Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 25 ... 167 Laatste
Acties:
  • 919.575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:18
Heb een baanaanbod gekregen waardoor ik jaarlijks ongeveer 17.500 kilometer moet rijden. Nu zoek ik dus een auto (eerste) om deze afstand mee te overbruggen en ik heb van huize uit een soort passie met Toyota. Ik vind de Toyota Corolla 2004-2005 echt een ontzettend mooie wagen en hij schijnt ook erg degelijk te zijn. Nu heb ik dus na wat gereken ,geconcludeerd dat een 1.4 diesel voor mij financieel de meest gunstigste optie is. Ik ben niet echt een rijder met veel snelheidsdrang maar ik vind comfortabel rijden wel een fijn idee. Daarom denk ik dat de 1.4 daarin kan voldoen.

Iemand hier toevallig ervaring met dit model auto met deze motor? Het valt me sowieso al op dat nagenoeg iedereen de 2.0 rijd maar deze is 1. duurder in de wegenbelasting en 2. een kleine 15% minder zuinig, wat voor mij een verschil van samen 500 euro per jaar kan opleveren. De vraag is daarnaast nog of de 1.4 niet te 'schaars' te verkrijgen is t.o.v. de 2.0. Het lijkt wel of deze prijzen structureel hoger liggen dan de 2.0. Vraag/aanbod verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik kan je zeggen dat de 2.0 D4D variant zeer betrouwbaar is. Met de 1.4 heb ik geen ervaring. Ik rij zelf een 2.0 D4D uit 2002 (90PK + chiptuning) en er staat inmiddels bijna 515.000 km op de teller. Hoezo betrouwbaar :-).

[ Voor 8% gewijzigd door EWK op 10-06-2010 15:16 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Heb je veel verschil gemerkt in verbruik na de chiptuning? Het schijnt dat hij dan gemakkelijk 10% minder verbruikt als je jezelf kan inhouden met het snelle rijden. Tja Toyota heeft daarin een imago, en dan is 1 van de redenen dat ik voor een Toyota kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Het kan best zijn dat hij minder verbruikt. Ik verbruik alleen niet minder.
Twee jaar geleden in Normandie geweest met de auto, mooie 90 wegen, lange wegen (weinig optrekken en remmen), op tijd schakelen (zonder chiptuning toen nog), rijdt hij makkelijk 1:20.

Nu gemiddeld 1:16 denk ik. Maar als je chiptuning hebt, dan wil je (mijn ervaring althans) ook nog wel eens wat vaker het 'gas' dieper intrappen. Daarom rijd ik dus niet zuiniger.

Edit: Bedenk me dat ik vanochtend getankt heb en 720 km heb gedaan met 46 liter. Dus 1:15,6 waarvan minstens 250 km autobahn.

[ Voor 12% gewijzigd door EWK op 10-06-2010 15:43 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Ben gisteren her en der wat toyota-dealers langsgeweest. Ben vervolgens bij van Dorst in Waalwijk een 1.4 benzine(*) tegen gekomen. Is dit type motor voor 1105 kilogram niet te licht?

*De 1.4 benzine is ook weer wat goedkoper in de verzekering en verbruik dan de 1.6 benzine. Qua totale kosten ligt deze net iets hoger dan de 1.4 diesel. De 1.4 benzine daarentegen biedt meer auto voor hetzelfde geld, denk aan lichtmetalen velgen, tip top lak, 90.000 op de teller en vervolgens nog 600 goedkoper zijn dan de diesel welke (veeeel) steenslag had, stalen velgen en 140.000 op de teller.

Daarnaast vroeg ik me af wat het verschil in onderhoudskosten van een diesel en benzine zijn? Zit daar uberhaubt verschil in?

[ Voor 9% gewijzigd door Joost.B op 16-06-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Zo ver ik weet zijn er Toyota's met een distrubutieriem, maar ook met een ketting. Een ketting hoeft niet vervangen te worden natuurlijk. Dat scheelt toch al snel €750 (dealer incl waterpomp, spanroll/band) per 5 jaar/100.000 km.

Wel even de moeite waard dus om uit te zoeken of de 1.4 benzine een ketting of riem heeft.

En verder wou ik deze pic dit even melden, gisteravond gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://pichost.nl/uploads/image_164.jpg

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
http://www.corollaforum.nl/viewtopic.php?f=53&t=10684

In bovenstaande forumpost staat mooi aangegeven of het een ketting of een riem is. De benzine die ik gezien had blijkt een ketting te hebben. De diesel 1.4 daarnaast ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:08
Netjes. Mijn Celica is net over de 270000 gegaan.

De VVTi blokken hebben allemaal een ketting dacht ik. En de D4D blokken misschien ook wel?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Iemand een Yaris kopen :P

Zit eraan te denken mijn t-sport eruit te doen en een grotere auto te kopen, waarschijnlijk een Forester.

Heb een grote hobby waar ik al jaren mee bezig ben, een drive-in show, welke we vervoeren met een aanhanger... tot voorheen kon ik ook makkelijk de auto van mn ouders lenen, of mijn collega de auto van zijn ouders... Alleen doen de laatste regelmatig moeilijk en ieder rammeltje dat ze denken te horen aan die auto van ze komt door onze aanhanger ..(sure)
Mijn ouders doen niet zo vaak moeilijk, maar moet wel eerst een kuteind rijden om die auto op te pikken.. vandaar dat ik idee had om grote bak te kopen om aanhanger te trekken... een RAV4 vind ik ook wel wat, maar is onpraktisch door de grote deur achter die niet open kan als je een aanhanger eraan hebt hangen :/

Zat alleen op marktplaats te kijken en de prijzen van t-sport's lijken wel enorm gekeldert, heb anderhalf jaar terug nog 9000 betaald voor een 2001 model met airco, lijkt nu ineens 2500-3000 euro minder waard :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1.4 D4D in de Aygo heeft afaik wel een riem, maar dat is geloof ik een PSA blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag de swift bij de garage staan voor een taxatie, en ik kreeg ik bij de balie een sleutel van een Toyota Yaris in mijn handen, 1e reactie was o kut, dat zal voor geen meter zitten met mijn lengte. Aangezien mijn opa en oma een vorig model Yaris hebben en daar zit ik echt slecht in.
Kreeg de reactie terug van loop maar mee, en kijk maar eens. ;)
Ik naar achteren, stond deze klaar: O+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qKeXzANgugjNynuZmErzy4Mu/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DWAl8OvL6QLfGbGqHxt9qnlY/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JvqiJ7OhgSx3CgGHYW2Zjpdw/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oW6QhO8ZbOt0ULBeJWcg0Mlg/full.jpg
Tellers zijn geniaal en dat in het midden went goed:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L7hdMB89DgAQbcRZsPLhUYd2/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JxQH76MDCr2sxeRPm6fD8zrK/full.jpg
Ik was positief verbaasd over deze auto. Rijd echt heerlijk, heel veel ruimte, lekker hoog. Schakelt, stuur echt heel goed, onderstel is heel lekker en goed voor elkaar. Velgjes smoelen netjes, en het is gewoon een vrolijk autootje om te zien. Stoelen zitten goed mis alleen wat steun en middendeel is mij iets te hard. Alleen die 1.3 is op de snelwegen wat erg hoogtoerig (3600-3700 toeren met 120) en hij mist wat koppel. :P

