Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 26 ... 167 Laatste
Acties:
  • 919.584 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Hmm dan kom ik denk ik bij zoiets uit: http://www.parrot.com/cat...ts/parrot-ck3100-lcd/#top
Prijzige hobby :X mij hele autoradio koste maar 200 ofzo, maargoed.

Nu nog maar uitvinden of dat aan te sluiten is op die Toyota radio, iemand daar ervaring mee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:04

Keida

dr.

hmm,

sinds vandaag gaat mijn motormanagement systeem lampje af en toe aan voor ongeveer 1 minuut, daarna weer uit.. Oude Carina E 1994. Verder geen enkel probleem.

Iemand nog een slim idee, behalve de dealer bezoeken?

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:08
Zoiets kan je bij de meeste garages wel uit laten lezen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 22:56

M2M

medicijnman

Onze Toyota Yaris uit 2003 (wel een andere kleur dan het plaatje...) hebben we inmiddels een jaar of anderhalf. Met 72K kilometers op de teller gekocht en het dingetje loopt nog als een zonnetje. Nu is er een klein issue-tje dat al vanaf het begin was. Het beestje maakt nogal een lawaai (gegrom) als je rond de 4000 toeren zit. Binnen of buiten de bebouwde kom (2 KRPM / 2.5 - 3 KRPM) niet zo'n probleem, maar op de snelweg precies bij 120 dus wel. Dan maakt de auto een beetje veel lawaai. Als je 110 - 115 rijdt is er niets aan de hand.

Nu is mijn vraag een beetje, wat hier aan te doen is. Naar een garage toe en proberen iets meer vermogen uit de motor te krijgen. Een paar procenten extra vermogen zou al voldoende zijn om net onder de 4K toeren te rijden, met 120 op te teller.

Verder uiteraard heerlijk tevreden over de auto. Trekt lekker op, heerlijke wegligging en geen gigantische bak, zodat het vrouwtje ook gemakkelijk kan parkeren ;)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Met meer vermogen draai je niet minder toeren. Wil je minder toeren draaien, dan zal je de bakverhoudingen aan moeten passen, en met een beetje chiptunen gaat je dat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

M2M schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:12:
Nu is mijn vraag een beetje, wat hier aan te doen is. Naar een garage toe en proberen iets meer vermogen uit de motor te krijgen. Een paar procenten extra vermogen zou al voldoende zijn om net onder de 4K toeren te rijden, met 120 op te teller.
Met meer vermogen ga je niet minder toeren draaien, want je bakverhoudingen blijven hetzelfde. ;) Wil je minder toeren draaien dan moet je wielen met een grotere rolomtrek monteren. Met mijn 195/50(?)/R15 deed ik afaik zo'n 3500rpm bij 127 op de teller. Da's ongeveer 120-121 op GPS. Ik heb wel een 1.3 uit 2000, en aan ik vermoed dat jij een 1.0 rijdt of een kale 1.3 met 13" skelterwieltjes?

[edit]
Ho wacht, de T-Sport. Ja, die wil erg graag toeren draaien en de bak is ook niet ideaal qua snelwegverkeer. Volgens mij is het wel mogelijk om de 5e versnelling van de 5-bak van de 1.3 erin te bouwen, maar geen enkele garage gaat zich daar aan wagen. Verder zullen (nog) grotere wielen ook niet echt een vooruitgang zijn, je hebt nu al 15" als het goed is.

[ Voor 35% gewijzigd door AtleX op 04-10-2010 15:44 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
M2M schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:12:
Onze Toyota Yaris uit 2003 (wel een andere kleur dan het plaatje...) hebben we inmiddels een jaar of anderhalf. Met 72K kilometers op de teller gekocht en het dingetje loopt nog als een zonnetje. Nu is er een klein issue-tje dat al vanaf het begin was. Het beestje maakt nogal een lawaai (gegrom) als je rond de 4000 toeren zit. Binnen of buiten de bebouwde kom (2 KRPM / 2.5 - 3 KRPM) niet zo'n probleem, maar op de snelweg precies bij 120 dus wel. Dan maakt de auto een beetje veel lawaai. Als je 110 - 115 rijdt is er niets aan de hand.

Verder uiteraard heerlijk tevreden over de auto. Trekt lekker op, heerlijke wegligging en geen gigantische bak, zodat het vrouwtje ook gemakkelijk kan parkeren ;)
Get used to it... harder rijden dan 130 km/u, dan klinkt het beter :p

Dit is ook gelijk het grootste nadeel van de T-Sport, gemis van een 6-bak waardoor hij gewoon teveel herrie maakt bij 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

dat heb ik dus ook gemerkt, tussen 140 en 180 klinkt het allemaal een stuk beter dan bij 120. Echt zo'n irritant meetrilpunt. Bandenspanning had ik al naar gekeken, misschien dat als die te slap is, dat de motor extra rondjes moet draaien, maar de banden staan op voldoende druk.

Maargoed, de volgende auto wordt een stille auto.

Wel mooi is dat je in de 5e versnelling zo'n 6% bij 50 per uur naar boven prima kunt doen, en dat je dus ook de meeste versnellingen tijdens het opschakelen over kunt slaan.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat is wel vaker met Toyota's, zeker de sportieve, ze rijden beter met 140 a 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-08 13:11
omg al jaren op tweakers, en zie dit topic nu pas 8)7
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:04:
[...]

Dit is ook gelijk het grootste nadeel van de T-Sport, gemis van een 6-bak waardoor hij gewoon teveel herrie maakt bij 120.
Ik snap ook niet waarom er geen 6-bak in de T-Sport ligt.
Motor moet het prima kunnen, en qua gewicht lijkt het me niet extreem veel extra?

[off-topic] Hey Atlex ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Versnellingsbak van een T23 Celica 6-bak eronder zetten?

Edit: nevermind, ik dacht dat er in de Yaris T-sport ook dezelfde 1.8 lag met een andere kop erop.

@V-power, wat rij jij dan?

[ Voor 55% gewijzigd door !null op 06-10-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

V-Power schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:50:
omg al jaren op tweakers, en zie dit topic nu pas 8)7

[...]

Ik snap ook niet waarom er geen 6-bak in de T-Sport ligt.
Afaik is de 5-bak hetzelfde als de normale C54 van de 1.3 van die jaren alleen dan met een andere eindoverbrenging. Een 6-bak is daar niet van te maken. De (X)P9 heeft wel een 6-Bak en die werkt nog best prettig ook qua overbrengingsverhoudingen. Alleen de huidige TS vind ik een beetje net-niet, met 133 PK uit 1.8 liter.
Motor moet het prima kunnen, en qua gewicht lijkt het me niet extreem veel extra?
Het gaan dan echt om kilo's, dus gewicht is niet echt een issue. Toyota had in die tijd alleen nog geen compacte 6-bak voor FWD auto's.
[off-topic] Hey Atlex ;)
Hoi. :W Je T-Sport al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
Ondanks dat er geen compacte 6-bakken waren, waarom dan niet de 5e versnelling iets aanpassen qua verhouding? Bij een beetje sprint gebruik ik de 1e 3, hooguit 4 versnellingen. Dus dan was de 5 een mooie overdrive geweest...

Denk dat als ik voor mijn werk straks langere afstanden moet gaan rijden het toch maar een Celica TS uit 2005 met een 6-bak wordt dan (over jaartje of 3). Al denk ik niet dat die veel minder verbruikt als een yaris (misschien zelfs meer).

Eigen Yaris T-Sport krijg ik pas per 1 November, staat sinds gisteren bij de spuiterij (eindelijk!).

