Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 124 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.050 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-09 20:17
Als je maar lang genoeg wacht, lost het probleem zich vanzelf op 😅

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb het ooit bij een MR2 gehad dat het motormanagement lampje ging branden.
Ik kocht de auto en reed ermee naar huis en toen
ik heb toen z'n goedkope ELM327 obd2 bluetooth dongle gehaald op Ebay voor 4 euro.
Idd Lambda kapot, bij de garage was dat 360 euro. Ik heb toen op Ebay een lambda sensor gekocht (Denso) voor 70 euro en een dopsleutel voor een paar euro. Sensor vervangen en de boel gereset en gaan.
Voor die paar euro zou ik het iedereen aanraden om z'n ding te kopen.
Als je een beetje kennis hebt en het aandurft, dan kan je zelf heel veel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04
Toyota word toch standaard met brandend motormanagement lampje geleverd? :P
Heb jaren met zo'n lampje gereden dat ik hem nu ineens ging missen.
Met een bouwjaar 1999 en met de 2005 net zo.
Ik las wel om de maand wel even de auto uit om te kijken dat er geen andere problemen waren die wel erg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Inmiddels de Avensis weer terug.

- De radiateur bleek zonder dat ik het wist lek te zijn, die is onder garantie vervangen.
- Storing kwam van de achterste lambda, dus niet zo spannend.
- Schakelaar binnenverlichting gefixt.
- Krakend geluid bij drempels is weg, zat volgens mij iets los.
- Automatische verlichting afgesteld zodat die eerder aan gaat

Toyota Ramselaar in Woerden is me tot nu toe uitstekend bevallen.

Als leenauto een Yaris Hybrid mee gekregen, kek bakkie maar veel te klein natuurlijk voor ons gezin van 5. Stukkie zuiniger ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 16:46
Vraagje: een Toyota Prius uit 2008 met 138d op de teller, is dat een beetje betrouwbare auto?
Tot 2018 dealer onderhouden, daarna naar de lokale garage geweest.

Grootste zorg voor mij is de hybrideaccu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 16:24
Pilovali schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:53:
Vraagje: een Toyota Prius uit 2008 met 138d op de teller, is dat een beetje betrouwbare auto?

Ik had een 2009 Prius III met 190k. HV Accu was (volgens mij) in prima staat. Verbruik was goed iig.

Als je onderhoud bij Toyota laat doen heb je een iets duurder pakket waarbij ze hem testen en je het jaar garantie krijgt op de HV Accu.

In principe zou hij gewoon goed moeten zijn, helemaal met die km stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Hercul3s schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:03:
[...]

Ik had een 2009 Prius III met 190k. HV Accu was (volgens mij) in prima staat. Verbruik was goed iig.

Als je onderhoud bij Toyota laat doen heb je een iets duurder pakket waarbij ze hem testen en je het jaar garantie krijgt op de HV Accu.

In principe zou hij gewoon goed moeten zijn, helemaal met die km stand.
Bedankt voor de reply. Ik wil hem graag bij een Toyota dealer laten onderhouden, maar de hybride service pakket is tot 15 jaar. Hij is nu 14 jaar oud. Ik denk niet dat het dan van meerwaarde is.

Zodra de mogelijkheid er is, ga ik via de Dr. Prius app de accu testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Pilovali schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:22:
[...]

Bedankt voor de reply. Ik wil hem graag bij een Toyota dealer laten onderhouden, maar de hybride service pakket is tot 15 jaar. Hij is nu 14 jaar oud. Ik denk niet dat het dan van meerwaarde is.

Zodra de mogelijkheid er is, ga ik via de Dr. Prius app de accu testen.
Goed punt, had ik niet gezien. Iemand die ik ken (n=1) had een 2004 prius die ook nog goed zuinig was (1:20) met originele accu. Volgens mij hoef je je dus niet echt zorgen te maken over de hybride accu. Even checken kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Hercul3s schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:41:
[...]

Goed punt, had ik niet gezien. Iemand die ik ken (n=1) had een 2004 prius die ook nog goed zuinig was (1:20) met originele accu. Volgens mij hoef je je dus niet echt zorgen te maken over de hybride accu. Even checken kan nooit kwaad.
Ik lees namelijk hier en daar wat horror verhalen dat rond 10-12 jaar de HV accu het kan begeven. Maar sommige mensen zeggen juist dat ze jááren met originele accu hebben gedaan.
Ik heb een korte proefrit gemaakt en ging met een volle accu naar 100 km/h accelereren. Was maar 1 streepje weg. Dat lijkt me wel goed.

Bedankt voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Pilovali schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:44:
[...]

Ik lees namelijk hier en daar wat horror verhalen dat rond 10-12 jaar de HV accu het kan begeven. Maar sommige mensen zeggen juist dat ze jááren met originele accu hebben gedaan.
Ik heb een korte proefrit gemaakt en ging met een volle accu naar 100 km/h accelereren. Was maar 1 streepje weg. Dat lijkt me wel goed.

Bedankt voor je input!
Anders meenemen voor het onderdeel van de garantie bij aanschaf?

https://hybride-accu.nl/#prijzen

Als ik hier kijk is een gereviseerde accu niet goedkoop maar ook echt niet keiduur

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Touchdomex schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:51:
[...]

Anders meenemen voor het onderdeel van de garantie bij aanschaf?

https://hybride-accu.nl/#prijzen

Als ik hier kijk is een gereviseerde accu niet goedkoop maar ook echt niet keiduur
Accupakket valt onder garantie van de garage. Dit heb ik nagevraagd.
HV accupekketen van Prius gen 2 valt reuze mee qua kosten. Mocht die niet goed zijn, dan ga ik waarschijnlijk deze laten vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Pilovali schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:54:
[...]

Accupakket valt onder garantie van de garage. Dit heb ik nagevraagd.
HV accupekketen van Prius gen 2 valt reuze mee qua kosten. Mocht die niet goed zijn, dan ga ik waarschijnlijk deze laten vervangen.
Hybrid health check laten doen, dan weet je meer. Naar 100km/u optrekken hoeft niks te zeggen over de staat van het hybride accupakket.

Als je online gaat zoeken dan vind je horrorverhalen over elke auto ;) ik zou me meer zorgen maken over de staat van de EGR en de koppakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
TMDC schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:00:
[...]

Hybrid health check laten doen, dan weet je meer. Naar 100km/u optrekken hoeft niks te zeggen over de staat van het hybride accupakket.

Als je online gaat zoeken dan vind je horrorverhalen over elke auto ;) ik zou me meer zorgen maken over de staat van de EGR en de koppakking.
Ik lees hier en daar dat de koppakking meestal na 3 ton het gaat begeven. Daar is hij niet nog niet op de helft van.
Ik heb al een afspraak ingepland bij de lokale Toyota dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 18:55
Zijn er nog toyota rijders die tips hebben voor dakdragers en dakkoffer voor de Toyota Chr? Dragers zijn niet veel te vinden op marktplaats en op internet zie ik ze in teveel prijsklassen… :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18

Videopac

Rommelt wat aan.

De levensduur van een accu kan je enorm verlengen door hem niet te leeg en niet te vol te laten worden. In de Toyota hybrides is dit ook precies wat er gebeurd: de accu wordt niet te vol geladen en is eigenlijk ook niet leeg te krijgen (misschien als je een tijdje gaat planken op de autobahn?). Dit in combinatie met een motor die ook zelden zwaar belast wordt door dit zelfde accupakket maakt het Toyota hybridesysteem zo goed. Niet voor niets dat van de Toyota's, die al erg betrouwbaar zijn, juist de hybridemodellen de minste problemen kennen.

