Ik kan melden dat ik ben overgestapt op firedtv en dat ik in het casema netwerk 218 kanalen vind en kan kijken (preview) in MCE dus het werkt ook al hoor je andere berichten. Ik ben kan je zeggen best blij. Want die twinhan kaart deed het maar matig en niet eens in media portal en windows mce. Dus ik raar het een ieder hier op het forum aan.
Anoniem: 14736
Wat vind je van de kwaliteit ?, ik heb mijn digitale decoder( settopbox) nu op mjn mediacenter aangesloten maar dat ziet er niet zo mooi uit, dan is analoog mooier .The D schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:45:
Ik kan melden dat ik ben overgestapt op firedtv en dat ik in het casema netwerk 218 kanalen vind en kan kijken (preview) in MCE dus het werkt ook al hoor je andere berichten. Ik ben kan je zeggen best blij. Want die twinhan kaart deed het maar matig en niet eens in media portal en windows mce. Dus ik raar het een ieder hier op het forum aan.
Analoog - Digitaal - Analoog - Digitaal - AnaloogAnoniem: 14736 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:29:
[...]
Wat vind je van de kwaliteit ?, ik heb mijn digitale decoder( settopbox) nu op mjn mediacenter aangesloten maar dat ziet er niet zo mooi uit, dan is analoog mooier .
Gek hoor.
Als je een DVB-C kaart in je mediacenter stopt en die digitaal op de TV aansluit heb je slechts analoog - digitaal. En aan de analoge camera kan je weinig doen
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Mantelstroomfilter. Dat heb je inderdaad nodig als je een ongeaarde PC op de CAI wil aansluiten. Bij Conrad kun je ze ook bestellen. Wat het verschil tussen al de verschillende modellen is ontgaat me alleen; Heb zelf http://www.axing.com/katalog_en/zubehoer25.html Weet iemand trouwens hoe zo'n ding heet voor de telefoon-aansluiting (die geen mantel heeft idd, maar, als ik een ongeaarde PC op de telefoon aansluit kan ik dat wel op de lijn "horen")houthakker schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:37:
op duitse fora hebben ze het zelfde probleem, dit hebben ze opgelost (zover mijn duits rijkt) met een of andere mantel filter of zo??? Iemand een idee???
[afbeelding]
Ik ben trouwens van plan om binnenkort van analoog kijken over te schakelen naar digitaal (@home) en daarvoor een KNC One DVB-C, CI-module en Alphacrypt aan te schaffen. Alleen, is er een webshop waar je die alledrie kunt bestellen? Mensen positieve ervaringen met KNC-One? (goede software en driver-ondersteuning, etc).
Het grote probleem is dat de meeste in omloop zijnde decoders in NL aleen via composite zijn aan te sluiten op een PC-TV-kaart.Anoniem: 14736 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:29:
[...]
Wat vind je van de kwaliteit ?, ik heb mijn digitale decoder( settopbox) nu op mjn mediacenter aangesloten maar dat ziet er niet zo mooi uit, dan is analoog mooier .
Dit geeft (speciaal met de populaire Hauppauge PVR kaartjes) nogal trieste resulaten.
Zelf heb ik hier een Humax kabel decoder via S-Video aangesloten op de PC, dit geeft uitstekende resultaten.
Uiteraard blijft een directe DVB capture oplossing altijd te prefereren natuurlijk.
Sinds de laatste softwareupdate van KNC1 heb ik een probleemKlaus_1250 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:15:
[...]
Mantelstroomfilter. Dat heb je inderdaad nodig als je een ongeaarde PC op de CAI wil aansluiten. Bij Conrad kun je ze ook bestellen. Wat het verschil tussen al de verschillende modellen is ontgaat me alleen; Heb zelf http://www.axing.com/katalog_en/zubehoer25.html Weet iemand trouwens hoe zo'n ding heet voor de telefoon-aansluiting (die geen mantel heeft idd, maar, als ik een ongeaarde PC op de telefoon aansluit kan ik dat wel op de lijn "horen")
Ik ben trouwens van plan om binnenkort van analoog kijken over te schakelen naar digitaal (@home) en daarvoor een KNC One DVB-C, CI-module en Alphacrypt aan te schaffen. Alleen, is er een webshop waar je die alledrie kunt bestellen? Mensen positieve ervaringen met KNC-One? (goede software en driver-ondersteuning, etc).
Als ik GlobeTV start, CI activeer en een kanaal aanklik crasht de hele PC

Met de vorige software had ik daar nog geen last van. KNC1 weet geen oplossing. Ik moet het nog een een andere PC proberen, maar ik ik twijfel nu toch of het allemaal goed zit..
Als je de BDA-driver met andere software wou gebruiken kan je net zo goed een Technotrend kopen, en die kan je samen met CI en Alphacrypt zo bij http://www.dvbshop.net/ bestellen.
[ Voor 47% gewijzigd door Mentalist op 15-10-2006 23:02 ]
Even een vraagje tussendoor. Waarom worden er in de start post allemaal dure CI modules aan geraden als het ook kan met een Phoenix module van 2 tientjes en een softcam? Als we toch met dingen als MyTheatre en ProgDVB werken kun je er net zo goed een Multidec compatible softcam in laden en je kaartje gewoon in je phoenix reader stoppen. Waarschijnlijk krijg je UPC dan ook gewoon open want Nagravision 2 werkt gewoon met de meeste softcams. Ik kijk ook gewoon Digitenne met een DVB-T stick en een phoenix module + kaart op me notebook. Simple as that.
• Omdat het veel moeilijker werkende te krijgen isTha_Lord schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:05:
Even een vraagje tussendoor. Waarom worden er in de start post allemaal dure CI modules aan geraden als het ook kan met een Phoenix module van 2 tientjes en een softcam?
• Omdat je geen Irdeto licentie hebt
• Omdat een CAM met vrijwel alle software en ook met standalone receivers kan werken
• Omdat @home tot nu toe kaartjes heeft aangepast om moeilijker werkende te krijgen te zijn in de Phoenix terwijl diezelfde kaartjes het in de Alphacrypt nog wel gewoon deden
Huidige status van de Alphacrypt met de nieuwste kaarten: mij nog immer onbekend..
[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 15-10-2006 23:12 ]
Waarom zou @home daar moeilijk over (willen) doen? Bij die Alphacrypt zit toch gewoon een Irdeto1/2 licentie (+x-aantal andere)? Welke kaartjes zouden het (misschien) niet doen? Heb er hier al 1 van een paar maanden geleden, dan zou ik evt die kunnen gebruiken ipv de extra die ik aan zou vragen.W3ird_N3rd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:11:
[...]
• Omdat @home tot nu toe kaartjes heeft aangepast om moeilijker werkende te krijgen te zijn in de Phoenix terwijl diezelfde kaartjes het in de Alphacrypt nog wel gewoon deden
Huidige status van de Alphacrypt met de nieuwste kaarten: mij nog immer onbekend..
Gebruik je de laatste officiele software of de beta-versies die je op http://www.dvbmagic.de/index.php kan vinden? Ik zie trouwens KNC One kaarten niet bij de supported hardware van DVB Viewer staan. Iemand daar ervaring mee?W3ird_N3rd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:01:
[...]
Sinds de laatste softwareupdate van KNC1 heb ik een probleem.
Als ik GlobeTV start, CI activeer en een kanaal aanklik crasht de hele PC. Echter, start ik GlobeTV, klik eerst een kanaal aan, activeer dan de CI en ik probeer dan een encrypted kanaal te kijken, dan gaat het wel goed.
Met de vorige software had ik daar nog geen last van. KNC1 weet geen oplossing. Ik moet het nog een een andere PC proberen, maar ik ik twijfel nu toch of het allemaal goed zit..
[ Voor 37% gewijzigd door Klaus_1250 op 16-10-2006 00:21 ]
Wist ik het maar, als ik aan het roer stond bij @home zou ik onmiddelijk zoveel mogelijks CAMs gaan ondersteunen en de encryptie van het basispakket halen..Klaus_1250 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:57:
[...]
Waarom zou @home daar moeilijk over (willen) doen?
Er waren geruchten dat de 4015/4016 serie en nieuwer het niet goed zouden doen. Van dat gerucht heb ik geen bevestiging én geen ontkenning meer gezienBij die Alphacrypt zit toch gewoon een Irdeto1/2 licentie (+x-aantal andere)? Welke kaartjes zouden het (misschien) niet doen?
Mijn 4012 doet het nog gewoon, maar die is dus ook ouder..
Met DVBviewer heb ik het zelf nooit werkende gekregen (ook niet met de BDA-drivers nee). Nu was dat hele DVBviewer bij mij ook gruwelijk onstabiel..Gebruik je de laatste officiele software of de beta-versies die je op http://www.dvbmagic.de/index.php kan vinden? Ik zie trouwens KNC One kaarten niet bij de supported hardware van DVB Viewer staan. Iemand daar ervaring mee?
En ik gebruik de laatste officiele versie van de KCN1 site.
[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 16-10-2006 00:58 ]
Ok, thanx for the info. Zit te twijfelen tussen een Terratec Cinergy 1200 of Technotrend Budget C-1500 (denk dat de KNC one sowieso afvalt omdat op een screenshot de tv-tuner niet afgeschermd is???).
Foto's:
Terratec Cinergy 1200 DVB-C
Technotrend Budget C-1500
KNC One DVB-C
Iemand ervaring met de driverondersteuning van de bovenstaande kaarten?
Foto's:
KNC One DVB-C
[ Voor 7% gewijzigd door Klaus_1250 op 16-10-2006 23:49 ]
ff snel vraagje:
Kan met bijv. mediaportal een digitale ontvanger (bijv. de Humax IR-Fox C) serieel worden aangestuurd ipv met een omslachtige infraroodprocedure?
