Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 114 115 116 Laatste
Acties:
  • 523.476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Josk79
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22-06 19:58
Mijn Auris ZWE186 is van 2013 of 2014 (2e generatie, na de facelift). Ik heb vooral gekeken of de bouwvorm van het dashboard overeenkwam. Voor de rest ben ik geen kenner :D

• Tromp.et
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20:35
Josk79 schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:56:
[...]

Ik heb op Toyotahybrideforum mijn ervaringen geplaatst m.b.t. een Aliexpress radio in mijn Auris 2014. Bevalt, maar Bluetooth bellen hapert bij mij soms.
Hoe werkt dit precies kwa software? Is het een beetje vlot, kan je er meer mee (bijv.) Google map/Spotify en is het de moeite waard over het Toyota systeem?

• Josk79
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22-06 19:58
Ik gebruik regelmatig Spotify en Maps op de head unit. Ik zet hiervoor mobiele hotspot op mijn telefoon aan zodat de head unit internet heeft. Vervolgens druk ik op de 'spreken' toets op het stuurwiel en zeg 'Speel dit-en-dit-liedje en voila, Spotify wordt gestart en het liedje speelt :D . Hetzelfde met maps. Als je een navigatie hebt gestart en je gaat naar een ander scherm (bijv. Spotify) dan blijft de navigatie in een klein venstertje zichtbaar zoals bij PIP op de TV.

Tevens reageert de unit erg vlot, in ieder geval vlotter dan mijn originele Toyota head unit.

Je kunt ook een offline navigatie app gebruiken of een deel van de kaart downloaden in Google Maps, zodat ook zonder internet navigatie kan worden gestart, maar dat heb ik nog niet gebruikt.

• Kuhlie
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Mijn Auris Hybrid uit 2014 (facelift) piept soms vrij snel na het wegrijden, alsof je bijvoorbeeld je gordel niet om hebt. Dus eerst een 20(?) seconden nog enigszins lief, en daarna oorverdovend hard.

Door even de motor uit en aan te zetten kon ik het wegkrijgen... maar de laatste week gebeurt het bijna elke keer als ik wegrijd, en komt het ook nog vaak terug als ik de motor uit en aan heb gezet.

Dit is wat opvalt:
- ik kan het ook stoppen door even naar P te schakelen. Het komt dan niet altijd meer terug.
- het gebeurt ook als ik de gordel van de bijrijderstoel heb ingeklikt
- er branden geen lampjes op het dashboard
- er is ook geen melding in de boordcomputer ("Geen berichten")
- het is zelfs wel eens gebeurd dat het piepen begon, ik het heb genegeerd, het even wegging, en daarna weer opnieuw begon
- de auto rijdt verder prima, motorgeluid en dergelijke klinkt ook normaal

Iemand enig idee? Uiteraard gaat de dealer dit kunnen oplossen, maar misschien weten jullie wat het is? Dat maakt het zoeken makkelijker :)
Ik heb helaas geen uitleesdongle...

[Voor 5% gewijzigd door Kuhlie op 25-04-2021 09:58]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22-06 20:23
@Kuhlie Heb je de gordels van de achterbank ook geprobeerd? Het lijkt alsof de auto denkt dat er ergens iemand op een stoel zit. Branden de gordelindicators? Die zitten dacht ik niet op het dashboard maar rechts van de radio.

iRacing Profiel / Twitch

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14-06 22:52

TgR_KILLER

PSN: Recklezz84

En ligt er ergens iets op een stoel? In de Corolla ligt mijn rugzak met laptop altijd op de achterbank. Als die net verkeerd ligt triggerd die ook de sensor.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
OverlandingNL Twitter | OverlandingNL Instagram

• Spixo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08:02
Zijn er toevallig Tweakers die zelf een trekhaak hebben gemonteerd op een Toyota Auris TS Hybrid? Ik zit te denken aan de Brink 581100 en de bijpassende 13-delige kabelset. Weten jullie toevallig of dit kwestie van plug-en-play is, of moet dit worden geprogrammeerd op de canbus?

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Maar ik heb eens horen zeggen dat al dat programmeerwerk vooral bij vag auto's is. Maar pin me er niet op vast.

Maar ga je hem helemaal zelf monteren? Anders weer elke speciaalzaak dat vast ook wel op te zoeken voor je.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-06 09:46
Spixo schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:02:
Zijn er toevallig Tweakers die zelf een trekhaak hebben gemonteerd op een Toyota Auris TS Hybrid? Ik zit te denken aan de Brink 581100 en de bijpassende 13-delige kabelset. Weten jullie toevallig of dit kwestie van plug-en-play is, of moet dit worden geprogrammeerd op de canbus?
Je mag toch niets trekken met deze hybrides? of ga je het gebruiken voor een fietsdrager ofzo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:42
Robbie T schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:56:
Je mag toch niets trekken met deze hybrides? of ga je het gebruiken voor een fietsdrager ofzo?
De nieuwe hybrides mogen 450/750KG trekken. (Ongeremd/geremd), of een fietsendrager idd.

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 07:33
Ik heb vorige week een trekhaak onder mijn TS Hybrid laten zetten door mijn garage. Ik begreep dat ze hem nog wel 'aan moesten melden' in de boardcomputer, maar hoe-wie-wat precies weet ik niet.

Ik gebruik hem alleen voor een fietsendrager. Heel misschien een keer voor een pak piepschuim op een aanhangertje van de Gamma, dat zou net binnen de 350KG passen :+

• Spixo
TgR_KILLER schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:54:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Maar ik heb eens horen zeggen dat al dat programmeerwerk vooral bij vag auto's is. Maar pin me er niet op vast.

Maar ga je hem helemaal zelf monteren? Anders weer elke speciaalzaak dat vast ook wel op te zoeken voor je.
Ik wil hem inderdaad zelf monteren. Heb de beschikking over een brug en de handleiding staat op het internet. Het ziet er redelijk gemakkelijk uit.
Robbie T schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:56:
Volgens mijn kentekenbewijs mag ik 345 kg trekken. Ik wil inderdaad een fietsendrager monteren.
St00mwals schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:08:
Ik heb vorige week een trekhaak onder mijn TS Hybrid laten zetten door mijn garage. Ik begreep dat ze hem nog wel 'aan moesten melden' in de boardcomputer, maar hoe-wie-wat precies weet ik niet.
Ik ben erg benieuwd of iemand hier meer informatie over heeft. Want dit zou misschien wel een showstopper kunnen zijn om hem zelf te gaan monteren.

• St00mwals
Spixo schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:14:
[...]

Ik ben erg benieuwd of iemand hier meer informatie over heeft. Want dit zou misschien wel een showstopper kunnen zijn om hem zelf te gaan monteren.
En anders een dealer (of andere all-round garage) lief aankijken en de ‘software-kant’ voor een paar tientjes uit laten voeren. Kan mij niet voorstellen dat ze dat niet zouden willen doen tegen betaling.

• rooot
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08:07
Present. Laten doen (Auris 2013). Heb niet gezien dat er iets geprogrammeerd werd.

• Kemania_11
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 07:43
Ik ben hopelijk volgende week eigenaar van een Prius+ uit 2016. Onze huidige Prius 2 uit 2008 met 340k heeft inmiddels een lijstje met issues en nadat de katalysator eronder vandaan gejat is zet ik de auto niet fijn meer voor de deur. Ook miste we de ruimte achterin.
Nu al zin in alle nieuwe snufjes !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 00:00
Vraagje. Onze Toyota Auris ts 2015. Bevat een map van ergens in 2017. Is het de moeite om dit te updaten voor €130?

Of werkt het systeem zo waardeloos dat ik beter gelijk een houder voor mijn telefoon kan bestellen, en maps gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vassago
Hoe vind je het nu werken? Als je er tevreden mee bent kan je het laten doen.
Persoonlijk vind ik de head-units van Toyota zwaar kwalitatief uitermate teleurstellend.
De nieuwere versies i.c.m. Android Auto zijn dan weer prima.

Zelf heb ik altijd een houder gebruik i.c.m. Sygic, en dat gebruik ik mijn nieuwe Auris nog steeds.
(Sygic voor AA is duur en redelijk kaal voor wat je krijgt)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-06 19:19
vangoghnl schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:56:
Vraagje. Onze Toyota Auris ts 2015. Bevat een map van ergens in 2017. Is het de moeite om dit te updaten voor €130?

