Toon posts:

Gratis bellen met VoipBuster [deel 2] Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.632 views sinds 30-01-2008

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 20:13
http://img247.imageshack.us/img247/6239/logovoipbuster2gk.gif

Inleiding

Voipbuster is een telecom-provider waarmee je kan bellen en gebeld worden over een bestaande internetverbinding. Dit wordt Voice over IP genoemd, VoIP in het kort. VoIP wordt al jaren gebruikt en is met het IAX en het SIP protocol een beproefde manier om te telefoneren. Er zijn wereldwijd zeer veel telecombedrijven die deze dienst aanbieden tegen uiteenlopende tarieven. Voipbuster is een van deze bedrijven. Ze zijn momenteel in de beta-testfase, waardoor je niet alleen tegen zeer gunstige tarieven kan bellen maar zelfs GRATIS naar vaste nummers in een heleboel landen. Verderop in deze post staat een lijst met alle gratis bestemmingen. Om via VoIP te bellen kun je niet zonder meer je normale telefoon aansluiten. Je hebt iets extra's nodig: een softphone, een ATA of een hardphone.

Softphones

Een softphone is een stukje software op je PC waarmee je middels het IAX of SIP protocol een verbinding kan maken met een telco. Van de website van VoIPbuster kan je een softphone downloaden. De vroegere versies hadden een slechte geluidskwaliteit, maar tegenwoordig is dat sterk verbeterd. Waar vroeger third-party softphones zoals Firefly favoriet waren, zijn deze inmiddels voorbijgestreefd door het eigen programma van voipbuster. Je krijgt er sneller een verbinding mee en de geluidskwaliteit is ongeveer even goed.

De Voipbuster client is zeer eenvoudig in te stellen, doordat er al een aantal instellingen zijn ingeprogrammeerd. Je hoeft na installatie enkel je gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren en je kunt gaan bellen. Het kan nodig zijn enkele poorten in je router of firewall open te zetten voor de verbinding:

UDP 5060
UDP 11112
UDP 10300 - 10311
UDP 6901 - 6920

Voor de mensen die toch Firefly willen gebruiken is hier een linkje naar een post in het vorige topic, waarin de instellingen staan beschreven. De gebruikte poorten zijn hetzelfde.

http://www.voipbuster.com/images/screencap-voipbuster.gif

http://img25.imageshack.us/img25/6751/firefly9oh.jpg

Hardphones

Een hardphone is een fysiek toestel dat geen telefoonaansluiting heeft maar een ethernet aansluiting en aangesloten wordt op je router. Let wel op dat je hardphone SIP (voor het bellen) en IAX (voor het gebeld worden) compatible is.

http://www.grandstream.com/images/GXP2000_front.gif

Analogue Telephone Adapters (ATA's)

De ATA is een kasje dat zowel een telefoonaansluiting voor een normaal telefoontoestel heeft en een ethernet poort die aangesloten wordt op je router. Sommige ATA's hebben zelfs een tweede telefoonpoort die op het analoge telefoonnet aangesloten kan worden zodat men zowel via de oude traditionele aansluiting gebeld kan worden als via VoIP. En de Luxe uitvoering van een ATA heeft zelfs twee ethernet poorten die je tussen je internet aansluiting en de rest van je netwerk kan plaatsen en telefoon data voorgang geeft op overige data.
http://www.grandstream.com/images/ht486sides.gif

http://www.tijdhof.com/images/ST190_voor-achter_g.jpg

Routers

Tot slot zijn er verschillende routers op de markt die een ingebouwde telefoonaansluiting hebben en compatible met SIP en VoIP. Veel voorkomende modellen zijn van Draytek, Zyxel en Linksys.

Instellingen voor de Zyxel 2602

http://www.xeloq.com/nl/images/e-Tech%20ADSL-VoIP.gif

http://www.draytek.de/images/Vigor2600er/V2600VGi/rearV2600VGi.jpg

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1093541380.jpg

Gratis bestemmingen

Je kunt gratis bellen naar vaste telefoons in een aantal landen. Als je naar mobiele nummers en andere landen wilt bellen kost dat geld. Vaste nummers in de volgende landen zijn gratis:

Australia
Austria
Belgium
Canada
China
Czech Republic
Denmark
Finland
France
Germany
Greece
Hungary
Ireland
Israel
Italy
Luxembourg
Netherlands
Norway
Poland
Portugal
Russia
Spain
Sweden
Switzerland
Taiwan
United Kingdom
United States

Het aantal gratis bestemmingen begint behoorlijk klein te worden. Gelukkig kun je met je voipbuster account ook via www.sipdiscount.com bellen. Daar zijn nog wat meer gratis bestemmingen.

Betaalwijze

Als ongeregistreerde gebruiker, d.w.z. zonder te betalen, kan je maximaal 1 minuut per gesprek bellen/testen. Dit kan zowel met een softphone als een SIP compatible hardphone. Je kunt je registreren door 5 euro te betalen. Dit kan via je creditcard, Paypall of 0900-nummer. Nu kan je onbeperkt en gratis bellen naar vaste nummers in de landen genoemd in de lijst met gratis bestemmingen. Je kunt ook andere landen of mobiele nummers bellen. Kijk dan op de voipbuster website voor de tarieven. Als je je tegoed van 5 euro hebt opgemaakt aan betaalnummers, dan kun je je tegoed weer aanvullen op de hiervoor genoemde betaalwijzes. Je moet je account na uograden wel af en toe gebruiken, want na 180 dagen zonder aktiviteit vervalt je tegoed.

!!!! WAARSCHUWING !!!!

Help niemand met het storten van 1 Euro via je eigen CreditCard!!! Alle gegevens blijven in de user page's staan zodat die gebruiker met twee simpele muisklikken extra credit kan toevoegen aan zijn account (van jouw CC dus...). Het is ook NIET MOGELIJK om na het invoeren van je CC gegevens deze te wissen. Je kan wel de oude gegevens omwisselen voor nieuwe gegevens. Je moet dan een creditkaart nummer opgeven dat voldoet aan de algoritmes die daarvoor zijn opgesteld.

Gebeld worden

In het begin van de beta-periode kreeg je ook een normaal vast telefoonnummer waar mensen jou op kunnen bellen. Dit telefoonnummer begint met 010-744****. Als je aangeeft dat je in een ander land woont krijg je een telefoonnummer in dat betreffende land.

Momenteel geeft voipbuster geen nummers uit. Wellicht gebeurt dit in de toekomst wel weer, maar als je je nu aanmeldt kun je sowieso niet gebeld worden via voipbuster.

Via het voipbuster programma, of een van de alternatieven zoals firefly, ben je bereikbaar op dit nummer (zolang je de computer aan hebt staan). Wil je de computer niet aan laten staan en toch bereikbaar zijn, moet je een van de genoemde hardware-oplossingen gebruiken. Let er wel op dat de hardware het IAX protocol ondersteund, anders ben je niet bereikbaar (zelf bellen is wel mogelijk).

