Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 31 ... 167 Laatste
Acties:
  • 919.948 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooi dat dat simpel was. :P De lampjes verwisselen bij de Corolla van pap alles behalve. :X
Je komt er niet tussen, vooral vanwege de zwaardere accu die erin zit, en aan de andere kant zit een remverdeler. Dus dat schiet niet op, halve front gedemonteerd en toen kon ik er bij. Ik heb gekozen voor deze lampen, aanrader! :Y
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/07/Afb0768-Custom.jpg
En ook direct de lomp grote antenne vervangen door een kleintje, stukken netter zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/07/Afb0770-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/07/Afb0771-Small.jpg
Waar fransozen niet goed voor zijn. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:08:
[...]
Waar fransozen niet goed voor zijn. :P
Antennes en bumperlippen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ghehe idd, kapot schrapen en iets wat je wel ziet maar toch niet gebruikt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:07
In mijn Corolla zitten ook iets van bluevision in geloof ik. Doosje ligt bij het reservewiel. Geeft idd helder en mooi licht :)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bluevisions passen goed bij dit soort wittere halogeen verlichting idd. Nadeel van de gewone Philips lampen is buiten de prijs dat ze snel kapot zijn. Deze gaan heel lang mee. :) Met xenon kun je het beste een led plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 16:08
Iemand Yaris kopen?

Vlotte en nette 1.3 5-deurs:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-t5YwxzSrJBc/TWFvC8eXyZI/AAAAAAAAAUw/g3g7k_18BtY/s640/yaris%252520linksachter%252520sat.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-YNT64NImVaE/TWFvC4mVLkI/AAAAAAAAAU4/_9eHdt3FDZw/s640/yaris%252520linksvoor4.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door !null op 25-07-2011 18:30 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik zag 'm al te koop staan ja. Zonde dat 'ie weg gaat, maar ik snap wel waarom als je 'm toch een jaar niet gaat gebruiken. :P

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja en ik denk eigenlijk dat als ik terug ben gewoon voor een diesel versie moet gaan. Ik rij iedere keer weer meer dan ik denk. De auto bevalt me verder prima, lekker praktisch ding met die 5 deuren en verschuifbare achterbank.
Het is dan goedkoop dieselen, en als het te langzaam gaat kan het nog gechipt worden met redelijke winst.

[ Voor 36% gewijzigd door !null op 25-07-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De 75PK D4D is niet heel erg goed te chippen en er ook niet heel geschikt voor. De latere 90PK is een stuk beter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Oh ok dat kan. Wat ik zo even snel zag is dat er meerdere bedrijfjes die dingen wel van 75pk richting de 100pk konden krijgen. Maar ik zie straks wel weer hoe het loopt als ik terug ben. Dan eens in zo'n ding rijden, kijken hoe dat rijdt. Misschien wil ik wel iets groter maar ik denk dat het toch weer voor een appel en een ei moet, het dagelijkse rijden. Dat is het beste, dan kan ik de andere twee Toyota's wat meer liefde geven :)

[ Voor 26% gewijzigd door !null op 25-07-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Laatst online: 03-10 20:03
Een vriend van me had in zijn Volvo een aansluiting gemaakt voor zijn MP3-speler, waardoor bij mij de gedachte naar boven is gekomen of dit mogelijk is voor mijn Corolla E12 ('04). Nu ben ik o.a. een aantal systemen van Dension tegen gekomen en ook een goedkopere variant (Ebay).

Volgens van Dorst (mijn dealer) zou het mogelijk moeten zijn ook al leveren zij zelf deze systemen niet. Nu vraag ik me af of iemand hier zich er ooit zelf aan heeft gewaagd? Ik zit mezelf een beetje te verdiepen in manuals hoelang het me zou duren om überhaupt de radio te demonteren en te her-monteren. Kijk de kat voorlopig nog even uit de boom en probeer wat meer informatie te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Het ligt eraan hoe de interface werkt. Als je het via de MP3 speler moet bedienen en het is een duidelijk scherm met makkelijke bediening, kan ik het zeker aanraden. Meeste fabriek-autoradio's hebben wel ergens een AUX, maar niet allemaal.

Als het echter via een interface moet, gekoppeld aan de CD-changer ingang van de autoradio, dan raad ik het af. Want daar zijn slechts 6 "playlists" mogelijk van telkens 99 nummers oftewel maximaal 594 nummers. Dan is het misschien leuker om via een goede FM transmitter te werken.

Zelf heb ik een Corolla Sedan 2008 gehad met ingebouwde navigatie (TNS700) met MP3 CD support en optioneel ook bovenstaande CD-changer functie, maar op een CD gaan ook al makkelijk 200 nummers. Dus dat zou een beetje belachelijk zijn om een MP3 speler en een module van samen misschien 200€ te geven als een los Verbatim CD'tje nog geen 0,5€ kost.

In mijn huidige auto, een MR2 van 2005, zit een autoradio van Alpine die specifiek voor iPod en iPhone is gemaakt, de iDA-X305S. Daarop steekt een iPod Nano 16GB op en het leuke is dat zelfs op het vrij beperkte schermpje, nog altijd veel informatie kan zoals Artiest, Titel, Album, tijdsduur, albumillustratie en nog wat spul. Sommige 7" toestellen doen dat nog niet eens. De bediening is ook vrij goed en hij kan makkelijk en snel scrollen met 5 regels tekst (artiesten, albums, genres,...) via een grote draaiknop.

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 09-08-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:28
Nog maar een maandje mijn Celica (2001) als eerste wagen. Juist over 90000km 154pk (gechipt) met een verbruik van 7.3l/100km (heb geen zware voet :p), vond de wagen gewoon prachtig. Het is zit wel een beetje in de familie, 2 andere familieleden hebben er ook eentje (wel telkens de 2 vorige versies). Bij een familiefeest altijd wel zalig om die naast elkaar te zetten :D
Eerste eigenaar was een oudere vrouw die de wagen gewoon mooi vond maar de laatste jaren niet meer uit mee reed. Op de geschiedenis van de km stand zijn er jaren waar die wagen maar 1000km heeft gereden.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Oe4tf-Ho7ls/Tki_aTSNsYI/AAAAAAAAAhE/tMlra8S3qUo/s800/celica1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-iekmxu15bwM/Tki_aC19B1I/AAAAAAAAAhA/-sDb4Sp2Zag/s800/celica2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-E5H1bbUPXzY/Tki_aLtOCdI/AAAAAAAAAg8/wXHeZkBZJeY/s800/celica3.jpg

