Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 116 ... 164 Laatste
Acties:
  • 895.331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:10
Videopac schreef op zondag 6 juni 2021 @ 07:47:
[...]

Koppel het aan (nog te implementeren) sensoren die in de gaten houden of er zich mensen rond je auto bevinden en dan alleen geluid als dat het geval is. Dat is waar het hopelijk naar toe gaat.
Zolang sensoren niet kunnen detecteren dat er iemand achter een auto staat en zo de weg over wil gaan steken, lijkt me dat geen goed idee.
Trommelrem schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:24:
[...]

Ik rijd vaak ergens tussen 5:00 en 6:00 weg, omdat ik vaak 2 tot 3 uur moet rijden naar een klant. Ik vind het juist wel fijn dat een EV volledig stil is als je uit je buurt wegrijdt. Sterker nog, de buurman zei laatst dat hij mijn Auris zo fijn vond, omdat hij mij nooit hoorde wegrijden 's ochtends. De Corolla hoort hij wel wegrijden. Het is net een ruimteschip, aldus de buurman.

Er werd vroeger altijd geklaagd over lawaaiige auto's, en dan worden ze stil, en dan gaan we lawaai inbouwen? Ik vind dat een beetje raar.
Ik snap dat je een stille auto fijn vindt.

Ik snap niet dat je een beveiligingsgeluid 'raar' vindt. Maar ik leg het graag nog een keer uit voor je: als jouw auto volledig stil is, en je ziet 'm niet als voetganger of fietser niet, dan ga je er vanuit dat er geen auto is, want je zintuigen zeggen dat er niks is. Terwijl het best kan zijn dat jij vlak achter die fietser aan rijdt. Als die fietser daarentegen een geluidje hoort, dan is de kans een stuk groter dat 'ie toch even omkijkt voordat 'ie een metertje naar links gaat, en dus niet opeens onder je auto ligt.

En ook 's nachts, als jij denkt dat er niemand op straat is, kan er best iemand opeens de hoek omkomen of achter een auto vandaan de straat oversteken. Dat 'lawaai' is er niet om maar herrie te maken, maar om ongelukken en doden te voorkomen. Dat vind ik allesbehalve raar.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:38

Martinspire

Awesomeness

RayNbow schreef op zondag 6 juni 2021 @ 07:41:
[...]

Zit dat dan in de nieuwere Corolla's? Mijn model uit 2019 lijkt bij lage snelheden stil te zijn.
Dat zit in nieuwe modellen. Zwager heeft een nieuw model en het klinkt echt heel raar. Meer alsof er iets niet goed zit in de motor dan dat het echt helpt om voetgangers te waarschuwen. Hij is er mee teruggegaan en het klonk een beetje als een excuus dan dat het een mooie feature is.

Van wat ik begreep gaat ie aan als op lage snelheid de elektrische motor aan is. Ik gok onder de 50 want het hield niet meteen op. Maar het klinkt echt alsof er een snaar niet lekker loopt. Heb je de mogelijkheid om wat nieuws te doen, laat je het lijken op een technisch defect.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:52
Is het dit geluid?

YouTube: EV Pedestrian Warning Sound device explained 2020 Rav4 Hybrid (stran...

Worden jullie trouwens ook altijd uitgelachen als je ergens wegrijdt en op de toeter drukt? Ik krijg altijd de vraag of de scooter toeters in de aanbieding waren😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
MooDyBLueS schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:31:
Daarnaast: als je buurman klaagt over een Corolla die hij weg hoort rijden, dan is je buurman een zeurpiet en iemand die altijd op alles en iedereen let. Zo eentje die niemand als buurman wil.
Valt best mee. Aardige man die verder nergens over zeurt. Hij zeurt hier ook niet over, hij merkt het simpelweg op. Ik woon ook niet tussen de tingelingeling trams van Rotterdam, maar in een dorpje, waar 's ochtends alleen geluid is van scharrelende beesten. Die laat ik liever scharrelen, want zelfs de beesten vinden het geluid volgens mij niet zo fijn.

Dat geluid is wat mij betreft overbodig. De banden maken ook al geluid. Ik hoor prima andere EV's aan komen rijden als ik zelf door ons dorp wandel of fiets. De pedestrianspeaker is wat veel dorpelingen betreft een nutteloze functie die in de stad wellicht nut heeft, maar in dorpjes zou moeten kunnen worden uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:01
Bij de rav4 hybrid (geen idee over andere modellen) werd het geluid al eens omschreven als 'the angels of death'. An sich was het vooruit rijden niet zo'n probleem, het achteruit rijden wel. Het geluid producerende apparaat zit aan de voorkant tegen de gril aan. Bij achteruit rijden ging dat ding dus in standje max. Geluid vanaf de voorkant, om aan de achterkant te waarschuwen. Welke engineer dat nou een goed idee vond? Dat was dus in de auto zelf niet te missen en begrijpelijk dat daar over klachten kwamen.

Over de noodzaak van het geluid zelf om voetgangers te waarschuwen kun je inderdaad discussiëren. Van mij mag het er af, maar ik ben ook een heel rustige rijder waar kinderen mijn ice op de camping of hier in de buurt vaak ook niet horen aankomen en alsnog gewoon de weg op wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
-MD- schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:20:

Over de noodzaak van het geluid zelf om voetgangers te waarschuwen kun je inderdaad discussiëren. Van mij mag het er af, maar ik ben ook een heel rustige rijder waar kinderen mijn ice op de camping of hier in de buurt vaak ook niet horen aankomen en alsnog gewoon de weg op wandelen.
Verreweg de meeste ongevallen gebeuren in je thuisgebied. Daar rijdt men dus over het algemeen langzamer. Zo mag je in mijn dorp 50, maar ik blijf daar altijd ver onder. Omdat het een dorp is zit er toch nooit een auto achter je. Ik denk dat de snelheid omlaag brengen meer letsel scheelt dan een geluid uit de speakers. Bovendien hebben moderne auto's allemaal functies om voetgangers op te vangen, zoals omhoog schietende motorkappen of externe airbags. Ik heb geen idee welke functionaliteiten de Corolla heeft overigens.

In een stad is zo'n speaker prima. Dan moet een EV opboksen tegen trams en ander verkeer. Maar in een dorp? Je hoort de banden toch wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 21:10
vangoghnl schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:08:
Is het dit geluid?

YouTube: EV Pedestrian Warning Sound device explained 2020 Rav4 Hybrid (stran...

Worden jullie trouwens ook altijd uitgelachen als je ergens wegrijdt en op de toeter drukt? Ik krijg altijd de vraag of de scooter toeters in de aanbieding waren😂
Ja dat ding is echt treurig😂

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 06:48
Ik vind het hele ding en de hele discussie onzin. Je hebt als voetganger toch ogen in je kop zitten? Ik heb geleerd niet zomaar de straat over te steken. We gaan nu de auto's een hoop lawaai laten maken omdat mensen niet uit kijken.. omgedraaide wereld.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

TgR_KILLER schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:12:
Ik vind het hele ding en de hele discussie onzin. Je hebt als voetganger toch ogen in je kop zitten? Ik heb geleerd niet zomaar de straat over te steken. We gaan nu de auto's een hoop lawaai laten maken omdat mensen niet uit kijken.. omgedraaide wereld.
Wacht maar tot er een paar mensen met noise canceling headphones omvergereden worden, dan komen er misschien ook nog flitsen bij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Oh ik zie zo vaak fietsers met van die grote koptelefoons op. Of gewoon nog vrolijk op hun telefoontje turend met muziek op. Tis gewoon weer een halve maatregel om de "zwakkere" te helpen..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51

Arfman

Drome!

Ik heb al enkele keren gehad dat fietsers of voetgangers mijn Prius in EV mode niet hoorden. En nee, die hadden geen ANC headphones op, gewoon stadsgeluiden om hen heen. Zo'n speaker is dus een prima idee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-06 07:26
Phuncz schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:28:
[...]

Wacht maar tot er een paar mensen met noise canceling headphones omvergereden worden, dan komen er misschien ook nog flitsen bij >:)
Lach maar. Op het werk moesten er opeens zwaailampen, continu geluid makende toeters etc op de heftrucks geïnstalleerd worden omdat ergens een gozer op een Aziatische vestiging onder een heftruck gewandeld was ;(

(Uiteindelijk is dat plan niet doorgegaan)

Maar goed, blijf erbij, mensen letten vaak onvoldoende op, dan is een externe speaker een kleine moeite om ongelukken te voorkomen. (Met mijn motor heb ik er echter geen last van (zie ander topic ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Arfman schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:25:
Ik heb al enkele keren gehad dat fietsers of voetgangers mijn Prius in EV mode niet hoorden. En nee, die hadden geen ANC headphones op, gewoon stadsgeluiden om hen heen. Zo'n speaker is dus een prima idee.
Moeten ze ook niet horen. Kijken met de oogjes.

