Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 30 ... 167 Laatste
Acties:
  • 919.920 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 16:08
FireBladeX schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:35:
Tip: Geef nooit en dan ook nooit, never nooit , meer dan 2.500e voor een 2.0, die celica's zijn leuke dingen, maar als je ziet wat de vraagprijs op marktplaats is, is het gewoon absurd. Voor 3000+ dan zou ik beter sparen en de nieuwere celica's halen (T23) , die heb je met goed zoeken al voor 4.000 ( en dan heeft die ook geen 350.000 + km gelopen)
Mwah een fully loaded 2.0 in concoursstaat mag toch wel iets meer kosten. Beetje onzinnige regel om te stellen.

En 4K voor een T23.. right dan heb je zeker zo'n oliezuipend model wat nooit gefixt is onder garantie. Kan nooit veel goeds zijn. Dat is dan wel weer het voordeel van de T20 2.0, je koopt niet snel een 2 liter met een gaar motorblok. Die blokken zijn onverwoestbaar. Nu kunnen er nog genoeg andere dingen slecht zijn aan een auto, daar niet van.

Als ik zo even snel kijk kost een T23 toch minimaal 5K, en dan ben je aan de onderkant van de markt aan het shoppen.
Tip 2: Als je toch voor de 1.8 gaat, check voor roest, zeker onder de deuren en rondom die wielkast :)
Dus voor alle T20 modellen zo.

[ Voor 5% gewijzigd door !null op 23-03-2011 10:57 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, vorige week de Aygo naar de kwikfit gebracht voor de APK, maar sindsdien piept er wat aan de voorkant bij het insturen van flauwe bochten bij lage snelheden (tot 15kmh). Het weekend maar eens uitzoeken wat er nu zo piept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 06:30
@!null Je hebt gelijk, de motorblok is zo sterk als het kan, en tjah als je even op marktplaats/speurders kijkt voor de 2.0 modellen en wat ze er voor vragen ( en in welke staat ze zijn ), dan kan je het misschien begrijpen waarom ik zoiets heb gezegt. Natuurlijk is een tip-top staat met super weinig km's iets meer waard, maar hoe vaak zie je nog z'n celica? ik bedoel die auto's zijn z'n 14-16 jaar oud, en die km stand is niet altijd even betrouwbaar.

Wat ik wou zeggen is dus uitkijken met de prijzen, als ze te veel vragen voor een slechte auto ( beschadigd interieur / hoge km stand etc ) , gewoon omdraaien en weglopen, is gewoon een tip hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:02:
Hmz, vorige week de Aygo naar de kwikfit gebracht voor de APK, maar sindsdien piept er wat aan de voorkant bij het insturen van flauwe bochten bij lage snelheden (tot 15kmh). Het weekend maar eens uitzoeken wat er nu zo piept...
Remblokjes die niet helemaal netjes op hun plaats blijven vanwege die klipjes? Mag kwikfit toch weer even fixen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37

Arfman

Drome!

Waarom naar een Kwikfit gaan? :'(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was alleen voor de APK, meer laat ik ze sowieso niet doen. Ben verder keurig geholpen, maar ik baal wel van dat piepen :) Kan nooit veel zijn though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

J0YR1D3R schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:46:
Stond in Geneve een leuke sleeper Auris:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo te zien is de top alleen afgeregeld op 200, dat is dan weer jammer :P Verder is hij gewoon te verkrijgen bij de Toyota dealer in zwitserland, vond het wel opvallend dat hij daar zo tussen stond :)
Zeer nette wagen ! Hadden ze deze uitgebracht ipv. de lauwe D-4D 2.2 in het verleden had ik zo eentje gehaald ipv. een Corolla Sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
http://link.marktplaats.nl/416342414

Zou die uit elkaar vallen onder het naar huis rijden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Kan nog herinneren dat hij ooit voor de zelfde supra rond de 6-8.000 euro vroeg... of moet een advertentie zijn geweest met de soort gelijke foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Klopt. Typfout zou nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Zoektocht voorbij, heb voor 1250 deze celica 2.0 GT op de kop getikt, draagarmen voor ( superstrut is al vervangen )

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/prn6r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2dgqp09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/iz97ac.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2dmf9mo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je vinger zit voor de lens. :P

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat is niet veel geld, ik kreeg nog meer aan inruil voor mijn GT. Hoeveel km heeft ie gelopen? Zijn er nog gebreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Moet nog leren hoe ik een iphone gebruik :+

edit: heeft 140.000 km gelopen en enige gebreken die ik kan opnoemen is dat de rem(blokken?) beetje piepen, en dat op sommige plekken de lak beschadigd is ( blanke lak is losgekomen ) en interieur is ook niet meer de beste.

De velgen en de banden zijn ook aan vervanging toe en dat was het wel, het is goedkoop, maar er is nog wel veel werk vooral dat lak, het is gewoon lelijk

[ Voor 81% gewijzigd door FireBladeX op 25-03-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Momenteel aan het kijken naar een nieuwe auto en de Auris Full Hybrid spreekt me erg aan, qua lease is deze lekker gunstig geprijst. Momenteel ben ik privé in het bezit van een Toyota Corolla uit 1999 en die bevalt me meer dan prima. Enigste wat me huivert aan de Auris is de CVT-Automaat, ik vraag me af of ik hier snel aan ga wennen en of ik het beter ga vinden dan met de handschakelen. Qua vermogen vind ik het allemaal niet zo interessant, zolang ik maar gemakkelijk met het overige verkeer mee kan komen en af en toe kan inhalen zonder dat ik er een rekenmachine bij nodig ben.

Morgen een proefrit, ben benieuwd! :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
BastiaanN schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:39:
Enigste wat me huivert aan de Auris is de CVT-Automaat, ik vraag me af of ik hier snel aan ga wennen en of ik het beter ga vinden dan met de handschakelen.
Het is een automaat, je zou zeggen zoals vroeger in Dafjes zat maar die had twee aandrijfriemen, modernere versies van de cvt hebben een duwband maar deze die ook in de Prius zit bestaat alleen uit planetaire tandwielen volgens de foto's. Ik heb nog geen goede beschrijving gevonden hoe dit principe werkt.

Hij versnelt traploos, nou lees je op de interwebs dat de motor veel toeren maakt als je gas geeft maar als je het gaspedaal ietsje los laat schakelt de automaat op.

Tip: als je nog nooit of lang niet met een automaat gereden hebt hou je linkerbeen tegen de stoel, anders trap je de eerste keer dat je moet remmen niet het koppelingspedaal in (dat er niet zit) maar vol met je linkerbeen op de rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Qua vermogen vind ik het allemaal niet zo interessant, zolang ik maar gemakkelijk met het overige verkeer mee kan komen en af en toe kan inhalen zonder dat ik er een rekenmachine bij nodig ben.

Snelheid bij halen is prima hoor, viel mij niets tegen. Heb er meerdere (3) gereden, maar hij versnelt goed. Je merkt het niet zo omdat het vrij geleidelijk gaat, integenstelling tot mijn huidige auto (Leon TDi) die wel feller is. Verder stuurde het bovengemiddeld, had een afstandelijke en gevoelloze besturing verwacht. Maar hij stuurde best direct (wel allemaal met 17").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 16:41

EXX

EXtended eXchange

bouwfraude schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:07:
[...]

