Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 155 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.058 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:14
Ik begrijp de situatie die @Thasaidon schetst maar al te goed. Ook hier in het dorp wel situaties gehad (werkzaamheden), maar ook op de A12 bij Utrecht begint mijn RAV4 te miepen dat ik 80 moet gaan rijden terwijl ik gewoon doorrijdt richting Den Haag waar je gewoon 100 mag.
Het idee is leuk, maar hier in NL werkt het gewoon slecht.

Nog een voorbeeld is hier over al de 60 wegen met de mooie rode fietspaden er naast. Heb je Lane Assist aan staan mag je niet naar rechts omdat je de lijn over gaat, dus je moet maar frontaal op je tegenligger.
En dan ook nog heel hard gaan piepen dat je moet remmen :(.

Misschien moeten al die EU ambtenaren maar eens een maand verplicht in NL komen rijden.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03:14
Soepie schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:28:
Ik begrijp de situatie die @Thasaidon schetst maar al te goed. Ook hier in het dorp wel situaties gehad (werkzaamheden), maar ook op de A12 bij Utrecht begint mijn RAV4 te miepen dat ik 80 moet gaan rijden terwijl ik gewoon doorrijdt richting Den Haag waar je gewoon 100 mag.
Het idee is leuk, maar hier in NL werkt het gewoon slecht.

Nog een voorbeeld is hier over al de 60 wegen met de mooie rode fietspaden er naast. Heb je Lane Assist aan staan mag je niet naar rechts omdat je de lijn over gaat, dus je moet maar frontaal op je tegenligger.
En dan ook nog heel hard gaan piepen dat je moet remmen :(.

Misschien moeten al die EU ambtenaren maar eens een maand verplicht in NL komen rijden.
Dit is toch een reden om geen auto van na 2023 te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Drials schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:31:
[...]

Dit is toch een reden om geen auto van na 2023 te kopen?
Dat laatste was al met mijn 2017 RAV4 :/
Dat van die snelheid kan ik gelukkig nog definitief uitschakelen (nu een 2022).

Maar je hebt wel een beetje gelijk ja.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
Soepie schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

Dat laatste was al met mijn 2017 RAV4 :/
Dat van die snelheid kan ik gelukkig nog definitief uitschakelen (nu een 2022).

Maar je hebt wel een beetje gelijk ja.
Heb ook een RAV4 van 2022 maar hier geen last van, dacht ook dat het pas vanaf 2024 was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

banaliteit schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:36:
[...]

Wat is dan de oplossing in dit scenario? Anders blijf de auto maar door piepen
Bedenkt scenario bij Toyota, als je dat bij de dealer noemt programmeren ze de waarschuwing voor de achterbank zo voor je uit. Hebben ze destijds bij mijn Yaris gedaan en bij de Corolla van mijn schoonouders.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:15
Mijn C-HR vergist zich veel in de snelheid die je mag rijden. Matrix borden met groene pijlen worden niet begrepen, dus mag je uit de file nog steeds maar 50. Bij afslagen begint het systeem te piepen omdat daar vaak een andere snelheidsaanduiding staat. De parallelbaan bij Utrecht wordt ook niet begrepen. En dan zullen we het maar niet hebben over het feit dat het systeem denkt dat je om 10:00u 's ochtends 120km/u mag rijden op de A12....
Kortom, het werkt bijna nooit feilloos. Zo ook de lane assistance, die stuurt me af en toe ook richting een stoeprand ipv de andere kant op.
Ik ben iemand die veel zijn spiegels gebruikt en uit de zijramen kijkt, dat vind het systeem een vorm van niet opletten (oftewel je mag alleen nog maar recht naar voren kijken).
Aan de ene kant is het heel mooi dat die systemen in ontwikkeling zijn, en daar zit ook precies het probleem. Het is nog in ontwikkeling en in mijn ervaring nog net niet genoeg uitontwikkeld om te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 16:00

Thasaidon

If nothing goes right, go left

@Drials @Soepie
In onze Corolla Cross heet dat systeem LDA (Lane Departure Alert).

Werkt prima op de snelweg, totdat je of wegwerkzaamheden hebt met meerdere lijnen op de baan, of bij een op-/afrit over de lijn gaat omdat je op de spitsstrook rijdt.

Maar ook tijdens onze vakantie in Tsjechië zag de auto de zwarte stukken asfalt als belijning en probeerde de auto zichzelf tussen de zwarte "lijnen" te houden, terwijl de auto zelf al breder was en dus heen en weer bleef gaan.

Afbeeldingslocatie: https://toyotahybrideforum.nl/download/file.php?id=13220

Waar het pas echt irritant word is idd op onze NL binnenwegen met die fietsstroken idd.
Maar ook op smallere binnenwegen waarbij je uit moet wijken voor tegenliggers.

Afbeeldingslocatie: https://toyotahybrideforum.nl/download/file.php?id=13219

Zodra je hier over de lijn gaat, begint de auto te piepen en zal de auto terug sturen de baan op in het pad van de tegenligger.

Ja, ik weet dat onze Corolla Cross 2022 dit systeem heeft en dit systeem standaard weer aan staat zodra je de auto start (dit kan niet permanent uit). Maar iedere eerste keer tijdens een rit dat de auto zo ingrijpt is toch weer even een verrassing.
Daarna weet je dat je bij het uitwijken even je stuur wat steviger moet vast houden zodat de auto het terug sturen stopt. Maar het blijft iedere keer een irritant gevoel als de auto weer ingrijpt.

Simpele oplossing... op dit soort wegen mag je vaak maar 60. Dus als Toyota het systeem pas actief zou maken boven de 60km/h ipv 50km/h zou dat al heel veel schelen. Maar dat mag vast weer niet van onze EU "geleerden".

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 20:27
@Thasaidon eens - dit is enorm storend. En dan mag je nog 'blij' zijn met een stuurwielknopje, want genoeg andere auto's hebben het uitzetten van de functie goed verstopt. Of je kunt het helemaal niet uitzetten of het gaat na tig keer alarm uit voor de rest van de rit.

Idem met de snelheids 'herkenning' waar autorijdend Europa nu mee wordt murw gebeukt qua onterechte piepjes.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@NiGeLaToR
Het knopje op het stuur is voor LTA (Lane Trace Assist), niet voor LDA (Lane Departure Alert) waar ik het over had.
Helaas heten die systemen iedere keer weer anders bij Toyota 8)7

LTA kun je zelf aan of uit zetten (knopje op het stuur) en werkt alleen als je ook de DRCC (Dynamic Radar Cruise Control) aan zet.
Dit systeem houd dan de auto recht binnen de lijnen van de rijbaan en zal dus continue kleine stuurcorrecties uitvoeren.

LDA staat altijd aan zodra je de auto start en word automatisch actief boven de 50Km/h.
Dit systeem waarschuwt dmv geluid en/of trilling in je stuur als je te dicht tegen de lijn van de rijbaan aan komt. Gaat de auto over de lijn heen, dan voert de auto een (eenmalige) stuurcorrectie uit om de auto weer tussen de lijnen op de rijbaan te krijgen.
Wil je dit systeem uit zetten, dan moet je het menu in op het dashboard (achter het stuur), maar staat dus automatisch weer aan als je de auto start.

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 03-10-2024 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:17
MisterMailman schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:39:
[...]

De gordel er in klikken? Gewoon strak over de rugleuning.

[...]

Jammer, maar ik vermoedde het al. Toch maar eens op zoek naar zo'n ding dan...
Een kleine karabijnhaak kun je ook in het slot van de achterklep drukken.
Die heb ik inmiddels ook standaard in de kofferbak met wat spanbanden liggen.
Ook een keer nieuwe ligstoelen vervoerd in de auris TS met de hele weg die irritante piep.
Dat begint na een tijdje (45 minuten) toch erg op je zenuwen te werken. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drials
Thasaidon schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:06:
@Drials @Soepie
In onze Corolla Cross heet dat systeem LDA (Lane Departure Alert).

Werkt prima op de snelweg, totdat je of wegwerkzaamheden hebt met meerdere lijnen op de baan, of bij een op-/afrit over de lijn gaat omdat je op de spitsstrook rijdt.

Maar ook tijdens onze vakantie in Tsjechië zag de auto de zwarte stukken asfalt als belijning en probeerde de auto zichzelf tussen de zwarte "lijnen" te houden, terwijl de auto zelf al breder was en dus heen en weer bleef gaan.

[Afbeelding]

Waar het pas echt irritant word is idd op onze NL binnenwegen met die fietsstroken idd.
Maar ook op smallere binnenwegen waarbij je uit moet wijken voor tegenliggers.

[Afbeelding]

Zodra je hier over de lijn gaat, begint de auto te piepen en zal de auto terug sturen de baan op in het pad van de tegenligger.

Ja, ik weet dat onze Corolla Cross 2022 dit systeem heeft en dit systeem standaard weer aan staat zodra je de auto start (dit kan niet permanent uit). Maar iedere eerste keer tijdens een rit dat de auto zo ingrijpt is toch weer even een verrassing.
Daarna weet je dat je bij het uitwijken even je stuur wat steviger moet vast houden zodat de auto het terug sturen stopt. Maar het blijft iedere keer een irritant gevoel als de auto weer ingrijpt.

