Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 105 ... 164 Laatste
Acties:
  • 894.794 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

TgR_KILLER schreef op maandag 27 april 2020 @ 23:00:
[...]

Dat licht er echt 100% aan wat je mee neemt, heeft niks met gezinssamenstelling te maken maar aan de manier waarop je op vakantie gaat ;). Wij gingen vroeger met mijn ouders in een oude Suzuki swift, met 3 kids achterin, mijn zusje was nog klein dus koffer + wandelwagen + campingbedje lag op de imperial en de rest achterin, overigens stond er ook nog een dikke gastank in de kofferbak. Dat was pas weinig ruimte ;)
Dat is mooi wat je vroeger deed maar dat is totaal niet relevant voor iemand anders in de huidige situatie. Wij deden het vroeger altijd in een Mondeo sedan of station. Dat was ook altijd proppen ook met dakkoffer en fietsendrager achterop. Dat was met 3 kids, kleiner hadden we het echt niet willen hebben ook :+

Ik heb ook altijd enorm veel zooi mee en gooide een Corsa C met dakkoffer vol en ook nog een aanhangertje erachter. Dit was voor 2 personen :+

Hoe ik dat nu ga doen met de Corolla is even de vraag maar wil wel een beetje comfort meenemen als ik op vakantie ga. Ik ga niet helemaal creperen :+

* Touchdomex moet weer opzoek gaan naar dakdragers voor de Corolla Die zullen alleen niet zoals bij de Opel 10 euro bij de kringloop zijn :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 28-04-2020 07:22 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:56

MJV

Sissors schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:40:
Mijn Auris hybride had een 6-8 weken stilgestaan vanwege Corona enzo. Wat kan er misgaan, gezien hij toch niet zijn 12V accu hoeft te gebruiken voor de startmotor, dus alleen wat elektriciteit voor de elektronica nodig. Gezien ik hier post kan je ervan uitgaan wat de conclusie was: Deed niks toen ik wilde starten. Pechhulp heeft accu bijgeladen, ik langs de dealer geweest, die hebben de 12V accu getest, en die was nog prima in orde.

Maar gezien ik niet een erg intensieve gebruiker ben van mijn auto (vandaar dus ook dat hij zo lang stil kon staan, oké buiten Corona om staat hij niet zo lang stil normaal, maar hij kan best een aantal weken niks doen), begin je je dan wel af te vragen hoe lang je hem wel veilig stil kan laten staan. Eg met een beetje (vlieg) vakantie staat hij iig al 3 weken stil. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

Ik ken het verhaal van keyless entry uitzetten, maar tbh, de sleutel kant kan het jaren uithouden op een knoopcel daarvan, en die moet constant luisteren. De auto moet alleen zodra ik de knop bij de portierhendel aanraken wat gaan uitzenden, dat mag toch niet veel stroom kosten zou je verwachten.

(Uiteraard gegoogled, maar niet veel verder gekomen dan iemand die het probleem na 14 dagen had, tja, dat is wel heel snel).
Elders op dit forum las ik een discussie over Euro 95-E10 benzine en het feit dat de ethanol in deze samenstelling vocht aantrekt. Hierdoor kan zich dus mogelijk vocht ophopen in de benzinetank, en dat is niet goed voor de motor. Vind het moeilijk te beoordelen in hoeverre dit puur een theoretisch risico is of dat het ook de praktijk een probleem opleverd, maar ik ga denk ik zolang mijn Auris ook weinig wordt gebruikt maar gewoon even 98-E5/E0 tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 08:31
Touchdomex schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 07:16:
[...]
Dat is mooi wat je vroeger deed maar dat is totaal niet relevant voor iemand anders in de huidige situatie. Wij deden het vroeger altijd in een Mondeo sedan of station. Dat was ook altijd proppen ook met dakkoffer en fietsendrager achterop. Dat was met 3 kids, kleiner hadden we het echt niet willen hebben ook :+
Het is zelfs niet relevant hoe groot je auto of je gezin is: De auto is altijd nèt iets te klein. Als je meer ruimte hebt, wil je gewoon meer zooi meeslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bacchus schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:25:
[...]

Het is zelfs niet relevant hoe groot je auto of je gezin is: De auto is altijd nèt iets te klein. Als je meer ruimte hebt, wil je gewoon meer zooi meeslepen.
Ja, ik kan alles kwijt in een formaat Yaris maar heb nu een Corolla :P Gewoon omdat het ook iets prettiger op de weg ligt dan een Yaris :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 08:20
Zeker als je een tienerdochter hebt. Dan heb je met een ProAce en een dubbel-asser er achter nog niet genoeg ruimte als je meer dan 2 dagen weg gaat. >:)

[ Voor 12% gewijzigd door agravain op 28-04-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-06 19:33

leon0013

Ooit waren het er twaalf

MJV schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:15:
[...]

Elders op dit forum las ik een discussie over Euro 95-E10 benzine en het feit dat de ethanol in deze samenstelling vocht aantrekt. Hierdoor kan zich dus mogelijk vocht ophopen in de benzinetank, en dat is niet goed voor de motor. Vind het moeilijk te beoordelen in hoeverre dit puur een theoretisch risico is of dat het ook de praktijk een probleem opleverd, maar ik ga denk ik zolang mijn Auris ook weinig wordt gebruikt maar gewoon even 98-E5/E0 tanken.
Ik kan me zelfs indenken dat het ergens wel gunstig is,

Ethanol wordt ook wel bijgemengd bij vochtproblemen om het vocht uit de tank te halen omdat water ontzettend goed oplost in ethanol.

Dus door dit continu te doen voorkom je wellicht ophopen van water (wat zwaarder is dan benzine en er niet in oplost dus onderin je tank blijft)

Het zorgt wel voor een (nog) lagere energiedichtheid van je brandstof waardoor je gebruik ook wat toeneemt maar ik denk dat je de corrosieproblemen juist minder gaat krijgen.

Zolang je een redelijk volle tank houdt heb je verder ook weinig luchtmassa die uitzet/krimpt dus zal je tank vrij weinig "ademen" en dus niet al te veel atmosferisch vocht opnemen.

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 23:05
[...]

Nuh hoor, mijn auto is groot genoeg voor ons 2tjes, nooit het gevoel te weinig ruimte te hebben :+

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakem1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-11-2022
Toyota Touch2 with go plus.

Sinds 2016 ben ik in het bezit van een Toyota Auris hybrid 1.8L. Deze auto is uitgerust met een Touch 2 with go plus. De Plus staat voor 3 jaar gratis kaarten en navigatie update.
Ook Ik heb, zoals velen met mij, ervaren dat het navigatiesysteem van Toyota sterk achterloopt minimaal een jaar. Daarom heb ik besloten om niet meer op dit systeem te vertrouwen als ik op vakantie ga. Ik wil immers zeker weten dat ik op mijn bestemming kom. Updaten kost €129. Ik heb daarom besloten dit niet te doen.
Ondertussen maakte ik wel dankbaar gebruik via mijn Samsung smartphone van Media streaming diensten via Bluetooth zoals Spotify.
Dit functioneerde uitstekend totdat mijn Samsung telefoon geupdate werd. Bluetooth mediastreaming werkte plotseling niet meer. Bluetooth bellen wel. Over dit probleem heb ik lang gezocht op het internet en Ik heb met Toyota Nederland gebeld.
Toyota Nederland vertelde mij met grote stelligheid dat het aan mijn telefoon lag en dat het Bluetooth protocol niet door Toyota werd ondersteund. Of en wanneer een update hiervoor kwam wist hij mij niet te vertellen. Een kennis van mij heeft dezelfde auto namelijk een Toyota Auris als ik heb met hetzelfde Touch 2 with Go plus systeem, maar hij heeft het navigatiesysteem wel geüpdate naar versie 2018. En voila bij hem werkte het Bluetooth streaming media wel met mijn telefoon!
Blijkbaar moet ik dus van Toyota voor €129 mijn navigatiesysteem updaten zodat mijn Bluetooth mediastreaming weer gaat werken. Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Een basis applicatie die volgens Toyota geadverteerd werkt net zoals mirrorlink werkt dus niet behalve als je betaalt.
Mijn vraag is nu mag er voor een standaard applicatie (bluetooth) geld gevraagd worden om het te laten werken?

