Gratis bellen met VoipBuster [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 31.869 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 19:35

jvdb1975

tsja.........

HULDE!!!! lees de text goed! Nog ff en ze maken het mogelijk om vanuit de toekomst te bellen :p })

Afbeeldingslocatie: http://www.privateweb.nl/image/voip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143710

Nog een aardig artikeltje voor iedereen die moeite heeft met de settings.
Is echter wel voor Sipura.

http://wi-fi.dartsplayer.com/voip/dump-kpn_bel-gratis.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 12:35
Hmmm kan nu niet meer bellen en gebeld worden op mijn voipbuster.... (tenminste niet via 716G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162369

BollieBolstra schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:07:
De telefoon hoor je tegenwoordig ook over gaan... Ze zijn dus goed bezig.. alleen de kwaliteit nog wat verbeteren.. klinkt nu nog steeds erg blikkerig.. bij connectionserver en sip.voipbuster.com..

Ik neem aan dat iedereen hier last van heeft?
Als je je RTP packet length verandert in 20ms is het probleem opgelost.
Standaard staat een Sipura (tenminste mijn 2100) op 30ms.

In Sipura vind je de instellingen onder SIP --> RTP Parameters --> RTP Packet Size en deze moet dus van 0,030 in 0,020 worden veranderd.

Het krakende geluid voor de niet voip beller is dan verdwenen en de kwaliteit aan beide zijden is dan goed.

Blijven 2 problemen:
* Bij wegbellen via connectionserver hoor ik (en met mij meerderen) een dubbele kiestoon die niet helemaal synchroon loopt.

* Bij binnenkomende gesprekken hoort de bellende partij geen overgaande telefoon zoals meerderen dit al hebben opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Die RTP instellingen kan je niet doen via het Speedtouch 716g menu.. misschien via telnet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 11:05
Nu heb ik eindelijk mijn login gegevens van hun ontvangen alleen kan ik geen enkel telefoontje plaatsen.

Ik krijg voortdurend "Call ended (Sorry, you are not allowed to make this call)" terwijl het nummer dat ik draai toch echt een vaste lijn in Nederland is. Beetje raar :?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 23:30

WPN

hoe draai je het nummer?

bv: 0101234567
of: 0031101234567

die laatste zou moeten werken

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:54
Bij bellen vanuit VoIPBuster moet je gewoon het complete nummer incl landnummer draaien ;)

Dat kan dan:
+311325165156156
of
00311325165156156

zijn ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Sypher op 10-12-2005 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Heeft iemand inkomend al werkend met Asterisk?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:32
hallo

ik ben sinds enkele dagen een beetje aan het expirimenteren met mijn speedtouch 716v5
icm met vb en telefoonnummer en gisteren werkte iig het uitbellen , maar vandaag in ene niet meer
ik heb tot twee keer toe alles opnieuw ingesteld , maar helaas ,
er wordt wel gebeld , maar op het moment dat de telefoon aan de andere kant voor het eerst overgaat stopt die ermee en gaat er een snelle piep piep toon door de hoorn van het toestel dat aan het modem hangt ,
tijdens het testen bleek dat de config niet goed stond , maar nu heb ik het met de volgende instellingen geprobeerd maar het wil niet meer werken , wat kan ik nog doen ?
Service Configuration

Registrar: sip.voipbuster.com

Registrar Port: 5060

Proxy: connectionserver.voipbuster.com

Proxy Port: 5060

Expire Time: 1800 , 3600

iemand tips ?

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Ik denk dat dit een algemene 'storing' is. Hetzelfde is bij mij het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21
valt mee hier werkt alles gewoon nog met mij zyxel op sip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103771

Hoi,

Ik gebruik ook al een tijdje VoIPbuster onder linux en alles werkt lekker het bellen werkt gewoon goed en over kwaliteit heb ik (nogtoe) niet te klagen. Ik gebruik voor het bellen iaxcomm die het iax2 protocol dus ondersteunt, maar ik loop echter wel tegen een probleem aan waar ik niet makkelijk uitkom en dat is dat ik telefoontjes kan ontvangen onder linux met iaxcomm.

Als ik de software van VoIPbuster zelf gebruik onder windows werkt dat wel gewoon zonder enige problemen, dus ik weet dat ik gewoon gebeld kan worden.

Weet iemand misschien hoe ik inbount werkende kan krijgen met iaxcomm (of evt kphone), zodat ik niet elke keer naar windows hoef te switchen als iemand me (nu niet meer spontaan doordat ik eerst een 'ik bel je zo') wilt bellen??

asterisk krijg ik jammer genoeg niet geinstaleerd, want daarop krijg ik een chmod fout op het moment dat de config geinstaleerd word (iets met kan bestand niet vinden).

