De veiligheidseisen uit de APK zijn ook wel een absoluut minimum, met afkeur op een veiligheidsaspect zou ik echt de weg niet meer opgaan.Wailing_Banshee schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:01:
[...]
(de vraag is natuurlijk altijd: in hoeverre zou hij niet door de APK komen en wil je daar dan nog mee de weg op)
Ik ook niet, maar er zijn genoeg mensen die dat wel probleemloos doen... (helaas)Bacchus schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:07:
[...]
De veiligheidseisen uit de APK zijn ook wel een absoluut minimum, met afkeur op een veiligheidsaspect zou ik echt de weg niet meer opgaan.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
@ThinkPad, mijn neef heeft m'n koplampen ook gepolijst (geen idee welk spul etc). Ziet er meteen weer als nieuw uit. Voor zover ik weet is er geen coating op gegaan, ik zal eens vragen wat m'n neef daarvan weet/vindt. Het is in September gedaan, en ik zie nog niet echt tekenen van achteruit gang. Maar als het over een paar jaar weer moet vind ik het ook prima. Is sneller dan affabriek, maar wel acceptabel.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
@qoute en ontstane discussie:Wailing_Banshee schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:01:
[...]
(de vraag is natuurlijk altijd: in hoeverre zou hij niet door de APK komen en wil je daar dan nog mee de weg op)
uiteraard is het niet de bedoeling om met een 'gevaar op de weg' rond te gaan rijden, maar als ik de afspraak pas in januari had gehad, had ik dat nietsvermoedend een maand langer gedaan (ik had geen klachten).
Mijn auto is inmiddels na reparatie goedgekeurd. Alleen aan paar roestdingetjes waarvan ik hoopte dat het niet zo erg zou zijn. Motorisch/mechanisch is het beestje nog prima in orde.
Back on topic: Ik ben uiteindelijk niet bij de dealer geweest voor die gratis keuring, dus ik kan mijn ervaring helaas niet delen.
laten we dit topic niet verder vervuilen met mijn APK perikelen
Tja, dat probleem hebben wij ook met de Starlet. Motorisch is dat ding nog perfect maar er beginnen zich toch echt roestplekken te vormen onder de lak. Dat is toch wel het nadeel van Toyota: de motor is perfect, maar de verpakking begint te verouderenBlueMotion schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:58:
[...]
Mijn auto is inmiddels na reparatie goedgekeurd. Alleen aan paar roestdingetjes waarvan ik hoopte dat het niet zo erg zou zijn. Motorisch/mechanisch is het beestje nog prima in orde.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Mwah, sinds de jaren 90 valt het met roest reuze mee en zijn het doorgaans andere merken die veel harden wegroesten. (dat was in de jaren 80 wel anders)
Dat klopt, de meeste roestplekken zitten onder de lak (vooral motorkap, dak en achterklep), de bodem is nog in goede staat (zover we weten). Iemand die handig is met auto's zou het zeker nog kunnen oplossen, maar voor ons begint het wel einde oefening te worden. We wilden hem eigenlijk dit jaar vervangen (voor een Starlet van de laatste lichting) maar door de NAM is daar even niets van gekomen (aardbeving schade oplossen was iets belangrijker!null schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:35:
Mwah, sinds de jaren 90 valt het met roest reuze mee en zijn het doorgaans andere merken die veel harden wegroesten. (dat was in de jaren 80 wel anders)
Dus een aardgasauto is geen optie? 
En je zet niet maandelijks geld opzij voor de volgende auto, als afschrijving/spaarplan?
En je zet niet maandelijks geld opzij voor de volgende auto, als afschrijving/spaarplan?
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
@Wailing_Banshee, begrijpelijk. Een MR2 uit de jaren 90 kost geen drol meer, maar vereist wel een beetje stuurmanskunsten en de maandlasten zullen flink hoger uitvallen met hoger verbruik en hogere reparaties. Laatste type MR2 is nog redelijk zuinig en goed te doen in onderhoud, maar weer duurder in aanschaf. Een Celica is iets veiligere keuze, maar wederom hogere maandlasten.
Ik zou kijken voor een Yaris, is uiteindelijk nog betrouwbaarder dan een Starlet (en minder roest uiteraard), en als je wat vlotter wil kijk je voor een T-sport versie.
Ik zou kijken voor een Yaris, is uiteindelijk nog betrouwbaarder dan een Starlet (en minder roest uiteraard), en als je wat vlotter wil kijk je voor een T-sport versie.
Ik zei het in 2012 al: we moeten niet de Yaris verkopen, maar de Starlet... Ik had m'n Yaris graag gehouden... Het voordeel van de Starlet is dat er minder electronica in zit wat op hol kan slaan...!null schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:06:
@Wailing_Banshee, begrijpelijk. Een MR2 uit de jaren 90 kost geen drol meer, maar vereist wel een beetje stuurmanskunsten en de maandlasten zullen flink hoger uitvallen met hoger verbruik en hogere reparaties. Laatste type MR2 is nog redelijk zuinig en goed te doen in onderhoud, maar weer duurder in aanschaf. Een Celica is iets veiligere keuze, maar wederom hogere maandlasten.
Er wordt maandelijks geld opzij gezet voor de volgende aanpassing aan het huis... We willen nog zonnepanelen hebben en een deel van de zolder moet nog geïsoleerd worden. Een leuk Starletje van 1997-1999 heb je onder de 5000 euro (ruim zelfs). We hebben er dit jaar wel een paar voorbij zien komen maar kwamen er niet aan toe om te kijken.JeroenH schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 07:42:
Dus een aardgasauto is geen optie?
Wat gebruiken jullie zoal om Toyota uit te lezen naar foutcodes? (OBDII)
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
ELM327 Bluetooth dongle en de 'Torque' app voor Android. Daarmee kon ik bij m'n 2001 Yaris al aardig wat mee uit lezen (koelwatertemperatuur etc.). Foutcodes uitlezen moet daar ook mee lukken lijkt mij.
[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 23-12-2014 10:33 ]
Ik heb zo'n Bluetooth scanner, Vgate. En dan de Torque app op je telefoon. Werkt prima.
Die kon me prima vertellen dat cilinder 4 niet meer wilde, kon het dus snel oplossen.
Wat bedoel je met die 5000? want je moet wel gek zijn als je meer dan 1000 euro aan een Starlet uit gaat geven. Starlets zijn prima, maar niet erg zinnig als je in het budget komt waarmee je ook een Yaris kan kopen.
Voor 5K koop je ook een mooie Prius II
Die kon me prima vertellen dat cilinder 4 niet meer wilde, kon het dus snel oplossen.
Alleen die elektronica slaat niet op holWailing_Banshee schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:10:
[...]
Ik zei het in 2012 al: we moeten niet de Yaris verkopen, maar de Starlet... Ik had m'n Yaris graag gehouden... Het voordeel van de Starlet is dat er minder electronica in zit wat op hol kan slaan...
Wat bedoel je met die 5000? want je moet wel gek zijn als je meer dan 1000 euro aan een Starlet uit gaat geven. Starlets zijn prima, maar niet erg zinnig als je in het budget komt waarmee je ook een Yaris kan kopen.
We hebben onze Yaris wel eens zover gekregen dat de knipperlichten gingen branden als we dimlicht aandeden, grootlicht deed de mistlamp achter aan, en nog meer van die vreemde schakelingen
Mooie Prius... Die komt er bij mij niet in (ik ben gek van Toyota, maar de Prius vind ik persoonlijk afschuwelijk)Wat bedoel je met die 5000? want je moet wel gek zijn als je meer dan 1000 euro aan een Starlet uit gaat geven. Starlets zijn prima, maar niet erg zinnig als je in het budget komt waarmee je ook een Yaris kan kopen.
En we waren zeker niet van plan om 5000 uit te geven aan een Starlet. We zijn gek, maar niet zo gek
Haha, dat soort (Italiaanse) toestanden heb ik echt nog nooit gehoord bij een Toyota, wat bizar. Een stuk van de draadboom half verbrand/versmolten wellicht?
Hoeveel km rij je in een jaar?
Oh, dat was binnen een minuut gebeurd, op de oprit... We hadden onze aanhanger eraan gehangen en we vermoeden dat de bedrading daarvan kortsluiting maakte, waardoor de boordcomputer volledig op hol geslagen was. We dachten natuurlijk eerst aan zekeringen, totdat we aan verschillende knopjes begonnen te draaien en er hele vreemde dingen gebeurden!null schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:42:
Haha, dat soort (Italiaanse) toestanden heb ik echt nog nooit gehoord bij een Toyota, wat bizar. Een stuk van de draadboom half verbrand/versmolten wellicht?
De bedrading is daarna volledig vervangen en toen paste hij niet meer op de Yaris zonder verloopstekker
De reparatie van de Yaris was bij de garage zo gebeurd, alleen een reset van de computer nodig. Ik vond het alleen vreselijk rijden, wetende dat ik niet alles op orde had...
Dit weekend weer heerlijk genoten van zowel de Auris HSD van de zaak als onze eigen Yaris HSD. Overal sneew, alles spekglad. En geen centje pijn xD automaat + traction controll = win. Al heeft de Auris met winterbanden het net wat makkelijker als de Yaris, toch heb ik weinig last gehad.