Inmiddels heb ik het systeem geüpdate naar
Toyota Touch 2 with Go Plus [6.14.0H] 2019 v2 de nieuwste versie. Hierop staat de trajectcontrole A2 Utrecht- Amsterdam die al 6 jaar bestaat nog steeds niet. De bluetooth media- streaming is wel weer gaan werken.
Al met al een hele kostbare bluetooth update.

Update:
Ik heb een reactie van ANWB experts gekregen.
Deze luidt als volgt:

Wat betreft connectiviteit telefoon via Bluetooth; je mag verwachten van een dergelijke jonge auto, dat deze connectiviteit minstens 10 jaar zonder problemen functioneert.

Mocht deze connectiviteit alleen hersteld kunnen worden door aanschaf kaart update navigatie; wellicht is het dan redelijk om de kosten te delen met de dealer waar u destijds de auto heeft aangeschaft.

Geschillencommissie
Geschillen met een BOVAG aangesloten autobedrijf kunt u ter beoordeling voorleggen aan de Geschillencommissie Voertuigen.

Met vriendelijke groet,
ANWB Experts.

Update2

ANWB EXPERTS,

Hartelijk dank voor uw update.

Raad u aan uw klacht schriftelijk kenbaar te maken bij zowel uw verkoper (dealer) en cc aan de importeur.

Zeker het feit dat de trajectcontrole A2 niet vermeld staat vind ik een gospe. Als ANWB vinden wij het kaartmateriaal niet ouder mag zijn dan 12 maanden.

Bij een negatieve reactie van Toyota zou u kunnen overwegen het geschil ter beoordeling voor te leggen aan de Geschillencommissie Voertuigen.

[ Voor 20% gewijzigd door Hakem1 op 07-05-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Je koopt geen update, je koopt een kaart-update waar de firmware update bij zit. Ik zou ook graag de firmware updaten maar dit gaat inderdaad enkel via die kaart-update. Ik heb eens gekeken om de update los te downloaden door bv. de USB-stick met update te lenen van de dealer. Maar hun ervaring was dat de geupdate kaartgegevens óók nodig zijn om de navigatie te doen werken. Daar zit ook een unieke code achter en daar stopte het ook wat ze wilden doen voor mij.

Zelf heb ik een iPhone Xr met de laatste nieuwe iOS en die werkt gelukkig nog steeds correct. In het begin toen ik de wagen had met een oudere iPhone met ouder iOS had ik zelfs meer problemen met een verbinding te houden, tegenwoordig niets meer.

De onvolledige kaartupdates staan mij ook tegen om er geld voor neer te leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 04-05-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Bluetooth en auto's blijft altijd wel een ding.. oude telefoon van mijn vader was ook met geen mogelijkheid te koppelen met zijn nieuwe auto (Kia) terwijl de oude wel werkte. Telefoon van mijn vriendin (Samsung A3) wil op onze Kenwood HU met Android auto ook niet connecten, maar op bluetooth wel. Mijn A8 doet wel alles en mijn vorige S5 ook.

Je zou toch hopen dat alles een standaard protocol was, maar helaas.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
Mijn Nokia 8 Sirocco is ook onbruikbaar geworden in mijn Prius 4 met hetzelfde systeem (wel up to date). Na de update naar Android 10 stopt mijn radio niet met spelen als ik wil bellen. Spraakopdracht geven werkt, en de telefoon gaat bellen, maar daarna speelt de radio weer en wordt dus niet de telefoon via de speakers weergegeven.

In mijn geval ligt de oorzaak bij Nokia die er een potje van heeft gemaakt....

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon0013

leon0013

Ooit waren het er twaalf

@Hakem1

Mijn galaxy A40 (android10) werkt zonder problemen met mijn Auris (na facelift) uit 2015, huidige staat kaartupdate was dacht ik 2017. BT mediastreamen werkt zonder problemen bij mij.

[ Voor 3% gewijzigd door leon0013 op 04-05-2020 21:16 ]

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Hakem1 ik heb de navigatie en multimediasoftware in mijn Corolla (met Touch 2&Go CY17) geupdate door zelf de bestanden te downloaden en te flashen vanaf een USB stick. Dat kost vooral veel tijd maar is niet erg moeilijk. De truc is om de goede versie te krijgen volgens mij.

Bij mij ging het om 17TDT2EU-DA01 voor het audio-gedeelte (DCU), en 17TMT2EU-FA00 voor het navigatie-gedeelte (MEU). De juiste codes voor jouw toestel kan je vinden bij setup - algemeen - software volgens mij. Korte uitleg vanaf een duits Toyota Corolla forum: klik.
Ik verwacht dat de procedure en downloads voor de Auris vergelijkbaar zijn, maar zoek dat voor de zekerheid goed na. Het zou zonde zijn om je head unit te bricken door zo'n update. Het zou me ook niet verbazen als er ondanks een vergelijkbare naam voor het systeem toch andere hardware gebruikt wordt, zodat het voor de Auris anders werkt dan voor de Corolla :X --> edit: hier de verschillende systemen: volgens die lijst is jouw software anders dan die van de Corolla

Bij mij lopen de kaarten ondanks de laatste update nog steeds een jaar achter voor mijn gevoel, en aangezien Android Auto is uitgesteld heb ik nog een telefoon in houder voor de radio hangen.

Ik heb vandeweek weer lopen stoeien om Mirrorlink aan het werk te krijgen, maar dat is zo'n gedrocht, dat ik er ondanks meerdere verschillende tutorials op Youtube niet uit kom. Soms krijg ik een beetje beeld, maar daarvoor moet je aardig wat toeren uithalen, en het is helaas niet zo dat dat eenmalig is en je de volgende keer gewoon inplugt om het werkend te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 04-05-2020 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:58

Crazy D

I think we should take a look.

gwystyl schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:08:
Bij mij lopen de kaarten ondanks de laatste update nog steeds een jaar achter voor mijn gevoel, en aangezien Android Auto is uitgesteld heb ik nog een telefoon in houder voor de radio hangen.
Kaarten lopen per definitie achter. Ik heb na een jaar geloof ik het opgegeven en m'n telefoon in een houder op de roosters in de middenconsole gehangen, perfect in zicht voor kaarten en als bijkomend voordeel ook direct bedienbaar voor muziek. Niet veel onhandiger dan dat ik nu ervaar met Apple CarPlay in mijn huidige auto's. (al mis ik soms in de ene wel ingebouwde navigatie, voor die enkele keren dat je in een gebied rijdt zonder goed bereik....)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leon0013

leon0013

Ooit waren het er twaalf

Crazy D schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:52:
[...]

(al mis ik soms in de ene wel ingebouwde navigatie, voor die enkele keren dat je in een gebied rijdt zonder goed bereik....)
Noem me ouderwets maar als ik op pad ga zorg ik meestal wel dat ik de kaart op m'n telefoon download (ik gebruikte vroeger HERE maps, ondertussen is google maps ook bruikbaar hiervoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Op alle kaarten die ik ooit heb gebruikt viel wel wat aan te merken. Ik heb zowel met Toyota, Here & Bing, Sygic als Google de nodige foute instructies gehad. En Nederland valt dan nog wel mee..
Met een papieren kaart (die natuurlijk helemaal snel uit de tijd is) kun je daar veel makkelijker omheen werken: Je hebt meer overzicht en je kan makkelijk een aantekening voor de volgende keer maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zg toevallig vanmorgen dat de nieuwe Yaris in de configurator van Toyota.nl is opgenomen. Linkje voor de liefhebber of nieuwsgierige...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Peatsmoke schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 05:42:
Zg toevallig vanmorgen dat de nieuwe Yaris in de configurator van Toyota.nl is opgenomen. Linkje voor de liefhebber of nieuwsgierige...
AUW, ruim 24k voor de first edition zonder dat je ook maar iets hebt aangeklikt. Het is wel een mooi karretje geworden, en ik vermoed dat je voor een andere nieuwe B-segmenter inmiddels ook zulke bedragen kwijt bent bij gelijke uitrusting, maar dat is toch een stuk hoger dan mijn psychologische grens voor een B-segmenter. Ik leefde nog in de veronderstelling dat je voor 20-22k een vrij leuk aangeklede B-segmenter zou kunnen krijgen, of een hele hele kale C-segmenter. Ik ben weer wakkergeschud :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58
Touchdomex schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:26:
[...]