Toevoeging voor Tiscali gebruikers: het is nog niet mogelijk om gebeld te worden op een telefoon die is aangesloten op het modem. Dit komt doordat het modem het IAX protocol (nog) niet ondersteunt. Wie weet wordt hier in de toekomst een oplossing voor gevonden, of komt er nieuwe firmware uit, maar vooralsnog is dit niet mogelijk.

Verkooppunten VoIP apparatuur

Tweakers pricewatch
TCshop
Xeloq
Routershop
Meer links welkom!!

Dit topic

Vorige delen:

Deel 1

Om de topics te doorzoeken met Ctrl-F krijg je via de volgende links alle posts op een enkele pagina:

Deel 1
Deel 2

Met dank aan trankilo voor het onder de aandacht brengen van deze spotgoedkope voipdienst op GoT.

We bellen!!!

[Voor 129% gewijzigd door Byte_Me op 19-10-2005 00:50]

Anoniem: 82446

Beetje jammer dat de startpost geen info geeft hoe softphones te configureren. Een gemis, lijkt me.

Nog iets: je kan nu ook via paypal betalen.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 82446 op 07-08-2005 23:07]

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
weet iemand of er toevallig een programma is dat samen met firefly werkt, daardoor ik de gesprekken kan opnemen?

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
volgens mij heeft firefly ook de thirth-party network optie eruit gehaald.

• Byte_Me
Anoniem: 82446 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:06:
Beetje jammer dat de startpost geen info geeft hoe softphones te configureren. Een gemis, lijkt me.
geef maar door, dan zet ik het erin. Ik heb er geen ervaring mee omdat ik een voip aansluiting op mijn modem heb.
Nog iets: je kan nu ook via paypal betalen.
ook je eerste betaling? als dat even bevestigd wordt dan zet ik het erin.

[Voor 23% gewijzigd door Byte_Me op 08-08-2005 01:52]

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 14:42
Byte_Me schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 01:38:
[...]
geef maar door, dan zet ik het erin. Ik heb er geen ervaring mee omdat ik een voip aansluiting op mijn modem heb.

[...]

ook je eerste betaling? als dat even bevestigd wordt dan zet ik het erin.
Ook de eerste betaling via Paypal werkt. Je kan ook een 0900 nummer bellen om te betalen.

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-06 22:37
Paar dagen geleden betaald met TopUp, nog steeds geen eigen nummer gezien, nog maar eens betalen met PayPal dan?

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:13
KoenFaro schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 08:23:
Paar dagen geleden betaald met TopUp, nog steeds geen eigen nummer gezien, nog maar eens betalen met PayPal dan?
Als je de startpost gelezen had, had je geweten dat men (tijdelijk) gestopt is met het uitdelen van nummers. Ikzelf hoop ook dat ze snel weer starten, want ik was net te laat voor een nederlands nummer en ik heb geen vaste lijn. Een (bijna) gratis netnummer is wel welkom ja :)

Van firefly zijn trouwens twee versies heb ik gemerkt. Ten ik via google zoch vond ik er een, maar daar was met geen mogelijkheid een 3rd party network in te krijgen. Je moet dus echt op zoek naar een firefly met 3rd party network mogelijkheid als je firefly wil gebruiken.

Ikzelf ben weer overgestapt naar de eigen software van VoIPBuster, firefly gaf te vaak geen verbinding, dat is met de eigen software veel beter gelukkig.

-edit- Ik heb mijn eerste opwaarderen via de telefoon gedaan en dat werkt dus ook. Dan komt er 1,08 euro op te staan en dat kost je 1,30 euro (+eventuele mobiele operator kosten).

[Voor 9% gewijzigd door griphin op 08-08-2005 09:40]

• Byte_Me
schrijver schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 08:18:
[...]

Ook de eerste betaling via Paypal werkt. Je kan ook een 0900 nummer bellen om te betalen.
toegevoegd

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 10:59
werkt firefly nog met voipbuster?
ik kan niet inloggen op aix.voipbuster.com of sip.voipbuster.com :/

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:53
Ik kan wel inloggen op sip.voipbuster.com met sjphone (hij zegt dat ie geregistreerd is) maar ik kan niet meer bellen sinds 5 augustes

Is er iemand waarbij dit nog wel lukt.

En is het mischien mogelijk dat de settings voor de SIP aware routers en de eventuele poorten die opengezet moeten worden in de routers ook toegevoegd worden aan de startpost ? En eventueel ook de settings voor X-Lite / SJPhone (pocketpcversie) / Firefly

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 11:42
Ik kan nog prima bellen met X-ten pro over sip.voipbuster.com. Moet soms ff redialen maar werkt!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• raymonvdm
ik krijg het allemaal niet werkend

• Schrijver
birdibird schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:41:
Ik kan nog prima bellen met X-ten pro over sip.voipbuster.com. Moet soms ff redialen maar werkt!
Zou jij je instellingen misschien willen posten? Ik krijg X-ten niet aan de praat...

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 11:42
Dit werkt bij mij:

username: je username
authorization user: [leeg]
password: je password
Domain/Realm: sip.voipbuster.com
SIP Proxy: sip.voipbuster.com
Out Bound Proxy: sip.voipbuster.com
de rest allemaal op default

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb het 0900 nummer gebeld en 1,3 euro overgemaakt, nu heb ik 1,08 euro op mijn account staan en ik heb er al lekker gebruik van gemaakt! werkt erg goed.

• Webjunkie
birdibird schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:07:
Dit werkt bij mij:

bij mij blijft er 'awaiting proxy information' in de display staan en als ik dan een nummer bel dan blijft ie hangen op connecting :?
birdibird schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:41:
ik zie nu pas dat je de pro versie gebruikt.
ik heb de lite versie.. misschien dat het daar door komt?

[Voor 27% gewijzigd door Webjunkie op 08-08-2005 20:07]

Anoniem: 143386

Webjunkie schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:05:
[...]

bij mij blijft er 'awaiting proxy information' in de display staan en als ik dan een nummer bel dan blijft ie hangen op connecting :?

[...]

ik zie nu pas dat je de pro versie gebruikt.
ik heb de lite versie.. misschien dat het daar door komt?
Nee, ik heb ook Lite (en ik heb pas een Sipura SPA-1001 terminal adapter aangeschaft) en het werkt beide nog goed. Het kan aan je router liggen dat die het SIP-verkeer blokkeert.

Anoniem: 59483

Krijg je trouwens nog steeds een 010 nummer als je nu betaald?