Verder echt een heerlijke auto! /me Gaat zo nog eens een stukje touren. 8)

En oja, links en rechts kijken vlak naast de auto is wat lastiger vanwege de hoge en oplopende raamrand, naar achteren is het ook onoverzichtelijk, er kan zo een bestelbus in verstopt worden. En die riem die in het midden hangt is irritant. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 17-06-2010 13:37 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Inderdaad een nette auto. Helaas boven mijn budget nog voorlopig. Ik vind de drie knoppen in het middenconsole persoonlijk niet zo geweldig mooi ogen. Verder is hij met wat licht metalen velgen meteen een stuk sportiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54
Ja yaris is een nette auto. Rij zelf een auris laatste model maar als we er nog een auto bij nemen is de laatste yaris zeker een optie. Wist wel dat ze ruim waren we hebben het voorlaatste model ook gehad en toyota valt sowieso nooit tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ze rijden idd echt goed, dat onderstel is echt een pluimpje waard! _O_
Kan Suzuki een voorbeeld aan volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Wederom dit weekend gekeken naar 2 Corolla's bij 2 verschillende van Dorst dealers in de omgeving. Een ervan (linea luna) is een 5 deurs, piekfijne lak, lichtmetalen velgen, 1 jaar garantie en een donker grijze kleur. De andere (linea terra) is een 3 deurs, aantal flinke steenslagputjes, geen lichtmetalen velgen, half jaar garantie en een zwarte kleur. De eerste is 9700 (incl rijklaar) en de tweede is 7700 (incl rijklaar). Gezien de auto's erg degelijk zijn wil ik zien of ik bij de eerste auto de garantie van 1 jaar naar 6 maanden kan brengen (net als de tweede) en vervolgens nog wat te onderhandelen over de prijs. De prijs ligt alsnog binnen budget maar ik neig vooralsnog heel erg naar de goedkopere uitvoering ook al staat deze er een heel stuk minder mooi bij.

Keuze's keuze's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Neem je regelmatig spullen mee, dan zijn 5 deuren makkelijker... mis dat soms bij mn Yaris.
Zit er verder nog een verschil in uitrusting? Bv, airco, elektrische ramen/spiegels, radio, ...

Even erbij gezocht, beide airco, radio met cd, electrische ramen+spiegels, km stand redelijk gelijk...
Verschil dat ik zo zie, 2 deuren meer, 'sportstoelen', velgen en mistlampen. En persoonlijk vind ik dat grijs wat mooier... Maar of je dat 2000 euro meer waard vind...
Ze hebben ook beide andere neus, ene 2003 andere 2004 model ofzo?

Ik zou gaan voor de T-Sport die ook ergens staat ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 23-06-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Die heb ik ook gezien ja maar ik weet van mezelf al dat ik dan constant ga lopen spelen met die PK's ;-), zelfbehoud dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Das een nadeel ja, dat heb ik bij mn Yaris T-sport ook.... maar heb wel bewust voor T-sport gekozen omdat die er bij de Yaris gewoon stukken beter uitziet en ook qua uitrusting gewoon beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, ik wil ook zulke logo's op mijn bB:

Afbeeldingslocatie: http://www.n-eve.com/type_pe_images/type-TPE_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.n-eve.com/type_ss_images/type-TSS_01.jpg

Duidelijk bedoelt voor de echte VIP Style liefhebbers.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 28 juni 2010 @ 16:31:
Das een nadeel ja, dat heb ik bij mn Yaris T-sport ook.... maar heb wel bewust voor T-sport gekozen omdat die er bij de Yaris gewoon stukken beter uitziet en ook qua uitrusting gewoon beter is
Wat heeft een T-Sport voor extra's wat op een normale Yaris niet mogelijk is? Afgezien van de schijfremmen achter dan.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Vermogen? Op autoweek staat nog een heel riedeltje met sportstoelen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Vermogen telt niet mee, dat is nogal logisch als je een sportversie koopt. Maar als ik kijk naar het uitrustingsniveau van de NPC10 t/m 2003 (Linea Sol vs T-Sport) blijven alleen de sportstoelen en de schijfremmen achter over. Airco is op allebei een optie, de T-Sport heeft standaard mistlampen maar die zijn op een normale Yaris ook mogelijk, Autoweek beweert dat er op de Sol geen verwarmde buitenspiegels zitten maar die zitten er wel op, met leer bekleed stuur was ook (behoorlijk goedkoop) verkrijgbaar. Voor het uitrustingsniveau hoef je niet direct een T-Sport te kopen, al geef ik meteen toe dat die stoelen zelfs nog beter zijn dan de Sol stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
AtleX schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:20:
Vermogen telt niet mee, dat is nogal logisch als je een sportversie koopt. Maar als ik kijk naar het uitrustingsniveau van de NPC10 t/m 2003 (Linea Sol vs T-Sport) blijven alleen de sportstoelen en de schijfremmen achter over. Airco is op allebei een optie, de T-Sport heeft standaard mistlampen maar die zijn op een normale Yaris ook mogelijk, Autoweek beweert dat er op de Sol geen verwarmde buitenspiegels zitten maar die zitten er wel op, met leer bekleed stuur was ook (behoorlijk goedkoop) verkrijgbaar. Voor het uitrustingsniveau hoef je niet direct een T-Sport te kopen, al geef ik meteen toe dat die stoelen zelfs nog beter zijn dan de Sol stoelen.
AtleX schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:20:
Ben niet helemaal bekend met hoe de linea sol uitgevoerd is (heb zelf een t-sport) maar wellicht het volgende:
- sideskirts,
- sportievere bumpers en dus ook voorzien van mistlichten achter (weet niet of dat ook optie is op de sol)
- sportstoelen, zijn al genoemd, maar het interieur ziet er sportiever uit. Vond de andere uitvoeringen maar voor bejaarden zoals ze er van binnen uitzagen. Zag ook veel modellen met zo'n grijzig interieur.
- standaard lichtmetalen velgen (op die andere vast als optie te krijgen)
- en inderdaad de remschijven achter

Ik noem maar wat, want zoals gezegd ik weet niet precies hoe een linea sol uitgevoerd is. Maar misschien kan je er wat mee ter vergelijking. :) Voor mij heeft naast het vermogen ook het interieur, de remschijven achter en de sportievere look de doorslag gegeven om voor een t-sport te gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Bianca op 02-07-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als jij de Bianca van de Yarisclub bent heb je misschien mijn auto daar al eens gezien. Ik heb dus ook sideskirts (optie op de Sol, standaard op de T-Sport), mistlichten voor (optie), mistlicht achter is verplicht dus daar hebben we het maar niet over :+, lichtmetalen velgen (optie). Blijven over de remschijven achter die net zo hard remmen als de trommels alleen minder snel faden en het veel mooiere interieur met zeer zeker de betere stoelen. Het nadeel van de Sol was alleen dat 'ie met al die opties snel duurder werd, de mijne kostte in 2000 bijna 23000 euro. :X De T-Sport kwam met airco & metallic lak (heb ik ook) op bijna 18000, da's nogal een verschil. En dan heb ik dus geen schijven rondom en geen sportstoelen.

