[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 173.790 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:58:
Hallo

Ik had een vraag wanner of waar je de TwinhanDTV DVB-S2 CI 1041 kan kopen of uuit komt ??

Alvast Bedankt
Is volgens mij nog niet verkrijgbaar hier in NL (heb hem ook nog niet in webshops van andere europese landen gevonden).
Op cebit werd verteld dat deze kaart in juni 2006 zou verschijnen.. Ach vertragingen zijn tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld... dus dat kan nog wel een maand of 2 duren.

Graag gedaan,
en verder bevind je je in het verkeerde topic

[ Voor 28% gewijzigd door job op 16-07-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:58:
Hallo

Ik had een vraag wanner of waar je de TwinhanDTV DVB-S2 CI 1041 kan kopen of uuit komt ??

Alvast Bedankt
Je zit inderdaad in het verkeerde topic. Verder weet ik dat tuners (Silicon) niet leverbaar zijn. Waarom ze er niet genoeg van kunnen maken, who knows. Dat is de reden dat er van *geen enkel* merk DVB-S2 kaarten verkrijgbaar zijn. Alles wat ze produceren gaat in stand-alone receivers.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 13:25
Wanneer komt er een complete howto met alle benodigde onderdelen en software? Ik ben dit topic nu al een tijdje aan het volgens, maar het zo vol met tegenstrijdig heden. Of moet ik andere bronnen aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

PhoneTech schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:00:
Wanneer komt er een complete howto met alle benodigde onderdelen en software? Ik ben dit topic nu al een tijdje aan het volgens, maar het zo vol met tegenstrijdig heden. Of moet ik andere bronnen aan doen.
En howto is het schrijven niet waard, omdat de TS al compleet is.

Wat heb je nodig?

Coaxkabel waar analoge TV goed uit komt
DVB-C kaart (b.v. KNC1 DVB-C of Technotrend C-1500)
CI-module (b.v. Cineview of Technotrend Budget PCI CI)
Alphacrypt
Smartcard.

Moet ik het aansluiten van alles ook nog uitleggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de Twinhan kaart 2031/2033 wat er actief bezig is met driver development. Hun TwinhanDTV series is nu ook helemaal MCE compatible. Twinhan ondersteunt ook nu HDTV (software matig) en hebben een ingebouwde CI zodat je het niet apart hoeft aan te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
W3ird_N3rd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 15:49:
[...]
Wat heb je nodig?

Coaxkabel waar analoge TV goed uit komt
DVB-C kaart (b.v. KNC1 DVB-C of Technotrend C-1500)
CI-module (b.v. Cineview of Technotrend Budget PCI CI)
Alphacrypt
Smartcard.
En geen UPC

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:11:
Of de Twinhan kaart 2031/2033 wat er actief bezig is met driver development.
Oh?
Hun TwinhanDTV series is nu ook helemaal MCE compatible.
Maar werkt weer amper onder Linux (geen CI), wat de KNC1 en TT kaarten wel doen.
Twinhan ondersteunt ook nu HDTV (software matig)
KNC1 en TT toch ook?
en hebben een ingebouwde CI zodat je het niet apart hoeft aan te kopen.
Precies, daarom is de kaart zelf duurder ;).
Idd, met UPC kan je de CI-module, Alphacrypt en smartcard schrappen, je kan wel het basispakket bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dan volgens jouw de beste combinatie voor digitaal tv van Casema (met HDTV ondersteuning) onder Windows Media Center?

Het gaat voor mij allemaal in een nieuwe pc met de 2.4 Ghz Conroe proc dus hardware matig decoderen gedoe is niet noodzakelijk voor mij ten minste.

Natuurlijk werkt de Alphacrypt maar is er een ander optie dat ook goed werkt?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 13:27:
Wat is dan volgens jouw de beste combinatie voor digitaal tv van Casema (met HDTV ondersteuning) onder Windows Media Center?
Ik heb geen ervaring met MCE en weet ook niet of MCE wel capabel genoeg is voor wat je wilt.
Het gaat voor mij allemaal in een nieuwe pc met de 2.4 Ghz Conroe proc dus hardware matig decoderen gedoe is niet noodzakelijk voor mij ten minste.
Je zal iig de Cyberlink h.264 decoder nodig hebben.
Natuurlijk werkt de Alphacrypt maar is er een ander optie dat ook goed werkt?
Zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal weken Digitaal tv van multikabel.

ik draai windows xp met media portal 0.2.0.2
en een Twinhan Cab-CI 2031a met laatse drivers

het grote probleem is dat het zappen van kanalen zeer langzaam gaat.
het duurt soms 30 seconden voordat ik een nieuw kanaal zie
Met twinhanDTV software duurt het maar 4 secs

Weet iemand hoe ik dit kan versnellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment gaat er een Geforce kaartje erin 7600GT (silent van Asus) ik kreeg er de Nvidia Purevideo decoder erbij dus eigenlijk hetzelfde gedoe (videokaart doet mee met decoderen).Maar ik weet niet welke kaart de beste ondersteuning heeft for MCE (veel ondersteunen ook de CAM gewoon) en snel werkt met kanalen wisselen.Dat moet gewoon snel gebeuren voor mij (Ik wil mijn Samsung boxje van Casema nooit meer zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The D
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-03 19:41
Als ik mij alphacrypt kaart heb ga ik ook van start. Ik heb een
Twinhan DVB-C kaart
Alphacrypt ci module
Casema kaart
PC waarop al heel veel HDTV materiaal afgespeeld is.

Nu is mijn vraag heeft iemand het een en ander al geprobeerd met Windows Vista. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The D schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:23:
Als ik mij alphacrypt kaart heb ga ik ook van start. Ik heb een
Twinhan DVB-C kaart
Alphacrypt ci module
Casema kaart
PC waarop al heel veel HDTV materiaal afgespeeld is.
Doe jij dit onder MCE? want ik zoek een oplossing dat makkelijk te gebruiken is door de hele familie, en heb nu al een OEM versie van XP MCE klaarliggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The D
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:20:
[...]

Doe jij dit onder MCE? want ik zoek een oplossing dat makkelijk te gebruiken is door de hele familie, en heb nu al een OEM versie van XP MCE klaarliggen.
Ik moet nog eve testen. Ik hoor veel mensen over Media portal. Die heb ik getest met mijn analoge tv kaart en het werkt ook. Het liefst gebruik ik toch windows mce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The D schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:54:
[...]

Ik moet nog eve testen. Ik hoor veel mensen over Media portal. Die heb ik getest met mijn analoge tv kaart en het werkt ook. Het liefst gebruik ik toch windows mce.
Bedankt ervoor ik denkt dat er heel veel tweakers zijn die zich afvragen of de Twinhan kaart met Alphacrypt werkt onder MCE (als het kan kijk ook of de HDTV signaal word opgepakken); als het werkt dan bestel ik hem meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The D
De alphacrypt kaart is nog in bestelling. Maar nu heb ik een vraag. klopt het dat als ik de twinhan kaart in mijn pc doe ik geen kanaal kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
The D schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:00:
De alphacrypt kaart is nog in bestelling. Maar nu heb ik een vraag. klopt het dat als ik de twinhan kaart in mijn pc doe ik geen kanaal kan vinden.
Nee, dat klopt niet. Je moet altijd alle kanalen kunnen vinden. Alleen om naar de gecodeerde kanalen te kunnen kijken is de CAM nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The D
RG2005 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:17:
[...]

Nee, dat klopt niet. Je moet altijd alle kanalen kunnen vinden. Alleen om naar de gecodeerde kanalen te kunnen kijken is de CAM nodig.
Dan gaat er iets verkeert. Ik heb mijn pc opnieuw geinstaleerd en krijg geen kanalen. In de twinhan software stel ik de frequentie in bv 340000 Khz modulatie 6875 64Q. Dan zou ik in het casema netwerk rtl4, 5 en nog een aantal kanalen moeten vinden. Maar die zie ik niet. Ik wacht wel op mijn alphacrypt cam. Probeer het dan nogmaals. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:20
The D schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 08:58:
[...]

