Signatures zijn voor boomers.
Omdat ik echt een schijthekel heb aan automaten, een automaat doet echt nooit wat ik wil. Ik kan het gewoon echt niet waarderen, maar blijkbaar is het echt not done om dat uit te spreken. Op de een of andere manier wil iedereen je dan overtuigen om toch maar voor een automaat te gaan. Noem mij dan maar ouderwets, maar laat mij maar lekker handmatig schakelen. (een halfautomaat zou ik minder moeite mee hebben)-tom-562 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:05:
[...]
Waarom zou je geen automaat willen? of is de IS300 automaat ook zo'n gedrocht als de IS200 automaat? Ik heb een tijdje serieus naar een IS200 (al dan niet automaat) gekeken, en ook een proefrit gemaakt in een IS200 automaat,maar wat een rampencombinatie was dat. Hoogtoerig 6-cilinder blok, en dan een 4-bak automaat erachter met extreem lange verzetten. Plus ik vond de automaat behoorlijk nerveus.
Juist een IS300, wat meer PK, maar zeker ook met meer koppel, lijkt mij heerlijk i.c.m. een automaat
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Voor op de openbare weg zie ik het niet niet in om met het handje te schakelen. Op het circuit wel. Of de auto moet alleen met een slechte combinatie automaat/motorblok verkrijgbaar zijn (zoals de IS200 automaat
Vaak bu'j te bang!
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Lachen zo'n stickerBacchus schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:58:
[...]
Let op dat andersom maar zeer beperkt mag. Alleen winterbanden mag je van een langzamere snelheidsindex monteren, en dan maximaal één nivo lager, dan de opgegeven maximumsnelheid van je voertuig.
Als je auto dus 200 km/h kan, mag je zomerbanden uitsluitend van index H (210 km.u, of sneller: V/W/Y/ZR) monteren maar winterbanden eventueel ook van index T (180 km/u). Als je gebruik maakt van die mogelijkheid om een lagere snelheidsindex te gebruiken, moet je in sommige landen (mn Duitsland dacht ik) een sticker in het gezichtsveld van de bestuurder hebben met de verlaagde maximumsnelheid van het voertuig.
Maar idd. zomaar een snelheidsindex lager mag je niet zomaar (in elk land).
Nog een kleine correctie: T is 190 km/h. S is 180 km/h.
Automaat moet ook een stuk inleren op je rijstijl he.!null schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:49:
Hmm de XC70 van m'n pa met automaat deed juist nooit wat ik wil. Wellicht niet genoeg tijd aan gespendeerd om er aan te wennen, de Mercedes die ernaa kwam was al een stuk beter. En ook de oude Maxima V6 die hij vroeger had met automaat was vrij simpel, redelijk voorspelbaar.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nu op zoek naar een leuk setje velgen voor de winterbanden en naar een leuke aanbieding voor dakdragers. Die van onze huidige Auris uit 2011 passen helaas niet op de nieuwe
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Nice! Wel balen dat de dakdragers niet passen, maar ja is ook een heel nieuw model dus was misschien te verwachten.PaT schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:43:
Vandaag een (bijna) nieuwe Toyota Auris TS gekocht. Het is een Dynamic uitvoering met wat leuke extra's.
Nu op zoek naar een leuk setje velgen voor de winterbanden en naar een leuke aanbieding voor dakdragers. Die van onze huidige Auris uit 2011 passen helaas niet op de nieuwe.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Helaas...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Auto op de brug geweest en alle verbindingen die de uitlaat onderdelen aan elkaar verbinden van af te motor zijn zo goed als weg geroest... Nu gaat dit hele geintje dus het volledige uitlaat systeem inclusief montage ongeveer 800 euro kosten. Ik heb de prijzen een beetje na zitten kijken online en dat kan wel kloppen, maar zou dit goedkoper kunnen? Of hebben jullie nog ideeën?
Hoe bevalt ie nu naar twee jaar?ajhaverkamp schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:54:
[...]
Ik rijd alweer bijna 2 jaar in deze (Summer red Dynamic met panoramadak en navigatie):
[afbeelding]2012-10-06-14h16m02.272P5020_1_2_tonemapped by A.J. Haverkamp, on Flickr
Misschien valt het in het echt mee, maar op plaatjes kan ik de X-neus niet echt waarderen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
De katalysator moet ook vervangen worden, dat maakt het dan ook zo duur ja. Het zijn echt alle stukken die de uitlaat onderdelen aan elkaar verbinden die weggeroest zijn. Wat uiteindelijk dus betekend dat het volledig uitlaat systeem vervangen moet worden.Maasluip schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:15:
@kippy: naar de sloop gaan of bij een 2e-hands onderdelenboer kijken? En kijk of je het katalysator deel niet kunt hergebruiken. Ik denk dat dat het duurste is.
Zelf vervangen zie ik niet echt zitten, nu ben ik wel redelijk handig maar ik heb geen burg of iets dergelijks. En als ik in het totaal meer dan een dag bezig ben laat ik het liever door iemand anders doen, tijd is mij ook redelijk wat waard.
Prima bakkie. Echter valt het verbruik me toch wel tegen. Ik haal net de 1:20 niet, terwijl ik bijna altijd < 100 km/u rijd. Ik loop naar mijn werk en gebruik de auto enkel voor langere ritten (mijn hobby is fotografie in dierentuinen). Dus ritjes als A'dam - Amersfoort, A'dam - Apeldoorn, A'dam - Arnhem, etc. En tijdens mijn vakantietripjes door bv Duitsland of Frankrijk. Van tuin naar tuin. Dus de grote weg op, cruisecontrol vast op 95 a 100 km/u en doortuffen. Misschien af en toe even versnellen om een vrachtwagen in te halen en het andere verkeer niet op te houden. Maar dus vooral veel km's op een constante snelheid rijden. Soms 2 of 3 honderd km achter elkaar in het buitenland. Mijn diesel Lupo 3L haalde dan gemakkelijk 1:25 terwijl is zeker 25 km/u harder reed. In dat opzicht valt het wel tegen. De Prius en Auris lijken dat beter te doen.