Simpele oplossing... op dit soort wegen mag je vaak maar 60. Dus als Toyota het systeem pas actief zou maken boven de 60km/h ipv 50km/h zou dat al heel veel schelen. Maar dat mag vast weer niet van onze EU "geleerden".
Gelukkig blijft dit bij mijn RAV uit staan, ik zou me er kapot aan ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
@Thasaidon Zoals @Drials hierboven al zegt, gelukkig blijft de LDA in de RAV4 wel helemaal uit, ook na het opnieuw starten van de auto.
Maar inderdaad is wat jij hier noemde precies mijn "klacht". Dat onverwachte ingrijpen op die smalle wegen was inderdaad waar ik op doelde.
Heb het dus echt een keer gehad hier op de berg (heuvelrug) dat mijn auto (dat was de 2017 RAV4) mij terugduwde naar het midden terwijl er van de andere kant ook gewoon lekker een auto aan kwam met 60km/u.
Dan schrik je echt wel even.

Gewoon spullen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icedwarf
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19
Hier ook een getergde Yaris Cross rijder.
In eerste instantie was het plan een volledig nieuwe auto aan te schaffen maar we hebben daar vanwege al deze vervelende accessoires maar van af gezien. Uiteindelijk is het een model 2023 geworden met erg weinig km dus voor het gevoel wel een "nieuwe"auto. Als iedereen dat gaat doen worden er niet veel nieuwe auto's meer verkocht vrees ik. Uiteindelijk zal het gezien mijn leeftijd mijn tijd wel duren want eigenlijk verwacht ik niet ooit nog een andere auto aan te moeten schaffen.Maar als het toch zo ver moet komen wordt het waarschijnlijk gewoon een oud barrel zonder al die poespas. Tegen die tijd kom ik toch niet meer verder dan het plaatselijke winkelcentrum. :)

De ervaring na 2 maanden rijden:
Gelukkig staat de alarmering van het RSA uit en wordt er alleen iets op het dashboard gepresenteerd. Helaas is dat in 50% van de gevallen pure nonsens omdat het systeem niet verder nadenkt/kijkt. Zo zie ik regelmatig 50km als ik op een snelweg rij en vaak blijft 30km in beeld op een 50km of 60km weg als men geen einde 30 heeft geplaatst na een wegwerk. (Wat eigenlijk standaard is). Het konijn in Brussel die dit allemaal verzonnen heeft zou het gewoon eerst eens een paar jaar in de praktijk moeten ervaren voordat hij dit soort idioterie mensen door de strot duwt.
LDA/LTA staat altijd aan bij starten maar kan ik gelukkig wel eenvoudig op het stuur uitzetten. Al een paar maal gebeurt dat ik dat vergat en opeens een alarm te horen krijg en mijn stuur gaat bewegen. Je schrikt je rot en dat noemt men dan veilig? :( Weg ermee wat mij betreft.

Verder ben ik met de auto best tevreden al zijn er wel een paar zaken die ik persoonlijk graag anders had gezien en die ik niet in het menu kan aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18

Videopac

Rommelt wat aan.

icedwarf schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:07:
Hier ook een getergde Yaris Cross rijder.
In eerste instantie was het plan een volledig nieuwe auto aan te schaffen maar we hebben daar vanwege al deze vervelende accessoires maar van af gezien. Uiteindelijk is het een model 2023 geworden met erg weinig km dus voor het gevoel wel een "nieuwe"auto. Als iedereen dat gaat doen worden er niet veel nieuwe auto's meer verkocht vrees ik. Uiteindelijk zal het gezien mijn leeftijd mijn tijd wel duren want eigenlijk verwacht ik niet ooit nog een andere auto aan te moeten schaffen.Maar als het toch zo ver moet komen wordt het waarschijnlijk gewoon een oud barrel zonder al die poespas. Tegen die tijd kom ik toch niet meer verder dan het plaatselijke winkelcentrum. :)

De ervaring na 2 maanden rijden:
Gelukkig staat de alarmering van het RSA uit en wordt er alleen iets op het dashboard gepresenteerd. Helaas is dat in 50% van de gevallen pure nonsens omdat het systeem niet verder nadenkt/kijkt. Zo zie ik regelmatig 50km als ik op een snelweg rij en vaak blijft 30km in beeld op een 50km of 60km weg als men geen einde 30 heeft geplaatst na een wegwerk. (Wat eigenlijk standaard is). Het konijn in Brussel die dit allemaal verzonnen heeft zou het gewoon eerst eens een paar jaar in de praktijk moeten ervaren voordat hij dit soort idioterie mensen door de strot duwt.
LDA/LTA staat altijd aan bij starten maar kan ik gelukkig wel eenvoudig op het stuur uitzetten. Al een paar maal gebeurt dat ik dat vergat en opeens een alarm te horen krijg en mijn stuur gaat bewegen. Je schrikt je rot en dat noemt men dan veilig? :( Weg ermee wat mij betreft.

Verder ben ik met de auto best tevreden al zijn er wel een paar zaken die ik persoonlijk graag anders had gezien en die ik niet in het menu kan aanpassen.
Die konijnen uit Brussel rijden niet zelf maar worden gereden: dat is het probleem.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Soepie schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:00:
Heb het dus echt een keer gehad hier op de berg (heuvelrug)
Als je berg van Amerongen naar Overberg bedoeld, weet ik precies wat je bedoeld. Dat is ook zo'n weg idd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
Thasaidon schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:19:
[...]

Als je berg van Amerongen naar Overberg bedoeld, weet ik precies wat je bedoeld. Dat is ook zo'n weg idd. :)
Dat is precies de weg die ik bedoel. Ik rijd tegenwoordig de andere kant langs (door Elst) en dat komt mede daar door (niet alleen overigens).

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

Thasaidon schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:28:
@NiGeLaToR

LDA staat altijd aan zodra je de auto start en word automatisch actief boven de 50Km/h.
Dit systeem waarschuwt dmv geluid en/of trilling in je stuur als je te dicht tegen de lijn van de rijbaan aan komt. Gaat de auto over de lijn heen, dan voert de auto een (eenmalige) stuurcorrectie uit om de auto weer tussen de lijnen op de rijbaan te krijgen.
Wil je dit systeem uit zetten, dan moet je het menu in op het dashboard (achter het stuur), maar staat dus automatisch weer aan als je de auto start.
Hoe kan je in nieuwe Toyota (2024+) modellen dan die LDA uitzetten? Echt alleen maar verstopt in menu, of is er nog een andere mogelijkheid, dan wel icm andere features?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Martinspire schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:35:
[...]

Hoe kan je in nieuwe Toyota (2024+) modellen dan die LDA uitzetten? Echt alleen maar verstopt in menu, of is er nog een andere mogelijkheid, dan wel icm andere features?
Als je de settings shortcut op het dashboard zet, is het maar een paar handelingen. Je kunt het makkelijk uitzetten dmv de aan/uit switch onder Settings > LDA. Net als RSA voor de snelheid piepjes (borden herkenning gebruik ik niet). Het eerste wat ik altijd doe voor het wegrijden is LDA en RSA uitzetten. Kost me ongeveer 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik denk erover de P3 in te ruilen voor een Corolla TS. Wat zijn handige zoeksites als ik de combi wil met parkeersensoren, HUD, voorruitverwarming/stuurverwarming? Bij Autoschout, autowereld, autotrack, auto trader kan je niet al deze termen aanvinken. En ook op de occasions site van Toyota.nl niet. Het is een zeldzame combi, daar ben ik wel achter. Ik wordt nogal moe van door de plaatjes bladeren op zoek naar de foto met het strookje schakelaars (wat vaak pas op 3/4 van de 40 foto's staat) om te weten of de juiste opties aanwezig zijn 8)7

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:18
gaspedaal.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Die kent dan weer HUD niet al selectievakje. Maar toch weer wat auto's door geweest (geen nieuwe ontdekt).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:49
breinonline schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:21:
Ik denk erover de P3 in te ruilen voor een Corolla TS. Wat zijn handige zoeksites als ik de combi wil met parkeersensoren, HUD, voorruitverwarming/stuurverwarming? Bij Autoschout, autowereld, autotrack, auto trader kan je niet al deze termen aanvinken. En ook op de occasions site van Toyota.nl niet. Het is een zeldzame combi, daar ben ik wel achter. Ik wordt nogal moe van door de plaatjes bladeren op zoek naar de foto met het strookje schakelaars (wat vaak pas op 3/4 van de 40 foto's staat) om te weten of de juiste opties aanwezig zijn 8)7
Er zijn ook websites voor oldtimers dan hoef je niet te vinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-09 20:17
Misschien op uitvoering filteren met trefwoorden?

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Martinspire schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:35:
LDA is op onze 2022 Corolla Cross alleen tijdelijk uit te zetten middels het "instellingen" menu op het dashboard.

Start de auto en als alles opgestart is, houd je op je stuurwiel de knop OK even ingedrukt.

Afbeeldingslocatie: https://toyotahybrideforum.nl/download/file.php?id=11489

Je zult dan in met middelste deel van je dashboard lijntjes zien verschijnen, waarbij aan de rechter kant met bolletjes.
Ik heb in het midden de cruise control ingesteld staan, maar die heeft hier verder niets mee te maken.

Afbeeldingslocatie: https://toyotahybrideforum.nl/download/file.php?id=11490

Gebruik nu de pijl-omhoog knop, of pijl-omlaag knop boven/onder de OK knop op je stuur totdat je het tandwiel icoon ziet.

Afbeeldingslocatie: https://toyotahybrideforum.nl/download/file.php?id=11491

Klik dan op de OK knop.
Als eerste optie zie je LDA al staan. Houd nu de OK knop ingedrukt totdat je in de LDA opties zit.

Afbeeldingslocatie: https://toyotahybrideforum.nl/download/file.php?id=11492

Daarna kun je bij de eerste optie welke je ziet LDA dus aan of uit zetten, dmv de OK knop.
Met de optie daaronder kun je instellen of je trillen of (zoals ik heb) geluid wil
En daaronder kun je ook de gevoeligheid nog aanpassen, welke ik op minimaal heb staan.