Dan gaat er iets verkeert. Ik heb mijn pc opnieuw geinstaleerd en krijg geen kanalen. In de twinhan software stel ik de frequentie in bv 340000 Khz modulatie 6875 64Q. Dan zou ik in het casema netwerk rtl4, 5 en nog een aantal kanalen moeten vinden. Maar die zie ik niet. Ik wacht wel op mijn alphacrypt cam. Probeer het dan nogmaals. :'(
Welke kaart heb je? Als je een twinhan kaart hebt, ff de cable.dll vanaf de site van twinhan downloaden en installeren anders vind je idd niks ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The D
Dat heb ik gedaan dan selecteer ik Nederland en casema. Druk ik op scan en er worden geen kanalen gevonden. Ik heb trouwens een Twinhan Mantes kaart

[ Voor 17% gewijzigd door The D op 25-07-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
The D schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 08:58:
De AlphaCrypt zal echt niet helpen bij het vinden van de kanalen. Waarschijnlijk is het signaal niet helemaal lekker waardoor de Twinhan er geen kaas van kan maken bij het scannen van de frequentie. Wat ik zelf heb gedaan is bij Channel Scan voor Scan by Frequency kiezen en vervolgens bij Frequency From de laagst gebruikte frequentie invullen. Bij Multikabel is dat 234000 KHz, maar bij Casema zal dat anders zijn. Volgens de lijst op www.digitalekabeltelevisie.nl moet het 308 KHz zijn bij Casema. Als hoogste frequentie heb ik gewoon de default waarde geaccepteerd, dus 860000 KHz. Bij Step kies je voor 8 MHz. Symbolrate is 6875 Ksps en de QAMSize is 64. Daarna op Scan drukken en dan zou de Twinhan de volledige frequentie band moeten gaan afzoeken. Als er op een frequentie een signaal wordt gevonden dan zouden strength en quality moeten uitslaan. Voor beide geldt dat minimaal 60 % toch wel nodig is voor een beetje aardig signaal. Als tijdens het scannen op de door Casema gebruikte frequenties het signaal lager is dan zou ik eerst maar gaan klussen aan de huis installatie, want nogmaals voor het vinden van de kanalen is geen CAM nodig. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The D
RG2005 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:02:
[...]

De AlphaCrypt zal echt niet helpen bij het vinden van de kanalen. Waarschijnlijk is het signaal niet helemaal lekker waardoor de Twinhan er geen kaas van kan maken bij het scannen van de frequentie. Wat ik zelf heb gedaan is bij Channel Scan voor Scan by Frequency kiezen en vervolgens bij Frequency From de laagst gebruikte frequentie invullen. Bij Multikabel is dat 234000 KHz, maar bij Casema zal dat anders zijn. Volgens de lijst op www.digitalekabeltelevisie.nl moet het 308 KHz zijn bij Casema. Als hoogste frequentie heb ik gewoon de default waarde geaccepteerd, dus 860000 KHz. Bij Step kies je voor 8 MHz. Symbolrate is 6875 Ksps en de QAMSize is 64. Daarna op Scan drukken en dan zou de Twinhan de volledige frequentie band moeten gaan afzoeken. Als er op een frequentie een signaal wordt gevonden dan zouden strength en quality moeten uitslaan. Voor beide geldt dat minimaal 60 % toch wel nodig is voor een beetje aardig signaal. Als tijdens het scannen op de door Casema gebruikte frequenties het signaal lager is dan zou ik eerst maar gaan klussen aan de huis installatie, want nogmaals voor het vinden van de kanalen is geen CAM nodig. Succes.
Bedankt voor de uitleg ik zal vanmiddag als ik thuis ben mijn pc met een kabel van een meter aansluiten bij de hoofdaansluiting. Daar staat mijn hdtv toch dus test ik alles gelijk.
Ik denk dan ook dat het in het signaal zit want heb zelf ook al getest met de optie Scan by Frequency en stappen van 8 maar geen resultaat. Terwijl het analoog signaal wel gewoon goed door komt. Vanavond zal ik mijn resultaat hier weer posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The D schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:37:
[...]

Bedankt voor de uitleg ik zal vanmiddag als ik thuis ben mijn pc met een kabel van een meter aansluiten bij de hoofdaansluiting. Daar staat mijn hdtv toch dus test ik alles gelijk.
Ik denk dan ook dat het in het signaal zit want heb zelf ook al getest met de optie Scan by Frequency en stappen van 8 maar geen resultaat. Terwijl het analoog signaal wel gewoon goed door komt. Vanavond zal ik mijn resultaat hier weer posten.
Ik had dit probleem ook ,
gewoon scannen van kanalen werkt niet zo goed met de twinhan,
ik heb in media portal een eigen filetje aangemaakt (multikabel(

234000,64QAM,6875000
426000,64QAM,6875000
434000,64QAM,6875000
442000,64QAM,6875000
450000,64QAM,6875000
458000,64QAM,6875000
514000,64QAM,6875000
546000,64QAM,6875000
586000,64QAM,6875000
650000,64QAM,6875000
658000,64QAM,6875000
666000,64QAM,6875000
682000,64QAM,6875000
714000,64QAM,6875000
762000,64QAM,6875000
794000,64QAM,6875000
826000,64QAM,6875000

Dit werkte bij mij

wat het signaal ook stoort zijn signaal versterkers en signaal splitters (ik had een splitter in de meterkast die niet optimaal werkte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
The D schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:37:
Wat je ook nog kan doen is bij Twinhan het Capture tooltje downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/6792/twinhancaptuream9.jpgClick op het plaatje voor de originele resolutie.

Hierin geef je één van de gebruikte frequenties op, bijvoorbeeld 340000, vult de symbolrate (6875) in en de constellation (64) waarna je op Tune drukt. Je kan dan rustig bekijken wat de kwaliteit en sterkte van het signaal is. Zie hier voor een complete lijst van Casema frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat Twinhan niet erg specifiek is omtrend DVB-C MCE ondersteuning denk ik dat een Technotrend C-1500 wat wel MCE ondersteunt met CAM CI support een goede optie is. Ik heb wel een vraag omtrend deze; hoe goed is de kwaliteit ervan in MCE en kan je snel kanalen zappen?

Ook op dvbshop.net hebben zij verschillende Alphacrypt kaarten ook *patched* maar ik weet niet wat het betekent zie alleen een prijs verschil van 5 eurotjes. Kan iemand mij dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:30:
Ook op dvbshop.net hebben zij verschillende Alphacrypt kaarten ook *patched* maar ik weet niet wat het betekent zie alleen een prijs verschil van 5 eurotjes. Kan iemand mij dit uitleggen?
Nieuwste firmware erop. Je hebt minimaal 3.05 nodig. Standaard staat er 3.02 op (iig een tijdje terug toen 3.08 al uit was).

Als je een laptop of CI-satellietontvanger hebt kan je je 5 euro besparen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
En het slechte nieuws van vandaag : UPC heeft de codering weer aangezet op de meeste kanalen (die eerst FTC waren)....

Momenteel nog te bekijken :

Net 5
Extreme sports
Travel Channel
Animal Planet
Reality TV
BBC World
BBC 2
RAI Uno
TVE
Euronews
Hallmark
2M
ESC 1
RTP Int
UPC Info kanaal
Digital Demo
Testbeeld

:r

[ Voor 49% gewijzigd door FreeRider op 26-07-2006 17:49 ]

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Extreme sports is toch paytv?

Nouja, het laatste grijntje hoop wat ik nog had voor UPC is weg.. Blij dat ik bij TV Home zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Ja, extreme sports is bij UPC paytv (ook op Astra2 is het recentelijk achter de codering gegaan). De logica ontbreekt IMO geheel bij UPC, aangezien zenders die in de categorie paytv vallen nu dus nog ongecodeerd worden doorgegeven.

Het afgelopen half jaar is het hele analoge pakket (op de regionale zenders na) vrij te bekijken geweest, wat in mijn ogen fair was en tevens een goede zet was richting de integratie van digitale TV (Denk aan eigenaren van een TV met digitale tuner). Nu gooit UPC het roer weer compleet om en moeten we weer verplicht aan hun Thomson doos, die niet als PVR te gebruiken is, geen HDTV aankan en waarbij je nog steeds geen favorietenlijstje kan aanmaken. Enkele van de redenen waarom ik UPC digital op heb gezegd.

