Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 39 ... 167 Laatste
Acties:
  • 920.995 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Eurgh, ASL... Dat had mijn Corolla Sedan van 2008 ook, heb ik meteen uitgeschakeld want het trok op niet veel. Er werd teveel in de lage tonen versterkt, sloeg op niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:41

Griffin

Is mythical

Toyota gaat trouwens de Auris 'downsizen' qua opties.
http://www.autoweek.nl/ni...ris-hybrid-modeljaar-2014

-16inch ipv 17inch
-Geen leren bekleding
-Geen dubbele zone meer in Climate Control (alleen enkele)
-Geen JBL sound meer (maar Touch & Go Plus)
-Overal dubbele laadvloer (want geen subwoofer van JBL)

Ben blij dat ik niet het 2014 model (wat nu al ingevoerd word) heb

[ Voor 9% gewijzigd door Griffin op 04-10-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dit lijkt enkel voor de Auris Hybrid te zijn. Het zal ook enkel in NL van toepassing zijn, aangezien de aanpassingen gedaan worden voor de 14% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

En de lease uitvoeringen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:03

Mickroz

Mickroz#2491

Ik ga morgen een proefrit maken in een avensis wagon 2.0 d4d uit 2006.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, anders dan de standaard dingetjes?

[ Voor 13% gewijzigd door Mickroz op 04-10-2013 20:46 ]

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb sinds een paar weekjes ook een nieuwe toyota, eens kijken of ik dit weekend foto's kan maken.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Weet iemand of een bagage/dieren net uit een avensis 2001 in een avensis 2006 model past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
Weet hier iemand hoe het zit met MRB op een Prius 2? Als ik een van de eerste Prius 2 koop uit 2004 of 2005 ofzo, staat er bij veel advertentie dat ze wegenbelastingvrij zijn. Ik dacht dat er allang af zou zijn. Hoe werkt dat dan, hoe lang zijn ze nog wegenbelasting vrij? Dat loopt af op 1 Januari?
Wellicht gaan de prijzen dan nog iets zakken.

@Mickroz, sorry geen antwoorden op je vragen.

[ Voor 15% gewijzigd door !null op 09-10-2013 10:03 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
!null schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:59:
Weet hier iemand hoe het zit met MRB op een Prius 2? Als ik een van de eerste Prius 2 koop uit 2004 of 2005 ofzo, staat er bij veel advertentie dat ze wegenbelastingvrij zijn. Ik dacht dat er allang af zou zijn. Hoe werkt dat dan, hoe lang zijn ze nog wegenbelasting vrij? Dat loopt af op 1 Januari?

Vrijstelling van MRB op 'zuinige' wagens vervalt per 1/1/2014, dus vanaf 1 januari mag je ook voor deze auto MRB gaan betalen !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52

EXX

EXtended eXchange

Je krijgt wel "korting", omdat je een gewichtscorrectie mag uitvoeren ivm de electrische aandrijving. Je mag je 125 kg in mindering brengen met als gevolg een lager tarief.

Details staan hier.

[ Voor 30% gewijzigd door EXX op 09-10-2013 14:24 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

EXX schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:22:
Je krijgt wel "korting", omdat je een gewichtscorrectie mag uitvoeren ivm de electrische aandrijving. IIRC mag je 150 kg in mindering brengen. Je komt dan 1 niveau lager uit.
Volgens mij was het 175 kg aftrek geweest (in mijn Yaris is het extra hybrid gewicht minder dan dat).

Volgens Kooijman wordt het 125 kg aftrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ok, dat is wel handig bij de Prius II. Die is 1275 kilo en komt door -125 kg twee tredes lager uit. Maakt het wel wat betaalbaarder.

Iemand nog punten waar ik op moet letten als ik ga kijken voor een Prius II? Ik wil gaan kijken met een beperkt budget (laten we zeggen 5K) dus wel de eersten uit 2004 of 2005 meestal. Wisselende kilometerstanden zijn er, maar ik wil denk ik niet veel verder dan 2 ton op de teller kopen. Dan heb ik er nog het vertrouwen in dat ik door kan naar de 3 ton zonder al te veel problemen. Ze staan soms te koop, voldoen aan m'n eisen en soms nog van eerste eigenaar ook. Dat lijkt me wel aantrekkelijk als iemand gewoon 7 a 8 jaar de auto heeft gereden als volledig eigenaar (geen lease), dan zal er vast netjes mee omgegaan zijn. (ok, dat is een aanname)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:15

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou je niet blindstaren op de KM-stand. Liever een auto die 50k meer gelopen heeft en goed is onderhouden, dan 1 of ander ding wat maar beperkt onderhoud heeft gehad.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

!null schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:59:

Geen probleem, heb de avensis gekocht, en het bagagenet past niet kwam ik achter via het duitse avensis forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
-tom-562 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:21:
Ik zou je niet blindstaren op de KM-stand. Liever een auto die 50k meer gelopen heeft en goed is onderhouden, dan 1 of ander ding wat maar beperkt onderhoud heeft gehad.
Ja op zich helemaal mee eens. Zo denk ik er meestal wel over. Echter bij een Prius heb je toch te maken met laadcicli etc. Minder kilometers zou minder gebruik van de accu's zijn. Maarja, bij meer kilometers is er wellicht meer snelweg gereden wat weinig uit maakt voor de accu's, dus dat argument gaat ook niet helemaal op.

Ik denk dus dat ik zou willen kijken naar eentje die (aantoonbaar) van de eerste eigenaar is geweest. Maar bij de Prius is het ook lastig om de staat van onderhoud etc de bepalen. Niet alles is even inzichtelijk zoals bij een normale auto. Maarja, redelijk wat hebben een onderhoudshistorie erbij zitten dus dat is positief.

Heb alleen nog geen referentiekader over hoe zo'n Prius met die automaat zou moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:47
Ik vind de Prius opzich een interessante auto:

- Zuinig
- Betrouwbaar volgens veel reviews op Autoweek.nl
- Veel accesoires

Modellen uit 2005 ~ 2006 zijn ook te betalen, het is alleen jammer dat Toyota niet gelijk is begonnen met het uitbrengen van een station-versie zoals die nu bij de laatste versie. Idem dito voor de Auris.

We krijgen in april gezinsuitbreiding en met 2 kleine koters in een normale Prius lijkt mij toch wel een beetje krap. Ik ben verder ook erg lang 1,99m en weet verder niet hoe comfortabel een Prius is voor lange mensen.

Zijn er nog meer mensen met koters die een oudere Prius rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nee wij verwachten wel begin volgend jaar gezinsuitbreiding van 1, daarvoor zoek ik ook een iets ruimere auto. Maar ik ga er wel dagelijks mee rijden dus het moet wel zuinig rijden. Ik ben zelf 1m90, lijkt me geen probleem en 2m eerlijk gezegd ook niet.

2 koters lijkt me niet echt een probleem toch? Je hebt toch een achterbank?
En hoewel het geen station wagen is, heeft de auto wel een flinke ruimte achterin, kan aardig wat in. Voor ons voorlopig genoeg, ook voor vakanties e.d. De achterbak is behoorlijk diep, vergelijkbaar met een station eigenlijk. Behalve dat je met een station dus de hoogte in kunt stapelen.

[ Voor 12% gewijzigd door !null op 10-10-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Wij gaan ook vaak op vakantie, en je wilt niet weten wat voor troep we altijd al meenemen als we een weekend Landal doen :+ En we vinden kamperen ook wel leuk, dan moet er nog meer zooi mee. Heb wel een dakkoffer maar daarmee ga ik het niet redden.