Andere mensen een kwartier bezig om uit een parkeervak te komen omdat het zo glad is en trek er met de Yaris zo uit
blijft geweldig.
Andere mensen een kwartier bezig om uit een parkeervak te komen omdat het zo glad is en trek er met de Yaris zo uit
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Als Belg valt me dat juist extra op want die dikke premie die je er vroeger voor kreeg is er al een tijdje niet meer.
Mijn ouders hebben dit jaar nog een Auris HSD gekocht, komende van een vorige generatie Auris diesel. Er was vroeger geen plaats voor discussie, "hybride is nutteloos" en nog meer van dat soort kortzichtigheid. Toen gaf de dealer eentje mee als vervangwagen tijdens een onderhoudsbeurt en ineens was het geweldig.
De CVT maakt een gigantisch verschil aan de ervaring, het geeft het gevoel met iets totaal nieuws te rijden, ook al is de auto maar gedeeltelijk elektrisch aangedreven. De nieuwe generatie Auris heeft ook eindelijk een afwerking waarvoor je je niet hoeft te schamen en de ophanging is ook sterk verbeterd (onafhankelijke multilink vanachter ?) waardoor het een veel beter rijdende auto is zonder aan comfort te moeten inboeten.
Het is een geweldige wagen geworden. Nu op naar de waterstof !
Mijn ouders hebben dit jaar nog een Auris HSD gekocht, komende van een vorige generatie Auris diesel. Er was vroeger geen plaats voor discussie, "hybride is nutteloos" en nog meer van dat soort kortzichtigheid. Toen gaf de dealer eentje mee als vervangwagen tijdens een onderhoudsbeurt en ineens was het geweldig.
De CVT maakt een gigantisch verschil aan de ervaring, het geeft het gevoel met iets totaal nieuws te rijden, ook al is de auto maar gedeeltelijk elektrisch aangedreven. De nieuwe generatie Auris heeft ook eindelijk een afwerking waarvoor je je niet hoeft te schamen en de ophanging is ook sterk verbeterd (onafhankelijke multilink vanachter ?) waardoor het een veel beter rijdende auto is zonder aan comfort te moeten inboeten.
Het is een geweldige wagen geworden. Nu op naar de waterstof !
Het heeft plaats gevonden!
Na jarenlang een trotse eigenaar te zijn van een zeer unieke subaru (Impreza CZ sport), werd dit toch iets te duur.
Onderhoud (elke APK was 1200+)
Benzine (1 op 11, 1 op 12)
Geen Airco
Handgeschakeld
Dus op zoek naar iets anders, mijn ouders hebben sinds kort een Auris Hybrid uit 2011 (overgestapt van Subaru Forester vanwege hetzelfde), en mijn schoonouders ook al enige tijd een. Na de vele positieve verhalen er over werd ik toch wel nieuwsgierig.
Dus afgelopen zaterdag met een idee naar Digo te Delft gegaan. Goede service, alleen wat prijzige auto's (2009 Auris Aspiration voor 10.500) dus dat viel al snel af.
Beetje op internet gaan rondkijken, naar Pijnacker geweest. Zag daar een zeer mooie zwarte Prius staan, totdat de deur open ging. Muffe schimmel achtige lucht en zeer kale uitvoering. Ook was er een Parrot carkit eenegzins willekeurig (vlak boven start knop) op geplakt.
Dus laatste optie, vlak bij mijn huis een Toyota dealer (Move te zoetermeer). Deze hadden net een Prius binnen uit 2004, 200k op de teller, altijd onderhouden geweest bij deze dealer, en zag er uit als in nieuwstaat. Mijn vrouw zat op haar werk (ik heb gelukkig vrij), en dus wat foto's gemaakt, het eea besproken en later die dag terug gekomen. Ze was eerst wat argwanend ivm de leeftijd (logisch, we hebben 3 jaar geleden de vorige auto gekocht, die was toen 11 jaar en constant problemen mee gehad). Maar toen ze er eenmaal in zat en zag wat er allemaal bij zit, was het toch een positieve auto.
Dus een leuke prijs kunnen maken er van, en vanaf zaterdag een zeer, zeer mooie auto. Welke variant het echter is, dat weet ik (nog) niet. Wat er in zit:
Bluetooth (van Toyota)
Navigatie Systeem
JBL sound system (ik lees online dat er versies zijn met CD wisselaar, dat heeft deze denk ik niet of is dat standaard)
Achteruit rij bleepers
Cruise control
Maar wat ik me af vraag. Heeft iemand tips? handige dingetjes die je toch moet weten etc?
Na jarenlang een trotse eigenaar te zijn van een zeer unieke subaru (Impreza CZ sport), werd dit toch iets te duur.
Onderhoud (elke APK was 1200+)
Benzine (1 op 11, 1 op 12)
Geen Airco
Handgeschakeld
Dus op zoek naar iets anders, mijn ouders hebben sinds kort een Auris Hybrid uit 2011 (overgestapt van Subaru Forester vanwege hetzelfde), en mijn schoonouders ook al enige tijd een. Na de vele positieve verhalen er over werd ik toch wel nieuwsgierig.
Dus afgelopen zaterdag met een idee naar Digo te Delft gegaan. Goede service, alleen wat prijzige auto's (2009 Auris Aspiration voor 10.500) dus dat viel al snel af.
Beetje op internet gaan rondkijken, naar Pijnacker geweest. Zag daar een zeer mooie zwarte Prius staan, totdat de deur open ging. Muffe schimmel achtige lucht en zeer kale uitvoering. Ook was er een Parrot carkit eenegzins willekeurig (vlak boven start knop) op geplakt.
Dus laatste optie, vlak bij mijn huis een Toyota dealer (Move te zoetermeer). Deze hadden net een Prius binnen uit 2004, 200k op de teller, altijd onderhouden geweest bij deze dealer, en zag er uit als in nieuwstaat. Mijn vrouw zat op haar werk (ik heb gelukkig vrij), en dus wat foto's gemaakt, het eea besproken en later die dag terug gekomen. Ze was eerst wat argwanend ivm de leeftijd (logisch, we hebben 3 jaar geleden de vorige auto gekocht, die was toen 11 jaar en constant problemen mee gehad). Maar toen ze er eenmaal in zat en zag wat er allemaal bij zit, was het toch een positieve auto.
Dus een leuke prijs kunnen maken er van, en vanaf zaterdag een zeer, zeer mooie auto. Welke variant het echter is, dat weet ik (nog) niet. Wat er in zit:
Bluetooth (van Toyota)
Navigatie Systeem
JBL sound system (ik lees online dat er versies zijn met CD wisselaar, dat heeft deze denk ik niet of is dat standaard)
Achteruit rij bleepers
Cruise control
Maar wat ik me af vraag. Heeft iemand tips? handige dingetjes die je toch moet weten etc?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Als het goed is heb je dan een usb aansluiting onder je armsteun in het vak zitten. Ideaal voor mp3 speler.
Nog een opbergvak aan de voorkant van je armsteun die sommige mensen wel eens vergeten.
Je hebt ook nog een opbergvakje in de achterbak aan de zijkant.
Nog een opbergvak aan de voorkant van je armsteun die sommige mensen wel eens vergeten.
Je hebt ook nog een opbergvakje in de achterbak aan de zijkant.
[ Voor 14% gewijzigd door chucky666 op 31-12-2014 13:09 ]
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Laat maar... foutje
[ Voor 119% gewijzigd door PaT op 31-12-2014 09:21 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik hoop hetchucky666 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:00:
Als het goed is heb je dan een usb aansluiting onder je armsteun in het vak zitten. Ideaal voor mp3 speler.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Grappig dat je die noemt, ik heb die vorige maand ontdekt (nadat we de auto een maand of acht haddenchucky666 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:00:
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Zo komen ook veel mensen er pas laat achter dat er een "knopje" op de deurklinken zit waarmee hij op slot gaat als je smart entry hebt.. ik heb het al aan een paar mensen verteld die al maanden Toyota reden en het niet wisten haha.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Mijn broertje zat hopeloos vast met een gloednieuwe 4WD Jeep. Die auto vond het handig om bij achteruit rijden al het vermogen op de achterwielen te zetten. En broertje wist niet hoe hij dat uit moest zetten.TgR_KILLER schreef op zondag 28 december 2014 @ 20:15:
Dit weekend weer heerlijk genoten van zowel de Auris HSD van de zaak als onze eigen Yaris HSD. Overal sneew, alles spekglad. En geen centje pijn xD automaat + traction controll = win. Al heeft de Auris met winterbanden het net wat makkelijker als de Yaris, toch heb ik weinig last gehad.
Andere mensen een kwartier bezig om uit een parkeervak te komen omdat het zo glad is en trek er met de Yaris zo uitblijft geweldig.