Het is een automaat, je zou zeggen zoals vroeger in Dafjes zat maar die had twee aandrijfriemen, modernere versies van de cvt hebben een duwband maar deze die ook in de Prius zit bestaat alleen uit planetaire tandwielen volgens de foto's. Ik heb nog geen goede beschrijving gevonden hoe dit principe werkt.
Uitleg van de planetenwielkoppeling

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Inmiddels de proefrit achter de rug. Het enigste wat ik er van kan zeggen: _/-\o_ Die automaat rijdt werkelijk heerlijk. De souplesse is wel erg wennen maar daardoor nodigt de auto uit om lekker rustig te rijden. Daarnaast is hij inderdaad lekker vlot, veel mensen kunnen je niet bijhouden. De levertijd viel ook mee, 3 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:16

BM

Moderator Spielerij
Ik ben juist nog steeds aan het wennen aan de automaat, en dat na dik 21000 kilometer nu :p Verder wel een hele fijne auto :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 03-10 10:06
BastiaanN schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 17:22:
[...]
Inmiddels de proefrit achter de rug. Het enigste wat ik er van kan zeggen: _/-\o_ Die automaat rijdt werkelijk heerlijk... De levertijd viel ook mee, 3 weken :)
Vorige week met het meisje een stuk gaan rijden met een Auris HSD en wij konden ons totaal niet vinden in de irritaties van de meeste mensen over de transmissie. Sowieso zijn wij erg rustige rijders, we houden niet van haast maar ook bij het vol intrappen op de snelweg vond ik het motorlawaai wel meevallen.

Iemand overigens wel eens een Auris met schuif/kanteldak gezien? Schijnt eigenlijk nooit geleverd te worden in Nederland maar wij zijn groot fan van zoon dakkie, als je wat meer ruimte nodig hebt op een mooie dag kan je de Z3 laten staan.

De levertijd die wij te horen kregen was echter 3 maanden los van de onduidelijkheid hoe en wat in Japan.

Enige waar wij ons erg aan irriteerden was de verkoper die de auto weer aannam bij terugkomst; hij praatte de hele tijd met z'n rug naar je toe, keek naar buiten, liep telkens weg en deed erg ongeïnteresseerd. Jammer, die gaan we dus niet blij maken.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ballebek schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:34:
[...]

Vorige week met het meisje een stuk gaan rijden met een Auris HSD en wij konden ons totaal niet vinden in de irritaties van de meeste mensen over de transmissie. Sowieso zijn wij erg rustige rijders, we houden niet van haast maar ook bij het vol intrappen op de snelweg vond ik het motorlawaai wel meevallen.
Het is wennen. Als je er de eerste keer in rijdt voelt het behoorlijk onnatuurlijk dat het toerental van de motor gelijk naar 4000rpm springt op het moment dat je het gaspedaal in trapt, normaal gaat dat geleidelijk. Als je rustig gas geeft hoor je hem trouwens helemaal niet. Moet er wel bij zeggen dat ik ondanks mijn leeftijd (24) de meeste wilde haren inmiddels ook wel kwijt ben :+
De levertijd die wij te horen kregen was echter 3 maanden los van de onduidelijkheid hoe en wat in Japan.
Wellicht dat het ligt aan de uitvoering. Ik ben aan het kijken naar een Aspiration zonder toeters en bellen, die is voor mij meer dan compleet. Ik laat er achteraf door de dealer wel een TNS510 bij in bouwen. Het systeem van de dealer gaf aan dat de Aspiration nog volop op voorraad was in NL. Ook gaf hij aan dat we weinig van de ramp in Japan gaan merken. Er stonden al een heleboel priussen op de boot en de Auris wordt niet in Japan gemaakt. De onderdelen voor de Auris worden wel in Japan gemaakt maar in een brief -die Toyota aan de dealers heeft gestuurd- stond dat er nog voldoende onderdelen op voorraad waren en dat de fabrieken die de onderdelen maken ook vrijwel allemaal al weer zijn opgestart.
Enige waar wij ons erg aan irriteerden was de verkoper die de auto weer aannam bij terugkomst; hij praatte de hele tijd met z'n rug naar je toe, keek naar buiten, liep telkens weg en deed erg ongeïnteresseerd. Jammer, die gaan we dus niet blij maken.
Ik heb ook slechte ervaringen met de dealer bij ons in de buurt, Drent te Vriezenveen. Daarom in Hengelo maar naar Toyota Becker geweest en daar nam de verkoper uitgebreid de tijd voor ons en zijn we netjes en beleefd te woord gestaan onder het genot van een kopje koffie. Omdat ik de auto wil gaan leasen heeft de importeur als regel dat de auto normaliter wordt geleverd door de dealer het dichts bij mijn woonplaats. In mijn geval dus Drent. Dat wil ik niet, maar dat betekend dat de dealer in Hengelo aan de dealer in Vriezenveen moet vragen of ze mij die auto mogen leveren 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door BastiaanN op 28-03-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik kwam nog een paar foto's tegen die ik vergeten was te posten, dus bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/03/Afb0486-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/03/Afb0488-Small.jpg
Pap kan ruim tussen het stuur kijken naar het display, voor mij zit hij verkeerd maar goed ik ben ook bijna 2 meter. :P Werkt wel perfect trouwens die CK3100. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Bedankt voor de link, ik had de site wel gezien maar het planetengebeuren nog niet.
De video link op die pagina is ook wel geinig. Technisch zit het mooi in elkaar.
Alleen nog een Italiaanse carroserie ontwerper uitnodigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

Crapzooi!

Mijn paseo heeft mij vanochtend laten schrikken. Net lekker onderweg naar werk, ineens een doffe knal en een hoge piep. Vanaf dat moment heeft gas geven geen nut meer en lukt schakelen niet meer. Schakelbak naar de knoppen! Heb hem vanaf de snelweg nog de vluchtstrook op kunnen laten rollen en daarna was het best wel gedaan. Niet voor of achteruit meer, geen mogelijkheid tot schakelen.

Na gesleep en wat al niet is meneer monteur tot de conclusie gekomen dat er een hele nieuw bak onder moet. 3x Raden waar ik nu geen geld voor heb......

Dus de vraag/mededeling:
Iemand interesse in een Paseo met APK tot 24-03-2012 (ja dat lees je goed, vorige week donderdag APK gehad) met 268.000 op de teller en geen lekkere versnellingsbak meer?

Wat krijg je uberhaupt nog voor zo'n ding in deze toestand?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Kwam er net achter dat de carkit van mijn Auris Hybrid geen 2 telefoons tegelijk kan koppelen. Is dat normaal dat carkits dat niet kunnen? Was er eigenlijk van uit gegaan dat dat wel kon. Er is in de menus ruimte voor 6 telefoons, maar 2 tegelijk kan dus niet.

Beetje jammer, op terugweg van kantoor wil ik mijn werktelefoon eigenlijk ook gewoon kunnen linken.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

BM schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:23:
Kwam er net achter dat de carkit van mijn Auris Hybrid geen 2 telefoons tegelijk kan koppelen. Is dat normaal dat carkits dat niet kunnen? Was er eigenlijk van uit gegaan dat dat wel kon. Er is in de menus ruimte voor 6 telefoons, maar 2 tegelijk kan dus niet.

Beetje jammer, op terugweg van kantoor wil ik mijn werktelefoon eigenlijk ook gewoon kunnen linken.
Dat is heel gebruikelijk ja, je kan wel 6 telefoons koppelen maar nooit meer dan 1 tegelijk gekoppeld hebben ;) Voor veel mensen zou dit ook onhandig zijn, bijv. als je als stelletje een auto hebt en met z'n tweeën weggaat. Meeste mensen hebben ook maar 1 telefoon. 't Zijn gewoon keuzes die je als fabrikant maakt ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:03

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Khaine schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:20:
Crapzooi!

Mijn paseo heeft mij vanochtend laten schrikken. Net lekker onderweg naar werk, ineens een doffe knal en een hoge piep. Vanaf dat moment heeft gas geven geen nut meer en lukt schakelen niet meer. Schakelbak naar de knoppen! Heb hem vanaf de snelweg nog de vluchtstrook op kunnen laten rollen en daarna was het best wel gedaan. Niet voor of achteruit meer, geen mogelijkheid tot schakelen.

Na gesleep en wat al niet is meneer monteur tot de conclusie gekomen dat er een hele nieuw bak onder moet. 3x Raden waar ik nu geen geld voor heb......

Dus de vraag/mededeling:
Iemand interesse in een Paseo met APK tot 24-03-2012 (ja dat lees je goed, vorige week donderdag APK gehad) met 268.000 op de teller en geen lekkere versnellingsbak meer?