[edit]
Ik heb trouwens het LSD-interieur, niet het grijs/zwarte helaas. :(

[ Voor 28% gewijzigd door AtleX op 02-07-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
AtleX schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 23:08:
Als jij de Bianca van de Yarisclub bent heb je misschien mijn auto daar al eens gezien. Ik heb dus ook sideskirts (optie op de Sol, standaard op de T-Sport), mistlichten voor (optie), mistlicht achter is verplicht dus daar hebben we het maar niet over :+, lichtmetalen velgen (optie). Blijven over de remschijven achter die net zo hard remmen als de trommels alleen minder snel faden en het veel mooiere interieur met zeer zeker de betere stoelen. Het nadeel van de Sol was alleen dat 'ie met al die opties snel duurder werd, de mijne kostte in 2000 bijna 23000 euro. :X De T-Sport kwam met airco & metallic lak (heb ik ook) op bijna 18000, da's nogal een verschil. En dan heb ik dus geen schijven rondom en geen sportstoelen.

[edit]
Ik heb trouwens het LSD-interieur, niet het grijs/zwarte helaas. :(
Nu ik gekeken heb, heb ik je auto daar wel gezien in je ondertitel. Wist niet dat het een sol was. Hij is wel aardig aangekleed met al die opties. De meeste sol uitvoeringen zijn een stuk minder aangekleed. Aan de andere kant zijn het wel allemaal opties tegenover standaard uitrusting. Maargoed het is allemaal yaris en ieder z'n smaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 14:56
Ik heb de laatste tijd een probleem met het automatische elektrische raam aan de bestuurderskant, deze gaat om de haverklap open nadat je hem automatisch dicht wil doen. Met automatisch bedoel ik dat je de hendel aantrekt en dan weer loslaat, zodat hij helemaal vanzelf naar boven gaat. De passagierskant heeft dit niet, dus daar moet je altijd de hendel blijven aantrekken.

Het gebeurd vooral als het warm is, dat hij door de "hand tussen glas en deur" beveiliging weer tot halverwege teruggaat. Alsof hij tegen het rubber van de deur aankomt en daar te veel weerstand tegenkomt, maar ik kan niet vinden WAAR dat dan fout gaat. Is het een idee om de deur open te schroeven en te kijken of de ruit niet een beetje los zit? Want als ik hem handmatig dichtdoe dan schuift hij uiteindelijk een halve centimeter naar binnen toe.

De vraag is alleen of het wel wijs is om de deur te gaan openschroeven, daar ik geen volleerd auto mechanicus ben.

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dus als je hem niet automatisch dicht doet maar normaal dan komt hij nog een halve centimeter naar binnen schuiven nadat hij al boven tegen het rubber aanzat?
Dan zou ik zeggen dat het raam er niet goed in zit.

Een deur openschroeven is niet moeilijk, alleen de raam mechanica zelf kan wel een puzzel zijn. Dus ik zou foto's maken en goed opletten, dan kom je er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
Nou ja, hij schuift eerst een beetje naar binnen toe omdat hij dan wel goed tussen de 2 rubberen strips kan komen, dus ik denk dat hij daar op vastloopt. Ik zal van het weekend eens die deur open maken, kijken hoe dat er allemaal uitziet van binnen

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ok. Waarschijnlijk kost dat laatste stukje dus teveel weerstand, waardoor hij "afgaat".
Waarschijnlijk kun je het raam wel bijstellen oid, dat hij in 1 keer goed eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik had het zelfde met mijn Galant.Ik heb daar 2 jaar zijwind schermen op gemonteerd gehad.Deze hebben het rubber op een of andere manier uit laten drogen.Waardoor het ruit dus niet soepel tussen de rubbers door kon.Na het insmeren met zuurvrije vaseline werkte het weer als vanouds.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:34
M'n vader heeft een Previa uit 2000 met TNS200 navigatiesysteem erin. Aangezien dit nog een CD systeem is waarvan de ondersteuning op zijn einde loopt vroegen wij ons af of we hier iets aan kunnen vervangen. Ik lees hier en daar wel wat forums waarin ze zeggen dat je de 200 met de 300 kunt wisselen alleen geven ze niet echt aan hoe of wat.

Iemand enige ervaring hiermee? Wat moet je precies wisselen? Gaat het dan om de volledig unit of alleen het 'leesstation' onder de stoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Bianca schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:29:
[...]
Ben niet helemaal bekend met hoe de linea sol uitgevoerd is (heb zelf een t-sport) maar wellicht het volgende:
- sideskirts,
- sportievere bumpers en dus ook voorzien van mistlichten achter (weet niet of dat ook optie is op de sol)
- sportstoelen, zijn al genoemd, maar het interieur ziet er sportiever uit. Vond de andere uitvoeringen maar voor bejaarden zoals ze er van binnen uitzagen. Zag ook veel modellen met zo'n grijzig interieur.
- standaard lichtmetalen velgen (op die andere vast als optie te krijgen)
- en inderdaad de remschijven achter

Ik noem maar wat, want zoals gezegd ik weet niet precies hoe een linea sol uitgevoerd is. Maar misschien kan je er wat mee ter vergelijking. :) Voor mij heeft naast het vermogen ook het interieur, de remschijven achter en de sportievere look de doorslag gegeven om voor een t-sport te gaan.
Dit dus zon beetje,

ander interieur, betere/sportievere stoelen, ook geen groen/blauw plastic, leren sportstuur standaard, accenten in carbonlook, leren pookknopje (stukken mooier dan standaard yaris..), analoge tellers ipv digitaal.

Buitenkant andere voor+achterbumper en skirts standaard, standaard lm velgen, en meen dat onderstel ook wat sportiever is afgesteld. Andere structuur in de grille. Ook andere achterlichten, mist en achteruitrijlicht zitten bij normale Yaris in de lampunits, bij de T-sport in de bumper.
En er zitten zwarte accenten in de koplampen.

