Gratis bellen met VoipBuster [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.988 views sinds 30-01-2008

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:14

pistole

Frutter

Sinds een weeekje ofzo bel ik intern via een asterisk server. Deze routeert potentiëel gratis gesprekken via voipbuster.

Denk dat nu ongeveer 50% van deze gesprekken ook daadwerkelijk lukken; als * geen verbinding krijgt met voipbuster dan gaat het gesprek gewoon verder via kpn :)

Met andere woorden: ik ben best tevreden over de qualiteit van voipbuster! Okee, af en toe ligt het plat, maar ja :)
Anoniem: 142179 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:12:
[...]

Het is gewoon zuivere koffie, men wil enkel graag dat je hun programma gebruikt en geen 3rd party. Lijkt me niet geheel raar omdat mensen anders bij hun via e-mail komen zeiken hoe ze VoiPBuster login moeten instellen bij bijv. FireFly. Daar heeft VoIPBuster ten eerste niks mee te maken en ten tweede kunnen ze zich wel bezig houden met nuttigere dingen. Zoals het netwerk in de lucht houden met goede kwaliteit. Als je dat nu eens in zou zien
Dit klopt volgens mij niet. Ik ben nog steeds in staat om via firefly (of asterisk zoals hierboven gemeld) verbinding te maken. VoipBuster maakt gelukkig gebruik van standaard protocollen zoals IAX2 en SIP. (ik gebruik overigens IAX2)

[ Voor 51% gewijzigd door pistole op 11-08-2005 21:22 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Ik heb geen last van ruis maar dat het volume van de microfone continu word bijgesteld. Ik zie het windows volume balkje continu verschuiven.

Ook bij Skype hebben veel mensen hier last van. Dit heeft te maken met AGC = Automatic Gain Control. De applicatie wijzigt dus het volume naar een bepaalde sterkte. Bij mij dus veel te zacht.

Op het forum van Skype staan een aantal settings die je in een config bestand kan aanpassen en vervolgens werkt het bij mij met Skype perfect. Bij het voipbusterprogramma staan de settings in het register. Ik heb het een en ander veranderd maar het probleem blijft.

Iemand die mij kan helpen met het uitzetten van AGC in het register?
ik heb precies het zelfde probleem, helaas. ik heb de AGC sleutels gevonden in het register, maar daar kloot ik liever niet in (ben nogal n n00b ;) ) verder heeft het aan/uit zetten van de 20 dB boost geen/negatief effect, het volume wordt alleen maar naar beneden bijgesteld...

weet iemand hier misschien meer van, want het bellen wordt behoorlijk lastig :X

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 16:09
Anoniem: 149775 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:51:
Jullie hebben geen idee, wat het is om met de softphone van voipbuster over het netwerk van voipbuster een verbinding aan te gaan met bijvoorbeeld een DECT phone van philips 'dect 617' of een siemens 'GigasetA2':
Zelfs met het volumeniveau op nul komt er een werkelijk ondraagelijk ruis tevoorschijn.
Mensen die weten hoe het systeem functioneert kunnen mij redelijkerwijs wellicht wat meer over verklaren.

Het lijkt mij moeilijk zoniet onmogelijk te verklaren waarom het netwerk van voipbuster voor mevrouw A goed werkt en voor meneer B niets anders dan ellende is. :'( :'( :'(

Waarom vertellen mensen, die claimen goed te kunnen bellen, niet op wat voor een wijze zij dit weten te bereiken? Van wat naar wat bellen zij via het voipbusternetwerk? Dit soort van informatie is van cruciaal belang om een goede inzicht in de materie te krijgen.

P.S. mijn poort tot internet is de zyXel 2602/tiscali
als je een zyxel modem hebt, waarom gebruik je dan niet de voip poorten van dit apparaat. werkt bij mij erg goed. soms moet ik meerdere keren bellen om verbinding te krijgen (vooral buiten NL), maar als ik verbinding heb is de geluidkwaliteit gewoon goed. soms een beetje echo, maar dat is te verhelpen door in de voip settings in het modem, bij echo cancellation gewoon op apply te klikken, tijdens het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Ik ben tevreden, gister een account aangemaakt, paar contacts ingevoerd en gaan met die banaan...

Kwaliteit was ik best tevreden over, ook naar mobiel gebeld in NL en dat koste 0.25 dus das best prijzig, maar was gewoon ff om te testen.

* Roeligan is tevreden (nu nog een nummer :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Roeligan op 12-08-2005 08:26 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:17

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

pistole schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:21:
Sinds een weeekje ofzo bel ik intern via een asterisk server. Deze routeert potentiëel gratis gesprekken via voipbuster.

Denk dat nu ongeveer 50% van deze gesprekken ook daadwerkelijk lukken; als * geen verbinding krijgt met voipbuster dan gaat het gesprek gewoon verder via kpn :)

Met andere woorden: ik ben best tevreden over de qualiteit van voipbuster! Okee, af en toe ligt het plat, maar ja :)

[...]

Dit klopt volgens mij niet. Ik ben nog steeds in staat om via firefly (of asterisk zoals hierboven gemeld) verbinding te maken. VoipBuster maakt gelukkig gebruik van standaard protocollen zoals IAX2 en SIP. (ik gebruik overigens IAX2)
Hoe maak je de verbinding via ISDN of via analoog? Ik wil ook een KPN lijn koppelen aan mijn Asterisk bak.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Webjunkie schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:19:
[...]

als ze dat gewoon op hun site zetten hoeft het niet veel werk te zijn.
nu ben je dagen aan het kloten met xlite of firefly terwijl het helemaal niet kan werken.

raar vind ik het dat er op dit forum mensen zijn die zeggen dat ze het wel voor elkaar krijgen, andere mensen zeggen dat het eerst wel werkte en nu niet meer en weer andere zeggen (zoals ik) dat het helemaal niet werkt met firefly of xlite.
Wat doe je moeilijk? Gebuik gewoon het programma van voicebuster zelf. Voor niks gaat de zon op, en daar houd het een heel eind mee op dus wees blij dat ze het aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
darkdesign schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:19:
[...]

Wat doe je moeilijk? Gebuik gewoon het programma van voicebuster zelf. Voor niks gaat de zon op, en daar houd het een heel eind mee op dus wees blij dat ze het aanbieden.
vta1000 + aeg dect setje = 125 euri dus dat het gratis is mag je van mij weg laten.
sommige mensen zeggen dus dat voipbuster + xlite werkt dus wil ik dat het bij mij ook werkt.

als dat moeilijk doen is .. :/

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ja dat is moeilijk doen... dat jij zo'n opstelling koopt kan voipbuster.com niets aan doen... heb je ze bij hun gekocht?????

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Roeligan schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:55:
Ja dat is moeilijk doen... dat jij zo'n opstelling koopt kan voipbuster.com niets aan doen... heb je ze bij hun gekocht?????
als je dit topic door leest dat zal je er achter komen dat er pas een week of 2 problemen zijn met xlite en vb.
met 1 euro accounts werkt het wel en als je bij stort dan werkt het niet meer.. dat soort dingen.

ik heb het zootje gekocht in de veronderstelling dat het wel werkte.
als ze op hun site zetten dat het vb netwerk alleen met hun eigen proggie werkt dan kan ik (en velen met mij) stoppen met zoeken en proberen e.d.

kost hun webmaster misschien 2 minuten om de faq aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Das dan ook weer zo...

edit:

Misschien dat het een tijdelijk probleem is, is immers een béta?

[ Voor 66% gewijzigd door Roeligan op 12-08-2005 10:09 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-06 07:51
Zou iemand misschien een mirror willen maken van het voipbuster programma?
Het lukt mij namelijk niet om deze via voipbuster.com binnen te halen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128699

dennistd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:32:
Zou iemand misschien een mirror willen maken van het voipbuster programma?
Het lukt mij namelijk niet om deze via voipbuster.com binnen te halen. :/
http://s59.yousendit.com/d.php?id=EG4Z9UVM27COPFZ9LUZZ2800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50095

FnF schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:25:
Ik probeer het ook aan de praat te krijgen, maar het wil niet echt lukken, wat ik ook intik voor nummer, ik krijg de hele tijd dit na de twee flitsen van Connecting, Dailing :
Call ended (The call was remotely disconnected (1))
This call is FREE!

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Heb al van alles geprobeerd, maar wil niet echt lukken :(
verwijder de 0 voor je regio code eens

dus geen 0031 0538 249384
maar 0031 538 249384

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149775

Byte_Me, wie heb jij als voipserviceverlener? Is dat het netwerk van voipbuster (sip.voipbuster.com)?

En met wat voor een hardphone/softphone bel jij?

Zonder een gateway als bijvoorbeeld voipbuster, die haar server ten beschikking stelt valt er niet veel te bereiken.
Mijn probleem is dat hun softphone slechts toegang tot hun gratis netwerk verleent en het is juist deze softphone die ervoor zorgt dat de ontvangende partij in het bezit van een dect en/of een vaste lijnverbinding niets anders dan een storm aan ruis te horen krijgt. Beslist een voortreffelijke aanrader om - indien je - iemand niet mag mee te terroriseren!

Indien iemand van jullie zou willen ervaren hoe fijn het in het gehoor aanvoelt dan bel ik jou graag op; doe mij maar een mailtje toekomen met de te bellen nummer van een dect of vaste telefoonverbinding - vergeet niet om erbij te vermelden wanneer ik jou zou mogen bellen: diquydiq@gmail.com
Byte_Me schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 04:13:
[...]

als je een zyxel modem hebt, waarom gebruik je dan niet de voip poorten van dit apparaat. werkt bij mij erg goed. soms moet ik meerdere keren bellen om verbinding te krijgen (vooral buiten NL), maar als ik verbinding heb is de geluidkwaliteit gewoon goed. soms een beetje echo, maar dat is te verhelpen door in de voip settings in het modem, bij echo cancellation gewoon op apply te klikken, tijdens het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Anoniem: 149775 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:12:
Byte_Me, wie heb jij als voipserviceverlener? Is dat het netwerk van voipbuster (sip.voipbuster.com)?

En met wat voor een hardphone/softphone bel jij?

Zonder een gateway als bijvoorbeeld voipbuster, die haar server ten beschikking stelt valt er niet veel te bereiken.
Mijn probleem is dat hun softphone slechts toegang tot hun gratis netwerk verleent en het is juist deze softphone die ervoor zorgt dat de ontvangende partij in het bezit van een dect en/of een vaste lijnverbinding niets anders dan een storm aan ruis te horen krijgt. Beslist een voortreffelijke aanrader om - indien je - iemand niet mag mee te terroriseren!

Indien iemand van jullie zou willen ervaren hoe fijn het in het gehoor aanvoelt dan bel ik jou graag op; doe mij maar een mailtje toekomen met de te bellen nummer van een dect of vaste telefoonverbinding - vergeet niet om erbij te vermelden wanneer ik jou zou mogen bellen: diquydiq@gmail.com
[...]
ik bel inderdaad met voipbuster, met de instellingen in de OP, via mijn zyxel router. zojuist nog even geprobeerd, in een poging verbinding en goede gesprekskwaliteit, zonder echo, zonder ruis. Ik heb dus gewoon een normale telefoon (profoon) aangesloten op de voip-poort van het modem.

[ Voor 4% gewijzigd door Byte_Me op 12-08-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bytte_Me, zou jij mij willen toestaan om jou op te bellen?

Ik zou graag jouw mening willen kennen aangaande mijn probleem. Wat voor een verklaring zou jij er voor kunnen hebben?

Jouw profoon is dat een ethernet phone? Ik heb op de site van profoon de ip-10 zien staan, maar dat is een usb phone.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

*knip* laat maar.