Verders ben ik over VoIPbuster nogtoe zeer te spreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Laatst online: 18-05 11:05
Peluso schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 01:55:
hoe draai je het nummer?

bv: 0101234567
of: 0031101234567

die laatste zou moeten werken
Yups ik heb het geprobeert met de + en de 0031 en beide werken niet.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:26

Gaitman

The Real One

Ansenyi schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:24:
[...]

Yups ik heb het geprobeert met de + en de 0031 en beide werken niet.
Als je het land in je profiel hebt staan kun je b.v. ook gewoon 0201234567 draaien, werkt ook hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Da's een goeie :P Het is dat ik voornamelijk mijn "telefoonboek" aka "Contacts" gebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:50
Als ik in de voipbuster software onder het kopje my profile kijk zie ik een voip-in telefoonnummer staan in de trant van: +801000001*** Is dat een geldig nummer? als ik het wil bellen met voipbuster dan krijg ik een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 22:18
Weet iemand of er een free windows softphone is met antwoord apparaat ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
nickvd schreef op zondag 11 december 2005 @ 00:21:
Als ik in de voipbuster software onder het kopje my profile kijk zie ik een voip-in telefoonnummer staan in de trant van: +801000001*** Is dat een geldig nummer? als ik het wil bellen met voipbuster dan krijg ik een error.
Die nummers schijnen interne VoIPBuster nummers te zijn :) Niet bruikbaar vanaf PSTN dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:09
Heeft iemand ooit een voip programma gezien dat kan doorschakelen? wat ik erg relaxed zou vinden is als ik met mijn mobiel mijn eigen voipnummer kan bellen, en dan via die voipverbinding met de rest van de wereld contact kan zoeken. Of 1 nummer voor het inkomende gesprek, en dan via een ander nummer doorverbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 22:50
netvisions schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:25:
[...]

Die nummers schijnen interne VoIPBuster nummers te zijn :) Niet bruikbaar vanaf PSTN dus :)
Dat klopt idd, werkt niet vanaf de vaste telefoon.

Is het nog steeds mogelijk een nummer aan te vragen? Ik heb namelijk nog steeds geen nummer aan kunne vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
nummers aanvragen kan momenteel niet. Gewoon blijven kijken en als er niks staat dan weet je dat het gewoon niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben een absolute noob op het gebied van voipbuster, heb het sinds dit weekend.
Bellen van computer naar computer met voipbuster lukt, maar niet via het door mij gekregen VOIP-in nummer (van computer naar computer)

Ik heb een Vigor 2900VG VOIP router met aansluiting voor een analoge telefoon. Analoge telefoon erin en ik krijg een kiestoon te horen. Bellen naar buiten dus gewoon via KPN werkt niet meer :(
Ook het bellen via voip werkt niet.
Hoe moet ik het instellen, wat de instellingen van draytek.nl werken niet...
Zodra ik voipbuster in probeer te stellen knalt hij de connectie op de pc eruit.

Dit zijn de settings die ik in kan stellen:

SIP Port
Domain
proxy
outb. proxy
register via WAN/AUTO/LAN/VPN
display name =
account name =
auth id =
password=

expiry time = 2 hours (standaard)

Bedankt alvast.

[ Voor 22% gewijzigd door W00fer op 11-12-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Byte_Me schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:58:
Heeft iemand ooit een voip programma gezien dat kan doorschakelen? wat ik erg relaxed zou vinden is als ik met mijn mobiel mijn eigen voipnummer kan bellen, en dan via die voipverbinding met de rest van de wereld contact kan zoeken. Of 1 nummer voor het inkomende gesprek, en dan via een ander nummer doorverbinden.
Sipura SPA-3000 en Grandstream HT-488 zijn 2 ATAs die dat kunnen. Je moet iig een ATA hebben met een FXO poort erop.
Ik weet niet of je dan overigens op voip kan inbellen en weer naar buiten toe via voip of dat het alleen mogelijk is om op een KPN-lijn in te bellen en dan via voip weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:16
Leuk ook om te zien dat voipbuster.com en sipdiscount in WHOIS op hetzelfde bedrijf uitkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159316

He hallo,

Heeft er iemand de HandyTone 286 werkende met VOIPbuster??? Op dit moment werk ik met Budgetphone, alles prima. Maar als ik VOIPbuster zou kunnen gebruiken (met het nieuwe VOIP-IN nr.) dan zou ik helemaal geen kosten meer hebben. 8)

Heeft iemand het nieuwe VOIP-IN nr. van VOIPBuster al werkende met een ATA ? of kan dat helemaal niet?

Als ik mijn pc aan heb staan en ik bel met mijn gsm naar het VOIP-IN nr. dat gaat hij gewoon over. Staat mijn pc uit, krijg ik niet eens een toon, maar wordt de verbinding direct verbroken!

