Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 40 ... 167 Laatste
Acties:
  • 921.061 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dat ding loopt gewoon op windenergie. Groene Toyota Powerrrrrrrrrrrrr :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
tazzman schreef op maandag 20 januari 2014 @ 01:50:
[...]

Die oude Toyota's en Nissans zijn hier ook erg populair in New Zealand, enige jaren geleden kon je ze voor weinig geld nog uit Japan direct zelf laten komen - er wordt dan meestal een Mazda 1.3 wankel motor ingezet. En oude Corolla met een ~230pk RX-8 blok is niet ongewoon.

In de advertentie kan ik overigens niet terug vinden of ze ook de remmen hebben vervangen? De standaard melkdopjes gaan die 115pk niet makkelijk tot stilstand brengen :)
Goeie vraag. De 1000 zie je hier trouwens wel erg weinig. Evenals de oude Corolla's (jaren 70 model).
Hem kennende zal hij ook de remmen hebben aangepast, hij doet geen half werk. Op een van de MP foto's staat ook de LandCruiser BJ45 die hij al jaren heeft. Gigantische schijfremmen, 4 liter turbodiesel opgeboerd tot een geschatte 200pk, sperdiffs en alles, gigantische banden. Echt een ziek apparaat.
Nu is hij bezig met zo'n jaren 70 Corolla. Daar gaat een bekende 4A-GE setup in, met natuurlijk veel onderdelen (inclusief veerpoten en remmen dacht ik) van de AE86. Dus hartstikke veel lol, en nog lichter ook.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Supertip schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:14:
We hebben zaterdag proef gereden in de yaris hybride, leuk mooi lekker.
Wel binnen in plastic fantastic, maar dat is meer regel dan uitzondering.
Vind je? Misschien ben ik weinig gewend maar in de Yaris Hybride van m'n ouders heb ik echt het idee dat ik in een auto van een klasse hoger zit. Zij hebben wel een behoorlijk aangeklede, maar het stuurwiel/middenconsole e.d. doen echt niet plasticachtig aan. De bovenkant van het dashboard is wel kunststof maar wel met een reliëf waardoor het niet zo jaren-90-Nissan-plastic is.

Maar zoals gezegd, misschien ben ik weinig gewend :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik vind een plastic dashboard fijner dan een met stof of leer bekleed dashboard. :X Het blijft langer mooi, het is veel eenvoudiger schoon te maken en te houden en ik zit er niet de hele rit met mijn vingers over te aaien dus dat het hard aanvoelt interesseert me werkelijk waar niets. :P

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:55

-tom-562

Oliesjeik

!null schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:10:
[...]

Goeie vraag. De 1000 zie je hier trouwens wel erg weinig. Evenals de oude Corolla's (jaren 70 model).
Hem kennende zal hij ook de remmen hebben aangepast, hij doet geen half werk. Op een van de MP foto's staat ook de LandCruiser BJ45 die hij al jaren heeft. Gigantische schijfremmen, 4 liter turbodiesel opgeboerd tot een geschatte 200pk, sperdiffs en alles, gigantische banden. Echt een ziek apparaat.
Nu is hij bezig met zo'n jaren 70 Corolla. Daar gaat een bekende 4A-GE setup in, met natuurlijk veel onderdelen (inclusief veerpoten en remmen dacht ik) van de AE86. Dus hartstikke veel lol, en nog lichter ook.
Wat een toffe bak :P jammer dat ik net een maandje een andere auto heb, anders was dit zeker een optie geweest

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[FT-f1]
Ik ben alleen bang dat de ventilatie gleuven rond de achterwielen vreselijk smerig gaan worden op een regenachtige of gestrooide weg. Past er nog wat in de kofferbak?

@Supertip, ik zou een tweedehands Auris hybride ook in overweging nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door bouwfraude op 20-01-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Arfman schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:16:
[...]
Vind je? Misschien ben ik weinig gewend maar in de Yaris Hybride van m'n ouders heb ik echt het idee dat ik in een auto van een klasse hoger zit. Zij hebben wel een behoorlijk aangeklede, maar het stuurwiel/middenconsole e.d. doen echt niet plasticachtig aan. De bovenkant van het dashboard is wel kunststof maar wel met een reliëf waardoor het niet zo jaren-90-Nissan-plastic is.

Je bent blijkbaar weinig gewend. Want het plastic bovenop het dashboard van de Yaris Full Hybrid (ik heb een Dynamic) is gewoon lelijk keihard en krasgevoelig plastic. De reden hiervoor is dat dit materiaal recyclebaarbaar is. Dat kan met de zachte kunstoffen niet. Dat was het verhaal van dealer. En klinkt ook wel aannemelijk en passend bij de auto. En reliëf in het plastic op het dashboard? Het lijkt een beetje op samengeperste platen houtvezel, maar dan van zwart kunstof. Het is gewoon glad.
De zachte witte panelen op de deuren en het dashboard fleuren de boel nog een beetje op.
In mijn Lupo 3L uit 2000 zat mooi rubberachtig materiaal op het dashboard en dat zag er 12 jaar later nog steeds perfect uit. Echt veel mooier materiaal dan in de Yaris.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 20:24
ajhaverkamp schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:28:
[...]Je bent blijkbaar weinig gewend. Want het plastic bovenop het dashboard van de Yaris Full Hybrid (ik heb een Dynamic) is gewoon lelijk keihard en krasgevoelig plastic. De reden hiervoor is dat dit materiaal recyclebaarbaar is. Dat kan met de zachte kunstoffen niet.
Het zal best krasgevoelig zijn.. maar op mijn dash staan echt 0 krasjes.. gewoon voorzichtig mee om gaan :P ik vind het ook niet lelijk hoor dus kan dat wel met Arfman eens zijn (Ik heb ook een Dynamic)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:40
(jarig!)
bouwfraude schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:22:
[FT-f1]
Ik ben alleen bang dat de ventilatie gleuven rond de achterwielen vreselijk smerig gaan worden op een regenachtige of gestrooide weg. Past er nog wat in de kofferbak?

@Supertip, ik zou een tweedehands Auris hybride ook in overweging nemen.
Heb jij de kofferbak van een Supra Mk4 wel eens gezien? Die lijkt heel erg groot, maar je hebt maar 15cm aan hoogte :) en daar moet het targa dak ook nog eens in.

Afbeeldingslocatie: http://www.gentrylane.com/s/wp-content/uploads/2010/08/93supra_trunk.jpg

Gelukkig kan de achterbank wel plat, en dan passen er wel 2 snowboards in :D

De achterbank is ook overbodig, want de stoelen staan er tegen aan als je voorin comfortabel wil zitten.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
SnowDude schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:12:
[...]

Heb jij de kofferbak van een Supra Mk4 wel eens gezien? Die lijkt heel erg groot, maar je hebt maar 15cm aan hoogte :) en daar moet het targa dak ook nog eens in.
Nee, nog nooit. Wel van een GT86 en die is nog best bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 06-10 15:40
(jarig!)
Bij een supra zit daar een 80 liter tank en een reserve wiel, waardoor je weinig overhoud

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 08:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

scorpie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 06:12:
[...]

Super apparaat, behalve dit..:
[afbeelding] (Once you've seen it.. I know, sorry)
Dat is speciaal voor voetgangers. Eerst in tweeën gesplitst, en dan half onder de wielen geplet en de rest wordt vermalen. Moet je maar niet in de weg lopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

bouwfraude schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:43:
[...]

Nee, nog nooit. Wel van een GT86 en die is nog best bruikbaar.
Het blijft toch een 2+2 waar de "achterbank" zowat als de ongeschreven regel niet dient om gebruikt te worden tenzij voor noodgevallen. Ik zou er niemand in verwensen daar een kwartier gepropt te zitten... Maar dat is wel de ideale plaats voor de softtop als ze nog eens de Cabrio Concept opnieuw willen doen, zoals het hoort: als een roadster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Vandaag mijn Avensis '2000 1.6 station weer voor een kleine beurt + APK weggebracht. Kilometerstand is inmiddels 182.000.

