat mijn 2006 Prius voor het eerst (voor het eerst sinds ik hem heb althans) naar APK/beurt. Ik ben benieuwd. Voorzover ik merk heeft het ding geen problemen, we zullen zien wat men kan verzinnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Jeroen, altijd oppassen, of het nou de kwikfit is of de dealer :) Afspreken dat je ze laat bellen voordat ze kosten maken.
Als het een berg kosten zijn dan kun je ook second opinion doen bij andere garage.
Remmen zijn wel gevoelig puntje denk ik bij weinig kilometers en de zuinige Prius rijstijl. Remschijven e.d. kunnen prima van Nipparts komen bijvoorbeeld, is zelfde fabriek als Toyota (is namelijk leverancier) en kost weer wat minder.

[ Voor 4% gewijzigd door !null op 09-02-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Prius 2 uit 2004 :) heerlijke wagen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb laatst in een geleende Yaris (Aspiration 1.1 , dec 2011) gereden en ik kwam een rare bug in de boordcomputer tegen. Toen ik de tank van 2/3 vol naar helemaal vol tankte veranderde het range display (te rijden kilometers met aanwezige brandstof) niet hij bleef op hetzelfde getal staan, zowel op het dashboard als op de boordcomputer. De eigenaar van de auto herkende dit niet, hij tankt altijd minstens een halve tank.
Zijn er Yaris rijders die dit bugje ook hebben ?

[ Voor 5% gewijzigd door Henk007 op 09-02-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Zat de sleutel er nog in? Of was de Yaris echt helemaal uit tijdens tanken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Helemaal uit en de sleutel eruit. De wijzer van het brandstofpeil ging uiteindelijk wel helemaal naar 'full'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Had vorige week overigens iets raars.

Ik heb keyless entry + de mogelijkheid om mijn afstandsbediening in de auto te steken om hem te starten.

Ik loop vorige week in de vrieskou naar de auto, keyless entry? Werkt niet. Met heel veel moeite werkte het wel door op de ab de unlock knop in te drukken (3 minuten proberen). In de auto eenmaal, werkt het starten niet, want hij ziet de sleutel niet. Ik steek hem erin, alles werkt.
Kom aan bij m'n huis, alles doet het weer. Geen enkel probleem.

Wat het nou was? geen idee, maar vond het wel heel bizar. Hij zag gewoon de gehele sleutel niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Henk007 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:20:
Mijn 2012 Yaris FH Dynamic heeft die bug in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaan er Toyota supra's die niet RHD zijn ?
en dan heb ik het niet over de hele oude modelletjes met klapbare lampjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
!null schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:08:
Jeroen, altijd oppassen, of het nou de kwikfit is of de dealer :) Afspreken dat je ze laat bellen voordat ze kosten maken.
Yes, dat sowieso. We gaan het meemaken. Ik heb er geen bal verstand van, maar idd remmen had ik al eens voorbij zien komen als één van de weinige aandachts- c.q. probleempunten van de Prius. Als de kosten te hoog op me overkomen dan kijk ik wel wat ik doe. Misschien valt het mee. Bij de laatste beurt door de vorige eigenaar is er veel gedaan, dus eigenlijk verwacht ik behalve de normale consumables niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:34

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:01:
Bestaan er Toyota supra's die niet RHD zijn ?
en dan heb ik het niet over de hele oude modelletjes met klapbare lampjes
De Mk4 bedoel je? Ja die zijn er. Ze zijn in de EU en in de US ook gewoon geleverd. Denk alleen dat ze heel zeldzaam zijn :+

