[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 173.791 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:25:
[...]

Wij hebben hier CAIWAY zou ik het basispakket ook zonder CI kunnen doen omdat ik geen smartcard nodig heb?
Dat klopt, zie mijn post een stukje naar boven. Ik heb een KNC1 zonder CI etc, en ik kan prima FTC tv kanalen kijken en radio luisteren.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:08
Ik volg dit topic nu sinds een paar weken (wist voor die tijd niet eens dat dit mogelijk was) en sta voor het dillema: wel of niet mee beginnen. Als ik het goed begrijp kan in feite elk moment de stekker eruit getrokken worden. Van de andere kant krijg ik de indruk dat dat wel mee valt. Het enige wat ik wil is dezelfde zenders digitaal kunnen ontvangen die ik nu via @Home krijg, maar dan analoog. En ik wil programma's in een hogere kwaliteit kunnen opnemen dan via een analoge TV-card mogelijk is. De kosten zijn geen belangrijke overweging.

Concreet zou ik dan een Twinhan kaart met een Alphacrypt bestellen bij cardwriter.nl, tenzij iemand me dat beslist ontraadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

grun schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:42:
Ik volg dit topic nu sinds een paar weken (wist voor die tijd niet eens dat dit mogelijk was) en sta voor het dillema: wel of niet mee beginnen. Als ik het goed begrijp kan in feite elk moment de stekker eruit getrokken worden.
Klopt. Probeer er niet teveel aan te wennen of zorg dat je een alternatief achter de hand hebt, CDS en KPN kennen deze risico's niet..
Van de andere kant krijg ik de indruk dat dat wel mee valt.
Mja, misschien wel, aan de andere kant, dat dachten velen ook met de UPC FTC zenders. Was ook opeens afgelopen..
Het enige wat ik wil is dezelfde zenders digitaal kunnen ontvangen die ik nu via @Home krijg, maar dan analoog. En ik wil programma's in een hogere kwaliteit kunnen opnemen dan via een analoge TV-card mogelijk is. De kosten zijn geen belangrijke overweging.
Als de kosten niet boeien, gewoon doen. Desnoods kan je al het spul ook weer in Duitsland slijten. En opnemen in hogere kwaliteit gaat je zeker lukken.

Weet overigens wel dat Canal Digitaal de bron is van veel zenders op de (digitale, maar ook analoge) kabel. Die kwaliteit is dus voor 99% tot 100% hetzelfde..
Concreet zou ik dan een Twinhan kaart met een Alphacrypt bestellen bij cardwriter.nl, tenzij iemand me dat beslist ontraadt?
Twinhan werkt niet helemaal onder Linux, mocht je nadenken over een overstap, verder geen probleem.

Welke kabelprovider heb je trouwens? Bij UPC werkt dit alles niet.

Ik ga zelf denk ik een abo nemen op Film1 HD - puur omdat het nergens anders te krijgen valt en de prijs redelijk is. En dan maar bidden dat de Alphacrypt het nog een jaar blijft doen. Voor de rest van het pakket ga ik toch langzaam eens overschakelen naar sat.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
W3ird_N3rd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:37:
Weet overigens wel dat Canal Digitaal de bron is van veel zenders op de (digitale, maar ook analoge) kabel. Die kwaliteit is dus voor 99% tot 100% hetzelfde..
Welke kabelprovider heb je trouwens? Bij UPC werkt dit alles niet.
Ik ga zelf denk ik een abo nemen op Film1 HD - puur omdat het nergens anders te krijgen valt en de prijs redelijk is. En dan maar bidden dat de Alphacrypt het nog een jaar blijft doen. Voor de rest van het pakket ga ik toch langzaam eens overschakelen naar sat.
Bedankt voor je snelle reply. Tja, ik zit bij @Home dus, gelukkig niet bij UPC.

De meeste tijd kijk ik naar de Nederlandse publieke zenders, beide Belgische zenders (vooral sport), en de BBC. Ik heb dus de afweging gemaakt: ga ik meteen voor een satelliet installatie of probeer ik het eerst via een kabel-digitale oplossing. Probleem hier is dat ik niet zeker weet of ik die schotel hier goed kwijt kan (ik denk het wel maar het is op het randje), en ik weet niet zeker of de BBC 1+2 wel via de schotel te ontvangen is. Dat laatste is wel een vereiste. Bovendien is het trekken van een satelliet coaxkabel hier vrij veel werk, maar gelukkig eenmalig. De kabelaansluiting van @Home zit hier gewoon 3 meter vandaan. Ja, ik ben lui. ;)

Het hoeft alleen te werken via Windows 2000 en/of XP Professional. Linux wil ik nog wel eens mee beginnen, maar er komt weinig van. Tja, tijdgebrek.

Ik denk dat ik het maar doe en anders heb ik pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

grun schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:08:
[...]

Bedankt voor je snelle reply. Tja, ik zit bij @Home dus, gelukkig niet bij UPC.
Niet bij UPC zitten is altijd een opluchting. :+
De meeste tijd kijk ik naar de Nederlandse publieke zenders, beide Belgische zenders (vooral sport), en de BBC. Ik heb dus de afweging gemaakt: ga ik meteen voor een satelliet installatie of probeer ik het eerst via een kabel-digitale oplossing.
Ik heb werkelijk geen idee waar je woont, maar ik heb misschien nog een andere oplossing voor je.

Vanaf eind november komen NED123 FTA beschikbaar via DVB-T (evenals de regionalen). Beide Belgische zenders kan je nu als FTA oppikken als je in de buurt van België woont. Woon je er een eind vandaan, dan zou je met een 90-elementen UHF antenne of noem iets bruuts ;) ook een eind moeten komen.

Het mooiste komt nog:
Probleem hier is dat ik niet zeker weet of ik die schotel hier goed kwijt kan (ik denk het wel maar het is op het randje), en ik weet niet zeker of de BBC 1+2 wel via de schotel te ontvangen is. Dat laatste is wel een vereiste.
BBC1..2..3..4! BBC News 24, BBC Parliament, BBC HD, en nog een hele rits regionale versies van BBC 1 en 2. Allemaal op Astra 2. Alle meuk op de Eurobird krijg je er ook nog bij.. BBC World kan je van b.v. Astra 1 er nog bij oppikken.

Nog een gebrek aan BBC? :D

Een 45cm schotel is genoeg, zoek maar naar Multytenne. Moet je wel in het zuiden van Nederland wonen grofweg, in het noorden doet ie het waarschijnlijk niet meer. Je kan ook een Digidish 45 nemen, daar kan je zeker de BBC mee zien, maar dan heb je BBC World niet (omdat die op een andere sat zit).

Het mooiste van alles: je hebt dan nergens meer een abonnement op! €0,- per maand :P.
Bovendien is het trekken van een satelliet coaxkabel hier vrij veel werk, maar gelukkig eenmalig. De kabelaansluiting van @Home zit hier gewoon 3 meter vandaan. Ja, ik ben lui. ;)

Het hoeft alleen te werken via Windows 2000 en/of XP Professional. Linux wil ik nog wel eens mee beginnen, maar er komt weinig van. Tja, tijdgebrek.

Ik denk dat ik het maar doe en anders heb ik pech gehad.
Tja makkelijk is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
W3ird_N3rd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:05:
Ik heb werkelijk geen idee waar je woont, maar ik heb misschien nog een andere oplossing voor je.
[...]
Een 45cm schotel is genoeg, zoek maar naar Multytenne. Moet je wel in het zuiden van Nederland wonen grofweg, in het noorden doet ie het waarschijnlijk niet meer.
Zeker is het makkelijk. Probleempje: ik woon in de stad Groningen. (Daarom noem ik mezelf ook grun, short voor grunneger).

Ik ga dus eerst maar eens voor een Twinhan kaart met Alphacrypt, bevalt het niet dan verpatst ik het zooitje weer en ga alsnog voor een satelliet oplossing.Thx anyway.

[ Voor 4% gewijzigd door grun93 op 30-08-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

grun schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:43:
[...]

Zeker is het makkelijk. Probleempje: ik woon in de stad Groningen. (Daarom noem ik mezelf ook grun, short voor grunneger).

Ik ga dus eerst maar eens voor een Twinhan kaart met Alphacrypt, bevalt het niet dan verpatst ik het zooitje weer en ga alsnog voor een satelliet oplossing.Thx anyway.
Da's wel een eind voor de Belgische DVB-T ja. Dan kom je al op KPN TV of TV Vlaanderen uit.. Of Canal Digitaal met familiepakket.

Inderdaad, ga eerst maar met de Alphacrypt proberen dan :P. Kunnen we ook weer ontopic hier :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
grun schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:43:
[...]

Het signaal van Astra 2D (waar o.m. de BBC's dus opzitten) is hier(Stadskanaal) bijna sterker dan dat van de Astra 1(op een multifeed setup, dus met een LNB buiten het exacte brandpunt van de schotel), dus ik denk dat het ook hier wel met een kleine schotel lukt om Astra 2D te ontvangen. In heel Nederland kun je probleemloos en volledig gratis én in perfecte kwaliteit naar alle zenders van de BBC kijken met een schotel en een eenvoudige FTA DVB-S ontvanger.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
...
Het mooiste van alles: je hebt dan nergens meer een abonnement op! €0,- per maand :P.
Schotel is toch niet helemaal gratis? Voor zover ik weet moet je dan ook een abonnement afsluiten bij Canal Digitaal, tenzij je illegaal gaat cardsharen over internet. Zo'n abonnement is weliswaar goedkoper dan een kabelabonnement, en de beeldkwaliteit is daarbij aanzienlijk beter, je hebt meer zenders enz., maar helemaal gratis is het dus niet.
Mijn voornaamste bezwaar tegen een schotel is dat je voor ieder toestel een aparte decoder dient aan te schaffen, alsmede (in beginsel) een aparte smart-card. Deze bezwaren gelden echter ook voor DVB-C. Dus hoe moeilijker de kabelboeren het maken, des te aantrekkelijker het wordt om satelliet te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Beuzelarij schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:32:
[...]

Schotel is toch niet helemaal gratis?
Oh jawel hoor. Het ging er hier om alleen te kijken naar NED123, de publieke Belgen en de BBC.

De BBC uit de lucht plukken via DVB-T is vermoedelijk bijna onmogelijk in NL, omdat alle zenders Engeland in zenden. Maar je kan het zo zonder abonnement van Astra 2D halen. Astra 2D heeft officieel met een "spot beam" die alleen fatsoenlijke ontvangst in Engeland toestaat, maar die kaart is met een korreltje zout te nemen, de ontvangst is hier uitstekend :7. Verder in Duitsland krijg je het pas moeilijk.

NED123 kan je vanaf eind november FTA hier uit de lucht plukken met DVB-T, maar je kan het ook nu al gratis zonder abo van Canal Digitaal krijgen. Dan komt echter de afweging: koop je een DVB-T ontvanger van 40 tientjes en gooi je je oude hark op het dak, of koop je een Canal Digitaal smartcard voor €70 en CAM voor €60? ;)

Voor de Belgen heb je gratis maar 1 optie: DVB-T uit bijvoorbeeld schoten. Dat ontvang ik in Bergen op Zoom nog met een 100% merkloze binnenantenne. Met een 90 elements UHF kom je echt wel verder in Nederland, maar of je Groningen zal halen? Misschien als je in een hoog huis woont zodat je vrijwel geen last van obstakels hebt, en je hangt 'm echt buiten (niet op zolder) op. Maar ik zou het niet durven te zeggen.

Als je alleen van die dingen gebruikmaakt kan je heerlijk gratis kijken. Heb je alleen geen TMF, Veronica, RTL457 of SBS6. Die kan je voor €40/jaar erbij krijgen als je voor Canal Digitaal gaat. Wil je ook Discovery etc dan ben je weer meer kwijt, maar dat kan je zelf opzoeken..
Voor zover ik weet moet je dan ook een abonnement afsluiten bij Canal Digitaal, tenzij je illegaal gaat cardsharen over internet.
NED123 is gratis, niks illegaals aan :). En BBC kijk je sowieso zonder abo (afgezien van BBC Prime).
Zo'n abonnement is weliswaar goedkoper dan een kabelabonnement, en de beeldkwaliteit is daarbij aanzienlijk beter, je hebt meer zenders enz., maar helemaal gratis is het dus niet.
Meer zenders? Dat weet ik nog niet zo zeker, als je niet naar de FTA kanalen kijkt, want die ontvang je zonder Canal Digitaal ook wel.