Totale kosten voor de beurt waren 191 euro. Inclusief vervangen van dashboardverlichting omdat de verlichting bij sommige ritten het niet helemaal lekker deed.

Verder nog even aan de monteur gevraagd of er nog bijzonderheden waren als roest, lekkages of oliesporen maar het was allemaal prima. "Het is een Japanner hè"

Ik heb deze auto al bijna 5 jaar, aan het begin even wat gedoe omdat de dynamo kapot was. Dat is netjes verholpen toen door de garage waar ik hem gekocht heb. Daarbuiten geen gekke dingen. Ok, hij kraakt een beetje bij het dashboard maar dat mag best wel gezien de leeftijd. Als ik dit vergelijk met mijn oude Citroen Xsara dan is dit een verademing want daar zat ik bij elke beurt wel in de stress of ze gingen bellen omdat er weer iets mee was.

We gaan gewoon lekker rustig doorkachelen met deze wagen, ik krijg er qua inruil toch geen pepernoot meer voor. Daarnaast maak ik veel minder kilometers als vroeger omdat ik vaker de fiets pak naar mijn werk.

Toyota power! ( and reliability _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Arfman schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:16:
[...]

Ik doelde eigenlijk op het hele interieur, veel hard plastic.
Dat komt onze algehele kwaliteits beleving niet ten goede, maar dat komt waarschijnlijk omdat we uit de laatste generatie verso terug stappen in een yaris.
Ikzelf rijd een yaris Sol uit 2002 dus ook plastic in zijn hardste vorm.
Mijn vrouw heeft natuurlijk wel een punt dat het toch 21 mille voor een auto is die meer afwerkings niveau zou moeten hebben.
Iets wat je in de (sorry) polo wel terug ziet, maar voor ons nooit geen vw voor een ieder die zich ernstig zorgen maakt.
Wel jammer dat de instap van een auris aan de moeilijke kant is voor mijn vrouw en daarmee afvalt.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Vlassie1980 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:53:
Vandaag mijn Avensis '2000 1.6 station weer voor een kleine beurt + APK weggebracht. Kilometerstand is inmiddels 182.000.

Totale kosten voor de beurt waren 191 euro. Inclusief vervangen van dashboardverlichting omdat de verlichting bij sommige ritten het niet helemaal lekker deed.

Verder nog even aan de monteur gevraagd of er nog bijzonderheden waren als roest, lekkages of oliesporen maar het was allemaal prima. "Het is een Japanner hè"

Ik heb deze auto al bijna 5 jaar, aan het begin even wat gedoe omdat de dynamo kapot was. Dat is netjes verholpen toen door de garage waar ik hem gekocht heb. Daarbuiten geen gekke dingen. Ok, hij kraakt een beetje bij het dashboard maar dat mag best wel gezien de leeftijd. Als ik dit vergelijk met mijn oude Citroen Xsara dan is dit een verademing want daar zat ik bij elke beurt wel in de stress of ze gingen bellen omdat er weer iets mee was.

We gaan gewoon lekker rustig doorkachelen met deze wagen, ik krijg er qua inruil toch geen pepernoot meer voor. Daarnaast maak ik veel minder kilometers als vroeger omdat ik vaker de fiets pak naar mijn werk.
Herkenbaar. Ik rij een Corolla E12 diesel uit 2002.
Nooit iets geks mee gehad, ja derde dynamo, derde startmotor, die verrekte SCV-dingen, zevende distributieriem maarja, dat zijn slijtageonderdelen. Geen rare dingen kapot gehad en geen roest. Uitlaat nog helemaal goed.
En het ding heeft inmiddels al ruim15 keer de omtrek van de aarde gereden.
Geen rare storingen. Ook ik krijg er geen pepernoot meer voor, daarom blijf ik er voorlopig nog mee rijden.

Dus inderaad:
Toyota power! ( and reliability _/-\o_ )

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Supertip schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:37:
Ikzelf rijd een yaris Sol uit 2002 dus ook plastic in zijn hardste vorm.
Ik heb ook een Yaris uit 2002, dat is inderdaad echt van dat lelijke oude Japanner plastic. Alhoewel het door de grappige vorm nog best een kek karretje is om te zien van binnen, veel ruimte ook. Helemaal als je bedenkt dat die auto, toen hij op de markt kwam, echt redelijk bijzonder was voor een auto van die klasse. En nog steeds betaal je voor een goede Yaris uit 2004-2005 zomaar 6K.
Mijn vrouw heeft natuurlijk wel een punt dat het toch 21 mille voor een auto is die meer afwerkings niveau zou moeten hebben.
Iets wat je in de (sorry) polo wel terug ziet, maar voor ons nooit geen vw voor een ieder die zich ernstig zorgen maakt.
Tja, 21 mille voor een zeer moderne hybride auto met lage running cost is niet heel gek eigenlijk. IK zat even snel op de VW website te kijken maar voor een fatsoenlijke Polo Highline ben je ook rond de 20K kwijt. Bovendien weet je dan zeker dat je elk half jaar weer met een dure rekening wordt gepresenteerd omdat er weer een of ander debiel onderdeel kapot is.

Nouja, voorlopig blijven wij lekker doorrijden met onze Yaris en Auris. Erg tevreden mee, rijden beide prima en het allerbelangrijkst: zonder storingen (afkloppen).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mijn ZZW30 van 2005 heeft al een half jaar vreemd weggedrag. Alsof de anti-roll bar niet meer "werkt". Naar de garage, mijn verhaal uitgelegd, even gaan rijden met hoofd-techniek en die merkte het niet meteen. Hij is niet het type dat je random onderdelen laat vervangen en zegt "het is opgelost", hij wil ook weten wat er scheelt. Even onder de auto kijken maar anti-roll bars zagen er nog OK uit, evenals de rubbers. Dus hij zei, omdat het niet gevaarlijk ofzo was, om het in de gaten te houden en verandering te melden.

Later dacht ik dat het mijn Toyo banden waren, ik las ergens dat die ineens veel van hun grip verliezen halverwege hun levensduur. Ook was het warme seizoen er, dus hardtop eraf waardoor het misschien gecombineerd aan die factoren kon liggen.

Echter in september terug de hardtop erop en het was niet weg. Het leek toch iets anders te zijn dan de banden, het was meer een gevoel dan een verlies van grip. Maar ja, binnenkort de winterbanden eronder, dan kan ik de banden uitsluiten. Maar dat was het ook niet...

Ondertussen is het langzaam erger geworden en ik wil toch een oplossing, want sommige bochten moet ik al granny-style nemen om niet het gevoel te hebben dat ie gewoon wegvliegt. Niet door een gebrek aan grip maar je voelt gewoon niet meer waar de grip eindigt. Dus terug naar de garage, uitgelegd aan diezelfde hoofd-techniek en we hebben de mogelijke oorzaken aangehaald (schokbrekers, anti-roll bars, ophangingsrubbers) en we gingen naar een schokbrekerstestbank om dat al uit te sluiten.

Helaas gaf die ook alles in het groen aan, dus niks aan de hand daar. Op de weg terug merkte de goede man het probleem al duidelijker op toen ik het uitlokte in een paar snelle bochten. Hij wou de auto nog een keer vanonder bekijken, om toch de anti-roll bars en de rubbers uit te sluiten. Vooraan alles in orde, achteraan op het eerste zicht ook. Maar toen hij achter de beschermplaat van de uitlaat ging, waar de achterste anti-roll bar grotendeels verstopt zit, kwamen de plakken roest er vanaf.

Heel de anti-roll bar is krokant, behalve de uiteinden die langs de beschermplaat uitsteken. Hij was dus ook zijn stevigheid kwijt. Deze wordt volgende week vervangen, hopelijk is mijn probleem dan opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja dat zal zeker schelen. Wat ook kan is speling in het stuur. Dan voel je de grip minder, en heb je allerlei bijeffecten. Maar dit zal wel de stabistang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:40
Vandaag setje Bosch Aerotwin ruitenwissers binnengekregen voor m'n Yaris P1.

