Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 46 ... 167 Laatste
Acties:
  • 921.231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Arfman schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:40:
[...]

Ik heb geen iDevice, ik wil "gewoon" BT streamen. Mij is verteld dat ik via deze tussenweg dat voor elkaar zou moeten kunnen krijgen.

[...]

Klopt. En ja, ik heb hen ook een mailtje gestuurd maar mijn frustratieniveau is ondertussen dermate hoog dat ik alles en iedereen maar vraag. Ik ben ook al bij 2 autoaudiozaken geweest die geen idee hadden wat ik bedoelde of met opties kwamen die de functionaliteit van mijn radio/navigatie enorm aantasten (zoals niet meer handsfree kunnen bellen). Is er nu werkelijk waar helemaal niemand die Bluetooth audio wil streamen in z'n Toyota vraag ik me dan af |:(

EDIT: en dan te bedenken dat m'n simpele JVC radiootje uit 2005 in m'n Yaris dit al gewoon perfect ondersteunt |:(
Ehm tja... vanaf een bepaald jaar kan je standaard al BT streamen op bepaalde modellen. En voor die tijd is een AUX-linkje makkelijker.

Maarre... kan je niet ergens een iDevice lenen en kijken of de connectionkit überhaupt werkt? Effe mogelijke schuldigen elimineren.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Ja dat ding werkt, dat heeft de jongen al geprobeerd die hem inbouwde. Dan ziet hij ook CD CH input, wat hij nou dus niet doet.

Ik denk dat ik mijn verlies maar moet nemen van 160 euro.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

OK dit moet wel op te lossen zijn, maar dan moeten we eerst de situatie snappen. Situatieschets:

Auris 2007 Head Unit (type ?) --> iPod Connection kit --> DockBoss Bluetooth Receiver
Klopt dit ?

Vraag 1: je wil via A2DP verbinden met de DockBoss BT receiver om muziek te spelen, maar je wil ook via Bluetooth met de originele head unit verbinden voor oproepen, klopt ? Dit maak ik op uit je posts. Maar is dit wel mogelijk met je telefoontoestel om een ander apparaat voor A2DP én voice te hebben ? Wat ik begrijp is dat altijd samen namelijk.

Vraag 2: de headunit ziet geen CD-changer input met de DockBoss aangesloten op de iPod Connection kit maar wel met een iPod op die connection kit. Ben je dus zeker dat die DockBoss zijn werk doet ? Probeer het eens op iets anders dat een iPod 30-pin connector heeft en muziek kan afspelen, zoals wekkerradio's en speakerdocks. Dan kan je al uitsluiten dat de compatibiliteit er is en dat de DockBoss doet wat hij hoort te doen.

Vraag 3: op de productpagina van de DockBoss staat: "Power: 5V USB power required". Zou het kunnen dat hier iets mee fout is ? Misschien wordt er geen 5V voeding voorzien. Het lijkt me uitzonderlijk maar misschien houdt die iPod Connection kit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

De situatieschets klopt :P

1. Moet kunnen, maar als ik de mogelijkheid verlies om te kunnen telefoneren in de auto boeit me dat niet zo.

2. Probleem is dat ik geen enkel apparaat heb waar ik die DockBoss op kan aansluiten. Maar aangezien het lampje gaat branden op de dockBoss, ik ermee kan verbinden en er zelfs muziek naar toe kan streamen (alleen hoor ik niks want input :P) ga ik er vanuit dat dat allemaal goed zit.

3. Zie 2, tevens staat in de handleiding van de iPod kit dat de iPod opgeladen wordt als je hem connect, dus dan lijkt me dit ook wel goed zitten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hmm dus die iPod Connection (of Integration ?) Kit is mogelijk de oorzaak. Ik zou bij vrienden of familie rondvragen, iemand zal wel een iDevice hebben die je eens kan proberen. Desnoods de DockBoss bij iemand anders aansluiten. Maar je weet ook als T.net veteraan dat je door onduidelijke problemen best vooruit gaat door eliminatie. Zolang we niet ergens een duidelijke "kortsluiting" kunnen vinden waar het fout loopt, kan alles nog de dader zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat klopt, ik had ook al veel uitgesloten. Helaas is het nu definitief:
Thanks for providing those answers. I'm sorry to hear you've experienced this issue. Our dockBoss products, including dockBoss air, have had some compatibility issues with certain iPod systems which require a specific digital connection in order to function. It can be difficult to predict which systems will have this issue with our dockBoss products. Unfortunately, we recently learned that the 2007 Toyotas use one of these incompatible systems, so the dockBoss air is unable to work with your vehicle’s 30-pin iPod connector. As a result, you will likely want to contact Bol.com to return yours for a refund.
Nu nog kijken of er een andere oplossing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een iPod Classic ? http://www.ebay.nl/sch/i....lassic&rt=nc&LH_PrefLoc=3

Heb ooit eens een serieus oppervlakkig gemolesteerde iPod Classic 160GB 6de generatie gekregen omdat ie niets meer deed. Opgezocht wat het probleem kon zijn en was een bekend, oplosbaar probleem. Voor 37€ de volledige case in een nette OEM-staat gekocht en werkt nu al jaren probleemloos in de auto. Af en toe eens meenemen en nieuwe podcasts of albums syncen met iTunes of alternatieven.

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 01-08-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 20:24
Arfman, ik zou gewoon een ipotje kopen :P cheap 2de hands.

Over je kan je hele HU eruit slopen en een dubbel dins headunit kopen die gewoon BT ondersteuning heeft =)

*is blij dat de radio in de Yaris gewoon BT ondersteuning heeft, werkt als een dolle vanaf mijn gsm streamen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Koop gewoon een nieuwe(re) auto. In mijn Yaris FH heb ik een stapel 8 en 16 GB USB stickjes met muziek liggen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:20
Phuncz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:34:
[...]

Ik heb het even bij mijn vader afgetoetst die veel herstelling en installatie van car audio en electronica deed en hij zei eigenlijk hetzelfde als mij. Ik ben wel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat !
Thanks voor het nakijken, Momenteel is mijn vader in afwachting van de reactie van de garage in verband met coulance op de reparatiekosten. Ze geven aan dat het momenteel wel even wat langer kon duren in verband met de vakantieperiode.

Daarnaast heeft hij zelf momenteel erg druk met werk (Mijn ouders hebben een camping). Daarom kan het dus zijn dat het een en ander wat langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:16
ajhaverkamp schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:39:
Koop gewoon een nieuwe(re) auto. In mijn Yaris FH heb ik een stapel 8 en 16 GB USB stickjes met muziek liggen.
"Een stapel"? Twintig jaar geleden is er iets als MP3 uitgevonden hè? ;) Een top-100 van mijn favoriete albums past makkelijk op een enkele 16GB-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb net een testrit gemaakt in een Auris Station hybride. Rijdt dikke prima. Stuurt directer en is stiller dan de oude Auris.

Maar wat een gekudt met bijtellingspercentages zeg. De Dynamic stond op 17 inch, is nu 16 inch geworden om aan de 14% te blijven voldoen. We zitten min of meer vast aan een dynamic uitvoering omdat ik dat panorama dak niet wil. Het is erg mooi, maar kost wel veel hoofdruimte. Met name achterin merkte je dat heel erg.