[ Voor 95% gewijzigd door Roeligan op 12-08-2005 14:04 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 16:35
lux schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:56:
@ schrijver : nee
@ all: help!! please :'( het telefoon nummer 090999403 voor belgië is niet in gebruik!
ik wacht nog altijd in tussentijd af of iemand mij wil helpen ... straks is het afgelopen met registreren en kan ik op mijn kin kloppen met gratis bellen :(

edit: ja laat maar zijn mensen ik zie ook dat als ik mijn pay pal account wil activeren ik sowieso een CC nodig heb!
Voor paypal heb je geen creditcard nodig hoor >:)

Ik heb ook een paypal account geopenend en gewoon via rabobankieren 10 euro gestort op m`n paypal account :-) Duurt een dag of 2 en dan staat het erop

If you have a bank account in the Netherlands, you will need to initiate a bank transfer through your bank to add funds to your PayPal account. If you have a bank account in Netherlands, you will need to initiate a bank transfer through your bank to add funds to your PayPal account. When you transfer funds from your bank account, your PayPal Sending Limit will be increased by the amount of your transfer

[ Voor 25% gewijzigd door raymonvdm op 12-08-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 16:35
schrijver schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:42:
Weer wat nieuws ontdekt:

Het gebruik van sip.voipbuster.com of iax.voipbuster.com word na het opwaarderen van je account met 1 euro geblokkeerd.

Dus na het opladen van je account kan je geen gebruik meer maken van alternatieve softphones.

Ik heb dit zojuist getest met twee accounts en exact dezelfde instellingen in Eyebeam. De een is opgewaardeerd en werkt niet. De ander werkt perfect maar is gelimiteerd aan 1 minuut bellen.

Kan iemand dit ook reproduceren?
Je kan best wel eens gelijk hebben want sinds ik betaald heb werkt het ook niet meer :-( maar kan er nu nog wel gebruik worden gemaakt van ATA-Converters ?

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 12-08-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Anoniem: 149775 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:47:
Bytte_Me, zou jij mij willen toestaan om jou op te bellen?

Ik zou graag jouw mening willen kennen aangaande mijn probleem. Wat voor een verklaring zou jij er voor kunnen hebben?

Jouw profoon is dat een ethernet phone? Ik heb op de site van profoon de ip-10 zien staan, maar dat is een usb phone.

Alvast bedankt.
Ik ben morgenavond pas weer thuis, en je moet er wel aan denken dat je me niet kunt bellen op een voipbuster nummer, want dat heb ik niet. mijn telefoon is geen voip apparaat, maar een normaal analoog toestel. mijn modem heeft ondersteuning voor telefonie, dus daar kunnen normale telefoontoestellen op worden aangesloten. stuur me even een mailtje (zie profiel) met een herinnering en je nummer, dan neem ik morgen of zondag contact met je op. overigens heb ik niet direct een verklaring. mijn suggestie zou zijn om alle onderdelen individueel te testen.als ik het goed begrijp gebruik jij een ATA en een analoge telefoon. heb je al een via een analoge lijn gebeld met die telefoon? kun je je ATA bij iemand anders testen met een ander VOIP abbonnement?

[ Voor 15% gewijzigd door Byte_Me op 12-08-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
raymonvdm schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:46:
[...]

Je kan best wel eens gelijk hebben want sinds ik betaald heb werkt het ook niet meer :-( maar kan er nu nog wel gebruik worden gemaakt van ATA-Converters ?
volgens mij wel, want ik gebruik nog steeds mijn modem met voip ondersteuning. ik krijg het idee dat het bij de oudere gebruikers allemaal wel blijft werken (wel wat problemen met het tot stand brengen van de verbinding), maar dat er bij nieuwe gebruikers problemen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Byte_Me op 12-08-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142179

Byte_Me schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:53:
[...]

volgens mij wel, want ik gebruik nog steeds mijn modem met voip ondersteuning. ik krijg het idee dat het bij de oudere gebruikers allemaal wel blijft werken (wel wat problemen met het tot stand brengen van de verbinding), maar dat er bij nieuwe gebruikers problemen zijn.
Ook bij oude gebruikers zijn er problemen met FireFly en een ATA (in mijn geval de Zyxel 2602), moet meerdere keren proberen voordat ik meestal contact krijg.

Nu ik VoIPBuster software weer gebruik, geen probleem. In 1 x contact en tegenwoordig goede kwaliteit. Dus een ieder met problemen, pak de VoIPBuster software eens en kijk dan of het wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Webjunkie schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:43:
[...]

vta1000 + aeg dect setje = 125 euri dus dat het gratis is mag je van mij weg laten.
sommige mensen zeggen dus dat voipbuster + xlite werkt dus wil ik dat het bij mij ook werkt.

als dat moeilijk doen is .. :/
Ja, dat is moeilijk doen want die hardware die je aanschaft hoort niet bij de dienst die VoIPBuster levert. Een telefoonsetje en een ATA koop jezelf. Een telefoonset kun je altijd gebruiken op welke telefoonlijn dan ook, dus dat is geen weg gegooid geld als je wilt bellen. Daarnaast is een ATA ook niet weg, want er zijn meerdere aanbieders dan VoIPBuster om met een ATA te kunnen bellen.

Ben je sowieso niet snugger als je alleen en specifiek voor een BETA beldienst via het internet voor dit bedrag apparatuur aanschaft. Maar in mijn visie heeft VoIPBuster je niet verplicht tot deze aanschaf en kun je het ook gebruiken zonder VoIPBuster.

Alle 3rd party werkt niet (meer) optimaal. Simple as that. En als VoIPBuster software nu goed werkt, waarom wil je dan blijven kloten met andere software? Ook ik vind FireFly zeer ok, maar nu het niet (meer) werkt stap ik net zo makkelijk over naar VoIPBusters eigen software hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147781

Anoniem: 147781 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:28:
Ik heb na het lezen over de nieuwe
voipbustersoftware , firefly eraf gegooid
en die nieuwe voipbustersoftware erop
gezet .
Nu kan ik alleen niet gebeld worden
op m'n 010 nr , ligt dit aan deze
nieuwe software , of aan het netwerk ?
Wie kan er nog gebeld worden op z'n 010 nummer????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-11-2024
juist geinstalleerd en 1 euro gestort:

al dadelijk enkele telefoontjes gedaan met micro en laptop en werkt perfect. Ik versta hun goed en zij mij ook. Maar nu was ik aan het denken om een router te kopen met ondersteuning voor VOIP. Maar weet er iemand een goede KABEL router dus geen adsl.
Niet te duur liefst en ook draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Anoniem: 142179 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:24:
[...]

Ja, dat is moeilijk doen want die hardware die je aanschaft hoort niet bij de dienst die VoIPBuster levert. Een telefoonsetje en een ATA koop jezelf. Een telefoonset kun je altijd gebruiken op welke telefoonlijn dan ook, dus dat is geen weg gegooid geld als je wilt bellen. Daarnaast is een ATA ook niet weg, want er zijn meerdere aanbieders dan VoIPBuster om met een ATA te kunnen bellen.
moet je wel een telefoon lijn hebben..
Ben je sowieso niet snugger als je alleen en specifiek voor een BETA beldienst via het internet voor dit bedrag apparatuur aanschaft. Maar in mijn visie heeft VoIPBuster je niet verplicht tot deze aanschaf en kun je het ook gebruiken zonder VoIPBuster.
als je eerst even opzoekt wat de vta1000 is voordat je dit soor rare dingen zegt..
Alle 3rd party werkt niet (meer) optimaal. Simple as that. En als VoIPBuster software nu goed werkt, waarom wil je dan blijven kloten met andere software? Ook ik vind FireFly zeer ok, maar nu het niet (meer) werkt stap ik net zo makkelijk over naar VoIPBusters eigen software hoor...
[/quote]

nogmaals, check ff wat de vta1000 is.
niet iedereen wil als een nerd aan z'n pc gekluisterd bellen.
FAQ op www.voipbuster.com
I want to configure my own IAX/SIP device for calling with VoipBuster, is that possible?^ top

Yes, you can also use your own IAX/SIP device for making calls via the VoipBuster Network
kijk als dat niet op hun FAQ pagina staat dan hoor je mij ook niet klagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-04 19:57
Ik kan bevestigen dat na het betalen van mijn 1 euro ik niet meer kan uit bellen via voipbuster anders dan met hun eigen programma. SJPhone, X-Lite en Sipura SPA-3000 ATA werken niet meer.

Registratie account was op 03-08-2005 21:00 uur. Bellen outbound lukte nu wel met andere softphones.
Betalen 1 euro op 04-08-2005 15:42. Outbound bellen lukte alleen nog maar met Voipbuster software.

Dit is nog steeds zo tot op heden.

Aangezien ik een actieve linux gebruiker ben (windows alleen nog voor mijn vrouw) en ik liever via een handset in mijn woonkamer bel was het handig geweest als voipbuster had vermeld dat na betalen 1 euro alleen hun eigen software nog maar zou werken. Dan had ik de 1 euro niet betaald.

<! een korte reactie op voorgande: als je zegt dat iets gratis is dan moet je ook zorgen dat het gratis werkt. Bij een beta product verwacht ik dat het af en toe niet werkt en als het niet werkt dat je dit dan kan melden aan je huidige gebruikers. Voor de rest moeten ze hun FAQ aanpassen -- Just my 2 cents ->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Webjunkie schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:34:
[...]

moet je wel een telefoon lijn hebben..

[...]

als je eerst even opzoekt wat de vta1000 is voordat je dit soor rare dingen zegt..

[...]
nogmaals, check ff wat de vta1000 is.
niet iedereen wil als een nerd aan z'n pc gekluisterd bellen.

[...]

kijk als dat niet op hun FAQ pagina staat dan hoor je mij ook niet klagen..[/quote]

1. Als je dan in het vervolg een naam dropped van een apparaat, kun je er ook bij vertellen wat het is. Ik heb geen zin en tijd om ieders apparatuur op het internet te bekijken. Ofwel, misschien kun je even aangeven wat je exact voor een apparatuur hebt voordat je anderen vraagt om te kijken wat jij in huis hebt staan

2. Ondanks dat je geen normale telefoonlijn hebt blijft het nog steeds je eigen verantwoordelijkheid dat je deze apparatuur hebt aangeschaft en zo te lezen puur voor een dienst die in BETA fase is. Hoe vaak moet het nog gezegd worden, in testfase, dus als jij daar je complete belgedrag op in wilt stellen is dat ook niet heel wijs. Wellicht toch een KPN lijntje aanschaffen dan voor de backup? Kost maar 9 Euri in de maand dus daar hoef je het ook weer niet voor te laten

3. Voor een telefoonsetje hoef je geen telefoonlijn meer te hebben tegenwoordig, er zijn genoeg apparaten te krijgen waardoor je via het internet kunt bellen met een normale telefoonset. Ook met hardware die via de computer werkt, op welke manier dan ook. Skype, SkypeOut en noem het allemaal maar op

4. Ik heb zelf hier een Zyxel 2602 met 2 SIP telefoniepoorten en ook daar werkt de telefonie mee, zij het dat niet elke poging werkt. Dus ook zonder dat specifieke apparaatje van jou hoef je niet als een nerd aan je computer gekluisterd te zitten. Jij koopt een apparaat waar je computer bij aangeschakeld moet blijven staan, dus niet echt slim in het geval je niet aan je computer gekluiserd wil blijven om te kunnen bellen. Dan was een ATA toch iets verstandiger geweest, niet? En dat kan zelfs heel goedkoop, want deze Zyxels worden voor 30 Euro bijgeleverd bij een Tiscali abonnement. Moet je natuurlijk wel een KPN lijntje voor hebben...

