Het leven is te kort om geduld te hebben!
Late style is imho veel mooier, maar dan wel met een orginele motor kap. Maar ik ben een beetej biased, ik rij vaak met een Mk4 met late style kit want weet je dat Se7enth_son mijn broertje is?Saturnus schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:09:
Do-Luck early had mijn voorkeur (sorry Se7enth_son) omdat het een lekker puntige, race uitstraling had.
De active spoiler past niet samen met een fatsoenlijke intercooler. Dat is imho gewoon een heel groot nadeel.Joopieboy schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:49:
Meh, gewoon origineel houden met een active spoiler onder de voorbumper van Blitz, en achterbumper en sideskirts ook van Blitz, stukken strakker:
Spaar maar even door voor een "echte" Supra, een non turbo supra is eigenlijk een beetje te traag voor zijn uiterlijk, zeker als er ook nog een body kit op zit. Uiteindelijk wil je toch een turbo op die auto, en vraag maar aan Fietsbel wat dat kost als je dat er achteraf op zet.FireBladeX schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:32:
Denk dat het ook de mooiste is, lekker orgineel houden, er zijn natuurlijke leuke bodykits maar daar in tegen zijn er ook lelijkere varianten. Naja smaken verschillenals ik mijn lupo ooit weg doe, zal me volgende auto een supra zijn
een niet turbo variant dan, want heb een gevoel dat daar de onderhoud iets minder kost
[ Voor 31% gewijzigd door SnowDude op 23-01-2011 20:29 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
De active spoiler kun je alleen nog in de lage stand houden en motor verwijderen mits je een intercooler wilt, anders past het inderdaad niet meer.SnowDude schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:25:
[...]
Late style is imho veel mooier, maar dan wel met een orginele motor kap. Maar ik ben een beetej biased, ik rij vaak met een Mk4 met late style kit want weet je dat Se7enth_son mijn broertje is?
[...]
De active spoiler past niet samen met een fatsoenlijke intercooler. Dat is imho gewoon een heel groot nadeel.
Onderhouds kosten verschillen niet zoveel.FireBladeX schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:32:
Denk dat het ook de mooiste is, lekker orgineel houden, er zijn natuurlijke leuke bodykits maar daar in tegen zijn er ook lelijkere varianten. Naja smaken verschillenals ik mijn lupo ooit weg doe, zal me volgende auto een supra zijn
een niet turbo variant dan, want heb een gevoel dat daar de onderhoud iets minder kost
39
Ja dat weet ik.SnowDude schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:25:
[...]
Late style is imho veel mooier, maar dan wel met een orginele motor kap. Maar ik ben een beetej biased, ik rij vaak met een Mk4 met late style kit want weet je dat Se7enth_son mijn broertje is?
[...]
De active spoiler past niet samen met een fatsoenlijke intercooler. Dat is imho gewoon een heel groot nadeel.
Fietsbel schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:28:
[...]
De active spoiler kun je alleen nog in de lage stand houden en motor verwijderen mits je een intercooler wilt, anders past het inderdaad niet meer.
Zo ziet dat er blijkbaar uit. Heb ik nooit eerder gezien.
En de verbruik? Zit daar ook verschil in? en als ik een supra koop, koop ik het omdat ik het een mooie auto vind en niet zo zeer voor de snelheid
Zijn niet veel 18 jarige die al zijn tweede auto hebben (A) maarja ik kan wachten
Met wat 'pech' vervang je ze dus eenmaal.
Simpel gezegd wint een turbo energie uit de uitlaatgassen van de motor. Inprincipe is het dus positief voor het verbruik. Om maar te zwijgen over het vermogen en het heerlijke geluid.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Wees maar niet bang!null schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:40:
Er is meer dan alleen de aanschafprijs he. Het rijden kost wel wat meer dan bij een Lupo.
[ Voor 49% gewijzigd door -tom-562 op 23-01-2011 22:37 ]
Vaak bu'j te bang!
Turbo techniek is een hele mooi en bijzondere techniek.Saturnus schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:35:
Joopieboy in "Het grote Toyota-topic"
Simpel gezegd wint een turbo energie uit de uitlaatgassen van de motor. Inprincipe is het dus positief voor het verbruik. Om maar te zwijgen over het vermogen en het heerlijke geluid.
Tegenwoordig is het de trend om vooral veel aan zuinigheid te boeken, alleen durf ik dan de betrouwbaarheid enorm in twijfel te trekken maar goed. Qua maandelijkse kosten (verzekering en wegenbelasting) doet een non turbo niet echt onder voor een turbo, misschien qua onderhouden, en wss vooral onderdelen. Maar qua onderhoud en onderdelen, als er iets kapot gaat, vervang het dan ook door iets beters. Geluid en gevoel is ook gewoon heel anders bij een turbo auto. En om eerlijk te zijn, als ik met mijn Suzuki bij wijze van spreke een non turbo supra bij kan houden, dan moet je je heel hard gaan schamen. Dat vind ik bijna sneu.
Dus als je het doet, neem dat op zijn minst een turbo.
@Fietsbel: hoe rijd dat nu een rwd gestuurde auto? Hoor van velen dat inhalen een ramp is, de grote M en parkeergarage's (bij de M kom ik gelukkig nooit) is ook vrij lastig. Maar hoe zit het verder?
Eerlijk gezegt heb ik nog niet veel supra's gezien waarvan de turbo het 2 ton uithoud.Saturnus schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:35:
Joopieboy in "Het grote Toyota-topic"
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
No offence, maar dat was een 1800 cc model als ik het goed heb. Zou ik willen bestempelen als een goedkope auto. Dat is gewoon een Carina met een ander huidje. Ik had de 2 liter en die was al in staat m'n portomonnee goed leeg te maken toen ik er eenmaal veel mee ging rijden. Onderdelen zijn gewoon veel duurder. De Supra zal minstens 2 keer zo duur zijn qua onderdelen, en als je een turboblok hebt kan er nog veeeel meer kapot.FireBladeX schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:10:
[...]
Wees maar niet bangben al wat gewend
mijn eerste auto (celica) was ook geen zuinige auto
Verbruik is wel je minste zorg. Dit zijn auto's waarbij (zeker de turbo versies) de aanschafprijs maar de helft van het verhaal is.
Ik kan ook wel ergens voor 4k een ST205 GT4 kopen, maar dan weet ik dat ik die 4k er zo nog een keer doorheen heb gejast.