Ja, ik kan alles kwijt in een formaat Yaris maar heb nu een Corolla :P Gewoon omdat het ook iets prettiger op de weg ligt dan een Yaris :P
Er kan heel wat spul in mijn Yaris Verso. ;)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

rimave schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:59:
[...]

Er kan heel wat spul in mijn Yaris Verso. ;)
Klopt maar wel zeer beperkt leverbaar met fabrieksaf Cruise Control :( dan valt een auto af voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Touchdomex schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:05:
[...]

Klopt maar wel zeer beperkt leverbaar met fabrieksaf Cruise Control :( dan valt een auto af voor mij
O, ik heb de oude variant (99-05), daar zat geen cc überhaupt op. Ik heb zelf een Waeco Ms50 setje ingebouwd. Niet zo comfortabel als een fabriekscc, maar het werkt. Je moet namelijk heb knopje waarmee je de snelheid vastzet ingedrukt houden totdat je voelt bij je rechtervoet dat de cc het overneemt. Maar éénmaal vastgezet houdt ie prima de snelheid vast.

Edit, de nieuwere Yaris Verso heet ook Verso-S, geen Yaris Verso.
Maar was die wel leverbaar met cc? Toyota heeft soms rare ‘bezuinigingen’ op modellen gedaan. Mijn auto heeft in Japan elektrische ramen achter. In Europa zijn de Yaris Verso’s met elektrische ramen achter op 1 hand te tellen. CC ook zo’n ding. Luxere Toyota’s hadden dat af-fabriek. Later werdt het wat meer standaar, maar toch heeft de iQ en de Urban Cruiser geen fabrieks cc. Dat zijn auto’s uit respectievelijk 2011 en 2009!

[ Voor 30% gewijzigd door rimave op 07-05-2020 10:23 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

rimave schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:19:
[...]

O, ik heb de oude variant (99-05), daar zat geen cc überhaupt op. Ik heb zelf een Waeco Ms50 setje ingebouwd. Niet zo comfortabel als een fabriekscc, maar het werkt. Je moet namelijk heb knopje waarmee je de snelheid vastzet ingedrukt houden totdat je voelt bij je rechtervoet dat de cc het overneemt. Maar éénmaal vastgezet houdt ie prima de snelheid vast.

Edit, de nieuwere Yaris Verso heet ook Verso-S, geen Yaris Verso.
Maar was die wel leverbaar met cc? Toyota heeft soms rare ‘bezuinigingen’ op modellen gedaan. Mijn auto heeft in Japan elektrische ramen achter. In Europa zijn de Yaris Verso’s met elektrische ramen achter op 1 hand te tellen. CC ook zo’n ding. Luxere Toyota’s hadden dat af-fabriek. Later werdt het wat meer standaar, maar toch heeft de iQ en de Urban Cruiser geen fabrieks cc. Dat zijn auto’s uit respectievelijk 2011 en 2009!
Ik dacht het niet. De 2e generatie van de Yaris had volgens mij ook geen CC in Europa. Wel in de US of A maar niet hier. Het zou dus kunnen te retrofitten maar het is niet ideaal.

Liever een slagje groter dan en met een Corolla/Auris ben je niet bijster zwaarder, alleen wat onzuinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
gwystyl schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:36:
[...]

AUW, ruim 24k voor de first edition zonder dat je ook maar iets hebt aangeklikt. Het is wel een mooi karretje geworden, en ik vermoed dat je voor een andere nieuwe B-segmenter inmiddels ook zulke bedragen kwijt bent bij gelijke uitrusting, maar dat is toch een stuk hoger dan mijn psychologische grens voor een B-segmenter. Ik leefde nog in de veronderstelling dat je voor 20-22k een vrij leuk aangeklede B-segmenter zou kunnen krijgen, of een hele hele kale C-segmenter. Ik ben weer wakkergeschud :>
Vorige week was ik eens achterstallige administratie aan het opschonen... Daar kwam ik de rekening tegen van mijn oude Corolla, Linea Terra metallic. Kostte in 2002 €17.500...
Maar dat is 18 jaar geleden, met inflatiecorrectie is dat nu € 23.785. Gezien alle extra's die er nu aan veiligheidsmaatregelen op zit en de toegenomen grootte, is die niet duurder geworden. De vanafprijzen nu zijn € 24.995. Nu loopt de Corolla tot €40.740 ("kaal"). Dat terugrekenend naar 2002, is iets meer €29.975. Voor dat geld kocht je destijds een goed aangeklede Corolla T-Sport. Wat overigens een heel leuke wolf in schaapskleren was. :+
Kortom: de Corolla is evenredig duurder geworden met de inflatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Touchdomex schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:46:
[...]
Liever een slagje groter dan en met een Corolla/Auris ben je niet bijster zwaarder [dan een Yaris], alleen wat onzuinger.
Volgens mij valt zelfs dat wel mee: In mijn ervaring is het verbruik van een Yaris HSD op de snelweg wat hoger dan dat van de C-klasse broeders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bacchus schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:47:
[...]

Volgens mij valt zelfs dat wel mee: In mijn ervaring is het verbruik van een Yaris HSD op de snelweg wat hoger dan dat van de C-klasse broeders.
Bedoel je dan de oude of de nieuwe want met mijn van 2006 ga ik echt niet het verbruik halen van een b-segment yaris van een vergelijkbare periode. De yaris is gegarandeerd zuiniger met vergelijkbare rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Touchdomex schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:52:
[...]
Bedoel je dan de oude of de nieuwe want met mijn van 2006 ga ik echt niet het verbruik halen van een b-segment yaris van een vergelijkbare periode. De yaris is gegarandeerd zuiniger met vergelijkbare rijstijl.
Mijn langdurige ervaringen betreffen een '18 Yaris HSD en een '12 CT200h, daarnaast heb ik ook wel enkele ritten met verschillende hybride Aurissen van bouwjaren daartussenin gereden, die qua verbruik sterk op de CT leken.
In '06 bestonden er nog geen hybride Corolla's, Aurissen of Yarissen, dus dat is wat lastig vergelijken.

[ Voor 33% gewijzigd door Bacchus op 07-05-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bacchus schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:20:
[...]

Mijn langdurige ervaringen betreffen een '18 Yaris HSD en een '12 CT200h, daarnaast heb ik ook wel enkele ritten met verschillende hybride Aurissen van bouwjaren daartussenin gereden, die qua verbruik sterk op de CT leken.
In '06 bestonden er nog geen hybride Corolla's, Aurissen of Yarissen, dus dat is wat lastig vergelijken.
Ja dat zijn auto's die ik niet kan betalen :+ Met al die nieuwerwetse technologie :P

Maar hier gaat de auto morgen naar de garage. Kwam erachter dat geen enkele gordel op de achterbank werkt :+ Heb nog een week garantie en eigenlijk nooit iemand achterin, omdat de auto al 2 maanden niet fatsoenlijk is gebruikt. Ook geen moment gehad om te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leon0013

leon0013

Ooit waren het er twaalf

leon0013 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:39:
[...]

Nu op zoek naar (evt.wielen met) zomerbanden, hij staat nog op een 17" winterset.
Ook maar overwegen of ik naar 16" ga of 17" hou, een band mag wel iets hoogte hebben en vind de huidige 225 wel aan de brede kant.
Afgelopen week van de auris de 225/45/17 Michelin winterbanden geruild voor nieuwe Yokohama's 205/55/17

De iets grotere omtrek zorgt gelijk dat m'n tellerafwijking nog maar 4% is. In tegenatelling tot de 9% op de winterbanden.

