Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 166 167 Laatste
Acties:
  • 917.700 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:03
MooDyBLueS schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:29:
Die stap van banden hebben wij ook van standaard Michelin Primacy 3 naar Michelin e-Primacy gemerkt met onze EV. Reden? De e-Primacy heeft een laag foam (oa) voor geluidsreductie, maakt inderdaad een erg groot verschil.
Dat de e.Primacy erg stil is blijkt niet uit de bandenlabels.
Zie bijvoorbeeld https://www.michelin.nl/a...5/55/16/94/V?choices=true
Dan zit de e.Primacy met 70 dB in de middenmoot. Er zijn een paar types stiller, en ook een paar rumoeriger.
Zo is de Primacy 4 daar aangegeven met 68 dB en de Primacy 5 met 70 dB, gelijk aan de e.Primacy.

Ook in het lijstje eigenschappen op https://www.michelin.nl/auto/tyres/michelin-e-primacy wordt minder geluid niet genoemd als voordeel. Deze band is volgens Michelin zelf enkel geoptimaliseerd op rolweerstand, veiligheid en levensduur.

En tot slot maakt ook het promofilmpje YouTube: The new Michelin e.Primacy tire geen melding van een laag foam voor geluidsreductie.

Heb je een bron voor jouw stelling dat er foam voor geluidsreductie in die band zit?

[ Voor 27% gewijzigd door Andrehj op 27-09-2025 12:06 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
RoyK schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:00:
De antenne is het raam verliest constant de verbinding en switch DAB steeds met FM. Vrij irritant en luister ik nu alleen FM
Ik heb dat opgelost in de Citroën (met losse DAB radio) met een simpele splitter. Dan werkt 'het sprietje op het dak' als DAB antenne. De meegeleverde plak-antenne van Sony werkte waardeloos.
https://www.conrad.nl/nl/...dab-splitter-1533457.html
Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/1533457_BB_00_FB/image.jpg?x=300&y=300&format=jpg&ex=300&ey=300&align=center
Let op! Werkt alleen als je nu GEEN versterkte antenne hebt. (zie tekst bij Conrad)

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:03
RoyK schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:00:
Ik overweeg de entertainment scherm te gaan vervangen in mijn CHR uit 2018. Iemand ervaring met deze versie? Dan kan ik eindelijk normaal navigeren met google maps. Misschien gelijk een DAB antenne erbij doen voor een paar tientjes? De antenne is het raam verliest constant de verbinding en switch DAB steeds met FM. Vrij irritant en luister ik nu alleen FM
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ik vind hem in die webshop wel flink aan de prijs. Heel even kort op aliexpress gekeken, en daar kost een soortgelijk ding 80 euro.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zou vanavond boodschappen doen met de Corolla. Na het starten kreeg ik een vreemde melding welke ik nog niet eerder heb gezien: "Storing hybridesysteem. Laat auto bij dealer controleren." Motor loopt onregelmatig en klikt anders dan normaal. Contact opgenomen met Athlon, auto wordt morgen afgesleept. Zelf naar een dealer rijden durf ik niet aan. Auto is van dec 2022 met 67k op de teller.

Iemand eenzelfde issue gehad?

Whatever.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:25

RoyK

Hobby tekenaar

ZeromaNoiS schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:29:
[...]

Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ik vind hem in die webshop wel flink aan de prijs. Heel even kort op aliexpress gekeken, en daar kost een soortgelijk ding 80 euro.
Zeker, maar geen idee wat je daar dan van mag verwachten. Dat is best tricky helaas

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W13k3
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Bougies of gasklep misschien? Hopelijk niets ernstigers. Goed dat je er niet meer mee gereden hebt.
Ik heb een onregelmatig lopende motor bij 2 Toyota's gehad. Bij de 1e (geen hybride) was het de gasklep. Bij de 2e was de HV-accu kapot - was al wel 15 jaar oud.
Hopelijk is het iets simpels!
Pagina: 1 ... 166 167 Laatste