Ding ziet er gewoon net iets leuker uit als een standaard Yaris, evt met opsmuk...

Nadeel is wel dat blokje bij 120 op een irritant toerental zit en lekker doordreunt in het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:05
Ook maar es een keer in dit topic posten :P

Gekocht eind maart ter vervanging van m'n bekende Vectra V6.
Ja da's even wennen, 100 PK minder... maar het kost ook 100 euro per kwartaal minder :P en dat is wel de moeite!

Het is een 1997 Toyota Starlet 1.3 16v
75 PK en 115 Nm @ 805 kg
Bij aankoop net geen 125.000 op de teller. Dat is intussen ruim 128.000.

Heel erg basic, bijna geen opties:
- geen klokje (ga ik nog een keer regelen)
- geen electrische ramen
- geen electrische spiegels
- geen speakers achterin
- geen hoofdsteunen achter

Watie wel heeft:
- kanteldakraam!
- 1 airbag
- stuurbekrachtiging
- toerenteller

Wat ik er zelf aan verbouwd heb:
- Kenwood radio uit Vectra overgezet, accukabel voor versterker van subwoofer en audiokabels naar achteren gelegt, zelf hoedenplank gemaakt van MDF en daar de DLS 2-weg speakers uit m'n Vectra in, voorin nieuw DLS composetje, achterin subwoofer uit Vectra.

Technische mankementen:
- interieurverlichting wil het niet doen, ook al staat er spanning op de contactjes en zit er een werkend lampje in

Hoewel 100 PK minder is het echt een lekker scheurbakkie. Rijdt lekker, behoorlijk vlot, heeft een best aardig strakke wegligging voor zo'n standaard wagentje waar niks aan verbouwd of getuned is. Ik ben er blij mee :D

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Starslet/IMG_6067.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Starslet/IMG_6069.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/IMG_6114.jpg

Natuurlijk heeftie de Nürburgring al een keer van dichtbij moeten zien (22-23 mei). Heb 3 laps gedaan (zaterdag 1 en zondag 2) en hij heeft zich erg goed gehouden! M'n 3e lap in deze auto was al 11:02 BtG en da's best netjes 8)

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20100523/IMG_0478.jpg

Volgens specificaties haalt hij een topsnelheid van 170 km/u. Echter op de terugweg van de Ring heb ik op de Autobahn al het laatste streepje van de klok aangetikt... da's 190 !! :D en werd niet zweverig of zoekerig, bleef gewoon strak op de weg liggen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 07-07-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:15:
[...]

Dit dus zon beetje,

ander interieur, betere/sportievere stoelen, ook geen groen/blauw plastic, leren sportstuur standaard, accenten in carbonlook, leren pookknopje (stukken mooier dan standaard yaris..), analoge tellers ipv digitaal.

Buitenkant andere voor+achterbumper en skirts standaard, standaard lm velgen, en meen dat onderstel ook wat sportiever is afgesteld. Andere structuur in de grille. Ook andere achterlichten, mist en achteruitrijlicht zitten bij normale Yaris in de lampunits, bij de T-sport in de bumper.
En er zitten zwarte accenten in de koplampen.

Ding ziet er gewoon net iets leuker uit als een standaard Yaris, evt met opsmuk...

Nadeel is wel dat blokje bij 120 op een irritant toerental zit en lekker doordreunt in het interieur.
Ohja, hij is inderdaad standaard iets lager. Zwarte accenten in de koplampen is alleen bij het 1e model. En oplossing voor het laatste is om gewoon 140 te rijden. :) Rijdt heerlijk. Vind het zo'n fijne auto. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
Gisteren heb ik maar eens de deur uit elkaar gehaald, helaas kon ik niks vinden om te repareren, dus het is nog steeds niet goed. Wat me echter wel opviel na een grondige analyse van het probleem, het raam kantelt een beetje naar voren. Dit plaatje illustreert het een beetje:

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/f06t80.png

De linkerkant is goed, hij zit nu halverwege.
Het rechterplaatje is als hij bijna dicht zou moeten gaan, dan kantelt de ruit een beetje richting de voorkant van de auto!

Het is ook mogelijk om het raam, als deze halverwege stilstaat, naar voren en naar achteren te bewegen. Dit kan natuurlijk niet goed gaan.

Ik ga eens kijken wat mijn opties hier zijn, misschien dat ik hem volgend weekend weer uit elkaar haal en dan dieper in het systeem kijk.

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
In principe moet je zoiets kunnen oplossen met het raammechanisme in de deur. Dat gaat misschien niet makkelijk, maar er zit dus ergens speling op.
Als je de deur open hebt liggen, en het raam (gedeeltelijk) omhoog zou je erachter moeten kunnen komen waar de speling zit.

[ Voor 29% gewijzigd door !null op 12-07-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:14

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Ah, leuk wist niet dat er hier een Toyota topic is, hier is mijn toyota:
Afbeeldingslocatie: http://img706.imageshack.us/img706/3328/skkj.jpg
Een Celica VVTi met 143 PK
voor meer info over mijn auto zie mijn sig.
Deze auto heeft al meerdere ring bezoeken gehad hier de beelden.

Ik heb de nurburgring nordschleife ook een keer in een Toyota iQ 1.0 68 PK mogen doen hier de beelden

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Celica blijft leuk... achterkant moet wel spoilertje hebben voor het mooi (zoals jouwes)... anders vind ik hem te kaal

[ Voor 6% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 18-07-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:21
Boehoe... mijn Toyota Carolla uit 2000 heeft een verbrande uitlaatklep :( Garage was ook zeer verbaasd, want dit hadden ze niet eerder meegemaakt met dit model. Ik krijg nog een prijsopgave, maar kon best wel eens tussen de 1000-1500 euro zitten, zucht. Motor draait nu op 3 cylinders v/d 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ai, dat zou toch niet moeten mogen. Bij de wat grotere operaties loont het wel eens om naar een goede maar betaalbare universele garage te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:21
!null schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:45:
Ai, dat zou toch niet moeten mogen. Bij de wat grotere operaties loont het wel eens om naar een goede maar betaalbare universele garage te gaan.
Kwikfit?? ;)
Zodra ik de prijsopgave binnen heb, ga ik meer prijsopgaves doen... en mss anders toch maar een andere auto. Jammer, want deze heb ik pas 3 jaar en was voorlopig nog niet van plan 'm weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zat me zo eens af te vragen...wat is een bekend Japans velgenmerk?

