Toon posts:

Gratis bellen met Voipbuster [deel 3] Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 70.993 views sinds 30-01-2008

• Byte_Me
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 27-11 21:26
http://img247.imageshack.us/img247/6239/logovoipbuster2gk.gif

Inleiding

Voipbuster is een telecom-provider waarmee je kan bellen en gebeld worden over een bestaande internetverbinding. Dit wordt Voice over IP genoemd, VoIP in het kort. VoIP wordt al jaren gebruikt en is met het IAX en het SIP protocol een beproefde manier om te telefoneren. Er zijn wereldwijd zeer veel telecombedrijven die deze dienst aanbieden tegen uiteenlopende tarieven. Voipbuster is een van deze bedrijven. Ze zijn momenteel in de beta-testfase, waardoor je niet alleen tegen zeer gunstige tarieven kan bellen maar zelfs GRATIS naar vaste nummers in een heleboel landen. Verderop in deze post staat een lijst met alle gratis bestemmingen. Om via VoIP te bellen kun je niet zonder meer je normale telefoon aansluiten. Je hebt iets extra's nodig: een softphone, een ATA of een hardphone.

Softphones

Een softphone is een stukje software op je PC waarmee je middels het IAX of SIP protocol een verbinding kan maken met een telco. Van de website van VoIPbuster kan je een softphone downloaden. De vroegere versies hadden een slechte geluidskwaliteit, maar tegenwoordig is dat sterk verbeterd. Waar vroeger third-party softphones zoals Firefly favoriet waren, zijn deze inmiddels voorbijgestreefd door het eigen programma van voipbuster. Je krijgt er sneller een verbinding mee en de geluidskwaliteit is ongeveer even goed.

De Voipbuster client is zeer eenvoudig in te stellen, doordat er al een aantal instellingen zijn ingeprogrammeerd. Je hoeft na installatie enkel je gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren en je kunt gaan bellen. Het kan nodig zijn enkele poorten in je router of firewall open te zetten voor de verbinding:

UDP 5060
UDP 11112
UDP 10300 - 10311
UDP 6901 - 6920

Voor de mensen die toch Firefly willen gebruiken is hier een linkje naar een post in het vorige topic, waarin de instellingen staan beschreven. De gebruikte poorten zijn hetzelfde.

http://www.voipbuster.com/images/screencap-voipbuster.gif

http://img25.imageshack.us/img25/6751/firefly9oh.jpg

Hardphones

Een hardphone is een fysiek toestel dat geen telefoonaansluiting heeft maar een ethernet aansluiting en aangesloten wordt op je router. Let wel op dat je hardphone SIP (voor het bellen) en IAX (voor het gebeld worden) compatible is.

http://www.grandstream.com/images/GXP2000_front.gif

Analogue Telephone Adapters (ATA's)

De ATA is een kasje dat zowel een telefoonaansluiting voor een normaal telefoontoestel heeft en een ethernet poort die aangesloten wordt op je router. Sommige ATA's hebben zelfs een tweede telefoonpoort die op het analoge telefoonnet aangesloten kan worden zodat men zowel via de oude traditionele aansluiting gebeld kan worden als via VoIP. En de Luxe uitvoering van een ATA heeft zelfs twee ethernet poorten die je tussen je internet aansluiting en de rest van je netwerk kan plaatsen en telefoon data voorgang geeft op overige data.
http://www.grandstream.com/images/ht486sides.gif

http://www.tijdhof.com/images/ST190_voor-achter_g.jpg

Routers

Tot slot zijn er verschillende routers op de markt die een ingebouwde telefoonaansluiting hebben en compatible met SIP en VoIP. Veel voorkomende modellen zijn van Draytek, Zyxel en Linksys.

http://www.xeloq.com/nl/images/e-Tech%20ADSL-VoIP.gif

http://www.draytek.de/images/Vigor2600er/V2600VGi/rearV2600VGi.jpg

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1093541380.jpg

Hardware instellingen

Zyxel 2602
SIP Number : <gebruikersnaam>
SIP Local Port: 5060
Sip Server Address: connectionserver.voipbuster.com
Sip Server Port:5060
REGISTER Server Address:connectionserver.voipbuster.com
REGISTER Server Port:5060
Sip Service Domain:connectionserver.voipbuster.com
Grandstream Budgetone-100 Voipbuster instellingen (nu ook inkomend)
SIP Server: connectionserver.voipbuster.com
Outbound Proxy: connectionserver.voipbuster.com
SIP User ID: vul hier je VB Id in
Authenticate ID: (leeg)
Authenticate Password: vul hier je VB pw in

Prefereed Vocorder:
choice 1: PCMU
choice 2: PCMA
choice 3-8: PCMU

NAT Traversal: Yes, STUN server is: stun.voipbuster.com
Sipura 1001 - Budgetphone op Line 1, Sipdiscount op Line 2
Line 1
NAT Mapping Enable: NO
NAT Keep Alive Enable: NO
Proxy: budgetphone.nl
Use Outbound Proxy: YES
Outbound Proxy: sip.budgetphone.nl
User ID : vul je ID in
Password : vul je PASSWORD in
Use Auth ID: NO
DTMF Tx Method: InBand

Line 2
NAT Settings
NAT Mapping Enable: YES
NAT Keep Alive Enable: YES
Proxy: sipdiscount.com
Outbound Proxy: sip1.sipdiscount.com
Use Auth ID: YES
Auth ID: niets ingevuld

SIP
NAT Support Parameters allemaal op YES (8xYES)
STUN Server: stun.voipbuster.com

REGIONAL
Caller ID Method: DTMF DENMARK
Een voorbeeld van een dialplan staat in dit topic.

Gratis bestemmingen

Je kunt gratis bellen naar vaste telefoons in een aantal landen. Als je naar mobiele nummers en andere landen wilt bellen kost dat geld. Vaste nummers in de volgende landen zijn gratis:

Argentina
Australia
Austria
Belgium
Canada
China
Czech Republic
Denmark
Finland
France
Germany
Greece
Hungary
Ireland
Israel
Italy
Luxembourg
Netherlands
Norway
Poland
Portugal
Russia
Spain
Sweden
Switzerland
Taiwan
United Kingdom
United States

Het aantal gratis bestemmingen begint behoorlijk klein te worden. Er zijn echter nog andere voip aanbieders, die eigenlijk tot hetzelfde bedrijf behoren. Een daarvan is www.sipdiscount.com. Je kunt met je voipbuster account inloggen, maar om gebruik te maken van de extra gratis bestemmingen zul je een nieuwe account moeten aanmaken bij deze aanbieder. Hier zijn de volgende gratis bestemmingen:

austria (Landline)
belgium (Landline)
canada (Landline & Mobile)
denmark (Landline)
finland (Landline)
france (Landline)
germany (Landline)
greece (Landline)
ireland (Landline)
italy (Landline)
liechtenstein (Landline)
luxembourg (Landline)
netherlands (Landline)
norway (Landline)
portugal (Landline)
spain (Landline)
sweden (Landline)
switzerland (Landline)
united kingdom (Landline)
united states (Landline & Mobile)

Dan heb je ook nog www.voipstunt.com, hier zijn weer andere bestemmingen gratis.

Betaalwijze

Als ongeregistreerde gebruiker, d.w.z. zonder te betalen, kan je maximaal 1 minuut per gesprek bellen/testen. Dit kan zowel met een softphone als een SIP compatible hardphone. Je kunt je registreren door 10 euro te betalen. Dit kan via je creditcard, Paypall of 0900-nummer. Nu kan je onbeperkt en gratis bellen naar vaste nummers in de landen genoemd in de lijst met gratis bestemmingen. Je kunt ook andere landen of mobiele nummers bellen. Kijk dan op de voipbuster website voor de tarieven. Als je je tegoed van 5 euro hebt opgemaakt aan betaalnummers, dan kun je je tegoed weer aanvullen op de hiervoor genoemde betaalwijzes. Je moet je account na uograden wel af en toe gebruiken, want na 180 dagen zonder aktiviteit vervalt je tegoed.

!!!! WAARSCHUWING !!!!

