Gratis bellen met Voipbuster [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 75.567 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik ben blij dat het werkt via de livebox (behalve die QOS das jammer) alleen als de geluidskwaliteit van voipbuster beter is kan ik mischien beter geen telefonie nemen, scheelt ook weer een paar centen.
Als je alleen de softphone gebruikt (PC programma) maakt het niet uit of je QOS hebt. Met een adapter (bijv. deze) natuurlijk wel.
ze hopen dat heleboel mensen dan naar Voipstunt/Sipdiscount stappen en even 10€ betalen (want daar kan het dus niet voor €1.40) om weer gratis te kunnen bellen.
Het is best wel taktisch wat ze doen:
  • VOIPBuster: minder gratis landen, maar je hoeft maar weinig te storten
  • VOPStunt: veel gratis landen, maar wel €10 per 3 maanden
Zo krijgen ze in beide gevallen wat geld binnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Wortelstok op 15-02-2006 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 16:23

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Thanks, works like a charm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 20:14

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik kreeg laatst de melding dat mijn credits binnenkort vervallen :?

Ik dacht dat je gewoon wat geld erop kon gooien en dat dit geld er "oneindig" op zou blijven staan... anders vind ik het nog steeds best nep ;) kan ik net zo goed met 1649 bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:03
n00bs schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:21:
Ik kreeg laatst de melding dat mijn credits binnenkort vervallen :?

Ik dacht dat je gewoon wat geld erop kon gooien en dat dit geld er "oneindig" op zou blijven staan... anders vind ik het nog steeds best nep ;) kan ik net zo goed met 1649 bellen.
Nou daar zou je Finarea een enorm plezier mee doen als je via 1649 gaat bellen want dat nummer is "toevallig" ook van hun :P

Het lijkt erop dat dit bedrijf een behoorlijk sterke positie probeert in te nemen en van alle walletjes probeert mee te eten. Dat is dat wel hun zaak natuurlijk maar wij als gebruikers kunnen dat ook. Net zolang zoeken tot je de goedkoopste manier van bellen hebt gevonden.
Zelfs al blijft het geld bij Finarea.

Zie voor meer info: http://doulos.wordpress.c...nformation/finarea/#svcnl

• Wortelstok
Weet iemand of je bij Sparvoip met je telefoon kunt betalen? Het PayByPhone logo staat op de homepage (net als bij Voipstunt overigens waar het toch niet kan.) Sparvoip heeft meer gratis landen dan Voipbuster.

• Jersey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01-2024
Wortelstok schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 08:40:
Weet iemand of je bij Sparvoip met je telefoon kunt betalen? Het PayByPhone logo staat op de homepage (net als bij Voipstunt overigens waar het toch niet kan.) Sparvoip heeft meer gratis landen dan Voipbuster.
Gewoon even proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jersey op 16-02-2006 10:05 ]

• HoppyF
Ik ben benieuwd ....
Waarschijnlijk moet je dan een (duur) 0900 nummer in Duitsland bellen.

Sparvoip is overigens ook een onderneming van Finarea, zie:
Duitse tak van Finarea

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 23:10
Hmmmm die handelsnaam kende ik nog niet, maar aan de urls enzo te zien is het inderdaad Finarea/Betamax... Vraag me nog steeds af wat het nut is om zoveel verschillende namen te hanteren en overal andere handelswijzen te hanteren... Enerzijds logisch, maar anderzijds....

• rumbapiet
  • Laatst online: 09:08
Is het iemand al gelukt om met de copperjet 1616 telefoongesprekken te ontvangen?
Ik kan al wel fatsoenlijk naar buiten toe bellen en het is me 1 keer gelukt om een gesprek te ontvangen. Maar daarna is het me niet meer gelukt. Wel heb ik een paar keer het probleem kunnen reproduceren dat de telefoon blijft rinkelen ook al heb ik de andere kant afgesloten (zoals Kixtart ook al aangaf).

Ik heb al de laatste firmware (6.02sr1) erop staan.

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:10
Vraag me nog steeds af wat het nut is om zoveel verschillende namen te hanteren en overal andere handelswijzen te hanteren...
Ik heb het ze al eens per mail gevraagd, maar een reactie krijg je niet... ik vertrouw het niet echt meer. Hier bedoel ik niet mee dat ze duistere praktijken voeren, maar door hun onvoorspelbaarheid met gewijzigde voorwaarden/gratis landen/minimaal bedrag beltegoed/geldigheidsduur beltegoed etc. stort ik niet zomaar 10 euro, en geef ik ze al helemaal niet m'n creditcardnummer.

[ Voor 74% gewijzigd door DeadMetal op 16-02-2006 11:51 ]

• Jersey
HoppyF schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:33:
[...]

Ik ben benieuwd ....
Waarschijnlijk moet je dan een (duur) 0900 nummer in Duitsland bellen.

Sparvoip is overigens ook een onderneming van Finarea, zie:
Duitse tak van Finarea
Voipbuster was 1,09 euro ex. btw.
Volgens mijn kpn rekening.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Weet iemand al of het bij SIP discount mogelijk is om met Pay by phone te betalen?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Sypher
Henkie-Jan schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:50:
Weet iemand al of het bij SIP discount mogelijk is om met Pay by phone te betalen?
Dit was al eerder gemeld, het is helaas (nog) niet mogelijk (in Nederland)!

• Henkie-Jan
Ok, ja sorry dat ik dat over het hoofd heb gezien.
Maar ga vanavond bij iemand installeren, en moet dus de keus tussen VoIPBuster en VoIPDiscount maken.
Maar aangezien je niet via de telefoon kan betalen gaat de keus toch naar VoIPBuster.

In iedergeval bedankt voor je snelle antwoord!!!

• Wortelstok
Ik heb het even geprobeerd, let op:
Als je ingelogd bent kun je meteen tegoed kopen, minimaal € 5. Je kunt dan zelf kiezen uit welk land je een VOIP-in nummer wilt.
Maar! Als je je gegevens invult waaronder "Nederland" krijg je dezelfde voorwaarden als bij VOIPstunt. Je kunt dan maar minimaal € 10 kopen. Je kunt daarna het land niet meer veranderen.

• Jersey
Ik heb me net aangemeld bij die Sparvoip en daarna blijkt dat je alleen beltgoed kunt kopen dmv je creditcard.
Je kunt kiezen uit 5 of 10 euro.