Beenruimte achter viel mee en de kofferruimte is ook wel oke. Maar waarom in godesnaam heeft Toyota niet de optie voor een skiluik gegeven??? Mijn zoon zeilt en nu moet alsnog de leuning neer als zijn zeil en mast mee moeten...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Skiluiken zie je toch meestal in een sedan uitvoering bij gebrek aan een (in delen) neerklapbare achterbank?
Hoewel heel vroeger hadden we volgens mij een Volvo waar wel een luikje in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Domme vraag: maar kun je op een iPod ook Spotify gebruiken? Anders haal ik inderdaad de cheapste iPod die dat ondersteunt en klaar is Kees. Dan maar wat geld er tegenaan (nog meer :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Arfman schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 14:42:
Domme vraag: maar kun je op een iPod ook Spotify gebruiken? Anders haal ik inderdaad de cheapste iPod die dat ondersteunt en klaar is Kees. Dan maar wat geld er tegenaan (nog meer :X).
Je kan syncen, niet streamen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

bouwfraude schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 14:37:
Skiluiken zie je toch meestal in een sedan uitvoering bij gebrek aan een (in delen) neerklapbare achterbank?
Hoewel heel vroeger hadden we volgens mij een Volvo waar wel een luikje in zat.
Nee hoor, mijn octavia combi uit 2009 had ook zo'n luikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Mensen, ik ben op zoek naar een flinke station met (natuurlijk :P) prima prijs/kwaliteit verhouding. De Avensis (rond 2007) staat onder andere op de shortlist. Zijn er punten waar ik goed op moet letten, en redenen om vooral wel of niet te kiezen voor deze auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bacchus schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:10:
"Een stapel"? Twintig jaar geleden is er iets als MP3 uitgevonden hè? ;) Een top-100 van mijn favoriete albums past makkelijk op een enkele 16GB-stick.
Ik heb verschillende muziekstijlen op verschillende sticks staan. Als ik enkele weken achter elkaar door bv Duitsland aan het tuffen ben, vind ik het bv wel weer eens lekker om NL-talige muziek te horen. Elke dag Duits om je heen en op de TV begint dan toch wel te irriteren. Dan prop ik er een stick met NL muziek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 15:00
Bokmaaa schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:59:
Mensen, ik ben op zoek naar een flinke station met (natuurlijk :P) prima prijs/kwaliteit verhouding. De Avensis (rond 2007) staat onder andere op de shortlist. Zijn er punten waar ik goed op moet letten, en redenen om vooral wel of niet te kiezen voor deze auto?
Ik kijk ook weleens naar een opvolger voor mijn huidige Avensis. Waar je bij het 2e model (T25) op moet letten is een hoger olieverbruik. Schijnt dat de 1.8 er meer last van heeft en de 2.0 in mindere mate. Je moet dan soms denken aan 1 liter per 1500 km. Toyota heeft dit probleem wel erkend volgens mij, dus je hebt kans dat ze er bij occasions al wat aan gedaan hebben.

Verder nog een link over hoe de ANWB over de Avensis denkt:
http://www.anwb.nl/auto/t...006-07-01/2008-12-09/1389

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
Auris station is dan ook interesant vanwege beter verbruikcijfers. En die wordt ook betaalbaarder.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Auris station is er toch pas vanaf 2012? Denk dat die qua budget nog wel een stuk hoger ligt dan een 2007 Avensis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54
Oeh, ik heb een mooie nieuwe nieuwe Yaris Hybrid in bestelling staan.
Kan niet wachten tot ie komt. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Auris station is pas 2 jaar op de markt, te hoog qua budget lijkt me.
Vind het wel jammer dat Toyota niet eerder met een Auris station is gekomen. Corolla Wagon vind ik nou niet aansprekend qua uiterlijk. Idem dito voor een Prius, daar hadden ze ook wel sneller met een wagon mogen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Tja, zo schijnt het ook zo te zijn dat de Avensis geen opvolger krijgt.... Das jammer, het is namelijk een steen goede auto....

En aangezien ik gewoon een flinke motor wil, geen hybride of ander grasmaaier motor ben ik bang dat ik op een ander merk uit ga komen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Bullet NL schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:08:
Tja, zo schijnt het ook zo te zijn dat de Avensis geen opvolger krijgt.... Das jammer, het is namelijk een steen goede auto....

En aangezien ik gewoon een flinke motor wil, geen hybride of ander grasmaaier motor ben ik bang dat ik op een ander merk uit ga komen.
Meen je dat? Dat zou echt jammer zijn!
Primera was vroeger ook een goede wagen maar die is ter ziele vanwege Renault :(

Overal waar ik lees komt de Avensis als betrouwbare en zeer prettige wagen uit de bus. Heb zelf een oudje uit 2000 met 190K erop maar dat is een veel betrouwbaardere auto als de Citroen Xsara die ik daarvoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik rij er één nu een 2.0 VTTI, motor is heerlijk soepel, je kan hem als een diesel rijden.... i.v.m. de aanschaf van een caravan wil ik een andere auto, liefst nog meer vermogen onder de kap, maar vooral een nieuwere.... deze is uit 2006.... zit dus nu naar een auto uit 2011 te kijken...

mijn shortlist;

Avensis Wagon, (152Pk) 2011/2012 2.0 CVVT(Automaat)
Volvo V70, 2.0T(203pk)
Audi A6 2.0T (170pk)
Ford S-Max 2.0T (203pk)

De Avensis staat er vooral tussen omdat mijn huidige nooit geen gekke dingen of kosten heeft gemaakt, ik heb hem aangeschaft naar bijna 13 jaar leaseauto's gereden te hebben. Geen moment spijt, het is het model met 17" 45 hoog banden, ziet er nog best goed uit en kan nog prima mee... Alleen, ik wil een auto maat hebben.... Heb er nu 4,5 jaar in gereden... Tijd voor iets anders :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 11-08-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Arfman schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:58:
Auris station is er toch pas vanaf 2012? Denk dat die qua budget nog wel een stuk hoger ligt dan een 2007 Avensis.
2013 :)

En de prijzen beginnen rond de 20.000 euro op het moment voor de hybride.

Avensis is een mooie auto, maar op de een of andere manier kon ik daar destijds geen goede zitpositie in vinden. Iets waar ik met de Auris totaal geen probleem mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

PaT schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:25:
[...]

2013 :)

En de prijzen beginnen rond de 20.000 euro op het moment voor de hybride.

Avensis is een mooie auto, maar op de een of andere manier kon ik daar destijds geen goede zitpositie in vinden. Iets waar ik met de Auris totaal geen probleem mee heb.
Ik kan je vertellen dat dit niet door de Avensis komt maar echt aan jou zitvlees moet liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Bullet NL schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:25:
mijn shortlist;

Volvo V70, 2.0T(203pk)
Audi A6 2.0T (170pk)
Ford S-Max 2.0T (203pk)
Dat is een nogal behoorlijk verschillende shortlist :)
Zo heeft elke wagen wel een paar aspecten die je in acht moet houden, uitgaande van wagens < 3j oud:

Toyota Avensis: technisch heel degelijk, interieur ouderwets/minder verfijnd, hoge betrouwbaarheid
Volvo V70: kwalitatief degelijk, ingezet op veiligheid en gebruiksgemak, véél ruimte
Audi A6: zeer degelijke auto met zeer net interieur, waarschijnlijk de duurste keuze
Ford S-Max: dubieuze technische kwaliteit, goed sturend/rijdend, waarschijnlijk de goedkoopste keuze

Sowieso verschillen deze auto's behoorlijk in kwaliteit (interieur en chassis), afwerking, rijeigenschappen en prijs, dus best ga je eerst elimineren wat je niet aanstaat door er eens uitgebreid in te zitten en als het kan te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bullet NL schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:25:
Ik rij er één nu een 2.0 VTTI, motor is heerlijk soepel, je kan hem als een diesel rijden.... i.v.m. de aanschaf van een caravan wil ik een andere auto, liefst nog meer vermogen onder de kap, maar vooral een nieuwere.... deze is uit 2006.... zit dus nu naar een auto uit 2011 te kijken...

mijn shortlist;

Volvo V70, 2.0T(203pk)
Audi A6 2.0T (170pk)
Ford S-Max 2.0T (203pk)

De Avensis staat er vooral tussen omdat mijn huidige nooit geen gekke dingen of kosten heeft gemaakt, ik heb hem aangeschaft naar bijna 13 jaar leaseauto's gereden te hebben. Geen moment spijt, het is het model met 17" 45 hoog banden, ziet er nog best goed uit en kan nog prima mee... Alleen, ik wil een auto maat hebben.... Heb er nu 4,5 jaar in gereden... Tijd voor iets anders :)
Is een Mondeo Wagon niet een slimmere keuze in dit rijtje? Een S-Max staat zo raar in het lijstje.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bullet NL schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:27:
[...]