Maargoed, het kan ook zijn dat ze morgen of volgende week de codering weer uitzetten, er is gewoon helemaal geen peil op te trekken of logica uit te halen bij die gasten. Gelukkig is er nog iets te bekijken anders zou m'n DVB-C kaart (net als toen ik hem kocht) zo goed als waardeloos zijn. Maar ik vrees voorlopig het ergste... Digital Darkness ;)

[ Voor 3% gewijzigd door FreeRider op 26-07-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The D
RG2005 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:52:
[...]

Wat je ook nog kan doen is bij Twinhan het Capture tooltje downloaden.

[afbeelding]Click op het plaatje voor de originele resolutie.

Hierin geef je één van de gebruikte frequenties op, bijvoorbeeld 340000, vult de symbolrate (6875) in en de constellation (64) waarna je op Tune drukt. Je kan dan rustig bekijken wat de kwaliteit en sterkte van het signaal is. Zie hier voor een complete lijst van Casema frequenties.
In dit programma krijg ik onder in beeld eerst de melding locking transponder vervolgens de melding failed. Het signaal moet goed zijn want ik heb hem met een kant en klare kabel getest. Ik heb ook kabel internet en dat werkt ook goed. De alpacrypt kaart zit er nog niet in. Dus hoort het dan te werken. De drivers zijn goed geinstaleerd dus ik wacht het nog even af. Als het goed is is de alphacrypt kaart morgen op vooraad bij cardwriter. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
The D schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:09:
In dit programma krijg ik onder in beeld eerst de melding locking transponder vervolgens de melding failed. Het signaal moet goed zijn want ik heb hem met een kant en klare kabel getest. Ik heb ook kabel internet en dat werkt ook goed. De alpacrypt kaart zit er nog niet in. Dus hoort het dan te werken. De drivers zijn goed geinstaleerd dus ik wacht het nog even af. Als het goed is is de alphacrypt kaart morgen op vooraad bij cardwriter. :'(
Ik heb even een niet gebruikte Multikabel frequentie ingevuld in het capture programma en dan krijg ik het door jou beschreven gedrag, dus eerst de melding Locking transponder en vervolgens FAILED! Op die frequentie die ik gebruikt heb is dus geen digitaal signaal aanwezig. Ik neem aan dat je alle frequenties uit de Casema frequentie tabel geprobeerd hebt, dus ook de standaard frequentie 372000 die normaal ingesteld moet worden in één van de aanbevolen ontvangers volgens de Casema website. Als daar ook die locking problemen optreden dan is er of iets niet in orde met het signaal of de TwinhanDTV kaart is niet helemaal in orde. Heb je trouwens de laatste software versie (TwinhanDTV versie 2.64) geïnstalleerd waarin ook de laatste versie van de BDA drivers zitten.

En echt, geloof me, voor het zoeken en vinden van de digitale kanalen wordt geen gebruik gemaakt van de AlphaCrypt. Die is alleen nodig om naar de gecodeerde kanalen te kunnen kijken. Ik heb mijn AlphaCrypt ook pas in de TwinhanDTV gestopt nadat de hele installatie inclusief het digitale kanalen zoeken was afgerond. Gebruik je misschien een versterker of een splitter die niet helemaal lekker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The D
RG2005 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:28:
[...]

Ik heb even een niet gebruikte Multikabel frequentie ingevuld in het capture programma en dan krijg ik het door jou beschreven gedrag, dus eerst de melding Locking transponder en vervolgens FAILED! Op die frequentie die ik gebruikt heb is dus geen digitaal signaal aanwezig. Ik neem aan dat je alle frequenties uit de Casema frequentie tabel geprobeerd hebt, dus ook de standaard frequentie 372000 die normaal ingesteld moet worden in één van de aanbevolen ontvangers volgens de Casema website. Als daar ook die locking problemen optreden dan is er of iets niet in orde met het signaal of de TwinhanDTV kaart is niet helemaal in orde. Heb je trouwens de laatste software versie (TwinhanDTV versie 2.64) geïnstalleerd waarin ook de laatste versie van de BDA drivers zitten.

En echt, geloof me, voor het zoeken en vinden van de digitale kanalen wordt geen gebruik gemaakt van de AlphaCrypt. Die is alleen nodig om naar de gecodeerde kanalen te kunnen kijken. Ik heb mijn AlphaCrypt ook pas in de TwinhanDTV gestopt nadat de hele installatie inclusief het digitale kanalen zoeken was afgerond. Gebruik je misschien een versterker of een splitter die niet helemaal lekker is?
ik heb de freqeunties 308000 tot en met 444000 ziten stappen van 8000 tussen. Ook heb ik modulation op 6875 en 64 QAM. Alles getest in media portal in het twinhan programma en in het twinhan capture tool. Geen signaal. Enige wat ik nog kan proberen is een samsung decoder aansluiten en testen als dit werkt zo niet is denk ik dat de twinhan kaar defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
The D schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 07:46:
[...]

ik heb de freqeunties 308000 tot en met 444000 ziten stappen van 8000 tussen. Ook heb ik modulation op 6875 en 64 QAM. Alles getest in media portal in het twinhan programma en in het twinhan capture tool. Geen signaal. Enige wat ik nog kan proberen is een samsung decoder aansluiten en testen als dit werkt zo niet is denk ik dat de twinhan kaar defect is.
Ik heb wel een cable.dll bestandje voor je voor Casema.
Je vervangt in je twihan instalatiemap het cable.dll bestand voor dit bestand en automatisch heb je nu alle kanalen binnen na een scan.

Alle problemen die jij hebt met het vinden van kanalen heb ik ook gehad en ook bij mij wilde het op geen enkele manier lukken om ook maar één kanaal te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The D
René van Gaalen schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 08:08:
[...]

Ik heb wel een cable.dll bestandje voor je voor Casema.
Je vervangt in je twihan instalatiemap het cable.dll bestand voor dit bestand en automatisch heb je nu alle kanalen binnen na een scan.

Alle problemen die jij hebt met het vinden van kanalen heb ik ook gehad en ook bij mij wilde het op geen enkele manier lukken om ook maar één kanaal te vinden.
Ok hoe kom ik aan het bestandje en hoe is het je wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
The D schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 08:19:
[...]

Ok hoe kom ik aan het bestandje en hoe is het je wel gelukt.
Het bestandje heb ik ooit gekregen van de winkel waar ik mijn Twinhankaart kocht.
Door al de problemen met de kanaalscan ( bijna 1 jaar geleden) had de eigenaar zelf dit bestandje gemaakt en naar mij gemaild.

Misschien is het een idee om dit bestandje in de openingspost op te nemen?
Andere mensen zouden dan een soortgelijk bestand van de andere kabelaars kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The D
Ik denk dat ik alles heb geprobeerd het wil niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The D
Nou vandaag of in iedergeval dit weekend zal ik ook digitale tv kijken via mijn PC. Mijn Alphacrypt cam haal ik vandaag op. Dus kan ik echt goed testen. Ik zal mijn voortgang hier melden. Hooplijk werkt het anders moet ik mijn twinhan kaart terug sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
The D schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:25:
Nou vandaag of in iedergeval dit weekend zal ik ook digitale tv kijken via mijn PC. Mijn Alphacrypt cam haal ik vandaag op. Dus kan ik echt goed testen. Ik zal mijn voortgang hier melden. Hooplijk werkt het anders moet ik mijn twinhan kaart terug sturen
Kennelijk geloof je me nog steeds niet. Een digitaal signaal, ook wel Transport Stream genoemd, via de kabel bestaat uit een aantal onderdelen waaronder de MPEG streams van één of meerdere TV kanalen die, eventueel, gecodeerd zijn. Voor het decoderen van zo'n gecodeerde MPEG stream wordt dus de AlphaCrypt gebruikt, maar de TwinhanDTV kaart heeft ook alle Service Informatie (DVB-SI) in het digitale signaal via de kabel nodig om uberhaupt de MPEG stream van een TV kanaal te kunnen vinden. Deze service informatie is daarom ongecodeerd. Met andere woorden: Geen of een slecht digitaal signaal wordt niet verholpen door een AlphaCrypt. Zoals ik al meerdere keren heb opgemerkt wordt de AlphaCrypt pas gebruikt op het moment dat jij één van de kanalen kiest die op een bepaalde frequentie wordt aangeboden en blijkt dat het betreffende kanaal gecodeerd is. Voordat het zover is zal de TwinhanDTV dus eerst de Transport Streams moeten vinden op de door Casema gebruikte frequenties. Maar goed, waarschijnlijk denk je dat DVB-C bij Casema anders werkt dan bij Multikabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The D
RG2005 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 14:55:
[...]