Crosspost uit: Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deeltje 118
ThinkPadd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:52:
[afbeelding]
Setje Bosch Aerotwin wissers. Besteld via eBay Duitsland.
Een blad van 530mm en eentje van 380mm. Samen voor 27,50 hier op de mat :) Niet duur voor een setje van een van de betere ruitenwissers (aldus Consumentenbond e.d.).
M'n huidige wissers zijn versleten, en dit leek me beter dan een setje van de bouwmarkt / pompstation.

Heb ze nog niet gemonteerd, maar het gaat vast goedkomen met de wisprestaties.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 31-01-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mijn MR2 ZZW30 ging binnen voor vervanging van de anti-roll bar (zie 3 posts hoger) en dit kreeg ik mee als vervangwagen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NQtADV2.png

Afbeeldingslocatie: http://forum.cheatengine.org/files/awesome_smiley_photo_sculpture_photosculpture-p153359710604909267qdjh_400_151.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Leuk hé, daarmee rij ik dagelijks rond, ook in België :-).

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja behoorlijk. Heb er tijdens de lancering ook mee gereden, toen was ik al verkocht. Het enige waar ik niet helemaal over uit ben is het koppelen: het is, voor mij toch, zeer moeilijk om schokloos te schakelen. Heb in het kleine uur totaal rijden het niet consistent voor elkaar gereden, maar daar heb ik met sommige auto's ook problemen mee. Als ik hem zou halen, zou het voor mij de automaat worden vermoedelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ThinkPadd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:03:

[...]

M'n huidige wissers zijn versleten, en dit leek me beter dan een setje van de bouwmarkt / pompstation.

Heb je een direct linkje voor mij? Ik kan die winkel niet vinden :)

EDIT: gevonden, Google indexeert eBay beter dan zijzelf blijkbaar.
http://stores.ebay.de/atp-autoteile

En besteld. Heb nu Valeo rommel op de Yaris zitten, wat een bagger.

[ Voor 13% gewijzigd door Arfman op 01-02-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Phuncz schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:05:
Ja behoorlijk. Heb er tijdens de lancering ook mee gereden, toen was ik al verkocht. Het enige waar ik niet helemaal over uit ben is het koppelen: het is, voor mij toch, zeer moeilijk om schokloos te schakelen. Heb in het kleine uur totaal rijden het niet consistent voor elkaar gereden, maar daar heb ik met sommige auto's ook problemen mee. Als ik hem zou halen, zou het voor mij de automaat worden vermoedelijk.
Dat went wel moet ik zeggen eigenlijk, heb ik gek genoeg bij de Celica, en ook bij de vorige Corolla van pap, een beetje last van. Maar op een gegeven moment leer je dat punt te herkennen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
ThinkPadd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:03:

[...]

Ik heb weer een Yaris P1 gekocht, maar zonder achteruit wisser. (de hele arm ontbreekt)

Nu heb ik op Ebay uit Polen de complete arm + nieuw rubber binnen, voor 12,50. Allemaal immitatie natuurlijk. Maar geen geld. Dat plastic armpje kost bij Toyota 100 euro. Ben benieuwd hoe goed dat goedkope rubber het doet. Het is natuurlijk de achterruit dus niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb toen ik die Bosch erop zette het rubber van de kleine wisser aan de voorkant gebruikt om een nieuwe wisser voor de achterruit te maken.

Je kunt zo de ijzeren staafjes uit het rubber halen, stuk van het rubber afknippen en de staafjes van je achterwisser erin stoppen. Scheelt weer een nieuwe wisser kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:41
Phuncz schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:05:
Wat is dan het punt met die GT86, of verschil met jouw ZZW?
Rij je zelf automaat? Of gebruikt de GT86 een anders soort schakelsysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

!null schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:08:
[...]

Ik heb weer een Yaris P1 gekocht, maar zonder achteruit wisser. (de hele arm ontbreekt)

Nu heb ik op Ebay uit Polen de complete arm + nieuw rubber binnen, voor 12,50. Allemaal immitatie natuurlijk. Maar geen geld. Dat plastic armpje kost bij Toyota 100 euro. Ben benieuwd hoe goed dat goedkope rubber het doet. Het is natuurlijk de achterruit dus niet zo spannend.
Haha gaaf, link? Mijn achterruitenwisserarm is ook al tijden kapot, gefixed met een stuk plakband maar als ik het voor 12,50 kan repareren dna graag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Arfman schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:28:
[...]

Haha gaaf, link? Mijn achterruitenwisserarm is ook al tijden kapot, gefixed met een stuk plakband maar als ik het voor 12,50 kan repareren dna graag natuurlijk.
Deze http://www.ebay.nl/itm/TO...ash=item2c5f24501f&_uhb=1

Of deze http://www.ebay.nl/itm/TO...ash=item2c637e5d66&_uhb=1

Bij de P1 moet je dus even kijken of je de Japanse versie hebt of de Franse versie. Zit dus een verschil in.

Maar ik moet hem er dus nog opzetten. Het moertje om hem vast te zetten zit er niet bij helaas.
En ik weet ook niet of je er achteraf makkelijk vervangings rubber op kan zetten (zoals ThinkPad met z'n Bosch). Dus ik kan nog geen ervaring melden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
En Japanse en Franse versie kun je eenvoudig zien aan je chassisnr. Als het begint met JTD = Japanse versie. Anders Franse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

NeutraleTeun schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:19:
Wat is dan het punt met die GT86, of verschil met jouw ZZW?
Rij je zelf automaat? Of gebruikt de GT86 een anders soort schakelsysteem?
Het verschil voor mij is dat ik moeilijk correct kan koppelen in de GT86, zelfs na 50km landelijk- en stadsverkeer.
Het is niet het schakelen, het is het koppelen was helemaal anders aanvoelt met een verschillend aangrijpingspunt en lichter op het gas. Het kan ook zijn dat mijn 'muscle memory' de schuldige is, dat is nu éénmaal niet simpel voor mij om af te leren. Misschien krijg ik hem binnenkort weer mee, hopelijk gaat het dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

!null schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:13:
[...]

Deze http://www.ebay.nl/itm/TO...ash=item2c5f24501f&_uhb=1

Of deze http://www.ebay.nl/itm/TO...ash=item2c637e5d66&_uhb=1

Bij de P1 moet je dus even kijken of je de Japanse versie hebt of de Franse versie. Zit dus een verschil in.

Maar ik moet hem er dus nog opzetten. Het moertje om hem vast te zetten zit er niet bij helaas.
En ik weet ook niet of je er achteraf makkelijk vervangings rubber op kan zetten (zoals ThinkPad met z'n Bosch). Dus ik kan nog geen ervaring melden :P
Superbedankt! Ik heb de Japanse versie dus de goeie besteld. De dealer vroeg inderdaad 100 euro ervoor, dat vond ik wat te gortig. Nu kijken wanneer hij binnen is en kijken of het me lukt om dat ding te monteren (2 linkerhanden) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 06-10 08:52
Geknapte multiriem in de Aygo na 140.000km... Riem was gewoon te verkruimelen tussen je vingers!
Kennelijk vervangen ze die niet standaard ook niet als ie (volgens het boekje) op de 105.000km staat. :(

