Weet niet precies hoe het zit bij de yaris, maar luchtfilter(als die vervangen is) wel goed gemonteerd?JeyJey schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:12:
Ik heb begin mei mijn yaris (2003) een kleine onderhoudsbeurt en apk laten geven. Het viel me op dat daarna het starten minder soepel ging, en - vaak bij warm weer - de motor soms ook niet aanslaat. Na meerdere pogingen lukt het dan uiteindelijk wel weer. In de jaren ervoor nooit last van gehad!
Nu heb ik de bougies laten vervangen door een andere garage (dichterbij huis). Echter lijkt het euvel met starten nog steeds niet verholpen.
Iemand een idee waar dit verder aan kan liggen?
Kan van alles zijn, maar dat je in de tussentijd bij een andere garage was, is niet zo handig.JeyJey schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:12:
Ik heb begin mei mijn yaris (2003) een kleine onderhoudsbeurt en apk laten geven. Het viel me op dat daarna het starten minder soepel ging, en - vaak bij warm weer - de motor soms ook niet aanslaat. Na meerdere pogingen lukt het dan uiteindelijk wel weer. In de jaren ervoor nooit last van gehad!
Nu heb ik de bougies laten vervangen door een andere garage (dichterbij huis). Echter lijkt het euvel met starten nog steeds niet verholpen.
Iemand een idee waar dit verder aan kan liggen?
Het hoeft niet met de beurt te maken hebben, maar om zeker te zijn, zul je naar een garage moeten.
Dacht ik ook al eens aan, dat komt wel eens voor. Kan ook een defecte luchtmassameter zijn, of iets in de brandstoftoevoer of een marter, of, of, of...Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:06:
[...]
Weet niet precies hoe het zit bij de yaris, maar luchtfilter(als die vervangen is) wel goed gemonteerd?
[ Voor 19% gewijzigd door Peatsmoke op 24-06-2020 19:30 ]
Zo, ik kan mij hier ook melden. Volgende week gaat onze Seat Ibiza ST de deur uit na 9 jaar. Daarvoor in de plaats een Toyota Auris Hybrid Lease Plus gekocht met 71.000 km op de teller.
Gisteren mijn Auris opgehaald. Het is een hybrid lease plus uit november 2014 met 71.000km op de teller. Gekocht voor 13.500 zonder inruil. Auto heeft 1 eigenaar gehad en is exlease. Auto ziet er op 1 plekje na als nieuw uit. Erg blij mee en wat ik zo zie en lees voor een erg goede prijs.Robbie T schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:23:
Zo, ik kan mij hier ook melden. Volgende week gaat onze Seat Ibiza ST de deur uit na 9 jaar. Daarvoor in de plaats een Toyota Auris Hybrid Lease Plus gekocht met 71.000 km op de teller.
Gelijk een vraag;
Via de Touch With Go 2 kies ik voor Setup, vervolgens pagina 2 en daarna kies ik voor Car/Auto, ik heb hier echter geen mogelijkheid om dingen te wijzigingen er komen namelijk geen opties naar voren. Klopt dat?
Zijn er mensen die via aliexpress een techstream pakket hebben gekocht? En welke opties heb je gewijzigd?
Die van mij is net een model nieuwer, na de facelift, dus met je eerste vraag kan ik je niet helpen.
Kan je wat meer vertellen over "techstream". Ik snap dat je hiermee opties kan veranderen. Maar welke opties en wat heb je hier exact voor nodig?
Kan je wat meer vertellen over "techstream". Ik snap dat je hiermee opties kan veranderen. Maar welke opties en wat heb je hier exact voor nodig?
Poeh. Onze auto (geen Toyota) is deze week overleden. Veel pech mee gehad. Na veel wikken en wegen voorlopig gekozen voor 4 jaar private lease van een bijna nieuwe corolla station. Het was wel erg nipt met een Auris uit +- 2014. Gekozen voor de zekerheid en iets (+-30 euro) hogere kosten per maand Heb er in ieder geval wel zin in om hybride/automaat te gaan rijden. Zijn er nog goede resources te vinden over hoe ik dat zo efficiënt mogelijk kan doen?
bij de toyota kan je bij opties auto niet zoveel instellen.
wat je kan instellen zijn. verlichting,deuren op slot gaan. dat is wat ik meeste zie.
over de techstream kan je ind paar opties veranderen maar is niet zoveel als bij de vw.
paar voorbeelden .als je auto vergrendelt met 1 klik dat de kofferbak niet meedoet maar pas bij de 2e x.
verlichting hoelang ze blijven branden. niet elke toyota is zelfde met opties keuzes
wat je kan instellen zijn. verlichting,deuren op slot gaan. dat is wat ik meeste zie.
over de techstream kan je ind paar opties veranderen maar is niet zoveel als bij de vw.
paar voorbeelden .als je auto vergrendelt met 1 klik dat de kofferbak niet meedoet maar pas bij de 2e x.
verlichting hoelang ze blijven branden. niet elke toyota is zelfde met opties keuzes
Gelijk een vraag;
Via de Touch With Go 2 kies ik voor Setup, vervolgens pagina 2 en daarna kies ik voor Car/Auto, ik heb hier echter geen mogelijkheid om dingen te wijzigingen er komen namelijk geen opties naar voren.
dat klopt per uitvoering afhankelijk
Via de Touch With Go 2 kies ik voor Setup, vervolgens pagina 2 en daarna kies ik voor Car/Auto, ik heb hier echter geen mogelijkheid om dingen te wijzigingen er komen namelijk geen opties naar voren.
dat klopt per uitvoering afhankelijk
https://mikewithaprius.blogspot.com/StarC schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:32:
[...] Heb er in ieder geval wel zin in om hybride/automaat te gaan rijden. Zijn er nog goede resources te vinden over hoe ik dat zo efficiënt mogelijk kan doen?
https://priuschat.com/forum/
http://hetnieuwerijden.nl/ - Al heb ik hier de nodige kritiek op:
De EV-modus is altijd minder efficiënt dan normaal.
Je kan vrij makkelijk efficiënter rijden dan cruise control door te anticiperen, ook op topografie.
Eigen ervaring: je kan superlangzaam optrekken, maar volgens mij is het efficienter om iets sneller op te trekken (ik hou de indicator meestal op de grens rond de "power" lijn) en dan weer verder cruisen.StarC schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:32:
Zijn er nog goede resources te vinden over hoe ik dat zo efficiënt mogelijk kan doen?
Als je de limiter instelt (<80) lijkt ie ook langer elektrisch te rijden. En veel uitrollen, uiteindelijk rij je het zuinigst bij binnendoor verkeer. Hoewel de nieuwe snelheidslimiet op de snelweg ook veel scheelt.
Inderdaad. Niet denken "zoveel mogelijk elektrisch is zuinig", want die accu moet weer door de motor worden opgeladen en dat geeft ook verliezen. Bij optrekken is het het beste om het meest zuinige toerental van de motor op te zoeken (wat lastig is als je geen toerenteller hebt, ik weet niet of de Corolla die wel heeft)Southern Sun schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:26:
[...]
Eigen ervaring: je kan superlangzaam optrekken, maar volgens mij is het efficienter om iets sneller op te trekken
De 2ZR-FXE is de 1.8 motor van de Prius en de Corolla. Optimaal is dus rond de 2000 toeren.
En daarna uiteraard goed vooruitkijken en op tijd beginnen met uitrollen. Remmen is angst verspilling.
Er is ook een techniek puls and glide waar je kort en snel accelereert en dan zo lang mogelijk probeert uit te rollen. Maar dat is natuurlijk wat vervelend als je verkeer achter je hebt.
Signatures zijn voor boomers.
YouTube: How to: Zuinig rijden met een Toyota of Lexus hybride. Tips en adviesStarC schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:32:
Poeh. Onze auto (geen Toyota) is deze week overleden. Veel pech mee gehad. Na veel wikken en wegen voorlopig gekozen voor 4 jaar private lease van een bijna nieuwe corolla station. Het was wel erg nipt met een Auris uit +- 2014. Gekozen voor de zekerheid en iets (+-30 euro) hogere kosten per maand Heb er in ieder geval wel zin in om hybride/automaat te gaan rijden. Zijn er nog goede resources te vinden over hoe ik dat zo efficiënt mogelijk kan doen?
