Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 104 ... 164 Laatste
Acties:
  • 892.901 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:17
Sja, vreemd. Zo zijn Yaris Verso’s van de laatste bouwjaren (2004-2005) ook vrij aan de prijs. Er staat trouwens 1 te koop in Polen uit 2001 met iets van 18000km op de teller. Die is nog in nieuwstaat. Kan zo weer de showroom in.

En die nieuwere Yarissen, de 1.8 TS die zijn naar verhouding wel weer goedkoper. Vreemde markt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:59

Martinspire

Awesomeness

AtleX schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:58:
[...]

Ja, jarenlang vroegen mensen de hoofdprijs voor een Yaris TSport. Ik heb geen idee waarom, want in de periode dat mensen, en garages, hier 4K vroegen voor een TSport betaalde ik in Engeland 500 pond voor eentje met de helft van de kilometers. :/ Nu wil ik heel graag een Ph2 TSport als vervanging van mijn 2008 MK6 Swift en da's ook nog niet zo makkelijk aangezien zeker garages nog steeds enorm hoge bedragen voor die facelifts. Ze vragen nu meer voor een high mileage 2005 TSport dan ik in 2015 betaald heb voor mijn 2008 Swift met toen 130dkm en leuke specs. Da's gek, imho.
Engelse auto's zijn sowieos goedkoper omdat die het stuur aan de verkeerde kant hebben voor de Europese markt ;)

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:14

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Auto's zijn überhaupt duurder geworden 2e hands. Komt ook door de hogere vraag naar auto's de afgelopen jaren.

Zeker dat soort betrouwbare auto's zijn dan gewild. Al zijn die prijzen niet een Toyotading.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Martinspire schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:07:
[...]

Engelse auto's zijn sowieos goedkoper omdat die het stuur aan de verkeerde kant hebben voor de Europese markt ;)
En zeer onbetrouwbaar :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gluten Parody schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:34:
[...]

Ja Toyota, waar blijven de Prius en Corolla EV? :O
Dit jaar zou de C-HR EV uit moeten komen (maar dan denk ik waarom in godsnaam zo'n spuuglelijke SUV).
Ik vind het nog altijd zo jammer dat Toyota niet gewoon dat geweldige HSD platform heeft gebruikt om goede PHEV's met grotere elektrische range en de brandstofmotor als range extender te maken. Het is er gewoon geweldig voor. Analoog aan de Opel Ampera.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gluten Parody schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:34:
[...]

Ja Toyota, waar blijven de Prius en Corolla EV? :O
Toyota is gewoon een ongelovelijk eigenwijs merk met een eigen lange termijn visie op de toekomst, twintig jaar geleden kwamen ze met de eerste Prius, daarvoor zijn ze ruim 10 jaar belachelijk gemaakt maar ze hielden vol. Nu is het HSD een van de beste ICE systemen op de markt omdat het gewoon bewezen significant zuiniger rijdt dan een conventionele ICE gebasseerde aandrijflijn. Op de achtergrond zijn ze bij Toyota druk bezig met de waterstof. Geef het nog een aantal jaar en het HSD verhaal herhaalt zich vanzelf weer. Accu's zijn gewoon niet robuust dan wel duurzaam genoeg voor auto toepassingen. Kijk naar de eerste versie van de Mirage, binnenkort komt hier de opvolger van die kan 30% verder komen en heeft daarmee dezelfde range als een ICE auto. Deze range haalt de fuel cell auto nu en over 10 jaar ook nog omdat je geen degradatie hebt van accu cellen. Ook ondervinden waterstof auto's geen negatieve nadelen van een lage temperatuur.

Die Japanners zijn gewoon eigenwijs, geef ze nog wat jaartjes en dan kunnen we met zn allen zien dat ze niet gek zijn daar, wel eigenwijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 11:56
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:32:
[...]
Nu is het HSD een van de beste ICE systemen op de markt omdat het gewoon bewezen significant zuiniger rijdt dan een conventionele ICE gebasseerde aandrijflijn.
.. èn minder uitstoot heeft, èn betrouwbaarder is èn eenvoudiger te bedienen is.
Op de achtergrond zijn ze bij Toyota druk bezig met de waterstof. Geef het nog een aantal jaar en het HSD verhaal herhaalt zich vanzelf weer. Accu's zijn gewoon niet robuust dan wel duurzaam genoeg voor auto toepassingen. Kijk naar de eerste versie van de Mirage, binnenkort komt hier de opvolger van die kan 30% verder komen en heeft daarmee dezelfde range als een ICE auto. Deze range haalt de fuel cell auto nu en over 10 jaar ook nog omdat je geen degradatie hebt van accu cellen. Ook ondervinden waterstof auto's geen negatieve nadelen van een lage temperatuur.
Accusystemen zijn voorlopig nog veel eenvoudiger dan brandstofcelsystemen en daarmee altijd robuuster en goedkoper. Degradatie van een brandstofcelsysteem zal inderdaad geen effect op de capaciteit (=bereik) hebben, zoals bij een accusysteem, maar eerder op het duurvermogen. Huidige brandstofcellen zijn beperkter in werktemperatuur dan accusystemen: Ze werken ergens tussen de 60 en 80 °C. Maar net als brandstofmotoren en accu's zijn ze inefficiënt genoeg om op den duur hun eigen warmte te maken.

Brandstofcellen gaan hun plaats hebben in de rijdende wereld maar toch vooral in grotere voertuigen: Treinen, vrachtwagens, bussen en op den duur grotere personenwagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Bacchus
Brandstofcellen gaan hun plaats hebben in de rijdende wereld maar toch vooral in grotere voertuigen: Treinen, vrachtwagens, bussen en op den duur grotere personenwagens.
Tis gewoon een kwestie van tijd dus ... als de schaalgrootte maar groot genoeg is... schuift dit op naar het midden segment wat qua aantal auto's wrs toch wel groter is. We gaan het imho echt wel zien.
Alles naar alleen accu omzetten... zijn daar de middelen wel voor (grondstoffen) of iemand moet al heel snel een ander type accu vinden obv beter dan Li verkrijgbare grondstoffen...aan die Li zit echt een grens die dan al snel bereikt zou worden (bij een all accu approach). All accu... in dunner bevolkte gebieden... ook geen optie.

Toyota heeft een lange adem, zoals ook @Brilsmurfffje al schreef, met bewezen track record....

[ Voor 9% gewijzigd door route99 op 27-03-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Er is zeker ruimte voor waterstofvoertuigen op de markt maar voor luxewagens heb ik er een hard hoofd in. BEV is veel goedkoper in aanschaf en gebruik, verder is vehicle2grid heel welkom als we meer hernieuwbare energie gaan gebruiken.

Dat juist de C-HR wordt gekozen voor elektrificering is niet vreemd; meer ruimte voor accu’s tussen bodem en stoel.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Kunnen we het langzaam weer over Toyota hebben en minder over de metadiscussie m.b.t. brandstofsoorten?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Iemand enig idee of er een mooie plek is om te krijgen met info als opties op de auto of andere dingen.