Kan met bijv. mediaportal een digitale ontvanger (bijv. de Humax IR-Fox C) serieel worden aangestuurd ipv met een omslachtige infraroodprocedure?
De Cinergy kan geen CI aan.Klaus_1250 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:48:
Ok, thanx for the info. Zit te twijfelen tussen een Terratec Cinergy 1200 of Technotrend Budget C-1500 (denk dat de KNC one sowieso afvalt omdat op een screenshot de tv-tuner niet afgeschermd is???).
Foto's:
KNC One DVB-C
En de KNC1 werkt verder prima, ik moet hem binnenkort ook maar eens in m'n andere PC schroeven en zien of hij het daar beter doet, het lijkt vooral een software/driver probleem..
[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 17-10-2006 00:19 ]
Hij heeft wel een CI-Interface aansluiting op de kaart zitten en op een duits forum werd gesuggereerd dat de KNC One CI-module er ook op zou werken. Wel een beetje nutteloos zonder CI-module. Dan toch maar voor de Technotrend gaan.
Wat me trouwens opvalt is dat al deze kaarten nog van een SAA7146 gebruiken maken, terwijl ik op mijn analoge kaart (anderhalf jaar oud) een SAA7134 (de opvolger) heb zitten
[ Voor 24% gewijzigd door Klaus_1250 op 17-10-2006 00:42 ]
Die CI-module past wel maar werkt niet.Klaus_1250 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:31:
[...]
Hij heeft wel een CI-Interface aansluiting op de kaart zitten en op een duits forum werd gesuggereerd dat de KNC One CI-module er ook op zou werken. Wel een beetje nutteloos zonder CI-module. Dan toch maar voor de Technotrend gaan.
Ik heb net mijn KNC1 kaart in mijn andere PC gezet, en ik krijg de vastlopers niet meer gereproduceerd.. Ook op mijn eigen PC was dat opeens veel moeilijker.
Dan is de KNC1 ook wel goed denk ik..
Hoe kom je daarbij, dat is toch een chip voor analoge videoWat me trouwens opvalt is dat al deze kaarten nog van een SAA7146 gebruiken maken, terwijl ik op mijn analoge kaart (anderhalf jaar oud) een SAA7134 (de opvolger) heb zitten
Joepie de poepie
het is gelukt.
Ik heb in mijn nieuw gebouwde HTPC een Technotrend Budget 1500c gehangen, en via Caiw werkt het. Het was nog een hele puzzle om met de 'mapper-tool' van Technotrend Windows MCE voor de gek te houden, om kanalen te scannen, maar uiteindelijk is het beeld perfect. Nadeeltje is wel dat hij sommige kanalen dubbel vindt, maar ja, ik mag niet klagen
Momenteel zijn de Free-to-Air kanalen eventjes genoeg, het gepruts met CAMs laat ik nog even aan mij voorbij gaan.
Ik heb in mijn nieuw gebouwde HTPC een Technotrend Budget 1500c gehangen, en via Caiw werkt het. Het was nog een hele puzzle om met de 'mapper-tool' van Technotrend Windows MCE voor de gek te houden, om kanalen te scannen, maar uiteindelijk is het beeld perfect. Nadeeltje is wel dat hij sommige kanalen dubbel vindt, maar ja, ik mag niet klagen

Momenteel zijn de Free-to-Air kanalen eventjes genoeg, het gepruts met CAMs laat ik nog even aan mij voorbij gaan.
Ik heb een CI aangesloten op die terratec. Nadeel is dat ik nog geen software onder windows heb kunnen vinden wat fatsoenlijk werkt. Onder linux werkt het wel, maar de cam herstart steeds, en werkt vaker niet dan wel. Je moet overigens ook de allerlaatse versie van CVS dvb drivers gebruiken, dus wellicht dat het nog een keer goed komt.Klaus_1250 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:31:
[...]
Wat me trouwens opvalt is dat al deze kaarten nog van een SAA7146 gebruiken maken, terwijl ik op mijn analoge kaart (anderhalf jaar oud) een SAA7134 (de opvolger) heb zitten
Even wat anders, ik heb gistere eindelijk vdr met Gen2Vdr op m'n activy mediacenter goed aan de praat. Het probleem met het ontvangst, was dat de pci kaart er niet goed in zat. Het scheelt nogal in ontvangstkwaliteit, dit heeft waarschijnlijk te maken met de voeding voor de tuner. Dus bracket er afgeschroef, en kaart er in geracht. Werkt nu perfect. Zapt sneller dan m'n Nokia ontvanger, mits de keys zijn ingeladen door de alphacrypt. Ik ga nu denk ik de kaart vast maken met ti rips of zo.
Nee, je vind hem ook in DVB-T kaarten. Hij is zelfs beter geschikt voor Digitale Streams als de SAA7146. Hier gevonden: http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/SAA7146W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:09:
Hoe kom je daarbij, dat is toch een chip voor analoge video
Hij staat niet als compatibel met DVBViewer aangegeven, en ik wel toch eigenlijk wel third party software ervoor gebruiken (ben DScaler gewend). Verder heb ik die pass-through functie niet echt nodig, en ik mis toch echt de metal casing om de tuner (ik kan nu mijn harddisks op mijn boxen horen, geen zin dat ik het dadelijk ook nog ga zien :-) ).Ik heb net mijn KNC1 kaart in mijn andere PC gezet, en ik krijg de vastlopers niet meer gereproduceerd.. Ook op mijn eigen PC was dat opeens veel moeilijker.
Dan is de KNC1 ook wel goed denk ik..
[ Voor 54% gewijzigd door Klaus_1250 op 17-10-2006 17:38 ]
I see. Raadselachtig. Mijn Cinergy 400 heeft ook de 7134, terwijl mijn DVB-S en DVB-C kaarten de 7146 hebben, terwijl die nieuwer zouden moeten zijn!Klaus_1250 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:35:
[...]
Nee, je vind hem ook in DVB-T kaarten. Hij is zelfs beter geschikt voor Digitale Streams als de SAA7146. Hier gevonden: http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/SAA7146
Er is wel een BDA-driver voor, maar of het werkt is maar uitproberen. Ik kreeg het niet werkende.[...]
Hij staat niet als compatibel met DVBViewer aangegeven, en ik wel toch eigenlijk wel third party software ervoor gebruiken (ben DScaler gewend). Verder heb ik die pass-through functie niet echt nodig,
Het is digitaal dus dat zie je niet, als het er al is.en ik mis toch echt de metal casing om de tuner (ik kan nu mijn harddisks op mijn boxen horen, geen zin dat ik het dadelijk ook nog ga zien :-) ).
En als je je harddisk op je speakers hoort is het tijd voor een nieuwe geluidskaart
mmm, ik weet net hoe ik het doe, maar ik kijk nu veronica via streaming en rtl5 op de tv met 1 dvb kaart
???
Anoniem: 193347
Geachte strandbal,strandbal schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:13:
Schop!
KNC1 kaart eindelijk geinstalleerd. Nieuwste drivers van de KNC site afgehaald (niet de BDA, windows MCE zal me boeien...)
Eerste keer met GlobeTV (meegeleverde software) channels scannen, vond wel een zenderlijst, die wilde ik saven, BSODDe moed zakte in m'n schoenen.
Tweede keer scannen, deze keer kon ik wel savenZenderlijst geladen, en eigenlijk kon ik gewoon gelijk klikken op FreeToAir zenders als Nederland1 en RTL4
Radio hapert erg, en beeld ook soms. Ook lijkt het beeld gedeinterlaced te moeten worden, maar de meegeleverde software is niet ideaal.
Ik had Mediaportal al klaar staan, maar deze detecteert de KNC1 tuner niet, hoewel 'ie volgens de site wel ondersteund zou moeten worden... Ik moet daar nog even induiken. Ook wil ik de kaart nog in mijn Athlon 1400 testdoosje onder Linux aan de praat krijgen, dan wordt dat wellicht mijn Mediacenter PC
Trouwens, Timeshiften vindt de meegeleverde software NIET grappig, loopt gelijk vastEn de radio hapert af en toe helaas.
Conclusie: Caiway rules! Het basispakket is FreeToAir, en je kunt zo te zien eender welke decoder ervoor gebruikenEcht de beste kabelprovider van Nederland, stabiel internet, nette DVB-C ondersteuning
Edit: Screenshotje voor de geinteresseerde![]()
[afbeelding]
Ik heb sinds kort een digitale tv kaart gekocht en deze in mijn pc gezet. Vervolgens heb ik deze aangesloten en ik heb geen signaal.
Ik las dat je ook digitale tv heb via de Caiway ( en die heb ik ook ) en aan de hand van het screenshotje dat het ook werkt.
Ik zit met het volgende probleem dat ik geen signaal krijg. Ik heb de tv-kabel aangesloten op de "tv-in". Alle programma's geinstalleerd. En toch werkt het niet.
Nu heb ik de volgende vraag aan je: Zijn er nog speciale instellingen waar ik op moet letten zodat deze het wel gaat doen.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Arnold
Hmm, met de nieuwe ontwikkelingen omtrent het gebruik van de phoenix interface dacht ik ook maar weer eens aan de gang te gaan, maar nu crasht progdvb bij het zoeken naar kanalen. 
Ik heb een Fujitsu-Siemens kaart en ik heb verschillende versies van progdvb geprobeerd.
Ik heb een Fujitsu-Siemens kaart en ik heb verschillende versies van progdvb geprobeerd.
Is redelijk normaal als je alle transponders tegelijk scant. Je moet maar één transponder tegelijk gebruikenMaCe1337 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:47:
Hmm, met de nieuwe ontwikkelingen omtrent het gebruik van de phoenix interface dacht ik ook maar weer eens aan de gang te gaan, maar nu crasht progdvb bij het zoeken naar kanalen.