Help niemand met het storten van tegoed via je eigen CreditCard!!! Alle gegevens blijven in de user page staan zodat die gebruiker met twee simpele muisklikken extra credit kan toevoegen aan zijn account (van jouw CC dus...). Het is ook NIET MOGELIJK om na het invoeren van je CC gegevens deze te wissen. Je kan wel de oude gegevens omwisselen voor nieuwe gegevens. Je moet dan een creditkaart nummer opgeven dat voldoet aan de algoritmes die daarvoor zijn opgesteld.

Gebeld worden

Momenteel geeft voipbuster af en toe weer nummers uit. Regelmatig de website checken om te kijken of er weer vrije nummers zijn is wel noodzakelijk, aangezien ze meestal weer snel op zijn.

Via het voipbuster programma, of een van de alternatieven zoals firefly, ben je bereikbaar op dit nummer (zolang je de computer aan hebt staan). Wil je de computer niet aan laten staan en toch bereikbaar zijn, moet je een van de genoemde hardware-oplossingen gebruiken. Let er wel op dat de hardware het IAX protocol ondersteund, anders ben je niet bereikbaar (zelf bellen is wel mogelijk).

Toevoeging voor Tiscali gebruikers: het is nog niet mogelijk om gebeld te worden op een telefoon die is aangesloten op het modem. Dit komt doordat het modem het IAX protocol (nog) niet ondersteunt. Wie weet wordt hier in de toekomst een oplossing voor gevonden, of komt er nieuwe firmware uit, maar vooralsnog is dit niet mogelijk.

Links

Relevante topics:
KPN nummermelding werkt niet i.c.m. Speedtouch 716v5 en VOIP
Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

Vorige delen:

Deel 1
Deel 2

Om de topics te doorzoeken met Ctrl-F krijg je via de volgende links alle posts op een enkele pagina:

Deel 1
Deel 2
Deel 3

Met dank aan trankilo voor het onder de aandacht brengen van deze spotgoedkope voipdienst op GoT.

We bellen!!!

[Voor 36% gewijzigd door Byte_Me op 13-01-2006 10:43]

• Byte_Me
Heb je nog toevoegingen voor de OP, dan moet je ze even posten.

• Gaitman
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23-11 10:10

Gaitman

The Real One

Byte_Me schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:14:
Heb je nog toevoegingen voor de OP, dan moet je ze even posten.
Linkjes naar de volgende twee topic:
KPN nummermelding werkt niet i.c.m. Speedtouch 716v5 en VOIP
Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

Kan voor sommige gebruikers handig wezen!

• MenaceD
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Misschien handig om werkende configs te verzamelen in de startpost ?
Ik doe mijn duit in het zakje met deze:

Grandstream Budgetone-100 Voipbuster instellingen
(nu ook inkomend via VOIP-in nr)

Prefereed Vocorder:

... Zo moet ie werken. Hij werkt bij mij uitgaand en inkomend op mijn VOIP-in telefoon nummer.
Als je problemen hebt met het geluid (bv maar van een kant) dan kan het zijn dat je nog even wat poorten moet forwarden (standaard 5060 & 5004)

succes

[Voor 3% gewijzigd door MenaceD op 18-12-2005 19:21]

• _Richie_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Vandaag kon ik ook eindelijk een VOIP-in nummer aanvragen, ik kreeg een 020-xxx nummer, heel netjes!
Geprobeerd met mobiel te bellen naar dat nummer, doet het gewoon!

• MenaceD
  • Niet online
_Richie_ schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:25:
Vandaag kon ik ook eindelijk een VOIP-in nummer aanvragen, ik kreeg een 020-xxx nummer, heel netjes!
Geprobeerd met mobiel te bellen naar dat nummer, doet het gewoon!
Ik hadm ook aangevraagd. Kreeg een nummer wat in mijn regio zit. Dus allemaal Top. Werkt naar behoren, maar nog niet genoeg gebeld om te kunnen oordelen over de kwaliteit.

• super_dirk
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17:05
quote:
super_dirk schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:02:
Ik heb het al eerder gevraagd ik het forum en ook gezocht naar de correcte instellingen voor de Zyxel 2602 maar tot op heden wil het niet werken. Ik krijg een continue ingesprektone op de lijn. In de openingspost van dit topic staat een link naar een quote maar de afbeeldingen werken niet meer.

Wie kan de juiste instellingen geven voor voipbuster ism met een zyxel 2602?
Sip Settings
SIP Number : <gebruikersnaam>
SIP Local Port: 5060
Sip Server Address: connectionserver.voipbuster.com
Sip Server Port:5060
REGISTER Server Address:connectionserver.voipbuster.com
REGISTER Server Port:60
Sip Service Domain:connectionserver.voipbuster.com
Authentication
User-ID: <username>
Password: <password>

Bij mij werkt dit prima op mijn zyxel 2602.
Raar maar ik blijf de ingesprektone houden. Zijn er nog andere instellingen of verrichtingen die genomen moeten worden in de Zyxel?

• tafmaf
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01-12 14:50
Ik gebruik inplaats van connectionserver.voipbuster.com sip.voipbuster.com
Mag niks uitmaken want bij werkt alle twee maar je weet maar nooit ;)

• W00fer
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Kan iemand mij dan alsnog de instellingen geven voor mijn Vigor 2900 VG VOIP Router ?

Dit zijn de settings die ik in kan stellen:

SIP Port
Domain
proxy
outb. proxy
register via WAN/AUTO/LAN/VPN
display name =
account name =
auth id =
password=

expiry time = 2 hours (standaard)

• MenaceD
  • Niet online
tafmaf schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:03:
Ik gebruikte eerst ook sip.voipbuster.com, maar dat werkte niet met mijn VOIP-in nummer. connectionserver.voipbuster.com werkte wel.

• MenaceD
  • Niet online
W00fer schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:18:
Kan iemand mij dan alsnog de instellingen geven voor mijn Vigor 2900 VG VOIP Router ?

Dit zijn de settings die ik in kan stellen:

SIP Port : 5060 of 5004
Domain
proxy : connectionserver.voipbuster.com
outb. proxy : connectionserver.voipbuster.com
register via WAN/AUTO/LAN/VPN
display name =
account name = je VB account
auth id =
password= je VB password

expiry time = 2 hours (standaard)
weet niet of het werkt, maar probeer eens zoiets

• C8H10N4O2
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
@Byte_Me: Je zou in de openingspost eens kunnen mentionen dat er tegenwoordig weer vrije nummers worden vrijgegeven, en dat het nogal van belang kan zijn dat je daarom geldige adres gegevens opgeeft, wil je een grote kans maken om een VoIP-in nummer te krijgen uit je eigen 'regionummer'.

[Voor 5% gewijzigd door C8H10N4O2 op 18-12-2005 21:56]

• 55563
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Is er nog een "catch" als je via sipdiscount belt? Ik kan momenteel onbeperkt bellen met voipbuster. Als ik inlog op sipdiscount kan ik dan ook gratis en onbeperkt bellen naar hun bestemmingen?

• Big-R
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23-11 09:47
MenaceD schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:23:
[...]

Ik gebruikte eerst ook sip.voipbuster.com, maar dat werkte niet met mijn VOIP-in nummer. connectionserver.voipbuster.com werkte wel.
Bij mij ook, jammer dat ik een vals adres heb opgegeven.
Ik heb nu een 010 nummer (Rotterdam)

Ach, maakt het uit :P 't is gratis :9

Germany is niet meer gratis :Y)

Greetz Big-R

• Coach4All
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:53

Coach4All

I'm a Coach 4 All

In de rates nog steeds wel (voor landlines), weet je heel zeker dat je niet naar mobiel hebt gebeld?

code:
1
2
germany (Landline) SuperDeal! free   free 
germany (Mobile) 20   23.2

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Big-R
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23-11 09:47
Mmm, nee, maar nu wel }:O

Het koste 0.20 cent/min

Stom van mij! 8)7 8)7 8)7

Greetz Big-R

• Coach4All
  • Laatst online: 16:53

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Vanmorgen familie in Yakima, WA (USA) aan de lijn, vragen ze waar ik op vakantie ben.....