Verbruik op boordcomputer lijkt tot nu toe ook net iets lager maar vergelijkingsmateriaal is erg beperkt omdat ik maar 900 km op de winterbanden heb gereden. Ook de afwijking in omtrek Zorgt dat het getal kunstmatig minder lijkt... Maar goed... Echte kilometers meten is lastig.

Ook het afrolgeluid is vele malen minder. 67 dB t.o.v. 71 op het label.

Eerste indruk is erg goed te noemen. Auto was al geen herriemaker en is nu nog een stuk beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 14:18

Bullet NL

Eigen Wijs

https://www.autoweek.nl/a...ighlander-naar-nederland/

YES...... De Highlander officieel naar Nederland.
Nu ben ik er nog niet uit over dit neusje wel heel mooi is.... Maar is ze gooien wel vaker een iets ander neusje op hun EU modellen...

Verder is dit een auto die ik prima op mijn oprit zie staan.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Mijn vriendin was ook wel weg van de Highlander haha, maar ik vrees dat hij best wel prijzig word. Zit tussen de RAV en Land Cruiser in vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:30
Mooie bak die Highlander, over een jaar of 15 kan ik hem betalen dus dat zien we dan wel verder haha :)
Goede opvolger voor mijn Avensis Verso die nu nog geeneens 2 ton heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51

Arfman

Drome!

Ik heb geen enkel praktisch nut voor zo'n boot, de Prius is al te groot voor ons bij wijze van spreken ;)

Vorige week de Yaris een welverdiende detail gegeven. Was al zeker 6 maanden niet gewassen :X Alle sponningen met APC schoongeborsteld, helemaal gewassen met 2 emmer methode, laagje Natty's Blue wax erop en alle rubbers en kunststofdelen in de Trim Restorer gezet, knapt hij weer aanzienlijk van op.

Kwam nog een zakje vogelvoer tegen onder de motorkap, vast door een marter oid. daar neergelegd. Gelukkig geen schade kunnen vinden aan kabels.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 21:00
De nieuwe corolla lijkt mij wel wat maar na contact op te nemen met de dealer is het toch echt wel een dealbreker dat de kleur "blue flame" in nederland niet verkrijgbaar is.

Ik snap echt niet waarom maar schijnbaar bepaald de importeur dat. Ook op de duitse site zie ik die optie niet staan of is het sowieso niet aan te raden om om het buitenland een nieuwe auto te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 12:40

Martinspire

Awesomeness

PainkillA schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:38:
De nieuwe corolla lijkt mij wel wat maar na contact op te nemen met de dealer is het toch echt wel een dealbreker dat de kleur "blue flame" in nederland niet verkrijgbaar is.

Ik snap echt niet waarom maar schijnbaar bepaald de importeur dat. Ook op de duitse site zie ik die optie niet staan of is het sowieso niet aan te raden om om het buitenland een nieuwe auto te kopen?
Mja die kleur was er toen ik bestelde ook niet. Al was ik toen wel gecharmeerd van de zwart+rode variant. Dus met een zwart dak. En ik moet zeggen dat ie dan ook wel opvalt.

Ik had verder het idee dat die blauwe wel snel richting babyblauw ging en zelf had ik hem liever wat donkerder (al hoeft het ook weer niet helemaal donkerblauw te zijn).

Tenzij je je auto op een parkerplaats voor je raam ziet staan, zit je toch vooral van binnen te kijken. Als je dan de premium pakt, dan heb je nog mooie rode stiksels in het interieur. En dat matched wel mooi met de buitenkant

Toen ik aan het kijken was, had de CHR wel fel blauw maar die was er toen niet in 2.0 en was nog voor zijn opfrisbeurt (dus ook wat meer rijgeluid, oudere entertainment systeem, etc)

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 11-05-2020 16:47 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Importeurs kijken gewoon welke kleuren en opties etc. het meest verkocht worden, en die auto's en keuzes halen ze naar NL. In andere landen zijn de optiepakketten weer helemaal anders. Sommige landen hebben dan wel weer standaard stoelverwarming maar weer geen cruise control. Alle verschillende opties en kleuren leveren is geen doen.

Highlander zou voor ons wel een mooie vervanging zijn, die mag de caravan in ieder geval trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Vlassie1980 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:57:
Mooie bak die Highlander, over een jaar of 15 kan ik hem betalen dus dat zien we dan wel verder haha :)
Goede opvolger voor mijn Avensis Verso die nu nog geeneens 2 ton heeft.
Tis een serieuze opvolger van de Avensis, ik zal hem niet nieuw kopen... Maar als ze beschikbaar zijn van een jaar of 2 oud.... en zo'n 30 a 40k km gelopen.

Kortom, dat duurt nog kleine 3 jaar. Moet ik toch op zoek naar "tussen" auto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Bullet NL schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:43:
[...]

Tis een serieuze opvolger van de Avensis, ik zal hem niet nieuw kopen... Maar als ze beschikbaar zijn van een jaar of 2 oud.... en zo'n 30 a 40k km gelopen.

Kortom, dat duurt nog kleine 3 jaar. Moet ik toch op zoek naar "tussen" auto....
Een Highlander komt in de range boven de RAV te zitten en onder de Land Cruiser... dat word wel een duur wagentje hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Daar mag je Nederland leaseland voor bedanken :) Veel bedrijven die auto's leasen hebben als voorwaarde dat je alleen "saaie" kleuren mag leasen in verband met de verkoopwaarde. Daarom zie je ook zo ontzettend veel wit/zwart/grijze auto's. Nieuwe auto's worden particulier bijna niet verkocht en zelfs dan wordt er nog vaak voor conservatieve kleuren gekozen, al dan niet gedwongen door het beperkte kleurenscala van de fabrikant.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:58

Crazy D

I think we should take a look.

Arfman schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:48:
[...]

Daar mag je Nederland leaseland voor bedanken :)
En de 2e hands markt, want als knalgeel en gifgroen goed 2e hands zou verkopen mag je die kleuren heus wel leasen :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Als buitenland bv Duitsland is, lijkt dat me prima te doen. Als ik het mij goed herinner, zijn de basisprijzen in Duitsland wel iets hoger omdat die in Nederland wat gedrukt worden door de belasting erbovenop. Op jonge tweedehands schijnt het voordelig te zijn dus er zijn vast sites en bedrijven die je (ook voor een nieuwe) verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:05

DaWaN

'r you wicked ??

Je zou kunnen overwegen om de auto zelf te wrappen. Dat kan ook wel eens gunstiger uitpakken voor de restwaarde.

Overigens vind ik de nieuwe Corolla in die kleur met wat mods echt een gave bak:

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

TgR_KILLER schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:32:
[...]

Een Highlander komt in de range boven de RAV te zitten en onder de Land Cruiser... dat word wel een duur wagentje hoor ;)
Dat hij boven de RAV zit is alleen maar mooi, ik verwacht eigenlijk dat ze qua prijs een Camry dingentje gaan doen. Dus nieuw significant goedkoper dan vergelijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bullet NL schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:57:
[...]

Dat hij boven de RAV zit is alleen maar mooi, ik verwacht eigenlijk dat ze qua prijs een Camry dingentje gaan doen. Dus nieuw significant goedkoper dan vergelijkbaar...
Waar zou hij mee moeten concurreren dan? BMW X5, Volvo XC90 oid? Dan geloof ik wel dat hij goedkoper gaan worden, maar ik denk dat je er geen klanten mee gaat overhalen om Toyota te rijden. Tegen een Hyundai Santa Fé (weet niet of die er als 7-zitter is) zal het er om spannen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Af en toe loop ik een beetje te scrollen op Marktplaats. Niet specifiek zoekende naar iets... Kom ik daar ineens m’n oude Slet (Toyota Starlet, liefkozend Slet genoemd) tegen! Er staan wel wat meer km’s op de teller en ze woont in Tilburg tegenwoordig. Bovendien ziet ze er toch wat minder uit dan toen ze in mijn bezit was.