En op zo'n Supra heb je zo 17 a 18 inch liggen, setje bandjes gaat ook alweer richting de 800 eu etc.
Je bent niet de eerste gast die denkt zo'n auto te kunnen kopen omdat hij de aanschafprijs kan betalen, en dat het daarna toch vies tegenvalt. Waardoor er bespaart wordt op onderhoud e.d., of zelfs de auto weg moet (want dan wel beter is).
Voor dit soort auto's is het beter als je gewoon ergens 2K hebt staan voor onvoorziene ellende. En als je met een Turbo Supra je blok naar de klote rijdt (eventueel door lompe vorige eigenaar) is dat nog niet genoeg.
Hoeveel denk je ermee te gaan rijden in een jaar?
[ Voor 26% gewijzigd door !null op 24-01-2011 08:44 ]
En het weggedrag met goede banden is opmerkelijk goed. Ik heb gekozen om de originele setup van mijn 2005 model te houden (15" voor, 16" achter), wat gedaan wordt om overstuur te counteren en ik kan zeggen dat de auto een piece of cake is om er veel uit te halen. In de winter sneeuwbanden eronder gezet en driften in de sneeuw (op een verlaten industrieterrein) was zo makkelijk en controleerbaar dat je gewoon met twee vingers alles onder controle kan houden.
Dat was héél anders met de MR2 SW20 die ik had. Die is een tik sneller (zeker de Turbo's, ask JohnWoo
Zelfs Tsuchiya ging eerst een paar keer achterstevoren voordat hij de MR2 turbo onder de knie had in z'n drift bible video

Mijn MR2 turbo doet overigens 1 op 9.5. Onderhoud valt reuze mee; met 1000 euro per jaar zit je zeker veilig, al zou ik bij aanschaf wel wat meer achter de hand houden. Ik zit er ruim onder aan regulier onderhoud, al is mijn distributieriem wel al 3 jaar aan vervanging toe, en eigenlijk de koppeling ook (slipt nog niet bij normaal rijden, maar launches vanuit stilstand met 3000rpm gaan niet meer), dus eigenlijk heb ik zo'n 1000 euro overgeslagen... Dat vind ik maar zondegeld met het nieuwe blok in aantocht
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Celica wegenbelasting = 120e
Supra wegenbelasting = 200e per kwartaal
Dan koop ik toch een spel minder voor mijn xbox? Zoveel geld is nu 80 euro per kwartaal ook weer niet. Ik wil nu niet zeggen dat het allemaal zo goedkoop is, maar aub, behandel mij niet als een 12 jarige die geen verstand van zaken heeft. Ik weet trouwens ook nog dat als je een supra van 4k koopt dat je dan ook minimaal 4k aan onderhoud ernaast moet hebben, daarom zou ik dus een supra zonder turbo halen, en later als ik genoeg geld heb, gewoon weg doen en een TT versie halen.
En hoe snel de auto is, dat ligt gedeeltelijk aan de bestuurder, een supra non-turbo zal ook niet heel snel zijn, maar nogmaals doe ik het voor het uiterlijk
Ik zit momenteel op school en rijd minsten 60 km elke dag, dan eens in de 2 maaden naar parijs toe (daar woont me vriendin) en wanneer ze hier is een , altijd een steden tocht welke minsten wel 400-500km is. Daarom moest ik ook mijn celica weg doen, omdat het verbruik te vies ging tegenvallen ( 1 op 10 soms zelf 1 op 8 ) en ging kijken voor een lupo. Als het met school niks word, dan rijd ik al 60km minder elke dag, en dan kan er wel een zuipend auto in de plaats komen.
Ik vind celica's cabriolets ook zeer mooie dingen, dus me volgende auto zal een supra zijn of een celica cabriolet ( en dat zijn de 2.0 versies / T20 )
[ Voor 26% gewijzigd door FireBladeX op 24-01-2011 15:26 ]
Maar goed, als je voor 4K een non-turbo koopt en je hebt het budget om er nog 4K in te stoppen dan zal het wel prima gaan.
Er zijn zoveel gasten die denken een auto te kunnen betalen omdat ze de aanschafprijs kunnen betalen. Ik behandel je niet als een 12 jarige, ik behandel je naar je leeftijd.
Toen ik achtien was keek ik ook alleen maar naar de aanschafprijs, ik had bijna een 2 liter Celica als eerste auto, die ik niet echt had kunnen betalen op lange termijn.
Maar goed, die Celica moest toen weg. Verdien je nu veel meer ofzo?
Ik hou van auto's en het is ook een grote hobby van mij, en als ik iets wil, dan zal ik me dood werken en het toch voor elkaar krijgen, ben eenmaal een doorzetter. Ik weet dat die dingen een aardig geld kost, maar zoveel verschilt het niet met andere auto's , bijv. een bmw, gaat daar iets ook stuk, ben je ook veel geld kwijt.
Het is inderdaad niet verantwoord om z'n ding op een jonge leeftijd te kopen, maar als ik 24+ ben hoef ik het ook niet meer, dan vind ik dat mijn tijd voorbij is
Voor een student is een lupo (3l) een prima auto, zuinig en belastingvrij (+diesel) maar op het moment dat ik in de auto stap, ben ik gewoon depressief, de auto is niet een auto die mij vrolijk maakt , en dat was de celica wel.
Maarja een nieuwe auto zal dan zeker tot na de zomervakantie er niet inzitten
Ja ik heb hem nog, en ja we rijden ook in elkaars auto. Maar mijn Supra rijd momenteel alleen niet. Net afgelopen weekend de motor weer in mijn auto gelepeld.Saturnus schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:01:
Maar SnowDude, heb je je Mk3 nog? Of wisselen jullie broers onder elkaar af en toe de Supra's uit?
Vaak bu'j te bang!
Heb mijn broertje ff op dit topic gewezen, die rijd dagelijks met een getunde Mk4 rond en die kan je wel vertellen wat dat ongeveer kost.
[ Voor 28% gewijzigd door SnowDude op 24-01-2011 17:24 ]
Ter indicatie, dit ben ik ongeveer kwijt aan mijn mkIV:
- Achterbanden: elke 12.000 - 15.000km (met 700+Nm) => 700 euro
- Voorbanden: 35.000km => 450 euro
- Remblokken: 20.000km (?) => 100 euro
- Olie en filter: 7500km => 80 euro
- Bougies: 7500km => 30 euro
- Versnellingsbak olie: 25.000km => 100 euro (bijna niet te krijgen die troep)
- Koppeling: 40.000km => 1000 euro
Ik rijd zelf zo'n 13.000km per jaar met de Supra dus reken maar uit, dus zonder dat er dingen stuk gaan ben ik al snel 1200 euro kwijt. Rijd je meer/minder dan verschilt dit uiteraard.