Bij kabel is Discovery en Ketnet/Canvas+Één gewoon standaard. Bij Canal Digitaal betaal je daar extra voor, vooral voor de Belgen. Daar krijg je dan ook wel een aantal zenders voor terug die bij kabel pas in het digitale "extra" pakket voorkomen.
Mijn voornaamste bezwaar tegen een schotel is dat je voor ieder toestel een aparte decoder dient aan te schaffen,
True, al is het ergens niet helemaal eerlijk. Je moet ook voor iedere TV betalen voor een geïntegreerde analoge tuner. Dat Nederland zo achterloopt en televisies met ingebouwde DVB-tuners zeldzaam zijn is satelliet niet aan te schrijven imho.
alsmede (in beginsel) een aparte smart-card.
True. Je kan tegenwoordig wel als je één basispakket hebt (€7,95 geloof ik, incl. Discovery), een stuk of 9 settopboxjes erbij nemen voor €1 per maand per stuk. De hoge initiele aanschafkosten van de smarcard blijft dan overigens wel.

Maarja, het blijft een boel geld met meerdere televisies. Wat dat betreft zijn we stiekem ook best verwend in NL. Iedereen maar z'n eigen TV in huis.
Deze bezwaren gelden echter ook voor DVB-C. Dus hoe moeilijker de kabelboeren het maken, des te aantrekkelijker het wordt om satelliet te nemen.
Precies. Als je alles digitaal wilt aansluiten geeft kabel je alleen maar meer problemen denk ik. Ik weet niet eens of @home wel een optie voor een 3de smartcard heeft.

Wat dat betreft is KPN weer lekker bezig: een vrij compleet pakket voor €8,95 op 3 televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Beuzelarij schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:32:
Mijn voornaamste bezwaar tegen een schotel is dat je voor ieder toestel een aparte decoder dient aan te schaffen, alsmede (in beginsel) een aparte smart-card. Deze bezwaren gelden echter ook voor DVB-C. Dus hoe moeilijker de kabelboeren het maken, des te aantrekkelijker het wordt om satelliet te nemen.
Mmjaa, ook, en daar komt dan in mijn geval nog bij dat ik ook internet via de kabel. ADSL is uitgesloten want de vaste lijn is al jaren de deur uit. Ik denk niet dat @Home alleen internet via de kabel aanbiedt maar geen tv-signaal? Dus als ik er toch voor moet betalen kan ik het maar beter gebruiken ook, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Euhm, ik vrees dat dat technisch wel eens niet mogelijk zou kunnen zijn omdat de analoge signalen niet versleuteld zijn. Als die fysieke kabel er ligt voor internet kan weinig jou nog stoppen van het aansluiten van je TV hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:03:
Euhm, ik vrees dat dat technisch wel eens niet mogelijk zou kunnen zijn omdat de analoge signalen niet versleuteld zijn. Als die fysieke kabel er ligt voor internet kan weinig jou nog stoppen van het aansluiten van je TV hierop.
Ook de digitale signalen zitten erop. Ik weet niet precies of je je moet registreren (of de smartcard geactiveerd moet worden) wanneer je een startpakket koopt, maar als iemand voor jou een (extra) kaartje zou willen kopen kun je die volgens mij ook gewoon gebruiken met een Alphacrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Beuzelarij schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:22:
[...]

Ook de digitale signalen zitten erop. Ik weet niet precies of je je moet registreren (of de smartcard geactiveerd moet worden) wanneer je een startpakket koopt, maar als iemand voor jou een (extra) kaartje zou willen kopen kun je die volgens mij ook gewoon gebruiken met een Alphacrypt.
Je hoeft het kaartje niet te activeren maar dan gaat alles, echt alles, na precies 14 dagen op zwart. Zelf ervaren. Activeer je (geldig adres nodig en evt. €10/jaar dokken als het niet de eerste kaart op dat adres is), dan krijg je nog pakweg 4 weken previewperiode erbij en krijg je daarna het pakket waar je voor wil betalen.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik ga het toch hier maar even vragen, omdat ik verwacht dat hier de meeste kans op ervaring zit, en ik een nieuw topic een beetje overbodig vind.

Ga een HTPC met MCE2005 bouwen. Wil in eerste instantie analoog, met 4 tuners. However, digitaal is ook mooi, maar DVB-C icm @home vind ik te prijzig irl het risico dat @home er op die manier mee kapt.

Brengt me op mijn uiteindelijke punt. Door dit alles ben ik weer gaan twijfelen over een Dreambox. Echter het "set-topbox" idee irriteert me. Zijn er mogelijkheden om een Dreambox aan te sturen via een MCE2005? Dus het opnemen/time-shiften/zappen, enz middels een DVB-S kaart? Dus de Dreambox doet het daadwerkelijke decoden, maar het mediacenter ontvangt het signaal, en zapt?

Of moet ik een DVB-S kaart zo zien dat ik de dreambox er tussen uit haal, en de sat kabel rechtstreeks aansluit op de HTPC, waarna die alle decoding doet?

• Beuzelarij
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:55:
Je hoeft het kaartje niet te activeren maar dan gaat alles, echt alles, na precies 14 dagen op zwart. Zelf ervaren. Activeer je (geldig adres nodig en evt. €10/jaar dokken als het niet de eerste kaart op dat adres is), dan krijg je nog pakweg 4 weken previewperiode erbij en krijg je daarna het pakket waar je voor wil betalen.
Aha, interessant. De digitale signalen zitten dan volgens mij nog wel degelijk op de kabel. Ik heb met LinVDR geruime tijd DVB-C kunnen kijken en opnemen, totdat ze alle signalen gingen versleutelen. Daarbij keb ik nooit een smartcard gehad. Toen ik enkele maanden geleden een kanalen-scan deed, werden nog steeds alle zenders gevonden met daarbij dus de mededeling dat ze versleuteld waren. Maar de signalen zaten er nog steeds.
Er wordt blijkbaar (door het signaal) iets "aangestuurd" in de combinatie smartcard-decoder, waardoor de ontvangst niet meer mogelijk is. Ik weet niet of dat echt per adres gebeurt, of dat er om de zoveel tijd een algemene actie plaatsvindt. Overigens moet een Alphacrypt met dergelijke "acties" dan ook overweg kunnen. Ik weet in ieder geval zeker dat bij mij (TVHome), in ieder geval tot enkele maanden geleden, de digitale signalen gewoon nog (versleuteld dus) aanwezig waren. Of dat een foutje is/was, weet ik niet. Wellicht zijn de digitale signalen altijd aanwezig, maar kan TVHome per adres dus instellen of er om de zoveel tijd een update-signaal moet worden verzonden. Of weet jij misschien hoe dat precies zit? :)
UltraSub schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:11:
...
Ga een HTPC met MCE2005 bouwen. Wil in eerste instantie analoog, met 4 tuners. However, digitaal is ook mooi, maar DVB-C icm @home vind ik te prijzig irl het risico dat @home er op die manier mee kapt.
Begrijpelijk. :)
Brengt me op mijn uiteindelijke punt. Door dit alles ben ik weer gaan twijfelen over een Dreambox. Echter het "set-topbox" idee irriteert me. Zijn er mogelijkheden om een Dreambox aan te sturen via een MCE2005? Dus het opnemen/time-shiften/zappen, enz middels een DVB-S kaart? Dus de Dreambox doet het daadwerkelijke decoden, maar het mediacenter ontvangt het signaal, en zapt?
Je gaat nu vergelijken met satelliet (vanwege DVB-S kaart), als ik het goed begrijp. Er zijn namelijk ook Dreamboxen voor DVB-C, maar die moeten dan samenwerken met een Alphacrypt. Dit omdat de gebruikte Irdeto-codering door de kabelboeren is voorzien van een aanpassing/sleutel, waarmee de standaard kaartlezer in de Dreambox niet overweg kan.
Je hebt het over "een Dreambox aansturen via MCE2005" en "dus het opnemen/time-shiften/zappen, enz middels een DVB-S kaart". Dat "dus" geeft aan dat volgens mij niet helemaal duidelijk is wat een Dreambox doet. :)
Een Dreambox ís een decoder, is een "set-topbox", met daarin reeds een DVB-S (of dus DVB-C) tuner. Sommige modellen kunnen worden voorzien van een harddisk. De meeste modellen beschikken over een ethernet-aansluiting. Daardoor kan het signaal via ethernet worden opgeslagen op een PC. Meest populair zijn echter exemplaren, waarbij het signaal wordt opgeslagen op een ingebouwde harddisk. Deze kan dan later worden benaderd via de ethernet-poort.
Een Dreambox heeft behalve een tuner ook een eigen besturingssysteem waarmee je kunt opnemen/time-shiften/zappen. Er is dus geen MCE2005 bij nodig en er is geen DVB-S kaart nodig.
Een DVB-S kaart wordt in een PC gebruikt, met software als bijvoorbeeld Mediaportal of (Lin)VDR.
Of moet ik een DVB-S kaart zo zien dat ik de dreambox er tussen uit haal, en de sat kabel rechtstreeks aansluit op de HTPC, waarna die alle decoding doet?
Ja. Met een DVB-S kaart heb je dus geen Dreambox nodig. Let wel op dat je, indien nodig, ook een CAM kunt gebruiken voor eventuele ontsleuteling van signalen.

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:59:
Inderdaad, ga eerst maar met de Alphacrypt proberen dan
misschien een idee om ipv een dure alphacrypt module een phoenix interface te kopen , newcs te installeren en met de combo progdvb en wincsc te kijken/decoderen..

een dvb-c kaart als bijvoorbeeld de twinhan heb je wel nodig..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:37:
misschien een idee om ipv een dure alphacrypt module een phoenix interface te kopen , newcs te installeren en met de combo progdvb en wincsc te kijken/decoderen..

een dvb-c kaart als bijvoorbeeld de twinhan heb je wel nodig..
Als jij een garantie geeft dat het werkt??
De alphacrypt is nu namelijk de enige cam waarvan zeker is dat deze werkt.
Als iedere willekeurige irdeto cam zou werken zouden we niet zo'n duur ding adviseren.

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:18
Is misschien een stomme vraag.
Ik heb nu in me pc deze tv kaart een Pinnacle PCTV PRO die alleen maar gebruik om tv in filmpjes om te nemen.
Ik gebruik een gewone kabel aansluiting.
Dus geluid maakt niet uit en caps ook niet alleen zo mooi mogelijke filmpjes.
Kan ik deze kaart :

http://www.alternate.nl/h...K%23C02&showTechData=true

Kopen en dan digitale tv van kpn er op aansluiten?
Heb ik dan betere kwaliteit filmpjes?
Of kan ik beter een nieuwe gewone tv-kaart kopen en gebruiken?
Nu las dat er nogal wat bugs zitten in de software en daar heb ik geen zin wil dat het gewoon prachtige filmpjes kan opnemen.

• Beuzelarij
  • Niet online
DJ-Promo schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:55:
...
...
Kan ik deze kaart :

De kaart in je link is een DVB-C kaart. KPN heeft digitale TV via Digitenne en via IP-TV (klopt dit laatste?), maar volgens mij niet via DVB-C. Lees ook eens de TS door. Die heeft de topicstarter niet voor niets in elkaar gezet, en daar is je antwoord ook (al dan niet direct) in terug te vinden. :)

• job

job

Wat hij hierboven zegt klopt.
Daarnaast stel dat je een dvb-T kaart koopt (voor digitenne) dan doe je het nog niet goed.
Je gaat dan namelijk 2 decoders achter elkaar knopen (als je dat uberhaupt al fysiek lukt).

Je gebruikt dus of een decoder en een analoge capture kaart.
Of je koopt een dvb-T kaart.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 31-08-2006 15:11 ]

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leuk topic!

Ik heb dit jaar ergens nog eens mijn DVB-C pci-kaartje uit het stof getrokken om te kijken
of er wat mee te vinden was in Eindhoven (UPC). Toen vond ik helemaal niets...

Nu las ik dat er blijkbaar een hele serie kanalen FTA te ontvangen zijn. Kan iemand in Ehv di verifieren?

Kaartje wat ik heb is trouwens een Siemens, uit zo'n beruchte Siemens-Nixdorff mini-PC die enkele jaren geleden gedumpt werden op de HCC beurs.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Beuzelarij
  • Niet online
brama schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:17:
...
Eindhoven (UPC). Toen vond ik helemaal niets...

Nu las ik dat er blijkbaar een hele serie kanalen FTA te ontvangen zijn. Kan iemand in Ehv di verifieren?
W3ird_N3rd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:37:
...
Mja, misschien wel, aan de andere kant, dat dachten velen ook met de UPC FTC zenders. Was ook opeens afgelopen..
Nee, dus. Niet meer FTA.
Kaartje wat ik heb is trouwens een Siemens, uit zo'n beruchte Siemens-Nixdorff mini-PC die enkele jaren geleden gedumpt werden op de HCC beurs.
Heb ik ook, zie mijn eerdere link naar (Lin)VDR.