Ik zat er dan aan te denken om een karretje erachter te hangen maar dat is helaas voor een Prius geen optie.
Daarnaast heb je binnenkort voor die kleine ook nog eens de kinderwagen + reiswieg dus dat neemt ook aardig wat ruimte in. Voor mijn huidige Avensis is het geen probleem, die kan je wel lekker volstouwen maar die doet tegelijkertijd 1 op 12 terwijl een Prius 1 op 20 doet :+

[ Voor 10% gewijzigd door Vlassie1980 op 10-10-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:15
!null schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:34:
Ja op zich helemaal mee eens. Zo denk ik er meestal wel over. Echter bij een Prius heb je toch te maken met laadcicli etc. Minder kilometers zou minder gebruik van de accu's zijn. Maarja, bij meer kilometers is er wellicht meer snelweg gereden wat weinig uit maakt voor de accu's, dus dat argument gaat ook niet helemaal op.
Een Australisch taxibedrijf heeft dat al voor je uitgetest en komt tot 350.000 à 500.000 km voor de accu's minder worden.
[...]
Heb alleen nog geen referentiekader over hoe zo'n Prius met die automaat zou moeten rijden.
Absoluut schokvrij, met name in stadsverkeer bovengemiddeld maar onspectaculair vlot, bij constante belasting vrijwel onhoorbaar maar zeker de 1.5 van de Prius-II klimt makkelijk in de toeren als er wat vermogen gevraagd wordt.
Vlassie1980 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:32:
Ik zat er dan aan te denken om een karretje erachter te hangen maar dat is helaas voor een Prius geen optie. [...] Voor mijn huidige Avensis is het geen probleem, die kan je wel lekker volstouwen maar die doet tegelijkertijd 1 op 12 terwijl een Prius 1 op 20 doet :+
Ik heb links en rechts weleens gelezen dat eigenaren, tegen het advies van Toyota in, toch weleens met het nodige succes een trekhaak en aanhangertje aan hun Prius hadden gesleuteld.
Met een volle kofferbak en dakkoffer ga je met je Prius ook snel richting 1:15 of slechter, de overige 350 dagen in het jaar rijd je dan wel weer 1:20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Die Taxi's zullen nog wel veel meer gebruik maken van de accu's waardoor ze nog eerder slecht worden. Voor normaal gebruik in mijn geval heb ik slechts een beetje stadsverkeer aan het begin en einde van de rit. Toch zal ik er genoeg voordeel van hebben en denk ik makkelijk de 1 op 20 kunnen halen, zo niet meer.
Vlassie1980 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:32:
Wij gaan ook vaak op vakantie, en je wilt niet weten wat voor troep we altijd al meenemen als we een weekend Landal doen :+ En we vinden kamperen ook wel leuk, dan moet er nog meer zooi mee. Heb wel een dakkoffer maar daarmee ga ik het niet redden.

Ik zat er dan aan te denken om een karretje erachter te hangen maar dat is helaas voor een Prius geen optie.
Daarnaast heb je binnenkort voor die kleine ook nog eens de kinderwagen + reiswieg dus dat neemt ook aardig wat ruimte in. Voor mijn huidige Avensis is het geen probleem, die kan je wel lekker volstouwen maar die doet tegelijkertijd 1 op 12 terwijl een Prius 1 op 20 doet :+
Zelf zou ik nooit een extra dakkoffer of aanhangwagen nemen, dan zou ik waarschijnlijk bedenken om minder mee te nemen :+
De kinderwagen is een lomp ding (alhoewel de onze wel relatief klein opvouwt, en de reisweig kan aardig plat gemaakt worden), en verder moet er wel wat extra's mee voor de kleine, maar voor een weekendje weg moet dat gewoon in de achterbak passen. Ik heb ook wel eens een jaar in een Landcruiser geleefd, dan ga je heel goed nadenken over wat nuttig is en hoe je dingen compact kunt meenemen :P (om onderweg maar sommige dingen te dumpen omdat je ze nooit gebruikt etc).

Maar goed, we gaan niet zo vaak op vakantie, en ik rij er wel iedere dag in. En dat iedere dag rijden bepaald de kosten, dus daarom wil ik gewoon heel zuinig rijden.
Ik denk dat het straks met MRB + verzekering 60 euro kost in de maand, vergelijkbaar met een kleine zuinige auto, waarbij de Prius nog zuiniger kan rijden en meer ruimte biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:05
Zijn er hier mensen die het blok/koppeling van een Toyota Aygo goed kennen?

De Aygo van mijn vriendin heeft sinds kort wat vreemds; als ik de koppeling intrap dan hoor ik een luid schurend/koffiemolen geluid. Het schakelen/koppelen zelf gaat prima. Het geluid lijkt ergens midden onder de motorkap weg te komen. Als de koppeling niet is ingetrapt, dan is het geluid niet waarneembaar.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Het gaat om een Aygo 1.0 benzine uit 2006 met 108K op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker weten dat het met de koppeling te maken heeft? Ik had met mijn Auris ongeveer zo'n zelfde geluid maar dat was van een aluminium hitteschild dat los zat. Dat rammelde tegen de uitlaat en dat hoorde heel goed als de auto stationair draaide. In de versnelling bijna nergens last want dan trilde de uitlaat niet zo mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Ik weet inderdaad niet zeker of het met de koppeling te maken heeft, maar dit leek me wel aangezien het geluid alleen optreed bij het intrappen van de koppeling.

Als ik gaf geef met de koppeling ingetrapt, dan lijkt het geluid op te toeren mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Uhm als je de koppeling intrapt ontkoppel je juist, dus de koppeling hoor je niet meer dan. Als het geluid meeloopt met de motor zou ik mij juist zorgen gaan maken om de distributieriem of multieriem of iets in die aard. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Het geluid loopt alleen mee als de koppeling is ingetrapt, als ik de koppeling loslaat, dan hoor ik het geluid niet meer.

Als ik een beetje google, kom ik op het druklager uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is niet eens zo een gekke opmerking, maar die zit ook in de bak dus dat is wel jammer. Beste is dan om alles mee te pakken want het ligt toch los. Redelijk goed te doen bij zo een autootje. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Sinds 4 weekjes hier ook een andere auto, wel bij hetzelfde merk gebleven, van een Toyota Auris 1e generatie naar GT86 je :-)

Beetje pics:

https://www.dropbox.com/s...vstv9/vI0xbETjVV/auto_web

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nice ! Ben ook al een tijdje de GT86 aan het eyeballen, maar zal toch nog een paar jaar moeten wachten. Hopelijk tegen dan een 250+pk versie met goede banden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Tomsworld, gefeliciteerd, gaaf ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Phuncz schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 07:30:
Nice ! Ben ook al een tijdje de GT86 aan het eyeballen, maar zal toch nog een paar jaar moeten wachten. Hopelijk tegen dan een 250+pk versie met goede banden...
Die eco-bandjes die ze standaard monteren (om een reden... :P) vond ik niet eens zo heel vervelend maar ik kan me voorstellen dat je voor dagelijks gebruik er een andere set onder wilt hebben. Het vermogen vind ik eigenlijk ook wel prima, het is gewoon een lekker vlot sportwagentje waarmee je aardig kunt gooien en smijten. Er zijn wel geruchten over sterkere versies trouwens, een BRZ met supercharger oa.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Sowieso zijn er redelijk betaalbaarde turbo en supercharger kits dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tomsworld schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:03:
Sinds 4 weekjes hier ook een andere auto, wel bij hetzelfde merk gebleven, van een Toyota Auris 1e generatie naar GT86 je :-)

Beetje pics:

Leuk, Belgisch nummerbord zie ik, in Nederland staat de betaalbaarheid helaas nogal onder druk vanwege de stomme CO2/BPM belasting.

Ik zag dat ze in Engeland een turbokit hadden:
http://www.topgear.com/uk/car-news/subaru-brz-litchfield-first-drive-2013-10-16

Maar 200pk op 1200 kilo lijkt me zelf redelijk vlot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 22:07

Metalfreak

Hoije woh!