Kennelijk geloof je me nog steeds niet. Een digitaal signaal, ook wel Transport Stream genoemd, via de kabel bestaat uit een aantal onderdelen waaronder de MPEG streams van één of meerdere TV kanalen die, eventueel, gecodeerd zijn. Voor het decoderen van zo'n gecodeerde MPEG stream wordt dus de AlphaCrypt gebruikt, maar de TwinhanDTV kaart heeft ook alle Service Informatie (DVB-SI) in het digitale signaal via de kabel nodig om uberhaupt de MPEG stream van een TV kanaal te kunnen vinden. Deze service informatie is daarom ongecodeerd. Met andere woorden: Geen of een slecht digitaal signaal wordt niet verholpen door een AlphaCrypt. Zoals ik al meerdere keren heb opgemerkt wordt de AlphaCrypt pas gebruikt op het moment dat jij één van de kanalen kiest die op een bepaalde frequentie wordt aangeboden en blijkt dat het betreffende kanaal gecodeerd is. Voordat het zover is zal de TwinhanDTV dus eerst de Transport Streams moeten vinden op de door Casema gebruikte frequenties. Maar goed, waarschijnlijk denk je dat DVB-C bij Casema anders werkt dan bij Multikabel.
Ik geloof je zeker wel maar nu kan ik alles testen. Als het niet werk bel ik nog even naar casema. Want ik denk dat de kaart het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zal vanaf nu sectie voor sectie de startpost gaan verversen met recentere informatie over bijvoorbeeld HDTV, software (codecs, players) en de KNC-One kaart. Verder zal ik wat aanpassingen doorvoeren waar verheldering nodig is. Met name het hele DVB-C kaart -> CI -> CAM -> Smartcard verhaal blijkt toch niet duidelijk genoeg te zijn.

Ik heb nu alvast de waarschuwing bovenaan wat algemener gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The D
De software van twinhan geeft ook aan no ci module. Ik denk dat de kaart echt niet werkt. Heb ik weer die pech oom een defecte kaart te krijgen. en dat het bedrijf met vakantie is. De kaart is gekocht bij pchut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
The D schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:52:
De software van twinhan geeft ook aan no ci module. Ik denk dat de kaart echt niet werkt. Heb ik weer die pech oom een defecte kaart te krijgen. en dat het bedrijf met vakantie is. De kaart is gekocht bij pchut
Kijk eens bij Windows -> Configuratie -> System in het hardware lijstje of je misschien hardware conflicten hebt. Als het goed is moet je daar een "DTV-DVB Mantis BDA Receiver" vinden die als driver een versie 1.0.2.4 heeft. Zoniet dan adviseer ik je om alle TwinhanDTV software te deïnstalleren, en dan van de Twinhan site de laatste versie (2.64) van de software op te halen en de boel opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Miletos schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:06:
Ik zal vanaf nu sectie voor sectie de startpost gaan verversen met recentere informatie over bijvoorbeeld HDTV, software (codecs, players) en de KNC-One kaart. Verder zal ik wat aanpassingen doorvoeren waar verheldering nodig is. Met name het hele DVB-C kaart -> CI -> CAM -> Smartcard verhaal blijkt toch niet duidelijk genoeg te zijn.
Ik heb nog een link voor in de start post:
Het Digitale TV topic van het Multikabel Gebruikers Vereniging (MGV) Forum
http://mgv.multikabel.nl/...orums&file=viewforum&f=25
en in het bijzonder:
http://mgv.multikabel.nl/...rums&file=viewtopic&t=828

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
De kabelaars bieden digitale TV niet voor niks aan, daarom wordt het DVB-C signaal versleuteld met een door hen aangepaste versie van de Irdeto2 of Nagravision standaard:
Miletos, het encryptie lijstje kan je wel verwijderen. Er geldt namelijk de volgende regel t.a.v. de aanbieders van digitale kabel televisie in Nederland: UPC gebruikt Nagravision 2 als codering en de rest van de Nederlandse kabelbedrijven past Irdeto 2 toe. De rest is: Essent Kabelcom, Casema, Multikabel, CAIw, Delta, Kabel Noord, etc. Ook het Belgische kabelbedrijf Interkabel (iN-Di) past volgens mij Irdeto 2 toe en gebruikt dezelfde door Essent goedgekeurde ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
En voor de MAC is er de "Elgato Eye-TV 610", (www.macplus.nl) een oplossing ala de FireDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
RG2005: Je hebt gelijk; ik heb de tabel verwijderd. Ik had dat ding voor de Mac al zien staan via de Multikabel site die je postte, maar ik wou eerst even alles tot aan het "hoe op de PC" gedeelte wijzigen. Dat er nu ook Mac support is, vergt wel een heroverweging van de topic titel en het woord PC binnen de startpost :p

Morgen ga ik in ieder geval een schema met plaatjes in elkaar knutselen die eens en voor altijd duidelijk moet maken welke onderdelen je nodig hebt, wat ze doen en vooral ook hoe ze in elkaar steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Miletos schreef op maandag 31 juli 2006 @ 01:49:
RG2005: Je hebt gelijk; ik heb de tabel verwijderd. Ik had dat ding voor de Mac al zien staan via de Multikabel site die je postte, maar ik wou eerst even alles tot aan het "hoe op de PC" gedeelte wijzigen. Dat er nu ook Mac support is, vergt wel een heroverweging van de topic titel en het woord PC binnen de startpost :p
Voor wat betere plaatjes van de Eye TV kan je ook op de site van de fabrikant kijken:
http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetv610

Ik zag trouwens dat je de link naar de Multikabel site nog niet hebt opgenomen in het link lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Informatie verwijdert, niet relevante.

[ Voor 151% gewijzigd door ArChie op 31-07-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
De fabrikant van de AlphaCrypt CAM is overigens Mascom in Duitsland, website: www.mascom.de
Support (o.a. firmware updates) wordt geleverd via de website: www.alphacrypt.de

Leg ook meteen even goed uit welke AlphaCrypt, dus de AlphaCrypt Classic, te gebruiken is en welke niet. Dat scheelt weer een hoop discussie (en eventueel teleurstelling bij kopers van het verkeerde type). Zie de Multikabel Gebruikers Vereniging Forum website voor meer informatie: http://mgv.multikabel.nl/...ile=viewtopic&p=7724#7724

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
Zo dan; het schema met hardware en uitleg is klaar. Zoals ik al zei werk ik de topic sectie voor sectie door, dus de link naar multikabel komt nog. Heb geduld aub :)

De logo's die je postte gebruik ik niet. Ze zien er natuurlijk wel leuk uit, maar ik kan er geen nuttige plek voor bedenken. Het hele DVB-C verhaal helder uitleggen is al lastig genoeg. Daarnaast wil ik niet de indruk wekken dat deze methode ondersteund wordt door de kabelleveranciers...wat ik wel doe als ik zo'n hele rits logo's erbij plaats.