En zo is het kringetje weer rond ;)

5. Het staat op hun FAQ pagina, dat je het ermee kunt gebruiken. En dat kan ook, zoals gezegd, ik gebruik hier SIP Zyxel en het werkt. Zij het dan dat de laatste tijd meerdere pogingen moeten worden gedaan voordat ik er doorheen kom. Geen groot probleem vind ik. Ondanks dat het op hun FAQ pagina staat, het blijft een BETA programma, dus testfase, dus kan er iets veranderen in dit alles. En als dat je niet zint, dan zoek je toch weer een andere leverancier van een soorgelijke dienst.

Blijft staan dat je zelf deze apparatuur aanschaft, niet op aanraden van VoIPBuster, zij leveren enkel de mogelijkheid om als BETA tester hun dienst te TESTEN en het liefst ook nog op hun eigen software. Die dus nu naar behoren werkt

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 142179 op 12-08-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tweakmiv schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:11:
Ik kan bevestigen dat na het betalen van mijn 1 euro ik niet meer kan uit bellen via voipbuster anders dan met hun eigen programma. SJPhone, X-Lite en Sipura SPA-3000 ATA werken niet meer.

Registratie account was op 03-08-2005 21:00 uur. Bellen outbound lukte nu wel met andere softphones.
Betalen 1 euro op 04-08-2005 15:42. Outbound bellen lukte alleen nog maar met Voipbuster software.

Dit is nog steeds zo tot op heden.

Aangezien ik een actieve linux gebruiker ben (windows alleen nog voor mijn vrouw) en ik liever via een handset in mijn woonkamer bel was het handig geweest als voipbuster had vermeld dat na betalen 1 euro alleen hun eigen software nog maar zou werken. Dan had ik de 1 euro niet betaald.

<! een korte reactie op voorgande: als je zegt dat iets gratis is dan moet je ook zorgen dat het gratis werkt. Bij een beta product verwacht ik dat het af en toe niet werkt en als het niet werkt dat je dit dan kan melden aan je huidige gebruikers. Voor de rest moeten ze hun FAQ aanpassen -- Just my 2 cents ->
Nou en dan had je die 1 Euro niet betaald. En dan? Je betaald tegenwoordig ook 1 Euro om een uur of nog korter te parkeren in het centrum, je betaald een Euro om je computer en je scherm voor relatief korte tijd aan te hebben, je betaald er tegenwoordig 2 van als je een drankje neemt op het terras...

Feit blijft nog steeds dat je gratis kunt bellen naar vaste nummers in grote delen van de wereld. Feit blijft ook dat het via een ATA (of gelijksoortig apparaat) met meerdere keren proberen kunt bellen. Indien dit niet meer zo is, kun je nog steeds GRATIS bellen naar vaste nummers, maar dan via je computer. Als je dit toch -tig Euri uitspaart voor bellen naar familie ver weg of weet ik wat dan mag je nog steeds blij zijn voor 1 Euro.

Snap het serieus niet, je neemt als deel aan een BETA dus testfase, daarin kunnen dingen veranderen. Wil je dat niet, blijf dan van een dergelijke dienst af, betaal zeker geen Euro en blijf duur bellen naar buitenland via KPN. Moet je hier ook niet gaan mieren, dit topic gaat over oplossingen en mogelijkheden. Niet om wat er niet mogelijk is en gaan lopen foeteren, schelden en mierenneuken.

En als je zegt dat iets gratis is, moet je ook zorgen dat het gratis werkt --> dat doet het dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:04
Ik heb momenteel een ATA doosje hier, en heb Voipbuster nu zover dat ik ermee kan bellen.

Als ik echter bel, hoort de vaste telefoon wel geluid, maar van vast naar voip komt er niets door,,,, via hun proggie werkt t wel :?

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 13-08-2005 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Het topic even uitgebreid doorgelezen. Ik deel ook graag mijn ervaring...

Tot nu toe aangeschaft / opgezet:
- 1 Voipbuster account (Sinds 22 juli), 10 euro visa mislukt, 1,08 euro 0900 nr gelukt.
- Budgetphone.nl/Talkin2ya; 2 x VOIP Onbeperkt, 1 x Voip prepaid + nummerportering van Versatel naar hun aangevraagd (portering is nog in verwerking, tijdelijke 030 nr's gekregen). (Sinds begin augustus)
- Plantronics DSP-400 USB headset (Sinds eind juli)
- Hardphone AT-320 series (http://www.atcom.cn/En_AT-320.html) . (Sinds 11 augustus)
- Softphone Xten eyeBeam (is volgens mij de Pro van Xlite?) (Sinds 12 augustus).

- Skype (weer verwijderd vanwege geen open standaard zoals SIP/IAX, en geen vast nr in Nederland)
- Woize (weer verwijderd, wel een vast 020 nr in Nederland, maar slechte kwaliteit geluid)

Nog aan te schaffen / op te zetten:
- Asterisk centrale op FreeBSD (Volgende week eens proberen).
- ATA apparatuur voor analoge telefoon en fax.
- Wellicht nog meer Hardphone's als de centjes dit toelaat, om uit te proberen.
- eyeBeam SDK , om zelf een softphone schil te maken naar eigen wens. (Ligt sterk aan de kosten, en of er ook 3de partijen zijn die dit doen)

Mijn VOIP ervaringen afgelopen paar weken:
- Voipbuster met de nieuwe voipbuster software werkt voor mij goed. Ik gebruik het voor de gratis bestemmingen. Met eyeBeam (Xlite?) hoor ik wel de telefoon overgaan bij de andere partij. Maar zodra er opgenomen wordt, hoor ik niets. Ik heb de instellingen gebruikt zoals een aantal mensen hier hebben aangegeven voor SIP, maar moet er ook bij vermelden dat ik 1 euro in mijn account heb.

- Budgetphone.nl accounts. Gaat vrij rap, al na 1 dag had ik via TPG post een brief met mijn account gegevens. Voor 9,50 euro per maand krijg ik onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland. De kosten voor bellen naar mobiel ben ik nog nergens goedkoper tegen gekomen. (4 eurocent start, 18 cent piek, 16 cent dal).
LET OP! Sommige van jullie gaan dit leuk vinden, en sommige ook niet. Met testen kwam ik erachter dat bellen naar mijn budgetphone.nl SIP account's nummerweergave/callerid wordt meegestuurd van bellers die nummerweergave blokkering hebben ingeschakeld! Ik heb dit met een KPN vaste lijn, Telfort mobiel en Vodafone mobiel geprobeerd. En in alle gevallen kreeg ik het nummer in mijn display. (dit schijnt normaal voor 112 alarmnummer ook te werken, via een bepaald protocol). Het lijkt erop dat Budgetphone.nl dit protocol doorstuurt. Al mag dat volgens de telecomwet denk ik niet. Ik ben benieuwd of meer mensen met Budgetphone.nl account deze ervaring kunnen delen.
Tevens vind ik het ook appart dat nummerweergave van mijn 030 talkin2ya nummer (ik zou niet weten hoe ik het aan of uit zet), in de meeste gevallen niet werkt. Bij een Versatel en Telfort komt het niet aan, bij een KPN lijn met bedrijfscentrale, heb ik mijn nummer wel in het display gezien.

Ook hebben ze al een eigen nummerplan in gebruik. Je kan direct Nederlands netnummers bellen, zonder 0031 etc. Dat is ook wel prettig, alleen staat het nergens vermeld.

De PARK knop/functie van mijn Softphone werkt (nog) niet met dit netwerk. Ik heb hier nog geen navraag naar gedaan.

Op de website staat dat ze voicemail 2 e-mail bieden. Sinds ik mijn accounts heb (pas nog maar een week), werkt dit niet. Ik heb met de helpdesk gebeld, die aangeeft dat dit een tijdelijke storing is. Het is nu echter al minimaal een week. Het is voor mij nog geen ramp, maar wel het vermelden waard.

- Plantronics DSP-400 USB headset ben ik zeer tevreden over. Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal, dus ik kan niet zeggen of een goedkope headset zonder DSP etc, het beter of slechter doet.

- Hardphone AT-320 series. Heb ik nog maar kort. Ik heb de nieuwste SIP firmware geladen. Maar er lijken toch nog wat vreemde bugs. Vaak gaat mijn toestel niet meer over als ik er naar toe bel. Behalve als ik hem boot, dan werkt het weer even.

- Softphone Xten eyeBeam 1.1. Heb ik pas sinds vandaag. Dus kan er nog weinig zinnigs over zeggen. Behalve dat het een vrij uitgebreide interface en veel functies heeft. Zie http://www.xten.com/index...nu=products&smenu=eyebeam voor een screenshot.

Vragen waarop ik nog geen antwoord op kon vinden:
- Fax. Geloof het of niet, maar ook dit gebruik ik nog wel eens. Ik heb zo via google en diverse VOIP sites nog geen Soft(fax)phone kunnen vinden. Iemand een idee wat de mogelijkheden zijn? Ik heb wel begrepen dat je een fax via een ATA nog kan gebruiken. Kan iemand dit bevestigen?

- Iemand al meer ervaring met budgetphone nummer weergave? (zie mijn budgetphone verhaal hierboven)

- Hoeveel tijd (uren?) ben ik kwijt met het opzetten van een wat standaard Asterisk machine, met wat eerste basis functies als voicemail? Er vanuit gaande dat er een standaard FreeBSD machine klaar staat, en ik basis/gemiddelde unix/bsd ervaring heb.

Ervaring wisselen
In dit topic te lezen zijn hier een hoop mensen die het leuk vinden dit soort nieuwtjes te proberen en te testen. Ik sta er open voor dat mensen mij op mijn msn (msn@raceman.nl) of ICQ (1178786) toevoegen om ervaringen met VOIP en binnenkort Asterisk uit te wisselen en te proberen.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
DJSmiley schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:31:
Ik heb momenteel een ATA doosje hier, en heb Voipbuster nu zover dat ik ermee kan bellen.

Als ik echter bel, hoort de vaste telefoon wel geluid, maar van vast naar voip komt er niets door,,,, via hun proggie werkt t wel :?
Ik kan dit bevestigen, alleen dan met eyeBeam softphone. Zie ook mijn vorig bericht (vlak na jouw bericht).

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-06 07:51
Deze doet het niet, krijg deze foutmelding:

Unfortunately, the link you have clicked is not available.

Your transfer cannot be completed. Most likely the file has exceeded its allotted bandwidth or has been removed by the original sender or a recipient.

Dus nogmaals de vraag, kan iemand een mirror van het voipbuster programma maken? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik wil eigenlijk bijzonder graag die AGC uitzetten ergens. Ik heb al meerdere problemen hiermee gehad. Dit komt ook omdat ik bel met speakers en microfoon maar met skype heb ik hiervan nog nooit last gehad (echo's enzo). Dus waar zit die registry entry precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:09
Ik herhaal nogmaals een eerdere post:

BELANGRIJK NIEUWS!

Ze zijn met de nummers gestopt omdat ze via een ander systeem werken. En niet omdat ze vol zitten. Hierdoor is het niet meer mogelijk om gebelt te worden op het nummer wat je hebt gekregen via het Voipbuster programmaatje

Op dit moment werken ze weer via het SIP protocol. Als je het programma van voipbuster opstart zal er eerst een connectie worden gelegt met de connectionserver van voipbuster. De connectieserver geeft aan het programmaatje een SIP URL ,password,loginnaam terug. Waardoor er elke keer als je het programmaatje opstart belt via een andere SIP url met onbekende loginnaam en password.

Hierdoor heeft Voipbuster er voor gezorgt dat er (voor nieuwe) gebruikers alleen met het Software programmaatje gebelt kan worden.

Op lange termijn verwacht ik dan ook dat mensen die nu met hardware phone's bellen en deze hebben ingesteld op Voipbuster niet meer zullen werken, door deze verandering.