Daarna mocht ik het proberen met mijn Yaris P1 zonder winterbanden of traction control. En ik kon in 1 keer wegrijden zonder slippen
Kijk op het Prius forum, oh wachtlanerios schreef op woensdag 31 december 2014 @ 08:44:
This footer is intentionally left blank
Je mag toch wel een hele schappelijke prijs krijgen voor een elf jaar oude Prius II met twee ton op de teller. Nu heeft de Prius inmiddels een ijzersterke naam qua betrouwbaarheid maar dit zijn toch best flinke getallen.lanerios schreef op woensdag 31 december 2014 @ 08:44:
Eigenlijk is alles dat ik op die wagen aan te merken zou hebben bij heel oppervlakkig onderzoek al herkenbaar: De 1.5-versie van de hybride aandrijving is echt een stapje minder verfijnd (zwakker, luidruchtiger, zenuwachtiger, dorstiger) dan de opvolgende 1.8-versie en de afwerking van het interieur oogt een beetje goedkoop. (Ik heb hem echter nooit zelf gehad)
Hij was ook een stuk goedkoper dan de andere hybrids.we rijden hier gewoon een jaar of 3 in, en gaan dan over naar de wat nieuwere versies als het bevalt.
Ik rijd eigenlijk tot volle tevredenheid in een Yaris P1 (het oudste model zegmaar). Auto is technisch eigenlijk prima maar af en toe zat ik op gaspedaal te kijken naar een opvolger (bouwjaar vanaf 2006, modelnummer P90 geloof ik).
Zag er eind vorig jaar 1 staan voor een op het eerste oog redelijke prijs bij onze "vaste" Toyota dealer (Peterman). Weinig KM, vrij luxe maar belangrijker nog sinds we een kleine hebben: 5 deurs en Isofix. Gisteren eigenlijk voor de "grap" ernaar toe gereden, even kijken. Eerste indruk was, net zoals bij de Auris die we daar gekocht hebben, niet overwegend positief. Bij de Auris kwam dat omdat die 1 dag vantevoren was ingeruild en de vorige eigenaar een zwijn was, bij de Yaris zat een spiegelkapje los, zat er een lelijke plek op het dashboard waar de vorige eigenaar z'n navigatie had vastgeplakt
en tijdens de proefrit trok hij naar links.
Tijdens de proefrit viel ons wel allebei op dat dit model toch een stuk volwassener is dan een P1. Ruimer, stuurt als een grotere auto, afwerking is van een hoger niveau en de luxe is toch stiekem ook wel lekker (keyless entry, climate control). Zelfs met de 2 way base met autostoel achter de passagiersstoel gemonteerd konden zowel m'n vriendin als ik (1m84) nog steeds fatsoenlijk zitten op de passagiersstoel, een groot pluspunt net zoals de 5 deuren.
De defecten die ik noemde waren op zich allemaal niet ernstig maar we wilden toch even kijken wat de verkoper kon doen met de prijs en wat we voor onze P1 terugkregen. Na wat heen en weer gehandel een behoorlijke prijs gekregen voor de P1, een setje winterbanden bij de "nieuwe" Yaris "gekregen" en een volledige afleverbeurt waarin alle kleine mankementen worden verholpen. Bedrag wat we bij moesten leggen viel alleszins mee en met in het achterhoofd het vervoer van de kleine, het feit dat de P1 over een paar maanden een dure beurt te wachten staat (o.a. remmerij voor en achter, banden balanceren, APK en alle bijkomende kleine dingetjes zoals filters e.d.) besloten om de Yaris aan te schaffen. Aanstaande zaterdag ophalen, ben erg benieuwd. Dealer heeft beloofd om in ieder geval alle technische zaken goed op te lossen en ook iets proberen te doen aan de lijmresten op het dashboard. Als dat niet helemaal weg is zelf maar eens goochelen.
Pics volgen
Zag er eind vorig jaar 1 staan voor een op het eerste oog redelijke prijs bij onze "vaste" Toyota dealer (Peterman). Weinig KM, vrij luxe maar belangrijker nog sinds we een kleine hebben: 5 deurs en Isofix. Gisteren eigenlijk voor de "grap" ernaar toe gereden, even kijken. Eerste indruk was, net zoals bij de Auris die we daar gekocht hebben, niet overwegend positief. Bij de Auris kwam dat omdat die 1 dag vantevoren was ingeruild en de vorige eigenaar een zwijn was, bij de Yaris zat een spiegelkapje los, zat er een lelijke plek op het dashboard waar de vorige eigenaar z'n navigatie had vastgeplakt

Tijdens de proefrit viel ons wel allebei op dat dit model toch een stuk volwassener is dan een P1. Ruimer, stuurt als een grotere auto, afwerking is van een hoger niveau en de luxe is toch stiekem ook wel lekker (keyless entry, climate control). Zelfs met de 2 way base met autostoel achter de passagiersstoel gemonteerd konden zowel m'n vriendin als ik (1m84) nog steeds fatsoenlijk zitten op de passagiersstoel, een groot pluspunt net zoals de 5 deuren.
De defecten die ik noemde waren op zich allemaal niet ernstig maar we wilden toch even kijken wat de verkoper kon doen met de prijs en wat we voor onze P1 terugkregen. Na wat heen en weer gehandel een behoorlijke prijs gekregen voor de P1, een setje winterbanden bij de "nieuwe" Yaris "gekregen" en een volledige afleverbeurt waarin alle kleine mankementen worden verholpen. Bedrag wat we bij moesten leggen viel alleszins mee en met in het achterhoofd het vervoer van de kleine, het feit dat de P1 over een paar maanden een dure beurt te wachten staat (o.a. remmerij voor en achter, banden balanceren, APK en alle bijkomende kleine dingetjes zoals filters e.d.) besloten om de Yaris aan te schaffen. Aanstaande zaterdag ophalen, ben erg benieuwd. Dealer heeft beloofd om in ieder geval alle technische zaken goed op te lossen en ook iets proberen te doen aan de lijmresten op het dashboard. Als dat niet helemaal weg is zelf maar eens goochelen.
Pics volgen
[ Voor 4% gewijzigd door Arfman op 03-01-2015 10:51 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Iemand had zijn navigatie met lijm vastgemaakt? 
Maar veel plezier met je nieuwe Yaris.
Ja, ongelooflijk dat soort mensen. In plaats van 15 euro te investeren in een goede houder met zuignap gewoon wat secondenlijm op je dashboard knallen. Ik begrijp dat soort mensen echt niet.RocketKoen schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:57:
Iemand had zijn navigatie met lijm vastgemaakt?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Mijn TomTom zit ook lekker met de 3M sticker op het dashboard. Geen idee of dat lijmresten nalaat
Het is een auto, dus gewoon een gebruiksvoorwerp. Dit ding.
2014-01-24-10h45m08.IMG_1107 by A.J. Haverkamp, on Flickr

En de ene heeft een mannenstem en de andere een vrouwenstem ?

[ Voor 3% gewijzigd door chucky666 op 03-01-2015 16:44 ]
De ene geeft goede instructies met up2date kaarten en actuele fileinfo. En kun je meenemen in je hotelkamer om de volgende bezoekadressen te programmeren. De andere zit vast de auto
Was het voor mij een nare verrassing dat je na negen jaar autoloos zijn door de verzekering (Univé) keihard op nul schadevrije jaren wordt teruggezet (en daar met wat lobbyen bij gods gratie daar dan één jaar van kunt maken), een wat leukere verrassing is de factuur die voor het tweede jaar verzekering krijg. Honderd euro per jaar minder.
Kan het bedrag wat ik maandelijks opzij zet met een tientje om laag
Scheelt weer!
Straks in februari voor een kleine beurt naar de Toyota-dealer, ben benieuwd wat dat gaat kosten.
Kan het bedrag wat ik maandelijks opzij zet met een tientje om laag
Straks in februari voor een kleine beurt naar de Toyota-dealer, ben benieuwd wat dat gaat kosten.
Wordt je wel genaaid.. vrouwlief heeft destijds mijn 7 jaar schadevrij (op dat moment) mee over mogen nemen terwijl ze pas een jaar haar rijbewijs had xD
Ja, ik was er ook helemaal niet blij mee, maar ja, bij een andere maatschappij was ik nu niet beter af geweest. En omdat we er al onze andere verzekeringen hebben, hebben we ook pakketkorting.
Sja... what do you do...
Trouwens vandaag eens naar de banden van de Prius gekeken (ik had geen idee wat er onder zit). Het zijn Michelin Energy Saver+ banden. Ik heb overwogen of ik winterbanden moest kopen of niet. Ik rijd niet veel, ben de komende (winter-)maanden zeker niet van plan naar het buitenland te gaan, en met de steeds warmere winters in het vooruitzicht doe ik het niet.
Sja... what do you do...
Trouwens vandaag eens naar de banden van de Prius gekeken (ik had geen idee wat er onder zit). Het zijn Michelin Energy Saver+ banden. Ik heb overwogen of ik winterbanden moest kopen of niet. Ik rijd niet veel, ben de komende (winter-)maanden zeker niet van plan naar het buitenland te gaan, en met de steeds warmere winters in het vooruitzicht doe ik het niet.
Tja, die banden zijn niet geweldig in de winter, dat merk ik ook met mijn Bridgestone Ecopia's (ook ecobandjes zeg maar). Maar als je echt heel weinig rijdt is het de moeite niet, zeker niet met de huidige winters. Ook als de auto geen noodzaak is.
Meestal zou ik dan iets onzuinigere en zelfs sportievere banden aanraden, die komen er het hele jaar door beter uit, als soort van allrounder, omdat ze zachter zijn. En snellere slijtage is geen probleem bij weinig kilometers (anders moet je ze vervangen omdat ze te oud zijn, terwijl ze nog niet versleten zijn).
Maarja, dat is wel onzuiniger.