Ik kan je vertellen dat dit niet door de Avensis komt maar echt aan jou zitvlees moet liggen...
Het ging om een steun in je rug die voor mij compleet verkeerd zat...niets met zitvlees te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik vind de stoelen van de Auris 1ste generatie ook wel behoorlijk tegenvallen, dat is met de nieuwere wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

rimave schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:04:
Oeh, ik heb een mooie nieuwe nieuwe Yaris Hybrid in bestelling staan.
Kan niet wachten tot ie komt. :)
Met de X-neus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
ajhaverkamp schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:47:
Ik heb verschillende muziekstijlen op verschillende sticks staan. [...]
Handig. De organisatie en selectiemogelijkheden van Toyota's USB-player zijn namelijk nogal euh.. beperkt, om niet te moeten zeggen "afwezig".
X-neus is geniaal. Maar dat was de lipstick-red kikkerogen-Corolla ook en dat durfde ook geen Nederlander aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De X-neus kan ik mentaal beter mee overweg dan de kikkerogen. Bah wat een gedrocht was dat... Mijn ouders hebben zo een 2.0 diesel liftback gehad en die auto was zo belachelijk a-sexy in alle manieren: reed niet vlot, zag niet uit van binnen en van buiten, wegligging was een vreemd woord, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Bacchus schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:15:

X-neus is geniaal. Maar dat was de lipstick-red kikkerogen-Corolla ook en dat durfde ook geen Nederlander aan.
Wel dat ook zéér zeker de kikkerogen station een prachtige wagen is/was.
En de corolla update zonder kikkerogen mi een grijze muizen auto was geworden.

Ik zeg altijd tegen mijn dealer, Toyota voor een facelift is mooi erna saai.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

*O* HET IS GELUKT *O*

Eindelijk, eindelijk kan ik Spotify gebruiken in mijn 2007 Auris. Het kost wel flink wat geld:

-Toyota iPod integration kit
-Adapter Lightning mannelijk - Apple 30pins vrouwelijk adapter (DLCK-65493)
-Apple iPod Touch

Totale kosten: ergens rond de 380 euro :X

Maar eindelijk ziet mijn Toyota navi een CD changer input en kan ik via mijn stuurbediening de muziek (Spotify) op de iPod starten/stoppen/next track/enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
PaT schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 14:14:
Ik heb net een testrit gemaakt in een Auris Station hybride. Rijdt dikke prima. Stuurt directer en is stiller dan de oude Auris.

Maar wat een gekudt met bijtellingspercentages zeg. De Dynamic stond op 17 inch, is nu 16 inch geworden om aan de 14% te blijven voldoen. We zitten min of meer vast aan een dynamic uitvoering omdat ik dat panorama dak niet wil. Het is erg mooi, maar kost wel veel hoofdruimte. Met name achterin merkte je dat heel erg.
Heb er ook een testrit in gemaakt en rijd inderdaad lekkerder dan mijn huidige (2010) Auris. Ik heb alleen het idee dat de hoofdruimte iets minder is geworden (niks over) en ook de beenruimte achterin wat krapper is. Mede hierdoor is mijn keuze deze keer op een andere japanner gevallen (Outlander PHEV).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Arfman schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:36:
*O* HET IS GELUKT *O*

Eindelijk, eindelijk kan ik Spotify gebruiken in mijn 2007 Auris.
Leuk om te horen dat het opgelost is ! Het kost wel iets inderdaad, maar het loopt over het algemeen snel op bij een auto, tenzij je gelukkig bent met een Aldi radio met een USB-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 20:53

Metalfreak

Hoije woh!

Supertip schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:24:
[...]

Wel dat ook zéér zeker de kikkerogen station een prachtige wagen is/was.
En de corolla update zonder kikkerogen mi een grijze muizen auto was geworden.

Ik zeg altijd tegen mijn dealer, Toyota voor een facelift is mooi erna saai.
Die "kikkerogen" vond ik altijd heel lelijk, zeker bij die station (oom en tante rijden er nog steeds eentje met al 350.000km op de teller). Ik vroeg me bij die koplampen af of ze gewoon teveel Celica T20 koplampen besteld hadden die toch op de een of andere manier op moesten.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Mijn pa had een tijdje een Corolla G6, een rode. Vond het wel een geinig karretje, hij ging zelfs piepen als je hem in zijn achteruit zette. Waarschijnlijk vanwege de 6 versnellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tassadar32 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:59:
[...]

Heb er ook een testrit in gemaakt en rijd inderdaad lekkerder dan mijn huidige (2010) Auris. Ik heb alleen het idee dat de hoofdruimte iets minder is geworden (niks over) en ook de beenruimte achterin wat krapper is. Mede hierdoor is mijn keuze deze keer op een andere japanner gevallen (Outlander PHEV).
Heb je in een versie met panoramadak gereden? Dat scheelt aanzienlijk in hoofdrumte.

• rimave
  • Laatst online: 20:54
Yup, met de x-neus. In het rood en met een glazen dak. :p
Deze dus, in de Dynamic Hybrid variant:

Afbeeldingslocatie: http://vtec.carthrottle.com/image/1/700/0/uploads/articles/yaris_5-53c8264f94de2.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door rimave op 14-08-2014 00:07 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Arfman schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:36:
*O* HET IS GELUKT *O*

Eindelijk, eindelijk kan ik Spotify gebruiken in mijn 2007 Auris. Het kost wel flink wat geld:

-Toyota iPod integration kit
-Adapter Lightning mannelijk - Apple 30pins vrouwelijk adapter (DLCK-65493)
-Apple iPod Touch

Totale kosten: ergens rond de 380 euro :X

Maar eindelijk ziet mijn Toyota navi een CD changer input en kan ik via mijn stuurbediening de muziek (Spotify) op de iPod starten/stoppen/next track/enzovoort.
Hmm, dan was ik toch een heel stuk goedkoper uit met 40 tot 60 euro (weet het niet meer zo precies...) Ik heb een Yatour aan m'n navigatie hangen (aan de CD wisselaar poort). En dan met zo'n simpel kabeltje mijn telefoon via de hoofdtelefoonuitgang eraan gehangen. En ik kan gewoon via mijn stuur alles doen wat ik ook met een CD kan...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

rimave schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:03:
[...]
Yup, met de x-neus. In het rood en met een glazen dak. :p
Deze dus, in de Dynamic Hybrid variant:

[afbeelding]
Ik rijd alweer bijna 2 jaar in deze (Summer red Dynamic met panoramadak en navigatie):
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8038/8059572391_050fe825d4_c.jpg2012-10-06-14h16m02.272P5020_1_2_tonemapped by A.J. Haverkamp, on Flickr

Misschien valt het in het echt mee, maar op plaatjes kan ik de X-neus niet echt waarderen.