http://suchen.mobile.de/a...iveFeatures=EXPORT&noec=1

Hier eentje gevonden.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 17:02
Henk007 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:20:
Ik heb laatst in een geleende Yaris (Aspiration 1.1 , dec 2011) gereden en ik kwam een rare bug in de boordcomputer tegen. Toen ik de tank van 2/3 vol naar helemaal vol tankte veranderde het range display (te rijden kilometers met aanwezige brandstof) niet hij bleef op hetzelfde getal staan, zowel op het dashboard als op de boordcomputer. De eigenaar van de auto herkende dit niet, hij tankt altijd minstens een halve tank.
de grote vraag is bleef het ook zo? Bij mijn Auris Hybrid uit 2011 update hij het aantal te rijden kilometers als je een paar meter gereden hebt.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
Ik heb een ouwe starlet uit 1995, met <160k km op de klok. Weinig waard natuurlijk, maar net nieuwe bandjes gegeven want was glijden door de bochten laatst.
Nu kom ik er echter achter dat mijn linker voorwiellager waarschijnlijk stuk is.... dat wordt een dure want dat kan ik niet zelf.

Nu wil ik ook wel wat meer luxe eigenlijk (het is een P8 zonder opties) dus ik ben wezen zoeken naar een betrouwbaar en iets veiliger japannertje, swift, charade, paseo. Waarbij de Paseo me wel leuk lijkt, aangezien daar airbags in zitten, vaak veel electriek en airco. Verder een licht wagentje, ook wel fijn.

Ik heb nu alleen het dilemma of ik mijn starlet nu weg doe zonder te repareren, of dat ik het laat maken (~150 oid?) en dan verkoop. Beide gevallen reken ik op minder dan 1000 euro, want het blijft een ouwe bak zonder opties met optische schade (deukjes). Wat zou de beste optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 22:56
FitTiv schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:31:
Ik heb een ouwe starlet uit 1995, met <160k km op de klok. Weinig waard natuurlijk, maar net nieuwe bandjes gegeven want was glijden door de bochten laatst.
Nu kom ik er echter achter dat mijn linker voorwiellager waarschijnlijk stuk is.... dat wordt een dure want dat kan ik niet zelf.

Nu wil ik ook wel wat meer luxe eigenlijk (het is een P8 zonder opties) dus ik ben wezen zoeken naar een betrouwbaar en iets veiliger japannertje, swift, charade, paseo. Waarbij de Paseo me wel leuk lijkt, aangezien daar airbags in zitten, vaak veel electriek en airco. Verder een licht wagentje, ook wel fijn.

Ik heb nu alleen het dilemma of ik mijn starlet nu weg doe zonder te repareren, of dat ik het laat maken (~150 oid?) en dan verkoop. Beide gevallen reken ik op minder dan 1000 euro, want het blijft een ouwe bak zonder opties met optische schade (deukjes). Wat zou de beste optie zijn?
Ik zou hem gewoon op Marktplaats zetten met als kop EXPORT en dan wachten wat de gek er voor geeft. Genoeg handelaartjes die Toyo's op de boot naar Afrika willen zetten. Maar ik zou verder uitgaan van 500 euro.

Krijg bij mijn Avensis ook maandelijks een kaartje tussen de ruit door zo'n opkoper. Toyo's zijn populair bij die knakkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
FitTiv schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:31:

Ik denk dat je hem altijd wel verkocht krijgt maar nog steeds het beste om te laten fixen en aan particulier te verkopen. Hoe weet je dat het je wiellager is en niet je homokineet is?

Paseo is leuk, maar als je wat kilometers maakt zal het verbruik je wel tegenvallen in de maandlasten denk ik. In hetzelfde segment (hatchback) blijven kan ik de Yaris zeker aanraden. Alles wat de Starlet is, en dan nog betrouwbaarder en minder onderhoud en zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
!null schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:43:
[...]

Ik denk dat je hem altijd wel verkocht krijgt maar nog steeds het beste om te laten fixen en aan particulier te verkopen. Hoe weet je dat het je wiellager is en niet je homokineet is?

Paseo is leuk, maar als je wat kilometers maakt zal het verbruik je wel tegenvallen in de maandlasten denk ik. In hetzelfde segment (hatchback) blijven kan ik de Yaris zeker aanraden. Alles wat de Starlet is, en dan nog betrouwbaarder en minder onderhoud en zuiniger.
Dwars op het wiel trekken = speling
Zagend/schurend geluid linksvoor.
Tikken bij optrekken/afremmen

Dat laatste zou ook homokineet kunnen zijn.