De Glanza achterlichtjes zijn ook verdwenen, maar toch heeft de huidige eigenaar er een toerenteller in gekregen. Iets wat mij nooit gelukt is. De Remus demper en mooie Lenso velgen zijn ook foetsie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcr__663pQlrmPgd0jmn2cHl2oA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3GM8vJsbWYNbKJGrbedVVLSk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de Starlet 13 jaar geleden ingeruild op een Yaris T-Sport. Kreeg er evenveel voor terug als wat ik ervoor betaald had. Maar ja, ik ruilde ook een 4k auto in op een 10k auto. :) Toch zijn Toyota’s redelijk waardevast en betrouwbaar. Ik had niet verwacht dat deze Slet nog rondreed. De Slet die ik daarvoor had (P 8 uit 92) ligt al op de sloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon0013

leon0013

Ooit waren het er twaalf

@rimave

Ik probeer dus door te klikken op je plaatje in de hoop de andere foto's te zien om te kijken wat voor lichten je bedoelde ...
Misschien toch maar even dat kunstje op marktplaats proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Deze had ik erin zitten. Veel mooier dan de originele.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/U7kAAOSwvxtcvaB0/s-l1600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 13:24

BeyondThunder

Lost Lightning

Hi daar, ik heb een vraagje aan jullie waar ik niet snel een antwoord op kan vinden op Internet.

We hebben vandaag een Auris TS gekocht uit feb, 2015 (pre-facelift).
Helaas kwam ik er pas achter na het tekenen dat deze auto staat geadverteerd met de opties van het nieuwere model 2015, na de faclift. (Lane assist, verkeersbord detectie, DAB tuner, etc). Het missen van deze opties heb ik me niet goed genoeg gerealiseerd tijdens de proefrit.

Nu vraag ik me af welke opties ik nog meer mis. En of dit nieuwere type uit eind 2015 dusdanig beter is om van de aankoop af te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Welke opties je exact nog meer mist weet ik niet, dat valt verder wel mee denk ik. Qua rijden etc. vond ik ze verder echt gelijk (beide zakelijk gereden).. Overigens vond ik de eerste generatie lane assist enzo toch niet lekker werken dus had dat NOOIT aan staan. Pas nu met de nieuwe generatie Corolla werken die systemen beetje fatsoenlijk naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@TgR_KILLER Dank je wel! Alle info is welkom. Zeker van iemand die ze beide gereden heeft. De meer onderzoek ik doe naar de voordelen van het model na de facelift hoe rustiger ik word. Ik lees wel dat het model na de facelift een betere geluidsisolatie heeft. Daar niets van gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
niet echt eerlijk gezegd maar kan aan mij liggen, rij nu alweer een jaar in de Corolla en die is wel enorm veel beter geworden.

Maar als je zo enorm twijfelt, al buiten die opties om of je wel voor een pre facelift had moeten gaan. Dan ben je wel beetje screwed nu? Koop contract is koop contract lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
BeyondThunder schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:50:
@TgR_KILLER Ik lees wel dat het model na de facelift een betere geluidsisolatie heeft. Daar niets van gemerkt?
Op het nieuwe model vanaf 2013 zit een duidelijk betere geluidsisolatie vergeleken met de eerste Auris hybride. Maar de facelift was er vooral om de auto er van binnen en buiten anders uit te laten zien, dus ik denk niet er dingen veranderd zijn die niet uiterlijk waarneembaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Lijkt mij in alle gevallen slim om terug te gaan naar de verkopende partij. Als de Mediamarkt adverteert met een bepaald type TV en je komt er thuis achter dat het een ouder model is, dan ga je ook terug toch?

Al is het maar - als je gewoon tevreden bent met de auto verder en de specifieke opties niet echt mist - om er misschien nog wat geld op terug te krijgen. Of een gratis APK en beurt in de toekomst als compensatie indien gekocht bij een garage. Een pre-facelift model is vrijwel altijd per definitie minder waard, ik zou me genaaid voelen, ook al zou ik blij zijn met de auto an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
BigSmurf schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:41:
Lijkt mij in alle gevallen slim om terug te gaan naar de verkopende partij. Als de Mediamarkt adverteert met een bepaald type TV en je komt er thuis achter dat het een ouder model is, dan ga je ook terug toch?
Die vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op. Dan kom je er thuis pas achter, hij heeft een proefrit gehad in die auto ;) dan had je kans genoeg om die zaken te controleren lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Ja, screwed is wel het juiste woord, maar dat kwam met name doordat de advertentie niet klopte. En als je erin zit als "leek" dan ken je de verschillen niet. Na het tekenen vroeg ik over de uitleg van de lane assist. "Ehhhh, dat weet ik niet" zei de verkoper. Toen de verkoper er een collega bijhaalde zie deze gelijk "Maar dat zit niet op dit model".
En gezien de misleidende advertentie kunnen we de koop nog afbreken lijkt me. Natuurlijk test je de meest triviale zaken tijdens een testrit, maar niet de stoelverwarming bijvoorbeeld.
Al met al hebben we wel een goede deal. Dus rest de vraag of de facelift dusdanige voordelen biedt om af te zien van de koop. Mede door jou info @TgR_KILLER denk ik van niet.

Edit; Verkeersbord herkenning leek me wel handig. Dit kon ik tijdens de testrit niet vinden. Toen de kaart aangezet en daar zag ik gelijk 80 KM/u staan. Ik deed te aanname dat dit de verkeersbord herkenning was.

DAB Radio leek me ook nuttig. Dus ik doe tijdens het rijden de radio aan en die klonk kraakhelder. Hoe moet ik als leek zien dat het geen DAB ontvangst was? Nu weet ik dat de haaienvin op dak een goed herkenningspunt is voor het facelift model. Dat wist ik vanmorgen niet.

[ Voor 25% gewijzigd door BeyondThunder op 23-05-2020 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Je kan altijd ff een balletje opgooien bij de dealer over je twijfels etc. misschien is er nog een dealtje te slaan. Wanneer was je testrit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
De 2015 update is iets stiller. stoelen zijn dunner waardoor achterin meer ruimte is. Heeft safety sense eerste versie die slecht werkt (ik zou het liever niet hebben), kan harder op accu, cvt is wat anders afgesteld. Ik rij er nu bijna 5 jaar mee. Nu aan het kijken voor een nieuwe auto. Keuze gaat tussen een Kona EV en een Corolla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

TgR_KILLER schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:29:
Je kan altijd ff een balletje opgooien bij de dealer over je twijfels etc. misschien is er nog een dealtje te slaan. Wanneer was je testrit?
Heb ik ook gedaan. En thuis nog even contact met hem opgenomen. Hij gaat kijken wat hij nog kan doen. Die arme jongen was al zo verschrikkelijk nerveus. Werkte er net een maandje...
TgR_KILLER schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:29:
De testrit was vanmorgen.

[ Voor 24% gewijzigd door BeyondThunder op 23-05-2020 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Hier nog even de originele advertentie, al zal die maandag wel van de site af zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door BeyondThunder op 23-05-2020 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:12:
[...]

Die vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op. Dan kom je er thuis pas achter, hij heeft een proefrit gehad in die auto ;) dan had je kans genoeg om die zaken te controleren lijkt me..
In de winkel kan je ook het typenummer bekijken op de achterkant. Dat doet een leek ook niet als het scherm qua design praktisch hetzelfde is.

Ik vind dat je redelijkerwijs mag verwachten dat de advertentie klopt en dat je als leek niet elk knopje hoeft te proberen. Vraag de gemiddelde persoon in wat voor auto hij rijdt en het antwoord is verrassend vaak “een [kleur] [merk]”. Model is soms al lastig. Laat staan een facelift herkennen en opties die je nu niet hebt op waarde schatten.

Als je blij bent: lekker teruggaan, aangeven dat je op zich blij bent met de auto, maar wel een nare nasmaak hebt overgehouden. En dat je op z’n minst een tegemoetkoming verwacht. Niet geschoten...