Kun je niet goedkoop ergens een standaard bak weghalen en die er door een beunhaas onder laten knopen? Denk dat je er in deze staat erg weinig voor kan krijgen... Denk dat je er nog geen 1000 euro voor krijgt... Vooral de hoge KM stand en de kapotte bak zorgen voor een gigantische waardedaling...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Khaine schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:20:
Dus de vraag/mededeling:

Ik zou er toch overwegen voor een paar honderd eu een tweedehands bak eronder laten zetten. Misschien dat je nu even dat geld niet hebt, maar anders moet je dat ding voor twee stuivers verkopen en kost het je uiteindelijk meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Touchdomex schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:43:
[...]

Kun je niet goedkoop ergens een standaard bak weghalen en die er door een beunhaas onder laten knopen? Denk dat je er in deze staat erg weinig voor kan krijgen... Denk dat je er nog geen 1000 euro voor krijgt... Vooral de hoge KM stand en de kapotte bak zorgen voor een gigantische waardedaling...
Ik hoef er ook geen 1000 euro voor. Sterker nog, ik zat te denken aan 500-600 ongeveer. Ik verwachtte er al niet meer dan 1300 voor te krijgen in een goede staat.....

Ik kan hem ruilen met een collega van me die nog een oude suzuki alto uit 1992 heeft staan. Hij neemt de paseo dan over in de huidige staat.

Idee erachter is dat dit dan een tijdelijke bak is om naar werk te komen. Kan ik in de tussentijd sparen voor een fatsoenlijk ding (starletje/yaris ofzo)

Reparatie is geschat op een kleine 300 euro aan arbeid, kleine 200 aan onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:03

-tom-562

Oliesjeik

Zijn de bakken van een 2E(-E) en een 4/5AFE uitwisselbaar? Op het starletforum zie je soms nog wel eens een versnellingsbak gratis voorbij komen (van een 2E-E that is)

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 30-03-2011 22:31 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 05:58
tdw schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:39:
[...]

Dat is heel gebruikelijk ja, je kan wel 6 telefoons koppelen maar nooit meer dan 1 tegelijk gekoppeld hebben ;) Voor veel mensen zou dit ook onhandig zijn, bijv. als je als stelletje een auto hebt en met z'n tweeën weggaat. Meeste mensen hebben ook maar 1 telefoon. 't Zijn gewoon keuzes die je als fabrikant maakt ;)
De BT carkit in mijn avensis kan het wel (2 telefoons tegelijk pairen, multipoint heet dat). Is een originele Toyota system 8 carkit met daarop een Bury AD 9060 geklikt (http://www.bury.com/cws/e...ad-9060.html?a=83&level=1).

[ Voor 11% gewijzigd door Schweino op 30-03-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

-tom-562 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:31:
Zijn de bakken van een 2E(-E) en een 4/5AFE uitwisselbaar? Op het starletforum zie je soms nog wel eens een versnellingsbak gratis voorbij komen (van een 2E-E that is)
Niet dat ik weet. Ik wist inderdaad wel dat onderdelen als deurgrepen e.d. uitwisselbaar zouden zijn, maar volgens mij niets dingen als een versnellingsbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 15:23
Weer een probleem hier met onze 'betrouwbare' *kuch* yaris. Nu heeft de weergave van de actieradius het begeven... Wordt niet meer gereset na tanken. Behoorlijk irritant.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Mijn celica probleem word alleen maar erger :( dus sinds kort heb ik deze probleem:

Ik heb dus mijn distributieriem laten vervangen (en niet bij een officiële toyoto dealer ) maar sinds dien slaat mijn auto af op warme motor als ik de koppeling intrap.

Dit gebeurt niet altijd maar zeker 2x in 10 min tijd binnen in de stad. Stilstaand en als rijdend wilt die gewoon randomly afslaan.

Nu is het zo, als de motor koud is, dat die gestationeerd bijna 2.000 toeren draait, en als die nu warm is, tussen de 0 en de 1000 in zit, en af toe slaat die naar de 0 en valt die uit.

Nu zegt de persoon ( die 6 uur erover heeft gedaan om mijn distrubutieriem te vervangen ) dat het haast onmogelijk is dat het daar aan ligt. Nu wil ik hem wel geloven, maar wat is dan de probleem? De "monteur" zegt dat het ergens lucht verliest ofzo

dus ik wou vragen weet iemand wat de oorzaak van de probleem is? Zodat ik het kan fixen, bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 11:08

Mud.Starrr

I shoot people for money

FireBladeX schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:20:
Mijn celica probleem word alleen maar erger :( dus sinds kort heb ik deze probleem:

Ik heb dus mijn distributieriem laten vervangen (en niet bij een officiële toyoto dealer ) maar sinds dien slaat mijn auto af op warme motor als ik de koppeling intrap.

Dit gebeurt niet altijd maar zeker 2x in 10 min tijd binnen in de stad. Stilstaand en als rijdend wilt die gewoon randomly afslaan.

Nu is het zo, als de motor koud is, dat die gestationeerd bijna 2.000 toeren draait, en als die nu warm is, tussen de 0 en de 1000 in zit, en af toe slaat die naar de 0 en valt die uit.

Nu zegt de persoon ( die 6 uur erover heeft gedaan om mijn distrubutieriem te vervangen ) dat het haast onmogelijk is dat het daar aan ligt. Nu wil ik hem wel geloven, maar wat is dan de probleem? De "monteur" zegt dat het ergens lucht verliest ofzo

dus ik wou vragen weet iemand wat de oorzaak van de probleem is? Zodat ik het kan fixen, bij voorbaat dank
Raar probleem, maar het is dus ontstaan sinds je de distributieriem hebt laten vervangen?
Het lijkt me dan heel sterk dat het niet komt door iets wat die monteur heeft gedaan, of het nu de riem is of niet hun moeten het gewoon oplossen (als je inderdaad daarvoor dat probleem niet had).
Mijn Celica gaat overmorgen weg overigens (inruil), moet alleen een nieuwe accu in en een andere einddemper onder, gewone slijtage onderdelen.
Ik heb nooit echte problemen gehad met die wagen (T20 Sti).
Maar donderdag verhuis ik van dit topic naar het grote Saab topic, dag betrouwbaarheid :+.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Rijdt 'ie verder hetzelfde als voorheen? Of loopt de motor ook minder?
Kan zijn dat de boel niet op tijd heeft gesteld (dus dat de nokkenas(sen) een tandje verkeerd staan)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 15:23
Phusebox schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:55:
Weer een probleem hier met onze 'betrouwbare' *kuch* yaris. Nu heeft de weergave van de actieradius het begeven... Wordt niet meer gereset na tanken. Behoorlijk irritant.
Na veel zoeken zelf de oplossing gevonden; accu er een half uur af, boordcomputer wordt dan gereset en het is weer zoals het was. Je bent alleen alle instellingen en gegevens kwijt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 22:25
Ik zit er inmiddels aan te denken om bij mijn Avensis T22 1.6 uit 2000 een LPG installatie in te laten bouwen, ik rijdt er toch zeker wel 23K per jaar mee en hij is niet al te zuinig, die hogere brandstofprijzen werken ook niet echt lekker mee natuurlijk.

Heb nog een aantal vragen hierover en hoop dat jullie mij wat meer info kunnen verschaffen:

- Is een LPG Vialle installatie en een Avensis met 4AFE motor een goede combinatie?
- Rendabel bij een leeftijd van 11 jaar en een km stand van 131.000, en zou de motor op de lange termijn het langste meegaan op LPG of gewoon standaard benzine?
- Wat verwachten jullie dat de LPG prijzen in de toekomst zullen gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Vlassie1980 schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:01:
Ik zit er inmiddels aan te denken om bij mijn Avensis T22 1.6 uit 2000 een LPG installatie in te laten bouwen, ik rijdt er toch zeker wel 23K per jaar mee en hij is niet al te zuinig, die hogere brandstofprijzen werken ook niet echt lekker mee natuurlijk.