Weet iemand trouwens waarom ie de eerste keer op 105.000km vervangen moet worden en daarna elk jaar?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ballebek schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:19:
Geknapte multiriem in de Aygo na 140.000km... Riem was gewoon te verkruimelen tussen je vingers!
Kennelijk vervangen ze die niet standaard ook niet als ie (volgens het boekje) op de 105.000km staat. :(
Onderhoud bij de Toyotadealer? Ik zou dan toch proberen om dat kosteloos gerepareerd te krijgen, je brengt 'm toch bij de dealer zodat 'ie volgens de voorschriften onderhouden wordt?
Weet iemand trouwens waarom ie de eerste keer op 105.000km vervangen moet worden en daarna elk jaar?
Goeie vraag, zo zijn er wel meer rare dingen. Airbags moeten officieel na tien jaar voor het eerst (niet dat iemand dat doet), maar daarna elke twee jaar. Zijn vervangingsairbags zoveel slechter dan? V-snaar bij een Yaris P1 moet voor het eerst na 105000, en daarna elke 15000 :? Het meeste doe ik toch al vaker dan wat Toyota aangeeft, maar een v-snaar die 105000 kilometer mee zou moeten gaan al na 15000 vervangen? Nee, dat doe ik niet.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 06-10 08:52
Hij was altijd in onderhoud bij de Toyota dealer (laatste keer met 120.000) maar sinds we verhuisd zijn naar de andere kant van het land en de lokale Toyota dealer een stel druiven vinden gaan we naar de garage op de hoek. Auto is van 2006 dus ook niet meer de jongste en alles wat er onder garantie aan vervangen kon worden is gedaan (waterpomp, uitlaat, raamrubbers). Ook wordt er max 5000km per jaar mee gereden.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:56

Hij moet niet na 105kkm vervangen worden en daarna elk jaar.
Hij moet na 105kkm bij geinspecteerd worden en daarna elk jaar. Aan de hand van de inspectie bepaal je dan of hij vervangen moet worden of niet.

Over het algemeen is het een onderdeel dat pas wordt vervangen als er een probleem mee is. Een distributieriem vervang je vaak wel na een vast aantal kilometers, omdat een geknapte distributieriem vaak betekent dat je auto totalloss is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Arfman schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:30:
[...]

Superbedankt! Ik heb de Japanse versie dus de goeie besteld. De dealer vroeg inderdaad 100 euro ervoor, dat vond ik wat te gortig. Nu kijken wanneer hij binnen is en kijken of het me lukt om dat ding te monteren (2 linkerhanden) :P
Hij is vrij snel binnen, en makkelijk te monteren. Je mist waarschijnlijk het moertje, ik heb hem vast gezet met een moertje met zo'n blauw randje (dat hij niet zo makkelijk los gaat). Gewoon sleuteltje 10. Handvast. Kijken hoe lang hij blijft zitten :P

Hij doet het ogenschijnlijk prima, maar ben benieuwd hoe hij het doet in een dikke regenbui. Voor 12 euro mag je niet klagen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze inspecteren alleen, vervangen hem echt niet elk jaar.. ;) Zie onderhoudsboekje.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 06-10 22:41

Griffin

Is mythical

Zaterdag 15-2 gaat de Auris TS terug om de radio te laten fixen. Het hele ASL systeem werkt niet naar behoren dus vervangen we weet ik hoeveel delen van de radio. Ach ik hoop dat het daarna over is, echter volgens mij ben ik niet alleen met dit probleem dus ik heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat ASL heb ik ook maar onmiddellijk uitgezet in de tijd van mijn Corolla van 2008. Het systeem was niet precies genoeg en versterkte overdreven de lage tonen meer dan de rest. Aan de andere kant vond ik het ook vervelend dan mijn radio harder ging spelen omdat er een petje met rotte of foute uitlaat langsreed.

Over-engineering at it's best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: is een olieverbruik van 1 liter op 8.000 km acceptabel voor een 5 jaar oude Toyota Aygo 1.0 met 125K op de teller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Tikt het blok ook? De C1/Aygo/107 willen nog wel eens last hebben van kantelende zuigers. Volgens mij gaan ze dan ook meer olie verbruiken. Zoek er maar eens naar op internet, veel voorkomende kwaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:22:
Vraagje: is een olieverbruik van 1 liter op 8.000 km acceptabel voor een 5 jaar oude Toyota Aygo 1.0 met 125K op de teller?
Is redelijk, zie ik wel vaker eigenlijk (niet per definitie bij deze auto's maar in het algemeen).

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Is volgens mij wel redelijk. Je zou het liever minder hebben maar het is okee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zijn wieldoppen niet universeel?

Heb een setje van Marktplaats gehaald om de huidige doppen op m'n Yaris P1 te vervangen (die er nu op zitten zijn bejaarden style). Dus op Marktplaats 14 inch setje gekocht. Net erop proberen te zetten maar lukt niet, net de laatste klem wil niet??? (krijg hem niet over de rand heengedrukt zonder dat een andere weer terugschiet). Ventiel zit ook tegenover uitsparing voor ventiel...

Typenummer Marktplaats doppen: 42602-0H040 > Van een Aygo blijkbaar, 14"
Typenummer eigen doppen: 42602-52040 > 14" Yaris / Yaris Verso

Ik dacht dat 14 inch = 14 inch, en dat ik zelfs wieldoppen van een Peugeot op m'n Toyota kon zetten als ik wou, omdat de maat hetzelfde is. Maar zo werkt dat blijkbaar niet :?

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 14-02-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Voor zover ik weet zou dat inderdaad universeel moeten zijn. Ik heb gewoon universele wieldoppen op mijn wintervelgen zitten onder mijn Lexus (en die zaten vroeger onder een Auris). Een beetje erop slaan wil ook niet helpen?

1 liter olie op 8.000km vind ik overigens vrij fors voor een vrij recente auto, mijn auto is inmiddels 15 jaar oud en verbruikt dat nog niet. Maar erg problematisch hoeft het ook weer niet te zijn. Heb overigens wel eens een CRX gehad die 1 liter op 100km verbruikte, was leuk toen, rookgordijnen trekken :P

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zal nog even weer gaan proberen. Universele (als in Halfords/Action spul) zijn volgens mij al wat toleranter, daar kan je vaak die metalen ring wel wat verstellen...

Gelukt! De metalen ring bleek een iets grotere diameter te hebben. Metalen ring van m'n oude wieldoppen overgezet en klaaar! :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EOKvAp0HlQo16HILRtqAB80f/thumb.jpg
Klik voor groter
Voorkant: Oude doppen
Achterkant: Nieuwe doppen (Aygo)

Stuk beter zo:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AfpfCKiD4ZZSARodHRyPbfJj/full.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door ThinkPad op 14-02-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb nog 15 inch Yaris P1 T-sport velgen voor je, nog een heel stuk leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ook naar gekeken, maar momenteel even geen budget voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zie ze bijna niet te koop staan. Ik weet eigenlijk ook niet wat ze waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Met dank aan de heren eBayers hier vandaag de ruitewissers voor en achter van m'n Yaris vervangen.

Was onder de indruk dat ik Aerotwins had gekocht voor maar bleken "gewone" Bosch te zijn. Even getest maar lijken het veel beter te doen dan de Aerotwin Valeo rommel die erop zat, dus tevreden.

Achter was nog wel even prutsen, de ruitewisserarm wilde niet echt meegeven (niet gek na 12 jaar). Beetje WD40 en een waterpomptang deed wonderen en de nieuwe eropgezet, die ook veel beter wist. Ik ben weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:18
Vandaag heb ik deze gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t31/1960981_657184381008036_1223941985_o.jpg

Uit 2006, 85000 km op de teller, net grote beurt en APK gehad en de lak is mooi.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 16:15
JeroenH schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:12:

[afbeelding]

Uit 2006, 85000 km op de teller, net grote beurt en APK gehad en de lak is mooi.
Nice, die heeft precies niks gereden in die tijd. :) Hoe zit hij in zijn spulletjes enneh.. "kostah?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
BeF-Bacchus schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:37:
Nice, die heeft precies niks gereden in die tijd. :) Hoe zit hij in zijn spulletjes enneh.. "kostah?"
Het is een basismodel, dus geen navigatie, geen line-in/USB, etc. Achteruitrijdcamera is door vorige eigenaar zelf ingebouwd.