De nieuwe yaris TS is inderdaad vrij 'tam', met zijn dual-vvt-i moet er toch minstens 160pk uit te drukken zijn.
(Celica TS kon 192pk met een vvtl-i blok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Toch wel weer leuk.
Vandaag weer een leuke mijlpaal neergezet met m'n Corolla.
Afbeeldingslocatie: http://www.22055.nl/IMG_0398.JPG
Staat nu helaas bij de garage ivm kapotte ventilatie en een aangelopen achterrem.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

V-Power schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:49:
Ondanks dat er geen compacte 6-bakken waren, waarom dan niet de 5e versnelling iets aanpassen qua verhouding? Bij een beetje sprint gebruik ik de 1e 3, hooguit 4 versnellingen. Dus dan was de 5 een mooie overdrive geweest...
Eigenlijk vind ik ook wel dat de meeste verhoudingen van de versnellingsbak van onze yaris nogal brak zijn. Kansloze versnellingen zoals de 3e of 4e versnelling, die je eigenlijk toch niet gebruikt. Over rotondes ga ik in de derde versnelling, in de 2e of 4e is het ook goed te doen. En alles tussen 40 en 210 gebruik ik de 5e versnelling voor (1.2 KRPM - 8KRPM). Jammer eigenlijk, als ze de 3e versnelling kwa overbrenging zo rond de 4e versnelling hadden gezet, de 4e versnelling als 5e, en de 5e een stuk zwaarder hadden gezet, was het nog steeds een sportieve auto geweest, maar had je niet met "loze" versnellingen gezeten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Yaris T-Sport bak schijnt qua versnellingsbakverhoudingen 'sportief' gemaakt te zijn... maar idd bij 120 gewoon een irritant geluid, dacht wat gewend te zijn met mn MX5, maar het is gewoon irritant, niet echt heel hard ofzo.

6bak scheen idd niet compact genoeg te zijn

Yaris TS is weer anders bedoelt dan de T-Sport, meer wat luxer dan echt sportief.
Ben nu ook beetje rond aan het kijken naar andere wagens, ook omdat ik wat verder weg moet en die 'herrie' dan gewoon irritant wordt, Forester op G3 is leuk, maar even te prijzig, misschien idd een Celica evt T-Sport, al zijn die volgens mij nog te duur en zuipen ze best wel als je beetje doorrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
EWK schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:58:
Toch wel weer leuk.
[afbeelding]
Staat nu helaas bij de garage ivm kapotte ventilatie en een aangelopen achterrem.
525K _/-\o_ super man _/-\o_
M2M schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:02:
[...]

Eigenlijk vind ik ook wel dat de meeste verhoudingen van de versnellingsbak van onze yaris nogal brak zijn. Kansloze versnellingen zoals de 3e of 4e versnelling, die je eigenlijk toch niet gebruikt. Over rotondes ga ik in de derde versnelling, in de 2e of 4e is het ook goed te doen. En alles tussen 40 en 210 gebruik ik de 5e versnelling voor (1.2 KRPM - 8KRPM). Jammer eigenlijk, als ze de 3e versnelling kwa overbrenging zo rond de 4e versnelling hadden gezet, de 4e versnelling als 5e, en de 5e een stuk zwaarder hadden gezet, was het nog steeds een sportieve auto geweest, maar had je niet met "loze" versnellingen gezeten.
Wou jij in de 4e versnelling over een rotonde heen? >:)
en 8.000 toeren 8) dacht dat de motor al bij 7.5K tegen de begrenser liep (heb de yaris TSport nog nooit tot het limit lopen pushen, mijn neef heeft exact zelfde als mijne).

Enne als snelwegvreter: IS220d kopen 8) heerlijke snelweg/autobahn machine :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

M2M schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:02:
[...]

Eigenlijk vind ik ook wel dat de meeste verhoudingen van de versnellingsbak van onze yaris nogal brak zijn.
Sowieso zijn de 1 & de 2 ook bij de 1.3, die ik heb, veels te lang. 1 doet redlinen bij 60 geloof ik en de 2 gaat door tot de 106 op de teller. 3 tot 140 en 4 tot 181. De 2, 3 & 4 hadden best wat korter mogen zijn voor snelle inhaalacties & acceleraties en dan een mooi overdrive voor de 5. Maarja, de Yaris werd echt als goedkoop maar kwalitatief goed autootje op de markt gezet en dan word er weleens leentjebuur gespeeld bij de andere modellen, in dit geval de Corolla met het vrij soepele 1.6/110PK blok.
V-Power schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:53:
Enne als snelwegvreter: IS220d kopen 8) heerlijke snelweg/autobahn machine :9~
Dan is een Altezza een leukere keus, weliswaar benzine maar een prachtig blok, luxe uitgerust en een goed onderstel. Als je een BEAMS te pakken kunt krijgen is het helemaal goed, want die heeft iets van 300 PK geloof ik.

[ Voor 26% gewijzigd door AtleX op 06-10-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
En rechts gestuurd enzo... is200 zou ik ook wel willen, maar ben bang dat ik leegloop op brandstofkosten en het onderhoud lijkt me ook duurder dan een yaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:27

johnwoo

3S-GTE

AtleX schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:32:
[...]

Dan is een Altezza een leukere keus, weliswaar benzine maar een prachtig blok, luxe uitgerust en een goed onderstel. Als je een BEAMS te pakken kunt krijgen is het helemaal goed, want die heeft iets van 300 PK geloof ik.
Nou ja, da's ook overdreven, de Altezza RS200 6MT heeft 210 pk, en de 5AT 200 pk. Verder heeft Tom's (een huistuner van Toyota) een special edition gemaakt van de RS200, genaamd 280T, welke het tot (de naam zegt het al) 280 pk schopt met een turbo kit.
Apart from the Z edition and L edition variants, Tom’s (a Toyota-supported tuner) and Toyota Netz jointly built a very special Altezza on the RS200 platform in 1999. There were reputedly only 100 Altezza 280T versions ever made, with the model’s name a direct correlation to its 280hp turbocharged engine.

The 280T was basically an RS200 with performance mods and was sold with a full factory warranty through Toyota’s Netz dealerships. According to Tom’s, all 100 cars were sold the first day they went on sale. Modifications include an IHI turbo, front-mount intercooler, Tom’s TEC engine management system, Tom’s headgasket, Tom’s 6kg flywheel, Tom’s Advox suspension and a special body kit, among other enhancements. The 280T made its 280hp (and 30kg/m of torque) on just 9psi boost.
Heel stoer apparaat, je ziet er af en toe wel eens een te koop staan in Groot-Brittannië. Alleen niet leuk als daily want zo'n 280T zuipt enorm. Een gewone RS200 valt nog mee als je je gasvoet een beetje onder controle houdt, dankzij de hoge compressie moet 1:13 gemiddeld haalbaar zijn (da's best netjes, is voor een auto van dat formaat met een doorsnee vermogen al normaal). Ik zie mezelf er ooit nog wel eentje importeren. Die 280T daarentegen zal eerder richting 1 op 7~8 gemiddeld lopen :+ en heeft natuurlijk een onderstel waar je niet op ieder wegdek vrolijk van wordt.

Er bestaat overigens ook een special edition van de MR2 turbo van Tom's, genaamd T020.

[ Voor 14% gewijzigd door johnwoo op 07-10-2010 09:08 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, mijn toyotaatje (Carina E) heeft me gisteren een hartverzakking bezorgd...

Kleine beurt + APK: €883,-

Puntjes:
- Achterremmen schoongemaakt
- Gasklephuis schoongemaakt
- Draagarmrubbers vervangen
- Uitgelijnd

En vooral die draagarmrubbers vallen me nogal tegen.
Waren 40 euro ofzo, maar vervolgens komt er 220 euro montage bij.

Hoelang duurt het om die dingen te vervangen? Er staan geen uren bij, maar ik denk dat ze er 3,5 uur voor hebben gerekend. Lijkt me nogal veel van het goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
Uitlijnen is niet goedkoop (wordt ook vaak bij een extern bedrijf gedaan),
en om bij de draagarmrubbers te komen moet denk ik de aandrijfas e.d. ook los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Uitlijnen kan voor onder de 100 eu. Tenzij er erg veel moet gebeuren.
Draagarmrubbers kan nog wel eens veel werk zijn, zeker als ze het aan alle 4 de hoeken hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Uitlijnen was 75 euro, en is inderdaad extern gedaan...

Ging alleen om de voorste twee rubbers... Dacht zelf eigenlijk dat dat in een uur per kant wel moet lukken... Maar misschien vergis ik me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:24
MikeyMan schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:15:
En vooral die draagarmrubbers vallen me nogal tegen.
Waren 40 euro ofzo, maar vervolgens komt er 220 euro montage bij.

