Afgelopen vrijdag onze Auris TS Lease Pro (2015) opgehaald. Erg blij mee, wat een fantastische auto
Als echte Tweaker natuurlijk even aan het tweaken geweest! Ik had al een
OBD2-dongle liggen. Van het weekend even mee lopen spelen:
-
Dr. Prius om de hybride-accu uit te lezen (al weet ik niet zo goed waar ik naar keek, alles groen dus leek mij in orde). Hiermee ook (gratis) de continu achteruitrijpiep uit kunnen zetten
-
Carista, om de TPMS bandendruk mee uit te lezen (gratis). Alleen nog even uitpluizen welke ID bij welke band hoort
-
Car Scanner ELM OBD2, hiermee het knipperlicht van 3x naar 5x knipperen gezet. Deze app kan ook heel veel uitlezen en je kunt je eigen dashboards maken. Beetje de betere/moderne variant van de 'Torque' app naar mijn idee
Met meerdere apps kun je eigenlijk de meeste dingen dus wel gratis voor elkaar krijgen, mits je een geschikte OBD2-dongle hebt. Al heb ik voor de Car Scanner app wel betaald, dus weet niet of dat knipperlicht ook gratis aan te passen is.
Binnenkort nog even een set Michelin CrossClimate+ banden eronder laten zetten. De auto is op winterbanden de handel in gegaan namelijk. Heb geen zin/plek om een set banden in de schuur te hebben, dus all-seasons lijkt mij wel wat.
Navigatie is sterk verouderd (2017v1), maar ik vind het navigatiedeel in z'n geheel niet heel goed werken (vrij traag). De €129 voor een update vind ik het dus niet waard. Blijf wel Waze gebruiken op de telefoon.
[
Voor 35% gewijzigd door
ThinkPad op 18-07-2021 18:22
]