Ik heb er € 6700 voor betaald.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ziet er goed uit. Zoiets wilde ook aan gaan schaffen, maar toch maar even een Yaris gekocht. Prius komt later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Bij ons moet er een tweeling in (met bijbehorende tweelingkinderwagen, wat ook ingeklapt een enorm ding is), dus iets kleiners zat er bij ons niet in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-10 02:03

Mickroz

Mickroz#2491

Daarom heb ik een avensis station gekocht, kan die kinderwagen met gemak mee al is die niet zo heel groot (mountain buggy duet) :) en net ff wat meer ruimte voor de oudste om tussen de twins in te zitten.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 17:52

EXX

EXtended eXchange

[afbeelding]

Netjes. Dat is niet veel km op de teller. Een collega van mij heeft er ook 1 met dezelfde kleur, business edition. Nieuw gekocht in 2004 en ondertussen meer dan 400.000 km gereden. Hoeveel precies is niet meer vast te stellen, want de km-teller is blijven staan op 299.999 km.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• JeroenH
KM-teller blijven steken? Da's raar :)

Maar 400000km is erg mooi, dat rijd ik in nog geen 40 jaar bij elkaar. Ik neem aan met de originele accu? Want, echt, 90% van de mensen aan wie je vertelt dat je een gebruikte Prius gaat kopen/gekocht hebt zegt "zou je dat nou wel doen, de huidige eigenaar doet hem vast weg omdat de accu aan het einde van zijn levensduur is. Dan zit jij mooi met die kosten"

• Vlassie1980
  • Nu online

[afbeelding]

Mooie wagen voor een scherpe prijs d:)b

Ondanks dat de Prius een suffe reputatie heeft is het gewoon een auto die:

1. Zuinig is
2. Heel betrouwbaar blijkt te zijn
3. Goede looks heeft ( zowel ik als mijn vrouw vinden hem mooi en dat is een unicum als we beide iets mooi vinden :+ )

Als opvolger van mijn Avensis staat deze op de radar voor over een aantal jaar. Die Avensis kachelt nog wel even door. Enige nadeel aan de Prius is dat hij pas een aantal jaren geleden als stationversie is uitgebracht, want van een Avensis naar een Prius hatchback is natuurlijk wel inleveren in bagageruimte. En een trekhaak met Prius mag ook niet :(

• JeroenH
Ja, ik ben er ook erg blij mee. Toen ik de marktplaatsadvertentie zag ben ik er gelijk bovenop gedoken want ik zag de biedingen al redelijk snel oplopen. Ik ben er gelijk heen gereden en heb 'm gelijk meegenomen (waar ze niet op hadden gerekend haha :) ).

De vorige eigenaar was een liefhebber (nieuwe Prius gekocht) en een "rationele rijder". Dus niet alleen netjes en rustig rijden en goed onderhouden, maar ook maandelijks kosten incl. afschrijving opzij zetten etc. Van zo iemand koop ik met een gerust hart een auto, en zeker een Toyota.

Primaire waterpomp (wat ik begrijp eigenlijk het enige zwakke punt van een Prius) is nog niet vervangen, dus met die kosten houd ik rekening.

En looks... ik heb een beetje rare blik op auto's (zo wordt mij verteld). Ik zie het als een machine met een bepaald doel, net als de stofzuiger en de staafmixer. Als ik er in zit zie ik de buitenkant toch niet, dus hoe het eruit ziet zal me tot op zekere hoogte een worst zijn ;) (en als ik heel eerlijk ben vind ik eigenlijk alle auto's lelijk...)

[ Voor 20% gewijzigd door JeroenH op 27-02-2014 09:43 ]

• !null
JeroenH schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:58:
Bij ons moet er een tweeling in (met bijbehorende tweelingkinderwagen, wat ook ingeklapt een enorm ding is), dus iets kleiners zat er bij ons niet in :)
Ja dat kan ik dan wel begrijpen :)

Ik ben nog verbaast over hoe goed de kinderwagen in onze Yaris uit '99 past. We hebben zo'n Joolz kinderwagen, en het onderstel zet je zo achterin, ook al staat de achterbank helemaal naar achteren. Eventueel neem je dan alleen de maxi-cosi mee om die erop te gebruiken, of je neemt de reisweeg mee van de kinderwagen, die plat kan en dan ook wel ergens achterin of tussen past. Werkt wel mooi.
Ook kan het gewoon alleen de maxi-cosi in de auto, en alleen een draagdoek mee.

Maar goed, dit alles is niet van toepassing als je een tweeling hebt. Ik ben echter benieuwd hoe zuinig je met een Prius rijdt als je echt je best doet. LIjkt me dat iig 1 op 25 haalbaar is. In mijn Yaris kan ik dat ook halen maar moet ik wel flink m'n best doen.

• ThinkPad

[afbeelding]

BeF-Bacchus schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:37:
[...]

Hmmm dan is de 57k op mijn Yaris P1 uit 2001 wel heel erg netjes dus 8) Valt ook wel te zien, ziet er nog als nieuw uit.

Prius uit 2006 doet volgens Spritmonitor gemiddeld 5,16 l/100km, wat neerkomt op 1:19,38

[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 27-02-2014 10:10 ]

• Metalfreak
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Vlassie1980 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:27:
[...]

Ondanks dat de Prius een suffe reputatie heeft is het gewoon een auto die:

3. Goede looks heeft ( zowel ik als mijn vrouw vinden hem mooi en dat is een unicum als we beide iets mooi vinden :+ )
*proest* :D

Er zijn echt zoveel auto's die ik als mooi zou kunnen bestempelen, maar de Prius hoort daar echt niet bij. Maar goed dat smaken verschillen. ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• !null
Mwah, ik vind de Prius 2 wel mooi. De Prius 1 zijn we het denk ik allemaal wel over eens (ook ik als Yaris bezitter met dezelfde neus). Maar de Prius 2 vind ik prima. Ja er zijn spannendere auto's, maar er zijn ook saaiere en lelijkere auto's. Ik zie toch liever Prius 2 dan die Opel erachter om maar wat te noemen.

De Prius 3 vind ik wel echt een mooie auto geworden, ziet er gewoon heel goed uit. De Prius 3 Wagon vind ik niet helemaal lekker qua lijnen, maar niet lelijk en wel zo praktisch. Maarja, een Auris station hybrid kan dan ook.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

JeroenH schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:18:
KM-teller blijven steken? Da's raar :)
Bij 299.999 hield ie er gewoon mee op, doortellen; naar 300.000 zat er niet meer in. Na een korte google search kwam hij erachter dat dit niet een specifiek Prius probleem is. Het is gerelateerd aan een bepaald model km-teller, die in meerder modellen is gebruikt en bij de stand 299999 km/mijlen ophoudt met tellen.
Maar 400000km is erg mooi, dat rijd ik in nog geen 40 jaar bij elkaar. Ik neem aan met de originele accu? Want, echt, 90% van de mensen aan wie je vertelt dat je een gebruikte Prius gaat kopen/gekocht hebt zegt "zou je dat nou wel doen, de huidige eigenaar doet hem vast weg omdat de accu aan het einde van zijn levensduur is. Dan zit jij mooi met die kosten"
Ja, orginele accu.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• JeroenH
4 ton met de originele accu, en toch blijft het hardnekkige misverstand in de wereld dat die accu een risico zou zijn, pffff

• Bacchus
Bij 4 ton begint het risico op verminderde accucapaciteit toch wel te spelen. De eerste Prii (de bekende Australische taxi's) die een nieuwe accu kregen, zaten in die buurt: 350.000 resp. 500.0000 km.
Maar dan nog: bij een Golf 1.4 TSI DSG heb je dan al twee koppakkingen en enkele turbo's versleten en drie versnellingsbakrevisies gehad.