Afbeeldingslocatie: https://toyotahybrideforum.nl/download/file.php?id=11493

Met de "terug" knop kun je weer uit het menu.
Wil je LDA dus uit hebben, dan zul je dit iedere keer na het starten van de auto weer moeten doen.

Zie hier:
https://toyotahybrideforum.nl/viewtopic.php?p=230235#p230235

Dus ik ga er even van uit dat dit op de 2024(+) modellen ook zo is, want dit is voor zover ik weet al een (door de EU) verplicht systeem sinds 2022/2023.
Heisenbug schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:46:
[...]
Als je de settings shortcut op het dashboard zet
Wat bedoel je daar precies mee?
breinonline schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 05:19:
Die kent dan weer HUD niet al selectievakje. Maar toch weer wat auto's door geweest (geen nieuwe ontdekt).
Je zou ook even door de oude prijslijsten kunnen zoeken naar de opties. Dan weet je iig in welk jaar of welke uitvoering de opties zitten die je wil.

https://www.toyota.nl/contact/archief-prijslijsten#/

Maar ik kan je al wel vertellen dat onze 2019 Corolla TS Executive wel parkeersensoren en HUD had. Maar geen voorruit of stuur verwarming. En de Executive was toen de meest luxe uitgevoerde versie.
Dus wellicht dat de latere "Buisiness" uitvoering dit wel had/heeft...

[ Voor 90% gewijzigd door Thasaidon op 04-10-2024 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Dank voor de tips allen. Nederlandse uitvoeringen met stuurwielverwarming en voorruitverwarming zijn er niet als ik het goed begrijp. Dus je kijkt naar van oorsprong buitenlandse auto’s die deels dezelfde typebenamingen hebben maar anders van uitvoering zijn. En/of verkopers die er een Nederlands uitvoeringslabel aanplakken maar wat dus niet helemaal klopt. Ik denk dat ik maar moet blijven scrollen.
Vrees dat het het uiteindelijk kiezen wordt: of een HUD of de parkeerhulp. Die afzonderlijk zijn wel te vinden in combi met het winterpakket. Maar samen feitelijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Thasaidon schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:00:
[...]

[...]

Wat bedoel je daar precies mee?
Je kunt het instellingen icoon ook op het digitale dashboard laten staan. Bij modeljaar 2024 kun je 3 dashboards configureren en daartussen switchen met de links/rechts pijltjes toetsen. Ik heb op dashboard 1 de adaptive cruisecontrol en op dashboard 2 het instellingen icoon.

Dus voordat ik wegrijd switch ik even naar dashboard 2 > instellingen > LDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Jullie hebben veel meer piepjes dan ik, die je elke keer uit moet zetten. Effectief mis ik dus weinig met een ouder modeljaar (2019) :+

M'n zwager heeft de nieuwe Corolla GR sinds kort en gaf ook al aan dat de hoeveelheid systemen die piepjes geven overweldigend is geworden.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Nu zijn het nog piepjes, volgens mij is de EU bezig met dat straks die verkeersbord herkenning ook gewoon keihard je max snelheid word... Dat gaat dus altijd mis. Wegwerkzaamheden waar wel een 30 bord staat maar nergens een einde... of een 30/50 zone op de paralelweg waar hij dan het bord van ziet.

Andersom ziet de auto bij ingaan van het dorp hier wel de 60 van de buitenweg, maar bij het bord van het ingaan het dorp ziet hij niet dat je daar dus maar 50 mag..

Prachtig hoe wetgeving en de praktijk absoluut niet werkt.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Heisenbug schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:29:
[...]

Je kunt het instellingen icoon ook op het digitale dashboard laten staan. Bij modeljaar 2024 kun je 3 dashboards configureren en daartussen switchen met de links/rechts pijltjes toetsen. Ik heb op dashboard 1 de adaptive cruisecontrol en op dashboard 2 het instellingen icoon.

Dus voordat ik wegrijd switch ik even naar dashboard 2 > instellingen > LDA.
Dank je, Ik snap 'm. En volgens mij heeft mijn 2022 versie ook meerdere dashboards, maar dat gebruik ik niet.
Ik hou het wel op 2 stappen meer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 04-10-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Gisteren een proefrit gemaakt in een rode Corolla TS uit 2021 oorspronkelijk uit Denemarken dus met stuurverwarming en voorruitverwarming. De auto reed prima, bediening en opties zijn prima in orde. Went heel snel, dat heeft Toyota echt goed voor elkaar. Maar ten opzichte van de P3 vielen een aantal dingen op:
  • De bagageruimte van de TS zou op papier groter moeten zijn dan de P3 maar ik zie dat niet helemaal terug doordat deze wel iets langer is maar minder breed. De bagageruimte in de P3 loopt naar boven bovendien breed uit, waardoor je meer ruimte kan benutten.
  • Hoewel de interieurmaten elkaar niet veel ontlopen, voelt de Corolla TS veel kleiner. Qua ruimte achter is het goed vergelijkbaar. Voor is de breedte iets minder maar vooral optisch wordt het smal en donker doordat Toyota voor een donkere hemel en stijlbekleding gekozen heeft.
  • De resolutie van het infotainment scherm is absurt laag. De details op carplay en de grootte van de knoppen en balken zijn fors. Ik heb al jaren een Android headunit in de P3 zitten en dat is toch een stuk beter. Ik begreep van de verkoper dat pas het 2024 scherm (zonder knoppen) dit oplost (het scherm met 1 knop heeft dezelfde resolutie als het scherm met knoppen).
  • HUD is mooi ten opzichte van de P3. Maar de informatie is beperkt. Deze auto had geen navigatie en naast de HSD indicator en de snelheid (wat de P3 ook toont) is alleen de verkeersbordenherkenning een (soms) nuttige toevoeging. De linkerkant van het veld blijft leeg omdat er geen navigatie op zit. Of toont dat je met adaptive cruisecontrol rijdt en de systemen om binnen de lijntjes te blijven. Maar dat hoef ik niet continu te zien.
Dus dat ik in de files terug naar huis reed besloten om voorlopig maar met de P3 door te rijden en te bedenken wat dan. Misschien dat de Corolla Cross wat is, maar die is tweedehands voorlopig veel te duur. En qua verbruik ga ik er dan zeker weten op achteruit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 20:33
breinonline schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 06:04:
Gisteren een proefrit gemaakt in een rode Corolla TS uit 2021 oorspronkelijk uit Denemarken dus met stuurverwarming en voorruitverwarming. De auto reed prima, bediening en opties zijn prima in orde. Went heel snel, dat heeft Toyota echt goed voor elkaar. Maar ten opzichte van de P3 vielen een aantal dingen op:
  • De bagageruimte van de TS zou op papier groter moeten zijn dan de P3 maar ik zie dat niet helemaal terug doordat deze wel iets langer is maar minder breed. De bagageruimte in de P3 loopt naar boven bovendien breed uit, waardoor je meer ruimte kan benutten.
  • Hoewel de interieurmaten elkaar niet veel ontlopen, voelt de Corolla TS veel kleiner. Qua ruimte achter is het goed vergelijkbaar. Voor is de breedte iets minder maar vooral optisch wordt het smal en donker doordat Toyota voor een donkere hemel en stijlbekleding gekozen heeft.
  • De resolutie van het infotainment scherm is absurt laag. De details op carplay en de grootte van de knoppen en balken zijn fors. Ik heb al jaren een Android headunit in de P3 zitten en dat is toch een stuk beter. Ik begreep van de verkoper dat pas het 2024 scherm (zonder knoppen) dit oplost (het scherm met 1 knop heeft dezelfde resolutie als het scherm met knoppen).
  • HUD is mooi ten opzichte van de P3. Maar de informatie is beperkt. Deze auto had geen navigatie en naast de HSD indicator en de snelheid (wat de P3 ook toont) is alleen de verkeersbordenherkenning een (soms) nuttige toevoeging. De linkerkant van het veld blijft leeg omdat er geen navigatie op zit. Of toont dat je met adaptive cruisecontrol rijdt en de systemen om binnen de lijntjes te blijven. Maar dat hoef ik niet continu te zien.
Dus dat ik in de files terug naar huis reed besloten om voorlopig maar met de P3 door te rijden en te bedenken wat dan. Misschien dat de Corolla Cross wat is, maar die is tweedehands voorlopig veel te duur. En qua verbruik ga ik er dan zeker weten op achteruit. :/
Toch een vraag. Je zegt dat je een android head unit hebt. Deze geeft dan toch niet de navigatiepijlen aan in het hud-display? Want volgens mij wordt deze aangestuuurd door de orginele radio. In mijn oude prius 3 zonder extra heb ik al een android unit. Maar ik heb inmiddels nog een P3 gekocht die wel navi heeft(en niet gebruikt) maar heeft ook Parkassist welke zonder radio niet meer werkt. Dat zou ik wel willen opgeven als de android radio de pijlen in de HUD aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Willempie27 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:00:
[...]

Toch een vraag. Je zegt dat je een android head unit hebt. Deze geeft dan toch niet de navigatiepijlen aan in het hud-display? Want volgens mij wordt deze aangestuuurd door de orginele radio. In mijn oude prius 3 zonder extra heb ik al een android unit. Maar ik heb inmiddels nog een P3 gekocht die wel navi heeft(en niet gebruikt) maar heeft ook Parkassist welke zonder radio niet meer werkt. Dat zou ik wel willen opgeven als de android radio de pijlen in de HUD aangeeft.
Nee, de duurste versie van de P3 heeft met het Toyota systeem volgens mij wel navigatie in de hud maar mijn comfortversie niet. En ik heb de originele radio/cd speler die er in zat vervangen voor de Andriod unit.