De Corolla heeft een gewone toerenteller, die bij EV-mode op 0 staat.Southern Sun schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:26:
[...]
Eigen ervaring: je kan superlangzaam optrekken, maar volgens mij is het efficienter om iets sneller op te trekken (ik hou de indicator meestal op de grens rond de "power" lijn) en dan weer verder cruisen.
Als je de limiter instelt (<80) lijkt ie ook langer elektrisch te rijden. En veel uitrollen, uiteindelijk rij je het zuinigst bij binnendoor verkeer. Hoewel de nieuwe snelheidslimiet op de snelweg ook veel scheelt.
Oh, enneh: Zuinig is leuk voor je portemonnee en dat telt zeker maar laat het je niet in de weg zitten om gewoon te genieten van de andere deugden van de hybride: uitgesproken ontspannen weggedrag en altijd en direct vermogen beschikbaar.
Klopt, maar ook een indicator hoe ver je het gaspedaal in traptPeatsmoke schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:24:
[...]
De Corolla heeft een gewone toerenteller, die bij EV-mode op 0 staat.
Mag ik vragen waar je het de Corolla in de private lease hebt en wat je per maand betaald?StarC schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:32:

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..
Echt nuttige informatie!! Vandaag overigens pas voor het eerst in een Corolla gereden en ik moet zeggen dat het erg snel went :-)
Nog een Cross voor volgend jaar, Corolla, tussen CHR en RAV4 in, qua formaat/prijs:

Haters everywhere but I don’t really care
@matthijst
Ook al ben ik eerder een stationcar liefhebber dan een SUV/crossover aanbidder: Ik vind 'm wel een stuk geloofwaardiger eruit zien t.o.v. de CH-R.
Dat is voor mij altijd het beeld wat ik inbeeld van het resultaat dat je krijgt als een BMW X4 een Prius zou aanranden...
De Huidige RAV4 is ook behoorlijk gegroeid t.o.v. wat het een aantal jaar terug was.
Ook al ben ik eerder een stationcar liefhebber dan een SUV/crossover aanbidder: Ik vind 'm wel een stuk geloofwaardiger eruit zien t.o.v. de CH-R.
Dat is voor mij altijd het beeld wat ik inbeeld van het resultaat dat je krijgt als een BMW X4 een Prius zou aanranden...
De Huidige RAV4 is ook behoorlijk gegroeid t.o.v. wat het een aantal jaar terug was.
7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500
Hij is al te krijgen in Thailand, maar ik denk dat dit gewoon een Lexus UX is, met Toyota-logo, ietwat gewijzigde bumpers en verlichting.matthijst schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:57:
Nog een Cross voor volgend jaar, Corolla, tussen CHR en RAV4 in, qua formaat/prijs:
[Afbeelding]
Vandaag toch even wat spannende momenten in de Auris onderweg over een aantal kleinere bergpassen in Oostenrijk. Het lampje benzinelampje ging aan, met nog 53 km cruising range op de teller. Vervolgens sprong die cruising range ineens van 37 km naar 0 km. Dat was minder grappig, want een tangstation was nog nergens te bekennen. Gelukkig was het vanaf toen alleen maar dalen en is de verbrandingsmotor amper nog aangesprongen. De range sprong van 0 naar 21 km, toen weer naar 0 en vervolgens naar 10 km. Uiteindelijk met 5 km over -/- 41,5 liter getankt. Eind goed al goed dus.
Lesje wel geleerd natuurlijk qua eerder tanken, hoewel ik voordat ik aan de rit begon het met de toen aangegeven cruising range makkelijk had moeten kunnen halen.
Ook ben ik nog zoekende naar wat hier de logica nu is. Het lijkt erop dat dat benzinelampje getriggerd wordt door de cruising range. De cruising range (bereik) is weer afhankelijk van een (gemiddeld) verbruik over een X-aantal voorgaande km's. Maar als je van een vlak (of bergafwaarts) traject met laag verbruik vervolgens gaat klimmen kan die dus lelijk verspringen.
Lesje wel geleerd natuurlijk qua eerder tanken, hoewel ik voordat ik aan de rit begon het met de toen aangegeven cruising range makkelijk had moeten kunnen halen.
Ook ben ik nog zoekende naar wat hier de logica nu is. Het lijkt erop dat dat benzinelampje getriggerd wordt door de cruising range. De cruising range (bereik) is weer afhankelijk van een (gemiddeld) verbruik over een X-aantal voorgaande km's. Maar als je van een vlak (of bergafwaarts) traject met laag verbruik vervolgens gaat klimmen kan die dus lelijk verspringen.
Mijn ervaring in Oostenrijk is, dat je daar beter gewoon niet teveel op de benzinemeter moet vertrouwen. Niets is recht, zelfs al lijkt het recht. Gewoon heel op tijd tanken. Dat is daar in Oostenrijk ook nog eens een traktatie voor het oog, met de benzineprijzen daar.MJV schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:25:
Vandaag toch even wat spannende momenten in de Auris onderweg over een aantal kleinere bergpassen in Oostenrijk. Het lampje benzinelampje ging aan, met nog 53 km cruising range op de teller. Vervolgens sprong die cruising range ineens van 37 km naar 0 km. Dat was minder grappig, want een tangstation was nog nergens te bekennen. Gelukkig was het vanaf toen alleen maar dalen en is de verbrandingsmotor amper nog aangesprongen. De range sprong van 0 naar 21 km, toen weer naar 0 en vervolgens naar 10 km. Uiteindelijk met 5 km over -/- 41,5 liter getankt. Eind goed al goed dus.
Nieuwe foto's van de Yaris Cross:
https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/photo/1267004.html
https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/photo/1267004.html
Haters everywhere but I don’t really care
Niet gek, beetje kruising van een C-HR met een RAV4, maar dan wat te heet gewassen.
Ziet er een stuk beter uit dan wat Honda hier tegenover zet met de Jazz Cross (of hoe dat ding ook heet)
Ziet er een stuk beter uit dan wat Honda hier tegenover zet met de Jazz Cross (of hoe dat ding ook heet)
@MJV : De Toyota-hybrides rijden nog heel lang nadat het benzinelampje aangaat. Mijn CT (qua aandrijving net een Auris) kon zo'n 32 liter tanken als ik precies op het lampje aan de pomp stond. De tank is 45 liter, dus dan zit er nog 250 km bereik in.
Wel grappig dat ik je verhaal herken maar dan wel uit een Clio, waarvan ik echt geen idee had wat zijn restbereik is op als het lampje aangaat in de Picos de Europa.
Wel grappig dat ik je verhaal herken maar dan wel uit een Clio, waarvan ik echt geen idee had wat zijn restbereik is op als het lampje aangaat in de Picos de Europa.
Dat is enkel de BSFC van de benzinemotor, je moet de efficientie mapping van MG1 en MG2 ook nog meenemen (motor + inv), alsook die van de batterij (+DC-DC) om het meest "efficiënte" toerental/operating point te bepalen.Maasluip schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:22:
[...]
Inderdaad. Niet denken "zoveel mogelijk elektrisch is zuinig", want die accu moet weer door de motor worden opgeladen en dat geeft ook verliezen. Bij optrekken is het het beste om het meest zuinige toerental van de motor op te zoeken (wat lastig is als je geen toerenteller hebt, ik weet niet of de Corolla die wel heeft)
[Afbeelding]
De 2ZR-FXE is de 1.8 motor van de Prius en de Corolla. Optimaal is dus rond de 2000 toeren.
En daarna uiteraard goed vooruitkijken en op tijd beginnen met uitrollen. Remmen is angst verspilling.
Er is ook een techniek puls and glide waar je kort en snel accelereert en dan zo lang mogelijk probeert uit te rollen. Maar dat is natuurlijk wat vervelend als je verkeer achter je hebt.
Gelukkig hebben daar mensen bij Toyota aan gedacht en doen die dat voor jou.
@Bacchus net nog even zitten googlen en de aanduiding blijkt inderdaad onnauwkeurig. Via ODB schijn je wel liters uit te kunnen lezen, dat ga ik nog wel eens proberen. Ook ter vergelijk met de informatie van het dashboard.