Wie o wie heeft de verlossende oplossing?

gr. Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 15:18
Weet iemand of je met de PX1214E-1UPH - Toshiba USB VoIP Phone goed werkt met voipbuster of met softphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159316 schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:55:
He hallo,

Heeft er iemand de HandyTone 286 werkende met VOIPbuster??? Op dit moment werk ik met Budgetphone, alles prima. Maar als ik VOIPbuster zou kunnen gebruiken (met het nieuwe VOIP-IN nr.) dan zou ik helemaal geen kosten meer hebben. 8)

Heeft iemand het nieuwe VOIP-IN nr. van VOIPBuster al werkende met een ATA ? of kan dat helemaal niet?

Als ik mijn pc aan heb staan en ik bel met mijn gsm naar het VOIP-IN nr. dat gaat hij gewoon over. Staat mijn pc uit, krijg ik niet eens een toon, maar wordt de verbinding direct verbroken!

Wie o wie heeft de verlossende oplossing?

gr. Maurice
Gebruik in je ht286 de connectionserver.voipbuster.com server ipv sip.voipbuster.com en je bent klaar.
Indien dan het geluid blikkerig klinkt moet je je RTP packet lengte instellen op 20ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 11:17
Ik neem aan dat die RTP Packet lengte identiek is aan de ILBC frame size want ik heb die RTP Packet lengte nergens in mijn config staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 20:38
hebben meerdere mensen een mail ontvangen van voipbuster met daarin de volgende tekst:

Beste klant,

Het spijt ons u mede te delen dat u een verkeerd Voip-in nummer toegewezen heeft gekregen, deze is daarom reeds teruggenomen. U kunt een nieuwe aanvragen via de voipbuster website.

Met vriendelijke groet,

Het VoipBuster - team

Natuurlijk direct daarna weer inloggen op site van voipbuster om een nummer aan te vragen, maar helaas, niet mogelijk...

Dus niet meer bereikbaar via voipbuster nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heb niet zo'n mail gehad. Maar is het ook niet meer mogelijk als je een nieuwe account aanmaakt om een nummer te krijgen (m.a.w. zijn de nummers weer op)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Hey RaceKabouter (en anderen),

Ik wilde net blij gaan posten van dat mailtje.. maar ik zie al dat het bekend is..

Heb er meteen een aangevraagd en gekregen :) Een 053 nummer is helaas het omgedraaide van 035 maar goed... Wie weet wat de toekomst ons bied!

[ Voor 9% gewijzigd door Sypher op 13-12-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 13:29
Nieuw topic? Ik heb overigens geen mail ontvangen met de terugname van mijn voipin nummer en ben gewoon nog bereikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Nee nee, je snapt hem niet..

Vorige week ging iedereen fanatiek aanvragen, en zijn er hier en daar bij de uitgifte dingen mis gegaan. Men kreeg dubbele nummers!

Dit gebeurde ook bij mij, ik kreeg - net als een ander - hetzelfde nummer. Bij de ander werkte het..

Wat ze nu hebben gedaan is de dubbele nummers verwijderd, zodat die een nieuwe aan kunnen vragen.

Voor iedereen met Telfort:
Ik kan BELLEN naar mijn nummer! Werkt prima nu!

Let wel op...

Als je Voipbuster / ata / asterisk niet aan staat, dan word er GEEN gesprek gestart, deze word DIRECT gestopt zonder melding of toon!

[ Voor 15% gewijzigd door Sypher op 13-12-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

netvisions schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:07:Voor iedereen met Telfort:
Ik kan BELLEN naar mijn nummer! Werkt prima nu!

Let wel op...

Als je Voipbuster / ata / asterisk niet aan staat, dan word er GEEN gesprek gestart, deze word DIRECT gestopt zonder melding of toon!
Bij mijn werkt vanaf Telfort nog niet nog steeds de melding dat het nummer niet in gebruik is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

RaceKabouter schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:06:
hebben meerdere mensen een mail ontvangen van voipbuster met daarin de volgende tekst:

Beste klant,

Het spijt ons u mede te delen dat u een verkeerd Voip-in nummer toegewezen heeft gekregen, deze is daarom reeds teruggenomen. U kunt een nieuwe aanvragen via de voipbuster website.

Met vriendelijke groet,

Het VoipBuster - team

Natuurlijk direct daarna weer inloggen op site van voipbuster om een nummer aan te vragen, maar helaas, niet mogelijk...

Dus niet meer bereikbaar via voipbuster nummer.
Indien je echt niet meer aan een nummer kan komen stuur me dan even een mail op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/70301/FFFFFF/000000/1

Ik heb helaas maar één nummer/account over dus bovenstaande geldt alleen voor RaceKabouter, tenzij RaceKabouter het nummer toch niet wil het is trouwens een 033 nummer met € 1,04 tegoed

[ Voor 7% gewijzigd door Gaitman op 13-12-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 00:26
Dankzij de instellingen op GoT heb ik VoIP via VoipBuster nu ook aan de praat op mijn SpeedTouch 716v5 WL. _/-\o_

Wat ik wel jammer vind is dat nummerweergave van binnenkomende gesprekken op mijn KPN lijn het niet meer doet nu deze doorgelust is via de SpeedTouch.