• JeroenH
"enkele turbo's" wow

Met 85k maak ik me over de accu geen enkele zorgen :) Ik verwacht dat ik 10-12k per jaar zal rijden, dat betekent dat als ik de auto langer dan een paar jaar houd ik eerder tegen andere dingen aan zal lopen dan tegen problemen met de accu.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Wij rijden inmiddels ongeveer 3 maanden in onze derdehands Toyota Yaris Luna (dacht ik) 1.0 driedeurs uit 1999. Echt een superauto.

Toen we hem kochten had hij 209.000 op de teller, inmiddels ruim 213.000. Gemiddeld verbruik ligt rond de 1:17-1:18, grote beurt voor €194 doorstaan zonder een enkele reparatie (alleen de gebruikelijke olieverversing etc.).

Twee dingetjes die ik ietwat vervelend vind:
  • De versnellingsbak: de auto gaat soms erg moeilijk van de een in de twee, en voor de achteruit moet je ook flink rossen aan de pook. Omdat de bak wat "zompig" schakelt heb je niet altijd vertrouwen dat je van de drie naar de vier gaat i.p.v. terug naar de twee. Maar dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat de auto al bijna 15 jaar oud is...
  • Prestaties: het is duidelijk een 1.0. Boven de 100 km/u zit de auto erg op z'n toeren en bij 120 km/u wordt de radio goeddeels overstemd door het lawaai. Maar met 100 km/u toer ik heerlijk in alle rust over de snelweg :) En even doortrekken in z'n twee doet 'ie ook niet zo graag, kwestie van wat langer in de een doorrijden.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Wellicht weten jullie dat. We hebben sinds een klein half jaar een prachtige Avensis Wagon uit 2007. Echt een top auto..
Helaas heeft er vd week een fietser tegen de voorkant aan gezeten. Het nummerbord is er uit de houder geschoven (die houder is dus ook stuk), en daarmee over de bumper geschaafd. Dat is allemaal van dat meegespoten kunststof.
Er zit nu een lange kras in, maar niet door de lak heen. De lak lijkt een soort van opgeruwd. Helaas heb ik nu geen foto..

Maar komt dit toch neer op opnieuw spuiten?

Blender....

• Vlassie1980
  • Nu online
Metalfreak schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:18:
[...]

*proest* :D

Er zijn echt zoveel auto's die ik als mooi zou kunnen bestempelen, maar de Prius hoort daar echt niet bij. Maar goed dat smaken verschillen. ;)
Smaken verschillen inderdaad :P
Er zijn zat auto´s die ik nog veel mooier vind natuurlijk, maar de Prius kan er toch wel aardig mee door. De 1e versie buiten beschouwing gelaten off course.

Vind persoonlijk ook dat Toyota nou niet bepaald uitblinkt in design qua auto´s. Goed, de nieuwste Avensis en Auris vind ik strak vormgegeven maar die zijn de komende tijd toch niet binnen mijn budget :'(

Maar liever een iets minder mooi vormgegeven Jap dan een Franse auto die er iets flitsender uit ziet en waarbij je elke maand weer bij het koffie-apparaat bij de garage zit omdat er weer wat verrot is :+

• Bacchus
Andre21 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:06:
Wellicht weten jullie dat. We hebben sinds een klein half jaar een prachtige Avensis Wagon uit 2007. Echt een top auto..
Helaas heeft er vd week een fietser tegen de voorkant aan gezeten. Het nummerbord is er uit de houder geschoven (die houder is dus ook stuk), en daarmee over de bumper geschaafd. Dat is allemaal van dat meegespoten kunststof.
Er zit nu een lange kras in, maar niet door de lak heen. De lak lijkt een soort van opgeruwd. Helaas heb ik nu geen foto..

Maar komt dit toch neer op opnieuw spuiten?
Nah, Het is jouw geld natuurlijk maar op een wagen van 7 jaar oud zou ik het niet snel waard vinden om een onderdeel te laten spuiten. Als ik het goed begrijp is de kras niet door je gekleurde lak heen en zeker op een kunststof bumper hoef je het voor de roest niet te doen. Je kan weleens proberen om het op te poetsen, dat had de dealer als een voorlopige oplossing in een vergelijkbaar geval op mijn CT-200h gedaan en nu kan ik de kras nauwelijks meer vinden.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

JeroenH schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:03:
[...]

Het is een basismodel, dus geen navigatie, geen line-in/USB, etc. Achteruitrijdcamera is door vorige eigenaar zelf ingebouwd.

Ik heb er € 6700 voor betaald.
Gefeliciteerd. 8)
Heb zelf vorig jaar eentje uit 2007 gekocht ook gewoon standaard uitvoering.
Ik vindt het heerlijk rijden.
Rijd nu lekker 1 op 20/21 een heel verschil met me vorige auto ( galant 1 op 10 / tacuma ook 1 op 10).
Bij mij was er wel een ipod aansluiting aangebracht zodat ik toch me eigen muziek kan draaien.
Zit bij mij in me dashboard kastje.
Succes en veel plezier ermee.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• JeroenH
Ja, een USB of aux-ingang lijkt deze niet te hebben. Jammer maar geen halszaak. Als ik eens tijd over heb zal ik eens kijken of dat zelf achteraf nog in te bouwen valt, maar anders wordt het gewoon weer ouderwetsch CDtjes branden :)

• Metalfreak
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Vlassie1980 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:28:
[...]

Smaken verschillen inderdaad :P
Er zijn zat auto´s die ik nog veel mooier vind natuurlijk, maar de Prius kan er toch wel aardig mee door. De 1e versie buiten beschouwing gelaten off course.

Vind persoonlijk ook dat Toyota nou niet bepaald uitblinkt in design qua auto´s. Goed, de nieuwste Avensis en Auris vind ik strak vormgegeven maar die zijn de komende tijd toch niet binnen mijn budget :'(

Maar liever een iets minder mooi vormgegeven Jap dan een Franse auto die er iets flitsender uit ziet en waarbij je elke maand weer bij het koffie-apparaat bij de garage zit omdat er weer wat verrot is :+
Dat laatste ben ik wel met je eens. Al zou ik er geld bij uit krijgen, ik zou nooit en te nimmer in een Franse auto gaan rijden. Heb ooit één dag in een Franse auto gereden (huurauto, toen een auto van de zaak in elkaar zat), de volgende dag ben ik die van ellende gaan omwisselen.

Het design van de modernere Toyota's vind ik ook erg jammer, in het verleden hebben ze toch erg mooie auto's gemaakt en groter broertje Lexus maakt schitterende exemplaren. Vanmorgen reed ik nog een Subaru BRZ ( = dus een Toyota GT86) voorbij en moet toch zeggen dat ik die heel erg geslaagd vind qua design. Ze kunnen het dus toch nog wel.

Maar de Prius, kan er niets aan doen, maar moet elke keer bij een Prius weer denken aan dit:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.pickchur.com/wp-content/uploads/2011/07/Armadillo.png

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Toch wordt er wel eens met 2 maten gemeten. De Prius III wordt door sommigen ook nog steeds gezien als een banaan op wielen, spuuglelijk, etc. Terwijl de Ampèra een soortgelijke banaan op wielen is, wordt dat weer de hemel in geprezen, want Opel, dat is nou eenmaal altijd beter dan zo een Jap.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De Ampera ziet er door zijn clever gebruik van zwarte accenten kleiner uit, terwijl de Prius moeite heeft zijn regendruppel-ontwerp te verbergen. Ik vind de Ampera ook mooier dan de Prius, hij lijkt veel meer op een sedan, waar de Prius nog steeds op een monovolume lijkt.

• JeroenH
Sja, uiterlijk, daar kun je over discussiëren tot je een ons weegt (duurt in mij geval wel even ;) )

Persoonlijk kan het uiterlijk me niet zo boeien, als ik er in zit zie ik het toch niet. Wat ik wel zie is het schermpje met 4,5 l / 100 km en dát boeit me dan weer wel :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:56
JeroenH schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:05:
Sja, uiterlijk, daar kun je over discussiëren tot je een ons weegt (duurt in mij geval wel even ;) )

Persoonlijk kan het uiterlijk me niet zo boeien, als ik er in zit zie ik het toch niet. Wat ik wel zie is het schermpje met 4,5 l / 100 km en dát boeit me dan weer wel :)
Zo'n vieze auto mag vanaf 2020 niet eens meer verkocht worden :P
Hij mag maximaal 3,9L/100km verbruiken

TheS4ndm4n#1919

• !null
Met een fluewele rechtervoet haal je dat wel.