Het grote probleem bij elektrische auto's is de levensduur van de accu's. Vandaar dat er nu steeds meet aandacht komt voor intelligentie om de accu zo aan te sturen dat de levensduur gemaximaliseerd wordt. Zo heeft de Ioniq 5 voor komend modeljaar: "Daarnaast krijgen de Connect+- en Lounge-uitvoeringen standaard preconditioning, een systeem dat de batterijtemperatuur tijdens het rijden automatisch aanpast op basis van de verwachte aankomsttijd bij het ingevoerde laadpunt."

Ik vermoed dat het onderscheidend vermogen van de bz4y (of hoe gaat dat ding heten?) allerlei accu-intelligentie zal zijn, niet grensverleggend verbruik of actieradius.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Overigens vind ik de hybride-CVT echt veel beter rijden dan een VAG-DSG. Die lijken wel wat te slippen als je vanuit stilstand weg rijdt (i.i.g. in de Passat van mijn vrouw).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:27

dbzfan

Nee.

Ik mis de turbo wel echt in m'n Auris.. onze Ford fiesta heeft zo veel meer koppel in de lage toerentallen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:56
Iemand wel eens met Auris TS met kofferbak stukje open gereden? Je wordt stapelgek van de waarschuwingspiep :D Had al gekeken of ik via OBD de waarschuwingspiep uit kon zetten (voor de gordels/achteruitrijpiep kan dat wel) maar lijkt niet mogelijk te zijn.

Zodra je stil staat stopt het piepen, maar zodra je weer gaat rijden begint het weer 8)7 Misschien nog eens kijken of ik een plastic kaartje o.i.d. in het slot kan drukken als ik weer grote dingen moet vervoeren.

@Videopac Ik denk dat de accu alleen bij langdurig (maanden) stilstand leegloopt. Normaal gaat hij niet verder leeg dan twee balkjes en dan springt de motor al weer aan om bij te laden. Helemaal vol lukt mij in NL ook niet, blijft altijd 2 balkjes onder de max. Alleen in Oostenrijk/Zwitserland is het mij met bergafdalingen gelukt om accu volledig groen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
ThinkPad schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:32:
Iemand wel eens met Auris TS met kofferbak stukje open gereden? Je wordt stapelgek van de waarschuwingspiep :D Had al gekeken of ik via OBD de waarschuwingspiep uit kon zetten (voor de gordels/achteruitrijpiep kan dat wel) maar lijkt niet mogelijk te zijn.

Zodra je stil staat stopt het piepen, maar zodra je weer gaat rijden begint het weer 8)7 Misschien nog eens kijken of ik een plastic kaartje o.i.d. in het slot kan drukken als ik weer grote dingen moet vervoeren.

@Videopac Ik denk dat de accu alleen bij langdurig (maanden) stilstand leegloopt. Normaal gaat hij niet verder leeg dan twee balkjes en dan springt de motor al weer aan om bij te laden. Helemaal vol lukt mij in NL ook niet, blijft altijd 2 balkjes onder de max. Alleen in Oostenrijk/Zwitserland is het mij met bergafdalingen gelukt om accu volledig groen te krijgen.
Heel herkenbaar. Maar op een gegeven moment hoor je hem niet meer :+

©2004

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19

Hetgeen je nodig hebt is een "kofferbakspanband". https://www.gamma.nl/asso...akspanband-in-1/p/B591029

Dat oogje wat er aan zit druk je in het slot. Daardoor gaat het slot dicht en ben je van het piepje af.
Stop het oogje in het slot en haal de spanband door de "U" waar het slot in valt en je kan gelijk je kofferbak grotendeels sluiten en je lading vast zetten.

Andere optie zonder spanband is het slot simpelweg dicht drukken met je sleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55
Normaal gaat hij niet verder leeg dan twee balkjes en dan springt de motor al weer aan om bij te laden. Helemaal vol lukt mij in NL ook niet, blijft altijd 2 balkjes onder de max.
Die balkjes is alleen wat Toyota aangeeft, niet de werkelijke lading. Ook met volle balkjes (en die heb ik wel eens gezien) is de lading max 80% aangezien Toyota zo de accu wil sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Robbie T schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:45:
[...]

Hetgeen je nodig hebt is een "kofferbakspanband". https://www.gamma.nl/asso...akspanband-in-1/p/B591029

Dat oogje wat er aan zit druk je in het slot. Daardoor gaat het slot dicht en ben je van het piepje af.
Stop het oogje in het slot en haal de spanband door de "U" waar het slot in valt en je kan gelijk je kofferbak grotendeels sluiten en je lading vast zetten.

Andere optie zonder spanband is het slot simpelweg dicht drukken met je sleutel.
Goeie tip! Ik had nu de spanband aan de trekhaak vast en dan aan de ruitenwisserarm, maar dat is natuurlijk ook niet zo goed voor de ruitenwisser :X

Is het enige verschil met een normale spanband en zo'n "kofferbakspanband" dat er een metalen ringetje (zoals op deze foto) bij zit? Dan kan ik natuurlijk zelf even een passende ring zoeken en daar m'n eigen spanband doorheen halen?

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 24-03-2022 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
ThinkPad schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:08:
[...]

Goeie tip! Ik had nu de spanband aan de trekhaak vast en dan aan de ruitenwisserarm, maar dat is natuurlijk ook niet zo goed voor de ruitenwisser :X

Is het enige verschil met een normale spanband en zo'n "kofferbakspanband" dat er een metalen ringetje bij zit? Dan kan ik natuurlijk zelf even een passende ring zoeken en daar m'n eigen spanband doorheen halen?
Ja, verder is het een normale spanband :-)
Aan de ruitenwisser deed ik zelf ook altijd, tot ik dit tegen kwam :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Robbie T op 24-03-2022 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
hk12nl schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:39:
Zijn er nog toyota rijders die tips hebben voor dakdragers en dakkoffer voor de Toyota Chr? Dragers zijn niet veel te vinden op marktplaats en op internet zie ik ze in teveel prijsklassen… :)
Ik weet niet of je FB hebt, maar vraag het anders in de CHR groep op FB, daar heb ik al verschillende dakkoffers voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:04
Heeft iemand van jullie een Toyota corolla hybride? 1.8 bouwjaar 2018+

Hoeveel km rijden jullie per jaar en zijn ze betrouwbaar?
En hoe zuinig rijden ze op de snelweg?

Zijn ze ook geschikt voor 30.000+km per jaar te rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:28

RayNbow

Kirika <3

Aggressor schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 16:25:
Rij er een van juni 2019.
Hoeveel km rijden jullie per jaar
Eh, weinig. Momenteel net geen 27 duizend km in totaal erop zitten.
en zijn ze betrouwbaar?
Tot nu toe nog geen problemen gehad.
Hangt van het seizoen af. Ik werk voornamelijk thuis en gemiddeld ga ik 1x per week naar kantoor waarbij ik over de snelweg ga (woon-werkverkeer = 2x 30km):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F29mU1b.png

(Laatste rit naar werk was 5.2L/100km en terug was 4.1L/100km.)

[ Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 26-03-2022 16:35 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:27

dbzfan

Nee.

Betrouwbaarheid hoef je je geen zorgen over te maken, maar op de snelweg heb je weinig aan het hybridesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl

Ik heb een Auris hybride gehad en nu een Chr hybride. Beide deden ongeveer 1 op 20 op snelweg over een stuk van 50km. Dat vond ik een prima resultaat.