Wil eigenlijk wat dingen op mijn Corolla van 2006 doen zoals spatlappen en andere kleine freubels.

Ben benieuwd of er voor particulieren ook een programma of database is waar ik bepaalde dingen kan opzoeken zodat ik de onderdeelnummers kan krijgen. Of weet dat het niet als fabrieksoptie beschikbaar was :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Touchdomex schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:51:
Iemand enig idee of er een mooie plek is om te krijgen met info als opties op de auto of andere dingen.

Wil eigenlijk wat dingen op mijn Corolla van 2006 doen zoals spatlappen en andere kleine freubels.

Ben benieuwd of er voor particulieren ook een programma of database is waar ik bepaalde dingen kan opzoeken zodat ik de onderdeelnummers kan krijgen. Of weet dat het niet als fabrieksoptie beschikbaar was :+
Ik haal hier veel onderdeelnummers vandaan: http://www.japan-parts.eu/.
Je kunt ook kijken wat er bijv. extra zat op de Japanse Corolla.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

rimave schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:23:
[...]

Ik haal hier veel onderdeelnummers vandaan: http://www.japan-parts.eu/.
Je kunt ook kijken wat er bijv. extra zat op de Japanse Corolla.
Ja nice! Kan ik dus ook zoeken op japanse opties en die er eventueel op schroeven als ik ze hier kan krijgen. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Touchdomex schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:27:
[...]

Ja nice! Kan ik dus ook zoeken op japanse opties en die er eventueel op schroeven als ik ze hier kan krijgen. oOo
Klopt en sommige onderdelen zijn gewoon bij je lokale Toyota dealer te bestellen.
Ik heb bijv. mijn autoradio boven in het dashboard zitten, waar normaal de boordcomputer zit.
Zo zit dat ook bij de Yaris Verso in Japan. Waar dan bij ons de radio zit zit in Japan weer een opbergbakje met bekerhouders. Dat bekerhouder/bakje element heb ik gewoon bij de Toyota dealer in Groningen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

rimave schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:40:
[...]

Klopt en sommige onderdelen zijn gewoon bij je lokale Toyota dealer te bestellen.
Ik heb bijv. mijn autoradio boven in het dashboard zitten, waar normaal de boordcomputer zit.
Zo zit dat ook bij de Yaris Verso in Japan. Waar dan bij ons de radio zit zit in Japan weer een opbergbakje met bekerhouders. Dat bekerhouder/bakje element heb ik gewoon bij de Toyota dealer in Groningen besteld.
Ja door hun ben ik al gewezen op japoto. Daar moet ik ook nog eens heen voor onderdelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Vandaag eindelijk werk gemaakt om DAB+ in mijn Auris modeljaar 2013 te voorzien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ywkhD9D.png
(geen idee waarom navigatiescherm paars ipv. wit weergeeft)

Het is de enige plaats die niet storend in het zicht is of in de weg zit van belangrijke knoppen. Ik wijzig toch zelden mijn EV/ECO/PWR mode en ik kan er nog steeds aan op de tast.
De blauwe/rode display is voor binnentemperatuur en voltage van de accu (iets van eBay), in de 12V steekt een zo plat mogelijke USB charger. De DAB+ tuner gaat via de AUX en USB die juist boven de 12V zit, achter de tuner. Voor geïnteresseerden, het is de Pioneer SDA-11DAB. Ik heb de vele opties bekeken en dit was de enige die me kon bekoren en ook niet teleurstelt. Goede geluidskwaliteit, strak uiterlijk en gebruiksvriendelijk. Ook een best groot scherm.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ViqmgsF.png
Minimaal zichtbare antenne. Kabel gesluist langs de passagierskant en is enkel zichtbaar op eerste foto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-06 19:33

leon0013

Ooit waren het er twaalf

leon0013 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:41:
Bedankt allemaal voor de inbreng.

Ik zal ze alledrie eens moeten gaan bekijken in het wild.( 2de helft april, als m'n huis verkocht is heb ik er ruim de tijd voor)

[...]
Allen, Gisteren is de knoop doorgehakt.

Ik heb de Yaris, Auris en CT allemaal bekeken en het is een Auris II hatchback van na de facelift geworden.

de Yaris bood me voor de prijs toch te weinig auto.

De 2015 CT (facelift) vond ik eigenlijk maar marginaal mooier en in het interieur hebben ze teveel geprobeerd de bestuurder in een kooi te bouwen zoals bij de grote luxe auto's, alleen bij een auto in dit formaat vond ik het naar het claustrofobische toe gaan. Ook wordt het prijsverschil groot als je een wat beter aangekleed exemplaar wil hebben. Ik heb er niet meer in gereden.

Ik heb gereden met de 2015 Auris TS (facelift) fijne auto maar dit exemplaar was me iets te ver afgeleefd het is duidelijk een werk-auto geweest. Ook kwam hij me net iets aan de logge kant over. ( En de wederhelft vond hem te lang(ook al zal ze er amper in rijden -zucht-)

In een 2015 Auris hatchback (pre-facelift) kon ik net geen lekkere houding in vinden. De armsteun in de deur leek net te ver weg. Ook hoorde je hier de motor marginaal meer. het ronken was net minder gedempt waardoor je een wat groter verschil had in geluid met de facelift.
Qua rijervaring etc. deed hij m.i. niets onder t.o.v. de facelift.

Uiteindelijk een Hatchback met mooie opties gevonden (Panodak, DAB+, achteruitrij-camera,) gereden en gekocht. Volgende week kan ik hem ophalen.

Nu op zoek naar (evt.wielen met) zomerbanden, hij staat nog op een 17" winterset.
Ook maar overwegen of ik naar 16" ga of 17" hou, een band mag wel iets hoogte hebben en vind de huidige 225 wel aan de brede kant.

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricFrank
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-10-2023
Goedendag,

Ik heb mijn Prius plug in uitgevoerd naar het buitenland om deze daar te gaan gebruiken.
Inmiddels is de startaccu leeg of stuk en mijn vragen zijn:
Zal ik deze daar gelijk laten vervangen, met de kans dat deze weer leeg/stuk raakt, of kan ik ook wachten tot september? Of loopt de hybride batterij dan ook kans om leeg/stuk te raken?
Wat is de exacte procedure bij lang (6mnd) stil staan?
Ik hoop dat jullie hier op reageren en bij voorbaat dank!

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 13:54
Ik denk dat je voor een exacte procedure toch het beste even de Toyota dealer kan bellen.. of misschien is het prius forum nog actief, dat lijkt mij een betere bron van kennis dan Tweakers ;).