Kennis van mijn heeft ook nog eens 2 Supra's (het oude model van begin jaren 90). Eentje waar de carrosserie van in orde is en de andere de motor. Is nu bezig de motor in de carrosserie te stoppen en nadien de rest te verkopen.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-vYokCVxLcTs/Tki_ac66w8I/AAAAAAAAAhI/UqNFcudJ_Rw/s800/supra.jpg

[edit]
Links fixed

[ Voor 33% gewijzigd door SMGGM op 15-08-2011 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 03-10 14:48
Je plaatjes werken niet! Ben namelijk wel benieuwd.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Leuke wagen, heb ook over de Celica 7de generatie getwijfeld maar uiteindelijk toch voor een MR2 Spyder gegaan vanwege RWD, middenmotor en softtop. Eén van de mooiste auto's tot nu toe vind ik, vooral met de refresh bumper:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/2002_Toyota_Celica_01.jpg

Heb kort bij mijn werkplek ook regelmatig een zilverkleurige gezien, ook van een oud koppel dat er nauwelijks kilometers mee maakte en in perfecte staat. Got to love them grannies !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is dus eigenlijk een ouwe-lullen-auto? >:) Nee, serieus mooie auto's die Celica's. Dat een 10 jaar oude auto er nog zo modern uit kan zien he? Enige wat ik jammer vind is dat Toyota ze altijd FWD of 4WD heeft gemaakt, ipv RWD/4WD. Dat past op de een of andere manier niet bij de auto, vind ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 15-08-2011 11:21 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

In Honda, Mazda en Toyota rijden veel bejaarden simpelweg omdat ze geen dure auto willen kopen omdat er een bepaald naamkaartje aan hangt, maar willen een betrouwbare auto. Bij veel jonge volwassenen is dat juist omgekeerd natuurlijk :)

Inderdaad, RWD was beter geweest, maar dat heeft men al een aantal decennia niet meer gedaan. Met wat geluk zal de nieuwe "AE-86" hier wat aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Phuncz schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:02:
In Honda, Mazda en Toyota rijden veel bejaarden simpelweg omdat ze geen dure auto willen kopen omdat er een bepaald naamkaartje aan hangt, maar willen een betrouwbare auto. Bij veel jonge volwassenen is dat juist omgekeerd natuurlijk :)

Inderdaad, RWD was beter geweest, maar dat heeft men al een aantal decennia niet meer gedaan. Met wat geluk zal de nieuwe "AE-86" hier wat aan doen :)
Tot 1986 was er een rwd versie van de Celica, die heette Celica-Supra. En ondanks dat de Supra maar tot '95 in Nederland is geleverd is de productie in Japan door gegaan tot 2003.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
http://link.marktplaats.nl/496671340 moet echt even gepost worden. Celica Supra Mark 1. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Saturnus op 26-10-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hoeveel van jullie zijn trouwens laatst naar de Toyota Festatie in de Efteling geweest? Ik vond het een leuke aanbieding... €12 per persoon waarbij je €4 "Eftelinggeld" kreeg dus eigenlijk €8 per persoon in plaats van de normale €32 en gratis parkeren. Ondanks het niet al te beste weer hebben we een leuke dag gehad :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 26-10-2011 22:13 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Mx. Alba schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:13:
Hoeveel van jullie zijn trouwens laatst naar de Toyota Festatie in de Efteling geweest? Ik vond het een leuke aanbieding... €12 per persoon waarbij je €4 "Eftelinggeld" kreeg dus eigenlijk €8 per persoon in plaats van de normale €32 en gratis parkeren. Ondanks het niet al te beste weer hebben we een leuke dag gehad :)
Ja, ben er ook geweest. Was erg leuk, en alleen tijdens het lopen van de ingang naar de auto om vier uur toen we weggingen zijn we hopeloos nat geregend. Wat ging het toen even hard tekeer.

Verder was de dag prima inderdaad, erg druk, maar dat was te verwachten natuurlijk.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:50

BM

Moderator Spielerij
Van de week als leenauto van de garage (eigen auto had onderhoudsbeurt nodig) de nieuwe Yaris meegekregen. Ding had net 600km op de teller :+
Best een geinig autotje. Lekker compleet uitgerust ook, en het ding ziet er ook nog eens prima uit. Jammer genoeg voor mij persoonlijk tikje te klein. Met stuur op het hoogst, en stoel op laagst kwam ik met mijn handen nog regelmatig op mijn knieen uit bij het sturen. Maar was leuk om er eens even mee gereden te hebben. Denk dat de hybride versie die volgend jaar komt een aardige verkoop/leasetopper gaat worden :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Laatst online: 15:23
Afgelopen week een paar dagen aan het poetsen geweest om hem winterklaar te maken. Gekleid, glaze, 2 lagen sealant en wax erop, en 3 lagen wheel sealant.

Toen ik vanmiddag wat aan het karren was dacht ik hey hier kan ik leuk een paar verse pics maken!

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Starslet/IMG_0990.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Starslet/IMG_0994.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Starslet/IMG_1002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Starslet/IMG_1004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Starslet/IMG_1005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:14

-tom-562

Oliesjeik

Potente bak ouwe!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijven leuke wagentjes die Starlet's. Mis mijn Glanza ook nog wel af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:19

johnwoo

3S-GTE

Ik heb een gruwelijke hekel aan poetsen (komt wellicht doordat de lak van mijn Toyota al 20 jaar oud is, en zelfs na poetsen nog niet echt mooi), maar dit resultaat is wel goed geslaagd :Y) Zeker voor een rode auto met (vziw) unilak :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:12:
Blijven leuke wagentjes die Starlet's. Mis mijn Glanza ook nog wel af en toe.
Vorig jaar was ik vrij zeker dat ik rond deze tijd ook een Glanza zou hebben. Financieel is het geen probleem, maar ik zat een tijdje geleden te kijekn naar de prijzen, en als je realistisch kijkt betaal je eigenlijk best een hoop geld voor de hoeveelheid auto die je krijgt. Zeker nu ik een grote vrij luxe auto rij; vorig jaar voor "tijdelijk" een Mazda 626 uit '99 gekocht, maar ik weet niet of ik nu erg blij zou worden van zo'n stap terug kwa rijcomfort :P alhoewel het nog steeds kriebelt.
Wat haalde jij trouwens voor een verbruik met een Glanza?

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 15-11-2011 10:29 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:49
Mx. Alba schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:13:
Ben er ook geweest met vrouw en kind in onze Avensis, mijn ouders hebben een Auris en die namen mijn schoonouders ook mee. Was idd leuk voor niet al te veel geld, het weer was niet best en het was ook nog eens druk maar zolang mijn dochter van 2 het naar haar zin heeft hoor je mij niet klagen :)

Probeer al een tijdje mijn schoonvader richting Toyota te krijgen, hij rijdt nu een Stilo en dat is alleen maar ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

johnwoo schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:43:
Ik heb een gruwelijke hekel aan poetsen (komt wellicht doordat de lak van mijn Toyota al 20 jaar oud is, en zelfs na poetsen nog niet echt mooi), maar dit resultaat is wel goed geslaagd :Y) Zeker voor een rode auto met (vziw) unilak :)
Keertje goed laten polijsten en waxen, en daarna zelf goed blijven wassen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:28:
[...]