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
dbzfan schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:09:
Betrouwbaarheid hoef je je geen zorgen over te maken, maar op de snelweg heb je weinig aan het hybridesysteem.
Maar wel veel aan de Atkinson motor loop met de eCVT.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb mijn Corolla TS 1.8 sinds aug 2019, en er staat inmiddels net iets meer dan een ton op.
Auto doet t prima, rijdt nog bijna als nieuw. Ik rijd nu (maar) 35k per jaar omdat ik sinds corona meer thuis werk en minder naar klanten in het buitenland hoef. Hierdoor meestal ook een vrij stabiele rit van 85km enkele reis in de spits, waarvan 20km buitenweg en 65km snelweg. Dat resulteert bij mij in een verbruik van 1:19,25.
Buiten de beurtjes nog niks aparts gehad. De spreekwoordelijke betrouwbaarheid van Toyota doet zijn naam eer aan wat mij betreft.
Ik vind het een erg fijne reisauto, ook voor de langere stukken (paar keer naar Tsjechië en Polen geweest). Op hogere snelheid cruisen (135km/h in DE) levert een verbruik op van zo'n 1:16-18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
gwystyl schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 23:14:
[...]
Ik vind het een erg fijne reisauto, ook voor de langere stukken (paar keer naar Tsjechië en Polen geweest). Op hogere snelheid cruisen (135km/h in DE) levert een verbruik op van zo'n 1:16-18.
Dat is wel belangrijk, de voorgaande posters die claimen > 1:20 te rijden komen op de snelweg niet of nauwelijks boven de 100 km/h, anders haal je dat gewoon niet.

Met de 2.0 zit ik op de 1:17 met de vorige 1.8 zat ik op1:18 gemiddeld over een jaar. Maar dan rijd ik wel stevig door en 130(+) op de snelweg.
Rijd je wat rustiger en zeg 110 maximaal op de snelweg ga je wel snel richting de 1:20 of er overheen.

Als je een keer achter een trekker zit zie je pas echt hoe absurd zuinig hij kan zijn. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
dbzfan schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:09:
Dat is niet waar. De 2.0 hybrides kunnen tot 130 km/u ondersteuning leveren middels de accu, betekent natuurlijk niet dat je kan verwachten dat de auto in EV mode terecht gaat komen op de snelweg, maar er wordt wel vermogen aan de wielen geleverd en daarmee de brandstofmotor ontlast. De 1.8 heeft dat wel wat minder, de exacte snelheid ben ik even kwijt, maar ik dacht 100 km/u ongeveer.

Daarnaast is het zo dat de combinatie van hybride en de CVT versnellingsbak ervoor zorgt dat je op de snelweg in een laag toerental rijdt. Er zijn tegenwoordig natuurlijk heel veel oplossingen voor, een 6-bak zit lager in de toeren dan een 5-bak, een 8-DSG (of welke variant dan ook) heeft nog meer flexibiliteit en potentieel lager toerentaal, maar CVT is daarin ook een hele belangrijke variant. In mijn ervaring met meerdere 1.5, 1.8 én 2.0 (en 2.5) hybrides van Toyota én Lexus is het wel zo dat de toegevoegde elektrokracht van de 2.0/2.5 motoren ervoor zorgen dat de CVT echt heel laag in de toeren kan blijven, zelfs op 130 km/u. Mijn Lexus IS 300h (2.5) en UX 250h (2.0) konden makkelijk zo rond de 2.000 rpm blijven bij een constante snelheid van 130 km/u. Dat komt dus deels doordat het wat grotere brandstofmotoren zijn en makkelijker lui in de toeren gereden kunnen worden, deels doordat ze veel meer elektro vermogen hebben en deels door de CVT bak. Anders gezegd: de combinatie van de 3. Andersom is mijn ervaring wel zo dat de 1.8 minder over heeft en daardoor op hogere snelwegsnelheid wel hoger in de toeren moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 15:45

WCA

Ik heb er sinds november een (nieuw)

Ik rijd gemiddeld 1 op 20 ongeveer, gemengd snelweg en binnendoor.

Ik heb er sinds november ongeveer 27k mee gereden, dat gaat erg goed.

Nog geen problemen gehad

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:04
WCA schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:34:
[...]

Ik heb er sinds november een (nieuw)

Ik rijd gemiddeld 1 op 20 ongeveer, gemengd snelweg en binnendoor.

Ik heb er sinds november ongeveer 27k mee gereden, dat gaat erg goed.

Nog geen problemen gehad
Bedankt voor jullie berichten. Ik kwam ook een mooie tegen uit 2019...panorama dak...maar helaas is die al verkocht onder voorbehoud van financiering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Wellicht iemand hier die het antwoord weet. Ik kan aan officiële Toyota dakdragers komen voor mijn chr. De chr komt uit 2017, de dakdragers uit 2018. Dit gaat toch wel passen? Volgens mij kom het facelift model uit 2019/2020… ik kan op internet geen duidelijk antwoord vinden maar het lijkt mij sterk dat er verschillende Chr versies zijn die verschillende dakdragers types hebben…

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
hk12nl schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:42:
Wellicht iemand hier die het antwoord weet. Ik kan aan officiële Toyota dakdragers komen voor mijn chr. De chr komt uit 2017, de dakdragers uit 2018. Dit gaat toch wel passen? Volgens mij kom het facelift model uit 2019/2020… ik kan op internet geen duidelijk antwoord vinden maar het lijkt mij sterk dat er verschillende Chr versies zijn die verschillende dakdragers types hebben…
Het dak is niet gewijzigd met het facelift model, die gaat ook op een 2020+ model passen lijkt mij.
Als die geschikt is voor een 2018, kan die sws op een 2017 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdun
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-05 23:37
Iemand een sterke mening over deze celica? Lijkt mij in eerste opzicht een interessante maar ben geen celica expert.. autoscout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Valdun schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:09:
Iemand een sterke mening over deze celica? Lijkt mij in eerste opzicht een interessante maar ben geen celica expert.. autoscout
Is de verkoper toevallig een Van Weede? :+

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Valdun schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:09:
8000 euro voor een niet-originele Celica van 18 jaar oud 8)7
En dan is het nog een normale 1.8 ook.
Sowieso zou ik voor zo'n bedrag nooit een exemplaar kopen waar mee geknoeid is.
Als je deze weer helemaal origineel wilt maken dan heb je sowieso een nieuwe achterklep en motorkap nodig. Vervolgens kan de wrap nog dingen verbergen ook.
Eerste audio-installatie die netjes geïnstalleerd en/of verwijderd wordt moet ik ook nog tegenkomen.

Voor auto's van die leeftijd zul je, ondanks de lage KM stand, altijd rekening moeten houden met leeftijdsdingetjes. Vastzittende remklauwen, roest, lekkende radiatoren en condensors, slechte uitlaten, etc. En ook bij lage km standen altijd opletten op de onderhoudshistorie.

Ik heb zelf een MR-2 ZZW30 en een Corolla T-sport (ZZE123) en zelf o.a. de motor en versnellingsbak gereviseerd. De motor en bak van deze generatie Celica's is niet zo bulletproof als de oudere generaties. Inmiddels hebben de meeste al meerdere (onzuinige) eigenaren gehad en zijn ze minimaal 17 jaar oud, dus je zult heel goed moeten zoeken naar een goed exemplaar. Mijn Corolla T-sport is met stip de slechtste auto die ik ooit heb gehad.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spectre Wolf
Rijd zelf in een T23 Celica van 2000 met gereviseerde motor vanwege olieverbruik (1ZZ).

Volgens mij heeft de facelift geen last meer van het olieverbruik probleem (ben niet 100% zeker daarvan).