Hoelang duurt het om die dingen te vervangen? Er staan geen uren bij, maar ik denk dat ze er 3,5 uur voor hebben gerekend. Lijkt me nogal veel van het goede?
Dat ligt er maar net aan, heb wel vaker mee gemaakt dat de bouten zo vast zaten dat je de boel moest doorslijpen. Een uurtje of 4 voor de draagarm rubbers is zeker niet snel maar ook niet schokkend lang.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

EWK schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:58:
Toch wel weer leuk.
[afbeelding]
Hmm.
Remschijven en blokken achter: €395,--
Motor aanjager verwarming: €554,--

Duur weer hoor!
In de winter kan ik wel zonder auto.
Nu aan het overwegen om hem toch maar eens de deur uit te doen...
Hoewel het natuurlijk geheel mijn eigen keus is, vraag ik me toch af wat ik he beste kan doen.

Als ik hem inruil krijg ik er nauwelijks wat voor terug. Een dealer zal er denk ik alleen maar mee in de maag zitten. Zal ik hem helemaal oprijden, of auto weg, winter sparen en voor de zomer een auto met minder ervaring kopen? Iemand een mening, ervaring of helder licht voor me?
Ben duaal student, dus heb niet zo even x bedrag klaarliggen voor een nieuwe bak ;).

[ Voor 4% gewijzigd door EWK op 07-10-2010 09:56 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

johnwoo schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:15:
[...]
Een gewone RS200 valt nog mee als je je gasvoet een beetje onder controle houdt, dankzij de hoge compressie moet 1:13 gemiddeld haalbaar zijn (da's best netjes, is voor een auto van dat formaat met een doorsnee vermogen al normaal).
Dat is toch de Japanse versie van de Europese Lexus IS200 he ? Want een vriend van mij heeft deze en zoiets gaat al makkelijk 1:10 en hoger lopen zodra bompastijl achterwege gelaten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
EWK schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:35:
[...]

Duur weer hoor!
In de winter kan ik wel zonder auto.
Nu aan het overwegen om hem toch maar eens de deur uit te doen...
Hoewel het natuurlijk geheel mijn eigen keus is, vraag ik me toch af wat ik he beste kan doen.

Als ik hem inruil krijg ik er nauwelijks wat voor terug. Een dealer zal er denk ik alleen maar mee in de maag zitten. Zal ik hem helemaal oprijden, of auto weg, winter sparen en voor de zomer een auto met minder ervaring kopen? Iemand een mening, ervaring of helder licht voor me?
Ben duaal student, dus heb niet zo even x bedrag klaarliggen voor een nieuwe bak ;).
Ik zou gewoon doorrijden.
Het onderhoud wat je er nu insteekt krijg je er niet voor terug; 525.000km is gewoon heel veel (ook voor een toyota). Voordeel: afschrijven doet hij niet meer.
Dus gewoon doorrijden en als er weer een keer meer als 1000,00 euro onderhoud aan komt hem wegdoen.

Dat is mijn mening ;)

@Phuncz : Altezza is inderdaad de japanse versie van de IS200.
Staat overgens 1 op marktplaats met TTE compressor, die 204pk uitspuugt en in 7.4sec bij de 100 is.
Interessant >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:59
3 ton op de teller... van een liefhebber geweest... verstandig om te kopen als je niet veel kilometers rijd per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen met een avensis (nieuwe model) of een andere toyota met een TNS510 navigatiesyseem ingebouwd? Mijn radio kraakt op alle zenders een beetje, heel irritant. Ik heb dit in een gebruikersreview teruggezien, maar vraag me af of het een structureel iets is of dat een rondje langs de garage dat gefixt krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:27

johnwoo

3S-GTE

Phuncz schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:29:
[...]

Dat is toch de Japanse versie van de Europese Lexus IS200 he ? Want een vriend van mij heeft deze en zoiets gaat al makkelijk 1:10 en hoger lopen zodra bompastijl achterwege gelaten wordt.
Ja, als je het gaspedaal intrapt zal hij nog wel over de 1:10 komen ook. Maar gemiddeld moet je er zeker 1:12 en met beleid ook 1:13 mee kunnen halen. Hell, ik doe 1:10 gemiddeld met een (vergeleken met de 3S-GE Beams) inefficiënte 3S-GTE met lage compressie en ouderwetsche flapper-door AFM en ECU die volle brandstof dumpt (tot aan zwarte pluimpjes aan toe) als die flapper aan het eind van z'n meetbereik staat of zodra de boost positief wordt. Met een hogere compressie, variabele nokken, modernere AFM (geen flapper meer met te klein bereik) en geen turbo moet een gezonde blacktop beduidend zuiniger zijn.
V-Power schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:48:
[...]

@Phuncz : Altezza is inderdaad de japanse versie van de IS200.
Staat overgens 1 op marktplaats met TTE compressor, die 204pk uitspuugt en in 7.4sec bij de 100 is.
Interessant >:)
Dat is een Altezza AS200 dan (modelcode GXE10), met dezelfde 6-in-lijn als onze IS200, de 1G-FE. Stock 160 pk. Is zeker leuk, zo'n ding met een supercharger, en zal soepeler lopen dan een Beams vierpitter, maar ik zou persoonlijk toch eerder voor een RS200 (modelcode SXE10) gaan. Praktisch gelijk vermogen, 0-100 is ook net boven de 7 seconden, maar heeft ook het bijbehorende sportonderstel, de limited-slip diff, de sportievere looks en dat racy revhappy vierpittertje.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 11:39

ricardo246

Life's what you make it!

johnwoo schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:36:
[...]

Ja, als je het gaspedaal intrapt zal hij nog wel over de 1:10 komen ook. Maar gemiddeld moet je er zeker 1:12 en met beleid ook 1:13 mee kunnen halen. Hell, ik doe 1:10 gemiddeld met een (vergeleken met de 3S-GE Beams) inefficiënte 3S-GTE met lage compressie en ouderwetsche flapper-door AFM en ECU die volle brandstof dumpt (tot aan zwarte pluimpjes aan toe) als die flapper aan het eind van z'n meetbereik staat of zodra de boost positief wordt. Met een hogere compressie, variabele nokken, modernere AFM (geen flapper meer met te klein bereik) en geen turbo moet een gezonde blacktop beduidend zuiniger zijn.

[...]

Dat is een Altezza AS200 dan (modelcode GXE10), met dezelfde 6-in-lijn als onze IS200, de 1G-FE. Stock 160 pk. Is zeker leuk, zo'n ding met een supercharger, en zal soepeler lopen dan een Beams vierpitter, maar ik zou persoonlijk toch eerder voor een RS200 (modelcode SXE10) gaan. Praktisch gelijk vermogen, 0-100 is ook net boven de 7 seconden, maar heeft ook het bijbehorende sportonderstel, de limited-slip diff, de sportievere looks en dat racy revhappy vierpittertje.
Lexus IS 200 Automaat (standaard 155 PK) eigenaar meldt zich.
Het verbruik over het laatste 1/2 jaar is bij mij: 1liter ongelood (95) per 10,6 km.
75% snelweg, 25% de grotere wegen in een stad, rijstijl rustig en vlot

Een dagje trappen op de duitse autobahn 1 op 7,5

Verders een heerlijke auto (incl. alle opties), echter motor blijft onder de 4000 rpm kracht tekort komen, daarboven wil hij wel gaan. De automaat had dan ook 2 verzetten extra mogen hebben.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:22

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Dit weekend twee keer getanked: Zaterdagochtend na 522 km gemiddeld 4.19 l/100km. Daarna even naar Keulen op en neer gescheurd, regelmatig stukken 170 constant en vaak afremmen naar onder de 130 en dan weer volgas terug naar 170. (Niet harder, de auto is begrensd op 170 wat ik in een afdaling heel duidelijk merkte). Vanmorgen, na 529 kilometer weer getankt. Gemiddelde van deze rit: 6.49 l/100km.