Het volgende wat aan de beurt is, is de lijst met tuners. Waarschijnlijk ga ik daar wat plaatjes van dumpen, in ruil voor een algemene vergelijkingstabel. (chipset, aansluiting, CI, OS en software ondersteuning, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Miletos schreef op maandag 31 juli 2006 @ 18:58:
Zo dan; het schema met hardware en uitleg is klaar. Zoals ik al zei werk ik de topic sectie voor sectie door, dus de link naar multikabel komt nog. Heb geduld aub :)
De sectie ziet er goed uit. Het is overigens niet mijn bedoeling om je op te jagen. Excuses daarvoor.
De logo's die je postte gebruik ik niet. Ze zien er natuurlijk wel leuk uit, maar ik kan er geen nuttige plek voor bedenken. Het hele DVB-C verhaal helder uitleggen is al lastig genoeg. Daarnaast wil ik niet de indruk wekken dat deze methode ondersteund wordt door de kabelleveranciers...wat ik wel doe als ik zo'n hele rits logo's erbij plaats.
Ik kwam ze toevallig tegen op een andere site, maar je hebt gelijk dat dat misschien de verkeerde indruk zou wekken. Ik haal ze wel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hier een aardige HW-overzicht van kaarten die het wel/niet onder Linux doen: http://linuxtv.org/wiki/index.php/PCI_devices_DVB-C :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:42:
Ook ik heb nu een maand of 6 een Floppydtv. Tot voor kort had ik vaak et probleem dat mn signaal voor 5 seconden wegviel.. om een of andere reden doet hij dat nu niet meer en samen met MyTheatre ben ik dan ook aardig blij met dit apparaat. Maar eerlijk is eerlijk et is wel een kwelling geweest om et werkend te krijgen. mijn floppydtv is ook terug geweest naar de leverancier omdat hij er om de zoveel minuten gewoon uitknalde. andere firewire kaart werkte niet. Ben wel aardig geholpen door de mensen van firedtv.nl

Nu lekker wk in HD kijken.. geweldig!

(Casema)
Ondersteunt ie ook HDTV dan? :S

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
Ja, zoals de meeste kaarten. Zie de startpost. Er spelen 3 factoren:
1. heb je een kaart die in softwaremode kan decoderen (hardware kaarten kunnen alleen MPEG2)
2. heb je een codec voor MPEG2 en H264 MPEG4
3. is je PC zelf snel genoeg om deze stream (2.) in HDTV resolutie te decoderen.

Dat is alles. Dit is trouwens een goed moment voor een oproep.

Lieve "DVB-C op de computer" gebruikers, noem even:
- je kaart/tuner
- of je HDTV, mits beschikbaar, kon bekijken
- welke codec werd ervoor gebruikt (MPEG2, H264 MPEG4)
...dan kan ik met zekerheid een HDTV kolom maken in de producten lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Miletos schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 17:57:
[b]Lieve "DVB-C op de computer" gebruikers,
:*
noem even:[/b]
- je kaart/tuner
KCN1 TV Station DVB-C+ met Philips chip en ik dacht ook Philips tuner (boeit dat? :P), en Cineview module.
- of je HDTV, mits beschikbaar, kon bekijken
Dat kon ik bekijken ja, gewoon met de standaard software..

Nu niet meer, previewperiode op kaartje is afgelopen, en ik twijfel nog of het het me waard is om er geld voor te betalen :P. Nouja, het is het me op zich wel waard, maar ik zit met het risico dat ze toch over een paar maanden de Alphacrypt af zouden schieten. En zo'n abo is voor een jaar :(.

Hoezo in je eigen voet schieten..
- welke codec werd ervoor gebruikt (MPEG2, H264 MPEG4)
HD1 was 1080i MPEG2, de andere kanalen altijd 720p h.264 (er zijn heel even "binnenkort verkrijgbaar" 1080i h.264 kanalen geweest met een still erop).

Voor allebei heb ik Cyberlink decoders gebruikt, die ook direct samenwerken met GlobeTV :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:10

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb een KNC1 kaart weten te bemachtigen, Alternate had er een paar binnengekregen en ik heb de laatste! Na mijn vakantie post ik hier wel mijn bevindingen met Caiway, wellicht dat iemand er iets aan heeft...

Voorlopig hoef ik niet aan de smartcards als het goed is, het extra pakket kan me gestolen worden en 't basispakket is als het goed is ongecodeerd :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

strandbal schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:05:
Ik heb een KNC1 kaart weten te bemachtigen, Alternate had er een paar binnengekregen en ik heb de laatste! Na mijn vakantie post ik hier wel mijn bevindingen met Caiway, wellicht dat iemand er iets aan heeft...

Voorlopig hoef ik niet aan de smartcards als het goed is, het extra pakket kan me gestolen worden en 't basispakket is als het goed is ongecodeerd :)
Klopt, dat maakt alles een boel makkelijker! Zowel qua vrije apparatuurkeuze als meerdere toestellen (PC's/decoders) aansluiten.

Ik had het liefst gehad dat Caiway regio Bergen op Zoom zou overnemen, maar zal d'r voorlopig wel niet inzitten :+.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 03-08-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Encryptie
De kabelaars bieden digitale TV niet voor niks aan, daarom wordt het DVB-C signaal versleuteld met een door hen aangepaste versie van de Irdeto 2 encryptie standaard (UPC vormt met Nagravision 2 een uitzondering; zie de waarschuwing bovenaan de topic).
Mag ik ook wat commentaar geven op de startpost? Bij deze: je zegt dat irdeto2 een standaard is, irdeto codering is gewoon en commercieel produkt dat te koop is voor digitale tv providers.(dvb-si. mpeg2 e.d zijn standaarden)
Ook kun je wel weghalen dat de kabelaars het irdeto2 zouden hebben aangepast, de regionalisering (de r achter het nr op de card) is gewoon een optie die irdeto aanbied en dat de kabelaars hebben toegepast. Zo zouden ze ook het wat meer bekende smartcard marriage(gelukkig niet) kunnen kiezen waarmee je een card aan een box linkt en dus niet in een ander gaat werken en ga zo maar verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit gekomen van een terratec cinergy 1200 dvb-c kaart, alles geïnstalleerd maar kan geen kanalen vinden, mijn kabel leverancier is UPC (zegt misschien al genoeg).
Wie kan me advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:55:
Ik ben in het bezit gekomen van een terratec cinergy 1200 dvb-c kaart, alles geïnstalleerd maar kan geen kanalen vinden, mijn kabel leverancier is UPC (zegt misschien al genoeg).
Wie kan me advies geven?
Het schijnt dat UPC sinds kort geen ongecodeerde kanalen meer doorgeeft. Ik ben dus bang dat je niet veel aan de DVB-C PC-TV kaart zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Dat klopt. Je kaartje is nu dus waardeloos. Aangezien je er geen CI op kan aansluiten is het enige wat je kan doen hem verkopen aan iemand in Caiw-gebied.

[edit]
Hier waren volgens mij een aantal mensen die het werkende hadden, maar ik weet niet hoe ik nu verder moet. Hoe installeer je de nieuwste drivers met CI-support voor de KNC1 kaart onder Linux (Ubuntu in mijn geval)? Hoe start je de CI? Kan alles vanuit 1 gebruiksvriendelijk programma? Teletext? EPG?

Xine heb ik met FTC aan de gang (5 kanalen dus), maar dat programma werkt naar mijn mening niet zo handig. Ik zie liever de kanalenlijst in een kleiner font en dat ik niet met de hele lijst scroll maar het kanaal in de lijst aan kan klikken. Ook heb ik het idee dat er geen optie is om vanuit het programma de CI te starten, dat is natuurlijk niet gebruiksvriendelijk.

Ik snap het dus ff niet meer

[ Voor 69% gewijzigd door Mentalist op 06-08-2006 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strandbal schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:05:

Nou ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen. Ik wacht nog even met de bestelling voor mijn nieuwe PC. Ook ik ben eigenlijk alleen geinteresseerd in het basispakket.
Ik zit hier met caiway westland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dear Tweakers,

Apologies for writing in English; I wish my Dutch was good enough.

I want to contribute to the forum by giving the information that works up to this point....thanks to all those people who posted information earlier in the thread! I also have a problem and I would appreciate your help.

Good news
I am a Casema client and I can receive HD TV (HD1 channel) on my PC. It's perfect. Beautiful. Marvelous.

Bad news
I can't receive anything else. Bugger. I can tune all the channels and see the signal strength but for every other channel (apart from HD1) I receive a "failed to play" error. The radio stations do not work either. Please can you help?