De prijzen van de T23 zijn de laatste tijd behoorlijk stabiel/hoog. Heb zelf een tijdje gezocht naar een nette originele.

Ze kunnen ook last hebben van water onder de achterbank wat via de achterklep binnen komt.

Als toevoeging op wat hier boven gezegd is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:04

Shrien

frequent snoozer

DaWaN schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:30:
[...]
Mijn Corolla T-sport is met stip de slechtste auto die ik ooit heb gehad.
Wat heb je voor problemen ondervonden? Ik lees en hoor enkel lof voor deze auto.
Never mind, T-Sport zijn twee Touring-Sports zijn twee volledig andere auto’s :Z

[ Voor 14% gewijzigd door Shrien op 29-03-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Samen met m'n ouders een Uebler i21 fietsendrager gekocht.

Binnenkort maar even proberen op m'n Auris TS. Duur ding die Uebler (€649), maar dit is eigenlijk de enige met een laag eigen gewicht (13kg). De Auris TS mag maar 55kg kogeldruk hebben, vrij krap om dan twee e-bikes achterop te willen hebben als je al begint met een fietsendrager van 17-18kg.

Je hebt ook nog de Uebler F24, die is nog wat lichter en ook wat goedkoper, maar niet kantelbaar. Dat is juist wel weer een handige feature.

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 29-03-2022 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
ThinkPad schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:40:
Samen met m'n ouders een Uebler i21 fietsendrager gekocht.

Binnenkort maar even proberen op m'n Auris TS. Duur ding die Uebler (€649), maar dit is eigenlijk de enige met een laag eigen gewicht (13kg). De Auris TS mag maar 55kg kogeldruk hebben, vrij krap om dan twee e-bikes achterop te willen hebben als je al begint met een fietsendrager van 17-18kg.

Je hebt ook nog de Uebler F24, die is nog wat lichter en ook wat goedkoper, maar niet kantelbaar. Dat is juist wel weer een handige feature.
Herkenbaar.
Ik heb een ANWB Touring 2 fietsendrager en die weegt 18KG + 2 gewone stadsfietsen à ongeveer 20KG = 58KG |:(

Voor die paar keer dat deze situatie voorkomt, gokken we het maar op de veiligheidsmarge.
Vaker gaan er 1 of 2 kinderfietsen mee en huren we voor onszelf ter plekke wel een fiets, kinderfietsen zijn altijd wat schaarser te huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1215769.html

Kijk hier eens. Onze Corolla TS 1.8. Iets nieuwer dan 2018, maar vooruit.
Rij veel met CC (radar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Shrien schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:37:
[...]

Wat heb je voor problemen ondervonden? Ik lees en hoor enkel lof voor deze auto.
Never mind, T-Sport zijn twee Touring-Sports zijn twee volledig andere auto’s :Z
Ja ik heb het over een Corolla T-sport uit 2002 met 2ZZ-GE motor (ZZE123).

Maar als je het wilt weten:
  • Kit van dakrand gescheurd waardoor er water naar binnen kwam
  • Bovenkant van de benzinepomphouder gescheurd waardoor er benzine lekte
  • Pakking van distributiedeksel lekte (kost ~5 uur werk om te vervangen)
  • ABS sensor kapot
  • Katalysator kapot (P0420)
  • VVT tandwiel kapot
  • Klepje middenconsole en armsteun afgebroken
  • Binnenspiegel kapot
  • Schakelhuis versleten
  • Tankdop lek
Ik heb ook de versnellingsbak vervangen en helaas is de synchro van de 3e versnelling versleten.
Ding loopt ook nog steeds niet helemaal lekker, moet nog even kijken waardoor dat komt (ik vermoed injectoren). Volgens mij ben ik nog wel wat vergeten.

Maar om een lang verhaal kort te maken: de Corolla is vanaf 2002 in Engeland gemaakt met grotendeels onderdelen van Europese toeleveranciers. Dat alle plastic en/of rubberen onderdelen na 15 jaar uit elkaar vielen was ik niet gewend van Japanse merken.
De eerder genoemde Celica is overigens wél gemaakt in Japan, dus dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
Spectre Wolf schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:02:
Rijd zelf in een T23 Celica van 2000 met gereviseerde motor vanwege olieverbruik (1ZZ).

Volgens mij heeft de facelift geen last meer van het olieverbruik probleem (ben niet 100% zeker daarvan).

De prijzen van de T23 zijn de laatste tijd behoorlijk stabiel/hoog. Heb zelf een tijdje gezocht naar een nette originele.

Ze kunnen ook last hebben van water onder de achterbank wat via de achterklep binnen komt.

Als toevoeging op wat hier boven gezegd is.
Ik weet niet hoe dat zit bij de Celica, maar bij de MR2 werd altijd de schuld gegeven aan de pre-cats die de boosdoener zou zijn en deze zijn na de facelift verwijderd.
Ik heb met onwetendheid ook een olieverbruiker gehad (1ZZ) en deze droog gereden met de welbekende "rod-knock" als gevolg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

DBC87 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:41:
[...]
Ik weet niet hoe dat zit bij de Celica, maar bij de MR2 werd altijd de schuld gegeven aan de pre-cats die de boosdoener zou zijn en deze zijn na de facelift verwijderd.
Ik heb met onwetendheid ook een olieverbruiker gehad (1ZZ) en deze droog gereden met de welbekende "rod-knock" als gevolg.
Facelift MR-2's hebben nog steeds dezelfde pre-cats.
Probleem zit hem meer in het ontwerp van de zuigers en Celica's hebben daar net zo goed last van.
De gaten in de zuigers bij de olieschraapveren zijn veel te klein en raken verstopt.
Daardoor gaan de olieschraapveren vastzitten in de zuiger en gaat de motor olie verbruiken.
De pre-cats zijn erg kwetsbaar en ik zou ze ook altijd verwijderen bij een MR-2, maar echt duidelijk bewijs dat ze het olieverbruik veroorzaken heb ik niet.
Bij mijn IS200 heb ik ook mijn pre-cats gesloopt (wat mijn eigen schuld was, doorgereden met kapotte bobine), maar dat heeft nooit olieverbruik veroorzaakt.

Mijn MR-2 heeft nu een later blok met de nieuwe zuigers, olieverbruik is nihil nu (denk zo'n 0.5L per 10.000km).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rw2smySxaQBdh3N2SPSkJiQzcrE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nXUg07YA4qRWAV8lyco85Y5m.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 15:34
Pilovali schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:53:

Hier een 2005 Prius II, alles behalve de airco werkt nog.
Heeft inmiddels +/- 350.000 Km gelopen (exact weet ik dat niet want de teller gaat niet verder dan 299.999)
Rijd nog steeds 4.8 op 100 Km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
DaWaN schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:54:
[...]

Facelift MR-2's hebben nog steeds dezelfde pre-cats.
Probleem zit hem meer in het ontwerp van de zuigers en Celica's hebben daar net zo goed last van.
De gaten in de zuigers bij de olieschraapveren zijn veel te klein en raken verstopt.
Daardoor gaan de olieschraapveren vastzitten in de zuiger en gaat de motor olie verbruiken.
De pre-cats zijn erg kwetsbaar en ik zou ze ook altijd verwijderen bij een MR-2, maar echt duidelijk bewijs dat ze het olieverbruik veroorzaken heb ik niet.
Bij mijn IS200 heb ik ook mijn pre-cats gesloopt (wat mijn eigen schuld was, doorgereden met kapotte bobine), maar dat heeft nooit olieverbruik veroorzaakt.