Op hun nummermelder zagen ze een numer wat bij Ontario, Canada hoort ( en ik bel toch echt vanuit Limburg met mijn 070-Voipbuster nummer....)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• igadgetman138
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 31-05-2006
Eindelijk mijn Sipura 1001 aan de praat met Budgetphone en SIPDiscount. SD blijkt al weer een andere proxy te gebruiken. sip1.sipdiscount.com.
Helaas blijkt HONGKONG niet meer op het gratis lijstje thuis te horen. (00852 landennummer) Voor 30 minuten was ik 30 eurocenten kwijt met Hong Kong. Jammer het is toch een sport om als saldo daar 5,00 euro te hebben staan. Aan de andere kant.. Had ik met KPN gebeld was ik 11,70 euro kwijtgeweest :'(

• W00fer
  • Niet online
MenaceD schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:26:
[...]

weet niet of het werkt, maar probeer eens zoiets
En hoe moet ik dan verder ? Gewoon analoge telefoon 1 in FXS port op de router en dan ?
Hoe bel ik weer GEWOON via de KPN dan ? Is daar een toetscombinatie voor of ... ?

• super_dirk
tafmaf schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:03:
Ik heb echt letterlijk alle opties gekopieerd en geprobeerd. Ik blijf de stomme ingesprektone houden. Ook als ik onder onderhoud kijk zie ik dat mijn router zich niet kan registreren bij voipbuster. Meer mensen die probleem met de zyxel 2602r (via tweak bbned 10b)

• igadgetman138
Toch maar eens gekeken naar dat lijstje van SIPDISCOUNT. Maar uiteindelijk zijn onderstaande landen wel gratis. (Voor zolang het natuurlijk duurt)

austria (Landline)
belgium (Landline)
canada (Landline & Mobile)
denmark (Landline)
finland (Landline)
france (Landline)
germany (Landline)
greece (Landline)
ireland (Landline)
italy (Landline)
liechtenstein (Landline)
luxembourg (Landline)
netherlands (Landline)
norway (Landline)
portugal (Landline)
spain (Landline)
sweden (Landline)
switzerland (Landline)
united kingdom (Landline)
united states (Landline & Mobile)

• Byte_Me
MenaceD schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:20:
Misschien handig om werkende configs te verzamelen in de startpost ?
Ik doe mijn duit in het zakje met deze:

Grandstream Budgetone-100 Voipbuster instellingen
(nu ook inkomend via VOIP-in nr)

Prefereed Vocorder:

... Zo moet ie werken. Hij werkt bij mij uitgaand en inkomend op mijn VOIP-in telefoon nummer.
Als je problemen hebt met het geluid (bv maar van een kant) dan kan het zijn dat je nog even wat poorten moet forwarden (standaard 5060 & 5004)

succes
Goed idee, ik heb een nieuw item toegevoegd. Nu is het wachten op mensen die hun werkende configuratie willen posten.

• flipjevandejam
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:11
Hoe kan het toch dat de kwaliteit van Skype zoveel beter is, terwijl hij notabene minder bandbreedte gebruikt tov. van Voipbuster? Dat is nog het enige punt waarom ik het niet gebruik als vervanger van KPN..

• Byte_Me
flipjevandejam schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:41:
Hoe kan het toch dat de kwaliteit van Skype zoveel beter is, terwijl hij notabene minder bandbreedte gebruikt tov. van Voipbuster? Dat is nog het enige punt waarom ik het niet gebruik als vervanger van KPN..
geen ervaring met skype, maar ik vind de kwaliteit van voipbuster de laatste tijd achteruit gegaan. Ik heb veel meer last van echo dan voorheen (met de voipbuster client). Ik moet zeggen dat ik tot 1-2 maanden geleden echt heel tevreden was met voipbuster, kon geen verschil merken met een normale telefoonverbinding. kwaliteit van de headset is uiteraard wel belangrijk.

• Triple-D
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12-10 22:18
Ik heb het idee dat de eerste 20 seconden vrij slecht is en dat ie daarna wat gaat filteren ofzo. Dan lijkt de verbinding beter, alleen schijn ik steeds een heel klein beetje weg te vallen tijdens bellen.

Werkt de pap2 van linksys optimaal met voipbuster? Want ik wil graag een vaste telefoon.

Wellicht zijn er voor de pap2 over een tijdje ook wel andere firmware's te downloaden dat je er nog veel meer mee kan. Ik wil alleen zeker weten dat ik met dat apparaat niet iets koop wat over 2 maanden door nieuwe techniek niet meer bruikbaar is.

• igadgetman138
SIPURA 1001 - Budgetphone op Line 1 SIPDISCOUNT op Line2

Line 1

NAT Settings
NAT Mapping Enable: NO
NAT Keep Alive Enable: NO

Proxy: budgetphone.nl
Outbound Proxy: sip.budgetphone.nl

Use Auth ID: NO

DTMF Tx Method: InBand

dialplan : (11x|0[1-7]xxxxxxxx|<:035>[1-9]xxxxxx|0800 x.|090[069] x.|00xxxxxxxx x.)

035 wegens woonplaats Hilversum

Line 2

NAT Settings
NAT Mapping Enable: YES
NAT Keep Alive Enable: YES

Proxy: sipdiscount.com

Use Auth ID: YES
Auth ID: niets ingevuld

dialplan : (<**:>[2-9] | 00xxx. | <:003135>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-57]xxxxxxxx S0)

ik woon in Hilversum dus daarom 003135 hierboven. (dialplan kreeg ik van Budgetphone)

SIP

NAT Support Parameters allemaal op YES (8xYES)
STUN Server: stun.voipbuster.com

REGIONAL

Caller ID Method: DTMF DENMARK

• Byte_Me
tot hier is weer geupdate.

• wgdejong835
  • Laatst online: 17:01
super_dirk schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:58:
[...]

Raar maar ik blijf de ingesprektone houden. Zijn er nog andere instellingen of verrichtingen die genomen moeten worden in de Zyxel?
Ik zie alleen dat de register port ook 5060 moet zijn ipv 60 maar ik denk dat je dat al had gezien. Hoe bel je trouwens uit? Toets je wel 0031 voor het nummer en laat je de nul weg van het netnummer? B.v als je de girofoon wilt bellen moet je 0031263555666 bellen.

M3LR AWD / MN Silver / Black

• MenaceD
  • Niet online
Om even terug te komen op mijn eigen instellingen. Ik ben eens aant rondneuzen wat al die instellingen nou allemaal inhouden. Zo las ik ergens dat je niet 'outbound proxy' en 'STUN-server' tegelijk moest gebruiken, toen las ik dit op de site van grandstream (van de hardphones):

1. What is Outbound proxy? Should I put an Outbound proxy in the field?

An Outbound proxy is mostly used in presence of a firewall/NAT to handle the signaling and media traffic across the firewall. Generally, if you have an outbound proxy and you are not using STUN or other firewall/NAT traversal mechanisms, you can use it. However, if you are using STUN or other firewall/MAT traversal tools, do not use an outbound proxy at the same time.

en een stukje verder..........:

12. What is STUN?, Should I use STUN?

STUN stands for Simple Traversal of UDP over NAT. It is a protocol which enables an IP phone to detect the presence and type of NAT behind which the phone is placed. An IP phone that supports STUN can intelligently modify the private IP address and port in its SIP/SDP message by using the NAT mapped public IP address and port through a series of STUN queries against a STUN server located on the public Internet. This will allow SIP signaling and RTP media to successfully traverse a NAT without requiring any configuration changes on the NAT.

STUN presents a working solution for most NATs that are not symmetric NAT, e.g., most of the SOHO routers have non-symmatric NAT and in this case, it is OK to use STUN. However, STUN does NOT work with symmetric NAT and if your routers have built-in symmetric NAT, do not use STUN.

Note: NOT ALL SIP PROXY SERVER WILL WORK with A STUN TRANSLATED SIP MESSAGES, PLEASE CONSULT YOUR SERVICE PROVIDER FOR DETAIL.

13. Do I still need to put in "Outbound" proxy if my phone is working under STUN?
NO.

... Dit alles lijkt dus te kloppen, MAAR dit regeltje maakt het voor mij weer moeilijk:
"However, STUN does NOT work with symmetric NAT and if your routers have built-in symmetric NAT, do not use STUN. " <------ dat dus

Kan iemand mij vertellen wat symmetric NAT is en hoe ik weet of ik dat heb en welke instelling ik dus moet volgen, die van STUN, of die met de'Outbound Proxy'....