Onderhoud is tot nu de standaard kleine beurt en grote beurt geweest. De volgende kleine beurt zit eraan te komen. Echter ga ik eerst vanaf volgende week weer 3 weken door Duitsland/Tjechie/Denemarken/Frankrijk(?) rondtuffen want de teller staat op 43.000 km. De vorige beurt was ook wat later dan 30.000 km.
De aandrijflijn is gewoon briljant van de hybrides, altijd in de juiste versnelling. De kofferbak is groot genoeg voor mijn eisen. Cruisecontrolhandel zit precies op de juiste plek, als je je handen niet in de juiste positie op het stuur houdt (en dat doe ik)
Hij zou wel een stuk zachter geveerd mogen zijn. Je kunt nu echt als een kart door de bochten gaan. Echter bij slechtere wegen in het binnen/buitenland is het af en toe echt niet comfortabel. Van die betonplaat wegen in voormalig Oost-Duitsland, deng deng deng deng.
Echt grote ergenissen heb ik niet. Behalve dat de knoppen op het stuur niet verlicht zijn en dat de ruitenwisser achterop niet de hoek schoonmaakt waar je juist wel doorheen kijkt (heeft de Auris TS ook, anders stond die nu misschien al voor de deur). Hij was niet leverbaar in blauw! Nu, met de X-neus wel, geloof ik. Oh, en de tank is best klein geworden door de plaatsing van de accu.
This footer is intentionally left blank
Dat is wel balen, is dit nooit eerder naar boven gekomen tijdens eerdere APK's / beurten? Lijkt me niet dat dit opeens zo snel gaat?kippy schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:59:
Vandaag met mijn Toyota avensis 1.8 (1998) bij de grage geweest omdat hij als een Golf GTI klinkt....
Auto op de brug geweest en alle verbindingen die de uitlaat onderdelen aan elkaar verbinden van af te motor zijn zo goed als weg geroest... Nu gaat dit hele geintje dus het volledige uitlaat systeem inclusief montage ongeveer 800 euro kosten. Ik heb de prijzen een beetje na zitten kijken online en dat kan wel kloppen, maar zou dit goedkoper kunnen? Of hebben jullie nog ideeën?
Een brug kun je huren in een DHZ garagekippy schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:25:
[...]
De katalysator moet ook vervangen worden, dat maakt het dan ook zo duur ja. Het zijn echt alle stukken die de uitlaat onderdelen aan elkaar verbinden die weggeroest zijn. Wat uiteindelijk dus betekend dat het volledig uitlaat systeem vervangen moet worden.
Zelf vervangen zie ik niet echt zitten, nu ben ik wel redelijk handig maar ik heb geen burg of iets dergelijks. En als ik in het totaal meer dan een dag bezig ben laat ik het liever door iemand anders doen, tijd is mij ook redelijk wat waard.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Het is in de 4 jaar dat ik de auto heb wel eens tussen neus en lippen door voorbij gekomen, maar nooit echt duidelijk verteld. Aan de andere kant is de auto ook al behoorlijk oud dus heel vreemd is het niet.Vlassie1980 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:35:
[...]
Dat is wel balen, is dit nooit eerder naar boven gekomen tijdens eerdere APK's / beurten? Lijkt me niet dat dit opeens zo snel gaat?
Ik heb op het internet rond gekeken en nieuw voor alleen de onderdelen ben je zo al 500 euro kwijt en dan nog wat klein materiaal is ook weer zo 100 euro extra. En dan nog de montage tijd en zo.Metalfreak schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:35:
[...]
Een brug kun je huren in een DHZ garageMaar als het inclusief katalysator is, is die prijs niet zo heel gek eigenlijk. Alleen de katalysator kost je al gauw een 400 euro. Als 'ie al wat jaren eronder zit, kan het goed zijn dat de bouten goed vast zitten. Bij de vorige auto van mijn vriendin moest de slijptol eraan te pas komen, dus tja...
De prijs is ook niet echt gek, maar het blijft een hoop geld. En de verdomde auto heeft me al een hoop gekost

Toch is dat een prima score maar ik zou met een Yaris inderdaad een nog lager verbruik verwachten. "Net de 1:20 niet" doe ik ook met de CT, zonder onder de limiet te rijden op de snelweg en zoals je schrijft doen de Prius en Auris het al snel beter. Misschien eens tijd dat Toyota een hybride coupétje uitbrengt?ajhaverkamp schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:31:
Prima bakkie. Echter valt het verbruik me toch wel tegen. Ik haal net de 1:20 niet, terwijl ik bijna altijd < 100 km/u rijd. Ik loop naar mijn werk en gebruik de auto enkel voor langere ritten (mijn hobby is fotografie in dierentuinen). Dus ritjes als A'dam - Amersfoort, A'dam - Apeldoorn, A'dam - Arnhem, etc. En tijdens mijn vakantietripjes door bv Duitsland of Frankrijk. Van tuin naar tuin. Dus de grote weg op, cruisecontrol vast op 95 a 100 km/u en doortuffen. Misschien af en toe even versnellen om een vrachtwagen in te halen en het andere verkeer niet op te houden. Maar dus vooral veel km's op een constante snelheid rijden. Soms 2 of 3 honderd km achter elkaar in het buitenland. Mijn diesel Lupo 3L haalde dan gemakkelijk 1:25 terwijl is zeker 25 km/u harder reed. In dat opzicht valt het wel tegen. De Prius en Auris lijken dat beter te doen.