Ik denk dat dit zo'n beetje de uitersten zijn waar ik met mijn auto toe in staat ben. Om die 4.19 te bereiken heb ik heel bewust en zuinig gereden, net zoals ik heel bewust onzuinig heb gereden om 6.49 te halen.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

A.s. maandag is het zover: mn (in september bestelde, dus bijzonder snel gelverde) Avensis staat dan klaar! Dit wordt mn eerste Toyota, na eerder een Honda Civic Coupe, Nissan 100NX, Peugeot 307, VW Golf Variant. Ben benieuwd

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bverwijs
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:36:
Zijn er hier mensen met een avensis (nieuwe model) of een andere toyota met een TNS510 navigatiesyseem ingebouwd? Mijn radio kraakt op alle zenders een beetje, heel irritant. Ik heb dit in een gebruikersreview teruggezien, maar vraag me af of het een structureel iets is of dat een rondje langs de garage dat gefixt krijgt?
Hier geen kraak- of andere geluiden op de radio met de TNS510 (Prius model 2010). Wat mij wel opvalt is, dat ik om de paar seconden een "tik" in de muziek hoor als dit MP3 bestanden zijn. Daarbij maakt het niet uit of deze op een CD staan of USB stick. Een gewone audio CD of het streamen via bluetooth vanaf de iPhone klinkt wel prima. Herken je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:14:
A.s. maandag is het zover: mn (in september bestelde, dus bijzonder snel gelverde) Avensis staat dan klaar! Dit wordt mn eerste Toyota, na eerder een Honda Civic Coupe, Nissan 100NX, Peugeot 307, VW Golf Variant. Ben benieuwd
Ah mooi. Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

bverwijs schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:19:
[...]

Hier geen kraak- of andere geluiden op de radio met de TNS510 (Prius model 2010). Wat mij wel opvalt is, dat ik om de paar seconden een "tik" in de muziek hoor als dit MP3 bestanden zijn. Daarbij maakt het niet uit of deze op een CD staan of USB stick. Een gewone audio CD of het streamen via bluetooth vanaf de iPhone klinkt wel prima. Herken je dit?
Zal dit vanaf maandag gaan testen :9

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ricardo246 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:29:
[...]

Lexus IS 200 Automaat (standaard 155 PK) eigenaar meldt zich.
Het verbruik over het laatste 1/2 jaar is bij mij: 1liter ongelood (95) per 10,6 km.
75% snelweg, 25% de grotere wegen in een stad, rijstijl rustig en vlot

Een dagje trappen op de duitse autobahn 1 op 7,5

Verders een heerlijke auto (incl. alle opties), echter motor blijft onder de 4000 rpm kracht tekort komen, daarboven wil hij wel gaan. De automaat had dan ook 2 verzetten extra mogen hebben.
Mooie auto is dat. Als m'n Mazda 626 me eens in de steek laat (ik vond de Carina E te duur t.o.v. deze ook prima betrouwbare en ruime auto, dus zette m'n principes opzij en kocht een Mazda :P) is een IS200/300 een serieuze optie :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Gister een splinternieuwe Aygo opgehaald :)
Erg fijn karretje met airco, electrische ramen en centrale vergrendeling.
Via een forum een dashboardklep gekocht en de toerenteller en deze gister ook direct ingebouwd, daar was ik nu nog geen 100 euro voor kwijt, bij de dealer 225 :P
Nu nog ff andere speakers en een subje erin kwijt en dan kan ik lekker goedkoop rijden (geen wegenbelasting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
Bierkameel schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:37:
Nu nog ff andere speakers en een subje erin kwijt en dan kan ik lekker goedkoop rijden (geen wegenbelasting)
Ik zal je mijn betoog over 'de onzin van geen wegenbelasting' voor die kleine auto's besparen,
maar las vanochtend in de krant dat het plan is om de wegenbelasting nu toch echt te verwerken in benzine.
(30ct/L extra). Dus ik weet niet of je helemaal de dans ontspringt.
(Regering loopt veelste veel geld mis door die 3-pitter broodtrommels, wat ik met mijn 4cill yaris mag compenseren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

V-Power schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:14:
[...]

Ik zal je mijn betoog over 'de onzin van geen wegenbelasting' voor die kleine auto's besparen,
maar las vanochtend in de krant dat het plan is om de wegenbelasting nu toch echt te verwerken in benzine.
(30ct/L extra). Dus ik weet niet of je helemaal de dans ontspringt.
(Regering loopt veelste veel geld mis door die 3-pitter broodtrommels, wat ik met mijn 4cill yaris mag compenseren)
Dan gaat toch iedereen zijn V-Power in het buitenland tanken die in de grensstreek woont?
Ben wel nieuwsgierig naar het artikel, heb je een link?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

Vraagje aan de toyo-fans:

Vandaag is mijn uitlaat alweer los geraakt. Op 12-07-2010 heb ik dat ook gehad en heeft men deze gerepareerd bij de garage waar ik ook altijd mijn apk laat doen. Er is toen een nieuwe demper en uitlaat opgegaan. Op de bon staat uitgelegd dat er 3 maanden garantie op zit.

Nu is het uiteraard net iets meer dan 3 maanden verder (om precies te zijn 3 maanden en 11 dagen) en heb ik het identieke probleem. De garage is vandaag niet open, maar ik kan er altijd maandagmorgen terecht.

Ik ben altijd zuinig omgegaan met de auto en dit is ook geen uitzondering.

In hoeverre is het fair om te melden dat dit ik vind dat dit alsnog onder de garantie zou moeten vallen. Er is een splinternieuwe uitlaat onder gezet en daar heb ik uiteraard ook gewoon voor betaald. Ik kan mij niet voorstellen (ookal is het geen A-merk uitlaat) dat deze bij normaal gebruik slechts 3 maanden mee gaat?

Ik rijd overigens in een Toyota Paseo 1.5gt uit 1996, met inmiddels 262.000 op de teller.

Een 2e vraag:
Ook heb ik een nieuwe toyo gezien bij een bekende garage. Het betreft een corolla uit 1998 met net geen ton op de teller. Er zit een 1.3 16v motor in en de apk wordt gedaan bij aankoop. De vraagprijs is 3250. Is dit een redelijke prijs en waar moet ik op letten bij deze wagens? Eventueel heb ik het kenteken om het type op te zoeken.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Khaine schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:37:
Vraagje aan de toyo-fans:

Vandaag is mijn uitlaat alweer los geraakt. Op 12-07-2010 heb ik dat ook gehad en heeft men deze gerepareerd bij de garage waar ik ook altijd mijn apk laat doen. Er is toen een nieuwe demper en uitlaat opgegaan. Op de bon staat uitgelegd dat er 3 maanden garantie op zit.

Nu is het uiteraard net iets meer dan 3 maanden verder (om precies te zijn 3 maanden en 11 dagen) en heb ik het identieke probleem. De garage is vandaag niet open, maar ik kan er altijd maandagmorgen terecht.

Ik ben altijd zuinig omgegaan met de auto en dit is ook geen uitzondering.

In hoeverre is het fair om te melden dat dit ik vind dat dit alsnog onder de garantie zou moeten vallen. Er is een splinternieuwe uitlaat onder gezet en daar heb ik uiteraard ook gewoon voor betaald. Ik kan mij niet voorstellen (ookal is het geen A-merk uitlaat) dat deze bij normaal gebruik slechts 3 maanden mee gaat?

Ik rijd overigens in een Toyota Paseo 1.5gt uit 1996, met inmiddels 262.000 op de teller.

Een 2e vraag:
Ook heb ik een nieuwe toyo gezien bij een bekende garage. Het betreft een corolla uit 1998 met net geen ton op de teller. Er zit een 1.3 16v motor in en de apk wordt gedaan bij aankoop. De vraagprijs is 3250. Is dit een redelijke prijs en waar moet ik op letten bij deze wagens? Eventueel heb ik het kenteken om het type op te zoeken.
Bijna dezelfde auto als die ik 5 jaar jaar geleden heb aangeschaft voor 5000 euro, inmiddels 160.000 op de teller, bij aanschaf was dat 120.000. Die van mij is van 1996, wel met dezelfde motor. Bij mij zit er ook Airco op en LPG-G3 ingebouwd. Airco vind ik sowiso wel fijn, en LPG-G3 is slechts 100 euro duurder per jaar in de belasting, dus al rendabel als je 3 keer of vaker per jaar tankt. Het omslagpunt is wel aanzienlijk minder gunstig als je die tank achteraf laat inbouwen. Maar ja, net als bij die Airco, als je zo'n auto tweedehands koopt, betaal je niets voor die extra's. Wel heb ik het idee dat mijn 1.3 vrij veel toeren draait in z'n 5 bij 120 KM/uur. Volgens mij zijn de overbrengingsverhoudingen bij een 1.6 gunstiger. Maar verder een erg prettige auto, heb er nog geen moment aan gedacht iets anders te kopen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 11:08

Mud.Starrr

I shoot people for money

Zelf ga ik misschien maandag een nieuwe Toyota halen.
Een Celica T18 GT, voor 'erbij'.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

cjdijk schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:02:
[...]