• Arfman

Arfman

Drome!

Wailing_Banshee schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 07:37:
[...]

Hmm, dan was ik toch een heel stuk goedkoper uit met 40 tot 60 euro (weet het niet meer zo precies...) Ik heb een Yatour aan m'n navigatie hangen (aan de CD wisselaar poort). En dan met zo'n simpel kabeltje mijn telefoon via de hoofdtelefoonuitgang eraan gehangen. En ik kan gewoon via mijn stuur alles doen wat ik ook met een CD kan...
Ja, dat zijn dan de opties die je hoort nadat je hier om hulp hebt gevraagd en meerdere malen je voortgang (of gebrek aan) hebt gepost ;(

Niet vervelend bedoeld hoor want ik ben blij dat alles nu werkt en het geld ben ik alweer vergeten, maar het is wel een beetje mosterd na de maaltijd :P

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
PaT schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:08:
[...]

Heb je in een versie met panoramadak gereden? Dat scheelt aanzienlijk in hoofdrumte.
Zowel de versie met als zonder panoramadak hadden minder ruimte over dan de oude auris, en daar zat ik al niet echt ruim in. De prius is ietsjes ruimer maar daar is achterin echt veel minder hoofdruimte. Aangezien we regelmatig met vier grote volwassenen op stap gaan is dat geen doen. Heb ook nog even over de RAV4 zitten denken, deze zit heerlijk en heeft zat ruimte. Helaas is in de lease de Outlander zodanig veel goedkoper dan een RAV4 met automaat dat ik voor de Outlander ben gegaan.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• TgR_KILLER
Ik vind de X neus ook niet helemaal je van het... maar zal vanzelf wel wennen :P

Ik rijd een 2012 Yaris Hybrid Dynamic. Vandaag voor zijn 2de jaarbeurtje geweest.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

TgR_KILLER schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:05:
Ik vind de X neus ook niet helemaal je van het... maar zal vanzelf wel wennen :P

Ik rijd een 2012 Yaris Hybrid Dynamic. Vandaag voor zijn 2de jaarbeurtje geweest.
Bij mijn Yaris zit de 2de kleine beurt eraan te komen. Hij staat op een dikke 43.000. Echter ga ik er eerst nog mee op vakantie. Woon-werkverkeer = 0 bij mij, dat loop ik. Het zijn enkel fotografieuitstapjes. In Mei heb ik 7500 km gereden met een rondje Frankrijk/Spanje/Duitsland. Het wordt dus de 2de beurt in 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Netjes :) onze Yaris zit nu op 27.500 km. woon werk is nagenoeg niks. Familie bezoekjes zijn de meeste ritten en winkelen etc. en de vakanties, Normandië, Rome en keertje Duitsland door, dat tikt ook wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:08
FT1 pretty please!

http://imgur.com/a/zwX7U
(beter dan de rode versie)

:9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batmobiel, beetje teveel van het goede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hij is wel errug gaaf he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qxzLvcKl.jpg

De cockpit, oh my. Als ik daarin zit, zal ik mijn lachspieren waarschijnlijk voor eeuwig verknoeien met een smile van oor tot oor. Maar waarschijnlijk ligt dit buiten budget, ik vermoed niet dat we dit gaan zien onder de 80.000€ als het de Nissan GT-R en Honda NCX moet gaan beconcureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Phuncz schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:28:
[afbeelding]

De cockpit, oh my. Als ik daarin zit, zal ik mijn lachspieren waarschijnlijk voor eeuwig verknoeien met een smile van oor tot oor. Maar waarschijnlijk ligt dit buiten budget, ik vermoed niet dat we dit gaan zien onder de 80.000€ als het de Nissan GT-R en Honda NCX moet gaan beconcureren.
Het is een concept car. Dus die ga je helemaal niet terug vinden bij de dealer.

Dit is overigens de andere:
Afbeeldingslocatie: http://www.toyota.com/content/future-vehicles/pm/full/pm4.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door RocketKoen op 20-08-2014 21:38 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja het is nogal duidelijk dat het een conceptauto is...
Daarom is het ook een FT-1, de F-afkortingen worden bij Toyota nogal vaak gebruikt voor conceptauto's.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:08
Geruchten (verwachtingen dus) zijn dat als deze op de markt komt, waarschijnlijk goedkoper zal zijn dan de GT-R.

• SdR
  • Laatst online: 07-10 14:29

SdR

Ontdek nu dit draadje pas.

Ik rij al 3 jaar (en een beetje) in onze uit de lease overgenomen Auris 2.0 D4D-F (126PK) Executive (Xenon, 16" velgen, Lederen Bekleding met Stoelverwarming, Navigatie, Regensensor, Lichtsensor). En het belangrijkste, zonder alle onweer en regenbui problemen die worden geschreven op internet over de Toyota Diesels! (wel normaal onderhoud: Waterpomp 195.000, Radiateur vervangen bij 205.000).

Inmiddels ook al weer ff geleden, staat nu op 217.xxx (35K per jaar)
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/1450798_739404859421738_779927164_n.jpg?oh=c7a5f87cc4a62f95fc27e8bd518173fe&oe=545C3AAF&__gda__=1417701932_de3f55e9308ca91a6a10f4d29a7e5a73

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/1273973_684442624917962_117516418_o.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door SdR op 21-08-2014 08:28 ]

Don't Speak, Just Think

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:33:
Het is er ook voor erbij :Y)

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:10
Mijn oude barrel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0aNl8Hll.jpg

Inmiddels staat de teller op 292.612 km, en de 3 ton gaan we ook nog wel halen :)

Dit is m'n 3e Toyota, ik heb eerder 2 Starlets gehad (een P7 uit '86 & een P8 uit '94) beide waren probleemloze karretjes. Daarna heb ik een tijdje een Renault Megane gereden, maar daar was altijd wel iets mee. Ik kon deze Corolla voor een prikkie overnemen van de buurvrouw van m'n ouders, ondanks de leeftijd en de toen al hoge km stand heb ik niet getwijfeld en er ook geen spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Fijne wagen, leuke kleur. Heb ook een '93 XLi gehad maar dan een 1.6 in het in die tijd lastige "Super Red", mede dankzij z'n lage gewicht ging die als de brandweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:33:
Echt niet!

Deze mogen ze wat mij betreft zo zonder wijzigingen op de markt brengen :Y Komt Toyota misschien ook eens van dat bejaardenauto imago af dat ze de laatste jaren toch wel hebben.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Leuk!

Ik heb een '95 een nieuwe 1.6 GXI gekocht, 3 jaar mee gereden en toen kwamen de lease auto's.

Startlet P7 heeft mijn vrouw gehad, ding was niet af te krijgen... Beste auto ooit gemaakt als je het aan mij zou vragen.