• Webjunkie
Anoniem: 143386 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:22:
[...]
Nee, ik heb ook Lite (en ik heb pas een Sipura SPA-1001 terminal adapter aangeschaft) en het werkt beide nog goed. Het kan aan je router liggen dat die het SIP-verkeer blokkeert.
hmm.. maar 't voipbuster proggie werkt wel goed.
ik zal nog maar ff wat rommelen dan.

ik heb die vta1000 gekocht en relaxt vanaf de comfortabele bank schakelen tussen skype en x-lite heeft wel wat :)

heeft xlite andere (of meer?) poorten nodig dan het originele vb programmaatje?
Anoniem: 59483 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:33:
ik heb geen nummer gehad.

[Voor 16% gewijzigd door Webjunkie op 08-08-2005 22:52]

• raymonvdm
Ik heb nu dit overgenomen

code:
1
2
3
4
5
6
7

En het lijkt te werken alleen kan ik niet bellen omdat ie zegt "403 Forbidden"

Ik snap het ook niet want sjphone heeft het gedaan op m`n pocketpc en die doet het nu ineens ook niet meer :'(

- Hij registreerd bij de sip proxy
- Verteld me dat ik symmetric Nat heb
- Maar blijft bij het bellen van een nummer alleen maar retryen

[Voor 32% gewijzigd door raymonvdm op 09-08-2005 00:03]

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:26
raymonvdm schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:53:

En het lijkt te werken alleen kan ik niet bellen omdat ie zegt "403 Forbidden"

Ik snap het ook niet want sjphone heeft het gedaan op m`n pocketpc en die doet het nu ineens ook niet meer :'(

- Hij registreerd bij de sip proxy
- Verteld me dat ik symmetric Nat heb
- Maar blijft bij het bellen van een nummer alleen maar retryen
Ik heb precies dezelfde problemen

• raymonvdm
Tijsje schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:11:
[...]

Ik heb precies dezelfde problemen
En natuurlijk werkt de normale voipbuster client wel maar ja die doet het niet op een pocketpc :-(

Ik vraag me nu toch echt af of het wel aan "ons" ligt 8)7

[Voor 11% gewijzigd door raymonvdm op 09-08-2005 00:38]

Firefly doet het niet meer, Sjphone blijkbaar ook niet. Zien we hier een patroon?

• Schrijver
Firefly, X-lite, Eyebeam werken bij mij allemaal niet meer.

Met Eyebeam 1.1 kan ik inloggen maar krijg bij het bellen het volgende te horen:
"The person you are calling is not available. Pleae try again..."
Als ik vervolgens hetzelfde nummer via Voipbuster software draai werkt het perfect.

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 22:21
Anoniem: 59483 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:33:
Lees de beginpost nou eens... |:(

• tweakmiv
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-10-2020
Weet iemand of de ATA nog werken op dit moment via voipbuster?

Michel

Ik verwacht die van mij vandaag of morgen via de post (1 x Sipura SPA-3000 (SPA3000) = 99,90€ bij http://shop.beronet.com)

[Voor 47% gewijzigd door tweakmiv op 09-08-2005 09:07]

Webjunkie schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:52:
[...]

hmm.. maar 't voipbuster proggie werkt wel goed.
ik zal nog maar ff wat rommelen dan.

ik heb die vta1000 gekocht en relaxt vanaf de comfortabele bank schakelen tussen skype en x-lite heeft wel wat :)

heeft xlite andere (of meer?) poorten nodig dan het originele vb programmaatje?

[...]

ik heb geen nummer gehad.
Het VoIPbuster programmaatje werkt met IAX, die komt makkelijker door NATs etc heen.
tweakmiv schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:06:

Michel

Ik verwacht die van mij vandaag of morgen via de post (1 x Sipura SPA-3000 (SPA3000) = 99,90€ bij http://shop.beronet.com)
Mijn Sipura SPA-1001 werkt nog goed hoor :)

• Byte_Me
tweakmiv schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:06:
via mijn zyxel modem kan ik ook nog steeds bellen. wel wat minder stabiel, ik moet vaak een keer of 3 a 4 het nummer herhalen voordat ik verbinding krijg.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 23:05
ik gebruik voipbuster inmiddels ruim een maand, eerst met de oude voipbuster software, later met firefly en nu met de nieuwe voipbuster software.
De oude software was echt niets... instabiele verbinding
Firefly heeft t redelijk gedaan, echter krijg je vaak geen verbinding en hangt ie na 12 seconden op
Nieuwe software werkt perfect, nu direct verbinding.
In deel 1 las ik dat er een andere manier is om een verbinding te maken, via een tussen verbinding, maar dit werkt iig een stuk beter dan firefly

• Anoniem: 142179
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Anoniem: 82446 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:54:
Firefly doet het niet meer, Sjphone blijkbaar ook niet. Zien we hier een patroon?
Firefly werkt hier gewoon

Moet het vaak alleen meerdere malen proberen voordat ik contact krijg.

Heb nu de nieuwste VoIPBuster software gedownload en moet zeggen, de geluidskwaliteit is verbeterd en ik krijg direct contact. Dus we gaan het weer eens een tijdje met deze software proberen.

Jammer dat VoIPBuster geen PPC software heeft gemaakt tot op heden, aangezien SJPhone niet aan de gang te krijgen is op mijn MDA Compact...

[Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 142179 op 09-08-2005 13:59]

Anoniem: 149860

iemand ervaring met een 2 lijns of 4 lijns toestel hardphone ?

wil namelijk voipbuster en budgetphone beide op 1 toestel hebben, zodat alle (behalve mobiel) nummers gratis zijn en ik ook een normaal nummer heb waar ik op te bereiken ben.

Heb nu een 1 lijn hardphone en werkt perfect met voipbuster.

/mamoman

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb gister nog met FireFly vanuit Amerika naar NL gebeld.
Ik kon in 1 keer verbinding maken, alleen kreeg ik wel klachten over de geluidskwaliteit.
Ik had bv een echo, maar dat zou ook kunnen komen omdat ik nu geen koptelefoon gebruik.

• Byte_Me
Ik heb even de OP grondig aangepakt. Mochten er nog opmerkingen/toevoegingen/suggesties zijn dan hoor ik het graag.

• trankilo
  • Laatst online: 29-05 19:25
Byte_Me schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 18:07:
Ik heb even de OP grondig aangepakt. Mochten er nog opmerkingen/toevoegingen/suggesties zijn dan hoor ik het graag.
Ziet er goed uit!

• Webjunkie
nah.. ik kom er niet uit met xlite.
poorten 3478, 4569, 5000, 5060 en 8000 - 8005 zijn geroute naar m'n servertje.
met sip.voipbuster.com logged ie netjes in maar belt ie gewoon niet en als ik aix.voipbuster.com gebruik dan logged ie niet eens in.

het vb proggie werkt gewoon goed.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Er wordt me plots heeeeel wat duidelijk toen ik 1 euro wou betalen.