Bijna dezelfde auto als die ik 5 jaar jaar geleden heb aangeschaft voor 5000 euro, inmiddels 160.000 op de teller, bij aanschaf was dat 120.000. Die van mij is van 1996, wel met dezelfde motor. Bij mij zit er ook Airco op en LPG-G3 ingebouwd. Airco vind ik sowiso wel fijn, en LPG-G3 is slechts 100 euro duurder per jaar in de belasting, dus al rendabel als je 3 keer of vaker per jaar tankt. Het omslagpunt is wel aanzienlijk minder gunstig als je die tank achteraf laat inbouwen. Maar ja, net als bij die Airco, als je zo'n auto tweedehands koopt, betaal je niets voor die extra's. Wel heb ik het idee dat mijn 1.3 vrij veel toeren draait in z'n 5 bij 120 KM/uur. Volgens mij zijn de overbrengingsverhoudingen bij een 1.6 gunstiger. Maar verder een erg prettige auto, heb er nog geen moment aan gedacht iets anders te kopen.
Bedankt voor de info :)

Zoveel rijd ik ook weer niet, dus deze auto zal het nog even volhouden vermoed ik zo. Op internet vind ik dezelfde auto voor stukken goedkoper, maar vrijwel nooit met deze kilometerstand. Tijd om een proefritje te gaan maken denk ik.

Heeft er iemand nog wat te melden over mijn 1e vraag?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
EWK schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:17:
[...]

Dan gaat toch iedereen zijn V-Power in het buitenland tanken die in de grensstreek woont?
Ben wel nieuwsgierig naar het artikel, heb je een link?
Krijg je dadelijk speciale nederlandse additieven en mag je maar een x-percentage buitenlandse brandstof in je tank hebben anders boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 10:34:
[...]

Krijg je dadelijk speciale nederlandse additieven en mag je maar een x-percentage buitenlandse brandstof in je tank hebben anders boete.
Daar gaat dan wat mis, wat nou als je uit het buitenland komt ivm zakenreis/vakantie etc? Verplicht tanken bij de grensovergang? Niet echt haalbaar. Ben nog steeds benieuwd in welke krant het artikel heeft gestaan en naar een link :).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mud.Starrr schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:12:
Beter koop je mijn T20 GT, die ik straks op marktplaats ga zetten, die verbruikt tenminste geen olie. En dan heb je tenminste Airco, Airbags en een sperdiff. (en hij gaat harder :P )

Heb je ervaring met die ST182 Celica's? want dat zijn grootverbruikers in olie.

[ Voor 20% gewijzigd door !null op 24-10-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

V-Power schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:14:
[...]

(30ct/L extra).
Dat gaat ze natuurlijk nooit lukken :D
Denk je dat iedereen akkoord gaat met 30 cent extra per liter? Dan krijgen we echt rellen want het is nu al belachelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
30 cent is een beetje aan de hoge kant denk ik, maar het zal (als het zover komt) wel in de buurt komen.

Op zich kan ik dan wel een moderne diesel Landcruiser rijden zonder me scheel te betalen.

[ Voor 30% gewijzigd door !null op 24-10-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Mijn Toyota mag voor de 3e keer dit jaar naar de schadehersteller. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

!null schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:25:
[...]
Beter koop je mijn T20 GT, die ik straks op marktplaats ga zetten, die verbruikt tenminste geen olie. En dan heb je tenminste Airco, Airbags en een sperdiff. (en hij gaat harder :P )
Heb je ervaring met die ST182 Celica's? want dat zijn grootverbruikers in olie.
Tja wat ga je er voor vragen dan?
Ik heb al een T20, en die T18 kan ik voor een mooie prijs krijgen vandaar.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mud.Starrr schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:43:
[...]

Tja wat ga je er voor vragen dan?
Ik heb al een T20, en die T18 kan ik voor een mooie prijs krijgen vandaar.
Je hebt een AT200, een ST202 is wel andere koek :P (zeker met alle opties)
Mijn ST202 hoeft ook niet veel meer dan drieduizend te kosten. Geen geld voor heel veel auto.

Ik heb zelf ook een ST182 gereden, maar een ST202 is soepeler en loopt ietsje harder, zit ook beter in elkaar. Dat is voornamelijk te merken aan het verschil olieverbruik :P

[ Voor 17% gewijzigd door !null op 25-10-2010 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

!null schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 07:51:
[...]
Je hebt een AT200, een ST202 is wel andere koek :P (zeker met alle opties)
Mijn ST202 hoeft ook niet veel meer dan drieduizend te kosten. Geen geld voor heel veel auto.

Ik heb zelf ook een ST182 gereden, maar een ST202 is soepeler en loopt ietsje harder, zit ook beter in elkaar. Dat is voornamelijk te merken aan het verschil olieverbruik :P
Ik weet dat een AT200 en een ST202 andere koek is, maar ook andere koek in het verbruik.
De AT200 is momenteel voor dagelijks gebruik maar gaat de deur uit vanwege ruimte gebrek (moet een grotere auto komen).
Ik was helemaal niet op zoek naar een ST182, maar dit is een buitenkansje mits hij in orde is.
Hoelang hij dan blijft is de vraag, want ik ga hem denk ik gewoon opknappen en weer wegdoen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mud.Starrr op 25-10-2010 11:28 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mud.Starrr schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:27:
[...]

Ik weet dat een AT200 en een ST202 andere koek is, maar ook andere koek in het verbruik.
De AT200 is momenteel voor dagelijks gebruik maar gaat de deur uit vanwege ruimte gebrek (moet een grotere auto komen).
Ik was helemaal niet op zoek naar een ST182, maar dit is een buitenkansje mits hij in orde is.
Hoelang hij dan blijft is de vraag, want ik ga hem denk ik gewoon opknappen en weer wegdoen.
Ik heb je ge-DM-t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Goedemorgen :)

Ik heb een Toyota Corolla Liftback (2000, na de facelift), nu zit ik met een probleem; ik ben op zoek naar een overzicht van de zekeringen, deze is echter nergens te vinden. Kan iemand mij hier toevallig aan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Laatst online: 23:04

Keida

dr.

Keida schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:47:
hmm,

sinds vandaag gaat mijn motormanagement systeem lampje af en toe aan voor ongeveer 1 minuut, daarna weer uit.. Oude Carina E 1994. Verder geen enkel probleem.

Iemand nog een slim idee, behalve de dealer bezoeken?
Quote mezelf even:
Lampje was lange tijd uit, maar was alweer een dag aan. Maar even laten uitlezen: (uiteraard precies op dat moment lampje weer uit, geen idee of die oude auto's een foutcode opslaan), maar geen foutcode gevonden..

Volgens het mannetje van de garage zou het met streng afgestelde emissie eisen van de motor te maken hebben? Zou bekend verhaal zijn bij Toyota's ? Hij adviseerde me een keer een brandstof cleaner aan de benzine toe te voegen... Iemand ervaringen hiermee?

oh ja, en winterbanden weer eronder, want het wordt alweer koud!

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Mud.Starrr schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:12:
Het is hem niet geworden, er was teveel mis mee waar ik niet zelf aan kan klussen.

[ Voor 51% gewijzigd door Mud.Starrr op 26-10-2010 14:35 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik denk je dat je je originele post beter kunt quoten, nu lijkt het net alsof je het over mijn auto hebt :P
Maar inderdaad, die ST182 kunnen een hoop dingen mis mee zijn, al is het in de basis een simpelere auto. Een ST202 (met het sport pakket waar 9 van de 10 mee geleverd zijn) zit wel ietsje ingewikkelder in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De Avensis gisteren middag afgehaald, heerlijke bak, de eerste 200 km staan er inmiddels op.

Vooralsnog 1 nadeel gevonden: de sleutel... Proefrit gemaakt in een exemplaar met een smart entry systeem. De mijne heeft dat niet. De sleutel is een steekwapen waarmee ik moet vrezen voor de voering van mijn broeken en jasjes...