Of werkt het systeem zo waardeloos dat ik beter gelijk een houder voor mijn telefoon kan bestellen, en maps gebruiken.
Ik vind dat de kaart van je telefoon ten alle tijden beter werkt en up to date is. Echter is het soms voor de lange ritten wel prima om het grote display te gebruiken. Ik weet niet hoeveel je er gebruik van gaat maken maar anders zou ik lekker je telefoon gebruiken. Voor de grote ritten kan je evengoed die van je Toyota gebruiken aangezien de hoofdwegen redelijk hetzelfde blijven.

©2004

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:45

Voor mij is naast de up to date kaart vooral verkeersinformatie de reden om mijn telefoon te gebruiken.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Wat mij betreft niet de moeite waard. Het gebruiksgemak is zoveel slechter dan een willekeurige smartphone... En de meest recente Toyota kaarten lopen ook flink achter op de werkelijkheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:00

dbzfan

Nee.

Ik moet de ideale smartphone houder voor de Auris facelift nog wel tegenkomen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
dbzfan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:33:
Ik moet de ideale smartphone houder voor de Auris facelift nog wel tegenkomen..
Een ventilatierooster mount als deze past goed op een 2013 model (ventilatierooster is zo goed als gelijk aan de 2015 facelift, dus grote kans dat dat ook goed past):
https://www.joyroom.com/c...-charging-gravity-bracket

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vassago
Deze werkt anders prima, vind ik zelf wat steviger dan een ventilatierooster mount :

https://www.brodit.se/pro...ota&model=Auris&year=2015

Als je geen android auto hebt kan je ook de actieve houder van Brodit pakken, die laadt ook nog best rap op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vangoghnl
Ik krijg de auto pas donderdag dus weet nog niet wat ik er van vind. Maar voor de vakantie ritjes heb ik hem meestal wel aanstaan.

Maar aan de reacties te lezen is het nog net zo ruk als in mijn huidige Auris van 2010.

Casten/draadloos van je telefoon scherm is ook niet mogelijk begrijp ik?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Spixo

Ik ben - zo te lezen als één van de weinige - best content met de ingebouwde navigatie van de Auris TS. Ik merk dat ik veel minder afgeleid ben als mijn smartphone is opgeborgen in mijn tas elders in de auto. De ingebouwde navigatie geeft gewoon gesproken instructies over het audiosysteem.

De Q1-2021 kaart is net gereleased, dus dit is wel het ideale moment om een upgrade aan te schaffen.

Toyota heeft trouwens een aantal keer per jaar een actie waarbij je voor 129 euro "3Jr MapCare & Services" kan aanschaffen. Voor zover ik weet was de laatste keer dat deze actie was in november 2020. Dus waarschijnlijk zit hij er wel weer aan te komen. Dan koop je voor de prijs van 1 update in totaal 6 updates (3 jaar lang, 2 updates per jaar).

Edit:
Ik heb net even gekeken op de website van Toyota en het lijkt erop dat de actie er nog steeds is. Zoals je ziet is 3 jaar kaartupdates net zo duur als een éénmalige kaartupdate.

[Voor 19% gewijzigd door Spixo op 02-05-2021 19:18]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Een unicum: een Toyota langs de kant van de weg. Toen ik zei dat ik een toyota heb, wist de anwb al dat het niets anders kon zijn dan de dynamo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vangoghnl
Spixo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:15:
[...]

Ik ben - zo te lezen als één van de weinige - best content met de ingebouwde navigatie van de Auris TS. Ik merk dat ik veel minder afgeleid ben als mijn smartphone is opgeborgen in mijn tas elders in de auto. De ingebouwde navigatie geeft gewoon gesproken instructies over het audiosysteem.

De Q1-2021 kaart is net gereleased, dus dit is wel het ideale moment om een upgrade aan te schaffen.

Toyota heeft trouwens een aantal keer per jaar een actie waarbij je voor 129 euro "3Jr MapCare & Services" kan aanschaffen. Voor zover ik weet was de laatste keer dat deze actie was in november 2020. Dus waarschijnlijk zit hij er wel weer aan te komen. Dan koop je voor de prijs van 1 update in totaal 6 updates (3 jaar lang, 2 updates per jaar).

Edit:
Ik heb net even gekeken op de website van Toyota en het lijkt erop dat de actie er nog steeds is. Zoals je ziet is 3 jaar kaartupdates net zo duur als een éénmalige kaartupdate.
[Afbeelding]
Thanks dat is wel een goede tip. Ik kijk even hoe het bevalt de komende tijd.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 08:19
KabouterSuper schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:42:
Een unicum: een Toyota langs de kant van de weg. Toen ik zei dat ik een toyota heb, wist de anwb al dat het niets anders kon zijn dan de dynamo. [Afbeelding]
YT: Het is een valstrik!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• St00mwals
Spixo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:15:
[...]

Edit:
[Afbeelding]
Dan zijn wij in elk geval met z'n tweeën!
Ik heb in december de aanbieding van 3 jaar gekocht en hem afgelopen vrijdag voor de 2e maal geüpdated.

Ja, de software is wat trager dan die van mijn iPhone (Flitsmeister, Google maps, etc...) en de inhoud van de kaart is ook ouder (schijnt ongeveer een jaar oud te zijn).

Echter:
- Ondanks de auto-modus op mijn iPhone krijg ik bij 'scherm aan' wel de meldingen van o.a. Signal en Whatsapp in beeld en daar raak ik van afgeleid.
- Het scherm van mijn iPhone is kleiner dan dat van de auto.
- In mijn vorige auto, Ford, viel de navigatie van de telefoon uit bij verlies van GPS en dan gaat die gokken waar je bent, wat fout gaat tijdens een file in een tunnel. De navi van de auto weet hoe hard de auto rijdt (en remt) en houdt dus (bij benadering) de juiste lokatie op de kaart, wat met name handig is voor op- afritten kort na tunnels.
- Het geluid gaat gewoon altijd over de radio, dus duidelijk hoorbaar en draaiende media wordt even zachter gezet. Dit gaat via bluetooth bij mij nooit goed (mis dan de eerste 2 seconden ofzo).
- Eerstvolgende instructie staat gewoon duidelijk voor je neus, tussen de wijzers.

Daarnaast:
De grote wegen veranderen niet heel vaak en dan ook nog eens heel erg.
Hooguit dat je de laatste KM's even wat beter op de borden moet letten.
Wel heb ik altijd mijn telefoon in de houder met Flitsmeister aan, geluid hard (genoeg) en beeld uit.
App meldingen hoor en zie ik niet, maar wel de ambulance, brandweer, pech en werkzaamheden waarschuwingen van Flitsmeister.

[Voor 4% gewijzigd door St00mwals op 03-05-2021 10:51. Reden: Verduidelijking]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22-06 17:15
KabouterSuper schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:42:
Een unicum: een Toyota langs de kant van de weg. Toen ik zei dat ik een toyota heb, wist de anwb al dat het niets anders kon zijn dan de dynamo. [Afbeelding]
Ah, dat verklaart de kijkersfile langs de A6 _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:31
vangoghnl schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:15:
[...]

Thanks dat is wel een goede tip. Ik kijk even hoe het bevalt de komende tijd.
Nog even mijn 2 centjes: ik heb meerdere Toyota's en Lexussen gehad waarbij ik altijd van mening ben geweest dat het ingebouwde systeem prima is voor de langere ritten binnen Nederland, met name in het weekend. Voor vakantie en voor de werkweek gebruik ik echter al jaren Apple Maps, ooit Google Maps uiteraard gebruikt maar sinds ik denk een jaar of 4 heb ik Apple geprobeerd en vind ik het erg goed werken. Af en toe gebruik ik nog weleens Google Maps om even te dubbel checken, maar eigenlijk is dat niet nodig. Het enige echte voordeel wat Google nog heeft zijn de POI's. Als ik de tijd heb, gooi ik echter in 2 min een report naar Apple om iets te wijzigen/toe te voegen en dat wordt vaak binnen enkele weken doorgevoerd.

Terug naar de autonavigatie: de reden dat ik het doordeweeks en op vakantie te kort vind schieten is het gebrek aan of traag werkende file informatie (afhankelijk van je model), het lastig snel iets nieuws in kunnen voeren en de verouderde kaarten. Want mijn huidige auto is in december nog bijgewerkt door de dealer (gratis, zit nog in de eerste 3 jaar) en is nu feitelijk alweer verouderd. Ze komen meen ik jaarlijks met updates maar die updates zijn natuurlijk qua data alweer minstens een paar maanden oud tegen de tijd dat ze in je auto komen te staan. Dat hoeft niet erg te zijn per se, maar puur die wetenschap al zorgt er voor mij voor dat Apple of Google Maps (of zoiets als Waze) altijd de winnaar is.

