Jah! Ikke.... Heb een T25 Wagon (2008) gehad en een T27 Wagon, beide als 2.0 VVTI, niet de zelfde motoren, maar toch.... Olie verbruik is inderdaad nul, de T27 heeft een distributie ketting, de T25 weet ik zo niet meer. Met name de T27 met de CVT combi is een aanrader. De T25 zou ik ondanks het een prima auto is links laten staan voor de T27.Vlassie1980 schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:36:
Ik ga deze week proefrijden met een Avensis wagon 2.0 vvti uit 2006. Benzine en automaat.
Bijna 2 ton op de teller dus net ingereden. Nog specifieke punten waar ik op moet letten?
Motorisch zit het wel snor, ligt dezelfde motor in als mijn huidige Avensis Verso en die pakt geen druppel olie 🙂
Edit: Het is trouwens een D4 met directe inspuiting, dat betekent dus ook geen E10 want daar kan hij niet tegen... Iemand ervaring met deze motoren?
Maar goed, de T27 is inmiddels ook al een jaartje weg.
De T25 is met 160K Km weg gegaan, de T27 met 108K Km. steeds weer een stapje omhoog ;-)
Waarom heb je interesse voor een T25 van de zelfde generatie als de Verso? De motor van de T25 heeft maar één ding voor op die van de T27, das dat hij op gas kan stoken, maar goed.... op gas moet je koken....
Owja, E10 is wel een dingentje voor de T25, daar kan hij niet tegen, eigenlijk zit je ook al met de dure E5 brandstof. Gezien het feit dat de T27 motor ook zuiniger is, de prijzen van de auto's 2e hands niet veel uit elkaar liggen wist is het wel.... de T27 dus
[ Voor 22% gewijzigd door Bullet NL op 02-01-2022 03:09 ]
Cogitationis poenam nemo patitur