Enkei lijkt er een te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Saturnus op 07-08-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Work, 5Zigen, Volk Racing en Buddyclub zijn behoorlijk bekende Japanse fabrikanten van velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Rays (forged) Wheels is ook erg degelijk (wordt ook OEM geleverd op o.a. 350Z). :)

Edit: Advan natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door S_Chief op 07-08-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

57 Motorsport moeten we ook niet vergeten, al heeft die een zeer beperkt aanbod met velgen die eigenlijk speciaal voor de racerij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ultralight is ook een van de bekendere en zo zijn er nog 1001. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 00:11:
Ultralight is ook een van de bekendere en zo zijn er nog 1001. :P
Volgens mij is Ultralite Engels, niet Japans.
AtleX schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:20:
57 Motorsport moeten we ook niet vergeten, al heeft die een zeer beperkt aanbod met velgen die eigenlijk speciaal voor de racerij zijn.
57 Motorsport wordt dacht ik ook door Rays Engineering gemaakt.

[ Voor 41% gewijzigd door S_Chief op 08-08-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Thanks iedereen. Het lijkt erop dat een aantal merken zich hebben verenigd in http://www.rayswheels.co.jp. Dat is dus al een aardig lijstje. :)

Leuk voor onder de Supra :) ......over een onbekend aantal jaren. :/

Ik blijf het wel volgen. Links gestuurd komt voor zover ik zie bijna niet voorbij op marktplaats en als het wel een is, dan ook nog overrated duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Waarom LHD? RHD rijdt ook meer dan prima, er is veel meer aanbod van en er zijn duizenden aftermarket parts voor te krijgen die regelmatig niet op LHD modellen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Saturnus schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:30:
Thanks iedereen. Het lijkt erop dat een aantal merken zich hebben verenigd in http://www.rayswheels.co.jp. Dat is dus al een aardig lijstje. :)

Leuk voor onder de Supra :) ......over een onbekend aantal jaren. :/

Ik blijf het wel volgen. Links gestuurd komt voor zover ik zie bijna niet voorbij op marktplaats en als het wel een is, dan ook nog overrated duur.
Ray produceert bijna alle wielen van de japanse merken. Weds is ook een producent van goede wielen; http://www.weds.co.jp/english/products/

Links gestuurde Supra's zijn nog vaak erg prijzig, maar over het algemeen worden die ook wel beter onderhouden itt de meeste RHD modellen. Die worden vaak gekocht omdat ze de auto gaaf vinden en weer verkopen zodra ze merken dat een Supra rijden en GOED onderhoud behoorlijk wat geld kost.
Uiteraard is dat niet bij elke RHD Supra zo, want anders val ik daar zelf ook onder :+

Gelijk maar eens een pica spammen :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e3vbItaUiiHckkX8WasjktCZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ghNE72uxvWTVUvltQ3zyPpKS/full.jpg

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
AtleX schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:32:
Waarom LHD? RHD rijdt ook meer dan prima, er is veel meer aanbod van en er zijn duizenden aftermarket parts voor te krijgen die regelmatig niet op LHD modellen passen.
Niet dat ik rij-ervaring heb hoor, maar dat idee bevalt me gewoon totaal niet. Gelukkig valt dat allemaal nog uit te proberen zodat tijd en geld het toestaat. :)
Fietsbel schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:41:
[...]

Ray produceert bijna alle wielen van de japanse merken. Weds is ook een producent van goede wielen; http://www.weds.co.jp/english/products/

Links gestuurde Supra's zijn nog vaak erg prijzig, maar over het algemeen worden die ook wel beter onderhouden itt de meeste RHD modellen. Die worden vaak gekocht omdat ze de auto gaaf vinden en weer verkopen zodra ze merken dat een Supra rijden en GOED onderhoud behoorlijk wat geld kost.
Uiteraard is dat niet bij elke RHD Supra zo, want anders val ik daar zelf ook onder :+

Gelijk maar eens een pica spammen :P

[afbeelding]

[afbeelding]
Noted. :P

Pics...zonder specs?! :|
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Het RHD rijden is een dag wennen, dan gaat alles al vanzelf. Kwestie van een keer proberen, dan weet je het gelijk.

Specificaties van de wagen; het aantal PK en koppel is onbekend maar een ruwe schatting is circa ~450PK
0-100 km/u onbekend
100-200 km/u ~5.5 seconden

De wagen is aardig onder handen genomen door mij :P

Engine
Boost Logic Turboblanket
Boost Logic 525cc Injectors
Boost Logic Ceramic Heat Coated 321SS Tubular Manifold
Boost Logic T61 .58A/R Ptrim Turbo
Boost Logic 3" SS304 Polished Downpipe
Boost Logic SS304 Polished Dump Tube
Boost Logic Front Mount Intercooler
Boost Logic Intercooler Piping
Boost Logic NA-T SS Braided Oil Feed and Return Kit w/ Aeroquip fittings
HKS SSQV blow-off valve
HKS SSQV purple fin insert
HKS Overflow bottle
HKS Wastegate 40mm
K&N 3" Intake Filter
K&N Breathers
LINK standalone ECU
LINK Boost Control Solenoid
TRD Oil filter
TRD Radiator Cap
Walbro GSS341 255HP Fuel Pump

Exhaust
Boost Logic 3" SS304 Polished Midpipe
Greddy - Power Extreme - Titanium-R Exhaust

Transmission
R154
Soarer 1JZ bellhouse
TRD shiftknob

Brakes
Front:
AP Racing CP5550 6 pot calipers
AP Racing Ø356 x 36mm discs and bells
Friction carbon metallic pads

Rear:
J-spec brakes
Endless brakepads

AP Racing Formula DOT 5.1 brake fluid
Goodridge Stainless Steel Braided Brake Lines

Chassis & Suspension
Active front spoiler
Carbing front strutbar
Facelift headlights
Facelift turnlights
Facelift rearlights
JDM sideskirts
JDM rear Spats
TRD rear strutbrar
HKS Hypermax RS coiloverset
RMM spoiler

Wheels
Blitz Technospeed Z1 Front 19x8,5J
Blitz Technospeed Z1 Rear 19x10J
Rays Volk Racing wheel lugs

Lighting, ICE & Interior
AEM Wideband UEGO Controller
Blitz Licenseplate holder
Chrome dial rings
Custom radiator cooling plate
HKS Circle Earth System
MVPmotorsports ECU Harnass
PIAA 'xenon white' LED
Pioneer MP-55BT
Defi Link Meter Water temp gauge
Defi Link Meter Oil temp gauge
Defi Link Meter Oil Pressure gauge
Defi Controller II
TRD Speedometer
White sidelights
Xenon HID 6000K

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Het ligt misschien aan de foto maar heeft jouw lak al eens een deftige detailing beurt gehad ? De glans lijkt nogal dof en het zwart ziet er meer donkergrijs uit, daarmee. Anders moet je je daar eens een namiddagje aan zetten of laten doen, het zal er top uitzien ! Direct dan ook de onderste plastic trim behandelen met een goed middel ervoor.