Heb nog een aantal vragen hierover en hoop dat jullie mij wat meer info kunnen verschaffen:

- Is een LPG Vialle installatie en een Avensis met 4AFE motor een goede combinatie?
- Rendabel bij een leeftijd van 11 jaar en een km stand van 131.000, en zou de motor op de lange termijn het langste meegaan op LPG of gewoon standaard benzine?
- Wat verwachten jullie dat de LPG prijzen in de toekomst zullen gaan doen?
Ik rijd zelf een Corolla uit 1996 met 160.000 op de teller. Deze heb ik met LPG-G3 gekocht in 2003. (Gewoon LPG heeft geen zin vanwege de veel hogere belasting.) In 2009 bleken mijn kleppen uitgesteld, en waren nieuwe kleppen nodig, met cilinderkop-revisie. Dat was een vrij dure reparatie. Dit heeft puur en alleen met LPG te maken, dit komt met benzine eigenlijk nooit voor. Wel heb ik gehoord dat ik nu extra harde kleppen heb gekregen, deze zijn beter bestand tegen de hogere temperatuur die bij LPG ontstaat. Kortom er is wel kans op extra slijtage, maar je betaalt wel een factor 2.5 minder per liter brandstof. Deze factor is vrij constant. Als de prijs van benzine stijgt, doet LPG dat ook, en omgekeerd. De meerprijs aan belasting t.o.v. benzine is 100 euro meer per jaar. Dus als je minder dan 3 keer per jaar tankt is benzine goedkoper. Ook wel fijn vind ik dat LPG-G3 schoner is dan benzine en diesel.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Mud.Starrr schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:24:
[...]

Raar probleem, maar het is dus ontstaan sinds je de distributieriem hebt laten vervangen?
Het lijkt me dan heel sterk dat het niet komt door iets wat die monteur heeft gedaan, of het nu de riem is of niet hun moeten het gewoon oplossen (als je inderdaad daarvoor dat probleem niet had).
Mijn Celica gaat overmorgen weg overigens (inruil), moet alleen een nieuwe accu in en een andere einddemper onder, gewone slijtage onderdelen.
Ik heb nooit echte problemen gehad met die wagen (T20 Sti).
Maar donderdag verhuis ik van dit topic naar het grote Saab topic, dag betrouwbaarheid :+.
De probleem had zichzelf na 1 week opgelost, nu slaat die niet af, al 500 km gereden zonder dat die is afgeslagen, naja , 1x dan, maar dat was mijn eigen schuld :+

En omdat dit topic nog wat foto's kan gebruiken van mijn celica die inmiddels te koop staat voor 1900e
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/3504exg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/e0nbeo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2vwu39t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/116keid.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/w1pagh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2w5kdap.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/n4i0qb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:43

KrazyJay

Ik bij mijn Aygo een deur vervangen wegens schade.

Nu zit er alleen nog op een deur aan de andere kant een zwarte handgreep buiten, en de vervangen deur heeft een meegespoten handgreep. Omdat het binnenwerk van de oude deur overgezet is (elektrische ramen/slinger) heb ik wel een idee hoe het er in de deur uitziet. Maar ik heb nergens een manier gezien om de handgreep aan de buitenkant over te zetten en is de deur dus met meegespoten handgreep overgezet.

Nu de deur erin zit, is het alsnog om de zwarte handgreep alsnog te verwisselen met een meegespoten handgreep? Of is dat te moeilijk (of als alleen de dealer dit kan te duur) en is zelf/laten spuiten goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
http://link.marktplaats.nl/444312155
:X
Dat gaat hier dus misschien ook ergens rond rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Volgens mij worden dat soort dingen veel te koop aangeboden, en staan nog altijd in land van herkomst. Dus ze komen zelden daadwerkelijk hierheen. Waarom ook geen foto's erbij?
En tja, zou je zo'n auto met zoveel vermogen niet zelf op willen bouwen? Stel dat zo'n bak slecht gebouwd is, dan is ie binnen no-time niks meer waard, omdat de boel in de soep is gelopen, inclusief al die dure onderdelen. Zou niet de eerste keer zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 27-04-2011 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:03

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

!null schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:17:
Volgens mij worden dat soort dingen veel te koop aangeboden, en staan nog altijd in land van herkomst. Dus ze komen zelden daadwerkelijk hierheen. Waarom ook geen foto's erbij?
En tja, zou je zo'n auto met zoveel vermogen niet zelf op willen bouwen? Stel dat zo'n bak slecht gebouwd is, dan is ie binnen no-time niks meer waard, omdat de boel in de soep is gelopen, inclusief al die dure onderdelen. Zou niet de eerste keer zijn.
Op de website staan genoeg foto's maar die lijken inderdaad in land van herkomst gemaakt te zijn...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het lijkt me niet dat je makkelijk aan 1000pk geraakt zonder het goed aan te pakken. Anders geraak je nog niet van de garage tot je huis, lijkt me. Ik moet nog de eerste sjonnie tegenkomen die dergelijke vermogens haalt gewoon "om eensch te probereuh" want dat kost vele tienduizenden euro's. Anders schiet er wel een random onderdeel in stukken elke keer als je gas geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mwah. Heb toch eens iemand gezien met een ST205 uit engeland, mooie 450pk uit de 2 liter turbo. Wat gewoon haalbaar is. Auto mocht wat kosten, want opgebouwd met goeie dure onderdelen. Die auto heeft de terugweg naar NL niet eens helemaal kunnen afmaken, terwijl er wel gewoon een proefrit gemaakt was. Nu schijnt het wel zo te zijn dat er een kenner mee was en de boel niet vertrouwde, maar toch gekocht.
Je kunt ergens een turbo op zetten en de boel tot 2 bar laten opspoelen, heel snel erg veel vermogen. Maar blijft nooit lang heel.

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 27-04-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 23:37

Arfman

Drome!

1000PK is te doen in een Supra, maar de driveability (zeker met single turbo) lijkt me ver te zoeken. Ongeveer zo: 1000RPM - 4000RPM: niks. 4001RPM - 5000RPM: full boost, kanonskogel, Space Shuttle lancering, etc. 5000+RPM: niks. Lijkt me niet echt fijn rijden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik denk niet dat de vermogensgrafiekjes er zo plat uit zien. Maar je zult wel een aardig turbogat hebben ja.
Echter, op wat voor manier is 1000pk te doen? Alles slijt sowieso snel, je hebt een verbruik van 1 op 2, 1 op 3. Als je er 10.000km mee gereden hebt moet van alles vervangen worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
Arfman schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:28:
1000PK is te doen in een Supra, maar de driveability (zeker met single turbo) lijkt me ver te zoeken. Ongeveer zo: 1000RPM - 4000RPM: niks. 4001RPM - 5000RPM: full boost, kanonskogel, Space Shuttle lancering, etc. 5000+RPM: niks. Lijkt me niet echt fijn rijden.
1000 pk uit een supra blok is te doen, maar niet zonder race brandstof en/of NOS, ook niet asl je zoals hier een 3,4 liter stroker kruk-as gebruikt.

Ik ben het met je eens dat met een grote turbo het vermogen omhoog schiet tussen de 4000 en 4500 rpm, maar het is niet zo dat je daarna niets meer over hebt. Dat vermogen blijft gewoon nog een stukje oplopen hoor als het blok richting de 9000 rpm gaat!