Hoop dat het duidelijk is en dat iemand ff ene lichtje kan schijnen hierop

• Triple-D
Vreemd, ik ben eergister lid geworden. Toen kon ik nog via phone mijn credit opwaarderen.
Dat kan IK ovigerens nog steeds.

Mijn broer is vandaag lid geworden, en hij krijgt die optie gewoon niet meer.

• super_dirk
wgdejong schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:24:
[...]

Ik zie alleen dat de register port ook 5060 moet zijn ipv 60 maar ik denk dat je dat al had gezien. Hoe bel je trouwens uit? Toets je wel 0031 voor het nummer en laat je de nul weg van het netnummer? B.v als je de girofoon wilt bellen moet je 0031263555666 bellen.
Ja, ik had gezien dat het 5060 moest zijn. Ik gebruik nu ook sjphone op m'n pda en dat werkt perfect. Maar zodra ik de instellingen in mijn zyxel 2602 zet blijf ik een vreemde ingesprektone houden. Ik begin steeds meer mijn modem verdacht worden dat hij niet helemaal in orde is. De instellingen zoals in de topicstart staan vermeld zijn letterlijk overgenomen.

• dôh
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 29-11 16:21
Ik heb hier een Draytek Vigor 2510V, heb geen Analoog ADSL hier, dus had hem even op mijn router aangesloten om hem te testen.

Registration via LAN gedaan, en auto. Krijg elke keer ingesprekstoon. :(

Wel zag ik dat ik de laatste firmware had, en dat de instellingen anders zijn dan die op de Draytek website.

Moet ik hem nou echt aangesloten hebben via de WAN poort, volgens mij moet het zo ook wel werken. Zo niet, dan ga ik vrijdag het zooitje even proberen als ik in Frankrijk ben. :)

Verder nog een vraagje, ik kan nergens instellingen vinden om via Sipdiscount te bellen. :D Kan iemand zowel de instellingen voor de 2510V (met laatste firmware posten) alsmede die om te bellen via Sipdiscount? Mijn dank is groot! :o

Polestar 2 | Honda S2000

• W00fer
  • Niet online
Ik heb een 2900, dus met jou instellingen zou ik in principe ook geholpen zijn !

• dôh
Voor de 2900 staat het gewoon op draytek.nl. Of heb je toevallig ook een latere firmware versie dan beschreven op de website? :)

Polestar 2 | Honda S2000

• avdkooij
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Ik heb een 033 nummer gekregen, ik zou graag een 0174 en anders 020 nummer willen. Is er iemand die wil ruilen?

Staat nog EUR 1,08 op...
Zou super zijn... alvast bedankt!

{edit] Heb even terug gezocht... netvisions en igadgetman, julie wilden allebei graag een 033 ipv 020? Check ff mijn profiel voor mijn e-mail[/edit]

Trouwens, bij mij werkte mijn ATA (GS 486) vandaag niet meer. Bleek dat ze connectionserver.sipdicount.com en sip.sipdiscount.com vandaag uit de lucht hebben gehaald. Nieuw adres sip1.sipdiscount.com werkt prima, ook om gebeld te worden.

[Voor 109% gewijzigd door avdkooij op 20-12-2005 17:51]

• wgdejong835
  • Laatst online: 17:01
super_dirk schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:09:
[...]

Ja, ik had gezien dat het 5060 moest zijn. Ik gebruik nu ook sjphone op m'n pda en dat werkt perfect. Maar zodra ik de instellingen in mijn zyxel 2602 zet blijf ik een vreemde ingesprektone houden. Ik begin steeds meer mijn modem verdacht worden dat hij niet helemaal in orde is. De instellingen zoals in de topicstart staan vermeld zijn letterlijk overgenomen.
En als je in je modem kijkt bij system status en dan voip information zie je wel dat je registratie successvol is? Druk anders eens op die button om jezelf te registreren?

Ik moet wel toegeven dat ik nu al een aantal keer heb gehad dat wanneer ik uit bel dat het modem spontaan reset, ik moet maar eens de laatste firmware erop gaan zetten :-)

M3LR AWD / MN Silver / Black

• mno
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01-12 22:48
Ik wil ook mijn Voipbuster account gaan gebruiken via een hardware oplossing zodat ik mijn computer uit kan laten als ik wil bellen en kan bellen met mijn gewone DECT telefoon. Ik vraag me alleen af wat nu de beste optie (prijs/kwaliteit) is om te nemen.

Ik heb nu:
- een Speedtouch 510 modem/router (zonder VOIP dus) die de verbinding maakt met mijn ADSL account en
- een Linksys WRT54G wireless router die als access point dient voor mijn laptop

Ik heb even rondgekeken naar de mogelijkheden en ik zou hier aan toe kunnen voegen:
- een Linksys PAP2 phone adapter of
- een Alcatel Speedtouch 190 VOIP gateway
...of alle apparaten vervangen door een Speedtouch 716 wireless router met VOIP.

Wat raden jullie mij aan? Misschien nog andere handige alternatieven?

Gewoon rösti

• BollieBolstra
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 01-12 21:58
Ik zou een sipura 1001 of 2002 nemen.. Met de speedtouch is het nog niet mogelijk om twee accounts te gebruiken (dus een voor ingaand de ander voor uitgaand). Met de PAP2 moet dit volgens mij ook kunnen.. Die PAP2 krijg je overigens gratis bij domestix.nl.. alleen duurt het soms wel lang voordat je een telefoonnr. toegewezen krijgt en de vraag is of zij voor jou willen instellen dat je met voipbuster naar buiten belt.. (dan verdienen ze nl. weinig aan je :-))

• super_dirk
wgdejong schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:48:
[...]

En als je in je modem kijkt bij system status en dan voip information zie je wel dat je registratie successvol is? Druk anders eens op die button om jezelf te registreren?

Ik moet wel toegeven dat ik nu al een aantal keer heb gehad dat wanneer ik uit bel dat het modem spontaan reset, ik moet maar eens de laatste firmware erop gaan zetten :-)
Nee, hij kan niet registreren zegt hij... dat vind ik dus het vreemde. Wel moet ik opmerken dat mijn internetverbinding op dit moment nog alles behalve stabiel is. Hiervoor lopen al meerdere tickets bij BBNED.

Huidige firmware:
System Name: ras
ZyNOS F/W Version: V3.40(RE.2) | 08/17/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00
Standard:ADSL2+ Mode

• Ruisbak
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 29-07-2016
... Dit alles lijkt dus te kloppen, MAAR dit regeltje maakt het voor mij weer moeilijk:
"However, STUN does NOT work with symmetric NAT and if your routers have built-in symmetric NAT, do not use STUN. " <------ dat dus

Kan iemand mij vertellen wat symmetric NAT is en hoe ik weet of ik dat heb en welke instelling ik dus moet volgen, die van STUN, of die met de'Outbound Proxy'....

Hoop dat het duidelijk is en dat iemand ff ene lichtje kan schijnen hierop
Bedankt, dit is handige info.

Overigens staat er ook in jou tekst dat de meeste SOHO routers geen symetric NAT hebben.
Dus kan je gewoon STUN gebruiken en dus niet een proxy.
Ik heb het hier zo getest en het werkt perfect. :)

• thefxr
  • Laatst online: 09-11 10:33
weet iemand hoeveel het kost, als je vanaf een vaste lijn een voipbuster nr belt?

hoe kan ik met sipdiscount nu gratis naar belgie bellen,via welke softphone en wat zijn de instellingen?
(btw, ben nog niet geregistreerd,alleen voipbuster)

• DarthPlastic
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 00:25
Hee bedankt mensen, nu kan ik eindelijk eens VOIP uitproberen, en alles draait heel lekker! _/-\o_
Zou het trouwens ook mogelijk zijn om als je een 06760-nummer gebruikt voor internet, of een lokaal inbelnummer, om zo internettoegang te krijgen? >:)

Ik hoop dat Nederlandse gesprekken nog lang gratis blijven... 8) 8) 8)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Ruisbak
Wie heeft er voor een Sipura SPA-1001 al werkende settings voor,

Line 1: VoipBuster
Line 2: SIP Discount

Met een up to date Dail Plan?

Overigens snap ik geen snars van hoe het dail plan in elkaar steekt. B)
Bij mij staat er (af fabriek) een nogal cryptisch verhaal:

(*xx|[3469]11|0|00|[2-9]xxxxxx|1xxx[2-9]xxxxxxS0|xxxxxxxxxxxx.)

