Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 174 175 Laatste
Acties:
  • 989.717 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:28
El-Pinjo schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:29:
[...]

Mijn ervaring is dat andere banden al een heel verschil kunnen maken. Wij hebben een Corolla Cross en een Yaris waarbij we van de origineel geleverde banden zijn overgestapt naar, in ons geval Hankook, en dat gaf al een enorm verschil in geluid.
Ja, daar heb ik sowieso ook al niet de beste keuze gemaakt. Ik heb (en vraag me achteraf niet waarom) vrij sportieve banden er onder gezet. Volgende setje ga ik nog eens extra letten op comfort.

Maar, die zelfde banden had ik onder mijn vorige auto ook, en daar waren ze dan toch een stukje stiller.

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17:56

DaffyDuck43

MF-lurker

El-Pinjo schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:29:
[...]

Mijn ervaring is dat andere banden al een heel verschil kunnen maken. Wij hebben een Corolla Cross en een Yaris waarbij we van de origineel geleverde banden zijn overgestapt naar, in ons geval Hankook, en dat gaf al een enorm verschil in geluid.
En niet te vergeten het type asfalt waar we op rijden.
Mijn Corolla Cross heeft van t begin af aan op all season banden gestaan (Vredestein) en tijdens onze vakantie naar Noorwegen vorig jaar waren er onderweg (weet niet meer precies of dit nou in DE, DK of NO was) enorme verschillen in geluid IN de auto als gevolg van het wegdek waar we op dat moment op reden.
Was eerder in andere landen en in NL ons nooit zo opgevallen.
Normaal in NL is t in ieder geval nooit storend of opvallend geweest, maar toen viel het echt op wat voor verschil het wegdek in geluidsbeleving oplevert.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
En deze Lexus-rijder heeft z'n 4 deuren en kofferbak ook voorzien van sound deadening en isolatie. Nodig? Nee. Leuk om te doen en hebben? Ja 😁

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Hencksch
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:21
JME schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 23:02:
[...]

Weet je nog waar ongeveer die optie zit en hoe deze heet? Ben op zoek of dit ook op de Corolla TS kan maar weet niet precies welke term ik zoek..
Ga ik even voor zitten een dezer dagen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:17

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

@Denman ik vind de 2.5L van de RAV4 eigenlijk wel fijn klinken. Die gaat echt maar heel zelden op toeren, snel zat. Rijd er liever in dan in onze EV.

@Boeryepes ben ik wel benieuwd wat je aantrof in de deuren enzo? Meer dan blik alleen?

[ Voor 23% gewijzigd door NiGeLaToR op 15-04-2026 17:19 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:26
Rijgeluid is ook wat mij enorm stort bij onze Toyota Corolla TS. Ergens keer offerte opgevraagd om isolatie te plaatsen. 6k rekende ze ervoor..

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:17

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

vinpower schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:26:
Rijgeluid is ook wat mij enorm stort bij onze Toyota Corolla TS. Ergens keer offerte opgevraagd om isolatie te plaatsen. 6k rekende ze ervoor..
Ik heb op Reddit mensen gezien die alles uit de cabine halen incl het dak, daarna alles beplakken en dan alles weer terugbouwen.

Deuren, vloer achter, is 3-4 uur werk. Die matten hebben mij wellicht 60~80€ gekost.

Aka voor de helft als je offerte doe ik dat met je Corolla :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:19:
@Denman ik vind de 2.5L van de RAV4 eigenlijk wel fijn klinken. Die gaat echt maar heel zelden op toeren, snel zat. Rijd er liever in dan in onze EV.

@Boeryepes ben ik wel benieuwd wat je aantrof in de deuren enzo? Meer dan blik alleen?
Nou, minder dan je zou denken. Op de binnenkant, aan de achterkant van het paneel wat vilt en dat was het wel.

Edit: het effect van de deadening zit hem meer in de akoestiek, niet in isolatie van buitengeluid.

[ Voor 9% gewijzigd door Boeryepes op 15-04-2026 18:45 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Pagina: 1 ... 174 175 Laatste