Afbeeldingslocatie: http://www.deweerd.biz/supra/Mk4/DP-Engineering_125bar_graph1.jpg

Kijk hier boven maar eens, dit is dan "maar" 613 pk, als je goed kijkt zie je dat het vermogen van 200 pk @3500rpm oploopt naar de 430 pk @ 4200 rpm, maar het top vermogen ligt gewoon bij de 6500 rpm.
!null schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:17:
Ik denk niet dat de vermogensgrafiekjes er zo plat uit zien. Maar je zult wel een aardig turbogat hebben ja.
Echter, op wat voor manier is 1000pk te doen? Alles slijt sowieso snel, je hebt een verbruik van 1 op 2, 1 op 3. Als je er 10.000km mee gereden hebt moet van alles vervangen worden denk ik.
Zie boven ;)

Als je dit soort motoren goed opbouwd en goed warm rijd dan heb je niet heel veel meer onderhoud aan de motor dan normaal. Gewoon regelmatig olie en bougies verwisselen en het blok gaat jaren mee. Banden is wel een ander verhaal ;)

Aan de andere kant, ik weet dat er een supra rond rijd die bijna op 11.000 toeren loopt, en die wordt elk jaar gereviseerd.

[ Voor 26% gewijzigd door SnowDude op 27-04-2011 11:30 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38

anu

Hmm die supra word aangeboden door iemand in Losser... zijn veel slechte verhalen over terug te vinden ( onder verschillende bedrijfsnamen).

En een blok met 1000 pk zal misschien met goed onderhoud lang kunnen meegaan inderdaad, maar als je de auto zo koopt en niet zelf opbouwt, kan het kwaad al geschied zijn bij de vorige eigenaar, hoe goed je er zelf ook voor zorgt. Lijkt me nogal een risico dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik vertrouw die Japanners met dit soort opgebouwde auto's voor geen meter, heb wel vaker mee gemaakt dat die motoren intern niet de onderdelen hebben die worden beweerd.

Vind deze ook op zijn minst discutabel, bijvoorbeeld omdat er op de site zelf alleen maar onbelangrijke details staan over de gebruikte turbo. Als dit trouwens de TO4 kit van HKS is dan ben ik bang dat het blok "al" bij 700 pk ophoud,

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Er staat weer een foute bak op marktplaats. :D
http://link.marktplaats.nl/447655818

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mooiste & Dikste Supra van NL !
Staat die erachter, uit het zicht, geparkeerd ofzo?

Toch vraag ik me af of je 1000pk uit een ~3L blok kunt halen zonder de betrouwbaarheid onacceptabel te maken. Ik bedoel: niet voor niets dat Bugatti er 8L en 16 cilinders voor nodig had ;) Ik vind het wat dat betreft de extreme versie van de 1.4 TSI-motoren van VW waar vervolgens 160+pk uitgehaald wordt. Het kan, gaat ook wel een flinke tijd goed, maar die blokken zullen nooit zolang lopen als de 1.3 en 1.6 blokken van Toyota uit de jaren '90 (4E-FE en 4A-FE). Maar goed, het blijft een gevoelskwestie, met dure onderdelen gemaakt uit dure materialen kan de levensduur vast gerekt worden...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Grrrrrene schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:13:
[...]
Maar goed, het blijft een gevoelskwestie, met dure onderdelen gemaakt uit dure materialen kan de levensduur vast gerekt worden...
Het kan wel maar naar mijn gevoel doen Europese autofabrikanten dat niet, de dealer is dol op onderhoud.
Het zal de eerste jaren wel doorkomen maar daarna mag de portemonnee open.
Ford heeft ook zachtstalen remschijven waar maar 2mm af mag slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Laatst online: 09:15
Laat ik hier mijn nieuwe aanwinst ook eens tonen, misschien dat het topic weer een beetje tot leven komt dan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.fsent.nl/plaatjes/advertentie/001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fsent.nl/plaatjes/advertentie/003.jpg

Foto's gemaakt door de vorige eigenaar. De auto is enkele jaren geleden opnieuw gespoten en dat is er aan af te zien. Ondanks z'n leeftijd (auto is van '91) ziet de auto er keurig netjes uit. Dat was dan ook de reden om hem te kopen. Er zijn wel wat minpunten, de auto heeft een kapotte koppakking, versleten koppeling en de handremkabel moet vervangen worden aldus de vorige eigenaar. Ben er gewoon mee naar huis gereden (ca 50km) en dat ging prima. Ik twijfel ook een beetje of de koppakking wel kapot is, aangezien de klacht van de vorige eigenaar was dat de motor warm liep door een tekort aan koelvloeistof. De garage had daarop geconstateerd dat de koppakking lek was. Het is me echter opgevallen dat de auto koelvloeistof lekt juist onder de verwarmingsleidingen op een plek waar die vaak scheuren.

Maar goed, het is allemaal relatief onbelangrijk aangezien ik er eigenlijk toch een turbo blok in wil hebben. Dat wordt dan ofwel het blok uit m'n andere rode (roze) MR2. Ofwel verkoop ik die in z'n geheel om een gen3 blok te kopen en die erin te leggen.

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Jij was toch ooit met een V6 project bezig?
Ziet er verder goed uit. Zou haast denken dat het om een '94+ gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Laatst online: 09:15
De achterlichten verraden 'm wel een beetje :)

Nog steeds met de V6 bezig, maar het laatste jaar geen tijd vanwege verbouwing aan het huis. Het zal voor deze auto ook wel een tijdje duren voor het turbo blok erin gaat.

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Nice car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Aflgelopen vakantie in de USA twee weken lang in een nieuwe Toyota Sienna gereden, echt een vette bak, zou willen dat die hier verkocht zou worden.

Wij hadden de 8-zits uitvoering met 3,5 liter V6 (266 pk _/-\o_ ) en electrische schuifdeuren.

Afbeeldingslocatie: http://www.toyota.com/img/vehicles/2011/sienna/gallery/full/ext10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Haha mooi. Een 5 zitter variant zou wel iets voor me pa zijn. :P

Iemand een idee welke kit dit is?
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/jb7k8z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/1247l8p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik dacht eerst zo'n zelfde kit als die Top Secret Supra, maar dat is het niet. De koplampen zijn volgens mij van een Celica
Afbeeldingslocatie: http://www.celica.net/celicapics/celica_home.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Door de koplampen dacht ik ook even aan Top Secret, maar deze vind ik toch een stukje beter. Zal wel custom/home made zijn dan...net als een van mijn vorige posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Saturnus schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:11:
Haha mooi. Een 5 zitter variant zou wel iets voor me pa zijn. :P
De achterste bank kan volledig wegklappen in de vloer. De middelste stoel in de midden rij kan ook weg, waardoor je twee losse stoelen over houd achter. Echt heel vette bak.
Het ergste van alles is dat de versie die wij hadden maar 29.000 dollar kost _/-\o_
Iemand een idee welke kit dit is?
[afbeelding]

[afbeelding]
Hier veel meer foto's van deze auto alleen dan voor de lak laag:
http://www.mkivsupra.net/...light=celica%20headlights

Op bovenstaande site staat dat het een prototype is, dat is niet waar, het is een one-off kit van Guild N One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
1000pk uit een supra kan wel, reken er wel op dat je ongeveer 100.000 euro verder bent aan onderdelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 15:47

johnwoo

3S-GTE

Overdrijven is ook een vak. Ja, het is duur (als je het tenminste goed wilt doen), maar 100.000 euro is wel heel erg ruim genomen. Of je hebt alvast 3 opgeblazen motoren meegerekend voordat het lukt :P

Daarbij zijn de onderdelen maar de helft van het verhaal. Minstens even zo belangrijk is wie het spulleke in elkaar schroeft en hoeveel ervaring ermee en verstand ervan die persoon heeft.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

@Johnwoo: Jij was gisteren niet bij de Toyota Challenge, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Nope, mijn Toyota staat (nog steeds) bij de motorbouwer. Which reminds me, tijd om hem eens aan z'n jas te trekken hoe ver hij inmiddels is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ah, opschieten dan want ik ben na al die tijd wel benieuwd. :P Het was wel erg gezellig trouwens, al waren de mensen van Midlands een beetje aan het zeuren toen ik zonder hesje in een pershokje stond. :( Heb niet zo gek veel foto's gemaakt, maar vanuit een pershokje staat er niets of niemand voor dus dan lukken er ook een stuk meer.