Successful settings to get this far
Twinhan DTV DVC-C 2033 Mantis card with CI
Alphacrypt 3.08 CAM
Casema DTV pack (smart card)

Twinhan DTV software v2.64
Latest Twinhan BDA drivers 1.024

XP Pro, SP2 + latest updates
P4 2.4 Ghz, 512MB, Nvidia GeForce 4200 128MB graphics card

To tune the channels use the following settings, or go to www.twinhan.com and download the latest cable.dll file.
Start frequency = 308000
Step = 8Mhz
Ksps = 6875
QAM = 64

Alphacrypt 3.08 settings
Language = English
CA Mode = multi/static
Smartcard messages = 10 sec
Force reading original PMT = off

Possible cause of problem
There is a rumour that Casema block their smart cards from working in CAM modules. Some people say they do, some people say they dont. Could this be my problem? I purchased my DTV pack on 7th August 2006.

Any help thoughts or ideas will be gratefully received!

Cheers...BB.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Heeft Casema ook een previewperiode? Misschien moet je je kaart eerst activeren.

Werkt HD1 ook zonder smartcard? Dat zou wel wat verklaren.

Misschien je smartcard verkeerd om erin?

Niet groeten btw :)

[ Voor 59% gewijzigd door Mentalist op 10-08-2006 02:09 ]

• FreeRider
RG2005 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:39:
[...]

Het schijnt dat UPC sinds kort geen ongecodeerde kanalen meer doorgeeft. Ik ben dus bang dat je niet veel aan de DVB-C PC-TV kaart zal hebben.
UPC geeft nog enkele kanalen ongescrambled door, maar daar zit helaas niets interessants bij.

@Fantary:

Waarschijnlijk scant je kaart op de verkeerde frequenties. Je kan de frequenties vaak editen in een bestandje. Probeer het bestandje te editen zodat de software scant vanaf 156 Mhz in stappen van 8 Mhz (dus 156, 164, 172 etc) met QAM64 modulatie en spectral inversion (dit kan bij jouw kaart anders heten) aan. Je zou, ondanks dat het meeste gecodeerd is, ongeveer 200 kanalen moeten kunnen vinden.

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 02:07:
Heeft Casema ook een previewperiode? Misschien moet je je kaart eerst activeren.

Werkt HD1 ook zonder smartcard? Dat zou wel wat verklaren.

Misschien je smartcard verkeerd om erin?

Niet groeten btw :)
Thanks for the suggestions.

Today I tried my smart card in a friend's Casema Samsung receiver and it worked OK. I also tried his card in my CAM module and I get the same result as with my own card (i.e. "failed to play" error" on everything except HD1). Hmmmmm.

HD1 does work without the smart card.

I know the smart card is inserted correctly because I can use the CI software interface to read the smart card details (i.e. serial number, permissions, date, etc...).

My cable, Twinhan drivers, and Twinhan card are OK because I can view HD1 and I can tune the channels.
My smart card is OK because it works in my mate's receiver.
My CAM module is connected and working because I can read my smart card details.

Do we think that Casema has stopped the card from working in CAM modules?
Has anyone got this setup to work with Casema DVB-C?

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Ik heb precies dezelfde problemen. Ook met de Twinhan Mantis 2033 kaart en de Alphacrypt 3.08. Mijn provider is @home. Het @home info kanaal, HD1 en enkele regionale zenders werken, de rest niet: "failed to play the program"

Ik heb zojuist de CAM ge-update naar versie 3.09, dit heeft ook niet geholpen.

Ik zou graag versie 3.05 willen proberen, helaas is die niet meer te downloaden....

http://texturizer.net/firebird/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Dat is niet HD1, dat is het HD demo kanaal..

3.09 doet het bij mij perfect, dus ik betwijfel dat het daar aan ligt. Ik heb 3.08 nog wel ergens, 3.05 niet meer volgens mij..

Wanneer hebben jullie je smartcard gekocht? Onlangs? Ik heb ook nog een vrij recente smartcard, en die deed het ook gewoon, dus dan zou het nieuws zijn.

Wat als je de PC gewoon een uur op een versleuteld kanaal laat staan? Jullie hebben niet per ongeluk de Alphacrypt light/TC, echt de classic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sciatic
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Mijn smartcard heb ik al zo'n 9 maand in gebruik.

Ik heb dit probleem op twee verschillende pc's, alle verkrijgbare drivers heb ik al geprobeerd. Alternatieve software heeft ook allemaal geen succes, hoewel dit meer zal liggen aan beperkte ondersteuning voor de 2033 kaart.

Wat ik nog kan proberen is dichter bij de aansluit punt te gaan zitten, er zit nu zo'n 22meter coax tussen. Maar aangezien Nederland1 wel werkt denk ik niet dat dit uit zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
De Twinhan software geeft in de console de sterkte en kwaliteit aan van het signaal. Hoe zit dat bij jullie? Wat zijn de percentages die daar worden weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My smart card is 5 days old. My friend's smart card is 10 months old. Both give the same problem.

My Alphacrypt 3.08 is the "classic".

I have excellent signal strength and quality on nearly every channel (approx 90%).....but no picture!

I'll upgrade to 3.09 and report back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Als je eerst in het CI-menu kijkt (zodat je zeker weet dat de CAM actief is), en je neemt dan een kanaal op (bij voorkeur als Transport Stream), neem je dan ook garbage op?

Opnames kan je bekijken met Mediaplayer Classic of VLC (zeker met .ts, .mpg werkt niet altijd goed met VLC, wel met MPC).

Dit is wel een beetje zorgwekkend als dit meer voor gaat komen :X. Mijn kaartje doet het alleen nog gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sciatic
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Met thtscapture tool van Twinhan krijgt ik in mediaplayer classic de melding "cannot render the file". VLC geeft:

code:
1
2
3
4
5
ts debug: skipping 168 bytes of garbage
ts warning: invalid header [0xf8:4a:46:82] (pid: 2901)
ts warning: discontinuity received 0x0 instead of 0xe (pid=2310)
ts warning: invalid header [0xd2:83:8a:73] (pid: 631)
enz...
Dit is wel een beetje zorgwekkend als dit meer voor gaat komen . Mijn kaartje doet het alleen nog gewoon..
Laten we hopen dat het aan ons ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben andere mensen ook problemen met het updaten van hun Alphacrypt?
Ik steek hem in en installeer de drivers (dat was all een gedoe) en krijg dat hij niet start en de firmware programma werkt dan ook niet. Ik heb het op twee laptops die ik heb geprobeerd (T-40 van IBM en een Dell Latitude); de Dell zag hem niet maar dat is omdat hij al een ingebouwde smart card reader heeft.

Hebben andere ook dit probleem, of weet iemand een oplossing of manier om die Alphacrypt te updaten (er staat nu erg oude firmware op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sciatic
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Ik kon onder Windows XP de driver niet installeren op twee verschillende notebooks. Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen met een oud win95 notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Sciatic schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:01:
Met thtscapture tool van Twinhan krijgt ik in mediaplayer classic de melding "cannot render the file". VLC geeft:

code:
1
2
3
4
5
ts debug: skipping 168 bytes of garbage
ts warning: invalid header [0xf8:4a:46:82] (pid: 2901)
ts warning: discontinuity received 0x0 instead of 0xe (pid=2310)
ts warning: invalid header [0xd2:83:8a:73] (pid: 631)
enz...

Laten we hopen dat het aan ons ligt ;)
Het lijkt er toch op dat er iets niet in orde is met het kabel signaal. Voor het afspelen van een ongecodeerde MPEG stream luistert dit wat minder nauw, maar voor het ontvangen van de decoderingspakketjes van een gecodeerde MPEG stream is dat funest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sciatic
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Zojuist de pc naast de meterkast gezet, zoals verwacht heeft dit niets geholpen.

Ik heb nu wel dvbviewer werkende, met het TransEdit tool naar zenders kunnen zoeken. Alle FTA zenders zijn prima te ontvangen, Ned1, HD Demo, The Box, TVNoord, Omrop fryslan en SlamFM. De AlphaCrypt en SmartCard worden wel netjes gezien.