Vergelijking tussen benzine en diesel in km/l of l/100km blijf ik onzinnig vinden.
http://www.autoweek.nl/ni...sis-daar-komt-nummer-vier
Gewoon een phase 3 van het huidige model zo te zien, en of er daarna nog een opvolger komt is hoogst onzeker
@Kippy: Mijn Avensis uit 2000 is anders een en al betrouwbaarheid, ik weet echter niet hoe de uitlaat er bij mijn Avensis uit ziet. Heb de auto nog nooit van onder gezien, lijkt me wel interessant. Vind vooral die filmpjes van Klokje Rond bij Autoweek erg leuk om te zien.
Maar die 800 euro zijn een hoop eurie's, aangezien het een Avensis uit 1998 is zou ik toch een rekensommetje maken of dat het nog allemaal waard is en eventueel voor een andere auto kijken. Ik praat vanuit mezelf want sleutelen aan een auto kan ik niet en ik heb ook niet de ambitie om dat wel te gaan doen
Hoeveel heeft je Avensis nu gelopen?
[ Voor 58% gewijzigd door Vlassie1980 op 29-08-2014 16:23 ]
Ze controleren over het algemeen alleen de gasdichtheid.Vlassie1980 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:35:
[...]
Dat is wel balen, is dit nooit eerder naar boven gekomen tijdens eerdere APK's / beurten? Lijkt me niet dat dit opeens zo snel gaat?
Pas als blijkt dat hij lek is gaan ze kijken wat er vervangen moet worden.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Stuurt wat lichter door meer overhang naar achteren. Automaat is wat beschaafder en de auto is vooral stiller. Lease pro heeft een mooi panorama dak.TgR_KILLER schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:55:
Ik heb dit weekend een auris ts hybride mee in lease pro uitvoering. Ben benieuwd hoe dat rijd tov mijm oude eerste generatie auris hybride.
Ohh en je kofferbak is natuurlijk drie keer zo groot.
Als hij wat meer Auris TS krijgt en de station een betere achterklep/ruit krijgt, dan is het een prima bak. Hybride zal er wel niet in zitten.Vlassie1980 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:19:
Gecamoufleerde nieuwe Avensis:
http://www.autoweek.nl/ni...sis-daar-komt-nummer-vier
Gewoon een phase 3 van het huidige model zo te zien, en of er daarna nog een opvolger komt is hoogst onzeker
De mijne heeft tot nu toe erg veel geld gekost.
170.000 Km bij aanschaf voor 3.000 euro
Nieuwe versnellingsbak binnen 2 maanden + distributieriem 2000 euro
En in de tussen tijd, nieuwe vering 800 euro. Nieuwe remschijven plus blokken 2 keer. 500 euro. Nieuwe V-snaar plus pully 300 euro.
Nu staat er 245.000 op de teller en komt dit er nog bij. Plus eind 2015 moet ik weer mijn distributieriem vervangen voor ongeveer 300 euro.
Ik ben redelijk aan het twijfelen om naar iets anders te kijken. Maar aan de andere kan zou men auto nog wel 100.000 meer moeten kunnen lopen. Het rijd nog steeds heerlijk.
Hoe dan ook blijft het allemaal duur.
Je hebt in ieder geval wel veel kosten gehad. Met nieuwe vering zijn je schokbrekers ook vervangen?
Opzich heb je dan wel echt veel vervangen. Wat voor motor heb je erin?
Je hebt nog kans op een wiellager her en der met zo'n kilometerstand, maar dat hoeft niet zo schokkend te zijn qua prijs.
Wel vrij dure rekeningen, gaat hij nog naar de Toyota dealer?
Vering was inclusief schokbrekers. En er is ook al een keer een wiellager vervangen, dat was ik al weer vergeten......!null schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:50:
Tja ik weet niet wat je budget is of zou zijn bij overstap?
Je hebt in ieder geval wel veel kosten gehad. Met nieuwe vering zijn je schokbrekers ook vervangen?
Opzich heb je dan wel echt veel vervangen. Wat voor motor heb je erin?
Je hebt nog kans op een wiellager her en der met zo'n kilometerstand, maar dat hoeft niet zo schokkend te zijn qua prijs.
Wel vrij dure rekeningen, gaat hij nog naar de Toyota dealer?
De motor die er in zit is een 7A-FE, iedereen zegt hiervan dat deze onverwoestbaar is en dat ik nog makkelijk 100.000 km meer zou moeten kunnen rijden (tot 350.000 km).
Ik heb sinds de aanschaf al mijn reparaties bij een universeel garage bedrijf laten doen. En qua prijs zijn ze niet heel slecht. Maar met deze reparatie er bij tikt het wel allemaal aan.
Voor een nieuwe auto zou ik 8.000 over hebben, met een klein beetje rek als het echt waard is.
Het blijft een beetje wikken en wegen, echt gekke dingen zouden na deze reparatie niet meer kunnen gebeuren. Wat het relatief goedkoop maakt voor de komende 5 jaar. Maar als aan de andere kant blijft het best veel geld voor een relatief oude auto.
Bij een oude auto betaal je voor het onderhoud. Bij een nieuwe de afschrijving.kippy schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:11:
[...]
Vering was inclusief schokbrekers. En er is ook al een keer een wiellager vervangen, dat was ik al weer vergeten......
De motor die er in zit is een 7A-FE, iedereen zegt hiervan dat deze onverwoestbaar is en dat ik nog makkelijk 100.000 km meer zou moeten kunnen rijden (tot 350.000 km).