Voor de mensen die niet kunnen bellen na opwaardering lees dit : Gratis bellen naar vaste nummers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Lt. Marx schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:38:
Ik wil eigenlijk bijzonder graag die AGC uitzetten ergens. Ik heb al meerdere problemen hiermee gehad. Dit komt ook omdat ik bel met speakers en microfoon maar met skype heb ik hiervan nog nooit last gehad (echo's enzo). Dus waar zit die registry entry precies?
Ik heb er zelf geen last van, terwijl die aanstaat. Maar ik kan hem ook uitzetten.
Bij mij zit dat bij de geluidsinstellingen van Windows (speaker), daar heb ik een knop advanced/geavancceerd. Daar staat de optie AGC bij mij aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147781

Anoniem: 147781 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:39:
[...]

Wie kan er nog gebeld worden op z'n 010 nummer????
FireFly 3rd party weer erop gezet en
hiermee kan ik wel gebeld worden
op mijn 010 nummer ! _/-\o_
FireFly ingesteld op IAX werkt weer als een trein.
Dus dan toch maar weer de originele VOIPBUSTER software
eraf gooien .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Byte_Me, ik geloof dat mijn problemen met het ruizen van voipbuster's softphone voorbij zijn: ik heb creaitve's geluidskaart buiten werking gesteld en in plaats hiervan the onboardgeluidssysteem van mijn moederbord in werking gesteld. Dit blijkt wonderen te kunnen verrichten.

Er zijn mensen die momenteel claimen weer het netwerk van voipbuster met bijvoorbeeld de softphone van FireFly te kunnen gebruiken. Mijn fireFly meldt:'Sip registration failed for network voipbuster (503)'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137037

je kunt tegenwoordig je wachtwoord wijzigen bij voipbuster

dit kun je doen in het nieuwe programma van voipbuster

ook worden je creditcard gegevens niet meer opgeslagen

tenminste je moet elke keer je gegevens weer invullen

ook kun je voor een 2e keer 1 euro overmaken

dit zijn mijn bevindingen van zat 13-08-2005 22 uur

Ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149860

Kan je ervaring met budgetphone.nl niet bevestigen,

Vriend belde mij met nummerdoorgave aan en die zag ik ook.

belde daarna met m'n VoDSL van tweak en geen nummer weergave.
Belde vanaf vodafone geen nummer weergave.

Plus was in gesprek met vriend van me en opeens verbinding verbroken (ging via budget) heb prepaid nummer geen geld erop.
hij belde mij daarna direct kreeg melding van yakin nog iets dat m'n bel tegoed op is en daarom niet bereikbaar.
Ik belde daarna zelf en ging gewoon over ???

maar goed dit is offtopic sorry.
vreemd.

/mamoman
Raceman schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:51:
Het topic even uitgebreid doorgelezen. Ik deel ook graag mijn ervaring...

Tot nu toe aangeschaft / opgezet:
- 1 Voipbuster account (Sinds 22 juli), 10 euro visa mislukt, 1,08 euro 0900 nr gelukt.
- Budgetphone.nl/Talkin2ya; 2 x VOIP Onbeperkt, 1 x Voip prepaid + nummerportering van Versatel naar hun aangevraagd (portering is nog in verwerking, tijdelijke 030 nr's gekregen). (Sinds begin augustus)
- Plantronics DSP-400 USB headset (Sinds eind juli)
- Hardphone AT-320 series (http://www.atcom.cn/En_AT-320.html) . (Sinds 11 augustus)
- Softphone Xten eyeBeam (is volgens mij de Pro van Xlite?) (Sinds 12 augustus).

- Skype (weer verwijderd vanwege geen open standaard zoals SIP/IAX, en geen vast nr in Nederland)
- Woize (weer verwijderd, wel een vast 020 nr in Nederland, maar slechte kwaliteit geluid)

Nog aan te schaffen / op te zetten:
- Asterisk centrale op FreeBSD (Volgende week eens proberen).
- ATA apparatuur voor analoge telefoon en fax.
- Wellicht nog meer Hardphone's als de centjes dit toelaat, om uit te proberen.
- eyeBeam SDK , om zelf een softphone schil te maken naar eigen wens. (Ligt sterk aan de kosten, en of er ook 3de partijen zijn die dit doen)

Mijn VOIP ervaringen afgelopen paar weken:
- Voipbuster met de nieuwe voipbuster software werkt voor mij goed. Ik gebruik het voor de gratis bestemmingen. Met eyeBeam (Xlite?) hoor ik wel de telefoon overgaan bij de andere partij. Maar zodra er opgenomen wordt, hoor ik niets. Ik heb de instellingen gebruikt zoals een aantal mensen hier hebben aangegeven voor SIP, maar moet er ook bij vermelden dat ik 1 euro in mijn account heb.

- Budgetphone.nl accounts. Gaat vrij rap, al na 1 dag had ik via TPG post een brief met mijn account gegevens. Voor 9,50 euro per maand krijg ik onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland. De kosten voor bellen naar mobiel ben ik nog nergens goedkoper tegen gekomen. (4 eurocent start, 18 cent piek, 16 cent dal).
LET OP! Sommige van jullie gaan dit leuk vinden, en sommige ook niet. Met testen kwam ik erachter dat bellen naar mijn budgetphone.nl SIP account's nummerweergave/callerid wordt meegestuurd van bellers die nummerweergave blokkering hebben ingeschakeld! Ik heb dit met een KPN vaste lijn, Telfort mobiel en Vodafone mobiel geprobeerd. En in alle gevallen kreeg ik het nummer in mijn display. (dit schijnt normaal voor 112 alarmnummer ook te werken, via een bepaald protocol). Het lijkt erop dat Budgetphone.nl dit protocol doorstuurt. Al mag dat volgens de telecomwet denk ik niet. Ik ben benieuwd of meer mensen met Budgetphone.nl account deze ervaring kunnen delen.
Tevens vind ik het ook appart dat nummerweergave van mijn 030 talkin2ya nummer (ik zou niet weten hoe ik het aan of uit zet), in de meeste gevallen niet werkt. Bij een Versatel en Telfort komt het niet aan, bij een KPN lijn met bedrijfscentrale, heb ik mijn nummer wel in het display gezien.

Ook hebben ze al een eigen nummerplan in gebruik. Je kan direct Nederlands netnummers bellen, zonder 0031 etc. Dat is ook wel prettig, alleen staat het nergens vermeld.

De PARK knop/functie van mijn Softphone werkt (nog) niet met dit netwerk. Ik heb hier nog geen navraag naar gedaan.

Op de website staat dat ze voicemail 2 e-mail bieden. Sinds ik mijn accounts heb (pas nog maar een week), werkt dit niet. Ik heb met de helpdesk gebeld, die aangeeft dat dit een tijdelijke storing is. Het is nu echter al minimaal een week. Het is voor mij nog geen ramp, maar wel het vermelden waard.

- Plantronics DSP-400 USB headset ben ik zeer tevreden over. Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal, dus ik kan niet zeggen of een goedkope headset zonder DSP etc, het beter of slechter doet.

- Hardphone AT-320 series. Heb ik nog maar kort. Ik heb de nieuwste SIP firmware geladen. Maar er lijken toch nog wat vreemde bugs. Vaak gaat mijn toestel niet meer over als ik er naar toe bel. Behalve als ik hem boot, dan werkt het weer even.

- Softphone Xten eyeBeam 1.1. Heb ik pas sinds vandaag. Dus kan er nog weinig zinnigs over zeggen. Behalve dat het een vrij uitgebreide interface en veel functies heeft. Zie http://www.xten.com/index...nu=products&smenu=eyebeam voor een screenshot.

Vragen waarop ik nog geen antwoord op kon vinden:
- Fax. Geloof het of niet, maar ook dit gebruik ik nog wel eens. Ik heb zo via google en diverse VOIP sites nog geen Soft(fax)phone kunnen vinden. Iemand een idee wat de mogelijkheden zijn? Ik heb wel begrepen dat je een fax via een ATA nog kan gebruiken. Kan iemand dit bevestigen?

- Iemand al meer ervaring met budgetphone nummer weergave? (zie mijn budgetphone verhaal hierboven)

- Hoeveel tijd (uren?) ben ik kwijt met het opzetten van een wat standaard Asterisk machine, met wat eerste basis functies als voicemail? Er vanuit gaande dat er een standaard FreeBSD machine klaar staat, en ik basis/gemiddelde unix/bsd ervaring heb.

Ervaring wisselen
In dit topic te lezen zijn hier een hoop mensen die het leuk vinden dit soort nieuwtjes te proberen en te testen. Ik sta er open voor dat mensen mij op mijn msn (msn@raceman.nl) of ICQ (1178786) toevoegen om ervaringen met VOIP en binnenkort Asterisk uit te wisselen en te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

jongerenchaos schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:49:
Ik herhaal nogmaals een eerdere post:

BELANGRIJK NIEUWS!

Ze zijn met de nummers gestopt omdat ze via een ander systeem werken. En niet omdat ze vol zitten. Hierdoor is het niet meer mogelijk om gebelt te worden op het nummer wat je hebt gekregen via het Voipbuster programmaatje

Op dit moment werken ze weer via het SIP protocol. Als je het programma van voipbuster opstart zal er eerst een connectie worden gelegt met de connectionserver van voipbuster. De connectieserver geeft aan het programmaatje een SIP URL ,password,loginnaam terug. Waardoor er elke keer als je het programmaatje opstart belt via een andere SIP url met onbekende loginnaam en password.

Hierdoor heeft Voipbuster er voor gezorgt dat er (voor nieuwe) gebruikers alleen met het Software programmaatje gebelt kan worden.

Op lange termijn verwacht ik dan ook dat mensen die nu met hardware phone's bellen en deze hebben ingesteld op Voipbuster niet meer zullen werken, door deze verandering.

Voor de mensen die niet kunnen bellen na opwaardering lees dit : Gratis bellen naar vaste nummers
Hoe kom je aan die informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151943

Tomsworld schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:45:
Er wordt me plots heeeeel wat duidelijk toen ik 1 euro wou betalen.

Toen zij paypal.

[...]

Toen dacht ik ik ken die naam van ergens, ik betaal daar nog wat aan, ik snel ff in mij CC history gaan kijken en idd.

www.callcheap.be

Een carrier die hier in be fixed call bied voor 0,05 cent per gesprek, kwaliteit is af en toe minder maar het werkt best aardig.

Blijken die ook te billen als Finarea.ch

Dus ff kijken en ja www.Finarea.ch een zwitsers telecom bedrijf.

De credit card payments worden afgehandeld via bibit.com via onderstaande url kan je met je cc nummer & bedrag zien voor wie de betaling geind is.

https://secure.bibit.com/jsp/shopper/OrderInfo.jsp
Dat bedrijf opereert onder veel verschillende namen, zie onderstaande posting van het voipuser forum :

--------------------------------------------------------------------------------
Because I haven't seen it mentioned, and because it might throw an interesting light on their setup, and possibly future pricing plans:

VoipBuster is a service operated by Swiss telco Finarea SA,
which also operates call1899 and call18866. Here is a list of
other services they operate throughout Europe -- not sure if it is complete:

www.1031telekom.at (AT)
www.telediscount.at (AT)
www.billignet.at (AT)
www.1899.com (UK)
www.call18866.co.uk (UK)
www.voipbuster.com (UK)
www.telesoldes.com (FR)
www.telerabais.com (FR)
www.callcheap.be (BE)
www.directbellen.be (BE)
www.telediscount.nl (NL)
www.bel1649.nl (NL)
www.01071telecom.de (DE)
www.telediscount.de (DE)

These services are of two types: (a) call a shared-revenue number, priced according to where you want to call, and then dial your destination number. You will be billed by your normal phone provider, no pre-registration needed; and (b) register on their website and place calls by dialling an "equal access" prefix (i.e. 1899 in the UK); you will be charged a per-call charge of a few pence or cents, and then a per minute charge (which is optionally announced at the beginning of the call, and which to some destinations is 0).