Maar idd, 3,9L/100km vanaf 2020. Besoten vanuit de EU. Je weet wel, brussel, waar de parkeergarage vol staat met dikke Duitse bakken die 5 keer zoveel verbruiken.

• JeroenH
Goede kans dat ik hem in 2020 niet meer heb :) Als die enorme tweelingkinderwagen niet meer mee hoeft gaan we gewoon weer kleiner rijden, of misschien kunnen we het wel weer zonder auto af.

Aan de andere kant, ik schrijf 'm in vier jaar af (lees: in die tijd spaar ik voor de volgende). Als hij het na die vier jaar blijft doen, rijdt-ie natuurlijk spotgoedkoop, en wie weet hou ik 'm dan wel. We zien wel.

[ Voor 37% gewijzigd door JeroenH op 27-02-2014 15:34 ]

Verwijderd

Ik heb sinds 5 maand een 1992 MR2 SW20 (rev2) 3SGE manual.
Gevonden in Duitsland, die gast had em weer uit de UK gehaald.

Ik ben een trackday-hobbyist en wilde na genoeg ervaring met een FWD iets uitdagender. Japans, handbak, non-turbo, genoeg support (zowel onderdelen als forums) en RWD.
Uiteindelijk bij de MR2 uitgekomen en voor 1200e op de kop getikt. Ding heeft al 200.000 gelopen en her en der wat deukjes maar boeiend, ding gaat gebruikt worden.

Heb de wagen een grote beurt gegeven, nieuwe banden, roestige dorpels laten fixen, momenteel nog bezig om APK te krijgen. Uitstoot was te hoog dus moest oa downpipe vervangen en zit dus in dat proces.

Overbodige interieurdelen zijn eruit, behalve dashboard en deurpanelen.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1422446_10152000610205169_709787781_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/p180x540/1425724_10152007141175169_1129353888_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/t1/p180x540/1233508_10151886167625169_1194747732_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1/p180x540/1374200_10151886129790169_476157383_n.jpg

Genoeg plannen nog iig voor hij echt circuitwaardig is maar ga met een maatje binnenkort roadtrippen door de Belgische Ardennen met op de terugweg het eerste voorzichtige rondje Nordschleife.

Met mn oude tracktool daar 103 rondjes ervaring opgedaan maar dit zal een andere ervaring worden denk ik.

• JeroenH
WTH is dat ding op die bovenste foto links op het kofferdeksel? Een luchthapper?

• !null
@DaMasterPnut, leuk! Ga je hem op een trailer zetten of wel Nederlands kenteken?

Ik moet zeggen dat deze versie (zeg maar de SW20 tussen '90 en '94 zonder turbo) al flink betaalbaar is in Nederland. Zeker met dergelijke kilometerstand. Het zijn wel oliezuipers, pas vanaf '94 is dat veel beter.

@JeroenH ja dat is een luchthapper. Lijkt me vooral nuttig op de turbo versie.

• ThinkPad
sjaakaq schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:04:
[..]
  • De versnellingsbak: de auto gaat soms erg moeilijk van de een in de twee, en voor de achteruit moet je ook flink rossen aan de pook. Omdat de bak wat "zompig" schakelt heb je niet altijd vertrouwen dat je van de drie naar de vier gaat i.p.v. terug naar de twee. Maar dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat de auto al bijna 15 jaar oud is...
Keertje de versnellingsbakolie laten vervangen kan geen kwaad als ik dit zo hoor. Geen idee wat dat kost trouwens, maar heb zo'n idee dat hij dan weer als nieuw schakelt.

Als dat in al die jaren nog nooit gebeurd is dan wordt dat wel eens tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 27-02-2014 16:58 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

ThinkPadd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:51:
[...]

Keertje de versnellingsbakolie laten vervangen kan geen kwaad als ik dit zo hoor. Geen idee wat dat kost trouwens, maar heb zo'n idee dat hij dan weer als nieuw schakelt.

Als dat in al die jaren nog nooit gebeurd is dan wordt dat wel eens tijd.
Bedankt voor de tip. Heb de vraag voorgelegd aan onze garage, zodra ik weet wat het kost laat ik het hier weten (en als ik het dan ook daadwerkelijk laat doen zal ik ook laten weten of het heeft geholpen ;) ).

leoaq.fm // Jeune Loop

• ThinkPad
:)

Kan er op internet maar weinig over vinden (makkelijke klus?, hoeveel liter gaat er dan in? etc etc) dus daar ben ik wel benieuwd naar dan :)

• !null
Tja, het zit aan de onderkant, staat de auto op de brug, dan is het niet erg moeilijk. En nog een vulopening ergens aan de bovenkant.

• Metalfreak
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

@DaMasterPNut: interessant project!! Pas wel op met zo'n MR2 op het circuit, die wil zich nog wel snel achterstevoren gooien door zijn relatief korte wielbasis begreep ik. Ben zelf ook wel eens met het idee aan het spelen om een trackday auto ooit te bouwen, maar is een redelijk dure hobby of niet? Houd ons op de hoogte! Oom van me heeft een volledig originele 98-er in perfecte staat die ook zo getaxeerd is. Vroeger heel wat kilometers in meegereden. Voelt erg snel aan.

Over dat Ampera/Prius verhaal: ondanks dat ik absoluut geen Opel fan ben, vind ik een Ampera best wel mooi, dat kan ik van een Prius niet zeggen.

Die 3,9l/100km geldt volgens mij niet per auto, maar als gemiddelde voor de fabrikant. Toyota mag dus bijvoorbeeld wel heel veel Aygo's maken plus nog een Supra/FT1, zolang die Aygo maar een factor 100x meer verkocht wordt dan die supercar. Ik vraag me overigens af of die eisen wel reëel zijn, je kunt niet meer energie uit een liter halen dan er ooit in zat en we willen ook niet inboeten op luxe of veiligheid.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Metalfreak schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:00:
@DaMasterPNut: interessant project!! Pas wel op met zo'n MR2 op het circuit, die wil zich nog wel snel achterstevoren gooien door zijn relatief korte wielbasis begreep ik.
Was dat niet door de neiging tot snap-oversteer door een niet zo'n ideale ophanging en gewichtsverdeling ? Want mijn MR2 ZZW30 is volgens mij zelfs kleiner/korter en die is véél neutraler op de grens. Ik heb ook de SW20 gehad en die heeft me al meermaals verrast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Metalfreak schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:00:
Die 3,9l/100km geldt volgens mij niet per auto, maar als gemiddelde voor de fabrikant. [...] Ik vraag me overigens af of die eisen wel reëel zijn, je kunt niet meer energie uit een liter halen dan er ooit in zat en we willen ook niet inboeten op luxe of veiligheid.
Toch, als je ziet dat zowel de Prius II als de III zuiniger werden dan de respectievelijke voorgangers1. zonder grote technische veranderingen, is er wel wat mogelijk. Mazda laat aan de andere kant zien dat een auto ook lichter en zuiniger kan worden zonder hybride aandrijving of minder luxe of veilig te zijn dan zijn concurrenten. Daarbij zie je consumenten ook steeds kleinere auto's rijden, dat helpt de fabrikanten ook.

1. I/II/III, NEDC: 5,1/4,3/3,9, Spritmonitor 5,5/5,2/5,1 l/100km
Phuncz schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:38:
Was dat niet door de neiging tot snap-oversteer door een niet zo'n ideale ophanging en gewichtsverdeling ? Want mijn MR2 ZZW30 is volgens mij zelfs kleiner/korter en die is véél neutraler op de grens. Ik heb ook de SW20 gehad en die heeft me al meermaals verrast...
Ik kan mij herinneren dat dat een eigenschap van de eerste serie SW20's was. De andere MR2's staan mij juist vooral als voorspelbaar bekend. (Maar da's allemaal puur theoretische kennis, geen ervaring.)