Ik heb sinds de aanschaf al mijn reparaties bij een universeel garage bedrijf laten doen. En qua prijs zijn ze niet heel slecht. Maar met deze reparatie er bij tikt het wel allemaal aan.
Voor een nieuwe auto zou ik 8.000 over hebben, met een klein beetje rek als het echt waard is.
Het blijft een beetje wikken en wegen, echt gekke dingen zouden na deze reparatie niet meer kunnen gebeuren. Wat het relatief goedkoop maakt voor de komende 5 jaar. Maar als aan de andere kant blijft het best veel geld voor een relatief oude auto.
Op een occasion van €8.000 schrijf je elk jaar 1 of 2 duizend af. Dat is meer dan je nu aan onderhoud kwijt bent.
Je hebt wel pech dat je nog een riem hebt ipv ketting. Dat maakt de nieuwere modellen namelijk een stuk goedkoper in onderhoud.
Ik had vorig jaar precies hetzelfde als jij: de hele uitlaat van voor naar achter aan vervanging toe. Het was nog helemaal de originele uitlaat, na 14 jaar en bijna drie ton rijden. Eigenlijk wel knap gemaakt, dat het hele ding van voor tot achter precies even lang meegaat. Ook de katalysator moest vernieuwd. Ik heb er niet over getwijfeld. Nieuwe uitlaat eronder en ik kon inderdaad weer een heel jaar verder met enkel regulier onderhoud. Dit jaar was de APK helemaal rampzalig shocking: er moest een nieuw bolletje in de kentekenplaatverlichting
Want met een dergelijk budget kan je ook overstappen op een zuinigere Prius, wat je dan niet alleen scheelt in onderhoud maar ook brandstofkosten iedere maand.
Ik denk dat een Avensis met een 7A-FE wel even mee gaat. 7A-FE is best sterk al zijn er wel veel oliezuipers van. Mocht ie echt in de soep lopen heb je zo een andere 7A-FE van de sloop voor weinig.
@Antonius, hoe betrouwbaar de jaren 90 Toyota's ook zijn en wat voor geweldige reputatie ze ook hebben (ook bij mij), een Yaris en een Prius zijn nog betrouwbaarder en vergen nog minder onderhoud (distributie ketting bijvoorbeeld). En ze zijn nieuwer.
Een Hybride Avensis zit inderdaad al snel dicht tegen de Prius aan. Van de andere kant heeft dat aan de onderkant Toyota ook niet tegengehouden om een hybride Prius Wagon, Auris en Auris TS aan te bieden. Daarbij zijn er in het buitenland wel hybride uitvoeringen van de Camry en Avalon te koop, laten we hopen dat die aandrijving ook in "onze" Avensis beschikbaar komt.PaT schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:52:
[...]
Als hij wat meer Auris TS krijgt en de station een betere achterklep/ruit krijgt, dan is het een prima bak. Hybride zal er wel niet in zitten.
Verder is het eigenlijk wel vreemd dat juist de wagen in Toyota's Europese aanbod die zich het best zou lenen voor hybride aandrijving, die nog niet heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door Bacchus op 30-08-2014 11:06 ]
Het heeft allemaal even geduurd, maar uiteindelijk is er beweging.Phuncz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:34:
[...]
Ik heb het even bij mijn vader afgetoetst die veel herstelling en installatie van car audio en electronica deed en hij zei eigenlijk hetzelfde als mij. Ik ben wel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat !
Een coulance is er niet echt gekomen. Wel kon de garage toch aan een enkele luidspreker komen (goh, toevallig). Deze gaat er nu ingezet worden voor een € 120,-.
Mijn vader heeft het er uiteindelijk maar bij gelaten en voor deze optie gekozen. De rechtsbijstand wil het onder een X bedrag niet aannemen (Zat er net een € 10,- onder) en mijn vader had geen zin in alle gedoe, vandaar deze optie.
Bedankt voor het meedenken!
Kun je niet meten?
(en wat voor Yaris is het, of zou daar geen verschil tussen zitten?)
Is een Yaris P1, Japanse productieversie
[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 06-09-2014 17:03 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Het lijkt wel alsof je de hele arm in één keer met wisserblad en al moet vervangen
Hier een plaatje van een setje uit China:

Zoiets heb ik in NL nog niet gevonden bij bekende webshops (o.a. Bogijn, waar ik al eerder onderdelen voor de Yaris heb gekocht)
Al met al ziet het er wel leuk uit zo, op mijn parkeerplekken!

Gewoon op Ebay uit Polen. Uiteraard wel immitatie maar wel met wisserblad. 12 circa euro incl verzenden. Geen geld dus. Heb em zelf ookThinkPadd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:45:
Het lijkt wel alsof je de hele arm in één keer met wisserblad en al moet vervangenHet is niet zo'n haak zoals bij normale wissers aan de voorkant. Plastic arm, en daarin zit het blad op de een of andere manier
Hier een plaatje van een setje uit China:
[afbeelding]
Zoiets heb ik in NL nog niet gevonden bij bekende webshops (o.a. Bogijn, waar ik al eerder onderdelen voor de Yaris heb gekocht)
Japanse versie: http://www.ebay.nl/itm/TO...ash=item2c5f24501f&_uhb=1
Franse versie: http://www.ebay.nl/itm/TO...ash=item2c637e5d66&_uhb=1
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Dat ga ik niet redden hoor. Ik moet echt wel eens in de vier-vijf jaar een nieuwe accu.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 07:42:
Ik blijf Toyota mooi spul vinden qua techniek. Echt niet kapot te krijgen. Mn moeder rijdt een Starlet uit 1997, nooit serieus onderhoud aan moeten doen. En mn opa heeft een Avansis van 1998, ook nog nooit serieus onderhoud aan gehad. Laatst wel een nieuwe accu moeten plaatsen, maar dat mag ook wel na 16 jaar.