@wolly_a correct, ik gooi er ook gewoon Super in, scheelt zo weinig qua prijs.
@wolly_a correct, ik gooi er ook gewoon Super in, scheelt zo weinig qua prijs.
Komt die uit Suzuki fabriek...vind hem maar niks.matthijst schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:57:
[Afbeelding]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Jammer dat de RAV4 niet in two-tone in Nederland te koop is. In Amerika bijvoorbeeld wel en deze kleurencombi vind ik wel erg mooi (het is groen, lunar rock heet de kleur, met een iced edge dak). Ja, ook de namen van de kleuren zijn daar mooier.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Hoezo is pulse&glide niet aan te raden dan? Als ik dat doe (en daar zin in heb want het rijdt wel echt irritant..) is het substantieel zuiniger dan als ik de auto zelf laat beslissen.AndRo555 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:40:
[...]
Dat is enkel de BSFC van de benzinemotor, je moet de efficientie mapping van MG1 en MG2 ook nog meenemen (motor + inv), alsook die van de batterij (+DC-DC) om het meest "efficiënte" toerental/operating point te bepalen.
Gelukkig hebben daar mensen bij Toyota aan gedacht en doen die dat voor jou.Dus zolang je niet overal heen plankt maakt het niet zo heel veel uit, de auto regelt het zelf wel. (pulse en glide is dus niet echt aan te raden)
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Sinds de WLTP-norm gebruikt moet worden, maar ik me niet meer druk om verbruik. Ik zit met regelmaat onder de normen van WLTP, dus ik klaag niet. In mijn geval lijk t de WLTP dus een stuk dichter, bij de realiteit te liggen, maar dat wisten we wel.AndRo555 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:40:
[...]
Dat is enkel de BSFC van de benzinemotor, je moet de efficientie mapping van MG1 en MG2 ook nog meenemen (motor + inv), alsook die van de batterij (+DC-DC) om het meest "efficiënte" toerental/operating point te bepalen.
Gelukkig hebben daar mensen bij Toyota aan gedacht en doen die dat voor jou.Dus zolang je niet overal heen plankt maakt het niet zo heel veel uit, de auto regelt het zelf wel. (pulse en glide is dus niet echt aan te raden)
Afhankelijk van de controle is een pulse en glide door je gaspedaal input veel minder of helemaal niet een pulse en glide op je benzine motor. De batterij supplementeer immers ook waar mogelijk.Kassad schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:01:
[...]
Hoezo is pulse&glide niet aan te raden dan? Als ik dat doe (en daar zin in heb want het rijdt wel echt irritant..) is het substantieel zuiniger dan als ik de auto zelf laat beslissen.
Met een gewone, niet hybride, wagene is het ook niet meer zo heel relevant. Tenzij je ofwel iets heel ouds rijdt ofwel iets atmosferisch met een grote motor. Met een moderne motor ben je 95% van de gevallen beter af met gewoon normaal te accelereren en in de hoogst mogelijke/ praktische versnelling te zetten voor die snelheid.
Pulse & Glide kan wel in een hybride. Zodra je de glide in je motorisch geheugen hebt wil het ook wel en het is veiliger dan in een klassieke benzinewagen. Je moet alleen wel precies je gaspedaal zover intrappen dat ook de elektrische stroom stilvalt.
Persoonlijk vind ik het meer ontspannen rijden om gewoon een redelijke ontlading te accepteren. In de Yaris lijkt dat, itt de zwaardere CT, ook beter voor het verbruik.
Persoonlijk vind ik het meer ontspannen rijden om gewoon een redelijke ontlading te accepteren. In de Yaris lijkt dat, itt de zwaardere CT, ook beter voor het verbruik.
Bij een 2011 Auris ging het lampje aan als er nog 9 liter in de tank zat, kon meestal 36 liter tanken als het lampje net aan ging. Met een verbruik van 1:17 of beter was 100 km verder rijden geen probleem. Ik kon het tanken wel een dagje uitstellen als het te hard regendeMJV schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:04:
@Bacchus net nog even zitten googlen en de aanduiding blijkt inderdaad onnauwkeurig. V
Wortelsoft meld zich af in het Toyota topic na 5 jaar en 181350 kilometer heb ik een nieuwe lease auto een Kia E Niro.
Met mijn 2015 Auris TS heb ik gemiddeld 1 op 19,6 gereden, 1 kinderziekte gehad met de safety sense camera, 1 keer de wegenwacht laten komen vanwege twee keer achter elkaar starten op minder dan vier cylinders (toen de de ww starte was het probleem niet meer aanwezig)
Veel plezier gehad van de Auris en ik had er zonder na te denken nog wel een tijd in willen en kunnen rijden.
Met mijn 2015 Auris TS heb ik gemiddeld 1 op 19,6 gereden, 1 kinderziekte gehad met de safety sense camera, 1 keer de wegenwacht laten komen vanwege twee keer achter elkaar starten op minder dan vier cylinders (toen de de ww starte was het probleem niet meer aanwezig)
Veel plezier gehad van de Auris en ik had er zonder na te denken nog wel een tijd in willen en kunnen rijden.
@Ebbeliebebbelie Iedereen mag hier meedoen, maar als je Toyota rijdt, heb je wss eerder ervaringen of vragen dan wanneer je Skoda rijdt, op dit forum....
Mooie auto en kleur past er prima bij!

Mooie auto en kleur past er prima bij!
Mooi, kan ik toch wel waarderen zo'n opvallende kleur (rij zelf een zilveren versieEbbeliebebbelie schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:24:
Vanaf dit weekend mag ik me hier ook aanmelden!
Afgelopen vrijdag de Corolla TS 1.8 hybrid Business Plus mogen ophalen.
[Afbeelding]
Afgelopen tijd paar keer in het zwart gezien, maar die kleur doet het model echt geen goed. Zilver, brons of knallende kleuren vind ik het mooiste staan. Veel plezier! Maar dat gaat vast wel lukken.
[ Voor 4% gewijzigd door Southern Sun op 03-08-2020 19:12 ]
Eigenlijk had ik verwacht dat de kleur iets donkerder zou uitvallen, maar totaal geen spijt van mijn keuze! Ik vind het inderdaad ook erg goed bij de auto passen.Southern Sun schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:11:
Mooi, kan ik toch wel waarderen zo'n opvallende kleur (rij zelf een zilveren versie)
Afgelopen tijd paar keer in het zwart gezien, maar die kleur doet het model echt geen goed. Zilver, brons of knallende kleuren vind ik het mooiste staan.
Thanks! Tot nu toe nog geen problemen mee gehadSouthern Sun schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:11:
Veel plezier! Maar dat gaat vast wel lukken.
Dan zul je mijn rood/zwarte ook wel waarderen zeker?Southern Sun schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:11:
[...]
Mooi, kan ik toch wel waarderen zo'n opvallende kleur (rij zelf een zilveren versie)
Afgelopen tijd paar keer in het zwart gezien, maar die kleur doet het model echt geen goed. Zilver, brons of knallende kleuren vind ik het mooiste staan. Veel plezier! Maar dat gaat vast wel lukken.
@Ebbeliebebbelie Dat ziet er verrassend goed uit in dat heldere rood. Ik ben wel fan van een lekker kleurtje tussen al dat grijs dat je meestal op de weg ziet.Op grotere wagens komen de meest uitgesproken kleuren alleen vaak wat schreeuwerig over. Dat valt hier nog heel erg mee.
[ Voor 48% gewijzigd door Bacchus op 04-08-2020 10:06 ]
@Ebbeliebebbelie Mooie kleur, is die nieuw? Toen ik vorig jaar mijn Corolla bestelde, was er volgens mij een alleen een donkerrood beschikbaar?
Ik heb zelf gekozen voor Phantom Brown, omdat ik die kleur gezien had bij de introductie van het model in Nederland. Toen stond de zon op één deel van de auto, en stond de rest in schaduw. Bij het deel in de zon zag je een soort gouden glitters door redelijk donkerbruin heen. In de praktijk schijnt de zon niet zo vaak zo fel op de auto, en zorgt ook lichte vervuiling er voor dat de auto meestal eerder heel donker bruin of zwart dan bruin met sparkles uitziet.