Toch maar bij Voipbuster blijven dus. ;)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

rumbapiet schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:45:
Is het iemand al gelukt om met de copperjet 1616 telefoongesprekken te ontvangen?
Ik kan al wel fatsoenlijk naar buiten toe bellen en het is me 1 keer gelukt om een gesprek te ontvangen. Maar daarna is het me niet meer gelukt. Wel heb ik een paar keer het probleem kunnen reproduceren dat de telefoon blijft rinkelen ook al heb ik de andere kant afgesloten (zoals Kixtart ook al aangaf).

Ik heb het wel rigoureus aangepakt. Heb m'n copperjet terug gegeven en een speedtouch gehaald. Want met die copperjet kon je niet gebeld worden op de voiplijnen met KPN-nr via VoIP. Met de speedtouch werkt het nu bijna perfect. (alleen nog nummerweergave van KPN aan zien te krijgen)

☻/
/▌
/ \

• rumbapiet
Kixtart schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:22:
Ik heb het wel rigoureus aangepakt. Heb m'n copperjet terug gegeven en een speedtouch gehaald. Want met die copperjet kon je niet gebeld worden op de voiplijnen met KPN-nr via VoIP. Met de speedtouch werkt het nu bijna perfect. (alleen nog nummerweergave van KPN aan zien te krijgen)
Oh das kut om te horen, maar heb je wel al voor elkaar gekregen dat je op je voip nummer gebeld kon worden? Ik vindt het namelijk niet zo'n probleem dat ik niet meer bereikbaar ben op mijn kpn nummer.

Ik zit er anders aan te denken om op mijn server asterisk te gaan installeren en die als proxy te gaan gebruiken. Is misschien een beetje omslachtig, maar dan ik wel extra features zoals voicemail, etc. gebruiken.

Anoniem: 166389

Mmm, ik heb geen nummer van iemand dat ik zo maar kan bellen.
Zou iemand zo vrij zijn, desnoods via email (wobbel[AT]gmail[DOT]com) om zijn tel nr te plaatsen?
Ik zal je verder niet gaan stalken ofzo hoor :P

Nog een vraagje: Ik heb een Draytek Vigor 2200V, en daarmee kan ik dmv #0 overschakelen op mijn normale KPN lijn. Maar hoe schakel ik van die KPN lijn terug naar VoIP? #1 en en #0 enzo werken allemaal niet.
=edit=
schakelt automagisch terug :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 166389 op 16-02-2006 15:55 ]

• Wortelstok
rumbapiet schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:45:
Heb je al naar de Allieddata helpdesk gemaild? (technical [dot] helpdesk [at] call-it [dot] com)

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

rumbapiet schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:45:
[...]

Oh das kut om te horen, maar heb je wel al voor elkaar gekregen dat je op je voip nummer gebeld kon worden? Ik vindt het namelijk niet zo'n probleem dat ik niet meer bereikbaar ben op mijn kpn nummer.

Ik zit er anders aan te denken om op mijn server asterisk te gaan installeren en die als proxy te gaan gebruiken. Is misschien een beetje omslachtig, maar dan ik wel extra features zoals voicemail, etc. gebruiken.
Gebeld worden lukte wel, alleen dat die telefoon gewoon doorgaat met die modem. Ik had sip1.voipbuster.com als adress

☻/
/▌
/ \

• HoppyF
Jersey schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:05:
Ik heb me net aangemeld bij die Sparvoip en daarna blijkt dat je alleen beltgoed kunt kopen dmv je creditcard.
Je kunt kiezen uit 5 of 10 euro.

Toch maar bij Voipbuster blijven dus. ;)
Heeft Sparvoip dezelfde verlooptijd als Voipbuster? (ook 120 dagen)
5 Euro is toch de helft minder dan 10, maar goed, ik zou ook mijn creditkaart gegevens liever niet achterlaten.
Vandaar dat de optie via de telefoon opwaarderen mijn voorkeur heeft.

• rumbapiet
Wortelstok schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:11:
Heb je al naar de Allieddata helpdesk gemaild? (technical [dot] helpdesk [at] call-it [dot] com)
Ik heb ze net een mailtje gestuurd. Ik heb alleen wel het adres wat op allieddata.nl staat gepakt. Ik weet namelijk niet wat ik met call-it.com te maken heb. Of zijn zij het moederbedrijf, ofzo?
Kixtart schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:19:
Gebeld worden lukte wel, alleen dat die telefoon gewoon doorgaat met die modem. Ik had sip1.voipbuster.com als adress
Ik heb hem nu weer zover dat er wel gebeld kan worden. Maar het doorrinkelen krijg ik ook niet weg. Ik had tijdens het vanalles proberen wat codecs uitgezet. Nu heb ik ze maar gewoon weer allemaal aangezet zoals het 'default' is.
sip1.voipbuster.com gebruik ik ook.

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
er is weer een nieuwe:

http://www.internetcalls.com

meer landen dan Voipbuster, ook US en UK gratis.
en Pay By Phone (ook voor Nederland?).
wou ik registeren krijg ik telkens dit:
Afbeeldingslocatie: http://xs68.xs.to/pics/06074/screenshot001a.jpg
zouden ze m'n ip-adres geblockt hebben voor nieuwe registraties?
ik kan nog gewoon bellen met Voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
rumbapiet schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:56:

Ik heb ze net een mailtje gestuurd. Ik heb alleen wel het adres wat op allieddata.nl staat gepakt. Ik weet namelijk niet wat ik met call-it.com te maken heb. Of zijn zij het moederbedrijf, ofzo?
Dat is het adres waarvandaan ik antwoord kreeg toen ik hetzelfde deed als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jersey
Caesu schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:10:
er is weer een nieuwe:

http://www.internetcalls.com

meer landen dan Voipbuster, ook US en UK gratis.
en Pay By Phone (ook voor Nederland?).
wou ik registeren krijg ik telkens dit:
[afbeelding]
Internetcalls is a service from
Betamax GmbH & Co KG
Im Mediapark 8
50670 Köln

VoipBuster is a service from
Betamax GmbH & Co KG
Im Mediapark 8
50670 Köln

VoipStunt is a service from
Betamax GmbH & Co KG
Im Mediapark 8
50670 Köln

SparVoip ist ein Angebot von
Betamax GmbH & Co KG
Im Mediapark 8
50670 Köln

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb me bij internetcalls geregisteerd, ging gelijk goed.
Maar het probleem is dat net als bij voipstunt alleen op de homepage pay by phone staat en als je ingelogd bent niet meer. Hoop dat dat snel komt, want ik ga niet bij elke subvoippagina 10 euro opzetten.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Jersey schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 09:43:
[...]