Toen zij paypal.
Pay To: Finarea SA
User Status: Non-U.S. Verified Business Member (11)
Toen dacht ik ik ken die naam van ergens, ik betaal daar nog wat aan, ik snel ff in mij CC history gaan kijken en idd.

www.callcheap.be

Een carrier die hier in be fixed call bied voor 0,05 cent per gesprek, kwaliteit is af en toe minder maar het werkt best aardig.

Blijken die ook te billen als Finarea.ch

Dus ff kijken en ja www.Finarea.ch een zwitsers telecom bedrijf.

De credit card payments worden afgehandeld via bibit.com via onderstaande url kan je met je cc nummer & bedrag zien voor wie de betaling geind is.

https://secure.bibit.com/jsp/shopper/OrderInfo.jsp

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Anoniem: 142179 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:12:
[...]

Firefly werkt hier gewoon

Moet het vaak alleen meerdere malen proberen voordat ik contact krijg.

Heb nu de nieuwste VoIPBuster software gedownload en moet zeggen, de geluidskwaliteit is verbeterd en ik krijg direct contact. Dus we gaan het weer eens een tijdje met deze software proberen.

Jammer dat VoIPBuster geen PPC software heeft gemaakt tot op heden, aangezien SJPhone niet aan de gang te krijgen is op mijn MDA Compact...
Hier doet Firefly het 100% niet, maakt niet uit hoe vaak ik het probeer. VoiPBuster software is inderdaad een verademing vergeleken bij de vorige release, werkt zoveel beter als voorheen, dus het maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Heb slecht een enkele storing per gesprek, moet wel zeggen dat de ontvanger er meer last van heeft dan ik. Ik hoor slecht enkele happeringen terwijl de ontvanger irritante en harde pieptonen(o.i.d.) horen.

Webjunkie schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:33:
nah.. ik kom er niet uit met xlite.
poorten 3478, 4569, 5000, 5060 en 8000 - 8005 zijn geroute naar m'n servertje.
met sip.voipbuster.com logged ie netjes in maar belt ie gewoon niet en als ik aix.voipbuster.com gebruik dan logged ie niet eens in.

het vb proggie werkt gewoon goed.
Ik geloof dat het iax.voipbuster.com is (niet aix), dus misschien ligt het aan je typfout? (Als je die in de instellingen van het programma ook hebt gemaakt)

En volgensmij ondersteunt X-Lite helemaal geen IAX...

• Webjunkie
Anoniem: 143386 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:17:
[...]
Ik geloof dat het iax.voipbuster.com is (niet aix), dus misschien ligt het aan je typfout? (Als je die in de instellingen van het programma ook hebt gemaakt)

En volgensmij ondersteunt X-Lite helemaal geen IAX...
sorry, ik bedoel natuurlijk iax :)

als xlite geen iax ondersteund dan wil ik graag weten van de mensen die zeggen dat voipbuster met xlite 'gewoon werkt' hoe ze dat dan voor elkaar hebben gekregen.

het originele vb proggie werkt ook goed alleen werkt het niet samen met m'n vta1000 (ik moet dan naar de pc toe om te bellen)

• Niet online
Byte_Me schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 18:07:
Ja, het volgende:

"Een softphone is een stukje software op je PC waarmee je middels het IAX of SIP protocol een verbinding kan maken met een telco. Firefly is een favoriet die uitstekend blijkt te werken en waarvan je de instellingen in topic kan terugvinden. Van de website van VoIPbuster kan je ook een softphone downloaden. Die vroegere versies hadden een slechte geluidskwaliteit, maar tegenwoordig is dat sterk verbeterd."

Was tijdelijk zo. Is inmiddels ingehaald door de realiteit. Met FireFly en andere programma's, dan wel ATA's ( in mijn geval de Zyxel 2602) weigeren vaker uit te bellen (meerdere keren proberen voor je contact hebt) dan de nieuwe VoIPBuster software.

De VoIPBuster software is ook enorm verbeterd qua geluidskwaliteit. Met deze nieuwe versie krijg ik ook direct contact, hoef het niet meerdere keren te proberen. Ik ga dus weer over van FireFly naar VoIPBuster! (en de ATA wanneer ik de computer niet aan heb)

Daarnaast, wellicht idd handig om de instellingen voor o.a. SJPhone, FireFly etc in de startpost zou kunnen integreren.

Webjunkie schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:12:
[...]

sorry, ik bedoel natuurlijk iax :)

als xlite geen iax ondersteund dan wil ik graag weten van de mensen die zeggen dat voipbuster met xlite 'gewoon werkt' hoe ze dat dan voor elkaar hebben gekregen.

het originele vb proggie werkt ook goed alleen werkt het niet samen met m'n vta1000 (ik moet dan naar de pc toe om te bellen)
Ik heb het uiteindelijk aan het werken gekregen met mijn SpeedTouch 580i router door de SIP-poort te openen (Die blokkeert ie standaard :/) met SIP met deze instellingen:

SIP Proxy tab
Display Name: maakt niet uit voor registratie (dit is wat anderen te zien krijgen in Caller ID)
UserName: VoIPbuster gebruikersnaam
Authorization User: VoIPbuster gebruikersnaam
Password: VoIPbuster paswoord
Geen Outbound Proxy (even vermelden voor de duidelijkheid), verder alles zo gelaten.

Bij Network heb ik alleen dit veranderd:
Primary STUN Server: stun.softjoys.com

En nadat ik na 2 weken erachter kwam dat mijn router het blokkeerde, deed ie het meteen! :P

• Byte_Me
Anoniem: 142179 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:34:
[...]

Ja, het volgende:

"Een softphone is een stukje software op je PC waarmee je middels het IAX of SIP protocol een verbinding kan maken met een telco. Firefly is een favoriet die uitstekend blijkt te werken en waarvan je de instellingen in topic kan terugvinden. Van de website van VoIPbuster kan je ook een softphone downloaden. Die vroegere versies hadden een slechte geluidskwaliteit, maar tegenwoordig is dat sterk verbeterd."

Was tijdelijk zo. Is inmiddels ingehaald door de realiteit. Met FireFly en andere programma's, dan wel ATA's ( in mijn geval de Zyxel 2602) weigeren vaker uit te bellen (meerdere keren proberen voor je contact hebt) dan de nieuwe VoIPBuster software.

De VoIPBuster software is ook enorm verbeterd qua geluidskwaliteit. Met deze nieuwe versie krijg ik ook direct contact, hoef het niet meerdere keren te proberen. Ik ga dus weer over van FireFly naar VoIPBuster! (en de ATA wanneer ik de computer niet aan heb)
aangepast
Daarnaast, wellicht idd handig om de instellingen voor o.a. SJPhone, FireFly etc in de startpost zou kunnen integreren.
ik wacht nog op iemand die dat wil posten. ik bel zelf namelijk uitsluitend via mijn zyxel, dus ik weet niet veel van het instellen van een softphone. Uiteindelijk zalhet wel allemaal op hetzelfde neerkomen, maar toch. het lijkt mij het overzichtelijkst als iemand een nette post daarvan maakt, waarnaar ik dan een link in de OP zet. ik denk dat ik ook nog links plaats naar diverse nuttige posts uit het vorige topic. bijvoorbeeld die van thamart over de nstellingen van de zyxel.