Vorig jaar was ik vrij zeker dat ik rond deze tijd ook een Glanza zou hebben. Financieel is het geen probleem, maar ik zat een tijdje geleden te kijekn naar de prijzen, en als je realistisch kijkt betaal je eigenlijk best een hoop geld voor de hoeveelheid auto die je krijgt. Zeker nu ik een grote vrij luxe auto rij; vorig jaar voor "tijdelijk" een Mazda 626 uit '99 gekocht, maar ik weet niet of ik nu erg blij zou worden van zo'n stap terug kwa rijcomfort :P alhoewel het nog steeds kriebelt.
Wat haalde jij trouwens voor een verbruik met een Glanza?
Qua luxe is het inderdaad niet heel veel nee, daar heb je volkomen gelijk in. Maar het zijn zeker leuke wagentjes wat betreft potentie. Zeker in de UK is er zo onwijs veel voor te krijgen.
Ik reed er dagelijks 100km mee en volgens mij haalde ik 400km op een tank, als het niet meer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

~1:10 dus?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Iets zuiniger, 1:11-1:12 haal je ongeveer bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Toyota Prius C :>

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.worldcarfans.co/2011/11/15/medium/16229365571254951637.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.worldcarfans.co/2011/11/15/medium/1701554397674467514.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.worldcarfans.co/2011/11/15/medium/1200634184665756223.jpg
Debuts at the North American International Auto Show
Toyota has taken the wraps off the Prius c.

Virtually identical to the JDM Aqua, the hatchback will debut at the North American International Auto Show in January. It is being targeted at "youthful shoppers seeking fuel efficiency, technology, and spirited driving dynamics."

Details are fairly light, but the car measures 157.3 inches long, 66.7 inches wide and 56.9 inches tall. Additionally, the Prius c has Bluetooth connectivity, steering-wheel audio controls and an optional Entune infotainment system.

Power comes from a 1.5-liter petrol engine and a small electric motor. Specifications were not released, but a leaked brochure - for the Aqua - revealed the car will have a combined output of 100 PS (74 kW / 99 hp). More importantly, Toyota says the c has an estimated city fuel economy rating in excess of 50 mpg (4.7 L/100km; 60 mpg UK).

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Die drivetrain komt ook in de Yaris Hybrid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het lijkt ook eerder op een Yaris Hybrid, zeker qua speelsheid van het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Best een prima wagen, vind de nieuwste Prius eigenlijk ook een mooie wagen :$

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 16-11-2011 14:03 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Fietsbel schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:02:
Best een prima wagen, vind de nieuwste Prius eigenlijk ook een mooie wagen :$
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30
<-- Ook een Toyota rijder.

auto is tevens te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ga je voor de FT-86 dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
7 dagen. *O* Wel stoer dat ze zo lang de officiële naam geheim weten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat het ding zal presteren, twijfelt niemand over. Dat hij zeer strak gaat uitzien (voor een Japanner), staat ook vast. Maar ik ben benieuwd naar het geluid.

Vandaag nog, hoorde ik een Panamera 4S langsrijden en die V8 klonk als mezelf na een goede maaltijd bij de Mexicaan: gewoon misselijkmakend. Dat heb ik altijd leuk gevonden aan de MR2 en MR2 Roadster: die 4-cylindertjes klinken toch best aardig. Niet te grof en opdringerig maar je hoort wel dat het ding weet wat met de brandstof moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
YouTube: Toyota FT-86 test al Nürburgring
1:50

Klinkt redelijk, right? Early build dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Laatst online: 15:23
johnwoo schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:43:
Unikleur idd. En hoewel hier niet echt op te zien, is hij duidelijk al weer doffer aan het worden, dat met glaze, 2x sealant en wax niet beter wordt. Ben bang dat als ik hem helemaal supermooi wil houden datie elk jaar gepolijst moet worden. Dat lijkt me niet verstandig, dan blijft er dalijk geen lak meer over :P Goed in de sealant/wax houden zorgt er iig voor dat het verouderingsproces veel minder snel gaat, dus ben wat dat betreft wel genoodzaakt om hem vaak te behandelen :P iets dat bij jouw zwarte bak natuurlijk niet nodig is.

Maar, als ik ooit weer aan het werk kan, dan wil ik de jouwe wel es een flinke poetsbeurt geven hoor, met klei en polijsten en alles. Maar met name dat laatste kan ik voorlopig niet aan (zit niet voor niks al paar mnd thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Afgelopen maandag mijn nieuwe speeltje opgehaald na een kleine vertraging van 2 weken *O*
Toyota Yaris Dynamic 1.3
Goede vervanger van mijn Toyota Corolla uit 98. Deed het ook nog prima, maar je wilt toch eens wat nieuwers he :P

Aankoop ging ongeveer net zoals in de reclames op TV :D Toen ik hem kocht was hij nog niet bij de dealers te bekijken, dus niet kunnen proefzitten, aanraken, klepjes ontdekken en ook geen proefrit kunnen maken. Klein risico, maar het is en blijft Toyota ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GDCgsZphRu6Iclb2DyZyQn8N/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gTaM5UVZp3N2BJLSYfAixmVq/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UPulO7DppxAsRzNOQT5HfHKk/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1JNCMhlyaOmDXHs7Jezbomk2/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UMTaWwcwdAlGfYAdVvnZP3oT/thumb.jpg

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nakebod schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:44:
Afgelopen maandag mijn nieuwe speeltje opgehaald na een kleine vertraging van 2 weken *O*
Toyota Yaris Dynamic 1.3
Goede vervanger van mijn Toyota Corolla uit 98. Deed het ook nog prima, maar je wilt toch eens wat nieuwers he :P

Aankoop ging ongeveer net zoals in de reclames op TV :D Toen ik hem kocht was hij nog niet bij de dealers te bekijken, dus niet kunnen proefzitten, aanraken, klepjes ontdekken en ook geen proefrit kunnen maken. Klein risico, maar het is en blijft Toyota ;)

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Gaaf ding en gave kleur. En ook niet bespaard op opties zo te zien? Ik zie sowieso de Stability Control en andere velgen dan de standaard Dynamic velgen?