Maar als je de auto pas in september gaat rijden en er geen druppellader op hebt zitten ofzo dan heeft nu een startaccu vervangen niet heel veel nut denk ik zelf.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricFrank
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-10-2023
Bedankt voor je info, die druppellader heb ik dus wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadam
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08-06 23:10
Sinds een paar weken heb ik een nieuwe Toyota Corolla. Vandaag had ik echter wel iets geks. Hij wou niet starten, ik kreeg o.a. de melding brake malfuction. Uiteindelijk is de pechhulp erbij geweest en die gaf aan dat de accu leeg was. Te veel korte ritjes i.c.m. lang stil staan. Nu heeft de auto zijn laatste langere rit (een uur) een week geleden gehad en tot vandaag inderdaad wat kortere ritjes, maar kan dit dan echt resulteren in het niet kunnen starten? Of is het verstandig om toch nog even langs de dealer te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:42

Crazy D

I think we should take a look.

Wadam schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:18:
Sinds een paar weken heb ik een nieuwe Toyota Corolla. Vandaag had ik echter wel iets geks. Hij wou niet starten, ik kreeg o.a. de melding brake malfuction. Uiteindelijk is de pechhulp erbij geweest en die gaf aan dat de accu leeg was. Te veel korte ritjes i.c.m. lang stil staan. Nu heeft de auto zijn laatste langere rit (een uur) een week geleden gehad en tot vandaag inderdaad wat kortere ritjes, maar kan dit dan echt resulteren in het niet kunnen starten? Of is het verstandig om toch nog even langs de dealer te gaan?
Yup kan. Starten kost redelijk veel stroom, en als je enkel korte stukjes rijdt, krijgt de accu niet de tijd om bij te laden. Naar de garage hoeft niet denk ik (neem aan da de auto is gestart en je een stuk hebt gereden om te laden?), zou vooral wat langere ritjes doen :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:51
Lijkt mij toch vreemd. Werk sinds 5 weken thuis dus weinig lange ritten meer gemaakt in mijn Corolla. Afgelopen weekend wel een langere rit gemaakt, maar daarvoor 4 dagen helemaal niet gebruikt bijvoorbeeld. Sowieso geen problemen gehad tot nu toe (sinds oktober voor de deur, 20k km gereden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sinds een paar weken heb ik een nieuwe Toyota Corolla.
Is het een hybride versie? Bij een lege 12V accu (lampen laten branden, stoelverwarming, achterruit verwarming?) krijg je rare storingmeldingen en als deze het hoofdrelais van de 200+ volt accu niet kan bekrachtigen gebeurt er niet zoveel. Als de auto stationair draait zal de motor pas afslaan als de aandrijfaccu redelijk vol is, deze loopt niet zo snel leeg want er hangt geen belasting aan als hoofdrelais uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadam
Crazy D schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:59:
[...]

Yup kan. Starten kost redelijk veel stroom, en als je enkel korte stukjes rijdt, krijgt de accu niet de tijd om bij te laden. Naar de garage hoeft niet denk ik (neem aan da de auto is gestart en je een stuk hebt gereden om te laden?), zou vooral wat langere ritjes doen :)
Ik vind het ook vreemd hoor. We hebben nog een auto staan (Skoda Fabia 2008) die staat nog wel langer stil en maakt nog wel kortere ritjes. Daar hebben we nog nooit problemen mee gehad.

Maar het enige is nu afwachten of het nog een keer gebeurd, of dat het een incident was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadam
bouwfraude schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:07:
[...]

Is het een hybride versie? Bij een lege 12V accu (lampen laten branden, stoelverwarming, achterruit verwarming?) krijg je rare storingmeldingen en als deze het hoofdrelais van de 200+ volt accu niet kan bekrachtigen gebeurt er niet zoveel. Als de auto stationair draait zal de motor pas afslaan als de aandrijfaccu redelijk vol is, deze loopt niet zo snel leeg want er hangt geen belasting aan als hoofdrelais uit staat.
Ja, het betreft een hybride versie. Het lastige is even dat ik zelf niet achter het stuur zat, maar een vrouw in paniek aan de telefoon had. Zij had het wel over allerlei vreemde meldingen en lampjes. Het kan dus zijn dat ze iets heeft laten branden, maar ze zei dat hij ook al raar deed toen ze de auto uitging.

Maar ik hou het de komende tijd wel in de gaten. Volgens de pechhulp gebeurde het nu wel vaker, omdat mensen alleen maar korte ritjes maken en minder/geen woon-werk verkeer.

Ik hoop alleen niet dat het iets is waar ik rekening mee moet gaan houden. Als ik een week de auto niet of minder gebruik (korte ritjes), dat ik dan elke keer met een lege accu sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:09
Tip: neem eens een kijkje op het Toyota Hybride Forum, bij gebrek aan andere zwakke punten is daar al ontzettend veel geschreven over 12V accu’s.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Wadam schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:08:
Ik vind het ook vreemd hoor. We hebben nog een auto staan (Skoda Fabia 2008) die staat nog wel langer stil en maakt nog wel kortere ritjes. Daar hebben we nog nooit problemen mee gehad.

Maar het enige is nu afwachten of het nog een keer gebeurd, of dat het een incident was.
Heb het met de Yaris van mijn vrouw gehad. Uiteindelijk bleek ook een deel van de accu kapot waardoor die vervangen moest worden, meen dat ie 25% van de capaciteit kwijt was waardoor we effectief 4 of 5 x konden starten en met een heel klein ritje kreeg ie dus gewoon niet genoeg tijd om op te laden. In combinatie met een kleine accu, en wellicht wat elektrische circuits die aanblijven omdat het hybride is...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:16
Hier ook geen problemen, de laatste 5 weken alleen maar korte ritjes en elke keer starten en lopen.
Geldt ook voor onze Fiat Bravo trouwens. _/-\o_

Wel maandagavond even goed de benen gestrekt op de snelweg, kan vast geen kwaad. ;)

Maar nee, lijkt mij ook niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Met een nieuwe auto zou ik zeker even langs de dealer gaan. Als het een hybride Corolla is dan heeft de accu vrijwel geen last van het starten, dat is alleen even wat elektronica en het HV-systeem aanzetten en klaar. Daarna wordt de accu altijd bijgeladen, ook als de motor uit is.

Kan dus heel goed een defecte accu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Het "korte ritjes" is wel redelijk kul in het geval van een hybride. Wat wel lastig is voor het 12V-systeem, is om de auto wel aan te zetten maar niet te starten. ("ACC" toen je nog met de sleutel draaide) De 12V accu is klein en moderne auto's hebben veel aan het 12V-netwerk hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Bacchus schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:08:
Het "korte ritjes" is wel redelijk kul in het geval van een hybride.
Niet helemaal, want met korte ritjes is de kans dat je EV-accu genoeg vol is zodat ie volledig EV start en wegrijdt, ook kleiner. En als de benzinemotor dus aan moet springen heeft ie wel de accu nodig.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:03
Nope,
de benzine motor wordt door MG1 gestart, die weer uit de HV accu gevoed wordt.
De 12 volt is alleen voor het boordsysteem. Juist omdat de 12V accu niet gebruikt wordt voor starten (als in "het aanzwengelen van de benzine motor") is deze relatief klein. Als je de auto langere tijd niet gebruikt is het misschien ook raadzaam om het keyless entry systeem uit te zetten. Dit (en andere systemen) verbruiken bij stilstand / uit nog steeds energie uit de 12V accu.