I suspect that the VoipBuster service will end up with a charging system like (b) -- a couple of cents per call, and then either nil or a few cents per minute for destinations with a competitive telecom market, and more for monopoly-ridden destinations.

I have been using their Austrian 1031 service for the past eight months and have had absolutely no problem, neither technical nor billing-related, so I am confident that once VB enters production it will be a useful and reliable service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Anoniem: 149860 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:45:
Kan je ervaring met budgetphone.nl niet bevestigen,

Vriend belde mij met nummerdoorgave aan en die zag ik ook.

belde daarna met m'n VoDSL van tweak en geen nummer weergave.
Belde vanaf vodafone geen nummer weergave.

Plus was in gesprek met vriend van me en opeens verbinding verbroken (ging via budget) heb prepaid nummer geen geld erop.
hij belde mij daarna direct kreeg melding van yakin nog iets dat m'n bel tegoed op is en daarom niet bereikbaar.
Ik belde daarna zelf en ging gewoon over ???

maar goed dit is offtopic sorry.
vreemd.

/mamoman

[...]
Misschien doordat het een prepaid account is. Mijn prepaid account moet nog geactiveerd. Heb nu nog enkel 2 volledige accounts.
Ik heb met vodafone zonder nummerweergave gebeld, en die kwam toch door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf ben ik hier zeer tevreden over: http://www.belknap.nl/ O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
kan iemand mij uitleggen wat mijn voordeel is als ik bv via belknap bel via voipbuster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amien90, je dient je altijd af te vragen wat gaat het mij momenteel kosten om naar land x te bellen?

Bijvoorbeeld kost het momententeel om naar Spanje via voipbuster te bellen: 0,00 euro; bij belknap is dit 4,5 eurocent bij aanvang van het gesprek plus 3 eurocent per minuut. Zodra voipbuster hiervoor meer in rekening zal gaan brengen dan wordt belknap zeer aantrekkelijk. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
maar het is zeker niet mogelijk om via een 0900 nummer naar een land te bellen wat niet gratis is via voipbuster .. maar uiteindelijk wel gratis is omdat je lokaal belt via vopipbuster.. zeker vanwege nummer herkenning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152160

Mijn bevindingen na een maand kloten met Voipbuster:

Ik ben nog een van de gelukkigen die een 010 bezit :P
Tot vandaag heb ik echter nog nooit de bel hier horen rinkelen.
Firefly werkte hier nooit inkomend... nu plotseling wel 8)7

Wat heb ik zoal getest:
Voipbuster: Uit> werkt al tijden stabiel met SIP. Inkomend> nooit aan de praat gekregen.
Firefly: Uit> werkt dan wel , dan weer niet met IAX. Inkomend> werkt sinds vandaag met IAX
SIPtronic SIP/IAX hardware phone: Uit > werkt 2 weken stabiel met SIP. AIX werkt niet. Inkomend> nooit aan de praat gekregen, zowel niet met SIP als IAX .

De uitdaging was om al het verkeer af te handelen op de hardware phone. Inkomend had ik het al snel aan de praat. Uitgaand nooit werkend gekregen. Alles geprobeerd. 100 topics doorgelezen ( Ook in buitenlandse fora) Vooral bij onze oosterburen zit veel kennis.

Ik ga nu de IAX firmware er maar weer inblazen. Firefly verhaal heeft me moed gegeven.

Ben er na een maand wel achter dat er bij de Voipbuster jongens ontzettend veel gesleuteld is.
Wat vandaag werkt doet het morgen weer niet en andersom.
Vandaar ook de vele berichten van "bij mij werkt dit en dat wel" terwijl het een dag laten weer anders is. Ze zetten je steeds weer op het verkeerde been.

Ut Blijft Beta :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 23-06 12:37

Dennahz

Life feels like hell should.

Goed, ik zal vanavond ff dat 0900 nummer bellen waardoor ik onbeperkt kan bellen met Voipbuster :)

Is het zeker dat er _geen_ rekening komt na het bellen van dit 0900 nummer? (Extra kosten boven op die 1eur).

Zo niet, dan doe ik het dus fff :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik minder leuk vind van voipbuster, is dat ze ons de mogelijkheid om via een hardphone het netwerk van voipbuster op te mogen, hebben weten te ontnemen; wat voordien wel tot de mogelijkheden heeft behoord. :( :( :(

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 149775 op 14-08-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
ik bel via firefly, hardphone en iax voipbuster .. dus werkt nog perfect met hardphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amien90, via een DECT phone probeer ik het netwerk van voipbuster op te gaan om mijn analoge kpn-lijn te bereiken, maar hierop krijg het signaal van een 'niet-bestaandnummer' te horen - iets wat voordien bij mij goed heeft gefunctioneerd. :? :? :?

Bel ik via de softphone van voipbuster dan lukt het bereiken van mijn kpn-nummer weer wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 149775 op 14-08-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Heb net weer 1 euro afgeschreven, ging vorige keer fout, maar op de een of andere manier kan ik hier op mijn eigen computer wel goed inloggen op mijn account met voipbuster maar als ik op welke andere computer dan ook hier in het netwerk voipbuster opstart en mn account user+pass invul zegt ie dat hij niet in kan loggen??

Hoe kan dit? kan ik dit oplossen?

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennahz schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:17:
Goed, ik zal vanavond ff dat 0900 nummer bellen waardoor ik onbeperkt kan bellen met Voipbuster :)

Is het zeker dat er _geen_ rekening komt na het bellen van dit 0900 nummer? (Extra kosten boven op die 1eur).

Zo niet, dan doe ik het dus fff :)
En indien er wel wat kosten op 1 Euro komen, hoeveel kan dat dan maximaal zijn... Tering zeg, dan betaal je 1.60 Euro ipv 1 Euro rond. Dood ga je er niet aan :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149775 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:26:
Wat ik minder leuk vind van voipbuster, is dat ze ons de mogelijkheid om via een hardphone het netwerk van voipbuster op te mogen, hebben weten te ontnemen; wat voordien wel tot de mogelijkheden heeft behoord. :( :( :(
Tja, dat kan. In een BETA fase kan alles. Wellicht dat VoIPBuster bij het starten van hun service geeneens gedacht had aan de mogelijkheid dat hun login gegevens in hardphones, ATA's en andere dergelijke apparaten zou kunnen worden gebruikt.

Willen ze graag dat er via hun eigen software wordt gewerkt. Mede omdat zoveel gebruikers met vragen over hun login in combinatie met andere soft en hardware nogal veel zal vragen van hun organisatie.

Dus helemaal vreemd vind ik het niet. 't Is jammer idd, maar onoverkomelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amien90 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:42:
ik bel via firefly, hardphone en iax voipbuster .. dus werkt nog perfect met hardphone
Krijg je elke keer direct in 1 x proberen contact met het nummer dat je belt via FireFly en Hardphone? Dat geloof ik nl. niet aangezien iedereen met deze setup meerdere malen moet proberen voordat hij/zij contact krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
groene lampje van firefly gaat gelijk branden .. Als ik ga bellen wil ie wel eens niet gelijk overgaan .. moet dan opnieuw bellen .. maar zeker niet meer dan 3x

[ Voor 3% gewijzigd door Amien90 op 14-08-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amien90 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:10:
groene lampje van firefly gaat gelijk branden .. Als ik ga bellen wil ie wel eens niet gelijk overgaan .. moet dan opnieuw bellen .. maar zeker niet meer dan 3x
Idd, dat ken ik ook

En met je hardware? Zeker ook meerdere malen proberen. Dat is bij iedereen nl. zo

VoIPBuster software werkt hier in ieder geval in 1 x direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijkbaar kunnen alleen oude gebruikers via een Zyxel modem of vergelijkbaar bellen. ik heb me vorige week geregistreerd en krijg alleen maar niet bestaand te horen als ik bel via de Zyxel (als ik de 00 weglaat in gesprek). VIa de PC lukt het wel.

Is dat hele voipbuster in een klap nauwelijks interessant.

Voor de meeste mensen zal het toch te omslachtig zijn om via de pc te moeten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
ik heb alleen een hardware telefoon .. voor de rest geen microfoon .. dus ik moet wel met de usbphone werken .. en firefox werkt perfect met mijn tiptel .. heb er geen probleem me om soms een keertje extra te bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151943 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:46:
Blijkbaar kunnen alleen oude gebruikers via een Zyxel modem of vergelijkbaar bellen. ik heb me vorige week geregistreerd en krijg alleen maar niet bestaand te horen als ik bel via de Zyxel (als ik de 00 weglaat in gesprek). VIa de PC lukt het wel.

Is dat hele voipbuster in een klap nauwelijks interessant.

Voor de meeste mensen zal het toch te omslachtig zijn om via de pc te moeten bellen.
Hoezo omslachtig als je met een USB Tiptel telefoon aan je PC bijna belt zoals met een normale telefoon. Als je liever -tig Euro wil betalen via de KPN, dan moet je het dan blijven doen. Bellen met verre bestemmingen kan je toch nog aardig wat besparen.

En waar laat je de 00 weg? Als je met de Zyxel belt? Lijkt me niet verstandig, moet je nog steeds 00 bij het landnummer bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142179 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:11:
[...]

Hoezo omslachtig als je met een USB Tiptel telefoon aan je PC bijna belt zoals met een normale telefoon. Als je liever -tig Euro wil betalen via de KPN, dan moet je het dan blijven doen. Bellen met verre bestemmingen kan je toch nog aardig wat besparen.

En waar laat je de 00 weg? Als je met de Zyxel belt? Lijkt me niet verstandig, moet je nog steeds 00 bij het landnummer bellen...
De meeste mensen hebben hun computer uit staan. Om te bellen een telefoon oppakken en gewoon bellen is toch wat minder omslachtig dan een aparte usb telefoon kopen en je computer opstarten etc.

Dit is voor even een leuke aanbieding voor zolang het duurt, maar voor de rest van weinig waarde. Helemaal als je ziet onder wat voor andere merknamen het bedrijf opereert. De tarieven jojoen van de het ene naar het andere bedrijf op en neer.

Dat gratis belen is wel leuk, maar niet meer dan een gimmick. Het wachten is op een global player die wereldwijd bellen tegen locale kosten aanbiedt. Als de kwaliteit constant heb je daar veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet
  • Laatst online: 17:10

Giblet

Dingen

Raceman schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:51:

* Giblet knipt

Ik ben zelf nu 4 dagen (circa 10 uur per dag) met asterisk.
Ik ben eerst 2 dagen aan het ploeteren geweest om mijn isdn-kaart werkend te krijgen (eicon DIVA PCI 2.01) zodat ik op mij eigen nummer(s) gebeld kan blijven worden en kan bellen. Hierbij moet gezegd worden dat ik 0 ervaring had met linux voordat ik hieraan begon.

Ik heb een paar keer een losse distributie van linux (debian) geprobeerd. Daarmee kreeg ik asterisk wel aan de praat; er zijn goede handleidingen voor de installatie te vinden via http://www.voip-info.org/tiki-index.php :) alleen door gebrek aan kennis van linux kon ik mijn isdn kaar niet werkend krijgen.
Na wat zoekwerk vond ik Asterisk@Home en heb dit nu draaiend met isdn kaart.

Inmiddels heb ik asterisk zo dat hij bij problemen met voipbuster (waardoor een verbinding via voipbuster niet lukt) direct opnieuw probeert via mijn isdn lijn.

Het instellen van asterisk via bijgeleverde web-config-applicatie (asterisk management portal --> AMP) werkte onvoldoende. Je kan hier alleen de allersimpelste dingen mee instellen. Deze raad ik dan ook af om te gebruiken omdat ie bij mij ook meerdere malen mijn settings vern**kte |:(

Het instellen van asterisk via de .conf files lijkt in het begin enorm moeilijk. Na goed bestuderen van de voorbeelden en op de console kijken wat er precies gebeurd, begin ik het nu een beetje onder de knie te krijgen en de mogelijkheden zijn eindeloos :) Bijkomende voordelen zijn ook dat je je telefoonboek niet om hoeft te programmeren (ik geef in asterisk op dat wanneer er via voipbuster gebeld wordt hij automagisch 0031 draait en de eerste 0 van het netnummer weglaat)

Ik denk dat je met een simpele configuratie binnen een dag klaar kunt zijn, maar als je meerdere telefoons in huis hebt en meerdere nummers (isdn) is het misschien leuker om een wat pittigere configuratie te maken waar menig telefooncentrale nog een puntje aan kan zuigen :9

[ Voor 6% gewijzigd door Giblet op 14-08-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151943 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:33:
[...]

De meeste mensen hebben hun computer uit staan. Om te bellen een telefoon oppakken en gewoon bellen is toch wat minder omslachtig dan een aparte usb telefoon kopen en je computer opstarten etc.

Dit is voor even een leuke aanbieding voor zolang het duurt, maar voor de rest van weinig waarde. Helemaal als je ziet onder wat voor andere merknamen het bedrijf opereert. De tarieven jojoen van de het ene naar het andere bedrijf op en neer.

Dat gratis belen is wel leuk, maar niet meer dan een gimmick. Het wachten is op een global player die wereldwijd bellen tegen locale kosten aanbiedt. Als de kwaliteit constant heb je daar veel meer aan.
Het ligt eraan waarnaartoe en hoe lang je belt. Bel je met een familielid in bijv. Australië of China (dan wel kennissen of anderzijds) voor bijv. meer dan een half uur, dan loont het gewoon je computer aan te zetten en te bellen. Kost je 0,0 EUrocent en via KPN schat ik zo richting vele Euro's.
Daar wil je zelfs wel een USB telefoontje van 29,95 bij de MyCom voor kopen en je computer aanzetten. Althans, ik wel als ik naar mijn zus in Frankrijk bel, een uur per week en zo toch al snel rond de 3 a 4 Euro bespaar, regelmatig bel met allerlei vrienden in USA, Portugal, Spanje, Italië, Zweden, Duitsland, Tsjechië, Frankrijk, als ik al die telefoontjes erbij tel... Denk dat het snel rond de 20 a 30 Euro per maand uitspaart. Kan dus goed uit. Dan werkt mijn Zyxel 2602 VoIP nog steeds met een normale DECT telefoon, alleen moet ik wat vaker proberen. Ook geen onoverkomelijk probleem.

Bellen binnen Nederland doe ik ook niet met VoIPBuster/computer aanzetten, dat lijkt me logisch. Daarvoor heb ik dan ook mijn Tiscali met telefonie gratis naar vaste nr's in NL.

De aanbieding duurt al een flinke tijd en men heeft aangegeven dat indien de BETA fase over is, er per gesprek slechts 1 Eurocent vaste kosten wordt gerekend, geen variabele beltikken. Nog steeds niet gek dacht ik toch zo... Voor de rest niet van weinig waarde, maar mieren over een dienst die baanbrekend is kan ook, snap alleen niet waarom.

Vanzelfsprekend is een uitontwikkelde compleet storingsvrije gratis dienst het mooiste. Als je daarop wilt wachten, be my guest. Maar dat gemier hier mag van mij over zijn. Gebruiken, vragen stellen en van een BETA/testfase niet te hoge verwachtingen stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 142179 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:38:
[...]

De aanbieding duurt al een flinke tijd en men heeft aangegeven dat indien de BETA fase over is, er per gesprek slechts 1 Eurocent vaste kosten wordt gerekend, geen variabele beltikken. Nog steeds niet gek dacht ik toch zo... Voor de rest niet van weinig waarde, maar mieren over een dienst die baanbrekend is kan ook, snap alleen niet waarom.

Vanzelfsprekend is een uitontwikkelde compleet storingsvrije gratis dienst het mooiste. Als je daarop wilt wachten, be my guest. Maar dat gemier hier mag van mij over zijn. Gebruiken, vragen stellen en van een BETA/testfase niet te hoge verwachtingen stellen
amen....

[ Voor 98% gewijzigd door bgrr op 15-08-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142179 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:38:
[...]

Het ligt eraan waarnaartoe en hoe lang je belt. Bel je met een familielid in bijv. Australië of China (dan wel kennissen of anderzijds) voor bijv. meer dan een half uur, dan loont het gewoon je computer aan te zetten en te bellen. Kost je 0,0 EUrocent en via KPN schat ik zo richting vele Euro's.
Daar wil je zelfs wel een USB telefoontje van 29,95 bij de MyCom voor kopen en je computer aanzetten. Althans, ik wel als ik naar mijn zus in Frankrijk bel, een uur per week en zo toch al snel rond de 3 a 4 Euro bespaar, regelmatig bel met allerlei vrienden in USA, Portugal, Spanje, Italië, Zweden, Duitsland, Tsjechië, Frankrijk, als ik al die telefoontjes erbij tel... Denk dat het snel rond de 20 a 30 Euro per maand uitspaart. Kan dus goed uit. Dan werkt mijn Zyxel 2602 VoIP nog steeds met een normale DECT telefoon, alleen moet ik wat vaker proberen. Ook geen onoverkomelijk probleem.

Bellen binnen Nederland doe ik ook niet met VoIPBuster/computer aanzetten, dat lijkt me logisch. Daarvoor heb ik dan ook mijn Tiscali met telefonie gratis naar vaste nr's in NL.

:O

via 0900 of Pre Select providers lukt dat ook wel. Ook die hebben af en toe aanbiedingen dat je gratis kan bellen. Nu hebben ze de truc dat voor je die Euro betaalt vrolijk kan bellen met je Zyxel, daarna opeens niet meer. Op vragen reageren ze niet. Leuke service.

Dat BETA verhaal wil ik niet meer horen. Dan wil ik jou nooit meer over Omega horen mopperen.

Er is een dienst, dat verandert met de dag. Toegang is niet hetzelfde voor iedereen. Je evalueert de waarde van zoiets en dan mag je opeens niet meer zeuren omdat het beta is ? Kom nou, alleen voor de kritiekloze gasten die zich door zo'n kreet met een kluitje in het riet laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151943 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 02:15:
[...]

:O

via 0900 of Pre Select providers lukt dat ook wel. Ook die hebben af en toe aanbiedingen dat je gratis kan bellen. Nu hebben ze de truc dat voor je die Euro betaalt vrolijk kan bellen met je Zyxel, daarna opeens niet meer. Op vragen reageren ze niet. Leuke service.

Dat BETA verhaal wil ik niet meer horen. Dan wil ik jou nooit meer over Omega horen mopperen.

Er is een dienst, dat verandert met de dag. Toegang is niet hetzelfde voor iedereen. Je evalueert de waarde van zoiets en dan mag je opeens niet meer zeuren omdat het beta is ? Kom nou, alleen voor de kritiekloze gasten die zich door zo'n kreet met een kluitje in het riet laten sturen.
Zou toch leuk zijn als je dezelfde naam gebruikte als op het andere forum, dan was in ieder geval bekend met wie we hier spraken, hoewel het enigzins niet zo moeilijk te bedenken is wie achter deze post zit.

1. Je zegt het zelf: "via 0900 of Pre Select providers lukt dat ook wel. Ook die hebben AF EN TOE aanbiedingen dat je gratis kan bellen. En naar zoveel landen als VoIPBuster heeft? China, Taiwan, Australië, USA/Canada, compleet Europa en de rest van het lijstje?

Af en toe kun je niet op gaan wachten, weet niet of jij constant deze aanbiedingen loopt na te kijken, ik in ieder geval niet. VoIPBuster is constant gratis.

2. Via de Zyxel kun je nog steeds bellen, enkel moet je het wat vaker proberen. Geen groot probleem om 3 x de poging te wagen en nog steeds een uur lang gratis te bellen waar je normaal gesproken -tig euri voor betaald

3. Wellicht dat VoIPBuster niet op vragen reageert, aangezien ze de hoeveelheid mail niet verwacht hadden, niet aankunnen en de organisatie dusdanig overstressed zou raken bij het beantwoorden van al deze mail dat de andere diensten niet meer gegarandeerd kunnen worden. 't Is ook maar wat je beantwoorden noemt, ik ken organisaties zoals ook jouw provider, die wel een antwoord terug sturen maar er totaal niet in antwoorden. Dat is ook niks, daar zie ik zelfs jou vaak zat over klagen op het andere forum

4. Overigens vind je hier toch de antwoorden op je vragen, voor de meeste kwesties althans?

5. Zeuren is hetzelfde als onzinnige kritiek, niet opbouwend. En enkel aan het laatste heb je wat. Vragen, ervaringen en andere zaken hier aangeven. Maar constante berichten als: het werkt niet, ik vind het een baggerdienst, bla bla bla open dan een nieuw VoIPBuster zeur topic. Dat BETA verhaal ga je nog vaak horen ben ik bang, haha. M.b.t. Omega, het daarvoor bestemde topic wordt gemeld of de dienst down is of niet, dat is handig voor anderen. BTW je zult mij ook daar telkens weer zien aanhalen dat het ook een TESTserver is in BETAfase en we daarom geen constante server kunnen verwachten.

Ben dus aardig consistent in mijn uitlatingen ;)

Het is dus een leuke service, want er is geen enkele andere vergelijkbare service die je constant gratis laat bellen op vaste telefoonnummers naar dit grote aantal landen. Of kun jij die wel vinden? Dan lees ik graag nog een berichtje van je hier! Anders maar hop weer snel terug naar je andere forum om te mieren :O }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 142179 op 15-08-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Dit topic verzandt een beetje in een soort van welles nietes discussie over het feit dat je niet meer (zo goed) met hardphones, ATAs, 3rd party software, etc. kan bellen. Laten we een beetje ontopic blijven en het hebben over gebruikerservaringen en hoe je voipbuster wel werkend kan krijgen, ipv voipbuster flamen of verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152234

Wat is nou het 0900 nummer om credits te kopen voor VoipBuster? Op de VoipBuster site zie ik niets over een 0900 nummer en ik beschik niet over een Paypal of een Creditcard.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12329

Druk op buy credits en dan op Top code, dan krijg je een 0900 nr waar je heen moet bellen en de code moet invoeren en dan heb je betaald. Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-06 09:55
gelukkig, ik kan weer bellen met asterisk@home icm een voipbuster account (waarop ik via het 0900 nummer geld heb gestort)
maar weet iemand toevallig ook hoe ik asterisk@home moet instellen zodat er ook nummerweergave mee wordt gestuurd, een door mij op te geven nummer wel te verstaan, zodat de andere partij denkt dat ik met mijn vaste lijn bel.
Is dit wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
@RaceKabouter
Helaas dat is niet mogelijk, je hebt namelijk geen rechten om afzender dnid's te veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
ik heb via talking2ya een 070 nummer gekocht .. weet iemand hoe ik dit kan verwerken in firefox?
als ik namelijk dit in firefox gebruik:

sip.budgetphone.nl met login/passw

dan werkt het niet .. iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150508

Bel nu twee weken via de laatste versie van het VOIPbuster programmaatje i.cm. een Tiptel telefoon. Twee vragen:

- ik merk dat diegene die ik op de vaste lijn bel ongeveer om de vijf seconden mij 1 seconde niet hoort. Hebben anderen dit ook? Zou dat met Firefly of een ander programma i.p.v. het VOIPbuster programma niet optreden. Zou het aan de Tiptel telefoon liggen?