Vermeld even:Anoniem: 193347 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:16:
[...]
Geachte strandbal,
Ik heb sinds kort een digitale tv kaart gekocht en deze in mijn pc gezet. Vervolgens heb ik deze aangesloten en ik heb geen signaal.
Ik las dat je ook digitale tv heb via de Caiway ( en die heb ik ook ) en aan de hand van het screenshotje dat het ook werkt.
Ik zit met het volgende probleem dat ik geen signaal krijg. Ik heb de tv-kabel aangesloten op de "tv-in". Alle programma's geinstalleerd. En toch werkt het niet.
Nu heb ik de volgende vraag aan je: Zijn er nog speciale instellingen waar ik op moet letten zodat deze het wel gaat doen.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Arnold
-Je DVB-C kaart
-Je OS
-Je gebruikte tv-kijk-programma-dinges
-In welk gebied je woont (Caiway heeft verschillende frequenties voor verschillende dekkingsgebieden)
Hier stond een dode link.
Had ik eerst toch echt niet....houthakker schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:43:
[...]
Is redelijk normaal als je alle transponders tegelijk scant. Je moet maar één transponder tegelijk gebruiken
mijn dvb-c kaart:strandbal schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:46:
[...]
Vermeld even:
-Je DVB-C kaart
-Je OS
-In welk gebied je woont (Caiway heeft verschillende frequenties voor verschillende dekkingsgebieden)
KNC ONE, TV-STATION DVB-C PLUS - DIGITALE TV VIDEOKAART - PCI - STEREO DOLBY DIGITAL - DVB-C
mijn programa is:
Windows XP
mijn gebruikte tv kijk programa:
Globe tv digital
Globe Date digital
Mijn gebied waar ik woon is:
maassluis
ik wil dus graag weten wat voor frequenties ik moet in vullen zoals het netwerkid moet in vulen want ik weet het niet waar ik het moet in vullen dus gewoon waar ik wat moet invullen
alvast bedankt
groeten arnold
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 193347 op 19-10-2006 10:55 ]
Ik weet ook niet precies wat je doet, maar RTL5 en Veronica zitten in dezelfde transponder/frequentie. Je TV-kaart hengelt dus sowieso constant een stuk of 5-10 kanalen binnnen als je aan het kijken bent, als je 2 kanalen kiest die tegelijk binnenkomen is het idd niet onmogelijk om de ene naar het beeldscherm en de andere naar een netwerkkaart te sturen..houthakker schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:49:
mmm, ik weet net hoe ik het doe, maar ik kijk nu veronica via streaming en rtl5 op de tv met 1 dvb kaart???
Ja ik had ook al zo'n vermoeden. Ik zal eens proberen om alle kanalen op die freq te kijken, kijken wat er gebeurd / hoe ver het netwerk het uithoud.
Anoniem: 98752
Hey,C4l1m3r0 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 07:50:
Joepie de poepiehet is gelukt.
Ik heb in mijn nieuw gebouwde HTPC een Technotrend Budget 1500c gehangen, en via Caiw werkt het. Het was nog een hele puzzle om met de 'mapper-tool' van Technotrend Windows MCE voor de gek te houden, om kanalen te scannen, maar uiteindelijk is het beeld perfect. Nadeeltje is wel dat hij sommige kanalen dubbel vindt, maar ja, ik mag niet klagen![]()
Ik heb hetzelfde gedaan en het werkt nu aardig. Ik vind het alleen jammer dat je in mce moet kiezen voor een dvb-t pakket zoals digitenne. Heb jij een manier gevonden om dat te omzeilen en voor digitale tv van caiway kunnen kiezen?
Je kunt niet om DVB-T heen. Ik heb voor de gids/guide gekozen voor "Digitale terrestriele (Anoniem: 98752 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:13:
[...]
Hey,
Ik heb hetzelfde gedaan en het werkt nu aardig. Ik vind het alleen jammer dat je in mce moet kiezen voor een dvb-t pakket zoals digitenne. Heb jij een manier gevonden om dat te omzeilen en voor digitale tv van caiway kunnen kiezen?
Mochten er bij je postcode gegevens ontbreken of helemaal geen gegevens aanwezig zijn, dan kun je hier contact opnemen met Microsoft. Dan passen ze het aan.
Hier een post van mij op het xpmce.nl over het instellen van andere gids gegevens:C4l1m3r0 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:51:
[...]
Je kunt niet om DVB-T heen. Ik heb voor de gids/guide gekozen voor "Digitale terrestriele (, hoe je het ook schrijven mag ) nog niet in kaart gebracht". En dan kun je, voor de kanalen waar het niet klopt, handmatig in de gids per kanaal een EPG toewijzen.
Mochten er bij je postcode gegevens ontbreken of helemaal geen gegevens aanwezig zijn, dan kun je hier contact opnemen met Microsoft. Dan passen ze het aan.
Het gaat om het volgende:
Tijdens de installatie van de FloppyDTV in MCE wordt deze herkent als DVB-T kaart.
MCE zal dan ook de EPG voor de op DVB-T beschikbare kanalen downloaden, helaas zijn dit er minder als ik via Casema TVD kan ontvangen.
Zo krijg ik b.v. geen EPG data voor BRT 1 & 2
Na wat zoeken in het register van Windows en op Internet gisteravond kwam ik erachter dat MCE op basis van de volgende registry key de EPG data op haalt:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Media Center\Service\EPG]
"headend" = xxxxxx
Als je de installatie volgt staat deze key op de waarde: 6100000 (uit m'n hoofd)
Na het tijdelijk installeren van de analoge tuner en heb ik bij het instellen van de kanalen voor Casema Digitale TV gekozen (welke je normaal kiest met een settop box ?)
Hierna stond de waarde op 6100003
Hierna heb ik de analoge tuner er weer uitgehaald en de FloppyDTV opnieuw geinstalleerd en ingesteld in MCE.
Daarna de registry key op 6100003 gezet (de key was namelijk weer terug gezet door het opnieuw instellen van de EPG)
Als je daarna de EPG update heb je veel meer kanalen beschikbaar om aan de zenders te koppelen en kan bijna alles van het basis pakket ingesteld worden![]()
(op de regionale zenders na zo'n beetje)
Ik stel voor om in dit topic de headend waarde van digitale tv in jouw regio te posten zodat iedereen de juiste epg in kan stellen
Hier mijn waardes
Casema basis: 6100002
Casema plus: 6100003
(ingesteld met regio amstelveen)
Ik heb ook wel eens gehad dat ik het ene kanaal via de timer ging opnemen, maar toch nog beeld hield van een ander kanaal dat ik aan het kijken was. Voor de zekerheid die opname meteen beginnen afspelen, en het was inderdaad het gewenste andere kanaal dat werd opgenomen. Het kan dus inderdaad.W3ird_N3rd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:58:
Ik weet ook niet precies wat je doet, maar RTL5 en Veronica zitten in dezelfde transponder/frequentie. Je TV-kaart hengelt dus sowieso constant een stuk of 5-10 kanalen binnnen als je aan het kijken bent, als je 2 kanalen kiest die tegelijk binnenkomen is het idd niet onmogelijk om de ene naar het beeldscherm en de andere naar een netwerkkaart te sturen..
mijn dvb-c kaart:strandbal schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:46:
[...]
Vermeld even:
-Je DVB-C kaart
-Je OS
KNC ONE, TV-STATION DVB-C PLUS - DIGITALE TV VIDEOKAART - PCI - STEREO DOLBY DIGITAL - DVB-C
mijn programa is:
Windows XP
mijn gebruikte tv kijk programa:
Globe tv digital
Globe Date digital
Mijn gebied waar ik woon is:
maassluis
ik wil dus graag weten wat voor frequenties ik moet in vullen zoals het netwerkid moet in vulen want ik weet het niet waar ik het moet in vullen dus gewoon waar ik wat moet invullen
nog eenvraag moet de kabel rechtstreek uit de muur komen want die van mij kom niet rechtstreek ui de muur
alvast bedankt
groeten arnold
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 193347 op 19-10-2006 16:25 ]
Ik heb momenteel even geen GlobeTV geinstalleerd staan, kan 't me niet zo goed herinneren hoe ik dat toen gedaan heb. Misschien heb je iets aan deze link:
http://dtv.wateringen.net/
wat voor programas gebruik jij danstrandbal schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:23:
Ik heb momenteel even geen GlobeTV geinstalleerd staan, kan 't me niet zo goed herinneren hoe ik dat toen gedaan heb. Misschien heb je iets aan deze link:
Ik gebruik de BDA driver i.c.m. Mediaportal, dit is wat tricky om op te zetten maar een goede guide vind je hier.
Ik ben nog bezig met Linux (MythTV) aangezien Mediaportal wat wazige problemen geeft (werkt prima, tot ik het venster maximaliseer, dan stopt de video overlay lijkt het wel
Ik ben nog bezig met Linux (MythTV) aangezien Mediaportal wat wazige problemen geeft (werkt prima, tot ik het venster maximaliseer, dan stopt de video overlay lijkt het wel
he dan had ik nog een vraag je ik heb hem aangesloten ales geinstaleerdstrandbal schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:10:
Ik gebruik de BDA driver i.c.m. Mediaportal, dit is wat tricky om op te zetten maar een goede guide vind je hier.
maar als ik ik het programa Globetvdigital
opstart dan heb ik geen singaal hoe is dat mogelijk
wat moet ik daarmee om wel singaal te krijgen heb je een uitleg voor mijn
en wat voor bda drivers moet ik hebben die van de site die jij me hebt gegeven of die van de knc one site
Alvastbedankt
groeten arnold
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 193347 op 20-10-2006 09:51 ]
Hoi Kwispel,
even een paar kleine hints en tips omtrent het forum-gebruik. Probeer je posts wat aandacht te geven; Gebruik hoofdletters en leestekens, goede/volwaardige zinnen en let een beetje op de spelling (hoeft allemaal niet perfect te zijn). Verder, wacht altijd minimaal 24 uur voordat je een topic "schopt". Reposten van je bericht is niet nodig.