Ik rij al 12 jaar hybrides en nog nooit issues gehad. Overigens met al die tesla's en elektrische auto's die je nu hebt vind ik het sowieso raar dat dit nu ineens moet. Mensen zouden toch al jaren en jaren gewend moeten zijn aan stille auto's zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
nvm

[ Voor 115% gewijzigd door MooDyBLueS op 06-06-2021 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:10
Trommelrem schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:33:
[...]

Verreweg de meeste ongevallen gebeuren in je thuisgebied. Daar rijdt men dus over het algemeen langzamer. Zo mag je in mijn dorp 50, maar ik blijf daar altijd ver onder. Omdat het een dorp is zit er toch nooit een auto achter je. Ik denk dat de snelheid omlaag brengen meer letsel scheelt dan een geluid uit de speakers. Bovendien hebben moderne auto's allemaal functies om voetgangers op te vangen, zoals omhoog schietende motorkappen of externe airbags. Ik heb geen idee welke functionaliteiten de Corolla heeft overigens.

In een stad is zo'n speaker prima. Dan moet een EV opboksen tegen trams en ander verkeer. Maar in een dorp? Je hoort de banden toch wel.
Weet je wat nog beter werkt dan 1 middel om iets te voorkomen? 2 middelen om iets te voorkomen. Of 3. Het is niet het één of het ander. Natuurlijk zou lagere snelheden ook helpen, maar wat óók helpt is een geluid maken. En samen werkt dat nog beter.
Ha, eindelijk. Ik zat al op dit argument te wachten.

Ja, voetgangers en fietsers moeten zelf ook opletten. En nee, dat doen ze niet altijd. Fouten maken is menselijk, en een foutje is zo gemaakt.

Daarom, wederom: alle hulpmiddelen dragen bij aan een veiligere wereld. Als autorijders minder hard rijden én voetgangers en fietsers beter opletten én auto's hoorbaar zijn, dan is dat beter dan wanneer 1 van de 3 genoemde zaken niet (of niet goed) gebeurt.

"Ja, maar de kans is zo klein!"
De kans op een auto-ongeluk is ook heel klein, maar toch heb jij hoogstwaarschijnlijk elke keer dat je auto met meer dan 0,1 km/u laat bewegen je autogordel om. (Mogelijk vooral omdat dat de wet is, maar hopelijk ook omdat het simpelweg veiliger is ;))

We hebben het over mensen en mensenlevens hier. En zolang een elektrische (of hybride) auto mét dat geluidje aan minder geluid produceert dan de gemiddelde niet-elektrische auto, dan is dat toch alsnog een mooie verbetering?

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

TgR_KILLER schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:11:
[...]

Moeten ze ook niet horen. Kijken met de oogjes.
Ah, jij hebt ogen in je achterhoofd? Ga toch fietsen man.

(maar wel goed uitkijken voordat iemand met een EV je omverkegelt :P)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Arfman schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:55:
[...]

Ah, jij hebt ogen in je achterhoofd? Ga toch fietsen man.

(maar wel goed uitkijken voordat iemand met een EV je omverkegelt :P)
Ik heb niet eens een fiets. Je hebt ook geen ogen in je achterhoofd nodig. Behalve als je zonder om te kijken of je klauwen uit te steken oversteekt of af slaat. Maar dat doen ze ongeacht welke auto je rijd en of ze je aan horen komen. Mensen wanen zich onoverwinnelijk op fietsen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Hahn schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:39:
[...]

Weet je wat nog beter werkt dan 1 middel om iets te voorkomen? 2 middelen om iets te voorkomen. Of 3. Het is niet het één of het ander. Natuurlijk zou lagere snelheden ook helpen, maar wat óók helpt is een geluid maken. En samen werkt dat nog beter.
Sommige maatregelen helpen maar 0,01%. Vaak kost het dan meer energie dan wat het oplevert. Bijvoorbeeld: Het heeft geen zin om diesels in de binnensteden te verbieden. Het heeft veel meer zin om gewoon minder kinderen te krijgen of om roetfilters op de vulkanen te bouwen. Minder kinderen en roetfilters op vulkanen doet de vervuiling namelijk meetbaar dalen.

Dus wat mij betreft is zo'n speaker overbodig in een dorp en moet het uitschakelbaar zijn. Of je hoort de banden gewoon, of iemand zit toch op z'n telefoon te kijken met oordopjes in en hoort ook de speaker niet. De bestuurder denkt "ik heb toch een speaker dus laat ik er gewoon onvoorzichtig langs rijden." Wat wel meetbaar zal helpen is om airbags aan de buitenzijde ook te verplichten bij oudere auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 09:02
TgR_KILLER schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:43:
[...]
Ik heb niet eens een fiets. Je hebt ook geen ogen in je achterhoofd nodig. Behalve als je zonder om te kijken of je klauwen uit te steken oversteekt of af slaat. Maar dat doen ze ongeacht welke auto je rijd en of ze je aan horen komen. Mensen wanen zich onoverwinnelijk op fietsen ofzo.
Ik heb eerder het idee dat automobilisten* fietsers niet als volledige bestuurders zien. Ze realiseren zich vooral niet dat een inhaalactie tov een fietser niet veel anders als tov een auto. En dat in een dertigzone veel fietsers om-en-nabij de snelheidslimiet rijden en je dus, als je die in een redelijke tijd wil inhalen, snelheden moet rijden waarvoor je je rijbewijs mag inleveren.

* Al moet ik toegeven dat fietsers hun rol op de weg ook wat serieuzer mogen nemen: Allerlei afleiding wegdoen, een zelfverzekerde positie op de weg (dus niet in de goot maar +/- in het rechterbandenspoor van de autos) en inderdaad een beetje rondkijken.

Maar goed.. rant tot daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-06 12:49

Wailing_Banshee

You're Next

ik heb nog geen enkele fietser gezien met ogen in z'n achterhoofd... En als het waait hoor je een stille auto van achter echt niet aan komen, zo'n geluidje zou in mijn geval soms echt wel eens kunnen helpen.
Smalle weg, twee fietsers die netjes naast elkaar fietsen maar dan kan ik niet inhalen. Iedereen gaat wel achter elkaar fietsen als ze een auto zien/horen aankomen, maar als ze niets zien of horen... (en die weg rijdt mijn auto (CH-R uit 2017) eigenlijk altijd elektrisch)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 18:47
Trommelrem schreef op maandag 7 juni 2021 @ 07:31:
[...]
Sommige maatregelen helpen maar 0,01%. Vaak kost het dan meer energie dan wat het oplevert. Bijvoorbeeld: Het heeft geen zin om diesels in de binnensteden te verbieden. Het heeft veel meer zin om gewoon minder kinderen te krijgen of om roetfilters op de vulkanen te bouwen. Minder kinderen en roetfilters op vulkanen doet de vervuiling namelijk meetbaar dalen.

Dus wat mij betreft is zo'n speaker overbodig in een dorp en moet het uitschakelbaar zijn. Of je hoort de banden gewoon, of iemand zit toch op z'n telefoon te kijken met oordopjes in en hoort ook de speaker niet. De bestuurder denkt "ik heb toch een speaker dus laat ik er gewoon onvoorzichtig langs rijden." Wat wel meetbaar zal helpen is om airbags aan de buitenzijde ook te verplichten bij oudere auto's.
Roetfilters op vulkanen en achteraf verplicht externe airbags inbouwen in oudere auto's? Wut? Je bent je sarcasme tags vergeten denk ik :+

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:En zo kan hij wel weer. Zullen we het weer gewoon over auto's hebben?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Onze Yaris uit 2012 reageert dus niet meer op de keyless entry. Ik kom er nu achter dat hierdoor de achterklep ook niet meer werkt. Bij de garage/dealer geweest en die kunnen het (nog) niet vinden. Auto proberen uit te lezen maar hun apparaat loopt vast op onze auto en er zijn wat foutmeldingen.

Ze willen het verder onderzoeken echter zal dat wel een paar honderd euro gaan kosten. Daarnaast zal er waarschijnlijk ook voor een paar honderd euro aan nieuwe elektronica in moeten. Aangezien we de auto toch binnenkort willen inruilen heb ik liever lagere kosten ;-)

Weet iemand een actief forum waar ik dit probleem voor kan leggen? Dan kan ik wellicht zelf alvast het eea uitzoeken en wat op de kosten besparen. :)

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:31

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
hk12nl schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:02:
Onze Yaris uit 2012 reageert dus niet meer op de keyless entry. Ik kom er nu achter dat hierdoor de achterklep ook niet meer werkt. Bij de garage/dealer geweest en die kunnen het (nog) niet vinden. Auto proberen uit te lezen maar hun apparaat loopt vast op onze auto en er zijn wat foutmeldingen.

Ze willen het verder onderzoeken echter zal dat wel een paar honderd euro gaan kosten. Daarnaast zal er waarschijnlijk ook voor een paar honderd euro aan nieuwe elektronica in moeten. Aangezien we de auto toch binnenkort willen inruilen heb ik liever lagere kosten ;-)

Weet iemand een actief forum waar ik dit probleem voor kan leggen? Dan kan ik wellicht zelf alvast het eea uitzoeken en wat op de kosten besparen. :)
Je kan het best voorleggen in een facebook groep, het hybride forum is niet super actief, althans zo ervaar ik het CHR gedeelte dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Helaas geen hybride maar ik ga er even kijken. thx :)
DBC87 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:30:
[...]