Een collega heeft de TS in oxyde bronze besteld. Ik ben wel benieuwd hoe dat er in het echt uitziet. Op de hatchback vond ik het redelijk staan in combinatie met een zwart dak, maar ik vond hem toen te apart om zelf te bestellen op de TS. Inmiddels heb ik hem een paar keer voorbij zien flitsen hier in de buurt, en begin ik er wat aan te wennen.
De auto zelf bevalt prima. Het is vooral een auto om rustig in te cruisen, en dan komt er ook een gunstig verbruik uit.
Ik heb zelf gekozen voor Phantom Brown, omdat ik die kleur gezien had bij de introductie van het model in Nederland. Toen stond de zon op één deel van de auto, en stond de rest in schaduw. Bij het deel in de zon zag je een soort gouden glitters door redelijk donkerbruin heen. In de praktijk schijnt de zon niet zo vaak zo fel op de auto, en zorgt ook lichte vervuiling er voor dat de auto meestal eerder heel donker bruin of zwart dan bruin met sparkles uitziet.
Een collega heeft de TS in oxyde bronze besteld. Ik ben wel benieuwd hoe dat er in het echt uitziet. Op de hatchback vond ik het redelijk staan in combinatie met een zwart dak, maar ik vond hem toen te apart om zelf te bestellen op de TS. Inmiddels heb ik hem een paar keer voorbij zien flitsen hier in de buurt, en begin ik er wat aan te wennen.
De auto zelf bevalt prima. Het is vooral een auto om rustig in te cruisen, en dan komt er ook een gunstig verbruik uit.
Voor zover ik weet is deze kleur niet nieuw, ik heb hem ongeveer 3 maanden geleden besteld. De kleur is Emotional Red, maar op de foto's bij het samenstellen lijkt hij inderdaad een heel stuk donkerder. Hoe dan ook, ik ben stiekem heel erg blij met hoe de kleur is uitgevallengwystyl schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:18:
@Ebbeliebebbelie Mooie kleur, is die nieuw? Toen ik vorig jaar mijn Corolla bestelde, was er volgens mij een alleen een donkerrood beschikbaar?
[...]
Wagens met een donkere kleur moet je sowieso veel (en correct !) onderhouden als je de look van toen ie nieuw was wilt houden. Ik heb een bronsgekleurde en die ziet er nooit vuil uit, alleen als je er op een meter vanaf staat. Maar het is ook een kleur waar je niet veel extra uithaalt door hem te detailen. Een donkere of diepe kleur juist wel, maar dan moet je er ook vaker onderhoud op doen om niet zichtbaar vuil te worden.gwystyl schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:18:
Doet me denken aan een goudgekleurde auto van mn moeder (20 jaar geleden). Ding was altijd vies maar dat zag je pas als je met je vinger over de lak heen ging. Anders gewoon echt niet.Phuncz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:36:
[...]
Wagens met een donkere kleur moet je sowieso veel (en correct !) onderhouden als je de look van toen ie nieuw was wilt houden. Ik heb een bronsgekleurde en die ziet er nooit vuil uit, alleen als je er op een meter vanaf staat. Maar het is ook een kleur waar je niet veel extra uithaalt door hem te detailen. Een donkere of diepe kleur juist wel, maar dan moet je er ook vaker onderhoud op doen om niet zichtbaar vuil te worden.
Ik liep er al een jaar tegen aan te hikken, maar afgelopen zaterdag toch eens een volledige nieuwe set banden voor de Land Cruiser gekocht. Vanmorgen geleverd, lekker op tijd!
Volgende week worden ze gemonteerd, dan eens kijken of ik de oude nog verkocht krijg.
Volgende week worden ze gemonteerd, dan eens kijken of ik de oude nog verkocht krijg.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Er beginnen aardig wat reviews van de nieuwe yaris te komen. Erg positief allemaal en ik denk de perfecte overbrugging naar EV want ik denk dat het nog minimaal 5 a 10 jaar gaat duren voordat een B segment EV met 500+km bereik voor 20-25K euro te koop gaat zijn. En dan ook nog een die niet 2000kg gaat wegen
Nou ja grote kans dat het systeem met gewicht op auto's en wegenbelasting ook wel gaat veranderen want het is niet te combineren in ons land met elektrische auto's als ze op die manier de wegenbelasting gaan houden. Dus dat gaat sowieso wel veranderen en wordt minder relevant.PainkillA schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:35:
Er beginnen aardig wat reviews van de nieuwe yaris te komen. Erg positief allemaal en ik denk de perfecte overbrugging naar EV want ik denk dat het nog minimaal 5 a 10 jaar gaat duren voordat een B segment EV met 500+km bereik voor 20-25K euro te koop gaat zijn. En dan ook nog een die niet 2000kg gaat wegen
Verder heb ik nog niet iets echt negatiefs over gehoord. Verder is het ook een leuk model, mooie techniek zeker op dit moment.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Wow, mooie auto! Totaal niet te vergelijken met de vorige Yaris. Toyota is sowieso ook goed bezig met de Corolla, ook zo’n mooi model.
Vorige maand een Corolla GR Sport 2.0 besteld, verwachte levertijd week 50 
Ik had stiekem de hoop dat hij wat sneller geleverd zou worden.
@Ebbeliebebbelie dat is ook de kleur die ik besteld heb, hij is idd wat feller/lichter dan ik zou verwachten. Valt wel goed op.
Als goedkope vervanger ook nog wel naar de Yaris gekeken, maar de 1.5 hybrid vind ik gewoon te traag.
9 jaar in een Auris hybrid gereden en nu in Golf, zal blij zijn als ik de Golf weer in kan leveren
@Ebbeliebebbelie dat is ook de kleur die ik besteld heb, hij is idd wat feller/lichter dan ik zou verwachten. Valt wel goed op.
Als goedkope vervanger ook nog wel naar de Yaris gekeken, maar de 1.5 hybrid vind ik gewoon te traag.
9 jaar in een Auris hybrid gereden en nu in Golf, zal blij zijn als ik de Golf weer in kan leveren
Het hangt er erg van af hoe het licht er op schijnt. Ik vind het een mooi kleurtje. Mijne in dezelfde kleur, foto buiten:vassago schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:18:
:strip_exif()/f/image/9JUo89HRDOAXhLowUiQ77TYT.jpg?f=fotoalbum_large)
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Hoelang was je levertijd?Ebbeliebebbelie schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:24:
Vanaf dit weekend mag ik me hier ook aanmelden!
Afgelopen vrijdag de Corolla TS 1.8 hybrid Business Plus mogen ophalen.
[Afbeelding]
Heeft hier toevallig een foto in de kleur Orion Bleu? Kan met google echt niks vinden...
Wel een foto van een Auris, alleen twijfel ik of het op de Corolla exact hetzelfde is, op de Toyota site lijkt hij net iets anders > https://www.reddit.com/r/...uris_excel_in_orion_blue/
Verder twijfel ik nog tussen de 1.8 en 2.0. Heb zelf proef gereden in de 2.0 en die ging best aardig. Ben een beetje bang dat de 1.8 erg traag voelt.
Ik denk niet dat de kleuren anders zijn met dezelfde naam, meestal blijft dat toch wel gelijk en verzinnen ze liever een nieuwe gave naam.Rev! schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:09:
[...]
Hoelang was je levertijd?
Heeft hier toevallig een foto in de kleur Orion Bleu? Kan met google echt niks vinden...
Wel een foto van een Auris, alleen twijfel ik of het op de Corolla exact hetzelfde is, op de Toyota site lijkt hij net iets anders > https://www.reddit.com/r/...uris_excel_in_orion_blue/
Verder twijfel ik nog tussen de 1.8 en 2.0. Heb zelf proef gereden in de 2.0 en die ging best aardig. Ben een beetje bang dat de 1.8 erg traag voelt.