Technisch een zeer mooi juweeltje, dat heeft waarschijnlijk aan onderdelen zoveel gekost als mijn hele MR2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Fietsbel schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:59:
Het RHD rijden is een dag wennen, dan gaat alles al vanzelf. Kwestie van een keer proberen, dan weet je het gelijk.

Specificaties van de wagen; het aantal PK en koppel is onbekend maar een ruwe schatting is circa ~450PK
0-100 km/u onbekend

*indrukwekkende speclist*
Blijft een gaaf ding. :) Kan ik je in september nog spotten op JAF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57
Weet iemand waar ik ergens een nieuw dashboardkast-klep (onderste gedeelte) kan vinden voor een Yaris (2003)?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Fietsbel schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:59:

0-100 km/u onbekend

[LIJST]
Damn wat een lijst. :P
Hoe leer je dat soort dingen zelf inbouwen? Net zoals bij een PC...gewoon doen? Of heb je tips/sites om (jaren :X ) van tevoren in te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Bij een auto kan je niet gewoon een onderdeel steken en zien of het wel of niet werkt. Je kan je motor of onderdelen ervan vernielen en dat kost bakken met geld. Ofwel laat je het doen door iemand die het kan ofwel ken je iets/genoeg van autotechniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Phusebox schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:19:
Weet iemand waar ik ergens een nieuw dashboardkast-klep (onderste gedeelte) kan vinden voor een Yaris (2003)?
ik weet niet waar je woont, maar ik ga zelf naar deze zaak als ik wat hebben moet;
http://www.wilcoautoparts.nl/ zit vlakbij m'n werk. ;)

Of naar de plaatselijke sloop :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Phusebox schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:19:
FR of JT? Die 2 hebben niet hetzelfde dashboard namelijk. Een FR heeft een dashboardkastje wat een paar milimeter breder is en dus past een JT klep niet. :( Ik ben daar door schade en schande achtergekomen nadat ik ook een klep bij de sloop had gehaald en die paste niet in mijn '00 Yaris (JT *O*). Dat probleem heb je niet als je het facelift-dashboard hebt met de vierkante ipv ovale knoppen voor achterruitverwarming, alarmlichten, etc. Dan is het dashboard gelijk tussen de FR & JT, en sowieso vind je daar amper JT's van in Europa.
Phuncz schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:24:
Bij een auto kan je niet gewoon een onderdeel steken en zien of het wel of niet werkt. Je kan je motor of onderdelen ervan vernielen en dat kost bakken met geld. Ofwel laat je het doen door iemand die het kan ofwel ken je iets/genoeg van autotechniek.
Een hele hoop kan je gewoon zelf. Als ik naar de lijst met aanpassingen kijk van Fietsbel kan ik alles van de lijstjes interior (+ICE/verlichting), chassis & suspension, exhaust, wheels, brakes, en flink wat van de Engine lijst. Ik ben absoluut niet autotechnisch geschoold (HBO Informatica) maar door veel te knutselen aan veel auto's leer je ook een hoop. Ja, er gaat dan weleens wat stuk, en ja, je staat weleens te vloeken als iets niet lukt. Een hoop dingen zijn in feite gewoon plug 'n play en een beetje logisch nadenken.

[ Voor 43% gewijzigd door AtleX op 10-08-2010 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AtleX schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:32:
[...]

FR of JT? Die 2 hebben niet hetzelfde dashboard namelijk. Een FR heeft een dashboardkastje wat een paar milimeter breder is en dus past een JT klep niet. :( Ik ben daar door schade en schande achtergekomen nadat ik ook een klep bij de sloop had gehaald en die paste niet in mijn '00 Yaris (JT *O*). Dat probleem heb je niet als je het facelift-dashboard hebt met de vierkante ipv ovale knoppen voor achterruitverwarming, alarmlichten, etc. Dan is het dashboard gelijk tussen de FR & JT, en sowieso vind je daar amper JT's van in Europa.

[...]
FR of JT? Hoe zie ik dat?

(Zie net dat het vierkante knoppen zijn, Yaris van juli 2003, maar hebben hem nog niet hier staan.)

De dealer ging eerst proberen het dashboardkastje zelf te vervangen en/of te spuiten om de krassen weg te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 10-08-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Aan je chassisnummer/VIN, als dat begint met JT is 'ie in Japan gemaakt en als er FR staat komt 'ie uit Frankrijk. Dit nummer staat ook op je kentekenbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AtleX schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:45:
Aan je chassisnummer/VIN, als dat begint met JT is 'ie in Japan gemaakt en als er FR staat komt 'ie uit Frankrijk. Dit nummer staat ook op je kentekenbewijs.
Ok, thanks ga ik dat straks ff checken.

Iemand trouwens een idee hoe ik een andere radio in een Yaris van 2003 (facelift) model zet? Voor alle modellen tót 2003 zijn er op ebay wel nieuwe "fronts" te krijgen waar dan een custom radio in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Voor zover ik weet passen die ook op een 2003 model, alleen zitten er vaak wat ronde hoekjes aan maar volgens mij misstaat dat niet bij het facelift dashboard. Ik heb er ooit een tutorial over geschreven. Bereid je wel voor op astronomische kosten voor kleine plastic onderdeeltjes.

Als je trouwens de vierkante knoppen hebt doet mijn hele FR/JT verhaal er niet meer toe, dan past het altijd. :)

[ Voor 13% gewijzigd door AtleX op 11-08-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AtleX schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:44:
Voor zover ik weet passen die ook op een 2003 model, alleen zitten er vaak wat ronde hoekjes aan maar volgens mij misstaat dat niet bij het facelift dashboard. Ik heb er ooit een tutorial over geschreven. Bereid je wel voor op astronomische kosten voor kleine plastic onderdeeltjes.

Als je trouwens de vierkante knoppen hebt doet mijn hele FR/JT verhaal er niet meer toe, dan past het altijd. :)
Hmm maar het facelift model heeft een asbakje en de 12V rechts zitten, terwijl die daarvoor in het midden zat. Oh ik zie dat die er ook zijn. Damn 85+ euro? Dan kan ik beter zo'n usb/sd kaart kastje kopen wat je achterop de radio aansluit.

Dan nog een ding: deze Yaris heeft geen centrale vergrendeling met afstandbediening. Nu heb ik wat setjes gezien voor 25 euro, werkt dat? Heeft iemand dit eerder ingebouwd?

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 11-08-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Phusebox schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:46:
[...]