Iemand bekend met de mogelijkheden om de sleutel te vervangen voor een opklapbaar exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

!null schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:01:
Ik denk je dat je je originele post beter kunt quoten, nu lijkt het net alsof je het over mijn auto hebt :P
Maar inderdaad, die ST182 kunnen een hoop dingen mis mee zijn, al is het in de basis een simpelere auto. Een ST202 (met het sport pakket waar 9 van de 10 mee geleverd zijn) zit wel ietsje ingewikkelder in elkaar.
Aangepast.
En dat klopt, maar omdat het simpeler is is het vaak ook makkelijker zelf te verhelpen.
Maar deze was gewoon mishandeld, arme Celica ;(

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:17:
Iemand bekend met de mogelijkheden om de sleutel te vervangen voor een opklapbaar exemplaar?
Dat is gewoon mogelijk. Geen idee hoeveel het kost en waar het te doen etc, maar mijn Toyota uit '95 heeft het ook al, door een van de vorige eigenaren gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EoG schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:21:
Goedemorgen :)

Ik heb een Toyota Corolla Liftback (2000, na de facelift), nu zit ik met een probleem; ik ben op zoek naar een overzicht van de zekeringen, deze is echter nergens te vinden. Kan iemand mij hier toevallig aan helpen?
bekende plekken nagekeken?
Motorkap, bijrijderskant/bestuurderkant (dashboard) bij de voeten?
handschoenen kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bverwijs schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:19:
[...]

Nee, bluetooth en USB werken helemaal geweldig. Mp3's op CD gaan ook goed, het is enkel de radio die loopt te klooien. Hij is er inmiddels voor naar de garage geweest. Daar hebben ze wat met de antenne geklooid en dingen opnieuw aangesloten. Het probleem is echter gebleven, dus daar gaan we nogmaals op terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:15:
[...]

bekende plekken nagekeken?
Motorkap, bijrijderskant/bestuurderkant (dashboard) bij de voeten?
handschoenen kastje?
Volgens mij gaat het over het overzicht, niet zozeer de zekeringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

MikeyMan schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:57:
[...]

Volgens mij gaat het over het overzicht, niet zozeer de zekeringen ;)
Precies!

De zekeringen zelf weet ik wel te vinden, ik wil alleen het schema hebben zodat ik weet welke zekering waarvoor bedoelt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kijk eens aan de binnenkant van het deksel van de zekeringhouder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

AtleX schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:10:
Kijk eens aan de binnenkant van het deksel van de zekeringhouder. ;)
Scherp ;) in dat geval zie ik inderdaad wel een mooi schema staan, dit geldt echter alleen voor de zekeringhouder bij de motor. Ik heb nog 2 zekeringhouders (1 bij het dashboard en 1 bij de passagierskant) waar helaas niets op/bij te zien is. En dat zijn helaas degene die ik nodig heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Bij mijn Yaris en de Avensis die mijn ouders een paar jaar terug hadden zit er een sticker op de deksels van die zekeringhouders in het interieur. Daar staat ook een schema op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

Misschien dat ze van de fouten hebben geleerd óf de vorige eigenaar van mijn Corolla heeft de stickers er uit gesloopt ;)

Anders zit er niets anders op dan een weekendje zekering-trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mijn mooie Celica moet nu toch echt het veld ruimen voor een Yaris. Wellicht ruil ik hem van de week in.
Iemand nog interesse? Doe een gooi richting de 3K, of doe eigenlijk uberhaupt een bod en wellicht kunnen we zaken doen.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2j4wuo3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2j1x2di.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2wfmyk8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2vmzubk.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door !null op 30-10-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Volgende week zaterdag, 6 november, is trouwens weer de jaarlijkse gratis wintercheck bij de Toyota-dealers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

AtleX schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:03:
Volgende week zaterdag, 6 november, is trouwens weer de jaarlijkse gratis wintercheck bij de Toyota-dealers. :)
Thanks! Ik heb me aangemeld :)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33

BM

Moderator Spielerij
Afgelopen vrijdag een Auris Hybrid overgenomen van collega. Fijne auto, alleen 1 dingetje.... wie heeft er ooit bedacht dat bluetooth streaming handiger is dan muziek spelen vanaf een usb stickje, en dus de usb aansluiting verwijderd van de executive uitvoering :( Heel leuk dat ik muziek vanaf mijn telefoon kan streamen, maar dat zorgt er wel voor dat mijn telefoon retesnel leeg is, en ik maar halfbakken controls heb in de auto. Beetje jammer.

Is er een manier om alsnog iets van een usb aansluiting te krijgen? MP3-cd'tjes gaan branden zie ik ook niet zo zitten.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

http://www.dension.com/en/multimedia-adapter/gateway-100

Normaal zou je naar www.icepod.nl kunnen gaan, maar die site werkt momenteel niet. Zij verdelen ook Dension. Anyway, die bovenste link werkt voor de Auris standaard radio, dat vind je terug in deze file: http://www.dension.com/si...files/toyota-16-02-10.pdf

Het is één van de beste oplossingen, maar dat haal je ook wel uit de uitleg op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33

BM

Moderator Spielerij
Dat is eigenlijk al meer dan ik nodig heb. Heb geen iPod, dus daar hoef ik niks voor te hebben. Gewoon een usb aansluiting zoals elke Auris onder de executive wel heeft :/
Zal binnenkort dealer wel eens vragen, voor nu werkt bluetooth wel, maar is het niet bepaald ideaal.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

iPod en USB ondersteuning verschilt niet zoveel, USB-only zou niet direct zoveel goedkoper zijn, iPod communiceert ook via USB. Maar ze hebben ook simpelere en goedkopere oplossingen die op de CD Changer aansluiting kunnen, met enkel USB, maar dan gelden wel weer andere beperkingen. Het voordeel aan die Dension is (geloof ik) dat ze altijd aangepast kunnen worden voor een ander type wagen en dat ze het gewoon heel goed doen qua bediening en tekstondersteuning op het scherm. Er bestaan zeker "Made In China" oplossingen maar die geven meer kopzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zijn hier mensen die de adaptive cruise control op hun Prius hebben? Ben benieuwd of dat lekker in de file werkt. Bij de nieuwe Lexus CT200H kost het 2400,- extra, moet het wel goed zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/normal_Aygo~0.jpg
Hier ook een mijlpaal :+

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/6~16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/7~10.jpg
Het ding rijdt echt als een kart, een heel verschil als je uit een grote diesel komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wat vind je van het motorgeluid ? Ik vind het persoonlijk voor zo'n klein blokje leuk klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

PWM schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:14:
Zijn hier mensen die de adaptive cruise control op hun Prius hebben? Ben benieuwd of dat lekker in de file werkt. Bij de nieuwe Lexus CT200H kost het 2400,- extra, moet het wel goed zijn :)
Ik heb het zelf niet, maar weet wel dat die CC (en dus ook de ACC) pas boven 42 km/u werkt. Als je hoopte dat je in de file een krantje kan lezen, kom je bedrogen uit. ;-)

Kom het anders vragen op het NL Priusforum, daar zitten een paar lui met aardig wat ervaring met die ACC.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Phuncz schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:03:
Wat vind je van het motorgeluid ? Ik vind het persoonlijk voor zo'n klein blokje leuk klinken.
Ja ik ook, het klinkt een beetje als een oude Porsche als hij warm is :P
Maakt doortrekken dan ook wel erg aantrekkelijk.

En met een simpel einddempertje klinkt het ook wel aardig:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zo. Inmiddels 1,5 week de Avensis onder m'n kont. Km-stand vanmorgen 1.340.
Betreft een 1.8 benzine motor. Sedan. Business Pro (lederen bekleding en stoelverwarming), opties: chroompakket, parkeersensoren achter.
Gemiddeld verbruik (overall) 1 op 12,7 km. Ik rij overwegend snelweg (maar ook veel file).

Vorige auto: Golf Variant 1.4 TSI

Eerste indruk: rijdt soepel en stabiel.