Over je vragen; hiervoor moet je wat meer info geven over wat je allemaal hebt gedaan om het werkende te krijgen. Welke instellingen gebruik je? welke driver heb je (versienummer, etc)? Etc...
even een paar kleine hints en tips omtrent het forum-gebruik. Probeer je posts wat aandacht te geven; Gebruik hoofdletters en leestekens, goede/volwaardige zinnen en let een beetje op de spelling (hoeft allemaal niet perfect te zijn). Verder, wacht altijd minimaal 24 uur voordat je een topic "schopt". Reposten van je bericht is niet nodig.
Over je vragen; hiervoor moet je wat meer info geven over wat je allemaal hebt gedaan om het werkende te krijgen. Welke instellingen gebruik je? welke driver heb je (versienummer, etc)? Etc...
[ Voor 22% gewijzigd door Klaus_1250 op 20-10-2006 12:45 ]
Berichten: 8Klaus_1250 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:43:
Hoi Kwispel,
Reg. datum: 17 oktober 2006
--------------------------------------------------------------------------------
Waarvoor al ik de kabel rechtstreeks uit de muur komt met een nieuwe kabel en dan nog steetd geen sing jaaal heb hoe komt dat????????????
alvast
bedant
Weet iemand welke CPU ik het beste kan nemen met een systeem met 2 floppyDTV`s voor het weergeven en opnemen van HDTV? Ik zat zelf te denken aan een Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) of is een gewone PIV 3.4 ghz beter?
Ik vraag dit omdat de systeemeisen voor HDTV weergave minimaal een PIV 3.0 Ghz is, maar er wordt niet over een dual core 2 gesproken.
Ik vraag dit omdat de systeemeisen voor HDTV weergave minimaal een PIV 3.0 Ghz is, maar er wordt niet over een dual core 2 gesproken.
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
*bump*
De C2D gaat het prima doen. Die zou ik ook altijd verkiezen boven welke Pentium 4 dan ook.
[ Voor 53% gewijzigd door Mentalist op 23-10-2006 10:14 ]
Je hebt me over de streep gehaald, bedankt voor het advies.W3ird_N3rd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:14:
De C2D gaat het prima doen. Die zou ik ook altijd verkiezen boven welke Pentium 4 dan ook.
Anoniem: 98752
Boeiende info! Dat ga ik binnenkort ook maar eens proberen. Ik zal de resultaten hier posten.BreeeZe schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:50:
[...]
Hier een post van mij op het xpmce.nl over het instellen van andere gids gegevens:
[...]
Misschien is het een stomme vraag, maar nog niemand had hem gesteld (volgens de search) en ik zou het niet weten:
Kan ik de Canal Digitaal CAM gebruiken voor DVB-C?
Is dit ook een AlphaCrypt 3.05 (of hoger) module?
Morgen krijg ik mijn KNC Ci-Module en TVStation binnen, maar moet dan nog een AlphaCrypt module hebben. Media Markt kan ik raken met een kiezelsteentje, maar die hebben alleen die Canal Digitaal CAM's. Als dat niet werkt moet ik vandaag dus nog even snel gaan zoeken naar een andere.
Groetjes Fred
Kan ik de Canal Digitaal CAM gebruiken voor DVB-C?
Is dit ook een AlphaCrypt 3.05 (of hoger) module?
Morgen krijg ik mijn KNC Ci-Module en TVStation binnen, maar moet dan nog een AlphaCrypt module hebben. Media Markt kan ik raken met een kiezelsteentje, maar die hebben alleen die Canal Digitaal CAM's. Als dat niet werkt moet ik vandaag dus nog even snel gaan zoeken naar een andere.
Groetjes Fred
Natuurlijk ben ik ook realist en weet niet iedereen is idealist, de meesten zijn zelfs egoist, maar stel je eens op als altruist, je hebt geen idee wat je mist..
Canal Digitaal CAM = Seca Mediaguard 2 CAM.
Kabelaars = Irdeto 2 (of UPC = Nagravision 2).
Nee dat gaat niet nee
Stond er niet in de startpost dat alléén de Alphacrypt werkt?
Kabelaars = Irdeto 2 (of UPC = Nagravision 2).
Nee dat gaat niet nee

Stond er niet in de startpost dat alléén de Alphacrypt werkt?
[ Voor 21% gewijzigd door Mentalist op 25-10-2006 09:54 ]
en ik ben dus helaas gezegend met het feit dat ik in het upc gebied zit , joepie
nu is mijn vraag alleen of en zo ja wat er op dit moment FTA is aan digitale tv ,
dit ook mede omdat ik na het downloaden van wat hd content toch echt van dat analoge gedoe af wil als het even kan ,
mocht het nu zo zijn dat en redelijk wat FTA is , welke kaart werkt dan heel aardig ,
een KNC one ?
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
De laatste tijd zijn er voor @home/casema/multikabel een tweetal pvr's uitgekomen.
Helaas kunnen deze niet (of werken niet goed) wat ik graag voor ogen heb.
Ik begin meer te neigen aan een oplossing mbv de alphacrypt en een dvb-c kaart.
Maar als ik dat dan toch doe, dan doe ik het liever ook meteen goed. Dat wil zeggen de mogelijkheid om twee streams tegelijkertijd te gebruiken (1 kijken, 1 opnemen of 2 opnemen). Wat zijn daar nou precies de opties voor.
2 x een twinhan cab-ci en 2 maal een alphacrypt moet natuurlijk werken.. maar is wel prijzig.
Een topfield 5200 pvr C heeft voor zover ik weet maar 1 alphacrypt nodig om met twee streams om te kunnen gaan. Dan moet voor de PC zoiets toch ook wel kunnen? Is er een CI die je kan aansluiten op 2 dbv-c kaarten? Of is er al een dbv-c kaart met 2 tuners verkrijgbaar?
Een andere oplossing is de aanschaf van een dreambox 7025 en bijbehorende tuners maar of je daar nou goedkoper mee uit bent, en of die probleemloos werkt.
Edit: lees net dat je voor de dreambox 7025 geen alphacrypt nodig hebt
, hmmm. dat klinkt dan interessant. Wordt alleen wel een dure grap:
€ 550 (7025) € 100 (2xdvb-c tuner) en dan nog een HD aanschaffen.
Helaas kunnen deze niet (of werken niet goed) wat ik graag voor ogen heb.
Ik begin meer te neigen aan een oplossing mbv de alphacrypt en een dvb-c kaart.
Maar als ik dat dan toch doe, dan doe ik het liever ook meteen goed. Dat wil zeggen de mogelijkheid om twee streams tegelijkertijd te gebruiken (1 kijken, 1 opnemen of 2 opnemen). Wat zijn daar nou precies de opties voor.
2 x een twinhan cab-ci en 2 maal een alphacrypt moet natuurlijk werken.. maar is wel prijzig.
Een topfield 5200 pvr C heeft voor zover ik weet maar 1 alphacrypt nodig om met twee streams om te kunnen gaan. Dan moet voor de PC zoiets toch ook wel kunnen? Is er een CI die je kan aansluiten op 2 dbv-c kaarten? Of is er al een dbv-c kaart met 2 tuners verkrijgbaar?
Een andere oplossing is de aanschaf van een dreambox 7025 en bijbehorende tuners maar of je daar nou goedkoper mee uit bent, en of die probleemloos werkt.
Edit: lees net dat je voor de dreambox 7025 geen alphacrypt nodig hebt
€ 550 (7025) € 100 (2xdvb-c tuner) en dan nog een HD aanschaffen.
[ Voor 21% gewijzigd door job op 28-10-2006 22:09 ]
Ik weet niet wat de policies precies zijn op GoT, maar een volgens mij legale toepassing is het sharen van een legale smartcard via een card-server. Deze acteert als een encryptie-server die voor alle clients die daarom vragen de gestuurde keys decodeert. Op deze wijze is met meerder dvb-kaarten tegelijk 1 smartcard uit te lezen. Op deze wijze heb je 1 smartcard nodig en geen fysieke cam's of ci's meer. Op www.sat4all.com is hierover zeer veel te vinden.
Ik hoop dat ik niet dingen schrijf die niet toegestaan zijn op GoT, daarom noem ik nog even geen programma's of preciese methodes.
Ik hoop dat ik niet dingen schrijf die niet toegestaan zijn op GoT, daarom noem ik nog even geen programma's of preciese methodes.
Look behind you! A three headed monkey!
Niet eens aan gedacht.
Op ebay twee leuke dvb-c kaartjes scoren... en deze aansturen met een cardserver.
Het is alleen hopen dat de smartcard in een phoenix met een cardserver werkend is te krijgen.
(er zijn twee mensen in deze thread die dat stellen, dus een poging waard).
Klinkt zeker interessant.. en moet volgens mij aardig wat geld in aanschaf schelen.
edit: Er zijn voor windows softcams verkrijgbaar, het is alleen de vraag of die ook samenwerken met mediaportal of windows mce (een full-screen pvr is wel een must). Ik ga de komende weken uitzoeken wat de mogelijkheden zijn, en wat de kosten zijn.
GB-PVR ziet er trouwens ook veelbelovend uit.. die mag ook wel in de startpost.
Op ebay twee leuke dvb-c kaartjes scoren... en deze aansturen met een cardserver.
Het is alleen hopen dat de smartcard in een phoenix met een cardserver werkend is te krijgen.
(er zijn twee mensen in deze thread die dat stellen, dus een poging waard).