Meestal zou ik dan iets onzuinigere en zelfs sportievere banden aanraden, die komen er het hele jaar door beter uit, als soort van allrounder, omdat ze zachter zijn. En snellere slijtage is geen probleem bij weinig kilometers (anders moet je ze vervangen omdat ze te oud zijn, terwijl ze nog niet versleten zijn).
Maarja, dat is wel onzuiniger.
Ze zaten bij de auto en ze lijken nu nog prima. Daar ga ik voorlopig niks mee doen natuurlijk
Als ze versleten zijn (of zoals je terecht zegt: oud zijn) dan zien we wel wat ik eronder koop.
-edit-
Ik rijd erg rustig, zal niet snel tegen de grenzen van de banden aanzitten. Ik verwacht geen problemen met de Michelins.
-edit-
Ik rijd erg rustig, zal niet snel tegen de grenzen van de banden aanzitten. Ik verwacht geen problemen met de Michelins.
[ Voor 25% gewijzigd door JeroenH op 03-01-2015 21:22 ]
Winterbanden zijn vooral handig als je een keer flink in de remmen moet. Of als er echt sneeuw ligt.JeroenH schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:20:
Ze zaten bij de auto en ze lijken nu nog prima. Daar ga ik voorlopig niks mee doen natuurlijkAls ze versleten zijn (of zoals je terecht zegt: oud zijn) dan zien we wel wat ik eronder koop.
-edit-
Maar deze winter zijn er pas 2 koude dagen geweest. En ik zie er ook geen bij komen in de verwachtingen voor de rest van de maand.
Moet zeggen dat ik niet heel veel verschil heb gemerkt met de sneeuw tussen de Auris HSD van de zaak met winterbanden of onze eigen Yaris HSD met "normale" banden. Met alle systemen zoals abs / tc / vsc van tegenwoordig is de auto best goed bestuurbaar.
Ik merkte wel een flink verschil waar betreft winterbanden toendertijd onder mijn prius. Met normale banden kon je nog wel wegrijden, maar met winterbanden helemaal goed.
Maar voor mijn huidige yaris hsd heb ik ook geen winterbanden gehaald hoor. De tijd waarbij het echt nut heeft is gewoon te kort en toen het twee dagen ging sneeuwen bleef ik gewoon thuis.
Maar voor mijn huidige yaris hsd heb ik ook geen winterbanden gehaald hoor. De tijd waarbij het echt nut heeft is gewoon te kort en toen het twee dagen ging sneeuwen bleef ik gewoon thuis.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Gebruiksvoorwerp oké, maar moedwillig je dashboard verprutsen is toch iets van een andere orde imho. Maar goed, er zullen zien wat de dealer er mee kan. Anders zelf maar eens hobbyen.ajhaverkamp schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:21:
Mijn TomTom zit ook lekker met de 3M sticker op het dashboard. Geen idee of dat lijmresten nalaatHet is een auto, dus gewoon een gebruiksvoorwerp. Dit ding.
[afbeelding]2014-01-24-10h45m08.IMG_1107 by A.J. Haverkamp, on Flickr
Ik gebruik zelf toch ook maar de zuignap op de voorruit 
Als je de plek niet wegkrijgt kun je altijd nog besluiten zelf ook maar op die plek een houder te bevestigen.
Als je de plek niet wegkrijgt kun je altijd nog besluiten zelf ook maar op die plek een houder te bevestigen.
Wij hebben ook zo'n 3M sticker, niet voor de tomtom maar voor de dashcam... Aangezien onze Auris bij de binnenspiegel allemaal van die nopjes op de ruit heeft, werkt zo'n zuignap niet. Dus we hebben daar zo'n 3M sticker geplakt want dan werkt die zuignap tenminste...JeroenH schreef op zondag 04 januari 2015 @ 05:33:
Ik gebruik zelf toch ook maar de zuignap op de voorruit
De TomTom zit gewoon met de ingebouwde zuignap tegen de voorruit aan. En op het dashboard hebben we zo'n vel waar alles op plakt liggen. Maar die zit zelf niet vastgeplakt aan het dashboard. Ik wil het dashboard wel een beetje toonbaar houden! (hoewel ik hem wel eens moet afstoffen geloof ik
Zo, gister de Prius gehaald. Stukje gereden (A12 zoetermeer, tot afslag Gouda, daar weer terug, en een stuk binnen zoetermeer), en wat een heerlijk ding is het.
Dealer blijkt een foutje te hebben gemaakt. Gaat inderdaad om de Business uitvoering, echter was deze geprijsd als een Comfort uitvoering. Vind ik zeker geen probleem uiteraard.
Moet alleen wel zeggen dat het wel erg wennen is qua display, alles digitaal is toch wel apart.
Alleen had ik een vraagje. Ik heb op het moment dat ik de motor uitzet, en de auto parkeer een knipperend icoontje van een deur met een sleuteltje erin. Deze blijft ook knipperen zodra ik met de zwarte knop op de deur alles op slot doe. Is dit normaal?
Dealer blijkt een foutje te hebben gemaakt. Gaat inderdaad om de Business uitvoering, echter was deze geprijsd als een Comfort uitvoering. Vind ik zeker geen probleem uiteraard.
Moet alleen wel zeggen dat het wel erg wennen is qua display, alles digitaal is toch wel apart.
Alleen had ik een vraagje. Ik heb op het moment dat ik de motor uitzet, en de auto parkeer een knipperend icoontje van een deur met een sleuteltje erin. Deze blijft ook knipperen zodra ik met de zwarte knop op de deur alles op slot doe. Is dit normaal?
Volgens mij wel. Gaat die uit als je de deur op slot hebt gedaan en uit ben gestapt?
Tis al even geleden dat ik een prius van dat jaar heb gereden.
Tis al even geleden dat ik een prius van dat jaar heb gereden.
Ja die blijft vewoon knipperen.
En niet schrikken als je hem uitzet en een paar minuten later gaat ie even wat geluid maken, dat is ook normaal.
En niet schrikken als je hem uitzet en een paar minuten later gaat ie even wat geluid maken, dat is ook normaal.
Dat is het vooral: Als je je auto kunt laten staan als het sneeuwt en je gaat niet op wintersport, dan kun je prima zonder winterbanden. Desnoods kies je volgende keer voor all-seasons zodat je neit al te bang hoeft te zijn voor een paar sneeuwvlokken.kmf schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 23:37:
Vandaag naar het werk gereden. Dus ook echt met een doel. Wat kleine dingen:
1.) Hij zit heerlijk
2.) Navigatie is door mijn vrouw niet in te stellen tijdens rijden (blokkade) is dit uit te zetten?
3.) CD wisselaar doet wat hij moet doen, werkt snel en goed. Ook de track herkenning op bepaalde CD's werkt.
4.) Bluetooth blijft constant de verbinding verbreken met mijn Note 3. Werkt enkele seconden na verbinden, en dan weg.
1.) Hij zit heerlijk
2.) Navigatie is door mijn vrouw niet in te stellen tijdens rijden (blokkade) is dit uit te zetten?
3.) CD wisselaar doet wat hij moet doen, werkt snel en goed. Ook de track herkenning op bepaalde CD's werkt.
4.) Bluetooth blijft constant de verbinding verbreken met mijn Note 3. Werkt enkele seconden na verbinden, en dan weg.
Nee.lanerios schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:50:
Vandaag naar het werk gereden. Dus ook echt met een doel. Wat kleine dingen:
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Ik heb nu ongeveer elke 2 weken wel een plastic kaartje tussen mijn ruit zitten of ik mijn 15 jaar oude Avensis Wagon wil verkopen, hij is blijkbaar nog erg interessant voor de Balkan of Afrika
Staat nu bijna 2 ton op dus hij kan nog wel een tijdje mee maar ik en mijn vrouw zijn onderhand wel toe aan een wat nieuwere auto. Want ondanks dat het een zeer voordelige wagen is om te rijden is het vanbinnen wel erg jaren negentig. Ben wel overtuigd van de Toyota kwaliteit en ben ook van plan om Toyota te blijven rijden
Als opvolger heb ik een Avensis wagon uit 2003-2005 in gedachten, handgeschakeld en 1.8 motor. De 2.0 motor verbruikt te veel en ik kan met een 1.8 prima uit de voeten in dit platte land. Ben verder ook een rustige rijder. Budget is 5000 en ik wil het liefste een Luna / Sol uitvoering. Ik ben niet bang voor een hogere kilometerstand.
Aantal vragen:
- Hoe is het gemiddelde verbruik van de 1.8? Autoweek geeft als fabrieksopgave 1:13,9 maar is dit realistisch?
- Ik las bij deze serie dat er wel eens motoren waren met een hoger olieverbruik. Hoe kan ik uitsluiten dat het exemplaar dat ik op het oog heb hier geen last van heeft? Schijnt dat Toyota aardig wat coulance acties heeft gedaan om dit op te lossen.
- Zijn er nog andere kwalen waar de Avensis last van kan hebben en waar goed op moet worden gelet?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Staat nu bijna 2 ton op dus hij kan nog wel een tijdje mee maar ik en mijn vrouw zijn onderhand wel toe aan een wat nieuwere auto. Want ondanks dat het een zeer voordelige wagen is om te rijden is het vanbinnen wel erg jaren negentig. Ben wel overtuigd van de Toyota kwaliteit en ben ook van plan om Toyota te blijven rijden
Als opvolger heb ik een Avensis wagon uit 2003-2005 in gedachten, handgeschakeld en 1.8 motor. De 2.0 motor verbruikt te veel en ik kan met een 1.8 prima uit de voeten in dit platte land. Ben verder ook een rustige rijder. Budget is 5000 en ik wil het liefste een Luna / Sol uitvoering. Ik ben niet bang voor een hogere kilometerstand.