Je kan het best voorleggen in een facebook groep, het hybride forum is niet super actief, althans zo ervaar ik het CHR gedeelte dan.
Geen facebook meer dus ik zal even kijken wat daar nog de mogelijkheden zijn. Thx :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

Nou. Net een contract opgestuurd voor Private Lease voor een KIA, maar ben eigenlijk nog zo tevreden over de Auris 2015, dat we hem nog zeker een maandje of wat aanhouden (en misschien wel gewoon als 2e auto houden).
Enige nadeel wat ik eigenlijk heb met deze auto is dat ik vind dat ie niet goed genoeg geisoleerd is en dat je veel snelwegherrie hoort (ik denk soms dat er een raam open staat).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
hk12nl schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:02:

Probleem opgelost!🎉

Ik ben in de zekeringendoos onder de motorkap wezen ‘rommelen’. En dit heeft het probleem opgelost. Ik kan alleen maar gissen naar wat uiteindelijk de oplossing is geweest maar ik denk zelf de witte stekker even erin en eruit. Maar ik ben iig blij, dit scheelt een hoop geld. Morgen ook even de dealer inlichten zodat wellicht iemand anders in de toekomst ook geholpen is.

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:35
Toyota Avensis Verso weer zonder probleem door de APK. Ook nog een kleine beurt en airco service erbij dus hij kan weer even een tijdje vooruit.

Verder ook geen roest of lekkages, volgens de monteur kan hij nog jaren mee. 💪

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:27
Oh oh oh, zo zonde he: vanochtend bij een mooie Auris Lease Pro (2015) gekeken. Voldeed op papier aan al onze eisen. Trekken we de deur open: bweeuuh, vieze rooklucht :r ;w

Verkoper begon al over ozonbehandeling bladiebla, maar ik weet gewoon dat je het er nooit helemaal uit zult krijgen. Vooral als de auto op een zomerdag de hele dag in de zon heeft staan bakken ruik je het alsnog wel weer.

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 11-06-2021 14:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:21:
Oh oh oh, zo zonde he: vanochtend bij een mooie Auris Lease Pro (2015) gekeken. Voldeed op papier aan al onze eisen. Trekken we de deur open: bweeuuh, vieze rooklucht :r ;w

Verkoper begon al over ozonbehandeling bladiebla, maar ik weet gewoon dat je het er nooit helemaal uit zult krijgen. Vooral als de auto op een zomerdag de hele dag in de zon heeft staan bakken ruik je het alsnog wel weer.
Gadverdamme zeg. Is dat toevallig in Brabant? Ik heb ooit daar een Toyota dealer bezocht voor een Lexus CT en van tevoren gebeld, zou een "keurige auto" zijn "schadevrij" en "erg mooie uitvoering" en "goed onderhouden". Kom ik eraan zit er een hondenrek in die erg provisorisch geplaatst is, het stonk naar natte hond, haren zaten nog op de achterbank, er zat een scheur in de achterbumper en het stuur leek alsof de hond er dagelijks op heeft zitten kauwen. Wij waren zo in shock dat we ons nog met de proefrit op pad hebben laten sturen, maar na nog geen 5 min hebben we omgekeerd en heb ik ze gevraagd waarom me dit telefonisch niet verteld is. Antwoord was dat ze niet elke auto die ze te koop hebben staan van binnen en van buiten kennen. Ik zal maar niet zomaar de exacte dealer prijsgeven, want het was 5/6 jaar geleden en wie weet lag het gewoon aan die verkoper die er wellicht niet eens meer werkt. Verder namelijk alleen maar goede ervaringen met Toyota dealers gehad, van Zuid-Holland tot Utrecht, Noord-Holland en Flevoland. Weten jullie ook gelijk mijn woon/werk gebied. :P

En inderdaad: ik zou dat ook nooit accepteren. Er zijn er genoeg zonder die rooklucht, het is niet alsof het een exclusieve Ferrari is waar er maar 1 van te koop staat, het is een Toyota. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MooDyBLueS op 11-06-2021 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Nee, in het noorden van het land ;) Deze werd als 'Toyota Plus Occasion' aangeboden door een dealer. Dat label was hij naar mijn idee hierdoor al niet waard, al was hij verder wel netjes.

Ze hebben er overigens niet over gelogen ofzo hoor. Ik had er aan de telefoon al naar gevraagd en ze zeiden 'dat er wel een luchtje hing in de auto'. Nouja toch maar gaan kijken omdat hij op papier dus voldeed. Zonde van de tijd dus -O-

[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 11-06-2021 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ja, dat vind ik ook altijd het grootste nadeel: je bent zoveel tijd kwijt. Ik vind het helemaal geen ramp om 1,5 uur ergens naartoe te rijden als ik eenmaal exact een bepaalde auto op het oog heb en hij daar net 1-2k goedkoper te koop staat, maar dan moet ik wel van tevoren weten dat alles is zoals geadverteerd. Proefritten doe ik wel in de omgeving en dan probeer ik ook de dealer alhier te overtuigen van het feit dat ik anders een rit van 1,5 uur ga maken om geld te besparen, maar helaas werkt dat meestal niet. :P Blijkbaar kunnen ze in de randstad gewoon iets meer voor dezelfde auto vragen en als ik hem niet koop, dan koopt de volgende hem wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als ze dat in de advertentie zetten komt geen hond kijken. En het preventief repareren doen ze ook niet want ze geven liever 1000 euro extra korting om de auto kwijt te zijn dan 500 euro uit om het rokersluchtje kwijt te zijn.
Bumper fixen zal wel wat meer kosten, maar ook daar hebben ze meer kans dat met wat korting de auto toch verkocht wordt aan iemand die het niet zo erg vindt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:08:
Als ze dat in de advertentie zetten komt geen hond kijken. En het preventief repareren doen ze ook niet want ze geven liever 1000 euro extra korting om de auto kwijt te zijn dan 500 euro uit om het rokersluchtje kwijt te zijn.
Bumper fixen zal wel wat meer kosten, maar ook daar hebben ze meer kans dat met wat korting de auto toch verkocht wordt aan iemand die het niet zo erg vindt.
Dat mag zo zijn, maar je bent je klant voor de gek aan het houden. Ik heb mijn Lexus UX bij een Toyota dealer in het oosten van het land gekocht en zei telefonisch ook dat ik dik een uur moest rijden, waarop de verkoper direct allerlei zaken van de auto vertelde omdat hij snapte dat ik niet voor niks wil komen. Hij zei ook uit zichzelf dat het model waar ik voor kwam een kleine inlaadschade op de achterbumper had wat met dichte achterklep amper zichtbaar is. En het model zonder ML had was 100% schadevrij. Dat wil ik horen! Dan voel ik me als klant gewaardeerd.

Als ik bel, bel ik met een reden en als het niet uit de verkoper zelf komt, vraag ik ernaar. Als ik dan nog geen eerlijk antwoord krijg en daar ter plekke aankom en er blijkt van alles mis, dan kan je ervan uitgaan dat ik nooit meer een auto bij je koop en dit ook doorvertel aan vrienden, familie en iedereen die het maar wil horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10

Videopac

Rommelt wat aan.

Bij mij kwam het 6,5 jaar geleden allemaal in 1x precies goed. De goedkoopste Auris Lease Pro stond bij een gecombineerde Toyota-Suzuki-dealer, ook ongeveer een uur rijden. Ik kreeg een goed bod op de Swift die ik toen reed en heb het toen gelijk afgehandeld. Ik had nog wel een reserve-kandidaat op het oog en deed alsof ik die dag 3 auto's ging rijden, maar als het goed is, is het goed. Auto was helemaal zoals verwacht, er zat een kleine beschadiging op een strip in de deur (handgreep) en die hebben ze kostenloos vervangen.

Meestal wil ik na 4 jaar wel weer een andere auto, deze heb ik dus nu alweer 6,5 jaar. En hoewel het echt beter kan gaat hij niet weg.
spoiler:
Niet in de laatste plaats omdat ik afgelopen 12 maanden 1300km gereden heb :X

[ Voor 18% gewijzigd door Videopac op 11-06-2021 17:44 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-06 07:26
Over het algemeen zoek ik op internet naar wat ik wil en als ik ‘m gevonden heb dan ga ík proefrijden. Tot nu toe heb ik iedere auto gekocht waarvoor ik ben gaan kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vangoghnl
Auto waar in gerookt is 🤮

Wel grappig; mijn oude auris full hybrid. Staat bij een Toyota dealer te koop waar ik hem heb ingeruild. Vriend van mij is er wezen kijken en hij is "Volledig dealer onderhouden met stempels" terwijl ik hem de afgelopen 100.000km niet naar de dealer heb gebracht. Hij is onderhouden door een bevriende auto monteur in de avonduurtjes.