+ strak ingericht qua instrumentarium, weinig tot geen overbodige knoppen
+ interieur ziet er verzorgd uit
- sluiten van bijvoorbeeld het handschoenenkastje klinkt niet lekker en voelt als plastic
- sluiten van deuren geeft teveel 'klik' en te weinig 'donk' (snap je m?)
+ groot opbergvak onder middenarmsteun met extra 12V aansluiting, voldoende ruimte voor het aansluiten van een splitter op deze aansluiting

- ik mis de turbo van de Golf, zeker in z'n 5e en 6e versnelling heb ik het idee dat ik de auto vooruit moet duwen om te versnellen, om stevig door te kunnen accelereren verdient het de voorkeur om terug te schakelen naar de 4e.
+ je voelt ondanks het gemis van de turbo wel dat er voldoende vermogen schuil gaat onder de motorkap.

+ fullmap navi, kaarten op SD kaart
- geen mogelijkheid om RDS info (niet TMC) in beeld te houden tijdens navigeren

- (grootste minpunt tot nu toe): bijzonder grote afwijking in de kilometerteller (naald) ten opzichte van de werkelijke snelheid. Ik zal dit toelichten:
Via de boordcomputer is het mogelijk om de gemiddelde snelheid te tonen. Ik ben er vooralsnog vanuit gegaan dat dit aan de hand van de GPS berekend wordt. De snelheid die de naald aangeeft is bijvoorbeeld exact 100 (voor zover je met de naald een exacte waarde af kan lezen). De snelheid volgens de boordcomputer is dan 90. Geeft de naald 90 aan, dan is volgens de boordcomputer de snelheid 81. Rij ik volgens de boordcomputer 120, dan zit de naald iets over de 130...
Voorlopige conclusie: naald heeft een afwijking van 10% naar boven!! Heb dit overigens niet kunnen verifiëren met behulp van een Tomtom of vergelijkbaar systeem.
Gebeld met de dealer. Er zou geen mogelijkheid bestaan dit te corrigeren. Erg jammer.

Grootste baal-moment voor mijzelf: ben vergeten te bedingen dat mijn stoelverkleiners (voor de kids) eveneens met leder bekleed moesten worden. Nu staat dat gewoon lelijk :+

Al met al: (vooralsnog) een tevreden Toyota rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Bierkameel schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:47:
[...]

Ja ik ook, het klinkt een beetje als een oude Porsche als hij warm is :P
Maakt doortrekken dan ook wel erg aantrekkelijk.

En met een simpel einddempertje klinkt het ook wel aardig:
[video]
Ja idd, dat was het eerste waar het blokje me ook aan deed denken. Die einddemper is ook wel lachen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 22:39
PWM schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:14:
wat wel als minpunt werd genoemd; je hebt een afstand tot een auto die ruim boven de minimale afstand zit. Gevolg; zodra iemand jou inhaalt en daar tussenin gaat zitten; gaat jou auto inhouden ... Misschien wel handig voor de wat rustigere stukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:03:
Stationair loopt het euh tja als een driepitter, maar zo'n ding klink best leuk boven de 4000 toeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
monkel schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:59:
[...]

wat wel als minpunt werd genoemd; je hebt een afstand tot een auto die ruim boven de minimale afstand zit. Gevolg; zodra iemand jou inhaalt en daar tussenin gaat zitten; gaat jou auto inhouden ... Misschien wel handig voor de wat rustigere stukken
Die afstand kun je instellen.
Laatst een Lexus RX350 mee gehad met hetzelfde systeem, en dit werkte prima.
Bijvoorbeeld op de ring groningen: auto blijft op exact dezelfde snelheid achter iemand rijden (tenzij deze sneller rijd als je cruise control snelheid) en remt ook net zo hard. Hij stopte volledig bij stoplichten, en daarna trok hij vrolijk weer op achter dezelfde auto aan.
Omdat op de ring groningen 70km/u het maximale is ging dit vrij goed op minimale afstand.
Op de snelweg wordt het risico al groter dat iemand hem er tussen zet, waardoor de auto redelijk stevig remt.

Voor op de ring was het ideaal, op de snelweg gebruikte ik het eigenlijk niet.
Mijn mening: ik heb er geen 2.400,00 euro voor over.

Over de CT200h: dat ding wil ik echt graag in het echt zien, en helemaal de F-Sport.
Als ze dit model zonder hybride aandrijving leveren (met leuk 2.0 blok ofzo) dan lijkt me het wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:16:
[...]

Stationair loopt het euh tja als een driepitter, maar zo'n ding klink best leuk boven de 4000 toeren :P
Vind je? Ik vind ze niet heel spectaculair klinken, vooral heel lawaaiig en rouw.
+ Het feit dat er niet heel veel gang in zit heeft mij nooit echt aangesproken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:03:
- (grootste minpunt tot nu toe): bijzonder grote afwijking in de kilometerteller (naald) ten opzichte van de werkelijke snelheid. Ik zal dit toelichten:
Via de boordcomputer is het mogelijk om de gemiddelde snelheid te tonen. Ik ben er vooralsnog vanuit gegaan dat dit aan de hand van de GPS berekend wordt. De snelheid die de naald aangeeft is bijvoorbeeld exact 100 (voor zover je met de naald een exacte waarde af kan lezen). De snelheid volgens de boordcomputer is dan 90. Geeft de naald 90 aan, dan is volgens de boordcomputer de snelheid 81. Rij ik volgens de boordcomputer 120, dan zit de naald iets over de 130...
Voorlopige conclusie: naald heeft een afwijking van 10% naar boven!! Heb dit overigens niet kunnen verifiëren met behulp van een Tomtom of vergelijkbaar systeem.
Klopt, valt mij ook op, als ik m'n GPS op m'n nokia open, de teller op 130 op cruisecontrol vastzet, dan geeft de GPS 118 aan. Echt zoveel verschil heb ik bij geneen auto meegemaakt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

V-Power schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:36:
[...]
Laatst een Lexus RX350 mee gehad met hetzelfde systeem, en dit werkte prima.
Bijvoorbeeld op de ring groningen: auto blijft op exact dezelfde snelheid achter iemand rijden (tenzij deze sneller rijd als je cruise control snelheid) en remt ook net zo hard. Hij stopte volledig bij stoplichten, en daarna trok hij vrolijk weer op achter dezelfde auto aan.
Brr... gevaarlijk zeg... Een auto die uit zichzelf gaat rijden. Volgens mij valt het systeem op de Prius (en dus ook op de technisch vrijwel gelijke CT200h) af zodra je onder de 40 komt. Maar op dat forum is er al vaker over gesproken. Zoek daar anders eens. Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik kan me vergissen in de precieze werking. Er staat me wel iets bij dat iemand het stom vond dat ie onder een bepaalde snelheid weer zelf moest opletten.
Over de CT200h: dat ding wil ik echt graag in het echt zien, en helemaal de F-Sport.
Als ze dit model zonder hybride aandrijving leveren (met leuk 2.0 blok ofzo) dan lijkt me het wel wat.
Waarom zou je dat nou willen? :?

Die hybride aandrijving is nou juist wat het een fantastische auto maakt. Heb je wel eens in een Prius 3 of Auris Full Hybrid gereden? Waarschijnlijk niet, want dan wil je echt niet terug naar zo'n ouderwetse configuratie waar je nog zelf moet schakelen en waar de motor gewoon blijft lopen als het niet nodig is. 8)

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Toyota's "Synergy Hybrid Drive" lijkt me zelf ook heel interessant en het is uiteindelijk een stap in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
TwOkkie schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:45:
[...]

Brr... gevaarlijk zeg... Een auto die uit zichzelf gaat rijden. Volgens mij valt het systeem op de Prius (en dus ook op de technisch vrijwel gelijke CT200h) af zodra je onder de 40 komt. Maar op dat forum is er al vaker over gesproken. Zoek daar anders eens. Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik kan me vergissen in de precieze werking. Er staat me wel iets bij dat iemand het stom vond dat ie onder een bepaalde snelheid weer zelf moest opletten.
Volgens mij kun je de CC gewoon niet aanzetten < 40km/u, maar gaat de adaptive cruise control wel door tot 0 als dat nodig is ivm je voorganger. Ik heb verder geen (praktijk)ervaring met het systeem, maar goed.