Verder heb ik zelf de 2.0. Het verschil in prijs met de 1.8 was erg klein dus dat kon er wel bij. Maar het verschil viel me tijdens de proefritten nog wel mee eigenlijk. Het verschil is €1200 in prijs, wat nog wel mee valt. Je hoeft dan verder wat minder de toeren in te duiken en de sprint is wat sneller. 0-100 in 7.9 vs 10.9. Maar als ik eerlijk ben staat er bijna nooit iemand naast me die er uberhaupt bij komt. Dat zuinige rijden van iedereen ook altijd
Hier ook sinds een maandje een Corolla TS 1.8 Business. Levertijd was 3 weken. Bevalt prima, verbruik in de praktijk met 1:25 is zuiniger dan de wltp fabrieksopgave, dus het vele tanken valt gelukkig nog mee met ruim 800 km. Ik heb er nog niet meer dan 35 liter in gekregen, terwijl de tankinhoud 43 liter zou moeten zijn en ik echt tot 0 kilometer resterend heb doorgereden. Meer die dat hebben?
Verder nog een hoop te ontdekken.
Verder nog een hoop te ontdekken.
Dat is wel apart, verschil in vermogen is behoorlijk volgens de Specs. Ik ga denk ook maar voor de 2.0 het prijsverschil is erg klein inderdaad.Martinspire schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:28:
[...]
Ik denk niet dat de kleuren anders zijn met dezelfde naam, meestal blijft dat toch wel gelijk en verzinnen ze liever een nieuwe gave naam.
Verder heb ik zelf de 2.0. Het verschil in prijs met de 1.8 was erg klein dus dat kon er wel bij. Maar het verschil viel me tijdens de proefritten nog wel mee eigenlijk. Het verschil is €1200 in prijs, wat nog wel mee valt. Je hoeft dan verder wat minder de toeren in te duiken en de sprint is wat sneller. 0-100 in 7.9 vs 10.9. Maar als ik eerlijk ben staat er bijna nooit iemand naast me die er uberhaupt bij komt. Dat zuinige rijden van iedereen ook altijd
Ik heb begin deze week een Toyota Yaris uit 2006 gekocht, met zo’n 126k op de teller.
Pas na de koop (eerste auto) viel mij een waarschuwingslampje op van de motor, die niet meer uit gaat.
Na overleg met de verkoper heb ik via een garage de auto laten uitlezen, die kwam tot de conclusie dat de katalysator kapot is.
De auto was een maand voor verkoop APK gekeurd, dus ik vind het vreemd dat ineens de katalysator kapot is.
Het wordt op kosten van de verkoper gerepareerd, maar vraag mij af of daarmee de oorzaak ook weggenomen wordt.
Na wat speurwerk en overleg met een kennis vermoeden wij mogelijk een verkeerde afstelling van de motor, of een probleem met bijv. bougies of lambdasondes. Van de sondes lees ik ergens dat de levensduur ong. tussen de 100.000 en 150.000 km is.
Ik wil natuurlijk niet over een bepaalde tijd weer tegen dit probleem aanlopen.
Is het handig, wanneer ik de auto laat repareren, vraag of ze de bougies en sondes controleren of is dit iets wat een garage standaard doet?
Pas na de koop (eerste auto) viel mij een waarschuwingslampje op van de motor, die niet meer uit gaat.
Na overleg met de verkoper heb ik via een garage de auto laten uitlezen, die kwam tot de conclusie dat de katalysator kapot is.
De auto was een maand voor verkoop APK gekeurd, dus ik vind het vreemd dat ineens de katalysator kapot is.
Het wordt op kosten van de verkoper gerepareerd, maar vraag mij af of daarmee de oorzaak ook weggenomen wordt.
Na wat speurwerk en overleg met een kennis vermoeden wij mogelijk een verkeerde afstelling van de motor, of een probleem met bijv. bougies of lambdasondes. Van de sondes lees ik ergens dat de levensduur ong. tussen de 100.000 en 150.000 km is.
Is het handig, wanneer ik de auto laat repareren, vraag of ze de bougies en sondes controleren of is dit iets wat een garage standaard doet?
Toyota is erg conservatief met aangeven wanneer je moet tanken. Met de Prius kan ik ook nog 200 km rijden als het laatste blokje (van 10) begint te knipperen.Hugo__Boss schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:32:
Ik heb er nog niet meer dan 35 liter in gekregen, terwijl de tankinhoud 43 liter zou moeten zijn en ik echt tot 0 kilometer resterend heb doorgereden. Meer die dat hebben?
Sowieso is resterende afstand bij benzine- en dieselauto's vaak erg conservatief.
Signatures zijn voor boomers.
Meer als de meetwaardes controleren van de sondes kunnen ze niet doen, ze hebben geen glazen bol;) als je garantie hebt komt de fout wel terug na een lange rit, dan kan je gelijk terug gaanXGmode schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:23:
Ik heb begin deze week een Toyota Yaris uit 2006 gekocht, met zo’n 126k op de teller.
Volgens mij is er zat te vinden als je zoekt op 'orion blue Toyota'. Het probleem is dat iedere foto net anders is, waardoor je alsnog niet heel goed weet hoe de kleur er in het echt uitziet.Rev! schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:09:
[...]
Bij Louwman Breda heb ik deze zien staan, het is een hele primaire kleur blauw en ik kon het niet mooi vinden. Zeker geen vergelijking met de royal blue auris die ik had.Rev! schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:09:
[...]
Da’s wel echt heel rap zeg. Ik vind de verwachte levertijd van m’n 2.0 hatchback al vlot in deze tijden, amper 4 maanden. Komt helaas pas in oktober.Hugo__Boss schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:32:
Levertijd was 3 weken.
Ik heb hem besteld op 12-03, en uiteindelijk is hij dus dus op 31-07 geleverd
Mijn Hatchback was 6 maanden onderweg, maar het is bij elk merk wel wachten en de prognoses kloppen toch vrijwel nooit. Gewoon rustig wachten, ze bellen je heus welBigSmurf schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:37:
[...]
Da’s wel echt heel rap zeg. Ik vind de verwachte levertijd van m’n 2.0 hatchback al vlot in deze tijden, amper 4 maanden. Komt helaas pas in oktober.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 10-08-2020 09:19 ]
Niet heel vreemd met leeftijd en maybe ook in gebruiksgeschiedenis niet helemaal soepel gebruikt. Kunnen meer redenen zijn waarom de kat defect is. Zoiets gebeurd nooit spontaan maar zolang er verder niets aan de hand is gewoon door gaan gassen.XGmode schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:23:
Weet niet hoe lang je garantie hebt precies
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Maar niet precies van de Corolla, heb inmiddels wel een foto gevonden:StarC schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:54:
[...]
Volgens mij is er zat te vinden als je zoekt op 'orion blue Toyota'. Het probleem is dat iedere foto net anders is, waardoor je alsnog niet heel goed weet hoe de kleur er in het echt uitziet.
https://www.toyotahybride...ewtopic.php?f=174&t=12076
Denk dat ik een lichte kleur dat wat mooier vind
Bedankt!Ebbeliebebbelie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:18:
[...]
Ik heb hem besteld op 12-03, en uiteindelijk is hij dus dus op 31-07 geleverd
Ik heb de ballen verstand van auto's, ben mijzelf sinds de aankoop behoorlijk aan het inlezen. Ben zelf ook erg nieuwsgierig naar de oorzaak. Zal de garage woensdag zeker even vragen wat zij denken.Touchdomex schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:27:
[...]
Niet heel vreemd met leeftijd en maybe ook in gebruiksgeschiedenis niet helemaal soepel gebruikt. Kunnen meer redenen zijn waarom de kat defect is. Zoiets gebeurd nooit spontaan maar zolang er verder niets aan de hand is gewoon door gaan gassen.
Weet niet hoe lang je garantie hebt precies
De auto is afkomstig van, volgens de inkoper, een dametje. Die er altijd in heeft gereden, max 10k per jaar.
Naja, garantie eigenlijk tot de deur (of wettelijke garantie). De inkoper stond achter het product ("ik verkoop geen troep" was zijn uitspraak), zei bij de bezichtiging als er iets is dan regelen we het. Van die uitspraak heeft hij nu mss spijt haha (reparatie is 400 eu).
Daar ben ik niet bang voor, maar uiteindelijk wil je toch altijd liever sneller dan langzamer.Martinspire schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:16:
[...]
Mijn Hatchback was 6 maanden onderweg, maar het is bij elk merk wel wachten en de prognoses kloppen toch vrijwel nooit. Gewoon rustig wachten, ze bellen je heus wel
Nou ja vermoedelijk krijg je niet een nieuwe maar een gebruikteXGmode schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:16:
[...]