Maar... ik heb tegenwoordig een kleine telefoon (iPhone 12 mini) en dat is niet fijn om daarop te navigeren, dus ik ben blij dat ik Apple CarPlay heb. Anders gezegd: mocht je een Toyota hebben die nog geen CarPlay of Android Auto heeft en je een niet al te groot toestel hebt, dan kan ik me ook voorstellen dat je puur de voorkeur geeft aan de in-car navi vanwege het grotere scherm.

Als laatste: er zijn bij de Auris ook retrofit systemen beschikbaar om toch Android Auto en/of Apple CarPlay erin te krijgen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar is hier weleens voorbij gekomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

vassago schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:36:
Deze werkt anders prima, vind ik zelf wat steviger dan een ventilatierooster mount :

https://www.brodit.se/pro...ota&model=Auris&year=2015

Als je geen android auto hebt kan je ook de actieve houder van Brodit pakken, die laadt ook nog best rap op.
Dit ziet er handig uit.. echter staat de pixel 3a niet in het lijstje.

[Voor 16% gewijzigd door dbzfan op 03-05-2021 16:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
dbzfan schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:42:
[...]

Dit ziet er handig uit.. echter staat de pixel 3a niet in het lijstje.
Je kunt met wat creativiteit op die proclip ook een andere telefoonhouder maken. Dan heb je het voordeel van de proclip die goed vast zit, plus een houder die geschikt is voor je telefoon(s).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:42
Hoi, ik ben deze topic maar eens gaan bookmarken, want ik heb een 2016 Auris TS Hybrid aangeschaft. Ik mag hem volgende week ophalen.
Omdat ik regelmatig met een fietsdrager met een of twee fietsen op pad ga, laat ik een trekhaak monteren. Nu vroeg ik me af waar de grenzen liggen als het gaat om rijden met een aanhanger. Dat zal ik af en toe willen doen als ik iets groots of lastigs te vervoeren heb. Op papier mag hij max 345 kilo trekken, maar in praktijk kan er vast meer. Wat kan wel en wat kan niet? Een boedelbak met een kast, kan dat? Een aanhanger met een partij stoeptegels, kan dat? Een bagagekarretje voor op vakantie, kan dat? Wat zijn de ervaringen en hoe weet je waar de grens ligt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spixo
nomar109 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:20:
Hoi, ik ben deze topic maar eens gaan bookmarken, want ik heb een 2016 Auris TS Hybrid aangeschaft. Ik mag hem volgende week ophalen.
Omdat ik regelmatig met een fietsdrager met een of twee fietsen op pad ga, laat ik een trekhaak monteren. Nu vroeg ik me af waar de grenzen liggen als het gaat om rijden met een aanhanger. Dat zal ik af en toe willen doen als ik iets groots of lastigs te vervoeren heb. Op papier mag hij max 345 kilo trekken, maar in praktijk kan er vast meer. Wat kan wel en wat kan niet? Een boedelbak met een kast, kan dat? Een aanhanger met een partij stoeptegels, kan dat? Een bagagekarretje voor op vakantie, kan dat? Wat zijn de ervaringen en hoe weet je waar de grens ligt?
Ik rij dezelfde auto en wil volgende week een trekhaak bestellen en zelf monteren. Hieromtrent heb ik in dit topic al wat vragen gesteld.

Brink kent 3 uitvoeringen voor montage onder de Auris:
581100 een vaste trekhaak met 55 kg kogeldruk montage dmv. 4 * M12 bouten
581200 een vaste trekhaak met 75 kg kogeldruk montage dmv. 6 * M12 bouten
581300 een afneembare trekhaak met 75 kg kogeldruk montage dmv. 6*M12 bouten

Je krijgt op de website van Brink automatisch de 581100 voorgeschoteld als je aangeeft een hybride te rijden. Ik wil eigenlijk kijken of een 581200 ook past. Ik ben niet voornemens over de maximale 345 kilo te gaan, maar wel een fietsendrager te monteren. Het voelt "fijner" een trekhaak met een hogere maximale kogeldruk te hebben gezien het moment dat optreedt met een fietsendrager.

Brink 581100

Brink 581200

Welke ben jij van plan te laten monteren? Kan je misschien laten weten of je auto 4 of 6 gaten heeft ten behoeve van de bouten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nomar109
@Spixo Joh, dat weet ik helemaal niet. Ik heb de Toyota dealer waar ik de auto gekocht heb gevraagd om een trekhaak en ik krijg er een. Afgaand op de info in jouw reactie zal het vermoedelijk de 581100 zijn, want die voldoet aan de eisen voor de hybride Auris. Gewoon met een 7-polige aansluiting.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Nu vroeg ik me af waar de grenzen liggen als het gaat om rijden met een aanhanger. Dat zal ik af en toe willen doen als ik iets groots of lastigs te vervoeren heb. Op papier mag hij max 345 kilo trekken, maar in praktijk kan er vast meer. Wat kan wel en wat kan niet?
Als je een ongeluk krijgt en ze komen erachter dat de aanhanger te zwaar was, dan heb je een flink probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Wat al gezegd is, Als je over de grenzen gaat wat mag zegt je verzekering waarschijnlijk gewoon "en succes ermee". En dan heb je een zwaar probleem mocht iemand letsel hebben of je hebt echt grove schade.

Een boedelbak is volgens mij altijd minimaal 750 KG kentekengewicht. Leeg is dat ding al zwaarder dan jij mag trekken volgens mij. Gewoon niet aan beginnen. Als je een bagage karretje wil dan moet je een enorm lichte zien te vinden zodat je nog wat kan laden ook.

Gewoon niet aan beginnen dus, iemand zoeken met een auto die wel meer mag trekken. Als je zo vaak iets wil trekken moet je geen Auris Hybride kopen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spixo
nomar109 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:36:
@Spixo Joh, dat weet ik helemaal niet. Ik heb de Toyota dealer waar ik de auto gekocht heb gevraagd om een trekhaak en ik krijg er een. Afgaand op de info in jouw reactie zal het vermoedelijk de 581100 zijn, want die voldoet aan de eisen voor de hybride Auris. Gewoon met een 7-polige aansluiting.
Gekocht bij Louwman? Weet je zeker dat je dan geen RMC trekhaak krijgt? Anders kan je iets anders dan een fietsendrager sowieso vergeten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nomar109
TgR_KILLER schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:40:
[...]
Wat al gezegd is, Als je over de grenzen gaat wat mag zegt je verzekering waarschijnlijk gewoon "en succes ermee". En dan heb je een zwaar probleem mocht iemand letsel hebben of je hebt echt grove schade.

Een boedelbak is volgens mij altijd minimaal 750 KG kentekengewicht. Leeg is dat ding al zwaarder dan jij mag trekken volgens mij. Gewoon niet aan beginnen. Als je een bagage karretje wil dan moet je een enorm lichte zien te vinden zodat je nog wat kan laden ook.

Gewoon niet aan beginnen dus, iemand zoeken met een auto die wel meer mag trekken. Als je zo vaak iets wil trekken moet je geen Auris Hybride kopen...
Ik ben maar even gaan zoeken. Het valt nog mee; de twee kleinste typen boedelbakken wegen leeg 250 en 300 kg. Een bagagewagen 125 kg. Dus die aanhangers kun je trekken en nog wat meenemen ook nog tot een max van 345 kg totaal..

Maar goed, misschien heb mijn vraag wat verkeerd geformuleerd. Ik ben er niet op uit om over de juridische grenzen te gaan en al helemaal niet om dat vaak te doen. Dus no worries.

Ik vroeg me alleen af wat de technische grenzen zijn en waarom de aanhanger zo weinig gewicht mag hebben. Want het totaalgewicht van het samenstel auto+aanhanger mag 2210 kg zijn volgens de RDW. De auto weegt leeg 1310kg; ik mag dus inclusief mezelf en benzine 900kg lading meenemen. Mag ook van Toyota; kennelijk is dat ook de technische grens.

Dus; als ik (bij wijze van spreken!! Ik ga het niet doen!!) 600kg stoeptegels mee wil nemen is het prima als ik ze in de kofferbak gooi; maar als ze op een aanhanger achter de auto liggen mag het ineens niet. Hoezo en waarom dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nomar109
Spixo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:54:
[...]