Wat vind je er gevaarlijk aan eigenlijk? Je zit er nog steeds bij hoor, met je voet eventueel op de rem als je het echt eng vindt :P Ik heb ook nog nooit gehoord van een ongeluk door een dergelijk systeem, behalve dan het systeem van Mercedes, maar ik neem aan dat dat inmiddels ook wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Een paar kwoots van zomaar een conversatie over ACC op http://www.john2211.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=3963:
Op de snelweg is het zeer rustgevend dat ik TMC en andere zaken kan bekijken zonder gevaar op een voorligger te botsen. Op 50 km wegen is het vrij irritant dat de meeste voorliggers bij drempels afremmen tot 39 km. Bij 40 slaat de ACC af, zodat ik weer gas moet geven waardoor de ICE aanslaat. Is dit niet te hacken?
...
Wat betreft de werking onder de 40km per uur. Is inderdaad een beetje jammer. Ik weet dat de Passat (waar je ook ACC op kunt bestellen, in elk geval op de CC versie) tot nul werkt. Dan kun je in file alvast de krant lezen, of wat je maar graag doet. Zal wel een (Amerikaans/Aziatisch) veiligheidsaspect zijn.
Dat moet dan toch duidelijk zijn: Onder de 40 valt ie af.

En dat veiligheidsaspect kun je met een beetje fantasie zelf ook wel bedenken. Je voorligger stopt. Jouw auto stopt ook. Terwijl je staat te wachten laat je het snoepje dat je aan het uitpakken bent, uit je vingers glippen. Net op het moment dat je half met je bovenlijf achterstevoren tussen de stoelen door je arm onder de andere stoel hebt gewrongen om hem te pakken te krijgen, duikt je voorligger in een gaatje op de andere baan... hoe zal dat aflopen?

Natuurlijk erg stom, maar fabrikanten gaan tegenwoordig helaas uit van stomme klanten.

[ Voor 11% gewijzigd door TwOkkie op 05-11-2010 23:21 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Terecht, er zijn ook genoeg domme wegbestuurders met een geduld van een halve seconde.

Persoonlijk lijkt het me ook een veel ingewikkelder systeem om vanaf 0km/u te werken dan bv. 40km/u. Ik denk aan stilstaan op hellingen, een invoeger voorlaten (of zijn kans nemen) op de snelweg, etc. Uiteindelijk ben ik van mening dat de verre toekomst volledig automatische auto's zal bezorgen maar dit systeem is misschien toch al iets te snel hier.

Zowiezo zou ik liever ontwikkeling zien dat men bij hybrids de benzineaandrijving gebruikt op de achterwielen en elektrisch op de voorwielen. Waarom ? Omdat RWD sportiever rijdt en de AWD functie zou problemen kunnen opvangen door juist af te remmen of mee tractie te geven. Doordat er toch altijd batterijen op de achteras (koffer) gegooid worden, heeft nog een vrij positief effect op de wegligging want hybrides zijn geloof ik toch iets beter qua gewichtsverdeling.

Maar nee: alles aan 1 versnellingsbak en laat de voorwielen maar al het werk doen -O-

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 06-11-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
TwOkkie schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:16:
Een paar kwoots van zomaar een conversatie over ACC op http://www.john2211.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=3963:

[...]

...

[...]

Dat moet dan toch duidelijk zijn: Onder de 40 valt ie af.
Da's stom inderdaad, maar we worden wel vaker opgescheept met van die dingen die uit Amerika overwaaien en iritant zijn. Je kunt met veel ingebouwde navigatiesystemen ook geen route plannen terwijl je rijdt. Alsof er geen bijrijder naast kan zitten die dat ff instelt |:(
En dat veiligheidsaspect kun je met een beetje fantasie zelf ook wel bedenken. Je voorligger stopt. Jouw auto stopt ook. Terwijl je staat te wachten laat je het snoepje dat je aan het uitpakken bent, uit je vingers glippen. Net op het moment dat je half met je bovenlijf achterstevoren tussen de stoelen door je arm onder de andere stoel hebt gewrongen om hem te pakken te krijgen, duikt je voorligger in een gaatje op de andere baan... hoe zal dat aflopen?

Natuurlijk erg stom, maar fabrikanten gaan tegenwoordig helaas uit van stomme klanten.
Goed punt, ik had idd geen rekening gehouden met mensen die op de openbare weg het terugvinden van een snoepje belangrijker vinden dan de veiligheid, hoewel het meestal reflexen zijn die het gevaarlijk maken. Mensen wijken ook uit voor een hond, ondanks dat ze daardoor hun auto total loss rijden tegen een boom en wonder boven wonder met lichte verwondingen uit hun wrak worden geknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Phuncz schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 11:16:
Zowiezo zou ik liever ontwikkeling zien dat men bij hybrids de benzineaandrijving gebruikt op de achterwielen en elektrisch op de voorwielen. Waarom ? Omdat RWD sportiever rijdt en de AWD functie zou problemen kunnen opvangen door juist af te remmen of mee tractie te geven. Doordat er toch altijd batterijen op de achteras (koffer) gegooid worden, heeft nog een vrij positief effect op de wegligging want hybrides zijn geloof ik toch iets beter qua gewichtsverdeling.
Die accu van 35 kilo heeft nauwelijks invloed op de gewichtsverdeling hoor. Die electromotoren voorin zijn een stuk zwaarder, dus die trekken dat weer recht. En voor een idee van het relatieve verschil: Een Auris Full Hybrid is exact even zwaar als een Auris D4D.

Verder is het bij Toyota's Hybdride systeem niet mogelijk wat jij voorstelt. De benzinemotor (ICE) werkt via een planetair tandwielstelsel (PSD) samen met de twee electromotoren (MG1 en MG2) om de voorwielen aan te drijven. Als je die electromotoren weghaalt, kan het systeem niet meer werken en ben je alle voordeel kwijt. Wat je wel kan doen, en wat al gedaan wordt bij de Lexus GS 450h, is dat je de achterwielen door een eigen electromotor laat aandrijven. De energie die voorin door de benzinemotor wordt opgewekt wordt toch al voor een groot deel electrisch op de voorwielen overgebracht, daar kan je best een deel van naar achter sturen als de omstandigheden daarom vragen.
Maar nee: alles aan 1 versnellingsbak en laat de voorwielen maar al het werk doen -O-
Toyota's Hybrides hebben geen versnellingsbak. Of je moet de PSD een versnellingsbak willen noemen, dat mag natuurlijk, maar een echte versnellingsbak met verschillende verhoudingen en een koppeling zit er niet in.
Grrrrrene schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:59:
Goed punt, ik had idd geen rekening gehouden met mensen die op de openbare weg het terugvinden van een snoepje belangrijker vinden dan de veiligheid, hoewel het meestal reflexen zijn die het gevaarlijk maken.
Ach, als je 5 minuten stilstaat, kan ik me best voorstellen dat je aandacht verslapt en dat een vallend snoepje even doet vergeten dat je auto nog "op scherp" staat.

Als je de rem aanraakt valt de CC toch al af. Dan speelt dit hele verhaal niet. Maar een auto die helemaal zonder interactie van de bestuurder tot stilstand komt, is al raar. Dat ie zonder interactie weer kan gaan rijden, is - in mijn ogen - vroeg of laat problematisch. Ik kan me wel voorstellen dat sommige fabrikanten ervoor kiezen dit uit te schakelen.

Maar aan de andere kant vindt ik de 42 kilometer ondergrens van de (normale) CC in mijn Prius 2 ook wat aan de hoge kant. In een 30-zone rij ik dus 42 als ik geen gevaarzetting zie. Dat is vast ook niet de bedoeling, maar voorkomt wel dat ik per ongeluk nog harder dan 42 rijdt. Laat het dan afvallen onder de 12 km/u of zo.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aygo langs de dealer gebracht voor de wintercheck: bij de volgende beurt zou het handig zijn om de remblokken (okay, mag wel na 90K) en de schijven (lijkt me erg vlug gezien mijn rijstijl?) te vervangen. Voor de rest alles in orde.

Ze hebben niet eens gezien of niet kunnen zien dat de remolie al lang en breed had moeten zijn vervangen volgens het onderhoudsboekje. Zal wel meevallen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik ben vanaf vanmorgen 07:55 tot vanmiddag 16:30 bij de Toyota Wintercheck geweest en mijn auto is niet eens gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

AtleX schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:11:
Ik ben vanaf vanmorgen 07:55 tot vanmiddag 16:30 bij de Toyota Wintercheck geweest en mijn auto is niet eens gecontroleerd.
Ik was in een uurtje weer weg, gecheckt en al.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Pagina: 1 ... 26 ... 167 Laatste