Ik heb de ballen verstand van auto's, ben mijzelf sinds de aankoop behoorlijk aan het inlezen. Ben zelf ook erg nieuwsgierig naar de oorzaak. Zal de garage woensdag zeker even vragen wat zij denken.
De auto is afkomstig van, volgens de inkoper, een dametje. Die er altijd in heeft gereden, max 10k per jaar.
Naja, garantie eigenlijk tot de deur (of wettelijke garantie). De inkoper stond achter het product ("ik verkoop geen troep" was zijn uitspraak), zei bij de bezichtiging als er iets is dan regelen we het. Van die uitspraak heeft hij nu mss spijt haha (reparatie is 400 eu).
Verder iis het wel handig om erachter te komen waar het vandaan komt maar het vervelende is dat je er alleen maa rkan achterkomen. Maybe kun je alsnog garantie doen of is het echt een handelaar?
Ik was erbij toen ze de bestelling plaatsten, maar ze kunnen natuurlijk de boel bedonderen.Touchdomex schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:24:
[...]
Nou ja vermoedelijk krijg je niet een nieuwe maar een gebruikteDat scheelt al voor hem daarnaast inkoop en verkoop.
Verder iis het wel handig om erachter te komen waar het vandaan komt maar het vervelende is dat je er alleen maa rkan achterkomen. Maybe kun je alsnog garantie doen of is het echt een handelaar?
De rekening is voor de verkoper, het kost mij gelukkig niks, en hij vertrouwt deze garage (brengt daar altijd zijn auto's voor reparaties e.d.). Neem aan dat ze ook een vorm van garantie geven op het plaatsen, dat niet na een korte periode weer wat mis is met de katalysator?
Je hebt hem van een particulier gekocht? Of wat voor verkoper is het precies?XGmode schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:26:
[...]
Ik was erbij toen ze de bestelling plaatsten, maar ze kunnen natuurlijk de boel bedonderen.
De rekening is voor de verkoper, het kost mij gelukkig niks, en hij vertrouwt deze garage (brengt daar altijd zijn auto's voor reparaties e.d.). Neem aan dat ze ook een vorm van garantie geven op het plaatsen, dat niet na een korte periode weer wat mis is met de katalysator?
Dan is het gewoon een gok... Maybe dat je nog garantie kan krijgen van de huidige garage maar ook dan is het op goodwill?
Nee, het is geen particulier maar een kleine autoverkoper die ook aan inruil doet.Touchdomex schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:38:
[...]
Je hebt hem van een particulier gekocht? Of wat voor verkoper is het precies?
Dan is het gewoon een gok... Maybe dat je nog garantie kan krijgen van de huidige garage maar ook dan is het op goodwill?
Hij heeft geen garage.
Ik overleg woensdag wel met ze.
Zou me er niet al te druk over maken. Als er echt een dametje in heeft gereden die waarschijnlijk al bij 2500 toeren schakelde iedere keer zou dat zomaar vervuiling in het blok kunnen opleveren waar de katalysator na al die kilometers last van kan hebben.
Ik zou na de reparatie even een tankje Euro 98 leegrijden, liefst op de snelweg na 19:00 (dus 130) of even naar Duitsland gaan als je bij de grens woont. Als er gekke dingen zijn met de motor komt die storing gegarandeerd terug, zo niet, dan is het nog steeds een Toyota en kan er niet zoveel gebeuren
Ik zou na de reparatie even een tankje Euro 98 leegrijden, liefst op de snelweg na 19:00 (dus 130) of even naar Duitsland gaan als je bij de grens woont. Als er gekke dingen zijn met de motor komt die storing gegarandeerd terug, zo niet, dan is het nog steeds een Toyota en kan er niet zoveel gebeuren
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik maakte mij het meest druk toen ik het ontdekte en de uitslag kwam, dat is nu wel weggezakt.
Het is een semi-automaat. Bedankt voor de tip over het leeg rijden, zal ik zeker doen.
Heb ook zeker veel vertrouwen in Toyota.
Het is een semi-automaat. Bedankt voor de tip over het leeg rijden, zal ik zeker doen.
Heb ook zeker veel vertrouwen in Toyota.
Vanmorgen in de nieuwe 2020 Yaris gezeten.
Leuke auto met voor zijn klasse voldoende ruimte
Helaas nog niet bekend wanneer mijn nieuwe GR Yaris wordt gebouwd/afgeleverd maar dat zal echt niet eerder als November/December zijn gok ik zo
De kleur "Emotional Red" al wel op een andere Toyota gezien die buiten stond en die zag er zeer mooi uit
ben blij dat ik niet voor zwart ben gegaan.
Leuke auto met voor zijn klasse voldoende ruimte
Helaas nog niet bekend wanneer mijn nieuwe GR Yaris wordt gebouwd/afgeleverd maar dat zal echt niet eerder als November/December zijn gok ik zo

De kleur "Emotional Red" al wel op een andere Toyota gezien die buiten stond en die zag er zeer mooi uit
[ Voor 27% gewijzigd door calsonic op 10-08-2020 15:55 ]
Waar heb jij de Yaris gezien? Ik begreep dat er een exemplaar in Den Haag staat.calsonic schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:52:
Vanmorgen in de nieuwe 2020 Yaris gezeten.
Leuke auto met voor zijn klasse voldoende ruimte![]()
De kleur "Emotional Red" al wel op een andere Toyota gezien die buiten stond en die zag er zeer mooi uitben blij dat ik niet voor zwart ben gegaan.
Bij Louwman Rotterdam-zuid stonden er afgelopen vrijdag twee in de showroom.
Ik weet het niet zeker maar ik gok dat het lampje/ledje wat voor die verlichting moet zorgen kapot of bijna kapot is. Het lijkt me niet iets waar je makkelijk bijkunt. Een snelle Google opdracht leidt naar wat YouTube video's maar ik zou er zelf niet aan beginnenSinees schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:27:
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem? Ik rij in een Prius uit 2010 en het dashboard icoon van de autoverlichting werkt soms niet (van goed tot heel zwak tot nagenoeg niet). Verlichting van alle overige icoontjes werken wel goed. Is dit iets wat je zelf makkelijk kan oplossen?
[Afbeelding]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Daar was ik al een beetje bang voor, daar ga ik inderdaad zelf niet aan beginnen. Dan maar de dealer inschakelen om het te verhelpen.Arfman schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:35:
[...]
Ik weet het niet zeker maar ik gok dat het lampje/ledje wat voor die verlichting moet zorgen kapot of bijna kapot is. Het lijkt me niet iets waar je makkelijk bijkunt. Een snelle Google opdracht leidt naar wat YouTube video's maar ik zou er zelf niet aan beginnen
Bij de Toyota dealer in Nieuwegein staat er een in het zwart..NCK schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:16:
[...]
Waar heb jij de Yaris gezien? Ik begreep dat er een exemplaar in Den Haag staat.
https://www.toyota-ats.nl/
[ Voor 11% gewijzigd door calsonic op 10-08-2020 17:06 ]
Dat is ongeveer net zo lang als ik erop heb moeten wachten, net nadat Corona begon en de fabrieken nog gesloten gingen worden...vassago schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:18:
Vorige maand een Corolla GR Sport 2.0 besteld, verwachte levertijd week 50
Toen ik mijn eigen Corolla ging uitzoeken (wintermaanden) vond ik het "Emotional Red" maar een goede poging, maar mislukte kopie van het rood van Mazda en Renault. Ik moet zeggen dat ik die kleur tijdens de zomermaanden (met veel meer (zon)licht) beter tot zijn recht vind komen.BastiaanN schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:34:
[...]
Het hangt er erg van af hoe het licht er op schijnt. Ik vind het een mooi kleurtje. Mijne in dezelfde kleur, foto buiten:
[Afbeelding]
Kleuren moet je altijd in het echt zien: ik ging ook voor een andere kleur dan het Precious Silver waarmee ik de proefrit maakte en naar huis kwam.