Verwijderd

job schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:53:
[...]

Als iedere willekeurige irdeto cam zou werken zouden we niet zo'n duur ding adviseren.
nou newcs ,progdvb en wincsc is allemaal gratis software... alleen de phoenix interface zal je moeten kopen.. ( een smartcard reader ) kosten zo rond de 20 a 30 euro...

dat newcs netjes werkt geef ik je op een briefje... m'n dboxen babbelen netjes met die cardserver

ik heb de progdvb met wincsc alleen van horen zeggen maar volgens diverse mensen op sat4all werkt dit..

• UltraSub
Beuzelarij schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:27:
[...]

Je gaat nu vergelijken met satelliet (vanwege DVB-S kaart), als ik het goed begrijp. Er zijn namelijk ook Dreamboxen voor DVB-C, maar die moeten dan samenwerken met een Alphacrypt. Dit omdat de gebruikte Irdeto-codering door de kabelboeren is voorzien van een aanpassing/sleutel, waarmee de standaard kaartlezer in de Dreambox niet overweg kan.
Yup, ik praat idd over het ontvangen en decoderen van een satelliet signaal, dus schoteltje op het dak.
Je hebt het over "een Dreambox aansturen via MCE2005" en "dus het opnemen/time-shiften/zappen, enz middels een DVB-S kaart". Dat "dus" geeft aan dat volgens mij niet helemaal duidelijk is wat een Dreambox doet. :)
Jawel jawel :)
Ik weet precies wat een dreambox kan en doet! Er zit een schotel/dreambox fanaat tegenover me op het werk, die al jaren in het vak en de scene mee draait.. ;)
[knip uitleg dreambox]

Een Dreambox heeft behalve een tuner ook een eigen besturingssysteem waarmee je kunt opnemen/time-shiften/zappen. Er is dus geen MCE2005 bij nodig en er is geen DVB-S kaart nodig.
Een DVB-S kaart wordt in een PC gebruikt, met software als bijvoorbeeld Mediaportal of (Lin)VDR.
Ja maar dat is net mijn punt. Ik wil eigenlijk dat mijn MCE2005 zich gaat gedragen als een dreambox, met zijn ahum, ehh, kuch eeeh... sharing. Dus alle functies van MCE, in die schil, maar wel alle voordelen qua digitaal signaal van de satelliet en de hoeveelheid zenders.
[...]

Ja. Met een DVB-S kaart heb je dus geen Dreambox nodig. Let wel op dat je, indien nodig, ook een CAM kunt gebruiken voor eventuele ontsleuteling van signalen.
Kijk, het kan dus wel, maar waarschijnlijk niet in de MCE schil, en het verboden woord :X ;)

Maar nou stel... Ik heb een abo, en krijg dus een smartcard. Dan kan ik MCE dus volledig gebruik laten maken van het zenderaanbod op de satelliet, in de MCE schil?

Bedankt voor je info!!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Beuzelarij schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:27:
[...]

Aha, interessant. De digitale signalen zitten dan volgens mij nog wel degelijk op de kabel. Ik heb met LinVDR geruime tijd DVB-C kunnen kijken en opnemen, totdat ze alle signalen gingen versleutelen. Daarbij keb ik nooit een smartcard gehad. Toen ik enkele maanden geleden een kanalen-scan deed, werden nog steeds alle zenders gevonden met daarbij dus de mededeling dat ze versleuteld waren. Maar de signalen zaten er nog steeds.
Er wordt blijkbaar (door het signaal) iets "aangestuurd" in de combinatie smartcard-decoder, waardoor de ontvangst niet meer mogelijk is. Ik weet niet of dat echt per adres gebeurt, of dat er om de zoveel tijd een algemene actie plaatsvindt. Overigens moet een Alphacrypt met dergelijke "acties" dan ook overweg kunnen. Ik weet in ieder geval zeker dat bij mij (TVHome), in ieder geval tot enkele maanden geleden, de digitale signalen gewoon nog (versleuteld dus) aanwezig waren. Of dat een foutje is/was, weet ik niet. Wellicht zijn de digitale signalen altijd aanwezig, maar kan TVHome per adres dus instellen of er om de zoveel tijd een update-signaal moet worden verzonden. Of weet jij misschien hoe dat precies zit? :)
Ik begrijp niet wat je precies bedoelt, maar de digitale signalen komen altijd, voor alle zenders, 24/7 binnenstromen als je een kabelaansluiting hebt, net als de analoge zenders.

De smartcard beslist welke kanalen je ook echt mag decoderen. Je kan ook naar een gecodeerd kanaal kijken en het zelfs opnemen, maar dan krijg je gewoon pakketjes junk. Wel prima harddiskvulling :+.

Hoe het smartcardsysteem precies werkt weet ik niet, maar vermoedelijk toch per adres. Beter gezegd, per smartcard. Ik denk zelf (weet niet zeker) dat bij een pakketwijziging of nieuwe kaart er een signaal specifiek voor jouw smartcard op de kabel gaat. En dat er verder constant nieuwe keys worden verspreid, die je echter alleen kan gebruiken als je de vorige key hebt, en ik denk niet dat die smartcard-specifiek zijn, alleen abo-specifiek. Ongeveer iedere maand krijg je een nieuwe key. Auto-update noemt men dat vaak. Daarom werkt je kaart ook soms niet meer als je een maand niet of heel weinig hebt gekeken.
job schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:53:
[...]

Dat schijnt wel te werken, maar ik zou het niet iedereen aanraden. Het is moeilijker om aan de praat te krijgen om te beginnen. Ook werkt men dit systeem nog harder tegen, vermoedelijk omdat er niet betaald is voor een Irdeto-licentie. Zo werken nieuwe smartcards niet meer zomaar in de Dbox2, vermoedelijk ook omdat juist daar geen licentie voor is betaald. Na weer nieuwe software en aanpassingen hadden een paar mensen het weer aan de praat, dat wel.

Ook schijnt auto-update het dus soms niet te doen met zo'n oplossing. Moet je de configuratie weer aanpassen, kan een hoop gedoe zijn.

Verder schijnt het dan nog steeds niet zo fijn te werken als een Alphacrypt. En een Phoenixreader kost al snel meer dan €40 voor een beetje net model inclusief adapter en kabel. Goedkoper is het wel maar je krijgt waar je voor betaald in dit geval.
DJ-Promo schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:55:
Is misschien een stomme vraag.
Ik heb nu in me pc deze tv kaart een Pinnacle PCTV PRO die alleen maar gebruik om tv in filmpjes om te nemen.
Dus geluid maakt niet uit en caps ook niet alleen zo mooi mogelijke filmpjes.
Kan ik deze kaart :

Heb ik dan betere kwaliteit filmpjes?
Of kan ik beter een nieuwe gewone tv-kaart kopen en gebruiken?
Nu las dat er nogal wat bugs zitten in de software en daar heb ik geen zin wil dat het gewoon prachtige filmpjes kan opnemen.
Die is daar duur zeg.. In DE is die kaart veel goedkoper. Verder heb je er ook een Cineview module + Alphacrypt bij nodig voor @home/Multikabel/Etc. Voor KPN heb je een DVB-T kaart nodig (en IPTV kan geloof ik niet op de PC).

Over die bugs, dat blijkt mee te vallen, dat zal je vooral van mij gehoord hebben. Dingen die vervelend zijn is dat de EPG-support niet bepaald compleet is en de opname functie is een hell qua voorprogrammeren (direct opnemen gaat wel goed). Heb al vaak meegamaakt dat er niets was opgenomen omdat ik een knop was vergeten in te drukken.

De crashes lijken voorbij te zijn sinds ik mijn PCI latency van 32 naar 96 heb gezet. Heel soms stopt de CAM nu, maar als ik het programma opnieuw opstart of de CAM herstart werkt ie weer, geen BSODs meer. Ik denk dat met de PCI op 64 het met een beetje mazzel helemaal perfect werkt.
brama schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:17:
Leuk topic!

Ik heb dit jaar ergens nog eens mijn DVB-C pci-kaartje uit het stof getrokken om te kijken
of er wat mee te vinden was in Eindhoven (UPC). Toen vond ik helemaal niets...

Is tegenwoordig niet meer FTC.

• brama
  • Niet online
Bummer. Dus met die kaart valt helemaal *niets* mee aan te vangen in Eindhoven?
Het is wel DVB-C wat ze gebruiken, maar zonder hardware-decryptie van het signaal is er niets mee te doen?

Moeten de ge-encrypte kanalen wel vindbaar zijn, ook al kun je ze niet bekijken?

• grun93
W3ird_N3rd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:22:
Hoe het smartcardsysteem precies werkt weet ik niet, maar vermoedelijk toch per adres. Beter gezegd, per smartcard. Ik denk zelf (weet niet zeker) dat bij een pakketwijziging of nieuwe kaart er een signaal specifiek voor jouw smartcard op de kabel gaat. En dat er verder constant nieuwe keys worden verspreid, die je echter alleen kan gebruiken als je de vorige key hebt, en ik denk niet dat die smartcard-specifiek zijn, alleen abo-specifiek. Ongeveer iedere maand krijg je een nieuwe key. Auto-update noemt men dat vaak. Daarom werkt je kaart ook soms niet meer als je een maand niet of heel weinig hebt gekeken.
Het volgende was ik laatst nog vergeten te vragen: dat updaten van de smartcard, werkt dat ook als de card in de Alphacrypt zit? Die hardware wordt immers niet ondersteund, in mijn geval door @Home. Eigenlijk wilde ik helemaal geen settopbox aanschaffen want via de tv ga ik toch niet kijken, alleen maar via de pc. En om nou zo'n box te kopen voor het updaten alleen lijkt me wat overbodig.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

brama schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:22:
[...]

Bummer. Dus met die kaart valt helemaal *niets* mee aan te vangen in Eindhoven?
Het is wel DVB-C wat ze gebruiken, maar zonder hardware-decryptie van het signaal is er niets mee te doen?

Moeten de ge-encrypte kanalen wel vindbaar zijn, ook al kun je ze niet bekijken?
Ja ze komen gewoon in je lijst. Je kan misschien een etalagekanaal of iets anders on-boeiends kijken.
grun schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:30:
[...]

Het volgende was ik laatst nog vergeten te vragen: dat updaten van de smartcard, werkt dat ook als de card in de Alphacrypt zit? Die hardware wordt immers niet ondersteund, in mijn geval door @Home. Eigenlijk wilde ik helemaal geen settopbox aanschaffen want via de tv ga ik toch niet kijken, alleen maar via de pc. En om nou zo'n box te kopen voor het updaten alleen lijkt me wat overbodig.
Geen probleem met de Alphacrypt, mijn kaart update tot nu toe gewoon :). Mijn kaart heeft nooit in een andere ontvanger gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:02
Same here, mijn kaart zit al weer een jaar in mijn PC met Linux en Linvdr, ik heb nog steeds beeld, updates komen dus gewoon door.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 14:32

Vanaf eind november komen NED123 FTA beschikbaar via DVB-T (evenals de regionalen). Beide Belgische zenders kan je nu als FTA oppikken als je in de buurt van België woont. Woon je er een eind vandaan, dan zou je met een 90-elementen UHF antenne of noem iets bruuts ;) ook een eind moeten komen.
Heb je enig idee hoe ver van de zender je nog ontvangst zou kunnen hebben met de antenne die jij noemt? Ligt Arnhem al te noordelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:50:
[...]

Ja ze komen gewoon in je lijst. Je kan misschien een etalagekanaal of iets anders on-boeiends kijken.
Ah, daar heb ik wat aan, bedankt. Ik kreeg nl. ook geen overzicht met kanalen (lindvr geprobeerd). Het probleem moet dus ergens anders zitten. Maar goed, als er toch niets interessants mee te bekijken is, zal ik mezelf de moeite maar besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

noppus schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:26:
[...]

