DBC87 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:16:
[...]
Ik rij zelf een 2019 CHR Style, nu dus zo'n 2,5 jaar en 48k er op zitten.
De style uitvoering is op een paar kleine dingetjes gelijk aan een executive. Ik heb een volleder interieur (optie), het originele stoffen interieur vond ik niet mooi, ook het half lederen van de executive vindt ik niet mooi.
Ik zou als 2de auto de yaris adviseren, die is goedkoper in maandelijkse kosten en zuiniger. Maar waarom niet een generatie ouder?
De CHR mag wel meer ruimte achterin hebben, maar als passagier zit je daar niet heel fijn door de kleine donkere geblindeerde raampjes. En het JBL audiosysteem is alleen voor de voorpassagier en bestuurder. Als je het infotainment systeem vervangt, dan heb je wel meteen een frissere auto. De huidige is idd ruk.
Thanks! Ja die achterruitjes was ik alweer bijna vergeten, is inderdaad vrij donker, maar goed het is ook niet vaak voor hele lange ritten dus als dit het grootste nadeel zou zijn, valt daar mee te leven.
Zit het JBL audiosysteem niet in de achterdeuren of zijstijlen dan? Volgens mij heeft het 10 speakers toch?
Waarom niet een generatie ouder van de Yaris? Omdat die echt nog als de oude generatie Toyota's rijdt, het design is ook gruwelijk lelijk en ik heb ze allebei proefgereden en de nieuwe is veel stiller en comfortabeler, stuurt beter, noem maar op. De Yaris ervoor stamt volgens mij alweer uit 2012 en heeft wel 2 facelifts meegekregen waardoor ie er iets meer bij-de-tijd uit is gaan zien, maar dat kan niet verbloemen dat het de laatste jaren een hopeloos achterhaalde Toyota was. Broodnodig was het dat ze daar een nieuwe voor hebben geïntroduceerd. Eigenlijk begon het allemaal met de C-HR en het TNGA platform, toen de Corolla en RAV4 en nu dan eindelijk de Yaris ook.
We zien inmiddels wat Yaris Dynamic uitvoeringen richting de 20k kruipen, maar eigenlijk voldoet die nét niet aan onze wensen, dus gaat het ook wellicht een kwestie worden van nog even een half jaartje wachten.
Over de beenruimte achterin als laatste: de C-HR is inderdaad niet de ruimste hebben we gemerkt, maar het is sowieso wel iets beter dan de Yaris, en het is ook niet de eerste auto, zodoende hoeven we niet zeeën van ruimte te hebben, maar wel meer dan de Aygo nu biedt.
Edit: ik heb even naar de Yaris prijslijst gekeken en de Style biedt veel, maar als ik zie dat de Executive het volgende extra biedt:
- Blind Sport Monitor
- Parkeersensoren voor en achter
- 10.2" Head-up display
- Halflederen sportstoelen
- Automatisch inklapbare buitenspiegels
Dan is de keuze toch eigenlijk wel de Executive. Met name die BSM en parkeersensoren vind ik niet kunnen dat die er pas bij de Executive opzitten, maar goed, alleen voor die andere opties gaan mensen ook geen Executive kiezen denk ik. Dus ergens snap ik het wel.
[
Voor 10% gewijzigd door
MooDyBLueS op 01-09-2021 13:07
]