Betamax GmbH & Co KG
Im Mediapark 8
50670 Köln

VoipBuster is a service from
Betamax GmbH & Co KG
Im Mediapark 8
50670 Köln

VoipStunt is a service from
Betamax GmbH & Co KG
Im Mediapark 8
50670 Köln

SparVoip ist ein Angebot von
Betamax GmbH & Co KG
Im Mediapark 8
50670 Köln
Sipdiscount is a service from
Betamax GmbH & Co KG
Im Mediapark 8
50670 Köln

Om het lijstje ff compleet te maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerbo99
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik heb gisteren geprobeerd mijn beltegoed telefonisch op te hogen maar mijn credit blijft op 0.00 staan. Ik heb een mailtje gestuurd maar nog geen antwoord gekregen. Zijn er problemen met telefonisch ophogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 22:01
ik heb het net gedaan aangezien mijn oude tegoed was vervallen :(
binnen een minuut ofzo stond het erop
denk dat je pech hebt en het nogmaals mag proberen, een reactie op je mail zal je niet ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Is het iemand gelukt budgetphone te configureren op een Zyxel prestige 2602-61c of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Tel: +49-221-3549565
Fax: +49-221-3549566

We kunnen ze vanaf nu blijkbaar ook bellen...Helaas niet via Voipbuster, want daar is Duitsland niet gratis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90152

Het lukte mij om te bellen zonder 0031 dus .....

navraag in forum leverde dit van de siteadmin op:

SIP now uses the dialplan of the county you select in your voipbuster profile.. so then you don't have to dial a countrycode anymore and just dial as you would with your landline

(this only works for netherlands, france, germany, UK for now) more countries will be added later

Lijkt mij goed nieuws kunnen er weer wat nieuwe dialplans worden geschreven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168868

Heb Sipura 2002 en Sipura 1001.
Bij de Spa 2002 heb ik bij systemsetting NTP server time.windows.com ingevuld.
Daar synchroniseerd de 2002 keurig de tijd mee.
Echer als ik deze in de 1001 op de zelfde wijze invul synchroniseert de 1001 niet.

Ook niet bij gebruik van andere timeservers.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Caesu schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:10:
Deze foutmelding krijg je als je meerdere accounts probeert aan te maken op dezelfde PC (binnen een bepaalde tijd?). Je IP-adres wordt niet geblokkeerd, maar de Voipbuster software houdt dit bij. Waarschijnlijk wordt er iets in de registry weggeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Call Forwarding - blijkbaar een nieuw feature op de nieuwe Finara-loot: Internetcalls, volgens het VOIPBuster forum. Het is nog niet getest.
What is call forwarding?
With Call Forwarding, you can redirect incoming calls to another user name, mobile or landline number.
Call Forwarding means you can answer your Internetcalls when you're not online. If you're expecting an important call, just add your (mobile) phone number, or another username in the callforwarding settings in your client.

[ Voor 9% gewijzigd door Wortelstok op 17-02-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
epias schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 20:56:
[...]
Deze foutmelding krijg je als je meerdere accounts probeert aan te maken op dezelfde PC (binnen een bepaalde tijd?). Je IP-adres wordt niet geblokkeerd, maar de Voipbuster software houdt dit bij. Waarschijnlijk wordt er iets in de registry weggeschreven.
ok, duidelijk!
probeer ik even op een andere pc te reggen.

wel jammer dat http://www.internetcalls.com/ niet aan pay by phone doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-06 21:52
Vandaag m'n Sipcom 1000 ATA ding de deur uit geschopt, heb nu een Grandstream 486.

Deze zou wel dialplans moeten ondersteunen, alleen heb ik die nog niet aan de gang (kan niet vinden waar ik die dialplans moet instellen)

Denk dat ik deze ook maar dump, hij kan ook maar 1 SIP account aan, en ik wil er eentje met 2 eigenlijk (budgetphone inkomend, voipbuster uitgaand)

Wat de stun-server trouwens, ik heb onlangs een andere gevonden dan de genoemde stun.voipbuster.com

Ik gebruik stun1.noc.ams-ix.net
Deze is tenminste afaik in NL en dus misschien iets minder afhankelijk van internetroutings ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DJSmiley schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:08:
Vandaag m'n Sipcom 1000 ATA ding de deur uit geschopt, heb nu een Grandstream 486.

Deze zou wel dialplans moeten ondersteunen, alleen heb ik die nog niet aan de gang (kan niet vinden waar ik die dialplans moet instellen)

Denk dat ik deze ook maar dump, hij kan ook maar 1 SIP account aan, en ik wil er eentje met 2 eigenlijk (budgetphone inkomend, voipbuster uitgaand)

Wat de stun-server trouwens, ik heb onlangs een andere gevonden dan de genoemde stun.voipbuster.com

Deze is tenminste afaik in NL en dus misschien iets minder afhankelijk van internetroutings ;)
Een collega van mij heeft een Grandstream 486, maar volgens mij kun je daar geen dialplans inzetten. Je kunt alleen instellen dat hij iets voor het telefoonnummer moet zetten. Dat veld is ook veel te klein om een heel dialplan in te zetten.

Waarom heb je geen Sipura gehaald? Dan weet je zeker dat je er dialplans in kan zetten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 16:09
DJSmiley schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:08:

als je een beetje handig bent, kan ik je de sipura SPA-3000 aanraden. Dit apparaat is wel een alleskunner. Het enige nadeel is de enigszins gebrekkige documentatie en de oneindigheid aan instellingen. Ik ben zelf al een tijdje bezig met het configureren en optimeren ervan, maar dat is natuurlijk leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Byte_Me schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:31:
[...]

als je een beetje handig bent, kan ik je de sipura SPA-3000 aanraden. Dit apparaat is wel een alleskunner. Het enige nadeel is de enigszins gebrekkige documentatie en de oneindigheid aan instellingen. Ik ben zelf al een tijdje bezig met het configureren en optimeren ervan, maar dat is natuurlijk leuk om te doen.
Ik doelde eigenlijk op de Sipura 1001, die kan wat hij wil. Er kunnen twee sipaccounts in en je kunt er dialplans in zetten.

De Sipura 3000 is volgens mij interesant als je een kpn-lijn als backup wilt gebruiken, maar kunnen hier ook twee sipaccounts in?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:34:
[...]

Ik doelde eigenlijk op de Sipura 1001, die kan wat hij wil. Er kunnen twee sipaccounts in en je kunt er dialplans in zetten.

De Sipura 3000 is volgens mij interesant als je een kpn-lijn als backup wilt gebruiken, maar kunnen hier ook twee sipaccounts in?
volgens mij kunnen daar wel 5 sipaccounts in, of nog wel meer. maar één FXS-poort.
ik verwacht hem deze week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Caesu schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:58:
[...]

volgens mij kunnen daar wel 5 sipaccounts in, of nog wel meer. maar één FXS-poort.
ik verwacht hem deze week. :)
Je kan idd met iets van 5 accounts uitbellen, maar je kunt er maar met ééntje gesprekken ontvangen! Bij de SPA-1001 is dit niet zo, daar kun je met twee accounts zowel bellen als gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 19-06 21:52
Marzman schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:25:
[...]

Waarom heb je geen Sipura gehaald? Dan weet je zeker dat je er dialplans in kan zetten.
Omdat ik de ata-dingen allemaal krijg. Ik test nogwel eens wat voor een kennis, dus ik roep: heb voip ding nodig, en heb paar dagen later zo'n ding. Als die niet bevalt krijg ik gewoon weer een andere, was dit keer dus de Gs486 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Anoniem: 143386 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:39:
[...]
Je kan idd met iets van 5 accounts uitbellen, maar je kunt er maar met ééntje gesprekken ontvangen! Bij de SPA-1001 is dit niet zo, daar kun je met twee accounts zowel bellen als gebeld worden.
hier staat dat je wèl op twee accounts gebeld kan worden:
TIP: twee SIP-account op één FXS-poort door Virtual Services

De Vega 25 ondersteunt VSP, hetgeen stsaat voor 'Virtual Services Port'. Met VSP kunt u de FXS-poort van deze kleine, handzame VoIP gateway configureren voor twee onafhnakelijke VoIP-services. U kunt desgewenst dus twee verschillende nummers bij verschillende SIP-providers gebruiken.
De inkomende gesprekken van de beide accounts kunt u door verschillende ringtones laten weergegeven, zodat u weet op welk nummer u wordt gebeld. Bij het uitbellen kunt u via een zelf te configureren code (bijvoorbeeld nadat u een # of bepaald getal draait) bepalen via welke instellingen u uitbelt.
Indien u in gesprek bent met de éne VoIP-account, dan kunt u een tweede gesprek op uw andere account en/of een gesprek op uw vaste KPN- of Essentlijn (PSTN) daarmee samenvoegen door eenvoudigweg de 3-weg-conferencing aan te zetten.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Caesu schreef op maandag 20 februari 2006 @ 07:18:
[...]

hier staat dat je wèl op twee accounts gebeld kan worden:

[...]

bron
SPA-1001 has 1 FXS port.
The SPA (SE) firmware is a special edition targetted for SPA-1001
only.
Its functionality is similar to a SPA-1000 with the
regular SPA firmware, but with the additional support for 2 VoIP service
providers (aka Lines).
Bron

Dit is dus special SE-firmware die benodigd is, en die is er alléén voor de SPA-1001. Maar misschien heb ik het mis, je zal het vanzelf merken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Laatst online: 05-02-2024
Hallo, Als je die sipcom 1000 nog hebt liggen(en hem niet letterljk de deur uitgeschopt hebt zodat de kans bestaat dat hij nog heel is;-) wil ik hem wel van je overnemen, prijs komen we wel uit als je me mailt op dicksterkenburg@benik.nl wat dialplans betreft lees je enkele berichten hoger op dit forum dat voipbuster bellen zonder landcoce in o.a. nederland onderstuend dus gewoon 0201234567 geen dialplans meer nodig dus. Groetje,s Dick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 17-06 16:09
Marzman schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:34:
[...]

in de spa-3000 kunnen meer sipaccounts dan je ooit nodig zult hebben. Ik heb al een howto gelezen om 20 sipaccounts in dat apparaat te zetten, en meer kan ook nog. Het enige probleem is dat het apparaat niet zo eenvoudig is in te stellen.

edit: dit is inderdaad wel voor uitbellen, gebeld worden weet ik niet wat het maximum is. 2 is iig mogelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Byte_Me op 20-02-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117252

Een vraagje: Als je belt via voipbuster ( met behulp van voipbustermate) , kun je dan daarnaast ook nog Skype gebruiken ? ( via Skypemate, dat proggie heeft mijn Sitecom telefoon namelijk nodig om met Skype te communiceren) Dus ik zou ze zowel Voipbuster als Skype naast elkaar willen gebruiken, zonder dat ze met elkaar in conflict raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126778

Ik ben al zo lang bezig om nummerweergave te krijgen op mijn handytone 486 en helemaal 'blind' gekeken op mij instellingen.

Maar nu ben ik er achter wat er aan de hand is

Als ik bel naar mijn kpn nummer dan hoor je een klikje en gaat het groene lampje branden (van de handytone)

Ik heb dan geen nummerweergave

Leg ik neer en bel ik snel terug dan blijft het groene lampje aan en dan geeft hij de nummerweergave wel door

Dus komt er op neer als je snel achter elkaar belt dan geeft hij wel het nummer door

Heeft iemand een oplossing zodat hij altijd het nummer weergeeft

hier staan mijn instellingen

http://members.lycos.nl/partyfotoalbum/ht486/advanced.htm

Voor de rest werkt alles prima ook makkelijk dat er geen +31 voor moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66756

Anoniem: 126778 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:06:
Ik ben al zo lang bezig om nummerweergave te krijgen op mijn handytone 486 en helemaal 'blind' gekeken op mij instellingen.

Als ik bel naar mijn kpn nummer dan hoor je een klikje en gaat het groene lampje branden (van de handytone)

Leg ik neer en bel ik snel terug dan blijft het groene lampje aan en dan geeft hij de nummerweergave wel door

Dus komt er op neer als je snel achter elkaar belt dan geeft hij wel het nummer door

Ik heb zelf ook de 486, maar bij mijn doet hij ook geen nummerweergave als ik mijn VoipBuster numer bel, ik heb het wel voor elkaar als ik mijn KPN nummer bel, dit door toevoeging van een extra kastje:
(http://www.rhisc.nl/shop/...sc.nl/shop/N_grp_8-1.html). heb jij het wel voor elkaar als je je Voip Nummer belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 126778 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:06:

Bij mij werkt het met Etsi DTMF, staat er bij jou ook bij. Bij mij heet het alleen Etsi DTMF with PR (ik gokte dat dit stond voor pre ring, omdat dit de manier is waarop kpn, en dus ook de meeste in nederland gekochte telefoons, omgaan met nummerweergave) maar ik denk dat het wel hetzelfde is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126778

Het lukt nog steeds niet helemaal, helaas !

Het lukt nog steeds alleen als ik 2x achter elkaar bel dan lijkt net of het kastje nog "open" is voor nummer weergave. heel er vreemd

Nog een reactie op LuPoLo

KPN nummerweergave werkt met het DTMF systeem
en je nummerweergave van voip werkt via het FSK systeem

Mijn draadloze telefoon ondersteunt alle 2 (DTMF / FSK) maar mijn andere telefoon ondersteund alleen DTMF, dus dan alleen nummerweergave met kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 126778 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:07:
Het lukt nog steeds niet helemaal, helaas !

Het lukt nog steeds alleen als ik 2x achter elkaar bel dan lijkt net of het kastje nog "open" is voor nummer weergave. heel er vreemd

Nog een reactie op LuPoLo

KPN nummerweergave werkt met het DTMF systeem
en je nummerweergave van voip werkt via het FSK systeem

Mijn draadloze telefoon ondersteunt alle 2 (DTMF / FSK) maar mijn andere telefoon ondersteund alleen DTMF, dus dan alleen nummerweergave met kpn
En dan zit er nog verschil in DTMF. KPN gebruikt een andere variant dan de meeste andere europese landen. Daarom werkt het vaak niet en werkt het dan opeens wel als je een in Duitsland gekochte telefoon aansluit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Anoniem: 90152 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 20:33:
Het lukte mij om te bellen zonder 0031 dus .....

navraag in forum leverde dit van de siteadmin op:

SIP now uses the dialplan of the county you select in your voipbuster profile.. so then you don't have to dial a countrycode anymore and just dial as you would with your landline

(this only works for netherlands, france, germany, UK for now) more countries will be added later

Lijkt mij goed nieuws kunnen er weer wat nieuwe dialplans worden geschreven >:)
Hmm net even getest met m'n voipphone, maar ik hoor helemaal niets (ook geen fout dat hij niet bestaat), maar hij belt dus gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120082

Ik zie eigenlijk het voordeel niet als uiteindelijk alle nummers betalend zullen zijn. Ik ben nu ook van plan om over te stappen, alleen vraag ik me af of dit wel degelijk goedkoper is dan "gewoon" via vaste lijn te bellen. (natuurlijk vanaf het moment dat er betaald moet worden)
Ik woon in België dus ik zou nu toch in ieder geval een acount van sipdiscount moeten aanvragen, maar de vraag is natuurlijk, hoe lang blijftt dit nog gratis?

En het is ook vanzelfsprekend dat ik het liefst ook bel met degelijk kwaliteit, ik moet mezelf namelijk geen 3x in echo horen :)

Dit waren maar enkele bedenken die mij wat tegenhouden om echt te gaan voip'en ...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 120082 op 20-02-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 120082 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:12:
Ik zie eigenlijk het voordeel niet als uiteindelijk alle nummers betalend zullen zijn. Ik ben nu ook van plan om over te stappen, alleen vraag ik me af of dit wel degelijk goedkoper is dan "gewoon" via vaste lijn te bellen. (natuurlijk vanaf het moment dat er betaald moet worden)
Ik woon in België dus ik zou nu toch in ieder geval een acount van sipdiscount moeten aanvragen, maar de vraag is natuurlijk, hoe lang blijftt dit nog gratis?

En het is ook vanzelfsprekend dat ik het liefst ook bel met degelijk kwaliteit, ik moet mezelf namelijk geen 3x in echo horen :)

Dit waren maar enkele bedenken die mij wat tegenhouden om echt te gaan voip'en ...
Ik heb geen vaste lijn dus die kosten bespaar ik al. Belbudget is hier 9 euro per maand. En als het betaald gaat worden zal het altijd een stuk goedkoper blijven dan bellen via KPN Belbudged.

Bovendien is het met VOIP erg makkelijk om over te stappen omdat er fysiek niks veranderd hoeft te worden. Je hoeft alleen in je sipclient wat instellingen te wijzigen en je belt via een andere provider als Voipbuster zich uit de markt gaat prijzen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 06:09

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is de houdbaarheid van je beltegoed veranderd?

"Uw beltegoed is tot 120 dagen na uw laatste aankoop houdbaar."
en dat 0900 vind ik ook niet meer terug

[ Voor 19% gewijzigd door sander817 op 21-02-2006 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Laatst online: 04-06 08:33
Ik heb net gekeken bij voipbuster, maar ik zie het 0900 nog steeds. Er zijn nu zelfs meer betalingsmogelijkheden. O.A. rabobankdirekt en ideal van de postbank.

Weet iemand of je PSTN Switch voor Chat-Cord zou kunnen gebruiken in combinatie met een sipura 1001, zodat je maar 1 telefoon nodig hebt voor voipbuster en kpn?

PSTN Switch voor Chat-Cord
€ 7.95

* Om eenvoudig te switchen tussen internet bellen en normaal bellen
* Te gebruiken i.c.m. Chat-Cord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:54

knakworst

Get more sats!

dicksterk schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:56:
wat dialplans betreft lees je enkele berichten hoger op dit forum dat voipbuster bellen zonder landcoce in o.a. nederland onderstuend dus gewoon 0201234567 geen dialplans meer nodig dus. Groetje,s Dick
Ikzelf heb een sipura met een goed werkende dialplan, maar dit is zeker interessant voor o.a. de zyxel-gebruikers. _/-\o_

Het werkt nu precies zoals een mobieltje, je moet het netnummer gewoon wel altijd invoeren.

[ Voor 10% gewijzigd door knakworst op 21-02-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:54

knakworst

Get more sats!

netvisions schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:14:
[...]

Hmm net even getest met m'n voipphone, maar ik hoor helemaal niets (ook geen fout dat hij niet bestaat), maar hij belt dus gewoon niet...
Ik heb net de girofoon met softfone gebeld, werkte perfect toen ik 0263xxx intikte. Heb je wel aangegeven dat je in NL woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
knakworst schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:17:
[...]

Ik heb net de girofoon met softfone gebeld, werkte perfect toen ik 0263xxx intikte. Heb je wel aangegeven dat je in NL woont?
Yep, anders krijg je geen telefoonnummer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylone
  • Laatst online: 14-05 20:13
Ff een vraagje:

Hebben meer mensen met voipbuster problemen om een connectie te krijgen? Een paar weken geleden begon dit... Eerst zo af en toe geen connectie, dus een paar x proberen en dan werkte het wel, maar nu krijg ik gewoon helemaal geen connectie... Er is nix veranderd in die tussen tijd en mij modem geeft netjes aan dat ie verbonden is met stun.voipbuster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Wat ik nog niet helemaal begrijp uit het geheel hier is het volgende:
Ik bel momenteel op een primitieve manier met voip. Als ik een Sipura 3000 koop kan ik instellen dat bij b.v. #061234567 de 06 nummers over de pstn lijn gebelt worden ?
Het gaat me er om dat ik de goedkope nummer via de normale lijn kan bellen en de dure standaard via voip.
Dus ik maak de keuze met b.v. een # ervoor om via pstn te bellen !?

Als dit mogelijk is, koop ik de 3000 anders een van de goedkopere varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167445

Over het instellen van landcode's is er al veel geschreven bij de Dialplan's, ik bel lokaal zonder kengetal en landelijk gewoon zonder +31.
Er staat hier ergens een voorbeeld van een dialplan waarin dit mogelijk is.
Wat ik niet kan snappen is dat mensen dit SERIEUS willen gaan gebruiken, ik zelf heb er redelijk positieve ervaringen mee, maar om er op te gaan bouwen???? lijkt mij vooralsnog erg voorbarig.

Maar dit is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Momenteel geeft voipbuster af en toe weer nummers uit. Regelmatig de website checken om te kijken of er weer vrije nummers zijn is wel noodzakelijk, aangezien ze meestal weer snel op zijn.
Ik hoor nu van verschillende kanten dat er gewoon Nederlandse nummers worden uitgegeven.

Echter wanneer ik op de website zo`n nummer probeer aan te vragen krijg ik allereerst een vage C1 error, vervolgens haal ik mijn telefoonnummer weg, en submit opnieuw, en dan keurt hij het ineens goed.

Dan staat me niets meer in de weg, ze vragen wel of je even 10 EUR overmaakt.
Credit balance not sufficient for buying a VOIP-IN number, please add credit to your account.

Click here to add credit.
Nu is mijn vraag, krijg ik direct een nummer als ik die 10 EUR via bijv. paypal overmaak?

Of is het gewoon misleidend en is er een kans dat ik _geen_ nummer krijg omdat ze bijv. op zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 167445 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 00:20:
Over het instellen van landcode's is er al veel geschreven bij de Dialplan's, ik bel lokaal zonder kengetal en landelijk gewoon zonder +31.
Er staat hier ergens een voorbeeld van een dialplan waarin dit mogelijk is.
Wat ik niet kan snappen is dat mensen dit SERIEUS willen gaan gebruiken, ik zelf heb er redelijk positieve ervaringen mee, maar om er op te gaan bouwen???? lijkt mij vooralsnog erg voorbarig.

Maar dit is mijn mening.
Wat lijkt je voorbarig? Om over te gaan op voip of om over te gaan op voipbuster? Ik vind het prima werken, het is inderdaad wat storingsgevoeliger dan een analoge lijn, maar ik heb nog een budgetphoneaccount en een gsm als backup :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jersey
xylone schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:58:
Ff een vraagje:

Hebben meer mensen met voipbuster problemen om een connectie te krijgen? Een paar weken geleden begon dit... Eerst zo af en toe geen connectie, dus een paar x proberen en dan werkte het wel, maar nu krijg ik gewoon helemaal geen connectie... Er is nix veranderd in die tussen tijd en mij modem geeft netjes aan dat ie verbonden is met stun.voipbuster.com
Heb je de goeie sipserver?

sip1.voipbuster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Je kan ook gewoon sip1.sipdiscount.com instellen.
Die werkt gewoon met je VoIP buster gegevens en is speciaal ook bedoeld voor SIP.
Verder is sipdiscount.com volgens mij niet meer in béta :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

keel schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 03:03:
KNIP
Nu is mijn vraag, krijg ik direct een nummer als ik die 10 EUR via bijv. paypal overmaak?

Of is het gewoon misleidend en is er een kans dat ik _geen_ nummer krijg omdat ze bijv. op zijn?
Jij bent denk ik al verder dan ik want ik kan maar niet vinden waar en hoe je je nummer aanvraagt. Ik heb ook nergens (op hun site) gezien dat het een tientje kost. Ik heb hun softphone wel gedownload (want ik dacht dat je dan ergens tijdens het downloaden die vraag kreeg) maar kennelijk krijg je pas tijdens het installeren een link door naar een pagina waar je je kunt registreren?
Zou je die link hier willen posten? THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren de gok genomen en via paypal 10euro (11,60 incl. VAT) overgemaakt en kreeg direct een nummer toegewezen. Kreeg keurig een 053 nummer (Enschede) toegewezen zoals ik dat bij mn adresopties had aangegeven. Het werkt erg goed ook. Soms viel die wel weg maarja...misschien was onze router even druk. Het vaste nummer werkt direct en ook het beltegoed is direct bijgeschreven. Dus keel, ik zou er gewoon voor gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167445

Marzman schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 08:57:
[...]

Wat lijkt je voorbarig? Om over te gaan op voip of om over te gaan op voipbuster? Ik vind het prima werken, het is inderdaad wat storingsgevoeliger dan een analoge lijn, maar ik heb nog een budgetphoneaccount en een gsm als backup :)
Ik weet dat er veel mensen zijn die bij het horen GRATIS totaal gaan flippen en de KPN eruit doen. een Sipura kopen en gaan lopen stuntelen.
Na een aantal maanden geklooi zijn alle Voip aanbieders klootzakken, oplichters, enz. omdat die personen vanwege het horen van GRATIS zijn geflipt en hals over kop zijn gaan experimenteren met Voip en hun technische kennis niet toereikend is om het gemaakt te krijgen.

Wat ik ermee bedoel is: Koop niet zomaar een kastje maar koop er een bij een zaak die service verleend, en hem evt. kan instellen voor je als je zelf de kennis niet hebt.
En hou een backup achter de hand, Gsm, Belbudget, Budgetphone ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Precies!
Ik zit er zelf ook aan te denken om een Speedtouch 716V5 voor me zelf te kopen en daarmee te gaan bellen naar vaste nummers.
Echter, dan wil ik het Belbasis abbonement inderdaad terug zetten naar Belbudget.
En dan wel om 4 redenen:

1. Je bent meer geld kwijt als je je telefoonlijn opzegt ipv belbudget te nemen.
2. Je behoudt je eigen nummer als je belbudget neemt.
3. je hebt een back-up lijn.
4. Heb KPN ADSL... :P

Maar verder vindt ik het super werken!
Best stabiel nog, en een mooie oefening om VoIP te leren kennen, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Om nog even terug te komen op de vraag of er ook providers zijn die de één minuut limiet niet hebben als je niks betaald, die bestaat nu :)
Met InternetCalls kan je oneindig gratis bellen naar alle vaste nummers. Wat mij vooral is opgevallen is dat de kwaliteit van het geluid stukken beter is dan van VoipBuster/VoipCheap.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:29

Neo

@FnF ik heb het net geprobeerd er zit inderdaad geen limiet meer op. Als je bij internetcalls een telefoonnummer wil hebben moet je dan ook met 10 euro upgraden of is 1,00 euro genoeg?

Je kan trouwens nu ook bij zowel voipbuster als internetcalls gewoon geld overmaken via de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Volgens mij was het zo dat je overal gewoon het minimale erop kon zetten, en dat je dan een nummer kreeg ;) die 1 euro is genoeg dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

woh als dat waar zou zijn, dat zou echt mooi wezen. Ik ga dan meteen maar even geld overmaken! Bedankt

Edit:
Even nog een vraagje, ik wou net geld overmaken, maar de postbank deed erg moeilijk met de naam en de plaats dat is makkelijk door de letters te wijzigen. Maar hij doet ook moeilijk met het nummer dat je moet vermelden bij de betaling. Ik moet het nummer 868708098;144 vermelden, maar hier komt volgens de postbank een ongeldig teken in voor (de ; natuurlijk), maar ik vermoed dat als ik dit teken weg haal dat dan de hele betaling niet door internetcalls wordt geregistreerd als mijn betaling omdat het nummer dan niet meer klopt. Iemand een idee?

[ Voor 74% gewijzigd door Neo op 22-02-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

AMD user schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:04:
@FnF ik heb het net geprobeerd er zit inderdaad geen limiet meer op. Als je bij internetcalls een telefoonnummer wil hebben moet je dan ook met 10 euro upgraden of is 1,00 euro genoeg?

Je kan trouwens nu ook bij zowel voipbuster als internetcalls gewoon geld overmaken via de bank.
Ja, ik had het zelf ook al even geprobeerd, gewoon even Alternate bellen, daar zit je minstens 45 minuten in de wachtrij voor je aan de beurt bent :P Na een half uur de "haak" er maar weer "opgegooid" ;)

Over de prijzen weet ik zo niet, ik vind het genoeg dat het gratis is (Bel bijna nooit), wel valt me op dat deze software uitgebreider is dan Voipbuster/Voipcheap, er zijn meer opties.
AMD user schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:32:
woh als dat waar zou zijn, dat zou echt mooi wezen. Ik ga dan meteen maar even geld overmaken! Bedankt

Edit:
Even nog een vraagje, ik wou net geld overmaken, maar de postbank deed erg moeilijk met de naam en de plaats dat is makkelijk door de letters te wijzigen. Maar hij doet ook moeilijk met het nummer dat je moet vermelden bij de betaling. Ik moet het nummer 868708098;144 vermelden, maar hier komt volgens de postbank een ongeldig teken in voor (de ; natuurlijk), maar ik vermoed dat als ik dit teken weg haal dat dan de hele betaling niet door internetcalls wordt geregistreerd als mijn betaling omdat het nummer dan niet meer klopt. Iemand een idee?
Die ; kan zeer waarschijnlijk wel weg, aangezien er toch maar één hetzelfde nummer voorkomt. Er zullen nooit mensen met hetzelfde nummer zijn. Ze zullen het wel snappen zonder de ; :)

[ Voor 56% gewijzigd door Phyxion op 22-02-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Fnf bedankt weer. Ik heb na een half uur opnieuw ingelogd en toen stond die ; er niet meer. Net dus het geld overgemaakt, nu afwachten. Ik ben het zeker met je eens dat de geluidskwaliteit beter is, nog een voordeel van internetcalls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 20:00

Harrie

NederVlaming

FnF schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:42:
Om nog even terug te komen op de vraag of er ook providers zijn die de één minuut limiet niet hebben als je niks betaald, die bestaat nu :)
Met InternetCalls kan je oneindig gratis bellen naar alle vaste nummers. Wat mij vooral is opgevallen is dat de kwaliteit van het geluid stukken beter is dan van VoipBuster/VoipCheap.
Ik heb het net ook geprobeerd, maar na 40minuten zijn de maximal free calls bereikt. Dan moet je dus eerst een klein credit erop zetten om weer onbeperkt gratis te kunnen bellen.

Trouwens stom dat er geen & of een ö in de naam en plaats mogen staan om geld over te maken :?

[ Voor 28% gewijzigd door Harrie op 22-02-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
g00fy schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:24:
Ik heb gisteren de gok genomen en via paypal 10euro (11,60 incl. VAT) overgemaakt en kreeg direct een nummer toegewezen. Kreeg keurig een 053 nummer (Enschede) toegewezen zoals ik dat bij mn adresopties had aangegeven. Het werkt erg goed ook. Soms viel die wel weg maarja...misschien was onze router even druk. Het vaste nummer werkt direct en ook het beltegoed is direct bijgeschreven. Dus keel, ik zou er gewoon voor gaan :)
Ook ik heb zojuist de gok gewaagd, maar kreeg een 038 (Zwolle) nummer toegewezen, terwijl ik bij Personal Details gewoon netjes mijn woonplaats had ingevuld (Niet Zwolle dus).

Heb dus meteen even bij feedback een mailtje naar ze verstuurd (is hun klantenservice snel?) of ze dat kunnen wijzigen naar een ander netnummer, dat iets dichter bij huis ligt. Is dat mogelijk denken jullie?

Verder wil ik het nummer echt als tweede nummer gaan gebruiken, maar heb ik de garantie dat ik over een jaar nog steeds dat nummer heb, en hoe kijken jullie hier tegenaan?

Want volgens XS4ALL mag je niet eens een vast nummer hiermee gebruiken (ik weet niet of dat in de wet geregeld is of door de opta of door hun zelf)
Van de website (http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/faq.php#bellen1)
Het is niet toegestaan om een normaal telefoonnummer te gebruiken voor een telefoondienst die niet is gebonden aan een vaste lokatie, ook niet wanneer die alleen op een vaste lokatie wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Ik denk (weet het bijna zeker) dat je geen ander nummer krijgt toegewezen. Je krijgt gewoon het netnummer van een grote plaats in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:38

Coach4All

I'm a Coach 4 All

keel schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:05:
[...]

Want volgens XS4ALL mag je niet eens een vast nummer hiermee gebruiken (ik weet niet of dat in de wet geregeld is of door de opta of door hun zelf)
Van de website (http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/faq.php#bellen1)

[...]
Lijkt me grote onzin, want Budgetphone deelt deze wel uit. Kan je zelf opgeven in welk netnetmmer gebied je een nummer wilt.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166003

FnF schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:42:
Heb je misschien ook een linkje voor me ? ;)

Edit: sorry al gevonden: http://www.internetcalls.com

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 166003 op 22-02-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Harrie schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 18:19:
[...]

Ik heb het net ook geprobeerd, maar na 40minuten zijn de maximal free calls bereikt. Dan moet je dus eerst een klein credit erop zetten om weer onbeperkt gratis te kunnen bellen.

Trouwens stom dat er geen & of een ö in de naam en plaats mogen staan om geld over te maken :?
Ik zal het nog eens proberen, heb in ieder geval +-30 minuten Alternate staan, morgen nog maar eens verder proberen :)
En anders maken we gewoon weer een nieuwe account aan, email wordt toch niet gechecked.

[ Voor 9% gewijzigd door Phyxion op 22-02-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 20:00

Harrie

NederVlaming

FnF schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:57:
[...]

Ik zal het nog eens proberen, heb in ieder geval +-30 minuten Alternate staan, morgen nog maar eens verder proberen :)
En anders maken we gewoon weer een nieuwe account aan, email wordt toch niet gechecked.
Hahaha, idd, ik had al wel aan de optie gedacht dat ik verschillende mail adressen heb, maar nu je het zegt ze checken de mailadressen idd niet... Maar ach, ik heb nu gewoon 1 euro overgemaakt, even kijken wat dat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Anoniem: 166003 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:47:
[...]

Heb je misschien ook een linkje voor me ? ;)

Edit: sorry al gevonden: http://www.internetcalls.com
Goh. Dat dat beter is dan VoipBuster... Is gewoon van dezelfde club. Leg mij maar eens uit waarom ze onder zoveel namen opereren.

======================
Betamax GmbH & Co KG
Im Mediapark 8
50670 Köln

Email: Please use the forms on our contact page

Managing director: Karin Nab
======================

Anoniem: 137037

heeft er iemand de sip instellingen voor internetcalls.com ?

werkt goed en heb ook een nr gekregen

Anoniem: 169249

ik heb net internetcalls gebruikt en je mag gratis 40 min.bellen, bij voipstunt 25 min.

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Goed luitjes, ik heb een SPA-2002 gekocht. De 3**** viel niet in mijn richting omdat ik een tweede lijn wel erg fijn vind.
Ik heb nu i.v.m. het vele bellen naar Duitsland een account gemaakt via voipbuster in Duitsland. Het idee erachter is dat ik vanuit Nederland gratis in Duitsland kan bellen met mijn duitse nummer.
Het leuke is nu dat ik veel van snap van instellingen van dergelijk dingen maar de Sipura zo ongelovelijk veel instelling heeft dat ik door de bomen het bos niet zie :( Kan ik user account 2 (Duitsland) op lijn 1 uit laten komen of moet ik hier een tweede toestel aan planten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90152

Anoniem: 137037 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 00:20:
heeft er iemand de sip instellingen voor internetcalls.com ?

werkt goed en heb ook een nr gekregen
sip.internetcalls.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:48
RobbieDee schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:17:
[...]

Goh. Dat dat beter is dan VoipBuster... Is gewoon van dezelfde club. Leg mij maar eens uit waarom ze onder zoveel namen opereren.

======================
Betamax GmbH & Co KG
Im Mediapark 8
50670 Köln

Email: Please use the forms on our contact page

Managing director: Karin Nab
======================
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze ooit naar mijn oude werkgever geluisterd hebben: Je kan beter jezelf beconcureren voordat een ander dat gaat doen.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

http://www.betamax.com/about.php
Betamax was founded in 2005 in Germany by a group of marketing experts. Funding from private investors and venture capitalists allowed for a rapid market roll-out of a variety of products which are powered by Betamax.
Our aim is to offer the same services and high quality as our competitors, but at a much more affordable price. We are able to do this because we have developed an efficient organization and are experts in keeping costs down.
Ik denk wel dat ze weten waarmee ze bezig zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1,04 euro aan credit gekocht per "Pay By Phone" en een nummer opgehaald.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Betamax? Dat waren toch die videorecorders die zo goed verkochten? :X

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 18-06 14:49

gjs

Scoobydoobydoo

Leuk dat mensen zeggen dat internetcalls beter is....

>nslookup sip.internetcalls.com
Addresses: 80.239.235.200, 80.239.235.201, 194.120.0.200, 194.120.0.201
194.221.62.200, 194.221.62.201

>nslookup sip.voipbuster.com

>nslookup sip1.voipbuster.com

Volgens mij zijn het gewoon dezelfde servers !

>nslookup sip.voipstunter.com
Address: 204.13.161.23

Dat is dan wel een andere server....

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
gjs schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 21:51:

>nslookup sip.voipstunter.com
Address: 204.13.161.23

Dat is dan wel een andere server....
dat is omdat het sip.voipstunt.com is.

Name: sip.voipstunt.com
Address: 194.120.0.201
Address: 194.221.62.200
Address: 194.221.62.201
Address: 80.239.235.200
Address: 80.239.235.201
Address: 194.120.0.200

[ Voor 31% gewijzigd door Caesu op 24-02-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 12-06 18:55

Gerco

Professional Newbie

Ik heb een probleem met sipdiscount, maar aangezien dat dezelfde club is als VoIPbuster vond ik wel dat ik dat hier kon neerzetten :)

Wanneer ik een POTS nummer (0031blabalal) probeer te bellen is alles prima, maar als ik een andere sipdiscount.com account probeer te bellen ("sip:account@sipdiscount.com" of gewoon "account"), krijg ik altijd meteen "400 Bad Request". Welke device ik gebruik maakt niet uit, maar ik heb ExpressTalk, SJPhone en de Zyxel 2602R-61 VoIP router geprobeert en bij alles krijg ik hetzelfde resultaat.

Iemand een idee?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is de beste USB telefoon voor VoIPbuster?
Ik heb een USR809600 maar die werkt alleen goed met Skype, bij VoIPbuster kan ik de toetsen niet gebruiken en gaat de bel ook niet, ik kan er wel een gesprek mee voeren. Ik heb alle versies van VoIPbustermate a geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gerco schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:34:
Ik heb een probleem met sipdiscount, maar aangezien dat dezelfde club is als VoIPbuster vond ik wel dat ik dat hier kon neerzetten :)

Wanneer ik een POTS nummer (0031blabalal) probeer te bellen is alles prima, maar als ik een andere sipdiscount.com account probeer te bellen ("sip:account@sipdiscount.com" of gewoon "account"), krijg ik altijd meteen "400 Bad Request". Welke device ik gebruik maakt niet uit, maar ik heb ExpressTalk, SJPhone en de Zyxel 2602R-61 VoIP router geprobeert en bij alles krijg ik hetzelfde resultaat.

Iemand een idee?
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik eerder hier gelezen dat hun netwerk niet open staat voor ip-calls. Er zijn in ieder geval meer mensen geweest die gemeld hebben dat dit niet werkt :)

/▌

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.