Klinkt zeker interessant.. en moet volgens mij aardig wat geld in aanschaf schelen.
edit: Er zijn voor windows softcams verkrijgbaar, het is alleen de vraag of die ook samenwerken met mediaportal of windows mce (een full-screen pvr is wel een must). Ik ga de komende weken uitzoeken wat de mogelijkheden zijn, en wat de kosten zijn.
GB-PVR ziet er trouwens ook veelbelovend uit.. die mag ook wel in de startpost.
[ Voor 82% gewijzigd door job op 29-10-2006 03:27 ]
Anoniem: 194914
Ik zag die (draadloze) card-sharing gevallen toevallig in een webshop deze week, maar iemand die het uitgeprobeerd had was er niet echt tevreden over. Slecht bereik en het draadloze signaal zou schijnbaar over een niet toegestane frequentie gaan, maar that's hear-say. Maar als de prijs zakt ben ik er ook wel geinteresseerd in. En over de legaliteit; ik denk dat het in een grijs gebied valt. Neem bv @home. Ze passen nodeloos Irdeto2 toe op het basis-pakket waar je al voor betaald, elke extra kaart kost 10 euro per jaar, of 5 euro per maand als je het extra pakket hebt, en je mag maximaal 2 extra kaarten hebben. Als je meer kaarten wilt, moet je dus al naar alternatieve zoeken en waarom je 5 euro per maand per kaart extra moet betalen als je het extra pakket hebt is ook vreemd (vroeger betaalde je per aansluiting/huishouden en nu proberen ze het per tv te doen).
Vroeger betaalde je juist per tv. Dit is later omgezet in het systeem dat we nu kennen (betalen per aansluiting).
Anoniem: 51383
Ik ben een happy MCE 2005 + casema analoog gebruiker. Ik zou graag upgraden naar een digitale tuner voor betere kwaliteit (op gewone tv). Kan iemand hier kort en simpel uitleggen of dat kan voor onder de 250 euro (en blijft het dan ook de komende jaren werken). Ik heb de thread gescand maar kom er niet uit.
FloppyDTV of FireDTV voor de DVB-C variant. Garanties dat her 'jaren' blijft werken zul je nergens krijgen. Als Casema besluit een andere codering te gaan gebruiken zul je een andere CAM module moeten aanschaffen (hebben ze in het verleden al gedaan).Anoniem: 51383 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:59:
Ik ben een happy MCE 2005 + casema analoog gebruiker. Ik zou graag upgraden naar een digitale tuner voor betere kwaliteit (op gewone tv). Kan iemand hier kort en simpel uitleggen of dat kan voor onder de 250 euro (en blijft het dan ook de komende jaren werken). Ik heb de thread gescand maar kom er niet uit.
Ook als er besloten wordt niet meer in MPEG2 maar bijv. de overstap naar MPEG4 te maken zul je wellicht iets moeten updaten. Dan zou een firmware update wellicht ook uitkomst kunnen bieden, maar zeker is dat natuurlijk nooit.....
Waar heb je wat gezien als ik weten mag?Anoniem: 194914 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:19:
Ik zag die (draadloze) card-sharing gevallen toevallig in een webshop deze week, maar iemand die het uitgeprobeerd had was er niet echt tevreden over. Slecht bereik en het draadloze signaal zou schijnbaar over een niet toegestane frequentie gaan, maar that's hear-say. Maar als de prijs zakt ben ik er ook wel geinteresseerd in. En over de legaliteit; ik denk dat het in een grijs gebied valt. Neem bv @home. Ze passen nodeloos Irdeto2 toe op het basis-pakket waar je al voor betaald, elke extra kaart kost 10 euro per jaar, of 5 euro per maand als je het extra pakket hebt, en je mag maximaal 2 extra kaarten hebben. Als je meer kaarten wilt, moet je dus al naar alternatieve zoeken en waarom je 5 euro per maand per kaart extra moet betalen als je het extra pakket hebt is ook vreemd (vroeger betaalde je per aansluiting/huishouden en nu proberen ze het per tv te doen).
Testing, one, two ...
Ik heb het net getest met een (nieuwe) 4017 serie en ook dat werkte goed icm met een Floppy DTV en Windows MCE 2005.W3ird_N3rd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 00:54:
[...]
Er waren geruchten dat de 4015/4016 serie en nieuwer het niet goed zouden doen. Van dat gerucht heb ik geen bevestiging én geen ontkenning meer gezien
Mijn 4012 doet het nog gewoon, maar die is dus ook ouder..
[...]
Anoniem: 194914
Ik heb hier ook een 4017 liggen, maar helaas geen werkende voeiding in mijn PC, dus uittesten met een Alphacrypt kan nog niet. Ben wel benieuwd :-)
Ik zit te denken om een FloppDTV te halen met zo'n 3.05 encrypter (damn wat zijn die duur
zeg
). Ik heb nu een HDTV receiver van Samsung maar ik vind die veel te langzaam zappen en ik wil dingen op kunnen nemen op digitale kwaliteit.
Mijn vraag is of deze goed werkt met het home-netwerk en of die ook de HD kanalen af kan spelen. Verder zou ik willen vragen of je ook op kan nemen en een andere zender kan zien tegenlijkertijd.
Ik weet dat alle informatie verscholen zit in deze lange thread maar ik heb al verscheidene pagina's afgezocht maar nergens kon ik een antwoord weten op mn vraag, verder word ik van al die verschillende termen nogal
op den duur
Ik heb trouwens een Pentium4 dual processor 3.5Ghz met een gig geheugen, moet te doen zijn toch?
zeg
Mijn vraag is of deze goed werkt met het home-netwerk en of die ook de HD kanalen af kan spelen. Verder zou ik willen vragen of je ook op kan nemen en een andere zender kan zien tegenlijkertijd.
Ik weet dat alle informatie verscholen zit in deze lange thread maar ik heb al verscheidene pagina's afgezocht maar nergens kon ik een antwoord weten op mn vraag, verder word ik van al die verschillende termen nogal

Ik heb trouwens een Pentium4 dual processor 3.5Ghz met een gig geheugen, moet te doen zijn toch?
Met de Cyberlink h.264 decoder lukt dat wel ja
. Of de software bij FloppyDTV het kan weet ik echter niet, maar ik meen dat je ook andere software kan installeren daarvoor, maar daar zal een FloppyDTV eigenaar meer van weten.
Je kan maar 1 kanaal tegelijk kijken of opnemen, aangezien je met alle bestaande PC oplossingen maar 1 tuner hebt. Enige alternatief is een Phoenix kaartlezer en 2 losse DVB-C kaarten. Dan heb je ook geen Alphacrypt meer nodig.
Je kan maar 1 kanaal tegelijk kijken of opnemen, aangezien je met alle bestaande PC oplossingen maar 1 tuner hebt. Enige alternatief is een Phoenix kaartlezer en 2 losse DVB-C kaarten. Dan heb je ook geen Alphacrypt meer nodig.
W3ird_N3rd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:27:
Met de Cyberlink h.264 decoder lukt dat wel ja. Of de software bij FloppyDTV het kan weet ik echter niet, maar ik meen dat je ook andere software kan installeren daarvoor, maar daar zal een FloppyDTV eigenaar meer van weten.
Met die Cyberlink kan je HD bekijken bedoel je?W3ird_N3rd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:27:
Met de Cyberlink h.264 decoder lukt dat wel ja. Of de software bij FloppyDTV het kan weet ik echter niet, maar ik meen dat je ook andere software kan installeren daarvoor, maar daar zal een FloppyDTV eigenaar meer van weten.
Ik dacht dat Alphacrypt de enigste manier was om op het kabelnetwerk van home te komen?!?
Je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet wat een klepel is (of je reactie is erg warrig).alex4allofyou schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:29:
[...]
Met die Cyberlink kan je HD bekijken bedoel je?
Ik dacht dat Alphacrypt de enigste manier was om op het kabelnetwerk van home te komen?!?
Cyberlink maakt (o.a.) codecs. Die zetten de reeks eentjes en nullen dus om in een beeld waar jij en ik naar kunnen kijken. Voor HD heb je een andere codec nodig, en die maakt Cyberlink.
De Alphacrypt heb je nodig om überhaupt al een bruikbare reeks eentjes en nullen uit de kabel te halen.
En de oplossing met Phoenixreader is vrij lastig om op te zetten. Heb ik ook geen ervaring mee.
[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 02-11-2006 11:40 ]
Ik ga als de postbode even meewerkt vanavond testen.W3ird_N3rd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:40:
En de oplossing met Phoenixreader is vrij lastig om op te zetten. Heb ik ook geen ervaring mee.
zo moeilijk moet het niet zijn, als het met de dreambox in 5 minuten in te stellen is (met dezelfde software), dan moet het met de phoenix niet veel langer duren.
alex4allofyou, je haalt hier twee "lagen" door elkaar:
1. Je hebt eerst een digitaal kabelsignaal, waarop de aanbieders encryptie zetten. Met de Alphacrypt+smartcard kan je deze decoderen.
2. Vervolgens is dit gedecodeerde video/audio signaal nog eens gecomprimeerd, zodat het minder bandbreedte inneemt. Je hebt de juiste codec nodig om het te bekijken. Dit is meestal een MPEG2 of MPEG4 (H264) codec.
Zie het maar als een beveiligd netwerk waarover je een zip bestand verstuurt. Je hebt het wachtwoord van het netwerk nodig (hier dus: Alphacrypt met smartcard) en vervolgens een programma om het bestand te unzippen (hier dus: de codec).
1. Je hebt eerst een digitaal kabelsignaal, waarop de aanbieders encryptie zetten. Met de Alphacrypt+smartcard kan je deze decoderen.