Wel veel serieus onderhoud, maar weinig rare dingen meegemaakt hier.
Zelfs nog originele koppelingsplaten en dat op 635.000km
Toyotakwaaltje bij mijn model zijn natuurlijk wel die verrekte csv-kleppen
Hoi!
635.000km?EWK schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 08:13:
[...]
Dat ga ik niet redden hoor. Ik moet echt wel eens in de vier-vijf jaar een nieuwe accu.
Wel veel serieus onderhoud, maar weinig rare dingen meegemaakt hier.
Zelfs nog originele koppelingsplaten en dat op 635.000km![]()
Toyotakwaaltje bij mijn model zijn natuurlijk wel die verrekte csv-kleppen
Wat is dat voor eentje? En wat is er allemaal aan vervangen?
Klein lijstje:
Kachelaanjager
5x distributieriem
Minstens 10x remblokken
5x scv kleppen
1x stabilisatorstangen
1x handremkabel
1x nieuwe koplampen
3x dynamo
Nieuwe bestuurdersstoel
Rest kleine meuk, zoals beurten, APK, accu's, olie, pollenfilter, ruitenwissers en banden.
Als je het uitrekent per kilometer kom ik uit op €0.06 per kilometer aan onderhoud en afschrijving heb ik uiteraard niet meer
En picks or it didn't happen, als ik er vanavond aan denk zal ik er een maken.
Hoi!
Geef jezelf met je auto op voor Klokje rond bij Autoweek, om maar even aan te tonen dat Toyota's indestructable zijnEWK schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 08:34:
Dat is een corolla uit 2002, een E12. 2 liter diesel, 90pk.
Klein lijstje:
Kachelaanjager
5x distributieriem
Minstens 10x remblokken
5x scv kleppen
1x stabilisatorstangen
1x handremkabel
1x nieuwe koplampen
3x dynamo
Nieuwe bestuurdersstoel
Rest kleine meuk, zoals beurten, APK, accu's, olie, pollenfilter, ruitenwissers en banden.
Als je het uitrekent per kilometer kom ik uit op €0.06 per kilometer aan onderhoud en afschrijving heb ik uiteraard niet meer
En picks or it didn't happen, als ik er vanavond aan denk zal ik er een maken.
Is al gebeurdVlassie1980 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:48:
[...]
Geef jezelf met je auto op voor Klokje rond bij Autoweek, om maar even aan te tonen dat Toyota's indestructable zijn
http://www.autoweek.nl/klokjerond/326/toyota-corolla-20-d-4d
Volgens mij moet er ook nog een filmpje zijn.
Hoi!
Gister binnengekregen, maar volgens mij hebben die knuppels een Franse opgestuurd, terwijl ik een Japanse heb besteld!null schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:22:
[...]
Gewoon op Ebay uit Polen. Uiteraard wel immitatie maar wel met wisserblad. 12 circa euro incl verzenden. Geen geld dus. Heb em zelf ook![]()
Japanse versie: http://www.ebay.nl/itm/TO...ash=item2c5f24501f&_uhb=1
Franse versie: http://www.ebay.nl/itm/TO...ash=item2c637e5d66&_uhb=1

Japan: http://i.ebayimg.com/00/s...iwttBO,IOsmF0!~~60_12.JPG
Frans: http://i.ebayimg.com/00/$...iT(QOBOP+FO42q!~~0_12.JPG
Mijne ziet er dus uit als die Franse (met die XXXXXX binnenkant), en bevestigingsdingetje voor de wisser is ook zoals bij de Franse.
FFFFUUU
Wat feiten:
- Starlet uit 1995 (1.3i), 168.000km op de teller, geen ABS
- indien relevant: distributieriem + rollen zijn vorig jaar bij 149.000 vervangen
- geluid is niet afhankelijk van het toerental, wel van de snelheid (neemt met de snelheid in toonhoogte en volume toe, ontkoppelen op snelheid -> geluid blijft)
- geluid is vrij hard, overstemt echt het motorlawaai vanaf zo'n 50km/h
- banden zijn niet scheef afgesleten of met uitstulpingen oid, profiel is nog recht en zo'n 5.5mm diep
Ik verdenk de wiellagers, maar heb ze nog niet getest; opkrikken en wiel laten draaien zou dit hoorbaar moeten maken? Heb nog niet de moed gehad m'n garagekrik uit de kelder te slepen.
Heb al wel even geïnformeerd bij een willekeurige dealer, wat zijn die krengen duur! €155 per wiellager.. Ouch. De beste man gaf wel aan dat universele ongeveer de helft goedkoper zijn. Voor zo'n prijs ga ik wel even bij een sloper kijken
Iemand nog een suggestie wat het verder zou kunnen zijn, of is het wel duidelijk?
edit:
Na een kort zoekrondje kom ik uit bij dit topic op het Starlet-forum wat mijn vermoedens eigenlijk al bevestigt... Vanmiddag toch maar even de krik eronder. Bij Bogijn ook een wiellager gevonden dat slechts €35 hoeft te kosten... Scheelt weer. Is de Starlet dus toch nog niet een total-loss
[ Voor 17% gewijzigd door reiker op 26-09-2014 10:28 . Reden: info over banden toegevoegd ]
Zo gezegd, zo gedaan.