Gekocht bij Louwman? Weet je zeker dat je dan geen RMC trekhaak krijgt? Anders kan je iets anders dan een fietsendrager sowieso vergeten.
Nee, niet bij Louwman maar een andere dealer. En geen RMC, omdat de auto wel een aanhanger mag trekken tot max 345 kg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spixo
nomar109 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:21:
[...]

Ik ben maar even gaan zoeken. Het valt nog mee; de twee kleinste typen boedelbakken wegen leeg 250 en 300 kg. Een bagagewagen 125 kg. Dus die aanhangers kun je trekken en nog wat meenemen ook nog tot een max van 345 kg totaal..

Maar goed, misschien heb mijn vraag wat verkeerd geformuleerd. Ik ben er niet op uit om over de juridische grenzen te gaan en al helemaal niet om dat vaak te doen. Dus no worries.

Ik vroeg me alleen af wat de technische grenzen zijn en waarom de aanhanger zo weinig gewicht mag hebben. Want het totaalgewicht van het samenstel auto+aanhanger mag 2210 kg zijn volgens de RDW. De auto weegt leeg 1310kg; ik mag dus inclusief mezelf en benzine 900kg lading meenemen. Mag ook van Toyota; kennelijk is dat ook de technische grens.

Dus; als ik (bij wijze van spreken!! Ik ga het niet doen!!) 600kg stoeptegels mee wil nemen is het prima als ik ze in de kofferbak gooi; maar als ze op een aanhanger achter de auto liggen mag het ineens niet. Hoezo en waarom dan?
Exact die vraag houd mij ook bezig. Die trekhaken die ik eerder noemde:

De Brink met 4 bouten mag 345 kilo trekken. De variant met 6 bouten mag 1648 kilo trekken. Nu zegt de specificatie van de trekhaak natuurlijk niets over de (on)mogelijkheden van de auto, maar ik vermoed dat het wel iets te maken heeft met onder andere die lichtere bevestiging. De kogeldruk loopt namelijk ook hard terug als je die “lichte” trekhaak (laat) monteren. Partijen als Kwikfit geven je trouwens de keuze welke je wilt (check hun website maar).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

[...]

Wat ik mij eens heb laten vertellen (don't quote me on this) is dat het onderstel en het hybride systeem niet gemaakt is om het te trekken.. Met trekken komen alle lasten anders op de auto dan dat het 'in de auto zit'. In de auto rust het volledig op het chassis, in plaats van dat je het aan 1 deel 'trekt'. Als je er 1x 600 KG mee trekt zal er vast niks ineens stuk gaan. Maar doe je dat te vaak trek je misschien de gehele trekhaak en balken onder de auto uit omdat het slijt / doorscheurd, het is er niet voor gemaakt.

• Bacchus
Dat klinkt als slecht ontwerp. Zeker omdat Toyota op hetzelfde platform ook een heleboel auto's bouwt die wel serieus mogen trekken.
Mijn "van horen zeggen" is dat de kleine hybrides (1.5 en 1.8) technisch wel iets (meer) kunnen trekken maar dat Toyota ze er vanwege opgegeven verbruik, uitstoot en slijtage niet (hoger) voor heeft laten certificeren.

• Hark_k
  • Laatst online: 23:04
Bacchus schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 07:34:
Dat klinkt als slecht ontwerp. Zeker omdat Toyota op hetzelfde platform ook een heleboel auto's bouwt die wel serieus mogen trekken.
Mijn "van horen zeggen" is dat de kleine hybrides (1.5 en 1.8) technisch wel iets (meer) kunnen trekken maar dat Toyota ze er vanwege opgegeven verbruik, uitstoot en slijtage niet (hoger) voor heeft laten certificeren.
Bij de (oprechte) handelaar waar ik mijn auto kocht hoorde ik hetzelfde. In de praktijk zal het geen probleem zijn om in het vlakke Nederland iets zwaarders te trekken. De exacte logische reden ben ik even kwijt, maar het was meer een papieren limiet dan een technische limiet.

• nomar109
Hark_k schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:53:
[...]
het was meer een papieren limiet dan een technische limiet.
Dat denk ik dus ook. Ik kan me niet voorstellen dat je de auto uit elkaar trekt als je een te zware aanhanger probeert te trekken. Dan zou het inderdaad een bijzonder slecht en gevaarlijk ontwerp zijn.
Ik kan me wel voorstellen dat een wat zwaardere last trekken niet gezond is voor de elektromotor, dus dat de mate van belasting in dat opzicht wel gelimiteerd is.

Heeft het eigenlijk nut om in het geval van rijden van een hybrid met aanhanger te kiezen voor de power modus om zo de elektromotor te ontlasten? Of maakt dat niet uit omdat de twee motoren toch blijven samenwerken?

• MooDyBLueS
[...]

Dat heeft allemaal met veiligheid te maken. Een aanhanger =/= je kofferbak. Je kofferbak is een integraal onderdeel van je auto, een aanhanger niet. Het argument dat de auto genoeg trekkracht zou hebben doet er helemaal niet toe, het gaat om de laterale lasten die de aanhanger op de auto en diens structuur zet. Uiteraard zitten daar veiligheidsmarges in, als de grens 350kg is gaat het echt niet bij 351 kg mis. Maar die grens is er juist om zowel juridische als veiligheidsredenen.

Je geeft helaas toch wel vrij duidelijk te kennen het af en toe te willen doen (meer gewicht mee te nemen dan toegestaan is). Nu is de kans klein en geloof ik ook zeker dat je met die wetenschap jezelf als nette bestuurder zal gedragen. Wat echter ook gezegd is en waar ik me bij aansluit is dat wanneer er een ongeluk plaatsvindt (en daar hoef je niet eens de aanstichter van te zijn) waarbij er ook naast materiële schade ook lichamelijk letsel is, je er vergif op kan innemen dat je je de rest van je leven uit de schulden kan werken. Dat soort bedragen zijn niet te vergelijken met materiële schade en kan bij ernstige ongelukken tot in de tonnen lopen. Ook met beperkte letselschade (een beenbreuk bijv) is het al heel snel zoveel dat je daar een dikke SUV mét gewenste trekgewicht had kunnen kopen.
U mag als slachtoffer financieel niet de dupe worden, u mag er geen Euro op achteruitgaan. U moet uw leven kunnen voortzetten alsof het ongeval u nooit was overkomen.

Bij volledige aansprakelijkheid moet de wederpartij al uw kosten vergoeden die het gevolg zijn van uw letsel. Hoe groot of klein de schadeposten bij letselschade ook zijn, voor alle extra te maken kosten kunt u een schadevergoeding claimen. Of dit nu het parkeergeld bij het ziekenhuis is of de aanvulling op uw loon omdat uw gedeeltelijk arbeidsongeschikt bent geraakt, alle extra te maken kosten dienen te worden vergoed.
Dit is om nog maar te zwijgen over de psychologische gevolgen als je een ongeluk zou veroorzaken omdat je bijv. de macht verliest door die te zware aanhanger. Dus het voelt misschien als een aanval op je eerdere reactie, maar onderschat het niet. Dit werkt namelijk net als met alcohol: je denkt in eerste instantie (als de limiet 350 kg is): ach, 400 kg kan wel. Als dat goed gaat en je hebt dat een paar keer gedaan, heb je sneller de neiging om de volgende keer te denken: ach, 400 kg ging goed dus 450 kg moet ook wel kunnen. Dat is het gevaar wat eronder schuilgaat.

• MooDyBLueS
Dat kan je een slecht ontwerp noemen, maar Toyota heeft nu eenmaal voor hybride gekozen, dat brengt al extra gewicht met zich mee in de vorm van het extra accupakket en ze moeten auto's natuurlijk kostentechnisch aantrekkelijk houden. Want een Auris/Corolla moet gewoon blijven concurreren met een Golf/Focus en het zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat als ze dat model aanpassen om wel vergelijkbaar te zijn met een Golf of Focus qua trekgewicht, dat de Auris/Corolla (veel) zwaarder en duurder wordt.

Uiteindelijk is de doelgroep die iets willen trekken beperkt. Het gemiddelde gezin zal dat amper nodig hebben en als je het wel (veelvuldig) nodig hebt, kan je dus beter niet bij Toyota winkelen. Het is wat het is. Ik ben een groot Toyota fan, maar als iemand mij om advies vraagt en ze geven aan ook de mogelijkheid te willen hebben een serieus gewicht te kunnen trekken, dan is mijn eerste advies gelijk: kijk naar Toyota's trekgewicht en als dat te beperkt is voor je, ga dan gewoon ergens anders shoppen. Toyota's hebben nu eenmaal veel kwaliteiten, maar aanhangers trekken is daar niet een van.