Is nummerweergave nog aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Yosemite schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:13:
Dankzij de instellingen op GoT heb ik VoIP via VoipBuster nu ook aan de praat op mijn SpeedTouch 716v5 WL. _/-\o_

Wat ik wel jammer vind is dat nummerweergave van binnenkomende gesprekken op mijn KPN lijn het niet meer doet nu deze doorgelust is via de SpeedTouch.

Dat zou inderdaard jammer zijn, want ik wil binnenkort juist een DECT teleoon met nummermelder aanschaffen :(

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 11:17
Ik heb zojuist een dtmf omvormer voor mijn handytone 488 gezet, geprobeerd op fsk en op us niks nada noppes, die handytone houdt het toch echt tegen.
Als ik de telefoon aansluit op die omvormer dan werkt het wel, en ook de instelling werkt, de nummerweergave komt pas echt na de 2e ring mee!

mooi klote dus, zijn er mensen met een sipura 3000 die hun kpn lijn er ook op aangesloten hebben? en zoja doet de nummerweergave het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81237

hier werkt alles ook perfect, het nummer doet het vlekkeloos, nummer in de 040 reeks (woon in 071)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Incoming calls met asterisk krijg ik nog niet werkend met hun nieuwe server;

Configuratie sip.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
register => gebruiker:12345678@connectionserver.voipbuster.com
;
[voipbuster-in]
context=voipbuster-in
type=peer
host=connectionserver.voipbuster.com
username=gebruiker
fromuser=gebruiker
secret=12345678

Foutmelding als ik het verstrekte telnr bel; (ik heb dit nr. al sinds begin dit jaar);
code:
1
Dec 13 22:48:20 WARNING[2058]: chan_sip.c:695 retrans_pkt: Maximum retries exceeded on call 3bfb5c4397be425eaedff5a485810318@80.239.235.201/i1:194.120.0.201 for seqno 0 (Critical Response)

Heeft iemand het al wel werkend gekregen met asterisk? De RTP packet size is bij asterisk default 20ms.

[ Voor 7% gewijzigd door Tele op 13-12-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143710

> Ik krijg voortdurend "Call ended (Sorry, you are not allowed to make this call)"
> terwijl het nummer dat ik draai toch echt een vaste lijn in Nederland is.

Die boodschap krijg ik ook als ik bel naar mijn kpn-thuistelefoon.
Misschien mag je maar 100 x (test) bellen naar elk nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146728

is het wel veilig als je belt om credit te krijgen. niet dat ik opeens 25 euro op de telefoonrekening heb staan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 10:52
Met mijn Sipura 3000 ATA gaat het anders prima.
Wel is het zo dat hij jammer genoeg nog wat problemen geeft met nummerweergave na een aantal keer overgaan, maar in ieder geval staat het er zeker prima bij de eerste twee keer overgaan.

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Ik zou eigenlijk wel graag een 053 nummer hebben ipv het 020 nummer dat ik heb.

Jammer dat je (nog)niet kan kiezen. Misschien dat het ruilhandel gaat worden ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

Ik heb op dit moment een 033 nummer, zou ook graag een 0499 of 040 nummer hebben, misschien gaat dat nog komen.
Moet nu toch wel een keer een ATA gaan aanschaffen, alleen kan er echt niet uitkomen welke en waar, iemand advies ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Hmm Dr.DNA, als het mogelijk geweest zou zijn had ik met alle liefde mijn 053 ingeruild voor jouw 020 nr hoor :P...

Ik had een kleine hoop wat meer in Utrecht te zitten dan ergens in de omgeving van Enschede :P

@Koenzie:

Mijn ouders hebben een 040 gekregen, zou deze ook wel heel graag willen swappen met jouw 033 (wat 2 kengetallen naast mijn regio zit :P)

[ Voor 27% gewijzigd door Sypher op 14-12-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Icheb schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:58:
[...]

Met mijn Sipura 3000 ATA gaat het anders prima.
Wel is het zo dat hij jammer genoeg nog wat problemen geeft met nummerweergave na een aantal keer overgaan, maar in ieder geval staat het er zeker prima bij de eerste twee keer overgaan.
ik zit er ook over te denken deze ATA te kopen. heb jij dat call forwarding of hoe het ook heet weleens geprobeerd? Wat ik zou willen is met mijn mobiele telefoon mijn ATA bellen, en vervolgens via VOIP een willekeurig ander nummer, zodat ik altijd naar het vaste net bel met mijn mobiel an vervolgens gratis internationaal kan bellen.