Update..
Ik heb de 1.0.2.4 drivers geinstalleerd, hierbij zit een tooltje om met MCE gebruik te kunnen maken van de CI. Als ik dit tooltje gebruik i.c.m. dvbviewer kan ik na handmatig op "decode" drukken wel de decoded kanalen bekijken. Het ligt dus waarschijnlijk niet aan de hardware. Wellicht dat het een nieuwere revisie kaart is o.i.d.

[ Voor 34% gewijzigd door Sciatic op 13-08-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kore vraag, kort antwoord...?

- Kent iemand al een (goede, min. 17") notebook met dvb-c tuner? Ik kan er nog geen vinden...
- Kan een PCMCIA slot gebruikt worden om een CAM module (AlphaCrypt voor TVhome) in te steken (dat moet passen!?) én ook werkend te krijgen?

iemand?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

- Bestaan die dan?

- Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- psies, dat is dus mijn vraag

- bedankt! ik dacht het wel, maar wilde ff bevestiging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik denk ook niet dat ze bestaan. Wat moet je er ook mee onderweg? Maar nog sterker, ik heb ook geen DVB-C PCMCIA/cardbus of expresscards gezien. Zelfs voor USB is er niks volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alsnog problemen met het updaten van mijn Alphacrypt kaart; ik heb op zolder een oude PII 233 machine gevonden waar Windows 98 op draait en een ISA PCMCIA kaart in zit. De drivers installeren zich en de update programma ziet de kaart en begint met flashen (alle instelling zijn zoals Mascom het zegt te doen) maar round de 60% begint hij te versnellen en dan krijg ik een error bericht. Ik heb het zelfs met die patch geprobeert dat op alphacrypt.de staat en krijg hetzelfde bericht.

Heeft iemand anders dit ook gehad, en weet iemand een oplossing hiervoor?
ik zat te denken aan mischieen een oudere firmware proggie zoals de 3.05 versie maar die staat niet meer op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sciatic
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Weet je zeker dat je het goede update pakket hebt voor je kaart?

http://www.alphacrypt.de/

Het eerste plaatje is de classic.

Kijk ook eens in het text document dat bij de zip zit; _hile.txt. Hier staan een aantal foutmeldingen en mogelijke oorzaken (alleen in duits helaas...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de instellingen voor casema voor de technotrend 1500-C budget kaart onder MCE 2005? Ik heb de BDA drivers geinstalleert en alles gemapt. De Technotrend BDA programma ziet alle kanalen na het scannen en speelt ze af maar MCE 2005 ziet het niet; ik ben raadloos.

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Schop! :)

KNC1 kaart eindelijk geinstalleerd. Nieuwste drivers van de KNC site afgehaald (niet de BDA, windows MCE zal me boeien...)

Eerste keer met GlobeTV (meegeleverde software) channels scannen, vond wel een zenderlijst, die wilde ik saven, BSOD :( De moed zakte in m'n schoenen.

Tweede keer scannen, deze keer kon ik wel saven :) Zenderlijst geladen, en eigenlijk kon ik gewoon gelijk klikken op FreeToAir zenders als Nederland1 en RTL4 :) Radio hapert erg, en beeld ook soms. Ook lijkt het beeld gedeinterlaced te moeten worden, maar de meegeleverde software is niet ideaal.

Ik had Mediaportal al klaar staan, maar deze detecteert de KNC1 tuner niet, hoewel 'ie volgens de site wel ondersteund zou moeten worden... Ik moet daar nog even induiken. Ook wil ik de kaart nog in mijn Athlon 1400 testdoosje onder Linux aan de praat krijgen, dan wordt dat wellicht mijn Mediacenter PC :)

Trouwens, Timeshiften vindt de meegeleverde software NIET grappig, loopt gelijk vast :P En de radio hapert af en toe helaas.

Conclusie: Caiway rules! Het basispakket is FreeToAir, en je kunt zo te zien eender welke decoder ervoor gebruiken _/-\o_ Echt de beste kabelprovider van Nederland, stabiel internet, nette DVB-C ondersteuning *O*

Edit: Screenshotje voor de geinteresseerde ;)
Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/25fj2ma.png

[ Voor 7% gewijzigd door strandbal op 23-08-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Wat een heerlijk gezicht, al die FTC zenders :). Ikke ook willen :+.

Voor Mediaportal moet je juist die BDA drivers installeren, die zijn niet alleen voor MCE, voor third-party ondersteuning at all heb je die nodig. De standaard drivers werken echt alleen met GlobeTV.

Over dat timeshiften: update eens (www.knc1.de). Ook kan je misschien beter de Cyberlink codecs installeren (als je PowerDVD hebt).

Het probleem is dat tot nu toe GlobeTV de enige software is die ik heb gevonden die een beetje fatsoenlijk werkt. B.v. ProgDVB en anderen heb ik gewoon nooit aan de praat gekregen. Mediaportal is nog behoorlijk in alpha-fase en is een mediacenter.

Onder Linux doet de kaart het ook, maar hoe je de CI aan de gang moet krijgen is een raadsel (je moet sowieso de driver updaten daarvoor, en ik weet niet hoe). Een nog groter probleem lijkt de software: je moet *of* Xine nemen met heel weinig opties, geen CI aan te sturen, geen EPG, geen teletext, geen normale kanalenlijst, geen onderscheid tussen TV en radiokanalen.. *of* je gaat voor Mythtv waarvan ik niet weet wat het kan, wat veel moeilijker aan de praat te krijgen is, en (grootste klacht) meteen een mediacenter is. Ik wil gewoon zoiets als GlobeTV onder Linux, maar ik vrees dat het niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik zal morgen eens gaan testen met de BDA drivers, ik dacht dat die alleen voor Windows MCE nodig waren. Bedankt voor de tip :)

Wat betreft updates, ik draai de laatste software, maar wellicht dat timeshifting wil werken met die andere drivers.

Mediaportal gebruik ik alleen om te testen, ik wil weleens zien wat de mediacenter mogelijkheden van zo'n kaart zijn, wellicht dat ik een linux-gebaseerd mediacenter bouw rondom deze kaart.

Opnemen moet ik ook nog even gaan testen qua load, probleem is dat ik nu op een X2 3800+ zit, die kan het wel aan ja :P mijn doel is om met minimale systeemeisen iets leuks te bouwen. Vandaar dat ik de 1400, of wellicht een Athlon 1000 in wil gaan zetten.

Mythtv is zeker nog iets waar ik me in wil gaan verdiepen. :)

Helaas krijg ik met de reguliere drivers regelmatig IRQL_IS_NOT_LESS_OR_EQUAL en wat andere BSOD's in Windows XP :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

strandbal schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:28:
Wat betreft updates, ik draai de laatste software, maar wellicht dat timeshifting wil werken met die andere drivers.
Je weet dat GlobeTV het niet doet met de BDA-drivers? :P
Opnemen moet ik ook nog even gaan testen qua load, probleem is dat ik nu op een X2 3800+ zit, die kan het wel aan ja :P mijn doel is om met minimale systeemeisen iets leuks te bouwen. Vandaar dat ik de 1400, of wellicht een Athlon 1000 in wil gaan zetten.
Opnemen geeft geen load.. Ja, I/O load ;). Als je CPU snel genoeg is om de MPEG2 stream te decoderen dan is ie ook snel genoeg om op te nemen :).
Mythtv is zeker nog iets waar ik me in wil gaan verdiepen. :)
Ik vind het irritant dat het een fullscreen geval is. Ik wil juist TV in een schaalbaar venstertje, met daarnaast een los venstertje wat ik ik ook in formaat kan aanpassen met daarin de kanalenlijst, met radio los van TV. Maar heb het gevoel dat zo'n middenweg onder Linux niet bestaat.
Helaas krijg ik met de reguliere drivers regelmatig IRQL_IS_NOT_LESS_OR_EQUAL en wat andere BSOD's in Windows XP :(
Hmm, bij mij loopt na x uur kijken het systeem ook wel eens vast met een BSOD van DVBLLC32.dll, maar toch niet zo vaak. Ander PCI-slot misschien? Betere.. PCI-timing aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

W3ird_N3rd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:04:
[...]

Je weet dat GlobeTV het niet doet met de BDA-drivers? :P
Nee wist ik niet, scheelt me scheldpartijen :P
[...]