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Ik weet niet welke auto's op het zelfde platvorm je refereerd, volgens mij staan op hetzelfde platvorm enkel de Prius, CR-H, Corolla, Lexus UX maar dat zijn geen van alle nou echt trek paarden.

Al zal de 'gewone' benzine versie wel wat mogen trekken. Maar dat zal ook geen 1500 KG zijn.

Maar Point taken, hetzelfde platform word ook gebruikt voor andere auto's. Limiet zal zoals al aangegeven meer met de slijtage aan Hybride onderdelen zitten. Wil je een Hybride die veel meer mag trekken ga je al snel naar een RAV AWD, want ook de RAV 2wd heeft maar een beperkte treklast.

• Bacchus
TgR_KILLER schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:57:
[...]
Ik weet niet welke auto's op het zelfde platvorm je refereerd, volgens mij staan op hetzelfde platvorm enkel de Prius, CR-H, Corolla, Lexus UX maar dat zijn geen van alle nou echt trek paarden.
Ik had Avensis, RAV4 en Verso in mijn hoofd die ook op New MC staan. Tuurlijk geen echte trekpaarden maar met 2.000 kg* wel wat meer dan 345 kg.

* '12 RAV4 2.0 VVTI 4WD

Acties:
  • +3Henk 'm!

• nomar109
MooDyBLueS schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:24:
[...]
Je geeft helaas toch wel vrij duidelijk te kennen het af en toe te willen doen (meer gewicht mee te nemen dan toegestaan is). Nu is de kans klein en geloof ik ook zeker dat je met die wetenschap jezelf als nette bestuurder zal gedragen.
Dank, dat laatste is ook zeer zeker het geval. Dat ik er vragen bij stel, wil niet zeggen dat ik ook daadwerkelijk van plan ben om de wet te overtreden en ik ben oud genoeg om de consequenties te onderkennen. Ik ben dus nadrukkelijk niet van plan meer gewicht mee te nemen dan toegestaan is. Het is wellicht vergelijkbaar met de vierbaansweg hier verderop waar je 50 mag, maar die uitnodigt om 70 of 80 te rijden. Ik hou me (meestal als een van de weinigen) netjes aan de max snelheid, maar wil wel nog steeds begrijpen waarom je daar ondanks de specifieke omstandigheden toch maar 50 mag.
Wat betreft het aanhangerverhaal heb ik alleen aangegeven dat ik af en toe een aanhanger zal willen gebruiken om iets groots of lastigs te vervoeren. Zoals iedereen dat wel eens heeft, neem ik aan. Dan heb ik het over het verplaatsen van een kast of een stoel, netjes binnen de gewichtslimieten. En dat kan en mag ook gewoon, nu ik inmiddels weet wat een aanhanger weegt en wat je dan nog als lading op die aanhanger mee kan nemen. Ik ga heus geen partij stoeptegels vervoeren (en zo ja, dan sowieso niet boven het toegestane gewicht). Ik hoop dat dit (wellicht door mijzelf gecreëerde) misverstand nu uit de wereld is...

• nielsven
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

Ik heb een Auris met dit type radio maar ik kan niet vinden hoe ik een radiostation bij mijn favorieten zet, heeft iemand een tip?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hk12nl
nielsven schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:18:
[Afbeelding]

Ik heb een Auris met dit type radio maar ik kan niet vinden hoe ik een radiostation bij mijn favorieten zet, heeft iemand een tip?
Juiste radiozender zoeken en dan op 1 van de 6 voorkeuren drukken en ingedrukt houden. Volgens mij was dat de manier zeg ik even uit mijn hoofd. :)

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

nomar109 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Dat denk ik dus ook. Ik kan me niet voorstellen dat je de auto uit elkaar trekt als je een te zware aanhanger probeert te trekken.
Niet? Ik wel. :D

Op Priuschat zijn er genoeg mensen die met de Prius een aanhanger trekken en die gaan tot zo'n 500 kg, dus ik denk ook eerder dat het een kwestie van een papieren limiet is.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nielsven
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
hk12nl schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:39:
[...]

Juiste radiozender zoeken en dan op 1 van de 6 voorkeuren drukken en ingedrukt houden. Volgens mij was dat de manier zeg ik even uit mijn hoofd. :)
Thanks ik ga het zo even testen!

• Ebbao
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 21:38
Heeft iemand hier ook issues met Waze icm apple carplay? De map toont zich niet op het scherm, maar ik ontvang wel rij-instructies. Google Maps werkt dan weer als een zonnetje, maar ik heb toch het gevoel dat ik daar (te) weinig file- en/of flitspaalinformatie krijg :(

edit: betreft een toyota corolla uit 2019

[Voor 7% gewijzigd door Ebbao op 06-05-2021 14:59]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Spixo
Voor de collega Auris TS rijders uit dit topic: ik heb vandaag het filter van de ventilator van de hybrideaccu schoongemaakt. Hierbij een foto hoe mijn filter eruit zag:

Zoals te zien is hij aardig vervuild. Ondanks dat mijn auto dealeronderhouden is lijkt het erop dat het niet bij het reguliere onderhoud wordt meegenomen. Uiteindelijk was het klusje binnen 10 minuten gepiept. Ideaal dus om thuis even te doen.

Ik heb het volgende stappenplan gevolgd:
https://www.toyotahybride...opic.php?p=192331#p192331

Wie weet voor collega Tweakers ook interessant om even mee te pakken met de warmere zomermaanden op komst.

[Voor 1% gewijzigd door Spixo op 16-05-2021 15:16. Reden: Link naar het stappenplan geupdate]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Bacchus schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:16:
[...]

Ik had Avensis, RAV4 en Verso in mijn hoofd die ook op New MC staan. Tuurlijk geen echte trekpaarden maar met 2.000 kg* wel wat meer dan 345 kg.

* '12 RAV4 2.0 VVTI 4WD
Ah ik zat met mijn hoofd bij de Corolla, de Corolla staat op het TNGA-C platform de RAV etc. staan op een ander platform.

Maar dat zijn de nieuwe auto's.. Voor de oudere generatie hadden ze bijna voor de hele lineup het New MC platform. Misschien dat daarom de nieuwere auto's lekkerder rijden, zijn veel meer verschillende platforms gebouwd voor de verschillende grotes.

• vangoghnl
Vandaag mijn Toyota Auris ts opgehaald. Hier alleen nog 2 vraagjes over. 1 vergeten te vragen en 1 wist de dealer niet.

1. Spiegels klappen automatisch in als ik de auto op slot klik. Kan je dit ook uit zetten bijvoorbeeld in de winter als het vriest en hoe doe ik dit.

2. Het Toyota pre crash system staat aan maar die geeft alleen een piep als ik mijn vrouw probeer aan te rijden😂😂 hij remt niet daadwerkelijk. Klopt dit of werkt het alleen bij hogere snelheden. (PS dit ga ik niet op mijn vrouw uitproberen😂😂)

Zetten jullie trouwens je keyless entry sleutel ook in slaapmodus als je in huis bent? Dit was een tip van de dealer.

• vassago
vangoghnl schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:45:
1. Spiegels klappen automatisch in als ik de auto op slot klik. Kan je dit ook uit zetten bijvoorbeeld in de winter als het vriest en hoe doe ik dit.
Knopje bij de knoppen van de raambediening aan de bestuurderskant, maar lekker aan laten staan. Ik rijd al 10 jaar Auris/Corolla en heb je er nooit druk om gemaakt. Nooit problemen mee gehad ook.
2. Het Toyota pre crash system staat aan maar die geeft alleen een piep als ik mijn vrouw probeer aan te rijden😂😂 hij remt niet daadwerkelijk. Klopt dit of werkt het alleen bij hogere snelheden. (PS dit ga ik niet op mijn vrouw uitproberen😂😂)
Ik dacht dat de mijne (2020) wel automatisch remt, maar wel extreem laat.
Zetten jullie trouwens je keyless entry sleutel ook in slaapmodus als je in huis bent? Dit was een tip van de dealer.
Kan dat? :X
Batterij van de sleutels gaan bij mij een jaar of 3 mee, voordeel van keyless is dat je de sleutel niet uit je zak hoeft te halen. Dan ga ik dat thuis toch ook niet doen?