Ik hoop dat de aftermarket industrie dit model snel ontdekt. Voor mijn huidige NCP10 moet ik alles laten maken of zelf fabriceren en dat ben ik wel een beetje zat. Mijn schroefset heb ik in Taiwan laten maken op basis van Toyota Vios partnumbers. 8)7 Wonder boven wonder is dat goed gegaan, maar die gok ik durf ik geen tweede keer aan.

[ Voor 10% gewijzigd door AtleX op 23-11-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toyota keert als fabrieksteam terug naar het FIA World Endurance Championship, inclusief het heilige der heiligen van de uithoudingsraces: de 24 uur van Le Mans. De Duitse tak van Toyota Motorsport, TMG, zal aan de start verschijnen met een eigen LMP1 prototype chassis, aangedreven door een benzine hybride motor geproduceerd door moederhuis Toyota uit Japan. Inderdaad, een hybride. En inderdaad, een benzinemotor. Het is weer eens wat anders dan de resem zelfontbranders die het wereldje de laatste tijd domineerden. Het technisch centrum van TMG in Keulen (Duitsland), waar het chassis ontwikkeld werd, zal de thuisbasis vormen van het team. De auto zal gelanceerd worden rond de
jaarwisseling en zal begin 2012 uitvoerig getest worden.

http://www.toyota.nl/Imag...ns_main_tcm27-1088613.jpg

Tadashi Yamashina, Toyota Motor Corporation Senior Managing Officer en voorzitter van TMG, stelt: “Toyota Motor Corporation heeft eerder meegedaan aan Le Mans maar dit wordt een volledig nieuwe uitdaging. Nog nooit eerder reed een hybride auto mee. We willen met die techniek een nieuwe bladzijde in de rijke geschiedenis van Le Mans schrijven, alsook in die van de FIA World Endurance Championship. Ons doel is om onze ervaringen die we met het racen gaan opdoen, te vertalen naar de techniek die je in onze straatauto’s aantreft.”

Prachtige uitdaging om met de Hybride techniek deze uitdaging aan te gaan, ben ook van plan om er in de nabije toekomst mee rond te rijden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Gister de 550.000 km gereden :).
Die D4D motor blijft maar lopen.
Nu wel wat vaker een motorstoring, maar dat heeft denk ik met de chiptuning te maken. Terug naar <90PK wil ik alleen echt niet.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat voor storingscodes heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

AtleX schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:47:
[...]

Gaaf ding en gave kleur. En ook niet bespaard op opties zo te zien? Ik zie sowieso de Stability Control en andere velgen dan de standaard Dynamic velgen?

Ik hoop dat de aftermarket industrie dit model snel ontdekt. Voor mijn huidige NCP10 moet ik alles laten maken of zelf fabriceren en dat ben ik wel een beetje zat. Mijn schroefset heb ik in Taiwan laten maken op basis van Toyota Vios partnumbers. 8)7 Wonder boven wonder is dat goed gegaan, maar die gok ik durf ik geen tweede keer aan.
Qua opties niet veel extra's genomen bovenop de Dynamic uitvoering ;) Die fabrieks-af al heel lekker uitgerust is. Heb eigenlijk alleen Touch & Go navigatie extra genomen. En waarschijnlijk ga ik, misschien aftermarket, misschien officieel Toyota, nog voor een chroom uitlaat sierstuk, zag dat tijdens het ophalen nog in de folder staan, en dat zag er toch ook wel leuk uit. Zelf heb je er uiteraard niets aan want je ziet het niet, maar toch... Velgen zie je tijdens het rijden ook niet :P

Pluspunten waarom ik uiteindelijk de Dynamic heb genomen en niet de Aspiration: 16" velgen, climate control, automatische verlichting, regensensor, dimmende binnespiegel, smart (keyless) entry en.. om het af te maken, rode dashboard verlichting. Enfin niet allemaal even nuttig maar vind het wel een meerwaarde hebben. Dus best veel extra opties, en de volledig lijst op http://www.toyota.nl/cars/new_cars/yaris/equip.aspx

Velgen zijn "gewoon" de standaard LM velgen, maar imho wel een goede combinatie. Soort titanium kleurtje ofzo, ziet er top uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nakebod schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:07:
[...]

Qua opties niet veel extra's genomen bovenop de Dynamic uitvoering ;) Die fabrieks-af al heel lekker uitgerust is. Heb eigenlijk alleen Touch & Go navigatie extra genomen. En waarschijnlijk ga ik, misschien aftermarket, misschien officieel Toyota, nog voor een chroom uitlaat sierstuk, zag dat tijdens het ophalen nog in de folder staan, en dat zag er toch ook wel leuk uit. Zelf heb je er uiteraard niets aan want je ziet het niet, maar toch... Velgen zie je tijdens het rijden ook niet :P

Pluspunten waarom ik uiteindelijk de Dynamic heb genomen en niet de Aspiration: 16" velgen, climate control, automatische verlichting, regensensor, dimmende binnespiegel, smart (keyless) entry en.. om het af te maken, rode dashboard verlichting. Enfin niet allemaal even nuttig maar vind het wel een meerwaarde hebben. Dus best veel extra opties, en de volledig lijst op http://www.toyota.nl/cars/new_cars/yaris/equip.aspx

Velgen zijn "gewoon" de standaard LM velgen, maar imho wel een goede combinatie. Soort titanium kleurtje ofzo, ziet er top uit :)
Ah, ik ben een aantal keer in .de bij testmodellen voor de Europese markt gaan kijken en toen was er nog een sprake van dat de oude schijf/trommel constructie voor de Dynamic zou blijven gelden, met de DSC-optie kreeg je dan ook schijven achter. Wel fijn dat het er standaard op zit. Climate Control standaard op de dynamic is volgens mij een Louwman & Parqui keuze, in Engeland is handmatige airco standaard op het vergelijkbare model.

Als je een sierstuk wilt hebben kan je die het beste bij de Toyota-dealer zelf halen. De sierstukjes zijn erg netjes en blijven ook heel lang mooi. Ik heb begin dit jaar mijn einddemper vervangen door een originele TTE demper en toen heb ik mijn oude sierstukje eens goed bekeken, deze zag er na dik 10 jaar nog als nieuw uit. Bij het autowassen even goed schoonmaken en af en toe even in de was zetten is voldoende.

Als ik het goed zie (meer auto dan dealer op de foto's, lastig te zien :P) komt deze auto bij Van Ooijen vandaan? Da's volgens mij niet zo'n heel moeilijke dealer en die wil je misschien nog wel matsen qua prijs. Anders eens bij Kooijman in Tiel informeren, daar kom ik al jaren en die maken ook nog weleens leuke dealtjes.

