sanook schreef op donderdag 13 november 2025 @ 19:34:
[...]
Met zo'n tag kun je juist instappen en starten, de tag wordt automatisch herkend (als 2e startonderbreker dus naast de bestaande onderbreker) als het goed is.
Ik weet niet precies hoe het met de RAV4 is tegenwoordig, maar de Lexus NX (broertje van de RAV4) wordt tegenwoordig gestolen door een winkelhaak in de achterklep te zagen en daarachter zit een connector waar de laptop op aangesloten wordt en de hele beveiliging omzeild wordt door de Canbus te manipulerenm. Dus een extra startonderbreker zou dat tegen moeten gaan.
De RAV4 wordt op dezelfde manier gestolen, alleen dan bij de wielkast voor.
En ik kreeg laatst ook een filmpje van een deurbel bij een kennis in de straat doorgestuurd waar ze aan kwamen rijden en die auto direct van het slot ging.
Waarschijnlijk een replay attack of zo iets.
Maar als de tag automatisch herkend wordt zonder dat je hem ergens tegenaan moet houden dan laat ik het bij de volgende beurt in februari er wel inzetten.
Mooie bak heb je trouwens! Mijn volgende auto wordt denk ik ook een Lexus, of toch weer een Honda.
Ik vind de RAV4 een fijne auto, maar heb toch best veel tikjes en kraakjes in het interieur, en daar ben ik mega allergisch voor. En dat terwijl hij uit de Japanse fabriek komt (plugin wordt enkel daar gebouwd), en je leest dat hij daar beter in elkaar gezet wordt dan in de andere fabrieken. En ik vind hem toch ook wel vrij lawaaiig, veel bandengeluid.
Wat is jouw ervaring met de Lexus wat betreft bouwkwaliteit en kraakjes in het interieur?
[
Voor 4% gewijzigd door
ZeromaNoiS op 13-11-2025 21:46
]