- werkt het nog met Firefly? Ik kreeg het twee weken geleden niet werkend, eerder in deze topic zag ik dat iemand iets bij STUN had ingevuld. Heb ik toen niet gedaan. Is dat nodig, kreeg ik het daarom niet werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136326

Ik zag nu ineens dat er wel geld van je rekening afgaat als je naar polen belt. Maar mijn vraag is dat dan nu 1 cent per gesprek of per minuut? Begrijp bij die rates namelijk niet wat vat betekend.

Incl.VAT Excl.VAT
poland (Landline) SuperDeal! 1.1 1

Ben er al achter gewoon even naar me recent calls gegaan. Is dus 1 cent p/m.
Tis jammer dat Polen niet meer gratis is:(

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 136326 op 15-08-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
VAT is in het engels BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet haast wel zeker dat voipbuster een ware nachtmerrie moet zijn voor al die lieden die voordien flink aan ons hebben weten te verdienen - door ons extra lang te laten wachten - terwijl de tikker lekker door bleef tikken... Dat waren nog eens tijden... O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik wil naar LA in de USA bellen maar ik krijg steeds de melding:

This call is FREE!

Ik kan wel gewoon contact krijgen met vaste nummers in Nederland.

Weet iemand hoe ik wel contact krijg met de USA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Bram schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:47:
Ik wil naar LA in de USA bellen maar ik krijg steeds de melding:

This call is FREE!

Ik kan wel gewoon contact krijgen met vaste nummers in Nederland.

Weet iemand hoe ik wel contact krijg met de USA?
een paar keer proberen. ik heb dit ook (bel overigens via een modem met voip-ondersteuning), en ik moet een keer of 4 een nummer draaien in het buitenland, voordat ik verbinding krijg. vervelend maar niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150508 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:34:
Bel nu twee weken via de laatste versie van het VOIPbuster programmaatje i.cm. een Tiptel telefoon. Twee vragen:

- ik merk dat diegene die ik op de vaste lijn bel ongeveer om de vijf seconden mij 1 seconde niet hoort. Hebben anderen dit ook? Zou dat met Firefly of een ander programma i.p.v. het VOIPbuster programma niet optreden. Zou het aan de Tiptel telefoon liggen?

- werkt het nog met Firefly? Ik kreeg het twee weken geleden niet werkend, eerder in deze topic zag ik dat iemand iets bij STUN had ingevuld. Heb ik toen niet gedaan. Is dat nodig, kreeg ik het daarom niet werkend?
Klopt, met VoIPBuster is er om de 5 seconden een tik in de verbinding. Apart, dat had de oude software ook al, toen was de geluidskwaliteit nog slechter, dus helemaal hinderlijk. Waar het aan ligt is mij onduidelijk. Wellicht een check om de 5 seconden naar je IP c.q. opnieuw verbinding leggen? Geen idee. Bij FireFly of via Zyxel 2602 geen last van.

FireFly doet het maar 4 x proberen om contact te krijgen gemiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06 21:03
Hebben jullie het ook dat je de microfoon eerst van het 'dempen' af moet zetten (in windows) voordat de ander je hoort? Dit had ik bij de vorige versie niet..

[ Voor 9% gewijzigd door Cafun op 16-08-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 21:50

rally

Deyterra Consultancy

Ok... ik ben net aan het "spelen" met VoIP en ik ben wat op zoek naar verschillende mogelijkheden. Daarbij loop ik overigens tegen dezelfde problemen aan met Hardphone's en ATA's i.c.m. VoIPBuster als de meeste mensen hier.

Nu heb ik dus een Budget Phone abbo om te kunnen testen en daarbij loop ik tegen de volgende vragen aan:

Is het mogelijk om meerdere VoIP toestelen (en/of ATA's) achter een NAT router te hebben met slechts 1 account, waarbij alle toestellen over gaan als mijn VoIP nummer wordt gebeld?

Zo ja... hoe?

Dan een stapje verder:

Is het mogelijk om 1 VoIP account (met dus 1 nummer) over meerdere locaties te verdelen:
Bijvoorbeeld 1 VoIP telefoon op kantoor en een andere thuis. Als iemand mijn VoIP nummer belt dat ze allebei overgaan.

Wederom de vraag: Als bovenstaande mogelijk is... : Hoe?

Degene die het antwoord (antwoorden weet _/-\o_ )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik zit te denken aan de aanschaf van een Tiptel 115. Kan deze telefoon ook simpelweg werken als een luidspreker, microfoon in combinatie met de VoipBuster Software (zodat ik zeker ben dat t blijft werken onafhankelijk van de TipTel software)? In de specs zie ik alleen Skype vermeld. Een headset zou een andere optie zijn, maar een USB versie daarvan is ongeveer net zo duur als de TipTel.

[ Voor 12% gewijzigd door dvdhoek op 16-08-2005 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
rally schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:15:
Ok... ik ben net aan het "spelen" met VoIP en ik ben wat op zoek naar verschillende mogelijkheden. Daarbij loop ik overigens tegen dezelfde problemen aan met Hardphone's en ATA's i.c.m. VoIPBuster als de meeste mensen hier.

Nu heb ik dus een Budget Phone abbo om te kunnen testen en daarbij loop ik tegen de volgende vragen aan:

Is het mogelijk om meerdere VoIP toestelen (en/of ATA's) achter een NAT router te hebben met slechts 1 account, waarbij alle toestellen over gaan als mijn VoIP nummer wordt gebeld?

Zo ja... hoe?

Dan een stapje verder:

Is het mogelijk om 1 VoIP account (met dus 1 nummer) over meerdere locaties te verdelen:
Bijvoorbeeld 1 VoIP telefoon op kantoor en een andere thuis. Als iemand mijn VoIP nummer belt dat ze allebei overgaan.

Wederom de vraag: Als bovenstaande mogelijk is... : Hoe?

Degene die het antwoord (antwoorden weet _/-\o_ )
Yep, kan gewoon.

Ik heb net vandaag ook mn budgetphone nr binnen, heb een 033 nr (amersfoort), wat volgens mij voor mij onder dezelfde regio valt.

Voor 10 eur per jaar, perfect, ipv 9 eur per MAAND voor KPN. Ik bel toch amper, heb belminuten genoeg op mobiel, dus gooi er gewoon een keertje beltegoed op.
Ik was toch niet van plan een telefoonlijn te nemen (voorlopig) dus prima oplossing dit.

Mijn huidige nr (thuis, bij mn ouders die ISDN hebben), schakel ik door naar mn VoIP nr (033), blijf ik lekker bereikbaar onder mn eigen nr. De (kleine) kosten van het doorschakelen die enkele keer neem ik maar voor lief.

Als t me goed bevalt porteer ik het hele nr, als dat tenminste kan (is subnummer van de ISDN hier, geen idee of je zo'n nr ook afzonderlijk van je hoofdnr kan porteren)

Wat je vraag betreft: Staat gewoon in hun FAQ:

http://www.talkin2ya.nl/index.php?page=faq&q=8
Is het mogelijk Talkin2Ya zo in te stellen, dat ik op twee PC's gebeld kan worden, bijvoorbeeld thuis en op mijn werk ?
Ja. Op het moment dat u ingelogged bent met uw Softphone op onze server zal -op het moment dat iemand u probeert te bellen- iedere ingelogde Softphone overgaan, waar deze zich ook bevindt, zelfs in het buitenland. Het enige wat u nodig heeft is een breedbandaansluiting op het Internet en een PC waarop Talkin2Ya geinstalleerd kan worden.
Ik neem aan dat t ook voor ATA boxjes geld, maar kan dat niet testen (Heb "maar" 1 ATA box)

Waar ik wel beniewd naar ben: Kun je met 1 ATA box (1-poort) dat ding ook zo configgen dat inkomend via provider A gaat, en uitgaand via B?
Budgetphone (talkinya) is leuk, maar als ik bv de tarieven van callunion.com kan gebruiken voor bellen naar buiten toe is dat nog leuker ;) (Of Voipbuster, maar ik betaal liever 1ct per minuut voor wat meer zekerheid)

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 16-08-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
Nop, helaas staat KPN niet toe een ondernummer uit te porteren vanuit ISDN.
Dit heb ik eerst geprobeerd te doen naar Budgetphone, maar KPN weigerde. Het was óf alle 4 de nummers en de aansluiting opheffen of niets.
De 2e keer heb ik een verzoek gedaan hetzelfde ondernummer uit te porteren + het hoofdnummer en dan de KPN lijn op te heffen en dit accepteerde KPN wel!!!
:?
Vandaag zijn de 2 nummers vlekkeloos overgezet op Budgetphone. :)
Alles werkt als een trein in X-ten pro (geleverd bij Budgetphone). Nu nog ff in mijn Linksys pap2.

Ben dus nu bereikbaar voor vrijwel noppes per jaar ipv 26,- per maand!!!
Ik bel uit via voipbuster, domestix.nl en (bijna) gratis gsm abotjes.
Wie wil dat niet? Het leven is mooi (en vooral goedkoop ;))

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
birdibird schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:02:
Nop, helaas staat KPN niet toe een ondernummer uit te porteren vanuit ISDN.
Dit heb ik eerst geprobeerd te doen naar Budgetphone, maar KPN weigerde. Het was óf alle 4 de nummers en de aansluiting opheffen of niets.
De 2e keer heb ik een verzoek gedaan hetzelfde ondernummer uit te porteren + het hoofdnummer en dan de KPN lijn op te heffen en dit accepteerde KPN wel!!!
:?
Alles werkt als een trein in X-ten pro (geleverd bij Budgetphone). Nu nog ff in mijn Linksys pap2.

Ben dus nu bereikbaar voor vrijwel noppes per jaar ipv 26,- per maand!!!
Ik bel uit via voipbuster, domestix.nl en (bijna) gratis gsm abotjes.
Wie wil dat niet? Het leven is mooi (en vooral goedkoop ;))
Mmm dat is jammer dan, ISDN hoofdnr is van mn ouders dus kan ik niet opzeggen. Dan maar (de paar keer dat ik gebeld wordt) zoals t nu geconfigged is 'm doorschakelen naar mijn VoIP nummer.

Of weet iemand een optie om zelf een inkomende call te forwarden naar een ATA box? (Ik kan in server bij mn ouders wel een voicemodem of ISDN krt stoppen)
Een asterix doos neerzetten gaat iets te ver hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awjkok
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-02 14:35
Ik ben sinds een paar dagen druk bezig met Voipbuster en Firefly. Mijn ervaring met ruis en Firefly overlappen met andere posts maar mogelijk heb ik een paar bruikbare tips. Eerst mijn PC: Toshiba Tecra 8000 (366Mhz en 256Mb ) met een defecte microfooningang/geen opname op de geluidskaart. Omdat ik veel naar het niet gratis buitenland bel Voipbuster van het begin af aan opgewaardeerd met 10 euro plus.

1) Ruis, mogelijke oplossing in instellingen bij Sound devices
2) Firefly, problemen mog. te voorkomen door programma/firefly na gesprek(ken) af te sluiten.

Vanwege de defecte ingang op de geluidskaart een Plantronics DPS 100 headset met USB gekocht, werkte wel maar gaf erg veel ruis. Door de settings bij Sound devices in Voipbuster aan te passen (Sound device; audio in: default (geluidskaart) en bij audio out: USB audio device, bij Speakerphone; audio out: defeault (geluidskaart) en bij Audio in: USB audio device) werd de ruis weggenomen.