[ Voor 8% gewijzigd door AtleX op 23-11-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Van Ooijen idd ;)
Topdealer ook wat mij betreft, vriendelijk en relaxte in de omgang. Lekker losjes, "dorps". Niet dat neppe gedoe strak in pak enzo.
Echt een wereld van verschil met bijvoorbeeld Scholten in Nijmegen. Ondanks dat Nijmegen hier om de hoek is weiger ik naar dat stelletje incompetente ongeïnteresseerde "verkopersuitschot" te gaan.

Sierstukjte kost als het goed is 75 euro, dus dat is nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nakebod schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:37:
Van Ooijen idd ;)
Topdealer ook wat mij betreft
Jep, ik ben er een paar keer geweest toen ik Beneden-Leeuwen aan mijn auto aan het knutselen was en onderdelen nodig had. Werd prima geholpen daar. :)
Scholten in Nijmegen. Ondanks dat Nijmegen hier om de hoek is weiger ik naar dat stelletje incompetente ongeïnteresseerde "verkopersuitschot" te gaan.
Dat hoor ik van meer mensen. :X
Als optie ja, RPP is denk ik wat hoger maar vragen kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Van Ooijen idd ;)
Topdealer ook wat mij betreft, vriendelijk en relaxte in de omgang. Lekker losjes, "dorps". Niet dat neppe gedoe strak in pak enzo.
Echt een wereld van verschil met bijvoorbeeld Scholten in Nijmegen. Ondanks dat Nijmegen hier om de hoek is weiger ik naar dat stelletje incompetente ongeïnteresseerde "verkopersuitschot" te gaan.

Hier zelfde ervaring... M'n Yaris komt daar ook vandaan, wel 2e hands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dat weet ik niet meer.
Als ik binnenkort de multiriem laat vervangen (is aan het uitdrogen) dan zal ik het ze even vragen.

Hoi!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:57

Meneer aard

Porsche rulez!

AtleX schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:40:
[...]

Jep, ik ben er een paar keer geweest toen ik Beneden-Leeuwen aan mijn auto aan het knutselen was en onderdelen nodig had. Werd prima geholpen daar. :)

[...]

Dat hoor ik van meer mensen. :X

[...]

Als optie ja, RPP is denk ik wat hoger maar vragen kan nooit kwaad.
Dat scholten is echt erg..Het is dat wij hier de eigenaar kennen en hij ons maar wat graag terug wilt als klant. Begin dit jaar had me pa een vast zittende remklauw achter..Aangezien ie dermate aanliep ff bij scholten gangbaar laten maken. Op de vraag of dit nou een bekend euvel is was het antwoord natuurlijk niet meneer..Ook laatst daar geweest om te kijken naar ene nieuwe auto voor me pa, kijken wat voor deal die kon maken. Maar is echt bedroevend te noemen. Speel je het via de eigenaar wordt je binnen 4 dagen terug gebeld dat er toch een andere inruil op de huidige auto kan worden gegeven. Ja daag de offerte staat ergens anders al uit met de gewenste inruil.

In venray waar we ook al tig jaar komen, laten maken (auto is daar ook in onderhoud) en was zoals te verwachten een bekend euvel. Wordt niks om heen gepraat of wat dan ook. Die lui zijn daar erg flexibel en erg klant gericht. Ze kennen je gewoon bij naam daar, als je al een voet binnen de deur zet groet de receptionist al met goeiendag meneer insert achternaam. Waarop ik zeg dat ik de auto kom brengen, ja dat klopt we zagen u al aankomen, de leen auto staat al klaar.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ligt het aan mij of is de GT 86 (http://www.telegraaf.nl/a..._maar_Toyota_GT_86__.html) lelijker dan de FT-86 II Concept?

De achterkant, net als bij de Celica hard afgezaagd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is een concept (de FT) daar wordt altijd wel wat aan gesleuteld om praktische redenen.
Probeer bij de concept eens wat in de kofferbak te stoppen.
Je boodschappen en het kratje bier moeten toch in de koffer bij gebrek aan achterbank :)
Dat lijkt bij de GT beter te lukken, de tildrempel is zo te zien lager en zelfs een neerklapbare achterbank.
Weet alleen niet of de kat daar op past :+

[ Voor 25% gewijzigd door bouwfraude op 27-11-2011 20:19 . Reden: Alle foto's eens bekeken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De GT86 is geen concept meer, hij is final en komt in de lente van 2012.

Zie ook de release op de UK site:
http://www.toyota.co.uk/c...I-landing&lid=gt86_launch

Toyota count me in, voor maximaal +-35k neem ik er 1

30 november wordt hij gepresenteerd op de Tokyo Motor Show

Veel foto's:
http://autoc-one.jp/toyota/report-908981/photo/

In het kort:
2.0 liter 4 cyl boxer motor van Subaru met Toyota Direct Injection (D4S) 200pk, maximaal 7500 rpm.
6bak manual of 6bak automaat, single clutch
RWD, met LSD
Lichtgewicht, 1180 kg
Zeer laag zwwartepunt
Ideale gewichtsverdeling
Scherp geprijst (is het idee, prijs nog niet bekend)

[ Voor 46% gewijzigd door Navi op 27-11-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Laatst online: 27-02-2023
Vind hem niet mooi geworden helaas... te uitbundige uitstraling naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wat boeit "niet mooi" met 200pk op de achterwielen met <1200kg gewicht ?! Dat ding is gemaakt om te rijden, de Corolla GT leek ook nergens op, de Supra was ook een lelijk hok en de MR2's hebben ook niet zoveel fans. Maar rijden doen ze wél goed.

Hoe meer mensen dit een lelijkere auto vinden, hoe exclusiever en goedkoper hij voor mij wordt, keep it up !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Beauty is in the eyes of the beholder.
Niet nodig om uiterlijk te gaan goedspreken.

Ik vind MR2 namelijk wel mooi :+
Supra trouwens ook ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Navi schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:30:

Toyota count me in, voor maximaal +-35k neem ik er 1
2.0 liter 4 cyl boxer motor van Subaru met Toyota Direct Injection (D4S) 200pk, maximaal 7500 rpm.
Scherp geprijst (is het idee, prijs nog niet bekend)
Met de slurptax gaat dat weer niet leuk worden in Nederland.
De Subaru heeft een F-label en dat is de 150pk versie (wel nog multipoint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.ft86club.com/forums/attachment.php?attachmentid=2935&d=1322426769

Ik vind de donkergrijze wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:57
Toch blijft de 350Z een beter concept! Helaas Toyota, ook dit wordt hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Het Fantoom schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:08:
Waarom vind je dat een beter concept, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wielen ogen wat goedkoop op de bovenstaande foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:19

johnwoo

3S-GTE

Het Fantoom schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:08:
De 350Z/370Z is een slag groter, heeft een grotere motor en (te verwachten) ook een hoger prijskaartje dan deze Toyota. De Z moet je meer met de Supra vergelijken (ook al bestaat die niet meer :+), of de oude 300ZX. Dit is meer de Celica-klasse, of in Nissan-termen zou je in de richting van de oude Silvia/200SX moeten denken.