[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 14-06-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
johnwoo schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:25:
Overdrijven is ook een vak. Ja, het is duur (als je het tenminste goed wilt doen), maar 100.000 euro is wel heel erg ruim genomen. Of je hebt alvast 3 opgeblazen motoren meegerekend voordat het lukt :P

Daarbij zijn de onderdelen maar de helft van het verhaal. Minstens even zo belangrijk is wie het spulleke in elkaar schroeft en hoeveel ervaring ermee en verstand ervan die persoon heeft.
Als je 1000 pk uit een drie liter wil halen dan is de belangrijkste vraag met welke brandstof (-additief) je dat wil doen. Ken er eigenlijk geen een die boven de 800 pk komt op normale benzine.

De tweede vraag is of je er ook nog fatsoenlijk mee wilt kunnen rijden op straat, die PT67 turbo van mijn broertje met 600+ pk is al redelijk de max kwa lag voor normaal dagelijks straat gebruik. Hij zou nog wel naar een billet compressor wiel en VVT-i kunnen gaan, maar dan nog zal met een grotere turbo de compressie omlaag (= meer lag) en de toeren begrenzer omhoog moeten. En als de toeren begrenzer omhoog gaat zullen er wildere nokken assen in moeten wat ook weer meer lag veroorzaak.

Ik roep het al jaren en blijf het zeggen, een 1000 pk supra is niet normaal te rijden op straat. Behalve als je aan de race benzine gaat, maar dan zit je ook aan de 6 euro per liter ofzo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Noob vraag dan: Lag hebben tijdens boodschappenritjes, maakt niet uit toch?

En is er nog een mooie animatie van hoe een (geavanceerde) turbo werkt?
YouTube: ‪TURBO MECHANISM‬‏

Meer wat 2JZ betreft mag ook. :)

[ Voor 64% gewijzigd door Saturnus op 15-06-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Lag is eigenlijk alleen geen probleem op een drag-strip, omdat dragracen eigenlijk alleen maar vol gas is.

Op zich heb je gelijk, tijdens boodschappen ritjes rij je eigenlijk geen boost, maar dagelijks straat gebruik is wel wat meer. Je rijd ook op de snelweg, en iederen die zegt dat hij nooit vol gas zal rijden met een dikke auto onder zijn kont liegt! Dat doe je wel, anders stop je geen 15 ruggen in de upgrade van een motorblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

SnowDude schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:03:
iederen die zegt dat hij nooit vol gas zal rijden met een dikke auto onder zijn kont liegt! Dat doe je wel, anders stop je geen 15 ruggen in de upgrade van een motorblok.
Oops, busted O-)
Nah, ik beschouw mezelf als een redelijk rustige rijder. Dat extra vermogen is vooral leuk bij invoegen/inhalen op de snelweg, want op bochtige weggetjes vind ik het risico te groot dat ik achterstevoren kom te staan, dus hou ik me in. (Moet weer eens verder met mijn traction control project).

Anyway, reply van de motorbouwer, m'n nieuwe blok is opgebouwd maar nog niet in de auto gebouwd. Hij zit te wachten tot Arnout z'n engine dyno zover af heeft dat 'ie erop kan. Maar ik wacht al zo lang, dus grote kans dat ik hem het blok maar laat inbouwen en dat we mappen op een rolling road. Dan maar 25 pk minder ten koste van wat veiligheidsmarge (en zal ook wat goedkoper uitvallen, tenzij er wat misgaat en het hele blok weer uitgebouwd moet worden natuurlijk :X). Binnenkort eens bij hem langs om wat foto's te schieten van de built 3S-GTE :)

Als 'ie er binnenkort al ingaat, dan nog met stock 440cc injectors en ECU voor het inrijden. M'n nieuwe fuel rail is gewoon sidefeed zoals stock, en het Hydra EMS is ook plug&play, dus na inrijden kunnen we hem redelijk makkelijk omzetten naar de Hydra + 800cc; hoeft het blok er niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 23:05
^^ ben benieuwd, hoop datie toch nog op de dyno kan voor goede afstelling/tuning
decipherer schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:05:
Laat ik hier mijn nieuwe aanwinst ook eens tonen, misschien dat het topic weer een beetje tot leven komt dan :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel gaaf, ziet er goed uit _O_ mooie bodykit

[ Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 15-06-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
johnwoo schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:57:
[...]

Oops, busted O-)
Nah, ik beschouw mezelf als een redelijk rustige rijder. Dat extra vermogen is vooral leuk bij invoegen/inhalen op de snelweg, want op bochtige weggetjes vind ik het risico te groot dat ik achterstevoren kom te staan, dus hou ik me in. (Moet weer eens verder met mijn traction control project).
Ik ken het gevoel, hoewel een supra een stuk vergevings gezinder is met uitbreken.
Over Traction Control, heb nu wat ervaring met een racelogic systeem, niet bepaald goedkoop, maar wel een onwijs goed systeem!
Anyway, reply van de motorbouwer, m'n nieuwe blok is opgebouwd maar nog niet in de auto gebouwd. Hij zit te wachten tot Arnout z'n engine dyno zover af heeft dat 'ie erop kan. Maar ik wacht al zo lang, dus grote kans dat ik hem het blok maar laat inbouwen en dat we mappen op een rolling road. Dan maar 25 pk minder ten koste van wat veiligheidsmarge (en zal ook wat goedkoper uitvallen, tenzij er wat misgaat en het hele blok weer uitgebouwd moet worden natuurlijk :X). Binnenkort eens bij hem langs om wat foto's te schieten van de built 3S-GTE :)
Komt mij ook erg bekend voor! ;)
Als 'ie er binnenkort al ingaat, dan nog met stock 440cc injectors en ECU voor het inrijden. M'n nieuwe fuel rail is gewoon sidefeed zoals stock, en het Hydra EMS is ook plug&play, dus na inrijden kunnen we hem redelijk makkelijk omzetten naar de Hydra + 800cc; hoeft het blok er niet meer uit.
Dat is inderdaad wel handig! Mijn broertje moest inrijden terwijl arnout nog vanaf nul aan de map moest beginnen. Dat is erg lastig! Wel kudo's voor arnout dat die auto zo snel zo goed reed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Knightwolf schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:01:
^^ ben benieuwd, hoop datie toch nog op de dyno kan voor goede afstelling/tuning
Op een dyno gaat 'ie sowieso, de vraag is dus wat voor dyno ;)

- Als die engine dyno in de nabije toekomst klaar is, dan gaat het blok los daarop (dus nog niet in de auto).
Het voordeel is dat daarmee alle omgevingsvariabelen zelf te bepalen zijn, en de motor dus al ingereden en gemapt van de dyno af komt (gemapt voor alle weersomstandigheden etc). Bovendien kan hij dan gemapt worden op maximaal koppel (omdat je dat direct kunt aflezen dankzij die engine dyno) in plaats van op de wat ruwere "knock grens minus wat veiligheidsmarge" methode. Tenslotte is het makkelijker troubleshooten als er wat mis is omdat je overal bij kunt (gaat lastiger met blok in de auto). Nadeel is dat het wel een stukje duurder is dan een normale rollenbank.

- Maar, ik wacht al zolang, en wil deze zomer toch onderhand wel eens gaan rijden met dat blok :P (opbouw begon al eind 2008!). Dus als die engine dyno niet heel snel bedrijfsklaar is, dan gaat het blok gewoon de auto in zodat ik hem zelf al kan inrijden. En dan daarna ECU + injectors wisselen en op een normale rollenbank om te mappen. Dan zal ik wat vermogen moeten missen omdat je niet zo exact kunt mappen, en dus wat meer marge moet aanhouden, maar die paar pk's die dat scheelt kunnen me na zo lang wachten gestolen worden :+
SnowDude schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:48:
[...]
Ik ken het gevoel, hoewel een supra een stuk vergevings gezinder is met uitbreken.
Over Traction Control, heb nu wat ervaring met een racelogic systeem, niet bepaald goedkoop, maar wel een onwijs goed systeem!
Ik wilde ook een RLTC systeem, maar kon dat 3 jaar geleden niet betalen (plus vond het leuk om zelf te doen), dus ben zelf maar eens in de werking gedoken (technische informatica achtergrond ;)). Ik heb inmiddels een ontwikkelbordje dat werkt (ABS sensoren uitlezen werkt, en injectorpulsen detecteren en veilig kunnen onderbreken werkt ook), alleen moet ik dat nog eens allemaal netjes aan elkaar knopen in een volwaardige Traction Control firmware :P
Zie dit topic op de mr2club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@SnowDude
Dus de laatste verhoging van de turbodruk van je broertje zijn Supra is gelukt?