Toyota brengt dit najaar een nieuwe Prius op de markt die zich bij mankementen automatisch terugroept naar de dealer. De auto is in staat om op maandelijkse basis verkeerd gefabriceerde onderdelen te laten vervangen.
De futuristische auto kent louter voordelen voor de consument, zegt Katsuaki Wannabeta, CEO van Toyota: “De consument zal nauwelijks merken dat de auto weg is: we proberen de auto zo te fabriceren dat de eigenaar binnen een week weer over zijn voertuig kan beschikken.” Volgens Wannabeta is de zelfterugroepende auto het antwoord op de kritiek die Toyota regelmatig ontvangt. “Wij zijn het eerste bedrijf ter wereld dat een innovatieve oplossing biedt voor de productiefouten van Toyota.”
Bron
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Maar als betrouwbaar merk moet je ergens geld op kunnen verdienen als je niet een constante stroom van problemen hebt. Liever 25 terugroepacties per jaar (is toch niet verplicht) voor een probleem dat realistisch nooit voorkomt dan slijtgevoeligere onderdelen om mensen vaker bij de dealer te krijgen.
[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 26-09-2014 11:04 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Dat zijn wel heel wat puntjes. Ik heb er een proefrit in gemaakt en dat beviel goed. Het schijnt wel dat de motor ook iets verbeterd is bij deze facelift. Niet alleen het uiterlijk en dashboard is aangepast, dus het zal me benieuwen.
Ik rijd nu ook een Yaris uit 2002 en die is voor mij zat groot genoeg, daarom heb ik ook weer voor een Yaris gekozen. Alhoewel deze nieuwe Yaris wel groter aandoet. Mijn huidige Yaris komt meer op het ruimteniveau van de nieuwe Aygo. Toch zou ik de Aygo nog steeds niet willen hebben. Is me te "kaal".
Het zal me benieuwen hoe de Yaris me bevalt. Ik heb hem trouwens in het rood besteld. Weer wat anders dan dat saaie wit, grijs en zwart wat je tegenwoordig veel ziet rijden. Nog even een paar weekjes wachten. Begin oktober is hij in tha country.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
De nieuwe Yaris is ook 150kg ofzo zwaarder dan de P1.rimave schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:14:
[...]
Dat zijn wel heel wat puntjes. Ik heb er een proefrit in gemaakt en dat beviel goed. Het schijnt wel dat de motor ook iets verbeterd is bij deze facelift. Niet alleen het uiterlijk en dashboard is aangepast, dus het zal me benieuwen.
Ik rijd nu ook een Yaris uit 2002 en die is voor mij zat groot genoeg, daarom heb ik ook weer voor een Yaris gekozen. Alhoewel deze nieuwe Yaris wel groter aandoet. Mijn huidige Yaris komt meer op het ruimteniveau van de nieuwe Aygo. Toch zou ik de Aygo nog steeds niet willen hebben. Is me te "kaal".
Het zal me benieuwen hoe de Yaris me bevalt. Ik heb hem trouwens in het rood besteld. Weer wat anders dan dat saaie wit, grijs en zwart wat je tegenwoordig veel ziet rijden. Nog even een paar weekjes wachten. Begin oktober is hij in tha country.
Ja dat had ik door maar het is ook geen ongehoord argument tegen Toyota's doorgaans hoge betrouwbaarheid: "waarom worden ze dan zo vaak teruggeroepen ?".JeroenH schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:14:
Ehm... je hebt door dat het artikel een grap is? www.speld.nl?
Er is toch een verschil tussen betrouwbaarheid en terugroepacties?Phuncz schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:19:
[...]
Ja dat had ik door maar het is ook geen ongehoord argument tegen Toyota's doorgaans hoge betrouwbaarheid: "waarom worden ze dan zo vaak teruggeroepen ?".
Terugroep acties hoeven helemaal niets met betrouwbaarheid te maken, de betrouwbaarheid laat zich zien in de mate hoe vaak een defect optreed. Een terugroep actie kan ook bedoeld zijn om die hoge betrouwbaarheid te waarborgen.
VAG/PON heeft minstens zo vaak issues met haar auto's als Toyota, alleen verkiezen ze dit niet bekend te maken en tijdens regulier onderhoud op te lossen.
Ik vind de transparantie die Toyota toont fijner dan dat er zonder dat ik weet een modificatie aan mijn auto wordt gedaan...
Cogitationis poenam nemo patitur
Een tijdje geleden werd de Auris van mijn ouders teruggeroepen voor een issue met een knop voor het raam te openen, het ging nergens serieus over maar liever zoiets dan tientallen auto's die in de fik vliegen voordat men het serieus neemt.
[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 26-09-2014 14:30 ]
Andere fabrikanten betalen slachtoffers van productiefouten zwijggeld en laten de rest doorrijden.Phuncz schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:19:
[...]
Ja dat had ik door maar het is ook geen ongehoord argument tegen Toyota's doorgaans hoge betrouwbaarheid: "waarom worden ze dan zo vaak teruggeroepen ?".
Tot het een keer uitkomt, dan krijg je een berg slechte publiciteit (Zie GM)
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Gisteren de goede ontvangen en even gemonteerd. Werkt weer prima!null schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:34:
Oh, zullen ze inderdaad verwisseld hebben. Bij mij leverde wel de goeie, was meteen plug and play.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik ben op zoek naar een andere auto op LPG, en nu is mijn oog op een Celica (mp linkje) gevallen.
Nu ben ik totaal niet bekend bij Toyota's, dus ik heb geen idee waar ik op moet letten. Standaard dingen als banden en remmen controleren moet wel goed komen, maar heeft deze generatie Celica last van bepaalde mankementen? Weet iemand ook hoe goed die motor het doet op LPG?