En dat is commercieel gezien imo juist beter van Toyota, gezien de afzetmarkt voor de Celica/SX klasse een stuk groter is dan die voor de Supra/Z klasse. Het veel te grote gat tussen deze nieuwe auto en de LFA kunnen ze altijd nog eens opvullen met een Supra/Z model (er is natuurlijk ook de IS-F maar dat is toch meer een snelle sportsedan dan een sportwagen a la Supra/Z).

Ik vind deze GT86 wel mooi, zou hem graag willen hebben, al had hij idd nog mooier kunnen zijn. Deze impressie (een van de eerste) vind ik nog steeds het meest geslaagd :P Misschien komt het doordat ik in de jaren '90 opgroeide en ronde vormen nog steeds mooier vind dan die scherpe lijnen in hedendaagse ontwerpen. Maar die tijd zijn we voorbij.....

[ Voor 48% gewijzigd door johnwoo op 28-11-2011 09:33 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Kicken wagen, die schreeuwt om een verlaging imo :P (aan de achterkant).
Het zou ook leuk zijn als er een aparte raceklasse voor deze auto komt (net zoals de Suzuki Swift cup enzo), lijkt me best spectaculair!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@johnwoo: Kwa prijs/prestatie klasse zou het dan een beetje een nieuwe MR2 zijn. Alleen is het concept natuurlijk wel een beetje anders. Kruising tussen een MR2 en celica. Eindelijk een RWD Celica ;)
Ik zie ze niet zo snel meer een supra oid ontwikkelen. Maybe over 6 jaar..
Helaas is de LFA meer een showcase, waardoor hij veel te duur is. Als hij max 2ton had gekost was het wel een verkoop hit geworden.

Jammer dat de GT86 niet meer vermogen heeft gekregen.. 197 pk bij 7.000 tpm en 205 Nm bij 6.600 tpm
Dat is dus een beetje pk/gewicht verhouding van een Clio RS. Dat zijn op bv de ring leuke beginner PK's. Maar er moet nog wel een versie met tegen de 300PK komen. Gewoon een lekker hoog toerig turbotje ;)

[ Voor 27% gewijzigd door KappeNou op 28-11-2011 10:03 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De Nissan 370Z weegt ook bijna 1500kg, de GT 86 is 20% lichter. Betere handling, betere acceleratie en in met minder belang lagere brandstofconsumptie evenals een lagere slijtage op de banden en remmen. In België is die 370Z sowieso onbetaalbaar omdat het een 3.7L motor is, hier word je daar serieus op afgestraft: 1.600€ per jaar mag naar de staat, 5.000€ bij de aanschaf ook. Voor de GT 86 zou dat 370€ jaarlijks zijn en 2.500€ bij de aanschaf. Na 5 jaar is dat meer dan 8500€ verschil, daar kun je veel leukere dingen mee doen.

Ik hoop niet dat ie qua prijsklasse een nieuwe MR2 is, die kostte toch makkelijk 30.000-35.000 € (België) ? Hier is dat veel geld, daar heb je een Duitse "sportwagen" voor. Ik hoop eerder de Celica prijsklasse, die zat geloof ik tussen de 25.000 en de 30.000€ (België).

Als ik mocht kiezen, zou het een rode worden :) Heb altijd al een rode MR2 SW20 gewild, de ZZW30 die ik nu heb vond ik geen leuke te koop van in het rood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Betere acceleratie dan een 370Z zal het zeker niet worden.

Hoezo onbetaalbaar in België? Ik denk dat een 370Z als nog een stuk goedkoper is dan in NL. Het blijft een budget sport auto.. Kwa prijs niet vergelijkbaar met de duitse snelle auto's.

Maar het lijkt me niet dat de GT86 in Celica prijs klasse komt. RWD en de focus op handeling zal duurder zijn dan een celica die meer voor het uiterlijk is dan een bocht om gaan.
De 370Z is hier vanaf €60K en de MX5 2.0L €37K, dan verwacht ik dat de GT86 hier tussen de €45K - €50K gaat vallen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

In Engeland gaat 'ie zo'n 28000 pond kosten wat neerkomt op 32000 euro. Ik hoop op een Nederlandse prijs van rond de 35K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:30
Ik zit wel eens te speuren naar een waardig opvolger van mijn Yaris T-Sport.
Min of meer heb ik voor mezelf al besloten dat het wel een 'exotische' Toyota mag worden.
Dat houd in een Celica of MR2. Nu ben ik erg gecharmeerd van de MR2, maar wat mij erg tegenstaat is dat hij wel erg weinig bagageruimte heeft. Ik moet wel fatsoenlijk boodschappen kunnen doen en er af en toe een weekendje mee weg kunnen. Bij die weekendjes weg gaat er een tent mee, slappzak, slaapmatje en kleding. En past dat allemaal in een MR2? Ik hoef als single zijnde alleen m'n eigen spul mee te zeulen. En dat geld voor boodschappen doen ook.

Daarom neigde ik ook vaak naar de Celica, maar ik vind de MR2 een mooiere wagen.
Is het nu ook zo dat de oudere MR2's (van voor 1999) meer bagageruimte hebben?
Deze hebben volgens mij ook meer ruimte onder de achterklep?
Een Celica heeft dan weer wel als voordeel dat je ook nog eens je Ikea aankopen zelf mee kan nemen. :P

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 09:18

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Van Ooijen idd ;)

Mijn prius komt daar ook vandaan :) Niet heel gek, aangezien mijn eigen bedrijf direct boven Van Ooijen ligt, lekker makkelijk bij beurten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Phuncz schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:07:
Wat boeit "niet mooi" met 200pk op de achterwielen met <1200kg gewicht ?! Dat ding is gemaakt om te rijden, de Corolla GT leek ook nergens op, de Supra was ook een lelijk hok en de MR2's hebben ook niet zoveel fans. Maar rijden doen ze wél goed.