Dat dealer onderhouden bij de dealers stelt dus ook niets voor. Zetten gewoon zelf nog wat stempeltjes en door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
vangoghnl schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:47:

Wel grappig; mijn oude auris full hybrid. Staat bij een Toyota dealer te koop waar ik hem heb ingeruild. Vriend van mij is er wezen kijken en hij is "Volledig dealer onderhouden met stempels" terwijl ik hem de afgelopen 100.000km niet naar de dealer heb gebracht. Hij is onderhouden door een bevriende auto monteur in de avonduurtjes.

Dat dealer onderhouden bij de dealers stelt dus ook niets voor. Zetten gewoon zelf nog wat stempeltjes en door.
Wil je de naam van de dealer delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:38

Martinspire

Awesomeness

MooDyBLueS schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:47:
Ja, dat vind ik ook altijd het grootste nadeel: je bent zoveel tijd kwijt. Ik vind het helemaal geen ramp om 1,5 uur ergens naartoe te rijden als ik eenmaal exact een bepaalde auto op het oog heb en hij daar net 1-2k goedkoper te koop staat, maar dan moet ik wel van tevoren weten dat alles is zoals geadverteerd. Proefritten doe ik wel in de omgeving en dan probeer ik ook de dealer alhier te overtuigen van het feit dat ik anders een rit van 1,5 uur ga maken om geld te besparen, maar helaas werkt dat meestal niet. :P Blijkbaar kunnen ze in de randstad gewoon iets meer voor dezelfde auto vragen en als ik hem niet koop, dan koopt de volgende hem wel.
Een idee hoor, maar misschien kun je tegenwoordig vragen om een videogesprek via whatsapp oid om even de auto te bekijken voor je daar komt zodat het alleen nog gaat om de techniek en niet meer het interieur of zo...

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
groggy schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:28:
[...]

Wil je de naam van de dealer delen?
Dat wil ik wel maar mag dat ook op dit forum?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze dealer handelt volgens de Bovag en Toyota voorwaarden.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Tip: Mocht hier een naam gedeeld worden, vergeet niet de members-only tag te gebruiken. Verbergt je tenminste van de zoekresultaten voor niet-ingelogde gebruikers en zoekmachines.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:36

Dit is valsheid in geschrifte wat resulteert in oplichting. Zoiets zou ik direct melden. Hier, bij Louwman en eventueel bij de Bovag. Wat een losers en wat een kwalijke zaak.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
Volgens diezelfde bevriende automonteur gebeurd dit bij veel autobedrijven, ook dealers. Wel bizar om te zien dat ook Toyota hier weinig moeite mee heeft. Aan de andere kant hoeft het ook geen probleem te zijn. Auto is wel volledig onderhouden volgens fabrieksopgave.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 21% gewijzigd door vangoghnl op 13-06-2021 23:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:40
Spixo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:28:
[...]

Ik rij dezelfde auto en wil volgende week een trekhaak bestellen en zelf monteren. Hieromtrent heb ik in dit topic al wat vragen gesteld.

Brink kent 3 uitvoeringen voor montage onder de Auris:
581100 een vaste trekhaak met 55 kg kogeldruk montage dmv. 4 * M12 bouten
581200 een vaste trekhaak met 75 kg kogeldruk montage dmv. 6 * M12 bouten
581300 een afneembare trekhaak met 75 kg kogeldruk montage dmv. 6*M12 bouten

Je krijgt op de website van Brink automatisch de 581100 voorgeschoteld als je aangeeft een hybride te rijden. Ik wil eigenlijk kijken of een 581200 ook past. Ik ben niet voornemens over de maximale 345 kilo te gaan, maar wel een fietsendrager te monteren. Het voelt "fijner" een trekhaak met een hogere maximale kogeldruk te hebben gezien het moment dat optreedt met een fietsendrager.

Brink 581100
[Afbeelding]

Brink 581200
[Afbeelding]

Welke ben jij van plan te laten monteren? Kan je misschien laten weten of je auto 4 of 6 gaten heeft ten behoeve van de bouten?
Eerder heb ik in dit topic een vraag gesteld over de verschillende trekhaken van Brink. Ik heb gister op mijn Toyota Auris TS Hybrid 2015+ model een Brink 581200 gemonteerd. De versie met 75KG kogeldruk en 6x M12-bouten. Ik heb bij het monteren even een foto gemaakt van de chassisbalk, waarop te zien is dat er inderdaad 3 schroefgaten inzitten. Hierbij kan ik dus bevestigen dat de Brink 581200 past!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJPjbZBI0al65VeZ_-9t5C1jY7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPPIhPe3UcbGOTgo1c01kk8k.jpg?f=fotoalbum_large

Blij toe, want dit model geeft mij net even wat meer speling qua toegestane kogeldruk in combinatie met een fietsendrager en elektrische fietsen _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06 19:22
Nou het ziet ernaar uit dat ik toch binnen niet al te lange tijd afscheid ga nemen van mijn avensis 2005.
Vorig jaar een 2de hands aircopomp laten zetten omdat de lagers lawaai maakten.
Nu doet de airco het alweer niet maar nu lekt de pomp en de verdamper begint ook al en mist meerdere lamellen.
Al met al een kostenpost van ruim 1200 euro en vind het eigenlijk wel genoeg zo.
Mede omdat de stuurbekrachtiging pomp ook al olie begint te zweten en dus het systeem moest bijgevuld worden.

Nu zit ik zo te kijken naar een vervanger die flink nieuwer zal zijn.
Maar ik heb een vouwwagen dus de hybride valt af.
Oke heb nu een overkill motor met mijn 2.0 maar een 1.2T????
Is dit genoeg of zou ik beter voor een 1.6 moeten gaan.
Heb het trouwens over een auris station uit 2017

Moet snel met iets komen omdat moeders de vrouw al naar een Renault Capture te kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat ik zo lees is die 1.2T een prima blok (5 minuten Google). Voordeel voor jouw gebruik is dat hij al koppel heeft (185Nm) vanaf 1500 toeren, lijkt me handig met een vouwwagen (zelf geen ervaring mee). De benzine 1.6 lijkt minder koppel te hebben (150Nm).

Enige waar je bij kleine turbomotoren moet opletten is olieverbruik als je vaak laag in de toeren rijdt (is bij elk merk zo) en dat je de EGR klep wat vaker schoon moet laten maken, die vervuilt nogal snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Laatst online: 02:01
Liters zeggen tegenwoordig niet zo veel meer in dat opzicht. Kijk maar naar de VAG wagens, genoeg lui die caravans met dik 1300kg door de bergen heen trekken met een 1.0 TSI drie cilinder en dat schijnt ook prima te gaan. Even een zoektocht op internet zal vast een antwoord geven. Of je het zelf prima/prettig vind is natuurlijk een tweede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
-MD- schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:11:
Liters zeggen tegenwoordig niet zo veel meer in dat opzicht. Kijk maar naar de VAG wagens, genoeg lui die caravans met dik 1300kg door de bergen heen trekken met een 1.0 TSI drie cilinder en dat schijnt ook prima te gaan. Even een zoektocht op internet zal vast een antwoord geven. Of je het zelf prima/prettig vind is natuurlijk een tweede.
Ja en nee. In principe is het rijden en ook trekken natuurlijk geen probleem met dat soort motoren, maar de voornaamste reden waarom de Toyota motoren zo ontzettend betrouwbaar te boek staan en aan de andere kant juist de vele 3-cilinder turbootjes het minder goed doen om het zacht uit te drukken, heeft met belasting te maken.

Kijk, een 1.0 TSI in een Polo of 1.0 EcoBoost in een Fiesta is nog wel te doen, maar het is gewoon schoftelijk dat die dingen tegenwoordig ook in C-segment stationwagens zoals de Golf of Focus gelegd worden, met vaak extra dikke turbo's om er 125 pk of meer uit te persen. Die motoren worden zo op hun donder gegeven dat iedereen die zo angstig is voor versleten hybridesystemen ook tegenwoordigslechte EV accu's met een dergelijke auto sneller aan nieuwe turbo toe is dan de gemiddelde Toyota nieuwe olie nodig heeft (lichtelijk overdreven).

Deze video is wat algemener over waarom je geen turbo zou moeten kiezen, wat in de kleine 3-cilinder turbo's alleen maar versterkt wordt. Want laten we eerlijk zijn: zo'n 100 pk 1.0 EcoBoost die Ford in de Fiesta gebruikt is feitelijk 95% gelijk aan een 72 pk Toyota Aygo motor, waarbij de turbo voor zo'n 30% van het vermogen zorgt. En nu is 100 pk in een Fiesta prima, maar in een auto met veel gewicht erachter gebruik je veel meer koppel en daar zorgt in dit soort motoren de turbo juist voor, ca. de helft van het koppel komt van de turbo.