Mbt yaris, ook een leuke. Verder kijk ik nog naar een Mitsu Colt, iets meer auto wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

De Paseo is in feite een P9 Starlet met een 1.5 blok :P (5AFE zo uit m'n hoofd). Charade zou ik skippen, erg roestgevoelig en het is gewoon allemaal net wat minder als een Starlet (ik heb er 1 gehad, en daarvoor een P8 Starlet).
Verder zou ik het ding gewoon op marktplaats zetten en niks vermelden over een wiellager, de meeste exportboeren rijden een rondje door de straat (als ze dat uberhaupt al doen...) en dan gaat het ding linea recta naar Rotterdam om te worden verscheept naar Afrika

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Vlassie1980 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:37:
[...]

Ik zou hem gewoon op Marktplaats zetten met als kop EXPORT en dan wachten wat de gek er voor geeft. Genoeg handelaartjes die Toyo's op de boot naar Afrika willen zetten. Maar ik zou verder uitgaan van 500 euro.

Krijg bij mijn Avensis ook maandelijks een kaartje tussen de ruit door zo'n opkoper. Toyo's zijn populair bij die knakkers.
Hmm, misschien moeten we dat ook doen met onze Starlet. De APK verloopt op 20 maart, en ik heb geen zin om die APK te verversen... (dus na 20 maart wordt hij per definitie geschorst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:53:
[...]

Hmm, misschien moeten we dat ook doen met onze Starlet. De APK verloopt op 20 maart, en ik heb geen zin om die APK te verversen... (dus na 20 maart wordt hij per definitie geschorst)
Specs? Misschien heb ik wel interesse 8)7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

uit 1991, 250k km op de klok (om en nabij, uit m'n geheugen, hij is van mijn man, ik heb de Auris :p) Hij heeft wel net 2 (volgens mij hadden we er maar 2 vervangen) nieuwe banden...

Hmm, volgens het RDW zijn wij de derde eigenaar van dat ding (telt de tussenhandelaar ook als eigenaar?)

Edit: oh, het geldt alleen voor de afgelopen 9 jaar... Aangezien wij hem in 2006 gekocht hebben...

[ Voor 15% gewijzigd door Wailing_Banshee op 10-02-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 16:55

Metalfreak

Hoije woh!

Touchdomex schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:22:
[...]

De Mk4 bedoel je? Ja die zijn er. Ze zijn in de EU en in de US ook gewoon geleverd. Denk alleen dat ze heel zeldzaam zijn :+

http://suchen.mobile.de/a...iveFeatures=EXPORT&noec=1

Hier eentje gevonden.
Ze zijn destijds ook gewoon in Nederland verkocht, alleen kostten ze toen 150.000 gulden nieuw, dus erg populair waren ze niet.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Kreeg telefoon van m'n dealer. Er was een terugroepactie op mijn Yaris, iets met versteviging in het dashboard? Iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik denk je dealer :P

Zal wel om deze terugroepactie gaan denk ik?
https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx -> Toyota Yaris -> 05-02-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Je kunt ook op het RDW zien welke terugroep acties er zijn voor jouw auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Ben nog steeds op zoek naar vervanging voor mn starlet.
Nu twee Rolla's op het oog.

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

en

http://www.autowereld.nl/...rra-10842953/details.html

De eerste is eigenlijk iets boven budget maar mn vraag is of dit buiten het olieverbruik verhaal net zo betrouwbare auto is als de oudere versie? Het scheelt 1000 euro, die ik eventueel weer in onderhoud zou kunnen stoppen...Voordeel is wel een stukje luxe & nieuwigheid.

Ik ga vanavond iig proefrijden in de eerste, even kijken hoe dat bevalt.

[ Voor 3% gewijzigd door FitTiv op 16-02-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 05-10 20:24
2 ton voor een 1.4tje klinkt veel, maar das meer onderbuik gevoel. Die prefacelift E11 zit nog een "oude" motor in die het in ieder geval makkelijk kunnen lopen. Binnen de Corolla club rijden er veel meer met die km stand.