Kan iemand bevestigen of de update met AA (android auto) (en ACP (Apple car play)) al uit is voor de (2019?) toyota corolla en zo niet, wanneer ze verwachten dat deze wel uit komt?gwystyl schreef op zondag 24 november 2019 @ 08:59:
[...]
Dat klopt ten dele: nieuwe Corolla's ondersteunen het nu vanaf de dealer, maar de bestaande systemen krijgen waarschijnlijk AA en ACP ondersteuning met de volgende update die rond april volgend jaar uitkomt. Ik zal het dus nog even met het huidige systeem moeten doen.
Updaten heb ik trouwens geprobeerd, en dat is gelukt met de navigatiekaarten, maar om de een of andere reden werkte het niet met de navigatiesoftware en multimediasoftware. Dat laat ik dus over twee weken bij de eerste beurt gelijk doen.
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Die is nog niet uit. Het laatste wat ik heb gelezen op het hybride forum is verwachting in september, maar dat schuift steeds opMetalfanBlackness schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:55:
[...]
Kan iemand bevestigen of de update met AA (en ACP) al uit is voor de (2019?) toyota corolla en zo niet, wanneer ze verwachten dat deze wel uit komt?
Mijn corolla moet in september op onderhoud voor de FSP garantie en normaal gaan ze dan ook de update doen voor AA. Gaat wel 2 uur duren zeiden ze.MetalfanBlackness schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:55:
[...]
Kan iemand bevestigen of de update met AA (en ACP) al uit is voor de (2019?) toyota corolla en zo niet, wanneer ze verwachten dat deze wel uit komt?
Beginnersvraag: Wat is de aanbevolen bandenspanning voor 185/65/R15?
Ik lees in het instructieboekje van mijn Toyota Yaris alleen voor 185/60/R15: 230kPa
Mijn auto is voorzien van hoogtemaat 65, kan hierover niks terugvinden wat het dan moet zijn?
Ik lees in het instructieboekje van mijn Toyota Yaris alleen voor 185/60/R15: 230kPa
Mijn auto is voorzien van hoogtemaat 65, kan hierover niks terugvinden wat het dan moet zijn?
Gewoon hetzelfde erin pompenXGmode schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:42:
Beginnersvraag: Wat is de aanbevolen bandenspanning voor 185/65/R15?
Overigens, 230kPa ? Staat het niet gewoon in bar in de deur bij de auto? Daar zit normaal een sticker in.. Ben nog nooit een pomp tegen gekomen waar je iets in kPa af kan lezen.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Aha, duidelijk. Dan houd ik dat aan.TgR_KILLER schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:54:
[...]
Gewoon hetzelfde erin pompen. Dat is per auto weer anders dus dat kan niemand je zo zeggen. Heeft ook met gewicht etc. te maken.
Zo nieuw ben ik, heb nog niet in de auto gekeken naar de waardes.TgR_KILLER schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:54:
[...]
Overigens, 230kPa ? Staat het niet gewoon in bar in de deur bij de auto? Daar zit normaal een sticker in.. Ben nog nooit een pomp tegen gekomen waar je iets in kPa af kan lezen.
In het boekje staat het zo: 230 (2,3, 33) Met bovenin: kPa(kg/cm2 of bar, psi)
Dus zal 2,3 bij de pomp selecteren.
Thanks.
In USA / AUS gebruiken ze PSI meestal, wij hebben gewoon bar
. 2.3 is redelijk normaal dus dat zal wel goed zijn. In mijn banden zit 2.4 bij de Land Cruiser.. van de Corolla zou ik het niet eens weten haha kijk er nooit naar.
de nieuwe yaris heeft een extra krachtige nieuwe elektro motor en nieuw accupakket. Is dat vergelijkbaar met de techniek in de corolla of is die nu hopeloos ouderwets en gaat er een corolla update komen kwa motorisering zodat die vergelijkbaar wordt met de nieuwe yaris?
Alles in perspectief.... volgens mij heeft de Yaris inderdaad een moderner/sterker blok dan het uitgaande model, maar is het nog steeds een 1.5 met minder (gecombineerd) vermogen dan de Corolla.
Als er stapjes in efficiëntie gemaakt zijn zullen ze het vast ook doorvoeren in de Corolla voor zover dat nog niet gebeurd is, maar ik zie niet gauw gebeuren dat daar een 1.5 in gelepeld wordt in plaats van de 1.8 die zich al ruimschoots bewezen heeft.
Ik hoop eerder dat ze de aandrijflijn van de IS in de Corolla gooien. Dat is meer "high power hybrid" dan de 2.0 die er nu in zit. De IS van mijn collega voelde in ieder geval een stuk vlotter aan dan mijn 1.8 Corolla en de 2.0 die ik in proefritten gereden heb.
edit: als ik ze naast elkaar leg, ligt in de Yaris eigenlijk de 3-cilinder variant van de 2.0 uit de High Power Hybrid die in de Corolla zit. Qua vermogen ligt het niet eens ver van wat er in de 1.8 Corolla zit, dus misschien is het wel een optie om die er in te zetten voor de echte zuinigheidsmonsters, en de 2.0 voor de kilometervreter of auto-enthousiasteling te houden.
Als er stapjes in efficiëntie gemaakt zijn zullen ze het vast ook doorvoeren in de Corolla voor zover dat nog niet gebeurd is, maar ik zie niet gauw gebeuren dat daar een 1.5 in gelepeld wordt in plaats van de 1.8 die zich al ruimschoots bewezen heeft.
Ik hoop eerder dat ze de aandrijflijn van de IS in de Corolla gooien. Dat is meer "high power hybrid" dan de 2.0 die er nu in zit. De IS van mijn collega voelde in ieder geval een stuk vlotter aan dan mijn 1.8 Corolla en de 2.0 die ik in proefritten gereden heb.
edit: als ik ze naast elkaar leg, ligt in de Yaris eigenlijk de 3-cilinder variant van de 2.0 uit de High Power Hybrid die in de Corolla zit. Qua vermogen ligt het niet eens ver van wat er in de 1.8 Corolla zit, dus misschien is het wel een optie om die er in te zetten voor de echte zuinigheidsmonsters, en de 2.0 voor de kilometervreter of auto-enthousiasteling te houden.
[ Voor 24% gewijzigd door gwystyl op 17-08-2020 14:56 ]
De 4-cilinder is voor mijn juist één van de redenen geweest om te kiezen voor de Corolla. In mijn geval had ik best een lange lijst, van Alfa tot Volvo. Velen vielen eigenlijk al af toen ik de sleutel omdraaide/knop induwde voor de proefrit. Hoewel er echt wel stappen gezet zijn, blijven het toch onregelmatig lopende krengetjes.
Nu vind ik dat in het A of B-segment nog niet zo'n ramp, omdat je daar in de regel niet zo lang zit. Maar Duitsers en Fransen lepelen, net al vele anderen, zo'n ding ook in het D of zelfs G-segment.
Nu vind ik dat in het A of B-segment nog niet zo'n ramp, omdat je daar in de regel niet zo lang zit. Maar Duitsers en Fransen lepelen, net al vele anderen, zo'n ding ook in het D of zelfs G-segment.
Ik ben afgelopen weekend even langs de dealer gereden om de nieuwe Yaris te bekijken. Zelf (nog steeds) in bezit van een Aygo Aspiration Green uit 2010.
Opvallend is dat het lijkt alsof de B segmenters steeds krapper worden. Bij m'n Aygo raak ik met m'n onderbenen bijna geen panelen. Maar bij de nieuwe Yaris zit er zoveel opsmuk aan de deuren en aan het midden console. Dat ik altijd tegen een stuk plastic aanzit.
Dit viel mij ook al op in de nieuwe peugeot 208, die is qua binnenruimte ook echt gekrompen voor langere mensen.
Opvallend is dat het lijkt alsof de B segmenters steeds krapper worden. Bij m'n Aygo raak ik met m'n onderbenen bijna geen panelen. Maar bij de nieuwe Yaris zit er zoveel opsmuk aan de deuren en aan het midden console. Dat ik altijd tegen een stuk plastic aanzit.
Dit viel mij ook al op in de nieuwe peugeot 208, die is qua binnenruimte ook echt gekrompen voor langere mensen.
Prachtige kleur heb mijn nieuwe speeltje ook in die kleur besteld.BastiaanN schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:34:
[...]