Hmm maar het facelift model heeft een asbakje en de 12V rechts zitten, terwijl die daarvoor in het midden zat.
Maakt niet uit geloof ik, die zet je allebei over op het nieuwe frame.
Dan nog een ding: deze Yaris heeft geen centrale vergrendeling met afstandbediening. Nu heb ik wat setjes gezien voor 25 euro, werkt dat? Heeft iemand dit eerder ingebouwd?
Mijn Yaris had ook geen afstandsbediening, maar wel centrale deurvergrendeling. Ik heb gewoon een sleutel met afstandsbediening besteld bij de dealer (€85,10 inc. inleren en registratie :X) en toen had ik wel een afstandsbediening, want de ontvanger e.d. waren bij mij wel gewoon ingebouwd. Of dat bij jou ook zo is durf ik niet te zeggen, maar het loont de moeite om het even na te vragen bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AtleX schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:50:
[...]

Maakt niet uit geloof ik, die zet je allebei over op het nieuwe frame.

[...]

Mijn Yaris had ook geen afstandsbediening, maar wel centrale deurvergrendeling. Ik heb gewoon een sleutel met afstandsbediening besteld bij de dealer (€85,10 inc. inleren en registratie :X) en toen had ik wel een afstandsbediening, want de ontvanger e.d. waren bij mij wel gewoon ingebouwd. Of dat bij jou ook zo is durf ik niet te zeggen, maar het loont de moeite om het even na te vragen bij de dealer.
Waar vind je die ontvanger? (Sorry dat ik zoveel vragen stel, vind het lastig om de juiste info via google te vinden.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Goeie vraag. :+ Volgens mij zit 'ie ergens in het dashboard, maar ik heb geen idee waar. Ik ben gewoon afgegaan op de geruchten dat de centrale vergrendeling zonder afstandsbediening hetzelfde was als die met afstandsbediening. Het enige wat je miste zou de afstandsbediening zijn. Aangezien ik niet zat te wachten op een aftermarket setje ivm lelijkheid (extra ding aan je afstandsbediening) en betrouwbaarheid heb ik gewoon zo'n sleutel bijbesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AtleX schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:56:
Goeie vraag. :+ Volgens mij zit 'ie ergens in het dashboard, maar ik heb geen idee waar. Ik ben gewoon afgegaan op de geruchten dat de centrale vergrendeling zonder afstandsbediening hetzelfde was als die met afstandsbediening. Het enige wat je miste zou de afstandsbediening zijn. Aangezien ik niet zat te wachten op een aftermarket setje ivm lelijkheid (extra ding aan je afstandsbediening) en betrouwbaarheid heb ik gewoon zo'n sleutel bijbesteld.
Ok, hmm dan als we de auto hebben maar eens langs de toyota dealer, maar die zeggen natuurlijk dat dat er niet in zit ;)

Ik had zelf een aftermarket setje gezien met klapsleutels die je dan kan laten maken bij de sleutelmaker, heb je gewoon nieuwe sleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hoe werkt dat dan met het alarm en de startonderbreker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AtleX schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:02:
Hoe werkt dat dan met het alarm en de startonderbreker?
Alarm? Zit er een alarm op dan? (Het is een 2003 Luna)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nouja, alarm is een beetje groot woord. Mijn '00 Linea Sol is weleens gaan loeien toen 'ie op slot stond met en wij 'm een stukje een oprit op duwden, maar toen we 'm een half uurtje later weer eraf duwden gebeurde er niets. Ik weet wel dat 'ie geen interieursensor, hellingshoeksensor en meer van dat soort dingen heeft. Een wazig systeem dus. Je hebt iig wel een startonderbreker (standaard op elke Yaris) en die moet natuurlijk wel blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AtleX schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:12:
Nouja, alarm is een beetje groot woord. Mijn '00 Linea Sol is weleens gaan loeien toen 'ie op slot stond met en wij 'm een stukje een oprit op duwden, maar toen we 'm een half uurtje later weer eraf duwden gebeurde er niets. Ik weet wel dat 'ie geen interieursensor, hellingshoeksensor en meer van dat soort dingen heeft. Een wazig systeem dus. Je hebt iig wel een startonderbreker (standaard op elke Yaris) en die moet natuurlijk wel blijven werken.
Ok, ik ga eerst eens langs de dealer dan voor een originele sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb het even nagezocht, maar een '99-'02 Luna had iig standaard centrale deurvergrendeling met afstandsbediening. Zie de prijslijst van modeljaar 2000. Weet je zeker dat de je geen sleutel met afstandsbediening erbij hebt? Let er trouwens op dat je een grijze en een zwarte sleutel hebt. De zwarte sleutel is je hoofdsleutel en alleen daarmee kan je een sleutel bijbestellen en in laten leren. Ik raad je dus aan deze ergens op een veilige plaats te bewaren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AtleX schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:21:
Ik heb het even nagezocht, maar een '99-'02 Luna had iig standaard centrale deurvergrendeling met afstandsbediening. Zie de prijslijst van modeljaar 2000. Weet je zeker dat de je geen sleutel met afstandsbediening erbij hebt? Let er trouwens op dat je een grijze en een zwarte sleutel hebt. De zwarte sleutel is je hoofdsleutel en alleen daarmee kan je een sleutel bijbestellen en in laten leren. Ik raad je dus aan deze ergens op een veilige plaats te bewaren. :)
Volgens het boekje zouden we 2 zwarte en 1 grijze moeten krijgen. De twee zwarte heb ik reeds in mijn handen gehad, maar daar zat geen afstandbediening op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dan zou ik eerst eens met de dealer gaan babbelen over waarom er 3 sleutels bijzitten en geen ervan een afstandsbediening heeft. Die hoort er voor zover ik weet namelijk wel bij en eigenlijk horen er maar 2 sleutels te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door AtleX op 11-08-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AtleX schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:33:
Dan zou ik eerst eens met de dealer gaan babbelen over waarom er 3 sleutels bijzitten en geen ervan een afstandsbediening heeft. Die hoort er voor zover ik weet namelijk wel bij en eigenlijk horen er maar 2 sleutels te zijn.
Volgens de handleiding die in de auto lag moesten er 3 sleutels zijn, en ik heb net even op autoweek gekeken en het rare is dat het model 99-02 wel een afstandbediening heeft en het model 03-04 niet.

Toyota dealer hier vlakbij gebeld; die heeft het even opgezocht: De Yaris Luna 2003 heeft het wel als de kleur groen is, misschien als de kleur blauw is en zeker niet als de kleur rood is. Haha wat een logica.