Voor iedereen die graag een Supra zou willen, spaar echt voor de turbo versie. Veel meer fun, veel meer mogelijkheden en eigenlijk alleen in aanschaf echt duurder. Kwa onderhoud ontloopt het elkaar niet zo heel veel, en dus is het in mijn ogen de moeite waard even door te sparen.
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs
Wat moet er zoal aan gebeuren dan, blok geploft of de nodige upgrades?SnowDude schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:56:
[...]
Ja ik heb hem nog, en ja we rijden ook in elkaars auto. Maar mijn Supra rijd momenteel alleen niet. Net afgelopen weekend de motor weer in mijn auto gelepeld.
Ben wel eens benieuwd eigenlijk, ook naar zoal wat foto's ervan, leuke projecten op te volgen.
Wat voor maat banden heb je en welk soort als ik vragen mag? Naar mijn mening kan dat wel flink wat goedkoper. En waarom zo snel je koppeling erdoor? Rijd je niet graag met een versterkte sinterbrons om maar wat te noemen of zijn die platen zo kaal?Se7enth_son schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:47:
Hallo allemaal, alweer een tijd geleden dat ik op dit sub-forum actief geweest ben
Ter indicatie, dit ben ik ongeveer kwijt aan mijn mkIV:
- Achterbanden: elke 12.000 - 15.000km (met 700+Nm) => 700 euro
- Voorbanden: 35.000km => 450 euro
- Remblokken: 20.000km (?) => 100 euro
- Olie en filter: 7500km => 80 euro
- Bougies: 7500km => 30 euro
- Versnellingsbak olie: 25.000km => 100 euro (bijna niet te krijgen die troep)
- Koppeling: 40.000km => 1000 euro
Ik rijd zelf zo'n 13.000km per jaar met de Supra dus reken maar uit, dus zonder dat er dingen stuk gaan ben ik al snel 1200 euro kwijt. Rijd je meer/minder dan verschilt dit uiteraard.
Voor iedereen die graag een Supra zou willen, spaar echt voor de turbo versie. Veel meer fun, veel meer mogelijkheden en eigenlijk alleen in aanschaf echt duurder. Kwa onderhoud ontloopt het elkaar niet zo heel veel, en dus is het in mijn ogen de moeite waard even door te sparen.
Front: 185/55/15
Rear: 215/45/16
Ik heb nu Bridgestone Potenza RE040's waar ik héél tevreden van ben maar de achterste banden gaan zowiezo vervangen moeten worden op het einde van de zomer. Deze banden zijn duur, we praten over 500-700€ voor een paar 16" banden. Weet iemand van andere mogelijke zeer goede banden die nog vlot leverbaar zijn, goede grip op droog en minstens redelijk op nat ? Geluid en comfort boeit me niet zoveer, kleefkracht des te meer.
Ik zou de "staggered" setup niet graag willen verliezen want dit zou speciaal zijn gedaan om de balans van de wagen optimaal te maken en dat kan ik niet ontkennen dat die goed is.
Meedere projecten tegelijk:Joopieboy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:23:
[...]
Wat moet er zoal aan gebeuren dan, blok geploft of de nodige upgrades?
Ben wel eens benieuwd eigenlijk, ook naar zoal wat foto's ervan, leuke projecten op te volgen.
De binnenkant van mijn motorruimte in de zelfde kleur gespoten als de rest van de auto.
Twin turbo's vervangen door een grote turbo.
De complete motor kabelboom custom opgebouwd met een programmeerbare ECU.
Grotere injectoren, en brandstof rail en leidingen.
Zwaardere koppeling.
Algemene opruiming onder de motorkap.
Subframes en draagarmen opnieuw in de poedercoat.
Draagarm rubbers vervangen door polyurethaan.
En dan heb ik nog wel het een en ander gemist waarschijnlijk.
Hij rijd voor met 245/35 19 en achter 275/30 19 Michelin PS2. Zijn auto heeft nu 533 pk aan de wielen (613pk 700nm op de krukas) en dat geeft op droog wegdek zelfs wielspin in zijn 3[...]
Wat voor maat banden heb je en welk soort als ik vragen mag? Naar mijn mening kan dat wel flink wat goedkoper. En waarom zo snel je koppeling erdoor? Rijd je niet graag met een versterkte sinterbrons om maar wat te noemen of zijn die platen zo kaal?
Zijn koppeling is een dubbelplaats carbon koppeling, die heeft wel iets meer onderhoud nodig dan standaard.
Over de turbo, ombouw naar single turbo of hybride turbo? En wat voor programmeerbare ecu ga je nemen, een die via de obd stekker uit te lezen en alles is?
Maar lekker lijst, zal wel het nodige kosten.
En met dit soort vermogens snap ik dat je banden hard gaan, damn zeg. Ook die koppeling heeft wel wat te lijden zo.

Wanneer je een standaard (of licht getunde) mkIV hebt dan hoef je eigenlijk alleen elke 40.000 tot 50.000km de koppelingsplaat te vervangen. Prijs (incl nieuwe bouten en vlakken/balanceren van vliegwiel) komt dan rond de 400 euro.
Ik ben met je eens dat ook wat betreft banden je goedkoper uit kan zijn, maar dan nog kom je niet onder de 500 euro voor de twee (indien je >18"velgen hebt). Maar zoals ik al aangaf, dat lijstje zijn mijn gemiddelde kosten en niet per se voor een stock mkIV van toepassing
Ik heb een heel foto verslag gemaakt van mijn motor revisie en upgrade, ik zal deze morgen eens online zetten. Voor de geinteresseerden misschien leuk om eens doorheen te bladeren.
Knabbel z'n verhaal kan er dan ook mooi bij, al is die nog niet helemaal af uiteraard
Wat betreft je vragen:
- Knabbel heeft zijn 1JZ (normaal een true twin turbo) omgebouwd naar single turbo.