Wat ik bedoelde te zeggen was dat de hub van de Corolla dus eigenlijk niks nuttigs méér biedt dan van mijn simple P3. En dat vond ik wel tegenvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Bij onze Corolla TS kon de bodemplaat van de kofferbak in 2 standen geplaatst worden.
Gelijkvloers, dus (bijna) gelijk met neer geklapte achterbank en kofferbak stijl.
Of laag, waardoor de vloer zo'n 10cm (uit mijn hoofd) lager lag.
Daarnaast kon ik altijd nog heel veel zooi kwijt in de ruimte waar normaal het reservewiel zou liggen, want dat had de auto standaard niet.
Misschien dat de Corolla Cross wat is, maar die is tweedehands voorlopig veel te duur. En qua verbruik ga ik er dan zeker weten op achteruit. :/
De Corolla Cross heeft nog minder ruimte in de kofferbak dan de TS.
Bij de Cross is de ruimte wel hoger, maar in praktijk zou ik niets boven de stoelen uit willen hebben igv een noodstop.
En de Corolla Cross (mits geen import) heeft standaard een thuiskomer, dus ook de "extra" ruimte onder de bodemplaat heb je ook niet.

Daarnaast heb je het ook over een HUD, maar voor zover ik weet heeft geen enkele variant van de Corolla Cross deze in het pakket.
Dat is namelijk iets wat ik idd wel miste toen we van onze TS over gingen naar de Cross, net als de in lengte verstelbare midden armsteun en de 12v aansluiting in de kofferbak.

Gezien alles waarop je de TS al niet wil, denk ik niet dat je naar de Cross hoeft te kijken.

Wij hebben uiteindelijk onze TS met pijn in ons hart weg moeten doen ivm rug problemen en de zeer lage instap.
Anders hadden wij hier zeker nog met heel veel plezier in verder gereden.

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 06-10-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

De P3 heeft ook een luik met daaronder opbergruimte. En ik heb er een reservewiel in.

Maar je geeft heel goed mijn twijfels weer bij de Corolla Cross. En de hud moet ik misschien maar gewoon vergeten. Tellers zullen ook wel weer wennen neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@breinonline
Het was even wennen zonder HUD, maar het dashboard is duidelijk genoeg en kun je voor een heel groot deel instellen zoals je zelf wil. Sterker nog, ju kunt 3 verschillende dashboards instellen en met een druk op de knop daartussen nog wisselen ook. (Maar dat gebruik ik dus niet)
Dus het went wel :)

[ Voor 29% gewijzigd door Thasaidon op 06-10-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:06
Thasaidon schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:20:
@breinonline
Het was even wennen zonder HUD, maar het dashboard is duidelijk genoeg en kun je voor een heel groot deel instellen zoals je zelf wil. Sterker nog, ju kunt 3 verschillende dashboards instellen en met een druk op de knop daartussen nog wisselen ook. (Maar dat gebruik ik dus niet)
Dus het went wel :)
De P3 staat ook wel bekend als een erg ruimtelijke auto. Dat zou je van buitenaf niet meteen zeggen, maar van binnen is zowel de ruimte op de achterbank als in de kofferbak echt wel heel netjes. Toch durf ik wel te stellen dat de TS (iig in de kofferbak) ruimer is. Als ik de bodemplaat op til kan ik daar makkelijk 2 weekendtassen in kwijt en er ook nog allerlei zut omheen gooien. Zo gaan wij jaarlijks 1-2 keer kamperen en kan ik daar onderin echt heel veel zooi kwijt voordat ik aan de “echte” kofferbak begin. Voor de kinderen (3) is er op de achterbank ook genoeg ruimte, zeker nu de kinderstoeltjes op 1 na niet meer nodig zijn.

Qua infotainment kan ik het alleen maar met je eens zijn, maar een echte ramp is het ook niet. Ja, het is wellicht wat achterhaald vergeleken met andere merken, maar Toyota loopt wat infotainment betreft eigenlijk nooit voorop. Maar; het is functioneel en dat is het belangrijkst. Google Maps brengt me naar de plaats van bestemming, Spotify werkt prima, Podcasts gaan prima, Whatsapp gebruik ik in de auto maar nauwelijks. Het zou wat meer fancy mogen ja, maar vind ik zelf overkomelijk. Ik heb het in dit topic al eerder gezegd, maar de aanwezigheid van fysieke knoppen vind ik zelf een groot voordeel.
De HUD is iets waar ik gevoelsmatig nog maar moeilijk zonder zou kunnen, maar zoals @Thasaidon al zegt is dat misschien een kwestie van wennen.

Ik heb ook in de Corolla Cross gereden. Fijne en mooie auto, maar toch zou ik m’n TS er niet op inruilen. De ruimte in de kofferbak is toch kleiner en die heb ik met de kinderen hard nodig. Overigens is dat voor veel SUV’s natuurlijk een probleem. Wat dat betreft vind ik het jammer dat er een duidelijke verschuiving is van Wagons naar SUV’s, ook omdat ik Wagons eigenlijk gewoon mooier vind om te zien. Er zijn maar weinig SUV’s die mij kunnen bekoren. Maar goed daar zit voor fabrikanten wel het geld, en dus ook de focus :P

Ik blijf voorlopig ook lekker in de TS rijden, maar ook vooral om de ontwikkelingen wat betreft EV/hybride aan te kijken. Ben benieuwd waar Toyota de komende jaren nog mee gaat komen :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@Denman @breinonline
Ik heb totaal geen ervaring met de P3, dus ik kan niet vergelijken.

Maar onze Corolla TS bood zeker genoeg ruimte voor 4 grote weekendtassen, krat met boodschappen en nog veel meer andere zooi als we op vakantie gingen naar bv zuid Frankrijk. En dit alles kwam niet boven de achterstoelen uit.
Dit lukt ons nu met de Corolla Cross echt niet meer. Ik moet nu anders stapelen waardoor er toch zaken boven de achterstoelen uit komen. (maar wel zo dat het er niet overheen kan schieten bij een noodstop).

Het Touch2&Go mediasysteem uit onze 2019 TS voldeed voor mij prima, zeker na de "retrofit update" waarna ook Android Auto en Apple Carlay werkte.
Wat ook prettig was, zodra ik de auto startte maakte mijn telefoon via BT verbinding en kon ik via BT bv muziek afspelen etc.
Hing ik daarna mijn telefoon aan de USB kabel, dan schakelde de boel over naar Android Auto en kon ik daarin verder.

Dit automatisch overschakelen doet het nieuwe Smart Connect systeem in onze Corolla Cross dus niet.
Daar moet je handmatig opgeven hoe je je telefoon wil verbinden. Of BT, of AA/ACP.
Wel vind ik het nieuwe Smart Connect systeem een stuk beter.
Het scherm is groter, reageert beter en ook de navigatie is sterk verbeterd.
Ik gebruik in NL eigenlijk alleen maar de Toyota navigatie.

De navigatie op de Touch2&Go is wat dat betreft best traag. Zoeken vond ik niet lekker gaan. En ik kreeg met enige regelmaat hele vreemde routes voorgeschoteld die ik echt niet wilde.
Ik gebruikte daarom vooral Waze of HERE WeGo als navigatie.
Wat ik overigens prima vond werken op het scherm.
Maar ieder zijn ding.

[ Voor 14% gewijzigd door Thasaidon op 07-10-2024 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
@Thasaidon Kan die bij de TS AA ook draadloos verbinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@Willempie27
Onze TS was een 2019 executive uitvoering met nog het Touch2&Go systeem.
AA en ACP is daarop beschikbaar gemaakt met de zgn "Retrofit update".
Daarbij was AA én ACP niet draadloos.

Je kunt daarvoor wel externe kastjes gebruiken welke je via USB aan het systeem hangt.
De telefoon maakt dan draadloos verbinding met dit kastje.
Maar dit heb ik nooit gebruikt.
Navigatie vreet batterij, dus ik had mijn telefoon gewoon via de USB gekoppeld zodat hij gewoon kon laden terwijl ik AA gebruikte.

Draadloze ACP is volgens mij standaard pas beschikbaar vanaf het Smart Connect systeem.
AA is voor zover ik weet nog niet draadloos, behalve op het Smart Connect systeem van de Yaris (Cross) begreep ik.
Maar dat zou ook weer een ander Smart Connect systeem zijn dan in alle overige modellen, ondanks dezelfde naam.

Wel hoorde ik geruchten dat op de 2024 modellen van bv de Corolla Cross AA nu wel draadloos beschikbaar zou zijn. Maar of dat ook op de oudere modellen werkt heb ik nog niet getest op onze 2022 CC, om dezelfde reden van het laden van mijn telefoon.

[ Voor 26% gewijzigd door Thasaidon op 07-10-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Nog even terugkomend op het P3 vs Corolla TS bagageruimte verhaal:
Ik kwam hier de maten van de Corolla TS tegen.
Plaatjes Corolla TS:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnGbLjyguHv82fxlggb7j-pS9HQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DXjlJSoBHqFOnL4dwq7I8LkV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_iMdWgAXmgPuKIbkX81npxJNwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFP38CxqGrd19DOfPHbrMp9E.jpg?f=fotoalbum_large
Volgens dat topic A = 12, B = 96, C = 75, D = 43 of 54 (is mij niet duidelijk welke het nu is).
De bak aan de onderkant is dan 12*96*75=86 liter. Stuk erboven is dan 54*85*96=441 liter of 43*85*96=351 liter.
Voor de Prius 3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JWBmZdVEyGhipA0PS2ABvlzJls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RM1XcW9EkMsB6LsKX04UYdbY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_ghrlijhh1_mCaldO62CG-4tVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vx9BtuE7098a05UxfqjXoSNC.jpg?f=fotoalbum_large
Bak ((50*87)-(0.5*25*25))*15=61 liter. Bagageruimte: (97+117)/2*39*85=355 liter.