Heb je enig idee hoe ver van de zender je nog ontvangst zou kunnen hebben met de antenne die jij noemt? Ligt Arnhem al te noordelijk?
Ik zou het werkelijk niet weten. Misschien kan je het op sat4all vragen, denk dat ze het daar wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:20:
dat newcs netjes werkt geef ik je op een briefje... m'n dboxen babbelen netjes met die cardserver

ik heb de progdvb met wincsc alleen van horen zeggen maar volgens diverse mensen op sat4all werkt dit..
Dit geldt ook voor digitale kabel? Zou je een linkje voor de kabel-variant kunnen geven? :)
W3ird_N3rd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:22:
...
Dat schijnt wel te werken, maar ik zou het niet iedereen aanraden. Het is moeilijker om aan de praat te krijgen om te beginnen. Ook werkt men dit systeem nog harder tegen, vermoedelijk omdat er niet betaald is voor een Irdeto-licentie.
Heb jij wellicht een linkje waaruit blijkt dat iemand zo'n Phoenix-interface ook daadwerkelijk (langdurig) werkend heeft met digitale kabel? Ik lees af en toe ook wel "zo en zo moet dat kunnen", maar eigenlijk altijd bij satelliet. Bij die satelliet-variant schijnt het inderdaad te werken, maar zoals je zelf ook al aangeeft ligt het bij DVB-C wat gecompliceerder.
Alphacrypt betaalt inderdaad voor de Irdeto-licentie, voor zover ik weet. Hoe ze TVHome "simuleren", en of ze daar óók voor betalen, weet ik niet. Wellicht staat TVHome dit oogluikend toe, misschien wordt er zelfs wel in stilte samengewerkt, opdat de kabelboeren dan in ieder geval een goed contact houden met dergelijke fabrikanten.
Mediacenters zullen steeds meer plaats krijgen in de woonkamer, om de simpele reden dat alle media ook steeds meer geintegreerd zullen raken en scheidslijnen tussen internet, tv, radio e.d., meer en meer zullen vervagen. Als de consument ook via andere wegen TV kan kijken (schotel, IP-TV, etc.), is het als kabelboer niet slim om je ogen daarvoor te sluiten. Daarom zullen ze de Alphacrypt-optie voorlopig (in stilte) wellicht openlaten, om die later misschien wel officieel te ondersteunen (en zelf te verkopen) als de grote massa steeds vaker een mediacenter gebruikt, en anders simpelweg naar alternatieven gaat uitwijken. Nu is DVB-C echter zo omslachtig en vooral "beperkend", dat bijvoorbeeld schotel een veel aantrekkelijker alternatief lijkt.
Verder schijnt het dan nog steeds niet zo fijn te werken als een Alphacrypt. En een Phoenixreader kost al snel meer dan €40 voor een beetje net model inclusief adapter en kabel. Goedkoper is het wel maar je krijgt waar je voor betaald in dit geval.
Je moet bij de prijs van de Alphacrypt eigenlijk wel de (meer-)prijs van een Common Interface optellen. ;)
Svennie schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 08:46:
Same here, mijn kaart zit al weer een jaar in mijn PC met Linux en Linvdr, ik heb nog steeds beeld, updates komen dus gewoon door.
Jouw Hauppauge-kaart, is die eigenlijk "FullFeatured"?
brama schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:01:
Ah, daar heb ik wat aan, bedankt. Ik kreeg nl. ook geen overzicht met kanalen (lindvr geprobeerd). Het probleem moet dus ergens anders zitten. Maar goed, als er toch niets interessants mee te bekijken is, zal ik mezelf de moeite maar besparen.
Je moet wel zelf een kanalen-scan doen, hè! Er zit in LinVDR standaard een (Duitse, geloof ik) kanalenlijst, maar frequenties verschillen natuurlijk per regio en per aanbieder. Ook bestaat er een kanalenscan-plugin, maar die kreeg ik zelf niet aan de gang.
Ik heb hier beschreven hoe je binnen LinVDR handmatig naar kanalen kunt scannen. Je moet ook zonder kaartje alle kanalen kunnen vinden. Bij elk kanaal staat aangegeven of ie wel of niet versleuteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Beuzelarij schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:08:
[...]

Dit geldt ook voor digitale kabel? Zou je een linkje voor de kabel-variant kunnen geven? :)
Ja, en nee, die heb ik niet.
[...]

Heb jij wellicht een linkje waaruit blijkt dat iemand zo'n Phoenix-interface ook daadwerkelijk (langdurig) werkend heeft met digitale kabel?
Ja, dat zeg ik toch?
Ik lees af en toe ook wel "zo en zo moet dat kunnen", maar eigenlijk altijd bij satelliet. Bij die satelliet-variant schijnt het inderdaad te werken, maar zoals je zelf ook al aangeeft ligt het bij DVB-C wat gecompliceerder.
Bij satelliet is het nog mooier, daar werkt men de Phoenixreader-oplossing ook totaal niet tegen. Op de kabel wel.

Volgens mij gebruik je op de PC dezelfde cardserver als op een Dbox2. En die werkt ook met @home. Alleen zoals ik al zei, het is goed mogelijk dat je het configuratiebestand aan moet passen om dat spul aan de gang te krijgen en aangepaste versies moet zoeken. Gedoe dus.
Alphacrypt betaalt inderdaad voor de Irdeto-licentie, voor zover ik weet. Hoe ze TVHome "simuleren", en of ze daar óók voor betalen, weet ik niet. Wellicht staat TVHome dit oogluikend toe, misschien wordt er zelfs wel in stilte samengewerkt, opdat de kabelboeren dan in ieder geval een goed contact houden met dergelijke fabrikanten.
Voor zover ik het begrepen heb (correct me if I'm wrong) gebruikt @home (en de andere Irdeto kabelaars) een feature van de Irdeto-codering die vrijwel geen enkele CAM aan zou kunnen. Op de Alphacrypt na dus. Maar hoe dit precies in elkaar steekt weet ik niet.
dat bijvoorbeeld schotel een veel aantrekkelijker alternatief lijkt.
Voor de gemiddelde Nederlander niet hoor. "schotels zijn voor buitenlanders" en "dan kan ik maar 1 televisie aansluiten en geen 10 zoals nu?".
[...]

Je moet bij de prijs van de Alphacrypt eigenlijk wel de (meer-)prijs van een Common Interface optellen. ;)
Ik had de vergelijking expres niet uitgeschreven. Als je de kosten van beide oplossingen wilt vergelijken heb je idd ook nog een CI nodig voor een CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:35:
Ja, en nee, die heb ik niet.

[...]

Ja, dat zeg ik toch?
Beter lezen. De eerste keer vroeg ik het aan DRG. Die "op een briefje geeft" dat "newcs netjes werkt". Omdat dat nogal stellig klinkt en het in dit topic dus over kabel gaat, zou ik graag een linkje willen.

De tweede keer vroeg ik het aan jou omdat jij weliswaar minder stellig was, maar ook zei "dat schijnt wel te werken". Daarom vroeg ik ook aan jou naar een linkje waaruit dat blijkt. De vraag was dus niet 2x aan jou gericht.
Volgens mij gebruik je op de PC dezelfde cardserver als op een Dbox2. En die werkt ook met @home. Alleen zoals ik al zei, het is goed mogelijk dat je het configuratiebestand aan moet passen om dat spul aan de gang te krijgen en aangepaste versies moet zoeken. Gedoe dus.
Gedoe is 1, helemaal niet werken is 2. Het meeste wat ik overal lees is nogal hypothetisch van aard. Vandaar de vraag naar een linkje betreffende specifiek de kabel-variant op de PC.
Voor zover ik het begrepen heb (correct me if I'm wrong) gebruikt @home (en de andere Irdeto kabelaars) een feature van de Irdeto-codering die vrijwel geen enkele CAM aan zou kunnen. Op de Alphacrypt na dus. Maar hoe dit precies in elkaar steekt weet ik niet.
Volgens mij is Irdeto een "pakket" wat gewoon kan worden gekocht. Het biedt de mogelijkheid om al dan niet een "extra sleutel/aanpassing" te gebruiken. Dit is volgens mij ook wat de kabelboeren doen.
Hoe de Alphacrypt daar dan mee omgaat weet ik niet. Wellicht hebben ze iets ontdekt waardoor die extra sleutel/aanpassing omzeilt kan worden? Het kan ook zijn dat zij met de kabelboeren afspraken hebben gemaakt daaromtrent, en die sleutel/aanpassing dus tegen bepaalde voorwaarden (tijdelijk) krijgen. Voor eventuele redenen, zie m'n vorige post. Is overigens wel gewoon speculatie mijnerzijds. :)
Voor de gemiddelde Nederlander niet hoor. "schotels zijn voor buitenlanders" en "dan kan ik maar 1 televisie aansluiten en geen 10 zoals nu?".
Ik had het niet over "nu", maar duidelijk over de toekomst. Als, zoals via overheidswege reeds aangekondigd, analoge TV er over een tijdje uitgaat, moet men wel naar een of andere vorm van digitale TV uitwijken. Dat kan via internet, maar ook via de schotel. Als immers bij digitale kabel ook voor iedere TV een decoder plus smartcard moet worden aangeschaft, dan kun je net zo goed op satelliet overstappen. Makkelijker opnemen, goedkoper, makkelijker card-sharen, betere beeldkwaliteit, meer keuze in hardware, reeds veel ervaring in. Je moet enkel nog die schotel plaatsen. Je hebt gelijk dat allochtonen-flats daar vaak mee volhangen, maar kijk voor de gein ook eens naar hoeveel villa's juist van een schotel zijn voorzien. Die zijn echter vaak mooier (afgewerkt en opgehangen; zonder losse draden over een buitenmuur :X ), en vallen dus minder snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Beuzelarij schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:08:
Je moet wel zelf een kanalen-scan doen, hè! Er zit in LinVDR standaard een (Duitse, geloof ik) kanalenlijst, maar frequenties verschillen natuurlijk per regio en per aanbieder. Ook bestaat er een kanalenscan-plugin, maar die kreeg ik zelf niet aan de gang.
Ik heb hier beschreven hoe je binnen LinVDR handmatig naar kanalen kunt scannen. Je moet ook zonder kaartje alle kanalen kunnen vinden. Bij elk kanaal staat aangegeven of ie wel of niet versleuteld is.
Het zou zomaar kunnen dat ik die instructies destijds uitgevoerd hebt. Het ziet er i.i.g. bekend uit. Maar toch niets gevonden. Ik weet dat het interne antenne-kabeltje bij die Siemens kaarten niet goed was (verkeerde impedantie), dus die heb ik vervangen door een kabeltje van 1.5m, rechtstreeks op de wandcontactdoos (als enige). Misschien was die ook niet goed, het leverde i.i.g. niets op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Beuzelarij schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:48:
[...]

Beter lezen. De eerste keer vroeg ik het aan DRG. Die "op een briefje geeft" dat "newcs netjes werkt". Omdat dat nogal stellig klinkt en het in dit topic dus over kabel gaat, zou ik graag een linkje willen.

De tweede keer vroeg ik het aan jou omdat jij weliswaar minder stellig was, maar ook zei "dat schijnt wel te werken". Daarom vroeg ik ook aan jou naar een linkje waaruit dat blijkt. De vraag was dus niet 2x aan jou gericht.
Je moet zelf ook beter leren lezen. Ik beantwoord niet alleen vragen die aan mij gericht zijn, dan zou 't een stuk rustiger worden hier :P. En als je dan 2x dezelfde vraag stelt geef ik ook gewoon 2x antwoord. (je kan ook proberen de humor ervan in te zien ;))
[...]

Gedoe is 1, helemaal niet werken is 2. Het meeste wat ik overal lees is nogal hypothetisch van aard. Vandaar de vraag naar een linkje betreffende specifiek de kabel-variant op de PC.
Die ga je niet vinden want het is illegaal omdat er niet voor een Irdetolicentie is betaald. Ooit maakten mensen kant-en-klare firmware voor de Dbox(2) of Dreambox (weet niet meer, is ook niet interessant hier) en opeens zaten ze op het hoofdkantoor van Irdeto. Eigenlijk ga ik er ook vanuit dat een link met download op GoT ook niet is toegestaan. Technisch gezien is technische details niet eens toegestaan omdat je het kan scharen onder helpen met warez. Over een geval als dit hebben we echter nooit een "case" gehad, dus ik doe hier geen uitspraken over of dit ook hier verboden is, dat zou ik moeten bespreken. Maar nu ik erover nadenk, zou ik het niet doen, dat weet ik wel bijna zeker.

Geloof me nou maar gewoon dat er mensen zijn die het werkende hebben. En ga er maar vanuit dat we je er hier niet mee mogen helpen. Als je daar behoefte aan hebt wil ik het wel bespreken met de rest van de crew voor een definitief antwoord, maar ik denk zelf niet dat het doorgaat.

En ohja, ik bedenk me net pas dat dit waarschijnlijk op GoT niet mag, ik denk langzaam atm..
[...]