Hoe meer mensen dit een lelijkere auto vinden, hoe exclusiever en goedkoper hij voor mij wordt, keep it up !
Supra een lelijk hok? -O- Ga je mond spoelen :)

Maar ik hoop dat deze een beetje betaalbaar blijft, zou hem wel graag willen hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

KappeNou schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:06:
Betere acceleratie dan een 370Z zal het zeker niet worden.
Dat zie ik ook niet gebeuren nee, de 370Z heeft véél meer pk. Maar meer pk betekent niet meer plezier. Mijn MR2 Roadster heeft maar 136pk, toch heb ik er meer plezier mee dan mijn vorige MR2 die 156pk had. Hij rijdt gewoon veel beter, dat is voor mij belangrijker.
Hoezo onbetaalbaar in België? Ik denk dat een 370Z als nog een stuk goedkoper is dan in NL. Het blijft een budget sport auto.. Kwa prijs niet vergelijkbaar met de duitse snelle auto's.
Hier kost een 370Z makkelijk 45.000€, dat is toch een heel andere prijsklasse. Om nog die extra kosten niet te vergeten (5.000€ bij aankoop, jaarlijks 1.600€). Dan is een Opel GT of Honda S2000 véél betaalbaarder en een BMW Z4 of Mercedes SLK interessanter in mijn ogen.
SnowDude schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:07:
Supra een lelijk hok? -O- Ga je mond spoelen :)
Ikzelf vind dat niet, trouwens :)

[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 28-11-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
AtleX schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:10:
In Engeland gaat 'ie zo'n 28000 pond kosten wat neerkomt op 32000 euro. Ik hoop op een Nederlandse prijs van rond de 35K.
Als hij 28K pond gaat worden kan je dat waarschijnlijk op je buik schrijven..
Een golf MK6 gti kost daar 25K pond en hier €32K. De GT86 zal dan wel tegen de €40K gaan lopen :X

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

rimave schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:58:
Daarom neigde ik ook vaak naar de Celica, maar ik vind de MR2 een mooiere wagen.
Is het nu ook zo dat de oudere MR2's (van voor 1999) meer bagageruimte hebben?
Yep, de MR2 SW20 ('90-'99) hebben een mini-kofferbak waar toch makkelijk wat bierkratjes en spul in passen. Bij de MR2 ZZW30 ('00-'07) moet je alles proppen achter de mini bagagevakken achter de stoelen of vooraan bij het reservewiel. Het is dan ook een roadster, de SW20 was een coupe of "targa".
Deze hebben volgens mij ook meer ruimte onder de achterklep?
Een Celica heeft dan weer wel als voordeel dat je ook nog eens je Ikea aankopen zelf mee kan nemen. :P
Daarvoor heeft me n de vrachtwagen uitgevonden die zoiets aan huis levert :P
BTW: ik ga nu naar de Ikea met mijn ZZW30, wel niet voor meubels.

[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 28-11-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Phuncz schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:11:
[...]

Dat zie ik ook niet gebeuren nee, de 370Z heeft véél meer pk. Maar meer pk betekent niet meer plezier. Mijn MR2 Roadster heeft maar 136pk, toch heb ik er meer plezier mee dan mijn vorige MR2 die 156pk had. Hij rijdt gewoon veel beter, dat is voor mij belangrijker.
PK's zijn zeker niet alles. Maar met het concept wat ze al hebben moeten ze zeker ook een wat meer krachtigere versie maken. Zeker in deze tijd van de hot hatches die al rond de 300pk hebben.

@rimave: de GT-four st205 blijft ook wel nice hoor :) 240 AWD pk's

Afbeeldingslocatie: http://designercars.net/biler/--26673.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/url?source=imgres&ct=tbn&q=http://myautoobsession.files.wordpress.com/2011/10/celicagtfourst205.jpg&sa=X&ei=gorTTr6ANsycOumawJEP&ved=0CAUQ8wc4Cw&usg=AFQjCNE31-p-GQ3T66M4bhI3NDrs47K6TQ

[ Voor 37% gewijzigd door KappeNou op 28-11-2011 14:21 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:30
De GT Four blijft een super wagen!! :)
Ik moet alleen wel een linksgestuurde hebben (dus een originele in NL geleverde), want door een handicap kan ik niet in een rechtsgestuurde handgeschakelde auto rijden. En voor zover ik weet bestaat er geen GT Four met automatische versnellingsbak.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Voordeel van Ikea en consorten, is dat de verpakkingsmaten ook meestal op de site staan aangegeven. Dan kun je vooraf dus meten of het gaat passen.
Ik heb wel al eens kastje gekocht bij de Ikea, passend in mijn kofferbak. ( '96-er MR2 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zojuist een paar van die "papierdozen" gekocht, ging nog samen bij mijn reservewiel vooraan :Y)
KappeNou schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:17:
[...]
PK's zijn zeker niet alles. Maar met het concept wat ze al hebben moeten ze zeker ook een wat meer krachtigere versie maken. Zeker in deze tijd van de hot hatches die al rond de 300pk hebben.
Ja inderdaad, deze generatie Fiesta ST zal mijn MR2 er gewoon uittrekken aan het stoplicht, omdat ze 160pk hebben en een Focus ST hou ik ook allang niet meer bij. Het is dan ook meer dan 10 jaar later dat de laatste generatie Celica en MR2 Roadster werden bedacht en er is veel veranderd. Maar als ik zie dat Toyota weet wat een "driver's car" is, dan heb ik geen schrik voor deze GT 86. Ook al doet ie geen 0-100 in 5 seconden of haalt ie geen 280km/u, hij zal gewoon goed rijden (verwacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb wel eens een palm plant van 2 meter vervoert in m'n MR2. (lang leve het sunroof)
rimave schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:06:
De GT Four blijft een super wagen!! :)
Ik moet alleen wel een linksgestuurde hebben (dus een originele in NL geleverde), want door een handicap kan ik niet in een rechtsgestuurde handgeschakelde auto rijden. En voor zover ik weet bestaat er geen GT Four met automatische versnellingsbak.
Automatische bak is er niet. Een Nederlandse vinden is moeilijk, maar van tijd tot tijd staat er wel een te koop. Wel veel geld waard. In Duitsland is ook niet heel veel te vinden geloof ik. Je kunt ook een RHD versie kopen en deze ombouwen, maarja dat is ook een kostbaar project.
Wat wel een goede mogelijkheid is, is om te kijken naar Italië. Daar zijn ze ook enigzins aanwezig, en heb ik al een Nederlander eentje zien importeren met succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
KappeNou schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:12:
[...]
Als hij 28K pond gaat worden kan je dat waarschijnlijk op je buik schrijven..
Een golf MK6 gti kost daar 25K pond en hier €32K. De GT86 zal dan wel tegen de €40K gaan lopen :X
Ben bang dat deze er wel overheen gaat.

