Heb een baanaanbod gekregen waardoor ik jaarlijks ongeveer 17.500 kilometer moet rijden. Nu zoek ik dus een auto (eerste) om deze afstand mee te overbruggen en ik heb van huize uit een soort passie met Toyota. Ik vind de Toyota Corolla 2004-2005 echt een ontzettend mooie wagen en hij schijnt ook erg degelijk te zijn. Nu heb ik dus na wat gereken ,geconcludeerd dat een 1.4 diesel voor mij financieel de meest gunstigste optie is. Ik ben niet echt een rijder met veel snelheidsdrang maar ik vind comfortabel rijden wel een fijn idee. Daarom denk ik dat de 1.4 daarin kan voldoen.
Iemand hier toevallig ervaring met dit model auto met deze motor? Het valt me sowieso al op dat nagenoeg iedereen de 2.0 rijd maar deze is 1. duurder in de wegenbelasting en 2. een kleine 15% minder zuinig, wat voor mij een verschil van samen 500 euro per jaar kan opleveren. De vraag is daarnaast nog of de 1.4 niet te 'schaars' te verkrijgen is t.o.v. de 2.0. Het lijkt wel of deze prijzen structureel hoger liggen dan de 2.0. Vraag/aanbod verhaal?
Iemand hier toevallig ervaring met dit model auto met deze motor? Het valt me sowieso al op dat nagenoeg iedereen de 2.0 rijd maar deze is 1. duurder in de wegenbelasting en 2. een kleine 15% minder zuinig, wat voor mij een verschil van samen 500 euro per jaar kan opleveren. De vraag is daarnaast nog of de 1.4 niet te 'schaars' te verkrijgen is t.o.v. de 2.0. Het lijkt wel of deze prijzen structureel hoger liggen dan de 2.0. Vraag/aanbod verhaal?