Aantal vragen:
- Hoe is het gemiddelde verbruik van de 1.8? Autoweek geeft als fabrieksopgave 1:13,9 maar is dit realistisch?
- Ik las bij deze serie dat er wel eens motoren waren met een hoger olieverbruik. Hoe kan ik uitsluiten dat het exemplaar dat ik op het oog heb hier geen last van heeft? Schijnt dat Toyota aardig wat coulance acties heeft gedaan om dit op te lossen.
- Zijn er nog andere kwalen waar de Avensis last van kan hebben en waar goed op moet worden gelet?
Ik zou wel voor de 2 liter gaan, deze motor laat zich met een rustige rijstijl als een diesel rijden... Laag in toeren, lekker zuinig. Overigens, ga uit van een verbruik tussen de 1op11 en 1op12.
De Sol heeft met nep hout een wat oubollige uitstraling, de Luna is net zo luxe maar komt wat moderner over.
Sommige modellen van de Avensis hebben een terug roep actie gehad, de benzine motoren zijn zo goed als probleemloos, alleen de diesels willen af en toe wat kuren hebben.
De Sol heeft met nep hout een wat oubollige uitstraling, de Luna is net zo luxe maar komt wat moderner over.
Sommige modellen van de Avensis hebben een terug roep actie gehad, de benzine motoren zijn zo goed als probleemloos, alleen de diesels willen af en toe wat kuren hebben.
Cogitationis poenam nemo patitur
DIt is nou niet een bepaald een normale menusetting, maar een achterdeur via de diagnosemodus. Ik vraag me trouwens af of dit op een Europese Prius II ook zo werkt, want daar zien de verschillende menu's er toch beduidend anders uit.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
@vlassie1980, hoeveel km rij in het jaar?
En Prius II geen optie? Stuk zuiniger, voor hetzelfde budget.
Prius 2 BE heb je ook voor dat budget inderdaad
ook leuke optie.
We kregen in 2013 continue van dat soort dingen. Dus in 2014 besloten we de Starlet te verkopen aan de eerste de beste die met zo'n offer kwam. Natuurlijk kwam hij toen niet!Vlassie1980 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:35:
Ik heb nu ongeveer elke 2 weken wel een plastic kaartje tussen mijn ruit zitten of ik mijn 15 jaar oude Avensis Wagon wil verkopen, hij is blijkbaar nog erg interessant voor de Balkan of Afrika
(niet dat we al weten door wat voor een auto we hem gaan vervangen...)
Sinds ik met mijn e-bike naar mijn werk knal is het aantal kilometers drastisch gedaald. Denk dat het nu neerkomt op rond de 10K per jaar.!null schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:36:
@vlassie1980, hoeveel km rij in het jaar?
Prius II is geen optie, ik heb 2 kids en moet soms aardig wat spullen meenemen. En we gaan in de zomer vaak kamperen met de tent in het buitenland. Dat is niet zomaar een tent maar een mega tent dus dat past niet in een Priusje
Dit werkt wel op mijn 2007 Auris (Europees model), kan ik melden.EXX schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:57:
[...]
DIt is nou niet een bepaald een normale menusetting, maar een achterdeur via de diagnosemodus. Ik vraag me trouwens af of dit op een Europese Prius II ook zo werkt, want daar zien de verschillende menu's er toch beduidend anders uit.
Avensis is een stuk groter.... Helemaal de station.... Bovendien mag hij heel wat meer killo's mee sleuren aan de trekhaak...lanerios schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:38:
Prius 2 BE heb je ook voor dat budget inderdaadook leuke optie.
Dat is ook weer waar
Ligt eraan waar je prioriteiten liggen denk ik. Moet ik wel zeggen dat ik de Prius al best groot vind
Hmm, moet ik dan toch eens naar kijken dan... Want ik vind het wel heel erg lastig dat je hem zelfs als bijrijder niet kunt bedienen...Arfman schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:44:
[...]
Dit werkt wel op mijn 2007 Auris (Europees model), kan ik melden.
En dus ga je het hele jaar door een te grote en te dure auto rijden omdat je er twee of drie weken per jaar niet mee uitkomt? Is het een optie om je autokeus op je meest voorkomende gebruik (door het jaar heen) af te stemmen, en dan voor de piekbelasting (vakantie) een grotere auto te huren?Vlassie1980 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:14:
Veel voorkomend verhaal over auto die te klein is voor vakantiegebruik.
Daar kun je op jaarbasis geld aan overhouden hoor.
Ik geef toch aan dat ik hem ook gebruik om allerlei dingen mee te nemen? Heb nu ook al een Avensis en ben dat gewoon gewend. Geen optie om kleiner te gaan. Op forums is zoiets makkelijk om te roepen maar ik vind dit wel erg kort door de bochtJeroenH schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:23:
[...]
En dus ga je het hele jaar door een te grote en te dure auto rijden omdat je er twee of drie weken per jaar niet mee uitkomt? Is het een optie om je autokeus op je meest voorkomende gebruik (door het jaar heen) af te stemmen, en dan voor de piekbelasting (vakantie) een grotere auto te huren?
Het kan in de praktijk ook hoor. Mijn ouders reden jaren en jaren te groot om maar die twee of drie weken per jaar die caravan naar zuid-limburg te kunnen sleuren. Een paar jaar terug heb ik ze eens voorgerekend hoe het ook anders zou kunnen. Nog geen twee maanden later waren auto+caravan verkocht en stond er een klein Opel-koekblikje voor de deur.
Nu gaan ze op verre vliegvakanties
Dat was uit duurzaamheidsoogpunt een beetje een onbedoeld bij-effect, maar ze zijn me nog altijd dankbaar voor het advies 
En ik ga het zelf ook doen hoor. Ik rijd nu veel te groot naar mijn zin (Prius), maar zodra de tweeling goed kan lopen en die absurd grote tweelingkinderwagen niet meer mee hoeft, wordt het echt weer een kleinere auto. Scheelt zoveel geld.
Nu gaan ze op verre vliegvakanties
En ik ga het zelf ook doen hoor. Ik rijd nu veel te groot naar mijn zin (Prius), maar zodra de tweeling goed kan lopen en die absurd grote tweelingkinderwagen niet meer mee hoeft, wordt het echt weer een kleinere auto. Scheelt zoveel geld.
Het kan, maar gaat voor mij niet op. Ik wil een grote wagen waar ik veel in kan gooien als het moet en wil dat ten alle tijde tot mijn beschikking hebben.
Als dusdanigheid...
Als dusdanigheid...
Ik rijd ook geen auto die me financiëel voordeel oplevert, ik moet er niet aan denken om een Aygo te rijden ook al zou die misschien best voldoen, voor mij is een auto meer dan alleen een vervoermiddelJeroenH schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:23:
[...]
En dus ga je het hele jaar door een te grote en te dure auto rijden omdat je er twee of drie weken per jaar niet mee uitkomt? Is het een optie om je autokeus op je meest voorkomende gebruik (door het jaar heen) af te stemmen, en dan voor de piekbelasting (vakantie) een grotere auto te huren?
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Een Toyota IQ zou ik echter ook met gevoel kunnen kopen:
- wielen aan uiterste hoeken van het chassis voor optimale wendbaarheid
- vooringeplaatste middenmotor (serieus, doe de kap maar eens open
)
- super efficient opgebouwd
- ongelofelijk ruim voor zijn formaat
- leuk interieur
Spijtig dat ze geen leuke motortjes hebben, een turbogeblazen 1.33 met achterwielaandrijving was wel lachen geweest. Als ik mijn MR2 morgen kwijt zou zijn, zou ik eerst naar een IQ kijken. Ook al is het braaf, het is een leuke auto. Ziet er misschien niet uit, maar het blijft een interessant technisch ontwerp.
- vooringeplaatste middenmotor (serieus, doe de kap maar eens open
- leuk interieur
Spijtig dat ze geen leuke motortjes hebben, een turbogeblazen 1.33 met achterwielaandrijving was wel lachen geweest. Als ik mijn MR2 morgen kwijt zou zijn, zou ik eerst naar een IQ kijken. Ook al is het braaf, het is een leuke auto. Ziet er misschien niet uit, maar het blijft een interessant technisch ontwerp.