Enne..... Die FT1 is geweldig, wat een autoporno zeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Metalfreak schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:26:
Deze mogen ze wat mij betreft zo zonder wijzigingen op de markt brengen :Y Komt Toyota misschien ook eens van dat bejaardenauto imago af dat ze de laatste jaren toch wel hebben.
Ze zijn de goede richting uit gegaan met de GT-86, wat een leuke bak is dat voor relatief weinig geld. Ook de Auris ziet er heel wat meer bij de tijd uit. De opvolger van de Supra (FT-1) zal ook wel niet uitzien als een monovolume, dus dat komt wel goed. Het werd tijd dat Japan nog eens wat pit in hun aanbod geeft, de Nissan GT-R is al een mooi voorbeeld dat Japan zich kan meten met de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Metalfreak schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:26:
[...]
Niks mis met dat bejaardenimago. Beter dat dan het Audi/Seat tokkie imago. Ik heb ooit een Seat meegehad toen mijn VW bij de garage stond. Ik schaamde me echt om daarin te rijden. In mijn Toyota Yaris voel ik me prima. Een merk dat vooral gereden wordt door mensen die met hun hoofd een auto kopen.

Nu ben ik al 40+, dus misschien dat daarom het bejaardenimago voor mij geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik denk niet dat we ons zorgen moeten maken dat het volk dat een auto koopt voor de status tentoon te stellen, zich binnenkort massaal op Toyota stort door een paar sport-modellen.

Maar een auto is voor veel mensen nog steeds meer dan een metalen doos die je van punt A naar punt B vervoert.

Het zorgt er echter voor dat jonge klanten ook naar het merk kijken. Als er geen ruwweg geschikte opvolger voor de MR2 was die ik nu heb, zou ik verplicht naar andere merken moeten later. Ik ben nog jong en heb geen verplichtingen voor een gezinswagen momenteel dus ik heb geen behoefte aan comfort, veiligheid, kofferruimte en plaats voor kinderen. En toen kwamen ze met de GT-86 :) En uiteindelijk ben ik vroeger als jonkie ook opgegroeid op de kleine achterbank van mijn ouders hun Celica.

Ik snap niet hoe je je kan schamen om (tijdelijk) in een bepaalde auto te zitten. Zolang hij niet van jou is, maakt het toch helemaal niets uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Phuncz op 22-08-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik schaamde me niet voor m'n Seat destijds. Wel bibberend van angst wanneer hij nou weer zou kappen met rijden, dat wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

ajhaverkamp schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:40:
[...]

Niks mis met dat bejaardenimago. Beter dat dan het Audi/Seat tokkie imago. Ik heb ooit een Seat meegehad toen mijn VW bij de garage stond. Ik schaamde me echt om daarin te rijden. In mijn Toyota Yaris voel ik me prima. Een merk dat vooral gereden wordt door mensen die met hun hoofd een auto kopen.

Nu ben ik al 40+, dus misschien dat daarom het bejaardenimago voor mij geen probleem is.
Nou ja, het is persoonlijk natuurlijk, maar qua styling vind ik een Seat toch wat meer bij de tijd dan een Yaris. (toegegeven, langzaamaan wordt de styling bij de Toyota wel wat beter) Waarom zou je je schamen in een Seat :? Als het nu een verlaagde Opel Astra met kachelpijp naar buiten was (vriend van me had die een keer als leenauto toen zijn auto in de garage was, we hebben ons kapotgelachen in dat ding :') ) Ik heb jarenlang een Polo van de zaak gereden, nooit problemen mee gehad (op het feit dat er eentje gestolen is na dan :P ), maar wat was dat een saaie auto.

Maar het is inderdaad ook wat Phuncz zegt, als je geen jongere generatie trekt, zullen ze later ook niet gauw een Toyota kopen. Vroeger met de Celica/MR2/Supra was het allemaal wat spannender. Die mensen die vroeger een Celica reden, kiezen later misschien voor een Auris of Avensis. Nu zijn ze met de GT86 de wat mij betreft goede weg ingeslagen, ik zou mijn auto er zo op inruilen, alleen moeten de prijzen van tweedehandsjes nog wat zakken. Ben ook al 32, maar (godzijdank) (nog) geen kinderen, maar zie mij er wel in rondrijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Metalfreak op 22-08-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Phuncz schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:52:
Ik denk niet dat we ons zorgen moeten maken dat het volk dat een auto koopt voor de status tentoon te stellen, zich binnenkort massaal op Toyota stort door een paar sport-modellen.

Maar een auto is voor veel mensen nog steeds meer dan een metalen doos die je van punt A naar punt B vervoert.[...]
Kleine fix. ;)

Ik denk serieus dat stijl voor de meesten ergens onderaan het lijstje met eisen aan een auto staat. Eerst komen kosten, ruimte, betrouwbaarheid, persoonlijke voorgaande ervaring en die van familie en vrienden en als er dan nog keuze overblijft is er ruimte voor stijl. Daarbij zie ik het bezit van een auto en zelfs van een rijbewijs onder jongeren hard onderuit gaan.

Het merk Toyota op zich zal nooit status uitstralen omdat het gewoon enorm breed is. Van de andere kant is een Century of 2000GT wel een graadje exclusiever dan weer een S-klasse of California.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Bacchus schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:03:
[...]

Kleine fix. ;)

Ik denk serieus dat stijl voor de meesten ergens onderaan het lijstje met eisen aan een auto staat. Eerst komen kosten, ruimte, betrouwbaarheid, persoonlijke voorgaande ervaring en die van familie en vrienden en als er dan nog keuze overblijft is er ruimte voor stijl. Daarbij zie ik het bezit van een auto en zelfs van een rijbewijs onder jongeren hard onderuit gaan.

Het merk Toyota op zich zal nooit status uitstralen omdat het gewoon enorm breed is. Van de andere kant is een Century of 2000GT wel een graadje exclusiever dan weer een S-klasse of California.
Ja, ik merk wel dat mensen de auto steeds minder belangrijk gaan vinden en puur op verstand gaan kopen. Je merkt het ook aan het rijgedrag, vroeger wilde iedereen die net z'n rijbewijs had, zich zo snel mogelijk door het verkeer bewegen. Nu rijden ze met 80 op de rechterbaan van de snelweg... Wat dat betreft ben ik nog een echte petrolhead, als ik een auto niet écht mooi vindt, dan kan het nog zo'n verstandige keuze zijn, maar zal ik 'm nooit kopen. Voor mij staan stijl en betrouwbaarheid een beetje bovenaan het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Metalfreak schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:58:
[...]

Nou ja, het is persoonlijk natuurlijk, maar qua styling vind ik een Seat toch wat meer bij de tijd dan een Yaris.
Ehhh ... een nieuw model Yaris is m.i. toch echt wel wat leuker/moderner gestyled dan een Seat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Phuncz schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:52:
Ik snap niet hoe je je kan schamen om (tijdelijk) in een bepaalde auto te zitten. Zolang hij niet van jou is, maakt het toch helemaal niets uit.
Zeg dat tegen alle leaserijders :) Ik associeer Seat met mensen die maling aan verkeersregels hebben, daarom wil ik er niet in gezien worden.

Wat betreft de opmerking over jonge mensen en Toyotas kopen. Denken jullie dat de huidige oudjes vroeger ook allemaal Toyota reden? Het is mijn eerste na Opel/VW/VW. Als je jong bent kijk je heel anders tegen zaken aan. Die eerste VW was een Golf GTI (xde hands), de tweede een rationele Lupo 3L (nieuw). Toyota heeft niet zo heel veel belang bij jonge mensen omdat die toch geen nieuwe auto kopen. Ze zullen vooral zuinig moeten zijn op de huidige kopers en die niet van zich vervreemden.