Bij beide reken ik dan niet de zijwangen mee. Die zijn bij de P3 voor mijn gevoel iets groter. Zeker in het geval van een TS met JBL want dan ben je een wang gewoon kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
breinonline schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:38:
Nog even terugkomend op het P3 vs Corolla TS bagageruimte verhaal:
Ik kwam hier de maten van de Corolla TS tegen.
Plaatjes Corolla TS:[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens dat topic A = 12, B = 96, C = 75, D = 43 of 54 (is mij niet duidelijk welke het nu is).
De bak aan de onderkant is dan 12*96*75=86 liter. Stuk erboven is dan 54*85*96=441 liter of 43*85*96=351 liter.
Voor de Prius 3:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bak ((50*87)-(0.5*25*25))*15=61 liter. Bagageruimte: (97+117)/2*39*85=355 liter.

Bij beide reken ik dan niet de zijwangen mee. Die zijn bij de P3 voor mijn gevoel iets groter. Zeker in het geval van een TS met JBL want dan ben je een wang gewoon kwijt.
Op plaatje 1 is de bodemplaat weliswaar 1 trede gezakt (en dan zal het ongetwijfeld 12 centimeter zijn, nooit gemeten), maar hij kan er ook helemaal uit en dán komt pas die enorme bak eronder tevoorschijn. Daar kan de P3 zeker niet aan tippen.

Overigens heeft die ene wang niks met JBL te maken, maar met de motorkeuze. Bij de 2.0 verdwijnt de 12V accu naar rechts in de kofferbak (en dat scheelt zo'n 20 liter). Dus 600 liter voor de 1.8 en 580 voor de 2.0 motor.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Okee, dat wist ik niet. Maar dan klopt het wel dat de P3 wangen groter zijn. Ik schat de linker in op iets meer dan 20 liter. De rechter is zeker 1,5 keer groter. De linker heeft nog een stukje onder het vloerluik daar ook trouwens, die heb ik niet meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@breinonline
Wat @Denman ook zegt...
Bij de TS is D afhankelijk van A.
In je 1e plaatje ligt de bodemplaat in de laagste stand, waardoor A=12 en dus D=N+12 is.
Ligt de bodemplaat dus in de hoge stand, dan is A=0 en D=N+0

Overigens zie ik wel dat de TS inmiddels aangepast is.
Ik had namelijk aan beide kanten tussen de wielkasten en bumper een uitsparing.
Deze lijkt nu alleen links te zitten.

Als ik de bodemplaat op de laagste stand legde, kon ik de tussenschotjes weghalen en had daarmee meer doorlopende ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dh6mOi4tmtls9Aupz2H7VZ0iNo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIVa8bJDBuJ7Jnrhw0XDc5SA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Thasaidon op 09-10-2024 09:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
Thasaidon schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:19:
@breinonline
Wat @Denman ook zegt...
Bij de TS is D afhankelijk van A.
In je 1e plaatje ligt de bodemplaat in de laagste stand, waardoor A=12 en dus D=N+12 is.
Ligt de bodemplaat dus in de hoge stand, dan is A=0 en D=N+0

Overigens zie ik wel dat de TS inmiddels aangepast is.
Ik had namelijk aan beide kanten tussen de wielkasten en bumper een uitsparing.
Deze lijkt nu alleen links te zitten.

Als ik de bodemplaat op de laagste stand legde, kon ik de tussenschotjes weghalen en had daarmee meer doorlopende ruimte.

[Afbeelding]
Misschien verwoordde ik het niet goed in mijn vorige post, maar volgens mij is hier niks veranderd. Had jij de 1.8? Want dan heb je idd zowel links en rechts een uitsparing tussen wielkast en bumper, en aan beide kanten deze schotjes. Dit is omdat de accu dan in de motorruimte ligt. Omdat daar bij de 2.0 geen ruimte meer voor is, verhuist de 12V accu naar rechtsachter en verlies je deze ruimte / dit schotje.

Eerlijk is eerlijk, met vakanties is dat kleine stukje ruimte best lekker om toilettassen en ander klein grut in te smijten, maar echt missen doe ik het rechts niet.

Overigens zag ik @breinonline eerder nog een minpuntje noemen waar ik nog niet op in gegaan was: dat het optisch smaller en kleiner wordt door het donkere interieur en de donkere hemel. Ik denk een terechte "klacht", want zo kan het wel aanvoelen. Ik heb zelf de Premium uitvoering met schuif-kantel panoramadak en dat maakt echt een wereld van verschil. De lichtinval is dan zo enorm dat dat "krappe" gevoel meteen weg is. Dus mocht dat financieel een mogelijkheid zijn dan is een uitvoering met deze optie zeker aan te raden.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Denman schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:49:
[...]

Op plaatje 1 is de bodemplaat weliswaar 1 trede gezakt (en dan zal het ongetwijfeld 12 centimeter zijn, nooit gemeten), maar hij kan er ook helemaal uit en dán komt pas die enorme bak eronder tevoorschijn. Daar kan de P3 zeker niet aan tippen.
Bij de P3 ligt er ook een enorme bak onder, daar ligt normaal het reservewiel in. Als je dat niet mee neemt (en als de Corolla geen reservewiel heeft moet je het wel zo vergelijken) dan kun je het ook als bagageruimte gebruiken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Denman schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:49:
[...]
Misschien verwoordde ik het niet goed in mijn vorige post, maar volgens mij is hier niks veranderd. Had jij de 1.8? Want dan heb je idd zowel links en rechts een uitsparing tussen wielkast en bumper, en aan beide kanten deze schotjes. Dit is omdat de accu dan in de motorruimte ligt. Omdat daar bij de 2.0 geen ruimte meer voor is, verhuist de 12V accu naar rechtsachter en verlies je deze ruimte / dit schotje.
Ah, duidelijk. Ik had idd de 1.8, maar wist niet dat dit zo verschilde met de 2.0
Ik zie nu ook de dubbele uitlaat op het 1e plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Waar ik nog wel benieuwd naar ben: wat zijn nu de correcte maten A en D (en dus A+D zonder afdekplaat)?

[ Voor 6% gewijzigd door breinonline op 09-10-2024 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzsuK5QMJG5EOmWZc-VGXii2J0o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2nsFnGBvcZuFZcS9XVg52imY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3eKNx4JjiopJtlG43nOcptufhyQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJKWkoRbN42vu7IYSZmrNe2c.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRrHxh2QnItYpo7gFqX6ZdDeXU4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrCNlvYHIWI0l8sXOiHcOPRF.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9K4I4yNup0PtQ7TjoNV_MvM7Bo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qQXlL5oHCl7mNc63iyk3OxGx.jpg?f=fotoalbum_tile

Knutsel in actie deel zoveel.

Project: USB poort voor carplay hapert. Dealer heeft er een paar keer naar gekeken en blijft dan zeggen 'kabeltje is niet goed' terwijl je gewoon bij elke beweging connect verliest. Had daarom al zo'n wifi adapter er tussen omdat ik die kon fixeren, maar een vervangend poortje was zo besteld. Kreeg helaas de verkeerde, zonder jack plug, maar die werkt wel gewoon dus hier maar even mee gestart.

Wat op blijft vallen is het gemak waarmee je een Toya uit elkaar trekt. Tis luttele seconden werk om het middenconsole te demonteren, de pookknop er af te halen en alleen het usb poortje eruit peuteren kostte iets meer tijd.

Daarna het blinde plaatje eruit gewipt en vervangen door een USB-laad poortje. Nu ik toch bezig was, handig voor de passagier of mijzelf als ik niet de USB poort van de carplay wil gebruiken. Kabel doorvoeren was lastig, er zit een computermodule in de weg, maar met een draadjes en daarna de stroomdraad er aan vast tapen lukte dat uiteindelijk ook.

Doorlopend blijven testen, goed afbinden en vastmaken en weer terug gezet. Mod nummer zoveel is gereed. Blijft leuk :*)

Ps; ik had de raambediening ook vervangen, door versie met verlichting, maar die ging van de zomer kapot waardoor alleen de eigen portier bediening nog werkte. Ik heb nu een andere gekocht die minder budget lijkt en de originele knoppen maar in de kofferbak met een gereedschapje om te wisselen. Als ie weer stuk gaat op vakantie en de ramen kunnen niet meer dicht dan is dat toch ook niet ideaal. Dus ja: de kwaliteit van Chinesium is minder dan die van Toyo zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
breinonline schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:46:
Waar ik nog wel benieuwd naar ben: wat zijn nu de correcte maten A en D (en dus A+D zonder afdekplaat)?
Mocht ik er vanavond aan denken en in de gelegenheid zijn dan ga ik met een rolmaat aan de slag voor je :)

Overigens denk ik dat een officieel dealer er ook geen enkel probleem mee heeft als je in de showroom even de maten op neemt. Moet er wel eentje enigszins in de buurt zitten voor je natuurlijk.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
breinonline schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:46:
Bij deze de foto's en maten. Let niet teveel op de edit skills, dit even quick&dirty op de iPhone gedaan :P
Let overigens ook niet op de niet brandschone kofferbak, zo vaak kom ik daar niet met de stofzuiger :+

Een foto met, en een foto zonder lijnen. Gemeten centimeters per kleur onder de foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcWx2mtjEwbsHr7_bUisWzfCaRs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RT6vPf5ASO3iqOAos3JRQ9Od.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dBnW4ea4w6swjmLXCVVPJhAb_w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gEnL7D6gP3WMxsS9fEVIYDfH.jpg?f=fotoalbum_tile

Blauw: 78cm (Bovenmaat breedte uitsparing)
Rood: 64cm (Ondermaat breedte uitsparing)
Groen: 82cm (diepte vanaf midden achterzijde t/m niet verwijderbare deel tegen achterbank)
Geel: 23cm (diepte uitsparing t/m bovenzijde uitsparing)
Paars: 40cm (diepte uitsparing t/m onderplaat op hoogste stand)

Na de edit zag ik dat ik A+D nog niet op de foto had ge-edit, maar dit is 58 cm. Met de onderplaat weggelaten is het 84cm van het diepste punt tot de rolhoes.