Nu gebruikt Toyota in de Auris een 1.2 turbo, wat een 4-cilinder is en daardoor ook iets minder op de turbo zal hoeven te leunen, maar het blijft een turbo. Ik zou persoonlijk als je echt vaak moet trekken eerder naar een vorige generatie 2.0 RAV4 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
MooDyBLueS schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:15:
[...]
En nu is 100 pk in een Fiesta prima, maar in een auto met veel gewicht erachter gebruik je veel meer koppel en daar zorgt in dit soort motoren de turbo juist voor, ca. de helft van het koppel komt van de turbo.
Wat bedoel je hier precies met koppel? Het klinkt hier alsof je "vermogen bij lage motorsnelheid" bedoelt, wat voor mij wat onnatuurlijk overkomt voor een turbo. Ik zou verwachten dat juist bij een relatief hogere motorsnelheid (en daarmee uitlaatgassnelheid) de turbo vermogen (en koppel) toevoegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Bacchus Bekijk de video die ik meestuurde dan maar eens zou ik zeggen, je hebt meerdere type turbo's namelijk. Turbo's kunnen ook specifiek voor lage toeren en dus trekkracht gemaakt worden en dat is juist waar ze in de kleinere motoren voor gemaakt worden.

Niet-turbo's:
Aygo 1.0L 3-cil: 93 Nm koppel bij 4400 tpm
Fiesta 1.1L 3-cil: 110 Nm koppel bij 3500 tpm

Turbo's:
Fiesta 1.0L 3-cil Turbo: 170 Nm koppel bij 1400 tpm
Auris 1.2T 4-cil Turbo: 185 Nm koppel bij 1500 tpm

Jouw gedachtegang klopt wel, maar dat is waar vroeger turbo's voor ingezet werden, bij sportieve wagens om ze nog sportiever te maken. Tegenwoordig is het allemaal om uitstoot te verlagen en tóch een aantrekkelijk koppel en vermogen te kunnen leveren.

Het werkt, begrijp me niet verkeerd, maar die turbo's staan overuren te maken en zijn daarom relatief de minst betrouwbare motoren die je kan kopen. Ik zeg dus niet dat ze per definitie niet betrouwbaar zijn, maar dat je t.o.v. een ongeblazen Mazda motor of hybride Toyota motor wel de meeste problemen en onderhoud kan verwachten. En dat wordt alleen maar versterkt als je van stevig doorrijden houdt en/of vaak iets moet trekken, want dan moet je die trekkracht onderin aanspreken.

Edit: het stukje in de video vanaf zo'n 3:34 legt dit uit, hij benoemt het als respons vs. meer vermogen. En alle burgerlijke turbomotoren die jij en ik vandaag de dag zouden kopen, zijn op respons en dus trekkracht bij lage toeren gemaakt:
YouTube: 5 Reasons You Shouldn't Buy A Turbocharged Car

[ Voor 12% gewijzigd door MooDyBLueS op 24-06-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Bacchus schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:03:
[...]

Wat bedoel je hier precies met koppel? Het klinkt hier alsof je "vermogen bij lage motorsnelheid" bedoelt, wat voor mij wat onnatuurlijk overkomt voor een turbo. Ik zou verwachten dat juist bij een relatief hogere motorsnelheid (en daarmee uitlaatgassnelheid) de turbo vermogen (en koppel) toevoegt.
Dat klopt ook. Het probleem met kleine turbomotoren is ook dat ze stationair minder koppel hebben dan grotere ongeblazen motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:21

-tom-562

Oliesjeik

Bacchus schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:03:
[...]

Dat was vroeger zo ja (auto's met gigantisch turbogat :P). Moderne downsize motoren leveren hun maximum koppel vaak al bij een heel laag toerental (1500 toeren of lager is geen uitzondering), juist door gebruik te maken van een kleine turbo met variabele geometrie, die bij een laag toerental opspoelt. Vaak is de koppelkromme ook nog eens heel erg vlak (maximum koppel wat vastgehouden wordt tot b.v. 4000 toeren) waardoor zo'n blok lekker lui rijdt en lekker 'sleurt'

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ok, laat ik het dan zo zeggen: koppel is (grotendeels) klets. Sinds de uitvinding van koppelomvormers (in de volksmond "versnellingsbakken") kun je vrijwel alle redelijke koppel-snelheid-combinaties krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Videopac schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:47:
[...]

Dat klopt ook. Het probleem met kleine turbomotoren is ook dat ze stationair minder koppel hebben dan grotere ongeblazen motoren.
Klopt, ongeblazen en hybride geeft altijd een betere respons (vanaf stationair namelijk) dan turbo.

Echter moet je het ook in perspectief zien. Want de Fiesta kan je hierboven in zowel ongeblazen als turbo variant zien. De ongeblazen variant is zo zwak dat hij voor dat vermogen onderin wel pittig aanvoelt, maar dat is dus alleen in een wat kleinere auto, idem in een Aygo waar het gewoon net aan kan. Dan heb je het echter over auto's die de 1.000 kg niet aantikken. Dan kan je met pakweg 70-75 pk wegkomen.

Ga je echter naar een flink zwaardere C-segmenter of zelfs met je B-segmenter lading meenemen of iets trekken, dan is dat niet genoeg en wat doen fabrikanten om het toch nog een beetje acceptabel te houden, maar bovenal zelf aan de CO2 regels te kunnen voldoen? Een turbo erop plakken, op diezelfde motor die in een A-segmenter thuishoort of hoogstens met turbo in een B-segment.

Het probleem is dan ook niet zozeer die B-segmenters, maar juist dat ze dit ook in het C-segment wegzetten als volwaardige auto en er nog een paar pk extra uitpersen waardoor het tenminste ergens op lijkt voor de consument, maar ondertussen is dit alleen gedaan om de CO2 limiet te halen die door de EU is opgelegd. Als het aan de fabrikant zelf lag, Ford in dit voorbeeld, hadden we gewoon nog 4-cilinders in de auto's zien liggen.

Hier een voorbeeld van de BBC die specifiek over die EcoBoost motoren rapporteert:
YouTube: Ford owners left out of pocket - BBC London

Het probleem is gewoon dat die motoren teveel op de grenzen werken en er hoeft ook maar iets af te wijken en de problemen kunnen gelijk heel groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
paar weken geleden mijn achter schijven en blokken vervangen tijdens de beurt / apk. afgelopen dagen viel me op dat ik ontzettend veel remstof op de velg rechts voor had, zit de rem vast... dat wordt een nieuwe remklauw + nieuwe blokken voor... het kan niet op xD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:21

-tom-562

Oliesjeik

Bacchus schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:00:
Ok, laat ik het dan zo zeggen: koppel is (grotendeels) klets. Sinds de uitvinding van koppelomvormers (in de volksmond "versnellingsbakken") kun je vrijwel alle redelijke koppel-snelheid-combinaties krijgen.
Dat zou inderdaad kunnen, alleen is het niet zo fijn als je (met een auto) 8000 toeren (als voorbeeld ff) moet draaien om een beetje koppel (op de wielen!) te krijgen om je zware sleurheut mee te krijgen :+ Vandaar dus dat een turbo zo'n mooie uitvinding is, veel koppel mogelijk bij een kleine cilinderinhoud en laag toerental (wat dus als 'prettig' ervaren wordt).

[ Voor 9% gewijzigd door -tom-562 op 24-06-2021 14:28 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ThinkPad
Na al 3x eerder een Auris TS te hebben bekeken, vandaag eindelijk geslaagd voor een nette Auris TS in Lease Pro uitvoering uit 2015 *O* Rookvrij en zag er nog netjes uit, ondanks z'n 159k kilometers.

Over twee weken ophalen. Krijgt nog even nieuwe APK, beurt, airco bijvullen, kleine bumperschade wordt nog even bijgewerkt etc. De Yaris uit 2006 gaan we er op inruilen.

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 25-06-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
ThinkPadd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:39:
Na al 3x eerder een Auris TS te hebben bekeken, vandaag eindelijk geslaagd voor een nette Auris TS in Lease Pro uitvoering uit 2015 *O* Rookvrij en zag er nog netjes uit, ondanks z'n 159k kilometers.

Over twee weken ophalen. Krijgt nog even nieuwe APK, beurt, airco bijvullen, kleine bumperschade wordt nog even bijgewerkt etc. De Yaris uit 2006 gaan we er op inruilen.
Cool, gefeliciteerd! De lease pro variant is er toch eentje met alles erop wat er is qua opties?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
hk12nl schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:48:
[...]

Cool, gefeliciteerd! De lease pro variant is er toch eentje met alles erop wat er is qua opties?
Je hebt nog de Executive en Lease Exclusive, maar ik kan in de optielijst niet duidelijk zien wat die dan nog méér hebben t.o.v. de Lease Pro uitvoering.

Dus ja, volgens mij zit hier alles wel op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:39:

Leuk, ik heb deze week ook een pro met 130k op de teller opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 23:31
Spixo schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:12:
[...]