[Voor 5% gewijzigd door Byte_Me op 10-08-2005 11:00]

• Niet online
Als je die van de Zyxel meepakt, eerder zijn er ook JPG's van FireFly gedropped voor de instellingen. Echter, denk dat de hele groep bellers weer gaat overstappen naar VoIPBuster nu deze software beter reageert met het bellen dan FireFly, dus vraag is wie het nog gaat gebruiken. Echter, wellicht voor de volledigheid FireFly er bij :)

• Tijsje
Anoniem: 142179 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:34:
Is er nog iemand die SJPhone werkend heeft?
De pocketpc en windows versie werken bij mij beide niet

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 08:45

pistole

Frutter

hoi,

ik gebruik een AG168v om inkomende gesprekken van mijn Asterisk server af te handelen op analoge toestellen. De AG168v is hierbij een iax client.

Nu is het rare dat ik geen callerid krijg op mijn analoge toestellen, terwijl er wél een callerid gestuurd wordt naar de AG168v:

code:
1
2
3
10.32.21.232: Invite Request
Pistole
2002

Ik heb getest met SIP en IAX met zowel de huidige als de vorige firmware versie.
Heeft iemand hier ervaring mee / moet ik bepaalde instellingen doen op de AG168v zodat ie de callerid op de juiste manier naar de analoge telefoon stuurt?

Ik frut, dus ik epibreer

• Byte_Me
Is het trouwens mogelijk om zonder te registreren steeds 1 minuut te bellen (naar mobiel bijvoorbeeld)? of is dit na een paar keer niet meer mogelijk?

[Voor 86% gewijzigd door Byte_Me op 10-08-2005 12:02]

• Byte_Me
Instellingen voor voipbuster zijn toegevoegd. Links naar instellingen voor firefly en de zyxel 2602 in het vorige topic ook.

• Anoniem: 147781
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb na het lezen over de nieuwe
voipbustersoftware , firefly eraf gegooid
en die nieuwe voipbustersoftware erop
gezet .
Nu kan ik alleen niet gebeld worden
op m'n 010 nr , ligt dit aan deze
nieuwe software , of aan het netwerk ?

• Roeligan
  • Laatst online: 28-05 08:45

Roeligan

Feyenoord

Waarom moet ik 1 euro betalen als bellen gratis is (in mijn geval naar Noorwegen)? Kan iemand dat snel uitleggen? Of betaal ik die 1 euro en kan daarna gratis bellen?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:11
Roeligan schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:39:
Waarom moet ik 1 euro betalen als bellen gratis is (in mijn geval naar Noorwegen)? Kan iemand dat snel uitleggen? Of betaal ik die 1 euro en kan daarna gratis bellen?
Als je die euro niet betaalt kan je maar 1 minuut bellen.
Als je een euro betaalt kan je daarna ongelimiteerd gratis bellen. :)

• Niet online
Ja

• Niet online
De andere antwoorden zijn een beetje kort door de bocht.

Zonder betaling, kun je één minuut naar enkel vaste telefoonnummers op gratis bestemmingen voeren. Niet naar mobiel, niet naar landen waar vaste nummers niet gratis zijn.

Betaal je een Euro, dan kun je onbeperkt (volgens mij is de restrictie er nog wel, maar staat op 1 uur achter elkaar 1 gesprek voeren) bellen naar vaste telefoonummers in landen die als gratis staan aangemerkt.

Verder kun je ook bellen naar vaste nummers in landen die niet gratis zijn alsmede mobiele nummers, echter, het tarief hiervoor gaat wel van je account af, in dit geval dus 1 Euro. En dan zit je snel weer op 0 ;)

Overigens had je dit zelf ook makkelijk kunnen weten met het doorlezen van de startpost en het bekijken van de www.voipbuster.com internetsite

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 142179 op 10-08-2005 15:49]

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Uit de startpost kon ik het niet zo snel opmaken. Had wel op de site gekeken en in combo met de betaling die ik in SP las was ik ff confuus :P

Thx voor je uitleg iig. Zal strax thuis meteen ff checken :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Kan iemand de exe mailen/op ftp zetten? Ik probeer al een uur te downen, maar kan niet op de download pagina komen van voipbuster.com :?

RatPack #814

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01-2020
ik kan zelf niet op de site geraken !

• Niet online
software schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:38:
ik kan zelf niet op de site geraken !
\

Site is op dit moment (5.58 pm) gewoon te bereiken en de file te downloaden. Dus probeer het nog eens zou ik zeggen

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01 19:12
EDIT: In orde. Is mij gelukt via 0909 nummer

[Voor 105% gewijzigd door lux op 11-08-2005 11:11]

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

• Schrijver
Heb jullie bij het programma van Voipbuster zelf ook last dat het microfoonvolume iedere keer automatisch word aangepast?

De mensen die ik bel kunnen mij nauwelijks verstaan.

• lux
@ schrijver : nee
@ all: help!! please :'( het telefoon nummer 090999403 voor belgië is niet in gebruik!
ik wacht nog altijd in tussentijd af of iemand mij wil helpen ... straks is het afgelopen met registreren en kan ik op mijn kin kloppen met gratis bellen :(

edit: ja laat maar zijn mensen ik zie ook dat als ik mijn pay pal account wil activeren ik sowieso een CC nodig heb!

[Voor 23% gewijzigd door lux op 10-08-2005 21:49]

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Anoniem: 149775

Schrijver, ik kan jouw verhaal volledig beamen! Indien ik iemand bel van softphone naar hardphone of naar een vaste lijn, dan krijgt men een tering herrie van ruis te horen. :(

Wanneer men met een hardphone over het netwerk van voipbuster probeert te bellen dan gebeurd er niets. :(

Kortom het is voorlopig nog steeds waardeloos spul!!! _/-\o_

Ik betreur de te mooie woorden die bij de intro-uitleg worden gebezigd; men had er goed - en bovenal - verstandig aangedaan om eerst goed en grondig het een en ander te testen alvorens er te propagandistisch over te gaan rondkraaien... O-) O-) O-)

Momenteel proberen ze slechts gebakken lucht aan de vrouw/man te slijten!!! :Z :z :Z

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
kan iemand de nieuwe versie mailen of op een mirror zetten, krijg m van de voipbuster site niet gedownload... :-(

Anoniem: 96768

bgrr schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:30:
kan iemand de nieuwe versie mailen of op een mirror zetten, krijg m van de voipbuster site niet gedownload... :-(
Vooruit dan :P

http://lite-on.homelinux....s.net/setupvoipbuster.exe

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 08:45

pistole

Frutter

pistole schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:32:
hoi,

ik gebruik een AG168v om inkomende gesprekken van mijn Asterisk server af te handelen op analoge toestellen. De AG168v is hierbij een iax client.