Opnemen geeft geen load.. Ja, I/O load ;). Als je CPU snel genoeg is om de MPEG2 stream te decoderen dan is ie ook snel genoeg om op te nemen :).
Mooi, dus als m'n I/O het aankan, kan ik timeshiften ook, mooi tweede leven voor m'n 1400mhz :)
[...]

Ik vind het irritant dat het een fullscreen geval is. Ik wil juist TV in een schaalbaar venstertje, met daarnaast een los venstertje wat ik ik ook in formaat kan aanpassen met daarin de kanalenlijst, met radio los van TV. Maar heb het gevoel dat zo'n middenweg onder Linux niet bestaat.

[...]

Hmm, bij mij loopt na x uur kijken het systeem ook wel eens vast met een BSOD van DVBLLC32.dll, maar toch niet zo vaak. Ander PCI-slot misschien? Betere.. PCI-timing aanpassen?
Ik heb een Asrock 939Dual-SATA2, ik moet even kijken wat er met deze chipset mogelijk is wat betreft PCI. BSOD's heb ik een hekel aan, die horen gewoon nooit voor te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

De latency timer moet je hebben uit m'n hoofd. Heeft waarden in de range 32-64-128 en hoger. Je moet maar wat uitproberen om erachter te komen wat werkt voor jou :). Ik moet er misschien ook nog eens naar kijken.

Het is overigens inderdaad mogelijk dat die optie niet in het BIOS zit (ik heb zelf een Asrock 939SLI32).

[ Voor 32% gewijzigd door Mentalist op 23-08-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

W3ird_N3rd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:58:
Onder Linux doet de kaart het ook, maar hoe je de CI aan de gang moet krijgen is een raadsel (je moet sowieso de driver updaten daarvoor, en ik weet niet hoe). Een nog groter probleem lijkt de software: je moet *of* Xine nemen met heel weinig opties, geen CI aan te sturen, geen EPG, geen teletext, geen normale kanalenlijst, geen onderscheid tussen TV en radiokanalen.. *of* je gaat voor Mythtv waarvan ik niet weet wat het kan, wat veel moeilijker aan de praat te krijgen is, en (grootste klacht) meteen een mediacenter is. Ik wil gewoon zoiets als GlobeTV onder Linux, maar ik vrees dat het niet bestaat.
Ok, met de driver kan ik je wel helpen, denk ik. Ik heb momenteel de KNC1 met CI en CAM werkend en gebruik deze in mijn MythTV server om digitaal op te nemen. Werkt zonder problemen.

Ik heb een recente kernel draaien (2.6.17). Vervolgens download je een nogal nieuwe versie van de dvb-drivers. Ik heb deze genomen:

Expirimentele drivers

Deze pak je uit in bijvoorbeeld /tmp door in een terminal te gaan staan en
code:
1
tar -jxvf v4l-dvb-98ac15495b57.tar.bz2

vervolgens ga in die dir staan en doe je:
code:
1
2
make
make install

Nu propt hij alle modules uit de v4l-dvb tree in je libraries. Als je nu reboot (misschien niet eens nodig) kun je met
code:
1
modprobe budget-av

de driver laden. Check even met dmesg of tail /var/log/messages of hij inderdaad je cam heeft gevonden en dergelijke.

Nu zijn de drivers geinstalleerd en moet je gaan scannen naar kanalen. Dit kan overigens ook zonder een werkende CI en CAM, mij lukte dit al met de standaard kernel drivers.

Anyway ze hebben bij linuxtv.org een dvb-apps package. Hier zitten de dvbscan en de zap tools in waar je mee kunt scannen en zappen.

dvb-apps

Heb ik nog geen oplossing voor je applicatie probleem, maar je kunt in ieder geval kijken of je het aan de praat krijgt.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Scannen met die CLI tool en unencrypted kijken had ik ook al aan de praat met Xine, met de meegeleverde drivers. Alleen de CAM deed niets, dus er viel weinig te kijken bij TV Home :P.

Bedankt voor de guide, zal het binnenkort nog eens proberen, maar ik blijf ermee zitten dat er geen normale applicatie beschikbaar lijkt. Terwijl het toch grotendeels maar een kwestie is van het maken van een GUI frontend voor een hoop dingen die nu volgens mij al CLI kunnen, en de kanalenlijst van scan op een normale manier inlezen (kanalen met audio maar zonder video automatisch onder radio indelen en zo de binaries ook apart zetten.. Hoe moeilijk kan dat zijn?).

Nouja, ik wacht nog maar even af. Soms denk ik echt dat ik programmeur zou moeten worden.

[ Voor 61% gewijzigd door Mentalist op 23-08-2006 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Sinds vandaag is met het juiste gereedschap (EMU) het gehele digitale pakket van UPC te bekijken ! Met andere woorden : De N2 keys zijn openbaar gemaakt, aangezien er mensen geld aan begonnen te verdienen. Ben benieuwd hoe lang deze hack gaat duren, voorlopig werkt het als een trein :P
ps : zelf zoeken (chelloo) aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik hoorde dat automatic update niet zou werken, dat zou zeggen dat het binnen een maand uit is met de pret, niet dan?

Het lijkt me beter voor zowel klant als UPC zelf als ze gewoon een CAM ondersteunen. Vrije merkkeuze en gewoon je eigen abo kunnen gebruiken.

[ Voor 38% gewijzigd door Mentalist op 25-08-2006 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Helemaal met je eens, zou absoluut veel handiger zijn, maar ook weer ingewikkeld aangezien ze allerlei video-on-demand diensten hebben die niet met elke ontvanger (bijv. PC kaarten) werken. Maar dat zou dan je eigen probleem zijn, en als digitale TV op je eigen ontvanger met CAM toch mogelijk wordt dan is dat volgens mij niet zo'n groot probleem...

Het is inderdaad gewoon de huidige key die openbaar gemaakt is, maar gezien het feit dat deze er is zullen er vast ook wel weer nieuwe komen....

[ Voor 19% gewijzigd door FreeRider op 25-08-2006 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
FreeRider schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 01:33:
Helemaal met je eens, zou absoluut veel handiger zijn, maar ook weer ingewikkeld aangezien ze allerlei video-on-demand diensten hebben die niet met elke ontvanger (bijv. PC kaarten) werken. Maar dat zou dan je eigen probleem zijn, en als digitale TV op je eigen ontvanger met CAM toch mogelijk wordt dan is dat volgens mij niet zo'n groot probleem...
Inderdaad. Voor de kabelboeren in het algemeen geldt, dat ze wat mij betreft die extra diensten niet eens officieel (i.v.m. garantie e.d.) hoeven te ondersteunen, zolang ze het gebruik van andere hardware maar niet actief tegenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

Ik wil dus een nieuwe mce pc gaan maken en daarvoor wil ik het volgende kopen.
DVB-C kaart (Technotrend C-1500)
CI-module (Technotrend Budget PCI CI)
Alphacrypt
Smartcard.
Kan iemand mij vertellen dat dit gaat werken met MCE, of HDTV ook werkt en of ik dit met mijn XBOX360 via de MCE extender kan gaan gebruiken?

Groetjes,
Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Windows MCE bedoel je? Volgens mij kun je de combinatie DVB-C en Windows MCE sowieso wel vergeten... Correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strandbal schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:51:
Windows MCE bedoel je? Volgens mij kun je de combinatie DVB-C en Windows MCE sowieso wel vergeten... Correct me if I'm wrong :)
Hey, ik bedoel inderdaad windows MCE. Op dvbshop.net kun je pdf handleidingen downloaden waarmee je (denk ik) die dvb-c kaart wel aan de praat krijgt. Ik wil de graag weten of iemand daar ervaring mee heeft of dat gaat werken. Wij hebben hier CAIWAY zou ik het basispakket ook zonder CI kunnen doen omdat ik geen smartcard nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 11:56
strandbal schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:51:
Het Oostenrijkse bedrijf Digital-Everywhere heeft een speciale driver gemaakt waardoor hun digitale ontvangers werken binnen MCE 2005.

Source: http://www.xpmce.nl/ipb/index.php?showtopic=3639&st=0
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.