Volgens mij is Irdeto een "pakket" wat gewoon kan worden gekocht. Het biedt de mogelijkheid om al dan niet een "extra sleutel/aanpassing" te gebruiken. Dit is volgens mij ook wat de kabelboeren doen.
Hoe de Alphacrypt daar dan mee omgaat weet ik niet. Wellicht hebben ze iets ontdekt waardoor die extra sleutel/aanpassing omzeilt kan worden? Het kan ook zijn dat zij met de kabelboeren afspraken hebben gemaakt daaromtrent, en die sleutel/aanpassing dus tegen bepaalde voorwaarden (tijdelijk) krijgen. Voor eventuele redenen, zie m'n vorige post. Is overigens wel gewoon speculatie mijnerzijds. :)
Een voorbeeld van een optie is "smartcard marriage", waarbij de smartcard gekoppeld is aan één ontvanger (zoals UPC doet dus). @home en dergelijken gebruiken ook zo'n soort optie, maar dan wat lichter. Maar hoe en wat precies weet ik ook niet meer.
[...]

Ik had het niet over "nu", maar duidelijk over de toekomst. Als, zoals via overheidswege reeds aangekondigd, analoge TV er over een tijdje uitgaat, moet men wel naar een of andere vorm van digitale TV uitwijken. Dat kan via internet, maar ook via de schotel. Als immers bij digitale kabel ook voor iedere TV een decoder plus smartcard moet worden aangeschaft, dan kun je net zo goed op satelliet overstappen. Makkelijker opnemen, goedkoper, makkelijker card-sharen, betere beeldkwaliteit, meer keuze in hardware, reeds veel ervaring in. Je moet enkel nog die schotel plaatsen. Je hebt gelijk dat allochtonen-flats daar vaak mee volhangen, maar kijk voor de gein ook eens naar hoeveel villa's juist van een schotel zijn voorzien. Die zijn echter vaak mooier (afgewerkt en opgehangen; zonder losse draden over een buitenmuur :X ), en vallen dus minder snel op.
De toekomst? Dat was mij niet duidelijk..

En "schotels zijn voor buitenlanders". Hoe mooi ze ook opgehangen worden. De gemiddelde bekrompen Nederlander die meer dan 4 zenders via kabel kan ontvangen met wat voor ontvanger dan ook krijg je echt niet aan de schotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mja... Ik twijfel na het uitrekenen van de kosten van een MCE, ineens toch weer over een dreambox, terwijl ik die eigenlijk niet wil, met al zijn nadelen tov MCE. :)
Als ik 100% zeker wist dat ik volledig legaal gebruik kon (en blijven) gaan maken van @home digitaal, middels een MCE doos, en ik op die manier de set-top box links kon laten liggen, stapte ik nu volledig in. Maar het kan toch niet zo zijn dat @home standaarden blijft veranderen? Dan zou toch ook die set-top regelmatig moeten veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

UltraSub schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:02:
Mja... Ik twijfel na het uitrekenen van de kosten van een MCE, ineens toch weer over een dreambox, terwijl ik die eigenlijk niet wil, met al zijn nadelen tov MCE. :)
Als ik 100% zeker wist dat ik volledig legaal gebruik kon (en blijven) gaan maken van @home digitaal, middels een MCE doos, en ik op die manier de set-top box links kon laten liggen, stapte ik nu volledig in. Maar het kan toch niet zo zijn dat @home standaarden blijft veranderen? Dan zou toch ook die set-top regelmatig moeten veranderen?
Het was alweer februari 2005 ofzo idd dat ze alle Viaccess dozen uitschakelden. Of ze dat met Irdeto nou weer van plan zijn.. Geen idee. En wat zouden ze dan moeten gebruiken? Irdeto 2 is zover ik weet toch één van de sterkere encrypties (maar er gaan toch geruchten dat het gekraakt zou zijn..).

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 03-09-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Is het trouwens mogelijk om met één CAM/CI/Smartcard twee DVB-C kaarten aan te sturen? Dit omdat ik m'n (analoge pvr500mce) dualtuner setup wil vervangen door digitale televisie, maar niet het 'genot' van kijken en opnemen wil opgeven.
Het probleem is namelijk dat ik geen 4 pci sloten vrij heb, 3 is dan nog wel te doen.. (hoewel het nog steeds belachelijk veel is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:11:
...
Die ga je niet vinden want het is illegaal omdat er niet voor een Irdetolicentie is betaald. Ooit maakten mensen kant-en-klare firmware voor de Dbox(2) of Dreambox (weet niet meer, is ook niet interessant hier) en opeens zaten ze op het hoofdkantoor van Irdeto.
Heb ik ook gelezen. Als ik me goed herinner op sat4all.
Eigenlijk ga ik er ook vanuit dat een link met download op GoT ook niet is toegestaan. Technisch gezien is technische details niet eens toegestaan omdat je het kan scharen onder helpen met warez. Over een geval als dit hebben we echter nooit een "case" gehad, dus ik doe hier geen uitspraken over of dit ook hier verboden is, dat zou ik moeten bespreken. Maar nu ik erover nadenk, zou ik het niet doen, dat weet ik wel bijna zeker.
Voor alle duidelijkheid: Ik heb nooit een link gevraagd waar ik een compleet pakketje kan downloaden.
Geloof me nou maar gewoon dat er mensen zijn die het werkende hebben.
Nou, daar ging het me eigenlijk om. Op allerlei fora wordt geclaimd dat een Phoenix-cam werkt, ook voor kabel. Volgens mij praat iedereen elkaar na, maar ik zie nergens iemand z'n vinger opsteken en zeggen "ik heb het werkend". Zo'n claim wilde ik weleens lezen, anders blijven het zo'n loze kreten, waarop vervolgens wel hele discussie's worden gestoeld.
De toekomst? Dat was mij niet duidelijk..
Maak je nu weer een grap? Dat blijkt toch duidelijk (diverse malen "zullen", "later"). :)
En "schotels zijn voor buitenlanders". Hoe mooi ze ook opgehangen worden. De gemiddelde bekrompen Nederlander die meer dan 4 zenders via kabel kan ontvangen met wat voor ontvanger dan ook krijg je echt niet aan de schotel.
Dat zal blijken. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander kiest voor zoveel mogelijk "vrijheid" en gebruiksgemak, tegen een zo'n gering mogelijke prijs. Welke mogelijkheden in de toekomst ook praktisch eenvoudig zullen blijken te werken, is gewoon afwachten.
Milenco schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:17:
Is het trouwens mogelijk om met één CAM/CI/Smartcard twee DVB-C kaarten aan te sturen?
Ja. Dan ga je "cardsharen". Je kunt dat doen binnen 1 apparaat, binnenshuis via een LAN, maar ook over internet. Met name wegens die laatste mogelijkheid wordt daar op enkele fora nogal moeilijk over gedaan. Je kunt op die manier namelijk illegaal met sleutels werken. Maar met de techniek op zich is niets mis. Als je in de woonkamer een decoder hebt, en op de slaapkamer nog 1, dan hoef je met cardsharing niet steeds met die kaart te slepen als je voor het slapengaan nog even TV wilt kijken.
De techniek van cardsharing mag op zich volgens mij dus gewoon besproken worden, maar er mogen natuurlijk geen linkjes naar illegale sleutels worden gegeven. Beetje hetzelfde als het bespreken van brand-software, bittorent-zaken of usenet-programma's. Je mag alleen geen linkjes naar illegale media geven, die met of door dergelijke programma's gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik denk dat geen van de kaarten tot zoiets in staat is.. Misschien onder Linux, KNC1's met GlobeTV gaan zoiets iig niet flikken.

Dat is dus wel iets wat wel zou werken met zo'n Phoenixreader. Daarmee installeer je een cardserver, en normaal op dezelfde computer (of Dreambox of whatever) de client. Maar met een server kan je b.v. ook de sleuteltjes sharen over LAN (zelfs over internet, en dat is dan weer zonder enige twijfel illegaal, maar wel populair ;)) en zo je huis vol ontvangers zetten. Of gewoon 2 lokale kaarten voorzien van de juiste sleuteltjes.
Nou, daar ging het me eigenlijk om. Op allerlei fora wordt geclaimd dat een Phoenix-cam werkt, ook voor kabel. Volgens mij praat iedereen elkaar na, maar ik zie nergens iemand z'n vinger opsteken en zeggen "ik heb het werkend". Zo'n claim wilde ik weleens lezen, anders blijven het zo'n loze kreten, waarop vervolgens wel hele discussie's worden gestoeld.
Kijk maar even in de sigs van sat4all mensen. Volgens mij had houthakker hier het ook werkende (in dit topic zelfs volgens mij).
Maak je nu weer een grap? Dat blijkt toch duidelijk (diverse malen "zullen", "later"). :)
Ik heb even teruggelezen, maar het maakt eigenlijk niet uit. Bekrompen mensen willen geen schotels. Zolang er nog een aanbod via de kabel beschikbaar is blijven ze toch daar. Ze stappen nog eerder op DVB-T van KPN over, met een binnenantenne. Nederlanders zijn allergisch voor schotels ofzo..

[ Voor 44% gewijzigd door Mentalist op 03-09-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[schop]
Ik heb gisteren een TechoTrend C-1500 budget kaart in mijn Windows MCE gestopt en het werkt!
TT heeft zo'n mooi tooltje waarmee een dvb-s kaart gesimuleerd wordt en dan denkt mce dat het een dvb-s kaart is en dan werkt het. Ik heb alleen 1 probleem. Omdat mce bepaald dat het een dvb-s kaart is, laat ie bij EPG ook alleen digitenne en Digitale tv van KPN zien terwijl ik eigenlijk gewoon Digitale tv van Caiway wil gebruiken. Ik kan het allemaal wel handmatig instellen maar liever automatisch.. Kan ik de instellingen van de mce omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:11:
Geloof me nou maar gewoon dat er mensen zijn die het werkende hebben. En ga er maar vanuit dat we je er hier niet mee mogen helpen. Als je daar behoefte aan hebt wil ik het wel bespreken met de rest van de crew voor een definitief antwoord, maar ik denk zelf niet dat het doorgaat.
weet je wat de grap is... alle software om een dbox2 te laten werken met bijvoorbeeld een @home kaartje is freeware...

nou komt helemaal de grap, je mag wel vertellen hoe je het moet doen maar je mag geen kant en klaar image verstrekken 8)7

overigens moet ik wel vertellen dat de nieuwe casema en @home kaarten lastiger aan het lopen te krijgen zijn.. blijkt een nieuw type smartcard in omloop te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beuzelarij schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:48:
De eerste keer vroeg ik het aan DRG. Die "op een briefje geeft" dat "newcs netjes werkt". Omdat dat nogal stellig klinkt en het in dit topic dus over kabel gaat, zou ik graag een linkje willen.
ik zit hier niet zo vaak... sorry..ben meer te vinden op sat4all

je moet het allemaal als een systeem zien met losse modules...
Ik ga uit van een dbox als voorbeeld:

- newcs : zorgt voor de communicatie tussen smartcard en client ( cardserver )
- emu : decodersoftware die als client voor de cardserver werkt ( in mijn geval MGcamd )
- dbox : geeft het beeld met de gedecodeerde sleutels van de emu ( software : Sportster Pro )

Voor diegene die niet wil klooien maar wel meerdere decoders wil aansluiten op 1 smartcard kan ik de cardlink ( google ff ) aanraden, deze kan babbelen met newcs ;)

Ik heb m'n newcs lopen op windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 08:03:
[schop]
Ik heb gisteren een TechoTrend C-1500 budget kaart in mijn Windows MCE gestopt en het werkt!
TT heeft zo'n mooi tooltje waarmee een dvb-s kaart gesimuleerd wordt en dan denkt mce dat het een dvb-s kaart is en dan werkt het. Ik heb alleen 1 probleem. Omdat mce bepaald dat het een dvb-s kaart is, laat ie bij EPG ook alleen digitenne en Digitale tv van KPN zien terwijl ik eigenlijk gewoon Digitale tv van Caiway wil gebruiken. Ik kan het allemaal wel handmatig instellen maar liever automatisch.. Kan ik de instellingen van de mce omzeilen?
offtopic:
Waar heb je dit kaartje gekocht als ik vragen mag? In de TS staat wel een bedrijf, maar de shopsurvey is niet zo lovend... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4l1m3r0 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:51:
[...]

offtopic:
Waar heb je dit kaartje gekocht als ik vragen mag? In de TS staat wel een bedrijf, maar de shopsurvey is niet zo lovend... :/
offtopic:
Ik heb hem bij vraag en aanbod van iemand overgenomen maar als je hem in de winkel wilt kopen, moet je naar een duitse online shop gaan, http://www.dvbshop.net

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 08:03:
[schop]
Maare hoe is momenteel de kwaliteit van het beeld als je een DVB-S kaartje koopt...
Beter/slechter dan een normale decoder (externe)
Beter/slechter beeld dan de ouderwetse analoge kabel

Ik heb namelijk ooit een tv kaartje gekocht van pinnacle , nou dat was echt om te huilen wat een droevige kwaliteit!