Tomsworld schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:03:

Beetje pics:

Nice, daar zou ik mijn IS200 zo op in willen ruilen :Y

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Er is trouwens in NL een IS200 die je daar niet persee op in wil ruilen :P Maar daar ligt dan ook een opgevoerd supra blok in a 500pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

!null schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:23:
Er is trouwens in NL een IS200 die je daar niet persee op in wil ruilen :P Maar daar ligt dan ook een opgevoerd supra blok in a 500pk
Da's geen Supra blok, da's een 1GZ-FE V12 uit een Toyota Century ;)

Tenminste, ik neem aan dat je die bedoelt. Swaps naar Supra blokken worden ook vaker gedaan, maar dat is nogal prijzig, aangezien ze soms absurde bedragen voor een 2JZ-GTE durven te vragen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Deze IS200 bedoel ik, geen idee van wie hij nu is (hij is toen verkocht)

http://celicas.messageboa...opic.php?p=134400#p134400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Metalfreak schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:36:
[...]
Swaps naar Supra blokken worden ook vaker gedaan, maar dat is nogal prijzig, aangezien ze soms absurde bedragen voor een 2JZ-GTE durven te vragen.
Ik ben geen pro en ken de eigenaar niet maar als de boel in orde is heb je hier volgens mij geen slechte koop: http://link.marktplaats.nl/730446191.
De motor los mag je meestal al meer voor betalen als ik het vergelijk met wat er de laatste jaren op marktplaats voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Saturnus schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:29:
[...]

Ik ben geen pro en ken de eigenaar niet maar als de boel in orde is heb je hier volgens mij geen slechte koop: http://link.marktplaats.nl/730446191.
De motor los mag je meestal al meer voor betalen als ik het vergelijk met wat er de laatste jaren op marktplaats voorbij komt.
Dat is niet de Supra Mk4 waar dat dure blok in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het is zelfs een mk3.
Wat ik wil zeggen is dat je daar voor een nette prijs een 2J kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

AtleX schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:06:
[...]

Die eco-bandjes die ze standaard monteren (om een reden... :P) vond ik niet eens zo heel vervelend maar ik kan me voorstellen dat je voor dagelijks gebruik er een andere set onder wilt hebben. Het vermogen vind ik eigenlijk ook wel prima, het is gewoon een lekker vlot sportwagentje waarmee je aardig kunt gooien en smijten. Er zijn wel geruchten over sterkere versies trouwens, een BRZ met supercharger oa.
Onder mijn MR2 ZZW30 had ik Bridgestone Potenza RE-040 (of 050 ?) banden, deze hadden een heel stijve zijwand en haalden alles uit de auto wat eruit te halen valt. Dit vond ik reuze omdat de auto plakte aan de weg en ik zeer hoge bochtsnelheden kon halen (in het mate van het mogelijke). Als ik voor een GT86 ga is ook het eerste wat ik doe nieuwe banden eronder...
!null schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:51:
Sowieso zijn er redelijk betaalbaarde turbo en supercharger kits dacht ik.
... en dan gaan we voor de supercharger ! Op zich is 3.000-5.000€ nog niet zo gek voor 80-100pk meer, maar er moeten dan nog wel andere dingen aangepast worden, zoals benzinepomp, injectors, ECU mapping, etc etc. Dan eindig je waarschijnlijk al richting de 7.000€ en dan wacht ik liever nog eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 22:02
Na bijna tien jaar (geheel tevreden) geen auto gehad te hebben zal het er toch weer van moeten komen omdat mijn vrouw vrij ernstig ziek is :( In deze wereld van centralisatie heeft mijn stad van 80k inwoners geen eigen ziekenhuis van betekenis meer, en dat dwingt ons helaas tot de aanschaf van een auto. Oh well.

Ik ben al een tijd marktplaats en autotrader aan het afstruinen, maar omdat ik zelf nog niet helemaal weet wat ik wil kom ik daar niet goed uit. Mijn eisen/wensen zijn als volgt:
  • Gebruikt (budget aanschaf tot zo € 6000/7000)
  • KM-stand bij voorkeur <100k km
  • Zo jong mogelijk met bovenstaande zaken in het achterhoofd
  • Betrouwbaar (daarom neig ik naar Toyota)
  • Lage TCO. Bij lage TCO (bv. door lage MRB, onderhoud en/of brandstofverbruik) is een hogere aanschafprijs acceptabel
  • A-sexy. Ik ben geen autopersoon en hoef op verjaardagen niet over mijn auto te praten. Ik hoop ook maar dat a-sexy de aanschafprijs drukt
  • Redelijk ruim binnen. Een station hoeft niet, maar een kofferruimte van enig formaat is van belang. Op de achterbank moeten twee maxi-cosi's en in de kofferbak een tweelingkinderwagen + bijbehorende zut.
  • Verwachte jaarkilometrage zal minder dan 10k km zijn
Op dit moment heb ik twee verschillende modellen in het vizier: Een Prius of een Corolla Verso.

Een Prius is volgens mij één van de betrouwbaarste auto's die er is, ik kan me zo'n ANWB-overzichtje herinneren van auto's die ze moeten helpen met pech, en de Prius stond daarin helemaal onderaan, maar ik weet niet of dit gecorrigeerd was voor autoleeftijd. Voor € 6-7k zijn er Priusen te koop van zo 8-9 jaar oud. Over de accu maak ik me geen zorgen, maar zou zoiets een een goede koop zijn? Ik ben een realist, ik zet geld opzij voor onderhoud en afschrijving, dus als er in drie jaar eigenaarschap een groot defect te verwachten valt van bv. € 1000 dan calculeer ik dat in in de TCO.

Van de de Corolla Verso kan ik niet veel vinden over de betrouwbaarheid, maar als ik op de reputatie van Toyota af ga zal dat ook wel goed zitten. En zo mogelijk nog een suffer model dan de Prius, dus dat is mooi :) Voor € 7000 heb ik zo'n ding wel voor de deur.

Kan iemand me vertellen wat een goede keus zou zijn? Of mis ik nog andere auto's die geschikt zouden zijn voor mijn situatie?

Hellep! (en alvast bedankt voor input) :)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Hou er rekening mee dat vanaf 01-01-2014 voor een Prius weer MRB betaald moet worden. Voor een Prius II kom je dan op pakweg € 460 per jaar uit.

En over de accu zou ik me inderdaad niet zo een zorgen maken. Een collega van mij rijdt een Pruis II uit 2004 met 350.000 km op de teller en het ding rijdt nog steeds als een tierelier.

[ Voor 39% gewijzigd door EXX op 11-11-2013 14:31 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ja, dat had ik al ingecalculeerd. Voor de Verso moet natuurlijk ook MRB betaald worden, dus dat deel van de kosten voor beide auto's zal enigszins overeen komen.

Precies, de accu van de Prius is niet echt een discussiepunt bij km-standen rond de 100k km. Ik vraag me meer af hoe het totale onderhoudsplaatje eruit ziet van Prius in die leeftijd/km-standklasse.

[ Voor 38% gewijzigd door JeroenH op 11-11-2013 14:33 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ten eerste heel veel sterkte de komende tijd, heel vervelend dat je juist om deze reden een auto aan moet schaffen.

Denk dat je met een Prius wat ruimte in moet leveren ten opzichte van de Corolla Verso, maar met de Verso zit je weer met hogere kosten per kilometer. Je moet sowieso voor een benzine gaan vanwege je verwachte lage aantal kilometers.

Het valt me inderdaad op dat de Prius een zeer betrouwbare auto blijkt te zijn, en hij staat bij mij ook op de radar als opvolger voor mijn Avensis als die niet meer door de APK komt zonder hoge kosten. Enige nadeel is dat de Prius niet zo ruim is als mijn huidige Avensis. We verwachten in maart/april ons 2e kind dus dan wil ik wel de nodige ruimte hebben.

Een nieuwere Avensis maar dan als sedan geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zou voor een Prius II gaan denk ik. Tenminste, dat ga ik begin volgend jaar wel doen met bijna zelfde budget. Prius rijdt zuiniger dan de rest, en dat zonder extra kosten ten opzichte van de rest.