kun je ook gebeld worden via voip, op deze ATA, of werkt dat nog niet vanwege IAX problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
netvisions schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:19:
Hmm Dr.DNA, als het mogelijk geweest zou zijn had ik met alle liefde mijn 053 ingeruild voor jouw 020 nr hoor :P...
Ik heb net VB gemaild of een number exchange mogelijk is.
Ik houd je/jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ook... nadat ik laatst een 020 nummer had gekregen. Tot op heden nog geen reactie gehad... nog maar eens een herinnering sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
Hoi,

het is weer gelukt om een nummer te registreren, heb nu een 040 nummer

groeten RaceKabouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

RaceKabouter schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:53:
Hoi,

het is weer gelukt om een nummer te registreren, heb nu een 040 nummer

groeten RaceKabouter
OK, gelukkig maar :)

Dan heb ik nog wel een 033 nummer voor iemand anders in de aanbieding voor 1,20 (zit 1,04 tegoed op) ik heb gewoon één keer naar dat 0900 nummer gebeld om er € 1,04 bij te krijgen.

Ikzelf wil graag nog een 055 nummer maar volgens mijn zijn die nog niet uitgegeven :(

Ik ga zometeen even testen met mijn ST 716v5 i.c.m. KPN en/of VB nummerweergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
In opties krijg staat de optie 'Laat beltoon horen op PC speaker'. Alleen werkt dit niet als er een koptelefoon is ingeplugd.
En laat ik nu net altijd een headset ingeplugd hebben alleen... dan hoor ik dus geen beltoon. Is er een manier om toch op een of andere manier een signaal door de speakers van de computer te laten gaan terwijl er ook een plug in de koptelefoon zit? Dit is eigenlijk het enige 'probleem' wat ik nu met VoipBuster heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Bij mij werkt het gewoon. Wanneer ik gebeld wordt hoor ik belsignaal door mijn headset en mijn pc speaker geeft piepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Vreemd... bij mij dus niet :( Kan het liggen aan het feit dat ik een laptop heb (in dit geval een Fujitsu Siemens Amilo). Als ik de headset uit de aansluiting plug piept er namelijk wel iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Het zou best een logische verklaring kunnen zijn dat de laptop speaker wordt uitgeschakeld wanneer de line out wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

GJAman schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:00:
[...]

Ik ga zometeen even testen met mijn ST 716v5 i.c.m. KPN en/of VB nummerweergave
Bovenstaande krijg ik ook niet werkende, wel andere dingen maar niet dat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
VET!

Ik heb net ook ingelogd en zag ik een link staan om een nummer aan te maken..
Op geklikt en hup! Een 026 nummer.. en ik woon ook nog 's in Arnhem..
dus hier wel iemand die een goed nummer heeft gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94965

Doe je goed :p
Ik heb een 040 nummer gekregen, beetje jammer. Maarja je kan niet alles hebben he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Paters schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:15:
Het zou best een logische verklaring kunnen zijn dat de laptop speaker wordt uitgeschakeld wanneer de line out wordt gebruikt.
En is dat niet op een of andere (softwarematige liefst) manier te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Laatst online: 18-05 16:46
mijn Your VOIP-IN number is wel 030, maar dan ipv 68 65
verder wel een erg ez te onthouden nummer :D

maar duurt het een dag ofzo voordat het werkt?

[ Voor 20% gewijzigd door Striker2k2 op 14-12-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:24
Dr.DNA schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:24:
[...]

Ik heb net VB gemaild of een number exchange mogelijk is.
Ik houd je/jullie op de hoogte.
Ik heb anders evt nog een 053 nummer voor je, ik heb ze overigens wel gemaild of het mogelijk was om voor mij er een 050 van te maken, gezien ik in die regio woon ;)

Hoor het wel van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Nummerhalen is opzich wel handig, maar ik nergens dat je je naam, email adres of password kan wijzigen.. Mocht iemand dat wel kunnen wil ik best mijn 050 nummer ruilen.. Gebruik hem eigenlijk alleen om te faxen en budgetphone voor voipin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Laatst online: 00:03
Ik heb een nummer uit mijn eigen regio gekregen (053) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
GJAman schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:23:
[...]

Bovenstaande krijg ik ook niet werkende, wel andere dingen maar niet dat :(
Via telnet kan je in de ST716v5 ook nog het een aantal zaken instellen die je niet via de webinterface kan instellen. Via de CLI zou je de landinstellingen, die default op Frankrijk staan, naar Nederland kunnen veranderen. Misschien dat nummerweergaven dan wel gaat werken.

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Ik heb nu ook weer de optie "Get inbound phone number". Maar als ik daarop klik krijg ik op de volgende pagina: "An error -1 has occurred".
Hoe hebben jullie betaald die een werkend telefoonnummer hebben? Ik heb telefonisch 1,04€ overgemaakt.