Als deze onder de 180 gram/km blijft dan valt het mee. 61 euro per gram boven de 110.
Alles meer dan 180 gram is 202 euro per gram + 4270
Alles meer dan 270 gram is 471 euro per gram + 22450 (Amerikaans V8)

Het Subaru blok zit nu op 199 gram/km

Stel met een netto prijs van 25000 euro en een CO2 uitstoot van 200 gram/km
Dan wordt de prijs 25000 + 4750 (19%BTW) + 4750 (19%BPM) - 824(benzine) + (200-180)*202 + 4270 = 41986
Maar is het 179 gram (en ik ben bang dat dat niet gaat lukken) dan kom je op:
25000 + 4750 + 4750 - 824 + (179-110)*61 (4209) = 37885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Phuncz schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:11:

[...]

Ikzelf vind dat niet, trouwens :)
Supra's zijn standaard ook niet echt performance monsters hoor, mijn Mk3 is echt geen echte sportwagen maar meer een cruiser, want ondanks de 230pk wordt hij standaard zoek gereden door een AW11 of een ST185 die toch van de zelfde generatie zijn. Dat komt voornamlijk omdat de targa met turbo 1625 kilo weegt.

Van de Mk4 vind ik dat hij er van de voorkant veel te lief uitziet. De achterkant daarentegen vind ik wel echt _/-\o_ Kwa vermogen is hij wel een heel stuk beter dan zijn voorganger met 330pk De remmen zijn echt bizar goed, het zijn echt een van de beste standaard remmen waar ik ooit mee gereden heb (zegt misschien meer over mij dan over de Suup ;) ) En persoonlijk vind ik hem iets te zacht geveerd, maar dat vind ik eigenlijk een standaad kwaal van de Supra's, door de hoge prijs moest hij gewoon wat comfortabeler worden, het blijven GT's en en geen volbloed sportwagens. Met andere vering en stabilisatoren is het trouwens wel een heel ander verhaal, dan gaat hij echt als een bezetene de hoek om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat even wat oude foto's te bekijken, mis de Glanza toch nog wel een beetje, was toch best een leuk karretje met een hoop potentie:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2djvupv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Die Advan velgen (of iig hetzelfde model & kleur) zijn uiteindelijk via een omweg onder een andere Glanza gekomen. Ik heb er toen ook nog even op zitten azen, maar ik was zo stom ze te laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Phuncz schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:36:
De Nissan 370Z weegt ook bijna 1500kg, de GT 86 is 20% lichter. Betere handling, betere acceleratie en in met minder belang lagere brandstofconsumptie evenals een lagere slijtage op de banden en remmen. In België is die 370Z sowieso onbetaalbaar omdat het een 3.7L motor is, hier word je daar serieus op afgestraft: 1.600€ per jaar mag naar de staat, 5.000€ bij de aanschaf ook.
Koopje toch? Hij stoot 262 gram CO2 uit waar de plantjes goed van groeien, dus dan mag je in Nederland
de netto prijs * 1,38 + 20834 euro aftikken.

200pk bij 1200kg lijkt me vlot zat, mijn Alfa had 190pk bij 1330kg en die kon lekker meekomen met het verkeer.

[ Voor 8% gewijzigd door bouwfraude op 29-11-2011 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

In Nederland zou ik dan ook veel liever voor dat geld een Lexus GS 450h kopen: een dikke V6 maar dankzij de hybride stoot dat ding maar 137g/km CO² uit en nog steeds van 0-100 in minder dan 6 seconden.

In Nederland is het nu éénmaal de kunst om een lichte auto te nemen die een lage CO² uitstoot heeft als je prestatie wilt. Want zover ik weet worden de Nederlanders niet belast op hoeveelheid PK's of motorinhoud.
In België is het (momenteel) de kunst om een auto te vinden die licht is, een kleine cylinderinhoud en een niet te hoog vermogen heeft om zo niet al je geld aan belastingen kwijt te zijn als je iets wilt dat vooruit gaat. Vanaf volgend jaar mogen wij ook naar die CO² getalletjes kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Grappig dat je de GS 450h noemt (ruim 1800kg zwaar) in je betoog dat je in NL een lichte auto moet rijden :P Een hybride is vrij betaalbaar ondanks z'n gewicht en/of prestaties :)

Die GS stoot overigens 180g/km uit, waar heb je die 137g/km vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Hij heeft het denk ik over de nieuwe 2012 gs 450h
http://www.autowereld.com.../detail.asp?artikel=12179
http://www.worldcarfans.c...us-gs-450h-unveiled-video
autowereld heeft 145 gram aan.

er komt waarschijnlijk ook nog een instapper.
http://www.worldcarfans.c...-level-gs-hybrid---report

[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 29-11-2011 16:52 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:15:
Die Advan velgen (of iig hetzelfde model & kleur) zijn uiteindelijk via een omweg onder een andere Glanza gekomen. Ik heb er toen ook nog even op zitten azen, maar ik was zo stom ze te laten schieten.
Maatje groter en meer naar buiten was toch mooier geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Ik zoek een Toyota EPC programma voor een mr2
Wie kan mij eraan helpen ?
:>

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het valt me op hoe veel de Toyota GT 86 en Subaru BRZ op elkaar lijken. Enkel de voorbumper en de gleufjes in de voorspatborden lijken te verschillen, samen met de blijkbaar standaard voorziening van een spoiler bij de Toyota:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/11/50558366114toy.jpg
Toyota GT 86

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/11/brz1.jpg
Subaru BRZ

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/11/50558266114-a-toy.jpg
Toyota GT 86

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/11/brz2.jpg
Subaru BRZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je weet dat ze die auto samen hebben ontwikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
sssstttt niet verklappen ;)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Volgens mij is de kleur ook anders...

Maar de Lexus GS lijkt me zeker een mooie wagen.
Doet hier ook 1012 - 1164 euro MRB per jaar. (afhankelijk van de provincie)
Die gaat ook rap omhoog als de auto zwaarder wordt.

[ Voor 71% gewijzigd door bouwfraude op 29-11-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

AtleX schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 18:24:
Je weet dat ze die auto samen hebben ontwikkeld?
Blijkbaar denk je wel dat ik heel weinig weet over de auto, want dat is toch wel feitje nummer 1.
Ik heb het over het feit dat de volledige carrosserie op de bumper en opvulplaatjes na, identiek is. De Ford Fiesta en Mazda 2 zijn ook samen ontwikkeld maar lijken niet op elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2010/06/fiesta-vs-mazda2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Ik vind ze als twee groene druppels water op elkaar lijken.
De grill met mistlampen en de kofferklep zijn anders, ongeveer even veel variatie als de GT-86 en de BRZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Afbeeldingslocatie: http://newcarscollections.com/wp-content/uploads/2010/03/2010-Peugeot-RCZ-Limited-Edition.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/9841/4ugh2d4p.jpg

Plastic stootbumper en lexus lights = afknapper.

[ Voor 12% gewijzigd door NeutraleTeun op 30-11-2011 20:56 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 167 Laatste