[ Voor 5% gewijzigd door agravain op 22-04-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Crazy D schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:44:
Niet helemaal, want met korte ritjes is de kans dat je EV-accu genoeg vol is zodat ie volledig EV start en wegrijdt, ook kleiner. En als de benzinemotor dus aan moet springen heeft ie wel de accu nodig.
Dat kan ik me voorstellen maar dan hebben we het wel over uitsluitend extreem korte ritjes, hooguit enkele honderden meters. Ik heb zelf best flinke periodes dat ik eigenlijk alleen maar ritten van enkele stadskilometers maak en dan stop ik de auto toch meestal met een vrijwel volle HV-accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Not bad:

Het formaat van de auto is wel wat groter dan een normale Yaris. Waarom ze hem dan niet Corolla Cross hebben genoemd (en met dito styling aan de voorkant) snap ik niet helemaal, maar op zich geen verkeerd uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Weer de zoveelste cross over ik kan die dingen niet meer aanzien. Gelukkig is zijn normale versie erg leuk om te zien.

YouTube: Lexus UX 300e - AutoWeek Review
Helaas een dikke tegenvaller wel 10 jaar garantie of 1 miljoen kilometers(bij hoeveel procent degradatie is niet bekend) ik vermoed deze puur voor Europese markt snel uitgebracht is vanwege CO2 boetes. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Martinspire schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:44:
Not bad:

Het formaat van de auto is wel wat groter dan een normale Yaris. Waarom ze hem dan niet Corolla Cross hebben genoemd (en met dito styling aan de voorkant) snap ik niet helemaal, maar op zich geen verkeerd uiterlijk.
Omdat hij op het Yaris platform gebouwd is en niet op het Corolla platform ;) Corolla is echt een slagje groter als een Yaris..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

TgR_KILLER schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:07:
[...]

Omdat hij op het Yaris platform gebouwd is en niet op het Corolla platform ;) Corolla is echt een slagje groter als een Yaris..
Ah, daar ziet ie op de beelden niet naar uit. Ik snap dan wel dat ze hem Yaris noemen, al lijkt het me nog steeds een stuk groter dan de Yaris hoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:19
Martinspire schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:06:
[...]

Ah, daar ziet ie op de beelden niet naar uit. Ik snap dan wel dat ze hem Yaris noemen, al lijkt het me nog steeds een stuk groter dan de Yaris hoor?
Op ongeveer 0:54 in het filmpje zie je duidelijk dat de body groter wordt maar dat het onderstel hetzelfde blijft (maar met grotere wielen).

Mooi ding inderdaad, alleen die blokkige wielkassen vind ik een beetje raar.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

Martinspire schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:06:
[...]

25 cm langer dan een Yaris, echter de wielbasis is het zelfde als de nieuwe Yaris.
Vooral meer lengte, hoogte en breedte..... Maar nogmaals wielbasis is the same.
Dit model valt onder de CH-R....

Overigens, de RAV4 en Corolla Touring Sports (beide nieuw)

Wagenlengte: RAV4 = 4600mm / Corolla TS = 4653mm
Wielbasis: RAV4 = 2690mm / Corolla TS = 2700mm

De RAV4 is wel breder en hoger, maar feitelijk zou je kunnen zeggen dat een RAV4 qua grote een SUV van de Corolla is.

En ik mis nog steeds een station uitvoering van de Camry als opvolger voor mij Avensis TS

[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 24-04-2020 08:31 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 19:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Is die nieuwe Yaris cross niet een virtuele opvolger van de FJ Cruiser? Bij Autoweek zeggen ze dat Toyota er eigenlijk wel vroeg bij was met B-segment SUV's met de Urban Cruiser die op het platform van de toenmalige Yaris stond. Dat is echter een suf apparaat!

Nu ik foto's van de FJ cruiser opzoek lijkt die me wel een stuk groter en stoerder dan een Yaris :)

Mijn Corolla en ik zijn inmiddels op bezoek bij de dealer voor een 30k beurt. Er hobbelt iets bij zo'n 45 km/h, dus ik vermoed dat er een band raar is afgesleten oid. Daar gaan ze ook even naar kijken; verder uiteraard niks aan de hand....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 93986

gwystyl schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:48:
I

Nu ik foto's van de FJ cruiser opzoek lijkt die me wel een stuk groter en stoerder dan een Yaris :)
Bwoah, die FJ cruiser is een van de grotere Toyota's die ze hebben gemaakt. Daar passen ruim 2 Yarissen in qua gewicht.
Die dingen hebben een lengte van bijna 4,7 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:50:
[...]

Bwoah, die FJ cruiser is een van de grotere Toyota's die ze hebben gemaakt. Daar passen ruim 2 Yarissen in qua gewicht.
Die dingen hebben een lengte van bijna 4,7 meter.
Ik zag het ja. Het is eerder een modieuze retro-uitvoering van de eerste land cruisers dan een asfalt-tijger voor bejaarden die een hogere instap willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:47
Martinspire schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:44:
Not bad:
[YouTube: De geheel nieuwe Toyota Yaris Cross]
Wat is dat toch bij toyota/lexus dat alles wat geen sedan is van die lelijke plastic randen rondom de wielkasten krijgt.... :'(

Verder mooi wagentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:28
Helaas was de FJ Cruiser in Nl nogal aan de prijs, vanwege de zware motor, zeg maar BPM, heb er destijds serieus overwogen om aan te schaffen, mooie exclusieve auto.
Nu ik komend jaar wel aan een opvolger van de huidige CHR uit 2017 toe ben is de Yaris Cross een serieuze kandidaat.

[ Voor 26% gewijzigd door dinandus op 24-04-2020 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:40
Bij mijn iQ gaat het handrem lampje branden als ik een klaverblad met redelijke snelheid neem. Was de 1e keer schrikken, want ik was al 15 km onderweg, gelukkig was de handrem er wel helemaal af. Zodra de auto weer op een recht stuk rijdt gaat het lampje weer uit.

Welke vloeistof moet ik bijvullen/controleren?

[ Voor 8% gewijzigd door bregweb op 24-04-2020 09:22 ]

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bregweb schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:21:
Bij mijn iQ gaat het handrem lampje branden als ik een klaverblad met redelijke snelheid neem. Was de 1e keer schrikken, want ik was al 15 km onderweg, gelukkig was de handrem er wel helemaal af. Zodra de auto weer op een recht stuk rijdt gaat het lampje weer uit.

Handrem is mechanisch dus daar komt geen vloeistof aan te pas. Even langs de garage zou ik zeggen.

I stand corrected lees ik verderop.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 24-04-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bullet NL schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 01:20:
[...]

25 cm langer dan een Yaris, echter de wielbasis is het zelfde als de nieuwe Yaris.
Vooral meer lengte, hoogte en breedte..... Maar nogmaals wielbasis is the same.
Dit model valt onder de CH-R....