Zo heel veel nieuwer is hij nou ook weer niet, het is "maar" een facelift E11. Scheeld 2 jaartjes.

Overigens geen idee of het olieverbruik verhaal vooral op de 1.6 of ook op de 1.4 VVTI motoren zat. Ik heb een 1.6 gehad (Corolla E12 uit 2002) die mijn broertje nu rijd en in de 6 jaar in totaal dat "wij" hem hebben nooit problemen gehad.

Then again, krijg niet een heel warm gevoel bij die aanbieder van die prefacelift..
Hier heb je ook weinig aan he xD haha. Sorry!

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 21:26

Videopac

Rommelt wat aan.

Toyota Auris 1.8 Hybrid Lease Pro 1st Edition (02-2013, 50.000km) has entered the buildingoprit!
Wat een zalige en onderschatte auto is dit, zeg! :)

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Nog een beetje leuke kleur zoals blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

ajhaverkamp schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:55:
Nog een beetje leuke kleur zoals blauw?
Eeh: sorry, helaas. Gewoon zwart-metallic. Die blauw-blauwe is wel erg blauw. En ik zag een erg licht-blauwe (zie je niet vaak) op gaspedaal.nl maar die was al weg voordat ik kon gaan kijken.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik ben ooit begonnen met een "Gun metal grey" Opel Kadett, toen "Signaalrode" VW Golf III Gti, toen "Jazz blue" VW Lupo 3L en nu een "Summer red" Yaris FH (blauw was niet leverbaar op de eerste generatie). Ik houd wel van een beetje kleurrijke auto, die vind je ook makkelijker terug tussen alle wit-grijze-zwarte auto's. De laatste 2 heb ik nieuw gekocht, lekker lang twijfelen welke kleur je nu precies wilt. :)

De Auris TS is mooier dan mijn Yaris. Echter voldoet die aan mijn eisen en kost een stuk minder (aanschaf, verzekering, MRB en onderhoud). Ik probeer het zoveel mogelijk als een "normale" uitgave te zien en de emotie zoveel mogelijk eruit te filteren.

PS Je hebt dus geen TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:12
Videopac schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:43:
Toyota Auris 1.8 Hybrid Lease Pro 1st Edition (02-2013, 50.000km) has entered the buildingoprit!
Wat een zalige en onderschatte auto is dit, zeg! :)
Op de eerste generatie had ik nogal wat aan te merken (matige stoelen en stomme verwerking van het hybride-accupakket) maar voor wat ik ervan gezien heb, zit de tweede generatie inderdaad veel beter in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
yay.. eerste schade, auto nog geen 1,5 maand out.

Rij een duif aan, scheurtje in m'n bumper voor. FUCK >_< ben al bang voor wat het gaat kosten bij een 2004 Prius 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Misschien is het op te lappen. En anders is er wellicht een bumper van de sloop te krijgen als de bumper vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
jep.. loop er wel gigantisch over te balen. 5 jaar lang geen schade, en nu zo'n *&! duif. beest loopt niet eens opzij ofzo, ik rij met 60, beest land op de weg 10 meter voor m'n auto en SPLAT. >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
TgR_KILLER schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:39:
2 ton voor een 1.4tje klinkt veel, maar das meer onderbuik gevoel. Die prefacelift E11 zit nog een "oude" motor in die het in ieder geval makkelijk kunnen lopen. Binnen de Corolla club rijden er veel meer met die km stand.

Zo heel veel nieuwer is hij nou ook weer niet, het is "maar" een facelift E11. Scheeld 2 jaartjes.

Overigens geen idee of het olieverbruik verhaal vooral op de 1.6 of ook op de 1.4 VVTI motoren zat. Ik heb een 1.6 gehad (Corolla E12 uit 2002) die mijn broertje nu rijd en in de 6 jaar in totaal dat "wij" hem hebben nooit problemen gehad.

Then again, krijg niet een heel warm gevoel bij die aanbieder van die prefacelift..
Hier heb je ook weinig aan he xD haha. Sorry!
Nou bij deze 1.4 was het olieverbruik iig tijdens de proefrit al wel duidelijk....met een grote boog omheen gelopen. Reed wel errug lekker verder (cabinegeluid, vermogen enz).