En print die advertentie even naar pdf als “bewijs”. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
BeyondThunder schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:24:
Hi daar, ik heb een vraagje aan jullie waar ik niet snel een antwoord op kan vinden op Internet.

We hebben vandaag een Auris TS gekocht uit feb, 2015 (pre-facelift).
Helaas kwam ik er pas achter na het tekenen dat deze auto staat geadverteerd met de opties van het nieuwere model 2015, na de faclift. (Lane assist, verkeersbord detectie, DAB tuner, etc). Het missen van deze opties heb ik me niet goed genoeg gerealiseerd tijdens de proefrit.

Nu vraag ik me af welke opties ik nog meer mis. En of dit nieuwere type uit eind 2015 dusdanig beter is om van de aankoop af te zien.
Als de handelaar (dealer?) deze opties in de advertentie zet, mag je er wel vanuit gaan dat ze erop zitten. Hoe lang moet een proefrit duren en moet je zelf alle opties, zoals geadverteerd uittesten? Volgens mij zeggen dit soort praktijken meer over de handelaar en alleen daarom al, zou ik afzien van deze koop.
Goede Aurissen van pré- en post facelift vindt je altijd nog wel, maar een goede en betrouwbare dealer of handelaar is lastiger te vinden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Na een nachtje er over te hebben geslapen heb ik mijn keuze gemaakt. Ik ga proberen de koop te ontbinden.
Ik heb er geen 100% goed gevoel over. En ik vind wel dat je dit moet hebben als je een auto van 15K+ koopt.

Minimaal 3 opties zitten niet op de auto die wel in de advertentie staan. Hoe betrouwbaar is dit?
Zit er wel een regensensor op? Ik ga niet met een plantenspuit regen simuleren. Zit er automatische lichtschakeling op? Ik kan geen tunnel meenemen in mijn broekzak.

En zo zijn er nog wel meer zaken die je tijdens een proefrit niet of erg lastig kan testen.
Uiteraard heb ik een backup gemaakt van de advertentie.

Bedankt voor jullie meningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

BeyondThunder schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:17:
Na een nachtje er over te hebben geslapen heb ik mijn keuze gemaakt. Ik ga proberen de koop te ontbinden.
Ik heb er geen 100% goed gevoel over. En ik vind wel dat je dit moet hebben als je een auto van 15K+ koopt.

Minimaal 3 opties zitten niet op de auto die wel in de advertentie staan. Hoe betrouwbaar is dit?
Zit er wel een regensensor op? Ik ga niet met een plantenspuit regen simuleren. Zit er automatische lichtschakeling op? Ik kan geen tunnel meenemen in mijn broekzak.

En zo zijn er nog wel meer zaken die je tijdens een proefrit niet of erg lastig kan testen.

Wat denk je van het boekje erop na te slaan? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:56

MJV

@BeyondThunder verstandige keuze lijkt me. Hoewel het een mooie auto is (ik heb dezelfde - qua kleur :)) denk ik dat je anders achteraf spijt had gekregen. Ook denk ik dat het qua prijs ook weer niet zo’n unieke deal was dat je die niet meer opnieuw gaat vinden; zoals hierboven al aangegeven.

Ik vind het overigens wel vreemd dat het bij Louwman mis gaat met zoiets, dat is toch de Toyota-dealer/importeur in NL; die weten waarschijnlijk prima wat er per bouwjaar wel/niet op zit.

@Martinspire dat lijkt me toch lastig, bij een flink aantal van de boekjes die ik heb doorgenomen kwam ik van een koude kermis thuis omdat bepaalde features wel in het boekje stonden maar niet op de auto zaten die ik in mijn bezit had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@MJV Na verder onderzoek blijken heel veel advertenties van Louwman niet te kloppen. Zo zag ik gisteren een Auris met Panorama dak in de tekst. Maar op de foto's niets te zien.
Ik heb mijn Auris Hybrid Hatchback 5 jaar geleden gekocht. Op de foto op de website het beeld van de achteruit rij camera, standaard plaatje (+ tekstueel). Maar zat er niet op. Hier heb ik toen niet zo'n punt van gemaakt. Ik vind het ronduit schandalig voor zo'n grote tent. Laat dit een wijze les zijn voor iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Louwman is gewoon een aftreksel van de importeur... Niet dat het daarom slecht is, maar je zit het bij alle automerken terug: dealers gaan hele verkoopregio's bedienen, omdat de importeurs zo weinig mogelijk gesprekspartners (lees: tegenspraak) willen.
Het probleem van dergelijke grote dealers is dan ook dat te weinig mensen zich met teveel werk moeten bezighouden. Fouten (en misschien wel desinteresse) zorgen ervoor dat zulke dingen gebeuren, zoals jouw nu overkomen is.
Ik denk dat je best wel onder dat contract kunt uitkomen, of zelfs voor een andere Auris kunt opteren. Het blijft een goede auto en Louwman is een originele dealer, maar het blijven autoverkopers... Wellicht dat een goed gesprek met de verkoper een andere auto of een aantrekkelijkere prijs gaat opleveren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik wil nog even melden dat de verkoper vandaag heeft gebeld en alles is geannuleerd.
Ook heeft hij namens zijn bedrijf zijn excuses aangeboden.
Kortom; Keurig!

Nu op zoek naar een andere, een last valt van mijn schouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Werd vandaag gebeld door de dealer om een via de website geplande afspraak voor apk en grote beurt te bevestigen... Of ik ook al de brief had gehad voor de terugroepactie... Eh, de wat? Een terugroepactie voor mijn 18 jaar oude Yaris? :? Jazeker, was iets met het airbag systeem (weet niet meer precies wat hij zei).
Stond wel even te kijken... Ik heb geen idee of dat bij andere merken ook gebeurt nog met zulke oude auto's, maar toch erg netjes heb ik het idee :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Finraziel schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:13:
Werd vandaag gebeld door de dealer om een via de website geplande afspraak voor apk en grote beurt te bevestigen... Of ik ook al de brief had gehad voor de terugroepactie... Eh, de wat? Een terugroepactie voor mijn 18 jaar oude Yaris? :? Jazeker, was iets met het airbag systeem (weet niet meer precies wat hij zei).
Stond wel even te kijken... Ik heb geen idee of dat bij andere merken ook gebeurt nog met zulke oude auto's, maar toch erg netjes heb ik het idee :)
Is denk ik de vrij bekende Takata Airbag :P Ding slingert shrapnel door de auto als die af gaat als ik mij niet vergis is daarvoor de terugroepactie.

Is ook nog niet zo heel lang echt een terugroepactie maar zeker aan te raden om uit te voeren. Een paar jaar pas.

Ik heb bij aanschaf in December van mijn Corolla er ook 2x om moeten vragen of die echt niet al was uitgevoerd. Aangezien die nog aangemeld op kenteken stond bij de RDW dat die nog niet uitgevoerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Touchdomex schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:17:
[...]

Is denk ik de vrij bekende Takata Airbag :P Ding slingert shrapnel door de auto als die af gaat als ik mij niet vergis is daarvoor de terugroepactie.

Is ook nog niet zo heel lang echt een terugroepactie maar zeker aan te raden om uit te voeren. Een paar jaar pas.