Mijn MR-2 heeft nu een later blok met de nieuwe zuigers, olieverbruik is nihil nu (denk zo'n 0.5L per 10.000km).
[Afbeelding]
Mij is altijd verteld dat de pre-cats afbrokkelden en deze terug de cylinderkamer in werden gezogen en daar de boel beschadiggen. ik heb overigens de pre-cats nog.
Ik heb na het constateren dat ik verbrande lagerschalen had, de lagerschalen vervangen. Hij verbruikt wederom weer olie, er zit z'n 260K op de teller en stiekum hoop ik dat het blok er binnenkort helemaal mee ophoud, zodat ik verantwoord een 2ZZ erin kan lepelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
roches schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:00:
[...]

Hier een 2005 Prius II, alles behalve de airco werkt nog.
Heeft inmiddels +/- 350.000 Km gelopen (exact weet ik dat niet want de teller gaat niet verder dan 299.999)
Rijd nog steeds 4.8 op 100 Km.
Ah, leuk leuk.

Ik heb inmiddels de 2008 Prius aangeschaft en uitgebreid lopen testen. Hybride accupakket is nog op 77% capaciteit volgens Dr. Prius (dat lijkt mij heel goed voor een 14 jaar oude accu), alleen mijn 12V accu geeft 9.9V aan in rust. Dat lijkt me niet goed. Heb contact opgenomen met de garage en ze gaan kosteloos een nieuwe accu erin zetten.

Ik doe momenteel 5.2L/100km, ik rij nog al door. Gisteren voor het eerst getankt en bijna 800 km aangetikt. Wellicht is hij straks ietsjes zuiniger met het warmere weer en een verse 12V accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Hoe heb je dat gemeten? Met een multimeter op de accu zelf, of via OBD/scherm van de boordcomputer? Rechtstreeks op de accu meten is wel het nauwkeurigste. En van wat ik heb gelezen op PriusChat kan een slechte 12V accu zeker voor een hoger verbruik zorgen (omdat hij constant moet worden bijgeladen).

Kosteloos nieuwe accu is wel fijn, want het is een AGM-accu en die is al gauw €200+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
Ik kan je wel vertellen dat een nieuwe 12V accu voor de prius € 270,- euro kost, zelf vervangen in 2014.
De auto gaat wel rare dingen doen als die accu minder wordt :+ .

[ Voor 27% gewijzigd door roches op 29-03-2022 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

ThinkPad schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:09:
Hoe heb je dat gemeten? Met een multimeter op de accu zelf, of via OBD/scherm van de boordcomputer? Rechtstreeks op de accu meten is wel het nauwkeurigste. En van wat ik heb gelezen op PriusChat kan een slechte 12V accu zeker voor een hoger verbruik zorgen (omdat hij constant moet worden bijgeladen).

Kosteloos nieuwe accu is wel fijn, want het is een AGM-accu en die is al gauw €200+
Maakt niet heel veel uit, op een ander punt zou je misschien enkele tienden aan volts minder lezen, maar 9,9V is wel erg weinig, waar je het ook meet ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
ThinkPad schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:09:

Via ODB en diagnose scherm. Vlakbij mijn werk is een Toyota dealer en die heeft gratis de accu uitgelezen, daar gaf die 10.nogwat volt aan. Is een cell kapot in de 12V accu.

Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/5398PT8b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/9Z941Tfb.png

[ Voor 8% gewijzigd door Pilovali op 29-03-2022 14:19 . Reden: plaatjes erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
roches schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:11:
Ik kan je wel vertellen dat een nieuwe 12V accu voor de prius € 270,- euro kost, zelf vervangen in 2014.
De auto gaat wel rare dingen doen als die accu minder wordt :+ .
Welke dingen gaat de accu doen als de 12V accu minder wordt? Als die te laag is, dan kun je de auto niet starten. Maar wat als die nét niet te laag is?

De garage heeft de accu besteld, maar het duurt even voor dat die binnen is. Kan ik nog wel een paar dagen/week zo door blijven rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
Auto kan bij het starten rare piepjes geven en uiteindelijk gaan de deuren niet meer open.

Toen was het zaak om via de voordeur naar binnen te gaan en via de achterbank in de kofferbak te komen en daar de accu los te halen en te vervangen...

Daarna kon de kofferbak weer open....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:09
Bij een slechte 12V accu kun je allerlei vage meldingen krijgen die je niet één op één aan deze accu zou linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22
Mijn Yaris TS heeft een wat vaag probleem. Auto is van 2011 en heeft net een ton gelopen.
Wanneer ik stevig rem, dus niet vol in de ankers, maar gewoon iets steviger dan normaal dan klinkt er een bonk onder de auto. Dit doet hij soms ook wanneer ik gewoon wegrij (voor- of achteruit).
Ik hoor het niet bij schakelen. Ook niet wanneer ik stevig doortrek (4000-5000 rpm).
Ik zie op het ook niet iets wat niet goed vast zit. De uitlaat bijv. zit goed vast. Geen missende rubbers oid.
Zou dit een versleten motorsteun kunnen zijn?
Maar dan zou ik het toch ook tijdens het schakelen moeten horen en is 106000 km niet een beetje snel voor een motorsteun om stuk te gaan? Heb meerdere Toyota’s gehad met meer km’s. Nog nooit een motorsteun hoeven vervangen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@rimave En als je wat harder op een N weg of snelweg rijdt, en je geeft gas en laat weer los, is hij dan stabiel of trekt hij naar rechts of links? Dan zou het draagarm of iets in die hoek zijn.
Het komt op mij niet over als motorsteun gezien je het niet hebt bij hard optrekken en schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
!null schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:08:
@rimave En als je wat harder op een N weg of snelweg rijdt, en je geeft gas en laat weer los, is hij dan stabiel of trekt hij naar rechts of links? Dan zou het draagarm of iets in die hoek zijn.
Het komt op mij niet over als motorsteun gezien je het niet hebt bij hard optrekken en schakelen.
Dat zou ik eens moeten proberen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vassago
@rimave heeft hij een tijd stil gestaan op de handrem?
Ik had dat een maand of 2 terug ook met mijn Corolla uit 2020 nadat hij een week of 3 a 4 niet gereden had.
Na een tijdje regulier gebruik was het weg.

Geen idee dat het was maar het zal iets met de remschijven/blokken van doen hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:54
vassago schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:07:
@rimave heeft hij een tijd stil gestaan op de handrem?
Ik had dat een maand of 2 terug ook met mijn Corolla uit 2020 nadat hij een week of 3 a 4 niet gereden had.
Na een tijdje regulier gebruik was het weg.

Geen idee dat het was maar het zal iets met de remschijven/blokken van doen hebben gehad.
Hier dezelfde ervaring. Schijnt met roest op de schijven te maken kunnen hebben volgens garage.
Heb toen even paar keer hard van ~100 naar 0 geremd en toen was het weg, al verklaart het jouw bonk bij 4000-5000 toeren niet echt vermoed ik.

Die bonk bij het wegrijden heb ik ook wel eens met mijn Aygo (2018 model). Alleen elke keer als ik bij de dealer ben is het net ff over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik heb het wel eens als ik de auto was en daarna in de garage zet. Als ik dan na een paar dagen weer wegrij dan wil de rem wel eens vastzitten. Maar dit geluid klinkt anders. Het komt meer van voor onder de auto weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

rimave schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:03:
Mijn Yaris TS heeft een wat vaag probleem. Auto is van 2011 en heeft net een ton gelopen.
Wanneer ik stevig rem, dus niet vol in de ankers, maar gewoon iets steviger dan normaal dan klinkt er een bonk onder de auto. Dit doet hij soms ook wanneer ik gewoon wegrij (voor- of achteruit).
Heb je aftermarket braces? Ik heb wel eens een Civic gehad waar het inlaatspruitstuk wel eens tegen de strutbrace tikte.