En oh ja, op de laatste door @Thasaidon zie je een lusje tegen de achterbank aan, als je die omhoog trekt komt daar ook nog een kleine (maar handige) opbergruimte onder tevoorschijn :P

Hoop dat je hier iets aan hebt :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Dank! Om even mijn eigen post te corrigeren. Dan is het stuk boven de bak dus 58*85*96=473 liter.

Reservewielbak van de P3 heb ik niet nagemeten maar zal zo op het oog denk ik redelijk overeenkomen.
Denman schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:49:
[...]
Overigens zag ik @breinonline eerder nog een minpuntje noemen waar ik nog niet op in gegaan was: dat het optisch smaller en kleiner wordt door het donkere interieur en de donkere hemel. Ik denk een terechte "klacht", want zo kan het wel aanvoelen. Ik heb zelf de Premium uitvoering met schuif-kantel panoramadak en dat maakt echt een wereld van verschil. De lichtinval is dan zo enorm dat dat "krappe" gevoel meteen weg is. Dus mocht dat financieel een mogelijkheid zijn dan is een uitvoering met deze optie zeker aan te raden.
Die zijn ook wat zeldzamer. Maar ik zal eens kijken of er een in de buurt te vinden is zodat ik kan bekijken hoeveel dat scheelt.

[ Voor 66% gewijzigd door breinonline op 10-10-2024 07:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Denman schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:33:
[...]
En oh ja, op de laatste door @Thasaidon zie je een lusje tegen de achterbank aan, als je die omhoog trekt komt daar ook nog een kleine (maar handige) opbergruimte onder tevoorschijn :P
Je bedoeld deze plastic bak met vakjes?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1tmpF-UXsA848-8pQf_336Nw94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2JL2JHWeBJPZOwFCuX3Ri73.jpg?f=fotoalbum_large

Daar had ik idd zooi in liggen als handschoenen, gele hesjes, spanbanden, etc...
Maar als ik het me goed herinner, kon je de afdekklep hiervan én de bak zelf er ook nog helemaal uit halen, dan had je nog meer ruimte. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 10-10-2024 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
Thasaidon schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:02:
[...]

Je bedoeld deze plastic bak met vakjes?

[Afbeelding]

Daar had ik idd zooi in liggen als handschoenen, gele hesjes, spanbanden, etc...
Maar als ik het me goed herinner, kon je de afdekklep hiervan én de bak zelf er ook nog helemaal uit halen, dan had je nog meer ruimte. :)
Oh echt? Nooit geweten haha. Dat kan ik nog wel eens proberen als ik thuis ben. Meestal zal die extra ruimte niet nodig zijn en zoals je zegt zijn het handige bakjes voor dat soort klein grut, maar je zou het maar net nodig kunnen hebben bij een grote lading :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@Denman
Ja, je moet eerst de afdekplaat eraf halen.
En dan kun je die bak aan de voorkant onderop beetpakken en half draaiend richting de achterbank omhoog tillen geloof ik.

Het is niet veel ruimte, maar soms net genoeg voor een rij met extra schoenen op vakantie, of als een IKEA doos net niet past :D

[ Voor 26% gewijzigd door Thasaidon op 10-10-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53
Sinds een paar maanden een 2013 Toyota Auris.
Nu wil ik de ruitenwisserbladen vervangen.
(Achter is sowieso nodig, voor gaat nog maar voor de winter wil ik er nieuwe op hebben uit voorzorg).

Ik heb voorheen altijd Bosch gehad en ik vroeg mij af of het ook nu weer de beste zijn of toch maar liever origineel?
Wat is jullie ervaring?

Ik maak niet veel km's maar er moet wel wat fatsoenlijks opzitten en geen paar euro Yoekieyoekie uit een bouwmarkt of Action.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:20
@Ad de Jong

Ik heb de Auris nu bijna 6 jaar en dit weekend het 2e setje Bosch ruitenwissers erop gezet.
Voordeelsetje van Winparts gekocht, wat opviel is dat die voor achter iets korter is dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
RudolfR schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:46:
@Ad de Jong

Ik heb de Auris nu bijna 6 jaar en dit weekend het 2e setje Bosch ruitenwissers erop gezet.
Voordeelsetje van Winparts gekocht, wat opviel is dat die voor achter iets korter is dan voorheen.
En welke Bosch heb je?
Daar heb je ook diverse soorten in.

Beetje bomen Bos(ch) dus 😄

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ad de Jong schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:29:
Sinds een paar maanden een 2013 Toyota Auris.
Nu wil ik de ruitenwisserbladen vervangen.
(Achter is sowieso nodig, voor gaat nog maar voor de winter wil ik er nieuwe op hebben uit voorzorg).

Ik heb voorheen altijd Bosch gehad en ik vroeg mij af of het ook nu weer de beste zijn of toch maar liever origineel?
Wat is jullie ervaring?

Ik maak niet veel km's maar er moet wel wat fatsoenlijks opzitten en geen paar euro Yoekieyoekie uit een bouwmarkt of Action.
Ik heb nu 2x dit setje op mijn Auris TS gezet.
De 1e keer ongeveer 1,5jaar mee gedaan en nu binnen een jaar begint de achterwisser alweer te kraken/piepen. Met de voorbladen nog geen enkel probleem gehad.
Maar het kan ook zijn dat het kraken/piepen komt omdat de auto weer eens heel graag door een wasstraat wil....

@RudolfR De eerste keer kreeg ik een achterwisser voor een gewone Auris, deze is iets langer korter dan die van de TS, mogelijk dat dit bij jou ook het verschil maakt?

Edit: Na de tip van @MooDyBLueS

[ Voor 2% gewijzigd door St00mwals op 14-10-2024 11:30 . Reden: Langer, korter of toch net andersom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ik heb een iets ander setje: 1545524. Geen idee wat het verschil is.
Moet nog kijken hoe het bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
RudolfR schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:53:
Ik heb een iets ander setje: 1545524. Geen idee wat het verschil is.
Moet nog kijken hoe het bevalt.
Het verschil is de achterruitenwisser. Die van jou heeft de H200 en de andere gelinkte set de H252.
Volgens de informatie die je gewoon bij Winparts kan vinden zit het als volgt:
H200 = 200mm voor Auris (E18) vanaf oktober 2012
H252 = 250mm voor Auris TS (E18) vanaf juli 2013

Die van jou zal altijd passen, maar de langere H252 (in set 1545525) zal mogelijk te lang zijn voor de normale Auris.

@Ad de Jong Let dus even op of je een TS of niet hebt en welke ruitenwisser er bijhoort. Ook als een langere/kortere wel past zou het wissen wel eens suboptimaal kunnen zijn omdat de ruiten wezenlijk anders zijn qua kromming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
St00mwals schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:44:
[...]

Ik heb nu 2x dit setje op mijn Auris TS gezet.
De 1e keer ongeveer 1,5jaar mee gedaan en nu binnen een jaar begint de achterwisser alweer te kraken/piepen. Met de voorbladen nog geen enkel probleem gehad.
Maar het kan ook zijn dat het kraken/piepen komt omdat de auto weer eens heel graag door een wasstraat wil....

@RudolfR De eerste keer kreeg ik een achterwisser voor een gewone Auris, deze is iets langer dan die van de TS, mogelijk dat dit bij jou ook het verschil maakt?
Je zegt het precies verkeerd om, de achterwisser van de TS is langer dan die van de hatchback. ;) Het setje wat je linkt is wel de juiste voor de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
MooDyBLueS schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

@Ad de Jong Let dus even op of je een TS of niet hebt en welke ruitenwisser er bijhoort. Ook als een langere/kortere wel past zou het wissen wel eens suboptimaal kunnen zijn omdat de ruiten wezenlijk anders zijn qua kromming.
Hoe weet ik welke versie ik heb?
Kan ik dat ergens uit afleiden?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ad de Jong schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:44:
[...]

Een TS is de stationwagen, Toyota noemt dat een Touring Sports, kortweg TS. En anders heb je een hatchback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ad de Jong schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:44:
[...]

Heb je die oude niet nog liggen, dan meet je die op

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
MooDyBLueS schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

Het verschil is de achterruitenwisser. Die van jou heeft de H200 en de andere gelinkte set de H252.
Volgens de informatie die je gewoon bij Winparts kan vinden zit het als volgt:
H200 = 200mm voor Auris (E18) vanaf oktober 2012
H252 = 250mm voor Auris TS (E18) vanaf juli 2013

Die van jou zal altijd passen, maar de langere H252 (in set 1545525) zal mogelijk te lang zijn voor de normale Auris.
Bedankt, heb dit even gecheckt met de klantenservice en vervolgens via de site een retour aangemaakt voor alleen de wisser achter.
Krijg een coupon voor het bestelbedrag + verzendkosten en de H200 hoeft ook niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Net even gekeken en ik denk dat ik deze ga bestellen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger1964
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-09 13:27
Moet lang voor een stoplicht staan met mijn auris 2013 dan druk ik altijd de P toets in. Nu zegt mijn schoonzoon dat dat niet mag en dat ik de auto met het pookje in z'n neutraal moet zetten. Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:35
Roger1964 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:19:
Moet lang voor een stoplicht staan met mijn auris 2013 dan druk ik altijd de P toets in. Nu zegt mijn schoonzoon dat dat niet mag en dat ik de auto met het pookje in z'n neutraal moet zetten. Wat kan ik het beste doen?
Als de auto in 'P' staat kan de motor aanslaan om evt de accu bij te laden. (bijvoorbeeld de airco draait op de HV-accu en kan die dus langzaam leegtrekken)
In 'N' staat de motor losgekoppeld van alles en zal die bij het aanslaan de accu niet opladen. (er even vanuit gaan dat je een hybride hebt)

Het enige voordeel van de 'N' is dat je niet op de rem hoeft te trappen als je weer naar 'D' gaat.