• vangoghnl
vassago schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:06:
[...]

Knopje bij de knoppen van de raambediening aan de bestuurderskant, maar lekker aan laten staan. Ik rijd al 10 jaar Auris/Corolla en heb je er nooit druk om gemaakt. Nooit problemen mee gehad ook.

[...]

Ik dacht dat de mijne (2020) wel automatisch remt, maar wel extreem laat.

[...]

Kan dat? :X
Batterij van de sleutels gaan bij mij een jaar of 3 mee, voordeel van keyless is dat je de sleutel niet uit je zak hoeft te halen. Dan ga ik dat thuis toch ook niet doen?
Oke dan laat ik die spiegels lekker.

Wat sleutels betreft je doet dit door slotje dicht ingedrukt te houden en dan 2 x op slotje open te drukken. Je ziet het rode ledje dan 4 x knipperen. Sleutel kan dan niet gekopieerd worden (zend geen signaal meer uit) Dan hoef je hem niet in een blikje te stoppen thuis. Als je een willekeurige knop indrukt is die weer uit zijn slaap modus. En werkt keyless weer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-06 17:31

EXX

EXtended eXchange

Maasluip schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:55:

Op Priuschat zijn er genoeg mensen die met de Prius een aanhanger trekken en die gaan tot zo'n 500 kg, dus ik denk ook eerder dat het een kwestie van een papieren limiet is.
De Prius IV mag dan ook dat gewicht trekken. De oudere Prius modellen echter niet. Die hebben daar dan ook geen toelating van de wetgever voor. Dus ga je toch iets trekken, ben je in overtreding en IIRC niet verzekerd.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Pre crash gaat pas echt vol in de ankers als je met wat snelheid aan komt rijden, en LAAT.. Veel later dan je zelf zou moeten remmen, niet iets om even uit te proberen dus ;).

De spiegels klappen bij de Corolla altijd zelf in, zo wist ik een tijdje terug ook dat hij al ruim een week niet op slot stond haha. Stapte in de Cruiser die er toevallig naast geparkeerd stond en zag de spiegels niet ingeklapt... uhh... even uitgestapt en inderdaad kon hem zo open trekken. Toch maar even op slot gedaan voor we weg gingen :P
De spiegels van de Cruiser moet ik handmatig inklappen maar doe dat ook altijd. In al die jaren nooit last gehad dat dat vast vriest ofzo.
Met een oudere auto eens gehad dat een grappenmaker er tegen aan gereden / getrapt had, stond mijn spiegel mooi de andere kant op gebogen sinds toen klap ik ze altijd in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22-06 17:37
vangoghnl schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:45:
Zoals het bij een Auris 2014 is uit te schakelen:
quote: gebruikershandleiding
Automatisch inklappen en terugklappen van de spiegels (indien aanwezig)
De automatische stand maakt het mogelijk om het wegklappen of terugklappen van de spiegels te koppelen aan het vergrendelen/ontgrendelen van de portieren.
De automatische werking kan als volgt worden uitgeschakeld.
1 Zet het contact UIT.
2 Houd de toets voor inklappen van de spiegels en [pijl verstelling omhoog] voor het
wijzigen van de spiegelhoek tegelijkertijd en langer dan 2 seconden ingedrukt.
Voer bovenstaande handelingen uit om de automatische werking weer in te schakelen.
Zelf heb ik dit begin van het jaar wel gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nomar109
Ik moet nog een weekje wachten op de levering van mijn 2016 Auris, dus ik ben maar een beetje aan het inlezen en voorpret aan het hebben. Nu kom ik bij de bekende Chinese winkels allerlei dongles tegen die het mogelijk schijnen te maken om Apple Carplay te gebruiken icm het multimediasysteem in de auto.
Nu lijkt het me heel fijn om carplay te hebben in op de Touch 2 & Go die in de Auris zit, maar het is me erg onduidelijk allemaal hoe en of dit werkt. Is er hier iemand die zo'n dongle gebruikt? Werkt het?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

nomar109 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:11:
Ik moet nog een weekje wachten op de levering van mijn 2016 Auris, dus ik ben maar een beetje aan het inlezen en voorpret aan het hebben. Nu kom ik bij de bekende Chinese winkels allerlei dongles tegen die het mogelijk schijnen te maken om Apple Carplay te gebruiken icm het multimediasysteem in de auto.
Nu lijkt het me heel fijn om carplay te hebben in op de Touch 2 & Go die in de Auris zit, maar het is me erg onduidelijk allemaal hoe en of dit werkt. Is er hier iemand die zo'n dongle gebruikt? Werkt het?
Lijkt me niet mogelijk...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Misschien is er op YouTube iets te vinden?

Als de auto dat ding herkend als gewoon usb device en er draait op die usb iets van software waar je mee kan verbinden misschien werkt het zo. Maar ik zou t persoonlijk niet vertrouwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nomar109
Mja, er is heel veel over te vinden maar het wordt me nergens duidelijk op welke systemen het nu wel kan en waar niet. Wat nodig is, is dat je het systeem a) een android-systeem is b) waar je zelf een app op kunt installeren. Als dat kan, dan kan zo'n dongle werken.
Bepaalde Touch 2 modellen zijn door Toyota zelf wel geschikt te maken voor carplay (model Touch 2 & Go, MM17). Nu heb ik geen idee welk model in mijn Auris zit, omdat ik die nog niet geleverd heb gekregen ;( Maar goed, ik ga er maar van uit dat het niet kan. Er moet nog iets te wensen overblijven....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hk12nl
vangoghnl schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:17:
[...]

Oke dan laat ik die spiegels lekker.

Wat sleutels betreft je doet dit door slotje dicht ingedrukt te houden en dan 2 x op slotje open te drukken. Je ziet het rode ledje dan 4 x knipperen. Sleutel kan dan niet gekopieerd worden (zend geen signaal meer uit) Dan hoef je hem niet in een blikje te stoppen thuis. Als je een willekeurige knop indrukt is die weer uit zijn slaap modus. En werkt keyless weer.
Ik heb dit ook even geprobeerd bij onze Yaris met keyless entry uit 2012 (bij de Auris werkte het) echter sindsdien werkt de keyless entry niet meer en kan ik de auto niet starten zonder de sleutel tegen de startknop te houden. Als ik ‘gewoon’ probeer te starten dan blijft het sleuteltje oranje knipperen op het dashboard en hoor ik een piep. Batterij heb ik al vervangen. Iemand enig idee wat er aan de hand is en of ik dit simpel zelf kan oplossen? Anders toch even langs de garage…

©2004

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 04:50
Ik heb m'n Auris TS Lease pro ingeruild voor een Corolla TS Hybrid 2.0 Premium. En ik ben er erg blij mee! :D

Hij rijdt echt fantastisch, meer ruimte op de achterbank voor de kinderen, en alles zit erop en eraan. Apple Carplay is ook een verademing :)

Join het GoT Pulse-Team!

• mieJas
  • Registratie: april 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Denman schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:59:
Ik heb m'n Auris TS Lease pro ingeruild voor een Corolla TS Hybrid 2.0 Premium. En ik ben er erg blij mee! :D
Proper machien. Ik vond hem tijdens de proefrit ook heel comfortabel rijden zonder te zwalpen. Knoppen zitten ook allemaal logisch in het interieur, vind ik. Nooit echt moeten zoeken naar een bepaalde functie. Kan geloven dat je er plezier aan zal beleven :)

I like to take things apart further than I'm supposed to

Acties:
  • +1Henk 'm!

• St00mwals
Spixo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:28:
Voor de collega Auris TS rijders uit dit topic: ik heb vandaag het filter van de ventilator van de hybrideaccu schoongemaakt. Hierbij een foto hoe mijn filter eruit zag:

[Afbeelding]

Zoals te zien is hij aardig vervuild. Ondanks dat mijn auto dealeronderhouden is lijkt het erop dat het niet bij het reguliere onderhoud wordt meegenomen. Uiteindelijk was het klusje binnen 10 minuten gepiept. Ideaal dus om thuis even te doen.

https://www.toyotahybride...ewtopic.php?f=126&t=13502

Wie weet voor collega Tweakers ook interessant om even mee te pakken met de warmere zomermaanden op komst.
Helaas werkt de link (bij mij) niet meer, maar gelukkig had ik hem al eens bekeken.
Het is idd een eenvoudig klusje, vooral tijdens de post-vakantie schoonmaak, en bij mij zat het filter half vol. Auto is uit 2016, komt uit Italië en heeft 70K gelopen, hoef hem voorlopig dus niet weer schoon te maken.
Buiten een schoon filter heeft het mij nog meer opgeleverd:
- 1 autootje
- 1 unicorn
- 1 pen
- 30 cent _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen die problemen ervaren met Android Auto , Apple carplay?