Overigens, de RAV4 en Corolla Touring Sports (beide nieuw)

Wagenlengte: RAV4 = 4600mm / Corolla TS = 4653mm
Wielbasis: RAV4 = 2690mm / Corolla TS = 2700mm

De RAV4 is wel breder en hoger, maar feitelijk zou je kunnen zeggen dat een RAV4 qua grote een SUV van de Corolla is.

En ik mis nog steeds een station uitvoering van de Camry als opvolger voor mij Avensis TS
De Corolla is een lekker rijdende auto, maar die RAV4, zelf nog nooit in gereden maar dit ziet er niet best uit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

bregweb schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:21:

dat lampje is ook voor je remvloeistof nivo.. :X

Die is nu te laag... dus bij (laten) vullen)

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmatzx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04 12:45
Hoi Tweakers!

Ik heb de auto van mijn oma geërfd en ik wil hiervan graag de radio ombouwen.

Het gaat om een Yaris uit 2005 kenteken 20-px-xj. Ik heb al wat onderzoek gedaan maar kom er nou niet 100% uit of het gaat passen wat ik wil inbouwen.

Ik dacht het volgende te bestellen:
http://tiny.cc/fihonz in combinatie met https://nl.aliexpress.com/item/32780345280.html

Kan iemand mijn advies/tips geven of dit werkt en of dit makkelijk in te bouwen is?

Groetjes Mats _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
gwystyl schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:48:
Is die nieuwe Yaris cross niet een virtuele opvolger van de FJ Cruiser? Bij Autoweek zeggen ze dat Toyota er eigenlijk wel vroeg bij was met B-segment SUV's met de Urban Cruiser die op het platform van de toenmalige Yaris stond. Dat is echter een suf apparaat!
De FJ staat op het Land Cruiser platform (eigenlijk net als de 4runner). Dus nee, das echt een andere auto haha.

De Yaris Cross staat op het TNGA-B (GA-B)[ platform, hetzelfde als de normale Yaris dus.

meer info daarover kan je op Wiki wel vinden.
Wikipedia: Toyota New Global Architecture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cactusman schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:31:
[...]

dat lampje is ook voor je remvloeistof nivo.. :X

Die is nu te laag... dus bij (laten) vullen)
Serieus? Das nou niet echt heel handig.

Staat daar wat over in het instructieboekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:45:
[...]

Ik heb geen Toyota ( meer) maar bij 9,5 van 10 auto`s is dat lampje gecombineerd...

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:45:
[...]

Je wil daar een los lampje voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Touchdomex schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:52:
[...]

Je wil daar een los lampje voor hebben?
Euh ja?

Ik vermoed dat van het merendeel van de mensen die je op straat gaat vragen wat dat rooie P lampje betekent dat ze dan een antwoord geven wat gaat herleiden naar de handrem. En ik vermoed ook dat een groot deel dan gaat zeggen dat ze zich niet heel druk gaan maken omdat ze de handrem toch bijna niet gebruik en en dat komt wel met het onderhoud.

Als je ze gaat vertellen dat dat lampje ook te maken heeft met het vloeistofniveau van je normale remmen dat ze je raar aan staan te kijken.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 24-04-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Waarom? Lampje is rood, Rood lampje is er iets aan de hand. Knippert af en toe.

Lijkt mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Touchdomex schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:01:
[...]

Waarom? Lampje is rood, Rood lampje is er iets aan de hand. Knippert af en toe.

Lijkt mij voldoende.
Nou nee dus. Dan had je net zo goed 1 lampje voor het hele systeem kunnen maken. Olie niveau laag? Zelfde lampje. Koplamp stuk? Zelfde lampje. Ruitensproeiervloeistof leeg? Zelfde lampje. 8)7

Doe maar niet. Ik wil graag weten wat er aan de hand is. Niet dat er iets aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het is volstrekt normaal dat dit lampje gecombineerd wordt. Misschien is het tegenwoordig met moderne LCD dashboards minder een probleem maar je kunt maar zoveel lampjes kwijt op je dashboard.

En ja, de goedkopere auto's hebben ook nog wel eens minder lampjes. Rood lampje? Stoppen, zoek zelf maar uit wat het probleem is.

Maar een lampje gecombineerd voor parkeerrem en problemen in het remsysteem is volstrekt normaal. Ik bedoel, als je niet zelf aan je handrem zit en het lampje gaat aan, dan begrijpt een normaal mens toch ook wel dat je niet de handrem erop hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11:03
Belangijker: leer je dat niet gewoon tijdens het nemen van en leren voor rijles en -examens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:05:
[...]

Nou nee dus. Dan had je net zo goed 1 lampje voor het hele systeem kunnen maken. Olie niveau laag? Zelfde lampje. Koplamp stuk? Zelfde lampje. Ruitensproeiervloeistof leeg? Zelfde lampje. 8)7

Doe maar niet. Ik wil graag weten wat er aan de hand is. Niet dat er iets aan de hand is.
Je merkt wel wat er aan de hand is als die permanent brand en je handrem niet aangetrokken is.

Dit soort systemen moet je echt niet moeilijker gaan maken want kan er meer stuk en kost het ook nog eens meer :P
DatBassie schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:30:
Belangijker: leer je dat niet gewoon tijdens het nemen van en leren voor rijles en -examens?
Remvloeistofpijl dat het gekoppeld is aan je handremlampje? Nee dacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maasluip schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:08:

Maar een lampje gecombineerd voor parkeerrem en problemen in het remsysteem is volstrekt normaal. Ik bedoel, als je niet zelf aan je handrem zit en het lampje gaat aan, dan begrijpt een normaal mens toch ook wel dat je niet de handrem erop hebt?
Dan is er dus iets stuk en gaat het lampje branden?

Maar goed, heb er eens een manual van een willekeurige Aygo bijgepakt. Uitgaande van wat er werd omschreven is er volgens het boekje geen storing.

https://www.gebruikershan...ing-574103.html?page=0319

Pagina 119 van de manual,
Als het lampje tijdens het rijden kort brandt,duidt dit niet op een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:43:
[...]

Dan is er dus iets stuk en gaat het lampje branden?

Maar goed, heb er eens een manual van een willekeurige Aygo bijgepakt. Uitgaande van wat er werd omschreven is er volgens het boekje geen storing.

https://www.gebruikershan...ing-574103.html?page=0319

Pagina 119 van de manual,

[...]
Technisch gezien is te weinig olie ook geen storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Touchdomex schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:46:
[...]

Technisch gezien is te weinig olie ook geen storing.
ja, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:54:
[...]

Euh ja?

Ik vermoed dat van het merendeel van de mensen die je op straat gaat vragen wat dat rooie P lampje betekent dat ze dan een antwoord geven wat gaat herleiden naar de handrem. En ik vermoed ook dat een groot deel dan gaat zeggen dat ze zich niet heel druk gaan maken omdat ze de handrem toch bijna niet gebruik en en dat komt wel met het onderhoud.

Als je ze gaat vertellen dat dat lampje ook te maken heeft met het vloeistofniveau van je normale remmen dat ze je raar aan staan te kijken.
Handrem is volgens mij zo goed als altijd een uitroepteken..