Wij hebben een blauwe dus ik moet er even mee langsgaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 11-08-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AtleX schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:45:
Hmm ik heb geen FR en geen JT maar VN?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een Torsen gerelateerd vraagje: sinds 2 dagen geleden merk ik dat mijn MR2 Roadster sneller naar overstuur gaat. Mijn bochten die ik al maanden dagelijks doe zijn wijder en met nat weer is het al helemaal een pak minder. Zover ik weet heeft de Europese MR2 Roadster standaard een Torsen differentieel en is het nogal moeilijk te zien of het daaraan ligt. Maar in mijn ogen kunnen het maar 2 dingen zijn om van het ene moment op het ander een groot verschil in achtertractie te hebben: de diff of banden. En als de banden goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Die Torsen zou als een LSD moeten werken? Ik heb ook een LSD erin en ik weet ook niet echt hoe ik hem moet testen. Misschien met 1 band in de modder zetten en de ander op het asfalt. Als die in de modder vrij spint zonder dat er wat (of weinig) gebeurt met het wiel op het asfalt, dan doet ie denk ik weinig meer. Dan eventueel nog vergelijken met een andere MR2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zoveel weet ik dan ook weer niet van differentielen af helaas. Het blijft gewoon raar dat ik plots minder grip heb op de corner-exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
supras.nl closed. thank you for 8 years of support and 2 years of frustration
Wat is er gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 01-10 13:24
Er kwamen een aantal mensen alleen maar om de sfeer te verzieken, waardoor de beheerder er geen zin meer in had.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Van die "RHD is voor mietjes" figuren zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 01-10 13:24
Nee dat was er absoluut niet aan de hand.
Een aantal users konden de website gewoon niet los zien van het tuningsbedrijf van de beheerder, en ze gingen een soort van wedstijdje doen over wie het beste kon zeiken over zakelijke problemen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:27

johnwoo

3S-GTE

Zonde, want er stonden een aantal interessante tech topics daar...
Ik ben/was ook lid op dat forum, postte zelden maar las regelmatig.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Jammer. Ik was net geregistreerd en zat te overwegen flink te inlezen. IP bans uitvoeren moet toch te doen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
SnowDude schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:45:
Nee dat was er absoluut niet aan de hand.
Een aantal users konden de website gewoon niet los zien van het tuningsbedrijf van de beheerder, en ze gingen een soort van wedstijdje doen over wie het beste kon zeiken over zakelijke problemen.
Wellicht is het dan ook een goed idee om het echt te splitsen? Dat het misschien ook echt door andere mensen gerund wordt?

Hoe dan ook wel zonde. Al kwam ik er niet erg vaak moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Hebben meer clubs last van (gehad)... vraag maar eens in het Alfa forum...
Op de een of andere manier kan je beter iemand met een zaakje geen autoclub laten runnen omdat dat toch op de een of andere manier elkaar beïnvloed.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dit zie ik vaker bij auto forums. Blijkbaar ligt het aan het type bezoeker die geen netiquette kent en het forum gebruikt als een manier om dingen gedaan te krijgen. Zodra er geld gemoeid is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 22:25
Mijn pa heeft vorige week een jonge Auris uit 2008 gekocht, leuk karretje.

Heb er zelf ook ff in gereden maar vond het alleen irritant dat het dashboard slecht te lezen is wanneer je overdag je lichten aanzet. ( wanneer je de verlichting aanzet dan wordt het dash gedimd omdat er vanuit wordt gegaan dat je alleen 's nachts je lampjes aanzet ) Mijn pa en ik rijden altijd met licht aan, het lijkt mij wel mogelijk om die verlichting in te stellen maar heb het zelf nog niet kunnen vinden en de handleiding zegt er ook niks over?

[ Voor 15% gewijzigd door Vlassie1980 op 04-09-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Geen idee hoe het bij andere Toyota's zit maar hier kon je draaien aan het knopje van de kilometerteller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Verso van mn ouders moet je even door de boordcomputer in de teller heen bladeren tot je wat streepjes te zien krijgt, daarna knop indrukken dan wordt ie steeds feller... nadeel is wel dat als het buiten donker wordt je het weer moet dimmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Bij mijn Yaris (2007) kan je de helderheid van de verlichting instellen door de knopjes van de boordcomputer en van de dagteller tegelijk in te drukken.

Maar zal vast ook wel iets in het Auris boekje staan (iets met dimbare binnenverlichting?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik zie http://link.marktplaats.nl/364969530 al een tijdje voorbij komen. No way dat ik centen of interesse voor die specifiek heb, maar wat zal het waard zijn? Een paar shiny foto's en een tag van 50k doen mij nog niet geloven dat hij dat daadwerkelijk waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
voor 50K verwacht ik wel een 1000PK supra.. Niet maar +- 700pk op de krukas :/ Dat is een beetje stock pk's in amerika voor een supra ;)

[ Voor 32% gewijzigd door KappeNou op 26-09-2010 20:22 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mja hij lijkt wel zéér netjes in orde te zijn. Waarschijnlijk kan je uit de US voor hetzelfde bedrag een betere vissen en voor iets minder uit Japan ook nog, je koopt hem hier in Nederland en de historie is dus bekend. Voor iemand die niet wil gaan frustreren met tijdverlies, papierwerk en moeite is het geen slechte keuze voor een 4.0s autootje. Maar ikzelf zou dan eerder kijken voor het nieuwe model Nissan GT-R. Zo'n Supra blijft wel een extreem gewild item ofcourse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nou, als hij echt 700 pk op de krukas levert is het wel wat waard. Geen 50K denk ik, maar wel aardig wat. Maar dan nog, het kan met de beste onderdelen gedaan zijn, als het niet goed in elkaar gezet is kan het alsnog een miskoop zijn. Maarja, dan blijft het al niet lang heel in de handen van de huidige eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Suprasport heeft wat dat betreft wel een goede reputatie en de lijst met onderdelen bevat niet echt knakenspul. Of hij er €50000,- voor kan vangen betwijfel ik, maar op zich geloof ik die WHP's wel. Krukas-PK's lijken me een beetje overdreven, zoveel vermogensverlies hebben die handbakken geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Ik heb sinds een week een Toyota Avensis Station uit 2002 met alle mogelijke opties behalve navigatie (heeft er ingezeten maar heeft de vorige eigenaar meegenomen naar z'n nieuwe Avensis).
Nu ben ik op zoek naar een manier om mijn telefoon eenvoudig handsfree te gebruiken (vie Bluetooth).

In mijn vorige auto had ik een Pioneer radio met ingebouwde bluetooth en een microfoontje aan het dak. Dit was echt geweldig, maar dat gaat hier helaas niet werken. Met de juiste frames krijg ik de Pioneer radio er vast wel in, maar dan mis ik m'n stuurbediening, schermpje met allerhande info, enz.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil dus het geluid van m'n telefoon over m'n speakers en dat allemaal automagisch na het opnemen van m'n telefoon zonder 'm uit m'n zak te halen enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
Ik denk aan een Parrot - http://www.parrot.com/nl

Toch wel een van de meest gebruikte handsfree merken in de auto volgens mij

Leeg - Sinds 20180907

Pagina: 1 ... 25 ... 167 Laatste