Nu is het rare dat ik geen callerid krijg op mijn analoge toestellen, terwijl er wél een callerid gestuurd wordt naar de AG168v:

code:
1
2
3
10.32.21.232: Invite Request
Pistole
2002

Ik heb getest met SIP en IAX met zowel de huidige als de vorige firmware versie.
Heeft iemand hier ervaring mee / moet ik bepaalde instellingen doen op de AG168v zodat ie de callerid op de juiste manier naar de analoge telefoon stuurt?
iemand?

Ik frut, dus ik epibreer

• lux
iemand die ik ken heeft geprobeerd een nederlandse account aan te maken en te bellen naar het nederlandse 0900 nummer om dus credit te kopen. Ook daar hoort hij "nummer niet in gebruik"! Kan iemand uit Nederland dit bevestigen?

• Byte_Me
lijkt mij dat je in het verkeerde topic zit. Dit topic gaat niet over asterisk, AG168v of nummerherkenning. ik denk dat je ergens anders meer succes zult hebben.

• Webjunkie
lux schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:04:
iemand die ik ken heeft geprobeerd een nederlandse account aan te maken en te bellen naar het nederlandse 0900 nummer om dus credit te kopen. Ook daar hoort hij "nummer niet in gebruik"! Kan iemand uit Nederland dit bevestigen?
volgens mij kan je vanuit belgie niet naar een nederlands 0900 bellen.

• Webjunkie
Anoniem: 149775 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:16:
Schrijver, ik kan jouw verhaal volledig beamen! Indien ik iemand bel van softphone naar hardphone of naar een vaste lijn, dan krijgt men een tering herrie van ruis te horen. :(

Wanneer men met een hardphone over het netwerk van voipbuster probeert te bellen dan gebeurd er niets. :(

Ik betreur de te mooie woorden die bij de intro-uitleg worden gebezigd; men had er goed - en bovenal - verstandig aangedaan om eerst goed en grondig het een en ander te testen alvorens er te propagandistisch over te gaan rondkraaien... O-) O-) O-)

Momenteel proberen ze slechts gebakken lucht aan de vrouw/man te slijten!!! :Z :z :Z
voipbuster met het originele proggie werkt hier nagenoeg perfect.
dat geldt voor de gratis nummers en voor de betaalde nummers (die ik heb geprobeert dan).

• Byte_Me

Ik kan via mijn voip modem uitstekend telefoneren, alleen moet ik enkele pogingen wagen om een verbinding te kunnen leggen.

Ze zijn aan het testen, het verkeerd in de beta-fase.
Gezien de vele tevreden gebruikers in dit topic denk ik niet dat het gebakken lucht is, ook al zijn er enkele users met problemen. bovendien is het zo goed als gratis, dus als het je niet bevalt dan bel je toch lekker op een andere manier.

• lux
Webjunkie schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:19:
[...]

volgens mij kan je vanuit belgie niet naar een nederlands 0900 bellen.
Ook niet als je de landcode gebruikt van Nederland ;) ?

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

lux schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 07:32:
[...]

Ook niet als je de landcode gebruikt van Nederland ;) ?
Nee dat heeft te maken dat voor al die Value Added nummers er afspraken moeten zijn tussen telco's om dat extra stuk dat de gebruiker betaald wordt bij de eigenaar van het nummer.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:57

Het is absoluut geen gebakken lucht. Ik woon in Australie en bel me gratis een ongeluk met voipbuster. Zowel naar Nederland, de VS als binnen Australie. En dat allemaal voor 1 euro. Als je dit topic leest vind je veel mensen met vergelijkbare ervaringen. Het komt wel eens voor dat het niet werkt. Big deal!!! Het kost een euro...

Wat wil je dan? Dan niemand erover praat totdat het volkomen perfect is? Ik ben blij met dit topic en de goede info. Het heeft mij al heel veel geld bespaard. Als je geen interesse hebt gebruik het dan niet. Maar ga niet zeuren dat je voor 1 euro (of zelfs helemaal gratis als je het slechts wilt proberen) geen volledig uitontwikkeld product krijgt.

• Niet online
lux schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:54:
Dag mensen ik woon in België, dit betekent dat ik enkel via een credit card geld kan storten op mijn pay pal account. Aangezien ik geen credit card wil kan ik dus maar 1,5 minuten bellen momenteel met voip buster...

als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om 2 euro te storten op mijn pay pal account (ook 1 euro voor een vriend) dan stort ik 5 euro op uw nederlandse bankrekening ... (3 euro winst) beetje omslachtig en misschien ook wat raar maar ik zou graag wat meer met mijn familie kunnen bellen en gratis dan nog ook ;)

ik hoop op jullie medeleven lieve mensen :)

stuur mij een email als je mij zou willen helpen. Ik stuur dan verdere details!

LET OP

dit is dus niet rechtsreeks via een credit card credit kopen vor voip buster!
die WAARSCHUWING in de openingspost TELT NIET
En toch zou ik dit geintje maar niet doen, want wie weet of de CC gegevens op één of andere manier via de PayPal beschikbaar zijn. Ik neem aan dat ze in België ook mensen hebben met Credit Cards? Beetje vreemd verhaal dat zowel jij als 'een vriend' geen enkel familielid dan wel kennis hebben die een CC in het bezit hebben...

Dus hopelijk mede Nederlanders blijven jullie wantrouwend, jammer voor onze Belgische buren in dit geval ;)

• Niet online
EricEric schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 07:56:
[...]

Het is absoluut geen gebakken lucht. Ik woon in Australie en bel me gratis een ongeluk met voipbuster. Zowel naar Nederland, de VS als binnen Australie. En dat allemaal voor 1 euro. Als je dit topic leest vind je veel mensen met vergelijkbare ervaringen. Het komt wel eens voor dat het niet werkt. Big deal!!! Het kost een euro...

Wat wil je dan? Dan niemand erover praat totdat het volkomen perfect is? Ik ben blij met dit topic en de goede info. Het heeft mij al heel veel geld bespaard. Als je geen interesse hebt gebruik het dan niet. Maar ga niet zeuren dat je voor 1 euro (of zelfs helemaal gratis als je het slechts wilt proberen) geen volledig uitontwikkeld product krijgt.
Volledig eens met hetgeen hier gezegd wordt.

En hopelijk blijven vanaf nu die mierenneukers die voor een euro op de eerste rang willen zitten met een directe satellietverbinding naar diegene die ze willen bereiken, ook buiten dit zonnestelsel weg met hun zeurberichten in dit topic.