Rode lampjes moet je altijd stoppen en controleren wat er aan de hand is. met gele/oranje kan je ff doorrijden maar is t wel handig om ook gewoon te kijken wat er aan de hand is.
Sowieso, elk lampje wat gaat branden op mijn dashbord terwijl ik rij wat niet aan hoort te staan ga ik kijken wat het is...

Dat er dan mensen zijn die daar een jaar mee door rijden, tja, daar gaat een fabrikant met 500 verschillende lampjes ook niks aan kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11:03
Touchdomex schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:39:
[...]
Remvloeistofpijl dat het gekoppeld is aan je handremlampje? Nee dacht het niet.
Hm, ik dacht sowieso dat je al je lampjes moest leren. Aangezien mijn vriendin toevallig bezig is met haar rijlessen even bekeken.

Daar staat dat het lampje brandt bij aantrekken van de handrem of als het remvloeistofpeil te laag is.

In ieder geval: het zou geweten kunnen zijn dat er iets mis is met het remsysteem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

TgR_KILLER schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:24:
[...]

Is het in mijn Prius ook. En darbij laag remvloeistofniveau of storing in het remsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TgR_KILLER schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:24:
[...]

Rode lampjes moet je altijd stoppen en controleren wat er aan de hand is. met gele/oranje kan je ff doorrijden maar is t wel handig om ook gewoon te kijken wat er aan de hand is.
Sowieso, elk lampje wat gaat branden op mijn dashbord terwijl ik rij wat niet aan hoort te staan ga ik kijken wat het is...

Dat er dan mensen zijn die daar een jaar mee door rijden, tja, daar gaat een fabrikant met 500 verschillende lampjes ook niks aan kunnen verhelpen.
We hebben het niet over allerlei rode lampjes maar het lampje van de handrem. Simpel toch. Niet van alles erbij gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Als je lampje van je handrem brand en je handrem hendel is omlaag dan weet je dat er wat mis is dus controleer je dat.

Ik snap het probleem niet echt. Mensen die lampjes negeren zijn gewoon dom bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TgR_KILLER schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:57:
Als je lampje van je handrem brand en je handrem hendel is omlaag dan weet je dat er wat mis is dus controleer je dat.

Ik snap het probleem niet echt. Mensen die lampjes negeren zijn gewoon dom bezig.
Klop, en dat was hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:30
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:25:
[...]

De Corolla is een lekker rijdende auto, maar die RAV4, zelf nog nooit in gereden maar dit ziet er niet best uit:
[YouTube: The new Toyota RAV4 fails the moose test]
Maar om het even in perspectief te plaatsen, hoe vaak heb jij al dit soort capriolen uit hoeven halen?
In de afgelopen 25 jaar dat ik op de weg zit (gemiddeld 25000 per jaar) heb ik dit nog nooit aan de hand gehad. Dit soort journalistiek zou mij er niet van weerhouden om hem te kopen in ieder geval.

[ Voor 18% gewijzigd door D.deJong op 25-04-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:25:
[...]

[YouTube: The new Toyota RAV4 fails the moose test]
Daarvoor is inmiddels een software-update die de dealer voor je kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Peatsmoke schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:14:
[...]

Daarvoor is inmiddels een software-update die de dealer voor je kan installeren.
Idd:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Heerlijk die japanners. Verhaal over vsc, Yes, only software change. Does it perform better now? Yes, better now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Peatsmoke schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:14:
[...]

Klopt maar dan zou ik op zijn minst een terugroep actie verwachten..
D.deJong schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:45:
[...]

Maar om het even in perspectief te plaatsen, hoe vaak heb jij al dit soort capriolen uit hoeven halen?
In de afgelopen 25 jaar dat ik op de weg zit (gemiddeld 25000 per jaar) heb ik dit nog nooit aan de hand gehad. Dit soort journalistiek zou mij er niet van weerhouden om hem te kopen in ieder geval.
Dat niet maar je mag van een moderne auto verwachten, zeker na het Mercedes a-klasse debacle, dat dit soort testen standaard door de fabrikant worden uitgevoerd.

De Tesla model 3 scoort bijvoorbeeld uitstekend op deze test en dat is een "nieuwe" autofabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De Tesla model 3 scoort bijvoorbeeld uitstekend op deze test en dat is een "nieuwe" autofabrikant.
Dat is dan ook een bodemplaat waarin een berg accu's zitten met daarboven weinig massa aan koetswerk.
De RAV4 is een hoogpotig ding met een nogal ander zwaartepunt. Dan heeft de VSC het ook iets moeilijker denk ik.

[ Voor 35% gewijzigd door gwystyl op 25-04-2020 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:30
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:54:
[...]

[...]

Dat niet maar je mag van een moderne auto verwachten, zeker na het Mercedes a-klasse debacle, dat dit soort testen standaard door de fabrikant worden uitgevoerd.

Als je een Rav vergelijkt met een model 3 dan ben ik klaar met de discussie. Dat is onbegonnen werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

D.deJong schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:50:
[...]

Als je een Rav vergelijkt met een model 3 dan ben ik klaar met de discussie. Dat is onbegonnen werk.
Kijk dan naar de Nissan Quasqai

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Brilsmurfffje schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:00:
[...]

Joh, het is vooral een theoretische test, een eland test kan door de gemiddelde bestuurder niet eens worden uitgevoerd omdat deze bij de eerste schrikreactie al verkeerde handelingen doet.

Feit is dat dat Toyota geluisterd heeft naar de kritiek, een software update beschikking stelt..... En weer door....
Deze mate van transparantie zouden Europese merken eens moeten door voeren....

Hallo VAG TSI/Spanrol probleem/Sjoemelsoftwarediesel....

Kortom, de Elandtest is alleen in Zweden een hot iets, Toyota heeft de RAV4 verbeterd en weer door dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als er inderdaad 1 bedrijf is die niet moeilijk en geheimzinning doet over recalls dan is het Toyota wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Anoniem: 93986 schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:07:
Als er inderdaad 1 bedrijf is die niet moeilijk en geheimzinning doet over recalls dan is het Toyota wel.
Dat prijst ze gewoon, ik had het een jaartje geleden met de Avensis, doen ze totaal niet moeilijk over..
Ik vind deze gedachte van het merk ontzettend goed. Bedoel ik vind een A6 Avant een mooie auto. De huidige V90 station past ook wel op mijn oprit. Maar het zorgeloze van de Avensis bevalt mij enorm.

Maar goed, nu naar 103k km lijkt het toch tijd voor wat anders te worden. Gewoon omdat ik het wil..... Maar goed, een opvolger heb ik nog niet gevonden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Bullet NL schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:00:
[...]