[ Voor 19% gewijzigd door Phuncz op 05-01-2015 19:00 ]
Doe je toch met je verzekering ook, je betaald het hele jaar kei veel voor allerlei aanvullende rotzooi voor die ene keer dat je op de skipiste lelijk op je gezicht gaat... Rest van het jaar kom je wel uit met het standaard pakket, bij wijze van spreken...JeroenH schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:23:
[...]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verzekering is precies een verkeerd voorbeeld, maar dat zul je zelf ook wel snappen gezien de
Die IQ zou ik ook zo kopen! Wat is de tweedehands prijs van zo'n ding eigenlijk?Phuncz schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:58:
Een Toyota IQ zou ik echter ook met gevoel kunnen kopen:
- vooringeplaatste middenmotor (serieus, doe de kap maar eens open)
- leuk interieur
En wat is een te grote auto? Wij zijn met z'n tweeën, en hadden aan de Yaris in principe genoeg. Maar we zijn toch voor de Auris gegaan omdat we die voor dezelfde prijs als een Yaris konden krijgen (hij was alleen een jaar ouder, 4 ipv 3). Gewoon omdat hij wat zwaarder, daardoor iets steviger op de weg ligt en hij voor de vakanties iets geschikter is (moeder in Hongarije, schoonmoeder in Spanje, dus op vakantie maken we meestal nogal wat kilometers) En ik heb het vanaf het begin een prachtige auto gevonden. Hij is duurder in gebruik, hij is duurder in de belasting, hij is duurder in onderhoud, maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Het hoeft ook geen probleem te zijn, zeker niet als je er tegenover jezelf eerlijk over bent. Als je jezelf wijs probeert te maken dat het rationeel een betere keuze is, denk ik alleen dat je jezelf voor de gek houdt. Bedenk gewoon het bedrag dat een "rationele" auto je zou kosten en bedenk voor jezelf of dat de extra kosten tegen het extra plezier of (in Vlassie1980's geval) gemak opwegen.Metalfreak schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:56:
[...]
Ik rijd ook geen auto die me financiëel voordeel oplevert, ik moet er niet aan denken om een Aygo te rijden ook al zou die misschien best voldoen, voor mij is een auto meer dan alleen een vervoermiddelAuto's koop ik grotendeels met gevoel, niet met puur verstand
Hoe bedoel je dat? Ik besef ook wel dat mensen een "gevoel" bij auto's hebben (wat ik verder absurd vind, en beschouw als een door de autofabrikanten zorgvuldig gecultiveerd kunstmatig gevoel, maar goed, ieder zijn ding) maar dat "gevoel" mis ik volledig. Ik heb een gemotoriseerd overdekt voertuig nodig om mijn tweeling en vrouw + associated hardware veilig en zo efficiënt en voordelig mogelijk van hot naar her te slepen. Daar heb ik mijn keus op gebaseerd. Voor aankoop heb ik een eisen/wensenlijstje opgesteld, en een budget, en de aankoop op basis daar van gedaan. Zodra mijn eisen veranderen (kinderwagen eruit) dan ga ik voor kleiner en dus goedkoper.Bacchus schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:58:
Als je jezelf wijs probeert te maken dat het rationeel een betere keuze is, denk ik alleen dat je jezelf voor de gek houdt.
En dan houd ik mezelf voor de gek? Does not compute.
Iedereen koopt een auto met zijn eigen redenen. Allemaal even slecht of goed.. beetje onzinnig om daar discussies over te voeren imho.
ik heb in 2010 een nieuwe auris hsd gekocht. Alle gemakken erop. Geen wegenbelasting. Voor mij alleen natuurlijk veel te groot maar het reed super. In 2012 toch maar een yaris hsd gekocht. Puur vanwege de kosten, met het afschaffen van de belasting voordelen ging het wel erg veel in kosten schelen aangezien de auris een kilo of 300 zwaarder is.
ik heb in 2010 een nieuwe auris hsd gekocht. Alle gemakken erop. Geen wegenbelasting. Voor mij alleen natuurlijk veel te groot maar het reed super. In 2012 toch maar een yaris hsd gekocht. Puur vanwege de kosten, met het afschaffen van de belasting voordelen ging het wel erg veel in kosten schelen aangezien de auris een kilo of 300 zwaarder is.
Inderdaad, iedereen koopt met eigen beweegredenen een auto.
Een auto kan mij niet groot genoeg zijn, liefst met veel pk's.... Brandstofverbruik en vaste lasten als verzekeringen en/of wegenbelasting interesseren mij echt geen biet...
Ik wil gewoon een auto naar mijn zin hebben, persoonlijk kan het mij roesten als of deze auto nu 1 op 10 of 1 op 16 haalt qua brandstof verbruik. Wat ik dan weer belangrijk vind, ik rij bijvoorbeeld vrij veel via Duitsland, dat ik comfortabel snelheden kan halen die je in Nederland duur komen te staan. Een auto moet dus wat body hebben.
En dat is dus iets wat de hybridekoffiemolens van Toyota dus niet hebben.
Ik zou eerder een LandCruiser V8 kopen dan dat ik vrijwillig een Prius zou gaan rijden,
Als Toyota bijvoorbeeld een Europese Camry of opvolger uit zo brengen in een station, dus een V70, A6 Avant, MB-E klasse tegenhanger, dan had ik hem waarschijnlijk zonder al te veel overdenkingen gekocht....
Autorijden is leuk, het mag wat kosten!
Een auto kan mij niet groot genoeg zijn, liefst met veel pk's.... Brandstofverbruik en vaste lasten als verzekeringen en/of wegenbelasting interesseren mij echt geen biet...
Ik wil gewoon een auto naar mijn zin hebben, persoonlijk kan het mij roesten als of deze auto nu 1 op 10 of 1 op 16 haalt qua brandstof verbruik. Wat ik dan weer belangrijk vind, ik rij bijvoorbeeld vrij veel via Duitsland, dat ik comfortabel snelheden kan halen die je in Nederland duur komen te staan. Een auto moet dus wat body hebben.
Ik zou eerder een LandCruiser V8 kopen dan dat ik vrijwillig een Prius zou gaan rijden,
Als Toyota bijvoorbeeld een Europese Camry of opvolger uit zo brengen in een station, dus een V70, A6 Avant, MB-E klasse tegenhanger, dan had ik hem waarschijnlijk zonder al te veel overdenkingen gekocht....
Tot op zekere hoogte mee eens. Vind het zelf onzin om in nederland een Cruiser V8 te kopen. Ga dan gewoon voor een Forester Turbo, als je dan iets sneller wil en geld boeit je niet.
Then again, meeste van dat soort "geld is niet belangrijk" types zijn de bumperklevende kinderkes op de A12 die niet snappen als je met 130 iemand inhaald waar 120 mag, bumperkleven niet iemand sneller laat rijden. Dan ga je gewoon langzamer.
Zeg niet dat jij zo bent Bullet! Maar dat is wel mijn ervaring met dat soort mensen.
Then again, meeste van dat soort "geld is niet belangrijk" types zijn de bumperklevende kinderkes op de A12 die niet snappen als je met 130 iemand inhaald waar 120 mag, bumperkleven niet iemand sneller laat rijden. Dan ga je gewoon langzamer.
Zeg niet dat jij zo bent Bullet! Maar dat is wel mijn ervaring met dat soort mensen.
Que? Onze Auris haalt misschien niet de top die jouw Avensis haalt, maar met 160/170 cruisen op de autobahn is echt geen enkel probleem. De Auris heeft voor zijn klasse een behoorlijk brede wielbasis, waardoor hij bijzonder stabiel op de weg ligt.Bullet NL schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:34:
..
Volgens mij heb je net een heel aardig kloppende profielschets van Bullet gemaaktlanerios schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:39:
[ Voor 23% gewijzigd door PaT op 06-01-2015 11:42 ]
Beetje zonde om dat zo neer te zetten. Ik (en velen anderen met mij) ben al geïnteresseerd in auto's sinds ik enigszins kon begrijpen wat ze deden. Je doet het overkomen alsof dat niet onze eigen keuze is geweest.JeroenH schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:28:
[...]
Hoe bedoel je dat? Ik besef ook wel dat mensen een "gevoel" bij auto's hebben (wat ik verder absurd vind, en beschouw als een door de autofabrikanten zorgvuldig gecultiveerd kunstmatig gevoel, maar goed, ieder zijn ding) maar dat "gevoel" mis ik volledig.
Ik denk eerlijk gezegd dat jij bij je 0,0 gevoel bij auto's, zeker onder de mannen, de uitzondering bent. Dat is allemaal prima (ik kan je tot op zekere hoogte volgen) maar probeer dan geen waardeoordeel aan te hangen als iemand anders daar wél gevoel bij heeft.
Anyway, zaterdag de Yaris ophalen, heb er stiekem erg veel zin in. Dension Gateway BT Lite is besteld en onderweg, hopelijk gelijk dit weekend erin zetten. Kom er nu pas achter dat die ook in mijn Auris had gepast ipv. die veel te dure iPod kit + bijbehorende iPod

haha, had toevallig vanochtend zo'n kind achter me. Grote Range Rover, met 130 rij ik over de A12 (Z'meer -> Den haag) en ik haal iemand in. Hij rijdt dus vlak achter me, dus ik ga netjes terug naar 120, en dan later mocht ik maar 100.
leer eerst autorijden voordat je je als een aso gaat gedragen denk ik dan. En ach, in de Prius mag ik het, schijnbaar rij ik volgens sommige al voor lul
leer eerst autorijden voordat je je als een aso gaat gedragen denk ik dan. En ach, in de Prius mag ik het, schijnbaar rij ik volgens sommige al voor lul
Nee man, Land Cruiser V8 is een machtig apparaat, mijn zwager heeft een autobedrijf, autoambulance waar 2 grote of 3 kleine auto's er op kunnen.... geweldig!lanerios schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:39:
Tot op zekere hoogte mee eens. Vind het zelf onzin om in nederland een Cruiser V8 te kopen. Ga dan gewoon voor een Forester Turbo, als je dan iets sneller wil en geld boeit je niet.