Ik heb bij aanschaf in December van mijn Corolla er ook 2x om moeten vragen of die echt niet al was uitgevoerd. Aangezien die nog aangemeld op kenteken stond bij de RDW dat die nog niet uitgevoerd was.
Ja klopt, ik lees het net op de rdw site, de ontsteker die een te hoge druk kan opbouwen, scheuren en deeltjes door de airbag de auto in kan slingeren.
Goed, niet fijn dat het kan natuurlijk, maar het voelt toch gewoon wel netjes dat ze voor zo'n oude auto daar überhaupt nog mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ze vinden het ook wel een ideaal moment om jou bij een dealer te krijgen om te zien of je geen nieuwe wagen wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Phuncz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 07:07:
Ze vinden het ook wel een ideaal moment om jou bij een dealer te krijgen om te zien of je geen nieuwe wagen wilt :)
Dat is natuurlijk een vrije interpretatie van jou. Fabrikanten lopen met dit soort veiligheidsissues natuurlijk geen enkel risico, want dat kan flink in de papieren lopen en zorgen voor een nog grotere imagoschade.
@Finraziel had al een afspraak gemaakt voor de APK de grote beurt, dus die zou toch wel bij de dealer komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomerJ
  • Laatst online: 11-01 09:36
Ik mag mij ook melden in dit topic, zojuist een Toyota Auris TS 1.8 Hybrid Aspiration uit 12/2015 (dus gefacelift model) gekocht. :)

75k op de km stand en voor €14.400 gekocht. Vond het zelf wel een redelijke prijs, er zijn weinig Auris occasions met kilometer stand onder de 100.000 te vinden. Rij waarschijnlijk zelf niet meer dan 10.000 km/ per jaar dus denk dat hij wel wat restwaarde blijft houden.

Weet iemand waar je een goed overzicht kan vinden met de verschillen tussen de uitvoeringen als Aspire/Lease plus/ executive? Niet helemaal duidelijke welke functies ik mis tov de andere uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@HomerJ Als je googles op de officiële folder dan staan daar de verschillen heel mooi in. Ik kan de link niet meer vinden. Heb je hem bij een merkdealer vandaan of particulier?
Ik zal een nakijken wat wij hebben betaald, maar niet zo weinig als jou ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomerJ
  • Laatst online: 11-01 09:36
BeyondThunder schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:52:
@HomerJ Als je googles op de officiële folder dan staan daar de verschillen heel mooi in. Ik kan de link niet meer vinden. Heb je hem bij een merkdealer vandaan of particulier?
Ik zal een nakijken wat wij hebben betaald, maar niet zo weinig als jou ;-)
Via Carnext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Phuncz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 07:07:
Niet mijn ervaring. Afgelopen weken zowel voor de Prius als voor de Yaris bij de dealer geweest voor een terugroepactie. Keurig kopje Corona-proof koffie aangeboden gekregen en verder lekker met rust gelaten. Nog wel even in de nieuwe Corolla gezeten, mooie bak, maar denk toch dat de toekomst EV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
HomerJ schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:46:
Ik mag mij ook melden in dit topic, zojuist een Toyota Auris TS 1.8 Hybrid Aspiration uit 12/2015 (dus gefacelift model) gekocht. :)

75k op de km stand en voor €14.400 gekocht. Vond het zelf wel een redelijke prijs, er zijn weinig Auris occasions met kilometer stand onder de 100.000 te vinden. Rij waarschijnlijk zelf niet meer dan 10.000 km/ per jaar dus denk dat hij wel wat restwaarde blijft houden.

Weet iemand waar je een goed overzicht kan vinden met de verschillen tussen de uitvoeringen als Aspire/Lease plus/ executive? Niet helemaal duidelijke welke functies ik mis tov de andere uitvoeringen.
Hier heb je de folder... ;)

De prijslijst met overzicht staat hier. Dit is wel van de 2018 versie, maar de wijzigingen zullen meevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Arfman schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:06:
[...]

Niet mijn ervaring. Afgelopen weken zowel voor de Prius als voor de Yaris bij de dealer geweest voor een terugroepactie. Keurig kopje Corona-proof koffie aangeboden gekregen en verder lekker met rust gelaten. Nog wel even in de nieuwe Corolla gezeten, mooie bak, maar denk toch dat de toekomst EV is.
Aangeboden? Ik mag ze zelf pakken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:01

dbzfan

Nee.

BeyondThunder schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:17:

Regen- en lichtsensor kun je toch gewoon zien aan het pookje.. als er "auto" op staat dan zit er een sensor op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 21:00
zijn er al kortingen gesignaleerd vanwege de corona crisis? En dan met name nieuwe auto's? Lijkt mij dat de dealers nu echt niets verkopen en ze toch een keer kwijt moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Zo, vandaag de Auris TS opgehaald. Heerlijke auto. Ik heb maar 1 issue. Misschien heeft iemand een tip. Ik kan mijn OnePlus telefoon eenvoudig koppelen met BT. Bellen werkt, de contacten zie ik. Maar de muziek op mijn telefoon niet. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

BeyondThunder schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:47:
Zo, vandaag de Auris TS opgehaald. Heerlijke auto. Ik heb maar 1 issue. Misschien heeft iemand een tip. Ik kan mijn OnePlus telefoon eenvoudig koppelen met BT. Bellen werkt, de contacten zie ik. Maar de muziek op mijn telefoon niet. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Dan ben je wel verbonden met bellen, maar niet met media. Kijk even bij de bluetooth instellingen van je telefono. Even vinkje omzetten is voldoende. Kan trouwens ook bij de auto worden gedaan. Wellicht heeft 1 van de 2 nog rechten nodig of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
BeyondThunder schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:47:
Is het toch goed gekomen? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@Peatsmoke Ja zeker, bij Van Ekris, 100% beter gevoel bij de verkoper en een prachtige Auris TS uit laat 2015, wit, 96.000 KM. Nieuw model dus. En de auto is echt als nieuw!

@Martinspire Ja, dit staat allemaal aan. Adresboek, telefoon, berichten. Alles werkt. Maar bij het selecteren van de de BT Media blijft ie hangen op Unknown Artist. Terwijl ik behoorlijk wat muziek op de telefoon heb.

Maar goed, niet zo belangrijk. Ik gebruik nu een USB stick voor de muziek. Alleen super kut dat je enkel kan browsen op MP3 tags en niet op map structuur. (Dat kon in mijn oude Auris Hatchback uit 2012 wel). Geluid is een stuk beter als in mijn oude Auris.

Moet nog ff uitpluizen hoe je verbindt met Internet en wat de voordelen hiervan zijn. Denk nl. niet dat dit erg nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

BeyondThunder schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:21:
@Peatsmoke Ja zeker, bij Van Ekris, 100% beter gevoel bij de verkoper en een prachtige Auris TS uit laat 2015, wit, 96.000 KM. Nieuw model dus. En de auto is echt als nieuw!

@Martinspire Ja, dit staat allemaal aan. Adresboek, telefoon, berichten. Alles werkt. Maar bij het selecteren van de de BT Media blijft ie hangen op Unknown Artist. Terwijl ik behoorlijk wat muziek op de telefoon heb.

Maar goed, niet zo belangrijk. Ik gebruik nu een USB stick voor de muziek. Alleen super kut dat je enkel kan browsen op MP3 tags en niet op map structuur. (Dat kon in mijn oude Auris Hatchback uit 2012 wel). Geluid is een stuk beter als in mijn oude Auris.

Moet nog ff uitpluizen hoe je verbindt met Internet en wat de voordelen hiervan zijn. Denk nl. niet dat dit erg nuttig is.
Oh Unknown artist heb ik ook nog wel eens gehad in sommige auto's, maar bij Spotify gaat het vervolgens prima als ik op mijn telefoon het eerste nummer start. Soms kan ie denken dat je iets op je telefoon wil afspelen en dan kan zelfs een ringtone dergelijke systemen nog wel eens voor de gek houden. Maar eenmaal iets opstarten en dan moet het wel goed gaan. Al ken ik de Auris niet helemaal. Als je Telefoon aangeeft via Bluetooth verbonden te zijn met telefoon en media, dan moet afspelen gewoon kunnen, maar zoals gezegd moet je soms wel iets opstarten voordat ie snapt wat je wilt afspelen. Ik heb een actie aangemaakt dat bij verbinden met Bluetooth mijn telefoon ook meteen Spotify opstart, zodat die snel te bedienen is en er geen onduidelijkheid is over wat ik wil afspelen (als ik net wat via youtube heb gekeken, wil ik toch gewoon muziek afspelen bv)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Wat hebben ze dat verschrikkelijk slecht gemaakt om je media systeem te registreren op toyota.nl. zeer onduidelijke DeviceID (verschil tussen 0 en O kan je niet zien e.d.) dat lukt dus niet. En het media device koppelen aan internet werkt. Maar komt er niet bij op Toyota.nl.