• Yosemite
robbertb schreef op donderdag 15 december 2005 @ 00:06:
Ik heb nu ook weer de optie "Get inbound phone number". Maar als ik daarop klik krijg ik op de volgende pagina: "An error -1 has occurred".
Hoe hebben jullie betaald die een werkend telefoonnummer hebben? Ik heb telefonisch 1,04€ overgemaakt.
Ik had de optie er nu ook bij staan. Ik heb 'm maar meteen aangevraagd en dat ging zonder problemen. :)

Ik heb trouwens via PayPal € 10,- op mijn account gestort.

• nautaonline
robbertb schreef op donderdag 15 december 2005 @ 00:06:
Heb het gister erop gezet via 0900 nummer, en meteen daarna nummer aangevraagd. Werkte perfect!

mijn 053 nummer mag ook geruild worden voor een 050, als ik binnen 2 dagen geen mail terug heb van voipbuster ;)

Anoniem: 59483

Op de website van VoipBuster staat dat je €10 credit moet opladen voordat je onbeperkt kunt bellen. Ik heb echter in September ofzo €1 via PayPal overgemaakt, en ik kan nog steeds onbeperkt bellen en ik heb ook een 030 nummer gekregen. Geldt die regel van €10 soms alleen voor nieuwe gebruikers?

• nautaonline
Anoniem: 59483 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 09:33:
Op de website van VoipBuster staat dat je €10 credit moet opladen voordat je onbeperkt kunt bellen. Ik heb echter in September ofzo €1 via PayPal overgemaakt, en ik kan nog steeds onbeperkt bellen en ik heb ook een 030 nummer gekregen. Geldt die regel van €10 soms alleen voor nieuwe gebruikers?
Alleen als je via Paypal overmaakt ja, maar je kan ook even met het 0900 nummer met je thuistelefoon bellen, en dan betaal je 1,30 en krijg je 1,04 tegoed, maar kan je wel een nummer aanvragen ;)

• RaceKabouter
is het al iemand gelukt om het inkomende voipbuster telefoonnummer via asterisk@home te laten lopen?
Zojuist heb ik de instellingen in asterisk@home gezet maar als ik dan het voipbuster nummer draai, dan wordt onmiddelijk de verbinding verbroken. Ik heb de instellingen overgenomen van mijn talkin2ya nummer welke wel goed werkt.

help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Laatst online: 16-05 15:47
Anoniem: 59483 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 09:33:
Ja, een aantal weken geleden was 't zelfs nog 5 euro.
ik heb in september ook 1 euro overgemaakt. had ik direct een nummer. Daarna een tijd niet gebruikt, laptop opnieuw geinstalleerd en niemand kan achter m'n wachtwoord komen :S dus maar een nieuw account aangemaakt. moest ik wel 5 euro betalen. nu heb ik sinds gisteren een 010 nummer er bij.. netjes het juiste netnummer :)

alleen heb ik het probleem dat voipbuster niet gebeld kan worden en niet zelf kan bellen.. gisteren nog wel... iemand een idee of ze met de server bezig zijn ofzo?

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30485

Na lange tijd gebruik te maken van van de softphone van voipbuster ben ik overgaan om dit te realiseren middels een hardwarematige oplossing. Wellicht is deze informatie nuttig voor iemand die nagenoeg dezelfde opstelling heeft als ik. De opstelling welke ik nu heb is als volgt:
- speedtouch 510 adsl modem met de nieuwste QOS firmware R 4.3.2 welke te vinden is op:
http://www.speedtouch.net.nz/510seriesFirmware.htm Daarbij heb ik diverse regels in de user.ini toegevoegd en aangepast om ervoor te zorgen dat voip de highest priority krijgt zie: http://www.voip-info.org/...rwarding+Speedtouch+510v4
Ik heb geen regels verwijderd zoals op deze site word aangegeven, daar ik dan de persoon aan de andere kant niet meer hoorde praten.
- speedtouch 190 voip gateway met de instellingen van voipbuster welke te vinden is op: http://www.callvoip.nl/te...voip_st716_voipbuster.pdf
Om sip instellingen op deze gateway te kunnen maken dien je de standaard loginnaam: admin en het wachtwoord: admin te gebruiken (wellicht dien je hiervoor eerst via security een eigen loginnaam en een wachtwoord aan te maken) zie: http://www.speedtouchdsl.de/download/files/ST190_admin.pdf
- Artech AX521 2 Line Switch (http://www.rhisc.nl/shop/...rhisc.nl/shop/N_home.html) om ervoor te zorgen dat ik op een en dezelfde telefoon(s) via voip kan uitbellen en inkomende gesprekken van mijn KPN abbonement kan beantwoorden.