Anders auto even in zijn 1 of 2 zetten met de motor uit. Dan de auto naar voren en achteren duwen en kijken hoeveel beweging er in de motor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

DaWaN schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:25:
[...]

Heb je aftermarket braces? Ik heb wel eens een Civic gehad waar het inlaatspruitstuk wel eens tegen de strutbrace tikte.

Anders auto even in zijn 1 of 2 zetten met de motor uit. Dan de auto naar voren en achteren duwen en kijken hoeveel beweging er in de motor zit.
Even opgezocht, maar: een strutbrace: is dat zo'n verbinding tussen beide veerpoten?
In dat geval snap ik waarom @rimave aan een versleten motorsteun denkt.
In andere gevallen zou ik het ook eerder in de remmen zelf zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
rimave schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:03:
Ik hoor het niet bij schakelen. Ook niet wanneer ik stevig doortrek (4000-5000 rpm).
Ik zie op het ook niet iets wat niet goed vast zit. De uitlaat bijv. zit goed vast. Geen missende rubbers oid.
Zou dit een versleten motorsteun kunnen zijn?
Maar dan zou ik het toch ook tijdens het schakelen moeten horen en is 106000 km niet een beetje snel voor een motorsteun om stuk te gaan? Heb meerdere Toyota’s gehad met meer km’s. Nog nooit een motorsteun hoeven vervangen.
Misschien speling op van iets in de aandrijflijn? Hoor je het als je gas geeft, dan gas los en dan weer op het gas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre Wolf
@rimave Om zeker te zijn, er ligt niet iets los in de auto?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
DaWaN schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:25:
[...]

Die had ik. ;) Omdat ik ook dacht dat het daar weg kwam heb ik ze even losgehaald.
Ze zijn er nu onder weg, maar het geluid is er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
Ik heb het met een vorige auto (Ford Focus) ooit gehad, af en toe een bonk vanuit de motorruimte. Hoe en wanneer exact dat zich voordeed weet ik niet meer.
Een hele poos later is tijdens een beurt is er een motorsteunpoot vervangen en weg was het geluid, was niet heel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik heb even proberen het geluid op te wekken wat op zich best lastig is omdat het zich niet telkens voordoet. Het doet zich in elk geval niet voor bij stevig remmen en ook niet in bochten.

Wel hoor ik het af en toe bij oneffenheden in de weg, drempel of kuil, en bij het wegrijden. Maar dus ook niet altijd. Ik heb wel het idee dat het bij de wielen weg komt. Dat zou dan eerder iets met de wielophanging zijn is mijn vermoeden. Misschien dat daar een versleten rubber zit.

Auto moet binnenkort ook een beurt hebben. Ik zal de garage dan eens vragen ernaar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Misschien is het iets simpels als stabilisatorstang ofzo, dan valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik ben net nog even wezen ‘testen’ op de rit van werk naar huis en denk dat het toch in de remmerij zit.
Ik heb een paar keer stevig geremd en als ik dan weer wegrij doet het zich voor. Het is ook hetzelfde geluid wat je hoort als je de auto wast en hij daarna een paar dagen stilstaat. Dan zitten de remmen ook vast.
Maar dat is na een stukje rijden wel weer weg. Dit komt en gaat.

Alhoewel ik wel het idee heb dat het op z’n ergst is de eerste paar km wegrijden als de auto een dag stil heeft gestaan. Dus na een werkdag terug naar huis. Het is net of de remmen blijven ‘plakken’. Ik hoor het als ik voor een stoplicht stilsta en dan weer wegrij bijv. Of stop voor een rotonde en weer verder rij.

Ik kan aan de remmen zelf niets zien. Schijven lijken mooi evenwijdig afgesleten. Geen hoge opstaande randjes of verkleuringen in de schijven.

Het is ook niet dat de rem vast blijft zitten want dan kwam er wel rook bij de wielen weg.

[ Voor 5% gewijzigd door rimave op 07-04-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
rimave schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:19:
Ik ben net nog even wezen ‘testen’ op de rit van werk naar huis en denk dat het toch in de remmerij zit.
Ik heb een paar keer stevig geremd en als ik dan weer wegrij doet het zich voor. Het is ook hetzelfde geluid wat je hoort als je de auto wast en hij daarna een paar dagen stilstaat. Dan zitten de remmen ook vast.
Maar dat is na een stukje rijden wel weer weg. Dit komt en gaat.

Alhoewel ik wel het idee heb dat het op z’n ergst is de eerste paar km wegrijden als de auto een dag stil heeft gestaan. Dus na een werkdag terug naar huis. Het is net of de remmen blijven ‘plakken’. Ik hoor het als ik voor een stoplicht stilsta en dan weer wegrij bijv. Of stop voor een rotonde en weer verder rij.

Ik kan aan de remmen zelf niets zien. Schijven lijken mooi evenwijdig afgesleten. Geen hoge opstaande randjes of verkleuringen in de schijven.

Het is ook niet dat de rem vast blijft zitten want dan kwam er wel rook bij de wielen weg.
Je hebt vastzitten en net iets aanlopen... Bij vastzitten heb je idd rook, net iets aanlopen merk je nauwelijks. Soms kun je het vinden door na een stukje rijden de temperatuur van de velgen te voelen. Als de ene opvallend warmer is dan de ander dan is dat verdacht. Bij mijn Auris liepen de remmen achter net iets aan doordat de remklauwen niet meer helemaal soepel gingen. Dan had je af en toe een klonk bij het wegrijden na iets lager stilstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
SH007 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:46:
[...]

Je hebt vastzitten en net iets aanlopen... Bij vastzitten heb je idd rook, net iets aanlopen merk je nauwelijks. Soms kun je het vinden door na een stukje rijden de temperatuur van de velgen te voelen. Als de ene opvallend warmer is dan de ander dan is dat verdacht. Bij mijn Auris liepen de remmen achter net iets aan doordat de remklauwen niet meer helemaal soepel gingen. Dan had je af en toe een klonk bij het wegrijden na iets lager stilstaan.
Ok, hoe is dat opgelost?
Of is vanzelf verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
rimave schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:04:
[...]

Ok, hoe is dat opgelost?
Of is vanzelf verdwenen?
Werd bij een beurt bij de dealer geconstateerd, toen hebben ze de remklauwen losgehaald, weer gangbaar gemaakt en ingevet. Kostte een euro of 80 (aan arbeidsloon).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectre Wolf
@rimave Als je rem iets aan loopt merk je dat vaak als je bijvoorbeeld uitrolt bij een stoplicht. Als de auto bijna stilstaat voel je dat hij het laatste stukje niet “vrij” rolt. Of als er een lichte helling is en de auto blijft staan zonder de remmen te bedienen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:31

CeesKees

I rest my Kees

Ik kom mij hierbij officieel melden in dit topic.
Sinds vandaag een trotse Toyota eigenaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3h26bHnBxec9DMjE4fa18F4Yjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kk3JbPQ2CbGTiKOUNe8U0Xut.jpg?f=fotoalbum_large

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

CeesKees schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:59:
Ik kom mij hierbij officieel melden in dit topic.
Sinds vandaag een trotse Toyota eigenaar!

[Afbeelding]
Indien je 'm besteld hebt, wat was je levertijd?

Overigens super vette bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:31

CeesKees

I rest my Kees

True schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:51:
[...]

Indien je 'm besteld hebt, wat was je levertijd?

Overigens super vette bak!
Thanx. Het was een voorraadmodel.