Ik weet niet of voor je zieke vrouw de zitpositie belangrijk is of kan worden? Wellicht dat een Prius dan te laag is, en dat je dan een auto met hoge instap en rechtere stoelen wil? (dan kom je al snel bij de Verso modellen uit, maar een Yaris zit ook al hoger en rechter, met lagere TCO alleen ook minder ruimte)

Ik verwacht begin volgend jaar een dipje in de prijzen voor een Prius II vanwege de MRB die dan ingaat, wat EXX zegt.

[ Voor 12% gewijzigd door !null op 11-11-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Avensis had ik nog even overheen gekeken, is inderdaad wel lekker suf ;) maar toch nog prijzig en zwaar, en het valt me op dat ze vnl. wordt aangeboden met grote motoren (waar ik geen behoefte aan heb).

Ik neig ook een beetje naar de Prius vanwege een wat hoger nerd-gehalte. Ergens héél diep van binnen speel ik met het idee hem naderhand om te bouwen naar plug-in (de set is later mee te nemen naar een volgende Prius, ook van een nieuwer model). Maar of dat er van komt moeten we maar zien, heeft geen prioriteit.

Ik ben woensdag vrij, ik denk ik maar eens naar de lokale Toyota-dealer ga om gewoon eens over auto's te babbelen. Ik verwacht niet dat ik 'm daar aanschaf, maar je weet nooit wat ze hebben staan. Ik ben gewoon eens benieuwd naar wat ze te vertellen hebben.

De zithouding is niet echt van belang en wordt dat hopelijk ook niet, dus in dat opzicht is een wat lagere auto zoals de Prius geen probleem.

Opmerkingen over betrouwbaarheid en te verwachten onderhoud van een 8-9 jr oude Prius blijven welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Een Avensis sedan zou een tikkeltje zuiniger en (wat MRB betreft nihil) lichter moeten zijn dan een Verso. (indien beiden 1.8 VVTi) Daarbij heb je meer ruimte op de achterbank en meer kofferruimte maar is die laatste wel wat lastiger toegankelijk.

Je zou ook naar een Avensis hatchback (jaja, die zijn er!) kunnen kijken. Dan kun je dus heel de achterklep, incl ruit optillen maar moet je even opletten dat die gasveren niet versleten zijn.

Prius lijkt me een veilige keuze: Ze zijn ruim beschikbaar en tellen inmiddels als bewezen betrouwbaar en duurzaam zuinig. Accu's moet je je idd niet te druk om maken, die gaan zeker 350 Mm tot soms 500 Mm mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Laatst online: 25-09 22:15

link_mario

Ofwa?

Toyota, jullie stellen me teleur!

Onze Corolla Verso(2.2 D4D uit 2007) staat al voor de vierde keer in 1,5 jaar bij de dealer wegens een roetprobleem. De 3e keer was de koek op in de Gothard tunnel, nu gelukkig "gewoon" bij het wegrijden.

Zojuist met zijn alle een proefrit gemaakt in een Verso uit 2008, 1.8VVTI. Die schijnen wat betrouwbaarder te zijn, en door ons gedaalde kilometerage met deze auto nog voordeliger ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De 2.2 D-4D's zijn inderdaad niet de blokken met Toyota's beste reputatie, je hoort er genoeg klachten over. Sowieso zal ik niet snel meer een diesel rijden en een diesel Toyota heb ik ook weinig voeling nog voor. Dan zijn hun hybrid en benzine versies toch heel wat meer "Toyota".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Dat kan ik niet bevestigen; heb een jaartje of 5 in een Avensis 2.0 D4-D (bouwjaar 2001) gereden. Prima auto was dat. Niet echt zuinig voor een diesel (1 op 17), dat wel weer. Misschien is de 2.2 D4-D minder betrouwbaar dan de 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
In de Landcruisers hangen toch wel diesels (al vanaf de jaren 80) die wel erg fijn zijn hoor :) Misschien wel de beste diesels ooit gebouwd.
Maarja, dat is een heel ander slag diesel motor dan dat in je Avensis ligt.

[ Voor 11% gewijzigd door !null op 26-11-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:08:
• A-sexy. Ik ben geen autopersoon en hoef op verjaardagen niet over mijn auto te praten. Ik hoop ook maar dat a-sexy de aanschafprijs drukt
• Redelijk ruim binnen. Een station hoeft niet, maar een kofferruimte van enig formaat is van belang. Op de achterbank moeten twee maxi-cosi's en in de kofferbak een tweelingkinderwagen + bijbehorende zut.
• Verwachte jaarkilometrage zal minder dan 10k km zijn
[/list]

Als A-sexy geen probleem is dan is de Yaris Verso jouw bak. Als de kofferruimte groot genoeg is, heb je met die auto zowel een hogere instap, als een laag gewicht en een laag gebruik.

Kijk anders ook even naar de Daihatsu YRV. Vergelijkbaar met de Yaris Verso en net zo onverwoestbaar. Daihatsu = Toyota....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nou, zo simpel is het ook weer niet. Daihatsu is een dochterbedrijf van Toyota, een YRV is zeker geen Toyota, het 1.3 blok wat er in ligt is gewoon Daihatsu. En de 1.0 eigenlijk ook, want Toyota leent het blok van Daihatsu :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Hebben jullie het allemaal over dezelfde (D-4D/FTV) motor? Of gaat het om de D-CAT/FHV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:08:
[...]
Als A-sexy geen probleem is dan is de Yaris Verso jouw bak. Als de kofferruimte groot genoeg is, heb je met die auto zowel een hogere instap, als een laag gewicht en een laag gebruik.
Een Yaris Verso is zo a-sexy dat je sex de rest van de eeuw wel kan vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Uiterlijk van een auto staat compleet onderaan de lijst. Die Yaris Verso lijkt me niet heel groot, maar ik ga hem eens bekijken. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Ik heb een collega met zo'n hok en die heeft 3 kinderen. Zit dus genoeg (?) ruimte in.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 20:15
bouwfraude schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:40:
[...]

Een Yaris Verso is zo a-sexy dat je sex de rest van de eeuw wel kan vergeten.
Gelukkig hangt bij de meeste mensen hun sexleven niet af van het model auto dat ze rijden ;)
Verder wel een handig karretje door de verstelbare achterbank. Hij kan niet alleen inklappen, maar ook naar voren schuiven. Dus je kan makkelijk omschakelen tussen taxi voor de kinderen en ruimte voor de boodschappen.

Je kan natuurlijk ook de gewone Yaris nemen. Net zoveel plek voor passagiers, maar minder bagageruimte (want hatchback).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De Verso heeft juist veel meer ruimte voor de passagiers, want een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:18
* ThinkPad pakt een barkruk en gaat zitten

Yaris P1 gekocht met de vriendin :) Maandag ophalen. Onze eerste auto.

Gaat om een zwarte 1.3-16V VVT-I Luna uit 2001. Heeft nog maar 57k gelopen :9

Gelijk een vraagje, is het ook mogelijk om op deze radio een AUX-ingang te realiseren? Vond op eBay wel dit kabeltje maar die is voor de Yaris P2. Zo'n kabeltje is overigens wel goed genoeg, ik hoef geen iPhone of USB/SD ofzo aan te sluiten.

Edit: Hmm, met een beetje soldeerwerk kan het sowieso zie ik.

[ Voor 97% gewijzigd door ThinkPad op 11-01-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ThinkPadd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:40:
* ThinkPad pakt een barkruk en gaat zitten

Yaris P1 gekocht met de vriendin :) Maandag ophalen. Onze eerste auto.

Gaat om een zwarte 1.3-16V VVT-I Luna uit 2001. Heeft nog maar 57k gelopen :9

Gelijk een vraagje, is het ook mogelijk om op deze radio een AUX-ingang te realiseren? Vond op eBay wel dit kabeltje maar die is voor de Yaris P2. Zo'n kabeltje is overigens wel goed genoeg, ik hoef geen iPhone of USB/SD ofzo aan te sluiten.