Vragen, tips en opmerkingen zijn bruikbaar, maar dit geblaat

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 142179 op 11-08-2005 08:42]

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik gebruik sinds kort VOIP, het bevalt me echt erg goed! Ik heb 1 euro overgemaakt doormiddel van het bellen naar het 0900 nummer. Er werd bijna meteen 1,08 euro aan me account bijgeschreven. Het bellen gaat erg snel. Als ik naar mijn thuisnummer bel en ik klik mijn nummer aan gaat de thuistelefoon vrijwel direct over (daar stond ik echt van te kijken :)) Ook hoor ik alles heel duidelijk, geen last van ruis enzo. Erg leuk dat ik dit topic tegenkwam, vooral het woord "gratis" trok me aan, je bent nederlander of je bent het niet ;)

Anoniem: 96768

lux schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:04:
Ik heb zo credits gekocht. Werkt goed.

Maja. er is al gezegd dat je vanuit Belgie geen Nederlandse 0900 nummers kunt bellen ;)

• lux
Goed het is mij gelukt. Je moet de landcode gebruiken zelfs al bel je vanuit belgië dus: +32909...

Anoniem: 151848

voor de mensen zonder vaste lijn

je kan nu al je vast nummer voor voip hebben. gewoon in je woonplaats:

bv : http://www.talkin2ya.nl/s...php?ref=24&products_id=36 (met 2 headsets) of alleen een
nummer http://www.talkin2ya.nl/s...php?ref=24&products_id=37 en dat voor maar een tientje per jaar
ok hun beltarieven zijn hoger, maar je hoeft niet via ze te bellen. je kunt het ook gebruiken om alleen telefoontjes te ontvangen.

bellen doe je dan via voipbuster (of iets anders, nou ja als NL'er de goedkoopste)

de markt beweegt (skype/voipbuster/woize/wigiwigi/gizmo/wavigo/pulver/..... en er komt vast nog veel meer) de KPN gaat het nog zwaar hebben op het vaste telefoonnet.

• azteke
  • Laatst online: 07-06 00:15

azteke

King

Heb ik ook gehad met mijn headset. Wat ik ook probeerde, er zat gigantisch veel ruis in alles wat ik zei, het overstemde mijn stem zelfs. Later kwam ik erachter dat het komt doordat mijn computer niet geaard is. Ik was gewoon te verstaan aan de andere kant wanneer ik een hand of voet op de (metalen) computerkast legde.

Misschien hetzelfde probleem als wat jij ervaart?

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

• Schrijver
Azteke schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:30:
[...]

Heb ik ook gehad met mijn headset. Wat ik ook probeerde, er zat gigantisch veel ruis in alles wat ik zei, het overstemde mijn stem zelfs. Later kwam ik erachter dat het komt doordat mijn computer niet geaard is. Ik was gewoon te verstaan aan de andere kant wanneer ik een hand of voet op de (metalen) computerkast legde.

Misschien hetzelfde probleem als wat jij ervaart?
Ik heb geen last van ruis maar dat het volume van de microfone continu word bijgesteld. Ik zie het windows volume balkje continu verschuiven.

Ook bij Skype hebben veel mensen hier last van. Dit heeft te maken met AGC = Automatic Gain Control. De applicatie wijzigt dus het volume naar een bepaalde sterkte. Bij mij dus veel te zacht.

Op het forum van Skype staan een aantal settings die je in een config bestand kan aanpassen en vervolgens werkt het bij mij met Skype perfect. Bij het voipbusterprogramma staan de settings in het register. Ik heb het een en ander veranderd maar het probleem blijft.

Iemand die mij kan helpen met het uitzetten van AGC in het register?

Jullie hebben geen idee, wat het is om met de softphone van voipbuster over het netwerk van voipbuster een verbinding aan te gaan met bijvoorbeeld een DECT phone van philips 'dect 617' of een siemens 'GigasetA2':
Zelfs met het volumeniveau op nul komt er een werkelijk ondraaglijk ruis tevoorschijn.
Mensen die weten hoe het systeem functioneert kunnen mij redelijkerwijs wellicht wat meer over verklaren.

Het lijkt mij moeilijk zoniet onmogelijk te verklaren waarom het netwerk van voipbuster voor mevrouw A goed werkt en voor meneer B niets anders dan ellende is. :'( :'( :'(

Waarom vertellen mensen, die claimen goed te kunnen bellen, niet op wat voor een wijze zij dit weten te bereiken? Van wat naar wat bellen zij via het voipbusternetwerk? Dit soort van informatie is van cruciaal belang om een goede inzicht in de materie te krijgen.

P.S. mijn poort tot internet is de zyXel 2602/tiscali

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 149775 op 14-08-2005 15:23]

• Niet online
zijn er mensen nog bereikbaar op hun voipbuster 010 nr?
Ik al 2 dagen niet ?!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 17:02

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hiha, ook ik kan nu gratis bellen naar iedereen en meer :)

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 17:02

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

geloof me, ik heb het geprobeerd maar ik kon mezelf niet tegen houden. Ik heb even het Market Intelligence center in Taipei gebeld. Haha, als wachtmuziekje krijg je van die chinese panfluit toontjes. :) Daarna heb ik maar weer opgehangen omdat ik het keuze menu niet echt snapte :P

• Schrijver
Weer wat nieuws ontdekt:

Het gebruik van sip.voipbuster.com of iax.voipbuster.com word na het opwaarderen van je account met 1 euro geblokkeerd.

Dus na het opladen van je account kan je geen gebruik meer maken van alternatieve softphones.

Ik heb dit zojuist getest met twee accounts en exact dezelfde instellingen in Eyebeam. De een is opgewaardeerd en werkt niet. De ander werkt perfect maar is gelimiteerd aan 1 minuut bellen.

Kan iemand dit ook reproduceren?

• Niet online
Anoniem: 149775 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:51:
Jullie hebben geen idee, wat het is om met de softphone van voipbuster over het netwerk van voipbuster een verbinding aan te gaan met bijvoorbeeld een DECT phone van philips 'dect 617' of een siemens 'GigasetA2':
Zelfs met het volumeniveau op nul komt er een werkelijk ondraagelijk ruis tevoorschijn.
Mensen die weten hoe het systeem functioneert kunnen mij redelijkerwijs wellicht wat meer over verklaren.

Het lijkt mij moeilijk zoniet onmogelijk te verklaren waarom het netwerk van voipbuster voor mevrouw A goed werkt en voor meneer B niets anders dan ellende is. :'( :'( :'(

Waarom vertellen mensen, die claimen goed te kunnen bellen, niet op wat voor een wijze zij dit weten te bereiken? Van wat naar wat bellen zij via het voipbusternetwerk? Dit soort van informatie is van cruciaal belang om een goede inzicht in de materie te krijgen.