Met deze opstelling bel ik nu via mijn draadloze telefoon(s) met veel plezier gratis naar vaste nummers en ontvang ik met hetzelfde gemak en op dezelfde telefoon(s) de inkomende gesprekken wanneer iemand mijn KPN nummer belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 20:55
Ik ben ook nog van de € 1,- generatie, maar helaas een 023 nummer gekregen terwijl ik in 030 woon.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Laatst online: 21:39

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Damn... ik starte voip ook weer eens. (ik was ook een 1 euro mens :P ) maar ik vraag net mijn nummer aan. Werkt het gewoon! een 020 nummer, ik kan het niet geloven! Tijd voor een hardwaremaitge phone :D

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 01-04 11:24

Bij mij werkt nummerweergave gewoon als het door de Speedtouch heen komt :?

Ik heb 4 voipbuster accounts 2 voor mezelf eentje voor mams en m`n vriendinnetje

1e account is een 1euro paypal account en krijgt een 010 nummer
2e account is een 1.30 0900 nummer account en krijgt een 020 nummer
3e account is een 5 euro paypal account en krijgt een 020 nummer
4e account is een 1.30 0900 nummer account en krijgt een 020 nummer

wrm krijgt er nou 1 een 010 en de rest een 020 ??

[ Voor 29% gewijzigd door raymonvdm op 16-12-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Dat werkt bij mijn ook niet daarom heb ik ervoor een apart topic aangemaakt zie:
KPN nummermelding werkt niet i.c.m. Speedtouch 716v5 en VOIP
raymonvdm schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 22:22:
[...]

Bij mij werkt nummerweergave gewoon als het door de Speedtouch heen komt :?

[...]
Wat bedoel met bovenstaande zin?
Dat het er soms doorheenkomt en zo ja heb je instellingen veranderd?
Gebruik je ook Analoog?

Reageer a.u.b. even in het volgende topic:

[ Voor 6% gewijzigd door Gaitman op 16-12-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raymonvdm schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 22:22:
[...]

wrm krijgt er nou 1 een 010 en de rest een 020 ??
Omdat er in het begin alleen maar nummers met 010 werden uitgegeven. Sinds kort (begin december ofzo) worden er ook andere netnummers gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
gaat er nog iemand een nieuw topic openen met een ge-update-te OP? of zal ik zelf gewoon copy pasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Byte_Me schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 22:59:
gaat er nog iemand een nieuw topic openen met een ge-update-te OP? of zal ik zelf gewoon copy pasten?
Indien dit gebuerd zet er dan ook even een link in naar het volgende topic:

Hier is namelijk meerdere keren naar gevraagd maar nog geen oplossing voor gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
ik heb de laatste tijd erg veel last van echo (via voipbuster client). Ik hoor mezelf kraakhelder terug, met 1 seconde vertraging, hetgeen erg verwarrend is. Iemand tips hoe dit is op te lossen? De andere kant van de lijn heeft er overigens geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik log tegenwoordig in met Firefly via de server van SIPDiscount (met dezelfde login gegevens als bij VoipBuster) en nu vroeg ik me af ofdat het bellen naar de landen die door SIPDiscount gratis worden aangeboden, dan ook gratis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Hmm da's een goeie.. enige manier om erachter te komen is om een nummer wat Sipdiscount bied te bellen... En dan kijken in je MyVoipbuster/MySipDiscount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 14:06
Ik heb het al eerder gevraagd ik het forum en ook gezocht naar de correcte instellingen voor de Zyxel 2602 maar tot op heden wil het niet werken. Ik krijg een continue ingesprektone op de lijn. In de openingspost van dit topic staat een link naar een quote maar de afbeeldingen werken niet meer.

Wie kan de juiste instellingen geven voor voipbuster ism met een zyxel 2602?

Sip Settings
SIP Number :
SIP Local Port:
Sip Server Address:
Sip Server Port:
REGISTER Server Address:
REGISTER Server Port:
Sip Service Domain:
Authentication
User-ID:
Password:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162495

Hallo allemaal,

Ik volg dit topic een tijdje en gebruik sinds aug. voipbuster naar volle tevredenheid, maar nu het volgende; Ik ben een cable-internetter, zonder router, wil die ook niet aanschaffen omdat ik misschien tzt wil overstappen naar asdl2en heb geen vaste telefoon aansluiting. Ben eigenlijk opzoek naar een draadloze manier van voip-bellen. Nu las ik op de site van trust een Internet USB Phone Station ST-1200. Is er iemand met ervaring over dit Internet USB Phone Station? Of weet iemand hier meer over?

Roel (alias Wise Guy).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 162495 op 17-12-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
[quote]netvisions schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 08:54:

Voor iedereen die een ander aan de lijn krijgt
like me.. :'(
Ik heb een vermoeden dat het uitgavescript een klein probleempje heeft.
Er is iemand (Roel aka Wise guy) die in dezelfde minuut als mij heeft aangevraagd. Mogelijk is dat een fout in de uitgifte, dat het tegelijk gebeurt oid. De gene die het "eerste" was qua secondes krijgt de routing..