Zou er veel verschil zitten in rij ervaring met zo'n E11? Als in, geluid, afwerking, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ajhaverkamp schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:08:
Ik ben ooit begonnen met een "Gun metal grey" Opel Kadett, toen "Signaalrode" VW Golf III Gti, toen "Jazz blue" VW Lupo 3L en nu een "Summer red" Yaris FH (blauw was niet leverbaar op de eerste generatie). Ik houd wel van een beetje kleurrijke auto, die vind je ook makkelijker terug tussen alle wit-grijze-zwarte auto's. De laatste 2 heb ik nieuw gekocht, lekker lang twijfelen welke kleur je nu precies wilt. :)

De Auris TS is mooier dan mijn Yaris. Echter voldoet die aan mijn eisen en kost een stuk minder (aanschaf, verzekering, MRB en onderhoud). Ik probeer het zoveel mogelijk als een "normale" uitgave te zien en de emotie zoveel mogelijk eruit te filteren.

PS Je hebt dus geen TS?
Begonnen met een Midnight Sky Blue Metalic Yaris, die vervangen door een parelmoer blauwe Auris.
De starlet heeft een onbekende (maar heeeeeel veel voorkomende) kleur grijs en die is nu vervangen door een mica blauwe MX5.

Ik hoef geen grijze, witte of zwarte auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Bacchus schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:21:
[...]

Op de eerste generatie had ik nogal wat aan te merken (matige stoelen en stomme verwerking van het hybride-accupakket) maar voor wat ik ervan gezien heb, zit de tweede generatie inderdaad veel beter in elkaar.
Eens. Tot een paar jaar geleden besteedde Toyota weinig aandacht aan hoe een auto reed en hoe die ervaren werd door de bestuurder. De eerste generatie Auris vond ik ook slechte stoelen hebben, matig rijden (t.o.v. klassegenoten) en best oubollig om te zien. Het interieur vond ik wel OK.De huidige Auris is eigenlijk een grondige facelift, maar Ik vind zowel het in- als het exterieur geslaagd, de stoelen zitten nu echt goed en het (CVT) geluid is goed gedempt. Ook de rij-eigenschappen zijn goed, als je op zoek bent naar een comfortabele, goed verende auto. Mijn vrouw heeft een Avensis uit 2009 gehad en daar waren we niet heel enthausiast over. Die was wel zuinig (1:13/14 voor een 1.8 benzine CVT is niet gek IMHO), maar echt slechte stoelen met een soort plastic bekleding en een matige, "taaie" besturing maakten dat de auto niet echt lekker reed. Met de facelift schijnt dat een stuk beter geworden te zijn. Hetzelfde lees ik ook over de huidige Yaris. Bij de introductie vond "men" (autobladen) hem maar zo-zo t.o.v. de concurrentie, maar nu na de facelift vind "men" hem ineens wel lekker rijden en sturen. Dat belooft veel goeds voor de toekomst. De huidige Auris en Avensis zijn trouwens niet heel ruim t.o.v. de concurrentie.

Zelf was ik op zoek naar een jonge C-segmenter met automaat. Dan kom je of bij VAG terecht: dan heb je onbetrouwbare TSI motoren en dito DSG automaten, of bij 4-traps automaten zoals bij de Ford Focus (die ik zeker als hatchback best lelijk vindt, idem interieur). De keuze was dus best snel gemaakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Videopac schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:33:
[...]

Eens. Tot een paar jaar geleden besteedde Toyota weinig aandacht aan hoe een auto reed en hoe die ervaren werd door de bestuurder. De eerste generatie Auris vond ik ook slechte stoelen hebben, matig rijden (t.o.v. klassegenoten) en best oubollig om te zien. Het interieur vond ik wel OK.De huidige Auris is eigenlijk een grondige facelift, maar Ik vind zowel het in- als het exterieur geslaagd,
Smaken verschillen want ik vind de nieuwe Auris vreselijk om te zien, zowel van binnen als van buiten. En ik vond de eerste Auris vanaf het eerste moment dat ik hem zag (ergens in december 2006) al mooi, zowel binnen als buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:39:
[...]