- Motormanagement is een AEM EMS (PnP met 2JZ Engine harnass) We hebben de 1JZ kabelboom dus draad voor draad aangepast aan een 2JZ zodat het motormanagement erop kon. De AEM is serieel (of via USB) helemaal uit te lezen en in te stellen, dit hoeft dus niet via OBD te gebeuren. Ja kan het echt zo gek niet bedenken of je kan het aanpassen (real-time)
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs
Over de banden, ik snap idd dat het een gemiddelde is, snap ook wel dat je niet op de gemiddelde dropveters rijd want dat is gewoon suïcide met zulk soort vermogen.
En alvast bedankt voor het verslag uit te tikken, zijn leuke dingen om te volgen.
En Knabbel = SnowDude? Zo ja dan weet ik ook waarom die een 1JZ-GTE heeft, gezien een toyota supra mk3 icon. Maar dat aanpassen is ook wel irritant werk, wel knap dat je het werkend heb gekregen.
Maar is deze AEM wel geschikt voor het twincam werk? Of splits je de aansturingen gewoon?
En trouwens, via usb real time regelbaar dus, dat is wel een voordeel, ga je ook met verschillende maps werken die je kunt inladen?
[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 25-01-2011 07:21 ]
Komt er aan, ook die van mij, we zijn bezig met een upgrade van de webserver.Joopieboy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 07:20:
Kijk, van de koppeling was ik niet op de hoogte, toch eens wat meer info over op gaan zoeken.
Over de banden, ik snap idd dat het een gemiddelde is, snap ook wel dat je niet op de gemiddelde dropveters rijd want dat is gewoon suïcide met zulk soort vermogen.
En alvast bedankt voor het verslag uit te tikken, zijn leuke dingen om te volgen.
Knabbel = SnowDude inderdaad. Op het oude supras.nl forum waren wij Knabbel en BabbelEn Knabbel = SnowDude? Zo ja dan weet ik ook waarom die een 1JZ-GTE heeft, gezien een toyota supra mk3 icon. Maar dat aanpassen is ook wel irritant werk, wel knap dat je het werkend heb gekregen.
Maar is deze AEM wel geschikt voor het twincam werk? Of splits je de aansturingen gewoon?

Zowel de 3-liter 2JZ van Se7enth_son als de 2,5 liter 1JZ van mij hebben geen VVTI. De cams hoef je dus niet aan te sturen, hoewel de AEM dat wel zou kunnen.
Het enige dat aangestuurd moet worden zijn eigenlijk injectie, ontsteking en wastegate solenoid (om de turbo druk te regelen). En verder stuurt hij bij mij de radiador fans aan en bij Se7enth_son bij 3000 rpm de tweede brandstofpomp.
Nee, ik zou niet weten waar dat voor nodig is. De motoren worden redelijk op hun max afgesteld met BP ultimate benzine. Met alleen een andere map haal je niet meer vermogen uit de motoren.En trouwens, via usb real time regelbaar dus, dat is wel een voordeel, ga je ook met verschillende maps werken die je kunt inladen?
Het zou alleen handig zijn als je een tweede map maakt voor race benzine (VP C16 ofzo). Daarvoor zou je een apparte map kunnen maken met iets meer turbo druk een een agresievere onstekings timing (en in het geval van Se7enth_son zo'n 100 tot 150 pk winst
GeldgebrekSaturnus schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 00:04:
Nice! Mooi handig op de dyno ook.
Hoe hebben jullie je auto kennis (praktijk) vergaard?
Maar serieus, ik heb nu zo'n 8 jaar geleden de Supra mkIII gekocht, toen nog helemaal stock. Ik was nog student met niet al te veel geld, dus toen na een maand de koppakking eruit vloog (bekend probleem met een 7M-GTE) kon ik het niet laten repareren. Toen samen met mijn broer -allebei nul ervaring met auto's- internet op gegaan voor info en toen begonnen aan de koppakking. Dat ging eigenlijk best heel goed en zo hebben we langzaam steeds meer dingen zelf gedaan (remklauwen reviseren, kabelbomen maken/aanpassen, 1JZ swap en later zelfs een complete kop en onderblok revisie).
Dus: veel lezen op internet, zorgen dat je goede handboeken hebt (ook op internet) en verder een beetje durven en logisch nadenken. Is dus voor veel mensen goed te doen, mits je niet al te grote stappen neemt.
Dit is ook een leuk ding met een 2JZ-GE+turbo erin:

http://www.yotatech.com/f116/2jz-ge-turbo-swap-86354/
Die 4runner is vet heb hem wel eens in het echt gezien!
Of, als je brandstofsysteem toch al helemaal vernieuwd is, E85. Ik ga het ook doen met m'n Hydra, een map voor super 98 en een map voor E85.SnowDude schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:32:
[...]
Nee, ik zou niet weten waar dat voor nodig is. De motoren worden redelijk op hun max afgesteld met BP ultimate benzine. Met alleen een andere map haal je niet meer vermogen uit de motoren.
Het zou alleen handig zijn als je een tweede map maakt voor race benzine (VP C16 ofzo). Daarvoor zou je een apparte map kunnen maken met iets meer turbo druk een een agresievere onstekings timing (en in het geval van Se7enth_son zo'n 100 tot 150 pk winst)
Voordelen:
- Klopvaster dan benzine (octaangetal 105-107), dus aggressievere timing en/of meer turbodruk mogelijk zonder detonatie. Zou bij het vermogen van die MKIV zomaar een pk of 70 kunnen opleveren.
- De prijs ervan is begin vorig jaar bijgesteld om effectief even duur te zijn als euro 95 (het hogere verbruik dus meegerekend). Ofwel goedkoper dan super 98
- Prius rijders uitlachen met hun milieuvervuilende hok
Nadelen:
- Is nog lang niet overal verkrijgbaar (dichtstbijzijnde pomp voor mij is 25km rijden). Ook in het buitenland is het lastig, dus je zal altijd een super 98 map ernaast moeten houden.
- Oudere brandstofsystemen zijn er vaak niet tegen bestand (maar als je toch alle leidingen en seals al hebt vervangen door modern spul wat er wel tegen kan...). Plus je brandstofsysteem moet zo'n 35% meer capaciteit hebben vergeleken met benzine.