Mijn huidige auto is ook puur rationeel (dat hij er ook nog wel aardig uitziet is mooi meegenomen). De keuze maak ik zo:
- zo klein mogelijk, maar groot genoeg. Groter is alleen maar onhandiger met parkeren in de steden. Ik zit er 99,9% van de tijd alleen in, dus achterbankruimte boeit niet.
- kofferbak groot genoeg voor mijn spullen tijdens mijn fotografeertripjes (was een issue met de Lupo)
- zuinig: verbruik en onderhoud (Lupo ging eruit ivm oplopende onderhoudskosten, verbruik was stuk beter dan de Yaris)
- automaat, daarom Hybride, want 1.3 + automaat was duurder bij aanschaf + MRB (2 jaar geleden)
- lekker veel opties, 3L was bijzondere techniek, de Yaris FH ook.

Daarom nu een Yaris FH Dynamic. De Auris TS is mooier en waarschijnlijk zuiniger. Echter een stuk duurder in de MRB (Yaris doet 72 euro / 3 mnd). Al me al zou die me een stuk meer kosten.
En met de Yaris kan ik me ook behelpen door alles voor 1 maand rondrijden in de kofferbak te proppen. De Auris TS kwam ook net te laat toen ik een nieuwe auto wilde kopen, dat maakte de keuze ook makkelijker. De Yaris is rood, want bijna iedereen rijdt al een zwart/witte/grijze. Helaas was blauw niet leverbaar, op de nieuwe x-versie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mwah, ik heb vanaf dat ik m'n rijbewijs heb (18 jaar) alleen maar Toyota gereden, op een verdwaalde Clio na. En altijd leuk sportief spul, dat + de kwaliteit heeft me naar Toyota getrokken. Gewoon betrouwbaar een snelle leuke auto rijden. Vaak zit het ook nog beter in elkaar dan de concurrentie uit dezelfde jaren, ze lopen gewoon voor.

Maar nu is het inderdaad zo dat jongeren niet snel meer een nieuwe auto kopen. En het aantal betaalbare sportieve Toyota's sterft ook uit, want er zijn geen nieuwe modellen geweest. Ja je kunt goedkoop nog wel iets sportiefs kopen (kost eigenlijk zelfs heel weinig) maar mensen zitten logischerwijs niet meer te wachten op een 20 jaar oude auto.

Ze proberen natuurlijk wel leuk te doen met een Aygo met X front en leuke kleurtjes, maar de rest spreekt niet zo snel jongeren aan. Behalve een GT86 dan natuurlijk, maar die kan men meestal niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Arfman schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:45:
[...]

Ehhh ... een nieuw model Yaris is m.i. toch echt wel wat leuker/moderner gestyled dan een Seat :P
Vandaar mijn toevoeging achter die zin ;) Toch vind ik een Ibiza er nog steeds niet verkeerd uit zien, maar die komt langzaam wel al op leeftijd.
ajhaverkamp schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:54:
[...]

Zeg dat tegen alle leaserijders :) Ik associeer Seat met mensen die maling aan verkeersregels hebben, daarom wil ik er niet in gezien worden.

Wat betreft de opmerking over jonge mensen en Toyotas kopen. Denken jullie dat de huidige oudjes vroeger ook allemaal Toyota reden? Het is mijn eerste na Opel/VW/VW. Als je jong bent kijk je heel anders tegen zaken aan. Die eerste VW was een Golf GTI (xde hands), de tweede een rationele Lupo 3L (nieuw). Toyota heeft niet zo heel veel belang bij jonge mensen omdat die toch geen nieuwe auto kopen. Ze zullen vooral zuinig moeten zijn op de huidige kopers en die niet van zich vervreemden.
Dan onderschat je de merkvastheid van mensen. Als ik bijvoorbeeld naar mijn vader kijk: zijn tweede auto was een Toyota 1000 en nu hij inmiddels 62 is, rijdt hij nog steeds Toyota zonder tussentijdse uitstapjes naar andere merken. Bij de rest van de familie, bij de familie van mijn vriendin enz. zie ik hetzelfde. Sommige zijn daarbij ook begonnen met een Celica vroeger.
Mijn huidige auto is ook puur rationeel (dat hij er ook nog wel aardig uitziet is mooi meegenomen). De keuze maak ik zo:
- zo klein mogelijk, maar groot genoeg. Groter is alleen maar onhandiger met parkeren in de steden. Ik zit er 99,9% van de tijd alleen in, dus achterbankruimte boeit niet.
- kofferbak groot genoeg voor mijn spullen tijdens mijn fotografeertripjes (was een issue met de Lupo)
- zuinig: verbruik en onderhoud (Lupo ging eruit ivm oplopende onderhoudskosten, verbruik was stuk beter dan de Yaris)
- automaat, daarom Hybride, want 1.3 + automaat was duurder bij aanschaf + MRB (2 jaar geleden)
- lekker veel opties, 3L was bijzondere techniek, de Yaris FH ook.

Daarom nu een Yaris FH Dynamic. De Auris TS is mooier en waarschijnlijk zuiniger. Echter een stuk duurder in de MRB (Yaris doet 72 euro / 3 mnd). Al me al zou die me een stuk meer kosten.
En met de Yaris kan ik me ook behelpen door alles voor 1 maand rondrijden in de kofferbak te proppen. De Auris TS kwam ook net te laat toen ik een nieuwe auto wilde kopen, dat maakte de keuze ook makkelijker. De Yaris is rood, want bijna iedereen rijdt al een zwart/witte/grijze. Helaas was blauw niet leverbaar, op de nieuwe x-versie wel.
Echt compleet het tegenovergesteld van hoe ik een auto uitzoek :P Ik wil bijvoorbeeld absoluut geen automaat, een halfautomaat kan ik nog mee leven, mits die snel is en niet werkt als bijvoorbeeld bij een eerste editie Smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Metalfreak schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:23:
[...]
Echt compleet het tegenovergesteld van hoe ik een auto uitzoek :P Ik wil bijvoorbeeld absoluut geen automaat, een halfautomaat kan ik nog mee leveren, mits die snel is en niet werkt als bijvoorbeeld bij een eerste editie Smart.
Ik ben 12 jaar ouder dan jij! ;) Verleden jaar 21k in een nieuwe auto gestopt, dit jaar ruim 16k in nieuwe fotocamera spullen. Andere mensen zouden liever die 37k in een auto stoppen. Gelukkig zijn we niet allemaal gelijk! Dat zou wel saai zijn en wie maakt dan de foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Blijkbaar jij :P

Eigenlijk heb je een hoop meer uitgegeven dan ik aan mijn MR2, maar ik zou dan voor mezelf ook geen Yaris kopen. Het punt is volgens mij ook niet zozeer hoeveel je aan de wagen moet uitgeven voor fun, maar meer dat je eentje koopt als rationeel vervoermiddel of passioneel pleziervoertuig. En natuurlijk alles ertussen :) Zwart-wit is voor de fotografie interessant :)

Mijn eerste wagen was een MR2 2de generatie en die vond ik geweldig, maar begon teveel aan slijtage te kosten. Dus ik dacht dat ik "volwassen" was en heb toen een nieuwe Corolla Sedan in 2008 gekocht, top-spec met navigatie en 2.0 D-4D. Maar na een jaar was ik dat afstandelijke rijgedrag en gediesel zo beu, heb hem na 2 jaren verkocht voor de MR2 3de generatie die ik nu heb en ondertussen weet ik wel beter: zo lang ik geen extreem goede reden heb om voor een gezinswagen te gaan (zoals een gezin :D), blijf ik me amuseren met de sportieve wagens en een mid-engine RWD roadster is dan toch behoorlijk leuk.