Smaken verschillen want ik vind de nieuwe Auris vreselijk om te zien, zowel van binnen als van buiten. En ik vond de eerste Auris vanaf het eerste moment dat ik hem zag (ergens in december 2006) al mooi, zowel binnen als buiten.
Smaken verschillen en dat is prima.
Misschien had ik het er iets genuanceerder neer kunnen zetten...

Edit: mooie kleuren heb je voor je auto's uitgezocht!

[ Voor 5% gewijzigd door Videopac op 17-02-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Videopac schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:33:
[...]

Eens. Tot een paar jaar geleden besteedde Toyota weinig aandacht aan hoe een auto reed en hoe die ervaren werd door de bestuurder. .......
Mwah, dan heb je een heel stuk historie van Toyota gemist. Ik heb nog een 30 jaar oude roestbak staan met Toyota logo erop, die rijdt als geen ander!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

!null schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:30:
[...]

Mwah, dan heb je een heel stuk historie van Toyota gemist. Ik heb nog een 30 jaar oude roestbak staan met Toyota logo erop, die rijdt als geen ander!
OK, ok. Ik doelde meer op de laatste, zeg 10 jaar.
Nu ben ik wel benieuwd wat voor 30 jaar oude roestbak je hebt. Bestond de Supra toen al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
De Supra begon net, alsin, die kwam voort uit de Celica Supra. Toen Celica's nog achterwielaangedreven waren begin jaren 80.

Dit is mijn roestbak:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-LRTE2Xo7C3s/UWcGLS-mP6I/AAAAAAAAA7E/zvECfvHZ6mM/s550/circuit3.jpg

Verder heb je wel een punt met de laatste 10 jaar. Laatste MR2 stopte in 2005 ofzo, en de GT86 liet even opzich wachten. Vergeet echter niet dat het een wereldwijd merk is, en dat ze zeker wel leuke luxere modellen hebben uitgebracht die goed rijden. Die zien we hier niet terug, of met Lexus embleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

!null schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:46:
De Supra begon net, alsin, die kwam voort uit de Celica Supra. Toen Celica's nog achterwielaangedreven waren begin jaren 80.

Dit is mijn roestbak:

[afbeelding]

Verder heb je wel een punt met de laatste 10 jaar. Laatste MR2 stopte in 2005 ofzo, en de GT86 liet even opzich wachten. Vergeet echter niet dat het een wereldwijd merk is, en dat ze zeker wel leuke luxere modellen hebben uitgebracht die goed rijden. Die zien we hier niet terug, of met Lexus embleem.
Nice, zeer nice. Je schrijft steeds "roestbak": roest ie zoveel dan?
Verder eens. Ik vind vooral de IS200/300 (eerste generatie IS) een van de mooiste Japanse auto's. Rijdt ook erg goed, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja, jaren 80 staalkwaliteit was niet fantastisch. Vanaf jaren 90 zijn ze begonnen met galvaniseren.
Opzich, als je gewoon een goeie zou hebben dan is het niet zo moeilijk goed te houden. Maar die van mij heeft al wat roest, wat ik zo nu en dan moet fixen voor APK, als het een structureel probleem dreigt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

ajhaverkamp schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:08:

PS Je hebt dus geen TS?
Nee, ik heb een hatchback. Ik vind de TS iets minder mooi om te zien en mijn vrouw heeft een 508SW en één station voor ons gezin is wel genoeg. Auto's als normale uitgave zien is alleen maar goed: ze kosten al genoeg geld zonder dat je extra betaald voor emotie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Videopac schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:13:
[...]