2. Vervolgens is dit gedecodeerde video/audio signaal nog eens gecomprimeerd, zodat het minder bandbreedte inneemt. Je hebt de juiste codec nodig om het te bekijken. Dit is meestal een MPEG2 of MPEG4 (H264) codec.
Zie het maar als een beveiligd netwerk waarover je een zip bestand verstuurt. Je hebt het wachtwoord van het netwerk nodig (hier dus: Alphacrypt met smartcard) en vervolgens een programma om het bestand te unzippen (hier dus: de codec).
Nee ik begreep wel waar je naar toe wilde, ik heb alleen twee enters gedaan tussen de twee zinnen zodat het duidelijk was dat het een reactie op het eerste en het tweede stukje betrof. Bij nader inzien idd niet echt duidelijk.W3ird_N3rd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:40:
[...]
Je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet wat een klepel is (of je reactie is erg warrig).
Cyberlink maakt (o.a.) codecs. Die zetten de reeks eentjes en nullen dus om in een beeld waar jij en ik naar kunnen kijken. Voor HD heb je een andere codec nodig, en die maakt Cyberlink.
De Alphacrypt heb je nodig om überhaupt al een bruikbare reeks eentjes en nullen uit de kabel te halen.
Ik wilde dus idd weten of je met de Cyberlink HD kon decoderen wat dus kan, dus nou is t me wel duidelijk dat je niet een specifieke kaart nodig hebt voor dat HD gebeuren (tenzij je natuurlijk een hardwarematige decoder erop hebt zitten).
Die Phoenixreader was reden om te vragen of je niet juist alleen Alphacrypt kon gebruiken. Dit was namelijk mijn conclusie. Die Phoenix is net als de Alphacrypt ook een cardreader (en een goedkopere)?
Het vervelende aan deze kaarten is dat ze zo duur zijn waardoor je zeker moet zijn dat het werkt, ik ben nogal kritisch wat betreft kleine onvolkomenheden. Die wil ik voorkomen anders kan ik net zo goed mn Samsung houden.
De Phoenix is een cardreader
De Alphacrypt is een cardreader met CAM
Bij de Phoenix moet je het CAM gedeelte zelf oplossen. Een softwarematige cam, oftewel softcam. Dat is dus weer een stap extra in het werkend krijgen...en daarmee voor veel mensen een struikelblok. Je zult zelf achter de software en instellingen aan moeten hollen, via fora. Bij een Alphacrypt wordt dit via eenvoudige firmware updates verzorgd.
De Alphacrypt is een cardreader met CAM
Bij de Phoenix moet je het CAM gedeelte zelf oplossen. Een softwarematige cam, oftewel softcam. Dat is dus weer een stap extra in het werkend krijgen...en daarmee voor veel mensen een struikelblok. Je zult zelf achter de software en instellingen aan moeten hollen, via fora. Bij een Alphacrypt wordt dit via eenvoudige firmware updates verzorgd.
Het voordeel van de alphacrypt is dat je het in mce en mediaportal eenvoudig aan de praat krijgt.
Je kan zo dus een pc eenvoudig als vervanger van een decoder aan je tv hangen.
Een softcam wordt niet door mce en mediaportal ondersteund, en ik heb eigenlijk nog niets gelezen over iemand die het aan de praat heeft gekregen. Je zit dus vast aan andere software. Die software is veel beperkter.. je kan ermee kijken en opnemen, maar niets om dit als vervanger van je decoder te gebruiken.
Nadeel van de alphacrypt: duur. En als je een dual tuner wilt samenstellen moet je ook 2 alphacrypts kopen, en heb je twee smartcard Ga je met een phoenix aan de kant, dan hoef je maar een phoenix, en een smartcard. Dus voor een dual tuner ben je veel goedkoper uit.
Wil je toch met een phoenix en 2 tuners aan de gang, dan zit je als je je pc wilt inzetten als decoder vervanger waarschijnlijk vast aan linux met mythtv.
Je kan zo dus een pc eenvoudig als vervanger van een decoder aan je tv hangen.
Een softcam wordt niet door mce en mediaportal ondersteund, en ik heb eigenlijk nog niets gelezen over iemand die het aan de praat heeft gekregen. Je zit dus vast aan andere software. Die software is veel beperkter.. je kan ermee kijken en opnemen, maar niets om dit als vervanger van je decoder te gebruiken.
Nadeel van de alphacrypt: duur. En als je een dual tuner wilt samenstellen moet je ook 2 alphacrypts kopen, en heb je twee smartcard Ga je met een phoenix aan de kant, dan hoef je maar een phoenix, en een smartcard. Dus voor een dual tuner ben je veel goedkoper uit.
Wil je toch met een phoenix en 2 tuners aan de gang, dan zit je als je je pc wilt inzetten als decoder vervanger waarschijnlijk vast aan linux met mythtv.
[ Voor 52% gewijzigd door job op 02-11-2006 21:42 ]
Er is tegenwoordig trouwens ook een manier om goedkoper aan de benodigde AphaCrypt CAM te komen. Je kan deze namelijk voor zo'n 70 euro bestellen bij Digital Everywhere, de fabrikant van FloppyDTV/FireDTV indien je daar in de online shop gelijktijdig een FloppyDTV/FireDTV product besteld. Als ik het goed begrepen heb kan je zelfs meerdere AlphaCrypts bestellen bij één van deze FloppyDTV/FireDTV producten. Zie hier voor meer info.
Ja nou is het helemaal duidelijk, ik hoef geen dual speelmogelijkheden dus ik ga voor de Alphacrypt. Die website ga ik eens checken, jammer dat ik 300e heb uitgegeven voor die Samsung, nu kan ik weer hetzelfde bedrag uitgeven
Als het NLs elftal nou iets meer hun best had gedaan dan was die Samsung een prima aanschaf geweest, maar nee hoor
Als het NLs elftal nou iets meer hun best had gedaan dan was die Samsung een prima aanschaf geweest, maar nee hoor
Het kan zelfs nog goedkoper, een alphacrypt 2.03 scoren op ebay (duitsland) en die updaten in een sat receiver / PCMCIA slotRG2005 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:53:
Er is tegenwoordig trouwens ook een manier om goedkoper aan de benodigde AphaCrypt CAM te komen. Je kan deze namelijk voor zo'n 70 euro bestellen bij Digital Everywhere, de fabrikant van FloppyDTV/FireDTV indien je daar in de online shop gelijktijdig een FloppyDTV/FireDTV product besteld. Als ik het goed begrepen heb kan je zelfs meerdere AlphaCrypts bestellen bij één van deze FloppyDTV/FireDTV producten. Zie hier voor meer info.
Probeer jij maar eens goedkoop een alphacrypt te regelen via ebay.
die dingen gaan bijna allemaal voor 80/90 euro exclusief verzendkosten onder de hamer
die dingen gaan bijna allemaal voor 80/90 euro exclusief verzendkosten onder de hamer
Het valt me op op die website dat je bij de Floppydtv een OEM en FULL pack hebt. Zijn die pakketten gelijk uitgezondert de afstandsbediening en software? Dit vraag ik omdat bij de FULLpack wel vermeld wordt dat ie HDTV aankan maar bij de OEM niet.
Verder vind ik die afstandsbediening heel erg lelijk, hoe doen jullie dat zapgebeuren, gewoon met de muis? Zal een Logitech universele afstandsbediening ook werken? Ik weet namelijk niet of de receiver voor de afstandsbediening er standaard opzit.
Verder vind ik die afstandsbediening heel erg lelijk, hoe doen jullie dat zapgebeuren, gewoon met de muis? Zal een Logitech universele afstandsbediening ook werken? Ik weet namelijk niet of de receiver voor de afstandsbediening er standaard opzit.
ik heb er zelf op die manier een gescoord voor 56 eurojob schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:29:
Probeer jij maar eens goedkoop een alphacrypt te regelen via ebay.
ebay
Dat is de light versie, maar je hebt de classic versie nodig. En die is duurder.houthakker schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:16:
[...]
ik heb er zelf op die manier een gescoord voor 56 euro
ebay
eh, neeMrScratch schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:05:
[...]
Dat is de light versie, maar je hebt de classic versie nodig. En die is duurder.
Hij zoekt toch op alphacrypt -light (das dus MIN light)
MaCe1337 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:14:
[...]
eh, nee
Hij zoekt toch op alphacrypt -light (das dus MIN light)
Ik heb vandaag een TwinhanDTV Cab-CI Mantis met Alphacrypt (3.09) geinstalleerd, alleen, ik mis ca. de helft van de kanalen
Is er iemand die voor netwerknummer 1111 (postcode 47xx) een overzicht heeft van de digitale frequenties waarop @home uitzend?
Welk programma gebruik je om de zenders te bekijken?
Veel software heeft een scan die de hele frequentie afgaat, dat duurt lang.. maar dan vindt die ze allemaal.
Hier kan je een lijstje vinden: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
Veel software heeft een scan die de hele frequentie afgaat, dat duurt lang.. maar dan vindt die ze allemaal.
Hier kan je een lijstje vinden: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
Ik heb de afgelopen weken veel verkopen gevolgd, maar ze kwamen allemaal rond de 90 euro uit. De enige goedkope alphacrypts zijn de light versies, stukken goedkoper maar nutteloos voor "ons". Je kan natuurlijk een keertje mazzel hebben en hem goedkoop regelen, maar ga er niet vanuit.houthakker schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:16:
[...]
ik heb er zelf op die manier een gescoord voor 56 euro
ebay
[ Voor 22% gewijzigd door job op 03-11-2006 16:28 ]
Dan draai je het toch om? Je koopt een FloppyDTV/FireDTV en bestelt daar 5 AlphaCrypts bij. Daarvan verkoop je er 4 voor 90 euro per stuk wat je zo'n 80 euro oplevert en is die van jou gratis.