Ik heb m gekocht, maar pas na 6 weken afgenomen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

KRAI.7

Bwoah...

Goedemorgen allen,

Vraagje: ik ben benieuwd hoe eigenaren/leaserijders van een Toyota Yaris (het nieuwe model uit 2020/2021) het geluidsniveau in de auto ervaren. Ik hoor in YouTube-reviews en lees op internet het e.e.a. over veel windruis, motorgeluid e.d.

Hoe ervaren jullie dit? Is het heel storend of valt het allemaal wel mee?

Ik ga binnenkort zelf een keer een proefrit maken om het daadwerkelijk te horen maar was ook benieuwd naar jullie (langetermijn) ervaringen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

KRAI.7 schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:14:
Goedemorgen allen,

Vraagje: ik ben benieuwd hoe eigenaren/leaserijders van een Toyota Yaris (het nieuwe model uit 2020/2021) het geluidsniveau in de auto ervaren. Ik hoor in YouTube-reviews en lees op internet het e.e.a. over veel windruis, motorgeluid e.d.

Hoe ervaren jullie dit? Is het heel storend of valt het allemaal wel mee?

Ik ga binnenkort zelf een keer een proefrit maken om het daadwerkelijk te horen maar was ook benieuwd naar jullie (langetermijn) ervaringen! :)
Zie: True in "Het grote Toyota-topic" & True in "Het grote Toyota-topic" van mij in dit topic.

Motor merkte ik niet merkbaar volgens mij, windgeruis was wel echt een dingetje op hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Nu online

KRAI.7

Bwoah...

True schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:04:
[...]

Zie: True in "Het grote Toyota-topic" & True in "Het grote Toyota-topic" van mij in dit topic.

Motor merkte ik niet merkbaar volgens mij, windgeruis was wel echt een dingetje op hogere snelheden.
Thanks! Deze posts kreeg ik niet terug met mijn zoekopdracht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

KRAI.7 schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:09:
[...]

Thanks! Deze posts kreeg ik niet terug met mijn zoekopdracht. :)
Uuh: Het grote Toyota-topic O-) :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Nu online

KRAI.7

Bwoah...

WindGEruis had inderdaad geholpen… ik had gezocht op windruis… :'( Naja nevermind. Iets uitgebreider zoeken/andere keywords gebruiken de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:44
Hangt er net vanaf hoe hard je de radio hebt. Ik ervaar het laatste model Yaris als zeer stil. Maar kom dan ook van een Yaris P9 af. Totaal 8500km gereden in de hybride. Met de radio op een normaal niveau ervaar ik niet perse storend wind geruis bij 100kmh op de GPS. Bij 120kmh hoor je wel wat meer, maar die snelheden reed ik amper omdat ik 99% van de tijd overdag reed.

Ook motorgeluid vind ik meevallen. Bij hard accelereren hoor je hem wel duidelijk, maar echt storend ook weer niet. Hangt ook weer van je rijstijl af, ik rij vloeiend en anticipeer. Als je meer gaat 'jagen' en op laatste moment remmen en optrekken zal het storender zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:45
Mijn eerste auto was een Suzuki Alto uit 1982. Sindsdien is elke auto waarin ik gereden heb doodstil, zowel qua motorgeluid als windgeruis :P

Je hebt niet geleefd als een plotselinge tegenwindvlaag bij 110 km/u niet ooit eens een buitenspiegel inklapte ;)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb iets raars met mijn 2013 Plugin Prius. Bij het starten geeft hij een aantal korte piepjes, gevolgd door een lange:

https://www.dropbox.com/s...04-12%2019.47.00.mp4?dl=0

Er blijven verder geen storingslampjes branden op het dashboard, en de auto rijdt verder normaal.

Als ik met Torque de OBD2 foutcodes opvraag is dat geheel leeg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7cNMbXNeGvLiO4B5Gct_NFW8fA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lg9RVi47SmhEiiN8RGMqWClc.png?f=user_large

Verder natuurlijk zitten googlen naar termen als "2013 plugin prius beeping startup" (in vele combinaties), maar behalve zaken als "gordelsensors niet goed" en "iets met de ABS" kom ik niet, en daarbij zijn eigenlijk alleen vondsten op Youtube zinnig, want het ene piepje is het andere piepje niet.

Heeft iemand een idee van wat dit zou kunnen zijn?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
De Land Cruiser gaat er later dit jaar toch echt uit (helaas.. maar ook wel weer zin in wat anders..)

Zitten al weken te kijken naar een mogelijke opvolger. Een occasion Rav4 uit 2020/2021 lijkt de meest logische keus. Hybride AWD voor de caravan..

Al zag ik vandaag de 'nieuwe' Rav4 Adventure. Die neus, de grille, ik wil hem xD Ook alle opties erop die ik eigenlijk wil...

Waarom zijn auto's zo duur xD

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

JeroenH schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:02:
Heeft iemand een idee van wat dit zou kunnen zijn?
Pure gok, maar al gekeken wat de spanning van de 12V accu is? Soms zijn onverklaarbare dingen het eerste teken dat de 12V accu aan het sterven is.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Arfman schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:09:
[...]

Pure gok, maar al gekeken wat de spanning van de 12V accu is? Soms zijn onverklaarbare dingen het eerste teken dat de 12V accu aan het sterven is.
Die is 13,61 V, gemeten met multimeter, direct op de accu zelf.. Auto uitgeschakeld, maar wel een half uur geleden nog gereden. Ik zal het morgenochtend, als de auto een nachtje gestaan heeft, nog eens meten.

[ Voor 15% gewijzigd door JeroenH op 12-04-2022 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Klinkt net als parkeersensoren waarbij je steeds dichter bij een muur komt. Zijn die niet vies o.i.d. ?
Heb je af-fabriek parkeersensoren of zit er een aftermarket setje in?

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 13-04-2022 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
ThinkPad schreef op woensdag 13 april 2022 @ 07:40:
Klinkt net als parkeersensoren waarbij je steeds dichter bij een muur komt. Zijn die niet vies o.i.d. ?
Heb je af-fabriek parkeersensoren of zit er een aftermarket setje in?
Die klinken anders, een hogere toon, ander ritme. Ze zitten er af-fabriek in.

Zonet voordat ik naar mijn werk reed de spanning van de accu gemeten: 12.45V. Lijkt me niet verkeerd?

Ik ga straks sowieso de dealer even bellen, ze de toon over de telefoon laten horen, kijken wat ze er van kunnen zeggen. Denk dat ik er mee langs moet komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Het woord auto begint niet voor niets met "au" :+

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Vrijdag langs bij Toyota hier in Hilversum. Kijken wat ze vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Arfman schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:09:
[...]

Dan krijg je 3 korte, 3 lange en dan weer 3 korte piepjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 12:17
Heb zelf een Prius III uit 2009, gekocht in 2012 als ex-leasebak met 129k op de teller.
Eigenlijk vele jaren onbezorgd plezier gehad van deze 'oude l*lullen bak' tot helaas vorig jaar de problemen begonnen waarbij ik een geel uitroepteken kreeg in het dash met de melding dat de automatische parkeerrem het niet zou doen. Die deed het al die tijd gewoon prima en ik hoorde hem ook tikken, auto was na parkeren ook niet in beweging te duwen.

De melding verdween initieel nog na een paar km rijden, maar wilde op een gegeven moment niet meer weg en op een gegeven moment wilde mijn hele auto (hybride systemen) niet meer starten bij wegrijden, dit was totale willekeur, soms na 1 dag al, soms na 1 week stilstand.