Op een andere (snellere) PC met een goedkope Trust headset (6 euro bij de kijkshop) heb ik wel goede resultaten met Voipbuster maar ondanks het wegnemen van de ruis bleef de gesprekskwaliteit bij de ontvanger slecht, het gesprek klonk ver weg. Skype werkt wel goed daarom verder gezocht dankzij deze post Firefly gevonden _/-\o_ en met behulp van de instellingen uit de link in de post geinstalleerd (zelf gebruik ik als stun server: stun.voipbuster.com maar het lijkt ook allemaal te werken zonder stun server).

Gesprekskwaliteit met Firefly is goed. Ook ik kon met Firefly opeens niet meer bellen, ik/firefly kon niet meer inloggen op sip.voipbuster.com, maar na een Restart of langere tijd wachten lukte het weer wel. Meeste gesprekspogingen met Firefly komen direct door en af en toe moet er stevig gerediald worden. Het valt mij op dat wanneer ik Firefly naar ieder gesprek (of een aantal gesprekken kort na elkaar) helemaal afsluit en voor een volgend gesprek weer opstart ik geen problemen heb. Het lijkt erop dat de (login/redial) problemen alleen komen wanneer Firefly langere tijd idle staat.

Het zal duidelijk zijn dat ik Voipbuster alleen voor uitgaande gesprekken gebruik.

Mijn vraag is:

Gebruiken de personen die zeggen probleemloos te werken met Firfly dezelfde instellingen als in de link in deze post en/of komt hun manier van werken overeen met de mijne?

Opmerkingen als dat de problemen met Firefly opzettelijk worden veroorzaakt lijken mij onzin; zelf heb ik goede ervaringen met bel1649 (voor de veel bestemmingen maar 1 tot 2 cent duurder dan Skype) van hetzelfde bedrijf. En geld wordt er toch alleen verdiend met het verkopen van tikken en niet met het gratis bellen dus het bedrijf heeft belang bij zoveel mogelijk uitgaande bellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

DJSmiley schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:34:
[...]
Ik neem aan dat t ook voor ATA boxjes geld, maar kan dat niet testen (Heb "maar" 1 ATA box)

Waar ik wel beniewd naar ben: Kun je met 1 ATA box (1-poort) dat ding ook zo configgen dat inkomend via provider A gaat, en uitgaand via B?
Budgetphone (talkinya) is leuk, maar als ik bv de tarieven van callunion.com kan gebruiken voor bellen naar buiten toe is dat nog leuker ;) (Of Voipbuster, maar ik betaal liever 1ct per minuut voor wat meer zekerheid)
Helaasss... Ik had al in de FAQ van BudgetPhone (Talkin2Ya) gekeken. Het antwoord dat daar staat geld alleen voor hun SoftPhone's. ;)

Ik heb "toevallig" zowel een Sipura SPA3000 als een Grandstream GXP-2000. Als ik mezelf bel, dan gaat de het apparaat over waarmee ik het laatste telefoontje heb gepleegd :(

Nou heb ik 2 internetverbindingen die via een Hotbrick LoadBalancer lopen, dus heb ik de SPA3000 via lijn 1 en de GXP-2000 via lijn twee laten lopen. Zelfde resultaat :(

Wat ik uiteindelijk wil is dat ik meerdere hardphone's in huis heb die allemaal op hetzelfde nummer reageren (anders is het zo hard lopen en gokken welke telefoon er over gaat ;)). Maar dan moeten ze wel allemaal werken vanachter een NAT Router.

Iemand anders nog een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
rally schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 06:39:
[...]
...
Wat ik uiteindelijk wil is dat ik meerdere hardphone's in huis heb die allemaal op hetzelfde nummer reageren (anders is het zo hard lopen en gokken welke telefoon er over gaat ;)). Maar dan moeten ze wel allemaal werken vanachter een NAT Router.

Iemand anders nog een ideetje?
Achter een NAT router heb ik geen problemen (meer) sinds ik een stun-server gebruik.

Meerdere toestellen over laten gaan.. Kun je ze niet gewoon parallel zetten net als bij een echte analoge lijn? (Rekening houdend met de aansluitfactor) (Als je analoge toestellen gebruikt op een ATA box, voor sipphones is dat natuurlijk beetje lastiger ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 17-08-2005 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:14
birdibird schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:02:
Gebruik jij de pap2 adapter die wordt geleverd door Domestix? mijn adapter is gelocked, die kan ik helaas niet gebruiken voor Voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dvdhoek schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:18:
Ik zit te denken aan de aanschaf van een Tiptel 115. Kan deze telefoon ook simpelweg werken als een luidspreker, microfoon in combinatie met de VoipBuster Software (zodat ik zeker ben dat t blijft werken onafhankelijk van de TipTel software)? In de specs zie ik alleen Skype vermeld. Een headset zou een andere optie zijn, maar een USB versie daarvan is ongeveer net zo duur als de TipTel.
Ik heb zelf die telefoon ook. Deze kan ook werken als luidspreker, microon icm VoIPBuster software. Er staat alleen skype vermeld, omdat Tiptel zelf een stukje software heeft ontwikkeld om de ingetoetste cijfers op het numerieke pad aan te sturen door Skype. Zie echter vorige deel van dit topic waar je een link kunt vinden naar software voor een andere USB telefoon, waarmee je o.a. FireFly, X-Lite/Pro, SJPhone, Eyebeam etc kunt aansturen. VoIPBuster software doet het ook, alleen het numerieke gedeelte van de Tiptel telefoon werkt niet. Wat ik doe is het nummer intoetsen via het numerieke toetsenbord van de computer en daarna enter, dan bel je. Geluid gaat gewoon via de Tiptel USB telefoon!

Voor 29,95 bij de MyCom en ik heb er zeker geen spijt van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

DJSmiley schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 09:07:
[...]

Achter een NAT router heb ik geen problemen (meer) sinds ik een stun-server gebruik.

Meerdere toestellen over laten gaan.. Kun je ze niet gewoon parallel zetten net als bij een echte analoge lijn? (Rekening houdend met de aansluitfactor) (Als je analoge toestellen gebruikt op een ATA box, voor sipphones is dat natuurlijk beetje lastiger ;)
Helaas wil ik eigenlijk voornamelijk SIP phones (Grandstream) gaan gebruiken :(
Weet iemand "toevallig" of Budget Phone ook een STUN server heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJSmiley schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:34:
[...]

Yep, kan gewoon.

Ik heb net vandaag ook mn budgetphone nr binnen, heb een 033 nr (amersfoort), wat volgens mij voor mij onder dezelfde regio valt.

Voor 10 eur per jaar, perfect, ipv 9 eur per MAAND voor KPN. Ik bel toch amper, heb belminuten genoeg op mobiel, dus gooi er gewoon een keertje beltegoed op.
Ik was toch niet van plan een telefoonlijn te nemen (voorlopig) dus prima oplossing dit.

Mijn huidige nr (thuis, bij mn ouders die ISDN hebben), schakel ik door naar mn VoIP nr (033), blijf ik lekker bereikbaar onder mn eigen nr. De (kleine) kosten van het doorschakelen die enkele keer neem ik maar voor lief.

Als t me goed bevalt porteer ik het hele nr, als dat tenminste kan (is subnummer van de ISDN hier, geen idee of je zo'n nr ook afzonderlijk van je hoofdnr kan porteren)

Wat je vraag betreft: Staat gewoon in hun FAQ:

http://www.talkin2ya.nl/index.php?page=faq&q=8

[...]

Twee zaken die mij opvallen:

1. Je zegt dat je bij het porteren KPN kunt vervangen door 10 Euro per jaar bij Budgetphone. Echter, voor zover ik weet moet je nog steeds je koperlijn betalen aan KPN voor 9,67 Euro per maand. Of doet Budgetphone dit voor 10 Euro per jaar? Ik denk alleen je verbinding en niet de koperlijn van je huis tot aan de wijkcentrale. Ofwel, KPN Budget a 9,67 Euro ben je sowieso nog kwijt

2. Al snel kijken mensen heen over zaken als het mobiel bellen, bij Budgetphone 25 Eurocent per minuut, piek of dal gelijk. Bel je veel naar mobiel, dan kunnen de kosten aardig oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
rally schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:48:
[...]

Helaas wil ik eigenlijk voornamelijk SIP phones (Grandstream) gaan gebruiken :(
Weet iemand "toevallig" of Budget Phone ook een STUN server heeft?
Budgetphone afaik weet niet, ik gebruik gewoon een publieke STUN server, stun.fwd.org

Werkt prima, ATA box hangt gewoon achter (nat)router, en geen enkele poort hoeven te forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Anoniem: 142179 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:54:
[...]

Twee zaken die mij opvallen:

1. Je zegt dat je bij het porteren KPN kunt vervangen door 10 Euro per jaar bij Budgetphone. Echter, voor zover ik weet moet je nog steeds je koperlijn betalen aan KPN voor 9,67 Euro per maand. Of doet Budgetphone dit voor 10 Euro per jaar? Ik denk alleen je verbinding en niet de koperlijn van je huis tot aan de wijkcentrale. Ofwel, KPN Budget a 9,67 Euro ben je sowieso nog kwijt

2. Al snel kijken mensen heen over zaken als het mobiel bellen, bij Budgetphone 25 Eurocent per minuut, piek of dal gelijk. Bel je veel naar mobiel, dan kunnen de kosten aardig oplopen.
1. Je hebt dan gewoon geen koperlijn meer actief, dus die 9.67 betaal je ook niet (Of je moet ADSL hebben, dan is die koperlijn daarvoor nodig).
Voor 10eur per jaar heb ik nu een 033 (vast) nr. (Porteren kost 17 eur ofzo)

2. Voor mobiel bellen heb ik een mobiel, 0.11 buiten mn bundel, al neem ik belplus, mobiel bellen doe ik alleen via mn 06. 't gaat mij voornamelijk om inkomende gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJSmiley schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:57:
[...]

1. Je hebt dan gewoon geen koperlijn meer actief, dus die 9.67 betaal je ook niet (Of je moet ADSL hebben, dan is die koperlijn daarvoor nodig).
Voor 10eur per jaar heb ik nu een 033 (vast) nr. (Porteren kost 17 eur ofzo)

2. Voor mobiel bellen heb ik een mobiel, 0.11 buiten mn bundel, al neem ik belplus, mobiel bellen doe ik alleen via mn 06. 't gaat mij voornamelijk om inkomende gesprekken.
Daar ga je al. Ik heb wel ADSL, internet via de Kabel is totaal onaantrekkelijk! Da's jammer dan. Binnenkort gaat de markt voor de vaste lijn sowieso open, dan zullen die kosten ook wel dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag, via voipbuster een 0800-nummer gebeld: de schrik sloeg mij om het hart toen de tikker flink begon in te hakken op mijn 1-eurocredit... Ik dacht: verdomme, daar gaat mijn credit naar de filistijnen. In uiterste paniek heb ik terstond de verbinding verbroken; om de reeds geleden schade enigszins te beperken - best wel jammer; het was een bijzonder aantrekkelijke en bovenal een zeer charmante dame die ik aan de haak had. :'( :'( :'(

Later opnieuw mijn credit nagegaan - Gode zij dank - mijn teller stond op 1-eurocredit!!! :*) :*) :*)

Dit noem ik pas werkelijk een wondertje... O-) O-) O-)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 149775 op 17-08-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 19:33
Ik heb iets raars hier... Ik voor 1 € aan kredits gekocht, maar toch wordt ik nog altijd gedisconnect na 1 minuut, 30 seconden. Het is bij zowel mij, als mijn broer die hier 40 km verder woont.

Zijn er nog mensen die dit probleem hebben? (ik bel dus vanuit belgië, naar belgië)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.