Ik was helemaal verslaafd aan de Screw-attack. Jammer dat je hem pas zo laat in het spel krijgt.

Er was daar ook ergens zo'n hele grote open ruimte (diep ravijn, paar richeltjes en daar moest je in het begin heel voorzichtig overheen navigeren). Echt zalig om daar lekker overheen te kunnen vliegen. Voelde me oppermachtig in de laatste fase van het spel.
Sinds gisteren heb ik ook Kururin Squash in huis. (Play-Asia had er ook nog een doosje snoepjes bij gedaan!

En natuurlijk de $5 kortingscoupon. Leuke winkel!)
Een spel om heel vrolijk van te worden. Die muziek alleen al, echte old-school game-muziek zoals ik dacht dat ze niet meer gemaakt werden.
Het speelt gewoonweg
zalig met de controlstick! Hoe heb ik me ooit op de GBA kunnen redden vraag ik me nu af? Dit is zo perfect. Super-nauwkeurig sturen, en ook dat je nu constant je snelheid kunt aanpassen door de controlstick ver of minder ver opzij te duwen. Een spel als dit heeft zulke nauwkeurigheid gewoon nodig. Ik doe ook helemaal niet voorzichtig meer, gewoon de hele tijd B ingedrukt houden (= dubbele snelheid) en lekker door de levels heen raggen. Dankzij de controlstick lukt bijna alles me (okee, ik denk dat het later nog wel moeilijker zal worden.

).
Het spel zelf is nog net zo verslavend als altijd. De drang om alle muntjes op te rapen is enorm groot. En als dat eenmaal gelukt is dan moet natuurlijk ook het volgende level even bekeken worden.

Op die manier ben ik gisteren echt belachelijk laat gaan slapen... was totaal de tijd vergeten.
Ik heb totnutoe 2 van de nieuwe voertuigen mogen meemaken. Die met de bokshandschoenen is te gek. Al meteen toen ik m'n eerste vijand een knal gaf voelde het goed. Vanzelfsprekend. Past perfect binnen de formule. Het levert hele leuke gevechten op als je telkens goed moet timen wanneer je de juiste richting op zult slaan. Ook al vrij snel kwam ik vijanden tegen (die visjes) die bewust proberen om in mijn "dode hoek" te komen zal ik maar zeggen. Echt lachen.
Maar dat voertuig dat kon duiken vond ik dan weer niks aan. Voegt imo weinig toe aan het spel, en de levels die je ermee moet doen vond ik een beetje verwarrend. Dan weer obstakels boven water, dan weer onder water. Maakt het alleen maar nodeloos ingewikkeld. Gelukkig heb ik nog niet echt vast gezeten in zo'n level. Niet lang genoeg om me te gaan ergeren in ieder geval.
Echt een aanrader voor wie nog een leuk en import-vriendelijk Japan's spel wil hebben.

En wat mij betreft ook gewoon het beste Kururin-spel dat ooit gemaakt is.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 15-01-2006 11:57
]