Uh, die AEM is de losse computer

De hele OEM ECU verdwijnt uit de auto

Dat is het hele punt van zo'n standalone, dat 'ie inspuiting en ontsteking zelf doet (en, indien van toepassing, boost control en nog wat andere dingen).
Over de wastegate solenoid, waarom verkies je die boven een manueel gestuurde? Mij werd altijd verteld dat die betrouwbaarder waren.
Een elektronisch gestuurde solenoid klep kan de turbodruk veel preciezer en sneller regelen dan een handmatige draaiknop ball & spring boost controllertje. Die zijn inderdaad wel betrouwbaar, maar dat is een elektronische ook: als om wat voor reden de boost control klep uitvalt, komt je wastegate vanzelf op low-boost; de druk die wordt bepaald door de veer in de wastegate (dat is de standaard druk, en met de boost controller wordt die verhoogd).
En radiator fans niet via de thermostaat geschakeld en een 2e extra in te schakelen voor circuit gebruik? Zo iets zou ik dan kiezen. En een 2e brandstof pomp zou ik zelf altijd als backup laten meedraaien iig.
Die tweede brandstofpomp hoeft niet altijd te draaien... Dan wordt er veel overtollige benzine door je brandstofrail gepompt en via de brandstofdrukregelaar weer terug de tank in gemikt. De benzine wordt daar na verloop van tijd erg warm van. Kort na het starten zou het wel fijn zijn dat de benzine snel op temperatuur komt (geeft een beter mengsel) maar te warm is niet goed. Bovendien moet je return leiding natuurlijk ook berekend zijn op de hoeveelheid peut die er dan doorheen komt
Overigens draait 'ie bij dat vermogen niet als backup mee hoor, met zoveel pk's is die extra capaciteit gewoon broodnodig

Ik vraag me af of 'ie op hetzelfde brandstofsysteem is aangesloten en simpelweg extra capaciteit aan 1 set grote injectors geeft, of dat hij z'n eigen leidingen, brandstofrail en tweede set injectors voedt? (Staged setup.)
Ok duidelijk, en de mappings zijn ook geschikt om (als je een manuele boost controller hebt dan), of met low/medium of high boost ingesteld te kunnen rijden? En bp ultimate was wel nog euro 98 toch als ik mij niet vergis, nog opletten ook want je kunt niet overal 98 meer krijgen haha.

Als de auto netjes gemapt is en je niet de hele veiligheidsmarge hebt zitten wegmappen, waarom zou je dan op low boost willen rijden? Dat kun je ook door je rechtervoet te beheersen

En als je het wel wil, kun je dat vast wel on the fly switchen met die AEM
[
Voor 6% gewijzigd door
johnwoo op 25-01-2011 13:56
]