Bij 2 Louwman garages geweest met deze issues, nieuwe 12V accu laten installeren, allerlei checks laten doen, maar ze konden niets vinden en het probleem werd niet opgelost. Het werd letterlijk op een elektronisch probleem gegooid met de melding dat ze konden proberen de computer printplaat te vervangen a 1100€, met geen enkele garantie dat dit het zou oplossen, want.. het kon overal in zitten.

Uiteindelijk ben ik bij een 'Toyota specialist' terecht gekomen en die heeft een paar dagen lang de hele auto doorgezocht, onder de afspraak dat ze tot het gaatje zouden gaan maar wel met een maximum kostenplaatje, soort van fixed price dus. Uiteindelijk hebben ze 2 kabels moeten trekken van uit de achterbak naar de voorkant en nu rijdt de Prius alweer een half jaartje rond zonder issues, inmiddels ruim 260k op de teller.

Nu zit ik echter met het dilemma of ik nog wel vertrouwen heb in de auto en de Louwman garages waar ik altijd elk jaar netjes mijn onderhoud liet doen. Het rare is ook dat als je rondvraagt niemand de issues herkent (gewoon geen geluk?) en dat het echt een uitzondering is. Echter dient de zomervakantie zich weer aan en ik wil dit jaar weer op en neer naar Spanje. Gevoelsmatig denk ik, die auto moet voor de zomer vervangen worden, rationeel denk ik, 'dure grap in deze tijden'.. Dus ik zit er echt mee in de maag wat ik met de auto en het onderhoud ga doen.

Ben wel echt een Toyota adept, ook nog na dit issue met de Prius.. dus volgende auto wordt waarschijnlijk wel weer een Toyota, ben er nog niet helemaal uit welke het wordt, het laatste Prius model vinden wij niet mooi dus die wordt het sowieso niet.

Wie van jullie zou nog de gok wagen en met deze auto op en neer gaan op vakantie en zo niet, wat zou je dan doen? Een optie bv. zou zijn om voor as vakantie een auto te huren en na de vakantie weer verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@Lord_Dain Heb je nog de Toyota Eurocare dankzij je jaarlijkse onderhoud? Zo ja, dan zou ik me niet al teveel zorgen maken. Ja, het is erg vervelend om in de tijdens vakantie met de auto stil te komen staan, maar dat kan ook met een splinternieuwe auto of een voor jou nieuwe auto.

Zeker als je niet gelijk nu in de markt bent voor een andere auto maar pas 1-2 maanden voor je vakantie, dan vind ik dat persoonlijk een grotere gok dan door blijven rijden met een auto die het inmiddels alweer een half jaar zonder issues doet sinds de "grote reparatie".

Het ergste wat je kan gebeuren is toch stil komen te staan, maar dan heb je uit mijn hoofd recht op vervangend vervoer als je langer dan 24 uur stil komt te staan. Als extra zekerheid kan je bij je reisverzekering een autodekking Europa nemen en daar ook dezelfde dag vervangend vervoer bij aanvinken.

Persoonlijk zou een auto huren wel het laatste zijn wat ik zou doen. Ja, tweedehands auto's zijn gestegen qua prijzen, maar een auto huren voor 2-3 weken kost je zomaar 2-3k. Even snel op Sixt gekeken en een Peugeot 308 station is dik 3k voor 3 weken. Dat is nog zonder enige extra opties zoals afkoop eigen risico, tweede bestuurder en dergelijke. Dat zet je toch een aardige stap dichterbij een (voor jou) nieuwe auto.

Vergeet niet: ook jouw Prius is in waarde gestegen. Neem als voorbeeld onze Aygo uit 2014 die we begin dit jaar ingeruild hebben: gekocht in 2016 (1,5jr oud) voor exact 10k. Zomer 2020 al eens een rondje dealers gedaan, zowel Toyota als andere merken en bedragen varieerden binnen de 3 tot 4k, waarbij (uiteraard) een Toyota dealer de beste inruil gaf. Vonden we een behoorlijk verlies na 4 jaar. Eind vorig jaar nog eens gaan kijken, deels gelokt door de aankomende nieuwe EV subsidiepot maar ook de nieuwe Yaris Hybrid. De inruil? We hebben er uiteindelijk €5800 voor gekregen, maar dat was zelfs het laagste bod! Toyota bood ons 6100 op demo Yaris modellen en als we een nieuwe uit zouden zoeken, kwam er nog meer bovenop. Uiteindelijk zijn wij toch niet voor de Yaris gegaan, puur omdat de Mazda MX-30 even duur was, maar er na aanschaf nog wel 2k subsidie van af ging, groter is, en ook het feit dat het een EV is gaf hem een klein voordeel in het maandelijkse kostenplaatje.

Anyway, ik zou als je toch naar een andere auto wilt kijken eens kijken hoe ver je komt met de inruil + de 3k die een huurauto je zou kosten + wat je verder wilt uitgeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Lord_Dain schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:14:
Nu zit ik echter met het dilemma of ik nog wel vertrouwen heb in de auto en de Louwman garages waar ik altijd elk jaar netjes mijn onderhoud liet doen. Het rare is ook dat als je rondvraagt niemand de issues herkent (gewoon geen geluk?) en dat het echt een uitzondering is. Echter dient de zomervakantie zich weer aan en ik wil dit jaar weer op en neer naar Spanje. Gevoelsmatig denk ik, die auto moet voor de zomer vervangen worden, rationeel denk ik, 'dure grap in deze tijden'.. Dus ik zit er echt mee in de maag wat ik met de auto en het onderhoud ga doen.
Een goede reisverzekering met vervangend vervoer en lekker die kant op knallen lijkt mij een valide optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 12:17
MooDyBLueS schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:40:
@Lord_Dain Heb je nog de Toyota Eurocare dankzij je jaarlijkse onderhoud? Zo ja, dan zou ik me niet al teveel zorgen maken. Ja, het is erg vervelend om in de tijdens vakantie met de auto stil te komen staan, maar dat kan ook met een splinternieuwe auto of een voor jou nieuwe auto.
Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt tot op heden, maar idd soms zie je relatief nieuwe auto's langs de weg staan met pech dus het is toch een beetje geluk/ongeluk hebben lijkt het.

De Eurocare liep vorig jaar september af, eigenlijk is het nu weer tijd voor een 15k beurt, een kleine dus de kosten vallen mee. Ik zal eens bellen met Toyota of de pas / eurocare dan weer met een jaar verlengd wordt of dat ik een te lang gat heb laten vallen tussen de beurten.
Zeker als je niet gelijk nu in de markt bent voor een andere auto maar pas 1-2 maanden voor je vakantie, dan vind ik dat persoonlijk een grotere gok dan door blijven rijden met een auto die het inmiddels alweer een half jaar zonder issues doet sinds de "grote reparatie".

Anyway, ik zou als je toch naar een andere auto wilt kijken eens kijken hoe ver je komt met de inruil + de 3k die een huurauto je zou kosten + wat je verder wilt uitgeven.
Thanks voor de tips, huren is inderdaad belachelijk duur. Ik kan nog kijken of ik een auto kan lenen in de familie voor een schappelijk bedrag. Jaartje terug was mijn Prius 'maar' 3k waard, inmiddels als ik de ANWB koers mag geloven gaat het alweer richting de 4.5k!
True schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:43:
[...]
Een goede reisverzekering met vervangend vervoer en lekker die kant op knallen lijkt mij een valide optie.
Zeker ook een goede suggestie, ik zit nu bij de ANWB, zal eens kijken of ik deze nog wat kan upgraden en anders tijd om iets anders te zoeken. Thanks!

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 13-04-2022 21:51 ]

Pagina: 1 ... 124 ... 166 Laatste