Zat ik ook al aan te denken, als dat mogelijk is, is dat wel leuk.RG2005 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:19:
Dan draai je het toch om? Je koopt een FloppyDTV/FireDTV en bestelt daar 5 AlphaCrypts bij. Daarvan verkoop je er 4 voor 90 euro per stuk wat je zo'n 80 euro oplevert en is die van jou gratis.
Moet opeens niet iedereen hetzelfde doen natuurlijk.
edit: via firedtv.nl is niet mogelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door job op 03-11-2006 18:10 ]
Nee, je zal dat via de Digital Everywhere link moeten doen die ik eerder gegeven heb.job schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:08:
edit: via firedtv.nl is niet mogelijk.
Ik zie het.. dankje 
Haha.. te bizar..
Wie is er gek genoeg om het te proberen? Vraag me af of je order geannuleerd wordt als ze zien dat je 10 alphacrypts besteld bij 1 floppydtv.
edit: ik zie nu dat bij digital everywhere de floppydtv wel stukken duurder is dan bij firedtv.nl.
Even rekenen laat mij zien dat ik al minimaal 5 alphacrypts met 10 euro winst moet verkopen om er winst op te makken.. jammer..
maakt het toch iets minder aanlokkelijk.
Ik denk dat je dan toch beter die dingen zelfstandig moet importeren... dan kan je het waarschijnlijk nog wel goedkoper krijgen.
Haha.. te bizar..
Wie is er gek genoeg om het te proberen? Vraag me af of je order geannuleerd wordt als ze zien dat je 10 alphacrypts besteld bij 1 floppydtv.
edit: ik zie nu dat bij digital everywhere de floppydtv wel stukken duurder is dan bij firedtv.nl.
Even rekenen laat mij zien dat ik al minimaal 5 alphacrypts met 10 euro winst moet verkopen om er winst op te makken.. jammer..
Ik denk dat je dan toch beter die dingen zelfstandig moet importeren... dan kan je het waarschijnlijk nog wel goedkoper krijgen.
[ Voor 92% gewijzigd door job op 03-11-2006 21:47 ]
Thanx! Probleem bij TV Home is dat ze op niet standaard kanalen uitzenden, dus auto-scan werkt meestal niet (of je moet hem stappen van minder als 1 Mhz laten maken). Programma dat ik gebruik is TwinhanDTVjob schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:22:
Welk programma gebruik je om de zenders te bekijken?
Overigens heb ik het probleem dat ik een paar zenders niet kan bekijken (Talpa, CNN, SAT 1, ZDF, MTV)
Talpa zit op 268Mhz, CNN op 388Mhz, Sat1 420Mhz, ZDF 452Mhz, MTV 412Mhz.Klaus_1250 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 01:49:
[...]
Thanx! Probleem bij TV Home is dat ze op niet standaard kanalen uitzenden, dus auto-scan werkt meestal niet (of je moet hem stappen van minder als 1 Mhz laten maken). Programma dat ik gebruik is TwinhanDTVMoet nog iets beters zien te vinden, want echt veel aandacht hebben ze niet besteed aan de software.
Overigens heb ik het probleem dat ik een paar zenders niet kan bekijken (Talpa, CNN, SAT 1, ZDF, MTV)Ik heb alleen geen flauw idee waarom niet...
Hoezo werken ze dan niet? Als je ervan opneemt, stromen de megabytes dan wel binnen? Wat is de kwaliteit van die kanalen?
Had inderdaad gezien dat ze allemaal op een andere freq. zitten. Dat is ook het vreemde, ik kan kanalen op dezelfde frequentie (zelfde stream?) wel bekijken, maar niet die specifieke zenders. Krijg een zwart beeld met "Cannot play the file". Lijkt erop dat ie ze niet kan/wil decoderen.
Signaalsterkte voor de zenders is 80-90%, maar in de Twinhan zegt dat niet veel (Humax 20 meter eerder op de kabel geeft een signaalsterkte van 50% op). Een aantal andere zender (BBC oa) zit op 47% signaalsterkte en die doen het zonder problemen. Kwaliteit van alle zenders zit tussen de 80-90%, ook voor die met 47% signaalsterkte. Heb inmiddels weer een el-cheapo signaal-versterker tussen gezet, maar dat maakt niet veel uit (signaalsterktes gaan wel overal omhoog tot 90%+ maar kwaliteit blijft hetzelfde).
Heb het trouwens ook met een aantal radiozenders.
Ga nu even proberen om wat op te nemen... ...neemt niks op
Signaalsterkte voor de zenders is 80-90%, maar in de Twinhan zegt dat niet veel (Humax 20 meter eerder op de kabel geeft een signaalsterkte van 50% op). Een aantal andere zender (BBC oa) zit op 47% signaalsterkte en die doen het zonder problemen. Kwaliteit van alle zenders zit tussen de 80-90%, ook voor die met 47% signaalsterkte. Heb inmiddels weer een el-cheapo signaal-versterker tussen gezet, maar dat maakt niet veel uit (signaalsterktes gaan wel overal omhoog tot 90%+ maar kwaliteit blijft hetzelfde).
Heb het trouwens ook met een aantal radiozenders.
Ga nu even proberen om wat op te nemen... ...neemt niks op
edit:
Never mind the BS... Heb net even met mtTheatre geprobeerd en het ligt aan de vrij brakke TwinhanDTV software die bij de kaart zit. myTheatre kan gewoon wel alle SDTV zenders laten zien. Alleen HDTV zenders werken niet
Via TwinhanDTV werken alleen MPEG2 zenders (1 dus, Discovery HD) en geen van twee ondersteunt de rest van het HDTV-aanbod in H.264 (codec ervoor is wel aanwezig).
Never mind the BS... Heb net even met mtTheatre geprobeerd en het ligt aan de vrij brakke TwinhanDTV software die bij de kaart zit. myTheatre kan gewoon wel alle SDTV zenders laten zien. Alleen HDTV zenders werken niet
[ Voor 18% gewijzigd door Klaus_1250 op 05-11-2006 20:56 ]
De postbode deed er wat langer over dan verwacht, maar ik ben aan het testen geslagen.job schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:47:
Ik ga als de postbode even meewerkt vanavond testen.
zo moeilijk moet het niet zijn, als het met de dreambox in 5 minuten in te stellen is (met dezelfde software), dan moet het met de phoenix niet veel langer duren.
Ik ben er achter gekomen dat er voor de software die onder windows draait niet eenvoudig wordt om te laten werken. Onder progdvb heb je een goede softcam, maar die geeft (in elk geval voor irdeto) niet de benodigde gegevens door aan je cardserver. Nou schijnt het wel te kunnen met allerlei aangepaste software (ik ga eens opzoek).. maar onder windows is het wel lastig om aan de praat te krijgen.. dit omdat er gewoon bar weinig over te vinden is. (ten eerste betreft het dvb-c, niet al te populair. Ten tweede heeft @home/casema en aangepaste irdeto codering... oftewel een kleine hoeveelheid mensen die er software voor ontwikkeld.
Onder Linux moet het een stuk eenvoudiger zijn, en zeker werken. Van het weekend zal ik eens kijken of het met linux wel goedkoop kan.
Voor de mensen die het het geld waard vinden, en onder windows willen werken raad ik alphacrypt en (bijvoorbeeld) een twinhan aan. Dan weet je zeker dat het onder windows werkt.
Wil je goedkoper uit zijn en ben je bereid er veel tijd in te steken, (of als je veel linux kennis hebt) doe het dan leker met een cardserver en je favo linux distro.
[ Voor 8% gewijzigd door job op 07-11-2006 20:16 ]
Als ik wat tijd heb naast mijn studie over een paar weken ga ik ook weer aan de gang, door alle nieuwe mogelijkheden begint het te kriebelen.
Ik heb nu een halfbrak socketA mobo (2 elko's vervangen en het is gefixt)
Ik heb een geblakerder processor .
en een halfgare harde schijf van 40 GB.
Ik moet nog fatsoenlijk ram hebben (heb nu 128mb over
)
GF4 MX 440
Kortom ik ben er klaar voor
Anyway ik wil het volgende doen:
-Ubuntu 6.10
-MythTV 0.20
-NewCS RC11
-Newcamd? ff kijken
-vdr-sc+sasc
2 Fujitsu Siemens DVB-C kaarten, hetzelfde als TechnoTrend, full featured.
phoenix cardreader
Wat ik echt nog even moet uitzoeken is hoe alles aan elkaar te knopen valt.
Ook hoe het nou precies met het RSA certificaat zit en hoe dit nou allemaal in de configfile van newCS verwerkt kan worden.
Ik hou jullie op de hoogte (en deze keer echt
)
Ik heb nu een halfbrak socketA mobo (2 elko's vervangen en het is gefixt)
Ik heb een geblakerder processor .
en een halfgare harde schijf van 40 GB.
Ik moet nog fatsoenlijk ram hebben (heb nu 128mb over

GF4 MX 440
Kortom ik ben er klaar voor
Anyway ik wil het volgende doen:
-Ubuntu 6.10
-MythTV 0.20
-NewCS RC11
-Newcamd? ff kijken
-vdr-sc+sasc
2 Fujitsu Siemens DVB-C kaarten, hetzelfde als TechnoTrend, full featured.
phoenix cardreader
Wat ik echt nog even moet uitzoeken is hoe alles aan elkaar te knopen valt.
Ook hoe het nou precies met het RSA certificaat zit en hoe dit nou allemaal in de configfile van newCS verwerkt kan worden.