Edit: Hmm, met een beetje soldeerwerk kan het sowieso zie ik.
Zo kan het ook ja :P
Ik heb het zelf opgelost met een cassete naar 3,5mm omzetter (een bandje met een snoertje eraan)
Het solderen van dat knopje ziet er niet erg ingewikkeld uit, maar het uitbouwen van de radio in een Yaris P1 is rampzalig :P Je hele dashboard moet eraf.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:37

Meneer aard

Porsche rulez!

JeroenH schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:34:
Uiterlijk van een auto staat compleet onderaan de lijst. Die Yaris Verso lijkt me niet heel groot, maar ik ga hem eens bekijken. Bedankt voor de tip!
Dingen zijn ruim zat..Mijn moeder had er eentje, geweldig ding..Niet stuk te krijgen, dik 1:20 op de lange baan ondanks automaat.
Achterin ruimte zat, kofferbak ook prima.

Enigste nadeel is dat de deur de andere kant op zwaait..Wellicht dat ze dat in de phase 2 aka faceliftje hebben aangepast?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Nee, dat is nooit aangepast. De deur zwaait zo open omdat er in Japan links gereden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

RocketKoen schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:23:
maar het uitbouwen van de radio in een Yaris P1 is rampzalig :P Je hele dashboard moet eraf.
Nee joh, in een half uurtje heb je die radio eruit: http://www.yarisclub.com/phpBB3/viewtopic.php?f=14&t=541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Die had ik al gezien ja >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wij gaan wegens gezondheidsproblemen van mijn vrouw tot onze grote spijt de verso 18 vmatic uit 2009 65000 km verkopen of inruilen.
En dat tegen een automaat, yaris of hybride yaris.

Nu komt mijn vraag, de mmt uit de gewone yaris schakelt eigenlijk k*t en de hybride yaris gewoon lekker.
Heb ik hier medestanders in, of moet je een aangepaste rijstijl hebben voor een mmt.
Eigenlijk is de Skoda citigo mmt ook een goede optie, of de andere van de drieling.
Waarom val je automatisch in een kleinere auto steeds mmt is een gewone automaat te duur of zo?

Heeft iemand nog suggesties, kleine auto's met gewone automaat? 4-5 traps.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Supertip schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:32:
Wij gaan wegens gezondheidsproblemen van mijn vrouw tot onze grote spijt de verso 18 vmatic uit 2009 65000 km verkopen of inruilen.

Nu komt mijn vraag, de mmt uit de gewone yaris schakelt eigenlijk k*t en de hybride yaris gewoon lekker.
Heb ik hier medestanders in, of moet je een aangepaste rijstijl hebben voor een mmt.
Eigenlijk is de Skoda citigo mmt ook een goede optie, of de andere van de drieling.
Waarom val je automatisch in een kleinere auto steeds mmt is een gewone automaat te duur of zo?

MMT is gewoon een compleet ander soort automaat. Het is een handgeschakelde bak met een actuator zodat hij automatisch kan schakelen.
Maar je hebt dus wel schakelmomenten waarop je het gas los moet laten wil je een beetje soepel rijden.
En omdat het een single-clutch systeem is duurt het schakelen relatief lang.

De Hybride heeft een CVT-bak. Dat is een traploze versnelling (2 pylon-vormige tandwielen die langs elkaar kunnen schuiven). Zo heb je dus geen ontkoppeling van de aandrijving meer en gaat het "schakelen" soepel. Nadeel is dat je niet meer zelf kan schakelen.

De plug-in hybrides hebben een vergelijkbaar systeem. Maar daar zitten er 2 elektromotoren op. 1 op de as van de motor en 1 op de as van de wielen.
Op lage snelheden werkt de 1e motor als generator en de 2e als aandrijving. Bij hoge snelheden is het omgekeerd. Hierdoor maakt de motor op lage snelheden meer toeren dan normaal, en op hoge snelheid minder. Hierdoor zit je dichter bij het ideale werkpunt en verbruik je minder energie.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

RocketKoen schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:46:
[...]
De Hybride heeft een CVT-bak. Dat is een traploze versnelling (2 pylon-vormige tandwielen die langs elkaar kunnen schuiven). Zo heb je dus geen ontkoppeling van de aandrijving meer en gaat het "schakelen" soepel. Nadeel is dat je niet meer zelf kan schakelen.
Dat heeft de Yaris Full Hybrid dus NIET! Het is een continue variabele transmissie door 2 elektromotoren met een verbrandingsmotor te combineren. Ik heb er 1, dus ik weet hoe het werkt.
Kijk bv op deze site: http://www.john2211.nl/Prius_classic_simulatie.htm

De gewone Yaris 1.3 heeft een CVT zoals de DAF (Van Doorne automatische transmissie). Daarin zijn stapjes geprogrammeerd zodat het meer op een normale versnellingsbak lijkt. Of hij heeft de MT bak, de gerobotiseerde bak. Beide staan in de folder. Blijkbaar kun je kiezen.

De VAG kleintjes hebben een gerobotiseerde versnellingsbak, zoals mijn Lupo 3L ook had. Dat schakelt traag en je moet eigenlijk het gas even liften als je voelt dat hij bijna gaat schakelen. Dit systeem is het minst comfortabel. Echter heb ik er 12 jaar lang met veel plezier mee gereden. Het is ook erg kwetsbaar qua techniek. Zoek maar eens op "gangsteller".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 21:20
Hallo allemaal.

Ik ben van plan een Toyota Corolla te gaan kopen (2005-2007). Nu vroeg ik mij af of er nog merkwaardige kwaaltjes aan deze auto zitten? Verbruiken ze bijvoorbeeld olie? Ik rij nu in een auto die olie verbruikt en wil daar graag van af (dit is overigens geen Toyota).

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
@Is789

Storing voorste katalysator, lampje blijft hardnekkig branden.
Remschijven voor slijtage, achter scheuren.
Rammelende inlaat, zijn klapjes in de kunstof inlaat.
En natuurlijk de bekende lekkende waterpomp.

Check check dubbel check.

Ps. Olieverbruik komt na 2004 niet zo vaak voor.
De onze zat in de serie van overmatig olieverbruik, echter 110000 km geen last van gehad.
Dus je moet maar net geluk hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Supertip op 13-01-2014 19:05 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

De Toyota FT-1 concept car is gepresenteerd in Detroit (aka nieuwe Supra)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.carthrottle.com/wp-content/uploads/2014/01/FT-1-1.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.carthrottle.com/wp-content/uploads/2014/01/TOYOTA_FT1_Exterior_003-680x340.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.carthrottle.com/wp-content/uploads/2014/01/TOYOTA_FT1_Exterior_002-1-680x394.jpg

http://www.carthrottle.co...repare-to-lose-your-mind/

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Supertip schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:01:
@Is789

Storing voorste katalysator, lampje blijft hardnekkig branden.
Remschijven voor slijtage, achter scheuren.
Rammelende inlaat, zijn klapjes in de kunstof inlaat.
En natuurlijk de bekende lekkende waterpomp.

Check check dubbel check.

Ps. Olieverbruik komt na 2004 niet zo vaak voor.
De onze zat in de serie van overmatig olieverbruik, echter 110000 km geen last van gehad.
Dus je moet maar net geluk hebben.
Die eerste generatie VVTI blokken stonden bekend om overmatig olie verbruik. Later schijnt dit verholpen te zijn met een modificatie maar onder garantie werden complete onderblokken vervangen.
M`n pa had een 2.0 d4 in zn avensis verso uit 06 maar totaal geen overmatig olie verbruik..Mijn 2.0 d4 uit 04 heeft nauwlijks (tot op heden merkbaar) olie verbruik na 4k sinds aanschaf.