Edit: The car care nut' heeft het er ook al eens over gehad:
Issue 4 (@ 6:26) 'never let your car in neutral'

Maar een HV accu leegtrekken bij een verkeerlicht lijkt me niet echt een risico in dit land. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door LooneyTunes op 17-10-2024 00:02 . Reden: Video toegevoegd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Auto hold functie aanzetten. Mits de Auris 2013 dat heeft, dat durf ik namelijk niet te zeggen. Maar dat is by far de beste optie: auto blijft in D staan, je hoeft enkel op het gaspedaal te drukken om van je plek te komen en verder te rijden en de auto hold zorgt ervoor dat de auto op z'n plek blijft en niet gaat rollen/kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waarom zou dat niet mogen? :?

Overigens houd ik zelf gewoon de rem ingetrapt, tenzij het erg lang duurt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De auto in neutraal zetten zal nooit vanuit Toyota aanbevolen worden vanwege wat er genoemd wordt: de ICE kan niet aanslaan en de HV accu kan dus leeg lopen.

Maar ik stond met de Prius wel altijd in launch mode: N en het gaspedaal volledig ingedrukt. Als je hem dan in D zet schiet je weg. :D
Ik gebruikte nooit de P omdat je dan altijd weer eerst op de rem moet drukken om naar D te gaan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LooneyTunes
Auto-hold is alleen voor het wegrijden op een steile helling. (rempedaal hard indrukken en wachten op de piep).
Dan gaat-ie na een paar seconden vanzelf rollen. (en heb je tijd om je voet van de rem te halen en op het gaspedaal te zetten) of als je op het gaspedaal drukt. (Auris Hybrid 2012)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:19
LooneyTunes schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:34:
[...]
Auto-hold is alleen voor het wegrijden op een steile helling.
Op de nieuwere modellen werkt autohold exact zoals MoodyBlues aangeeft en is het niet (alleen) een hill-assist. Iig. voor modellen na 2019, van de vorige kan ik het me niet meer herinneren.
Je moet het wel elke keer weer opnieuw aanzetten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
vassago schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:38:
[...]
Op de nieuwere modellen werkt autohold exact zoals MoodyBlues aangeeft en is het niet (alleen) een hill-assist.
Tja, als je niet weet wat je mist kan je het één voor het ander aanzien hè :)
Ik heb dus 'hill-assist' en geen 'auto-hold' op m'n Auris. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@vassago @LooneyTunes
De "auto hold" heet officieel hill-assist op oudere Toyota's.
Dit systeem is bedoeld om achteruit rollen van de auto bij het loslaten van de rem te voorkomen.
Op onze Auris TS uit 2015 stond dit standaard aan.

Op nieuwere Toyota's zit nu ook het "Brake hold" systeem.
Dit systeem is bedoeld om de rem op de auto te houden.
Zodra je de rem ingetrapt houd en helemaal tot stilstand komt, zal de auto de rem vast zetten.
Je kunt daarna de rem loslaten.
Wil je weer wegrijden, zul je eerst het gaspedaal even moeten aantikken.
Dit systeem moet je handmatig activeren dmv een knop voordat je het kunt gebruiken.

@Roger1964
Je kunt de auto gewoon in P zetten dmv het knopje.
In N zetten moet je met een Toyota hybride NIET doen.
Ik denk niet dat je schoonzoon ervaring heeft met (Toyota) hybrides?

[ Voor 13% gewijzigd door Thasaidon op 17-10-2024 18:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57
Ik had sinds 2 weken een klotsend geluid van water aan de bestuurderszijde. Blijkt een veelvoorkomend probleem te zijn bij de Corolla TS tot 2020. Aan de onderkant van de deuren zitten 3 stofkapjes die verstopt kunnen raken, hierdoor kan het water dat via het raam in de deur komt er niet meer uit. Per deur 1 kapje eraf gelaten, zou het niet meer mogen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:04

Shrien

frequent snoozer

Thasaidon schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:49:
@Roger1964
ik zet de Corolla nooit in N, behalve als het moet bij de wasstraat. En daar gaat de auto al snel miepen dat dat niet de bedoeling is of iets dergelijks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 06:27

dbzfan

Nee.

Thasaidon schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:49:
@vassago @LooneyTunes
De "auto hold" heet officieel hill-assist op oudere Toyota's.
Dit systeem is bedoeld om achteruit rollen van de auto bij het loslaten van de rem te voorkomen.
Op onze Auris TS uit 2015 stond dit standaard aan.

Op nieuwere Toyota's zit nu ook het "Brake hold" systeem.
Dit systeem is bedoeld om de rem op de auto te houden.
Zodra je de rem ingetrapt houd en helemaal tot stilstand komt, zal de auto de rem vast zetten.
Je kunt daarna de rem loslaten.
Wil je weer wegrijden, zul je eerst het gaspedaal even moeten aantikken.
Dit systeem moet je handmatig activeren dmv een knop voordat je het kunt gebruiken.

@Roger1964
Ik heb een auris TS uit 2015 en wist niet dat daar autohold opzat? Hoe werkt dat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger1964
Dank voor jullie reacties d:)b

Mijn auris heeft een Hill Assist functie, dus tegen een helling kan ik alle pedalen los laten en de auto blijft "hangen".
Voor een stoplicht hou ik de rem ingedrukt, maae je hebt van die stoplichten waar je een eeuwigheid staat, daar druk ik de P in. Ikzelf stoor me eraan, zeker in schemer of in het donker, als er een auto voor me staat met continu zijn remlichten aan, stoort me gewoon. Bij een stoplicht waar ik lang moet staan druk ikzelf de P in, om degene achter mij niet tot last te zijn, is dat gek? 8)7

@ thasaidon

Mijn schoonzoon heeft zelf geen hybride maar heeft mijn auto 2 weken geleend tijdens mijn vakantie, en is zich daarom erin gaan verdiepen. Wat hij mij zei over het in de N stand te zetten voor een stoplicht had hij gelezen op internet.
Nu leent hij volgende week mijn auto voor een vakantie met zijn gezin... dus in wilde vooraf even weten welke instructies ik hem moet meegeven.
;)

[ Voor 15% gewijzigd door Roger1964 op 17-10-2024 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Dat is zeker niet gek, ik ga ook meestal naar P zodat de remlichten uit zijn. Scheelt ook weer energie ;)
N gebruik ik vooral in de file om korte stukjes uit te rollen. Overigen kan je die prima blijven gebruiken, ook bij een verkeerslicht: als je maar de acculading in de gaten houdt en tijdig overschakelt naar P of D zodat deze bijgeladen kan worden. Maar de auto gaat wel miepen ook dat je dat moet doen als het te lang duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik kan in mijn Auris HSD 2013 de rem zo licht indrukken dat ik op een vlakke weg blijf stilstaan en het remlicht niet brandt. Bij mij gaat de P-stand alleen aan als ik op de bestemming ben, N gebruik ik enkel bij de wasstraat. Hill Assist werkt ook goed, maar heb ik zelden nodig in mijn regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik gebruik de N tijdens het stapvoets file rijden, dan wissel ik tussen N en D, kan je heel langzaam rijden zonder de pedalen aan te raken..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik gebruik de N echt nooit, behalve in de wasstraat.
Het idee van een (goede) automaat is dat je nooit met dat pookje hoeft te klooien.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Stelletje alles overdenkende tweakers. Ik hou van jullie O+

Gebruik dus zelf die hold functie op onze RAV4, maar niet bij stilgestaan dat mogelijk de remlichten aanblijven. Dat zou inderdaad stom zijn, bovendien, als je voor een open brug staat gaat ie op een gegeven moment panieken omdat die modus niet bedoeld is voor eeuwig gebruik. Bij een stoplicht gebruik ik hem wel vaak om even niet op de rem te hoeven staan.