[ Voor 24% gewijzigd door Bacchus op 28-02-2014 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat kan wel, mijn SW20 was eentje uit '91 en toen die discussies waren, hadden de meesten nog '91-'93 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 06-10 22:41

Griffin

Is mythical

* Griffin rijd nog steeds vrolijk rond met de Auris TS, hij moet echter voor de tweede keer terug ivm problemen met de radio.

Al direct van het begin geeft het ding problemen met de ASL, dit doorgegeven en ongeveer 2 weken hebben ze de hele radio vervangen en dat zou volgens Toyota NL de oplossing moeten zijn.
Ik rijd weg en binnen het uur heb ik het euvel weer, namelijk bij remmen tot stilstand gaat de radio soms een fractie van een seconden harder. Als je dan weer je rem los laat gebeurt het ook soms. Erg irritant in de file.

Ik heb direct contact opgenomen en de dealer gaat nu een hele dag (volgende week) de auto helemaal onderzoeken met, ik neem gehoord te hebben, 1 of 2 mensen van Toyota NL.
Simpele oplossing is het ASL uit te zetten, maar momenteel heb ik het aan staan (om goed te testen hoe en wat precies wanneer gebeurt) en het is toch wel lekker dat je niet zoveel hoeft te spelen met het volume.

Ben benieuwd wat ze gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap oversteer is sowieso een eigenschap van een middenmotorwagen door de plek van het meeste gewicht.
Er is een onderstelrevisie geweest en als het goed is heeft mijn late 92'er deze ook. Langere spoorstangen achter zodat het toe-out beter onder controle blijft. Het speelse weggedrag is ook reden van de aanschaf van deze wagen :)

De airscoop zat er al op, is voor een koude luchttoevoer naar het luchtfilter. Of het helpt betwijfel ik maar het zit er wel spacey uit en ik geloof het verder wel :P

Zal gezien de interesse wat meer uit de doeken doen.

- motorolie vervangen voor Shell Helix HX6 (omdat ik op korte termijn geen uitgebreide trackdays ga doen maar gewoon een goede basic olie gedaan
- bougies vervangen door NGK BKR7EIX
- thermostaat vervangen
- oliefilter vervangen
- brandstoffilter vervangen
- MAP sensor vervangen ivm storing hierin
- remvloeistof vervangen door ATE Blue Racing en ontlucht
- koelvloeistof vervangen en systeem ontlucht
- Toyo R1R banden
- gasklephuis geheel gedemonteerd en gereinigd
- 2x 4-punts gordels gemonteerd

- auto is al voorzien van een Mongoose uitlaat incl. de-cat pijp (twv zo'n 550 euro)
- K&N open luchtfilter is aanwezig maar smerig dus wordt nog vervangen

Nu dus bezig met het repareren van de uitlaatlijn, want het flexstuk was lek en de lambda zat met maar 1 ipv 2 boutjes vast (geknapt). Gelijk maar het hele systeem gedemonteerd en alle pakkingen vernieuwd.

Hopelijk zaterdag alles weer in elkaar zetten en hopen dat hij dan wel door de APK komt.

Wat nog te doen:

- Sparco kuipstoel plaatsen
- bakolie verversen
- remmerij opfrissen rondom
- onderstel in PU rubbers zetten
- ander onderstel
- speed flaps (standaard op rev5 MR2 om lucht om de wielen weg te laten sturen tegen lichtvoetig gevoel op hoge snelheid
- schakelrubber vervangen door lagers om speling te elimineren

Dure hobby? Dat kan het zijn, inmiddels weet ik waar ik op moet letten en wat in de praktijk belangrijk is en waar ik mn spullen moet kopen. Doe ook veel tweede hands koopjes zoeken bijv :) Dus het is best te overzien, en het klussen is onderdeel vd hobby.

Ding blijft gewoon straatlegaal (zie ook gloednieuwe kenteken) want wil er ook op een leuke zondag mee knallen of roadtripjes doen.

Alleen even zorgen dat de wederhelft me niet te vaak in de berging aantreft haha ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Tja, de helft ervan heb je niet eens nodig om lol te hebben. Het zal nooit een echt goedkope hobby worden, maar je kunt het zo duur maken zoals je zelf wil.

Ik heb zelf dus een MR2 AW11 uit '85, het enige wat dat duur maakt is het laswerk wat eens in de zoveel tijd moet gebeuren omdat hij niet nieuw meer is. Verder zijn er nog tal van punten waarop de MR2 ge-upgrade kan worden, of simpelweg in betere staat gebracht kan worden. Ook zou ik wel andere banden willen (mijn T1R's zijn beetje oud, ik zou wel R1R of R888 willen)
Remmen kunnen sowieso op veel fronten beter, al ben ik nog niet uit de remvloeistof (alles wat DOT 5.1 is enzo zou langzaam de remleidingen op kunnen eten, gezien het oude stijl rubber is)

Maar ik doe er vrij weinig aan, want ik heb al genoeg andere kosten (kind, huis gekocht) dat ik daar niet aan ga uitgeven. Het grappige is dat het niet heel veel uit maakt, want ik heb alsnog ontzettend veel lol met dat ding op het circuit. Ik vind het wel een relatief goedkope hobby.
Het apparaat is ook nog eens heel erg betrouwbaar. Enige punt is dus het laswerk wat soms nodig is om hem weer door de APK te krijgen.

Ik doe trouwens vaak gewoon 1 of meerdere sessies bij vrij rijden op Zandvoort. Dat hoeft niet meteen heel veel te kosten (trackday is altijd minimaal 200 eu).

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 28-02-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dot 5.1 is gewoon veilig, Dot 5 niet. Vergissing die veel mensen maken, zie Google.
Een goede DOT4 als de ATE Blue Racing of de Motul RBF660 (die in mn oude tracktool gebruikte) is altijd nog beter dan een no-name basic 5.1

Ik heb ook een hypotheek, maar nog geen kind. Wel tweeverdiener, dus dat scheelt natuurlijk sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik denk dat ik de volgende keer wel idd voor een echt goede DOT4 ga. Maar op zichzelf misschien een beetje zinloos, gezien ik de rest van de remmerij eigenlijk ook zou moeten upgraden.
Als ik op Zandvoort m'n best doe kan ik op het rechte stuk 200 halen (bij goede baan omstandigheden, op de teller), maar dat is geen doel voor mij (ik kom er voor de bochten). Dus ik doe meestal niet eens zo m'n best, en ga niet eens vol in de ankers om van 200 naar 60 te gaan voor de eerste bocht. Dat is wel leuk, maar dan weet ik zeker dat ik na 3 sessies weer nieuwe remschijven kan halen haha. Voor de bochten rem ik wel lekker hard in. En sowieso, remmen op 50% is minstens net zo belastend voor je remmen (qua warm worden) dus is enigzins nutteloos.

We hebben nog maar net een kind, en die gaat nou ook niet direct naar Harvard, dus ik vind het eigenlijk allemaal wel mee vallen qua kosten. Beetje extra aan luiers enzo. Dat is allemaal niet zo spannend, en meeste benodigdheden hebben we vrij goedkoop aangeschaft of gekregen.
Echter ook een nieuwbouwhuis, en dat moet straks afgemaakt worden. Dus leuk, dubbele lasten, en straks daar nog een vloer moeten leggen etc. Zitten we daar eenmaal, dan is de hypotheek echt wel heel erg betaalbaar, dus is er meer ruimte voor leuke dingen.
Maar als ik nu een setje ala R1R of meer semi-slicks tweedehands tegen kom, koop ik die wel vermoed ik.

Pagina: 1 ... 40 ... 167 Laatste