8)7 :O

[Voor 6% gewijzigd door Ruisbak op 20-12-2005 21:59]

• kenles
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01-12 23:34
firefly werkt weer op mijn tiptel 115 usb,alleen nummerherkenning van inkomende gesprekken geeft het niet door.

instelling bij sip
use stunserver :stun.voipbuster.com

instelling bij network :type sip
connectionserver:connectionserver.voipbuster.com
stun: use stun for this network

• igadgetman138
@Ruisbak

Kijk even op pagina 1 van deze topic. Daarin staan mijn instellingen voor de Sipura 1001.

• Vinnienerd
  • Laatst online: 22:28
DarthPlastic schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:48:
Hee bedankt mensen, nu kan ik eindelijk eens VOIP uitproberen, en alles draait heel lekker! _/-\o_
Zou het trouwens ook mogelijk zijn om als je een 06760-nummer gebruikt voor internet, of een lokaal inbelnummer, om zo internettoegang te krijgen? >:)
Waar gaan je SIP-pakketjes dan overheen?

|:(

• Ruisbak
igadgetman schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:37:
@Ruisbak

Kijk even op pagina 1 van deze topic. Daarin staan mijn instellingen voor de Sipura 1001.
Ik neem aan dat je de openingspost bedoeld met:
SIPURA 100 - Budgetphone op Line 1 SIPDISCOUNT op Line2.?

Ik heb nu VoIPBuster op Line 1 staan maar het idee is inderdaad hetzelfde.

Wat ik nog mis is een Dial Plan tussen VoIPBuster en SIP Discount.
Althans, als ik het goed begrijp, kan je de SPA een keuze laten maken welke SIP provider hij pakt bij een bepaald telefoon nummer.
(Belgie is b.v. gunstig via SIP Discount en niet via VoIPBuster om maar eens iets te noemen.)

Echter is snap niet hoe ik dat voor elkaar krijg. :o

Overigens is het wel maf dat ik met mijn VoIPBuster login gewoon kan bellen via SIP Discount maar niet met deze gegevens kan inloggen op hun website. 8)7
De gepleegde telefoontjes met SIP Discount komen wel netjes in de lijst te staan op de website van VoIPBuster. :+

[edit] Vandaag twee keer gehad dat de andere kant van de lijn mij niet hoorde, maar ik hun wel.
Een keer opnieuw bellen en alles was weer perfect. :?

[Voor 13% gewijzigd door Ruisbak op 20-12-2005 23:38]

• Byte_Me
Ruisbak schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:28:
[...]
Wat ik nog mis is een Dial Plan tussen VoIPBuster en SIP Discount.
Althans, als ik het goed begrijp, kan je de SPA een keuze laten maken welke SIP provider hij pakt bij een bepaald telefoon nummer.
(Belgie is b.v. gunstig via SIP Discount en niet via VoIPBuster om maar eens iets te noemen.)

Echter is snap niet hoe ik dat voor elkaar krijg. :o
dialplan staat gewoon in dit dtopic, wat nog niet eens zo lang is, dus even verder kijken dan je neus lang is. heb het niet in de startpost gezet, omdat het voor iedereen anders is.

• MenaceD
  • Niet online
Ruisbak schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:13:
[...]

Bedankt, dit is handige info.

Overigens staat er ook in jou tekst dat de meeste SOHO routers geen symetric NAT hebben.
Dus kan je gewoon STUN gebruiken en dus niet een proxy.
Ik heb het hier zo getest en het werkt perfect. :)
Oke , maar wat is een SOHO router?
Ik dacht al dat ik gewoon STUN moest gebruiken en outbound proxy leeglaten.

• igadgetman138
@Ruisbak

Inderdaad Sipura 100 = Sipura 1001. Cijfertje weggevallen zie ik. Misschien kan men dat nog effies aanpassen.
Ik snap het maken van een dialplan ook nog niet helemaal. Het is meer het betere knip plak en jat werk. Ben inmiddels wel ergens op een voip site iets van een dialplantool tegengekomen. Binnenkort maar eens downloaden. Hopelijk werkt het ook voor de SPA 1001.

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Ik heb een leuke niet al te duure Voip hardphone van Cistrix voor inkomende en uitgaan gespreken over voipbusters. Dit werkt perfect, echter als ik gebelt wordt krijg ik als nummer weergave een ip adres te zien. Is er iemand hier dit ook heeft met andere hard of softphone? Of geeft voipbuster verder geen nummer weergave door.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• reboq656
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 05-10-2006
Ik heb nu een Sipura 3000, volgens de site zou deze gelijk zijn aan de 1001 maar dan met een extra pstn lijn.

Nu hebben jullie het allemaal over line 1 en line 2 maar ik heb alleen line 1

Iemand een idee hoe dit kan?

http://www.sipura.com/Assets/Images/ata_chart.gif

• BollieBolstra
Heb vandaag de Sipura 2002 binnen gekregen. Hij werkt opzich prima het enige dat ik niet voor elkaar krijg is dat je beide sip accounts op een lijn binnen krijgt. Je moet dit doen met call forwarding, heeft iemand hier even een screenshot van.

Wat ik graag wil is alle mijn gesprekken voeren vanaf mijn voipbuster account (line2) alle inkomende gesprekken laten gaan via mijn budgetphone prepay account.

Nu heb ik dus voor deze constructie twee telefoons moeten aansluiten op de sipura, maar als het goed is moet dit ook met 1 kunnen, iemand tips?

• PJH
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-09-2011
reboq schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:52:
Ik heb nu een Sipura 3000, volgens de site zou deze gelijk zijn aan de 1001 maar dan met een extra pstn lijn.

Nu hebben jullie het allemaal over line 1 en line 2 maar ik heb alleen line 1

Iemand een idee hoe dit kan?

[afbeelding]
De Sipura 3000 is eerder gelijk aan de 1000, maar dan met een PSTN lijn. De Sipura 3000 heeft echter ook nog gateway-functies, dat je dus via zo'n 4 verschillende SIP-servers kan uitbellen. Echter kan je maar met één provider gesprekken ontvangen, en dat is de Line 1.

• Triple-D
Is er nog niet zoiets als een softwarematige oplossing om een analoge hardware phone (bij je modem in/out) in te steken?

Het schijnt te werken met Asteris, alleen dat programma is zo groot en complex. De @home variant is weer niet voor windows beschikbaar. Dus zijn er niet andere tools?

Het lijkt me dat alle ATA's slechts karige pc's zijn met wat in/outs.

• W00fer
  • Niet online
Bl@de schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:12:
Voor de 2900 staat het gewoon op draytek.nl. Of heb je toevallig ook een latere firmware versie dan beschreven op de website? :)
De nieuwste ja hoezo ? 2.5.6.1 van 23 Augustus 2005

[Voor 9% gewijzigd door W00fer op 21-12-2005 16:53]

• BollieBolstra
Is er hier niemand die een sipura 2002 gebruikt icm Voipbuster en Budgetphone.. of een andere combinatie waarvan de een gebruikt wordt voor inbound en de ander voor outbound.. ik krijg het nu alleen voor elkaar met 2 aparte telefoons.

Heb geprobeerd met dial plans te werken:

<9,:>xx.<:@gw2>

Waarbij elk gesprek dat ik met een 9 begin zou moeten worden doorgelinkt via line 2.. maar ook dit werkt niet.. Sjezus is toch wat moeilijker dan ik dacht die sipura goed aan de praat te krijgen

• Ruisbak
@MenaceD:
Oke , maar wat is een SOHO router?
Ik dacht al dat ik gewoon STUN moest gebruiken en outbound proxy leeglaten.
Sorry, SOHO staat voor Small Office Home Office, wat zoveel wil zeggen als 'router voor thuis gebruik'.
Zoals b.v. Linksys, Draytek enz.
Geen professioneel spul dus wat je zoal bij providers aantreft. (Nortel, Cisco enz.)

@Byte_Me: Je zegt het eigenlijk zelf al:
omdat het voor iedereen anders is
Vandaar dat ik de vraag voor een Dial Plan tussen VoipBuster en SIP Discount heb gesteld.
Niet zo vreemd lijkt mij.
Als jij ons haarfijn kan vertellen hoe die Dial Plans in elkaar steken dan horen we dat natuurlijk graag. _/-\o_

[Voor 10% gewijzigd door Ruisbak op 21-12-2005 19:57]

• Striker2k2
  • Laatst online: 18-11 00:28
hoe krijg je dat nummer van voipbuster werkend?
heb wel een nummer gehad maar als ik dat bel word ik direct opgehangen
heb een ST 716v5

• thefxr
  • Laatst online: 09-11 10:33
het gaat hier steeds meer offtopic!! begin dan een nieuwe thread met hardware matige voip oplossingen ofzo!! :(

• MenaceD
  • Niet online
Striker2k2 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:13:
heb een ST 716v5
Heb je nog sip.voipbuster.com staan in je instellingen ipv connectionserver.voipbuster.com?
Bij mij werkte sip.voi.... niet met inkomend en connec..... wel
Ruisbak schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:51:
@MenaceD:

[...]

Sorry, SOHO staat voor Small Office Home Office, wat zoveel wil zeggen als 'router voor thuis gebruik'.
Zoals b.v. Linksys, Draytek enz.
Geen professioneel spul dus wat je zoal bij providers aantreft. (Nortel, Cisco enz.)
Oke mooi, dan laat ik m gaan via STUN server... Dacht al dat ze iets bedoelde als in HTK: Huis, Tuin en Keuken... :D Kon alleen SOHO niet plaatsen, dank
thefxr schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:03:
het gaat hier steeds meer offtopic!! begin dan een nieuwe thread met hardware matige voip oplossingen ofzo!! :(
Waarom zijn jouw softphone problemen belangrijker dan iemand die voipbuster hardwarematig aan de praat wil krijgen? Snap deze reactie niet helemaal. Maar laten we niet verder off-topic gaan

[Voor 20% gewijzigd door MenaceD op 21-12-2005 21:45]

• dôh
W00fer schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:51:
[...]

De beschrijving op de website voor de 2510V was voor een oudere firmware. (de laatste keer dat ik heb gekeken)

In de nieuwe firmware zitten nu andere schermpjes met instellingen... Port bijv. kon ik niet terugvinden :(

Polestar 2 | Honda S2000

• Jackthe
  • Laatst online: 11-10 23:09
Nog een shop die zich bezig houdt met verkoop van VoIP producten:
SpeakUp http://shop.speakup.nl

Ze hebben insteekkaartjes, ATA's (IAX2 en SIP) maar ook complete systemen. Zelf een PBX (Asterisk) draaien mis ik ook als oplossing.

• rclahsen
  • Laatst online: 22:30
Ik had vandaag trouwens problemen met Sipdiscount.com. Ik kon niet meer uitgaand bellen, maar sinds kort hebben ze de instellingen enigszins gewijzigd. sip.sipdiscount.com werkt niet meer, maar sip1.sipdiscount.com werkte bij mij net weer als een trein :)

Laat maar :@, het staat inmiddels ook al in de openingspost. Ik vond het al vreemd dat dit topic zo rustig bleef...

[Voor 20% gewijzigd door rclahsen op 22-12-2005 16:51]

• dicksterk
  • Laatst online: 01-12 23:18
hallo, heb inmiddels dankzij dit forum mijn spa1001 aan de gang(hoewel ik de bovenste 2 natsettings op no heb gezet) dit levert geen nadeel op bij mij maar zorgt er wel voor dat de andere partij de telefoon normaal hoort overgaan. maar waar ik voor schrijf: ik heb een dialplan overgenome van dit forum maar hier komen geen 06 0800 of 0900nummers in voor nou weet ik dat je 08 en 09 (nog) niet kan bellen met voipbuster maar 06 iig wel en dat lukt nu niet goed. is er iemadn die een dialplan voor me wil posten hier waarin ik m'n landcode en regiocode(033) 06 08 en 09 nummers kwijt kan(zodat alles dus werkt als op een normale telefoon)? Dick

• toastingnow
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 02-12 13:10
We willen als bedrijf met 6 vestigingen ook voipbuster gaan gebruiken. Op ons hoofdkantoor is een Novo Supreme aanwezig met 4 x ISDN-2. Op onze nevenlokaties hebben we maar 1 telefoon nodig.
We gaan een vpn maken tussen alle vestigingen. Op de lokaties willen we via voip gaan bellen onderling. En naar buiten toe via de hoofdlokaties.

Uiteraard hebben we dan een voip gateway nodig op de hoofdlokatie. Welke dat wordt weten we nog niet. Maar wat hebben we nu precies nodig op de andere vestigingen?
- een hardfoon
- een kastje tussen de router en pc

Maar wat nog meer dan? Er is zoveel over te lezen dat het niet duidelijk wordt.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Byte_Me
Ik denk dat ik mezelf binnenkort eens ga trakteren op zo'n sipura 3000. ZIjn er hier mensen die de uitgebreide functies van dit apparaat benutten? Het lijkt mij echt superhandig om met mn mobiele telefoon mijn voipcentrale te kunnen bellen, en vervolgens doorgeschakeld te worden naar het buitenland. Ik woon namelijk in duitsland, en bel regelmatig naar nederland en spanje. Nu moet ik bij wijze van spreke naar huis gaan om te telefoneren, maar dan kan ik in principe vanuit heel duitsland tegen een laag tarief mobiel naar het buitenland bellen. maar voordat ik 100 euro investeer, zou ik graag willen weten of er mensen zijn die dit apparaat gebruiken, en of het echt zo makkelijk werkt, of dat er nog haken en ogen aan zitten.

• ebogaard
  • Laatst online: 03-10-2006
Gaat snel naar voipbuster.com! Er worden weer gratis (!) telefoonnummers uitgedeeld?
Ik heb zelf een 020 gekregen, maar ik weet niet of dat komt omdat ze weten dat ik in Amsterdam woon... Zou helemaal te zijn mooi om waar te wezen.

• jep
  • Laatst online: 02-12 09:04
* jep kreeg email. Ik heb nu een 023 nummer. Goaf :o

• frankvanhoesel
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 06-05-2020
070 nummer vandaag gekregen...al 8 maanden lid

• Lief Adje
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:51

Lief Adje

Love is in the air

jep ik heb ook een nummer gekregen een 038 (ik woon ook in zwolle :D)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• markvt
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:29

markvt

Peppi Cola

Dit vond ik in mijn mailboxje vandaag:
Nieuw! Gratis Voip-In nummer voor alle nederlandse VoipBuster gebruikers!

Ga naar http://www.voipbuster.com/en/buycredits.html. zorg ervoor dat je beltegoed hebt en vraag direct een GRATIS Voip-In nummer aan!
Met een Voip-In nummer kan iedereen je bereiken via VoipBuster, vanaf iedere telefoon ter wereld.

Bij Skype betaal je 30 Euro per jaar voor een Voip-In nummer, bij VoipBuster betaal je helemaal niks!

Groeten.

VoipBuster Team

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• retep21
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2013
Ik heb dat gratis nummer ook opgehaald maar als ik het nummer bel gaat er niets over hier? En ik weet toch zeker dat ik achter de pc zit en voipbuster aan heb:) Zie trouwens ook nergens staan wat het kost om gebeld te worden op dat nummer? Is natuurlijk ook wel leuk om even te weten voordat je je vienden laat bellen tegen de hoofdprijs:) Aha ben er al achter hij doet het wel:) Gewoon je kengetal eraf laten als je met je huis telefoon probeerd. Dan werkt het goed. Gelijk nummer herkenning erbij ook :)

070 netjes ervoor en aangezien ik in Rijswijk woon klopt dat dus wel.

[Voor 27% gewijzigd door retep21 op 22-12-2005 20:16]

• Gaitman
  • Laatst online: 23-11 10:10

Gaitman

The Real One

frankvanhoesel schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:13:
070 nummer vandaag gekregen...al 8 maanden lid
Als je een nummer hebt gekregen zet er dan ook even bij of het nummer met je plaats overeen komt

• Misterpc
  • Laatst online: 18:51
ik ben nog steeds aan het zoeken om
binnenkomende gesprekken te laten werken ,

ik heb een st716v5 , ik heb een account bij VB , met voldoende beltegoed ,
en ook heb ik vandaag ineens een mailtje gehad dat ik een voip in nummer kon aanvragen .
Het punt is nu Hoe kan ik het voip in nummer laten werken ,
als ik via het vaste toestel bel naar het voip in nummer aan diezelfde lijn , (namelijk ook adsl)
dan krijg ik steevast de in gesprek toon , terwijl er niet wordt gebeld en de hoorn op de haak ligt ,
en als ik via een kpn mobieltje bel , dan krijg ik soms niks , gewoon stilte , en een paar uur geleden ineens ging het op mijn mobieltje over zoals het normaal gaat , alleen ging de aangesloten telefoon niet over ,

Doe ik iets fout ? , kan ik soms iets nog beter instellen in mijn adsl modem
of werkt het bij jullie ook niet ..

alvast bedankt voor tips

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• MenaceD
  • Niet online
Misterpc schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:30:
ik ben nog steeds aan het zoeken om
binnenkomende gesprekken te laten werken ,
blablabla...
Ik zeg t nog maar een keer omdat het ibj mij verschil maakte:

Maak je gebruik van sip.voipbuster.com
of connectionserver.voipbuster.com ?

Bij de eerste werkte inkomende gesprekken bij mij niet, bij de tweede wel..

• frankvanhoesel
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 06-05-2020
sorry 070 gekregen, en ik woon in 0168

• Nijl
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 01-12 22:16

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Striker2k2 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:13:
heb een ST 716v5
Hier zijn de settings die je in moet stellen op een 716v5...

- SIP uri username_bij_voipbuster
- username username_bij_voipbuster
- password password_bij_voipbuster
- Registrar sip.voipbuster.com
- registrar port 5060
- Proxy connectionserver .voipbuster.com // zonder eigen nummer: - Proxy stun.voipbuster.com
- proxy port 5060
- expire time 3600

You are NIJL-ed!

• Misterpc
ik ben even aan het testen ,

ik ben er eindelijk uit , sukkel die ik ben , bij sip uri had ik mijn tel nummer ipv user name gezet ,
mijn nummer is nu te bereiken , alleen wil het uitbellen nu weer niet ,
ik krijg daar piepjes ,
dus ik test weer even verder ,

iig bedankt voor de reacties.

• Rhodan
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 12:33
[quote]W00fer schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:18:

Weet niet of je het al draaiend hebt, maar zag laatst op de site Draytek dat de instellingen voor voipbuster kant en klaar staan op hun support site.
Had van de week de nieuwe firmware gedownload en geflashed, alleen deze versie knalde al mijn setting eruit.
Vandaar 8)7

Vraagje, zag net dat ik een nummer heb gekregen, maar als ik die belt krijg zo'n vriendelijke dame aan de lijn die zegt dat het nummer niet in gebruik is, gaat er een bepaalde tijdsduur overheen oid?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Nijl
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 01-12 22:16

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Misterpc schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:24:
ik ben even aan het testen ,

ik ben er eindelijk uit , sukkel die ik ben , bij sip uri had ik mijn tel nummer ipv user name gezet ,
mijn nummer is nu te bereiken , alleen wil het uitbellen nu weer niet ,
ik krijg daar piepjes ,
dus ik test weer even verder ,

iig bedankt voor de reacties.
uitbellen is

0031 netnummer zonder nullen en dan abbo nummer

0031 20 (voor amsterdam) 1234567
zou normaal zijn: 020-1234567

You are NIJL-ed!

• Jackthe
  • Laatst online: 11-10 23:09
toastingnow schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:44:
We willen als bedrijf met 6 vestigingen ook voipbuster gaan gebruiken. Op ons hoofdkantoor is een Novo Supreme aanwezig met 4 x ISDN-2. Op onze nevenlokaties hebben we maar 1 telefoon nodig.
We gaan een vpn maken tussen alle vestigingen. Op de lokaties willen we via voip gaan bellen onderling. En naar buiten toe via de hoofdlokaties.

Uiteraard hebben we dan een voip gateway nodig op de hoofdlokatie. Welke dat wordt weten we nog niet. Maar wat hebben we nu precies nodig op de andere vestigingen?
- een hardfoon
- een kastje tussen de router en pc

Maar wat nog meer dan? Er is zoveel over te lezen dat het niet duidelijk wordt.
Beste Toastingnow,

Als bedrijf met verschillende vestigingen moet je er aan denken dat elke vestiging met een telefoonnummer moet uitbellen wat geregistreerd staat in bijbehorend netnummer gebied. Als een van de vestigingen zich in een andere regio bevindt dan het hoofdkantoor dan mag je niet bellen met dat nummer. Voorbeeld: vanuit Rotterdam mag je niet met een 013-xxxxxxx nummer uitbellen.
In hoeverre wil het bedrijf zijn telefoonnummers behouden? Zijn er nog andere diensten gewenst zoals conferencecalling? Wachtrijen? Voicemail boxen? Wat zijn de QoS requirements?
Neem anders buiten dit forum contact op: info@speakup.nl

MvG,

Jesse

Beste moderator: ik probeerde dit bericht off the list te versturen maar kan Toastingnow niet direct bereiken. Als je hem dit bericht kan forewarden mag deze entry verwijderd worden.

• birdibird
  • Laatst online: 14:53
Zijn het wellicht sommige voip-in nummers die nog niet werken binnenkomend op sip, en sommigen wel? Het lijkt nogal willekeurig in dit forum.
Bij mij werkt het ook niet:

Uitbellen met voipbuster: prima, met nummerweergave
inbellen op voipbuster: prima, met nummerweergave

uitbellen met mijn Pap2 op connectionserver.voipbuster.com: prima, met nummermelding
uitbellen met mijn Pap2 op sip1.sipdiscount.com: prima, met nummermelding
uitbellen met mijn Pap2 op sip.voipbuster.com: prima, zonder nummermelding
uitbellen met mijn Pap2 op sip.sipdiscount.com: prima, zonder nummermelding

inbellen: nop op geen van de 4 servers
(inbellen op budgetphone en domestix werkt wel prima)

???

[Voor 5% gewijzigd door birdibird op 23-12-2005 14:18]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 4.8kWh LFP huisaccu, 140L zonneboiler

• AEZscf
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01-12 11:28
Mijn Asterisk kan niet meer uitbellen via IAX, sinds gister of eergister, bekend probleem??

• -Jaap-io
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:17
birdibird schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:09:
Zijn het wellicht sommige voip-in nummers die nog niet werken binnenkomend op sip, en sommigen wel? Het lijkt nogal willekeurig in dit forum.
Bij mij werkt het ook niet:

Uitbellen met voipbuster: prima, met nummerweergave
inbellen op voipbuster: prima, met nummerweergave

uitbellen met mijn Pap2 op connectionserver.voipbuster.com: prima, met nummermelding
uitbellen met mijn Pap2 op sip1.sipdiscount.com: prima, met nummermelding
uitbellen met mijn Pap2 op sip.voipbuster.com: prima, zonder nummermelding
uitbellen met mijn Pap2 op sip.sipdiscount.com: prima, zonder nummermelding

inbellen: nop op geen van de 4 servers
(inbellen op budgetphone en domestix werkt wel prima)

???
Bij mij heeft voip-in wel gewerkt met de pap2 :?
kreeg de dag daarna alleen weer problemen en sinds dien staat hij uit ;) zal van het weekeind weer eens kijken, toch weinig te doen O-) ;)

jaja ik heb hem uit eindelijk toch nog aan de praat gekregen ;)

/me doet van alles: brouwt bier, bakt pizza, rijdt Tesla & Cowboy, maakt elektriciteit

• Rayi
  • Laatst online: 20-07-2013
G'dag,
Ik heb al enige tijd een voip in nummer, maar kan nog steeds niet met een vaste telefoon bellen, nummer is : +31707...
Heb de volgende nummers geprobeerd: 0031 707.... en 070 7...
Ik krijg een toon te horen alsof het nummer niet bestaat !

Is hier een oplossing voor, dit zou toch moeten kunnen, of niet ?

Alvast bedankt,
Philip

• Moons
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01-12 10:29
Rayi schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:59:
G'dag,
Ik heb al enige tijd een voip in nummer, maar kan nog steeds niet met een vaste telefoon bellen, nummer is : +31707...
Heb de volgende nummers geprobeerd: 0031 707.... en 070 7...
Ik krijg een toon te horen alsof het nummer niet bestaat !