Nog tips hoe/waar in te lezen in het technische gebeuren van een auto/Supra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Se7enth_son
  • Laatst online: 08-09 11:00

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Maar, ik wacht al zolang, en wil deze zomer toch onderhand wel eens gaan rijden met dat blok (opbouw begon al eind 2008!). Dus als die engine dyno niet heel snel bedrijfsklaar is, dan gaat het blok gewoon de auto in zodat ik hem zelf al kan inrijden. En dan daarna ECU + injectors wisselen en op een normale rollenbank om te mappen. Dan zal ik wat vermogen moeten missen omdat je niet zo exact kunt mappen, en dus wat meer marge moet aanhouden, maar die paar pk's die dat scheelt kunnen me na zo lang wachten gestolen worden
Heel herkenbaar dit! Ik heb tijdens mijn eigen rebuild ook besloten het inlopen en tunen op die engine dyno te doen, maar dat duurde mij toen ook te lang. En wat SnowDude zegt, het inlopen op straat ging echt goed. Absoluut met dank aan Arnout. Het risico is wel altijd groter op de straat.
Maak je geen zorgen over tunen op een axle- of chassisdyno. 90% van de auto's wordt nog altijd op die manier getuned en zoveel scheelt het niet in vermogen. Gaat helemaal goed komen dus!

Ik heb zo nu en dan wel eens wat van je project gevolgd en het is inderdaad alweer een flinke tijd aan de gang. Ik hoop voor je dat je het snel kunt afmaken, of in ieder geval weer verder kan. Probleem is dat wanneer je auto straks weer echt rijdt er vaak meteen weer andere projecten in je hoofd opduiken. Levensgevaarlijk voor je portemonnee dus ;)
Succes in ieder geval!
Saturnus schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:29:
@SnowDude
Dus de laatste verhoging van de turbodruk van je broertje zijn Supra is gelukt?
Nog niet :) Ben wel bezig geweest om in het vacuumdeel de boel nog wat sterker en soepeler te maken maar ik rijd op dit moment nog steeds geen full-boost. Ik ben nu aan het wachten op een bekende van ons die zijn eigen axle-dyno aan het opbouwen is. Zodra die af is ga ik daar de bank op voor het laatste beetje. Aangezien echt alles al ingesteld hoeven we alleen nog maar eenmalig alle toeren langs op 1.5 bar. Hopelijk snel gebeurd dus!
Nog tips hoe/waar in te lezen in het technische gebeuren van een auto/Supra?
Wat voor soort technische informatie zoek je precies?
Mocht je echt meer van het tunen willen weten moet je een keer langs komen. Met de laptop eraan kun je goed zien wat voor parameters er allemaal zijn en hoe de auto reageert als je ze aanpast :)

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Se7enth_son schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:49:
[...]

Probleem is dat wanneer je auto straks weer echt rijdt er vaak meteen weer andere projecten in je hoofd opduiken. Levensgevaarlijk voor je portemonnee dus ;)
Succes in ieder geval!
Ik denk niet dat ik dat probleem zal hebben... Ik reed al niet veel met de auto, en nu hij praktisch een jaar al stilstaat ben ik er steeds minder mee bezig. Ik wil gewoon dat 'ie af is zodat ik er lekker mee kan rijden, en op een paintjob na (die ook al jaren gepland staat) zal er verder niet veel meer mee gebeuren; hij is wel "af" dan. Bovendien word ik *slik* ouder en wil ik ook geld in een woning kunnen steken ;)

Als ik 3 jaar geleden had geweten dat het allemaal zo lang zou gaan duren, had ik denk ik gewoon een kant-en-klare gen3 erin gelepeld met hooguit wat BPU's, voor een pk of 300, en had ik het -voor nog geen derde van de prijs- wel mooi gevonden. Het is dat de meeste uitgaves al gedaan zijn dat ik het project nu gewoon af wil hebben (en daarna alleen nog maar mee rijden en van genieten, niet meer sleutelen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:02:
Beter laat dan nooit, dat is je ankerplaat :)

Aangezien ik bij een Louwman dealer werk heb ik vorig jaar maar een personeelsaankoop gedaan :)

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/24b82f7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/sdfrlt.jpg

Achteraf aangebracht:
16" Toyota Motorsport wielen
Bluetooth carkit met stuurwielbediening
Instaplijsten
Parkeersensoren achter
Cruisecontrol
Afneembare trekhaak

Achterspoiler moet ik nog monteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Se7enth_son schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:49:
[...]

Nog niet :) Ben wel bezig geweest om in het vacuumdeel de boel nog wat sterker en soepeler te maken maar ik rijd op dit moment nog steeds geen full-boost. Ik ben nu aan het wachten op een bekende van ons die zijn eigen axle-dyno aan het opbouwen is. Zodra die af is ga ik daar de bank op voor het laatste beetje. Aangezien echt alles al ingesteld hoeven we alleen nog maar eenmalig alle toeren langs op 1.5 bar. Hopelijk snel gebeurd dus!
Nog niet eens full...dat ding wordt te snel joh haha.
[...]

Wat voor soort technische informatie zoek je precies?
Mocht je echt meer van het tunen willen weten moet je een keer langs komen. Met de laptop eraan kun je goed zien wat voor parameters er allemaal zijn en hoe de auto reageert als je ze aanpast :)
Hoe een auto werkt, met daarbij de focus toch wel richting een Supra want ooit zal ik er een rijden.

Lijkt me leuk. :D Wanneer hebben jullie tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:43
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:23:
[...]

Aangezien ik bij een Louwman dealer werk heb ik vorig jaar maar een personeelsaankoop gedaan :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Achteraf aangebracht:
16" Toyota Motorsport wielen
Bluetooth carkit met stuurwielbediening
Instaplijsten
Parkeersensoren achter
Cruisecontrol
Afneembare trekhaak

Achterspoiler moet ik nog monteren :)
Nice! Ik werk zelf ook bij een Louwman dealer dus ik heb van dezelfde regeling gebruik gemaakt, al was het in mijn geval een Aygo. Die heb ik nu ruim 2 jaar dus ik mag 'm eruit doen. Zat er zelf over te denken om 'm nog ff te houden en te wachten op de Yaris Hybride, de conceptplaatjes waren ERG goed! En hoewel ze vermeldden dat het uiteindelijke ontwerp weinig zou afwijken van het concept viel het resultaat me toch best wel tegen, een stuk minder sportief dan op de conceptfoto's. Begrijpelijk natuurlijk, dit is altijd zo en zeker in de doelgroep van de Yaris moet je voorzichtig zijn. Maar nu neig ik toch eerder naar een Auris Hybride. Ik wacht de prijzen etc. nog ff af (die komen 14 juli geloof ik?) en dan zie ik wel verder :)

Of de FT-86 moet aantrekkelijk geprijst zijn, maar ik gok dat dat niet zo zal gaan zijn :+

[ Voor 3% gewijzigd door Denman op 20-06-2011 00:18 ]

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik je dan een eerlijk en oprecht advies mag geven, koop hem dan in Arnhem.

Dat is een van de betere Louwman vestigingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
DenMan schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:17:
[...]