Maar goed, nu naar 103k km lijkt het toch tijd voor wat anders te worden. Gewoon omdat ik het wil..... Maar goed, een opvolger heb ik nog niet gevonden.....
Snap dat het geen D segmenter is en je hem niet kan vergelijken met Volvo of Audi, maar een 2.0 hybride Corolla rijd echt waanzinnig lekker ;), Camry is er enkel als sedan.. een 'echte' opvolger voor een Avensis station is er niet in de huidige lineup.. Maar ja Toyota zet vol in op hybride en de Avensis was en is er niet als hybride dus die is uit het gamma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

TgR_KILLER schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:31:
[...]

Snap dat het geen D segmenter is en je hem niet kan vergelijken met Volvo of Audi, maar een 2.0 hybride Corolla rijd echt waanzinnig lekker ;), Camry is er enkel als sedan.. een 'echte' opvolger voor een Avensis station is er niet in de huidige lineup.. Maar ja Toyota zet vol in op hybride en de Avensis was en is er niet als hybride dus die is uit het gamma.
CHR is ook wel leuk en heeft wat meer ruimte achterin. Ik zou een Corolla niet aanraden voor mensen met groeiende kinderen en zelf lang zijn. De beenruimte achterin verdampt dan. Maar verder rijd ie inderdaad lekker, ziet ie er mooi uit en is ook niet echt duur.

Het is alleen jammer dat veel C-segmenters vinden dat je maar je benen af moet zagen om nog wat ruimte over te houden. Dat is overigens niet alleen bij Japanse merken, ook Mercedes heeft er wel last van bij bv de A-klasse. En je hoort ook nog wel eens mensen zeggen dat ik overdrijf, maar je kunt ook gewoon 2 meter zijn en geen lange benen hebben maar een lang bovenlijf, dus die vergelijking van lengte gaat ook niet altijd op. Mijn benen zijn erg lang en dat maakt dat ik al snel ervoor zorg dat er niemand achter kan zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 26-04-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik denk dat je je snel verkijkt op de ruimte van een CH-R mijn manager heeft er 1 en die heeft net een kleine en die is echt niet te spreken over de ruimte. Die zou veel liever een Corolla TS of Rav willen rijden. De achterruit van een CH-R loopt mega snel af waardoor de effectieve ruimte echt niet zoveel is als je zou willen.

Ik heb gelukkig geen kinderen xD dus ik heb dat issue niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

TgR_KILLER schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:59:
Ik denk dat je je snel verkijkt op de ruimte van een CH-R mijn manager heeft er 1 en die heeft net een kleine en die is echt niet te spreken over de ruimte. Die zou veel liever een Corolla TS of Rav willen rijden. De achterruit van een CH-R loopt mega snel af waardoor de effectieve ruimte echt niet zoveel is als je zou willen.

Ik heb gelukkig geen kinderen xD dus ik heb dat issue niet.
Dan heb je het over de koffer. En ja, met een kinderwagen hou je niet veel ruimte over, maar dat heb je al heel snel. Aan de andere kant: hoe vaak gooi je die echt vol en kun je dan niet met een dakkoffer uit (voor dat soort tijdelijke trips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wij hebben de CH-R ook laten staan om de ruimte in de kofferbak, maar ook omdat de daklijn zo afloopt en de portierlijn zo omhoog. Onze zoon van 4 kon dus zelfs in zijn zitje nauwelijks naar buiten kijken en het kwam een beetje benauwend over. Niet zo erg als in de Mazda 3, maar toch.
Komende van verschillende stations met rondom glas lijkt het dan al gauw donker/krap.
De Corolla TS is dan wat minder dynamisch gelijnd, maar heeft hetzelfde onderstel en dezelfde aandrijflijn en rijdt wat mij betreft prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Martinspire schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:45:
Het is alleen jammer dat veel C-segmenters vinden dat je maar je benen af moet zagen om nog wat ruimte over te houden.
Ja, en als je wel kunt zitten laten ze zien dat je welliefst 2 handen tussen je knie en de voorstel kunt doen. Alsof je comfortabel zit op een rit van 2 uur als je moet zitten alsof je statisch rechtop op een houten kerkstoel zit. Maar dan wel met ruimte voor 2 handen tussen je knie en de voorstoel 8)7
Al vond ik in de Auris TS die ik reed, het op zich nog meevallen. Ik kon redelijk goed achter mezelf zitten maar ja, mijn auto, dus langer dan 1 minuut om een keer te testen natuurlijk niet gedaan. Ik ga in mijn eigen auto niet achterin zitten >:)

Ik ben blij dat ik verwend ben 8) , als ik in m'n Outlander achter mijzelf ga zitten, kan ik gewoon chill m'n benen bijna helemaal strekken.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:00:
[...]

Dat is geen hybride...
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:54:
[...]

Heb je nog geen brief gehad van je dealer, dan?

[ Voor 27% gewijzigd door Peatsmoke op 26-04-2020 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
gwystyl schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:52:
De Corolla TS is dan wat minder dynamisch gelijnd, maar heeft hetzelfde onderstel en dezelfde aandrijflijn en rijdt wat mij betreft prima.
Die heeft dan ook een grotere wielbasis en is langer dan de RAV4. ;)
Voor een station heeft die echter ook geen mega-kofferbak, maar is veel groter dan de CH-R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Peatsmoke schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:52:
[...]

Die heeft dan ook een grotere wielbasis en is langer dan de RAV4. ;)
Voor een station heeft die echter ook geen mega-kofferbak, maar is veel groter dan de CH-R.
Dit dus, de Corolla is achterin behoorlijk kleiner dan mijn Avensis...
Dat blijkt al uit het feit dat door de achterklep van mijn Avensis een droger/koelkast/oven/wasmachine naar binnen kan, een Corolla TS heeft een klep die daar te klein voor is.

Nu is deze praktijktest geen criterium voor mij om daar voor specifiek een auto te kopen, maar toch... ruimte heb ik wel nodig ;-)

ik word helemaal blij als de Toyota Previa terug zou komen in een moderne variant....
Of een station op basis van de Camry.... Een Europese Toyota 4-Runner.... Hmmmmmmmmmm :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Bullet NL schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:11:
[...]

Dat blijkt al uit het feit dat door de achterklep van mijn Avensis een droger/koelkast/oven/wasmachine naar binnen kan, een Corolla TS heeft een klep die daar te klein voor is.

Nu is deze praktijktest geen criterium voor mij om daar voor specifiek een auto te kopen, maar toch... ruimte heb ik wel nodig ;-)

ik word helemaal blij als de Toyota Previa terug zou komen in een moderne variant....
Of een station op basis van de Camry.... Een Europese Toyota 4-Runner.... Hmmmmmmmmmm :9~ :9~ :9~
Als je ruimte wil, koop een Prius + :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TgR_KILLER schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:56:
[...]

Maar die is qua looks echt wel heel raar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

TgR_KILLER schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:56:
[...]

Nee man, das echt niets voor mij..... Ik wil alleen Hybride rijden als het minimaal 1500Kg mag trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Touchdomex schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:01:
[...]

Maar die is qua looks echt wel heel raar :P
En ditte dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bullet NL schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:11:
[...]