Verwijderd

Smarty77 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:41:
[...]

Maare hoe is momenteel de kwaliteit van het beeld als je een DVB-S kaartje koopt...
Beter/slechter dan een normale decoder (externe)
Beter/slechter beeld dan de ouderwetse analoge kabel

Ik heb namelijk ooit een tv kaartje gekocht van pinnacle , nou dat was echt om te huilen wat een droevige kwaliteit!
die C-1500 kaart is een dvb-C kaart dus alleen daarover kan ik iets zeggen. ik vind de beeldkwaliteit ivm de de 150kaart van hauppauge echt veel beter. Het is scherper, geluid is ook beter volgens mij.
ik heb het nooit met een externe decoder geprobeerd maar je kunt ervan uitgaan dat het d->a a-> converteren van het signaal dus niet bepaald bevorderlijk is!
Het is wel zo dat ik tegelijkertijd met die nieuwe kaart, ook ben overgestapt van een crt tv naar een lcd tv dus ik heb het niet echt kunnen vergelijken. Alleen dat opnames die met de analoge kaart gemaakt zijn, erg lelijk zijn op mijn lcd tv.

Verwijderd

Ben nu een jaar bezig met de twee volgende kaarten: -terratec dvb-c 1200 en knc one dvb-c , samen met ci van knc one.Met de terratec kaart ben ik uiteindelijk mee gestopt omdat dit niet samenwerkt met een ci.

De KNC dvb-c draait samen met programma tv-central via een alphacrypt 3.05 cam.(tvhome)
en heb hierdoor ook het WK voetbal in HDTV mpeg2 kunnen aanschouwen en opnemen.

Mijn vraag? nu ze zijn over gegaan zijn naar mpeg4 in HDTV welke codec kan ik nu gebruiken?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Die van Cyberlink bijvoorbeeld. Of CoreAVC. Hangt er vanaf met welke codecs je TV-kijkproggel overweg kan.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:43
We krijgen dadelijk digitale tv van Caiway.
Maar we krijgen gratis één digitale ontvanger.
Als er nog meer wilt hebben moet je er voor betalen kasje kost nu 89 euro best prijzig.

Wij hebben totaal 3 tv in onze huis.
Zonder die digitale ontvanger kan je niet alle kanalen ontvangen.
Je bent dus beetje verplicht om digitaal te gaan.
Is het mogelijk om digitale tv te ontvangen met een tv-kaart zonder digitale ontvanger???

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Evertt schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:30:

Is het mogelijk om digitale tv te ontvangen met een tv-kaart zonder digitale ontvanger???
Startpost lezen (en de rest van dit topic). Daar gaat het juist over.

Je hoeft alleen (als je de betaalkanalen niet hoeft) geen CI, Alphacrypt en smartcard te hebben.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Evertt schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:30:
We krijgen dadelijk digitale tv van Caiway.
Maar we krijgen gratis één digitale ontvanger.
Als er nog meer wilt hebben moet je er voor betalen kasje kost nu 89 euro best prijzig.

Wij hebben totaal 3 tv in onze huis.
Zonder die digitale ontvanger kan je niet alle kanalen ontvangen.
Je bent dus beetje verplicht om digitaal te gaan.
Je kan ook 2dehands Viaccess ontvangertjes kopen. B.v. Nokia Mediamaster 9750 (getal uit m'n hoofd maar klopt wel dacht ik). Ben je misschien 2 tientjes kwijt en kan je gewoon kijken in Caiway gebied :).

Verwijderd

Even een vraagje....
Ik ontvang op dit moment dus digitale tv van @home.
Met een gewone normale samsung decoder.
Als ik nu een pc met 1 , van bv in de startpost genoemde , tvkaarten bezit
en een videokaart met dvi?? zou ik dus hdzenders moeten kunnen afspelen op mijn lcdtv?
Zo ja,
zolang ik maar gewoon voor mn kaartje en het pakket betaal doe ik toch niets verkeerd??

Ben op dit moment nl. net een PC in elkaar aan het zetten tot ik had gelezen dat er in mei
een nieuwe samsung hd decoder uit kwam met harddisk.
Mocht bovenstaand kloppen heeft het dus nog steeds nut om die pc af te bouwen
want dat heeft toch mijn voorkeur.

Alvast bedankt voor antwoord.
Pionier.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Werkte bij mij prima toen m'n kaart nog in preview zat. Nu twijfel ik of ik een abo moet nemen vanwege het risico dat eventueel over x maanden de Alphacrypt het niet meer zou doen. En ik ga no-fucking-way een zo'n gecertificeerd Samsung geval kopen, en aangezien je bij het afsluiten van zo'n abo er wel een jaar aan vastzit :( (ook al beweerd de misleidende reclame van @home anders, "je zit nergens aan vast", my ass).

Ik zit stiekem te wachten tot Canal Digitaal met HDTV komt, maar vrees dat dat nog wel even kan gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de sneller reactie.
Alleen begrijp ik het niet helemaal.
Het zou dus mogelijk moeten zijn om mn digitaal signaal wat door de coax aansluiting op mijn tvkaart binnekomt ,via de dvi naar mijn lcdtv door te sturen?
Mits ik dan een tvkaart met ci slot neem waar ik mijn @home kaartje in kan duwen ,zou ik dus alle zenders die ik normaal gezien op mijn decoder kon bekijken in dezelfde kwalliteit (zelfs de HD zenders!)moeten kunnen zien??
Het is nl wel weer een investering dus zou het graag wel zeker weten.
Ben nogal een leek wat betreft tv via pc.
Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:22:
Thanks voor de sneller reactie.
Alleen begrijp ik het niet helemaal.
Het zou dus mogelijk moeten zijn om mn digitaal signaal wat door de coax aansluiting op mijn tvkaart binnekomt ,via de dvi naar mijn lcdtv door te sturen?
Mits ik dan een tvkaart met ci slot neem waar ik mijn @home kaartje in kan duwen ,zou ik dus alle zenders die ik normaal gezien op mijn decoder kon bekijken in dezelfde kwalliteit (zelfs de HD zenders!)moeten kunnen zien??
Het is nl wel weer een investering dus zou het graag wel zeker weten.
Ben nogal een leek wat betreft tv via pc.
Alvast bedankt!
Ja, nee, dat kan wel maar ook weer niet.

Je kan ze in dezelfde kwaliteit zien en waarschijnlijk zelfs beter omdat je geen conversie naar analoog hebt. En dat werkt perfect. Voor HDTV moet je ook nog een h.264 decoder kopen, b.v. van Cyberlink (zit bij een bepaalde versie van PowerDVD7). En je hebt een snelle PC nodig voor HDTV.

Alleen zoals je ook al in de startpost hebt kunnen lezen is @home niet zo dol op deze oplossing met de Alphacrypt om de smartcard te lezen. Het werkt perfect, maar in theorie kan @home zo de Alphacrypt "afsluiten", en dan is je set waardeloos, en je abo ook als je geen gecertificeerde decoder hebt of neemt op dat moment. De Alphacrypt werkt nu geloof ik alweer langer dan een jaar, maar je weet het nu eenmaal nooit.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 15-09-2006 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maar waarom is @home daar niet zo dol op dan?
Ik zie het probleem niet. Ik betaal abo voor @home digitaal, en of ik dan nou die smartcard in een decoder stop, of in een pc. Betaald is betaald, beeld is beeld.
Of zijn ze als de dood voor hacks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

UltraSub schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:10:
Maar waarom is @home daar niet zo dol op dan?
Ik zie het probleem niet. Ik betaal abo voor @home digitaal, en of ik dan nou die smartcard in een decoder stop, of in een pc. Betaald is betaald, beeld is beeld.
Of zijn ze als de dood voor hacks?
Nee, ze willen gewoon liefst alle consumenten hun gecertificeerde decoders opdringen.

Ik snap ook niet waarom ze er zo'n probleem van maken. Als ze gewoon een CAM zouden ondersteunen (of minstens niet tegenwerken), zou ik al die extra zenders enzo ook wel willen hebben.. En nu verdienen ze niets aan me. Zucht. Hoevaak ik al heb geprobeerd om ze te begrijpen. Ik zou denken dat ze gewoon proberen iedereen ongelukkig te maken, inclusief zichzelf.

Ík zie het probleem niet, maar @home dus wel blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:00

Priet

To boldly do what no one has..

Heeft iemand de nieuwste software van Terratec al eens geprobeerd / aan de praat gekregen?

De software is enorm verbeterd. Onder Vista krijg ik het nog niet echt aan de praat, het beeld freezed na een paar seconden of wanneer je van kanaal wisselt. Maar dat zal vast aan de drivers (van tv-kaart en/of chipset, videokaart etc) liggen.

Ook worden niet alle kanalen gevonden (CAI Harderwijk via CaiWay), zelfs nadat ik in het XML bestand handmatig een hele serie kanalen heb toegevoegd.

Onder Windows XP durf ik het nog niet te proberen: alles draait nu 'perfect' met de huidige drivers, software en instellingen. Ik ben bang dat als ik de nieuwe software en drivers probeer ik met geen mogelijkheid meer terug kan naar de oude situatie. Zit je dan met je superstrakke digitale TV op een 24" LCD scherm :'(

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:46:
[...]

Ja, nee, dat kan wel maar ook weer niet.

Je kan ze in dezelfde kwaliteit zien en waarschijnlijk zelfs beter omdat je geen conversie naar analoog hebt. En dat werkt perfect. Voor HDTV moet je ook nog een h.264 decoder kopen, b.v. van Cyberlink (zit bij een bepaalde versie van PowerDVD7). En je hebt een snelle PC nodig voor HDTV.

Alleen zoals je ook al in de startpost hebt kunnen lezen is @home niet zo dol op deze oplossing met de Alphacrypt om de smartcard te lezen. Het werkt perfect, maar in theorie kan @home zo de Alphacrypt "afsluiten", en dan is je set waardeloos, en je abo ook als je geen gecertificeerde decoder hebt of neemt op dat moment. De Alphacrypt werkt nu geloof ik alweer langer dan een jaar, maar je weet het nu eenmaal nooit.
Ok dus zolang @home de zaak niet veranderd werkt deze optie.
Ik snap het probleem ook niet zolang je gewoon voor het abbo dat je ontvangt betaald.
Maar ja...
Btw dan zou dus dit hele verhaal ook moeten werken met een satelliet?
Want dat zou evt ook een optie voor mij zijn.
Ik wil nl gewoon een systeem maken waar ik mee op de harde schijf kan opnemen ,
en waar ik HD uitzendingen mee kan ontvangen.
Heb die Hdtv natuurlijk niet alleen voor mn 360 gekocht dus wil hem wel wat meer gaan benutten.

Oja,
zou het met deze specs moeten lukken?
Mijn specs zijn:
GigaByte 945P-S3 Moederbord.
Intel Pentium D 820 2800 mhz Processor.
GigaByte NX76G 256MB PCIExpress Videokaart.
2048MB Geheugen.
En als tv kaart zat ik te denken aan FloppyDTV.

Alvast bedankt weer!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik probeer voor iemand een HTPC samen te stellen maar heb een paar vragen waar ik zelf niet uitkom en niet zeker van ben of het compatible is.

Hij wil DVB-C en HD kunnen ontvangen en opnemen op de htpc.

ik dacht onderstaande onderdelen te gebruiken alleen weet ik niet zeker of het juist is
en welke video kaart het best kan gebruiken voor deze situatie.
Er worden geen games opgespeeld, en zoek het liefst iets passief gekoeld

Kan iemand mij vertellen of deze samenstelling gaat werken en wat ik eventueel nog meer nodig heb? en welke video kaart en geluid kaart het beste ervoor is?

Ik ben bij verschilden winkels geweest en die kijken me allemaal aan of ik gek ben en op internet is ook niet echt duidelijk te vinden wat we zoeken

Kast
OrigenAE X15

Voeding
Zalman ZM460-APS

Moederboard
P5WDG2-WS Pro

Proccesor
6800 Core 2 Duo + Zalman 9500

Geheugen
DDR2 2GB 800 Kingston

Harddisk
2x WD740ADFD RAID 0

DVB-C (multikabel)
CineView Ci-Module ??
CAM: Alphacrypt ??
Hauppauge Nova-C ??