Je moet maar net geluk hebben..Kijk ook even of die walmt na de koude start (duidt op slechte klepseals), Als ze helemaal naar de vaantjes zijn dan zie je het wel wanneer die lange tijd stationair draait. Ook je olie vuldop kan een verhaaltje vertellen over de conditie van het blok (beetje aanslag mag, mits er veel korte stukjes etc wordt gereden).

Als je safe wilt spelen..Selecteer een occasion via de toyota website..veelal geselecteerde modellen en of first class occasion. Krijg je standaard gewoon 6 maanden garantie en bij een first class tot een jaar. Je weet gewoon wat je koopt. Wellicht betaal je iets meer dan bij een gemiddeld bovag bedrijf maar wanneer de dealer een scherpe deal heeft kunnen maken op de ingeruilde auto die hij te koop aanbied is dat ook weer in jouw voordeel waarvoor die wordt aagenboden.

Houd de koerslijsten even bij de hand, kijk naar de reviews en laat jezelf een oordeel vellen.
EXX schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:33:
Nee, dat is nooit aangepast. De deur zwaait zo open omdat er in Japan links gereden wordt.
Dat was mijn bekend om die reden inderdaad. Had gedacht dat ze er uiteindelijk iets mee gedaan hebben. Zoveel zie je er namelijk niet van rijden en let er ook niet op. Het is dat ik deze post voorbij zag dat me deed herrineren aan die auto. Overigens een zalige auto hoor. Was niks mis mee. Als ik kon kiezen uit budget overweging tussen een Renualt Kangoo, Yaris Verso of een andere kleine cheape MPV zou de verso met stipt op nr 1 staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Meneer aard op 13-01-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

-tom-562 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:08:
De Toyota FT-1 concept car is gepresenteerd in Detroit (aka nieuwe Supra)
Ik had de foto's op Autoblog.com al gezien, knap design maar het zeer duidelijk van de Corvette ZR1 gestolen motorkapvenster hoefde dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Heel mooi had hem deze middag ook al gezien, voorlopig ben ik nog tevreden met mijn enkele maanden oude GT-86 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Meneer aard schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:21:
[...]
Als je safe wilt spelen..Selecteer een occasion via de toyota website..veelal geselecteerde modellen en of first class occasion. Krijg je standaard gewoon 6 maanden garantie en bij een first class tot een jaar. Je weet gewoon wat je koopt. Wellicht betaal je iets meer dan bij een gemiddeld bovag bedrijf maar wanneer de dealer een scherpe deal heeft kunnen maken op de ingeruilde auto die hij te koop aanbied is dat ook weer in jouw voordeel waarvoor die wordt aagenboden.
Maar bij een Bovag garage heb je toch ook de standaard 6 maanden Bovag-garantie?

Mijn ervaring met Toyota garages is dat ze vooral heel duur zijn... Toen ik een offerte kreeg voor mijn Lexus voor het vervangen van twee remschijven en twee remblokken van 500 euro had ik heel gauw besloten het zelf te doen :X (uiteindelijk was ik dus voor een 160 euro klaar met A-merk spul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Ligt er maar net aan wat de aankoop som is van de auto. Iedereen moet gewoon kopen waar diegene een goed gevoel bij heeft. Daarom had ik ook aangegeven om ook de koerslijsten erbij te pakken.
Natuurlijk krijg je bij een willekeurige bovag garage ook garantie, je zal er ook ongetwijfeld goede auto`s vinden maar ik kijk liever bij een dealer.

Toyota en OEM parts zijn gewoon duur..Dealers zijn over het algemeen ook duurder maar het heeft totaal geen nut wat ik uit de praktijk heb ondervonden om elders te gaan kijken. Een uni garage bedrijf zal ongetwijfeld een hoop kunnen en tot zekere hoogte toegang hebben tot werkplaatshandboeken en electronische aanverwanten (uitlezen e.d.) maar in sommige gevallen kun je gewoon beter naar een dealer gaan. Vaak weten ze indien het veel voorkomend is, of puur uit ervaring dat er snel een diagnose gesteld kan worden waar een uni dealer nog 3x achter het hoofd moet krabben (no offens tegen een uni dealer hoor).

Toyota is gewoon immers duur in onderhoud en onderdelen zoals bovengenoemd, maar het heeft geen nut om b spul erin te stoppen want het gaat eerder kapot dan het oem onderdeel. Als ik in 5 jaar 2x hetzelfde onderdeel moet vervangen van een b-merk voor 95 euro terwijl ik voor het oem onderdeel 145 euro moet betalen ben je uiteindelijk goedkoper uit. Daarbij zijn sommige dingen helemaal niet of nauwelijks te verkrijgen. Voorbeeldje: Vorig jaar had ik de koplamp stelmotor kapot, kosten incl montage? 3zoveel geloof 350 euro..Was een levertijd van dik 2 weken, wel laten bestellen maar uiteindelijk ook eens gaan zoeken. Totaal niet te vinden. Ook niet als b-merk..

Het is ieder zn portemonee, meningen lopen sterk uiteen..Ik heb overigens met beide een goede ervaringen, zowel mijn toyota dealer als mijn uni dealer waar ik de auto van de vriendin heen breng. Ik wil hiermee niks zeggen over de kwantiteit en de kwaliteit maar in sommige gevallen kun je beter naar de dealer gaan.

Maar overigens..wat is duur. Als je 15k per jaar rijd vind ik 1500 euro onderhoud een schijntje..Dat was dan voor een auto van 14 jaar oud met 250k op de teller..Met grote beurt en dan nog wat kleine slijtage problemen (revisie remklauwen)..dat soort dingen mag je verwachten vind ik bij dergelijke leeftijd en kmstand. Had ik vorig jaar ook bij de dealer een conversatie over gehad..over de rekening, hij zei al nou dat wordt schrikken..Ik zeg hoezo? ja 1500 euro..tja mja ga eens kijken wat er nou aan is..koplamp stelmotor, 2x remklauw revisie volledig grote beurt en nog wat kleint grut..Vind ik nou niet spectaculair..Een hoop mensen zagen het anders zei die tegen mij..

Autorijden is gewoon de slechste investering ooit..Er wordt tegenwoordig zo bezuinigd op onderhoud, mensen zien het ook niet in denk ik dat degelijk onderhoud uiteindelijk loont.

[ Voor 18% gewijzigd door Meneer aard op 14-01-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Voor standaard onderhoudsspul (remmen, filters, distributieriemen e.d.) hoef je echt niet naar de dealer toe. Het is een beetje hetzelfde als m'n oude Mazda 626, die hebben last van 'hetzelfde' probleem, dure dealerprijzen, maar als je zelf een beetje rondshopt (en als je zelf wilt sleutelen) kan het echt voor een fractie van de prijs. Remblokken en schijven van Brembo of Bosch, filters van Bosch, bougie's van NGK, distributieriem/spanrollen van Gates en SKF; allemaal niks mis mee.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Is ook niks mis mee..Maar ja ga jij iedere keer kijken waar jij je wagen in onderhoud hebt? Ik doe dat niet..service van de dealer is prima, als er iets is hoef ik maar te bellen en het wordt geregeld.
Overigens is de dealer wel op verkeerde dingen aan het beknibbelen, bij een remklauw revisie wordt enkel de dichtingen vernieuwd, de echte dader blijft achter de versleten zuiger..Idem met bougies..duwen ze er denso troep erin..Wordt ook aangeraden maar ze vergeten dan dat ze ipv om de 90k maar om de 60k moeten worden vervangen..

