Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 175 176 Laatste
Acties:
  • 999.306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:32

Shrien

frequent snoozer

Thasaidon schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:36:
[...]

De Corolla's vanaf 2019 tot de facelift (2022?) zijn prima auto's en lijken geen accuproblemen te hebben.
Onze 2019 Corolla TS heeft tijdens corona weken stil gestaan, maar startte altijd zonder problemen.

Toyota's met accu problemen zijn de nieuwere modellen (met Smart Connect Mediasysteem), icm met weinig of enkel korte stukken rijden
Toevallig genoeg liep onze 12v accu (2019 Cor TS 2.0) na 6,5 jaar opeens leeg na een rit. Het is nog onduidelijk of het een gebruikersfout is geweest of ouderdom. Voor de zekerheid met een iets krachtigere accu vervangen. Kunnen we hopelijk weer 10 jaar mee verder.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Zo bijna alle spullen binnen voor de 0-beurt van de Highlander:
  • SKF Distributieset: riem, waterpomp, spanrollen, poelies, pakkingen
  • Nokkenaskeerring, krukaskeerring
  • Motorolie + filter
  • CVT bak olie
  • Diff olie
  • Koelvloeistof (motor)
  • Koelvloeistof (inverter)
  • Stabistangen
  • Ruitenwissers voor en achter
  • Gasveren automatische achterklep
  • Bougies
  • Carbon / hepa interieurfilter
  • Nieuwe bandenspanningsmeters (2 van de 4 leeg/kaput=apk afkeur)
Kunnen we er weer even tegenaan :P Ga ook de hybride accupack laten analyseren voor onbalans/kapotte cellen. Heb gelukkig geen storing, maar preventief. Indien nodig vervangen / balanceren.

En over accu's gesproken: er is een half jaar terug een nieuwe 12V accu in gegaan, maar die is niet ingeleerd, wat er in resulteert dat hij slecht wordt bijgeladen (systeem denkt nog dat ie stuk is). Grrrr

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08
Ik heb gister bij een Toyota-dealer zo’n Clifford/vodafone startonderbreker laten inbouwen. (Degene die ze standaard inbouwen)

Deze werkte gister niet, schakelde meestal niet in, en ook niet uit als hij uiteindelijk wel inschakelde.

Vandaag om die reden terug geweest. Toen ik de auto ophaalde kreeg ik de mededeling dat hij het doet, alleen niet keyless, ik moet de startonderbreker ontgrendelen met het knopje op de keycard.

Op mijn reactie dat dit systeem me niet zo verkocht is, en het zo ook niet in de handleiding van de startonderbreker staat, gaf hij als reactie dat het zelden werkt ofzoiets, en hij er heel veel al heeft ingebouwd. (https://www.clifford.nl/wp-content/uploads/2020/06/24101-Brochure-4627-Startonderbreker-Gebruikershandleiding-HR.pdf)

Ik word morgen teruggebeld door de verkoper, en ze bouwen hem weer voor me uit als hij niet keyless werkt, dus ze gaan het uiteindelijk nietjes afhandelen. Maar ff, dit is toch een raar verhaal? Andere mensen met hetzelfde systeem?

Dit hoort toch gewoon zonder extra handelingen in/uit te schakelen?

[ Voor 11% gewijzigd door ZeromaNoiS op 12-05-2026 19:33 ]

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34

Vliegvlug

Flight Simple

ZeromaNoiS schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:31:
Ik heb gister bij een Toyota-dealer zo’n Clifford/vodafone startonderbreker laten inbouwen. (Degene die ze standaard inbouwen)

Deze werkte gister niet, schakelde meestal niet in, en ook niet uit als hij uiteindelijk wel inschakelde.

Vandaag om die reden terug geweest. Toen ik de auto ophaalde kreeg ik de mededeling dat hij het doet, alleen niet keyless, ik moet de startonderbreker ontgrendelen met het knopje op de keycard.

Op mijn reactie dat dit systeem me niet zo verkocht is, en het zo ook niet in de handleiding van de startonderbreker staat, gaf hij als reactie dat het zelden werkt ofzoiets, en hij er heel veel al heeft ingebouwd. (https://www.clifford.nl/wp-content/uploads/2020/06/24101-Brochure-4627-Startonderbreker-Gebruikershandleiding-HR.pdf)

Ik word morgen teruggebeld door de verkoper, en ze bouwen hem weer voor me uit als hij niet keyless werkt, dus ze gaan het uiteindelijk nietjes afhandelen. Maar ff, dit is toch een raar verhaal? Andere mensen met hetzelfde systeem?

Dit hoort toch gewoon zonder extra handelingen in/uit te schakelen?
Als je een auto met startknop hebt maakt het zo te lezen weinig uit. Dan moet je toch 2x de startknop indrukken, dus als het dan 1x kastje en 1x startknop is dan is het misschien nog te overwegen.

Die knop in de auto zelf met een pincode per cijfer moeten invoeren door het aantal keer van het cijfer in te drukken lijkt me wel drama, dus als dat elke keer zou moeten zou ik er ook niet aan beginnen. :X

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08
Vliegvlug schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:11:
[...]

Als je een auto met startknop hebt maakt het zo te lezen weinig uit. Dan moet je toch 2x de startknop indrukken, dus als het dan 1x kastje en 1x startknop is dan is het misschien nog te overwegen.

Die knop in de auto zelf met een pincode per cijfer moeten invoeren door het aantal keer van het cijfer in te drukken lijkt me wel drama, dus als dat elke keer zou moeten zou ik er ook niet aan beginnen. :X
Die pincode is de backup. Normaal zou de startonderbreker voor zover ik begrepen heb uitschakelen als die keycard zich in de auto bevindt.

Het gemak zit hem dan uiteraard in het instappen met je sleutel in je broekzak en de keycard in je portemonnee, en niet nog extra handelingen hoeven verrichten.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34

Vliegvlug

Flight Simple

ZeromaNoiS schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:19:
[...]

Die pincode is de backup.
Ah, oke. Dan is het wel een nuttige functie ja als je bijv net met een lege batterij van je DriverCard zit.
Normaal zou de startonderbreker voor zover ik begrepen heb uitschakelen als die keycard zich in de auto bevindt.

Het gemak zit hem dan uiteraard in het instappen met je sleutel in je broekzak en de keycard in je portemonnee, en niet nog extra handelingen hoeven verrichten.
Dat is inderdaad wel wat handiger ja en inderdaad erg suf dat het niet zo werkt zeker als ze er mee adverteren.
Maar je neemt zo’n startonderbreker ook voor extra veiligheid dus is dan een eigen afweging of je dat de extra moeite waard is.

Je kan natuurlijk ook kijken naar andere merken startonderbrekers waar dat wel goed werkt.
Pagina: 1 ... 175 176 Laatste