P.S. mijn poort tot internet is de zyXel 2602/tiscali
Dit is allang gebeurt, zie startpost. Wellicht dat sommige mensen hun router zo ingesteld hebben dat er weinig ander internetverkeer doorheen kan komen dan het normale surfverkeer. Het lijkt mij moeilijk, zoniet onmogelijk om iedereen z'n specifieke configuratie te gaan beschrijven. Daarom werkt het bij meneer A wel goed en bij meneer B niet. En veelal ligt het nog aan het goed lezen en een beetje letten op de instellingen dat het bij meneer B niet lukt.

Ofwel, lees jij de startpost nog eens door. Er staat een hele goede link incl screenshots hoe de Zyxel 2602 ingesteld kan worden. Ikzelf heb het ding ook en werkt perfect. één probleem is dat andere software/hardware dan de software van VoIPBuster zelf niet direct belt, vaak meerdere malen proberen. Wellicht heeft VoIPBuster iets gedaan aan z'n server zodat bellen met VoIPBuster software wel vlekkeloos gaat, maar met andere programma's of apparatuur hapert. Dan ga je op een gegeven moment van narigheid toch maar weer VoIPBuster software gebruiken.

Iedereen draagt bij met wat hij of zij weet, als je dat uit dit topic en de posts nog niet kunt opmaken heb je gewoon niet goed gelezen

• Niet online
schrijver schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:42:
Weer wat nieuws ontdekt:

Het gebruik van sip.voipbuster.com of iax.voipbuster.com word na het opwaarderen van je account met 1 euro geblokkeerd.

Dus na het opladen van je account kan je geen gebruik meer maken van alternatieve softphones.

Ik heb dit zojuist getest met twee accounts en exact dezelfde instellingen in Eyebeam. De een is opgewaardeerd en werkt niet. De ander werkt perfect maar is gelimiteerd aan 1 minuut bellen.

Zou kunnen. Echter, ik kom er met FireFly nog steeds door (wel 1 Euro betaald). Dus helemaal geblokkeerd klopt niet, echter ze hebben het wel moeilijker gemaakt. Via mijn Zyxel 2602 zelfde verhaal. Alleen VoIPBuster software gaat in 1 x proberen over. Wellicht dat je met een niet betaalde account nog op alles makkelijk kan werken, daar kan een ander eens naar koekeloeren

Thamart, ik kan jou vertellen dat ik voor het betalen prima kon bellen met xten light over het netwerk van voipbuster, maar na 1 minuut te hebben gebeld werd de verbinding afgesneden want ik moest eerst betalen.

Wel na te hebben betaald werkt xten light niet meer op het netwerk van voipbuster.

Azteke, mijn dank ik heb het systeem geaard, maar in mijn geval heeft het geen invloed op de intensiteit van het ruizen. Misschien dat er iets in mijn systeem aanwezig is dat dit doet ontstaan.

Het vreemde is wel dat toen ik nog met xten light, of firefly over het netwerk van voipbuster kon bellen dit ruizen niet present was. Bij mij doet het zich slechts voor met de softphone van voipbuster en mijn ellende is nu ik heb betaald; het netwerk van voipbuster slechts met de softphone van voipbuster wenst te functioneren. :'( :'( :'(

• Niet online
Anoniem: 147781 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:10:
zijn er mensen nog bereikbaar op hun voipbuster 010 nr?
Ik al 2 dagen niet ?!
anyone ?

• Tijsje
schrijver schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:42:
Weer wat nieuws ontdekt:

Als ik op mijn pocketpc de account van mijn vriendin gebruik (die niet die euro heeft betaald) dan werkt het idd wel.

Wel het doet mij goed dat ook jullie beginnen in te zien dat ze bij voipbuster momenteel niet al te zuivere koffie branden. O-) O-) O-)

Ik vraag jullie om begrip dat er zo nu een dan wat mis gaat met de tekst, maar men krijgt bij dit forum vaak niet de mogelijkheid om het eigen werk te editen.

• KloyenZ
  • Laatst online: 05-06 06:39
@tijsje:

welke soft voor ppc gebruik je ?

• Niet online
Tijsje schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:52:
[...]

Als ik op mijn pocketpc de account van mijn vriendin gebruik (die niet die euro heeft betaald) dan werkt het idd wel.
Met welk programma, SJ Phone? Kun je ff screenshots JPG maken en hier neerzetten van de instellingen?

• Niet online
Anoniem: 149775 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:01:
Wel het doet mij goed dat ook jullie beginnen in te zien dat ze voipbuster momenteel niet al te zuivere koffie branden. O-) O-) O-)
Het is gewoon zuivere koffie, men wil enkel graag dat je hun programma gebruikt en geen 3rd party. Lijkt me niet geheel raar omdat mensen anders bij hun via e-mail komen zeiken hoe ze VoiPBuster login moeten instellen bij bijv. FireFly. Daar heeft VoIPBuster ten eerste niks mee te maken en ten tweede kunnen ze zich wel bezig houden met nuttigere dingen. Zoals het netwerk in de lucht houden met goede kwaliteit. Als je dat nu eens in zou zien

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 19:25

Phyxion

_/-\o_

Ik probeer het ook aan de praat te krijgen, maar het wil niet echt lukken, wat ik ook intik voor nummer, ik krijg de hele tijd dit na de twee flitsen van Connecting, Dailing :
Call ended (The call was remotely disconnected (1))
This call is FREE!

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Heb al van alles geprobeerd, maar wil niet echt lukken :(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• lux
Ik heb soms goede verbinding soms slecht.

[Voor 60% gewijzigd door lux op 11-08-2005 19:40]

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 20:30
ik heb net als test anderhalve minuut gebeld naar een vaste telefoon, maar aangezien het normaal maar 1 minuut gaat, hoe komt da? stopt da nie auto ofzo...

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

• Webjunkie
Anoniem: 142179 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:12:
[...]

Het is gewoon zuivere koffie, men wil enkel graag dat je hun programma gebruikt en geen 3rd party. Lijkt me niet geheel raar omdat mensen anders bij hun via e-mail komen zeiken hoe ze VoiPBuster login moeten instellen bij bijv. FireFly. Daar heeft VoIPBuster ten eerste niks mee te maken en ten tweede kunnen ze zich wel bezig houden met nuttigere dingen. Zoals het netwerk in de lucht houden met goede kwaliteit. Als je dat nu eens in zou zien
als ze dat gewoon op hun site zetten hoeft het niet veel werk te zijn.
nu ben je dagen aan het kloten met xlite of firefly terwijl het helemaal niet kan werken.

raar vind ik het dat er op dit forum mensen zijn die zeggen dat ze het wel voor elkaar krijgen, andere mensen zeggen dat het eerst wel werkte en nu niet meer en weer andere zeggen (zoals ik) dat het helemaal niet werkt met firefly of xlite.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee