Nou, euhh.... Tis niet zo zeer alleen een sleurhut....
Soms ook zo iets....
Alhoewel de laatste eigenlijk te zwaar is voor de auto.... Alleen de minikraan weegt al 2 ton
Dat van die laatste gebeurd gelukkig niet vaak, Het zijn ook altijd, als het gebeurd, hele korte stukjes.....
De eerste minikraan is wettelijk geen probleem, die weegt precies een ton plus de aanhanger blijf ik netjes onder de 1800kg dat er achter mag.
Maar goed, er hangt ook wel eens een aanhanger met een kuub zand achter......
Dus jah, met hybride zooi heb ik niet zoveel, tenzij het een forse aanhanger mag trekken. Begrijp me niet verkeerd, mijn zwager heeft een Corola SW 2.0 uit 2020, Mijn schoonouders een CH-R 1.8.... De hybride techniek is mooi. Alleen niet geschikt voor mijn toepassing.
Ik wil een automaat hebben, dan mag de nieuwe RAV4 ook maar 1500Kg trekken, de hybride 4x4 doet 1650Kg.
Maar dan gaat het volgende weer mee spelen, ik ben vrij lang, de RAV4 heeft een korte wielbasis dan mijn Avensis, als ik goed in de auto zit, zit mijn zoon of dochter met hun knieën in mijn stoel te prikken. Daarnaast ben ik nog niet helemaal uit als ik de hoge RAV4 echt een mooie auto vind, bedoel ik heb nu een Avensis, zijn ook niet de mooiste auto's. Maar toch.....
MooDyBLueS schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:27:
@
Bullet NL De RAV4 niet heel ruim? Dat ding heeft 580 liter bagageruimte! Tot de ‘hoedenplank’ gerekend. Dus trek dat ding eruit en je hebt zo 700 liter of zelfs meer.
Ja de Superb heeft 660 liter, maar ik vraag me net als hierboven af wat je dan doet waarom de 580-600 liter van een Corolla/RAV4 niet genoeg is en 660 van een Superb wel? Daarnaast: de laatste keer dat ik het checkte had de Avensis “slechts” 543 liter ruimte. Dus snap je het als ik je beredenering niet helemaal snap?

Qua liters heb je gelijk, echter.... als voorbeeld de Corolla TS, die heeft de zelfde wielbasis als mijn Avensis (2.70) echter is hij smaller (binnen in duidelijk te merken) maar het grootste probleem is de kofferbakklep...
Ik heb regelmatig een soort van box/kooi in de auto, die is ongeveer net zo groot als een wasmachine op zijn kant. Die kan zo bij de Avensis in de via de achterklep naar binnen. Bij de Corrola past dat niet, de kofferbakklep opening ;-) is veel kleiner dan bij de Avensis.....
Tevens is de ruimte tussen de wielkasten in de Avensis nuttiger te gebruiken.
In roep niet voor niets dat ik graag een echte station op basis van de Camry, met het liefste een normale motor, zou willen zien.
Echt, ik mis een opvolger van de Avensis, zowel de RAV4 als de Corrola zijn dat voor mij niet.
Tja, wat blijft er dan over..... Qua nuttige ruimte is een SuperB groter dan mijn Avensis, De V90 is mooi, een A6 en 5 Serie, tja.... Heb naar een Passat gekeken, maar die is qua kofferbak wel groot, maar voor in (met name de uitstap) is voor mij behelpen.
Afijn, met 110000km is het nu gewoon tijd voor een andere auto, ondanks dat hij er nog zeer netjes uit ziet ben ik een beetje klaar met hem, begrijp me goed, hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ben ook best zuinig op mijn auto, ondanks dat hij moet doen wat hij moet doen. Netjes warm rijden, maar met snelweg verkeer rij ik (wanneer 130 mag) dat ook gewoon, zelf wel eens wat harder)
Ik hecht waarde aan goed materiaal, bandjes rijd ik nooit op, maar laat ik ruim op tijd vervangen, altijd onderhoud via de dealer, maar vooral tijdig. Heb destijds bewust voor de 2.0 gekozen omdat deze t.o.v. de 1.8 gewoon overheeft (los van het hogere trekgewicht) Het scheelt een handvol pk's maar het koppelverloop is zo enorm verschillend, de 1.8 rijd veel meer op toeren, terwijl de 2.0 veel soepeler is.
De Carina II, de Carina E, Avensis 1, Avensis 2, en nu de Avensis 3 (T27), ik heb ze allemaal bereden.... Heb zelfs een Corolla GTSi uit 1996 gehad. Mijn vrouw tuft lekker in haar Yaris rond, maar vrees echt dat ik opzoek moet naar een ander merk.
[
Voor 37% gewijzigd door
Bullet NL op 27-01-2021 02:22
]