Ik heb dan weer niets met een Forester.... Auto = Emotie....
Durf van mezelf wel te zeggen dat ik geen bumperklevende idioot ben, sterker.... bij mij maak je in de auto echt niet de kachel aan.... Maar goed, jij bent nu vooroordelen aan het uitspreken op basis van een auto keuze.... Niet alle Toyota rijders zijn 50+
Een grote auto met relatief veel vermogen heeft niets met asociaal rijgedrag te maken.
Helaas is mijn ervaring totaal anders in de randstad. meeste bumperklevers:Bullet NL schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:50:
Een grote auto met relatief veel vermogen heeft niets met asociaal rijgedrag te maken.
Volvo
BMW
Mercedes
Tesla
Porsche
etc
en dan de opgefokte modellen natuurlijk. Bij de Porsche kan ik het me voorstellen, die moeten natuurlijk van tankstation naar tankstation racen, anders halen ze het niet
Maar dit is totaal off topic.
Vanochtend in Den Haag (Koningskade/Zuid Hollandlaan) file gereden, wat een genot in een automaat tov handschakel. Uiteindelijk rust.
OFF: Range Rover bestuurders zijn paupers van het ergste soort, net als BMW en Audi rijderslanerios schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:45:
haha, had toevallig vanochtend zo'n kind achter me. Grote Range Rover, met 130 rij ik over de A12 (Z'meer -> Den haag) en ik haal iemand in. Hij rijdt dus vlak achter me, dus ik ga netjes terug naar 120, en dan later mocht ik maar 100.
Als ik op de linkerbaan 130 rijdt en er zit er een op mijn bumper dan is het er gegarandeerd 1 van bovenstaande merken. Boeit me verder geen fluit, we gaan dan gewoon met minimaal verschil de auto rechts van me inhalen en dan heel langzaam naar rechts. Dan koken ze bijna over
On: Mijn vragen hebben inmiddels al aardig geresulteerd in een discussie over een kleine of grote auto. Maar kan iemand mij nog een beetje wegwijs maken met onderstaande vragen?
Vlassie1980 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:35:
Ik heb nu ongeveer elke 2 weken wel een plastic kaartje tussen mijn ruit zitten of ik mijn 15 jaar oude Avensis Wagon wil verkopen, hij is blijkbaar nog erg interessant voor de Balkan of Afrika![]()
Aantal vragen:
Nee, maar het omgekeerde is vaak wel het geval. En als A = B, dan geldt B = A waarschijnlijk ook (volgens de massa), terwijl iedereen natuurlijk ook weet dat dat niet zo is (verschil tussen weten met je hart en met je hersenen...)Bullet NL schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:50:
[...]
Daarom vond ik die Yaris zo heerlijk: vrouw, boven de 30, in een Yaris = zal wel niet doorrijden. En dan iedereen eruit trekken bij de stoplichten
@Vlassie1980:
Over de avensis kan ik zelf niets zeggen (vind het vreselijk lelijke auto's net als alle stations...), maar het verbruik hangt ervan af. Wij halen met onze Auris gemiddeld het verbruik wat door de fabriek is aangegeven. Maar ik heb ook gelezen van mensen die dat niet halen. Maar wij rijden dan ook eigenlijk alleen maar snelwegen als we op vakantie gaan (en zelfs dan proberen we die te ontwijken) en zitten het grootste deel van de tijd op 50/60/70 en 80 kilometer wegen (en soms op een 100km/h weg) (tja, Noord-oost Groningen kent niet zoveel snelwegen...)
Tot dat er een aanhanger achter moetPaT schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:41:
[...]
Que? Onze Auris haalt misschien niet de top die jouw Avensis haalt, maar met 160/170 cruisen op de autobahn is echt geen enkel probleem. De Auris heeft voor zijn klasse een behoorlijk brede wielbasis, waardoor hij bijzonder stabiel op de weg ligt.
Blijf jij maar lekker in die elektrobolderkar
Jij hebt nog nooit bij mij in de auto gezeten![...]
Volgens mij heb je net een heel aardig kloppende profielschets van Bullet gemaakt![]()
Vroeger was jij een Skoda fanboy, nu een Toyota.... Kan verkeren
[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 06-01-2015 13:03 ]
Verwijderd
De 1.8 is het beste blok uit de range, verbruik hangt sterk af van je rijstijl, maar een goede 1:13 is haalbaar met rustig rijgedrag. Werkelijk een briljante motor, extreem soepel, hij staat voor de categorie <=2l erg hoog in mijn top 5 qua fijne motoren. Op de lange afstanden is beter ook haalbaar, hangt primair af van hoe zwaar je rechtervoet. De eerste series hebben last van het hogere olieverbruik, later is het minder geworden afaik.Vlassie1980 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:56:
[...]
OFF: Range Rover bestuurders zijn paupers van het ergste soort, net als BMW en Audi rijders
Als ik op de linkerbaan 130 rijdt en er zit er een op mijn bumper dan is het er gegarandeerd 1 van bovenstaande merken. Boeit me verder geen fluit, we gaan dan gewoon met minimaal verschil de auto rechts van me inhalen en dan heel langzaam naar rechts. Dan koken ze bijna over![]()
On: Mijn vragen hebben inmiddels al aardig geresulteerd in een discussie over een kleine of grote auto. Maar kan iemand mij nog een beetje wegwijs maken met onderstaande vragen?
[...]
Overigens rij ik zowel Toyota als BMW, wat nu?
Lol, de contradictieWailing_Banshee schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:03:
[...]
Nee, maar het omgekeerde is vaak wel het geval. En als A = B, dan geldt B = A waarschijnlijk ook (volgens de massa), terwijl iedereen natuurlijk ook weet dat dat niet zo is (verschil tussen weten met je hart en met je hersenen...)
Daarom vond ik die Yaris zo heerlijk: vrouw, boven de 30, in een Yaris = zal wel niet doorrijden. En dan iedereen eruit trekken bij de stoplichten(en dan die snelle auto naast je ineens vooruit zien schieten om je toch maar voorbij te kunnen, want ik trok natuurlijk niet (veel) verder door omdat de Yaris dat gewoon niet kon)
Wel verwijzen naar bumperkleefidiootjes omdat ze grote auto's rijden, en nog geen alinea verder schijven dat het leuk is om iedereen er bij een verkeerslicht uit te trekken....
Ik woon dan ook in Groningen, maar ik rij zoveel mogelijk op de snelweg.... Heerlijk, Km's maken....@Vlassie1980:
Over de avensis kan ik zelf niets zeggen (vind het vreselijk lelijke auto's net als alle stations...), maar het verbruik hangt ervan af. Wij halen met onze Auris gemiddeld het verbruik wat door de fabriek is aangegeven. Maar ik heb ook gelezen van mensen die dat niet halen. Maar wij rijden dan ook eigenlijk alleen maar snelwegen als we op vakantie gaan (en zelfs dan proberen we die te ontwijken) en zitten het grootste deel van de tijd op 50/60/70 en 80 kilometer wegen (en soms op een 100km/h weg) (tja, Noord-oost Groningen kent niet zoveel snelwegen...)
Ook ik ken mensen die op vakantie gaan naar bijvoorbeeld Frankrijk, maar dan nemen ze bewust de route nationaal, c.q. verschillende B wegen. Ze zijn te krenterig om een euro voor een tol weg te betalen, daar heb ik dus helemaal niets mee.... Laat mij maar in zo'n kort mogelijke, maar wel verantwoordelijk, van A naar B rijden, dan vier ik wanneer ik bij b ben aangekomen wel mijn vakantie.
Ik heb regelmatig met de 1.8 liter gereden, maar moet echt zeggen dat de 2.0 veel fijner is.... Met name wanneer je iets meer van de motor vraagt. Denk aan een aanhanger of bijvoorbeeld in de bergen met vakanties.Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:09:
[...]
De 1.8 is het beste blok uit de range, verbruik hangt sterk af van je rijstijl, maar een goede 1:13 is haalbaar met rustig rijgedrag. Werkelijk een briljante motor, extreem soepel, hij staat voor de categorie <=2l erg hoog in mijn top 5 qua fijne motoren. Op de lange afstanden is beter ook haalbaar, hangt primair af van hoe zwaar je rechtervoet. De eerste series hebben last van het hogere olieverbruik, later is het minder geworden afaik.
Verwijderd
De 1.6 en 1.8 schelen veel, maar ik vond de 2.0 niet bijzonder veel schelen met de 1.8 eigenlijk? Hij zuipt voornamelijk veel meer.Bullet NL schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:11:
[...]
Ik heb regelmatig met de 1.8 liter gereden, maar moet echt zeggen dat de 2.0 veel fijner is.... Met name wanneer je iets meer van de motor vraagt. Denk aan een aanhanger of bijvoorbeeld in de bergen met vakanties.
Hij is veel soepeler, hang maar eens een caravan achter een 1.8 of 2.0.... Je merkt het verschil direct....Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:14:
[...]
De 1.6 en 1.8 schelen veel, maar ik vond de 2.0 niet bijzonder veel schelen met de 1.8 eigenlijk? Hij zuipt voornamelijk veel meer.