Is hier een oplossing voor, dit zou toch moeten kunnen, of niet ?

Alvast bedankt,
Philip
Probeer het eens met het weglaten van 070, dus 7111111, of zoiets;) Waarschijnlijk werkt dat wel.
Succes!

• tafmaf
  • Laatst online: 01-12 14:50
Hmzzzz eindelijk kan ik ook gebeld worden op mijn zyxel
Ik gebruik hiervoor connectionserver.voipbuster.com
Nu is het wel jammer dat ik een 010 nummer heb

• Byte_Me
Ze hebben kennelijk weer nummers, heb er zojuist een voor mijn ouders aangevraagd. helaas niet lokaal, het netnummer is 053, geen idee waar dat is.

En ik heb ook een Duits nummer aan kunnen vragen, dat ging eerst ook niet.

===================

Mijn ouders hebben zojuist voor het eerst via voipbuster gebeld en ik heb ze ook een keer op hun voipbusternummer gebeld, en ze zijn erg enthousiast. Ze willen graag een hardware oplossing, omdat de PC hier lang niet altijd aan staat, en ook omdat ze geen zin hebben om telkens naar de PC te lopen om te bellen/de telefoon op te nemen. Een klein probleempje is alleen dat ze een USB modem hebben :/
Wat is hiervoor de handigste oplossing?

[Voor 51% gewijzigd door Byte_Me op 24-12-2005 19:11]

• Misterpc
na wat testen en correctie's van instellingen in mijn st716v5
werkt het eindelijk allemaal .

waarvoor dank ,
maar nu even iets anders , doe ik er goed aan om een mailtje richting thomson te sturen voor een betere firmware waardoor het mogelijk zou kunnen worden om bijvoorbeeld ook nog sipdiscount erin te kunnen zetten voor bijvoorbeeld andere bestemmingen die daar gratis zijn .

alvast bedankt en prettige kerst .

• dennistd
  • Laatst online: 01:12
Byte_Me schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 17:18:
Ze hebben kennelijk weer nummers, heb er zojuist een voor mijn ouders aangevraagd. helaas niet lokaal, het netnummer is 053, geen idee waar dat is.
053 is regio Enschede

• Byte_Me
niet in de buurt van waalwijk dus.

• VIC_TOR
  • Laatst online: 17-11-2020
Misterpc schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:41:
na wat testen en correctie's van instellingen in mijn st716v5
werkt het eindelijk allemaal .

waarvoor dank ,
maar nu even iets anders , doe ik er goed aan om een mailtje richting thomson te sturen voor een betere firmware waardoor het mogelijk zou kunnen worden om bijvoorbeeld ook nog sipdiscount erin te kunnen zetten voor bijvoorbeeld andere bestemmingen die daar gratis zijn .

alvast bedankt en prettige kerst .
doe je goed, ik heb het ook al gedaan. Nu maar afwachten op die firmware.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:40

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb sinds kort een hele rare error met VoipBuster. Als ik VoipBuster opstart dan krijg ik de fout: GIPS VoiceEngine expired, do you want to restart the application?

Eerder werkte het wel en toen had ik dezelfde set-up

PC:
Windows XP Home Edition SP2

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• dôh
FrankNiejenhuis schreef op zondag 25 december 2005 @ 09:41:
Ik heb sinds kort een hele rare error met VoipBuster. Als ik VoipBuster opstart dan krijg ik de fout: GIPS VoiceEngine expired, do you want to restart the application?

Eerder werkte het wel en toen had ik dezelfde set-up

PC:
Windows XP Home Edition SP2
Update hem eens naar de laatste versie... :)

Polestar 2 | Honda S2000

• dôh
W00fer schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:51:
[...]

Ik zit nu in Frankrijk waar ik alles heb aangesloten en het werk perfect! Ben hier bereikbaar op mijn 020 nr. Mensen die mij bellen denken dat ik gewoon in Amsterdam zit, terwijl ik 650km van huis zit. Uitbellen gaat ook perfect, en voor niks. Ook binnen Frankrijk, bel namelijk via Sipdiscount.

Dit zijn mijn instellingen voor de 2510V:

SIP Port: 5060
Domain: Voipbuster
Proxy: sip1.sipdiscount.com

Register via: WAN
Display name: -
Account name: voipbuster login naam
Authentication ID: -
Password: voipbuster password
Expiry Time: 2 Hours

Codec heb ik ingesteld op G.711A (64kbps)

Voor de rest all standaard instellingen, om te checken of je ingelogd bent bij Voipbuster ga je naar System Maintenance in je router, vervolgens klik je op System Status, daar is het kopje VOIP. Als er bij Register: Yes staat. Dan ben je ingelogd en zou alles moeten werken.

Hier werkt het als een trein, heb DVDtjes zitten binnenhalen, en tegelijk zitten bellen, ging perfect. QoS reserveert keurig de bandbreedte voor het telefoongesprek! :)

1 woord: super! :D

Polestar 2 | Honda S2000

• spasieba51
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08-06-2012
teun-v schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:48:
Ik heb een leuke niet al te duure Voip hardphone van Cistrix voor inkomende en uitgaan gespreken over voipbusters. Dit werkt perfect, echter als ik gebelt wordt krijg ik als nummer weergave een ip adres te zien. Is er iemand hier dit ook heeft met andere hard of softphone? Of geeft voipbuster verder geen nummer weergave door.
dus dit toestel werkt goed ,
wat zijn de gebruikte instellingen?

• W00fer
  • Niet online
Bl@de schreef op zondag 25 december 2005 @ 10:59:
[...]

Ik zit nu in Frankrijk waar ik alles heb aangesloten en het werk perfect! Ben hier bereikbaar op mijn 020 nr. Mensen die mij bellen denken dat ik gewoon in Amsterdam zit, terwijl ik 650km van huis zit. Uitbellen gaat ook perfect, en voor niks. Ook binnen Frankrijk, bel namelijk via Sipdiscount.

Dit zijn mijn instellingen voor de 2510V:

SIP Port: 5060
Domain: Voipbuster
Proxy: sip1.sipdiscount.com

Register via: WAN
Display name: -
Account name: voipbuster login naam
Authentication ID: -
Password: voipbuster password
Expiry Time: 2 Hours

Codec heb ik ingesteld op G.711A (64kbps)

Voor de rest all standaard instellingen, om te checken of je ingelogd bent bij Voipbuster ga je naar System Maintenance in je router, vervolgens klik je op System Status, daar is het kopje VOIP. Als er bij Register: Yes staat. Dan ben je ingelogd en zou alles moeten werken.

Hier werkt het als een trein, heb DVDtjes zitten binnenhalen, en tegelijk zitten bellen, ging perfect. QoS reserveert keurig de bandbreedte voor het telefoongesprek! :)

1 woord: super! :D
Maar ik heb geen sipdiscount, alleen voipbuster....

• twosteves
  • Laatst online: 21-03-2006
Ik heb een betaalde voipbuster account. Nu heb ik mijn voipbuster login gegevens gebruikt in combinatie met de sipdicount server settings. Ik kon gewoon bellen, echter ik hoorde geen "zero cents a minute', zoals ik gewend was bij voipbuster. Hebben anderen deze ervaring ook? Ik had namelijk meer dan één minuut gebeld, dus ik concludeerde dat het niet de één minuut trial was. Is het normaal bij sipdiscount geen "zero cents a minute" te horen?

Alvast bedankt

• dôh
W00fer schreef op zondag 25 december 2005 @ 17:34:
[...]

Maar ik heb geen sipdiscount, alleen voipbuster....
Ik ook niet! Maar ik heb wel gewoon de sipdiscount hosts gebruikt.. aangezien het dezelfde service is onder een andere naam... probeer het maar eens.. :D

Werkt prima.. wat me wel opviel is dat ik voor gesprekken in Frankrijk 1 cent per minuut betaalde. Nou is dit nog steeds goedkoper dan via de normale France Telecom lijn... maar toch..

Heb ook nog een half uur naar Hawaii mobiel gebeld... (USA).. kostte me helemaal niks.. geweldig! :)

Leuk speelgoed dit...

Polestar 2 | Honda S2000

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee