Hij is smal, maar genoeg ruimte om de elleboog op te leggen terwijl ik dan lekker het stuur (verkeerd op kwart voor 5 vasthoud).
-Achterbankinterieur niet verlicht
Boeit me niet. Daar ligt altijd mijn Eckla Beach Rolly voor het vervoer van mijn cameratas in de dierentuin. En die klaagt niet.
-Panoramadak (en dan met name gordijn) kan rammelen/piepen bij hoge snelheden
Piepen/rammelen is mij nog nooit opgevallen. Ook niet bij hogere snelheden. Wellicht zit er bij jou iets niet lekker gemonteerd? Zowel bij gordijn open al dicht hoor ik niks.
-Geen automatisch inklappende buitenspiegels (volgens mij wel in de 2015+ model?)
Is geen optie, ik mis het ook niet. Als ik zo weinig parkeerruimte zou hebben, kon ik de auto ook niet in en uitkomen. Bij parallel parkeren langs de straat is de auto ook niet overdreven breed.
-Achterbumper is vuilvanger.
Is me niet opgevallen. Wel dat de achtervelgen vlug onder het remstof zitten. Voor blijven ze juist wel schoon.
-Geen huidig verbruik standaard in odometerdisplay
Je kunt het wel tonen (jij wilt hem altijd zien naast een vrij kiesbare optie?). Bij staat hij altijd op het actuele verbruik en de T&G ook op verbruikscherm.
-Geen fysiek stop/pauzeknop voor muziek
Na ruim 2 jaar nog niet gemist. Ik gooi de radio gewoon uit met de powerknop als ik bij een intercom/slagboom sta. Gaat net zo snel.
-Kunstof van deurhendel krast makkelijk
Is me nog niet opgevalen na ruim 2 jaar en dik 50.000 km.
-Middenconsole loopt te ver door naar achterbank. Moeilijk voor achterpassagier in het midden om voeten te plaatsen
De nieuwe X-neus versie zal een kortere middenconsole hebben. Die mist achter namelijk 1 van de 2 bekerhouders. Dat vind ik dus een groot minpunt van de X-neus versie. Ik ben gek op bakjes als ik ermee op stap ben.
-Schakelpook neemt onnodig veel ruimte in
Ligt daardoor wel lekker binnen handbereik zonder een veel plaats innemende middenconsole a la Prius/Auris.
Waar ik wel heel blij mee ben
-Bluetooth connectie met iPhone werkt heel goed en bediening via stuur is feilloos
Daar heb ik niks mee gedaan. Ik gebruik geen telefoon in de auto.
-Volledige kickdown geeft me de "Priuspower".
Volgens mij heeft de Prius heel wat mee power. Yaris is veel schreeuwen en weinig actie.
-Elektrisch rijden kan t/m 70km/u (handig voor in de stad)
Je zult 60 km/u bedoelen. Daarboven gaat de ICE aan.
-De eenarmige ruitenwisser met geintegreerde ruitenwissersproeier. (zullen fietsers minder blij mee zijn)
-Meest comfortabele hoofdsteunen die ik ooit heb gehad
Leun jij er dan staandaard met je hoofd op? Dan moet ik dus echt mijn hoofd achterover gaan houden. Normaal zit ik juist wat voorovergebogen ivm de binnenspiegel die mijn zicht ontneemt.
-Regensensor en lichtsensor werken goed
Lichtsensor zou aan regensensor gekoppeld moeten zijn. Dan werkt hij beter bij mist. Regensensor laat af en toe de ruitenwisser ook als een idioot wissen. Af en toe haal ik dus van de auto-stand af om hem weer tot rust te bedaren. Maar 99% van de tijd gaat het goed.
-Standaard achteruitrijcamera
Piepjes erbij zouden wel fijn zijn.
-Comfort. Vooral de traploze planetgear automaat is heel fijn vergeleken met automatische schakelbakken.
Comfort? Ik vind het een oncomfortabele stuiterbak op het moment dat de weg wat slechter wordt (Dynamic uitvoering, winterbanden zijn 1 inch kleiner, echter merk ik geen verschil). Hij ligt als een strijkijzer op de weg in de bochten. Echter is het geen pretje om bv over een keienweg in Praag te rijden. Dan stuiter je bijna van je plek. Of dwarsribbels op de wegen in voormalig Oost-Duitsland. Soort van Guus Meeuwis' kedeng-kedeng-kedeng

-Stil
Dat klopt, zolang je maar niet fors gas geven. Maar rustig rijden op de CC is inderdaad zalig stil.
-Zuinig
Dat valt mij dus tegen (zie eerdere reacties in dit topic en in het "Hoe zuinig rijdt jij" topic) met nog net geen 1:20.
Voordeel:
De cruise control werkt perfect. De handel zit op de juiste plek en de auto houdt de snelheid ook perfect vast.
Meer "nadelen":
- geen verlichting in de knoppen op het stuur
- te kleine tank waardoor ik ongeveer elke 550 km weer sta te tanken en er dan toch maar 27,5 liter ingaat*
- sigarettenaanstekeraansluiting zit gevaarlijk dicht bij je rechterknie (als daar een USB-power verloop inzit), in X-neus versie is hij meer naar het midden gezet
*) De meter loopt van 1/1 naar R. R staat dan vast voor reserve en niet voor empty. Echter ik voor de zekerheid altij als ik onder een kwart kom.
Ik ben trouwens van een Opel Kadett 1.8i, VW Golf Mk III GTI 2.0 16v, VW Lupo 3L naar de Yaris FH Dynamic.