Eerder heb ik in dit topic een vraag gesteld over de verschillende trekhaken van Brink. Ik heb gister op mijn Toyota Auris TS Hybrid 2015+ model een Brink 581200 gemonteerd. De versie met 75KG kogeldruk en 6x M12-bouten. Ik heb bij het monteren even een foto gemaakt van de chassisbalk, waarop te zien is dat er inderdaad 3 schroefgaten inzitten. Hierbij kan ik dus bevestigen dat de Brink 581200 past!

[Afbeelding]

Blij toe, want dit model geeft mij net even wat meer speling qua toegestane kogeldruk in combinatie met een fietsendrager en elektrische fietsen _/-\o_.
Heb je hem er zelf onder gezet? Veel werken bumper moeten demonteren? Is dat te doen met een goede krik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THxZ0NE
Heeft een van jullie weleens geprobeerd om led koplampen te plaatsen in de halogeen units in een Auris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesiredPeanut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-05 10:15
Mijn vriendin en ik zijn van plan om onze eerste auto te kopen, en ons oog is gevallen op een tweedehands Toyota Auris/Yaris hatchback (bouwjaar ~2011/2012 waarschijnlijk gezien ons budget). Zijn er nog dingen waar we op moeten letten specifiek met deze auto's?

En weet iemand toevallig of het mogelijk is om het navigatiesysteem in deze auto's te vervangen met een 2-din autoradio (model met achteruitrijcamera)? Ik heb veel gegoogled maar nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-06 20:10
Mijn vriendin en ik zijn van plan om onze eerste auto te kopen, en ons oog is gevallen op een tweedehands Toyota Auris/Yaris hatchback (bouwjaar ~2011/2012 waarschijnlijk gezien ons budget). Zijn er nog dingen waar we op moeten letten specifiek met deze auto's?
Met een toyota kan er weing mis gaan . Let op teruggedraaide tellers en remschijven willen wel roesten door dat weing wordt gebruikt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
DesiredPeanut schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:16:
Niet zozeer specifiek op de Yaris of Auris gericht qua zaken om op te letten, het zijn sowieso beide erg goede auto's. Wel is het misschien belangrijk om even aan te geven of je voor de hybride of benzine aan het kijken bent?

Verder is er een aardig groot verschil tussen de Yaris en Auris in die bouwjaren qua rijbeleving. Tegenwoordig is de Yaris (allernieuwste model) echt een zeer volwassen auto die extreem goed rijdt, maar de vorige generatie (dus ook jouw 2011/2012) was wel wat luidruchtiger en zit je meer 'op de bok' dan je bij een Auris kan verwachten. Maar dat kan ook subjectief zijn, dus check het vooral zelf met je vriendin wat jullie mening op dat gebied is.

Wellicht een open deur, maar de hybridemodellen zijn iets duurder in MRB en ook iets zwaarder, maar rijden in mijn optiek wel fijner, deels door het hogere gewicht, deels door de motoren en dus niet te hoeven schakelen. Tenzij je iets moet trekken of zeer weinig km's rijdt, zou ik dus altijd een hybride kiezen, dat heeft Toyota gewoon erg goed voor elkaar en die motoren zijn zeer zuinig en rock solid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:46
THxZ0NE schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:57:
Heeft een van jullie weleens geprobeerd om led koplampen te plaatsen in de halogeen units in een Auris?
Ja heb ik en ook de mistlampen en alle interieur. Kenteken plaat verlichting heb ik laten doen omdat ik niet stuk wilde maken.

Ik ben er erg tevreden over en heb meer en beter licht 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesiredPeanut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-05 10:15
@saharoen Dank, zal ik op letten!

@MooDyBLueS Ik kijk momenteel vooral naar de hybride Auris, dus als ik jou zo hoor zit ik wat dat betreft in de goede richting. Hybrid is geen harde eis maar wel mooi meegenomen natuurlijk. Goed om te weten dat er best een verschil in de Yaris en Auris zit, ik vond het lastig om een duidelijk beeld te krijgen van de echte verschillen.

Ons eisenlijstje is volgens mij best realistisch: hybrid (of benzine automaat), 5-deurs hatchback, airco, achteruitrijcamera en Bluetooth of een USB-aansluiting om een telefoon aan te sluiten op de speakers. Budget ligt rond de 8000 euro, de meesten lijken daar net boven te zitten maar het lijkt wel haalbaar te zijn. Kilometerstand mag best wat hoger zijn (200k?), wij rijden niet heel veel en die dingen gaan volgens mij best lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Vroem schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:31:
[...]

Ja heb ik en ook de mistlampen en alle interieur. Kenteken plaat verlichting heb ik laten doen omdat ik niet stuk wilde maken.

Ik ben er erg tevreden over en heb meer en beter licht 🙂g
Ow top! Wil je delen welke led koplampen (hir2) je hebt geïnstalleerd? Bv met fan of passief gekoeld? Gaten in de doppen? Ik ben enorm benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
THxZ0NE schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:43:
[...]

Ow top! Wil je delen welke led koplampen (hir2) je hebt geïnstalleerd? Bv met fan of passief gekoeld? Gaten in de doppen? Ik ben enorm benieuwd!
Ja natuurlijk... Zal even kijken welke ik ook alweer besteld heb via ali..

Ze passen gewoon in de houder trouwens zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Vroem schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:46:
[...]

Ja natuurlijk... Zal even kijken welke ik ook alweer besteld heb via ali..

Ze passen gewoon in de houder trouwens zonder problemen.
Oeh tnx! Ik ben ook vooral benieuwd naar strooilicht en of het enigszins overeen komt met orgineel led. De lenzen zijn goed geloof ik van de Auris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem
THxZ0NE schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:50:
[...]

Oeh tnx! Ik ben ook vooral benieuwd naar strooilicht en of het enigszins overeen komt met orgineel led. De lenzen zijn goed geloof ik van de Auris.
Ik heb ze gewoon vervangen en licht opbrengst is beter waarbij het beeld gelijk is aan de halogeen. Ze worden niet warm merkte ik in de winter. Enige (min) puntje is dat ik dichtbij zie dat de leds links en rechts zitten. Waardoor je in het midden een klein stukje donker hebt maar dit alleen dichtbij de auto. In het lichtbeeld valt dat weg.

Ik heb wel de mistlampen ook gedaan om zelfde kleur te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
DesiredPeanut schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:40:
@saharoen Dank, zal ik op letten!

@MooDyBLueS Ik kijk momenteel vooral naar de hybride Auris, dus als ik jou zo hoor zit ik wat dat betreft in de goede richting. Hybrid is geen harde eis maar wel mooi meegenomen natuurlijk. Goed om te weten dat er best een verschil in de Yaris en Auris zit, ik vond het lastig om een duidelijk beeld te krijgen van de echte verschillen.

Ons eisenlijstje is volgens mij best realistisch: hybrid (of benzine automaat), 5-deurs hatchback, airco, achteruitrijcamera en Bluetooth of een USB-aansluiting om een telefoon aan te sluiten op de speakers. Budget ligt rond de 8000 euro, de meesten lijken daar net boven te zitten maar het lijkt wel haalbaar te zijn. Kilometerstand mag best wat hoger zijn (200k?), wij rijden niet heel veel en die dingen gaan volgens mij best lang mee.
Als ik het zo hoor, zou ik zeker voor de hybride gaan. Heb het recentelijk voor deze Auris/Yaris niet opgezocht wat de prijsverschillen zijn, maar tenzij dat groot is, biedt de hybride de betere rij ervaring. Toyota gebruikt altijd een CVT als automaat voor deze modellen en nu vinden sommigen al dat ze bij een hybride bij flink optrekken al hoog in de toeren kunnen blijven hangen en dat als een zeurderig geluid ervaren kan worden. De beperkte ervaring die ik met een Auris benzine automaat heb, is dat het ontbreken van elektrische kracht iets wat de CVT net wat minder prettig maakt. Maar goed: dat is iets wat je prima zelf kan ervaren met een proefrit, puur iets om op te letten.