Edit: hij is al verkocht. Jammer.
[ Voor 3% gewijzigd door Knul op 13-10-2014 16:29 ]
Verwijderd
Ennuh: Datum tenaamstelling 07-10-2014 zou mij zorgen geven, waarom zo snel weer in de verkoop.
Ik heb een tijdje terug een link gepost van zo'n Celica 1.8 (zelfde model zelfde motor) met 750.000km op de teller, en ook nog met LPG
Dit model heeft wel last van roest bij de deuren, verder zijn ze meestal roestvrij (gegalvaniseerd). Ik zou wel wat olieverbruik verwachten eigenlijk, maar zal nog wel rijdbaar zijn.
Edit: Die motor (de 7A-FE) zit in veel Toyota's en wordt wel vaker op LPG gebruikt.
[ Voor 10% gewijzigd door !null op 13-10-2014 16:35 ]
Er worden dan direct parkeersensoren achter in gezet. Die missen we toch wel een beetje. Tevens gooien we een kunststof binnenschaal in de kofferbak. Wel zo fijn met honden en een zoon die zeilt.
Ik ben dan ook heel benieuwd of de dealer tot inkeer komt en erkent dat het gewoon een Nederlandse auto en niet geïmporteerd is. Om de een of andere reden komt de auto niet in zijn systeem voor, terwijl Louwman zelf bevestigd heeft aan mij dat het een originele Nederlandse auto is die zij geïmporteerd hebben. Daarnaast staat datum eerste registratie en datum eerste registratie in NL gewoon op dezelfde dag...
Stomme vraag misschien, maar waar heb je de auto gekocht dan? Als je die bij dezelfde dealer hebt gekocht dan staat hij toch wel in het systeem.. sowieso als je hem bij een Toyota dealer heb gekocht moet hij bekend zijn...PaT schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:39:
Ik ben dan ook heel benieuwd of de dealer tot inkeer komt en erkent dat het gewoon een Nederlandse auto en niet geïmporteerd is. Om de een of andere reden komt de auto niet in zijn systeem voor, terwijl Louwman zelf bevestigd heeft aan mij dat het een originele Nederlandse auto is die zij geïmporteerd hebben. Daarnaast staat datum eerste registratie en datum eerste registratie in NL gewoon op dezelfde dag...
Omdat hij op die datum verkocht is vermoed ik. Beste man klonk ook vrij kortaf toen ik 'm vroeg of hij de Celica nog had: NEE DIE IS ALLANG VERKOCHT DOEI. Haal dat ding dan ook van je site afVerwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:30:
In den regel doen Toyo's het niet briljant op LPG, meestal problemen met de kop en de te zachte klepzetels, dus dat is wel iets om op te letten zeker bij die kilometerstand. Hoe het bij dat specifieke blok zit weet ik niet, maar't is een risico. Daarbij koop je een auto voor een bedrag waarbij je krap de staalprijs betaalt
Ennuh: Datum tenaamstelling 07-10-2014 zou mij zorgen geven, waarom zo snel weer in de verkoop.
Ik heb hem niet nieuw gekocht bij de merkdealer, maar bij een handelaar. Om die reden juist heel goed van te voren gekeken of alles in orde was. Dat is zo, dus het zal wel een foutje in hun systeem zijn.TgR_KILLER schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:44:
[...]
Stomme vraag misschien, maar waar heb je de auto gekocht dan? Als je die bij dezelfde dealer hebt gekocht dan staat hij toch wel in het systeem.. sowieso als je hem bij een Toyota dealer heb gekocht moet hij bekend zijn...
Was met 5k toeren in de 5.. Misschien dat ik hem langer in de 4 had moeten doortrekken?
Reed overigens wel mooi door, hele stukken gewoon lekker 140 op de cruise control (zelf ingebouwd setje) gereden. Ondanks het hard rijden was het verbruik uiteindelijk nog 1:16, net als anders (ik houd m'n tankbonnetjes bij via Spritmonitor).
[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 23-10-2014 10:55 ]
Zou goed kunnen dat je dan verder komt: meer toeren is meer vermogen op dit soort motoren. Van de andere kant zijn er prima redenen te vinden waarom je de 175 nooit zult halen: leeftijd van het voertuig en exemplarische afwijkingen van het motorvermogen bijvoorbeeld.ThinkPadd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:52:
Afgelopen weekend met de Yaris 1.3 uit 2001 naar Berlijn geweest (577km enkele reis). Duitsland, dus mooi doorknallen op de Autobahn. Natuurlijk ook even gekeken wat het ding op top loopt. Bij 163@GPS hield het echter al op (~175 op teller dacht ik). Had verwacht dat de 1.3 wel iets harder zou lopen?
Was met 5k toeren in de 5.. Misschien dat ik hem langer in de 4 had moeten doortrekken?
Dat vind ik dan wel indrukwekkend en in het dagelijks gebruik een stuk belangrijker dan de topsnelheid.Reed overigens wel mooi door, hele stukken gewoon lekker 140 op de cruise control (zelf ingebouwd setje) gereden. Ondanks het hard rijden was het verbruik uiteindelijk nog 1:16, net als anders (ik houd m'n tankbonnetjes bij via Spritmonitor).
De Auris Hybrid TS deed laatst 3.8l/100km op een rit van Hoofddorp naar Rotterdam.
Qua verbruik dus niets te klagen!
De TS heeft inmiddels parkeersensoren gekregen aan de achterzijde en een kunststof schaal voor de kofferbak. Winterbandjes zijn ook geregeld. Nu alleen nog de dakdragers regelen en we zijn weer helemaal klaar.
