Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 173 174 Laatste
Acties:
  • 979.412 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:27

Vliegvlug

Flight Simple

cordonbleu schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 15:20:
Als je licht remt, dan grijpen de schijfremmen nog niet aan, maar rem je af puur op de regeneratie en dus het meest zuinig.
Dat is inderdaad ook precies hoe het op mijn Niu scooter werkt, zo licht mogelijk remmen voor maximale regeneratie.
Jammer dat het bij een Toyota ook zo werkt, licht remmen is erg irritant. Op de scooter tenminste wel, in de auto nog geen ervaring mee maar als ik nu rem zal ik er normaal gesproken wel zodanig druk op zetten dat de remmen aangrijpen want anders had ik het pedaal natuurlijk niet nodig gehad. ;)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

breinonline

Are you afraid to be known?

Je kan prima harder remmen. Zolang het blauwe balkje niet vol is regenereert de auto gewoon. Als je na het blauwe balkje vol doortrapt komen de schijven erbij. Evenals bij lage snelheid. Weet even de grens niet meer maar maar zeg beneden de 10km/u.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-03 19:37

Thasaidon

If nothing goes right, go left

@Vliegvlug
Ik zie echt niet in waarom een privacy instelling de navigatie zou moeten verhinderen, de Touch 2 heeft toch een lokale kaart en is geen cloud systeem.
Je hebt helemaal gelijk, ik haalde de twee systemen door elkaar. Dit geldt dus alleen voor het Smart Connect systeem wat vanuit de cloud navigeert.

@JME
Er word 32Gb aangeraden omdat in Windows dit de maximale grootte zou zijn om FAT32 te formatteren.
Maar de auto las mijn 128Gb usb met MP's ook gewoon. Dus ik vermoed dat dat ook werkt voor de kaartupdate.

Vwbt regeneratie.
Zodra je je gaspedaal los laat, remt de auto af op de MG2 en regenereert hij al.
Als je ipv uitrollen licht remt, regenereer je meer. Dat is denk ik wat de app bedoeld.
Echter sta je ook iets eerder stil.

De fysieke remmen worden alleen gebruikt bij heel hard remmen, of voor het laatste stukje tot stilstand komen.
Voor de rest is het altijd de electromotor (MG2) waarmee geremd wordt en dus regeneratie plaats vind.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:59
Ik ben gisteren op goed geluk bij de Toyota dealer hier binnengestapt en heb gevraagd of ze de nieuwe C-HR+ toevallig al hadden staan. En wat een geluk: het demo model was net terug van een proefrit en achter hadden ze die ochtend nog twee stuks binnen gekregen die letterlijk nog in de verpakking zatten. De medewerker die ik sprak nam mij mee naar die twee nieuwe en eentje daarvan was de "roest oranje" variant waar ik toch wel een zwak voor heb ontwikkeld sinds ik hem voor het eerst heb gezien. In het echt vond ik hem er net zo gaaf uit zien.

Uiteindelijk mocht ik van die aardige man het demo model meenemen voor een blokje om. Hij reed heerlijk. Ik zit op het moment tussen de Leapmotor B10 en deze C-HR+ te twijfelen als nieuwe leaseauto. De Toyota geeft je wel wat meer een rijervaring, de Leapmotor is wat generieker. Infotainment werkte goed maar vond ik wel wat "samengeperst" aanvoelen op het scherm en soms iets traag. In de Leapmotor was hij pijlsnel maar vond ik de audio weer tegenvallen, niet zo erg als MG maar wel ondermaats. In de Toyota klonk het gewoon goed. Het is voor mij wel een fijne overweging als crossover en niet volledig SUV (te groot) al zit je in de Leap achterin wel veel ruimer dan in deze C-HR+.

Na deze eerste kennismaking doorgereden naar de Subaru dealer om te vragen of daar zijn kloon de Uncharted al binnen was. Maar die kwam pas in eind april / mei zei de beste man daar. Heb wel de Solterra even bekeken, dat is de twin van de bz4x. Vooral even het stuurtje vergeleken, bij Subaru plat van boven en bij Toyota gewoon rond. Onderaan de streep kan ik over beide heen kijken maar vond ik de Subaru layout toch wat fijner zo op het eerste gezicht. Dit samen met de afwerking aan de voorkant die ik bij Subaru ook iets mooier vind en het feit dat de Subaru een 22kW boordlader heeft ipv 11 bij de Toyota maakt dat ik binnenkort nog eens ga proefrijden in de Uncharted en dan wel een beslissing kan maken.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Mandera schreef op zondag 22 maart 2026 @ 09:52:
Ik ben gisteren op goed geluk bij de Toyota dealer hier binnengestapt en heb gevraagd of ze de nieuwe C-HR+ toevallig al hadden staan. En wat een geluk: het demo model was net terug van een proefrit en achter hadden ze die ochtend nog twee stuks binnen gekregen die letterlijk nog in de verpakking zatten. De medewerker die ik sprak nam mij mee naar die twee nieuwe en eentje daarvan was de "roest oranje" variant waar ik toch wel een zwak voor heb ontwikkeld sinds ik hem voor het eerst heb gezien. In het echt vond ik hem er net zo gaaf uit zien.

Uiteindelijk mocht ik van die aardige man het demo model meenemen voor een blokje om. Hij reed heerlijk. Ik zit op het moment tussen de Leapmotor B10 en deze C-HR+ te twijfelen als nieuwe leaseauto. De Toyota geeft je wel wat meer een rijervaring, de Leapmotor is wat generieker. Infotainment werkte goed maar vond ik wel wat "samengeperst" aanvoelen op het scherm en soms iets traag. In de Leapmotor was hij pijlsnel maar vond ik de audio weer tegenvallen, niet zo erg als MG maar wel ondermaats. In de Toyota klonk het gewoon goed. Het is voor mij wel een fijne overweging als crossover en niet volledig SUV (te groot) al zit je in de Leap achterin wel veel ruimer dan in deze C-HR+.

Na deze eerste kennismaking doorgereden naar de Subaru dealer om te vragen of daar zijn kloon de Uncharted al binnen was. Maar die kwam pas in eind april / mei zei de beste man daar. Heb wel de Solterra even bekeken, dat is de twin van de bz4x. Vooral even het stuurtje vergeleken, bij Subaru plat van boven en bij Toyota gewoon rond. Onderaan de streep kan ik over beide heen kijken maar vond ik de Subaru layout toch wat fijner zo op het eerste gezicht. Dit samen met de afwerking aan de voorkant die ik bij Subaru ook iets mooier vind en het feit dat de Subaru een 22kW boordlader heeft ipv 11 bij de Toyota maakt dat ik binnenkort nog eens ga proefrijden in de Uncharted en dan wel een beslissing kan maken.
De executive van de C-HR+ zou ook 22kW kunnen laden. Zou die Subaru dat bij alle uitvoeringen hebben?
Ik rij al een tijdje in een EV meer dan 11kW is echt onnodig. Ten eerste heb je met 11 de auto gemakkelijk vol in een nacht. Ten tweede gaat laden met 22 alleen lukken als je verder niets anders gebruikt thuis omdat 3 fasen standaard 3x25A is. Ten derde zijn netbeheerders zich aan het oriënteren op een boete voor hoge vermogenafname.
In het zeer zeldzame geval dat ik meer dan 11 nodig gehad heb, had ik het ook niet afgekund met 22 en moest ik toch nog even ergens snelladen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

Pagina: 1 ... 173 174 Laatste