Gelukt na een hoop trial & error.
En wat heb ik eraan? Niets.
Kaarten zijn veel te duur en voor de rest staat er niets relevants tussen. (Maar dat wist ik eigenlijk al van te voren). ;-)

[ Voor 26% gewijzigd door BeyondThunder op 04-06-2020 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik rij sinds vorige week met een 2de handse Toyota Auris Touring Sports.

Gps is Toyota Touch & Go, ondanks de auto van april 2017 is kaarten van 2016, de vorige eigenaar heeft nooit een update gedaan.

Op zich niet zo erg, registreer de auto op het Toyota portaal zeg ik eens kijken wat een update kost en ik veronderstel dat ik dan wel de laatste versie kan downloaden waar de auto "recht op had".

Ik registreer me en krijg dit te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AKkR6qJUtkv0QiY-TKFnsClX8Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v5XjWTSI1v9fTG6PmWoS8r2W.png?f=fotoalbum_large

Ok map care verlopen, nieuwe map bestellen een keer 129 euro, mapcare & services voor 3 jaar = 129 euro.

Dan huidige map downloaden, daar kan je gelijk welke versie downloaden maar krijg je geen activatiecode.

Ok dan maar naar Toyota mailtje gestuurd dat dat de logica is, gebruiker doet nooit update maar je hebt wel 3 jaar recht op updates. Na 2 dagen telefoon terug : ja mijnheer je kan enkel activatie codes krijgen als je mapcare actief is, we kunnen de codes van de 6 versies waar je recht op had niet meer geven. Je moet betalen.

Ok volgende stap betalen ( een kaart gaat op eBay voor 40 euro ipv 129 ) maar soit het abbonement voor 3 jaar voor 129 lijkt interessant.

Wil je afrekenen krijg je dit :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5wWmJ_k4V64Rd_a6RQUbj40Y0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9fwt3xflIpj00zkf4icimEPM.png?f=fotoalbum_large

Factuur overzicht, maar enkel particulieren, hoe / waar kan ik dan een btw factuur krijgen ?

Nog maar een mailtje gekregen, maar nog geen telefoontje.

Ik gebruik Waze ook, maar soms is / was het handig om de built in navigatie te gebruiken, maar echt gebruiksvriendelijk maken ze het niet.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@Tomsworld Hier slaat Toyota de plank volledig mis. En daarom moet je ook stoppen met die build-in nav. Is toch ruk! Gewoon Maps/Waze/whatever.
DIT is by far de beste telefoonhouder die ik ooit heb gehad en dat voor 1 Euro :-)
Ik was hier zo blij mee dat ik er gelijk 5 had besteld. Waarvoor? Geen idee. Omdat het kon waarschijnlijk.
En past perfect op het rooster rechts naast het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik ben akkoord dat built in nav ver over zijn versheidsdatum is. Daarom misschien alle fabrikanten verplichten om het systeem CarPlay & Android Car / mirror te laten ondersteunen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Niet dat dat nou altijd perfect werkt overigens, verplichten is sowieso wel een ding maar goed.

Ik had jaren Android Auto / maps via mijn telefoon op de radio. Af en toe signaal kwijt, uitvallende navi, navi die ineens stil stond. Dacht dat het mijn radio was.. Bleek mijn oude telefoon (S5) gewoon heel android auto / maps niet goed aan te kunnen.. Met mijn A8 nergens meer last van..

Techniek blijft techniek, kan altijd wat mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
Navigatie update beleid is gewoon een beetje jammer bij Toyota. De updates bevatten kaart materiaal van een jaar oud en als je in verkeerde periode je auto hebt gekregen blijft er van de drie jaar updates er twee jaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Tomsworld schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:27:
Ik ben akkoord dat built in nav ver over zijn versheidsdatum is. Daarom misschien alle fabrikanten verplichten om het systeem CarPlay & Android Car / mirror te laten ondersteunen.
In alle modellen die nu geleverd worden, zit dat ook standaard in.
wortelsoft schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:28:
Navigatie update beleid is gewoon een beetje jammer bij Toyota. De updates bevatten kaart materiaal van een jaar oud en als je in verkeerde periode je auto hebt gekregen blijft er van de drie jaar updates er twee jaar over.
Het is vooral jammer dat ze een paar jaar geleden zijn overgestapt naar Here, als leverancier. Here is gewoon traag met updates en goedkeuren. Ik ben zelf nogal behoorlijk actief in de OSM-community en dacht dus wat bij te kunnen dragen in Here. Diverse punten heb ik verbeterd en aangepast, maar na een paar maanden zijn ze nog steeds niet gevalideerd, laat staan dat ze in de updates zitten. Dat heeft bijvoorbeeld TomTom veel beter voor elkaar.
Je zult dan trouwens maar een zogenaamd Duits premium merk rijden, waar Here ook de kaarten aan levert... :X

[ Voor 17% gewijzigd door Peatsmoke op 20-06-2020 08:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Af-fabriek navigatie is gewoon kansloos, met uitzondering van misschien Tesla. In alle andere auto's waarin ik heb gezeten hang ik gewoon liever een telefoon in een houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Yes, 600+ km op een tank gereden! Lampje van bijna lege tank brande al bij 595 km, maar toch doorgereden om die 612 km aan te tikken. Er ging 37 1/2 liter weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
Met zoveel benzine rijd ik meestal bijna 800 km met mijn P4...

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
rimave schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:22:
Yes, 600+ km op een tank gereden! Lampje van bijna lege tank brande al bij 595 km, maar toch doorgereden om die 612 km aan te tikken. Er ging 37 1/2 liter weer in.
Yaris verso heb jij toch?
Jeetje, mijn gewone 2002 Yaris tikte laatst nog net geen 1 op 20 aan. Is wel een 1.0 en dat was op een retourtje Maastricht Friesland (dus heel constant snelweg rijden), maar toch... Net geen 1 op 16, dat is wat ik haal als ik veel lokaal rij en niet op mijn snelheid let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:56
Hmm ik doe met de Prius Plus zo’n 1 op 17/18, voornamelijk korte stukken (10 km per dag) of juist lange stukken (Autobahn) waarbij de snelheid zo rond de 120 ligt. Es kijken op spritmonitor wat een beetje normaal is qua verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Finraziel schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:03:
[...]

Yaris verso heb jij toch?
Jeetje, mijn gewone 2002 Yaris tikte laatst nog net geen 1 op 20 aan. Is wel een 1.0 en dat was op een retourtje Maastricht Friesland (dus heel constant snelweg rijden), maar toch... Net geen 1 op 16, dat is wat ik haal als ik veel lokaal rij en niet op mijn snelheid let.
Klopt, een 1300. De Yaris T-Sport haalde ook dat ongeveer uit een 1500 blokje.
En mijn Verso is ook nog een automaat. Die zou zuiniger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

rimave schreef op zondag 21 juni 2020 @ 00:14:
[...]

Klopt, een 1300. De Yaris T-Sport haalde ook dat ongeveer uit een 1500 blokje.
En mijn Verso is ook nog een automaat. Die zou zuiniger zijn.
Dat doe je wel netjes dan. Mijn Ignis Sport haalde (zelfs op 98) met hetzelfde motortje de 1 op 15 vaak amper. Eerder 1 op 13. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:07
Ik heb begin mei mijn yaris (2003) een kleine onderhoudsbeurt en apk laten geven. Het viel me op dat daarna het starten minder soepel ging, en - vaak bij warm weer - de motor soms ook niet aanslaat. Na meerdere pogingen lukt het dan uiteindelijk wel weer. In de jaren ervoor nooit last van gehad!

Nu heb ik de bougies laten vervangen door een andere garage (dichterbij huis). Echter lijkt het euvel met starten nog steeds niet verholpen.

Iemand een idee waar dit verder aan kan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Terug naar de garage zou ik zeggen.
Pagina: 1 ... 105 ... 164 Laatste