Nee, ik heb een hatchback. Ik vind de TS iets minder mooi om te zien en mijn vrouw heeft een 508SW en één station voor ons gezin is wel genoeg. Auto's als normale uitgave zien is alleen maar goed: ze kosten al genoeg geld zonder dat je extra betaald voor emotie.
Zolang de prioriteiten maar goed zijn, kun je best betalen voor emotie. Anders zou je nooit wat geld uit kunnen geven voor leuke dingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 05-10 20:24
Ik rij nu alweer enkele maanden een 1.8 Auris hybrid van de eerste generatie van de zaak. Ondertussen 6000km mee gereden en vind hem wel lekker rijden.. Al ga ik sowieso niet klagen haha ik had er exact net zo 1 gekocht toen hij net uit kwam (had de 2de geregistreerde in NL) vond hem mooi en reed heerlijk. :P maar smaken verschillen.
lanerios schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:23:
yay.. eerste schade, auto nog geen 1,5 maand out.

Rij een duif aan, scheurtje in m'n bumper voor. FUCK >_< ben al bang voor wat het gaat kosten bij een 2004 Prius 2
Moet redelijk simpel te fixen zijn volgens mij hoor. Plastic plakken ze zo dicht (tenzij je halve bumper uit elkaar ligt natuurlijk) en plaatselijk spuiten. Kost je hoogstens paar honderd euro. Tenzij je no claim verzekering hebt zou ik hem niet eens langs de verzekering spelen..
FitTiv schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:13:
[...]
Nou bij deze 1.4 was het olieverbruik iig tijdens de proefrit al wel duidelijk....met een grote boog omheen gelopen. Reed wel errug lekker verder (cabinegeluid, vermogen enz).

Zou er veel verschil zitten in rij ervaring met zo'n E11? Als in, geluid, afwerking, etc?
die 1.4 die je gelinkt had dat is ook een E11 enkel de facelift versie. De E11 van voor de facelift heeft nog de "oude" motoren. Je kan ze herkennen aan de ronde koplampen de "kikkerogen". Betwijfel dat de prefacelift E11 het veel slechter doet. Heb er ooit maar 20 km in gereden dus kan er niet zo heel veel over zeggen. Ik heb enkel een E12 gehad en nu nog een E10.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
!null schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:08:
Als het een berg kosten zijn dan kun je ook second opinion doen bij andere garage.
Remmen zijn wel gevoelig puntje denk ik bij weinig kilometers en de zuinige Prius rijstijl. Remschijven e.d. kunnen prima van Nipparts komen bijvoorbeeld, is zelfde fabriek als Toyota (is namelijk leverancier) en kost weer wat minder.
Zonet gebeld, wordt wel prijzig:
  • 12V accu moet vervangen (gedeeltelijk eigen schuld, twee keer leeg laten open/lichten aan laten staan, en hij is volgens mij sowieso al oud)
  • binnenste aandrijfhoes voorwielen lekt vet, moet vervangen (complex, veel arbeid)
  • stuk remleiding linksachter moet vervangen, verroest, APK-no-go, vervangen dus
  • multisnaar heeft uitgedroogde plekken, moet vervangen
  • interieurfilter moet vervangen, en ik doe er gelijk maar een airco-reiniging bij want af en toe ruikt de airco wel gek
  • band rechtsvoor heeft schade, zoveel dat het staaldraad zichtbaar is, mogelijk te fixen met reparatie maar moet misschien toch vervangen (en dan gelijk twee...)
  • kleine beurt
  • apk
Gek genoeg (ik heb het nog specifiek gevraagd) remmen probleemloos, terwijl ik ze met mijn rijstijl toch echt niet veel gebruik.

Als de banden vervangen moeten, dan een bedrag van vier cijfers, au :/ Ik heb het geld klaarstaan op de autorekening, dat is het niet, maar da's toch wel een nare verrassing. Hopelijk kan de band gerepareerd worden.

Oh well, tien jaar geen auto gehad, dit hoort erbij, kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Er zitten ook dingen bij die je zelf prima kunt regel voor veel minder geld. Dat interieurfilter bijvoorbeeld, of twee bandjes regelen via bijvoorbeeld pneus of autobandenmarkt.
Scheelt een hoop geld, maar wel wat meer gedoe. Dat zijn keuzes.

Hoi!

Pagina: 1 ... 51 ... 167 Laatste