Ik heb een Corolla 2020 TS. Van begin af aan valt Android Auto gewoon uit. het entertainment scherm springt dan weer naar het startscherm. Soms komt het Android Auto icoontje automatisch weer tevoorschijn.
Ik dacht initieel dat het aan mijn telefoon lag ( Samsung A50 ). Maar ook met mijn nieuwe telefoon (Oppo a72) heb ik het. Dus ik vermoedde de kabel. Maar het probleem treedt zich ook op met de iPhone 11 en bijbehorende kabel van mijn vrouw. identiek probleem. Ik lees er in dit topic niks over. Hij moet volgende week voor zijn 30K beurt naar de dealer dus wilde het gelijk aankaarten. Maar dit probleem aankaarten gaat net wat makkelijker als het een bekend euvel is.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:13

RayNbow

Kirika <3

degroot schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:05:
Zijn er hier meer mensen die problemen ervaren met Android Auto , Apple carplay?

Ik heb een Corolla 2020 TS. Van begin af aan valt Android Auto gewoon uit. het entertainment scherm springt dan weer naar het startscherm. Soms komt het Android Auto icoontje automatisch weer tevoorschijn.
Ik dacht initieel dat het aan mijn telefoon lag ( Samsung A50 ). Maar ook met mijn nieuwe telefoon (Oppo a72) heb ik het. Dus ik vermoedde de kabel. Maar het probleem treedt zich ook op met de iPhone 11 en bijbehorende kabel van mijn vrouw. identiek probleem. Ik lees er in dit topic niks over. Hij moet volgende week voor zijn 30K beurt naar de dealer dus wilde het gelijk aankaarten. Maar dit probleem aankaarten gaat net wat makkelijker als het een bekend euvel is.
Het wegvallen van Android Auto heb ik in m'n Corolla (2019) wel eens meegemaakt, maar dat lag in mijn geval aan hoe goed de kabel in de telefoon zat. Meestal legde ik de telefoon in de bijrijdersstoel en bij sommige bochten wilde de telefoon wel eens wat schuiven, wat wel eens voor slecht contact zorgde.

Nu weet ik niet waar jij je telefoon neerlegt, maar als je wilt uitsluiten dat het aan de kabel of contact ligt, moet je kijken of het probleem optreedt in situaties waar de telefoon goed stil ligt.

* RayNbow heeft trouwens sinds kort geen last meer van kabels voor Android Auto nadat ie een AAWireless dongle heeft aangesloten...

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Spixo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:28:

[Afbeelding]

https://www.toyotahybride...ewtopic.php?f=126&t=13502

Je link lijkt helaas niet meer goed te werken, jammer want ik had het ook wel even willen checken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Spixo
St00mwals schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:29:
[...]

Helaas werkt de link (bij mij) niet meer, maar gelukkig had ik hem al eens bekeken.
Het is idd een eenvoudig klusje, vooral tijdens de post-vakantie schoonmaak, en bij mij zat het filter half vol. Auto is uit 2016, komt uit Italië en heeft 70K gelopen, hoef hem voorlopig dus niet weer schoon te maken.
Buiten een schoon filter heeft het mij nog meer opgeleverd:
- 1 autootje
- 1 unicorn
- 1 pen
- 30 cent _/-\o_
Mooie score! _/-\o_
Junia schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:05:
[...]
Je link lijkt helaas niet meer goed te werken, jammer want ik had het ook wel even willen checken.
Ik zie het inderdaad. Het lijkt erop dat het topic gemerged is. Hierbij de nieuwe link naar de betreffende post:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
RayNbow schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:02:
[...]

Het wegvallen van Android Auto heb ik in m'n Corolla (2019) wel eens meegemaakt, maar dat lag in mijn geval aan hoe goed de kabel in de telefoon zat. Meestal legde ik de telefoon in de bijrijdersstoel en bij sommige bochten wilde de telefoon wel eens wat schuiven, wat wel eens voor slecht contact zorgde.

Nu weet ik niet waar jij je telefoon neerlegt, maar als je wilt uitsluiten dat het aan de kabel of contact ligt, moet je kijken of het probleem optreedt in situaties waar de telefoon goed stil ligt.

* RayNbow heeft trouwens sinds kort geen last meer van kabels voor Android Auto nadat ie een AAWireless dongle heeft aangesloten...
Hij ligt in principe gewoon stil op dat "telefoonvakje" waar je ook draadloos mee kan opladen. Zal de AAWireless dongle eens bekijken.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: april 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Spixo schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:17:
Ik zie het inderdaad. Het lijkt erop dat het topic gemerged is. Hierbij de nieuwe link naar de betreffende post:

Bij de 2019+ Corolla is het filter trouwens van buitenaf te openen. Staat ook mooi vermeld in de handleiding. onder "Zelf uit te voeren onderhoud".

I like to take things apart further than I'm supposed to

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:13

RayNbow

Kirika <3

degroot schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:19:
[...]

Hij ligt in principe gewoon stil op dat "telefoonvakje" waar je ook draadloos mee kan opladen.
Hmm, als ik m'n telefoon daar neerlegde had ik geen verbindingsproblemen of wat dan ook.
Zal de AAWireless dongle eens bekijken.
Vanwege chiptekorten is dat helaas niet iets wat je op korte termijn kunt doen. Eerst volgende productiebatch komt met geluk pas ergens in juni.

(Mijn exemplaar kreeg ik deze maand, terwijl de oorspronkelijke leverdatum ergens in februari lag.)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01:58

Martinspire

Awesomeness

Hier met die AA Wireless trouwens ook geen problemen. Werkt beter dan verwacht.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Het vreemde is overigens dat de telefoon zelf wel "verbonden" blijft. Dus niet dat ie opnieuw aanspringt omdat de stekker er "opnieuw" in gaat. Daarom dacht ik dat het misschien aan het entertainment systeem zelf lag. Ik zal het eens met een andere kabel proberen. En anders wacht ik op de AAWireless

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vassago
degroot schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:50:
Ik zal het eens met een andere kabel proberen. En anders wacht ik op de AAWireless
Die snap ik even niet, je probeert de ondersteunde methode met verschillende aparaten en kabels en als dat niet werkt wacht je op een niet ondersteunde manier? En dan verwacht je dat dat wel werkt?

Dit moet je gewoon zo snel mogelijk bij de dealer melden en niet te lang mee wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
Ik heb een auris 2010 hybride waar van af en toe claxon wel doet en dan weer niet. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het de spiraal kabel(clockspring) is. Ik heb de toyota dealer gebeld voor prijsopgave en 300 euro voor onderdeel en 300 euro voor arbeid. 8)7

Ik heb nu op youtube gezien dat het relatief makkelijk te doen is YouTube: No horn ? 2008 Toyota Prius clock spring replacement fix 84306-0E010
. Ik heb nu maar op aliexpress onderdeel al besteld en binnen. Iemand een tip voor goeie garage die het voor me wil vervangen tegen een normale uurloon?

[Voor 3% gewijzigd door saharoen op 16-05-2021 18:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
@vassago Klopt wat je zegt. Maar het hoeft wat mij betreft niet ondersteunend te zijn , als het maar goed werkt ;)
Ik weet alleen precies hoe de dealer daar op gaat reageren. Die krijgen dat euvel natuurlijk niet gevonden. Daarom was ik juist benieuwd naar meer mensen die dit probleem hadden , om zo meer slagkracht richting de dealer te hebben.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +9Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
Gisteren mijn nieuwe bolide opgehaald, een Yaris TS. Hij komt uit januari 2011, dus het is 1 van de laatsten die gemaakt zijn. Ik kwam hem bij toeval tegen bij een garage op steenworp afstand van mijn huis. De kleur is pearl white. Dit bouwjaar staat ook zelden te koop. Het is allemaal 2007/2008 wat de klok slaat. Maar de laatste twee bouwjaren van de TS hebben een 6-bak ipv een 5-bak.