Zolang er geen vrouw en kinderen "op de planning" staan, zal het de GT-86 zijn voor mij, binnen het Toyota-spectrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Tsja, voor mij is een GT-86 een wagen waar ik waarschijnlijk nooit in zal rijden, mijn vrijgezellentijd is voorgoed voorbij en mijn auto zal de komende jaren echt een gezinsbak zijn :P

Avensis die ik nu heb is pas mijn 2e auto, hiervoor had ik een Citroen Xsara. Kostte me veel meer aan onderhoud als de Avensis. Avensis heb ik in 5 jaar tijd al een ton op gezet, staat nu bijna 190.000 op maar geeft nog steeds geen ene krimp. De enige reden waarom ik hem zou inruilen is het gedateerde uiterlijk en het verbruik. Een nieuwere Avensis uit 2005 is iets zuiniger alhoewel je daar vaak ook wat meer wegenbelasting voor moet lappen. Daarnaast zijn ze ook vrij duur en kom je bij mijn budget op dit soort exemplaren uit:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/avensis/11778352

Kilometerstand laat ik me niet door afschrikken, dat kan een Avensis makkelijk hebben mits het onderhoud maar goed is gedaan. Met dergelijke kilometerstanden kan je concluderen dat hij veel snelwegkilometers heeft gemaakt, dus weinig korte ritjes, in en uitstappen enzo....

Ben ook wel eens benieuwd hoe een automaat rijdt, is alleen wat minder zuinig. Zijn de versnellingsbakken van een Avensis kwetsbaar of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Heeft iemand ervaring met het (laten) vervangen van de carroserie van een Toyota Landcruiser van midden jaren 90? Het zou mogelijk moeten zijn maar heb tot nu toe nog niemnd gevonden die het effectief gedaan heeft.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Kridri schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:17:
Heeft iemand ervaring met het (laten) vervangen van de carroserie van een Toyota Landcruiser van midden jaren 90? Het zou mogelijk moeten zijn maar heb tot nu toe nog niemnd gevonden die het effectief gedaan heeft.
Ik ken wel figuren die dat soort dingen doen, ook compleet chassis opknappen.

Waarom wil je de body vervangen, roest? Gaat het om een HZJ75 of een meer burgerversie zoals de 80 of 90 serie?

Maar is de body slecht of is het chassis slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Phuncz schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:07:
Blijkbaar jij :P

Eigenlijk heb je een hoop meer uitgegeven dan ik aan mijn MR2, maar ik zou dan voor mezelf ook geen Yaris kopen. Het punt is volgens mij ook niet zozeer hoeveel je aan de wagen moet uitgeven voor fun, maar meer dat je eentje koopt als rationeel vervoermiddel of passioneel pleziervoertuig. En natuurlijk alles ertussen :) Zwart-wit is voor de fotografie interessant :)

Mijn eerste wagen was een MR2 2de generatie en die vond ik geweldig, maar begon teveel aan slijtage te kosten. Dus ik dacht dat ik "volwassen" was en heb toen een nieuwe Corolla Sedan in 2008 gekocht, top-spec met navigatie en 2.0 D-4D. Maar na een jaar was ik dat afstandelijke rijgedrag en gediesel zo beu, heb hem na 2 jaren verkocht voor de MR2 3de generatie die ik nu heb en ondertussen weet ik wel beter: zo lang ik geen extreem goede reden heb om voor een gezinswagen te gaan (zoals een gezin :D), blijf ik me amuseren met de sportieve wagens en een mid-engine RWD roadster is dan toch behoorlijk leuk.

Zolang er geen vrouw en kinderen "op de planning" staan, zal het de GT-86 zijn voor mij, binnen het Toyota-spectrum.
Hehe, ik denk er precies hetzelfde over als jij :) Die saaie auto's kan ik altijd nog rijden. En voor mij is mijn IS200 Sport nu een leuk compromis. RWD, 6 cilinder, maar toch ook comfortabel. Maar af en toe denk ik ook: ik zou eigenlijk best wel iets sportievers willen. Die IS200 is vrij zwaar en daardoor wat minder wendbaar. Ik zou een compressor kunnen monteren, maar die zijn lastig te vinden en nogal duur. Soms mis ik mijn oude CRX wel eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nou ja, er is een IS300. Of als je comfortabel en wil kun je wel een Toyota Soarer of Chaser vinden? Zal dan wel RHD zijn.

Voor mij is een eindstation wel een ST205 GT4, ik hoef echt geen Supra of wat dan ook. Maar goed, ik ga daar voorlopig niet aan beginnen, gaat allemaal te veel geld in zitten.

We hebben nu ook een gezinnetje, maar het is niet de reden voor mij om de MR2 weg te doen. Hij is er gewoon naast de heel erg verstandige 5 deurs Yaris. Een coupe als een Celica kan sowieso nog wel, dan heb je tenminste een achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
!null schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:41:
[...]

Ik ken wel figuren die dat soort dingen doen, ook compleet chassis opknappen.

Waarom wil je de body vervangen, roest? Gaat het om een HZJ75 of een meer burgerversie zoals de 80 of 90 serie?

Maar is de body slecht of is het chassis slecht?
Het is een HZJ75 van 1995. Hij is mechanisch nog volledig in orde maar begint nu toch wat te roesten aan de wielen (zijpanelen) en de deuren. Nu vroeg ik mij af of het niet goedkoper zou zijn om de body te vervangen in plaats van volledig te laten behandelen op roest. Daarmee 8). Dan heb ik een mooie oldtimer-klassieker.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

!null schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:16:
Nou ja, er is een IS300. Of als je comfortabel en wil kun je wel een Toyota Soarer of Chaser vinden? Zal dan wel RHD zijn.

Voor mij is een eindstation wel een ST205 GT4, ik hoef echt geen Supra of wat dan ook. Maar goed, ik ga daar voorlopig niet aan beginnen, gaat allemaal te veel geld in zitten.

We hebben nu ook een gezinnetje, maar het is niet de reden voor mij om de MR2 weg te doen. Hij is er gewoon naast de heel erg verstandige 5 deurs Yaris. Een coupe als een Celica kan sowieso nog wel, dan heb je tenminste een achterbank.
Een IS300 is in Europa alleen met automaat geleverd en dat is een grote no go bij mij. Rechtsgestuurde auto's sla ik ook over, vind het toch te onpraktisch allemaal, plus dat ze vrijwel onverkoopbaar zijn als je er nog eens vanaf wilt. Een GT86 zou er ooit nog wel eens kunnen komen, maar dan moet ik of nog ff sparen of moeten ze tweedehands wat goedkoper worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
!null schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:16:
Persoonlijk lijkt een GT4 me een stuk meer hardcore dan een Supra Mk4, aangezien die eerste een homologatiemodel voor een rallywagen is en de Supra als GT in de markt gezet werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Kridri schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:30:
[...]

Het is een HZJ75 van 1995. Hij is mechanisch nog volledig in orde maar begint nu toch wat te roesten aan de wielen (zijpanelen) en de deuren. Nu vroeg ik mij af of het niet goedkoper zou zijn om de body te vervangen in plaats van volledig te laten behandelen op roest. Daarmee 8). Dan heb ik een mooie oldtimer-klassieker.
Ik zou zoeken naar deuren en wielkasten voor voorzijde. Achterzijde kun je dan gewoon goed laten restaureren.
De auto helemaal uit elkaar trekken is veel arbeidsintensiever, gaat veel meer kosten. Maar goed, de auto kun je natuurlijk helemaal uit elkaar schroeven, het is een vrij makkelijke auto, dus het kan natuurlijk wel.

Hoe is het chassis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:47

-tom-562

Oliesjeik

Metalfreak schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:02:
[...]