Eerlijk: ik vind het regeneratie systeem wat niet zoveel doet als je alleen je gas los laat gedateerd. Als je kijkt naar hoe dat in EV's en andere hybrides werkt dan is de Toyo implementatie logisch gezien de tijdsgeest van de eerst Prius-hybrid, maar voor nu achterhaald imho. Maar stilstaan bij stoplicht is een klassiek automaat-dillema, onze model 3 stopt wel helemaal als je 'm one-pedal rijdt. Zou die optie op een hybrid ook niet verkeerd vinden. Hold-probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
Knielen schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:57:
Ik had sinds 2 weken een klotsend geluid van water aan de bestuurderszijde. Blijkt een veelvoorkomend probleem te zijn bij de Corolla TS tot 2020. Aan de onderkant van de deuren zitten 3 stofkapjes die verstopt kunnen raken, hierdoor kan het water dat via het raam in de deur komt er niet meer uit. Per deur 1 kapje eraf gelaten, zou het niet meer mogen gebeuren.
Bij de voordeur moet je de voorste plug eruit halen bij de achterdeuren de achterste.
YouTube: Should you buy a Toyota Corolla? Review and Common Problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger1964
Phuncz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:26:
Ik kan in mijn Auris HSD 2013 de rem zo licht indrukken dat ik op een vlakke weg blijf stilstaan en het remlicht niet brandt.
Dat doet die van mij nou net niet. Daar kwam ik achter op mijn oprit. Stapte uit om de garagedeur open te doen, was ik vergeten op de P te drukken....gaat de auto langzaam rijden. Kon hem vrij makkelijk tegenhouden, maar had anders kunnen aflopen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
Dan heb je al heel bewust genegeerd dat de auto in blinde paniek schiet als je de deur opent terwijl hij nog in D staat :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
@NiGeLaToR Ik lees RAV4, ik las toevallig vanochtend dit artikel hoe ze een RAV4 kunnen stelen :o

https://kentindell.github.io/2023/04/03/can-injection/

Ze trekken bumper een stuk open zodat ze kunnen inhaken op de CAN-bus bij de koplampbedrading. Hacker moduletje eraan die signaal stuurt voor “alarm uitschakelen en deur van slot” en ze nemen de auto mee zonder dat die ook maar een piepje geeft :X

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 18-10-2024 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El-Pinjo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 13:25
Durf te vragen......zijn er hier mensen met ervaringen met Hankook banden? Het zou gaan om een Yaris uit 2021 en een Corolla Cross uit 2022.
Tips en suggesties zijn welkom. De dealer heeft alleen Yokohama in zijn aanbod en die zijn ruim 850 voor de Corolla Cross (per set, inclusief alles) en 810 voor de Yaris (!)

De Hankooks zijn ongeveer 500 per set. Enorm verschil dus, maar hoe zit het met de kwaliteit?
Rij met beide autos ongeveer 70k per jaar (beide autos samen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

ThinkPad schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:16:
@NiGeLaToR Ik lees RAV4, ik las toevallig vanochtend dit artikel hoe ze een RAV4 kunnen stelen :o

Ze trekken bumper een stuk open zodat ze kunnen inhaken op de CAN-bus bij de koplampbedrading. Hacker moduletje eraan die signaal stuurt voor “alarm uitschakelen en deur van slot” en ze nemen de auto mee zonder dat die ook maar een piepje geeft :X
Als je goed wil beveiligen dan moet je gewoon een bearlock nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

ThinkPad schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:16:

Toyota loopt wel achter wat autobeveiliging betreft, heb ik het idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Videopac schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:55:
[...]

Toyota loopt wel achter wat autobeveiliging betreft, heb ik het idee...
Dit kan bij VW (of was het BMW :?) ook, heb wel eens foto’s op nieuwssite gezien dat ze van buitenaf een gat in het portier hadden gemaakt om bij de canbus bedrading te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
ThinkPad schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:02:
[...]

Dit kan bij VW (of was het BMW :?) ook, heb wel eens foto’s op nieuwssite gezien dat ze van buitenaf een gat in het portier hadden gemaakt om bij de canbus bedrading te kunnen komen.
Jup en dan nemen ze niet eens je auto mee maar alleen je airbags, navi, stuur, stoelen, dat soort dingen.
breinonline schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:50:
[...]

Of een goede verzekering en beetje hopen op het beste. NL is qua auto diefstallen een relatief veilig land, al gebeurt het helaas genoeg. In een nieuwe wijk hier twee keer een vlaag van diefstal gehad en dan verdwijnen er in 1 nacht een tiental audi’s en bmw’s (incl mini). Ging geen 1 alarm af. Wel veel beelden van camera’s: leken wel wat nerds op excursie en na 2 min rijden ze met je auto weg.

Mijn verzekering vond bearlock niet nodig en ik ivm onhandig gedoe met sleutelgat aan passagier zijde ook niet. Heb eerste drie aan aankoop waarde verzekerd en daarna zie ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
breinonline schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:50:
[...]

Dat is inderdaad wel het beste systeem om te voorkomen dat ze 'm meenemen. Nadeel van dat systeem vind ik wel dat je een extra unit aan de tunnel gemonteerd krijgt maar nog erger, dat je een extra handeling moet doen door het slotje open te draaien zodra je wil gaan rijden.

Dat lijkt niet veel en dat is het ook eigenlijk niet, maar doet toch het gemak van de smartkey functie teniet...

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

ThinkPad schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:02:
[...]

Hoeveel Tesla’s worden er gestolen? En wat kun je daar dan vervolgens mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
Ze slopen wel de computer ermee. Ik heb een Prius 3 die gestolen is geweest. Ze kunnen hem dus maar 1 keer starten en moesten toen bij de Russische grens de motor afzetten wat ze niet wilde omdat ze hem dan niet meer konden starten. Er is toen bij een achtervolging schade gereden. Mijn neef heeft hem zo oververkocht en de computer vervangen want deze is niet meer te repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
Denman schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:10:
[...]

Dat is inderdaad wel het beste systeem om te voorkomen dat ze 'm meenemen. Nadeel van dat systeem vind ik wel dat je een extra unit aan de tunnel gemonteerd krijgt maar nog erger, dat je een extra handeling moet doen door het slotje open te draaien zodra je wil gaan rijden.

Dat lijkt niet veel en dat is het ook eigenlijk niet, maar doet toch het gemak van de smartkey functie teniet...
Ik begrijp er helemaal niks van dat mensen dit in hun auto willen. Of zo’n slot aan het stuur 😂 Ga dan rijden met een Yaris van € 5000, dan hoef je je auto niet eens op slot te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
Drials schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:54:
[...]

Ik begrijp er helemaal niks van dat mensen dit in hun auto willen. Of zo’n slot aan het stuur 😂 Ga dan rijden met een Yaris van € 5000, dan hoef je je auto niet eens op slot te zetten..
Het gaat niet altijd om het bedrag. Ik weet nog wel dat er vroeger veel Ford Fiesta werden gestolen gewoon omdat die gemakkelijk mee te nemen was. En worden dan ingezet voor een overval, aanslag etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willempie27
In het buitenland zie ik zo'n beugel wel regelmatig.

De RAV4 staat wel op nr1.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-ek8Imc2W12PAYRwcOaY6UUxGY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1j7CFlzEc5FKoo5mohcrMYeZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
El-Pinjo schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:23:
Durf te vragen......zijn er hier mensen met ervaringen met Hankook banden? Het zou gaan om een Yaris uit 2021 en een Corolla Cross uit 2022.
Tips en suggesties zijn welkom. De dealer heeft alleen Yokohama in zijn aanbod en die zijn ruim 850 voor de Corolla Cross (per set, inclusief alles) en 810 voor de Yaris (!)

De Hankooks zijn ongeveer 500 per set. Enorm verschil dus, maar hoe zit het met de kwaliteit?
Rij met beide autos ongeveer 70k per jaar (beide autos samen)
Ja, ervaring met Hankook alleen niet onder een Toyota maar onder een Kia en een Hyundai. De Kia is onze huidige auto, de Hyundai is net de deur uit. Mijn mening: ik geef nog liever €500 aan een zwerver dan aan Hankook banden. Ze komen vaak redelijk tot goed uit tests, maar ik begrijp dat niet. Vaag stuurgevoel, trillingsgevoelig, ze slijten alsof je er jonge kaas onder hebt liggen, etc.

Onder onze Kia zaten ze ook, sinds we daar Michelin Primacy 4 onder hebben laten leggen rijdt de auto zoveel stabieler rechtuit, minder bandengeluid, strakker met insturen én lijkt hij ook ietwat zuiniger.

Ja, prijzen zijn niet mals van merken als Michelin, Pirelli, Bridgestone en blijkbaar ook Yokohama (geen ervaring mee helaas), maar goede banden zijn zo belangrijk. Is het niet voor het rijgedrag dan wel voor de veiligheid.

En eerlijk is eerlijk: ik zweer al sinds onze Prius II bij Michelins, meestal Primacy maar onder onze Lexus kon het qua maat toen alleen Pilot Sport worden, ook heel goed. Voor je beeldvorming: onze Kia e-Soul van dik 1700kg (EV) werd op Hankooks geleverd en die waren na 28.000 km voor volledig versleten, achter volgde bij 36.000 km. Inmiddels zit er sinds die km-standen dus Michelin Primacy 4 onder en staat de teller nu 76.445 km. Voor gaan ze dus al ruim 48.000 km mee, achter iets minder lang. Voor zitten ze op ±3,5mm, achter op±4,5mm, toevallig 2 weken terug nog even opgemeten. Die kunnen dus nog wel even mee.

En ja, deze waren alles bij elkaar ook iets over de €850 voor 4 (in 2 delen gekocht dus), incl. uitlijnen en balanceren, maar de meerprijs heeft zich nu al bewezen zelfs als je puur naar slijtage kijkt en hoe lang ze dus meegaan tov de Hankooks die Kia af-fabriek leverde. Onze Prius II heeft 90.000 km op Michelin Primacy's gedaan, maar daar reed ik ook wel lekker rustig mee en zeer veel snelweg km's, dat helpt ook.

Nu ga ik niet zeggen dat Michelin de enige goede is, ik heb ook met 2 auto's goede ervaringen met de Bridgestone Potenza's waar ze op stonden, sleten wel ietsjes harder maar alsnog goede banden. Maar ook onze Hyundai met Hankooks was niet trilvrij te krijgen, drama dingen zijn dat.

Natuurlijk n=1 hierin, dus staar je ook niet blind op puur mijn ervaring, maar toch. Mijn persoonlijke top 3 is: Michelin, Bridgestone, Pirelli en ik zie ook geen reden om voor iets anders te kiezen zolang deze merken mij bevallen, ook al is Pirelli alweer lang geleden.

[ Voor 6% gewijzigd door MooDyBLueS op 18-10-2024 22:17 ]

Pagina: 1 ... 155 ... 166 Laatste