Zolang sensoren niet kunnen detecteren dat er iemand achter een auto staat en zo de weg over wil gaan steken, lijkt me dat geen goed idee.Videopac schreef op zondag 6 juni 2021 @ 07:47:
[...]
Koppel het aan (nog te implementeren) sensoren die in de gaten houden of er zich mensen rond je auto bevinden en dan alleen geluid als dat het geval is. Dat is waar het hopelijk naar toe gaat.
Ik snap dat je een stille auto fijn vindt.Trommelrem schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:24:
[...]
Ik rijd vaak ergens tussen 5:00 en 6:00 weg, omdat ik vaak 2 tot 3 uur moet rijden naar een klant. Ik vind het juist wel fijn dat een EV volledig stil is als je uit je buurt wegrijdt. Sterker nog, de buurman zei laatst dat hij mijn Auris zo fijn vond, omdat hij mij nooit hoorde wegrijden 's ochtends. De Corolla hoort hij wel wegrijden. Het is net een ruimteschip, aldus de buurman.
Er werd vroeger altijd geklaagd over lawaaiige auto's, en dan worden ze stil, en dan gaan we lawaai inbouwen? Ik vind dat een beetje raar.
Ik snap niet dat je een beveiligingsgeluid 'raar' vindt. Maar ik leg het graag nog een keer uit voor je: als jouw auto volledig stil is, en je ziet 'm niet als voetganger of fietser niet, dan ga je er vanuit dat er geen auto is, want je zintuigen zeggen dat er niks is. Terwijl het best kan zijn dat jij vlak achter die fietser aan rijdt. Als die fietser daarentegen een geluidje hoort, dan is de kans een stuk groter dat 'ie toch even omkijkt voordat 'ie een metertje naar links gaat, en dus niet opeens onder je auto ligt.
En ook 's nachts, als jij denkt dat er niemand op straat is, kan er best iemand opeens de hoek omkomen of achter een auto vandaan de straat oversteken. Dat 'lawaai' is er niet om maar herrie te maken, maar om ongelukken en doden te voorkomen. Dat vind ik allesbehalve raar.
The devil is in the details.