Video kaart ???
Passief gekoeld …

Geluidskaart ???
Moet coax uit hebben..

Ik las iets dat hdmi kaarten ook een audio uit krijgen, maar dan heb ik toch geen geluids kaart meer nodig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmg schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:08:
Ik probeer voor iemand een HTPC samen te stellen maar heb een paar vragen waar ik zelf niet uitkom en niet zeker van ben of het compatible is.

Geluidskaart ???
Moet coax uit hebben..

Ik las iets dat hdmi kaarten ook een audio uit krijgen, maar dan heb ik toch geen geluids kaart meer nodig??
Je gekozen moederbord heeft al coax en optisch uit.

ADI 1988B 8-channel High Definition Audio CODEC
Support Jack-Sensing, Enumeration, Multi-streaming and Jack-Retasking
Coaxial, Optical S/PDIF out on back I/O port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:01

mace

Sapere Aude

markmg schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:08:
Video kaart ???
Passief gekoeld …
dit is wel een leuke: Asus 7600GT SILENT/2DHT/256M
Geluidskaart ???
Moet coax uit hebben..
Ik raad de M-Audio Revolution 7.1 aan, deze heeft coax uit en heeft geen interne resampling naar 48khz, zoals alle creative kaarten. Verder vind ik dat hij erg goed klinkt :)
(Ik gebruik hem met een deftige 5.1 versterker en goede speakers.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Bedankt niet goed gelezen dus :z ik heb zelf op een P5WDG2-WS ook die aansluitingen alleen dacht ik dat coax altijd een bruin stekkertje moest zijn 8)7

Dus dan wordt het nu
Kast
OrigenAE X15

Voeding
Zalman ZM460-APS

Moederboard
P5WDG2-WS Pro

Proccesor

Geheugen
DDR2 2GB 800 Kingston

Harddisk
2x WD740ADFD RAID 0

DVB-C (multikabel)
CineView Ci-Module ??
Hauppauge Nova-C ??

Video kaart
Asus 7600GT SILENT/2DHT/256M

Geluidskaart
Onboard coax

dan zit ik alleen nog met de DVB-C hardware als ik het 'goed' gelezen heb dan zou het moeten werken, of kan ik beter andere hardware nemen hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb een gerucht op sat4all opgevangen dat er een nieuwe serie smartcards uit is die ook niet meer met de Alphacrypt werkt. Ik wacht nog op bevestiging, maar het leek me verstandig het vast te melden voor iemand hier eventueel een miskoop doet..

Oude smartcards blijven het voorlopig gewoon doen zo lijkt het. Ze hebben al eerder aanpassingen gemaakt om het gebruik van Dbox2 dozen met multicam en Phoenixreaders moeilijker te maken, maar zou nu dan ook de Alphacrypt eraan zijn? Dan zullen ze op een gegeven moment waarschijnlijk gewoon een grote smartcard-inruilactie doen en alle oude smartcards ongeldig maken.. Dan is het echt afgelopen..

Maar laten we nog even op bevestiging wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Is de firmware van de Alphacrypt dan niet meer bij te werken om deze nieuwste irritaties te omzeilen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmg schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:51:
Bedankt niet goed gelezen dus :z ik heb zelf op een P5WDG2-WS ook die aansluitingen alleen dacht ik dat coax altijd een bruin stekkertje moest zijn 8)7

Dus dan wordt het nu
Kast
OrigenAE X15

Voeding
Zalman ZM460-APS

Moederboard
P5WDG2-WS Pro

Proccesor

Geheugen
DDR2 2GB 800 Kingston

Harddisk
2x WD740ADFD RAID 0

DVB-C (multikabel)
CineView Ci-Module ??
Hauppauge Nova-C ??

Video kaart

Geluidskaart
Onboard coax

dan zit ik alleen nog met de DVB-C hardware als ik het 'goed' gelezen heb dan zou het moeten werken, of kan ik beter andere hardware nemen hiervoor ?
Ik begrijp de keuze niet helemaal voor een 7600GT? Er worden geen spelletjes gespeeld dus waarom deze relatief zware videokaart? Dit geldt trouwens wel voor meer van je gekozen hardware.
Ik denk aan de CPU en het erg prijzige moederbord, de harde schijven (waarbij ik zelf een flinke schijf zou kiezen voor data opslag), geheugen (1 gbyte is ruim voldoende), enz, enz.....

Voor een HTPC (media center) kun je met flink minder (en dus goedkoper) ook prima volstaan.
Qua multimedia prestaties zul je er weinig van merken.

Ik heb trouwens de OrigenAE X15 ook gehad en het schermpje is wel leuk maar ook niet meer dan dat. In de praktijk staat deze meestal uit omdat het schermpje teveel de aandacht trekt van het "normale" TV kijken. Het is wel uit te schakelen maar wat is dan de meerwaarde nog?
Er zijn erg mooie behuizingen te koop die een stuk minder kosten en waar een zinnig en bruikbaar display in zit. Maar, dat is enkel mijn persoonlijke mening, niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmg schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:51:

Dus dan wordt het nu
Kast
OrigenAE X15

Voeding
Zalman ZM460-APS

Moederboard
P5WDG2-WS Pro

Proccesor

Geheugen
DDR2 2GB 800 Kingston

Harddisk
2x WD740ADFD RAID 0

DVB-C (multikabel)
CineView Ci-Module ??
Hauppauge Nova-C ??

Video kaart

Geluidskaart
Onboard coax

Ik zou een 7600GS nemen. Die wordt passief gekoeld en je hebt er al 1 (Asus geloof ik) met HDMI aansluiting.
Wat geheugen en processorkracht betreft ben ik het niet helemaal met je eens. Als er op termijn HDTV uitzendingen mee wil gaan opnemen, zul je wat rekenvermogen kunnen gebruiken. Ook als je Dcut gebruikt voor het comprimeren en editten van opnamen, is rekenkracht geen overbodige luxe.

Ik zou zeggen, zoek naar prijs/prestatie/stroomverbruik voordelige onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

strandbal schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:32:
Is de firmware van de Alphacrypt dan niet meer bij te werken om deze nieuwste irritaties te omzeilen? :)
Wie weet, da's maar afwachten dus.. Maar dan zou het een wapenwedloop worden.

Nog geen reactie @ sat4all.. Vraag me af of het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:06:
[...]

Ik zou een 7600GS nemen. Die wordt passief gekoeld en je hebt er al 1 (Asus geloof ik) met HDMI aansluiting.
Wat geheugen en processorkracht betreft ben ik het niet helemaal met je eens. Als er op termijn HDTV uitzendingen mee wil gaan opnemen, zul je wat rekenvermogen kunnen gebruiken. Ook als je Dcut gebruikt voor het comprimeren en editten van opnamen, is rekenkracht geen overbodige luxe.

Alvoor we echt volop aan HDTV opnemen toe zijn wordt het alweer tijd voor een volgend systeem verwacht ik. Maar...., we dwalen af volgens mij...
-=ONTOPIC=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

HDTV opnemen kan mijn Pentium 120 nog wel. HDTV weergeven daarentegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 09:44:
Ik heb een gerucht op sat4all opgevangen dat er een nieuwe serie smartcards uit is die ook niet meer met de Alphacrypt werkt. Ik wacht nog op bevestiging, maar het leek me verstandig het vast te melden voor iemand hier eventueel een miskoop doet..

Oude smartcards blijven het voorlopig gewoon doen zo lijkt het. Ze hebben al eerder aanpassingen gemaakt om het gebruik van Dbox2 dozen met multicam en Phoenixreaders moeilijker te maken, maar zou nu dan ook de Alphacrypt eraan zijn? Dan zullen ze op een gegeven moment waarschijnlijk gewoon een grote smartcard-inruilactie doen en alle oude smartcards ongeldig maken.. Dan is het echt afgelopen..

Maar laten we nog even op bevestiging wachten.
Is hier nog meer duidelijk/bekend over geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb op dit moment geen geld om een nieuwe kaart te regelen. Misschien binnenkort, op z'n slechtst over 3 weken (maar tegen die tijd zal er al wel meer bekend zijn gok ik..of niet).

Van het gerucht heb ik geen bevestiging of ontkenning meer gezien..

Zeker weten? Doneer mij 15 euro :+.

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 22-09-2006 23:02 ]

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:06:
[...]

Wat zou jij nemen ? volgens mij heb ik zn beetje snelste proc en geheugen toch?
xenon gaat niet passen in die kast en naar mijn weten is er geen AMD die sneller is dan de 6800 toch?(niet dat er een AMD in zou komen)

dus HDTV opnemen e.d zal een probleem worden ook met die setup???

helaas heb ik het meeste al besteld.... :'( op de VGA kaart en dvc-c onderdelen na omdat ik las dat het misschien gaat veranderen...
wat is het verschil tussen de GT en GS van de 7600?
het is trouwens een X6800 geen T 6800

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:57:
[...]

Ik begrijp de keuze niet helemaal voor een 7600GT? Er worden geen spelletjes gespeeld dus waarom deze relatief zware videokaart? Dit geldt trouwens wel voor meer van je gekozen hardware.
Ik denk aan de CPU en het erg prijzige moederbord, de harde schijven (waarbij ik zelf een flinke schijf zou kiezen voor data opslag), geheugen (1 gbyte is ruim voldoende), enz, enz.....

Voor een HTPC (media center) kun je met flink minder (en dus goedkoper) ook prima volstaan.
Qua multimedia prestaties zul je er weinig van merken.

Ik heb trouwens de OrigenAE X15 ook gehad en het schermpje is wel leuk maar ook niet meer dan dat. In de praktijk staat deze meestal uit omdat het schermpje teveel de aandacht trekt van het "normale" TV kijken. Het is wel uit te schakelen maar wat is dan de meerwaarde nog?
Er zijn erg mooie behuizingen te koop die een stuk minder kosten en waar een zinnig en bruikbaar display in zit. Maar, dat is enkel mijn persoonlijke mening, niet meer.
de7600 is mij ook nog niet duidelijk ik weet alleen dat ie passief gekoeld moet zijn denkend aan vista toekomst...
Mobo heb ik juist gekozen omdat ik hem erg stabiel vind, ik heb zelf de ouwe variant waar ik erg blij mee ben
het is misschien wat overkill (volgens sommige weer niet) maar hij heeft er budget voor en wilt er een x aantal jaar mee voorruit.
de X15 is gekozen omdat hij er velichting(LED, AMBI) mee wil bedienen ermee zonder steeds naar de pc over te schakelen en een aantal widgets die hij in de gaten wilt houden zonder alles aan te zetten. het is absoluut niet storend dat scherm totaal niet.. je moet hem niet pal naast of onder de tv zetten maar een meter is zeer goed te doen

Sorry voor dubble post....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
markmg, wat betreft het HDTV opnemen: luister naar W3ird_N3rd. Bij het opnemen van digitale TV kan je er vanuit gaan dat opnemen aanzienlijk minder rekenkracht vereist dan afspelen. Opnemen van een digitaal TV signaal is namelijk niets anders dan streamen/downloaden. Je computer zal dus fluitend HDTV kunnen opnemen.

Goed dat je het vroeg. Ik heb het even in de startpost onder Systeemeisen gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmg schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 08:54:
[...]

Wat zou jij nemen ? volgens mij heb ik zn beetje snelste proc en geheugen toch?
xenon gaat niet passen in die kast en naar mijn weten is er geen AMD die sneller is dan de 6800 toch?(niet dat er een AMD in zou komen)

dus HDTV opnemen e.d zal een probleem worden ook met die setup???

helaas heb ik het meeste al besteld.... :'( op de VGA kaart en dvc-c onderdelen na omdat ik las dat het misschien gaat veranderen...
wat is het verschil tussen de GT en GS van de 7600?
het is trouwens een X6800 geen T 6800
ik denk dat ie 6800 perfect is voor mediacenter pc. sorry, ik reageerde ook op een andere post die zei dat je niet zoveel nodig hebt.
7600GT zit volgens mij aan de bovenkant van de mid-range kaarten en de 7600GS zit daar midden in. Ik denk dat het verschil alleen maar bij 3d applicaties te zien is maar je merkt wel het verschil tussen een actieve en een passieve koeler 8)7 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Opnemen van digi-tv is voor zowel HDTV als SDTV een fluitje van een cent. Dit omdat de stream al in het digitale formaat binnen komt. Dit hoeft alleen naar de harddisk worden geschreven, een operatie die elke fatsoenlijke pc met gemak kan afhandelen.

Afspelen van HDTV is echter een andere zaak, hiervoor moet het signaal worden gedecodeerd, hetgeen veel processorkracht kost.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:25:
[...]