Ik ben ook benieuwd wat de nieuwe belastingregelingen kan betekenen voor hybride auto's.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
JJammer dat zo'n Golf GTE zo duur is. Die wordt namelijk 14%.
Zou kunnen inderdaad. Vriend van me had het er over dat mijne wel eens lui kon zijn. Zijn 1.5 T-sport (P1) liep iets over de 200 op GPS had ie het over.Bacchus schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:04:
[...]
Zou goed kunnen dat je dan verder komt: meer toeren is meer vermogen op dit soort motoren. Van de andere kant zijn er prima redenen te vinden waarom je de 175 nooit zult halen: leeftijd van het voertuig en exemplarische afwijkingen van het motorvermogen bijvoorbeeld.
[...]
Dat vind ik dan wel indrukwekkend en in het dagelijks gebruik een stuk belangrijker dan de topsnelheid.
Misschien dat het door de olie komt, ik heb er 10W40 ingedaan ipv 5W30. Mijn olie is dus iets dikker, wellicht dat het daardoor moeilijker gaat.
Maar maakt verder weinig uit, zo hard rijd je toch nooit. Hij loopt verder als een naaimachientje, en dat is het belangrijkste
De 1.5 heeft dan ook flink wat paarden meer dan de 1.3ThinkPadd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:18:
[...]
Zou kunnen inderdaad. Vriend van me had het er over dat mijne wel eens lui kon zijn. Zijn 1.5 T-sport (P1) liep iets over de 200 op GPS had ie het over.
Misschien dat het door de olie komt, ik heb er 10W40 ingedaan ipv 5W30. Mijn olie is dus iets dikker, wellicht dat het daardoor moeilijker gaat.
Maar maakt verder weinig uit, zo hard rijd je toch nooit. Hij loopt verder als een naaimachientje, en dat is het belangrijksteEn bij 140+ was het verbruik zo'n 1:10... maar daarna weer 120/130 (1:15) op de cruise control rijden vlakt het weer redelijk uit.
Een Golf GTE is nog steeds een mindere hybride dan iedere Toyota hybridePaT schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:04:
Nou, dat is simpel. Alles boven de 50 gr CO2 is 20% bijtelling. De Auris Hybrid zit tussen de 80 en 85 gram en krijgt daarmee zelfs 25% bijtelling.

Ik heb weinig met bijtelling (meer) te maken. Voor normale MRB krijgen hybrides ook zoveel kg "gratis" zodat een Yaris Hybride in een lager MRB-tarief valt. Maar of dat nu nog van toepassing is?PaT schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:04:
Nou, dat is simpel. Alles boven de 50 gr CO2 is 20% bijtelling. De Auris Hybrid zit tussen de 80 en 85 gram en krijgt daarmee zelfs 25% bijtelling.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Hij lijkt mij alleen relatief goedkoop in vergelijking met de andere: http://occasions.autoscou...sults=20&page=1&event=pag
Zie ik iets over het hoofd?
Mvg
Ik dacht van wel. Het maakt dat ik dan ook nog steeds maar € 73 per kwartaal voor mijn Yaris FH Dynamic hoef te betalen, meer dan genoegkmf schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 00:04:
[...]
Ik heb weinig met bijtelling (meer) te maken. Voor normale MRB krijgen hybrides ook zoveel kg "gratis" zodat een Yaris Hybride in een lager MRB-tarief valt. Maar of dat nu nog van toepassing is?
This footer is intentionally left blank
Weet niet wat de 1.3 doet, maar de 1.5 had geloof ik maar 105pk oid. Niet dat het te weinig was voor dat autotje, rijdt gewoon erg vlot.RocketKoen schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:56:
[...]
De 1.5 heeft dan ook flink wat paarden meer dan de 1.3
Kwam overigens nooit veel verder dan 190 @ teller met m'n P1 T-Sport... snel genoeg voor dat ding.
1.5: 106pk / 190KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:12:
[...]
Weet niet wat de 1.3 doet, maar de 1.5 had geloof ik maar 105pk oid. Niet dat het te weinig was voor dat autotje, rijdt gewoon erg vlot.
Kwam overigens nooit veel verder dan 190 @ teller met m'n P1 T-Sport... snel genoeg voor dat ding.
1.3: 86pk / 175
1.0: 68pk / 155
Volgens autoweek
1.0 is wel heel ander blok.

Van mij mogen ze direct beginnen met bouwen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
[ Voor 11% gewijzigd door Phuncz op 19-11-2014 10:59 ]
Eerste Toyota op waterstof gecommercialiseerd!
http://gocar.be/nl/autoni...ecommercialiseerd-3221478
[YouTube: http://www.youtube.com/embed/GUjYIaUGmqU]
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Eerste Toyota op waterstof gecommercialiseerd!
http://gocar.be/nl/autoni...ecommercialiseerd-3221478
[ Voor 8% gewijzigd door Tomsworld op 24-11-2014 15:34 ]
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Toch denk ik dat de weg naar waterstof te laat is ingeslagen, nu de elektrische auto al goed onderweg is. Ook is waterstof te inefficient, als je de hele cyclus bekijkt. Enige voordelen:
- overdag opwekken waterstof op groene manier (gebeurt nog niet) en dan gebruiken wanneer je wil, loskoppeling van opwekking en gebruik. Maar dit zie ik liever centraal gebeuren met een waterstof centrale of (technisch) simpelere oplossingen zoals kunstmatig stuwmeer
- sneller tanken. Mijn inziens ook niet echt een probleem, gezien je met een elektrische auto altijd wel kunt tanken met de bestaande infrastructuur, ook thuis. En met de Model S kun je superchargen, dus kun je in 1 dag naar zuidkust van frankrijk, wat wil je nog meer?