Nice! Ik werk zelf ook bij een Louwman dealer dus ik heb van dezelfde regeling gebruik gemaakt, al was het in mijn geval een Aygo. Die heb ik nu ruim 2 jaar dus ik mag 'm eruit doen. Zat er zelf over te denken om 'm nog ff te houden en te wachten op de Yaris Hybride, de conceptplaatjes waren ERG goed! En hoewel ze vermeldden dat het uiteindelijke ontwerp weinig zou afwijken van het concept viel het resultaat me toch best wel tegen, een stuk minder sportief dan op de conceptfoto's. Begrijpelijk natuurlijk, dit is altijd zo en zeker in de doelgroep van de Yaris moet je voorzichtig zijn. Maar nu neig ik toch eerder naar een Auris Hybride. Ik wacht de prijzen etc. nog ff af (die komen 14 juli geloof ik?) en dan zie ik wel verder :)
Volgens mij komt de Yaris HSD er nog steeds flink anders uit te zien dan de Yaris waar net de definitieve foto's van uit zijn. Volgens mij gaat die Yaris HSD er net zo uit zien als op die concept foto's, misschien net iets minder sportief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste Auris Concept had de uitlaten in de bumper, exact zoals de Lexus LS. Toen hij uitkwam had het ook een Kia kunnen zijn van achteren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 03-10 15:07
En een toyota rijder erbij :)
Sinds gisteren in het bezit van deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.renkers.com/mijnauto.png
Toyota Corolla E10 1.6 gtsi.
Leuke auto als eerste auto :)
17jaar oud, en 117k km

[ Voor 6% gewijzigd door harmageddon op 26-06-2011 19:42 ]

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31
harmageddon schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:41:
En een toyota rijder erbij :)
Sinds gisteren in het bezit van deze:
[afbeelding]
Toyota Corolla E10 1.6 gtsi.
Leuke auto als eerste auto :)
17jaar oud, en 117k km
Blijft dit leuke wagentjes vinden! Gefeliciteerd ermee :)

Trouwens een bizar lage KM stand, nog geen 7000 per jaar :)

Veel plezier en veilige KMs ermee!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

M'n Celica turbo project van de afgelopen 6 jaar gaat nu in de verkoop. Is nog van JohnWoo en Fietsbel geweest voordat de 3SGTE erin kwam. Ik ben me al aan het inlezen voor een nieuwe uitdaging: een eigen elektrische auto!

Afbeeldingslocatie: http://www.svenrg.nl/celica/laatste_met_lip.jpg
Prijs: €4900,- Zie topic op Celicas.eu forum

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
O+ Ik blijf er een zwak voor houden, zeker omdat het m;n eerste auto was

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Ja, hij moet wel weer naar een liefhebber anders gaat 'ie niet weg! Als iemand belt met "WAT IES LAAGSTE PRIJS?", hang ik op. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Fietsbel schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:44:
O+ Ik blijf er een zwak voor houden, zeker omdat het m;n eerste auto was
O+ Ik heb er ook nog een zwak voor, omdat het m'n eerste leuke auto was ;)

Maar hij was toch al langer te koop? Ik kan me herinneren ooit eens een post voorbij te hebben zien komen...

[ Voor 17% gewijzigd door johnwoo op 28-06-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

johnwoo schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:25:
[...]

O+ Ik heb er ook nog een zwak voor, omdat het m'n eerste leuke auto was ;)

Maar hij was toch al langer te koop? Ik kan me herinneren ooit eens een post voorbij te hebben zien komen...
Klopt, maar toen voor een onmogelijke prijs omdat ik hem eigenlijk niet kwijt wilde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

SveNRG schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:42:
M'n Celica turbo project van de afgelopen 6 jaar gaat nu in de verkoop. Is nog van JohnWoo en Fietsbel geweest voordat de 3SGTE erin kwam. Ik ben me al aan het inlezen voor een nieuwe uitdaging: een eigen elektrische auto!

[afbeelding]
Prijs: €4900,- Zie topic op Celicas.eu forum
Sund, echt sund. :/ Maar goed, wel begrijpelijk, hopelijk gaat ie naar een echte liefhebber toe!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nu mijn Auris Hybrid voor een onderhoudsbeurt bij de dealer staat een gloedjenieuwe (1300km gereden) Verso S meegekregen als leenauto. Best een geinig ding, tikje gevoelige besturing, maar verder wel leuk. Erg leuk panoramadak ook, weer wat anders dan het schuif/kanteldak in m'n Auris :p

Wat me wel op viel: Toyota lijkt te leren van hun be-la-che-lij-ke usb implementatie die ze nu hebben. In de Verso krijg je wel gewoon een lijst met mappen te zien waar je uit kunt kiezen, ipv zo'n bagger geemuleerde cd-wisselaar. Echt zonde dat ze dat bij de Auris nog altijd niet voor elkaar hebben. Is eigenlijk het grootste kritiekpunt wat ik op de hele auto heb...

Straks toch nog even vragen of er niet een software update voor de Auris is die dat toevoegd, maar ik denk dat ik het antwoord al wel weet...

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mijn oom heeft ook een Auris Hybrid en daar zit dus gewoon dezelfde navigatie (B9005 of TNS700) als in mijn Toyota Corolla Sedan die ik begin 2008 kocht. Dus het is niet verwonderlijk dat een navigatie van 3,5 jaar oud (of langer) nog niet zo goed overweg kon met USB. Het is echter wél verwonderlijk dat Toyota niet de nieuwere navigatie van de iQ en Prius inbouwt (TNS510). Die heeft een SD-cardreader en USB-poort, voor USB-sticks maar ook iPods. Enige probleem is dat je nog steeds maar 6 mappen of nummers tegelijk op je scherm ziet. Op mijn Alpine IDA-X305s zgaan al 5 nummers of mappen op een 2.2" scherm, maar dat is wel geen touchscreen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:43:
Mijn oom heeft ook een Auris Hybrid en daar zit dus gewoon dezelfde navigatie (B9005 of TNS700) als in mijn Toyota Corolla Sedan die ik begin 2008 kocht. Dus het is niet verwonderlijk dat een navigatie van 3,5 jaar oud (of langer) nog niet zo goed overweg kon met USB. Het is echter wél verwonderlijk dat Toyota niet de nieuwere navigatie van de iQ en Prius inbouwt (TNS510). Die heeft een SD-cardreader en USB-poort, voor USB-sticks maar ook iPods. Enige probleem is dat je nog steeds maar 6 mappen of nummers tegelijk op je scherm ziet. Op mijn Alpine IDA-X305s zgaan al 5 nummers of mappen op een 2.2" scherm, maar dat is wel geen touchscreen...
Voor mijn Auris Hybride van april dit jaar kon ik kiezen tussen de standaard radio of een TNS510. Het demo model dat ik heb gereden had een TNS510 geïntegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Bij de standaard radio (1 regel LCD display) kan je met de 5 en de 6 toets een mapje omhoog/omlaag.
De text knop laat afwisselend mapnamen / nummers etc. zien.

Ik vind het al en hele verbetering tov fabrieksradio's van vorige auto's die snapten nog geen USB.
(De 80 euro autoradio's van de Lidl ondersteunen USB al zolang er USB sticks zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

BastiaanN schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:46:
[...]

Voor mijn Auris Hybride van april dit jaar kon ik kiezen tussen de standaard radio of een TNS510. Het demo model dat ik heb gereden had een TNS510 geïntegreerd.
Dan zal die Verso S nog voorzien zijn van een oud model, want wat ik lees zou de TNS700 niet meer geleverd worden op recente auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:23:
Thanks, klopte, is opgelost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 03-10 15:07
Het passagiersraam van mijn Corolla E10 wou niet meer dicht of open... Dit kwam omdat een stuk plastic om het catrol van het electrische gedeelte was afgebroken.
Vanavond heb ik het hele mechaniek vervangen en kan het raam eindelijk weer open en dicht :)
Was een uurtje knutselen maar het is heel simpel!

Aap!

Pagina: 1 ... 30 ... 167 Laatste