1.6 is eigenlijk te licht voor een Avensis, is puur een basismotor om de prijs laag te houden.
Overigens valt dat "zuipen" met de 2.0 wel mee, de 1.8 is namelijk niet schokkend veel zuiniger.
1.8 AWD met caravan de alpen door, zonder problemen. je punt is? ik snap dat je graag je mening wil doordrukken dat 2.0 goddelijk is, maar niet iedereen deelt deze mening. (Adria caravan trouwens, dus geen kleine KIP).Bullet NL schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:17:
[...]
Hij is veel soepeler, hang maar eens een caravan achter een 1.8 of 2.0.... Je merkt het verschil direct....
1.6 is eigenlijk te licht voor een Avensis, is puur een basismotor om de prijs laag te houden.
Overigens valt dat "zuipen" met de 2.0 wel mee, de 1.8 is namelijk niet schokkend veel zuiniger.
Dat 1.6 te licht is voor een avensis, dat ben ik dan wel weer met je eens.
Ik ben geen boer die zijn varkens gaat verkopen in de grote stad....Aanhangers (en caravans) laat ik dan ook gerust over aan anderen. Met 500 liter is de kofferbak groot genoeg. Oh en als het echt zou moeten kan er achter de Auris TS ook een (bescheiden) aanhangertje,,,Bullet NL schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:02:
[...]
Tot dat er een aanhanger achter moet
Blijf jij maar lekker in die elektrobolderkar![]()
[...]
Jij hebt nog nooit bij mij in de auto gezeten!
Vroeger was jij een Skoda fanboy, nu een Toyota.... Kan verkeren![]()
![]()
De Skoda Octavia blijft ook een hartstikke fijne auto. Het een sluit het ander niet uit. Niet alles is zwart-wit.
Verwijderd
De 1.6 moet je echt behoorlijk mee revven wil het vooruit, maar we hebben hier toch echt veel met caravans met die 1.8 gereden en dat gaat uitstekend. Ding is bijzonder soepel en onderin al goed koppelrijk, bokt eigenlijk nooit.
Een Avensis met AWD??lanerios schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:21:
[...]
1.8 AWD met caravan de alpen door, zonder problemen. je punt is? ik snap dat je graag je mening wil doordrukken dat 2.0 goddelijk is, maar niet iedereen deelt deze mening. (Adria caravan trouwens, dus geen kleine KIP).
Dat 1.6 te licht is voor een avensis, dat ben ik dan wel weer met je eens.
Ik druk helemaal niets door, ik heb beide motoren gereden, ik vindt de 2.0 fijner... Thats all....
Overigens, kijk maar eens op de gebruikersrevieuws van bijvoorbeeld Autoweek, de 2.0 scoort daar meestal iets beter dan de 1.8
Let wel, ik schrijf nergens, dat de 1.8 een slechte motor is, de 2.0 heeft alleen gewoon meer adem over wanneer het er op aan komt. Het zou ook niet best zijn trouwens, de 2.0 is gewoon sterker. Wat niet wil zeggen dat de 1.8 voor heel veel mensen voldoet, maar als prijs geen issue is zou ik de 2.0 boven de 1.8 adviseren.
Sorry, maar 170 cruisen in een Auris is een totaal andere beleving als 170 cruisen in een Avensis of CamryPaT schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:41:
[...]
Que? Onze Auris haalt misschien niet de top die jouw Avensis haalt, maar met 160/170 cruisen op de autobahn is echt geen enkel probleem. De Auris heeft voor zijn klasse een behoorlijk brede wielbasis, waardoor hij bijzonder stabiel op de weg ligt.
[...]
Volgens mij heb je net een heel aardig kloppende profielschets van Bullet gemaakt![]()
Ik kan me wel vinden in Bullet_NL. Autorijden mag wat kosten. Het jammer dat de nieuwe Camry nauwelijks in Nederland te krijgen is (en ook behoorlijk prijzig is), of nog beter, een Toyota Aurion
Dat zijn echt toffe auto's.
Zelf rij ik in een Volvo S80, 2.5T, 99% van de tijd in m'n eentje
Vaak bu'j te bang!
OFF: Haha, je rijdt ook Bosch dus ik vergeef het jeVerwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:09:
[...]
De 1.8 is het beste blok uit de range, verbruik hangt sterk af van je rijstijl, maar een goede 1:13 is haalbaar met rustig rijgedrag. Werkelijk een briljante motor, extreem soepel, hij staat voor de categorie <=2l erg hoog in mijn top 5 qua fijne motoren. Op de lange afstanden is beter ook haalbaar, hangt primair af van hoe zwaar je rechtervoet. De eerste series hebben last van het hogere olieverbruik, later is het minder geworden afaik.
Nee, was ook een sarcastische opmerking. Er zijn ook zat nette BMW, Audi en Range Rover bestuurders natuurlijk.
Vind de 1.8 ook wel erg interessant. Heb ook niet veel meer nodig. Baal er alleen van dat Toyota er weer voor kiest om de 1.8 niet can Cruise Control te voorzien. Dan kom je weer bij aftermarket spul uit en of dat nou zo goed is.
Verwijderd
Zit er een electronisch gaspedaal in? Zo niet is het niet zo'n heisa om een Waeco MS50 in te bouwen
De 2.0 is natuurlijk wat vlotter, probeer het anders gewoon eens. Bij de nieuwere generatie maakt het trouwens helemaal weinig uit, daar levert de 2.0 echt bijna niks extra
Ik vind het gewoon prettig om zo snel mogelijk op 50 te zitten, dus lekker snel bij de stoplichten weg en dan lekker tegen de begrenzer aanrijden (dit is natuurlijk geen binnenstad, maar hoofdwegen, zoals de N360, N46 en N7)Bullet NL schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:09:
[...]
Lol, de contradictie
Wel verwijzen naar bumperkleefidiootjes omdat ze grote auto's rijden, en nog geen alinea verder schijven dat het leuk is om iedereen er bij een verkeerslicht uit te trekken....
Voor ons is de reis de vakantie. Dus wij rijden bewust de meest kleine wegen die we kunnen vinden (die grote B wegen in Frankrijk zijn trouwens vreselijk, daar probeerden we altijd zo snel mogelijk weer vanaf te komen afgelopen zomer, je wilt niet weten hoe vol die met vrachtwagens zitten...)Ik woon dan ook in Groningen, maar ik rij zoveel mogelijk op de snelweg.... Heerlijk, Km's maken....
Ook ik ken mensen die op vakantie gaan naar bijvoorbeeld Frankrijk, maar dan nemen ze bewust de route nationaal, c.q. verschillende B wegen. Ze zijn te krenterig om een euro voor een tol weg te betalen, daar heb ik dus helemaal niets mee.... Laat mij maar in zo'n kort mogelijke, maar wel verantwoordelijk, van A naar B rijden, dan vier ik wanneer ik bij b ben aangekomen wel mijn vakantie.
Ik hoefde nooit CC, totdat we het hadden in de Auris... Nu zou ik echt niet meer zonder willen!Vlassie1980 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:38:
[...]
Vind de 1.8 ook wel erg interessant. Heb ook niet veel meer nodig. Baal er alleen van dat Toyota er weer voor kiest om de 1.8 niet can Cruise Control te voorzien. Dan kom je weer bij aftermarket spul uit en of dat nou zo goed is.
Is dat zo`n origineel aftermarket geleverd toyota onderdeeltje? M`n vaders vorige auto, Avensis verso zonder CC heeft ie achteraf in laten bouwen door de dealer, wat een onding was dat zeg. Geef maar veel liever de originele meuk aan het stuur.Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:45:
Zit er een electronisch gaspedaal in? Zo niet is het niet zo'n heisa om een Waeco MS50 in te bouwenDe 2.0 is natuurlijk wat vlotter, probeer het anders gewoon eens. Bij de nieuwere generatie maakt het trouwens helemaal weinig uit, daar levert de 2.0 echt bijna niks extra
Maar om ook even een duit in het zakje te doen over de motoren discussie, Heb eind 2013 een avensis wagon 2.0d4 excutive automaat gekocht. Kom van een camry 2.2 af. Was even bang voor wat vermogens verlies onderin maar dat valt wel mee. Koppel is hetzelfde ongeveer maar wel meer pk mede door de vvti.
Je kon het wel merken maar toch is die 2.0 heerlijk lui te rijden, in stadsverkeer niet boven de 2200 rpm.
De 1800 heeft al snel weinig over als je in bergen gaat rijden met een sleurhut erachter. Het kan wel, maar het is wel wat prettig als je wat over hebt. De huidige generatie 1800 die o.a. in de verso ligt met 140 pk is opzich ook wel afdoende.
Heb met enige regelmaat een zware aanhanger erachter, ook boven het max trek gewicht en geen probleem.
Qua verbruik ligt de 2.0 zo rond de 1:10 (automaat) en op lange baan 1:12-13. Grotere afstanden nog geen ervaring mee. De handgeschakelde verso van mn pa deed toen ook ongeveer 1:10-1:11.
Maar het is net wat je wilt, koop je een "standaard" uitvoering zakken die al vrij snel in waarde. Koop je een wat specifiekere uitvoering dan blijft die wat langer in waarde staan. Je moet goed zoeken, ik heb er ook een tijdje over gedaan en heb er eentje gevonden met 100k op de klok.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+