Qua km-standen is het inderdaad geen enkel probleem, zolang ze maar het reguliere onderhoud hebben gehad hoort er niks aan de hand te zijn. Combinatie van gezond verstand gebruiken, boekjes checken en als je het niet vertrouwt of zekerheid wil hebben, kan je altijd een aankoopkeuring overwegen bij een Toyota dealer. Ik heb een Prius 2 gekocht (motortechnisch gelijk aan de 2011/2012 Auris) met 90.000 km en gereden tot 270.000 km, niks aan de hand geweest en enkel de deur uit omdat we iets anders wilden. Daarna een Lexus CT (motortechnisch gelijk aan de latere Auris) gekocht met 135.000 km op de teller en die heeft het niet langer. dan 190.000 km uitgehouden, maar dat kwam niet door de auto zelf. ;-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThinkPad
@DesiredPeanut Om ook even een duit in het zakje te doen na onze Auris zoektocht van enkele weken :+

Bij het zoeken naar een auto heb je in principe 4 pijlers die je zoekopdracht bepalen:
1. Budget
Hou het vooral realistisch, want ik merkte dat we ons budget soms probeerden op te rekken om een bepaalde auto goed te praten (dealeronderhouden/minder kilometers) :X Je max. prijs kun je overigens wel +/- €500 hoger instellen, want onderhandelingsruimte is er sowieso altijd wel wat en voorkomt dat er misschien net een auto buiten het filter valt
2. Gewenste opties
De opties die je noemt zijn meestal wel aanwezig bij een auto van deze leeftijd. Wij zijn gek op opties en hebben daarom wat langer gezocht naar een wat luxere uitvoering. Hier zijn historische prijslijsten te vinden, makkelijker vergelijken wat een uitvoering heeft aan opties.
3. Kilometerstand
Qua techniek is Toyota uiterst betrouwbaar. Een auto met 150k+ kilometers hoeft geen enkel issue te zijn, mits goed onderhouden. Wel opletten dat hij NAP-keurmerk/RDW logisch is, om import (en dus mogelijk teruggedraaid) eruit te filteren
4. Locatie
Waar staat de auto, hoe ver moet je er voor rijden (garage in je dorp, of andere kant van NL). Wij hebben bij twee auto's telkens zo'n 45 min. moeten rijden, bij aankomst bleek het al snel niet te zijn wat we zochten (rokersauto/smerig/schade). Zonde van iedereens tijd en onze brandstof. Maar dit ligt ook aan het aanbod, je kunt de afstand later altijd nog verruimen.

Met die 4 parameters kun je vervolgens een zoekopdracht samenstellen, maar maak hem ook weer niet te extreem specifiek zodat je nul resultaten overhoudt :+ Ik vond gaspedaal.nl erg handig werken. Mailalert instellen en wachten maar.

Wanneer je voor een hatchback kijkt dan is een Yaris naar mijn mening interessanter dan een Auris (1, de Auris 2 valt buiten je budget). Het eerste model Auris is best wel zwaar, dat hakt er qua wegenbelasting meer in. Maar bereken ook wat de verzekeringspremie wordt. Misschien is de ene duurder dan een andere en ben je het voordeel qua gewicht dan wellicht al weer kwijt aan een hogere verzekeringspremie. Maar als ik het zo zie dan is 8k net te krap voor een Yaris Hybrid, die lijken rond de 8,5k te starten. Een niet-hybrid heb je wel voor dat geld. Maar pak dan wel de XP130, de Yaris XP90 valt er qua bouwjaar (>=2011) ook nog net binnen, maar is wel een wat oudere auto. Rijdt prima, maar je kunt dus een nieuwere generatie krijgen binnen jouw budget.

Een Prius 2011 zie ik ook terug in de zoekresultaten. Kan ook nog een optie zijn.

Als je twijfelt over hybride zou ik gewoon eens een proefrit gaan maken. Wij hebben ook in 3 verschillende gereden. Sowieso handig om een beeld te hebben van het rijgedrag van dat model ("Goh, dit deed die andere niet").

Wat ik merkte is dat de uitvoering die wij zochten ('Lease Pro') veelal ex-lease is en de boekjes daardoor niet altijd even 'netjes' waren (mistte soms een stempel, of stempels van 3-4 verschillende niet-Toyota garages). Maar heb over eentje gemaild met een Louwman garage, waar hij een aantal beurten heeft gehad. Die stuurden mij een screenshot uit hun systeem (aardig van ze!) en dat zorgde al voor wat meer duidelijkheid over de onderhoudshistorie. En de verkopende garage bleek een nog completer overzicht vanuit de leasemaatschappij te hebben. Hier stond alles in, ook de bandenwissels en kleinigheidjes als nieuwe ruitenwissers e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 29-06-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinkother
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 10:47
Is er iemand die ervaring heeft met auto.nl. Op dit moment zijn we aan het kijken voor een Toyota Auris TS facelift met maximaal 100dkm.
Op de website staan een aantal aantrekkelijk opties.
Vanmiddag een proefrit gemaakt bij een Toyota dealer in de buurt maar de auto viel tegen en gevoel bij dealer was niet top. Maar toch zijn we positief over Auris opzich.
Auto.nl biedt aantal diensten zoals proefrijden 14 dagen, controle op aantal punten en 1 jaar bovag garantie.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-06 14:23
Thinkother schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:42:
Is er iemand die ervaring heeft met auto.nl. Op dit moment zijn we aan het kijken voor een Toyota Auris TS facelift met maximaal 100dkm.
Vanmiddag een proefrit gemaakt bij een Toyota dealer in de buurt maar de auto viel tegen en gevoel bij dealer was niet top. Maar toch zijn we positief over Auris opzich.
Auto.nl biedt aantal diensten zoals proefrijden 14 dagen, controle op aantal punten en 1 jaar bovag garantie.

Alvast bedankt.
Niet met auto.nl maar wel met bynco.com. Die reageerden goed op vragen (oa over rokersauto en onderhoud) en leverden een hele nette probleemloze auto voor de deur af. Geen ervaring met weer in leveren binnen 14 dagen dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Thinkother schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:42:

Alvast bedankt.
Auto.nl is onderdeel van Louwman, de welbekende Toyota/Lexus dealer en importeur (en inmiddels veel meer merken).

Ik heb zelf geen ervaring met auto.nl zelf, maar Louwman ben ik al jaren klant en ben daar zeer tevreden over. Ik denk dat via auto.nl kopen geen andere benadering behoeft dan via een dealer, gewoon je gezonde verstand blijven gebruiken en van tevoren uitzoeken/navragen wat je wilt weten van die auto.

Het concept is een beetje wat Carnext.com doet: vaste (meeneem)prijzen, geen onderhandelingen maar wel soms echt scherp geprijsd en dat voor meestal netjes dealer onderhouden auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Spixo schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:12:
[...]

[Afbeelding]

Ik had voorheen ook een Auris TS Hybrid uit 2015 maar de max toegestane kogeldruk van die auto is maar 55kg. Dat de kogeldruk van de trekhaak hoger is maakt volgens mij niet uit, het laagste getal is waar je naar moet kijken. Ik vond de auto altijd sowieso al slap qua vering aan de achterkant, als ik er 5 zakken potgrond in gooi lag de achterkant al bijna op de grond :p

Waarschijnlijk past de betreffende trekhaak gewoon omdat de carrosserie hetzelfde is als die van de niet-hybrid, die een hogere kogeldruk heeft.

Overigens had ik er ook een trekhaak bij maar uiteindelijk dus nooit kunnen gebruiken icm twee elektrische fietsen op die auto. Bij mijn huidige Corolla is de max kogeldruk van de auto gelukkig wel 75kg :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinkother
Bedankt voor de reacties! Gisteren langs geweest bij Louwman, maar de gewenste occasion was al gereserveerd voor een proefrit. Hopelijk vinden deze mensen het niks en kan ik mij kans grijpen.
De premium service die Louwman aanbied voor 599 euro komt bijna compleet overeen met die van auto.nl.
Voor nu nog even wachten en verder kijken.

Gezien Louwman ook wagens importeert uit o.a. Duitsland en Italië lijkt dit mij ook wel interessant. Zeker gezien er auto's zijn met minder KM en meer opties voor minder geld. Heeft daar iemand ervaring in toevallig?

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Thinkother schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:54:
Bedankt voor de reacties! Gisteren langs geweest bij Louwman, maar de gewenste occasion was al gereserveerd voor een proefrit. Hopelijk vinden deze mensen het niks en kan ik mij kans grijpen.
De premium service die Louwman aanbied voor 599 euro komt bijna compleet overeen met die van auto.nl.

Gezien Louwman ook wagens importeert uit o.a. Duitsland en Italië lijkt dit mij ook wel interessant. Zeker gezien er auto's zijn met minder KM en meer opties voor minder geld. Heeft daar iemand ervaring in toevallig?

Nogmaals bedankt!
Wederom niet met Louwman, maar mijn huidige Lexus UX 250h is een door een Toyota dealer uit Italië geïmporteerde auto. Garantie gewoon via Lexus Amsterdam, wat Louwman is, daar ben ik ook al langsgeweest voor de Apple CarPlay update en dat loopt allemaal gewoon prima. Enige was dat ze mij wel de Apple CarPlay update hebben doorberekend omdat het geen origineel NL auto is, maar dat was slechts €95, dus vond ik geen enkel probleem. En wat je zegt klopt: het grootste voordeel had ik al qua kosten om voor deze import te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 18-06 15:04
Thinkother schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:54:

Nogmaals bedankt!
Ik heb afgelopen oktober bij een Bovag autobedrijf een Auris Hybride 2016 uit Italië gekocht.
Heel compleet, weinig KM en goed onderhouden. De enige minpuntjes zijn:
- RDW geeft geen mening over de KM-stand. Dus ook geen onlogisch, wat nog erger is.
- De NL variant zou DAB+ hebben, onze Italiaan heeft dat echter niet.