Ik zit nog in dubio over de stootstrips. Of ik ze laat zitten of eraf haal.
Hij rijdt in ieder geval erg fijn. Wel een heel verschil met de Yaris Verso die ik eerst had.
Ik hoop dat ik weer een paar jaar vooruit kan.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22-06 20:23
Mooie wagen! De strippen zou ik laten zitten. Zijn mooi in de kleur. Netjes verwijderen is ook wel een klus denk ik.

iRacing Profiel / Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nomar109
Afgelopen weekend onze Auris TS Hybrid Lease opgehaald. Erg blij mee, het is volop genieten.
Een ding: is het mogelijk om in beeld te krijgen op welke snelheid de cruise control ingesteld staat (of in het geheugen heeft als de cc niet actief is)? Onze vorige auto deed dat wel en ik mis het nu.
Oh, en nog een dingetje: de piepjes van de achteruitrijsensoren (niet die irritante doorlopende piepjes, maar de signalen die je hoort als je in de buurt van een obstakel komt), deze zijn niet of nauwelijks hoorbaar. Is het mogelijk daar zelf iets te doen, ergens in de instellingen, of kan alleen de dealer dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

nomar109 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:25:
Afgelopen weekend onze Auris TS Hybrid Lease opgehaald. Erg blij mee, het is volop genieten.
Een ding: is het mogelijk om in beeld te krijgen op welke snelheid de cruise control ingesteld staat (of in het geheugen heeft als de cc niet actief is)? Onze vorige auto deed dat wel en ik mis het nu.
Oh, en nog een dingetje: de piepjes van de achteruitrijsensoren (niet die irritante doorlopende piepjes, maar de signalen die je hoort als je in de buurt van een obstakel komt), deze zijn niet of nauwelijks hoorbaar. Is het mogelijk daar zelf iets te doen, ergens in de instellingen, of kan alleen de dealer dat?
Snelheid van CC is niet in beeld te krijgen helaas..
Die piepjes zijn bij mij juist vrij hard eigenlijk... Dus zou ergens instelbaar moeten zijn, maar weet niet of de dealer dat moet doen. De doorlopende piep als je de auto in z'n achteruit zet heb ik wel uit laten zetten.

[Voor 4% gewijzigd door dbzfan op 17-05-2021 14:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nomar109
Ik heb wel begrepen dat er een verborgen systeem-menu moet zijn; wellicht kun je daar dit soort dingen instellen. Maar dat heb ik nog niet uitgevogeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08:18
Spectre Wolf schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:11:
Mooie wagen! De strippen zou ik laten zitten. Zijn mooi in de kleur. Netjes verwijderen is ook wel een klus denk ik.
Mee eens. Ik vind het best wel netjes zo.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MooDyBLueS
nomar109 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:25:
Toyota's hebben tegenwoordig altijd 3 opties voor het aanpassen van instellingen:
  1. Instellingenmenu via het stuur
  2. Instellingenmenu via het multimediasysteem
  3. Verborgen instellingenmenu via de dealer
Sommige staan in de handleiding beschreven welke door de dealer aan te passen zijn.

Nu weet ik niet hoe het zit met de piepjes van de parkeersensoren, maar wel dat bijv. de piepjes van de achteruit zelf uit te schakelen is via de dealer. En ik heb inmiddels voor de 3e keer (vanwege andere auto) de sleutel laten "programmeren" dat het lang ingedrukt houden van de ontgrendelknop de ramen opent en ramen dicht via het ingedrukt houden van de op-slot-knop. Vragen ze €20 of zo voor terwijl het ze 5 minuten werk kost (leuk uurtarief) maar vind ik niet erg, want in de zomer is het ideaal om van buiten de auto in één keer de ramen een stuk open te kunnen zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nomar109
Toch bijzonder dat je voor het aanpassen van eenvoudige gebruikersinstellingen naar de dealer moet en daar dan ook nog voor moet betalen. :N

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vassago
Met deze dongle kan je van alles aanpassen incl. het openen van ramen met de remote:

https://caristaapp.com/

Ken het verder niet maar het werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hk12nl
vassago schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:54:
Met deze dongle kan je van alles aanpassen incl. het openen van ramen met de remote:

https://caristaapp.com/

Ken het verder niet maar het werkt.
Best leuk apparaatje. Ziet er eenvoudig uit.

©2004

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nomar109
Om dan alsnog toegang te krijgen tot de instellingen moet je een abonnement afsluiten... Dat vind ik spannend. Als er hier in dit forum iemand is die het kent en er positieve ervaringen mee heeft, zou ik het nog wel willen overwegen.

--edit-- De eerste maand is gratis, zie ik. Dat zou voldoende moeten zijn om alle aanpassingen te doen die je wenst. Nu kun je dit soort apparaatjes ook uit China halen voor een fractie van de prijs die Carista rekent. Zou de Carista app dan ook gewoon werken?

[Voor 36% gewijzigd door nomar109 op 18-05-2021 11:36]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• vassago
Op het forum Toyota owners club staan ervaringen, schijnt ook gewoon te werken met een standaard ODB2 dongle en er is een trial versie.
Heb net een dongle besteld, morgen eens kijken wat het doet.

Het enige wat me echt irriteert is het piepen als er wat op de achterbank ligt en de gordels zijn niet "om".
Voor nu heb ik er "gordel lippen" voor geprint maar de piep uitzetten is netter.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Heb hem ook voor m'n Auris, en voor de prijs van 30 euro kun je alle functies één maand uitproberen, dus tijd genoeg om de instellingen van de auto te wijzigen.

https://www.caristaapp.nl...d2-adapter-bluetooth.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hk12nl
easyriider schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:36:
Heb hem ook voor m'n Auris, en voor de prijs van 30 euro kun je alle functies één maand uitproberen, dus tijd genoeg om de instellingen van de auto te wijzigen.

https://www.caristaapp.nl...d2-adapter-bluetooth.html
Dat is ook een goede optie inderdaad. Hopelijk kan je de trail nog een keer gebruiken mocht je een nieuwe auto kopen. Of anders een maand abbo eenmalig.

Je kan het hele pakket ook kopen voor 129,- dan ben je overal vanaf :+

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MooDyBLueS
nomar109 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:41:
Toch bijzonder dat je voor het aanpassen van eenvoudige gebruikersinstellingen naar de dealer moet en daar dan ook nog voor moet betalen. :N
Dat is dus niet zo. Althans, Toyota heeft gewoon een afweging gemaakt wat door gebruikers aangepast hoort te worden. Uiteraard kan je erover discussiëren wat wel/niet door ons als gebruikers aan te passen hoort te zijn, maar jouw reactie is nogal overtrokken. Zoals ik al uitlegde, zijn er sowieso 2 verschillende instellingenmenu's voor jou als gebruiker beschikbaar, daar zit al best veel in.

Ik heb het even voor je opgezocht, in de Auris handleiding (2015) blz 544 (9.2 Persoonlijke voorkeursinstellingen): Toyota Parking Assist-sensor.
  • Zoemervolume: standaardinstelling = 5, persoonlijke voorkeursinstelling = 1-4.
Aan te passen via multimedia/navi systeem of door de dealer.

Je kan het dus zelf aanpassen. Hoogstwaarschijnlijk heeft de vorige eigenaar dit op een lagere instelling dan 5 ingesteld.

Kleine toevoeging: Er staat een *2 achter deze optie met als uitleg "Auto's met navi-/multimediasysteem". Daarmee zeggen ze blijkbaar dat als je een basic uitvoering zonder navi zou hebben, je dit niet zelf kan instellen. Volgens mij had je het over een Hybrid Lease uitvoering, dus dan zit je wel goed.

[Voor 16% gewijzigd door MooDyBLueS op 18-05-2021 13:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MooDyBLueS
hk12nl schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:20:
[...]

Dat is ook een goede optie inderdaad. Hopelijk kan je de trail nog een keer gebruiken mocht je een nieuwe auto kopen. Of anders een maand abbo eenmalig.

Je kan het hele pakket ook kopen voor 129,- dan ben je overal vanaf :+
Nou ja, dat dus. Ik vind de € 29 voor de dongle sowieso een prima prijs en een maand alles uitproberen gratis is meer dan genoeg, ik zou dan even screenshots maken in de app (voor zover dat zonder abo niet inzichtelijk is) van wat er mogelijk is en potentieel een lange tijd later een burner e-mail aanmaken om het weer een maand te "proberen".

Echter is 129 voor lifetime access ook niet eens belachelijk duur. Of je betaalt wanneer je het later nodig hebt 1 maand en zegt het gelijk weer op. Kan je voor een tientje even alles aanpassen wat je wilt.

Kan me namelijk niet voorstellen dat je dit elke week nodig gaat hebben.
Pagina: 1 ... 114 115 116 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True