Hey, ik bedoel inderdaad windows MCE. Op dvbshop.net kun je pdf handleidingen downloaden waarmee je (denk ik) die dvb-c kaart wel aan de praat krijgt. Ik wil de graag weten of iemand daar ervaring mee heeft of dat gaat werken. Wij hebben hier CAIWAY zou ik het basispakket ook zonder CI kunnen doen omdat ik geen smartcard nodig heb?
CI = voor smartcard, dus m.a.w ja wat jij wil kan.

Ik heb een smartcard voor Caiway .. ,

Op dit moment heb ik digitaal via de samsung van caiway. ik zit te twijfelen of ik naar sataliet c.q kpn overstap. Ik wil gewoon digitaal bekijken op MCE met Smartcard

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik heb van @home een brief thuis gekregen dat ik de software van mijn ontvanger moet updaten omdat er binnenkort een verandering in de codering (oid) gaat plaatvinden. Als ik niet vóór 1 oktober mijn ontvanger heb geupdate dan zou het niet meer mogelijk zijn om zenders te ontvangen..

Met een beetje pech betekent dit dus dat vanaf 1 oktober de alhpacrypt ook niet meer werkt..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:40:
Ik heb van @home een brief thuis gekregen dat ik de software van mijn ontvanger moet updaten omdat er binnenkort een verandering in de codering (oid) gaat plaatvinden. Als ik niet vóór 1 oktober mijn ontvanger heb geupdate dan zou het niet meer mogelijk zijn om zenders te ontvangen..

Met een beetje pech betekent dit dus dat vanaf 1 oktober de alhpacrypt ook niet meer werkt..
Dat schijnt nu al zo te zijn met nieuwe smartcards, maar nog steeds geen bevestiging of ontkenning gezien..

Dan wacht ik even op 1 oktober, kijken of het beeld dan blijft.

Kan je die brief voor ons inscannen/precies overtypen wat er staat/foto maken? "oid" laat me twijfelen..

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 26-09-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik zat vanmiddag op school toen ik het bericht typte en ik wist niet precies meer wat erin stond.. Ik heb zojuist even een foto gemaakt van de brief.. :)

Probleem is alleen dat mn tv stuk is en ik dus niet het menu kan bedienen, wat op zijn beurt weer betekent dat ik de software niet kan updaten..

Op blz. 2 staat overigens:

Stap 8:
Controleer of achter "Loader Seq Num" de vermelding L-4 staat. Zo ja, dan is...... blablabla.. Iemand die weet wat dat precies inhoudt?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Je hoeft niet nu te updaten, je kan altijd updaten. De firmwares zijn ongecodeerd, dus die kan je ook na de verloopdatum binnenhalen. Alleen heb je in de tussentijd dan geen digitale TV.

Staat niets over codering in trouwens, wat ze dan wel precies aanpassen is ook niet duidelijk, maar het hoeft niets te betekenen..

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 27-09-2006 00:05 ]

• The D
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-03 19:41
The D schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:52:
De software van twinhan geeft ook aan no ci module. Ik denk dat de kaart echt niet werkt. Heb ik weer die pech oom een defecte kaart te krijgen. en dat het bedrijf met vakantie is. De kaart is gekocht bij pchut
ik heb na bijna 2 maanden mijn kaart terug zonder dat het heeft gewerkt. (Koop nooit bij pchut als het niet werkt heb je letterlijk pech. :( ). Vanavond ga ik mijn nieuwe kaart testen en zal mijn status melden.

ik heb mijn alphacrypt kaart op mijn laptop bij gewerkt onder windows vista deze herkende de kaart en de drivers kon ik gewoon instaleren. Dus er is nog hoop om vista dtv weer te laten geven

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
W3ird_N3rd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 00:02:
Je hoeft niet nu te updaten, je kan altijd updaten. De firmwares zijn ongecodeerd, dus die kan je ook na de verloopdatum binnenhalen. Alleen heb je in de tussentijd dan geen digitale TV.

Staat niets over codering in trouwens, wat ze dan wel precies aanpassen is ook niet duidelijk, maar het hoeft niets te betekenen..
Het betreft alleen een update van de pannasonic!!
Volgens mij heeft het niks te maken met de codering... wel de zender lijsten!

Dit is wat ik begrepen heb!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik ben eventjes bezig geweest met mijn KNC1 tuner i.c.m. MediaPortal, en om een indicatie van systeemeisen te geven, ik heb het vloeiend werkend op mijn Athlon 1400 :) Ik gebruik de Cyberlink audio en video decoders momenteel, daar kreeg ik betere resultaten mee dan de standaard decoders.

Een screenshotje :) ~40% cpu bij TV-kijken, en dan gebruik ik nog geen DirectX 9 VGA kaart zoals MediaPortal vereist. Dit merk ik soms aan rare grafische glitches bij menueffecten en dergelijke, niet aan m'n tv-beeld. Ook gebruik ik voor geluid een onboard CMedia 8738 geval, dus het valt me alles mee :) Opnemen zal totaal geen kracht kosten (MPEG-2 stream saven) dus dit systeem is prima vlot genoeg :) Ik ben nog van plan het een en ander in Linux te gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Goede Dag allemaal

Ik heb wat kleine vraagje ik heb sinds gisteren een firedtv -c met een alfacrypt 3.05 en een tvhome kaart (den bosch). Maar ik probeer de boel aan de gang te krijgen in mytheatre maar kan geen scan of normaal zenders invoeren. Mediaportal loopt vast dus daar schiet ik ook niks mee op.
Wie zou me hier mee kunnen helpen en heeft ervaring met mytheatre ?

Groetjes Trunks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:19:
Stap 8:
Controleer of achter "Loader Seq Num" de vermelding L-4 staat. Zo ja, dan is...... blablabla.. Iemand die weet wat dat precies inhoudt?
Ja, panasonic is aangekomen bij de vierde firmware versie, L-4 geheten. Je kan in dat menu dus zien welke versie je hebt. Heb je die al, dan hoef je niets te doen.
Heb je nog L-3 of lager, dan kan je de boel updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Hallo

Ondertussen al weer een stukje verder en alles draait goed ook het hd test kanaal.
Maar de overige hd kanalen werken niet omdat mytheatre dit niet ondersteunt!
Is er andere software die de mpg4 wel aan kan ?

Groetjes Trunks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik meen showshifter, maakte iemand toen reclame mee icm. die firedtv.. *dacht* ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Aangezien het nu oktober is was ik benieuwd of er al nieuws was over de smartcard van @home.
Dit i.v.m. de mogelijke aanschaf van een Aphlacrypt CAM

Groeten & bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:10:
Hallo allemaal,

Aangezien het nu oktober is was ik benieuwd of er al nieuws was over de smartcard van @home.
Dit i.v.m. de mogelijke aanschaf van een Aphlacrypt CAM

Groeten & bij voorbaat dank
Nog steeds geen ontkenning en geen bevestiging gezien.

Ik weet het niet. Ik wil het op zich binnenkort wel weer proberen, maar ik blijf het duur vinden. Een aantal digitale kanalen doet het behoorlijk matig en 15 euro voor 2 weken blijft aardig wat geld gezien ik niet echt al die kanalen kijk.

En na die 2 weken is die kaart echt waardeloos.. En dan moet ik hem nog tot min of meer de eeuwigheid bewaren vanwege de kans dat @home hem ooit terugclaimt aangezien ik hem toch niet registreer. Op die kaart staat dat hij eigendom van @home zou blijven, in hoeverre dat rechtsgeldig is weet ik niet, maar ik heb niet zo'n zin in een -al dan niet onterechte- schadevergoedingsclaim aan m'n broek als ik dat ding weggemikt of verkocht heb.

Ofwel dat ding geeft me meer nadelen dan voordelen :P. Maarja, dan weten we wel allemaal of de Alphacrypt het met de nieuwe kaarten nog doet. Al geeft alleen al het feit dat ik er niets over heb gehoord me het idee dat het een hoax is.. De vraag is waarom verzint iemand dat dan.. Misschien toch een kern van waarheid?

Nouja, ik sta open voor donaties, nog steeds :P. Mijn oude 4012 doet het iig tot op vandaag de dag nog prima.

Ik doe m'n Alphacrypt trouwens binnenkort weg denk ik - zodra ik satelliet helemaal stabiel werkende heb, denk ik, ik mag hopen deze maand nog. En de Cineview (CI-module) doe ik dan ook weg. En de DVB-C kaart dan waarschijnlijk ook maar, want TV-noord en Omrop Fryslan komen ook al op de satelliet, en The Box (de enige unencrypted zender van @home die niet op de satelliet zit) boeit me geen reet, MTV rommeltje. Niet dat je het per se van mij moet kopen, maar meer als algemene tip: ik zie wel vaker 2dehands setjes met DVB-C kaart en Alphacrypt, gewoon in Nederland. Niet dat bestellen in Duitsland vervelend is, maar het scheelt een paar knaken en echt verschil met nieuw merken doe je waarschijnlijk niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 03-10-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ W3ird_N3rd,

Bedankt voor de info!
Tevens leuk aanbod, maar heb net sinds zaterdag een "Twinhan" met ingebouwde CI-module.
(dus je kan denk ik beter het hele zetje in 1 keer verkopen)
Nog even een vraagje:
Mijn TVhome kaartje begint met 4010. Deze moet dan toch werken met een "Aplhacrypt" met firmware 3.09 (is de nieuwste dacht ik).
Zo, ja dan gok ik het er wel op en zal een Aplhacrypt bij de sataliet-speciaalzaak bij mij in de buurt halen/bestellen.

Nogmaals dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredmanders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-07 22:06
Ik doe m'n Alphacrypt trouwens binnenkort weg denk ik. En de Cineview (CI-module) doe ik dan ook weg. En de DVB-C kaart dan waarschijnlijk ook.
Welke DVB-C kaart heb je dan? Want ik wil wel eens ermee aan de slag, maar ga het niet nieuw kopen als @home al ons tweakers met onze tv-kaartjes wilt buitensluiten :'(

Natuurlijk ben ik ook realist en weet niet iedereen is idealist, de meesten zijn zelfs egoist, maar stel je eens op als altruist, je hebt geen idee wat je mist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Laatst online: 17:59

houthakker

Poehé

Zo ik heb weer een hele tijd hier niets laten horen. M'n nieuwe setup is nu een Fujitsu-Siemens Activy Multimediacenter met Gen2VDR met een Siemens DVB-C kaart (de lange FF). Hierbij heb ik een CI slot gekocht en een alphacrypt. Nu heeft dit even gewerkt, maar nu niet meer. Nu dacht ik dat dit aan m'n kabelsignaal lag, dus heb ik een nieuwe dikke kabel van beneden getrokken en die aan een kabel versterker gehangen. Dit signaal getest met een analoge tv; goed beeld. (en m'n nokia media master doet het ook goed).

Echter geen beeld in linux, femon gaf ~ 90% of hoger aan. Nu heb ik de kaart in m'n windows pc geprikt, en progdvb (waarmee de kaart gewerkt heeft) geeft maar ~50% aan :?.

Nu zijn geen enkele pc geaard, simpelweg omdat er nergens aarde vandaan te halen is.

op duitse fora hebben ze het zelfde probleem, dit hebben ze opgelost (zover mijn duits rijkt) met een of andere mantel filter of zo??? Iemand een idee???

Afbeeldingslocatie: http://www.simons-elektronik.de/grafiken/sbild/g/SAT/Tzu9.jpg

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:00:
Mijn TVhome kaartje begint met 4010. Deze moet dan toch werken met een "Aplhacrypt" met firmware 3.09 (is de nieuwste dacht ik).
Zo, ja dan gok ik het er wel op en zal een Aplhacrypt bij de sataliet-speciaalzaak bij mij in de buurt halen/bestellen.
Die heb je dan nog vóór juni gekocht als het goed is? Ja, dan werkt die kaart wel.
fredmanders schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:31:
[...]

Welke DVB-C kaart heb je dan? Want ik wil wel eens ermee aan de slag, maar ga het niet nieuw kopen als @home al ons tweakers met onze tv-kaartjes wilt buitensluiten :'(
KNC1 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
houthakker schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:37:
op duitse fora hebben ze het zelfde probleem, dit hebben ze opgelost (zover mijn duits rijkt) met een of andere mantel filter of zo??? Iemand een idee???
Aan de tekst op het plaatje te zien is het een gewone versterker met ingebouwde ontstoorder. Reichelt heeft praktisch de hele range Axing produkten (www.reichelt.de, linksboven bij Suche 'axing' invullen).
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.