Het hangt er erg van af hoe het licht er op schijnt. Ik vind het een mooi kleurtje. Mijne in dezelfde kleur, foto buiten:
[Afbeelding]
Het was rood, wit of zwart(inmiddels 6 zwarte auto's gehad en wit is een dikke no-go) dus emotional red is het geworden
In maart besteld en wordt waarschijnlijk in november/december geleverd.
:strip_exif()/f/image/qaGA2wk4EqMg5TcApRi0mwrh.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door calsonic op 17-08-2020 22:12 ]
Nieuwe Yaris is wel erg cool. Als mijn Corolla er volgend jaar uit gaat neem ik misschien zakelijk ook wel een "wat meer aangeklede" Yaris, Die past vast binnen mijn lease budget. Heb zelf al 2 Yarissen privé gehad, en rij zakelijk toch niet zoveel KM dus dat moet best gaan
.
. Al zal je het verschil met de oude Yaris 1.5 wel merken, die was sowieso nodig aan een update toe imho.
Nieuwe Corolla (nou ja, nieuw) heeft echt een enorm veel beter pakket dan de 'oude' Auris die hij verving. Dat is echt een wereld van verschil. Heb verschillende Aurissen gehad, en daarna de Corolla nu.. Denk dat de Yaris nu up to date komt qua techniek. Al is het een heel ander blok natuurlijk. Maar zo rap gaat de techniek niet dat er na 2 jaar weer enorme stappen worden gezetPainkillA schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:23:
de nieuwe yaris heeft een extra krachtige nieuwe elektro motor en nieuw accupakket. Is dat vergelijkbaar met de techniek in de corolla of is die nu hopeloos ouderwets en gaat er een corolla update komen kwa motorisering zodat die vergelijkbaar wordt met de nieuwe yaris?
[ Voor 61% gewijzigd door TgR_KILLER op 17-08-2020 22:59 ]
Ik heb even een vraagje. Enkele jaren geleden kochten we een Toyota Auris Hybrid Touring Sport.
Leuk karretje, alles top, alleen komt er bij het starten een nare, zurige geur uit de verluchting.
Nu heb ik hier nog een bus motip airco clean staan die ik ook voor men vorige wagen gebruikte.
Hiervoor moet je aan de condenser (lucht aanvoer cabine) raken om via daar het schuim in te spuiten met zo'n darmpje.
Bij men vorige wagen wist ik deze zitten maar bij de auris kan ik deze aan de passagierszijde niet meteen vinden.
Iemand van jullie enig idee ? De pollenfilter heb ik zonder probleem weten vinden, maar de toevoer zelf zie ik niet meteen.
#edit: Blijkbaar ben ik blind. Had de afvoer gevonden dus via daar gewerkt.
Kort daarna de aanvoer gevonden die net voor de ventilator zit en achter een klep die onderaan aan de passagierskant zit.
Hopelijk haalt het uit via de afvoer...
Leuk karretje, alles top, alleen komt er bij het starten een nare, zurige geur uit de verluchting.
Nu heb ik hier nog een bus motip airco clean staan die ik ook voor men vorige wagen gebruikte.
Hiervoor moet je aan de condenser (lucht aanvoer cabine) raken om via daar het schuim in te spuiten met zo'n darmpje.
Bij men vorige wagen wist ik deze zitten maar bij de auris kan ik deze aan de passagierszijde niet meteen vinden.
Iemand van jullie enig idee ? De pollenfilter heb ik zonder probleem weten vinden, maar de toevoer zelf zie ik niet meteen.
#edit: Blijkbaar ben ik blind. Had de afvoer gevonden dus via daar gewerkt.
Kort daarna de aanvoer gevonden die net voor de ventilator zit en achter een klep die onderaan aan de passagierskant zit.
Hopelijk haalt het uit via de afvoer...
[ Voor 15% gewijzigd door PeGys op 24-08-2020 14:04 ]
Een beetje verlies heb je altijd...
Vanaf vandaag kan ik me hier ook melden als (bijna) Toyota bezitter.
Vandaag een proefrit gemaakt in een "Emotional Red" Corolla Hybrid 2.0 Touring Sports en direct de knoop doorgehakt.
Proefrit beviel me zeer goed, je bent snel uit de startblokken en het hybride gebeuren voelt allemaal naadloos aan, je merkt niets van overgangen tussen elektrisch of ICE.
Met 1m98 nog genoeg hoofdruimte, al heb ik de stoel wel wat lager gezet.
In 2001 al eens een Corolla in bezit gehad (hatchback,1992, 1.6XLI 16-klepper, 980 kilo en ~105pk) maar die kreeg helaas te vroeg bezoek van het roestduiveltje. Daarna vooral (oude en moderne) Volvo's gereden en nu weer terug bij mijn eerste merk.
Zodra de auto thuis staat komt er wel een foto
Vandaag een proefrit gemaakt in een "Emotional Red" Corolla Hybrid 2.0 Touring Sports en direct de knoop doorgehakt.
Proefrit beviel me zeer goed, je bent snel uit de startblokken en het hybride gebeuren voelt allemaal naadloos aan, je merkt niets van overgangen tussen elektrisch of ICE.
In 2001 al eens een Corolla in bezit gehad (hatchback,1992, 1.6XLI 16-klepper, 980 kilo en ~105pk) maar die kreeg helaas te vroeg bezoek van het roestduiveltje. Daarna vooral (oude en moderne) Volvo's gereden en nu weer terug bij mijn eerste merk.
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Nice, welke uitrusting erbij? En een bi-tone of normaal rood? Volgens mij heeft dit topic inmiddels beide varianten.BlueTooth76 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:20:
Vanaf vandaag kan ik me hier ook melden als (bijna) Toyota bezitter.
Normaal rood. Touring First Edition, de standaard veiligheidsfeatures zitten er op maar voor de rest heb ik er niet zo op gelet. Het is gewoon een nette, lekker rijdende en zuinige auto voor het budget dat ik beschikbaar had.Martinspire schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:42:
[...]
Nice, welke uitrusting erbij? En een bi-tone of normaal rood? Volgens mij heeft dit topic inmiddels beide varianten.
Er zit iig geen stoelverwarming en inductielader op, dus het zal zeker niet de meest complete versie zijn.
Kom nu van een V50 met airco + CC en alles wat op de Toyota extra is, is mooi meegenomen
edit: ik had nog een foto, ergens random gemaakt in Nijkerk. Ben gewoon gaan rijden en ergens van de autosnelweg af gegaan, ken de omgeving niet

[ Voor 26% gewijzigd door BlueTooth76 op 26-08-2020 08:32 ]
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Het is een First EditionBlueTooth76 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:22:
[...]
Normaal rood. Touring First Edition, de standaard veiligheidsfeatures zitten er op maar voor de rest heb ik er niet zo op gelet. Het is gewoon een nette, lekker rijdende en zuinige auto voor het budget dat ik beschikbaar had.
Er zit iig geen stoelverwarming en inductielader op, dus het zal zeker niet de meest complete versie zijn.
[Afbeelding]
Bedoel je key-less entry? Dat gebruik ik ook heel erg veel met mijn Prius, zou ik echt gaan missen. ik kijk nu af en toe al raar als ik probeer de deur open te doen terwijl mijn vriendin de sleutel heeftTgR_KILLER schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:35:
[...]
Enige wat ik soms mis is het 'deuren open doen met de handgreep' (hoe heet dat ook alweer? xD) Dat gebruikte ik bij de Auris wel veel. Maar of dat nou het belangrijkste is.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Dat bedoel ik! ik kwam er gewoon niet opKassad schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:09:
[...]
Bedoel je key-less entry? Dat gebruik ik ook heel erg veel met mijn Prius, zou ik echt gaan missen. ik kijk nu af en toe al raar als ik probeer de deur open te doen terwijl mijn vriendin de sleutel heeft

Ik heb dat ook op veel auto's gehad, maar heb het op de LC ook niet, dus mis het wat dat betreft ook weer niet echt op de zaken wagen nu. En met hoe makkelijk tegenwoordig blijkbaar zo'n key-less entry signaal te onderscheppen is en je auto weg te halen is hoef ik het eigenlijk ook weer niet zo nodig.