En hierboven hebben we hem dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162495

Haha, maar ik heb mij al eerder gemeld hier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruisbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 10:35
Lachen zeg. :P
Ik heb een SPA-1001 aan mijn router gehangen en 2x hun 0900 nummer gebeld voor wat credit.
uitbellen gaat prima en met 'connectionserver.voipbuster.com' ben ik ook bereikbaar op mijn VOIP-IN nummer. (Geluidskwaliteit is ook top!)
Overigens heb ik een 026 nummer gekregen. :/
Geen idee waar dat lokaal is, in ieder geval niet voor mij.

Ik hoop dat ik mijn SPA a 80 euro kan terugverdienen, maar ik vraag mij af hoe lang voipbuster op deze manier kan bestaan?

Geniet ervan zo lang het kan. 8)

P.S. Ook als ik vet zit te leechen kan ik met perfecte geluidskwaliteit bellen.
Dankzij de QoS in mijn WRT54G. (Drama als je dat uit zet.) 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Ruisbak op 17-12-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CremersDH
  • Laatst online: 03-05 20:15
Is er misschien iemand die hardwarematig met voipbuster GEBELD kan worden.

Ik heb zelf een Draytek 2200VG (dit heeft een analoge port) en belde daar tot nu
icm budgetphone (talkin2ya) mee.

Ik heb een voipbuster account en daarbij een telefoonnummer (een 070!!, die heb
ik nog niet veel zien langskomen) en kan prima uitbellen. Maar als ik mijn 070
voipbuster nummer bel met bv mijn mobiel werkt het niet. Een krijg een soort
ingesprek toon.

Is het iemand wel gelukt om bv met een ATA op zijn voipbuster nummer gebeld
te worden. Zo ja hebben jullie dan wat tips voor me ??

mvg

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruisbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 10:35
@CremersDH, in mijn reply hierboven staat je antwoord.
Ja dus.

Geen idee wat een Draytek is maar met een WRT54G gaat het prima.
(Geen analoge poort op de router maar gewoon een ATA op een RJ45 poort aangesloten.)

[ Voor 62% gewijzigd door Ruisbak op 17-12-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Ik woon in 040, en ik kreeg een 040. :D Mijn display geeft wel altijd "Nummer verborgen" en als iemand belt geeft hij altijd een halve wektoon, en dan blijft hij stil totdat ik opneem. Als ik in gesprek ben (had even wisselgesprek uitgezet om dat te testen ;)) geeft hij ook eerst een halve wektoon en dan de bezettoon. :?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 143386 op 18-12-2005 12:29 . Reden: Even leuke KPN-termen gebruiken :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Laatst online: 20:32
hoi ,

na enige perikelen met instellingen in mijn st718v5 werkt het nu weer met uitbellen ,
alleen het nummer wat ik eerst had aangevraagd , 040 nummer heeft nooit gewerkt en is weer ingetrokken , vreemd
nieuwe aangevraagd , nu een 076 nummer , maar deze is tot nogtoe continu in gesprek ,
alweer een weekje dat het zo is ..
ik weet dat het officieel nog niet ondersteund wordt ,
maar zijn er al mensen bij wie het wel werkt ,

tips zijn welkom

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:12
super_dirk schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:02:
Ik heb het al eerder gevraagd ik het forum en ook gezocht naar de correcte instellingen voor de Zyxel 2602 maar tot op heden wil het niet werken. Ik krijg een continue ingesprektone op de lijn. In de openingspost van dit topic staat een link naar een quote maar de afbeeldingen werken niet meer.

Wie kan de juiste instellingen geven voor voipbuster ism met een zyxel 2602?
Sip Settings
SIP Number : <gebruikersnaam>
SIP Local Port: 5060
Sip Server Address: connectionserver.voipbuster.com
Sip Server Port:5060
REGISTER Server Address:connectionserver.voipbuster.com
REGISTER Server Port:60
Sip Service Domain:connectionserver.voipbuster.com
Authentication
User-ID: <username>
Password: <password>

Bij mij werkt dit prima op mijn zyxel 2602.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-03 11:05
Germany = niet meer ondersteund, niet gratis dan. (0.20 cent)

Is voor de SP ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Big-R op 18-12-2005 17:26 ]

Greetz Big-R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Modbreak:Wie gaat het volgende deel starten? Dan kan deze namelijk dicht met >1000 replies

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Big-R schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:25:
Germany = niet meer ondersteund, niet gratis dan. (0.20 cent)

Is voor de SP ;)
jawel hoor, nog steeds gratis. mobiel nummer gebeld toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
deel 3 is geopend, deze kan dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

* Gaitman Post nu in deel 3!!!!!!!!!!!
[rml]Gratis bellen met Voipbuster [ deel 3][/rml]

[ Voor 31% gewijzigd door Gaitman op 18-12-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Erg mooi, thanks.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.