- Als je ook nog op 98 wilt rijden moet je goed opletten op welke map je rijdt

Voor dat laatste nadeel zijn overigens ook wel oplossingen; een kennis van me rijdt met een Vi-pec (Link) ECU met een in-tank sensor welke de benzine checkt en traploos schaalt van euro 95, via super 98 naar E85 en tot aan racebenzine, en alle mengsels er tussenin
[ Voor 6% gewijzigd door johnwoo op 25-01-2011 11:10 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zo wordt vaak algemeen gesteld dat je RVS moet hebben, en dat "rubber" en "aluminium" in het algemeen aangetast worden door E85. Maar op mijn nieuwe blok komt een aluminium brandstofrail die er prima tegen kan; er rijden al verschillende personen al jaren mee op E85, en bij inspectie blijkt het nog in nieuwstaat (zelfs beter dan de stock brandstofrail).
Er zijn zelfs Amerikanen die op E85 rijden met een stock MR2 brandstofsysteem (uit 1991!), en die ook totaal geen problemen ondervinden.
Conclusie: beter even checken bij een liefhebbersclub of er al mensen zijn die het geprobeerd hebben. De algemene richtlijnen blijken niet altijd te kloppen. Ik vermoed dat het deels ook de autobranche is die in deze slechte economische tijden op de milieuhype wil meeliften, en hier werk in ziet
Rofl dat is wel humor haha.SnowDude schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:32:
[...]
Knabbel = SnowDude inderdaad. Op het oude supras.nl forum waren wij Knabbel en Babbel![]()
Zowel de 3-liter 2JZ van Se7enth_son als de 2,5 liter 1JZ van mij hebben geen VVTI. De cams hoef je dus niet aan te sturen, hoewel de AEM dat wel zou kunnen.
Het enige dat aangestuurd moet worden zijn eigenlijk injectie, ontsteking en wastegate solenoid (om de turbo druk te regelen). En verder stuurt hij bij mij de radiador fans aan en bij Se7enth_son bij 3000 rpm de tweede brandstofpomp.

Maar mijn fout, dacht dat een 2JZ-GTE al een VVT-I blok was, niet dus.
En injectie, stuur je het brandstof systeem aan via de AEM en niet via een losse computer ervoor?
Over de wastegate solenoid, waarom verkies je die boven een manueel gestuurde? Mij werd altijd verteld dat die betrouwbaarder waren. En radiator fans niet via de thermostaat geschakeld en een 2e extra in te schakelen voor circuit gebruik? Zo iets zou ik dan kiezen. En een 2e brandstof pomp zou ik zelf altijd als backup laten meedraaien iig.
Ok duidelijk, en de mappings zijn ook geschikt om (als je een manuele boost controller hebt dan), of met low/medium of high boost ingesteld te kunnen rijden? En bp ultimate was wel nog euro 98 toch als ik mij niet vergis, nog opletten ook want je kunt niet overal 98 meer krijgen haha.[...]
Nee, ik zou niet weten waar dat voor nodig is. De motoren worden redelijk op hun max afgesteld met BP ultimate benzine. Met alleen een andere map haal je niet meer vermogen uit de motoren.
Het zou alleen handig zijn als je een tweede map maakt voor race benzine (VP C16 ofzo). Daarvoor zou je een apparte map kunnen maken met iets meer turbo druk een een agresievere onstekings timing (en in het geval van Se7enth_son zo'n 100 tot 150 pk winst)
Uh, die AEM is de losse computerJoopieboy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:32:
[...]
Rofl dat is wel humor haha.
Maar mijn fout, dacht dat een 2JZ-GTE al een VVT-I blok was, niet dus.
En injectie, stuur je het brandstof systeem aan via de AEM en niet via een losse computer ervoor?
Een elektronisch gestuurde solenoid klep kan de turbodruk veel preciezer en sneller regelen dan een handmatige draaiknop ball & spring boost controllertje. Die zijn inderdaad wel betrouwbaar, maar dat is een elektronische ook: als om wat voor reden de boost control klep uitvalt, komt je wastegate vanzelf op low-boost; de druk die wordt bepaald door de veer in de wastegate (dat is de standaard druk, en met de boost controller wordt die verhoogd).Over de wastegate solenoid, waarom verkies je die boven een manueel gestuurde? Mij werd altijd verteld dat die betrouwbaarder waren.
Die tweede brandstofpomp hoeft niet altijd te draaien... Dan wordt er veel overtollige benzine door je brandstofrail gepompt en via de brandstofdrukregelaar weer terug de tank in gemikt. De benzine wordt daar na verloop van tijd erg warm van. Kort na het starten zou het wel fijn zijn dat de benzine snel op temperatuur komt (geeft een beter mengsel) maar te warm is niet goed. Bovendien moet je return leiding natuurlijk ook berekend zijn op de hoeveelheid peut die er dan doorheen komtEn radiator fans niet via de thermostaat geschakeld en een 2e extra in te schakelen voor circuit gebruik? Zo iets zou ik dan kiezen. En een 2e brandstof pomp zou ik zelf altijd als backup laten meedraaien iig.
Overigens draait 'ie bij dat vermogen niet als backup mee hoor, met zoveel pk's is die extra capaciteit gewoon broodnodig
Ik vraag me af of 'ie op hetzelfde brandstofsysteem is aangesloten en simpelweg extra capaciteit aan 1 set grote injectors geeft, of dat hij z'n eigen leidingen, brandstofrail en tweede set injectors voedt? (Staged setup.)
Als de auto netjes gemapt is en je niet de hele veiligheidsmarge hebt zitten wegmappen, waarom zou je dan op low boost willen rijden? Dat kun je ook door je rechtervoet te beheersenOk duidelijk, en de mappings zijn ook geschikt om (als je een manuele boost controller hebt dan), of met low/medium of high boost ingesteld te kunnen rijden? En bp ultimate was wel nog euro 98 toch als ik mij niet vergis, nog opletten ook want je kunt niet overal 98 meer krijgen haha.
En als je het wel wil, kun je dat vast wel on the fly switchen met die AEM
[ Voor 6% gewijzigd door johnwoo op 25-01-2011 13:56 ]
Zit ook een overboost beveiliging in de ECU, bij 1,6 bar boost wordt de injectie volledig uitgeschakeld.johnwoo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:50:
[...]
Een elektronisch gestuurde solenoid klep kan de turbodruk veel preciezer en sneller regelen dan een handmatige draaiknop ball & spring boost controllertje. Die zijn inderdaad wel betrouwbaar, maar dat is een elektronische ook: als om wat voor reden de boost control klep uitvalt, komt je wastegate vanzelf op low-boost; de druk die wordt bepaald door de veer in de wastegate (dat is de standaard druk, en met de boost controller wordt die verhoogd).
Wij hebben allebei maar 1 fuel rail, om dat een tweede niet makkelijk te monteren is met de stock intake. Ik rij met een set 650 cc injectoren rond. Ik heb maar 1 pomp en 1 leiding, met een splitter op het moment dat de brandstof leiding in mijn motor ruimte komt, daarvandaan gaat het naar beide kanten van de rail met een return in het midden.Ik vraag me af of 'ie op hetzelfde brandstofsysteem is aangesloten en simpelweg extra capaciteit aan 1 set grote injectors geeft, of dat hij z'n eigen leidingen, brandstofrail en tweede set injectors voedt? (Staged setup.)
Mijn broertje heeft 850cc injectoren twee pompen en twee volledig apparte leidingen naar de brandstof rail.
Precies, de gasklep is een perfecte boost controller.Als de auto netjes gemapt is en je niet de hele veiligheidsmarge hebt zitten wegmappen, waarom zou je dan op low boost willen rijden? Dat kun je ook door je rechtervoet te beheersen
En als je het wel wil, kun je dat vast wel on the fly switchen met die AEM
De onsteking wordt zodanig verlaat dat het pas ontbrand als de uitlaat klep al open is. Een groot deel van de verbrandings kracht gaat dan niet naar de zuiger, maar direct naar het turbine wiel waardoor je instant turbo druk hebt.
YouTube: Supra testing 2-step
Van dat anti-lag slijt je turbo wel hard denk ik of niet?
Waar het eigenlijk op neerkomt is dat je een tweede (lagere) revlimiter hebt indien je geen (of nauwelijks) snelheid hebt. Mocht je die revlimiter halen, dan wordt daar bovenop de timing extreem vertraagd wat dus als gevolg heeft dat je kleppen al open staan.
Ik heb zelf anti-lag op 5000rpm staan. Dus als ik stilsta en met het gas speel dan gebeurt er niets totdat ik de 5000rpm aanraak. Zodra ik weer gas loslaat zakt ook het toerental in en wordt ook de ontsteking dus weer hersteld.
Anti-lag is inderdaad behoorlijk slecht voor je turbo. De klappen en de temperatuur zorgen ervoor dat de turbinebladen beschadigen (kleine hapjes eruit), waardoor je turbine dus minder efficient wordt en uiteindelijk gewoon een keer helemaal stuk gaat.
Ik ben door mijn vragen heen haha.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Wxs_Fhl0Vp0]
Op YT in HD te zien.
Het heeft iets langer geduurd dan gepland, maar ik heb inmiddels alles weer online staan.Joopieboy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:34:
Zo zeg, wat een waslijst. Klinkt iig erg leuk, heb je ook ergens een project log, lijkt me leuk om te volgen?
Dus voor de geinteresseerden, klik hier voor het verslag van mijn motor revisie/upgrade.
Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel, ik zal ook wel ff DM aanzetten.
Binnenkort zal SnowDude zijn project ook online zetten....
Zijn er behalve Hyves en Speurders nog andere plekken waar je gratis advertenties voor autos kan plaatsen?
Toyota fora of op een Yaris fora zetten?KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:59:
Mn Yaris maar weer eens tekoop gezet, gisteren bij wat andere autos gaan kijken (Foresters, grote aanhanger bij hobby nodig...) en kreeg maar 3750 terug voor mn 2001 T-Sport. Moet beter kunnen
Zijn er behalve Hyves en Speurders nog andere plekken waar je gratis advertenties voor autos kan plaatsen?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Dat ik er bij een citroendealer maar 3750 voor krijg betekend niet dat hij daarvoor wegkan... zal hem daar wel opzetten.
Dubbele daarvan is natuurlijk ook weer overdreven, maar een 5500-6000 moet toch wel te doen zijn lijkt me?
Vaak bu'j te bang!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Veel mensen zijn wat te optimistisch over hun eigen auto.Arfman schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:49:
6K voor een Yaris uit 2001 is wat optimistisch denk ik. Hoeveel KM heeft-ie gelopen?
KM stand kan echter veel invloed op de prijs hebben.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Kreeg bij andere garage 4600 terug, scheelt al bijna 1000 euro. Maar dan lijkt het me dat ik er nog wat meer voor moet kunnen krijgen. Daarnaast, zonder inruil krijg je meer korting.
Inruilprijs op ANWB is iets van 3000-3500, maar verschil dealertje/garage is dat die dealer moeilijk moet doen en bellen om te kijken of hij hem kwijt kan (poets dat ding en zet hem in je showroom zou ik zeggen) en lage prijs geeft, zegt die garageboer zo een redelijk nette prijs.
Mijn Yaris heeft 116000 gelopen, airco, alarm, parrot en wat aangepaste audio, gewoon net ding.
Straks even ad op marktplaats zetten, dan dat maar proberen... dadelijk even kijken of wasboxen open zijn, zodat ik morgen foto's van schone auto kan maken.
Kreeg net nog wel telefoon van garagebedrijf, wil blijkbaar zn Forester graag kwijt, ipv 5500 moest ik nog maar 5000 bijleggen. Maar vind dat nog iets teveel ... wel ong 5000 inruil dus
Heb die kerel nog even gesproken. Hij zei dat er zo'n 15.000 van gebouwd zijn, uitsluitend voor de Japanse markt (vandaar ook rechtsgestuurd), en dat die van hem de allereerste op Nederlands kenteken is. Heb er met google al een paar gevonden dus tis niet de enige iig.
Hij vertelde verder datie op het chassis van de Starlet P8 staat (mijne is een P9) en datie zo'n 110 pk op 900-nogwat kg heeft.

Blijft toch een aparte verschijning zo met die McLaren-style vleugeldeuren
Er stond ook nog een Supra Mk4, ook wel leuk natuurlijk!

Bedoelde hij niet dat hij op het onderstel van een starlet P8 staat aangezien het om een monocoque constructie gaat?Knightwolf schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:31:
Hij vertelde verder datie op het chassis van de Starlet P8 staat (mijne is een P9) en datie zo'n 110 pk op 900-nogwat kg heeft.
Nu op de nieuwe zomerbanden + velgen

Binnenkort verlagen en het dak wordt nog mat zwart.
@Bierkameel, T-sport logo in de gril? Gaat ie dan harder?
Verder ziet ie er wel leuk uit.
110pk lijkt me wat optimistisch btw
Vaak bu'j te bang!
39
Sorry, maar het lijkt voor geen meter op een 100NX.Fietsbel schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:14:
Ik dacht eerst dat het een nissan 100NX was met vleugeldeuren
Als ik het niet zo vond had ik het ook niet gedacht, puntKnightwolf schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:16:
Klopt ja, dat vertelde hij idd, dat er ook onderdelen van de Paseo in zitten.
[...]
Sorry, maar het lijkt voor geen meter op een 100NX.
39
Ik moet echt maar es mijn digicam mee nemen naar mijn werk.. ik heb hier al 2 of 3 Sera's gezien. Zeker 80% van de gebruikte auto's hier komen direct uit Japan en daar zitten toch hele leuke dingen tussen.Supra's groeien hier aan de boom, alhoewel de Mk4 een stuk gewoner is dan een Mk3, die zie je niet zo heel veel meer. Maar ook Skyline R34s en dat soort gein zie je echt veel hier.Knightwolf schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:31:
Vanmiddag op de parkeerplaats bij het Autotron kwam er een extreem zeldzaam geval naast mijn auto staan![]()
Toyota Sera.
Opvallend dat al die Japanse auto's hele andere namen hebben op de Japanse markt - misschien moeten we maar es een lijstje opstellen voor de OP van het volgende Toyota topic?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Eentje uit de oude doos, Marokko 2009:

Waarom lijkt 110pk je wat optimistisch aangezien dit gewoon het vermogen volgens fabrieksopgave van de 5E-FHE is?-tom-562 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:10:
Ja, zo'n Sera, zijn grappige auto'tjes. Er staat er nu 1 op marktplaats te koop.
110pk lijkt me wat optimistisch btw
Mis je de Celica niet?!null schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:24:
Even de de oude Nikon D100 weer op orde gebracht (gereinigd, weer juiste type CF kaart, doet ook wonderen) en wat fotootjes van de Yaris gemaakt uit verveling. Werk aan de LC begint straks pas weer als ie uit de stalling komt, dus nog even geen nieuws daarover![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Eentje uit de oude doos, Marokko 2009:
[afbeelding]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Artikeltje op autokanaal.be
Promotiefilmpje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=loreXhkGafE]
Geneva Auto Show 2011, Toyota booth, Yaris HSD reveal :
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3km1ukLLUjA&hd=1]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Een beetje, gezien ik geen afleiding heb van de MR2 of de LC. Maar de Yaris rijdt toch erg prettig, een stukje lichter/makkelijker dan de Celica. En de besparing in kosten is erg welkom gezien de plannen met de LC.
Het is lekker stabiel zo met de kosten, wat bij de Celica wel anders was.
Ik denk zelfs dat ik het een stuk eerder had moeten doen. Neemt niet weg dat ik soms nog wel eens de mogelijkheid mis om even de 200 aan te tikken, of van die knuppels in hun leasebak eruit te rijden. Maar misschien is het maar beter zo
[ Voor 7% gewijzigd door !null op 10-03-2011 14:30 ]
Ik was in de veronderstelling dat een Sera een 5EFE had, die hebben 90 pkkwiebus schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:31:
[...]
Waarom lijkt 110pk je wat optimistisch aangezien dit gewoon het vermogen volgens fabrieksopgave van de 5E-FHE is?
Vaak bu'j te bang!
Ja dat kostenpotje ken ik ja.!null schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:29:
Die Yaris HSD is echt mooi. Zo mooi zelfs dat je het jammer gaat vinden dat de gewone Yaris er een stuk minder uit gaat zien.
[...]
Een beetje, gezien ik geen afleiding heb van de MR2 of de LC. Maar de Yaris rijdt toch erg prettig, een stukje lichter/makkelijker dan de Celica. En de besparing in kosten is erg welkom gezien de plannen met de LC.
Het is lekker stabiel zo met de kosten, wat bij de Celica wel anders was.
Ik denk zelfs dat ik het een stuk eerder had moeten doen. Neemt niet weg dat ik soms nog wel eens de mogelijkheid mis om even de 200 aan te tikken, of van die knuppels in hun leasebak eruit te rijden. Maar misschien is het maar beter zoMaak niet zo veel overtredingen meer en rij een stuk relaxter van A naar B. En dat wordt ook beloond door de prominent aanwezige verbruiksmeter.
Zelf moet ik ook nodig aan iets anders (vooral wegens ruimte gebrek).
Hij staat er nog wel mooi bij (crosspost van de foto).
Nu nog even op lelijke wintervelgjes:

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Maar ruimte is hetzelfde ja. Ik vond zelf de ruimte eigenlijk prima, zelfs op vakantie met de achterbank helemaal leeg (wel zo veilig). Maarja, als je aan de kids gaat of vaak met vrienden (4 man ofzo) op pad bent, dan is het wel klein uiteraard.

Anyway, komende week gaat m'n Sletje voor de APK, voor het eerst sinds ik hem heb (bijna een jaar). Verwacht er niks bijzonders aan
Ja maar met wat hij op de teller heeft staan zijn er wel de nodige kosten aan!null schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:56:
Ja dat is een STi, die kost vrijwel niks om te rijden(vergeleken met de 2.0 en de 2.0 turbo haha)
Maar ruimte is hetzelfde ja. Ik vond zelf de ruimte eigenlijk prima, zelfs op vakantie met de achterbank helemaal leeg (wel zo veilig). Maarja, als je aan de kids gaat of vaak met vrienden (4 man ofzo) op pad bent, dan is het wel klein uiteraard.
Kids, nope en vrienden hebben een eigen auto.
Maar voor mijn werk moet ik vaak veel spullen mee en dan moet de achterbank elke keer plat.
Daarnaast ben ik gek op windsurfen en moet nu altijd een karretje achter haken, niet zo heel fijn.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Maar vaak veel spullen mee werkt niet geweldig nee. Ik heb ook wel eens grote dingen vervoert in de Celica, van koelkast tot bed, gaat aardig, maar toch niet zo praktisch als een stationwagen.
@KnightWolf, de nieuwe aankomende Yaris vind ik niet echt geweldig, meer deze HSD versie met half Prius neusje vind ik toch erg mooi. Zou ik wel willen hebben.
Gelukkig maar dat meningen kunnen verschillen!null schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:29:
Die Yaris HSD is echt mooi. Zo mooi zelfs dat je het jammer gaat vinden dat de gewone Yaris er een stuk minder uit gaat zien.
Ik vind deze Yaris niet meer dan een kleine Prius. En de Prius vind ik lelijk
Wat is het toch met Toyota (en Honda), dat de hybrides er niet uit lijken te mogen zien als reguliere auto's? Bij Lexus laten ze de modellen er toch ook 'normaal' uit zien? En volgens mij worden de VW en BMW hybrides ook niet anders qua uiterlijk ten opzichte van de echte motoren...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
De eerste Prius was wel een beetje lelijk en saai ja. Maar de Prius III bijvoorbeeld vind ik wel een mooie bak. Zeker iets spannender en mooier dan de meeste dertien in een dozijn wagens.
Maar het is geen kleine Prius. De neus lijkt er sterk op ja, maar is ook niet bepaald 1 op 1 zoals de VAG neusjes ofzo. En de achterkant is een stuk anders. Ik vind hem wel mooier dan de Prius.
Misschien dat ik hem over 2 jaar ofzo wel koop, als hij betaalbaar is. Onder de 15K hoop ik, maar geen idee of dat haalbaar is.
Die van mij is uit '95 en zit net onder die KM's.!null schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:23:
Ok. Ik weet niet wat ie op de teller had staan, maar heb mijn ST202 ingeruild met 280.000km, dat brengt ook genoeg kosten aan de ophanging met zich mee haha. Motorblok is onverwoestbaar daarentegen.
Maar vaak veel spullen mee werkt niet geweldig nee. Ik heb ook wel eens grote dingen vervoert in de Celica, van koelkast tot bed, gaat aardig, maar toch niet zo praktisch als een stationwagen.
@KnightWolf, de nieuwe aankomende Yaris vind ik niet echt geweldig, meer deze HSD versie met half Prius neusje vind ik toch erg mooi. Zou ik wel willen hebben.
Het blok zelf heb ik geen problemen mee, maar alles er omheen gaat 1 voor 1 stuk nu.
Ik heb dingen gehad als radiateur, remschijven en andere relatief betaalbare reparaties.
Het onderstel is achter vervangen, voor is nu ook aan de beurt.
Alles bij elkaar lopen de kosten er op een gegeven moment toch aardig in.
Wel leuk voor de koper, straks zijn bijna alle slijtage onderdelen vervangen.
Waarom dan weg doen, ja toch een grotere auto nodig, en stiekem bang voor nog meer onverwachte kosten.
Daarnaast rijd ik hem al weer een hele tijd en wil ik gewoon eens wat anders.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Ik geeft toch juist mijn mening? En die is dat Toyota hybrides er in mijn optiek niet uit zien.!null schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:21:
Hou het dan bij een mening. Want nu verkondig je een typische stelling dat hybrides per definitie lelijk zijn.
De eerste Prius was wel een beetje lelijk en saai ja. Maar de Prius III bijvoorbeeld vind ik wel een mooie bak. Zeker iets spannender en mooier dan de meeste dertien in een dozijn wagens.
Maar het is geen kleine Prius. De neus lijkt er sterk op ja, maar is ook niet bepaald 1 op 1 zoals de VAG neusjes ofzo. En de achterkant is een stuk anders. Ik vind hem wel mooier dan de Prius.
Misschien dat ik hem over 2 jaar ofzo wel koop, als hij betaalbaar is. Onder de 15K hoop ik, maar geen idee of dat haalbaar is.
Overigens rijd ik wel Toyota, een Avensis. Mochten ze die in het hybride aanbieden, stap ik zo over. Mits hij er net zo uitziet als het reguliere model
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
En dat ze "er niet uit zien" is onzin. Er zijn maar weinig auto's die er niet uit zien, zoals een Fiat Multipla ofzo. Prima dat je hem nooit mooi vind, maar woorden zoals dat "hybrides er niet uit zien" vind ik gewoon een beetje typisch.
Mijn oude staat nog te koop zie ik. Zitten wel alle opties op, incl airco, maar zitten wel wat dingen aan te komen ook al heb ik enorm veel eraan vervangen.
Het is een kwestie van budget, er zit een aardig verschil in. Dan heb ik het niet over het verbruik of de wegenbelasting.
Superstrut kan wel flink hoge kosten met zich meebrengen!!null schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:07:
Tja, maar een 1.8 maakt z'n uiterlijk niet waar met de 115pk, waar de 2.0 gewoon een flink snelle auto is met 175pk. En met sperdiff en superstrut nog beter door de bochten gaat.
Mijn oude staat nog te koop zie ik. Zitten wel alle opties op, incl airco, maar zitten wel wat dingen aan te komen ook al heb ik enorm veel eraan vervangen.
Het is een kwestie van budget, er zit een aardig verschil in. Dan heb ik het niet over het verbruik of de wegenbelasting.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Verwijderd
Ik heb al een tijdje m'n zinnen gezet op de 6th gen Celica 1.8 met z'n befaamde 7afe motor.
Dus was ik wat op zoek naar diens zwakheden en zaken die ik zeker in't oog moet houden bij een eventuele aankoop. Kunnen jullie me hier bij verder helpen?
En ook, de 7afe motor zou een motor zijn die gebruik maakt van de Lean Burn techniek. Zit deze techniek in alle 1.8 motoren van deze Celica? Indien niet, hoe kan ik het onderscheid maken tussen een gewone en een lean burn? Stel, ik koop mij een leanburn Celica. Wat zijn de pro's en contra's hiervan?
Alvast bedankt!
[edit] Al kun je een normale 7A-FE ten opzichte van de 2 liter 3S-GE alsnog wel "lean" noemen, want die 3S'en lopen allemaal redelijk rijk
[ Voor 31% gewijzigd door johnwoo op 19-03-2011 22:37 ]
Verwijderd
Ik heb zelf een 2.0 op het oog, moet alleen nog reactie ontvangen van de allerlaagste bodem prijs, maar ik hou al geld apart voor de superstrut
Tip: Geef nooit en dan ook nooit, never nooit , meer dan 2.500e voor een 2.0, die celica's zijn leuke dingen, maar als je ziet wat de vraagprijs op marktplaats is, is het gewoon absurd. Voor 3000+ dan zou ik beter sparen en de nieuwere celica's halen (T23) , die heb je met goed zoeken al voor 4.000 ( en dan heeft die ook geen 350.000 + km gelopen)
Tip 2: Als je toch voor de 1.8 gaat, check voor roest, zeker onder de deuren en rondom die wielkast
[ Voor 30% gewijzigd door FireBladeX op 23-03-2011 10:41 ]

Zo te zien is de top alleen afgeregeld op 200, dat is dan weer jammer