Ik hou jullie op de hoogte (en deze keer echt
[ Voor 13% gewijzigd door mace op 07-11-2006 23:22 ]
Dat zou ik nog niet zeggen. Heb hier zelf de Twinhan en een Alphacrypt, maar, met de standaard software ga je @home moeilijk helemaal werkend krijgen. H264 zit nog niet in de Twinhan-software, dus je mist alle HD-kanalen buiten Discovery HD (misschien dat er handmatig een soort hack voor is, maar mij is het nog niet gelukt). EPG werkt ook niet goed op de Twinhan; hij haalt slechts per kanaal de EPG informatie op en doet dat niet goed. 250x8-10 seconden scannen (Update All; zapt dan automatisch alle kanalen af) en je hebt bij de meeste kanalen nog maar een paar programma's. De meegeleverde Cyberlink-decoder is ook niet echt top; 40%-cpu usage tegenover 20% met Cyberlink 7.job schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:37:
Voor de mensen die het het geld waard vinden, en onder windows willen werken raad ik alphacrypt en (bijvoorbeeld) een twinhan aan. Dan weet je zeker dat het onder windows werkt.
Ik gebruik nu DVBViewerPro. Werkt stukken beter/fijner, alleen een aantal radio-zenders werkt nog niet. EPG werkt nu bijna even fijn als de gemiddelde STB, alleen de remote is niet bruikbaar (maar dat is in bijna geen enkele alternatieve software die ik heb geprobeerd).
Overigens, stomme vraag misschien, maar het feit dat @home eigenlijk alleen werkt als je (bij hun) de door hun goedgekeurde decoders koopt, neigt dat niet naar koppelverkoop? Als je hardware en software hebt die aan de specificaties voor het ontvangen digitale kabel tv voldoet, mag het dan zo zijn dat een provider express een aantal zaken implementeert (aangepaste Irdeto-codering) waardoor je slechts een zeer beperkte keuze aan hardware overhoudt?
Helemaal geen stomme vraag!Klaus_1250 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:21:
Overigens, stomme vraag misschien, maar het feit dat @home eigenlijk alleen werkt als je (bij hun) de door hun goedgekeurde decoders koopt, neigt dat niet naar koppelverkoop? Als je hardware en software hebt die aan de specificaties voor het ontvangen digitale kabel tv voldoet, mag het dan zo zijn dat een provider express een aantal zaken implementeert (aangepaste Irdeto-codering) waardoor je slechts een zeer beperkte keuze aan hardware overhoudt?
Ik had het meer over de hardware combi. De software moet je er zelf maar bij zoeken.Klaus_1250 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:21:
Dat zou ik nog niet zeggen. Heb hier zelf de Twinhan en een Alphacrypt, maar, met de standaard software ga je @home moeilijk helemaal werkend krijgen.
Maar ik heb nieuws over mijn gepruts. Heb wat hulp gekregen van iemand op sat4all, en nu heb ik met m'n phoenix werkend onder windows met dvbviewer. Het was even wat gedoe.. Maar nu draait het toch wel redelijk. dvbviewer doet wat moeilijk met verschillende codecs, en nog niet alle zenders worden goed getoond. (het wordt dan echter wel goed opgenomen).
Na mijn opmerking hier was ik even wat gaan Googlen en kwam inderdaad tegen dat het inderdaad al vaker ter sprake is gekomen, alhoewel niet helemaal in deze context
Je kan het eens proberen met een aantal (beta) componenten voor DVBViewer. Had hier eerst problemen met H264 en channelswitching, maar met de meest recente (beta) versie van alles is dat nu OK.Maar nu draait het toch wel redelijk. dvbviewer doet wat moeilijk met verschillende codecs, en nog niet alle zenders worden goed getoond. (het wordt dan echter wel goed opgenomen).
[ Voor 28% gewijzigd door Klaus_1250 op 08-11-2006 16:10 ]
Het HD pakket heb ik niet, dus h264 interesseert me niet zoveel.
het switchen van kanalen werkt probleemloos.
De cpu load is zo'n 25% bij een kanaal als discovery (lage bitrate), en 50% bij een kanaal als ned 2 (hoge bitrate). Valt me toch tegen, had verwacht dat softwarematig decoderen minder zwaar zou zijn. In principe zou ik met twee tuners 1 zender kunnen kijken terwijl ik een ander opneem.
het switchen van kanalen werkt probleemloos.
De cpu load is zo'n 25% bij een kanaal als discovery (lage bitrate), en 50% bij een kanaal als ned 2 (hoge bitrate). Valt me toch tegen, had verwacht dat softwarematig decoderen minder zwaar zou zijn. In principe zou ik met twee tuners 1 zender kunnen kijken terwijl ik een ander opneem.
Dan denk ik dat er in je config/decoder iets niet goed zit. Ik haal op Nederland 1/2/3 (~8mbit) ca 9% met een P4 3.2. Staat DxVA trouwens wel aan in je codec?
Ik heb onlangs voor m'n 24" iMac de Elgato EyeTV 610 gekocht, ter vervanging van de Dreambox 500C. In eerste instantie had ik nog geen Alphacrypt CAM, maar ik kon wel gelijk al een aantal zenders ontvangen (Nederland 2, SBS6, France 2, Film 1.3 (???), BBC, e.d.).
Gister kreeg ik dan eindelijk de CAM binnen, deze er in gestoken, Casema DTV-kaart erin en WERKEN!
. Gelijk! Meteen! Alles! Kwaliteit van het beeld is echt super (beter dan de Dreambox nog en zeker beter dan die standaard Samsung decoder) en ik kan veel meer kanalen ontvangen dan eerst. Vooral het Film 1.3 kanaal vond ik een verrassing en ook BBC HD (alhoewel deze waarschijnlijk in MPEG-4 uitzend, wat de EyeTV software nog niet ondersteunt).
Je krijgt er meteen een abonnement bij voor TVTV, waarmee je een online EPG krijgt die synchroniseert met EyeTV. Dus ik kan gewoon op m'n werk of ergens anders inloggen op de website, een programma selecteren die ik wil opnemen en m'n iMac (vermits deze aanstaat) pikt dit automatisch op en gaat opnemen! Nu alleen nog een mooie integratie in Frontrow en je hebt een complete Mediacenter op je Mac!
Kortom: zeer goede investering. Ik was wel 265,- EUR kwijt voor de Elgato en 106,- voor de CAM, maar dan heb je wel een fantastisch systeem!
Gister kreeg ik dan eindelijk de CAM binnen, deze er in gestoken, Casema DTV-kaart erin en WERKEN!
Je krijgt er meteen een abonnement bij voor TVTV, waarmee je een online EPG krijgt die synchroniseert met EyeTV. Dus ik kan gewoon op m'n werk of ergens anders inloggen op de website, een programma selecteren die ik wil opnemen en m'n iMac (vermits deze aanstaat) pikt dit automatisch op en gaat opnemen! Nu alleen nog een mooie integratie in Frontrow en je hebt een complete Mediacenter op je Mac!
Kortom: zeer goede investering. Ik was wel 265,- EUR kwijt voor de Elgato en 106,- voor de CAM, maar dan heb je wel een fantastisch systeem!
[ Voor 0% gewijzigd door dlmh op 09-11-2006 10:14 . Reden: Betere leesbaarheid ]
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
In C'T (duitse editite) kwam de EyeTV er verreweg als beste uit als het om digitale tv op de computer ging. Duurste oplossing en voor de Mac, dat was het enige nadeel.
Ik heb nog even gekeken naar het verschil tusen Nederland 1 & Nederland 2..Klaus_1250 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 00:01:
Dan denk ik dat er in je config/decoder iets niet goed zit. Ik haal op Nederland 1/2/3 (~8mbit) ca 9% met een P4 3.2. Staat DxVA trouwens wel aan in je codec?
De een dus ongecodeerd, de ander gecodeerd. Valt me nu pas op dat dat qua cpu belasting niet heel veel uitmaakt. Nog wat tweak werk nodig dus.
Welke codec raad jij mij aan?
Ik gebruik nu purevideo, maar welke ik ook kies het maakt weinig verschil in cpu belasting.
(gebruik jij ook een softcam?? of heb je een alphacrypt? dat maakt nogal wat verschil namelijk).
Ooh DxVA staat aan (hardwarematige versnelling bedoel je toch?).
edit:Het valt me overigens op dat sbs6 zo'n lage bitrate heeft (iets boven de 3 Mbit/sec).. Nog lager dan zenders als tvnoord of andere regionalen die eigenlijk grotendeels text-tv laten zien (onder de 6 Mbit/sec)

[ Voor 22% gewijzigd door job op 09-11-2006 12:29 ]
Codec kan ik niet echt aanraden, weet zelf ook niet welke nu precies de beste is. Gebruik zowel Cyberlink 5 als 7. Versie 5 zat bij de Twinhan en is zover ik kan zien iets aangepast voor streaming.
Gebruik zelf een Twinhan Cab-Ci Mantis + Alphacrypt Classic 3.09.
Met DxVA bedoel ik idd Hardware Versnelling.
Gebruik zelf een Twinhan Cab-Ci Mantis + Alphacrypt Classic 3.09.
Met DxVA bedoel ik idd Hardware Versnelling.
[ Voor 8% gewijzigd door Klaus_1250 op 09-11-2006 16:56 ]
Volgens mij zijn de zenders in Duitsland niet versleuteld. Stond daar nog iets over in?Klaus_1250 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:36:
In C'T (duitse editite) kwam de EyeTV er verreweg als beste uit als het om digitale tv op de computer ging. Duurste oplossing en voor de Mac, dat was het enige nadeel.
Wel iets, maar niet veel. Maar, ook in Duitsland heb je een aantal interessante zenders die achter codering zitten (met als ik het goed heb de bundesliga) en op diverse fora kwam ik tegen dat het tekort aan AlphaCrypts veroorzaakt werd doordat het eea was veranderd met de decodering waardoor deze kaarten erg gewild werden. Stuur anders ff je mailadres door :-)
Dit topic is gesloten.