Is ook mijn gedachtengang..ik ben iemand die gewoon goed voor elkaar wilt hebben..en verlang van de dealer dat hun net zo servicen als dat ik het zelf zou doen wat ze inmiddels ook weten maar ja als je zelf voordat je op vakantie gaat de pitten eruit draait omdat die bij de 2k gaat bokken en er volgens achterkomen dat de electrode 0,5mm is weggesleten..Dacht dat er NGK in zaten..dus niet..even opzoeken ja hoor 60k..Ja vind je het gek..Nieuwe NGK`s a 25 euro ex btw p/stuk erin gezet en ding loopt weer als een dolle..
Overigens is de wagn weer verkocht. Met mijn huidige toyota heb ik totaal geen ervaring wat die doet qua onderhoud. Verwacht dat het niet zo heel spannend is/ wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Laatste grote beurt van de Auris (2007) was 430 euro bij de dealer. Was inclusief het vervangen van een dichting bij het achterlicht, omdat er vocht in kwam en ik het niet gefikst kreeg zelf. Anders was het 400 geweest, precies het voorgeschreven bedrag. Zit nog een jaar een soort van Wegenwacht bij in geheel Europa a 80 euro.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zolang ik bij de dealer een setje remblokken en -schijven scoor voor 125 euro of een grille voor vier tientjes ben ik de laatste die klaagt over onderdeelprijzen bij de Toyotadealer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Welke stelschroef moet ik hebben voor de hoogte? En hoe doe ik dat? Gewoon eraan draaien? Of moet ik het nog indrukken/uittrekken ofzo?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XkOljZwjr8fEKdTvx25W7KRt/thumb.jpg
Klik voor groter
Die bij m'n vinger, of die ene die je onder de massaklem ziet? Dit is overigens de lamp aan de bestuurderskant.

Gaat om een Yaris uit 2001

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 15-01-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ThinkPadd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:26:
Welke stelschroef moet ik hebben voor de hoogte? En hoe doe ik dat? Gewoon eraan draaien? Of moet ik het nog indrukken/uittrekken ofzo?

[afbeelding]
Klik voor groter
Die bij m'n vinger, of die ene die je onder de massaklem ziet? Dit is overigens de lamp aan de bestuurderskant.

Gaat om een Yaris uit 2001
Uit de shop manual:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V2sRmJe.png

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dankje :) Staat er verder nog uitleg bij over het verstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ThinkPadd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:10:
Dankje :) Staat er verder nog uitleg bij over het verstellen?
Alleen dat je die moer moet gebruiken om hem te verstellen.
En een heel verhaal over hoe het lichtbeeld eruit hoort te zien als hij goed is afgesteld.
zie je PM

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Meneer aard schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:24:
Toyota is gewoon immers duur in onderhoud en onderdelen zoals bovengenoemd, maar het heeft geen nut om b spul erin te stoppen want het gaat eerder kapot dan het oem onderdeel. Als ik in 5 jaar 2x hetzelfde onderdeel moet vervangen van een b-merk voor 95 euro terwijl ik voor het oem onderdeel 145 euro moet betalen ben je uiteindelijk goedkoper uit.
Heb je daar een bron van? Mijn ervaring met andere merken is dat het gewoon gelijkwaardige kwaliteit als het origineel is. "B-merken" zijn inmiddels allemaal de markt uitgeconcurreerd en wat er nu op de markt verkrijgbaar is (Bosch, Nipparts, SKF, Gates, Dunlop, Brembo, Ferodo enz.) Daarnaast zijn OEM onderdelen vaak ook rebranded versies van die merken.
Het is ieder zn portemonee, meningen lopen sterk uiteen..Ik heb overigens met beide een goede ervaringen, zowel mijn toyota dealer als mijn uni dealer waar ik de auto van de vriendin heen breng. Ik wil hiermee niks zeggen over de kwantiteit en de kwaliteit maar in sommige gevallen kun je beter naar de dealer gaan.

Maar overigens..wat is duur. Als je 15k per jaar rijd vind ik 1500 euro onderhoud een schijntje..Dat was dan voor een auto van 14 jaar oud met 250k op de teller..Met grote beurt en dan nog wat kleine slijtage problemen (revisie remklauwen)..dat soort dingen mag je verwachten vind ik bij dergelijke leeftijd en kmstand. Had ik vorig jaar ook bij de dealer een conversatie over gehad..over de rekening, hij zei al nou dat wordt schrikken..Ik zeg hoezo? ja 1500 euro..tja mja ga eens kijken wat er nou aan is..koplamp stelmotor, 2x remklauw revisie volledig grote beurt en nog wat kleint grut..Vind ik nou niet spectaculair..Een hoop mensen zagen het anders zei die tegen mij..
1500 euro onderhoud vind ik vrij veel, zelfs met vier nieuwe Goodyear banden, twee nieuwe remschijven, twee remblokken, kleine beurt, APK en nieuwe distributieriem allemaal bij elkaar opgeteld kom ik afgelopen jaar niet eens aan dat bedrag... En dan rijd ik nog Lexus ook, waar de onderdelen niet echt goedkoop voor zijn en bij mij komt er ook alleen een A-merk op, maar het helpt om er zelf wat vanaf te weten of nog zelf iets te kunnen... Onderdelen als een koplamp stelmotor zijn erg specifiek ja, maar dan nog zou ik eerst eens kijken of ik die niet op de sloop zou kunnen vinden. In principe zouden die namelijk nooit kapot moeten gaan in de levensduur van de auto. Een remklauw revisie stelt dan weer helemaal niets voor, dat zijn slechts een paar rubbertjes van een paar euro per stuk.

Iedereen moet het zelf weten, maar als ik ergens 300 euro kan besparen zonder in te boeten op kwaliteit dan doe ik dat met alle plezier. Die 300 euro geef ik heel graag aan andere dingen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Eerlijk gezegd vond ik de 1500 euro per jaar voor 15.000 km per jaar ook erg hoog. Als het een Fiat of Alfa was, had ik gezegd OK :P maar bij een Toyota (of Mazda, Honda..), nee, dat is gewoon veel geld

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
RocketKoen schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:33:
[...]

Alleen dat je die moer moet gebruiken om hem te verstellen.
En een heel verhaal over hoe het lichtbeeld eruit hoort te zien als hij goed is afgesteld.
zie je PM
Afstellen is niet echt gelukt. Volgens mij is de koplamp aan de bestuurderskant gewoon kapot van binnen ofzo, er gebeurt echt 0,0 als ik aan die schroeven draai. En het vreemde is ook dat als op de stekker van de H4 lamp duw dat m'n hele reflector binnenin beweegt (omhoog en naar beneden, hij scharniert bovenaan ofzo lijkt het), kan ook nooit goed zijn. De lamp aan de andere kant doet dat ook, maar wel in mindere mate.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 16-01-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ThinkPadd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:12:
[...]

Afstellen is niet echt gelukt. Volgens mij is de koplamp aan de bestuurderskant gewoon kapot van binnen ofzo, er gebeurt echt 0,0 als ik aan die schroeven draai. En het vreemde is ook dat als op de stekker van de H4 lamp duw dat m'n hele reflector binnenin beweegt (omhoog en naar beneden, hij scharniert bovenaan ofzo lijkt het), kan ook nooit goed zijn. De lamp aan de andere kant doet dat ook, maar wel in mindere mate.
Dat is niet goed nee. Werkt het aan de andere kant ook niet? Dan weet je meteen of het kapot is of dat je aan de verkeerde moer draait.
Ik kan het helaas niet voor je controleren. Heb ook een yaris (2000), maar mijn koplampen zijn elektrisch verstelbaar.
Wel apart dat jij dat niet hebt nu ik er over nadenk. Want ik heb een van de meest kale uitvoeringen (geen airco, geen el. ramen/spiegels of centrale deurvergrendeling).
Als je dat wel hebt zit er een wieltje op je dashboard, links van het stuur.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

RocketKoen schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:00:
[...]