Een half jaar later heb ik bij mijn eigen Bosch CarService een einde-garantie-check laten doen en daar zijn geen punten uit naar voren gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:31
Ik rij inmiddels een tweede geïmporteerde auto. Bevalt prima, ook een terug roep actie in NL werd gewoon onder garantie uitgevoerd.
1e was een Yaris uitvoering Glamour uit Italië, in die uitvoering en kleur reden er sluit 2 in NL, had slechts een 250 km bij aankoop gemaakt, nieuw, was een ruil van een dealer midden van het land met de Italiaanse dealer waar ze regelmatig auto's mee uitruilen ivm te kort via de importeur zelf.
Mijn huidige is een CHR, komend uit Duitsland, vergelijkbaar met een Executive uitvoering, aangekocht met 27500 km, jaar jong.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thinkother
Geluk bij ongeluk was de persoon niet op komen dagen voor proefrit en mochten wij zojuist de proefrit maken. Na de proefrit gelijk aangegeven dat we de koop doen. Het betref een Auris 2018 TS Executive versie :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THxZ0NE
Lijken wel als warme broodjes te gaan die aurissen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinkother
Ja ik hou al een tijdje de Auris in de gaten, maar binnen een week zijn de meesten al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:18
Zelf rijd ik al weer vier jaar in een Auris. Buiten 2 nieuwe xenon lampen nog geen grote kosten aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
agravain schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:25:
Zelf rijd ik al weer vier jaar in een Auris. Buiten 2 nieuwe xenon lampen nog geen grote kosten aan gehad.
Ledlampen denk ik? Heeft er ooit orgineel xenon in gezeten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THxZ0NE
Thinkother schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:08:
Ja ik hou al een tijdje de Auris in de gaten, maar binnen een week zijn de meesten al weg.
Ja ligt een beetje aan de prijsklasse/kmstanden en hoe uitgeleefd de auto van binnen is. Al een aantal keren Aurissen bekeken die echt gebruikt waren aan de binnenkant, vaak via handelaren. Als je iets meer te besteden hebt zou ik persoonlijk handelaren links laten liggen en bij merkdealers of de lease-maatschappij verkoop dienst bekijken. Bv van Athlon/Carnext. Ik heb het vermoeden dat ze de (mis)gebruikte autoś doorstoten naar handelaren/kleine garagebedrijven.

[ Voor 26% gewijzigd door THxZ0NE op 01-07-2021 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06 19:22
Nou ik geef het op de avensis uit 2005 gaat de deur uit met 250000 km.
De airco heeft het begeven en de stuurpomp begint olie te zweten dus is op den duur ook niet meer te vertrouwen.
Wilde eerst een auris maar moeders de vrouw wil graag een auto met hogere instap.
Dus na ruim 30 jaar Toyota rijden word het voor mij weer eens een Mazda rijden.
Het word een cx5 met nog geen 50000 km dus niet echt een straf. ;)

Krijg nog 1750 euro terug voor het oude bakkie vond ik nog niet eens zo slecht.
Heb er 4 jaar geleden 3200 voor betaalt.
Alleen jammer genoeg wat pech mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinkother
THxZ0NE schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:27:
[...]

Ja ligt een beetje aan de prijsklasse/kmstanden en hoe uitgeleefd de auto van binnen is. Al een aantal keren Aurissen bekeken die echt gebruikt waren aan de binnenkant, vaak via handelaren.
Hij stond toevallig bij Louwman. Letterlijk net uit de lease. Rookvrije auto met minimale gebruikssporen en 50dkm op de teller. Een auto waar we hopelijk nog jaren plezier van zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Thinkother schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:32:
[...]

Hij stond toevallig bij Louwman. Letterlijk net uit de lease. Rookvrije auto met minimale gebruikssporen en 50dkm op de teller. Een auto waar we hopelijk nog jaren plezier van zullen hebben.
Ohja natuurlijk, dat las ik een aantal posts terug, veel plezier ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
THxZ0NE schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:27:
[...]

Ja ligt een beetje aan de prijsklasse/kmstanden en hoe uitgeleefd de auto van binnen is. Al een aantal keren Aurissen bekeken die echt gebruikt waren aan de binnenkant, vaak via handelaren. Als je iets meer te besteden hebt zou ik persoonlijk handelaren links laten liggen en bij merkdealers of de lease-maatschappij verkoop dienst bekijken. Bv van Athlon/Carnext. Ik heb het vermoeden dat ze de (mis)gebruikte autoś doorstoten naar handelaren/kleine garagebedrijven.
Dit is ook volledig mijn ervaring. Athlon/Carnext worden door sommigen nog weleens afgeserveerd met een opmerking als "uitgeleefde ex-lease", maar de laatste keer dat ik checkte zijn auto's uit de klasse van de Auris/Corolla in zo'n 80% van de gevallen als leasebak begonnen. Athlon/Carnext verkopen de betere van hun eigen wagenpark en merkdealers geven vaak 24 maanden "plus" garantie bij de wat jongere en beter onderhouden auto's. In mijn ogen altijd de meerprijs waard.

Tuurlijk, als je budget nét genoeg is om een van de goedkoopste Aurissen te kopen, dan snap ik het, maar als het even kan heb ik liever een keurige auto in Dynamic uitvoering dan een matig onderhouden of zelfs uitgeleefde Executive.

Edit: om als laatste toe te voegen: ik heb ook daadwerkelijk een keer een Lexus CT uit 2012 bij CarNext gekocht, 4,5 jaar oud met 145.000 km op de teller. Om door een ringetje te halen, niks op aan te merken. En toen ik daar een ongeluk mee kreeg (fiscaal total loss) kwam er een Lexus IS 300h uit 2013 van Athlon Car Outlet, kleine schade linksachter maar daar was de prijs ook naar en verder ook erg mooi. In beide gevallen goede service en goede dealeronderhouden auto's. Mijn huidige UX 250h komt dan weer van een Toyota dealer.

[ Voor 16% gewijzigd door MooDyBLueS op 01-07-2021 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:18
THxZ0NE schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:26:
Ledlampen denk ik? Heeft er ooit orgineel xenon in gezeten?
Model 2014 in de uitvoeringen Lease plus, Lease plus NL en Lease exclusive waren uitgerust met xenon lampen.
Volgens mij zijn de (luxere) modellen na de facelift van 2015 pas met ledkoplampen uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:18
Ik ben momenteel op zoek naar een tweedehands auto met 7 zitplaatsen en ben zo ook naar de Prius + (of wagon) aan het kijken.

De auto's die ik nu interessant vind zijn zo van rond 2012-16 met rond de 100.000km op de teller Nou heb je bij veel auto's dat je zo tussen de 125/150.000km de distributieriem of iets dergelijks moet vervangen, neem aan dat het bij deze niet veel anders is.

Maar mijn vraag is of er nog andere zaken zijn waar ik specifiek op zou moeten letten/rekening houden bij deze wagen. B.v. hoelang gaan de accu's mee, etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:03

SkyStreaker

Move on up!

Afgelopen woensdag mijn Yaris 1.5 Hybrid Design (2017, 56K, Duitse import) opgehaald en ik ben nu al zo, zo enorm blij dat ik deze beslissing genomen heb. Kom van een Twingo (vrouw rijdt 2016 Aygo) en wat een verschil, heerlijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cfKYNLLo_ETBiij5NB233iuOSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1b7coatsIPNqlsvo6zkpnss3.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb trouwens vernomen dat ik wat extra op moet letten wat aan en uit staat in een wasstraat, wat raden jullie aan? :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Laatst online: 21:32
SkyStreaker schreef op zondag 4 juli 2021 @ 16:04:
Ik heb trouwens vernomen dat ik wat extra op moet letten wat aan en uit staat in een wasstraat, wat raden jullie aan? :)
Wat bedoel je? Je ruitenwissers op auto laten staan is minder handig, maar verder?

Het is ook wel een klein verschilletje met een Twingo :+
Dat rood met zwart ziet er wel strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

vassago schreef op zondag 4 juli 2021 @ 16:08:
[...]

Wat bedoel je? Je ruitenwissers op auto laten staan is minder handig, maar verder?

Het is ook wel een klein verschilletje met een Twingo :+
Dat rood met zwart ziet er wel strak uit!
Ruitenwisser niet op auto, snap ik ghehe - maar moet ik ook de parkeersensoren uit zetten? 8)

En dank je! Wou wel een Toyota die je minder snel op de weg ziet rijden qua uiterlijk O+

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Wasstraat met een hybride is in de N zetten als je zo’n wasstraat hebt die je voorttrekt toch?

Staat volgens mij ook wel in de handleiding.

Maar eigenlijk verdient zo’n mooi diepzwarte auto een goede wax en het om met de hand gewassen te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

ThinkPadd schreef op zondag 4 juli 2021 @ 16:10:
Wasstraat met een hybride is in de N zetten als je zo’n wasstraat hebt die je voorttrekt toch?

Staat volgens mij ook wel in de handleiding.

Maar eigenlijk verdient zo’n mooi diepzwarte auto een goede wax en het om met de hand gewassen te worden ;)
Ik heb in Epe een wasstraat die een wax-programma heeft, of gaan we dan.... pseudo-waxen? _O-

Pagina: 1 ... 116 ... 164 Laatste