Mja ik zat ook te dubben of ie te klein zou zijn. De Hatchback dan, maar ik kwam al snel tot de conclusie dat ik zulke laadruimte gewoon niet nodig heb. En als ik een dagje een vaatwasser moet vervoeren (en het past niet) dan vraag ik gewoon mijn vader. Of mijn zus. Of whomever. Weer een extra reden om ze op te zoeken ook nog. En kinderen heb ik nu niet, dus dat scheelt maar zelfs dan zou een kinderwagen oid nog wel gewoon kunnen. Die 2.0 corolla heeft nog wat minder ruimte in de kofferbak, maar rijd daarentegen wel gewoon lekker. Ik pak liever een auto waar ik 98% van de tijd lekker in rij en 2% van de tijd misschien even wat minder handig is (dat je je stoel naar voren moet zetten of zo), dan 98% ongemakkelijk of een saaie bak en 2% normaal. En als het echt zou moeten dan zou ik nog eerder een aanhanger prefereren boven een hele lange bak

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 26-04-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Martinspire schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:33:
[...]

Mja ik zat ook te dubben of ie te klein zou zijn. De Hatchback dan, maar ik kwam al snel tot de conclusie dat ik zulke laadruimte gewoon niet nodig heb. En als ik een dagje een vaatwasser moet vervoeren (en het past niet) dan vraag ik gewoon mijn vader. Of mijn zus. Of whomever. Weer een extra reden om ze op te zoeken ook nog. En kinderen heb ik nu niet, dus dat scheelt maar zelfs dan zou een kinderwagen oid nog wel gewoon kunnen. Die 2.0 corolla heeft nog wat minder ruimte in de kofferbak, maar rijd daarentegen wel gewoon lekker. Ik pak liever een auto waar ik 98% van de tijd lekker in rij en 2% van de tijd misschien even wat minder handig is (dat je je stoel naar voren moet zetten of zo), dan 98% ongemakkelijk of een saaie bak en 2% normaal. En als het echt zou moeten dan zou ik nog eerder een aanhanger prefereren boven een hele lange bak
Waar bestaat jou gezinssamenstelling uit?
Bedoel.... een Avensis Station met een dakkoffer en nog zou ik meer ruimte wensen op vakantie....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:15
Ja dat komt omdat je gewoon te veel zooi meeneemt.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mijn Auris hybride had een 6-8 weken stilgestaan vanwege Corona enzo. Wat kan er misgaan, gezien hij toch niet zijn 12V accu hoeft te gebruiken voor de startmotor, dus alleen wat elektriciteit voor de elektronica nodig. Gezien ik hier post kan je ervan uitgaan wat de conclusie was: Deed niks toen ik wilde starten. Pechhulp heeft accu bijgeladen, ik langs de dealer geweest, die hebben de 12V accu getest, en die was nog prima in orde.

Maar gezien ik niet een erg intensieve gebruiker ben van mijn auto (vandaar dus ook dat hij zo lang stil kon staan, oké buiten Corona om staat hij niet zo lang stil normaal, maar hij kan best een aantal weken niks doen), begin je je dan wel af te vragen hoe lang je hem wel veilig stil kan laten staan. Eg met een beetje (vlieg) vakantie staat hij iig al 3 weken stil. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

Ik ken het verhaal van keyless entry uitzetten, maar tbh, de sleutel kant kan het jaren uithouden op een knoopcel daarvan, en die moet constant luisteren. De auto moet alleen zodra ik de knop bij de portierhendel aanraken wat gaan uitzenden, dat mag toch niet veel stroom kosten zou je verwachten.

(Uiteraard gegoogled, maar niet veel verder gekomen dan iemand die het probleem na 14 dagen had, tja, dat is wel heel snel).

[ Voor 20% gewijzigd door Sissors op 27-04-2020 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:03
De auto staat ook steeds te luisteren. Als ik met keyless entry ingeschakeld bij mijn auto in de buurt kom, met de sleutel bij me, dan gaat de binnenverlichting al branden. Dit voordat ik bij mijn portier ben. Pas als ik de deurhendel vast pak springt het slot er af. De auto weet dus al dat de sleutel in de buurt is.
Verder zijn er in de auto nog andere gebruikers die stroom verbruiken tijdens stilstand. Bij de sleutel alleen het keyless entry. De 12V accu is, doordat hij relatief klein is, helaas een zwak punt bij de Auris. Je hebt hem namelijk wel nodig om de HV batterij weer onder spanning te zetten door het (nood)relais weer te sluiten, deze video is erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Sissors schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:40:
Mijn Auris hybride had een 6-8 weken stilgestaan vanwege Corona enzo. Wat kan er misgaan, gezien hij toch niet zijn 12V accu hoeft te gebruiken voor de startmotor, dus alleen wat elektriciteit voor de elektronica nodig. Gezien ik hier post kan je ervan uitgaan wat de conclusie was: Deed niks toen ik wilde starten. Pechhulp heeft accu bijgeladen, ik langs de dealer geweest, die hebben de 12V accu getest, en die was nog prima in orde.

Maar gezien ik niet een erg intensieve gebruiker ben van mijn auto (vandaar dus ook dat hij zo lang stil kon staan, oké buiten Corona om staat hij niet zo lang stil normaal, maar hij kan best een aantal weken niks doen), begin je je dan wel af te vragen hoe lang je hem wel veilig stil kan laten staan. Eg met een beetje (vlieg) vakantie staat hij iig al 3 weken stil. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

Ik ken het verhaal van keyless entry uitzetten, maar tbh, de sleutel kant kan het jaren uithouden op een knoopcel daarvan, en die moet constant luisteren. De auto moet alleen zodra ik de knop bij de portierhendel aanraken wat gaan uitzenden, dat mag toch niet veel stroom kosten zou je verwachten.

(Uiteraard gegoogled, maar niet veel verder gekomen dan iemand die het probleem na 14 dagen had, tja, dat is wel heel snel).
Als die knoopcel 3 weken werkt in normale omstandigheden, dan kan dat ook als ie stilstaat, dat maakt dan weinig uit ;)

Verder heb je alleen dat je wat trilling, omdat je banden weer even in hun ronde vorm moeten komen, maar dat is dan wel alles. Accu gaat wel prima, zolang je hem niet vele maanden laat staan. Elke 2 weken even een kwartiertje rijden zou al voldoende zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Bullet NL schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:08:
[...]

Waar bestaat jou gezinssamenstelling uit?
Bedoel.... een Avensis Station met een dakkoffer en nog zou ik meer ruimte wensen op vakantie....
Dat licht er echt 100% aan wat je mee neemt, heeft niks met gezinssamenstelling te maken maar aan de manier waarop je op vakantie gaat ;). Wij gingen vroeger met mijn ouders in een oude Suzuki swift, met 3 kids achterin, mijn zusje was nog klein dus koffer + wandelwagen + campingbedje lag op de imperial en de rest achterin, overigens stond er ook nog een dikke gastank in de kofferbak. Dat was pas weinig ruimte ;)

Pagina: 1 ... 104 ... 164 Laatste