Dat is niet goed nee. Werkt het aan de andere kant ook niet? Dan weet je meteen of het kapot is of dat je aan de verkeerde moer draait.
Ik kan het helaas niet voor je controleren. Heb ook een yaris (2000), maar mijn koplampen zijn elektrisch verstelbaar.
Elke Yaris heeft electrische koplampverstelling, maar da's bedoel voor als je met lading of een aanhanger rijdt. Om je lichtbeeld goed te krijgen moet je zoals bij elke auto even met die stelschroefjes aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja elektrische verstelling heb ik ook inderdaad. Maar daar was eerst ook een probleem mee. Het motortje draaide wel, maar er gebeurde niks. Heb toen motortje laten draaien en de lamp zelf even omhoog en naar beneden geduwd. Toen 'pakte' hij ineens weer en kon ik weer verstellen. Maar de reflector wiebelt dus nogsteeds.

Binnenin zal dus iets met de verstelling kapot zijn waarschijnlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 16-01-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Metalfreak schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:07:
[...]

Heb je daar een bron van? Mijn ervaring met andere merken is dat het gewoon gelijkwaardige kwaliteit als het origineel is. "B-merken" zijn inmiddels allemaal de markt uitgeconcurreerd en wat er nu op de markt verkrijgbaar is (Bosch, Nipparts, SKF, Gates, Dunlop, Brembo, Ferodo enz.) Daarnaast zijn OEM onderdelen vaak ook rebranded versies van die merken.

[...]

1500 euro onderhoud vind ik vrij veel, zelfs met vier nieuwe Goodyear banden, twee nieuwe remschijven, twee remblokken, kleine beurt, APK en nieuwe distributieriem allemaal bij elkaar opgeteld kom ik afgelopen jaar niet eens aan dat bedrag... En dan rijd ik nog Lexus ook, waar de onderdelen niet echt goedkoop voor zijn en bij mij komt er ook alleen een A-merk op, maar het helpt om er zelf wat vanaf te weten of nog zelf iets te kunnen... Onderdelen als een koplamp stelmotor zijn erg specifiek ja, maar dan nog zou ik eerst eens kijken of ik die niet op de sloop zou kunnen vinden. In principe zouden die namelijk nooit kapot moeten gaan in de levensduur van de auto. Een remklauw revisie stelt dan weer helemaal niets voor, dat zijn slechts een paar rubbertjes van een paar euro per stuk.

Iedereen moet het zelf weten, maar als ik ergens 300 euro kan besparen zonder in te boeten op kwaliteit dan doe ik dat met alle plezier. Die 300 euro geef ik heel graag aan andere dingen uit.
Met b-merken bedoel ik het spul wat je op ebay e.d. kan bestellen. Dat is vaak zooi. Lijkt op OEM fabrikaat maar is totaal anders wat nog meer spookstoringen kan geven. Daar is zat te vinden en de prijzen zijn ook erg scherp en interessant maar schijn bedriegt.
Inderdaad zijn de OEM merken die A-merken. Wat ik heb gemerkt met brezan oid en de dealer zelf dat het vrij overeenkomende bedragen zijn. Op sommige gevallen was de dealer zelfs goedkoper.

1500 euro voor een auto van 14 jaar oud met enkel slijtagedelen die vervangen moeten worden..tja je mag het veel geld vinden. De rest blijft gewoon draaien..en dat een keer een koplampstelmotor kapot gaat tja, die dingen gebruik je nou niet echt bepaald vaak of in vele gevallen bijna nooit.
Het betrof overigens mijn ex-camry en camry onderdelen zijn nou niet bepaald te vinden in NL..Die koplamp motor moest overigens uit japan komen.

En daarbij rond de tijd dat ie een beurt moet hebben, heb ik gewoon weinig tijd. Druk op het werk, druk privé e.d. Dan ga ik niet op zondagmiddag de auto omhoog staan krikken omdat ik 300 euro wil uitbesparen. Vind alles leuk, en doe genoeg zelf aan de auto indien nodig en ik er tijd voor heb anders gaat die gewoon naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38
Vandaag een lek in de brandstofleiding van mijn corolla geconstateerd. Onderop, net voordat de leiding omhoog gaat richting het blok. Ik ben van plan om het rotte stuk te vervangen door een rubber.

Ik heb alleen net getankt O-) en als ik de boel nu loshaal krijg ik vast 40 liter benzine over me heen. Ik weet niet of ik genoeg opslagcapaciteit heb om de tank eerst leeg te halen en aan het eind weer te vullen...

Ik dacht misschien de auto van voren op te tillen zodat de tank onder het lekkende punt komt, zodat er niets meer uit loopt, zou dat werken?

Heeft iemand nog goede ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Welke Corolla heb je?

Bij mijn corolla (e12) kan de tank onder de auto vandaan, die heeft dan het laagste punt en lijkt t me dat je dan dat rubber zo kunt vervangen?
Verder zou je nog even kunnen vragen op het corollaforum, daar zitten een aantal automonteurs bij (volgens mij Leon en Robbie F).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38
Ah, de tank laten zakken... goeie tip. Ik heb een E10 ('96), weet zo niet of het daarbij ook kan, maar daar kan ik natuurlijk even naar kijken.. Anders moet ik m misschien eerst maar wat leger rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Detroit-2014/Toyota-FT-1/Toyota-FT-1-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Detroit-2014/Toyota-FT-1/Toyota-FT-1-03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Detroit-2014/Toyota-FT-1/Toyota-FT-1-10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Detroit-2014/Toyota-FT-1/Toyota-FT-1-12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Detroit-2014/Toyota-FT-1/Toyota-FT-1-14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Detroit-2014/Toyota-FT-1/Toyota-FT-1-08.jpg

Even wat Toyotaporno tussen door,

Wat een auto! Heerlijk, niets meer aan doen, zo in productie nemen....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Supertip schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:32:

Ik quote mezelf maar even, zodat het duidelijk is waar het over gaat.

We hebben zaterdag proef gereden in de yaris hybride, leuk mooi lekker.
Wel binnen in plastic fantastic, maar dat is meer regel dan uitzondering.
Nu gaan we nog een keer proberen proef te rijden in de gewone 1.3 vvti cvt.
Het voordeel tov van de hybride is 1600 euro, maar wat de uitrusting verschillen nu precies zijn moeten we nog ff goed in kaart brengen.

Wel zijn de looks van de hybride mooier als van de 1.3 vvti cvt en het oog wil ook wat.
Al met al lijkt de hybride de betere keus, maar laat jullie mening gerust los hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Iemand nog een mooie Toyota 1000 coupe kopen? Heel mooi gerestaureerd, en lekkere 1.5 motor erin, dit ding is echt snel! Heb erin meegereden.

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/ERQAAOxydlFS2OaB/$_85.JPG

http://link.marktplaats.nl/767791995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

!null schreef op zondag 19 januari 2014 @ 21:20:
Iemand nog een mooie Toyota 1000 coupe kopen? Heel mooi gerestaureerd, en lekkere 1.5 motor erin, dit ding is echt snel! Heb erin meegereden.

[afbeelding]

http://link.marktplaats.nl/767791995
Die oude Toyota's en Nissans zijn hier ook erg populair in New Zealand, enige jaren geleden kon je ze voor weinig geld nog uit Japan direct zelf laten komen - er wordt dan meestal een Mazda 1.3 wankel motor ingezet. En oude Corolla met een ~230pk RX-8 blok is niet ongewoon.

In de advertentie kan ik overigens niet terug vinden of ze ook de remmen hebben vervangen? De standaard melkdopjes gaan die 115pk niet makkelijk tot stilstand brengen :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40

scorpie

Supra Addict

Bullet NL schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:05:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Even wat Toyotaporno tussen door,

Wat een auto! Heerlijk, niets meer aan doen, zo in productie nemen....
Super apparaat, behalve dit..:
Afbeeldingslocatie: http://www.egarage.com/wp-content/uploads/2014/01/toyota-ft1-concept27-1.jpg (Once you've seen it.. I know, sorry)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Wat bedoel je?

De fan? ik vind dat juist deel uit maken van het ontwerp....

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1 ... 39 ... 167 Laatste