Een IS300 is in Europa alleen met automaat geleverd en dat is een grote no go bij mij. Rechtsgestuurde auto's sla ik ook over, vind het toch te onpraktisch allemaal, plus dat ze vrijwel onverkoopbaar zijn als je er nog eens vanaf wilt. Een GT86 zou er ooit nog wel eens kunnen komen, maar dan moet ik of nog ff sparen of moeten ze tweedehands wat goedkoper worden ;)
Waarom zou je geen automaat willen? of is de IS300 automaat ook zo'n gedrocht als de IS200 automaat? Ik heb een tijdje serieus naar een IS200 (al dan niet automaat) gekeken, en ook een proefrit gemaakt in een IS200 automaat,maar wat een rampencombinatie was dat. Hoogtoerig 6-cilinder blok, en dan een 4-bak automaat erachter met extreem lange verzetten. Plus ik vond de automaat behoorlijk nerveus.
Juist een IS300, wat meer PK, maar zeker ook met meer koppel, lijkt mij heerlijk i.c.m. een automaat

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 17:18

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De IS300 is hybride, dus de HSD van Toyota. Hetzelfde als de Prius maar dan gekoppeld aan de 2,5 liter met 181 pk. Je moet er van houden (ik ben om) en dat dubbele vermogen van de benzinemotor zal het alleen nog maar lekkerder maken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik denk dat ze het hierboven over de oude IS200 en IS300 hebben, zonder h-tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik denk dat ik wel zeker weet dat ze het over de oude hebben ;)

Overigens is alle HSD technologie over een kam scheren met de Prius wel erug kort door de bocht :P Zit toch best wat verschil in tussen de meeste Lexussen en de Prius aandrijflijn. Behalve die uit de CT dan die komt zo goed als rechtstreeks uit de Prius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
!null schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:17:
[...]

Ik zou zoeken naar deuren en wielkasten voor voorzijde. Achterzijde kun je dan gewoon goed laten restaureren.
De auto helemaal uit elkaar trekken is veel arbeidsintensiever, gaat veel meer kosten. Maar goed, de auto kun je natuurlijk helemaal uit elkaar schroeven, het is een vrij makkelijke auto, dus het kan natuurlijk wel.

Hoe is het chassis?
Het chassis is perfect in orde, geen roest (wordt maandelijks afgespoten en jaarlijks onderhouden). Het is altijd een jeep geweest die veel op het terrein heeft gezeten en nu als tweede auto zou gehouden worden. Bedankt voor de tip. En als u een adres heeft met goedkope carroserie onderdelen mag u dat altijd zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Kridri schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 11:57:
[...]

Het chassis is perfect in orde, geen roest (wordt maandelijks afgespoten en jaarlijks onderhouden). Het is altijd een jeep geweest die veel op het terrein heeft gezeten en nu als tweede auto zou gehouden worden. Bedankt voor de tip. En als u een adres heeft met goedkope carroserie onderdelen mag u dat altijd zeggen.
Ik kan de eerder bekende shop even niet meer vinden. Ben je lid van Landcruiser club? Daar hebben ze ook een links stuk. (en soms zie je bij de LC club site nog een foto van ons voorbij komen :P )

Verder heb ik zelf ervaring met http://www.cruiserland.nl, die leveren goed werk, maar onderdelen kunnen duur zijn. Maar hij zal ongetwijfeld ook weten waar je nieuwe onderdelen vandaan kan halen. Want zoiets als wielkasten kun je wel nieuw kopen, al dan niet immitatie. En inlasdelen.
Ik zie hier volgens mij een inlas deel tussen staan, niet erg duidelijke site en heb ook geen ervaring met deze shop: http://www.landcruiser-teile.de/toyota_landcruiser_j7.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
!null schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:17:
[...]

Ik kan de eerder bekende shop even niet meer vinden. Ben je lid van Landcruiser club? Daar hebben ze ook een links stuk. (en soms zie je bij de LC club site nog een foto van ons voorbij komen :P )

Verder heb ik zelf ervaring met http://www.cruiserland.nl, die leveren goed werk, maar onderdelen kunnen duur zijn. Maar hij zal ongetwijfeld ook weten waar je nieuwe onderdelen vandaan kan halen. Want zoiets als wielkasten kun je wel nieuw kopen, al dan niet immitatie. En inlasdelen.
Ik zie hier volgens mij een inlas deel tussen staan, niet erg duidelijke site en heb ook geen ervaring met deze shop: http://www.landcruiser-teile.de/toyota_landcruiser_j7.htm
Ik ben geen lid van de club wegens te weinig tijd. Ik zal eens contact nemen met de winkels. En keep you posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Op de Duitse LC club staan ook wat links, o.a. naar een Nederlandse shop die ik was vergeten.

http://www.landcruiser-club.de/links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Volgend jaar ga ik denk ik over op all weather banden. Geen gedoe meer. En met 10k kilometers per jaar zing ik het daar wel even mee uit. Denk ik. Aangezien de Prius zo stil is, is het denk ik slim om niet een paar tientjes te bezuinigen op de banden als de iets duurdere veel stiller zijn. Letten jullie op de geluidsproductie van de banden en zoja, welke heb je dan genomen?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik was laatst ook alvast aan het zoeken voor winterbanden. Ik heb alle banden van autobandenmarkt.nl even in Excel gezet en gesorteerd op afrolgeluid. De stilste had toevallig ook de beste score op rolweerstand en grip (C en B, er is ook een band met rolweerstand B maar die heeft grip F en 5 dB meer geluid).
Ze zijn 23 euro duurder dan de goedkoopste bandjes zonder score of 19 euro duurder dan de goedkoopste met score (F en C) en die zijn dan ook van een onbekend merk terwijl de stilste van Dunlop zijn.

Ik denk dat ik gewoon daar voor ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Care to share welke uit jouw onderzoek de beste (geluid, grip, weerstand) blijken te zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat was bij de winterbanden met maat 195/65R15 de Dunlop WinterResponse 2 in 91T uitvoering. Dat is dan een band voor 190 km/h waar Toyota H (210 km/h) voorschrijft, maar omdat een Prius toch op 180 is afgeregeld lijkt me dat niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mag je in NL zomaar een lagere snelheidsindex band plaatsen dan op het gelijkvormigheidsattest ? Hier in België dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wij hebben geen gelijkvormigheidsattest en ik kan me niet indenken dat het verboden is om banden voor 190 km/h te monteren op een auto die maximaal 180 km/h kan.
Maar De Dunlop SP Winter Sport 4D met 91H staat in mijn lijstje op 5, met rolweerstand/grip C/C en maar 1 dB luider en kost maar een beetje extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Maasluip schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:12:
Wij hebben geen gelijkvormigheidsattest en ik kan me niet indenken dat het verboden is om banden voor 190 km/h te monteren op een auto die maximaal 180 km/h kan.
Let op dat andersom maar zeer beperkt mag. Alleen winterbanden mag je van een langzamere snelheidsindex monteren, en dan maximaal één nivo lager, dan de opgegeven maximumsnelheid van je voertuig.
Als je auto dus 200 km/h kan, mag je zomerbanden uitsluitend van index H (210 km.u, of sneller: V/W/Y/ZR) monteren maar winterbanden eventueel ook van index T (180 km/u). Als je gebruik maakt van die mogelijkheid om een lagere snelheidsindex te gebruiken, moet je in sommige landen (mn Duitsland dacht ik) een sticker in het gezichtsveld van de bestuurder hebben met de verlaagde maximumsnelheid van het voertuig.
Pagina: 1 ... 46 ... 167 Laatste